Doodstraf keert mogelijk terug in Zwitserland
Sorteer op:
-
@194
Plus de rest
Die raken niet overstuur van de buitenlandse handelsbetrekkingen
Bovendien zijn ze heel beschaafd met de weinige grondstoffen
Kunnen ze daar waar het de grond uitspuit nog een voorbeeld aan nemen -
Op een bergrede moet je alleen brood en vissen uitdelen aan de enige aanwezigen, nietwaar ? En dan een paar dagen wachten op je doodstraf ...
... dan word je beroemd ! @200 -
Wat een bijkomstig gevaar van de doodstraf is, hoe raar het moge klinken, is dat het tot meer onschuldige slachtoffers kan leiden zelfs.
Neem het denkbeeldige geval van een bankroof waarbij een bankbediende is gedood en de bank is omsingeld door de politie.
De bankrover zal zich eerder schietend een weg naar de vrijheid proberen te verkrijgen met het risico zelf doodgeschoten te worden, want ter dood veroordeeld is hij toch al. -
Veiliger wordt het er dus per defintie niet van.
-
@200
Andre van Duin is de enigste , maar Andre van Duin is de enige -
Lang leve de directe democratie. Maar niet heus...
-
Welke grondstoffen @201 ? "Zwitserland heeft zelf geen grondstoffen van betekenis."
"Zwitserland heeft nogal een gebrek aan grondstoffen."
"Door het gebrek aan binnenlandse grondstoffen, concentreert de Zwitserse ... "
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=Grondstoffe... -
Doodsverwensingen schijnen hier en daar wel legaal te zijn
-
@207
Ja , dat zeg ik toch ook -
Sharia in Zwitserland ! Wegens de weinige grondstoffen gaat Zwitserland hun goudvoorraden van olievoorzienende landen verzekeren door de Sharia in te voeren. Volgens een woordvoerder is dit nodig om de betrekkingen tussen ...
... zoiets @201 ? -
@205
Ik begrijp dat den oudsten den enigsten thuis is. -
P.S. Off-topic. Let op ! Zometeen gaat het opschonen van NUjij.nl beginnen. Wacht met posten, totdat dit voorbij is, anders ben je je typewerk kwijt ! Alert !
-
@211
Ja , daarom hebben ze de minaretten ook verboden
Voor goud is Zwitserland misschien nog de laatste veilige haven
Mijn vraag blijft echter waarom ze de doodstraf weer willen invoeren
Het zal hier wel onbeantwoord blijven -
Kijk ......... de zwitser is slim, begaat zijn eigen pad en doet wat hij wil. Zwitserse franc en geen maffe euro, doodstaf bij ernstige vergrijpen, bijna nergens lid van, geen minaretten, zelfs jongeren hebben nog het besef van waarden en normen, ......... nee laat de zwitsers maar schuiven, .... maar nu ons kl... landje, kredietcrises, werkeloosheid, bezuinigen, minder gezondheidszorg en ze willen overal vooraan staan..............
-
@213 ... mijn post was 'uiteraard' cynisch. En Zwitserland voert de doodstraf niet in. Dit is een topic van de laatste komkommertijdjounalistenruften ...
---------------------------------------------------------------------------------
#214 door Digiboy
... zelfs jongeren hebben nog het besef van waarden en normen.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Ahum ... enig idee hoeveel drugs-jongeren daar zijn ? Ga dat eens na ? ... -
@214 Zelfs jongeren?
Nou, hier ook hoor! -
@34
u heeft gelijk.... we worden erin meegesleurd..... -
Je hebt gelijk @Eiisblij #217.
-
@207 Door gebrek aan jodium hadden de zwitsers vroeger 'n dikke nek
-
@219. Schildklierproblemen ?
-
grondstofprobleem .
-
Een beschaafd land kent geen doodstraf.
Als men daar via een referendum dit weer voor elkaar probeert te krijgen , zegt dat iets over de innerlijke beschaafdheid van de Zwitser.
Uiteindelijk zijn ze door een hoge instantie, ik weet niet zo snel meer, welke, ook teruggefloten met hun minarettenverbod.
Het lijkt wel democratisch, maar het zijn onderwerpen die afgedwongen worden door een rascistische inslag.. -
Dictatuur van de meerderheid is NIET gelijk aan democratie!
Maar los daarvan heeft Zwitserland (nog) niet gekozen voor de doodstraf... wel voor het minarettenverbod dus, waarmee ze hebben begrepen dat ze het allemaal nog niet zo goed snappen daar. Maar goed, dat krijg je bij gesloten landen/culturen... inteelt en achteruitgang van verstandelijke vermogens. -
Zwitserland is een 'achterlijk' land. Frans, Duits, Italiaans met een middeleeuwse instelling. Ik heb echt geen hoge pet op van Zwitserland, hoor. Het zijn net eilandbewoners, alleen wonen ze daar in afgelegen dalen, in plaats van eilanden, maar ze hebben wel dezelfde bekrompen mentaliteit. Primitief volkje ...
-
22525 augustus 2010 05:28 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
De doodstraf. Ik kan het er (in vredestijd) onder zeer strenge voorwaarden wel mee eens zijn. Het lijkt me alleen werkbaar als deze word opgelegd aan mensen die omstotelijk zeer zware misdrijven hebben begaan (mensen van het soort Dutroux) en die ook niet meer gerehabiliteerd kunnen worden.
Maar als er dan 2 of 3 per jaar worden opgeknoopt is het waarschijnlijk nog veel. -
@Glommalee #225. Statistieken ? Wha ha ha ! Laat me niet lachen. Slechts 3 plaatsen van Nederland [en de PVV] ? En Nederland heeft niet "een bekrompen mentaliteit en [is g]een primitief volkje" ? Welke statistiek haal je aan ? Wel een beetje duidelijk blijven, hoor. Daarbuiten, Belgie heeft twee talen en Zwitserland minstens drie. Is dat geen bekrompen land ? Ze kunnen elkaar amper verstaan.
-
Nonsens. Ik ben zelf in Zwitserland geweest en het is een van de meest beschaafde landen ter wereld. Nergens word je zo vriendelijk geholpen, nergens is het zo correct geregeld als in Zwitserland. Mogen wij vandaag nog een voorbeeld aannemen.
En ja.. de doodstraf. Wat is eigenlijk beschaving ? Is het beschaafd om een meervoudig kindermoordenaar op kosten van de ouders van zijn slachtoffers en van de maatschappij in het algemeen op een cel te zetten die bijna een hotelkamer is terwijl je je armen en ouderen laat verrekken ?
Of is het beschaafder dat janhagel een wel verdiende kogel door de harsens te jagen en het geld wat er dan bespaard word naar die armen en ouderen laten gaan ? -
Altijd al een beetje vreemd land geweest?
@228
Beschaafd? Bekrompen en uitermate racistisch en heel erg in zichzelf gekeerd.
Net als de weg die Nederland bewandeld nu.
en ik ken aardig wat servicegerichtere landen dan Zwitserland. Heb overal gewerkt, ook daar, zo'n 12 jaar lang. -
Zou tijd worden dat de doodstraf hier in Nederland ook zou terugkeren.
-
@ 229
Een vreemd land???? Daar kennen ze het referendum, over alle belangerijke dingen mag het volk zijn stem laten gelden met het gevolg dat zij niet alles door hun strot gedouwd krijgen, zoals wij dat keer op keer krijgen... De burger is daar echt de baas. -
Zwitserland gaat zich dus vervoegen bij de landen met barbaarse gewoonten.
Kunnen we als vakantieland doorstrepen.
@ #228:
Heb voor mijn werk een aantal jaren in Zwitserland gewoond.
Ja hoor, alles is schoon en netjes geregeld.
Aan de buitenkant is het heel mooi.
Maar de Zwitser is niet zo netjes.
Hij is bot.
Hij is racistisch.
Sinds 1991 pas in het hele land vrouwenkiesrecht.
Het is een behoorlijk achterlijk land in denken.
En kijk eens hoe ze joodse nabestaanden van WOII probeerden het door hun omgekomen familie in Zwitserland gestalde geld afhandig te maken.
Lekker volkje.
Ze behoren niet meer tot de beschaafde wereld want een overheid die bewust doodt, wordt zelf tot moordenaar. -
@ #227
Zelfs 4 talen.
Ook het Reto-Romaans is een officiele taal. -
Mooi, nu Nederland nog. Eén kogel is goedkoper dan 25 jaar gevangenis, hoewel laatstgenoemde hier zeldzaam is.
-
Gedoe om niks. Alleen het verzoek om hierover een volksraadpleging te houden is goedgekeurd. De kans dat de doodstraf in Zwitserland weer wordt ingevoerd is te verwaarlozen klein.
-
Prachtig toch die referenda. Het volksgericht zal zich wel uitspreken *voor* de invoering van de doodstraf. Het gepeupel hier kan niet wachten tot de PVV het hier ook gaat voorstellen. Bah!
-
@ #234:
En wat is de volgende stap: verdachte bij aanhouding doodschieten? Scheelt heel veel geld voor een rechtzaak.
Weet je hoeveel er hier 25 jaar of meer zitten?
Duidelijk geen idee he?
Ook lekker populistische nonsens. -
Het is niet voor niks een land van banken en bankiers.
Dat zijn in veler ogen toch ook criminelen? -
Lullig als iemand onschuldig wordt opgepakt
-
smileaway #28
>>> Er zat altijd wel ergens een stukje in die grijze massa los bij die Zwitsers. Zij tonen dat ze nog niet aan beschaving toe zijn, niets geleerd wat er om hun heen gebeurde de afgelopen eeuw <<<
Dan schijnbaar ook bij een aantal posters hier, die dit moeiteloos zouden willen volgen.
Ben het overigens wel geheel met je eens dat dit " terug naar de Middeleeuwen " is. -
Ik vindt dat Sander V. toch wel een Zwitserse aanpak mag genieten...
-
Digiboy #214
Lees eens een weekje dagelijks de Zwitserse kranten.....
Zelfde verhalen en gebeurtenissen als hier, hoor.
Utopia is een hersenspinsel ........ -
Ik heb zelf een jaar in Zwitserland mogen wonen. (Is wel 20 jaar geleden) Ik weet dus niet hoe het nu is, maar destijds was het daar zeer goed toeven.
Als ik hier weg zou willen, is Zwitserland wel één van mijn favorieten. Jammer dat je er dus erg moeilijk binnen komt. -
GewoonMezelf #228
>>> Nonsens. Ik ben zelf in Zwitserland geweest en het is een van de meest beschaafde landen ter wereld. <<<
Ik neem aan dat je er dan een paar jaar hebt geleefd, gewoond en gewerkt ?
Met een paar weken vakantie of doorreisjes leer je een land en zijn bewoners bepaald niet kennen.
Vriendelijkheid is niet HET kenmerk van beschaving, wel een van de VELE kenmerken.
In Oostenrijk is men ook vriendelijk en is alles correct geregeld, desondanks kreeg men op zeker moment ene Haider aan de macht.
Niet bepaald een teken van beschaving....... -
Yochem #231
>> De burger is daar echt de baas. <<
Voor jou zit de wereld schijnbaar wel erg simpel in elkaar........ -
Het blijkt weer dat de Zwitsers de kluts kwijt zijn. Ze hebben te veel Milka’s gegeten met Jamaicaanse “grondstoffen”.
En mocht het echt zover kommen, dat zij die 100 duizend handtekeningen en een meerderheid behalen met het referendum, weten we dat zij meer tokkies hebben dan wij hier in NL. Hun geestverwanten zijn hier zwaar in de minderheid (+-20%).
Trouwens ik heb een oplossing voor de Nederlandse tokkies. Ga naar Zwitserland emirgeren. Zij hebben al een minarettenstop en straks ook de doodstraf. Én in Zwitserland hebben zij geen (veel minder) Marokkanen :). Maar jullie moeten beloven dat jullie de joods/christelijke fundamentalistische peroxidebaviaan zullen meenemen. :) -
@243: hoort bij schengen, vrije personenverkeer, je komt er net zo makkelijk binnen als overal in de eu.
-
@247
Ik heb me verkeerd uitgedrukt, sorry.
Ik bedoelde indien je er wilt gaan wonen. Binnenkomen is geen probleem, maar er langer dan een jaar blijven is toch even wat moeilijker. -
@248 er gelden sinds een jaar of vier exact dezelfde regels als in ieder ander land (eu-regels).
-
Ik hoor net op de radio dat de initiatiefnemers, zeven familieleden van een slachtoffer, hun voornemen weer hebben ingetrokken.
-
@247 @243
ja Zwitserland behoort tot Schengen. Echter pas sinds 2008, terwijl het originele verdrag al van 1985 is. Denk dat daar misverstanden over zijn.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Akkoorden_van_Sche... -
@232 "Maar de Zwitser is niet zo netjes. Hij is bot. Hij is racistisch."
Toen ik in Zwitserland woonde (Bern) heb ik veel contact gehad met verschillende Zwitsers. In het begin zijn ze afstandelijk, maar als je ze leert kennen, zijn het prima mensen. Ben met een toenmalige collega meegegaan naar het Kanton Graubunden waar z'n familie woonde. Een hartelijker ontvangst heb ik nog niet vaak meegemaakt.
Het is maar net hoe je het ervaart denk ik. -
Pedosexuele moordernaars de doodstraf geven ben ik voor .......
Opgeruimd staat netjes !! -
http://www.todes-strafe.ch./
initiative inderdaad ingetrokken. De huidige straffen zijn te soft, daar zijn het een hoop mee eens, trouwens, maar de doodstraf is natuurlijk nonsense. Ze hebben berijkt, wat ze wilden.
Trouwens aan alle zoooo beschafde hollanders en politiek correct mensen:
De schattige lieve EU heeft de doodstraf weer ingevoerd:
http://xandernieuws.punt.nl/?id=508080&r=1&tbl_... -
Nu Wel #243 :
-----------------------------------
Wanneer jij of je partner (getrouwd) een EU of EFTA paspoort bezit dan is het verkrijgen van een Zwisterse verblijfsvergunning eenvoudiger geworden, sinds het in kracht treden van de bilaterale akkoorden tussen Zwitserland en de EU.
Voor alle andere nationaliteiten zijn de opnamecriteria sterker gereglementeerd en is het verkrijgen van een Zwisterse verblijfsvergunning moeilijker, doch zeker niet onmogelijk.
http://www.curaver.com/nl/diensten/emigreren-na...
----------------------------------
Zwitserland heeft sinds 1981 een asielwet, en die wordt aldoor strenger. In 2007 en 2008 kwamen er nog omstreden verscherpingen, en nu staat er alweer een hervorming op stapel.
http://www.zita.be/nieuws/buitenland/892495_zwi...
------------------------------
Tja, net als Nederland dus :
Vreemdelingenwet 2000
Veel aanscherpingen met de regelmaat van de klok, gebaseerd op het aantal toegekende vergunningen en met de wens deze verder terug te dringen.
Nieuwe wet die per 01 - 01 - 2011 in werking moet treden.
( uiteraard weer aangescherpt, verder met veel overeenkomsten ) -
De titel is volslagen onzin. Een paar mensen die te maken hebben gehad met sexueel geweld (direct of indirect) hebben desbetreffend een aanvraag voor een referendum ingediend. Een gat in de wet ziet voor dat de regering en Bundesrat e.e.a in behandeling moeten nemen. Dan wordt het voorstel afgehamerd.
Vandaar dat de titel totaal suggestief is. Kul.
CH heeft vele conventies tegen de doodstraf ondertekend, is lid van de raad van Europa etc. Daarom is het hele gedoe totale apekool; maar op Nujij altijd goed voor een paar honderd reacties :-) -
@256 mooi gezegd !!!
-
25825 augustus 2010 09:37 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Voeren ze die doodstraf dan ook in voor de witte-boorden-criminelen die daar de banken beheren??
-
Terug naar de middeleeuwen is een feit.
-
@258
Nee hoor, die moet je pamperen ... -
@180: "maar bij Lucia de B is nooit bewezen dat ze het NIET gedaan heeft"
Tim, momenteel kunnen ze niet eens bewijzen dat de betreffende doden vermoord zijn. Dat is nou juist waarom die zaak in elkaar gestort is -- het OM en de rechtbank hadden op incorrecte gronden gewoon AANGENOMEN dat er sprake was van moord.
@184: " Die overigens maar in een paar staten in de USA van kracht is hoor."
Pardon? Van de vijftig staten in de VS hebben er 35 de doodstraf, waaronder Californië en Texas (de twee grootste). Dat is toch echt ruim meer dan de helft. En daarnaast wordt de doodstraf ook toegepast op federaal niveau en door het Amerikaanse leger. -
Nou alleen nog goede rechters hebben..
-
@180
Iemand is onschuldig totdat het tegendeel bewezen is. Men hoeft niet te bewijzen dat ze het niet gedaan heeft. Justitie moet bewijzen dat ze het wel gedaan heeft.
Met jouw redenering kan ik jou ook allerlei misdaden aanwrijven en dan vervolgens eisen dat jij bewijst dat je het niet gedaan hebt. En als je dat niet lukt, dan ben je schuldig. Leuk, vooral als de doodstraf wordt heringevoerd.
Dus denk daar maar nog eens over na. -
@262
Excuses, ik zat daar even behoorlijk naast. Dank je voor de uitleg.
@262 & @264
Nee duidelijk, we zitten op hetzelfde spoor hoor. Het was even off-topic, maar heb gewoon het gevoel dat Lucia B er meer van weet. En inderdaad, dat is onderbuikgevoel en gelukkig kunnen we daar niemand op veroordelen. Gelukkig maar. -
@255 en van wie komt die aangescherpte vreemdelingenwet: van Job Cohen
-
Dat was weer van korte vreugd: http://www.nujij.nl/doodstraf-weer-van-tafel-in...
-
Mocht dit berichtje echt zijn dan is dit weer een berichtje dat aantoont dat de west-europeaan behoorlijk conservatief/rechts begint de worden.... Moslims worden ervan beschuldigd ouderwets te zijn maar de critici willen zelf ook middeleeuwse methoden invoeren.....Ik snap het niet hoor...Afgeven op wat in andere landen gebeurt maar ondertussen wel dezelfde soort wetten hier in willen voeren...Wat is de logica???
-
Al die vrijspraken ,na een bekentenis ,ik zeg maar zo Waar rook is is vuur
-
Mijn zegen hebben ze en mijn bijl mogen ze altijd lenen. Wel goed schoonmaken voordat ze hem teruggeven.
Stijgers in Algemeen
Moszkowicz: kort geding ESM heeft...
Advocaat Bram Moszkowicz denkt dat het kort...
1 uur 18 minuten geleden door Nu dit weer
Politie zoekt in Kolham naar vermiste vrouw
De echtgenoot van Benchelh wordt verdacht...
4 uur 20 minuten geleden door Aktea
Valse claims bij NS na ongeluk
Dit gedrag krijg je met deze regering. Als...
5 uur 38 minuten geleden door degenaaideburger
Veel valse claims na treinongeluk
Bij de Nederlandse Spoorwegen (NS) zijn...
6 uur 2 minuten geleden door wammes2
'Helft Australiërs vindt land te...
Ongeveer de helft van de Australiërs...
6 uur 44 minuten geleden door carin81
Best gewaardeerd
Duizenden bij Occupy Frankfurt
Zo'n tienduizend mensen zijn zaterdag in...
3 dagen geleden door Antonov FL
Vol op demonstraties in Duitsland
De protesten verspreiden zich wereldwijd,...
1 dag 39 minuten geleden door hotwing
'Tofik Dibi geen kandidaat...
Tofik Dibi is geen kandidaat meer voor het...
3 dagen geleden door Paparatienu
Israël wil 20.000 man Commandotroepen...
Ter bescherming van haar belangen in de...
1 dag 17 uur geleden door Kania


