Rabbae vindt dat Wilders bewust de haat tegen Marokkanen voedt. Marokkanen ondervinden volgens hem aan den lijve de gevolgen van de ophitsing door Wilders. Geëmotioneerd vertelde hij dat hij heeft gehoord over kinderen die bang zijn dat ze uit het land gezet worden.
Sorteer op:
-
Ach, in kanaleneiland zijn die hangjongeren niet pas vervelend geworden toen Wilders zijn beweging opzette
-
@801 Kanaleneiland, mocro's met 180cc terugplankers :) respect voor die gasten daar ;)
-
het feit dat mijn artikel alweer verwijderd is door de redactie zegt genoeg.
ze mogen mijn zoon van 13 bedreigen met z'n 14 nen , maar wij mogen daar niets van zeggen want ze kunnen er niets aan doen.
het is allemaal onze schuld dat ze zo geworden zijn. -
@803 Het slaat nergens op, de reactie was zeker terecht!
Ik denk dat ik in Turkije of Marokko ga wonen, daar gedragen ze zicht teminste wel :) -
Nederland wordt inderdaad vijandiger, maar dat komt niet door Wilders.
-
@802 respect voor gasten op gestolen brommers zonder verzekering: absoluut niet.
-
Wat dat betreft is het wel jammer dat Wilders is opgestaan. Nu denkt iedereen dat Wilders de oorzaak is. Maar er was al een twee-deling gaande in NL. Alleen nu komt het aan het licht en voelen mensen zich door Wilders geïdentificeerd.
-
@870
Die tweedeling en vijandigheid is er al veel langer, jammer dat Wilders daar de schuld van in zijn schoenen geschoven krijgt. -
Wat mij tegenstaat is dat een grote groep mensen wordt aangesproken op het wangedrag van een kleine groep raddraaiers. De nuancering mist en ik hoor weinig tot geen realistische oplossingen.
-
heel kanaleneiland gaat op de schop.
alle flatjes worden plat gegooit.
er zijn invallen van mensen met zware wapens vroeg in de ochtend die mensen in een donker busje gooien..
en de rest word uitgesmeerd over leidscherijn..
of we daar zo blij mee moeten zijn als leidscherijn bewoner..
ik niet!
ze moeten een wet instellen die ervoor zorgt dat als ze in aanraking komen met justitie dat het paspoort word ontnomen en dat ze voor een halfjaar een tijdelijk verblijfsverguning krijgen. als ze in dat half jaar zich goed gedragen krijgen ze hem weer terug zo niet kunnen ze het land uit. -
we kwamen van tolerant Nederland, we gaan naar een zeer intolerantie samenleving en daar is Wilders en zijn Vee de oorzaak van. Bedankt he, voor het verpesten van onze maatschappij
-
@811
Daar gaan we weer...
Dit is niet iets van de laatste maanden! Het is jarenlang structureel fout gegaan. Waarom denk je dat Wilders zoveel 'vee' achter zich aan krijgt? Omdat hij dingen opwekt in de harten van mensen wat er nog niet zat? -
zoheeee...wat een lang draadje hiero !
Wilders de oorzaak? goh..was het maar zo simpel. Volgens mij is het de bevolking geweest die Wilders hebben gemaakt tot wat hij nu is. Zonder al die mensen die hierop gestemd hebben, zou er geen Wilders bestaan. Waarom hebben al die mensen op PVV gestemd? Zomaar? uit hobby?
Dat Nederland zogenaamd ooit zo tolerant is geweest t.a.v. andere godsdiensten en andersdenkenden wil ik ook gelijk even ontkrachten. Die op tolerantie lijkende houding was gebasseerd op des-interesse. Zo van...mot jij wetuh wat je gelooft of denkt, assie maar werrukt voor je eiguh vretuh..." En dat laatste werd steeds minder en minder gedaan door de anders-gelovigen/anders-denkenden. Vandaar dat die zogenaamde tolerantie in rook is verdwenen.
Tolerantie kan alleen onstaan als men een eigen cultuur en geloof opzij kan schuiven ten gunste van de ruimte voor een ander. Cultuur en geloof hebben hier in Nl. nooit een belangrijke rol gespeeld dus viel er niet veel opzij te schuiven. Vandaar dat schilders uit Frankrijk etc. etc. hooguit als een tikkie vreemd werden beschouwd maar verder mochten schilderen wat ze wilden, in tegenstelling tot het land van afkomst. Zolang ze daar hun eigen onderhoud mee konden bekostigen.
Daarom zie je ook dat de walging en boosheid van Nl. zich vooral richt op bevolkingsgroepen die van uitkeringen leven en niet voor zichzelf willen zorgen. Je leest in dergelijke topics als deze vooral Marokkanen genoemd worden en heeft men het eigenlijk nooit over zuid-europeanen, chinezen, of zelfs polen (hoewel die laatste groep zich ook steeds impopulair aan het maken is vanwege hun grote dronkenschappen waar hun werk onder lijdt. ) -
@881
Goed standpunt van je. er is in Nederland nog nooit iemand lastig gevallen door Marokkanen en/of andere mensen. Dat is pas gebeurt toen Geert Wilders uit de VVD is gestapt en de PVV is begonnen.
Je bent gewoon gillend gek als je dat echt gelooft.
Ben je dan zo kortzichtig voor wat er in Nederland gebeurt, maar ook in de rest van de wereld. Vorige week een klein stukje op het nieuws over Indonesië, waar moslims andere moslims en overige geloofslaanhangers verbranden evenals hele dorpen, omdat ze niet radicaal genoeg zijn. Maar daar mag je niets van zeggen hier in Nederland.
Gisteren op TV een Moslim die rond predikte in verschillende landen, hij had veel goede standpunten en zijn beste was: "Moslims moeten niet alleen nemen, maar ook eens leren geven. Anders kan je nooit een onderdeel worden van een maatschappij." ook sprak hij over verdrukking van de vrouwen in de moslim landen door ze hoofddoeken en boerka's aan te doen. Jammer dat zo iets niet meer belicht wordt door de media maar pas op een tijdstip wordt uitgezonden dat iedereen zowat in bed ligt.
Helaas wordt er dan als afsluiter weer naar Geert Wilders verwezen, hij is de enige in de wereld die niet vredelievend is en alles op zijn geweten heeft, en daarom zitten we in een oorlog in Nederland.
Droom maar lekker door. -
@811 Pffffff, graag gedaan hoor.
-
@811 Waar ga je naartoe dan? Marokko?
-
Verwijderd door redactie
-
@816 nee daar heb ik niks te zoeken.
-
@811 jammer..
-
@819 waarom? ik heb niks met het land en of de inwoners. ken veel mooiere plekken op aarde
-
Het begon allemaal met die vette shaggyrokende theo van gogh, die constant over "de geiteneukers" had. Wilders heeft hier wel een vervolg aan gegeven zodat de geest uit de fles kwam, en ja nu is het door die Wilders trekpoppen onaangenaam geworden voor sommige mensen. En ja sommige van die mensen corigeren hun eigen gemeenschap niet.
De islam als geloof en de daarbij gaande cultuur heeft een weinig zelfregulerend karakter, en dat is jammer. -
NL is niet vijandiger geworden meneer Rabbae maar mondiger.
We pikken dat gedonder gewoon niet meer.
Alles goed met je wachtgeld trouwens ? -
@817
Je zegt eerst dat het komt door Wilders en zijn 'gehersenspoelde TVee kijkers'
Nogmaals, daar ben ik het niet mee eens.
Vervolgens zeg je dat wij, het Nederlandse schijtvolk, dit zelf veroorzaakt hebben.
Daar zit natuurlijk wel een kern van waarheid in. We hebben in nederland een bepaalde arrogantie waardoor wij het vuile (zware) werk niet meer willen doen. Dus laten we dat nog steeds doen door allochtonen. Dat moet beseft worden door iedereen. Maar het is wel zo dat ik daar niet om gevraagd heb. Ik heb er niet om gevraagd dat omwille van een sterk groeiende economie er gastarbeiders moesten komen enz. De politiek heeft dat bepaald en daarin gefaalt. Daar kan de gemiddelde nederlander niet veel aan doen.
Ik denk dat ook juist daarom dat vooral de hardwerkende nederlander op PVV stemt, het volk dat nog wel het vuile (zware) werk wil doen. Zij doen dat tegen (vaak) een laag loon dat niet veel hoger is dan de inkomsten van 'uitkeringstrekkers' -
@823
"'gemiddelde hardwerkende Nederlander'' wat een onzin.
Alsof er 13 miljoen niet-pvv-ers niet hard werken.
Netwerk 2009
interviewster tegen 23-jarige die zit te vissen:
waarom stem jij pvv?
- nou uh... als de buitenlanders opgerot zijn, gaat mijn uitkering misschien omhoog.
waar gebeurd.
Helaas IS er niet voor iedereen werk, zeker voor jongeren en 50+-ers , en dat komt onder andere door het rechtse beleid, de wereldwijde crisis veroorzaakt door de financiele sector.
En overigens zijn de gastarbeiders door CDA/VVD binnengehaald en daar kan de gemiddelde Nederlander WEL iets aan doen want je leeft in een land waar jij mag stemmen . -
@822
Kijk... met dat snerende zinnetje aan het eind van je postje bewijs je precies waarom de kop van het artikel wel degelijk waar is. -
'Nederland vijandiger door Wilders'
Natuurlijk. heeft helemaal niets te maken met det tuig dat de straten regeerd.
De ''verhuftering' van de samenleving. En de enorme kloof tussen autochtonen en allochtonen. -
82719 oktober 2010 11:45 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@824
''En overigens zijn de gastarbeiders door CDA/VVD binnengehaald en daar kan de gemiddelde Nederlander WEL iets aan doen want je leeft in een land waar jij mag stemmen.''
Ik was er toen nog niet, en zaadcellen mogen niet semmen volgens mij... ;)
''"'gemiddelde hardwerkende Nederlander'' wat een onzin.
Alsof er 13 miljoen niet-pvv-ers niet hard werken.''
Knoflook in je ogen? Ik bedoel natuurlijk de lichamelijk hardwerkenden, dat kun je best uit mijn post halen!
En als ik zeg dat hardwerkende mensen op de PVV stemmen wil dat helemaal niet zeggen dat mensen die niet op de PVV stemmen niet hard werken. -
@827 Je nick siert je, achterlijke vlinder.
-
@723 ++++++++++++++++++++++
-
@827 je naam is tekenend; bang voor de wereldwijde moslimterreur, gelovig doosje. van alle terreur op de wereld is nog geen 1% afkomstig van radicale moslims. daarnaast steunt Wilders de grootste en gevaarlijkste terroristisch organisaties ter wereld.
-
83219 oktober 2010 11:53 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
83319 oktober 2010 12:01 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
83419 oktober 2010 12:01 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Is Wilders de aanstichter of de benoemer?
-
Dit weekend werden 2 vrienden van me door 12 cappucionklootzakjes aangevallen nadat ze wat zeiden over dat enkelen van heb een fiets sloopten.
Ze riepen direct dingen als discriminatie en wij zijn minderjarig maar drukken wel een mes onder de neus van 1.
Geëindigd met 2gekneusde ribben van de ene en een gescheurde trommelvlies van de ander nadat hij door 3 lui liggend op de grond werd nagetrapt.
En maar roepen dat Nederland een kutland is. -
En op zulke momenten begin ik bijna begrip te krijgen voor Wilders stemmers.
Maar ik vermoed dat bovenstaand bericht binnen een uur is verdwenen. -
Voor de mensen die iets willen leren van de geschiedenis zou ik aanraden om vooral eens de tekst van het nummer van Kristallnaach van DAP eens te lezen.
Als er iets van toepassing is dan is het deze tekst wel.
Met name het 3e couplet:
Maar zij die alles wat anders is stoort,
Die met de stroom mee zwemmen, zoals het hoort.
Voor wie homo's misdadig zijn,
Buitenlanders uitschot zijn,
Die hebben een leider nodig
En dan helpt geen cavalerie,
Zelfs Zorro kan het niet schelen.
Die pist hoogstens een Z in de sneeuw.
En valt lallend van onverschilligheid om.
Nou ja? - Kristallnacht! -
Oke beste wimpie, de feit dat het 12 is en helemaal niets met de islam of wat dan ook te maken heeft.
Mag wilders miljarden mensen op de aardbodem beledigen en jij doet het trouwens ook.
Is een beetje dom vind je niet....
En sowieso is Wilders een aanstichter en de schapen luisteren braaf naar zijn onzin. En zie hier het resultaat, terug naar de middeleeuwen met Nederland.
Ik ben niet boos op Wilders nee joh, ben geschrokken van de intellectuele vermogen van de burgers van Nederland.
Jullie laten dit toe.... -
@833 o, je verhaal had een strekking? :-S
-
Het probleem is niet dat Wilders mensen beledigd.
Het probleem is hoe die beledigde mensen daar op reageren.
Te weinig incasseringsvermogen denk ik. -
Nederland wordt als land in een kwaad daglicht gezet door uitspraken van
meneer Wilders en, daar naast ook nog eens een verhoogde teroristische
aanslagen op Nederland dankzij de uitspraken van meneer Wilders.Enne
bedankt.....! -
@827
Ach ja, de nieuwe politieke correctheid.
Je moet de moslims / de Islam verketteren anders deug je niet. Als je niet discrimineert dan ben je zo'n luie linkse. Het is allemaal de schuld van de PvdA en/of GL. Als je Geert niet napraat moet je je mond houden en als er door die smerige linksen kritiek wordt geuit dan moet je zeggen dat ze demoniseren, niet weten waar ze over praten of de boel omdraaien.
Kunnen rekenen, logisch redeneren en de zaken in perspectief zien is ook niet meer politiek correct net zomin als andere kleuren zien dan zwart/wit.
Oh en 1,5 miljoen mensen vormen "het volk" en "het volk" heeft altijd gelijk. -
@ bedreigingen van terroristische aanslagen komen niet van Wilders maar uit islamitische hoeken. Wel ff de goede kant uitwijzen met het vingertje ja?
-
Veel Wilders trekpoppen op dit draadje. Bij gebrek aan enig talent, een vijandbeeld creëren zodat eigen angst en falen verbloemd wordt.
Ja trekpopjes, zo zit dat. -
Rectificatie
@816 en @819 slaan inderdaad nergens op. De minnetjes zijn terecht en ik heb er zelf ook één toegevoegd.
Soms is het moeilijk om me niet mee te laten slepen in al die negativiteit. -
@844 volgens officiele cijfers is dit voor ruim 99% niet zo, dus waar heb je het over? minder dan 1% komt van moslims. Jullie Wilders-Vee stigmatiseren er maar op los. En wat jij doet is niet anders. Nog wat, als je je vingertje wijst (zoals jij en Wilders naar moslims doen) wijzen er altijd 4 vingers naar jezelf.
-
@841 ja mooi, dan moet je eens wat over wilders zeggen, heb je gelijk een rechtzaak aan je broek. wie heeft er geen incasseringsvermogen?
-
@847 niettus, drie vingers.
-
@839
""Mag wilders miljarden mensen op de aardbodem beledigen en jij doet het trouwens ook.
Is een beetje dom vind je niet....""
Wat een beetje dom is is dat jij niet weet dat er geen miljarden maar 1,3 miljard moslims zijn.
En hoezo beledigen ????
Je praat wel over een lange tenen cultuur die alles wat hun niet bevalt en dus ook kritiek op de islam als een belediging ziet.
En als we het dan toch over beledigen hebben, dan ben ik als westerling beledigd over het feit dat zij de helft van de wereld als minderwaardige mensen beschouwen (de vrouwen) of het feit dat islamitische godsdienstwaanzinnige terroristen zo'n beetje alle culturen op de wereld bedreigen, beledigen, en terroriseren( en dan vooral de kleine satan Israel en de grote satan het westen). Ik vind het ook beledigend dat de islamitische volkeren dit terrorisme blijkbaar de normaalste zaak vinden gezien er nooit een noemenswaardig tegengeluid laat staan demonstraties te zien zijn geweest.
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Over beledigen gesproken.
Dat jij je eigen graag monddood wil laten maken en net doet alsof je de mistanden niet ziet omdat je bang bent om op de lange tenen van de islam te trappen moet jij weten. Maar niet iedereen is zo naïef of bang voor de confrontatie.
""En sowieso is Wilders een aanstichter en de schapen luisteren braaf naar zijn onzin. En zie hier het resultaat, terug naar de middeleeuwen met Nederland""
Die schapen waar jij het over hebt en waar ik ook toebehoor hadden die mening al lang voor er uberhaupt een PVV of een LPF was. Mischien toch is een keer iets anders kijken dan MTV en je een keer ergens in verdiepen.
En terug naar de middeleeuwen ?? hihihi
Als je naar de middeleeuwen wilt dan verhuis maar naar Afghanistan, Jemen, Sudan, en andere van die mooie islamitische lichtende bakens op de wereld. -
@848
Ehhh...wie heeft er een rechtzaak aan zijn broek hangen? -
Als de marokkanen eens terug kijken . Nederlandse vrouwen zijn hoeren. Meisjes
zijn in het zwembad niet veilig. Straatroof , vernielingen intimidaties . Politie werd
bespot en getard.. Steeds werd uit de samenleving gevraagd. Marokkanen doe hier zelf wat aan. Wat hebben zij gedaan. Kreten"vrijheid van godsdienst " / "vrijheid van
meningsuiting " het ene recht na het andere. Nooit las je de ene plicht na de andere.
Dat er een reactie niet alleen in ons land maar steeds meer landen in europa was niet te voorkomen.
Doen jullie er zelf eens iets aan. -
Ondanks dat ik geen Wilders fan ben, vind ik niet dat de schuld volledig bij hem ligt. Hij is een produkt van jarenlang aanmodderen van de kabinetten hiervoor. Nederland was al 'vol' volgens Fortuijn en dat was al een definitief teken dat er iets mis was in Nederland. Nu, door de EU de grenzen openstaan, zal het alleen maar erger worden. Ik heb niks tegen buitenlanders in Nederland, maar uiteindelijk heeft het verkeerde beleid tot een verharde samenleving geleid, waarin Nederland geen identiteit meer lijkt te hebben.
Dat is best jammer, en het omslagpunt heb ik heel duidelijk gevoeld toen in Nederland opeens Amerikaanse toestanden kwamen met mensen die vermoord werden. Er werd toen gezegd dat Nederland zijn onschuld verloor en dat heb ik heel sterk gevoeld. Dat was het omslagpunt. Wilders is hier een produkt van.
Ooit zal het in Nederland beter worden, maar niet voordat het eerst heel wat slechter gaat. -
@853 Maar wat was dan de Nederlandse identiteit?
-
Leve de Wereldburger, iemand die in vakjes en hokjes denkt is geen haar beter dan de mensen die onderscheid maken tussen volkeren en geloof!
denk ruim en gun elkaar de ruinte....
we moeten toch allemaal op deze zelfde aardkloot zien te overleven! -
-3+2856
19 oktober 2010 13:40
door Eerst is het jouw en dan is het jullie en dan word het mijn geld
Zie http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/
G W kan deze 13 uur als Moszkowicz bezig is met zijn pleidooi geen idiote of haat uitspraken doen, -
#852
Wat verwacht je dan van de goedwillende Marokkanen? Dat die bij wildvreemde mensen op bezoek gaan om hen te vertellen dat ze hun kinderen beter moeten opvoeden?
Dit is gewoon een taak voor de staat. Onschuldige burgers hebben wel betere dingen te doen dan andermans problemen oplossen. -
Kunnen de "goede" Marokkanen niet eens naar het moederland om het op te bouwen. Dan kan de rest ook komen
Voor het Nederlandse klimaat zitten jullie hier toch niet? -
@858 Ach, in de jaren '60 en '70 vonden werkgevers Marokkanen lekker goedkoop. Nederlanders waren te lui of te duur, dus de regering (voornamelijk de voorlopers van het CDA en de VVD) vond het een goed idee om Marokkanen te gaan WERVEN... Marokkanen hadden in de woestijn geen toekomstperspectief... in NL hadden ze werk, een huis, een tuintje, een tv, een auto... toen een vrouw, kinderen... en toen wilde ze niet meer weg.
-
En dat de moslims Nederland wil bekeren, dat mag zeker wel geroepen worden. Deze mensen ook voor het gerecht.
-
Nederland is gewoon te vol en hoe langer hoe lelijker aan het worden met al die nieuw-bouw
In de jaren 50 zag ik al Ned vakmensen emigreren omdat het hier te vol was
Ik zag de gastarbeider binnenkomen met fam hereniging
Maar vooral na 1990 is het hier vol gelopen met vreemdelingen
En eindelijk staat er eens iemand op uit naam van nou, ik denk wel de meste Nederlanders, die een einde aan wil maken aan het maar binnenkomen hier -
@805
Inderdaad, zijn aanhang heeft daar meer mee te maken... -
#858
Tsja, waarom ga jij niet naar een armer land om het te helpen met de ombouw? -
oPbouw dus.
-
Ik erken en herken het probleem wat je schetst, maar ik zie Wilders ZEKER NIET als degene die met de oplossing komt.
En 15% is niet hetzelfde als de "meste" Nederlanders. -
@861
-
Hou je vast want EDL Engeland komt hier dankzij Wilders rotzooi trappen.
http://www.afanijmegen.org/?p=577 -
Ik zie hier een aantal reacties van mensen die zeggen dat allochtonen en linkse mensen te heftig en te defensief reageren op uitspraken van Wilders en aanhang. Ik denk dat die mensen wel een punt hebben.
Ik verwacht namelijk vrijspraak voor Wilders in de rechtszaak. Dat het gevolg daarvan is dan ook dat in juridische zin de normen van wat mensen tegen elkaar kunnen zeggen opgerekt worden. Voor mij persoonlijk is het gevolg dat ik blijkbaar moet accepteren dat omgangsvormen die ik niet erg prettig vind, blijkbaar getolereerd moeten worden.
Aan de andere kant biedt het ook nieuwe mogelijkheden. Wilders knettergek noemen mocht al. Het PVV verkiezingsprogramma en opsomming van racistische denkbeelden noemen is discutabel. Maar na de uitspraak van de rechter is dat wettelijk helemaal legitiem. De toon van de discussie zal veel harder worden dan hij al is, maar dat is blijkbaar wat onze wetgever toelaat en wat de overgrote meerderheid van de bevolking wil.
Ik zal de komende tijd een actief gaan oefenen met deze nieuw verworven vrijheid om andere te beledigen. Omdat het kan. -
@868
Dat kan al lang hoor.
Als Wilders de zaak verliest, dan zou ik verbaasd zijn.
Als dat strafbaar is kunnen er nog heel wat mensen van nujij.nl gearresteerd worden van achter hun PC.
Caberatiers kunnen een ander vak gaan leren, de publieke omroep (lees:paul de leeuw) kan ook vervolgd worden enz.
Christen worden al zo lang als ik leef beledigd en gekwetst.
Anderzijds beledigen christenen de ongelovigen ook.
Dus hoe dan ook, ik ben benieuwd naar de uitkomst van dit proces. -
Nederland is idd vijandiger door GW geworden....maar hij is zeker niet de enige reden...alle extreme vormen zijn hier debet aan!
-
@867
En dan verwijzen naar de site van de extreem linkse en uiterst geweldadige AFA -
Vergeet GeenStijl niet!
-
@812
"Omdat hij dingen opwekt in de harten van mensen wat er nog niet zat?"
In veel mensen zit altijd onder de oppervlakte een soort angst en afkeer voor het vreemde en de vreemdeling. Ja, er waren lokaal in grotere steden problemen. Maar wat Wilders, Verdonk, Fortuyn en Janmaat hebben gedaan, is niet bijdragen aan constructieve verbeteringen, maar de problemen overdrijven en dat angst- en afkeergevoel verder opblazen, op het verwerven van zoveel mogelijk aanhang. Politiek correct praten vervangen door verdraaien van feiten, haatzaaien en verspreiden van leugens en laster om aan de macht te komen, is verwerpelijk. -
@873
Mee eens, hij buit het uit dat er een bepaald gevoel heerst(e) in nederland.
Dat is af te keuren.
Maar het is niet zo dat hij iets creeërt wat er niet was.
Ps. ik ben geen Wilders fan hoor -
leg mij eens uit , in nederland hebben we duizenden chinezen, chilenen, portugezen en weet ik veel waar alles vandaan komt.
waarom horen we daar zo weinig over, ???
schijnbaar weten die zich wel aan te passen.
proberen die ons nederlanders niet te onderwerpen aan een vreemde idiologie.
ik heb nog nooit een chinees horen klagen over discriminatie , gewoonweg omdat zij zich weten te gedragen. -
Verwijderd door redactie
-
@875
doe jij aan telepathie of zo ?
had mijn bericht 30 sec later geplaatst na jou,met exact de zelfde strekking.
zie @404 -
Verwijderd door redactie
-
@878 ja dat schijnt een nieuw fenomeen te zijn hiero, gebanned worden.
Ik begin me in Noord-Korea te wanen met die censuur, laat ik het maar voorzichtig uitdrukken anders heb ik straks een ban te pakken -
@275
Ter info voor jouw,
Ik woon in een buurt waar steeds meer moslims komen wonen, en ik kan je zeggen dat de buurt qua uiterlijk en sfeer flink achteruit aan het gaan is, de woningen zijn al bijna niet te verkopen verhuren omdat het % allochtonen hoog is.
Contact maken met die mensen is niet te doen, ze spreken nauwelijks verstaanbaar nederlands, en een goeden dag kan er al helemaal niet van af, dan heb ik het nog niet eens over de jeugd die 'smorgens vroeg tot 'savonds laat de straat op geschopt word, de peuters achter de kinderwagen en de kleuters letten daar dan weer op. Maar goed dat is moeilijk te begrijpen voor iemand die alles door een roe bril wil zien. -
#875
Vertel, hoeveel Marokkanen hebben jou al een vreemde ideologie geprobeerd aan te praten? -
#876 : "maar dat wij NIET zo als een Marokkaan, turk en Antilliaan altijd maar weer de slachtofferrol aannemen."
Oh nee, natuurlijk niet.... kijk maar eens naar alle schuldbewuste reacties van autochtonen op de voorbije 5 pagina's.
Er wordt echt massaal de hand in eigen boezem gestoken en zeker niet met de vinger naar anderen gewezen... -
#876 : "het zijn altijd de marrokanen, Antillianen en turken die zich gedupeerd voelen."
Vaak terecht, vaak ook niet.
Veel goedwillende allochtonen worden gedupeerd doordat ze samen met criminelen en hangtuig op een hoop worden gegooid. -
Stelling: 'Is Nederland vijandiger door Wilders?'
Kijk hier alleen op nujij.nl. Er bestaan 2 grote 'kampen', de anti-wilders en de pro-wilders. Er wordt zeker vaak vijandig met elkaar omgegaan. Spelend op de man/vrouw, (beide kampen) etc.
Zie bijv. de haatmails over en weer. Bijv. anti-wilders personen sturen haat/dreigmails naar wilders/pvv. Pro-wilders versturen haat/dreigmails naar publieke figuren die wilders bekritiseren etc.
Dus JA, NL is zeer zeker vijandiger geworden door wilders. Dit kan toch niemand ontkennen. -
@884
De vijandigheid is er al langer dat Wilders met PVV kwam, mischien dat je die toen nog niet zag. -
Verwijderd door redactie
-
@885
Voor wilders was het helemaal niet zo vijandig. In mijn omgeving ken ik genoeg moslims die respect hadden voor bijv. Fortuyn.
Je kunt het blijven ontkennen of bagatelliseren maar wilders heeft zeer zeker bijgedragen aan het vijandiger maken van NL. -
#886
dat is inderdaad een goed voorbeeld van een vijandige opmerking. -
@888
Dat soort opmerkingen moet je juist negeren. Iemand wilt gewoon stoken. Snel een account aangemaakt en pas 2 berichtjes geplaatst. -
Wat een onzin om vijandig te zijn.
-
Nederland wilder door vijanden.
-
De moslim wil zich niet aanpassen.Hoofddoekjes,moskeeen,lange jurken en ga maar door.Ze willen hun cultuur niet verliezen.Die van ons is niet belangrijk.Want ze,de meeste dan,hebben iets van,iedere niet moslim,is tegen ons.Laat de geschiedenis zich maar herhalen.Honderden jaren geleden waren er ook een paar gelovigen die daar de boel wou om turfen.En wat hebben ze toen gedaan???? De koppen er af,en met pek en veren terug naar europa gejaagd.Dat moeten wij ook doen.De hoofden laten zitten natuurlijk,maar wel zonder pensioen of wat voor uitkering dan ook,het land uit.Afrika voor de afrikanen en europa voor de europeanen.Alleen die die zich aan willen passen,zijn daar en hier welkom.Want laten we eerlijk zijn,Als het om culturen gaat,zijn er bar weinig overeenkomsten..
-
@874
Ik ben het niet helemaal met je eens. Als ik kinderen leugens verkondig en ze op basis daarvan onheilsvoorspellingen doe, kan ik ze bang maken war ze dat eerder niet waren, of banger maken dan ze van zichzelf waren en dat kan vervolgens makkelijk overslaan op andere kinderen. Angst en woede zit weliswaar in ieder mens zijn 'systeem', maar het beleven en uiten ervan is niet per se terecht of rationeel. Er bestaan niet voor niets termen als 'ophitsen', 'haatzaaien', 'oproerkraaier', 'volksmenner', et cetera. -
@ esbeukman #892
Dommerd -
@892 als het om culturen gaat zijn er bar weinig overeenkomsten? Nou...dat zou ik niet zo snel zeggen. Mensen zijn overal ter wereld in feite hetzelfde...elk mens heeft dezelfde oerinstincten hoor. En alleen de omstandigheden waarin wij verkeren bepalen in hoeverre wij beestachtig gedrag vertonen of ons gedeisd houden. Onze levensstandaard is zo giga hoog geworden dat we gezapige wezens zijn maar 60 jaar terug bleek dat de ontwikkelde europeanen ook beesten waren (kijk eens wat voor een enge medische proeven die duitsers hebben gepleegd op tweelingen en zo..) En wie garandeert mij dat er in onze samenleving niet weer zulke enge mensen en masse kunnen opstaan?
Dierlijkheid en wangedrag is van alle culturen ....Lang geleden werden ook hier handen afgehakt van dieven..werden mensen opgehangen...En in de VS bestaat de doodstraf ook nog steeds...Zolang wij allen mensen zijn lopen wij het gevaar om te vervallen in dierlijk gruwelijk gedrag. Onze zogenaamde beschaving is slechts een laagje vernis,,,,. -
"NEDERLAND VIJANDIGER DOOR MOSLIMS"
Ik vind dat NL vijandiger is geworden door de instroom van moslims / Marokanen in ons kleine en toch al overbevolkte landje. Imans en hoog geplaatste regerings functionarisen in moslim landen creeeren bewust haat tegen het westen, verbieden moslim immigranten te intergreren en verklaren dat het de taak is van de moslim emigranten om Jihad te voeren tegen de oorspronkelijke "kafir" bevolking.
Nederlanders ondervinden dagelijks de gevolgen van de ophitsing van Imans en van marokaans straat tuig. Gemotioneerd vertel ik over autochtone kinderen die bang zijn dat Nederland een Moslim staat wordt......
Bla bla wat een hypocritie! Als de Marokanen nu gehaat worden dan komt dat door dat zij (met enkele uitzonderingen daar gelaten) 3 decenia lang de straten hebben geterriseerd, de gevangenissen hebben overbevolkt, autochtone vrouwen "hoeren" hebben genoemd, de uitkeringspot hebben geplunderd en kort gezegd Nederland hebben geexploiteerd! Tollerant als de autochtone Nederlanders was na zoveel ellende van deze relatief kleine groep immigranten zijn ze dat helemaal zat!
Dat Wilders zoveel stemmen kreeg en de Marokanen nu bang zijn voor hun heerlijke leventje in het rijke "kafir" Nederland hebben zij volledig aan zichzelf te danken!
En als die kinderen nu zo bang zijn om het land uitgezet te worden dan komt dat omdat ze zich identificeren met criminele immgranten (?), want dat zijn degen die uitgezet gaan worden!
Ik heb hier geen greintje medeleven voor....zielig gebeuren. Decenia lang kreeg de autochtone NL-er stank voor dank, en nu schijten we ff flink terug (moet nog gebeuren overigens) en ze gaan weer (zoals gewoonlijk en o zo gemakkelijk) de slachtoffer rol in.
Rabbae moet die kindertjes maar vertellen dat als ze gewoon hard leren en later hard werkenen, belasting betalen en geen crimineel gedrag te vertonen ze niks te vrezen hebben.
Samen werken aan een betere samenleving is de oplossing, met minder criminaliteit en minder invloed van de dominante islam, als je daar bang voor bent en niet aan wil mee werken dan mag je inderdaad uitgezet worden.
De tijd van lui lekker land voor de immigranten is hopelijk verleden tijd! -
@896
'goed rechts'?
Maak daar maar 'goed fout' van. -
@897
"Progrez"
Maak daar maar "achteruitgang" van........ -
@897
En even inhoudelijk, wat is er zo goed "fout" aan mijn reactie? -
@all,
als je haat, laat je alle wonden open.
. -
@ goed rechts #896
Volgens mij goed gek beter op zijn plaats. En inhoudelijk. Als ik jouw eerste 20 regels goed lees zijn in jouw ogen alle moslims fout. Volgens mij hebben alle moslims van jou iets te vrezen. Namelijk dat ze allemaal over een kam worden geschoren. En de haat die uit jou tekst spreekt maakt ieder nuancering of verdere inhoudelijke reactie onmogelijk. Met dit soort teksten zullen nog maar weinig mensen met jou in gesprek gaan. Merkwaardig genoeg besef je zelf niet eens wat je daar hebt neergeschreven. -
@901
Nee ik scheer ze niet allemaal over 1 kam, ik vermelde "enkele uitzonderingen daargelaten. Daarnaast schreef ik dat als de kinderen hard leren, later werken en belasting betalen en geen crimineel gedrag vertonen ze helemaal niks te vrezen hebben. Is daar iets mis mee? En uiteraard is het een "natuurwet" dat de goede onder de slechte moeten lijden. Dat geld ook voor kampers, politici, politie, ambetnaren etc.
Daarnaast is het niet gewoon de waarheid dat de Autochtone NL-ers dagelijks geconfronteerd wordt met de haat van de Islam tegen de kafirs en het westen? Worden de NL vrouwen niet vaak uitgescholden voor hoer, zijn de moslims niet overvetengenwoordigt in de gevangenis en in de bijstand?
In mijn opinie is mijn kritiek op de Islam geheel terecht maar daar kan je best over discuseren. Iemand gek noemen en van haat betichten zijn zijn minder uitnodigend tot een goede discussie. -
@893
Ja, daar heb je wel gelijk in.
Ik sprak denk ik vooral voor mezelf in post @874
Wilders zegt in feite niet veel nieuws, alleen de manier waarop hij dat doet is wel nieuw. Die staat mij persoonlijk wel tegen maar het is niet zo dat ik daar agressief of hatelijk door wordt. (Ondanks dat hij af en toe de spijker op z'n kop slaat.) -
@ goed rechts #902
Zoals ik al schreef doe je dat wel. En ik heb ook geen enkele behoefte aan discussie met je. Iemand die beweerd dat alle Marokkanen behalve enkele uitzonderingen alle Nederlandse vrouwen voor hoeren uitschelden is goed gek. Zodanig ontspoort in zijn eigen waandenkbeelden dat discussie onmogelijk is geworden. Voor mij ben je echt ziek en dat ik nog even de moeite neem te reageren op je reactie is omdat dit gedrag van jou mensen angst aanjaagt. En die mensen wil ik even laten weten dat ze je niet te serieus moeten nemen. -
@902
"En uiteraard is het een "natuurwet" dat de goede onder de slechte moeten lijden."
Nederland lijdt inderdaad onder de goed foute mensen zoals jij, die totaal doorgeslagen retoriek en laster in het rond schreeuwen, blind zijn voor hun eigen discriminatoire praatjes en niet in staat lijken zijn tot gezonde zelfkrititiek. -
@896
de marrokanen hebben meer recht om nederlanders te haten dan andersom -
Waar 'groetenuitrotterdam' een mening geeft, beschuldigd Progrez. Los van het feit dat je het wel of niet eens bent met de voorgestelde oplossing van 'groetenuitrotterdam', liegen de feiten niet. Ik neem aan dat Progrez bekend is met de excessen rondom de benoemde probleemgroep(en). Dus ik ben zeer benieuwd naar Progrez oplossing en Plan van Aanpak.
-
@906
Kan jij niet lekker opzouten naar één of ander Zandhazistan ofzo? Niemand heeft redenen om elkaar te haten vanwege een nationaliteit. -
@ lange Karim
Nog iets verder bukken. Oke Geert kom er maar in.
Zo en nu stil zijn karim.... -
Mijn kinderen zijn bang dat ze opgeblazen worden, en dat is wel normaal?
-
#896 : "Nederlanders ondervinden dagelijks de gevolgen van de ophitsing van Imans en van marokaans straat tuig."
Aan extremistische imams wordt in Nederland nauwelijks gehoor gegeven. De overgrote meerderheid van de Moslims hier zijn gematigd en geven daar net zo veel om als de gemiddelde Nederlandse Christen geeft om het woord van een Christelijke haatpredikant.
En straattuig heeft al helemaal niks met de Islam te maken. Dat zijn gewoon opgeschoten macho-pikkies. Die geven geen drol om religie.
"Gemotioneerd vertel ik over autochtone kinderen die bang zijn dat Nederland een Moslim staat wordt"
Al vaak gehoord, maar niemand kan mij ook maar één wetswijziging in Nederland aanwijzen die ons een stap dichterbij een Moslimstaat heeft gebracht... -
#910
Dat heeft dus helemaal niets met de Nederlandse Moslims of de Marokkanen te maken. -
#902 : "Daarnaast schreef ik dat als de kinderen hard leren, later werken en belasting betalen en geen crimineel gedrag vertonen ze helemaal niks te vrezen hebben."
Geloof je het zelf? Onschuldige Marokkanen worden in de praktijk door veel autochtonen gewoon op een hoop gegooid met de rest. -
@909 leef je nog?
-
D'r zijn een hoop mensen die achter wilders aanhobbelen die in hun leven nog geen marokkaan of turk gesproken hebben. Zelfs nooit een gezien hebben en er al helemaal nog nooit problemen mee gehad hebben. Ze gaan in hun beeldvorming volledig af op wat de media hun voorspiegelt.
Ik heb het niet over mensen die werkelijk slachtoffer zijn geworden van een geweldsmisdrijf waarbij een niet-westers georienteerd persoon bij betrokken is. Daar kan ik me nog iets bij voorstellen vanwege de traumatiserende werking om slachtoffer te zijn (en je aan de kant geschoven te voelen door het hele rechtssysteem in nederland bijvoorbeeld) maar over een grote groep mensen die zich alleen maar wat waard kunnen voelen als ze een andere bevolkingsgroep als minderwaardig kunnen beschouwen. -
@910 Waarhalen ze dat dan vandaan?
-
@906 er bestaat helemaal geen recht om elkaarte haten. Het is hetzelfde als zeggen dat iemand het recht heeft om geestesziek te zijn. Mensen die geestesziek zijn moeten verzorgd worden. Mensen die haten moeten leren dat haat voortkomt uit angst en gebrek aan eigenliefde. En daar is wel degelijk wat aan te doen.
-
De problemen zijn niet begonnen met Wilders. Die problemen waren er al. Wilders is ontstaan door die problemen. De problemen zijn ontstaan door het jarenlange wegkijken, ontkennen, pappen en nathouden en de struisvogelpolitiek van de gevestigde orde. Die tijd is nu geweest. Mensen geloven het niet meer en laten zich het niet meer aanpraten.
-
@918
Die propaganda kon je in 2002 nog brengen, maar die is nu inmiddels ook wel zwaar beschimmeld -
Landverhuizers uit het westen van het land. Ook u hollanders moeten zich aanpassen voordat u overweegt naar het noorden des lands verhuisd.
Het toalprobleem en aanpassing van noarmen en waarden zou eerst de prioriteit nummer 1 moeten zijn en zo kunnen wij voorkomen dat de geboren en getogen plaatselijke bevolking niet hoeft te vluchten van het plattelaand -
813.Wilders heeft veel aan de mensen die op hem stemden te danken, maar toch het meeste aan de Moslims, de buitenlanders en de Zweden met ook een Hollands paspoort.
Zonder dat was het Kalmers ipv Wilders. -
zonder al gereformeerde, christelijke en linkse geleuter van de laatste 20 of 30 jaar was dit ook allemaal niet gebeurd en was iemand als Wilders nooit ontstaan...
-
Een ieder die niet westerling is wordt niet gespaard.
Laten wij de dier bij de hoorn nemen.
Waarom had nederland de marokanen, turken enzovoorts uitgenodigd om nederland schoon te maken, toen de nederlanders-hollanders zich te goed voelen om hun eigen rotzooi op te ruimen?
Waarom worden de Antillianen soms Nederlanders genoemd en niet op het normale moment, en alleen wanner zij een medaille voor nederland wint?
Met al dit wil ik zeggen dat er Nederlanders cq Hollanders die weten met hun slijmbalgedoe wanneer zij de zwarteman of de andere niet westerse alochtoon Nederlanders noemen.
Dit ook gecreeerd nog erger door Wilders en kornuiten.
Het zou niet vreemd zijn dat zolang dat er geen stappen worden genomen tegen descriminatie, dat de buitenlanders het recht in eigen hand neemt.
De politie is alleen maar de pronkstuk van de samenleving en heb interesse alleen in opruiing om zo naam te creeeren.
De rechters zijn ook niet beter dan de politie en Wilders.
Ze spelen het allemaal onder een hoed.
Doordat Wilders de buitenlanders descrimineren vinden sommige van zijn aanhangers dat het normaal is om anderen aan te vallen op allerlei manieren. -
Een Marokkaan valt niet op, mits hij normaal doet. Rabbae overdrijft en heeft duidelijk een gevoel voor drama!
"Steek je hand in eigen boezem en zie wat er mis is in je eigen gemeenschap ipv jezelf en je broeders een slachtoffersrol aan te meten. -
Wilders heeft alleen bestaansrecht doordat mensen geen gehoor krijgt bij reguliere partijen met hun ongenoegen.
Er is een probleem in nederland, die jaren lang wordt genegeerd, mensen die hierover hun mening uitte worden/werden meteen betittled als rasist, en het hele onderwerp is door de gevestige partijen als taboe betitelt.
Toen kwam wilders op, die niet bang was voor een stigma op z'n kop, en half nederland duft nu langzaam uit z'n schulp te kruipen, ondanks vele het niet met hem eens zijn, en zeker niet achter hem staan, maar toch hem "gedogen" omdat ondanks z'n foute wijze, de enige is die de moed heeft om in wanstanden te wroeten.
Ik zeg niet dat ik een Wilders aanhanger ben, tegendeel zelfs, maar om eerlijk te zijn, de rest is net zo'n ramp, rutte, verhagen, cohen noem maar op.
Momenteel is het allen maar kiezen uit kwaden, alleen wat is het minste kwaad wat we op onszelf kunnen afroepen.. -
Een groep mensen zegt 'tis wel mooi geweest, genoeg nu'.
En dat is haat volgens deze meneer.
#923
Zo hebben wij nog een appeltje met de Italianen (romeinen) te schillen, en ook Spanje heeft nog wat uit te leggen.
Die slaven van een paar honderd jaar geleden moeten niet zeuren, die zijn door hun medeafrikanen aan ons verkocht. -
Toen mijn beste vriend al zijn voortanden verloor door toedoen van een stel van die K#@ker jong, mijn neefje van 16 voor een auto gegooid werd, en dat soort dingen al lang aan de orde van de dag waren in Rotterdam, hadden we nog nooit van Wilders gehoord.
-
de waarheid doet pijn he rabbae . maar wij willen dit beleid , aanpassen of vertrekken .zeg het maar . als er weer verkiezingen zijn wordt wilders premier. let maar op
-
Rabbae,en wat heb jij nu voor Nederland gedaan,niks komma nul alleen maar zeiken, maar je vreet wel al jaren van de Nederlanders
-
Lekker makkelijk praten, en uiteraard weer de (bange) kindertjes opvoeren..
Die hoeven nergens voor te vrezen, het gaat juist om de crimineeltjes! -
''Zij zijn de benadeelde partijen in het proces-Wilders, dat wil zeggen dat zij vinden dat ze schade hebben geleden door uitlatingen van de politicus.''
ik ondervind regelmatig DIRECT schade, van onze zogenaamde nieuwe Nederlanders -
Wilders of geen Wilders de problemen die hij benoemt bestaan al een hele tijd en niet alleen in Nederland maar in heel Europa.Er zijn bepaalde groepen die voor meer problemen zorgen dan andere migranten en het is terecht dat dit benoemt wordt alleen de toon en de woordkeuze kan gematigder.Maar zoals in het verleden alles ontkennen en wegkijken van de problematiek gaat mij te ver.Betrek zoveel mogelijk mensen bij dit euvel om naar een gerichte en doeltreffende oplossing te zoeken en schuw daarbij ook niet harde maatregelingen.Van pappen en nathouden worden wij niet beter duidelijkheid en konsekwenties zijn een betere oplossing.
Stijgers in Algemeen
Vrouw valt bij ruzie van drie hoog van flat
Bij een ruzie aan de Chinese Tuin in...
4 uur 4 minuten geleden door f35
Schokkende video! Russische agent pleegt...
Een moordaanslag kun je dit gerust noemen....
5 uur 46 minuten geleden door cappuccino010
Hoeveel geneesmiddelen neemt u?
De geneesmiddelenindustrie draait de...
8 uur 30 minuten geleden door robbydeletterblog
Waarschuwing voor extreem weer !!
Het KNMI waarschuwt voor extreem weer in de...
8 uur 49 minuten geleden door TT supporter
KNMI waarschuwt voor zware onweersbuien
In het midden en oosten van het land komen...
9 uur 19 minuten geleden door Last Straw
Best gewaardeerd
René Tissen: Kunduz-akkoord nationale ramp !
Versoepeling ontslagrecht zorgt ervoor dat...
6 dagen geleden door Rode October
Israël - Kolonisten schieten op...
Uit het beeldmateriaal kun je opmaken dat...
2 dagen geleden door Meirav Fonkelsteen
Orthodoxe christenen zijn intolerant
Veel orthodoxe christenen zijn intolerant....
2 dagen geleden door geertvoordewind
Hackers Anonymous leggen website NAVO plat
De bekende hackersgroep Anonymous zegt de...
3 dagen geleden door g.zeur
Uittocht rijke Fransen na zege Hollande
Rijke Fransen verlaten en masse Frankrijk...
4 dagen geleden door TT supporter


