gewoon doen , da's gemakkelijk lullen....
Maar , petje af voor diegene die echt gestopt zijn.
Sorteer op:
-
-
-
in derde wereldlanden is het niet zo wonderlijk dat er van een gestage TOENAME sprake is.
Ten eerste zijn de mensen daar lang niet zo geinformeerd als hier (vgl bv ook het aidsprobleem).
Ten tweede bevinden die mensen meestal in een algehele malaise, innerlijk en uiterlijk door een gebrek aan alles en geen werk of een afschuwelijk slavenbaantje
En dan wordt men net zo zelfdestructief als de OuweRokers hier, en zet met het graag zwaar op een paffen om zo snel mogelijk uit dit aardse lijden verlost te zijn
ook dat moet je kunnen vatten, als geen ander denk ik... -
niks mee te maken de maat is vol!
-
misschien is jouw maat vol maar mijn maat is mateloos, we gaan door tot we bij het gaatje zijn
-
niks mee te maken
de maat is vol
weg met de onderdrukker
slegs vir nie-rokers opzoueten !@ -
ben het spuugzat gediscrimineerd te worden!!!
-
wat zullen rokers het ook moeilijk gaan krijgen met al die familiebezoeken rond kerst en oud-en-nieuw
meer en meer gaan mensen er ook binnenshuis toe over het roken niet langer toe te staan
want vader heeft na maanden zweten het eindelijk voor mekaar dat hij echt helemaal afgekickt is
en moeder is blij dat de rook het huis uit is en heeft de gordijnen net gewassen, de bank heeft nieuwe (brandgaatjesvrije) bekleding gekregen en de asbakken zijn allemaal opgeruimd
Dus, er wordt niet meer gerookt
en dan komt daar straks OuweRoker aanbellen...oeioeioeioei -
geen groter vermaak dan leedvermaak :D
-
-
Hmm..
Ik wou dus zeggen!
@808
Dan zeg jij wat over de a-sociale rokers? Je hebt zojuist toegegeven dat sociaalheid bij jou ook ver te zoeken is.. -
@bommeltje, je hebt écht geen leven, hè? Wat zal het eenzaam zijn bij jou thuis met de kerstdagen.
Heb een beetje met je te doen.Geen hond die langs komt, zich welkom voelt, zich op z'n gemak voelt bij je.
( De bejaardentehuizen geven gratis maaltijden, en organiseren bingo-avonden, miss een idee voor je? ) -
P.s, moet je niet naar humanitas gaan; dat is ye vooruitstrevend voor je met hun pro rookbeleid, dus even opletten
-
zit veel op internet maar heb een buitengewoon druk en uitermate leuk sociaal leven hoor, maak je dar geen zorg over. Maar daaar mijn werk en hobbie webdesign is ben ik ongelooflijk veel op internet, ik denk wel zo'n 70 uur per week, en als afleiding van al dat gepiel kom ik graag geregeld hier ff wat vertier zoeken, is toch logisch ? :D
-
vind je dat ik te ver ga met mijn geplaag (daar je zo boos wordt)?
-
Ach boos... ik ben niet boos hoor.
Maar ik als roker heb ook best een sociaal leven. M'n hele decembermaand zit vol. En ik vind het gewoon leuk om te discussieren hier op nujij.nl ^^ -
Bommeltje, het staat jou geheel vrij om te plagen, maar dan word je ook teruggeplaagd natuurlijk. :-)
-
of heeft bommeltje misschien al te veel en al te vaak 'pijnlijk' gelijk :P
-
Je mag denken wat je wil bommeltje.. je hebt mij tot nou toe niets nieuws verteld.
-
let's face it. Ook de roker zal moeten gaan toegeven dat roken passé is.
-
krek toch! Ook de niet-roker moet accepteren dat hij z'n hele leven trek houdt in een sigaretje. ;-)
-
#820
Klopt -
#807 :
Nee Boemeltje, weinig kans, mijn ouders zijn namelijk al overleden.
#808 :
Wat uiteraard jouw stupiditeit weer onderschrijft..... -
Ah krek toch, sorry. Jij bent een stopper waar ik écht respect voor heb, je had de juiste redenen vind ik. Keep on strong! :-)
-
#823 : Sluit ik me bij aan, heb dit reeds eerder gepost.
Nou, nog ff ee special voor Boemeltje dan, misschien komt er nu een reactie op ...
STIVORO kopt met : 1,1 miljoen mensen gestopt met roken
http://www.nu.nl/algemeen/1882503/meer-mensen-g...
Nou blijkt : ( ik pik het ff uit je eigen quote )
>>> Naar schatting 1.132.000 rokers hebben sinds 1 mei tot begin december een stoppoging ondernomen. Dit blijkt uit onderzoek van TNS NIPO. <<<
Da's dus heel wat anders als 1,1 miljoen rokers gestopt....
>>> De verwachting is dat er vanaf nu tot en met de jaarwisseling nog eens 349.000 stoppogingen bijkomen. <<<
Mijn verwachting is dat ik volgend jaar de Lotto win....
En dan komt de klapper....
>>> 27% die het al meer dan vijf maanden volhoudt is een hoog percentage. <<
Dat is dus nog geen 300.000 die er tot nog toe 5 maanden mee gestopt zijn....
Dat zijn dus de feiten die je zelf weergeeft........
In je eigen post verklaar je doodleuk dat er dit jaar al 2,1 miljoen rokers zijn gestopt......
Wordt je nu eigenlijk niet helemaal gek van jezelf ?
En daar zou ik chagarijnig om moeten worden ?
Als er iemand stopt met roken ( ik neem aan dat die dat dan graag wil ) dan wens ik diegene veel succes.
Zeker als zijn houding ( zoals bv Krek ) normaal blijft. -
Ach weet je wat het is, de roker zal blijven roken, wat een anti-niet-roker ook zegt.
Ook ik blijf roken, vind het gewoon heerlijk.
En ook ik heb een vrij druk sociaal leven.
Met vele vrienden/familie die roken en ook sommige niet.
Maar heb nog niet verders in mijn familie of vrienden groep zo'n gezeik mee gemaakt dan hier over het NIET roken. -
Hey Bommeltje,
Je had het over gordijnen wassen en zo van je ouders.
Nou ik kan je vertellen dat ik die zekers ook vaak was, niet alleen voor de rook hoor, maar weet je wat voor een stof daar in gaat zitten ?
Een huis waarin niet gerookt word, zal ook zekers op tijd de vitrage en gordijnen moeten uitwassen, dus dat maakt niet uit of er nu gerookt word of niet. -
@816 ik richtte me eigenlijk tot Macmorc Shinma, jij bent helemaal niet zo aan het razen en tieren, en komt ook met argumenten voor de dag. Dat vinnik ook eigenlijk alleen maar echt leuk van de topics op nu.nl, gedachten/idëen, meningen en argumenten uiteenzetten en uitwisselen, zoals Bonny dat nu ook doet.
Tuurlijk kun je best een schoon aangenaam fris huis hebben als roker of als niet-roker die rokers ontvangt.
Had het niet over 'mijn' ouders, maar het was meer in het algemeen bedoeld dat je om je heen nu wel veel meemaakt dat mensen die gestopt zijn ook liever niket hebben dat anderen nog in hun huis roken, en ook dat de mensen die altijd al het een beetje vervelend vonden dat er in hun huis gerookt werd het nu (sinds het algehele rookverbod in uitgaansgelegenheden) MAKKELIJKER zijn gaan vinden het roken bij hen thuis ook niet langer toe te staan.
Dus...in het algemeen zullen de OuweRokertjes het best wel steeds moeilijker gaan krijgen. Tenzij je in deze tendens toch nog weer een voordeek voor jou als roker kunt bespeuren natuurlijk... -
en dat er grote groepen mensen overblijven die het gewoon erg gezellig blijven vinden om er met mekaar flink op los te paffen op de hoogtijdagen, dat is natuurlijk prima, dat moet gewoon nooit verboden worden, thuis moet iedereen helemaal zijn eigen gang kunnen gaan
-
toen bommeltje nog echt een heel klein bommeltje was waren we zondag met de hele familie bij opa. Iedereen rookte toen nog, ja echt iedereen, het was een redelijk grote woning maar als op zondag daar zo'n dertig mensen bijeen waren (mijn vader kwam uit een gezin van elf kinderen), en iedereen zat daar stevig te dampen, dan kon je na een uurtje de mensen die aan de andere kant van de kamer zaten en stonden al nauwelijks meer zien. Op een bepaalde manier leuk om aan terug te denken. Maar natuurlijk heel erg ongezond.
-
Een leuk artikel over teveel bemoeienis met de roker :
http://www.medicalfacts.nl/2008/12/02/extreme-r...
British American Tobacco roept overheden op naar Canada te kijken als een serieuze waarschuwing.
Het lijkt erop dat Canada er niet op voorbereid was dat goed bedoelde pogingen in de gezondheidsregulering, het onbedoelde resultaat zou opleveren van een wijdverbreide ongereguleerde, illegale tabakssector.
Terwijl Canada geleidelijk een van de meest sterk gereguleerde landen voor tabak werd, heeft het een groei van de illegale tabakshandel gezien die nu niet meer te controleren is. In sommige gebieden reguleert de overheid slechts de helft van de industrie, omdat illegale handelaren de andere helft hebben ingenomen en nu daar nu de vruchten van plukken.
Regulering heeft geleid tot sterke verhogingen van de belasting op tabak en het verbod op het uitstallen van producten in winkels. Maar in de grote ongereguleerde markt, zijn 200 goedkope illegale sigaretten in polytheen zakken te koop voor minder dan $6, die zeker ook voor kinderen een grote aantrekkingskracht hebben. Recent onderzoek heeft aangetoond dat een derde van alle sigaretten die gerookt worden in Canada illegaal zijn(2).
Deze cijfers zijn zelfs nog slechter in de dichtstbevolkte provincies - 48,6% van alle sigaretten in Ontario en 40% in Quebec zijn smokkelwaar.
Intussen laten overheidsstatistieken zien dat in 2007 hetzelfde aantal Canadese volwassenen rookte als in de twee voorgaande jaren (3). En in de provincie Saskatechewan, nadat in 2002 het verbod op uitstalling van producten in winkels werd ingevoerd, steeg het aantal volwassen rokers van 21% in 2001 tot 24% in 2003 (4).
Wereldwijde illegale tabakshandel
British American Tobacco schat dat er zo’n 335 miljard nagemaakte en gesmokkelde sigaretten gerookt zullen worden in 2008, een recordaantal. Dit is ongeveer 6% van de totale wereldconsumptie en zal overheden ongeveer een US$20 miljard aan verloren belastinginkomsten kosten (5).
Georganiseerde misdaad wordt in toenemende mate dominant, omdat de winsten hoog kunnen zijn. Eén 40-foot lange container van 8,5 miljoen sigaretten die het Verenigd Koninkrijk wordt in gesmokkeld en verkocht wordt voor de helft van de aanbevolen detailhandelsprijs, kan een nettowinst van US$ 2 miljoen opleveren. Interpol, de internationale politie organisatie, heeft gezegd dat het de bendes die handelen in drugs, wapens en mensen zijn, die achter de illegale sigaretten- en drankhandel zitten, en het Amerikaanse Ministerie van Justitie heeft verklaard dat banden met terroristische organisaties zijn aangetoond.
Pogingen om de verkoop aan kinderen te voorkomen zijn ondermijnd door ‘ondergrondse’ illegale verkoop. Namaak sigaretten zijn ook schadelijker voor de gezondheid dan het echte product, doordat ze gemaakt worden met niet goedgekeurde ingrediënten en niet volgens de wettelijk bepaalde regels met betrekking tot teer, nicotine en koolmonoxide
Dat is blijkbaar de wereld die de anti-rook fanaten nastreven.
Dus contra-productief........ -
Bommeltje ben in ieder geval blij om te lezen dat je niet voor het rookverbod bent in je eigen huis zoals Lexje daar voor is.
Nu is zij wel erg extreem in die dingen.
En inderdaad wat je zei vroeger rookte bijna iedereen, weet nog dat op verjaardagen en zo zelfs een glas op tafel stond met sigaretten, dat is er natuurlijk later vanaf gegaan ook door de prijs.
Ook weet ik nog bij mijn oude huisarts die er vrolijk op lost pafte tijdens het consult. -
Wat hebben die rokers te zoeken in een topic over afkicken? Rokers weten helemaal NIETS van afkicken. Waarom roken ze anders nog? Kansloze junkies,
de laagste kaste van de maatschappij. Bah, ik ben er niet over te spreken, vieze tokkies die vroeg sterven aan longkanker. -
Rook vrij.
Hoezo weten wij niets van afkicken? Ikzelf ben al eens een behoorlijke tijd gestopt. Dus jij weet blijkbaar niet waar je over praat?
En wat doen niet rokers hier? Degene die nooit gerookt hebben, hebben nooit hoeven afkicken. Die weten dus al helemaal niet waar ze over praten. Mensen zoals jij hebben alleen maar een (voor)oordeel klaar over iedereen, zonder enige inhoudelijke toevoeging. Scheld en beledig maar lekker door, maar jij kan mij niet overtuigen dat jij zo kansvol bent met de manier van discussieren die jij hebt. Als er wel iemand overkomt als een tokkie, ben jij het wel momenteel. Wij als rokers scheren tenminste niet alle niet rokers over 1 kam. -
#806
En ik ben het spuugzat dat rokers beweren dat ze gediscrimineerd worden zeer triest tegenover mensen die dat wel worden vanwege afkomst of geloof!
Je bent gewoon een slappeling en gooit het hierop
BAH ZUM KOTZEN -
Al jaren heb ik geen tabak meer binnengehad door direct inhaleren en ik ben God (als ie al bestaat) nog steeds dankbaar op mijn knieën dat het zelfs mij gelukt is om te stoppen met het innemen van nicotine.
En die rokers hier maar smoezen verzinnen om onder de stoppogingen uit te komen. Willen jullie dan een toekomst ingaan waarin je 10 euro per dag betaalt,
COPD tegemoet ziet, longkanker krijgt?? Denk aan jezelf en kap toch direct!
Ik beloof je dat je je na 3 dagen al beter voelt. -
M'n vraag word weer genegeerd.. zoals gewoonlijk. Zucht :) Never mind.
-
Welk normaal denkend mens wil er tegenwoordig nog een slavenleven lijden waarin hij elk uur naar buiten moet om een sigaret te roken? De arme roker kan niet anders, hij MOET wel roken. Dat heet nicotineverslaving. En maar zeggen dat het niet slecht is en dat ze niet verslaafd zijn. Toch roken ze wel, terwijl het roken eigenlijk zorgt voor dat slavenbestaan waarin een peuk gerookt moet worden. Het is heel erg dat het zo is. Bagataliseren heeft geen zin.
-
#835
Ach laat gaan Rookvrij,ze kiezen er zelf voor,als ik maar niet van die gevaarlijke stank hoef mee te genieten ik kies er namelijk niet voor!
Ze vullen voor ons de schatkist en van pensioenen zullen ze amper gebruik van maken dus ik zou zeggen tegen de rokers hier:
Steek er nog eentje op -
LOL.
Rookvrij, ik heb nog NOOIT gezegt dat het niet slecht is. En vele rokers zijn daar net zoals mij wel van op de hoogte.
Loop niet zo uit je nek te lullen.
Jij gebruikt allemaal slappe argumenten om de rokers zwart te praten. Dat is pas zielig. Volgens mij heb jij gewoon een standaard denkbeeld en je verder nog nooit in een rokend persoon verdiept, je staat alleen achter je eigen mening. -
Nou Lexje,
Zelf zoek ik de rook van anderen inderdaad ook liever niet op. Ik heb door het roken een probleem aan mijn luchtwegen opgelopen ooit en ik weet niet of het al weg is , want het duurt volgens mij jaren voordat het schoon is, maar wens liever niet in de giftige stank van een ander te staan nee. Met pure cannabis heb ik geen probleem, want dat gebruiken patienten vaak en dat kan ik wel waarderen, maar tabak roken is echt in en in triest. -
rookdraadje = lexje = altijd gezellig.
Ik steek dr nog een op!
Overigens: Ja, het is een kwestie van gewoon doen (als je zou willen) -
#839
Ga witten muts -
Zeg eens eerlijk, wie wil er nog terug naar de tijd waarin in de wachtkamers en vliegtuigen werd gerookt, met gevaar voor eigen leven dmv brand of de giftige stoffen die in tabak zelf al zitten. Niemand toch? De lucht is veel schoner en van mij mogen ze ook gewoon het roken bij een bushalte verbieden opzich. Mensen moeten inzien dat paffen steeds asocialer wordt in een maatschappij.
-
Lexje, noem je moeder maar muts, ze heeft zeker een steekje laten vallen bij de opvoeding van jou. Anders had ze je wel een beetje respect geleerd, ook voor de rokers, die jij blijkbaar zonder ze te kennen al kan beoordelen. (Wat ik heel knap vind!)
Ik vroeg niet om een reactie van jou, maar zoals altijd heb jij graag je gapende muil open, maar ipv dat er gewoon een zinnige reactie uit zou komen komen er blijkbaar alleen maar beledigingen uit, wat me hier bij de meeste (niet allemaal dus) anti rokers bekend voorkomt. -
Rookvrij en Lexje zijn het schuim van de aarde.....
Junks van rookdraadjes met 0,0 als bijdrage , hooguit voor het bijdragen van wat shit.
Met 0,0 omgangsvormen. -
Lexje komt telkens hier met haar grote bek, maar een discussie aangaan dat kan en wil ze niet.
Ze wil niets horen van en over rokers.
Terwijl ze zelf jaren gerookt heeft.
En om iemand een muts te noemen Lexje gaat wel erg ver, kun jij nu niet praten zonder te schelden, nee schijnbaar niet, het lukt je maar niet.
Inderdaad ben ik het met Shinma eens dat jij geen normale opvoeding hebt gehad, had je dat wel dan scheld je niet !
Je bent totaal ongeliefd hier op het nujij, heb je dat zelf nog niet in de gaten Lexje ?
Zielig mens ben je !
Had je dat wel, dan kun je een discussie aan ! -
Oh en Lexje, vooral uitgerekend bij jou, mocht ik jou ooit tegen komen, geloof dan niet dat ik mijn sigaret uit maak voor JOU, ik steek er zelfs 2 op !
-
Met niet rokers houd ik altijd rekening mee, maar met jou Lexje totaal niet.
Wat haat ik zulke mensen, die niet kunnen/willen discuseren, die alleen maar in het wilde weg wat roepen.
En dat nog wel als ex-roker.
Tijd voor een heropvoedingskamp mischien voor je Lexje ? -
Hehe Bonny, rustig maar ;)
Ze mag me best een muts noemen.. ik ben op de hoogte wie het zegt, dus het kan me niet zoveel schelen. Als zij haar frustratie alleen hier kwijt kan, wil ik best even voor scheldpaal spelen hoor. Heeft zij misschien ook een rustige kerst. -
@845
en dat komt uit JOUW 'mond' OuweRoker?????????????????
bwoehahahahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa -
Kijk, mensen 'grappige' bijnamen geven is ook al zo beleefd.
-
Ik vind het heel normaal om bij anderen die niet roken niet te roken.
Dat lijkt me nogal een kwestie van: "jullie huis, jullie regels". Ik ga dan gewoon naar buiten. Einde verhaal en discussie.
Echter andersom is het "mij huis...mijn regels"...en als je niet wil dat er gerookt wordt dan ga je of buiten staan of je komt niet.
Voor aanwezigheid van kinderen geldt ten alle tijden, in eigen of in andermans huis: "niet roken....zelfs niet als de ouders roken".
Stoppen met een verslaving is niet zo eenvoudig als mensen zouden willen geloven en doen geloven. Ook niet rokers profiteren van de extra belasting die rokers ophoesten (letterlijk en figuurlijk) en er mag wel wat meer steun en begrip komen van deze soms erg fundamentalistische groepringen.
Wil je echt een rookvrij land? Dan moet je ook een positieve bijdrage daraaan leveren en zorgen dat mensen geholpen worden met het stoppen met roken. Niet alleen door verboden en beperkingen, maar vooral door het openstellen van cursussen en ook daadwerkelijk die cursussen laten vergoeden door de verzekeringsmaatschappijen.
Ik betaal nl als roker wel mee aan al die idioterieen van niet rokers...ik betaal voor de kinderen die zij op de wereld wensen te zetten en ik betaal me blauw aan ziektekosten voor de niet-rokende overlevers. (rokers zijn minder duur gedurende hun leven dan niet-rokers...scheelt gemiddeld zo'n 45.000 euro..), maar ondertussen wordt ik afgeschilderd als een of ander asociaal varken omdat ik een sigaret rook.
Ik ben heel sociaal in mijn rookgedrag...socialer in mijn algemeen gedrag dan de meeste niet rokers en ik rpobeer ten alle tijden ervoor te zorgen dat mensen geen last van mij hebben.
Maar inmiddels ga ik naast een fanatieke niet roker die luidkeels bij de bushalte begint van een paar meter afstand met mij af te zeiken staan en blaas doelbewust de rook in zijn richting. Daarop volgt van mijn kant de mededeling: "ik hoop inderdaad dat jij heel snel sterft vanwege mijn rook...duurt misschien lang...maar ik heb geduld en onderstussen steek ik er lekker nog eentje op ;) ".
Wat meer begrip en solidariteit met elkaar in plaats van elkaar continue in de haren te vliegen lijkt me constructiever. En daarbij moet ik direct aangeven dat de anti-rook lobby het voortouw neemt in het voorkomen van een open dialoog. -
#847
Die kans dat ik jou tegenkom lijkt me minimaal,ik kom namelijk niet in kanswijken,en buiten dat,het is nog altijd zo dat niemand van mij gedrag last heeft ik wordt niet opgejaagd uitgekotst en weg getrapt om zonodig weer nicotine te moeten scoren
En voor alle duidelijkheid ik scheld niet,het zijn feiten die bij tere rokerszieltjes nogal hard aan kunnen komen
De groeten ik wordt nog wel ergens uitgenodigd!! -
@834,
Ja dat is heel jammer dat je het spuugzat bent...maar dat neemt niet weg dat het wel zo is.
Geloof is ook een keus dus je vergelijking gaat compleet mank.
Hier heb je voor de duidelijkheid nog een keer Artikel 1 uit de Grondwet....ik heb de passage aangestreept die relevant is:
'Art 1. Allen die zich in Nederland bevinden , worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht OF OP WELKE GROND DAN OOK, is niet toegestaan.'
Aangezien rokers extra worden belast met accijnzen; extra moeten betalen voor verzekeringen, extra worden beperkt in de plekken waar zij zich kunnen vertonen en algmeen de wijze waarop ze door de anti-rooklobby en haar fundementalistische aanhang worden verketterd denk ik dat JIJ met vrij harde bewijzen en argumenten moet komen voordat je met droge ogen kan beweren dat rokers niet gediscrimineerd worden.
Maar goed...om terug te komen op die manke vergelijking..,.
Geeft niet want als ik jouw reacties hier en daar lees gaat de vergelijking tussen "Lexje" en "Redelijk Mens" ook altijd dwars. Verbazen doet het me dan ook niet. -
#852
Wacht maar af dat wij de bushokjes uit moeten vluchten vanwege die smerige stank zal ook niet lang meer duren,wil je paffen dan doe je dat maar in je eentje thuis,dan pas heeft niemand meer last van je !! -
#854
Zozo dus roken is een geloof????
Doe toch ff normaal die wanhoopspoging of eerder afgang om een rokerskerk te openen hebben wel al gehad! -
Nee Lexje, een feit is dat jij scheld en mensen probeerd te beledigen.
Dat het voor geen meter lukt is ook een feit. -
@853,
Goh Lexje...je komt niet in KANSWIJKEN? Dus jij komt voornamelijk in KANSLOZE wijken? Volgens mij heb je hier zojuist een belediging die je aan het adres van een ander wilde doen opeens relevant op jezelf van toepassing gemaakt. Freudianslip?
Jammer joh...doe nog eens een poging.
Maar even serieus...ben jij zo'n elitair zielig minkukeltje dat de plek waar iemand woont en het inkomen van iemand als maatstaf neemt voor hoe relevant die persoon in het dagelijks leven is en in hoeverre die eprsoon rechten heeft?
Want dat is wat je hier probeert te zeggen. -
Gek he dat rokers extra worden belast met accijnzen; extra moeten betalen voor verzekeringen, extra worden beperkt in de plekken waar zij zich kunnen vertonen OVERAL TER WERELD,hoe zal dat nou toch komen???
Rook je jank dan niet en accepteer dat -
#858
Even je geheugen opfrissen en dan ga ik er vandoor is een beetje moeilijk discusieren als je de maatschappij niet volgt de groeten!!!
Gisteren maakte de kersverse minister Ella Vogelaar (Wonen, Wijken en Integratie) haar lijst van 40 kanswijken bekend. Dat wil zeggen; nu zijn het nog probleemwijken, maar Vogelaar wil er alles aan doen om er snel kanswijken van te maken. -
De 5e dag....
-
@856
Nee Lexje...ik parafraseer jouw mail waarin JIJ stelt dat rokers niet gediscrimineerd worden en dat het claimen van discriminatie een schande is voor mensen die echt gediscrimineerd worden op basis van ras en geloof. Daarna ga je verder om te suggereren dat roken een vrije keus is door te stellen dat het zwakte is.
Ik zal het hier nog even citeren...want ik begrijp dat jouw hersenverweking in een ver gevorderd stadium is gekomen .
__________________________________________________________________
En ik ben het spuugzat dat rokers beweren dat ze gediscrimineerd worden zeer triest tegenover mensen die dat wel worden vanwege afkomst of geloof!
Je bent gewoon een slappeling en gooit het hierop
BAH ZUM KOTZEN
__________________________________________________________________
Geloof en Levensovertuiging zijn OOK keuzes en kunnen dus ook in de ogen van discrimenerende groepen en individuen als zwakte worden gezien. Dus mensen die op grond van een eigen keuze en niet om reden van biologische oorzaak een bepaald gedrag vertonen of denkbeelden hebben of een manier van leven hebben zouden dus in de logische conclusie van jouw post:
OF ook niet gediscrimineerd KUNNEN worden
OF een vrije keuze gemaakt hebben en daardoor niet mogen zeiken
Er is echter nog een derde mogelijkheid die ik voor meer waarschijnlijk houdt:
Je lult uit je nek.
Dus neee...roken is geen geloof...maar net als geloof is roken een vrije keus. Je kiest ervoor.
Dus je klept uit je nek of je bent gewoon in een te ver gevorderd stadium van hersen degeneratie beland om de gevolgen van je iegen woorden te kunnen inschatten en begrijpend teksten te kunnen analyseren. -
Maakte de 'kersverse minister' Ella Vogelaar ook bekend dat alle rokers in 'kanswijken' wonen of lul je nou maar weer wat raak om ons de grond in te trappen?
-
@860
Ja vriend...ik begreep jouw vergelijking wel. Want anders dan jij heb ik het IQ dat iets hoger ligt dan dat van een Amoebe....
Dat een minister een term gebruikt wil niet zeggen dat je die term hoeft te volgen of dat die term bestaat, juist gebruikt maakt van bestaande definities of logisch is. Waarschijnlijk is het een stukje marketing propaganda waarin wel meer onzin wordt verkocht. De woordspeling was te leuk om te laten schieten.
Maar heel simpel kan ik er een ander aan toevoegen:
Jij zegt zelf: kom niet in kanswijken...die wijken worden prachtwijken. Overeenkomst van deze wijken is dat JIJ er niet bent.
De kans dat jij al in een prachtwijk bent is relatief klein...jouw aanwezigheid zou per definitie betekenen dat de waarde van onroerendgoed keldert en dat de situatie in de wijk gewoon onleefbaar zou zijn.
De conclusie is dat jij dus gewoon in kansloze wijken rondtrekt.
Waar het echter vooral omgaat is dat je het uberhaupt in je hoofd haalt om zo'n elitaire en sneue poging te doen om iemand te beledigen op basis van de locatie waar hij of zij woont.
Dat is te sneu voor woorden en daarmee diskwalificeer je jezelf als redelijk mens die serieus genomen dient te worden. -
3858
Kijk dat is pas schelden en flauwekul van mij mag een roker zich dood roken hij heeft echter niet het recht andere dood te roken en begin nou maar weer niet te zeiken over uitlaatgassen als rokerssmoes)dat heeft niets met discriminatie te maken want een roker mag gewoon nog overal komen waar hij eerder ook kwam hij mag alleen niet meer stinken is dat nou zo erg?? -
@860
Tja interpunctie is een vak. Maar ik begrijp dat jij de maatschappij niet volgt op dat gebied.
Ik wil best discussieren, maar dan moet de persoon waar ik mee discusier wel met argumenten komen en niet lukraak beledigingen rondstooien. Dus je hebt hir een koekje van eigen deeg.
Overigens vraag ik me af of blind "de maatschappij volgen" als een kuddedier wel zo wenselijk is....lekker met zijn alle gras eten omdat iedereen dat doet...
Tja iedereen doet het,....maar gras blijft niet te vreten.
Dus de groeten,
Voor alle rokers in het pad van Lexje...steek er nog eentje op en blaas al het goede aan hem toe....hoe meer hoe sneller en hoe sneller hoe beter ;) -
@865
Ja lexje...dat is inderdaad zo erg. Net zo erg als dat een Katholiek overal mag komen zolang hij of zij maar niet een kruisje of een bijdbel draagt...misschien zie jij dat niet, maar dat is dus het begin.
En schadelijk gedrag dat niet wordt verboden is weldegelijk relevant omdat er dus rechtsongelijkheid bestaat tussen beide groepen en de belangrijkste claim de zogenaamde volksgezondheid is. Ondertussen worden anti-rook medicamenten en anti-rookcursussen niet vergoedt en zijn ze stervens duur. Dus geheel oprecht is dat argument in het geheel niet.
Daarmee is het dus helemaal niet onrealistisch voor rokers om te zeggen dat zij uitgezonderd worden. Want we betalen overal extra...verzekeringen, belastingen, hypotheken etc. Maar het vreemde blijft natuurlijk dat het ene argument niet uniform geldt. Volksgezondheid is de reden, maar slechts in beperkte mate te generaliseren en dat is natuurlijk raar...als volksgezondheid de leidraad zou moeten zijn dan zou dat ten alle tijden moeten gelden en niet in specifieke gevallen wel en andere niet. En daarom is het tegenargument van rokers weldegelijk valide en zou je te denken moeten geven.
Het vreemde blijft dan ook dat niet-rokers zich altijd beroepen op aantasting van hun rechten en daarvoor graag rechten van anderen inperken, beperken of helemaal afschaffen.
Vanuit de rokers wordt begrip en conformatie geeist, maar wederkerig is dat zeker niet. Jij bent een ultiem voorbeeld van deze fundamentalistische houding die soldiritiet en wederzijdsbergip afdoet als zwakte en repressie ziet als de geijkte methode om mensen te dwingen zich te schikken naar de wens van het "volk".
Ga je daar tegen in dan krijg je een stortvloed van verwensingen naar je hoofd en wordt je neergezet als achterlijk, asociaal, kanswijk figuur of wat dan ook. En juist die houding is fnuikend en werkt polariserend waardoor er structureel geen oplossingen komen. Terwijl onbegrip voor wat verslaving is, het complete gebrek aan solidariteit en de mentaliteit van eigen verantwoordelijkheid hoog tij vieren worden dus hele groepen neergezet als iets wat natuurlijk klinklare onzin is...terwijl andere groepen die net zo schadelijk, zo niet nog schadelijker, gedrag vertonen zich vrijelijk in de samenleving kunnen begeven en zelfs gerespecteerd onderdeel zijn van de anti-rook lobby. En dat onder het mom: "Ach...maar ik rook niet"
Wettelijke verboden zijn belachelijk...als er zo'n grote vraag naar rookvrije plekken is dan hadden die er wel winstgevend gekomen zonder wetgeving. Die plekken zijn er niet en dus lijkt me het bewijs dat niet-rokerskroegen gewoon niet economisch rendabel zijn geweest.
Maar oprechter zou zijn als stoppen met roken wordt gestimuleerd door positieve maatregelen...zoals het betaalbaar en bereikbaar maken van middelen en cursussen. -
@865
Oja...Lexje...Ik scheld niet...ik beredeneer, interpreteer en constateer op basis van jouw teksten en uitlatingen. Daarbij maak ik ze soms wederkerig.
Is mijn constatering beledigend dan zal je bij jezelf te rade moeten gaan. -
Tph 76: rokers worden al vele decennia heel erg vanzelfsprekend gediscrimineerd
ze mogen als docent niet meer voor de klas roken
ze mogen niet meer in de wachtkamers roken
ze mogen niet meer rokend de winkels in
rokers worden in trams geweerd
in treinen en vliegtuigen
in restaurants en in de kroeg
natuurlijk toch, net zoals je iemand die voortdurend vieze winden laat niet in een gezelschap wil hebben, een persoon met een rokende struik in zijn vingers die moet maar ergens anders naartoe
logisch toch? -
vroeger werd wildplassen ook toegestaan, tegenwoordig staat daar een fikse boete op. Wildplassers worden terecht gediscrimineerd zou ik zeggen
-
#851 :
Och, ben door Boemeltje ook al Ouwe Rukker genoemd, geeft gewoon het peil van beschaving aan. -
weet je dat de zonnekoning, Lodewijk de 14e in zijn paleis Versaille niet 1 wc had. Iedereen deed zijn behoefte maar daar waar het hem uitkwam
en zo zot als we dat nu vinden
vinden we het over een paar jaar wanneer we terugdenken aan een tijd dat mensen giftige stinkende rook uitbliezen in een restaurant, voor de klas, in de wachtkamer bij de dokter, pal naast je op de barkruk...
het is wel zo ongelooflijk achterlijk primitief barbaars gebruik....nu ziet iedereen dat misschien nog niet maar het duurt niet lang meer voordat zelfs de rokers de schellen van de ogen zullen vallen
en anders maar niet, het wordt gewoon niet langer geduld, gelukkig -
je hebt weer niks te zeggen he OuweRukkert :P
-
heb je nou al een proberen te bedenken wat je überhaupt komt doen in een topic dat bij een anptje hoort dat over mensen gaat die het karakter en de wijsheid bezitten om te stoppen met hun ziekelijke verslaving?
-
Oh oh Lexje hier weer bezig, heeft dat dametje nog steeds geen hulp gezocht.
Wat is het toch een gefrustreerd mens zeg.
En meid ik zal je uit je droom helpen hoor, ik woon in een mooie eigen woning, in een mooie wijk.
Weet dat jij je dat niet voor kan stellen omdat je nooit in zulke wijken zult komen.
Want daar zouden mensen zoals jij ( LEXJE ) echt uitgekotst worden.
Net als de meeste mensen hier ook.
Toch lach ik je kei hard uit en vooral om de reden dat je een ex roker bent, maar daar hoor je jou hier niet over.
Ohja je zei de roker moet extra accijnzen betalen, uh mijn vraag is waarvoor dan ?
Betaal niet extra hoor voor een verzekering, weet niet waar jij die hersens die je hebt waar je die hebt zitten. -
#853 : ( Uiteraard Lexje ) , Ik scheld niet !!!
Nou, even een paar posts van je onder elkaar gezet :
Hoe belachelijk kan je als uitgekotste gefrustreerde nicotinejunk jezelf belachelijk maken elke discussie is hier ongepast en mensonwaardig!
Die kans krijg je niet ik blijf ver uit de buurt van stinkende Tokkie's
Even een inhoudelijke reactie: Dor je stinkt
Anders nog iets Flapdrol?
ik bedoel natuurlijk #254 van die flapdrol blaaaaaalaaaablaalbla die loser heeft tenminste wel een toepasselijke naam uitgezocht
Waarom reageer je dan flapdrol,vandaag weer ergens eruit getrapt met je ziekelijke stinkende gewoonte zeker
Wie heeft er met de strontemmer gerammeld?
Reageer inhoudelijk of kruip terug je rookhol in ( deze is goud waard.. )
Daar bedoelde ik een of ander smerig stinkende rookhol in een achterstandswijk mee,waar men maling had aan de wetten en de asbakken nog op de bar bleven staan,kortom zeik niet
Dit is de best, hield je je daar maar aan :
pffffffffff,ik zeg niets -
Ach ouwerocker dat mens weet zelf helemaal niet wat ze schrijft.
Ze schrijft in scheld niet, je komt bijna geen post van haar tegen waar ze niet scheld.
Vaak zijn het mensen die ongelukkig zijn met hunzelf die het op het schelden zetten. -
Wat van de laatste berichten van Lexje hier, maar nee ze scheld niet hoor, haha
Stoppen met roken kwestie van gewoon doen ( 877 reacties )
-30865 16:47 | 23 december 2008
3858
Kijk dat is pas schelden en flauwekul van mij mag een roker zich dood roken hij heeft echter niet het recht andere dood te roken en begin nou maar weer niet te zeiken over uitlaatgassen als rokerssmoes)dat heeft niets met discriminatie te maken want een roker mag gewoon nog overal komen waar hij eerder ook kwam hij mag alleen niet meer stinken is dat nou zo erg?? -1+2860 16:34 | 23 december 2008
#858
Even je geheugen opfrissen en dan ga ik er vandoor is een beetje moeilijk discusieren als je de maatschappij niet volgt de groeten!!!
Gisteren maakte de kersverse minister Ella Vogelaar (Wonen, Wijken en Integratie) haar lijst van 40 kanswijken bekend. Dat wil zeggen; nu zijn het nog probleemwijken, maar Vogelaar wil er alles aan doen om er snel kanswijken van te maken. -1+2859 16:31 | 23 december 2008
Gek he dat rokers extra worden belast met accijnzen; extra moeten betalen voor verzekeringen, extra worden beperkt in de plekken waar zij zich kunnen vertonen OVERAL TER WERELD,hoe zal dat nou toch komen???
Rook je jank dan niet en accepteer dat -3+2856 16:27 | 23 december 2008
#854
Zozo dus roken is een geloof????
Doe toch ff normaal die wanhoopspoging of eerder afgang om een rokerskerk te openen hebben wel al gehad! -2+2855 16:25 | 23 december 2008
#852
Wacht maar af dat wij de bushokjes uit moeten vluchten vanwege die smerige stank zal ook niet lang meer duren,wil je paffen dan doe je dat maar in je eentje thuis,dan pas heeft niemand meer last van je !! -2+1853 16:21 | 23 december 2008
#847
Die kans dat ik jou tegenkom lijkt me minimaal,ik kom namelijk niet in kanswijken,en buiten dat,het is nog altijd zo dat niemand van mij gedrag last heeft ik wordt niet opgejaagd uitgekotst en weg getrapt om zonodig weer nicotine te moeten scoren
En voor alle duidelijkheid ik scheld niet,het zijn feiten die bij tere rokerszieltjes nogal hard aan kunnen komen
De groeten ik wordt nog wel ergens uitgenodigd!! -40842 15:16 | 23 december 2008
#839
Ga witten muts -3+2838 15:06 | 23 december 2008
#835
Ach laat gaan Rookvrij,ze kiezen er zelf voor,als ik maar niet van die gevaarlijke stank hoef mee te genieten ik kies er namelijk niet voor!
Ze vullen voor ons de schatkist en van pensioenen zullen ze amper gebruik van maken dus ik zou zeggen tegen de rokers hier:
Steek er nog eentje op -5+2834 14:41 | 23 december 2008
#806
En ik ben het spuugzat dat rokers beweren dat ze gediscrimineerd worden zeer triest tegenover mensen die dat wel worden vanwege afkomst of geloof!
Je bent gewoon een slappeling en gooit het hierop
BAH ZUM KOTZEN -2+2791 23:43 | 22 december 2008
#790
Hoe belachelijk kan je als uitgekotste gefrustreerde nicotinejunk jezelf belachelijk maken elke discussie is hier ongepast en mensonwaardig!
Winst na stoppen met roken
Stoppen met roken heeft altijd zin, ook als je al jaren rookt. Er treedt al snel een verbetering van je gezondheid op:
20 min Verbetering bloeddruk en hartslag
12 uur Koolmonoxidegehalte in het bloed weer normaal
48 uur Verbetering geur- en smaakvermogen
2-12 weken Verbetering conditie
1 - 9 maanden Vermindering hoesten en kortademigheid
1 jaar Kans op hart- en vaatziekten 50% minder dan roker
2-4 jaar Risico op hart- en vaatziekten terug naar normaal
4-5 jaar Kans op hartaanval of beroerte hetzelfde als niet-roker
10 jaar Kans op longkanker 50% minder dan roker
Ieder jaar dat je na je 40ste jaar het stoppen met roken uitstelt, kost drie maanden van je leven. Roken is een sluipmoordenaar, wat je nu rookt heb je over 20 jaar last van. -5+3770 21:46 | 22 december 2008
#763
Waar ben je klaar voor?
Een virtueel pak slaag soms
Elke discussie verliest een roker want er is niets wat (mee)roken goed kan praten,allen maar gebrek aan karakter,wat dat betreft zoek een psychiater en wie weet kom je ook van je verslaving af!
Ik ga verder met belangrijker zaken,en wacht de scheldpartijen,rokersmoezen en prorookonzin niet af
De groeten -4+3756 21:29 | 22 december 2008
3750
Die kans krijg je niet ik blijf ver uit de buurt van stinkende Tokkie's -4+3747 21:03 | 22 december 2008
#744
Ik heb geen respec voor domme paffende losers die beweren (mee)roken kan geen kwaad en alleen maar uit kunnen kotzen als rokerssmoezen dat ze een oma van 92 hebben die pafte,en dat de uitlaatgassen nog veel slechter voor je gezondheid zijn!
Paf je dom maar ok moet jezelf weten ik word er alleen maar beter van scheelt in mijn penioen die jullie gemiddeld nooit halen en belastingen die duizenden euro's per jaar die jullie wegbrengen naar Wouter!
Maar zodeflik op met die smerige stinkende ziekmakende troep in mijn buurt!
Is dat nou zoveel gevraagd? -5+2459 13:00 | 21 december 2008
#455
Een roker verliest alles en altijd niet alleen ze geld -6+2452 12:57 | 21 december 2008
#443
Ik kan het begrijpen, maar het is niet netjes om zulke domme mensen uit te lachen,
Het is dat ze zo asociaal zijn om bij andere te paffen onder het mom van meeroken kan geen kwaad anders had ik er nog medelijden mee -
#877 :
Klopt Bonny, maar dit volk is er slechts op uit om te kwetsen en te beledigen, dat blijkt van A tot Z uit hun posts.
#850 : Ja, dat komt uit mijn mond, op basis van (o.a.) jouw post #807
Dat doet pijn, ik zou inderdaad graag zo tegen kerst bij mijn ouders aan willen kunnen bellen voor een leuke avond.
En dan maakt het niet uit of je 20, of 40, of 60 bent en of je rookt of niet rookt.
Maar jij je leedvermaak hoor, geeft wel aan dat je een ontzaggelijke minkukel bent, zeker gezien de rest van je posts.
Als dat ook maar ergens iets met dit onderwerp te maken heeft, dan hoor ik het graag.... maar zal zoals gewoonlijk wel weer genegeerd worden. -
leedvermaak is gemeengoed, iedereen -nou ja, natuurlijk niet- kan toch bv wel erg lachen om bv funnyhomevideo's? en daarbij raken die ongeluksvogels dus echt geregeld flink geblesseerd.
Heb je in een van je laatste twintig reacties nog iets gedebiteerd wat met het onderwerp te maken heeft trouwens, nee he? :) -
He maar Ouwerockert, ik gun je natuurlijk een heel fijne kerst met al je familie en vrienden en kennissen, en preceis zoals jij die graag door wil brengen, lekker met een sigaretje
moet kunnen...
@807 < dit was ook gewoon maar weer bedoeld om een trend aan te geven, ik had het natuuurlijk niet over jouw prive-leven hier. Daar weet ik niets van af en daar wil ik ook niets van afweten -
#880 # 881 :
.........
dan zou je je misschien eens kunnen proberen te realiseren wat je met dergelijke ( en andere ) stomme posts kunt " bereiken "
maar dat zal wel teveel gevraagd zijn.
En dat was mijn laatste woord voor jouw, heb wel wat beters te doen. -
Leuk man, nog steeds bezig hier! Ik vind het jammer dat lexje steeds reacties geeft op mijn berichten die kant nog wal slaan, daar reageer ik vervolgens op maar krijg nooooit reactie op mijn vragen. Als er iemand niet inhoudelijk is...
Fijne Kerst allemaal, steek de openhaard nog even aan, brandt een wierookje en bak lekker oliebollen en geniet ervan (of mag dit alles tegenwoordig niet meer)? -
Oh ja, voor de mensen die stoppen met roken, SUCCES! Natuurlijk ook voor de mensen die stoppen met rookdraadjes!
-
soms is het gezond om te roken, gezond en heilzaam voor lichaam en vooral voor geest
heb ik het hierover: http://www.vkjz.nl/images/kamp2006/logo.jpg
zullen we die ff rond laten gaan jojes? -
Rokers denk toch aan jullie gezondheid op de wat langere termijn...
Nou ja jullie zijn gewaarschuwd..als de rokers maar weten dat je op den lange duur toch ademnood kan krijgen..door dat vele roken.
En weet je wat het ergste er nog van is? met dat snakken naar zuurstof kan je toch nog honderd worden... -
Complimentje aan jou Clazina voor de respectvolle wijze waarop je je boodschap brengt!
-
@869
Misschien heb je het niet helemaal begrepen, maar de discriminatie ligt niet alleen op het gebied van wetgeving maar op beeldvorming die er wordt gecreeerd door de anti-rook lobby.
Dat er wetgeving is lijkt me een prima zaak, maar die wetgeving geschied op oneigenlijke gronden en werkt niet toe naar een oplossing, en verbiedt in het algemene en laat geen plek voor uitzonderingen.
Dus wel onder het mom van volksgezondheid verbieden dat er in de horeca gerookt mag worden, maar niet het probleem bij de basis oplossen door stoppen met roken te stimuleren door dit in het vergoedingspakket te zetten.
Daarnaast wordt er geroepen over vrije keus van de niet~roker omdat deze gedwongen wordt om in een cafe waar gerookt wordt mee te roken.
Dat argument gaat alleen uit van de wensen en de rechten van de niet~rokers en wordt dus vertaald in een algemeen verbod om te roken in de Horeca.
Maar er zijn meerdere groepen deze maatschappij....rokers, niet~rokers die er last van hebben, niet~rokers die er geen last van hebben en gezelligheid rokers (soms wel, maar soms ook niet).
Dus als vrije keus belangrijk zou zijn zou het dus voor rokers mogelijk moeten worden gemaakt om plekken te creeren waar zij dus kunnen roken. Maar er zijn geen uitzonderingen mogelijk en dus wordt onder dwang een gedeelte van de maatschappij afgezonderd en beperkt in hun mogelijkheden.
Dus de twee hoofd argumenten voor deze maatregelen zijn inhoudelijk misschien juist, maar worden door de maatregel niet bereikt. Dus dat is discriminatie.
Of dat terecht is of niet is subjectief maar maakt voor de beoordeling niet uit. Je kan nl met alle zekerheid zeggen dat de discussie van terecht of onterecht aan beide zijden in alle gevallen van discriminatie met verve wordt beargumenteerd.
Jouw vergelijking met wildplassen is daarom inderdaad een mooie...het is een biologische functie die, als je hem ophoudt, schadelijk en uiteindelijk zelfs dodelijk kan zijn) als je te lang niet plast kan je er aan dood gaan.
Dat betekend dus dat bijna alle maatschappijen faciliteiten hebben die mensen in de gelegenheid stelt om hun biologische lichaamsfunctie uit te voeren. Openbare urinoirs of toiletten (of geen verbod op plassen in het openbaar) bijvoorbeeld...of wetgeving die het verplicht maakt om mensen die nodig moeten plassen de toegang tot jouw prive toilet te ontzeggen (ergens in een grote stad in Canada...wet uit de vorige eeuw).
Behalve in Nederland waar je in heeel, heeel, heeel veel steden geen mogelijkheid hebt om datzelfde te doen. Dus ook bij plassen is het zo dat je in Nederland een verbod hebt en geen mogelijkheid.
De overeenkomst met roken ligt dan ook in deze dat het niet mogelijk wordt gemaakt om plekken te creeeren waar het dan wel kan.
Want geef eens een goed argument waarom rokende mensen niet een plek mogen hebben waar zij bij elkaar komen om lekker buitenshuis een biertje te drinken bediend door personeel dat zelf rookt? -
@869
Misschien heb je het niet helemaal begrepen, maar de discriminatie ligt niet alleen op het gebied van wetgeving maar op beeldvorming die er wordt gecreeerd door de anti-rook lobby.
Dat er wetgeving is lijkt me een prima zaak, maar die wetgeving geschied op oneigenlijke gronden en werkt niet toe naar een oplossing, en verbiedt in het algemene en laat geen plek voor uitzonderingen.
Dus wel onder het mom van volksgezondheid verbieden dat er in de horeca gerookt mag worden, maar niet het probleem bij de basis oplossen door stoppen met roken te stimuleren door dit in het vergoedingspakket te zetten.
Daarnaast wordt er geroepen over vrije keus van de niet~roker omdat deze gedwongen wordt om in een cafe waar gerookt wordt mee te roken.
Dat argument gaat alleen uit van de wensen en de rechten van de niet~rokers en wordt dus vertaald in een algemeen verbod om te roken in de Horeca.
Maar er zijn meerdere groepen deze maatschappij....rokers, niet~rokers die er last van hebben, niet~rokers die er geen last van hebben en gezelligheid rokers (soms wel, maar soms ook niet).
Dus als vrije keus belangrijk zou zijn zou het dus voor rokers mogelijk moeten worden gemaakt om plekken te creeren waar zij dus kunnen roken. Maar er zijn geen uitzonderingen mogelijk en dus wordt onder dwang een gedeelte van de maatschappij afgezonderd en beperkt in hun mogelijkheden.
Dus de twee hoofd argumenten voor deze maatregelen zijn inhoudelijk misschien juist, maar worden door de maatregel niet bereikt. Dus dat is discriminatie.
Of dat terecht is of niet is subjectief maar maakt voor de beoordeling niet uit. Je kan nl met alle zekerheid zeggen dat de discussie van terecht of onterecht aan beide zijden in alle gevallen van discriminatie met verve wordt beargumenteerd.
Jouw vergelijking met wildplassen is daarom inderdaad een mooie...het is een biologische functie die, als je hem ophoudt, schadelijk en uiteindelijk zelfs dodelijk kan zijn) als je te lang niet plast kan je er aan dood gaan.
Dat betekend dus dat bijna alle maatschappijen faciliteiten hebben die mensen in de gelegenheid stelt om hun biologische lichaamsfunctie uit te voeren. Openbare urinoirs of toiletten (of geen verbod op plassen in het openbaar) bijvoorbeeld...of wetgeving die het verplicht maakt om mensen die nodig moeten plassen de toegang tot jouw prive toilet te ontzeggen (ergens in een grote stad in Canada...wet uit de vorige eeuw).
Behalve in Nederland waar je in heeel, heeel, heeel veel steden geen mogelijkheid hebt om datzelfde te doen. Dus ook bij plassen is het zo dat je in Nederland een verbod hebt en geen mogelijkheid.
De overeenkomst met roken ligt dan ook in deze dat het niet mogelijk wordt gemaakt om plekken te creeeren waar het dan wel kan.
Want geef eens een goed argument waarom rokende mensen niet een plek mogen hebben waar zij bij elkaar komen om lekker buitenshuis een biertje te drinken bediend door personeel dat zelf rookt? -
@886,
Goed gezegd....
Ik denk dat heel veel rokers dit weten, maar dat is nu net het probleem van verslaving......je weet het maar je komt er niet los van.
Als je niet rookt dan merk je het verschil als je een stop poging hebt gedaan voor langer dan een maand dan heb je dat verschil gevoelt...
maar je hebt lang gerookt en daardoor maak je niet de nodige stoffen aan om je een goed gevoel te geven en dus ben je altijd gestressed en down of hyper....als er an veel extrene stress is kan je dat vaak niet anders oplossen dan weer naar een sigaret te grijpen. En veel rokers worden niet gesteund door hun omgeving of de omgeving reageert negatief op de stressige stopper....en dus duwt de omgeving de roker dan mede weer naar die sigaret.
Het zou denk ik heel veel rokers stimuleren om te stoppen als de cursussen en medicijnen beter toegankelijk en minder duur waren en er betere begeleiding zou zijn. Het zou nog beter zijn als er eens een positieve houding werd ingenomen die oprecht probeert om mensen te laten stoppen ipv scheldpartijen en verkettering. -
Het zou nog beter zijn als er eens een positieve houding werd ingenomen die oprecht probeert om mensen te laten stoppen ipv scheldpartijen en verkettering.
Als er zich rokers melden in dit draadje over 'cold turkey afkicken' die van hun verslaving af zouden willen komen nou dan wil ik die heel graag supporten en een hart onder de riem steken, tips geven en ga zo maar door. Maar er melden zich hier alleen maar rokers die met dwars hout gooien: de cijfers van stivaro kloppen niet (zeggen ze), er komen alleen maar meer rokers bij in nederland (zeggen ze) , roken (indien niet meer dan acht sig per dag) is verschrikkelijk gezond (zeggen ze) , en de mensen die gestopt zijn met roken zijn helemaal getikt (wordt je in alle toonaarden duidelijk gemaakt).
Natuurlijk zet ik DIE lui heel graag te kakken, ze verdienen niet beter -
Bommeltje wat ik erg vind is dat je in meervoud praat.
Bij alles schrijf je zeggen ZE.
- cijfers van Stivoro niet kloppen, is gewoon waarheid dat die niet kloppen.
- of er rokers bij komen in Nederland, ik weet het niet.
- dat roken gezond is (indien minder dan 8) heb ik niet gezegd.
- dat mensen die gestopt zijn met roken getikt zijn, heb ik niet gezegd.
Probleem is wel dat ik problemen heb met mensen zoals Lexje, die roker zijn geweest en plots heel anti zijn, die mensen hebben nog steeds een zwaar nicotine probleem.
En dat moeten ze bij zichzelf zoeken en niet bij de roker, daarvoor hoef de roker niet uitgescholden te worden.
Zoals zij doet. -
je hebt gelijk Bonny, die generalisatie klopt niet, sorry
ook is het dom om mensen die roken puur vanwege het feit dat ze dat (nog) doen uit te gaan zitten jouwen
misschien lijk ik dat wel te doen, maar mensen die roken en gewoon reëel tegenover die gewoonte staan (en kunnen onderkennen dat het eigenlijk niet erg verstandig is) die moet je inderdaad zoals je eerder schreef helemaal in hun waarde laten als mens.
Het is bovendien ongelooflijk moeilijk om van het roken af te komen. Ik heb zelf menig vergeefse stoppoging gedaan, totdat het negen jaar geleden dan eindelijk echt lukte. -
Hahaha. Zijn jullie nou nog niet klaar over dit onderwerp?? Je komt er toch niet uit hoor.
-
@892,
Ja die zijn inderdaad vervelend. Maar dat neemt niet weg dat je daarmee wel iedereen in principe over een kam scheert en pas later gaat nuanceren. Ik snap wel wat je bedoelt en dat je dat effect niet bewust wil hebben...maar het heeft het wel.
Ik kan er ook niet tegen als rokers zich zo opstellen. Maar ik begrijp het wel...het niet roken is voor een roker bedreigend. Het kost moeite en is erg vervelend en als mensen om je heen stoppen dan neemt de reden af voor jou om stug door te roken....maar omdat je verslaafd bent moet je het intern verantwoorden en dat kan je het beste doen door in de aanval te gaan.
De cijfers van Stivoro kloppen inderdaad niet en hun hulplijn is een schertsvertoning. Overigens verkopen ze hun informatie...ben van de week gebeld of ik als ex-roker niet toevallig in het publiek zou willen zitten van "wed dat ik het kan" (of iets dergelijks....mijn nummer en gegevens waren dus doorgegeven) omdat ze gestopte rokers zochten. Dat is natuurlijk een beetje vreemd en het doet mij afvragen aan wie ze die info allemaal geven....verzekeringen? hypotheek verstrekkers?
Roken is niet gezond...einde verhaal. Niemand kan volhouden dat roken gezond voor je is. De vraag is of je gelijk kanker krijgt en of je er gelijk dood aan gaat...maar op den duur is de kans vele malen groter.
Over het algemeen zijn ex-rokers de ergste anti-rook fundamentalisten. En dat valt me heel erg tegen. Juist die mensen zouden beter moeten weten...maar goed...ze slepen nog met hun verslaving. Ze zijn dus nog steeds geen niet-rokers geworden en zijn diep van binnen nog steeds rokers... -
@894
Jawel hoor...geduld en nog eens geduld en blijven communiceren. Stapje bij beetje verder en dan komt er uiteindelijk gewoon een oplossing die voor iedereen goed werkt. -
@893
Goh Bommeltje, Eindelijk zeg je eens iets waar ik me ook in kan vinden :)
Daarvoor krijg je van mij een plusje. -
tph76 complimenten! Je hebt alles goed verwoord! Stoppen is ook verdraaid moeilijk, dus een beetje steun zou meer helpen dan dat gescheld.
Ook wat de urinoirs betreft heb je gelijk en dit is m.i. nog kwalijker. Alles verbieden is zo gemakkelijk, maar alternatieven zijn er niet.
@893 Bommeltje, plusje van mij! -
Triest zeg, dat de rokers hier per ex-roker lopen te roepen "jouw beweegredenen om te stoppen waren goed" en over een andere ex-roker "jouw beweegredenen niet". Let's face it! Rokers hebben geen recht van spreken als het om het stoppen met roken gaat. Rokers zijn de laagste kaste van de maatschappij zonder rechten.
Het is ze immers niet gelukt om te stoppen dus wat doen ze uberhaupt op dit draadje? Ga toch heen met je staart tussen de benen en kom pas weer terug als je afgekickt bent en als je een niet-roker bent! Rokers hebben niets te zoeken hier! -
@899
Het is pas triest om te zeggen dat iemand geen rechten heeft, omdat degene rookt.
Daarnaast hebben wij meer weet van het stoppen met roken, of iig de pogingen ertoe, dan de mensen die nooit gerookt hebben. Ik ben zelf behoorlijk lang gestopt geweest (bijna 2 jaar ofzo) en weet dus prima waar ik het over heb.
En face it, zonder de rokers hier, zou de discussie een stuk minder leuk worden, toch? -
"Cold Turkey" beste manier naar het schijnt!
Succes aan allen die willen stoppen en gestopt zijn!
Kunnen jullie volgend jaar een extra keer op vakantie! -
#896 Ik help het je hopen.
-
@893 Bommeltje,
Goh ik ben blij dat je het inziet.
En ik ben echt van mening dat je ieder in zijn waarde moet laten, de roker en de niet roker.
Heb geen probleem met niet-rokers, uberhaupt niet.
Ieder het zijne.
Omdat ik dus een persoon ben die ieder in zijn waarde laat ( uh behalve 1 persoon hier op nujij ) hoop ik dat mensen dat ook bij mij doen, maar helaas is dat niet zo. -
S T O P
-
@904 ........... met zeuren!
-
nee, ik ben gestopt met roken en het lukte me... halverwege vorig jaar ben ik gestopt en het bevalt goed. Voor iedereen die rookt.... hou er mee op, met jezelf voor de gek houden, met je leven te verkankeren. Zie in dat het leven veeeeel aangenamer is als je nietroker bent
-
Kan me niet voorstellen dat er echt nog mensen zijn die roken.
Dit draadje is gewoon niet echt. -
@907 Kan met niet voorstellen dat er echt nog mensen zijn die drinken.
Kan me niet voorstellen dat er echt nog mensen zijn die snoepen.
Kan me niet voorstellen dat er echt nog mensen zijn die vet eten.
Kan me niet voorstellen dat er echt nog mensen zijn die auto rijden.
Waar bemoei je je mee? Leven en laten leven! -
@908
Drink jij lekker, heb ik geen last van
Snoep jij, heb ik geen last van
vreet vet, heb ik geen last van
rijd auto, heb ik geen last van (ik fiets wel langs de file heen)
Rook niet, want daar heb ik (en vele anderen met mij) last van!
Neem een voorbeeld aan 906. Iemand met KARAKTER! -
@909 als bij jou het hebben van karakter valt en staat met het al dan niet roken, dan ben je al ver heen dikkemick!
-
Doorzettingsvermogen is een karaktertrek. En doorzettingsvermogen heb je niet als je niet kunt stoppen.
-
hoi allemaal,
even voor alle niet rokers, waarvan de meeste zo lees ik hier,nog al ernstig associaal gedrag vertonen. beetje jammer en niet echt volwassen.
het valt me nogal op dat jullie je zo druk maken om rokers, waarvan de lucht zo slecht is voor de gezondheid,
rijden jullie ook auto, hen je wel eens achter een andere auto gestaan heerlijk joh die zwarte rook die er naar binnen komt, en dat is me toch goed voor je joh. wou dat jullie zo fanatiek waren met dat soort bezig heden met klimaat bijvoorbeeld, wat denk je van de luchtvervuiling van pernis botlek, eeeuh en nog zoveel meer om op te noemen.weet je dat je eigenlijk 24 uur per dag in de vervuilde lucht staat.
ben hier trouwens niet om ruzie te zoeken ofzo, maar vertoon iniedergeval vormaal volwassen gedrag
Stijgers in Algemeen
Kijk nou; een onzichtbare hand.
Geschreven door een jurist en oud-ambtenaar.
2 uur 58 minuten geleden door Nietnormaalmaarsuper
ESM: Maximaal 40 miljard? Vergis u niet!
Citaat:"De bijdragen die totaal over het...
3 uur 31 minuten geleden door Andie Werkt
Islamitisch woonhuis voor verstandelijk...
De islamitische gebruiken, zoals het...
4 uur 12 minuten geleden door Mekkaatje
'Hondsdolheid verovert Europa'
Een voor mensen zéér gevaarlijke variant...
10 uur 47 minuten geleden door UltimasNoticias
Vrouw valt bij ruzie van drie hoog van flat
Bij een ruzie aan de Chinese Tuin in...
13 uur 27 minuten geleden door f35
Best gewaardeerd
Duizenden bij Occupy Frankfurt
Zo'n tienduizend mensen zijn zaterdag in...
4 dagen geleden door Antonov FL
'Tofik Dibi geen kandidaat...
Tofik Dibi is geen kandidaat meer voor het...
5 dagen geleden door Paparatienu
Nederland blijft koploper afluisteren...
In Nederland worden elk jaar ruim 22...
1 dag 3 uur geleden door Pugovka
16-jarige mishandeld door groep
De groep jongens met een mediterraans...
3 dagen geleden door smeerworst
Voor het eerst meer gekleurde baby's...
Voor het eerst in de geschiedenis van de...
7 dagen geleden door Piet Hein 1

