Huisartsen zijn voor veel mensen niet lang genoeg 'open'. Dat blijkt uit een peiling van Nederlandse Patiënten Consumenten Federatie (NPCF) en de Zorgbelangorganisaties.
Sorteer op:
-
Krijgen we nu ook een koopavond en koopzondag bij de huisartsen..?
-
Ja heel lastig dat mijn huisarts van maandag t/m vrijdag alleen in kantooruren open is. Ook heel lastig dat mijn tandarts maandag t/m donderdag alleen in kantooruren open is.
Moest verboden worden. Ik ben klant en ik ben dus koning. Het interesseert mij en de rest van NL geen ene rotmoer dat deze artsen een leven en zelfs gezinnen hebben. -
Ja, mee eens. Maar dat krijg je, met idioot overvolle praktijken, en huisbezoeken, en verplichte cursussen voor huisartsen, terwijl de overheid jarenlang een numerus fixis op geneeskunde heeft gezet. Dan ontstaat er dus een huisartsen tekort.
-
56% was tevreden, mag ik concluderen dat een groot deel dus ontevreden is over de assistente, die overigens vinden dat ze zelf arts zijn. Inderdaad is ook mijn huisarts te weinig te bereiken. Mijn kinderen kunnen ook oorontsteking krijgen om 1 uur smiddags en dan zit je als ouder er niet op te wachten dat je pas de volgende morgen een afspraak kan maken !
-
En die huisartsenposten zijn ook beneden de maat. Men wordt veel te gauw afgescheept met een asprientje of wachten tot de volgende dag om naar het ziekenhuis te gaan. De oma (86) van mijn buurman was een tijdje geleden onwel geworden en was lelijk gevallen in haar kamer het verzorgingstehuis. Haar neus bloedde behoorlijk door de klap van de val tegen een meubelstuk. Echter, de huisartsenpost liet per telefoon weten dat zij het niet nodig vonden dat zij naar het ziekenhuis gebracht werd en dit kon tot de volgende dag wachten. Gelukkig is zij door haar familie toch naar het ziekenhuis gebracht, waar geconstateerd werd dat zij haar neus had gebroken.
Waar gaat de gezondheidszorg naar toe? -
Helemaal mee eens!
Mijn huisarts werkt op maandag, dinsdag, woensdagochtend en vrijdagmiddag.
Als ik vandaag bel, dan kan ik op z'n vroegst maandag terecht. -
Als we zo doorgaan is er in Nederland straks geen hond meer die huisarts wil worden. Ik ben zeer tevreden over de bereikbaarheid van mijn huisarts. Als je naar je huisarts moet dan zul je daar tijd voor moeten maken.
-
@2
dan heb jij een ideale huisarts hoor. Die van mij gaat zo'n 7 keer per jaar op vakantie en je kan van 9 tot 11 een afspraak maken en dan kan je uiterlijk tot 3 uur 's middags terecht, en visite rijden doet ze niet aan......echt een regelrechte aanfluiting -
@8
oh ja vergeten, ze heeft met een gedeelde praktijk, en MIJN huisarts werkt alleen op dinsdag en donderdag -
@7: Dat is voor veel mensen lastig te regelen.
Op kantoor kun je vaak wel een uurtje later beginnen.
Werk je, bijvoorbeeld, in de zorg: dan is het al een stuk lastiger te organiseren omdat iemand anders jouw dienst dan moet overnemen.
Gevolg is dat mensen te lang rond blijven lopen met klachten.
Dus het zou goed zijn als de openingstijden ruimer zijn.
Daarnaast is het van de zotte dat je een afspraak alleen 's ochtends kan maken. -
Mijn huisarts is er de hele week tijdens kantooruren. En ze kan nu eenmaal niet een hele dag volproppen met patienten omdat de patient in kwestie ook aandacht wil (ja ook jullie). Als ze de tijd voor mij neemt is het niet meer dan normaal dat de anderen die aandacht ook krijgen. Voor spoed kun je altijd terecht.
-
wij kunnen geen eens van huisarts veranderen.
hier krijg je er 1 toegewezen en daar doe je het maar mee.
ik vind de tijden ook niet helemaal fijn.
onze dokter is er op woensdag en vrijdag middag maar berperkt.
en als je wil bellen voor een afspraak dan kan dat tussen half 9 en 10 uur s'morgens als je mazzel heb kom je er net 1 minuut voor 10 nog door.
maar als we vergelijk de tijden van huisartsen of gemeente....
onze gemeente is maar tot 14:00 open dus je moet altijd een vrijedag nemen als je wat moet regelen. -
Ik heb twee huisartsen, mijn eigen huisarts loopt naar zijn pensioen toe en zijn vervanging, een vrouwelijke huisarts...een moeder van drie jonge kindjes, knap hoor mijn complimenten, is nu meer aanwezig en super!!
-
@8 die van ons rijd wel visite maar alleen voor mensen die echt zelf de deur niet uit kunnen.
ik zat begin 2009 in het gips met mijn been na een pittige operatie aan mijn voet.
ik was toen niet lekker en had flinke hoofdpijn en koorts.
ik belde de assistente om te vragen of ze dokter langs kon komen.
maar ik zat enkelt in het gips en moest maar kijken dat iemand mij kon brengen.
nou mijn ouders wonen niet om de hoek namelijk 65 km verder op.
mijn schoonvader woont ook 60 km verder op.
en verder hebben we geen vrienden in de buurt wonen.
dus kreeg ik de vraag of mijn man niet eerder weg kon van het werk zodat hij me ddan kon brengen.
nou dit ging ook niet want die kan niet zomaar weg van het werk aangezien hij een functie heeft waarbij hij niet de boel de boel kan laten ivm electrische apperatuur.
dus ik ging niet naar de dokter.
uiteindelijk s'nacht ging het zo slecht dat we toch maar naar de huisartsenpost zijn gegaan en wat bleek ik had een voorhoofdholte ontsteking.
maar goed ik zat in het gips en het was maar hoofdpijn dus dat kon wel wachten tot ik iemand had gevonden die me naar de dokter kon brengen -
Op zich nooit problemen mee gehad, maar ja ik zie de huisarts ook weinig. Al jaren ben ik ingeschreven en kom ik bij dezelfde huisarts. Deze man heeft veel patienten en toch krijgt hij het ingepland. Al meerdere jaren heeft hij om ca. 8 uur 's ochtends een inbelspreekuur. Naast beoordeling door de assistente krijg je huisarts vaak ook zelf aan de lijn. Nu hij op leeftijd komt is hij geloof ik wel minder gaan werken. En ben ik verzocht een andere huisarts te zoeken, maar dat komt meer omdat ik al geruime tijd niet meer in de buurt woon ;)
-
@14, ja, dat klopt, mijn huisarts zoekt ook gewoon zelfs mensen op die bejaard zijn in ons dorp al is het dus ook maar voor een bezoekje, werk in thuiszorg en maak dat nog wel eens mee. En uiteraard mensen die echt de deur niet uit kunnen met bijvoorbeeld een gipsen been, dan kun je toch echt niet even (sorry) er langs hollen he? ;-)
-
@16 Soms vraag ik mij af of het te maken heeft met of de huisarts in een dorp of stad werkt. Krijg n.a.v. de verhalen nog wel eens het idee dat men in het dorp eerder op visite gaat en minder strak is qua uren. Misschien omdat de patienten meer verspreid ed wonen.
Sinds een paar jaar is er bij het (streek)ziekenhuis in de buurt ook een huisartsenpost geopend. Toch ook wel bedoeld om de druk bij de plaatselijke huisartsen weg te halen. -
@7,
Het is niet echt een dorp meer, maar ligt wel heel dichtbij een grote stad....maar gezien het aantal inwoners zijn het er best veel voor een dorp. En inderdaad wonen er ook bejaarden zelfs nog in grote boerderijen in hun eentje, die het vertikken om kleiner te gaan wonen en de kids overal voor op moeten draven..... -
@10 bullshit, je werkgever is verplicht vrij te geven voor een bezoek aan de huisarts!
-
@18 Wonen de kinderen er dan niet vaak bij in?
Of dat de ouderen op een huisje op het erf of dichtbij de boerderij zijn gaan wonen, terwijl de kinderen op de boerderij wonen en deze bestieren? -
@19: Tuurlijk je hebt recht om daar naartoe te gaan. Maar in veel bedrijfstakken moet er dan wel iets geregeld worden.
Een buschauffeur (voorbeeld) kan nou eenmaal niet bellen: ik kom 2 uurtjes later.
Iemand anders moet dan zijn dienst, deels, overnemen.
Dan zou het toch mooi zijn als die buschauffeur 's avonds nog even naar de dokter kan? -
Ik lees nogal wat egoistisch gedram. De huisarts moet maar klaar staan. Liefst dag en nacht om dan op te draven voor de kleinste en onbelangrijkste dingen die best hadden kunnen wachten. We zijn een verwend volkje, we worden kleinzerig, we willen dat we vertroeteld worden. Kortom wat een overdreven zielig gezwets van een aantal mensen. Zelfs voor een miniem sneetje in een vinger moet de huisarts tijd maken. Voor een verkoudheidje dat vanzelf over gaat. Ik heb nooit problemen met mijn huisarts gehad, maar ik doe dan ook alleen een beroep op hem als het echt nodig is en niet voor ieder wissewasje.
-
@14
precies.......te erg........daarom reageer ik ook zo fel.
Ik lag eind vorig jaar met hoge koorts op bed.......mevrouw kwam niet langs want je kan met koorts gewoon over straat (ik lul niet).
Ik hoestte de longen uit mn lijf en zo heb dus, uit pure noodzaak, blaffend en rillend van de koorts in de wachtkamer gezeten en iedereen die daar op dat moment was dus besmet........bleek een longontsteking te hebben.........
dat mens spoort niet -
@18, de mevrouw waar ik werk woont op een boerderij, maar is ook geen boerderij meer, omdat ze geen koeien enzo meer hebben....
Nee, de kinderen wonen er niet bij in, dat wilden ze niet, die wonen elders en wilden niets met het boerenleven meer te maken hebben, dat kan natuurlijk he?
Mevrouw krijgt nu dus hulp een keer in de week van mij, gezellig mens hoor, echt waar, je merkt dat ze eenzaam is.....als de kinderen nog bij haar gewoond hadden zou ze ook geen (huishoudelijke) hulp krijgen omdat de kinderen ''thuis'' wonen......wel slim, haar zoon die vrijgezel is, komt wel elke middag warm eten bij mams uit zijn werk vandaan en mams doet de was wel voor voor hem...aan de andere kant doet hij toch ook weer veel voor haar.....en de andere kinderen?? die komen alleen als het hun uitkomt....en straks natuurlijk als zij overleden is....als je begrijpt wat ik bedoel..... -
Mijn huisarts werkt van 08.00 uur tot 20.00 uur.
Plus elke tweede week-end nooddienst in het ziekenhuis.
Lijkt MIJ wel voldoende.
Dan ga je maar naar zijn vervanger, of naar het ziekenhuis, hoor. -
@22
als je zelf alleen goede ervaringen hebt wil dat toch niet zeggen dat jouw beleving ook gelijk de standaard is. Om dat dan maar gelijk als egoïsme en gedram te definiëren is wel erg kort door de bocht hoor andreas -
@21 natuurlijk moet er vaak iets geregeld worden maar ook de buschauffeur heeft het recht naar de huisarts te gaan indien hij dat nodig acht dus ook de buschaufeur kan bellen dat hij 2 uurtjes later komt of wil je soms gaan beweren dat diezelfde buschaufeur ook met griep aan het werk moet omdat hij zo ontzettend onmisbaar is?
-
@24 Jammer zo'n situatie.............
Je hebt juist ook van die mooie voorbeelden dat het wel goed gaat. En bijvoorbeeld meerdere generaties prettig samen wonen (wel ieders de eigen privacy en niet constant bij elkaar de deur plat lopen, als je begrijpt wat ik bedoel) en naar volle tevredenheid.
In verzorgingshuizen merk je het ook. De ene oudere krijgt veel visite, terwijl voor de ander geen tot amper bezoek komt. Behalve als er wat te halen valt.......
Weer on topic, zoals eerder hier aangestipt wat verwacht men van zijn of haar huisarts. In hoeverre moet deze klaar staan voor iemand? -
@23 Met koorts kun je inderdaad gewoon over straat als je jezelf maar goed aankleed. Goed gehandeld van je huisarts. Ook met een longontsteking kun je gewoon over straat overigens.
-
@29
jij bent niet goed bij je hoofd. -
@28, ja je hebt gelijk......mijn oma woonde vroeger wel bij ons in....de huisarts kwam bijna om de dag totdat zij naar een verpleeghuis ging, ook daar bezocht hij haar nog regelmatig en dan stond er een grote glimlach op haar gezicht...toch wel lief, je bouwt toch jarenlang een band op met zo'n man dan....ondanks dat zij eerst bij ons inwoonde, dat moest ik nog eventjes kwijt....
-
@27: Nee, maar ik kan me goed voorstellen dat zo iemand voor niet acute klachten dan uiteindelijk helemaal niet naar de dokter gaat.
Daar dan veel te lang mee door blijft lopen met alle gevolgen van dien.
Ik werk zelf op kantoor, waar ik prima gemist kan worden, maar ik vind het ook een drempel om te bellen dat ik later kom.
Ik ga liever in mijn eigen tijd. -
@28 Snap eigenlijk niet waarom deze reactie gemind werd.
Nogmaals de volgende vraag:
Weer on topic, zoals eerder hier aangestipt wat verwacht men van zijn of haar huisarts. In hoeverre moet deze klaar staan voor iemand? -
Misschien moeten we wel van het idee af dat iedereen één eigen huisarts heeft.
Een soort medisch centrum dat van 8-20 uur open is, waar een x-aantal dokters werkt. Die kunnen dan onderling uitmaken wie er fulltime/parttime wil werken.
Als je daar naartoe gaat dan heb je gewoon de dienstdoende arts. -
@29, huh???? scheelde hem een ritje en tijd zeker????
Het eerste wat ik doe als ik koorts heb is lekker in bed kruipen.....ga heus niet zeggen van: Ha heerlijk, ik ga naar de huisarts...lekker mijn jas aan, goed inpakken...zelfs daar ben je dan te ziek voor toch??? -
Ik snap niet dat mensen allemaal willen werken op tijden dat het hunzelf het beste uitkomt en dan geen begrip hebben voor de huisarts, die ook gewoon z'n vrije tijd nodig heeft om fris aan het werk te kunnen blijven.
Ben wel eens met mensen dat de assistentes tegenwoordig denken dat ze dokter zijn. Veel mensen zouden waarschijnlijk minder vaak naar de huisarts hoeven als ze in 1x door de arts geholpen worden in plaats van zich te laten afpoeieren door de assistente. -
Op zich krijgen de assistenties vaak wel extra training om de "simpele" dingen zoals bijvoorbeeld behandeling van wratten, het uitspuiten van oren e.d. zelf te doen. De telefonistes van de huisartsen post, vaak ook medisch onderlegd, hebben hier over het algemeen ook een terdegen opleiding opleiding voor gehad.
-
@30 Gaan we persoonlijk worden. je mag het vinden dat ik niet goed bij mijn hoofd ben maar hou het wel gezellig.
Heb je kinderen? Zo ja, wie zorgt er voor je kinderen als je ziek bent?
Wie zorgt er voor eten als je ziek bent?
Absolute onzin dat je met koorts niet de straat op kunt. -
@37, de telefonistes van de huisartsenpost weten ook lang niet alles hoor, hoop altijd maar dat ik nooit wat in het weekend heb...heb liever mijn eigen huisarts(en)
-
Om met de woorden van (groot-)ouders te spreken, vroeger werkten we gewoon door ongeacht of we ziek waren of niet, waarom zo dat nu niet kunnen.................
-
@22
En wie ben jij om te bepalen dat anderen voor ieder wissewasje naar de huisarts rennen?
Mijn huisarts is goed te bereiken, komt ook omdat er meerder huisartsen in de praktijk werkzaam zijn.
Maar als er onverwachts iets gebeurt vind ik dat een huisarts goed bereikbaar moet zijn.
Ik las laatst een verhaal van een moeder die uren met haar kind moest leuren, omdat de huisarts niet bereikbaar was en de EHBO post van het ziekenhuis vond dat ze toch echt eerst langs de huisarts moest, omdat anders iedereen gelijk met allerhande probleempjes langs de EHBO zou gaan (logisch maar wel heel vervelend voor deze moeder met kindje) Kindje had trouwens een schommel tegen het hoofd gekregen en had een nare bloedende wond. -
ja het is hier ook altijd crisis.
je moet bellen tussen 8 en 10 's ochtends om een afspraak te maken en tot 9 uur 's ochtends is er spreek uur.
en dan nog eens om een uurtje of 4, en verder kun je de boom in -
@38, ik weet wat je bedoeld hoor, heb zelf kinderen die (gelukkig) de leeftijd hebben dat ze zelf eten kunnen maken en wat op kunnen ruimen als ik er ook niet goed aan toe ben, maar met kleine kinderen is het nogal wat ja met al dat geregel....mag nog afkloppen dat ik bijna nooit ziek ben geweest toen ze klein waren....maar weet wat je bedoeld hoor, je hele leven is dan van slag en uit het ritme....
-
@41 dat vind ik ook een belachelijke instelling, dat je eerst naar je huisarts moet, zeker als iets zo overduidelijk aandacht verdient.
-
@38
Je bent echt verstoken van enige kennis begrijp ik.
Het ligt eraan waar die koorst vandaan komt, koorst is een reactie van het lichaam om ziektekiemen te lijf te gaan.
Bij een longontsteking en koorts is het uitermate onverstandig om naar buiten te gaan. Zeker met deze kou, de longblaasjes sluiten zich dan nog verder, de koorts loopt daardoor nog hoger op.
Misschien toch even een medisch handboek er op na slaan, voordat je weer een ondoordachte mening de ether op gooit. -
@41 Goed onderbouwd.
Indien er iets onverwachts gebeurt moet wel de huisarts te bereiken zijn, of dat men gelijk bij de EHBO terecht kwam. Zelf ben ik op een laat tijdstip met een bloedende snijwond gewoon naar de EHBO gegaan. Hoezo huisarts, zie op dit tijdstip er nog maar 1 te bereiken (degene met dienst zitten hier.....). Door de behandelend arts werd een beetje simpel over de wond gedaan, totdat hij het verband er af haalde....... -
@44
Ohh nu vind je het wel belachelijk? niets veranderlijker dan Harry ;-))
Ik vind het niet belachelijk, een hoofdwondje bloed vaak heel erg maar kan vaak gewoon 'geplakt' worden door de huisarts, wat natuurlijk behoorlijk in de kosten scheelt, nietwaar?
En als ouder raak je sneller in paniek (heb ik ook hoor) als het om je eigen kindje gaat.
De huisarts hoort in dit soort gevallen, zeker tijdens kantooruren, goed bereikbaar te zijn. Daarna neemt de huisartsenpost het over. -
Betse mensen,
Even in inkijkje in een fulltime huisartsenpraktijk:
Van 8 tot 10 (wordt 11 altijd) spreekuur
10 minuutjes pauze
Visites, hier op het verstedelijkte platteland zo een 8 per dag (13 euro voor een visite, moet zelf de autokostenbetalen)
Tussendoor een boterham weghappen (10 min max)
Telefonisch spreekuur (+-1uur)
Tweede spreekuur
Mensen terugbellen voor lab uitslagen etc.
Tegen een uurtje of 17:15 hier mee klaar
Dagrapportage draaien laatste dingen doornemen +- 18:00 thuis
20:00 terug naar de praktijk om tot 21:30 (gemiddeld) de post door te nemen (kijken waar we nu weer op gekort worden en wat we nu weer extra moeten registeren).
22:00 thuis
Dan nog elke 9 dagen een nacht, avond of weekend dienst en een hoop nascholing.
Even nog wat weetjes, een huisarts krijgt voor:
Consult: 9 euro
Visite: 13 euro
Dus geen grootverdieners zoals 20 jaar geleden, maar wel veel uren maken.
Over de bereikbaarheid; de huisartsen hebben aangegeven hier zoveel mogelijk aan te werken, maar wat doet de minister? Bezuinigen zodat huisartsen in plaats van meer minder bereikbaar kunnen zijn. Verder is het aantal consulten heel erg toegenomen en wat zegt de minister: "hee, jullie doen meer consulten dan ik had gedacht dus ga ik vanaf 2010 lekker 60 miljoen op jullie bezuinigen". Dus als je meer werkt word je gekort. Overigens kosten huisartsen 4% van het zorgbudget en handelen ze 96% van de zorgklachten af. -
@38
jij bent toch echt degene die 'persoonlijk' werd Harry.......want jij weet helemaal niet hoe de vork in de steel zat. Ik heb inderdaad een dochtertje, waar ik dus ook gewoon voor zorg als ik ziek ben ja, en een fiets.
Maar om het bij het topic te houden, als je bijna 40 graden koorts hebt en je moet voortdurend spugen en hoesten en met een kind achterop 3 kilometer naar je huisarts fietsen omdat ze te beroerd is om langs te komen dan vind jij dat normaal? Dan mag ik toch met recht vaststellen dat je niet goed bij je hoofd bent.......waar je overigens ook gewoon mee over straat mag ;))
Verder ga ik zeker niet voor elk wissewasje naar de dokter........meestal is iets al heel ver gevorderd wil ik de stoute schoenen aantrekken, want zo ben ik opgevoed. -
@45 We hebben het hier niet over kamperen bij -10, we hebben het over een bezoek aan de huisarts. In zo'n geval kun je zelfs met een longontsteking jezelf voldoende warm kleden en over straat naar de huisarts. Iedereen heeft tegenwoordig een auto dus fietsen of lopen is praktisch niet nodig en als je geen auto hebt dan is er wellicht een taxi of een kennis met een auto voorhanden.
Overigens zou mijn kennis op dit onderwerp je nog wel eens kunnen verbazen dus praat me niet van een ondoordachte mening in de ether gooien.
Natuurlijk zijn er aandoeningen waarbij het onverstandig is om over straat te gaan maar het probleem hierbij is dat de gemiddelde burger liever heeft dat hij voor alles op zijn/haar wenken bediend en als de huisarts hieraan toegeeft dan zit hij 24 uur per dag bij mensen thuis. -
@50
Nou laat me verbaasd staan, ik zit er klaar voor, je hebt me tot nu toe niet overtuigd met je kennis van zaken.
Zoals je al kon lezen heeft Sue geen auto en zal dus op de fiets moeten, je weet helemaal niet hoever ze moet fietsen en een longontsteking was nog niet vastgesteld dus er kon ook een andere oorzaak zijn.
En het is menselijk hoor dat we graag bediend worden maar zelfs de beste huisarts kan geen telefonische diagnose geven, puur afgaand op het verhaal van de patient kan hij of zij hoogstens een inschatting doen. -
typisch. 2 minnen omdat ik een dag van een gemiddelde huisarts beschrijf.............
-
Goh, komen ze wat laat mee... Ik kan slechts 1 uur per dag mijn huisarts bereiken voor een afspraak. Of bij spoed, maar dan ga ik wel naar de EHBO (gebroken botten, grote open wond, etc)..
En dan heb je ze aan de lijn, moet je 4 dagen wachten voor ze je kunnen helpen... Niet echt ontzorgen lijkt me..
Tandarts is ook een ramp, maar die kan je tenminste de hele dag door bereiken..
Het ergste in Utrecht is nog wel de apotheek... Ik was geopereerd en moest in het weekend een recept voor verband ophalen.. Dus ik uitzoeken waar ik moest zijn, blijkbaar helemaal in Nieuwegein (en ik maar denken dat ik in Utrecht woonde..). Na drie kwartier met een open wond van 8 cm via het openbaar vervoer naar Nieuwegein... In de rij aansluiten want ze gingen pas half tien open.. Zo rond kwart over 10 werd ik geholpen door een stagiare die me gewoon verteld dat ze geen verband en gaas hebben en dat ik naar een volgend dorp moest... Dus ik de apotheker erbij geroepen, want dat ze niet een hele voorraad voor een oorlog hebben snap ik wel, maar dan toch wel zoveel om mij minimaal het weekend door te helpen...
Apotheker komt erbij, nee meneer hebben we echt niet.. Na redelijk assertief aandringen kon hij wel iemand bellen in het ziekenhuis waar ik dan wel langs zou kunnen gaan, in utrecht...
Zodra je de zorg in gaat wordt je niet ontzorgd, je krijgt er een hele lading met ander mans problemen erbij.. -
@52
Je bent zelf huisarts? -
@52: Als je als huisarts tijd hebt om zo'n verhaal te tiepen, dan zal het allemaal wel meevallen met die drukte...
-
@51, ja klinkt wel erg hard he, dan gaat ze maar met een taxi of een kennis met auto voorhanden.....makkelijk kletsen....je kunt toch ook niet in iemands portemonnee kijken qua vervoer???? En als je al geen kennissen in de buurt hebt.....wat een geouwehoer op niks af weer hier!
-
@55 Veel mensen in de maatschappij roepen het druk te hebben en toch zijn velen hier te vinden....
Misschien was het een (bijna) standaard stukje tekst die hier gecopy/past is -
@47 Wat ik belachelijk vindt is dat je voor een hoofdwond eerst naar de huisarts (duurder) moet en niet direct naar de eerste hulp kan. Als het inderdaad gewoon geplakt kan worden kan dit gewoon door verplegend personeel opgelost worden en is er geen duur consult voor nodig.
-
@56
Wat doe je boos tegen me ;(( -
@58
Geen kennis van zaken dus.
In het ziekenhuis moet een arts altijd kijken naar iedere patient en ook al kan een verpleegkundige een wondje dan behandelen, de arts rekent natuurlijk wel.
plus het gebruik van de eerstehulp, reken maar uit.
Nogmaals als het niet anders kan dan ga ik ook linearecta richting eerste hulp, wat het ook kost, jammer dan. Maar niet iedereen kan een goede inschatting maken. -
Mijn broer is huisarts, ik studeer geneeskunde en ben een tijdje met hem meegelopen, dus ik weet waar ik over praat.
-
@59,
Hihi ben niet boos hoor, zeg gewoon hoe ik erover denk!!! ;-) -
@61, interessant!!!
-
onze huisarts is te bereiken van 8.30 -12.00 uur voor afspraken en recepten
van 12.00 - 12.30 is het telefonisch spreekuur das wel fijn, soms moet je dan nog langskomen
van 12.30 tot 17.00 mag je alleen bellen voor spoedgevallen, is het spreekuur en rijd de arts visites
Smorgens een afspraak maken valt niet mee je komt er bijna niet doorheen,
maar dat ligt volgens mij meer aan de telefoniste die met haar vriendinnetjes zit te bellen, stond laatst 15min met 3 kids te wachten tot mevr. klaar was met dr vriendinnetje (kon het gesprek zo volgen) -
vroeger had je nog huisartsen.. tegenwoordig. weten ze alles beter.. en ben je gauw gestrest en word je verwezen naar het GGZ.. echt artsen die verder kijken zijn er amper...
ik vind huisars posten een aanfluiting.. je moet vaak maar op eigen vervoer komen ook al kan je niet of heb je geen mensen om je heen die je kunnen brengen.. dat moet maar kunnen ..
je moet lang wachten .. en ook al heeft je kind 45 graden koorts komen ze al niet eens. nee in het weekend mag je niet ziek zijn. en dan gek vinden dat je door het aso gedrag van hun . dat je zo boos word..
ik snap de hele mentaliteit niet hoor maar ja wie ben ik?? -
o ja onze huisarts is elke kindervakantie zelf op vakantie of vrij
erg lastig want dan bel je sochtends en dan merk je pas dat je naar een andere huisarts moet waar ze de dingen heel anders regelen
die hebben nog inloop spreekuur -
Als van zo veel branches een 24/7 wordt verwacht, wordt het tijd dat de zorg daar ook in meegaat. En dan gewoon tegen één tarief. Langer open betekent meer huisartsen en randpersoneel nodig en weer goed tegen werkeloosheid.
-
@60 Gelukkig heb jij de wijsheid in pacht. Als een soort van Ubermensch probeer je hier te laten zien van alle markten thuis te zijn. Jammer dat je op deze manier de discussie probeert to ondermijnen maar het zal wel komen omdat je je eigen ongelijk aan voelt komen.
De kern van de zaak is hier dat mensen een 24/7 service van een huisarts verwachten. Mijn stelling is dat dit geen redelijke eis is. Huisartsen worden al jaren gekort op hun inkomsten terwijl de eisen en verantwoordelijkheden steeds verder gaan. De burger wil dan ook nog dat de dokter voor ieder wissewasje naast het bed komt zitten en is verbaast als de huisarts niet voor een griepmelding langskomt.
Natuurlijk kun je altijd schrijnende gevallen bedenken waar iemand zonder auto met 41 graden koorts een dubbele longontsteking en 12 zieke kinderen van zorg verstoken is, in dit geval zal iedere huisarts een bezoek aan huis brengen en als dat niet zo is dan kun je een formele klacht indienen die onafhankelijk behandeld dient te worden. -
@68 snowwhite heeft toevallig wel gelijk hoor! En de term übermensch vind ik in deze totaal ongepast!
-
de huisarts kent z'n pappenheimers wel hoor, je hebt mensen die voor elk wissewasje bellen en anderen die het alleen doen als het echt nodig is, dat weten ze heus wel. nee ik heb nooit iets te klagen gehad, maar ik vind ook de zorg in ziekenhuizen geweldig en eigenlijk alles in de zorg itt tot velen hier, ik lees dat wel eens en dan denk ik waar hebben ze het over in vredesnaam!
-
@66 Mee eens geen vakanties meer voor huisartsen!
"erg lastig want dan bel je sochtends en dan merk je pas dat je naar een andere huisarts moet"
Als het iedere schoolvakantie is dan zou je intussen een jaar vantevoren moeten weten op welke dagen hij er niet is. -
@71, wat erg dat je dan een jaar van tevoren weet dat je naar de huisarts toe moet............;-)
-
@heg
Veel mensen die hier reageren worden vaak niet gehinderd door enige kennis.
Ze hebben een idee in hun hoofd en zo is het dan.
Toen ik laatst in een andere discussie de tarieven aangaf die een arts ontvangt ( ik haalde dit uit mijn overzicht van de zorgverzekeraar) kreeg ook ik diverse minnen.
Ik weet het is geen vetpot en er moet hard voor gewerkt worden. Vaak zijn het vrouwen die parttime naast hun huishouden dit beroep uitoefenen .
Ik heb groot respect voor de huisarts , want hij of zij is de eerste, die de juiste selectie moet toepassen om de klacht te diagnostiseren.
Maar misschien is een optie om in een praktijk met meerdere artsen drie avondspreekuren in te lassen en daar twee middagspreekuren voor te laten vervallen ?
Het is maar een idee ? -
@68
wie eist dat dan? Ik heb hier nog niemand kunnen ontdekken die zo veeleisend is.......leraren worden ook al jaaaaren gekort op hun salaris, en geloof me, die verdienen iets minder dan een gemiddelde huisarts hoor, maar moeten ook gewoon 5 dagen in de week klaarstaan en vooral 'goed' onderwijs leveren en daarnaast nog voor psycholoog en sociaal werker doorgaan waar ook huisbezoek bijhoort.
Ik eis zeker geen 24/7 pampering en er zijn inderdaad mensen die met een zere vinger naar de huisarts gaan....elke week, maar ik verwacht zeker wel een persoonlijke benadering en inleving, maar bovenal kennis van zaken en enig gevoel voor organiseren......anders moet je maar banketbakker worden -
@74: Alsof je als banketbakker geen kennis van zaken engevoel voor organiseren nodig hebt!
;-) -
@74, banketbakker worden??? haha, weet je hoeveel mensen klagen als je die broodjes en die croissantjes op een bepaalde tijd al niet meer hebt en mensen maar eerder hadden moeten komen om het op te halen??? Ieder vak heeft wel wat hoor! ;-)
-
@75
ja was een beetje degenererend, maar zeker niet zo bedoeld......meer als statement -
@74, mijn dochter werkt elke zaterdag bij de bakker en komt vaak met verhalen thuis die jij niet wilt weten........mensen die nog even een brood willen halen terwijl de luiken al dichtgaan om 18:00 uur........
-
@78
zie @77 -
@74 Jij eist zelf bijvoorbeeld al dat de huisarts langs komt als je belt met griepverschijnselen. Dat het later een longontsteking blijkt te zijn is voor jou vervelend maar voor de huisarts nog steeds geen reden om langs te komen. Een bezoek van jou aan de huisarts kost hem 10 minuten een bezoek van de huisarts aan jou kost hem 30 minuten, dat zijn wel 2 patienten minder die geholpen kunnen worden omdat jij vindt dat je niet met koorts de straat op kunt.
-
@79, okeej
-
@78
ik heb vroeger ook van die bijbaantjes gehad.....de mensen denken dan......ach een kassière......maar dat zijn nu wel de baantjes waarbij ik soms voor m'n leven gevreesd heb ;)) -
@80
ik zou als ik jou was toch eens langs de huisarts gaan......er is iets niet helemaal in orde, maar ik kan m'n vinger er niet op leggen ;))))) -
Bij AH ben je cassiere ja, bij een bakkerij is het veel afwisselender en verdiend per uur ook veel beter!
-
@83 Op de inhoud graag.
Ik moet er nu vandoor, even uitgebruid lunchen en dan visites rijden ;-) -
@84
het was maar een voorbeeld........ik heb een fotozaak gehad, een boekwinkel, een groothandel in voedingswaren, een vishandel......pffffffffffffffffff............zelfs een snackbar en inderdaad ook een blauwe maandag een bakker. Het gaat erom dat je, zeker als zaterdaghulp, vaak als vuil behandeld wordt. Alsof je achterlijk bent hahaha.......zo blij dat die tijd voorbij is! Maar het heeft er wel voor gezorgd dat ik respect heb voor de zaterdaghulp.......! -
Uitgebruid???? vertel.........
-
@68
Nou je durft wel zeg.
Dus omdat ik mijn mening geef ben ik een ubermensch?
Dus je bent niet alleen onwetend, je kan ook slecht tegen kritiek en opbouwende informatie.
@80
Je kent Sue nog al goed begrijp ik? Je weet al precies wat ze eist van haar huisarts.
En dan zeggen dan anderen hier hun mening opdringen. -
Bedoel deze reactie van mij @87, voor @85,
-
@88 go snow!
-
@85
De kroeg in bedoel je, aan je taalgebruik te zien doe je dat vaker ;-)
Rolinda pfffff, dacht ik toch even dat je echt boos was. -
Zullen we iedereen in hun waarde laten? Je mag je eigen ideeen hebben en je eigen mening. Iedere huisarts is vast weer anders, maar ze hebben echt wel het beste met je voor hoor.
-
@86 "Het gaat erom dat je, zeker als zaterdaghulp, vaak als vuil behandeld wordt. Alsof je achterlijk bent"
Ongeveer zoals jij je huisarts hier presenteert?
"Maar het heeft er wel voor gezorgd dat ik respect heb voor de zaterdaghulp"
Ga eens een weekje bij je huisarts in dienst.
Dank allemaal voor de leuke discussie. Moet nu echt gaan. -
@86, mijn dochter is goed gebekt en dat moet je bij een bakkerij ook enneh heeft het erg naar haar zin al 4 jaar....ze is enorm blij met haar centjes natuurlijk iedere maand!!! Oh ja, ze werkt ook de vrijdagavond nog van 6 tot 9 uur!
-
@93
ga maar Harry -
@19 das helemaal niet waar, In de meeste CAO's staat alleen als het niet anders kan, Dat gaat dus in de meeste gevallen alleen op voor mensen die 40 uur werken en dan ook nog van maandag t/m vrijdag van 9-18 of 8-17
Bovendien waarom moet de werkgever alles betalen als een werknemer naar de huisarts, tandarts of fysio moet? Iedereen heeft toch vrije dagen, zijn die alleen voor leuke dingen? -
Niet alleen te kort open. Maar het hee gedonder met die Huisartsenposten komt me me neus uit. Ik woon in Maarssen 45000 inwoners. Hebben een aantal goedraaiende gzondheidscentra. En waar is de huisartsenpost. In de grootste uithoek van Leidse Rijn of in woerden hoe denk je als je geen auto rijdt daar te komen. Het is 11 km. en de medicijnen moet je halen in Woerden of in Overvecht Utrecht! Welk stoned konijn bedenkt zoiets! En er gebeurt geen donder aan. Veeartsen komen wel s.nachts en in het weekend!
-
@93
Nog steeds niet aan het visite rijden?
@94
Als het brood maar lekker is ;-)) -
@97
Vee heeft over het algemeen ook wat moeite om hun kwalen telefonisch uit te leggen. En een boer betaald de veearts meestal uit eigen zak, een stuk lucratiever natuurlijk.
Mijn dierenarts komt ook dag en nacht als dat nodig is, en ik mag dan de gepeperde rekening betalen. -
ik woon in Nederland al 20 jaar, maar in die jaren is alles veel slechter geworden. Er rijden minder bussen van ons stadje, minder vaak en zijn ook veeeeel duurder geworden. Treinen idem dito. Er is geen postkantoor meer en het medicentrum en artsen zijn bereikbaar van 8 to 12, als je nog een afspraak adwingt, want de assistente laat je in 80% gevallen niet eens bij de dokter. Antibiotice krijg je na een maand lopen met koorts, hoesten etc, pas als je een longonsteking krijg (3 jaar, jaar in jaar uit meegemaakt, zowel ik als mijn dochtertje van 5. Arts komt niet naar huis voor een half jaar oude baby met koorts van 40 en ademhalingmoelijkheden. "Het kind kan vervoerd worden" - door wie? ik was zelf met griep, 40 graden koorts, nog een bekkenonstabiliteit en navelbreuk na de bevalling, geen auto. Ik zei, dat ik haar in de kinderwagen zou moeten brengen (half uur lopen) en het weer in februari was zoals nu, maar nog met sneeuval. Ik kreeg toch geen dokter thuis, wel kon de uur van 8 uur in de ochtend op 11 uur regelen, want ik zei, dat om 8 uur met baby in de kou red ik gewoon niet. Bleek longonsteking van ons beide - maar antibiotica pas na 3 bezoek gekregen. En zulke gevallen ken ik meer uit ervaring.
Het is wel zo, dat mijn schoonmoeder met elke onzinnig klachtje wel bij de dokter komt en wat krijgt, want zij koopt nooit medicijnen zelf - als zij niet op recepte voor niets krijgt, dan koop zij zelf niets. Loopt zij half jaar bij logopedist (75 jaar oud!) en fiziotherapeut met "zere rug" etc. 2 jaar lang ook bij de specialisten gelopen (hartklachten) waaruit niets bleek. Ik heb zelf 2 tumoren - na 2 bezoeken bij specialisten gehoord - ik moet na 1,5 jaar terugkomen om te kijken "of ze groter worden". Lekker zo. -
is 24 uur niet lang genoeg, want zo is het wel; de huisartsen staan 24 uur ter beschikking; en als iemand vindt dat de asistente niet goed beoordeelt of iemand gezien moet worden=> laat die zelf de opleiding gaan doen en dan nog eens uit die vette nek kletsten; gloeiende; wat een eisen stelt men toch , verschrikkelijk; een zere teen hoeft echt niet meteen gezien te worden! een een kind mag best een keer spugen! opzouten met dit flutonderzoek!
-
@4 een kind met een ooronsteking hoeft niet gelijk naar een dokter zeg; hoe ben jij opgegroeid; je moeder belde voor alles de dokter zeker
-
@ 5 een gebroken neus hoeft ok niet meteen naar een doker! doen ze niets mee en anders doet de kno arts dit de volgende dag ja; slecht he die kno artsen...
-
@101: 24 uur ter beschikking? Dat slaat natuurlijk nergens op.
Mijn huisarts kan ik van 8-10 bellen. Buiten die tijden krijg ik een bandje en kan ik alleen nog inspreken voor een herhaalrecept. -
je moet vrij krijgen voor een bezoek aan je huisarts; maar het kind moet gisteren weer beter zijn , want het moet en zal naar de creche en pa en ma willen dat het kind geen dag koorts heeft; past niet in hun straatje; bezorgde ouders? nee ouders die allebei moeten of willen werken; zorg voor je eigen kind als je niet wilt dat je kind ' ziek' is..oorpijn, keelpijn, schaafwondjes, niet willen slapen...en ga zo maar door; die ouders bellen zelfs 's nachts een spoeddienst! daar zijn ze niet voor!
-
@64 voor een spoedgeval zijn geen tijden
dat zou volgens jou inhouden dat als er om 12:00 wat gebeurt je nog een half uur moet wachten tot je mag bellen.
maar uhm waarom heet het nog huisarts???
ze komen geen eens thuis -
@106, tsja, wat voor ander woord zullen we een huisarts dan geven??? ;-)
-
@107: De "kijk-het-nog-een-dagje-aan"-dokter?
Of de "neem-maar-een-aspirientje"-dokter? -
HIHI @108, de alleen-als-het-nodig-is-dokter!!!!!
-
@108
de
van-maandag-25-1-tot-maandag-15-02-is-de-praktijk-van-dokter-V-Akantieganger-gesloten-en-kunt-u-voor-spoedgevallen-terecht-bij-dokter-H-Etklinkttochechtalseengewoneverkoudheid -
@110,De see-you-later-na-mijn-vakantie-dokter.....
-
@110
haha die is leuk ;-)) -
Paracetemolletje...ja graag, geen probleem met mijn huisarts, ik kom er al niet zo veel omdat ik bij diverse specialisten onder behandeling bent, maar bel ik hem een keer zegt hij gelijk blijf maar lekker thuis ik kom wel naar je toe, maar hij weet dan wel dat het echt nodig is, ik ga echt niet voor een griepje naar de huisarts, meestal kan ik rechtstreeks het ziekenhuis bellen en daar terecht, maar ik ben waarschijnlijk een buitenbeentje, en onderscheid moet er zijn he:-)))
-
Openingstijden van onze huisarts. maandag tot vrijdag 8.30 tot 12 uu
van 930 tot 10 uur niet berijkbaar z.g. overleg. van 14. tot 17.30 daarna zit de boel
op slot en moet je naar een huisartsen post. Dit zijn de werktijden van een kantoorbediende alleen de middagpause is langer. En het salaris veel beter. Maar daar hebben zij recht op voor de grote verantwoordelijkheid. zeggen ze. -
Als ik voor wat dan ook even met mijn huisarts, of zelfs maar z'n secretaresse -- of nee, ook de baliemedewerkster -- wil bellen, moet dat 's ochtends van 1/2 8 tot 10 uur. Daarna is iedere kans verkeken.
Hoezo 'kantooruren'? -
Weet wel dat mijn huisarts iedere woensdagmiddag de bejaardenhuizen afgaat!
Waarschijnlijk kijken hoe ze nog Bingo kunnen spelen??? :-D -
Misschien gewoon meer huisartsen nodig?
-
@117, mij niet gezien!!! ;-)
-
@ 100 shara
Probeer een andere huisarts, iedereen kan zelf een huisarts kiezen en je kunt overstappen, even de ziekenfonds bellen en dan krijg je een lijst welke arts er nog patienten aan neemt.
Je hebt een slecht bericht te horen gekregen, maar ze kunnen je met gezwellen niet zomaar weg sturen, dat lijkt me sterk ga even naar je zorgverzekeraar en vraagt of je naar een ander ziekenhuis mag, je kunt hier niet mee door blijven lopen, ik wens je veel sterkte, hopende dat alles goed komt. -
Helaas is het tegenwoordig zo, dat je nauwelijks meer een afspraak kunt maken bij je huisarts. Dat veel mensen naar een eerste hulp gaan is begrijpelijk. Onze huisarts werkt 3 dagen per week. Telefonisch kun je ze alleen bereiken tussen half 9 en half 11. Daarna kun je een spoednummer bellen, maar daar staat meestal het bandje aan. Hoe het kan dat onze huisarts vroeger wel dag en nacht bereikbaar was, en in goede gezondheid 85 jaar is geworden....ach...misschien zijn ze tegenwoordig teveel verwend.
-
Hopelijk komen we met de wetenschap ooit zo ver dat ziektekiemen zich gaan houden aan kantoortijden. Tot die tijd? Wie medicijnen gaat studeren heeft toch wel een beeld dat ziekten zich niet houden aan kantoortijden? Als je een baan met kantoortijden wil, dan kun je alleen verzekeringsarts worden. Beter is dan dat er een andere studie gekozen wordt.
Oplossing? Afschaffen van de numerus fixus. Dan heb je ineens artsen genoeg om 24/7 diensten in te vullen. -
Meestal als een huisarts huisbezoeken af gaat leggen krijg je een antwoordapparaat onder welk mobielnr hij te bereiken is, als je daar geen contact mee krijgt dan zou ik als daar aanleiding voor is naar het dichtbijzijnde ziekenhuis gaan naar SE hulp, maar dat moet dan wel bv een nierkoliek of iets anders ernstigs zijn. Heb je pijn op de borst neem dan geen risico en belt 112, beter een keer te vroeg als te laat.maar huisartsen moeten altijd bereikbaar zijn tot 17.00 uur, daarna neemt de huisartsenpost het over.als het vaak gebeurd dat je geen contact krijgt kun je daar een klacht over indienen, bij hem zelf of bij de zorgverzekering.
-
Nederlandse artsen moeten meer naar House of andere medische americaanse tv series kijken - daar moet je echt iets kunnen, verantwoordelijkheid nemen en snel handelen. Nederlandse artsen zijn traag, zij werken met klepjes op de ogen, beperkt tot eigen specialisatie, kunnen niet associeeren. Als er meer artsen waren (dus die onzinnige beperkingen bij het toelaten aan de studies afschaffen), dan was de concurrentie tussen hen groter en prestatie ook beter.
-
als je niet tevreden bent ga je toch niet naar de dokter; wat een stelletije verwende asociale reacties hier zeg; koloniaal gedrag toch nog steeds van die fijne nederlanders; dat is het; knip met de vinger en wel meteen en nu en ikke ikke ikke eerst; gadverdamme ; schaam me plaatsvervangend voor deze gekken
-
@124 Jij bent of een heel gezond mens en komt nooit bij de dokter of je bent vanmorgen je pilletje vergeten .
Mensen schrijven hierboven hun ervaringen ....jij oordeelt . -
@123 Ja dokter House is een hele goeie dokter hoor! Die zou ik dus echt niet aan mijn ziekenbed willen hebben, tis toch gewoon een acteur! Wat dacht jij dan? Is ook typisch Amerikaans dat dokters alles kunnen, in de series zijn ze helden ja maar in real life kan een dokter toch niet in alles gespecialiseerd zijn? Ben maar blij dat ieder zo zijn vakgebied heeft, ze heeft de bewuste dokter meer kennis over dat vakgebied.
Verder vind ik dat huisartsen al meer dan genoeg uren maken, ik vind dat als je de dokter nodig hebt (hoe vaak zal dat nu zijn voor de gemiddelde nederlander) je daar zelf maar tijd voor vrij moet maken.
Een dokter die 14uurs diensten draait wordt ook moe, en gaat fouten maken lijkt mij... -
Wat huisartsen betreft, daar zit echt verschil tussen.
Ik woon in een middelgrote stad, heb nooit problemen met mijn arts, en ik weet dat deze arts dagelijks heel lange dagen werkt.
Afgelopen week hier een huisbezoek, ging om 18.40 de deur uit, was haar dag klaar wat visistes en spreekuur betreft, vanaf s'morgens 7.30
Niets geen deeltijd en noem maar op.
Ik geloof dat ik echt bof als ik al die berichten hierboven lees, maar ze zijn er dus nog wel, gelukkig!
Dus je kunt niet alle artsen over één kam scheren, want ik ken er nog wel een paar in deze stad die zo werken.
Al ken ik ze ook, zoals hierboven beschreven.. en dan kun je het gevoel krijgen dat artsen kantoortijden aanhouden, met daarnaast ATV dagen en noem maar op. -
@124 als je ziek bent wil je graag dat er een dokter naar kijkt.
en wil je niet horen kom na het weekend maar terug.
tenslotte is de dokter er voor jou wij niet voor de dokter.
en als de dokter de drukte niet aan kan of last heeft van zijn zeurende patienten die met een sneetje in de vinger komen dan moet de dokter zich afvragen of hij wel het juist beroep heeft gekozen.
dit heeft niks met verwende egoisten te maken. -
Wen er maar aan, met alle bezuinigingen in de zorg wordt de bereikbaarheid alleen maar minder.
-
Misschien is dit wel de reden dat het electronisch patiënten dossier is uitgevonden. Dan kan elke dokter op een huisartsenpost erbij en kun je door welke dokter dan ook geholpen worden als je "eigen" dokter om wat voor reden niet kan. Je kan ook niet verwachten van een huisarts dat hij 24/7 beschikbaar is, ook al zo die dat uit plichtsgevoel wel willen. Na een paar van dat soort dagen klapt die in elkaar en een dokter die op instorten staat wegens oververmoeidheid gaat fouten maken. Kunnen de veeleisende patiënten daar weer over klagen.
Stijgers in Algemeen
Kristallnacht in Griekenland
In Griekenland gaat het nu echt goed mis....
7 minuten geleden door cappuccino010
Luikse straatdealers slapend rijk door...
Dat onze Belgische buren sinds 1 mei, net...
1 uur 2 minuten geleden door G.V.R.
Uitvinder van de afstandsbediening overleden
Toch leuk om te weten wie die slimmerik was.
13 uur 8 minuten geleden door claudys
Irakezen Ter Apel weigeren opvang
De Iraakse asielzoekers in het tentenkamp...
13 uur 25 minuten geleden door j0piter
'18 miljard in aantocht voor Griekse...
De vier grootste Griekse banken worden deze...
14 uur 26 minuten geleden door een uitgeknepen...
Best gewaardeerd
Roemer: ´Kunduzakkoord funest voor mens en...
Bruine kabinet brengt ons terug in 1940
5 dagen geleden door degenaaideburger
'Tofik Dibi geen kandidaat...
Tofik Dibi is geen kandidaat meer voor het...
4 dagen geleden door Paparatienu
Israël wil 20.000 man Commandotroepen...
Ter bescherming van haar belangen in de...
2 dagen geleden door Kania
PVV boekt winst met anti Eurocampagne
Tussen PVV, SP, CDA en VVD bestaat grote...
3 dagen geleden door ilsebeenhakker

