Tijdens zogenoemde hennepactiedagen in 19 gemeenten in Brabant zijn deze week 20 kwekerijen gevonden.
Sorteer op:
-
Pak die hennepboeren maar aan.
-
Blijkbaar de enige reden waarom cannabis nog illegaal is hier; werkverschaffing voor het kansloze volk.
-
Ik blijf dit soort dingen toch erg dubbel vinden. Ja, je mag het roken. Ja, je mag het verkopen in een coffeeshop. Nee, je mag het niet inkopen als coffeeshophouder. Nee, je mag het niet verbouwen. Op die manier criminaliseert de overheid zelf een hele groep mensen.
-
Gewoon alles legaliseren... Alles in eigen hand steken... Word de staatkas ook weer dik gevuld
-
Mijn gras!
-
@4 mee eens, alleen, hoe ga je dat aan 'ons een europa' uitleggen?
-
@4 dan stoppen ze er mee want dan is de dikke winst weg
-
Zonde!!! Hadden ze beter op kunnen roken!!
-
Valt mee 5400 plantjes. De grote jongens laten ze lekker draaien voor de centjes. Maargoed wel allemaal raar hoor ik bedoel blowers heb ik niet zoveel last van! Laat die mensen lekker ik bedoel ze vallen niemand lastig ook de ozonlaag niet!?!?
-
@1 Waarom?
-
Nooit eens een inval bij de witteboorden-criminelen in maatpakken die meer achterovergedrukt hebben dan alle wietkwekertjes bij elkaar .
-
@9 Juist, ik heb nog nooit van overlast gehoord dat gepleegd werd door cannabis gebruikers. Hooguit dat ze wat traag zijn, maar geen vechtpartijen etc. Zet daar nu eens onze nationaal geaccepteerde drug en druggebruiker tegenover: alcohol.
-
Toen ik de titel las: "Twintig kwekerijen ontmanteld in Brabant", dacht ik eigenlijk dat het ging om besmette plantjes.
Ik had niet gedacht dat het om besmettelijke plantjes ging :) -
@4 Ik zeg ook legaliseren, flinke belasting erop heffen
@7 Dan is hetgeen we willen bereiken toch behaald. enige nadeel waar we achterblijven is dan de straathandel. Die dan weer op gaat komen. -
@10 Omdat er voor het kweken ervan veel energie wordt gejat en het voor veel geld weer wordt verkocht aan meestal kanslozen.
Dit kost de maatschappij klauwen met geld.Daarom. -
@3 beetje zoals ik ooit eens een luchtdrukpistool gekocht had in de Dump toen ik 15 was ofzo. Verkopen mag maar zodra je ergens in de natuur op een steen wilt schieten pakken ze hem af :)
-
Goh alweer deze discussie. Laat mensen toch eens in hun waarden. Legaliseer het toch. De blower doet niemand wat kwaad. Het is allang wel duidelijk dat drank gebruikers voor heel wat meer overlast zorgen.
Op een of andere manier moet een mens zich altijd instinctief met andere bemoeien. waarom is dat ? Deze mensen doen niks fout. Er vanuit gaande dat zij hun stroom rekening betalen. Dat ligt natuurlijk niet aan de wiet. Iemand kan ook stroom aftappen voor zijn magnetron.
Slecht voor de gezondheid en ben je bang dat je ervoor extra moet betalen ?
Dan had jij je deze ziekten kosten constructie nooit moeten laten aansmeren. Ik betaal nu ook voor de mensen die hun been breken bij het voetballen. Ik betaal ook voor de drank controles langs de snelweg. Ik betaal ook voor de belachelijke hoeveelheid politie aanwezig bij voetbal wedstrijden. -
@4 denk je nou echt dat dat niet gebeurd???
-
@7 jou Europa. Ik ben hier wel geboren en getogen. Toch vindt ik dat ik een vrij mens ben en mag beslissen over mijn eigen lijf en leed. Ik voel geen verbinding met Europa. Deze probeert mij immers alleen maar hun wil op te leggen.
-
@15 Rare redenatie. Dus als het verkocht zou worden aan hoogopgeleide kansrijke mensen, zou het wel van je mogen?
-
Wat gebeurd er eigenlijk met de daders?
-
@15 Kanslozen? Waar baseer je dat op? Cannabisgebruik is juist heel breed. Ga een avondje bij de gemiddelde coffeeshop in Amsterdam staan en je ziet mensen van bijna elke cultuur en achtergrond binnen stappen. Voor velen is het niets meer dan ontspanning, net zoals alcohol.
En dat het de maatschappij klauwen met geld kost door het illegale gebruik van het energienet is waar. Daarom is het ook niet handig om als overheid zo'n dubbel signaal af te geven. Kies de verstandige optie en legaliseer en reguleer de boel. Het wordt dan minder aantrekkelijk voor criminelen, je kan door middel van regelgeving en controle daarvan ervoor zorgen dat cannabis niet sterker en sterker wordt en je kan ook nog eens veel beter een vinger aan de pols houden m.b.t. mogelijk probleemgevallen qua verslaving. -
lekker zinvol.
-
@3 Je mag wél inkopen als coffeeshophouder...
-
Typische winteractie: daken zonder sneeuw even een bezoekje brengen en 90% kans dat je een kwekerij te pakken hebt. Van mij mag iedereen net zoveel kweken en roken wat 'ie wil zolang er geen hinder en schade wordt toegebracht.
Aangezien veel kwekers illegaal stroom aftappen, zorgen voor stankoverlast en schade toebrengen aan huurwoningen vind ik het niet meer dan terecht dat de overheid dankbaar gebruik maakt van de zegeningen van koning Winter. De zweep erover! -
Het is wel lekker geld verdienen als je niet wordt gepakt.
-
Tja je moet toch ergens je geld vandaan halen! En alles lekker sluiten werk je criminalieteit nog meer in de hand .en wat krijgen ze nou voor straf ff paar uurtje werk straf. Nederland ga zo door dan komen we er helemaal niet zouden ze de wetten is niet een keer veranderen en de straffen. voor door het rood rijden of fout parkeren krijg je meer.
-
"hennepactiedagen" - gevolgd door de Wilde Wiet Weken voor medewerkers van de politie in de provincie Brabant.
-
@ 26: Per plant: 28,2 gram x 3,5 euro = 98,70 euro. Minus inkoopbenodigdheden. :)
-
Ziek actie van een zieke staat
-
Hoewel ik falikant tegen het gebruik van drugs ben, blijf ik het raar vinden dat het kweken van planten die ook in de natuur voorkomen verboden kan zijn.
Uit principieel oogpunt vind ik dat het kweken van alle planten, dus ook Cannabis, Papaper, Erythroxylum coca etc. vrij zou moeten zijn.
Echter niet het bezit en verhandelen van uit deze planten gewonnen produkten met het doel deze als drugs te gebruiken en/of verhandelen. -
Als ik er de ruimte etc. voor zou hebben zou ik het waarschijnlijk ook wel willen doen om maar even eerlijk te zijn. Heerlijk om lekker veel geld in je zak te hebben.
-
Leuk, hennepactiedagen!
Gewoon 1x per jaar houden en verder iedereen met rust laten. -
WAT DE NEUK....HENNEPACTIEDAGEN...echt waar...ECHT WAAR.
Is dat een soort kristalnacht..maar dan naar wiet gebruikers toe.
We leven in een fascistisch land met een fascistische en racistische regering...laat de schuldigen na de omwenteling alsjeblieft hun straf niet ontlopen. -
Gewoon 20 jaar cel per teler geven, dan leren ze het misschien af
-
@24 Dat klopt, maar er is niemand die het jou legaal mag verkopen, dus mag je het niet inkopen.
-
@35 Dat soort straffen worden in de V.S. nogal eens opgelegd. Dan zou je volgens jou, overigens onjuiste, redenatie toch denken dat de problemen dan wel opgelost zouden zijn.
-
@32 ik heb nog een schuur leegstaan van760 m2 interesse ????
-
De regering kweekt zelf de 'criminaliteit' in dit geval. Volkomen absurd en tegen alle logica en redelijkheid in. Ik rook het niet, niet mijn ding nadat ik het 2x geprobeerd heb. Maar een regering die de 'bakker' zijn brood laat verkopen maar via de geheime achterdeur zijn inkopen laat doen! Volkomen van de pot gerukt en hypocrieter kan ik het niet bedenken. En dit duurt al jaaaaaren.
-
@34
Zoek aub eerst eens even uit wat de termen fascisme en rascisme inhouden -
Vraag 1: hoe zouden de coffie shop houders anders aan hun voorraad soft drugs moeten komen ? Als we de wiet-boeren aanpakken.
Vraag 2: stel dat de wiet-boer inkomsten belasting zou betalen en dmv vergunning mag kweken, zou het dan wel mogen omdat het geld binnen brengt voor de overheid.
En hoe leg je het uit aan brussel..... Zeer complex voor de overheid aan de ene kant kan het niet zonder de inkomsten van soft drugs en aan de andere kant pakken ze de kwekkers aan die de shops bevoorraden... -
@ 36 Het wordt gedoogd dat de coffeeshophouder het inkoopt. Hij hoeft weliswaar geen inkoopfacturen te overleggen, maar moet dagstaten bijhouden. Meer in het bijzonder mag van een coffeeshophouder in redelijkheid worden verwacht dat hij door middel van dagstaten zowel in hoeveelheden als in geld bijhoudt welke bedragen ter zake van de inkoop van cannabisproducten op welke data zijn uitgegeven en dat hij een hierop sluitende kas- en voorraadadministratie voert.
Hof Amsterdam 18 mei 2005, nr. 04/00449 -
waarschijnlijk t topje van de hennepberg.....
-
@42 Thanks voor de info. Dat is dan toch helemaal achterlijk?? Het wordt dan wel gedoogd dat de coffeeshophouder het inkoopt, maar de verkoper en teler worden vervolgd. Hele vreemde handelswijze van de overheid.
-
@37 In bijvoorbeeld Singapore gaan ze nog verder, en zie daar, geen drugs problematiek! Het werkt dus wel!
-
Hoe denkt de overheid dat een coffeeshop aan wiet komt ??? Nu lopen ze weer enkele 10000 den euros mis aan belastinggeld.
-
Prima, nu even doorpakken en ook de megastallen opsporen en sluiten
-
Het zou gewoon legaal gekweekt moeten mogen worden.
Dan moet er alleen nog opgetreden worden tegen de onveilige situaties die ontstaan door onveilige kwekerijen en eventuele stroom diefstal. -
top is het kilootje wiet weer meer waard hoe vaker ze die oprollen hoe duurder het wordt gek dat daar marktwerking wel werkt he
-
btw ik denk dat de meeste de stroom wel willen betalen maar het niet willen omdat als ze het aangeven bij hun stroombedrijf die de politie weer inlicht.
-
@45 Singapore geen drugsproblematiek??? Geen zichtbare drugsproblematiek dan waarschijnlijk, maar nog steeds jaarlijks een kleine 2000 gebruikers die in de verslaafdenzorg terecht komen.
-
Reden: sterk als overmacht over komen.. gevolgen: de gedoogde shops verhogen de prijzen waardoor er meer criminaliteit ontstaat (te diep denken? Neuh, logica..)
Regering maak duidelijke regels die elkaar niet op meerdere vlakken tegenspreken.. zoals het nu gaat werkt averechts..
En nu een peuk.... -
Moncollier, opzich zou het verbouwen niet illegaal hoeven zijn. Maar de praktijken die hier bij komen kijken zijn wel zeker zwaar illegaal op dit moment. Zo wordt elektriciteit voor de meter (en dus de stoppenkast!) afgetapt en water ook. Er wordt geen rekening gehouden met veiligheid en het groeit vaak uit van een paar plantjes naar een heleboel zonder doorgroei gedachte.
Helaas ben ik zelf slachtoffer geworden van een illegale kwekerij een verdieping boven mij. Het water liep door een gesprongen leiding langs mijn muren en het water stond bij mij (op de 3de verdieping) ruim 3cm hoog en bij de buren onder mij 1,5cm. De politie sprak van geluk dat het aftappen van het stroom net wat hoger was gedaan anders stond al het water onder stroom en had ik dus een flinke optater gekregen als ik mijn bed uitsprong. -
@44 Klopt als een bus. De Belastingdienst werkt zelfs met brutowinstpercentages (100%) bij coffeeshops.
Voorbeeld: Coffeeshop zet wietje voor 10 euro op de kaart. Coffeeshop zegt inkoop is 7 euro. Opbrengst = 3 euro.
Belastingdienst zegt: nee, jouw brutowinstmarge = 100%. Een wietje van 10 euro op de kaart kent dus een inkoopprijs van 5 euro. Opbrengst = 5 euro.
Belastingdienst heft liever belasting over 5 euro dan over 3 euro. :) -
Wat is onze overheid toch achterlijk ... Jippie 50 kilo wiet in beslag genomen ... Daar kun je geleen ( kleine stad in z-limburg) toch wel 2 dagen mee voorzien. nu die 2 miljoen andere plantages nog. Dan komt er minder belasting in het laatje , en kunnen ze makkelijk de benzineprijs nog wat opschroeven . LEGALIZE!!!
-
@2 Insomnia123
Daarom moeten we het ook legaliseren, dat schept veel banen en extra belastinginkomsten.
Precies wat we nodig hebben in tijden van crisis. -
@46. In 2007 had Nederland 702 coffeeshops. Deze droegen jaarlijks ongeveer 400 miljoen euro af aan de schatkist.
-
Roken? Nou en of, ga je gang!
Kweken? Zal ook wel moeten dan, toch?
Voor eigen gebruik al helemaal geen probleem.
Maar liever niet semi-professioneel in woonwijken, met stankoverlast, brandgevaar en criminelen die de oogst roven terwijl er gezinnetjes naast wonen.
Stel er maar een deel van een kassengebied voor open! -
@53 Helemaal mee eens, als je het uit de illegaliteit haalt voorkom je veel vaker dit soort nare dingen die jij beschrijft. Wel helemaal goed gekomen met je huis mag ik hopen?
-
De laatste tijd worden er heel veel plantages opgerold in den lande. Krijgen wij netjes betalende burgers straks ook een tariefverlaging van de diverse energiebedrijven nu dat illegale tappen van stroom zo heeeeel veeeeeel miljoenen kost en nu dus niet meer is? ANTW: Neeeeeee
-
20 kwekerijen en dan maar 5400 planten? Ik vind het bar weinig, want hier wordt elke maand in de buurt wel een hokje met 1500 tot 2000 plantjes leeggehaald.
-
Goed nieuws voor de rest van de 50000 kwekers mischien gaat de prijs dan omhoog pffff
-
@57 . Thnks , maar ik denk dat dat bedrag toch wat aan de lage kant zit. Wietprijs hier in t zuiden is sinds de komst van de euro bijna verdriedubbeld .
-
@16
In 1982 kon je als 14 jarige gewoon een luchtdrukpistool kopen en stiletto´s ed. zonder ID. -
In de winkel, was ik vergeten.
-
straks hebben we allemaal een wietpas, is de wiet op!
-
Kansloos, zielig en hypocriet. Zelfs volgens eigen politieonderzoeken:
"Politie prikt eigen mythes over wietteelt door in onderzoeksrapport"
http://www.voc-nederland.org/2012/02/politie-pr...
Maar hey: we zijn maar breindode en apathische slaven die dienen te buigen voor het gewelddadige gedrag van de parasieten in Den Haag. Dus vooral niet logisch gaan handelen. Kortom: nog harder aanpakken die wietteelt!
Kunnen we anders gewoon uitsterven? Bij voorbaat hartelijk bedankt. -
@36.
Leg eens uit.
Want ik mag in nederland wel muziek downloaden ook al is de bron illegaal, maar niet uploaden. Volgens jouw stelling mag ik dus niet downloaden, omdat uploaden niet mag. -
@ 63. Bron: 'Gedoogde coffeeshops spekken de schatkist’, Trouw 3 mei 2008.
Don't shoot the messenger... ik reproduceer alleen maar ;) -
Het zou mij niet verbazen als de opbrengst van de coffeeshops ook naar fundamentalistische groeperingen gaat. Je ziet er vaak niet-nederlandse mensen rondlopen. Zij weten waar ze moeten zijn om hun geld binnen te halen.
-
Dit is Bull-shit hoe kan het nu zo zijn dat dit soort kwekerijen op GROTE schaal gehouden kunnen worden. De technische middelen om abnormaal stroomverbruiker te decreteren zijn er lijkt me.
Maar daarentegen is zwart-geld ook geld en zeker als deze in de economie wordt gepompt (wit-wassen). Het laconieke optreden van de overheid duidt daar op. -
@54
Klopt dat de belastingdienst zo denkt. Misschien mede veroorzaakt doordat coffeeshops jarenlang hun boekhouding op een biervitlje deden? -
@68 Ik bleek fout te zitten, zie @42.
-
Kwekers aller landen, verenigt u!
-
@68 Het kan zijn dat ik me vergis maar volgens mij is zowel het inkopen als het verkopen illegaal. Alleen wordt het verkopen gedoogd. Dat is wat anders dan dat het ene legaal en het andere illegaal is.
-
Kwekers aller landen, verenigt u!
-
@ 72 - Ton --> Juist, de Belastingdienst wilt tegenwoordig ook z'n graantje meepikken. :)
-
Hennepactiedagen, drie halen twee betalen :) verder gedogen we wel de koffie shop
Naast de school. -
@70 Dus iemand die geen blonde haren en blauwe ogen heeft is een fundamentalist?
-
@ 75: Wat betreft de verkoop:
De verkoop van softdrugs is in beginsel nog altijd een strafbaar feit op grond van art. 3 Opiumwet. De verkoop van softdrugs wordt gedoogd wanneer de coffeeshophouder in het bezit is van een gemeentelijke exploitatievergunning en een gedoogverklaring. Daarnaast moet hij zich strikt houden aan de vastgestelde AHOJG criteria zoals vermeldt in de Aanwijzing Opiumwet. -
@ 75 Wat betreft de inkoop:
De gedoogregeling is beperkt tot de verkoop aan de consument (de voordeur), terwijl de inkoop van coffeeshops aan de achterdeur strafbaar is gesteld.
Volgens de letter van de wet is de inkoop strafbaar en wordt de verkoop gedoogd.
De ervaring leert dat er een oogje wordt dichtgeknepen. -
@71 Vindt je dit op grote schaal? Gemiddeld 270 planten per kwekerij vind ik nu niet bepaald een recordvangst.
-
@77
En wat ik bedoel is dat de Belasting de marge idd op 50 % stelt omdat er in het verleden geen inkoopadministratie werd bijgehouden en de marge op papier dus veel groter was.
@72
Ik las 42 ook pas later.
Desalniettemin gaat je redenatie sowieso niet op.
Metafoor: als ik zeg dat blauw de mooiste kleur is, dan wil dat niet zeggen dat ik een hekel aan rood heb. -
hennepactiedagen klinkt toch een beetje als Hamsterweken van AH. Laat de glasbouw dit overnemen, boeren gered, kassen gered, overheid nog blijer.
-
@81 Dennis Reuvers
Ja net zoiets als, downloaden mag, maar uploaden niet.... -
Wietkwekers hebben gewoon de oer-Hollandse VOC mentaliteit!
Niks mis mee toch. -
@ 83: herstel... geen marge van 50%, maar 100% wordt er in de coffeeshopbranche gehanteerd.
Lijkt me in elk geval vroeger een leuke manier van boekhouden. Zeggen dat je het wietje van 10 euro op de kaart voor 7 euro hebt ingekocht. -
@34 voor de duidelijkheid. De Tilburgse politie rolt iedere dinsdag enkele kwekerijen hier in Tilburg op. Ze zullen het dus inderdaad ondertussen wel een naam gegeven hebben.
-
@78: coffeeshops naast scholen gaan ook op de schop... denk aan 250-metergrens / 350 metergrens... in de buurt van:
scholen/jeugdinstellingen/verslavingzorg -
Nou, nou, "hennepactiedagen". Men heeft de prioriteiten weer lekker op orde. Ga eens boeven vangen in plaats van de pleziertjes van hardwerkende burgers te vergallen!
Principiëel, praktisch, sociaal en economisch zijn er diverse gronden voor decriminalisering. Hoe lang blijft de wetgeving in dit land nog overgeleverd aan dogmatische boeroepers? -
@87
100 % over de inkoop of 50 % over de verkoop is hetzelfde, toch? -
Voor degenen die het willen weten, het gaat om de plaatsen:
Breda, Ulvenhout, Baarle-Nassau, Alphen, Zevenbergen, Steenbergen, Gilze, Dongen, Rijen, Tilburg, Oisterwijk, Eindhoven, Mariahout, Handel, Nuenen, Drunen, Helmond en Hilvarenbeek
bron: http://uden.kliknieuws.nl/nieuws/136180/hennepk... -
@87: Correct :)
-
@79 Nee hoor, zo simpel (en racistisch) ben ik niet. Ik heb gewoon meer dan voldoende bewijzen gelezen dat deze mensen werkelijk alles in het werk stellen om geld binnen te halen voor hun 'goede' doel, inclusief valse fondsen voor goede doelen, bedelen voor arme kansloze studenten etc.etc., wat allemaal naar fundamentalistische groeperingen gaat. Ik ben daar behoorlijk sceptisch over. Als het je interesseert, lees 'De terroristenjaagster' , auteur anoniem. (Het ware verhaal van een vrouw die infiltreert in radicaal islamitische groeperingen.) Het is schokkend en ver van wat wij als ideaal beschouwen.
-
@91 Ik was wat enthousiast met typen, inderdaad de redenatie gaat niet op ;-)
-
En over dingen waarvan het krom is dat ze niet mogen:
Stel jij wilt een kopie van een cd hebben, die je buurman in bezit heeft. Dan mag jij wel de originele cd van de buurman lenen en die voor jezelf 1-maal kopieren, maar je buurman mag niet zelf die kopie maken en vervolgens die kopie aan jou geven. Het resultaat is hetzelfde, maar het een mag wel en het ander niet. -
#45
geen drugsproblematiek in singapore? pardon. Er is onlangs nog een onderzoek gedaan en juist in de meest strenge aziatische landen wordt het meeste harddrugs gebruikt. De problematiek zit hem vooral in het feit dat je crimineel bent als je gebruikt, terwijl dat natuurlijk onzin is. Je bent crimineel als je ervoor moet stelen. Dat moet omdat het binnen de illegaliteit enorm duur is (dealers berekenen de risico's die ze lopen ook door aan de klant). Legaliseren lost het probleem dus grotendeels op.
Singapore heeft op Thailand na, het meeste opiumkits per hoofd van de bevolking ter wereld. Verborgen, ja, maar ze zijn er wel. -
@95
Chapeau dat je dat erkent. Pak je leermoment. -
Zo te zien, lopen de dogmatische boeroepers te minnen.
-
@98 Bij deze gegrepen ;-)
-
Welke gek geeft mij een min bij @68 terwijl degene waar ik op reageer snapt wat er bedoeld wordt?
-
@74 . We moeten hetzelfde doen als in egypte, met zn allen naar den haag
-
@97 Is ook grappig als je leest wat de regeringsfunctionarissen uit Singapore zeggen. Volgens hen is de problematiek verholpen, want je ziet geen dealers en gebruikers op straat. Over het onzichtbare gebruik en verkoop zwijgen ze en als er gevraagd wordt naar de duizenden die jaarlijks in de verslaafdenzorg aldaar terecht gekomen, dan worden er hooguit twee zinnen aan besteed.
-
Als je er over nadenkt is het zo ongelofelijk dom om hier politie inzet aan te besteden.
Het is een drug waar nog NOOIT iemand aan is doodgegaan, het is nauwelijks verslavend ( ja er kan gewenning optreden, maar dat heb je met zoveel dingen )
Bij een overdosis val je hoogstens in slaap, je wordt er alles behalve agressief van.
Waar zijn die argumenten om dit te rechtvaardigen?
Het is wel ONS belastinggeld.
En hoe gaat het met die mensen die onze economie naar de hel hebben geholpen, is daar al een beetje progressie bij het oppakken van die mensen ?
Voor de rest zijn mensen die zonder enig argument roepen 'dat ze die rotzooi maar moeten verbieden etc. "niet heel erg slim lijkt mij, anders zou je wel met argumenten komen, vaak zijn het complete leken op het gebied van drugs, dus bovenop hun argumentatie die mist, weten ze uberhaupt verder niks van drugs, dus waarom reageren dat soort mensen eigenlijk? -
Meer kwekerijen oprollen = hogere straatprijs = meer concurrende bendes = meer geweld = meer politie inzet = hogere kosten voor de belastingbetaler etc etc etc....
-
Meer dan de helft van de economie draait op zwart geld dus wtf laat die kwekerijen gwn hun gang gaan als alles op wit geld gaat draaien dan is heel nederland gwn fackt!!
-
De kweek vrijgeven dan zakt de prijs zo in en dan minder kosten politie en justitie
Bij vrijgave kweek ook meer verkoop van middelen voor de groei en dat is handel en werk en dat is BTW en dat is bingo voor de schatkist en dan kunnen de dik nekken het weer verkwanselen aan idiote projecten of andere verlies gevende posten en dan weer idiote uitspraken als : Wij hebben geleerd van onze fouten, en dan hup naar de volgende vet betaalde functie ....pfffffF -
@38 Jazeker!!
-
Ik krijg bij dit soort acties altijd het idee dat ze alleen bedoeld zijn om de prijs hoog te houden, er wordt zelfs niet het topje van de ijsberg gepakt en de grote jongens worden steevast ongemoeid gelaten, terwijl de sukkelaars de puntjes voor de politie moeten scoren.
-
@38 @32 bij 20m2 3 keer per jaar oogsten is al 2 keer modaal echter de stroom moet je niet betalen ahahahhahahahah
-
Shit, nu zit ik met die Ferrari in m'n maag
-
Georganiseerde kapitaal vernietiging en tijd verdoen van politie.
Mensen nodeloos achter de tralies.
Dit kost de samenleving zo veel geld...
Hoe dom zijn we met zijn allen? -
Ah ha, en wat doet minister Kamp nu met die werkelozen die in deze kassen te werk gesteld waren. :-)
-
Tip, er staat 100den hectare kantoorruimte leeg.
-
Ik kan makkelijk 50 planten kwijt in mijn tuin...alleen weet ik niet waar ik het kwijt kan raken (verkopen)...
-
goedzo. aanpakken die kriminelen. er zal maar iemand in je omgeving verslaafd raken aan die troep. ga gewoon eerlijk werk doen voor je centen. dat moet ik ook.
-
Nog een tippie, zet je wiethok in de omgeving van een airport, daar mogen de heli´s nl. niet scannen.
-
@115 Buitenwiet is lastiger te verkopen dan binnenwiet, hoewel ik ooit ( op goede grond ) 5 purple planten had staan die echt enorme potente toppen opleverden. En het was echt lekker wiet ( ik hield toen eigenlijk alleen van binnenwietjes) In totaal toch bijna 2 vuilniszakken vol. Daar heb ik toch nog 3 euro per gram voor gekregen, en dat is voor buitenwiet echt heel veel. Maar hij was ook echt beter dan alle purple die we ooit hadden gezien.,
-
heerlijk groen exportproduct. Groen links kan trots zijn, SP ook, de meesten hadden een uitkering
-
@117 hahahaa dat kantoor mag best klein zijn 50 planten op 1M² , zeg maar 1.20m² 3 ons droog per 5 planten handel = handel maar de stroom hé hahhaha
-
@116 aan alcohol kan je natuurlijk helemaal niet verslaafd raken. dat stoort me gewoon nog het meest, waarom zo'n onschuldig genotsmiddel als wiet verbieden terwijl drank overal te koop is en je je helemaal kapot mag zuipen.
-
@120 jij haalt dus van 50 planten op een m2 een goeie 3 kilo af :O wat een focking lulkoek.
-
Al die semi intellectuelen hier die zeggen dat de politie kwekerijen met rust moeten laten moeten eens verder kijken dan hun neus lang is.
Ten eerste wordt bij het draaien van een kwekerij gebruik gemaakt van allerlei hobbybob constructies qua electriciteit. Mijn neef is brandweerman. 90 van de 100 woningbranden wordt veroorzaakt door kwekerijen. Lekker als jouw gezin verkoolt uit hun bed gezaagd moeten worden omdat jouw buurman een kwekerij had.
Ten tweede: Ik weet niet hoe het met jullie is maar ik irriteer me persoonlijk mateloos aan het feit dat ik elke dag m'n rug krom zet en netjes sociale lasten afdraag voor de uitkering van iemand van 21 die met z'n petje op in een 5 serie rijdt die hij contact heeft afgetikt bij de dealer.
Ten derde drugs gerelateerd geweld rijst in NL de pan uit met als extreem voorbeeld laatst dat jongetje van 12 in Eindhoven dat tijdens een afrekening met een volautomatisch wapen is neergeschoten omdat ze eigenlijk iemand anders moesten hebben. Ripdeals, overvallen op woningen met kwekerijen etc etc..nee lekker joh als jij op de bank je soapje aan het kijken bent en bij de buurman lopen ze met wapens te zwaaien
Ook goed voor de waarde van je woning trouwens als zo'n drugsbaasje een Bulgaars/Lets/Pools gezin in de woning naast je zet om de plantjes te onderhouden.Maar dat zijn natuurlijk dingen die alleen mag denken dus doe maar net of ik dat hier niet getypt heb.
Nee jongens, neem het nou maar gewoon van me aan, drugs staat gelijk aan ellende, maatschappelijk overlast en een grote druk op het sociale stelsel. Ik liep ooit stage op de bijstandsfraude afdeling van een grote gemeente je-wilt-niet-weten hoeveel kwekers een uitkering trekken puur om inkomen aan te kunnen tonen. Dat is ook jouw geld.
Maar nee voor de rest gewoon hun gang laten gaan joh... -
@15 Kwekerijen worden opgespoord via de energie rekening.
De overheid dwingt kwekers dus om illegaal af te tappen want legaal ben je de lul.
De beste oplossing zou zijn om kwekerij controles te houden, dus alleen opruimen als er iets echt niet in orde is. De kweker met een professionele en veilige installatie die netjes de energie rekening betaalt wordt dan gedoogd. -
@121 ze moeten toch ergens beginnen.
Als je eenmaal begonnen bent met wiet, dan wil je heus nog wel verder expirimenteren met ergere rotsooi. verdovende middelen zijn gewoon gevaarlijk en dat zou dus gewoon verboden moeten worden. -
Het enige wat echt illegaal zou moeten zijn is de oorlog tegen de vrijheid om te nuttigen wat je wilt.. Dit soort acties zorgen ervoor dat alles meer en meer ondergronds gaat en dat de types die zich er mee bezig houden steeds 'zwaardere jongens' zullen worden..
-
On topic: ik gebruik het spul niet, rook geeneens, iedereen doet maar wil hij/zij wil, ja toch?
maar..
Off topic mode aan:
als het aan de regering ligt betalen we straks nog een boete als we in de achtbaan in de efteling te snel gaan! -
@125 ze moeten toch ergens beginnen, zeg je.. dan heeft @121 een goed punt om over alcohol te beginnen. Dit is namelijk schadelijker en overal verkrijgbaar. even voor de goede orde: alcohol mag van mij ook blijven...
Het is zo simplistisch om te zeggen dat wanneer je blowt of dat een keer gedaan hebt, dat je dan bijna per definitie ook met andere drugs gaat experimenteren. Dat ligt wat mij betreft veel meer aan de persoon zelf en zijn omgeving. -
Hennepplanten is meer dan alleen drugs .
Stop met diëten en begin met gezond te eten. Maak dat in 2012 waar door Hennepzaad toe te voegen aan je dagelijkse maaltijden.
Hennepzaad en Hennepolie zijn glutenvrij en zitten boordvol vezels, vitaminen, mineralen en gezonde vet- en aminozuren.
Hennepzaad bevat 25% proteïne van hoge kwaliteiten 40% gezonde olie. Een handvol Hennepzaad voorziet in minimale dagelijkse behoefte aan proteïne voor een volwassen persoon.
Hennepolie bevat de essentiële vetzuren Omega 3 en Omga 6, en het belangrijke Gamma linolzuur (GLA). Deze voedingstoffen zijn essentieel voor een goede gezondheid.
Olie van koud geperst hennepzaad is de beste en meest complete plantaardige bron van proteïne. Hennepolie bevat al de acht essentiële aminozuren, is makkelijk opneembaar, en is smaakvoller dan Soja. Hennepzaad is de enigste plantaardige en eetbare bron van GLA , een zeer belangrijke voedingstof voor ons immuunsysteem, wat ons beschermt tegen allerlei ziekten.
Hennepolie helpt bij:
Allergieën, Arthritis, Bontontkalking, Kanker, Hart en vaatziekten, Depressies, Diabetes, Haar en nagel problemen, Leverziekten, Multiple sclerosis, Wond genezing, Menstruatie ongemakken, Huid problemen, Slaap problemen, Stress, Gewichtproblemen, Zwak immuunsysteem
Geen wonder dat de staat het liever niet heeft.
Maar ja domme mensen genoeg. -
@123 . Als ze het legaliseren ben je van alle drie Jou punten af. Dat heet verder kijken dan je neus lang is.
-
Waarom toch zo vaak ontmantelingen in Brabant?
a) de politie controleert daar veel strenger en ontdekt dus veel meer
b) de politie is er zo laks dat je het beste daar een kwekerij kunt opzetten.
Wie weet het? -
Ze zijn wel heel erg fel, ook afgelopen jaar?
Makkelijk te vinden zeker, veel verklikkers onder de bevolking?
Als het brandgevaar oplevert moet het zeker niet in woonhuizen verbouwt worden.
Maar ergens anders kan geen kwaad, -
stel dat:
we gaan op wiet 90% belasting heffen voor de staatskas, dan nog zou de wiet per gram al snel de helft goedkoper worden als wat het nu uiteindelijk shopprijs voor verkocht word (aangeleverd door criminelen, en zelfs je oma kan volgens die wet zo'n crimineel zijn)
als je alles een beetje goed voor elkaar hebt dan kan je zelf kweken voor ongeveer 25 cent per gram, inkoopsprijzen voor de shop liggen al rond de 4 euro, en de verkoopprijs daar nog ver boven, vanaf 6 euro per gram tot ruim boven de 10 euro per gram...
zelfs met 90% belasting over de kweekprijs heen zit je nog ruim onder de huidige inkoopsprijzen van de shop, kan je nagaan hoeveel hier aan verdient word, en dat er mensen zijn die heel veel zwart geld gaan verliezen bij legalisatie.
zelfs met een belastingpercentage van 90% over de productiekosten heen zit je nog ver onder de huidige prijzen, vullen we de staatskas en zetten we heel wat zeer veel zwart geld (dus geen belastingafdracht) verdienende criminelen buiten spel, denk er maar eens over na... -
@45
ik heb wel eens wat video's gezien over hoe drugsgebruikers in die landen "heropgevoed" worden, en als je zo ongeveer elke drugsgebruiker dood of invalide slaat dan houd je inderdaad erg weinig gebruikers over...
(en ik kan je trouwens garanderen dat er ook in die landen heel wat meer gebruikt word dan je denkt) -
Als ze er geen greep op krijgen moet er beasting worden geheven, hoeren, drank, tabak, gokken, erfenissen, schenkingen, de vuile schrapers, die er voor zijn mogen van mij ook een lekkere aanslag krijgen dit en komende jaren.
-
@87
waardoor de prijzen in de shop dus nog meer opgedreven worden...
een boekhouding waar gewoon de controleerbare inkoopsprijs van legaal gekweekte wiet overlegt kan worden is dus ook nog eens in het voordeel van de shop, want dan kan de belastingdienst niet meer zelf met een schatting aankomen die je maar hebt te accepteren. -
@94
ha, die ken ik ook nog:
"drugsgebruikers sponsoren bin laden"
kwam uit de "war on drugs"-koker en werd overgenomen door het "war on terrorism"-team, laat het nou echter vooral de CIA geweest te zijn die de meeste drugsbaronnen zo groot gemaakt hebben ;) -
voor de liefhebbers:
The Union: The Business Behind Getting High
http://www.imdb.com/title/tt1039647/
inmiddels lijkt de VS al bijna verder te zijn dan nederland en ontstaat er zelfs al een soort ondergrondse vakbond, genaamd the Union... -
@123
aangenaam, ik ben (oa) een elektro-installateur en kan prima dit soort zaken geheel legaal en veilig aansluiten ;)
al die woningbranden zijn maar een minimaal deel van alle kwekerijen in nederland, dus het overgrote deel brand blijkbaar niet af, eht is maar net van welke kant je het bekijkt ;)
en als je het legaliseert dan kan je het gewoon laten keuren door politie of brandweer, of een erkende installateur, voorkom je nog veel meer risico's mee... -
@125
ik gok dat je nog niet eens de leeftijd hebt om het te mogen kopen, want je praat echt als een onwetende wat dat betreft ;)
ik gebruik al ruim 15 jaar wiet, heb een paar keer paddo's gehad toen het nog mocht en een paar andere soorten smartdrugs, verder drink ik ook al bijna 15 jaar niet of nauwelijks alcohol, maar wie weet gaat het nog komen, die drang naar sterkere middelen :P
laat je eerst eens goed voorlichten voordat je jezelf belachelijk maakt... -
@140 idd Vandaag zelfs een agent in het nieuws die ontslagen is omdat hij in dronken toestand ( buiten dienstijd) betrokken raakte in een vechtpartij.
legaliseer het nu gewoon en je bent van een hoop criminaliteit af. -
Wat een onzin lees ik hier allemaal, mensen die denken dat een plantje schade doet. Mensen die denken dat wiet je naar andere drugs toe brengt. Mensen die denken dat wiet wapens creëert, mensen die vinden dat je 20 jaar de cel in moet voor het kweken van een plantje.
Er zijn tegenwoordig helemaal geen redenen om je huisje af te laten branden door dat je een kwekerijtje op zolder heb. Er zijn genoeg middelen die er voor zorgen dat er nooit en te nimmer brand kan ontstaan, en mocht er dan toch nog 1 komen, heb je automatische brandblussers die de schade BEHOORLIJK in zullen verminderen. Tja technologie heeft niet stil gestaan.
Het probleem is niet het plantje, maar de mens zelf. Als jij wilt kweken moet je investeren, dat is met alles zo. Niks komt gratis. Als je te beroerd bent om te iets meer geld in je projectje te steken om je huisje brandveilig te houden, dan ben je gewoon een bruineboon.
Geld af tappen? Ook alleen maar omdat de uitschieters in het energiebedrijf worden doorgeven aan de snijbonen. Tegenwoordig zijn er trouwens ook gewoon LED lampen en andere alternatieven om je energie in te perken.
De enigste reden om wiet te verbieden, en ook de kweek daarvan, is puur onwetendheid. Onwetendheid van de mensen die er over klagen, en van de mensen die denken 'het wel eventjes te doen'. Geef deze mensen voorlichting, en BAM de snijbonen hebben tijd om echt werk te verrichten zoals de criminelen die kwekerijen gebruiken puur omdat het kan, en ondertussen aan mensen handel en misschien wel erger hun handjes aan vergrijpen.
Maar nee, de onwetende wil liever de wapens in verband brengen met wiet want als je een kwekerij hebt, heb je ook een wapen nodig om het te verdedigen!
Ik kan hier echt nog wel een heel verhaal en een aantal linkjes sturen, maar ja. Onbewuste mensen laten zich niet graag afleiden door hun eigen drogredenen. -
Ik heb niet alle reacties gelezen maar de meeste die ik gelezen heb gaan over geld.
Ik denk ook dat de productie gelegaliseerd moet worden maar vooral voor de gezondheid.
Veel teelt wordt bespoten met insecticiden en andere troep en ook de bemesting bevat veel narigheid.
Deze komt in en op het product terecht wat opgerookt wordt.
Als de teelt gelegaliseerd zou worden en daardoor gedeeltelijk gecontroleerd zou kunnen worden zou dit "schone" wiet op kunnen leveren.
Misschien iets om over na te denken.
Gezondheid is volgens mij belangrijker dan geld.
Tel uit je winst! : )
(Ja, ik hield er ook wel van haha.)
Eventueel zou de verkoop via de Apotheek kunnen lopen.
Dan is het ook niet zo "cool" meer.
En kan het gezien worden voor wat het is.
Een medicijn. -
Hennep word veel langer door de mensheid gebruikt dan alcohol.
En hennep is gemaakt door god.
Alcohol door de mens. -
Ontmanteld kun je bij team courage gerust platgewalst noemen.
Vaders de recht geschapen man trof het ook ooit eens aan in een pand dat hij verhuurde. Uiteraard braaf de politie ingelicht. Spijt achteraf dat hij had. als team courage de boel ontruimt kun je daarna de woning gerust renoveren. Kapotte deuren een kapotte traptreden en een gesneuveld ramen zijn doodnormaal. En de schade? Ja die mag je proberen te verhalen, ze wensen je nog veel succes. En uiteraard schroomt men er niet voor om je nog een schuldgevoel aan te praten. Net alsof je als verhuurder de mensen zover toegestaan niet probeert te screenen. Maar dat voorwendsel wordt dus wel gehanteerd door onze fijne vrienden. -
hoe leg je het uit aan brussel? eenvoudig niet uitleggen en dus ook geen heksenjacht houden. dat doen ze in frankrijk bijv. wel eens gehoord dat frankrijk een dugsprobleem heeft?
-
Alle Wiettelers volledig kaal plukken ,wonen ze in een koopwoning ,die onder hun reet vandaan verkopen en wonen ze in een huurwoning ,binnen een week op straat.Boeren en tuinders ,die wiet telen voor minimaal 5 jaar belasting opleggen over de geteelde wiet die in beslag is genomen. De gehele verslavingszorg opheffen , verslaafden hebben hun verslaving aan hun eigen te danken !
-
wat een helden weer!
-
@147 of iedereen die kees heet een preventief nekschot geven.. sterf man
-
consequent zijn betekent het hele traject legaliseren van begin tot eind. Stop dan ook helemaal met het verbieden van alles. Nog niet heel lang geleden, kon iedereen opium of morfine gebruiken... maar nee... wij moeten ons broeders hoeder zijn.... Waarom eigenlijk?
Dit is weer de andere kant. Ook niet consequent. Mensen mogen zich gerust dood drinken of invalide roken. Mag allemaal. Dat dus weer wel. En de handel in die zooi is weer wel legaal. Waarom het ene wel en het andere niet? Omdat het ene veiliger is? Niet echt....
Ik hoorde ooit een school-voorlichtster uitleggen aan brugklassers (!) dat heroïne-gebruik eigenlijk vaak tot minder problemen leidt dan drankmisbruik qua gezondheid dan..... Ik vind het toepassen van 1 regel en 1 beleid een stuk beter.
Stop met het verbieden van wat dan ook, geef heel goede voorlichting en zo nodig opvang en je ziet de drugs-criminaliteit ongeveer geheel verdwijnen. Lijkt me niet verkeerd. Geef volwassenen hun eigen verantwoordelijkheid terug en stop de criminaliteit. Niet zo moeilijk.... -
Jeetje er groeien planten, erg he....
Stuur er gauw de politie op af...
Triest stelletje... -
@143
"Veel teelt wordt bespoten met insecticiden en andere troep en ook de bemesting bevat veel narigheid. "
ik ken eigenlijk alleen maar kleine kwekers die biologische middelen gebruiken, juist omdat dit niet alleen kwekers zijn maar tegelijkertijd ook liefhebbers en zelf ook wel eens wat roken, en die zijn zeer kritisch over wat er aan middelen gebruikt word...
onder deze groep liefhebbers zijn alle onnatuurlijke kweekmethoden zwaar in de minderheid, en de kweek vrijgeven zodat vooral deze groep liefhebbers zich er mee bezig kan gaan houden zal mijn mening alleen maar voor betere en gezondere wiet zorgen, het is voornamelijk de grote industriële kweker die weinig op heeft met veiligheid of wat voor middelen er gebruikt worden en puur voor snelheid en opbrengst gaat... -
@147
ik heb gehoord dat noord-korea mooi is deze tijd van het jaar ;) -
Mijn probleem ermee is: tappen van stroom en brandgevaar...
-
@ 153 sorry voor de min had een plus moeten zijn , min was voor 147.
-
@155
oeps, kan gebeuren ;)
@154
ik heb de papieren om elektrische installaties aan te mogen leggen, en ik kan je garanderen dat er echt geen enkel gevaar hoeft te zijn, er zijn zat andere apparaten die een even groot of veel groter gevaar opleveren in het gemiddelde huishouden aanwezig, sta toe dat een erkende installateur het aan mag leggen en dat het gekeurd kan worden, en weg is het brandgevaar...
aftappen hetzelfde verhaal, dit gebeurt meestal omdat het de kans op ontdekking verkleint, en is gevaarlijk omdat het vaak door amateurs gedaan word, maak het mogelijk om legaal te kweken en dat een installatie gekeurd kan worden op veiligheid en er is geen probleem meer... -
Zo, als iedereen hier wist waar die over praatte op basis van gedegen onderzoek (nee, niet alles wat geschreven staat is waar) dan zou je driekwart van de berichten hier kunnen wegvagen. Lees de statistieken mensen, Wat is het probleem van iemand die enkele plantjes droogt en gebruikt. Wiet geeft toch geen overlast, het is geen alcohol of zo...
-
@6
Een mens hoeft nooit verantwoording af te leggen aan wie dan ook over wat hij eet of hoe hij leeft dat heet privacy.
De hele oorlog tegen genotmiddelen is puur fascisme. -
De minnaar heeft de boot van geestelijke evolutie duidelijk gemist.
-
@142 mee eens.
Wél gedogen maar de fabrikanten opjagen.
Coffeeshops staan ingeschreven bij de Kamer van koophandel en betalen netjes belasting maar de toeleveranciers worden als criminelen behandeld. Dit is toch een hoogst vreemde situatie; de BP benzinestations staan ingeschreven bij de Kamer van koophandel en betalen netjes belasting maar Shell wordt opgejaagd en als crimineel bestempelt.
Legaliseer die boel toch en laat de rest van de wereld zien hoe je de "war in drugs" (onzinterm) in een klap oplost omdat er dan simpelweg geen "war" meer is....... -
En dus zijn die mensen ieder stukje bezit dat ze hebben kwijt, en alle inkomsten die ze in de toekomst ooit nog zullen kunnen verdienen, want natuurlijk wordt er een veel te hoge inschatting gemaakt van wat ze hebben verdiend, en ze moeten ook voor dit unfaire proces de proceskosten betalen. Het lijkt erop, dat het scheve beleid - verkoop gedogen, inkoop en teelt niet - erg winstgevend is voor onze overheid, en tegelijkertijd mensen die niet 100% in de pas lopen, uitschakelt. Twee vliegen in een klap. Natuurlijk houden ze daar voorlopig niet mee op, tenzij er dwang van buitenaf komt. Iets voor de Europese Commissie Mensenrechten? Je mag iemand niet laten betalen voor een identiteitskaart, die je zelf bij wet verplicht stelt. Ik zie daar wel een parallel.
-
Aanvullend: Hoeveel huis/pandeigenaren die hun eigendom ten goede trouw (zooo dom anno 2012) verhuurde aan deze kwekers zijn nu ook de klos? Deze worden nu ook als criminelen behandeld totdat ze kunnen aantonen dat ze hun huurders regelmatig gecontroleerd hebben hierop.
-
Hoe kunnen ze hun huurders waar dan ook regelmatig op controleren? Ze mogen, zonder goede reden, een pand dat ze hebben verhuurd, niet betreden. Een controle-actie zonder redelijke grond van vermoeden is niet toegestaan. Zou ook even lekker worden, dat mijn woningbedrijf een jaarlijkse inspectie zou kunnen houden, gewoon omdat het ze goed uitkomt, en ik ze in alle hoeken en gaten moet laten kijken. Zelfs de politie mag dat (nog) niet zomaar.
Stijgers in Algemeen
Voorwaardelijke celstraf en boete voor...
Illegale bankier hoeft cel niet in voor...
1 uur 57 minuten geleden door Matthijs85
Duitse politie neemt helmen af en sluiten...
Duitse politie neemt helmen af en sluiten...
2 uur 7 minuten geleden door turtle63
Ontruiming tentenkamp was...
De gemeente Vlagtwedde heeft woensdag met...
2 uur 58 minuten geleden door kiekedief
Medicijnen over datum bij huisarts Eindhoven
De Inspectie voor de Gezondheidszorg heeft...
4 uur 6 minuten geleden door George2468
Ophef in België om handenweigeraar
De Belgische vicepremier en minister van...
7 uur 46 minuten geleden door Tegenspreker
Best gewaardeerd
Duizenden bij Occupy Frankfurt
Zo'n tienduizend mensen zijn zaterdag in...
5 dagen geleden door Antonov FL
Vol op demonstraties in Duitsland
De protesten verspreiden zich wereldwijd,...
3 dagen geleden door hotwing
16-jarige mishandeld door groep
De groep jongens met een mediterraans...
4 dagen geleden door smeerworst
Hoe democratisch is D66 eigenlijk nog?
‘Hij heeft een stemming gekregen, daar moet...
1 dag 19 uur geleden door Moskowfiets
Definitief 675.000 dollar boete voor...
De Amerikaan Joel Tenenbaum heeft van een...
2 dagen geleden door lllvdh

