De WW-premies moeten volgend jaar fors omhoog. Dat is nodig omdat de werkloosheidskassen als gevolg van de economische crisis snel leger worden.
Sorteer op:
-
Kunnen we niet een paar miljard terughalen bij de Banken?????
-
goh, wat raar! dacht dat ie net afgeschaft was...........
-
@2: Inderdaad, volgens mij bedoelen ze dan ook de premie voor werkgevers.
-
Mensen in de WW meetr gedwongen aan het werk zetten, dan is zo,n verhoging niet nodig...
-
wat een geweldig kabinet.
Wat hebben ze nou werkelijk gedaan om de crisis te verhelpen?
Behalve ontkennen dat er uberhaupt crisis is.... -
@2 Ja, ze bedoelen dan ook de ww-premie voor werkgevers. Daarnaast stellen ze voor het afschaffen van de premie voor werknemers terug te draaien.
Met andere woorden: werknemers gaan er op achteruit en worden bovendien extreem veel duurder voor de werkgever. Gevolg: meer werkloosheid.
Belachelijk voorstel dus.
@4 biedt de oplossing! -
laat de graaiers maar met een inkomen van boven de 500 duizend 40 procent of zo meer betalen van hun totale inkomen.
die zijn er over het algemeen ook de oorzaak van. -
@4 joh ik heb vrienden die in de ww terecht zijn gekomen en er alles aan willen doen om aant werk te komen. en een baan voor een netto loon van 1000 tot 1200 euries red je het niet mee met 2 kleine kinderen hoor. want alles is zo verekte duur in dit land geworden.
-
Ja natuurlijk, de WW pot zat vol en wordt nu leeggevreten door het bedrijfsleven, dat wegens de marktwerking de slechte bedrijven had moeten laten gaan en de sterke bedrijven/banken hadden het overleeft. Nu kwakkelt de hele zooi verder en de werkende burger moet de klap weer eens opvangen door WW premie te gaan betalen.
Weer een belastingverhoging dus.
Fijn, het zal mij benieuwen of dit kabinet de rit uit zal zitten.
Straks wordt het herfst en zijn de meesten weer terug van hun vakantie, geld is dan op, de dreiging van de griep is ons beloofd en dan begint het besef dat het allemaal toch niet zo goed gaat in ons land. -
@4
De meeste mensen hoef je niet te dwingen,die proberen zelf al iets
te vinden.
Heb JIJ iets voor ze?
. -
En dan ook maar eens dat UVW-bolwerk eens flink uitdunnen en al die andere zogenaamde "werkverschaffings-organisaties" die een levendige "handel in mensen en arbeid" hebben, opruimen ... scheelt weer miljarden ...
-
Herstel: UWV ...
-
Hebben jullie wel goed gelezen ? Het UWV heeft 6 MILJARD op de bank staan. Is het niet gewoon tijd dat de mensen die dat geld toekomt er ook gewoon gebruik van kunnen maken om zsm weer werk te krijgen (bijvoorbeeld door het volgen van omscholing/opleiding). Nee, in plaats daarvan de premies verhogen zodat men een nog duurder UW kantoor kunnen aanschaffen......
-
@9
idd, en dan komt er nog bij, dat de eerste hulpdiensten die willen ambulances gaan weigeren! enz enz.
zie je het al voor je?
we krijgen hier nog Mad Max taferelen! ;D -
Breek mij de bek niet open over het UWV... Ze kunnen niet eens een uitkering goed berekenen.
-
Wil dit achterlijke kabinet de economie in dit land nog verder de nek omdraaien of hebben ze NU helemaal geen inzicht meer in het "besturen" van dit land ???
Kennelijk wordt hiermee een politiek ballonetje op gelaten om een "ander" instrument uit "de zak" te halen om de banken buiten schot te laten.
(Anders vindt er geen betalingsverkeer meer plaats.....; mijn eigen vermogen komt dan in gevaar zullen ze bedoelen.)
.. -
Met 6 miljard kan je 12 maanden lang 357.143 mensen een netto uitkering geven van 1400 euro, da's geen vetpot.
Het probleem is dat werkelozen ook willen blijven leven (consumeren) zoals ze nu leven (consumeren). Natuurlijk is dat gegund maar het simpele rekensommetje leert dat dit niet lang kan duren.
Wellicht dat de UWV nog een paar gouden kranen uit de toiletruimtes kan verpatsen en de overheid nu eens echt gaat bezuinigen op paarse broeken plannen en last but not least dat falen van mensen op belangrijke posten nu eens wordt afgestraft ipv beloond met een oprotpremie of een weg-promovering naar een andere pluche-stoel met bijbehorend topinkomen. -
Wanneer wordt die geldverslindende (wederopbouw: lees) oorlog eens beeindigd ??
Maar ja, aan het stokpaardje van Balkenende & De Hoop Scheffer "mag je niet aankomen" !!
Hoe zit het rouwens met dat onzinnige "onderzoek" (doofpot) !!
.. -
Er zit nog 6, 8 Miljard in de WW-pot. We kunnen nog 6 MLD halen uit ontwikkelingshulp en we kunnen nog 12 miljard bezuinigen op subsidies voor linkse hobbies...geld zat.
-
@2; @3; "....Het kabinet moet bepalen wat de WW-premie wordt en of werknemers ook weer moeten gaan betalen...."
We moeten het gewoon weer gaan betalen dus .
. -
WW is een vorm van sociale verzekering. Dus de uitkeringen moeten min of meer betaald worden van de premies, anders is het jezelf voor de gek houden cq herverdeling van salarissen via de overheid.
WW wordt te duur dus de premies moeten omhoog. Klinkt logisch. Maar maak dan deelname ook vrijwillig zou ik zeggen. Geen premies betalen is dan geen uitkering krijgen ofwel niet verzekerd zijn. -
UWV opdoeken, althans.....die zwaarbetaalde managers ervan (lolzzz...zijn er in de regel meer dan gewone werknemers)
-
Ze kunnen toch gewoon geld bijdrukken? Doen ze anders ook.
Hoe je het ook wendt of keert, wij gaan het uiteindelijk betalen. Zo lief en braaf waren we, zijn we en blijven we. -
Je kan er op wachten dat die WW-premie voor werknemers weer ingevoerd wordt.
Waardeloos, maar zoiets zal het wel worden. -
@4 sukkel dan kun je de ww-premie afschaffen het is een werknemersverzekering als je dat niet wist. Dat er zogenaamde integratieburo's en aanverwante sollicitatieburo's uit die kas mee-eten zonder resultaten is een ander verhaal.
-
@21 dat mag ik toch niet hopen dat het vrijwillig wordt er zijn tallozen die zeggen (zeiden...) da gebeurt mij niet en dan wordt de premie wel erg hoog
-
VS is failliet EU staat op het punt failliet te gaan. zal niet lang meer duren....ben benieuwd waneer men gaat beseffen dat er werkelijk een crisis gaande is....pas als de EU failliet is. NL staat op instorten en de overheid werkt er steeds harder aan om dit te versnellen.
-
Wat een vooruitziende blik heeft men weer gehad in Den Haag.!!!! Ze moeten eens beginnen met mensen aan te stellen die verstand van zaken hebben en niet eerst naar de verdeelsleutel man , vrouw, allochtoon etc. Er is totaal geen kennis meer in Den Haag.
-
Lijkt me onvermijdelijk en een goed plan. Dit soort werkloosheidcijfers kon men niet zien aankomen toen de plannen werden gemaakt om de premie af te schaffen. Op deze manier hoeft de ww niet verder versoberd te worden.
-
@ #5:
De regering van dit pieplandje zou een wereldwijde crisis kunnen verhelpen?
Ze doen het enige wat ze kunnen doen : proberen de schade te beperken.
En wie of welke regering er ook zit, het moet uit de lengte of uit de breedte.
@ #19:
Bij rechtse hobby's is dan ook wel wat te halen.
De beveiliging van sommige politici. Is weer goed voor een aantal WW-ers.
@#20:
Dacht je dat een crisis zonder dat je het merkt voorbij aan je voorbij gaat?
In de jaren '80 gingen bij die crisis de belastingen, premies e.d. ook omhoog.
Andere optie: gewoon alles in de bijstand gooien.
Gaan de belastingen ook omhoog want ook dat moet betaald worden. -
Ben benieuwd wat er net al die ZZP-ers gebeurt die zich rijk hadden gerekend.....
-
Onze regering speelt voor Sinterklaas (banken!!) en de burger betaalt het gelag...
Heb het al eerder gemeld: vroeg of laat ligt de rekening bij Jan met de Pet.
Politici en andere zakkenvullers zorgen wel dat ze hun schaapjes op het droge hebben... Walgelijk!
En nog steeds zijn er naieve Nederlanders die in de mooie praatjes van onze politici geloven.
Al eens een voormalig politicus meegemaakt die op een houtje heeft moeten bijten?
Een uitzondering moet ik maken voor de SP: een van de weinige partijen met ruggegraat en principes. De overigen in het algemeen: slappe vaatdoeken en mooie praatjes. -
@ #23:
Wonen we hier in Zimbabwe dan? -
De G8 geeft 20 miljard aan arme landen, Nederland lapt 2 miljard mee.....rare verhouding, of niet.....we zitten nog niet eens in de G8!!! Hondje Balkenende speelt wéér de mooie jongen met ons geld!
-
7 miljard / jaar (1% BNP)
-
@17 heb je in de berekening rekening mee gehouden dat 12 maand een maximum is ? Die 6.8 miljard is nog niet eens alles, er worden immers ook premies betaald.
Reintegratie trajecten (zo heeft het UWV zelf al geconcludeerd) hebben te weinig resultaat.
Nee, wat mij betreft, UWV afschaffen, WW in aangepaste vorm bij gemeente onderbrengen. Immers, als je WW stopt is het UWV van je af, en mag je je alsnog bij de gemeente vervoegen voor een bijstandsuitkering. Dan kan je beter meteen de bijstand in met een soort WW toeslag en vermogensvrijstelling tot WW hoogte, en de wetenschap dat de gemeente wel inzet op terugbegeleiding naar werk. Immers, geen enkele gemeente is blij met een te hoog werkloosheidscijfer. Het UWV zit landelijk en die maakt het niets uit hoe de werkloosheid zich ontwikkeld in een bepaalde regio.....
UWV afschaffen dus... -
Ze hadden toch een oh zo grote reserve???
Zeker weer opgegaan aan de bonussen van de directeuren, nieuw pand en kantoorinrichting??? -
@33 Ik weet niet of Europa al begonnen was met quantative easing.
Maar landen zoals de VS en Engeland, zeer zeker wel.. -
Mijn premie / salaris moet ook fors omhoog als gevolg van het steeds sneller dieper in het rood gaan van mijn banksaldo als gevolg van alle compensties voor de crisis die de burger maar weer op moet hoesten.
Eens kijken of ik volgende week om die reden maar eens een procent of 7 a 8 kan gaan eisen bij mijn werkgever.................................hij ziet me al aankomen!
Waarom kunnen alle overheids instanties dit dan wel zo eenvoudig bij de belastingbetaler?
Waarom kunnen wij dat als belastingbetaler OOK niet gewoon weigeren? -
Overheid, STOP onmiddellijk de ongelimiteerde instroom van handophouders. In plaats van de welwillend hardwerkende burgers via premieverhoging te bestelen. Jarenlang, hebben vele werkschuwe en gelukzoekende handophouders de Nederlandse steunvoorzieningen meer dan uitgehold. En met name door de linkse partijen van sufkoppen, staat er bijna weer een geheel nieuw leger van handophouders paraat. Alleen een keiharde aanpak van de immigratie, kan dit land nog uit de neergaande spiraal bevrijden, maar dat moet dan wel op zeer kort termijn gaan gebeuren. Daar is leef voor nodig, maar dat ontbreekt bij de zittende Regering in alle opzichten.
-
Dat de mensen in de WW zitten en/of terechtkomen is al vervelend genoeg.
Gedwongen aan het werk zetten @4? Grote onzin natuurlijk. Wie gaat deze mensen dan betalen? Jij, dan is het geen probleem.
Als deze mensen gedwongen moeten werken en toch WW ontvangen, verandert er dus niets. De WW pot loopt dus toch leeg. Zoals @8 en @10 ook al aangeven, mensen die vaan een WW-tje moeten rond zien te komen, zullen echt wel proberen om zo snel mogelijk weer aan het werk te komen.
@4 laat jij je dingen opdringen? Ik denk zo maar van niet. Ik denk dat als jou dingen worden opgedrongen dat je je dan ook zal verzetten. In inzake met gedwongen tewerkstelling, zal je zeker niet gemotiveerd zijn. Dit geldt dus ook voor die mensen die tegen hun zin in de WW zitten ook. Je weet niet half hoeveel ellende deze mensen misschien ondervinden omdat ze in de WW zitten. Dus geen conclusies trekken of suggesties doen als je de achtergrond niet kent. De politiek die jij hier bedrijft, noem ik onderbuikpolitiek.
Gezien het feit dat zowel onze lokale bestuurders alsmede onze landelijke bestuurders nog steeds geld over de balk gooien aan allerlei nutteloze zaken, denk ik dat men eens beter moet gaan nadenken waaraan men onze belastinggeld besteed. Er is wel geld, maar het zit in de verkeerde potjes. -
@33 Vanwaar je vraag?
-
Het vooruitziend vermogen van dit kabinet is werkelijk nul komma nul.
"Daarbij zal rekening worden gehouden met het begrotingstekort, koopkrachtplaatjes en loonpolitiek."
Rekening houden, als in: hoeveel kunnen we nog gelegaliseerd stelen van de burger? Hoeveel kunnen de sterkste schouders nog inleveren? -
was deze niet net afgeschaft.
De echte crisis voor de burgers komt nog........
Het grootbedrijf gaat altijd vooraf.... -
ww. premie weer omhoog? Wat houden de mensen die dag en nacht keihard werken nog over????
Ik ken helaas mensen van de jaren 1978-1980 die van school kwamen en tegen gezegd werd kan je geen werk vinden? dan krijg je gewoon een uitkering! niets solliciteren. En daarvoor mag de bevolking van nu dus de lasten dragen?
Toen ik van school kwam kreeg ik geen uitkering in 1997, ik moest maar gewoon gaan werken, desnoods vakken vullen. En tja van de lonen van nu kan je al amper leven laat staan als alle premies weer omhoog gaan!
Lang leve ons heeft u naasten lief kabinet! -
@35 succes als je je baan kwijtraakt he !
-
@46 bedoel ik dus
-
gelukkig niet voor de 1 ste en 2 de kamer die stumperts hebben het al zo slecht.De gewone man moet maar bloeden liefst veel en vaak lang leve de christelijke regeering die is teminste asociaal. Dus mensen met kleine kinderen geen verhoging voor jullie met de kinderbijslag. En AOW ers neem een pilletje in en slaap in .Ook al heb je 45 jaar je de klere gewerkt kapot moeten de arbeiders en gewoon hun bek houden .KOts er van lang leve de banken want die worden direkt geholpen en laten de gewone man sterven.
-
@41 als immigrant heb je in eerste instantie geen recht op een uitkering en al helemaal niet op een ww uitkering. dus stop nu eens met het gedachte dat bijna alleen deze mensen een uitkering hebben en dat NL daarom nu in crisis is. want dat is heel naif!
-
@ #43:
Daar draaiden de drukpersen ook op volle toeren. Zie het resutaat. -
Een sociaal stelsel kan alleen werken en geaccepteerd worden door een bevolking, als die bevolking een enkele cultuur en traditie heeft, als er een gevoel heerst dat we allemaal deel uit maken van dezelfde samenleving. Dan pas kan er tolerantie en bereidheid zijn om de zwakkeren te helpen als het ze tegenzit.
Als er, zoals nu, in rap tempo een subcultuur/onderlaag in de samenleving komt die voor overgroot deel levenslang steun trekt, dan ondermijnt dat het sociaal stelsel, en zal dit op den duur dus ook niet meer geaccepteerd en werkbaar zijn.
Immers, steeds meer mensen hebben niet meer het gevoel 'de onzen' te helpen (waartoe velen bereid zijn), maar een geheel buitenstaande groep mensen, 'de hunnen', te helpen (waar zeer weinigen toe bereid zijn). -
De WW-premie moet omhoog, omdat Hirsch Ballin Sinterklaas speelde op kosten van de WW-premiebetaler. De WW-pot werd leeggeroofd om de werkloosheidsstatistieken op te kunnen poetsen. Als in plaats hiervan het ontslagrecht was versoepeld en de CAO-lonen waren afgeschaft had het even flink pijn gedaan maar waren die mensen allang weer aan het werk. tegen een lager salaris, voor even.
Geen wonder dat de privacy en burgerrechten steeds verder wordt uitgekleed. Als de grote massa van de bevolking er achter komt hoe ze belazerd zijn, is de kans op een volksopstand verre van denkbeeldig. -
Toen de ww premie werd afgeschaft waren we blij bruto betaalden we 54,04 euro per maand ik dacht zo dat is lekker mooi mee genomen
Het eerste loon kwam en tot mijn verbazing hadden we netto maar 7 euro meer dus even na gevraagd of dit juist was . als antwoord kreeg ik te horen dat de pensioenpremie was fors verhoogd ,
kortom als we weer ww premie moeten betalen komt het er op neer dat we een
nadeel hebt van 47 euro brutto dus dan word het weer de broekriem aantrekken
bedankt regering waneer trekken jullie je broekriem aan -
@55 het geld van de regering komt van de burgers vandaan in de vorm van belastingen. Dat principe is je hopelijk duidelijk?
-
Ja maar de belastinggeld word met bakken over de balk gesmeten en de gewone werken man moet inleveren inleveren dus is weet niet jouw reaktie opslaat
-
@ #44;
De sterksten zijn het probleem niet. De anderen wel.
Als die sterken werkloos worden profiteren ze er net zo hard van.
@ #46:
Wat een onzin!
1978-1980 heeft helemaal niets meer met nu te maken.
Ook toen moest je op zoek naar een baan.
En waarom zou je als schoolverlater geen vakken gaan vullen?
Mijn zoon heeft na z'n HBO-studie alle werk aangepakt: lopende band, orders pikken, horeca, nachtwerk sorteercenta enz. En ondertussen solliciteren.
Oogst meer lof bij de werkgevers dan op je gat zitten.
Niemand heeft , als hij werkt, loonsverlaging gehad. Als je ziet dat er voor de crisis met die lonen allemaal gespendeerd werd, kan het best iets minder.
Veel dingen zijn op dit moment goedkoper. Zie de aanbiedingen. -
Kunnen ze weer 30 jaar zuigen
-
@57 hoezo wordt het belastinggeld met 'bakken over de balk gesmeten'? Roep je maar wat of heb je daar ook bewijs voor? De 'gewone werkende man' hoeft volgens mij helemaal niet zo veel in te leveren hoor, maar het lijkt me logisch dat er een probleem ontstaat nu er zoveel mensen werkloos worden.
-
@21
Leuk idee, maar hoe dacht je dat de mensen moesten leven als ze geen WW krijgen? Gelijk naar de Bijstand? Dat is een verschuiving van het kostenplaatje en draaien we er ook met zijn allen voor op! Net als bij de mensen die alleen AOW hebben en geen aanvullend pensioen. Hadden ze zich ook voor kunnen verzekeren of sparen , maar dat hebben ze (in veel gevallen) ook lekker opgemaakt. Dus ik ben bang dat je de mensen toch gewoon moet laten betalen voor een mogelijke WW, waarbij strengere criteria natuurlijk nooit weg zijn. Ik ben alleen bang dat het gros van de inzenders dan weer begint te gillen dat we in een Politiestaat leven. Er moet gemopperd worden (op zijn zachtst uitgedrukt) , anders zijn ze niet gelukkig! -
@kiwara #55:
€47?
De komende maand gaan de energiekosten flink omlaag en op de aanbiedingen letten en het dubbele is weer verdiend.
Voordeel is : WW als je werkloos wordt en (als je het mag beleven) een pensioen.
Als je daarmee de crisis door komt, moet je hard hoera roepen. -
@61 precies! De mensen die nu zo hard gillen hebben waarschijnlijk nooit aan den lijve ondervonden hoe het is als bijvoorbeeld je werkgever failliet gaat! Puur egoïsme, zoals gewoonlijk
-
Inderdaad kunnen ze met het bezuinigen op Rechtse hobby's heel veel bezuinigen, al is het alleen al bijv. op de beveiliging van die geblondeerde super-arier.
Als die eens gewoon doet dan kan daar heel veel bezuinigd worden! -
@64 waarom is het nodig steeds dat 'rechts' en 'links' te verscherpen?? Wat is het nut daarvan?
-
'Pechtold smeet 5 miljoen over de balk'
RijnGouweLijn gaat niet buitenom!
1,2 miljoen euro dankzij Links over de balk gesmeten
Rapport Infrastructurele projecten: Ruim 10 miljard aan belastinggeld over de balk gesmeten
De Reïntegratiebranche: een half miljard over de balk
zo kan ik nog wel even door gaan -
@ kiwara #57:
Ieder burger heeft zijn eigen idee van wat over de balk gesmeten wordt.
Wat de een nodig vindt, vindt de ander over de balk smijten.
Ieder kijkt daar bij naar zijn eigen belang en niet naar het algemeen belang.
Maar goed dat men daar geen invloed op heeft. -
@67 en daar sluit ik mij van harte bij aan.
-
@4
nog een keer ? dat hebben ze namelijk al gedaan met de herkeuringen, maar zorg jij er dan eerst even voor dat bedrijven deze mensen nu verplicht gaan aannemen?!
ik weet niet of je het weet maar de werkeloosheid loopt nog steeds op, dus dan ook niet zeiken als een afgekeurd iemand jouw baan in pikt omdat hij/zij vanwege subsidie regelingen goedkoper is dan een gezonde werknemer, en jij er uit vliegt...
schreeuw nog even wat... -
jammer dan 3 jaar gelden ontslagen maar door goede wilskracht zelf gezorgd voor een nieuwe baan , niet aan geklopt bij de uvw en niet van een uitkering gebruik gemaakt
-
@70 hoe lang heb je dan zonder werk gezeten?? Als je recht had op een uitkering en daar geen gebruik van hebt gemaakt vind ik dat persoonlijk gewoon dom, maar ieder zn meug.
-
kenmerkend voor dit kabinet, eerst iets invoeren en dan toch weer terugdraaien... schoolboeken, kinderopvang, ww, ja die gasten zitten niet stil!
-
pardon wat een reaktie zeg daar moeten dus de werkende mensen voor betalen
ik zat 10 jaar in vaste loon dienst en had weldegelijk recht op een uitkering
maar door direckt te solisiteren en aangenomen hebben wat er voor handen ligt
werk is werk en uit werk kun je verder kijken waar een wil is een weg maar bij jouw is die weg kennelijk kort -
@73 als je gelijk weer aan het werk was is dat alleen maar prachtig. Zo heb ik het overigens ook altijd gedaan. Ik ben trouwens ook een werkend mens. Ik zeg alleen maar dat ik het niet slim had gevonden als je langere tijd zonder werk had gezeten zonder een uitkering te vragen, ook niet leuk voor je gezin. Maar goed, het ligt gelukkig anders
-
Ik zie alweer dat er veel misverstanden zijn m.b.t. de WW-premie.
Het UWV heeft het over het werkgeversdeel dat waarschijnlijk verdubbeld zal moeten worden, en adviseert daarnaast om eventueel de werknemerspremie weer in te voeren.
Het gaat dus dubbel pijn doen, want een werknemer gaat weer meer kosten en hij houdt ook nog eens minder over.
Waar we nu voor op moeten passen, is dat zo'n verhoging niet gaat leiden tot nog meer ontslagen in het MKB, omdat veel kleinere ondernemingen het nu al zwaar genoeg hebben.
Maar wat zijn de alternatieven?
Wilders-adepten zullen al heel snel antwoorden dat er veel geld te halen is bij ontwikkelingshulp, linkse hobby's e.d., echter heeft dat geld niets te maken met wat er beschikbaar is bij het UWV, omdat zij alleen het geld beheren wat betaald is door werkenden en werkgevers en dat is dus geen overheidsgeld.
Mijn mening is, dat het het hele inkomensgarantiestelsel in Nederland op de schop moet. Het is toch kolder dat je voor het éne hier naar toe moet en voor het andere weer ergens anders.
Zorg ervoor dat mensen die om wat voor reden dan ook niet kunnen werken maar bij één instantie terecht kunnen, waar alles in één centrale database geregistreerd staat en waar dus maar één loket is voor welke vorm van uitkering dan ook. Dit zal enorm veel kosten uitsparen, maar ook veel ergernissen voorkomen.
Dus bijstand, WMO, bijzondere ziektekosten, WW, WAO, AOW etc...onder één dak, en niets meer onder verantwoordelijkheid van gemeentes laten vallen. -
@71
ik vind het heel sociaal als iemand in staat is om via zijn eigen gecreerde buffer de uitkeringen en bureaucratie overslaat, en zelf weer aan het werk komt.
dit verdient veel respect.
waar zit jouw verstand ?! -
@ #39:
Quantative easing doe je in het geval van deflatie om dit om te buigen naar inflatie. Zo ver is het nog niet. Er is nog steeds inflatie.
Vroeger zette men de geldpersen aan maar nu niet meer. Men regelt dit nu door aankoop/verkoop van staatsobligaties, hypotheekobligaties e.d.
Dit alles met veel voorzichtigheid om de inflatie niet te hoog te laten oplopen.
In Zimbabwe zette men domweg de geldpersen aan met als gevolg een oplopende inflatie via tientallen, honderden, duizenden, tienduizenden procenten , per half uur oplopend.
@ iew #69;
Haal jij WW en WAO door elkaar? -
@77
nee hoor, maar die WW blijft gewoon staan, ook als je er geen gebruik van maakt, tenminste als je snel genoeg weer werk hebt.
als iemand daar zelf voor kiest is dat te prijzen. -
Het wordt tijd dat dat hele gedoe met werkgevers en werknemers premies wordt afgeschaft en wordt vervangen door een belastingverhoging.
Dit heeft het voordeel van veel meer efficiëncy en kent dan ook geen bovengrens meer, zodat het geld niet meer alleen door de laagstbetaalden behoeft te worden opgebracht.
Uitkeringen horen bij 1 enkele instantie te worden geregeld zonder tussenkomst van allerlei idiote gemeenteambtenaren. -
Mogelijk wordt ook de afschaffing van de WW-premie voor werknemers teruggedraaid ...
Ik zag de bui al aankomen. Nu ook nog gebakkie Donner die de ontslagprocedure wil versoepelen.
Grrrrrrrrrr ... graaizootje daar in Den Haag. -
@ # iew:
Dit is ook onzin.
Jij en je werkgever betalen premie voor de WW.
Daar mag je gebruik van maken als je werkloos wordt. Daar is het voor bedoeld.Het is een verzekering.
Dat houdt niet in dat je er niet voor moet zorgen dat je zo snel mogelijk weer aan het werk komt. Ieder normaal mens zal dit ook doen.
Jouw oplossing is ala USA: geen premie, geen uitkering. Zelf sparen. Hoeveel zullen dat werkelijk doen of kunnen?
En dan worden er een heleboel werkloos. Laten we die dan dood gaan?
Nee, die ( en de gezinnen) moeten toch op enige manier in leven worden gehouden en zullen ook ziek worden. Wie zal dat betalen? Juist, de burger door middel van verhoging van de belastingen en verhoging ziektekostenpremies e.d.
Dat zal veel duurder worden omdat de werkgever niet mee betaalt.
Dus laten we het maar mooi houden zoals het is. -
@79
Je opmerking over het vervangen van premies door belastingheffing is natuurlijk echt volslagen nonsens.
Je belast ook mensen die er volstrekt geen recht op kunnen doen gelden.
Ook mensen die geen werknemer zijn, AOW gerechtigden ondermeer. -
Goh... Welk kabinet heeft ook alweer populistisch bedacht de WW-premies te verlagen... Idd, het vorige (CDA-VVD) kabinet...
lekker populistisch, en het huidige kabinet mag weer onpopulair het land redden...
Laten we verdomme eens een aantal kabinetten een (centrum-)Links kabinet houden ipv steeds die (centrum-)rechtse, dan zullen we eens zien dat het zoals ook in de eerdere linkse kabinetten steeds de PvdA is die het land moet redden..
geschiedenis herhaalt zich, maar het volk trapt in het rechtse populisme.... -
@81
wat bazel je nou ?! hij/zij kiest er zelf voor, ik heb het helemaal niet over "verplicht"
je verdraait de hele boel.
iemand die wel kan sparen en er dus zelf voor kiest om geen gebruik te maken van zijn/haar WW is dus sociaal bezig.
de WW pot word dan namelijk niet aangesproken, en gaat er dus niemand meer betalen.
paniek om niks... -
Misschien even geen Joint Strike Fighter (JSF) , Ik vind dat we die miljarden nu wel beter kunnen investeren,
-
@86: kan de regering sparen, en kan het bedrijfsleven een boel orders vergeten waarschijnlijk
Die subsidie aan de JSF is om het bedrijfsleven te stimuleren... -
@85 ruim 28 miljard euro kostte, maar de kosten zijn nu al 34 miljard euro. ... De prijs voor één JSF is gestegen naar 35,89 miljoen euro. ...
www.rtl.nl/.../27-jsf_geen_cent_teveel.xml -
@82 Dat klopt ook niet wat je zegt.
Ik betaal ook al ruim 30 jaar futpremie van mijn brutosalaris en ik heb er inmiddels ook geen recht meer op als het zo ver is. En ik draag ook bij voor bijvoorbeeld kinderbijslag en kinderopvang en schoolboekengeld terwijl ik geen kinderen heb en ze niet meer zal krijgen. -
@89: dat blijf je houden. Wil je terug naar de ruilhandel anders?
-
-
"Wanneer wordt die geldverslindende (wederopbouw: lees) oorlog eens beeindigd ?? "
@18
Als we ons uit Afghanistan terugtrekken, bestaat de kans dat de oorlog zich hierheen verplaatst, en dan wordt hij nog veel duurder. -
@ iew #84;
Als je brand hebt, ga je zeker ook niet naar de verzekering en betaal je het zelf.
Is ook sociaal dan.
Voor de WW betaal je ook premie dus ben je verzekerd. Dus mag je er , als het nodig is, gebruik van maken.
Heeft niets met sociaal of niet te maken.
Wie het zelf wil betalen moet het zelf weten maar applaus is ook weer niet nodig. -
@83 Nee, dat méééééén je niet!
De PvdA(llochtonen) het land redden????
Heb je je hele leven op een atol geleefd?
Welkom in de grote lelijke wereld! -
@70 Complimenten! Je behoort wel tot een uitstervend ras!
-
@92 inderdaad! Het is zo makkelijk praten als je zelf niet in een moeilijke situatie zit. Wees maar blij dat alles hier zo goed geregeld is, daar zijn ze overal ter wereld jaloers op!
-
@93: als je gaat kijken naar de begrotingstekorten dan zijn slechts de PvdA kabinetten die de begrotingstekorten en staatsschulden hebben teruggedrongen. De VVD-kabinetten hebben het begrotingstekort en de staatsschuld steeds laten oplopen.
-
@96 volgens mij klopt je onderzoek niet hoor
-
Het generale pardon aan 30.000 handophouders doet de reserves niet veel goed.
-
Je kunt wel zien aan de minnetjes op reactie 4 ( @4 ) dat niet werkend nederland duidelijk niet wil werken !! Bah.
-
voor wie ik applaus geef maak ik natuurlijk zelf uit, en dan een brandverzekering met de WW vergelijken om je gelijk te halen is wel heel erg zielig.
en niet ter zake doende.
iemand die er zelf voor kiest om niet de hand op te houden en voor zichzelf te zorgen, is een applaus waard.
dat je daar over moet zeuren zegt genoeg over je eigen instelling. -
@7 mensen met een leuk en aardig inkomen (en dat is niet eens zo heel veel, 42 k +) betalen al 52 procent inkomstenbelasting...
-
#88
Ja zo lust ik er nog wel één.
Dan alles via belasting...ook AOW en pensioen....Wat een gezwam! -
@96 je lult uit je nek met die reactie, klopt gewoon niks van. Ooit gehoord van Den Uyl ? Die maakte er juist een baggerbende van, Kok (oud vakbondsman notabene) op het eind ook overigens. Kwartje van Kok zegt je misschien iets...
-
@98. Volgens jou hebben deze de WW-pot opgemaakt? Vreemde redenering!
-
PFFF...werk bijna al 40 jaar en maar belasting betalen. Gelukkig ben ik ambtenaar, krijg ik er nog wat van terug.
Waarom voeren ze weer niet de 55+regeling in? Ze willen mensen langer laten werken, maar is is op het heden niet veel werk. Laat de jongelui maar de handen uit de mouw steken en degene die al lang werken een mooie regeling geven.
Zo dat ben ik kwijt.................. -
de WW uitkeringen moeten om hoog van 70 naar 90%
Het is even schrikken als je onverhoopt werkeloos wordt. Je dondert 30% aan inkomsten achteruit. Dit kan een gat in de begroting worden, alles blijft namelijk even duur. Kan niet tegen mijn huisbaas zeggen sorry hoor belaat minder wand ik krijg minder.
Nu moeten wij nog meer uitgemolken gaan worden omdat het even tegen zit. Dit hadden ze van te voren al in moeten calculeren de Crisis krijgt nu opeens overal de schuld van.
NEE NIET DE CRISIS MAAR WANBELEID BIJ DE OVERHEID. -
het is natuurlijk wel vreemd dat bijna geen hond meer beroep kan doen op de ww dus dat die premie nog bestaat, allebei erg raar! Maar: als de overheid kan graaien dan zal die het niet laten!!!!
-
@103 ik meen dat het kwartje van Kok door het kabinet Lubbers III ingevoerd is CDA/PvdA/VVD http://nl.wikipedia.org/wiki/Kwartje_van_Kok
-
Stelletje NuJij zeikerds:
1. Geld over de balk smijten zou de regering doen? steek eerst de hand in eigen boesem en zie hoeveel je zelf koopt wat je niet echt nodig hebt, ook wanneer wij werken maken we fouten, dat kost vaak ook geld, dus smijten wij ook geld over de balk.
2. Je kan niet meer rondkomen, zie hierboven, geef je kinderen niet alles wat anderen ook hebben maar denk na voordat je ze wat geeft, eten onderdak en een warm huis, dat is echt nodig de rest is bijzaak.
3. Uitkering is luxe, ga maar eens in de VS kijken, daar krijg je veel minder, maar er wordt ook minder gezeurd. -
@109
geef je kinderen niet alles wat anderen ook hebben maar denk na voordat je ze wat geeft, eten onderdak en een warm huis, dat is echt nodig de rest is bijzaak.
YEAH HELEMAAL MET JE EENS.... alléén denkt Rouvoet daar anders over... volgens hem moet je per maand ca. 700 euro aan één kind besteden want als je alle bedragen uitrekent kom je op dat bedrag uit en daarom geeft hij de pleegouders jaarlijks 1000 euro erbij.
Uitkering is luxe, ga maar eens in de VS kijken, daar krijg je veel minder, maar er wordt ook minder gezeurd.
Mjaa maar daar hebben ze ook geen Andre Rouvoet... -
Ach -2 al, stelletje graaiers, jullie zijn zelf de ergsten, wanneer het wat minder gaat meteen klagen, deze mensen, de klagers zorgen er straks voor dat de 3e wereld oorlog begint, zij dwingen straks mensen die echt goed hun toegewezen gelden beheren hun geld af te staan, zogenaamd te bestelen om zelf hun luxe te kunnen blijven gebruiken....
-
@110, veel gezinnen zijn duur uit door scheidingen, dus 2 huizen en veel gedoe, scheiden kost handen vol geld, de mensen die scheiden en de samenleving!
-
In mijn systeem gaan we juist minder werken en meer genieten.
Stem Rinze, voor maximaal 4uur per dag verplicht werken voor eerste levensbehoefte's en onderhoud omgeving.
De rest van de tijd mag je zelf invullen om te luieren, om luxe te vergaren of, -nog beter-, om jezelf te ontplooien.
Stem dus op Rinze, want dan komt alles goed.
Die economie van nu; Da's allemaal bullshit. Ratrace. Schiet niet op, niet nodig, niet wenselijk.
8 uur per dag werken. Doe normaal. Dat is zo 1900. Stom werk wat een robot kan doen? Waarom bestaat dat nog? Wegwerpcultuur - wat is dat? Overdreven mode-trend-hype-hysterie. Consumeer en meer.
Nergens voor nodig. Moeder aarde wil gewoon dat we chillen en genieten, terwijl de robots duurzame producten ontwikkelen.
Stem Rinze, want dan gaan de vogels weer fluiten en schijnt de zon in je gezicht. -
Wie is Rinze???
-
@73
Ik ben blij voor je dat alles heel snel weer goed gegaan is voor je en dat voor zover ik je bericht begrepen hebt niet of nauwelijks zonder werk hebt gezeten, zodat je ook geen gebruik hoefde te maken van ons zorgstelsel-WW.
echter het gezegde "waar een wil is, is een weg"gaat in de praktijk niet altijd op.
Toen ik afstudeerde HBO+ heb ik stapels en stapels sollicitaties de deur uitgestuurd, de deuren van menig uitzendbureau platgelopen. Overal geprobeerd tot behoorlijk onder mijn niveau, maar dan kreeg je al heel vlot te horen dat mijn opleiding te hoog was en dat ben bang was dat als ik iets zou vinden wat meer in mijn richting was of meer op mijn niveau ik dan weer weg zou gaan. Dat klopte enigszins wel natuurlijk, maar dat zou een ieder toch doen? het heeft dus niet alleen met de wil te maken, het heeft ook te maken of de andere partij jou de vacature gunt en dan maakt het niet uit hoe lang of hoe kort de weg is.
maar nog een keer ik ben blij dat alles goed is gekomen, voor jezelf en eventueel ook voor je gezin. -
Één ding staat voor mij vast, De koopkracht voor de werknemers komt in het geding....Die koopkracht ging er nog op vooruit toen de WW-premie werd afgeschaft.
Nu het weer dreigt te worden ingevoerd zal de koopkracht voor die groep stevig afnemen.
Maar wees gerust de koopkracht voor een ieder komt onder druk te staan.
Zeker met een overheid die voor zichzelf geen maat kent. -
Ze hadden niet al dat geld van de deeltijd ww naar slecht draaiende bedrijven moeten laten gaan. Die worden nu overeind gehouden. Voor de gezonde bedrijven blijft er straks niks meer over. De hele regeling verstoort de marktwerking. Het is sneu voor de mensen die bij zon bedrijf werken en dat ze werkloos worden. Nu lijdt straks iedereen.
Het leven wordt steeds duurder, we houden elke maand minder over. Hoe komt dat? Lage olieprijs---- maar dure benzine, Lage melkprijs--- nog steeds duur voedsel. De huisprijs is sinds 2000 2* zo hoog, de lonen zijn niet 2* zo hard gestegen. Het leven wordt gewoon steeds duurder. De mensen die na 2000 voor het eerst een woning hebben gekocht en de toekomstige generatie, die krijgen het steeds moeilijker. De prijzen van de primaire levensbehoeften zullen steeds harder stijgen. De lonen blijven ver achter. Dat is onze toekomst. Het is gedaan met de mega consumptiemaatschappij! Deze crisis is maar een kleintje van wat er komen gaat. -
Veel onnozele halzen aan de top, en wij moeten boeten.
-
Ik vraag me af wat het UWV de laatste jaren met al die werkloosheidspremies gedaan heeft, een aantal raamambtenaren gesponsord misschien?
-
leuk programma voor SBS
DE 25 SLECHTSE KABINETTEN
OP NR 1 BALKENENDE / BOS -
Tuurlijk mag jan met de pet weer voor alle kosten opdraaien.
Gelukkig heb ik wat kunnen sparen voor het geval dat. -
De premie omhoog en de uitkering omlaag heb ik begrepen, dit kabinet zou zichzelf eens een spiegel dienen voor te houden en dan zeggen opkrassen, laat iemand anders maar regeren. Rouwvoet is al aan het twijfelen, goed zo.
Ik zie uit naar nieuwe verkiezingen. -
waarom niet gewoon alle polen eruit moet je eens kijken hoeveel werk er is waarom mag je nooit eens gewoon zeggen eigen volk eerst en dit heeft niks met rasicme te maken maar is gewoon een nood situatie dan hoeven al die maatregelingen niet dan komen er weer genoeg mensen aan het werk
-
#117 @guus
Je hebt gelijk......Het is daarnaast mede te danken aan de ondoordachte uitbreiding van de EU. (Men dramt nog steeds door op die ingeslagen domme weg)
Het is heel simpel. De wet van de communicerende vaten doet hier opgeld.
Arme landen gaan er op vooruit en rijkere landen gaan er op achteruit. Dat is gewild door politici die zich een toekomstig goede baan en mooie carrière wensen.
Bovendien wordt dat beleid geflankeerd door het weinige bewustzijn dat het eigen uitgavebeleid dient te worden aangepast aan de inkomsten. Het is nu zo dat men slechts de inkomsten aanpast aan de uitgaven.
Dan zucht en kreunt de burger! -
OK, nog 1 keer dan...
De WW is spaargeld van de werknemers en de werkgevers. Dus niets belastinggeld of algemene middelen.
Enkele jaren geleden, roofde de overheid het pot leeg.
Als de overheid de pot niet had leeggeroofd, hadden we nu 10 miljard in de kas en een WW tot je 65ste. -
de pot
-
Niet zo pessiemisties allemaal hoor!
Het gaat toch allemaal beetje voor beetje en dat voel je toch niet?Volgend jaar de premie Ziekenfonds omhoog,een beetje...en maar twee jaar langer doorwerken tot je 67e..De Pensioenen bevroren , een beetje...en zo,n beetje bij beetje gaan we met z,n allen naar de donder!
De augurken zijn net op en zit nu aan de thee met een extra schep suiker want als Bos het niet doet doe ik het zelf maar,stelletje zakkenvullers! -
Geef de premie,welke je in je zak gestoken hebt,Balk,maar eerst eens terug!
-
Kopie reactie:
Schaf het UWV af, en breng het onder bij de gemeente. Die is vaak veel beter op de hoogte van de lokale arbeidsmarkt, en wordt daar tevens op aangesproken. De prioriteit van het UWV is niet om mensen aan werkt te helpen, maar zoveel mogelijk geld binnenskamers te houden door mensen niet/onvoldoende opleiding te vergoeden, en in het ergste geval is het na maximaal 12 maand hun probleem niet meer. Zsm doorschuiven naar bijstand is blijkbaar het motto. Zelf alle handelingen worden zoveel mogelijk door het CWI gedaan. De vraag is dan ook wat ze naast het betaalbaar stellen van de uitkering nog wel zelf doen.
Wel vreemd dat deze 'verzekeraar' een polis aan werkgevers en werknemers op dringt, zonder dat die verder enige toetsing kan ondergaan over de resultaten daarvan.
Is wel eens onderzocht hoeveel van alle uitkeringsaanvragen bij het UWV die door het UWV geaccepteerd zijn, en die dus als ww-uitkering tot uitbetaling komen, ook binnen 12 maand geleid hebben tot herintreding door (bemiddeling van) de UWV ? Ik denk dat de mensen vaak op eigen houtje weer werk gevonden hebben, of inmiddels (op weg zijn om) bij de bijstand aangenomen te worden met hun opgelopen achterstand op de arbeidsmarkt.
Inmiddels zijn verschillende gemeenten wel wijzer. Geef de clienten (tijdelijk) een gesubsidieerde baan om hun kennis/vaardigheden/opleidingen bij te spijkeren, en probeer ze vervolgens te plaatsen bij een werkgever. Dat is pas re-integratie.... bedenk daarbij wel dat dit om overheidsgeld gaat, terwijl de WW zelf betaald is door de werkgever (en voorheen deels door de werknemer). Raar dat er zoveel moeite gedaan wordt om vervolgens de mensen die het geld toekomt nog verder uit te kleden. 'Eigen verantwoordelijkheid?' Schaf dan de premie maar helemaal af, kunnen ze gelijk naar de bijstand, scheelt weer een log overheidsorgaan die zich gedraagt als een gemiddelde bank, en voor doet komen alsof je hun besteelt als je ongewild er gebruik van moet maken.....
Ach ja, wat snap een gewone burger er nou van.
Eerlijk gezegd, niets. Hij ziet gewoon peperdure panden, boetes voor van alles en nog wat, verliest alle rechten als hij niet binnen 13 weken bezwaar aantekend op fouten die het UWV maakt, en moet iedere week minimaal 4 sollicitaties doen (veelal op functies waarvan hij weet dat hij de kwalificaties niet heeft, en nooit zal krijgen gezien het UWV zelfscholing verbied, omdat passendere vacatures gewoon niet voorhanden zijn) waarvoor hij bij voorbaat al geen kans maakt.
Ik heb mijn WW maar niet meer aangevraagd, scheelt een hoop gedoe en stress. Nu ben ik dus maar gedwongen NUGGER, maar ja, die regeling bestaat niet meer, dus ben ik inmiddels met mijn 38 jaar geheel van de arbeidsmarkt verdwenen, wachtend op een betere toekomst of op zijn minst op een kans.
Schaf het UWV dus maar af, en verander de regels zodanig dat de gehele verantwoordelijkheid bij de gemeente terecht komt. Wellicht kan die beter werk verrichten.
Voor allen die er mee te maken krijgen, tel je zegeningen en zorg goed voor jezelf.... voor alle anderen, bedankt voor het faciliteren van nog meer gebouwen van ambtenaren die vergeten zijn om wie het nu eigenlijk gaat, en die schijnbaar niets snappen van het begrip 'dienstverlenend', en hopen dat je de verzekering ooit op zou kunnen zeggen om een betere af te kunnen sluiten bij een andere partij. -
Het beste is om alle uitkeringstrekkers aan het werk te zetten, er zijn genoeg banen. Op het moment kunnen we geen luxe hebben of iemand dit of dat wil doen.
-
Niemand hoop in de WW terecht te komen, het wel lekker als je 10 jaar hebt gewerkt dat terug kunt vallen op een uitkering. Erger mijn dan ook groen en geel een het wanbeleid van de overheid.
U en ik hebben jaren premie betaald, waarmee gespeculeerd word op de beurs. Nu er heel veel miljoenen misschien wel miljarden zijn verkwanseld in rook zijn op gegaan moet de berger hiervoor gaan bloeden.
Wie zijn gat brand moet niet een ander op de blaren laten zitten. -
De overheid zijn wij..... wij kiezen, en wij moeten op de blaren zitten. Dat betekent niet dat je de vertegenwoordigers van ons (lees jou) niet mag wijzen op hun fouten.
Neemt niet weg dat een ambtenaar schijnbaar nooit een fout maakt (lijkt een beetje op een gemiddelde manager bij een regulier bedrijf). Zij volgen gewoon de regels waar het volk niets van snapt. Doofpot ? Nah, dat mogen we toch niet van onze vertegenwoordigers veronderstellen ? Sorry Ad Bos, jij hebt gelijk, maar wij zijn de baas, want wij zijn gekozen, en jij niet (mentaliteit en arrogantie :( ) Sorry dat we teveel bonnetjes declareren, maar ja, we hebben dan ook maar een gewoon inkomen. Snel afschaffen die wet openbaarheid bestuur (wat zullen ze daar spijt van hebben :D)
Gelijk heb je nooit, die moet je halen. Iemand in de WW/Bijstand heeft nou eenmaal vaak niet de middelen om zijn gelijk te halen.... dus we doen het goed.
Dom volk, domme leiders, en .... wij die gewoon niets willen snappen... -
absoluut niet !!! Dat zou betekenen dat Jan met de pet alsnog de rekening gepresenteerd krijgt, voorzover dat nu al niet het geval is, voor het mismanagement van de overheid en graaien van de banken. Als dat erdoor komt, denk ik dat nadenkend Nederland heeeeeel erg boos wordt. Dit is ABSOLUUT NIET te verkroppen.
-
zo stimuleer je de werkeloosheid nog beter
prima plan hoooor :-( -
Nog niet zo lang geleden is de WW-premie toch verlaagd, of ben ik nu gek ????
-
@137
as jij gek ben ben ik het ook:-)))) -
@104 Bewuste Nederlander
Ik weet 100% zeker dat ik dit niet beweer in mijn bijdrage op stipt nr 98. Mijn eenregelige bijdrage is gewoon helder qua boodschap: er is geen ruimte voor de overheid om met gulle hand kadootjes uit te delen van onze belastingcenten aan mensen die nog nooit iets hebben bijgedragen en waarschijnlijk dat ook nooit zullen doen.
Probeer dus ook eens bewust te lezen "Bewuste Nederlander" ipv gelijk te steigeren. -
Da's mooi, mag Woutertje Bos, JP Bakcententeveel en consorten meteen beginnen om van zeer riant salaris met onmiddelijke ingang meteen 40% WW-premie gaan betalen.
Terugdraaien van staatssteun aan de banken, moeten zelf hun broek maar ophouden net als de overige bedrijven.
Afzien van aanschaf JSF maar content zijn met de F-16's (voldoen nog prima en er is niets mis mee).
Stopzetten van alle miljarden/miljoenen verslindende projecten die (véél) duurder uitvallen dan was geraamd (investering verdient zich niet meer terug).
Het scheelt voor ons belastingbetalers dan gigantisch veel premie en aangezien WIJ als belastingbetaler hard voor onze centen moeten werken dunkt mij dat wij dit wel verdiend hebben. -
Eerst afschaffen en daarna FLINK opschroeven.
Vies tuig daar in Den Haag !!! -
En wederom worden we genaaid. Zal ook niet de laatste keer zijn
-
..... de wereld graait door !
Die hele deeltijd WW moet nu dus door de hardwerkende man (m/v) worden opgebracht. Of door de bedrijven die nog over zijn (als het om het wg-deel gaat).
In het eerste geval leidt dit tot verdere afname van de koopkracht en dus consumptie.Gevolg: minder omzet voor bedrijven dus faillissementen dus hogere instroom in de WW met hogere premies als gevolg.
In het tweede geval tot een slechtere concurrentiepositie en stijgende prijzen enerzijds en faillissementen anderzijds. Deze faillissementen leiden weer tot meer instroom in de WW en de premies gaan weer omhoog... -
@143
De wereld graait door,die is wel leuk,maar geldt niet voor de hele wereld. -
Ik snapte al niet dat de premie verlaagd werd, sparen is altijd goed en werkloosheid komt in het kapitalisme altijd terug.
-
# 114 Rinze is Rinze Zijlstra de broer van Jelle Zijlstra...
Ik wil Jelle Zijlstra terug -
@139. Maar wat heeft belastinggeld te maken met WW-uitkeringen, waar het in dit topic over gaat. Ik had ook zo m'n bedenkingen over het generaal pardon, maar dit heeft totaal niets te maken met de WW, dus daarom steiger ik een beetje, want om in een draadje als deze, te beginnen over asielzoekers slaat nergens op.
-
wat dacht je van die idiote investerings in die nieuwe straaljager?
Weg met die rommel, nergens voor nodig....!!!!!
Inversteer in mensen en nuttige technologie.... -
@147 Bewuste Nederlander
De pardonzoekers leunen zwaar op de algemene voorzieningen. Binnen afzienbare tijd zal de overheid de WW-fondsen moeten gaan steunen. Met welk geld dan? Dat is al opgesoupeerd of anders gereserveerd.
Daarnaast is de uitkeringstijd van een WW'er tegenwoordig kortlopend. Dus gaat de WW'er al snel de bijstand in, inderdaad, naast die andere 30.000 handophouders.
Het posten van het huishoudboekje van de staat kan je dus niet zo rigide scheiden van de overige financiele factoren in dit land. -
ik zou in 1e instantie zeggen ALLE polen, roemenen en bulgaren naar huis
-
Ik begin zo langzamerhand te denken dat je als werknemer als debiel wordt versleten. Er zit een hele bevolkingsgroep thuis te genieten van de uitkeringen en zoals vorige nujijer al terecht opmerkt, zonder polen e.d. zouden deze lui rustig aan het werk kunnen.
-
@53 @150 @151
Het is echt schrikbarend en eng om te lezen hoe mensen hier complete bevolkingsgroepen de schuld geven van deze crisis. Misschien moeten diezelfde mensen even informatie zoeken over Duitsland in de jaren 30? Wake up!!! -
@98 / @ 103
Zie: http://sargasso.nl/archief/2005/08/23/staatssch...
ofwel: Rechtse partijen zin de sinterklazen door de jaren heen!
Stem Links dus! -
@ 152 bij een crisis denke men eerst aan de eigen bewoners
het werk wat de poljakken nu doen kan door ons eigen volk gedaan worden
Nu trekken duizenden mensen uit Polen Roemenie etc naar Nederland om er never nooit meer vandaan te gaan
bij hoogconjunctuur : buitenlandse werkkrachten welkom, bij baisse : terug naar land van HERKOMST
enne neem die vent van Otto (lees Pools uitzendbureau even mee)
de gelederen van Nederlanders moet worden gesloten
al betaal ik 40% minder bij een pool voor het verbouwen van mn huis
IK VERDOM HET ik neem een nederlandse uitvoerder ik zie het als een plicht -
152 reuvers waar slaat dat duitsland 1930 op ? idioot
het is gewoon economie of stuurde jij ook vrachtwagens met kleding en voedsel naar polen in de jaren 80
stelletje leipo`s.........als je je mening geeft is dat direct duitsland 1930
het is gewoon economisch denken -
eerst eens die deeltijd ww afschaffen. Dan moeten ze de bijstandsuitkeringen eens drastisch verlagen zodat al die gasten eens aan het werk gaan want die denken dat ze een basisloon hebben van 800 euro's. Daarom gaan die ook niet aan het werk. En dan voor eens en altijd stoppen om het geld te halen bij de mensen die smorgens opstaan naar hun werk gaan daarnaast hun belastingcenten keurig afdragen.
-
verklaar je nader Ruud ? wie zijn al die gasten
er moet een goed sociaal vangnet komen voor autochtone nederlanders
maar met aanhef om te werken en te solliciteren
verder moet een sociaal vangnet komen voor gelukszoekers om terug te keren naar land van herkomst desnoods met een microkrediet van 400 euro -
precies de reden om deeltijdww af te schaffen, niet levensvatbare bedrijven worden zo over de ruggen van de gezonde overeind gehouden, bovendien is het oneerlijke concurentie
-
Na de laatste loonvermindering door meer premies voor SZW of weet ik wat voor flauwekul ook, de premies voor de WW weer gaan betalen, dus loondaling no 2. Of eigenlijk no 3 want door de pensioenzooi geen loonsverhoging, ook nog eens. (en dat terwijl ik niet eens aan dat systeem wil mee doen)
Betalen voor mensen die hun baan kwijt raken vind ik niet erg, die kunnen er nu weinig aan doen, maar indirect meebetalen aan die verdomde graaiers dat zuigt.
Als ik weer minder ga verdienen, dan zal ik ook maar minder inspanning op het werk er voor gaan leveren. -
Dan had de dievenbende( regering) het geld wat was opgehaald/gestolen van de werkende maar opzij moeten zetten en niet gebruiken om het GP mee te bekostigen........................
-
De verlaging van de WW premie was toch ter compensatie van de andere lasten verhogingen van het afgelopen jaar ? Kom Woutertje Bos ik hoor je niet !
-
@108 maar van welke partij is Kok dan ?? Juist...
-
@162: maar Den Uijl een baggerbende? lees de link bij @153 eerst eeens voor je uit je nek lult...
of je kop in het zand steekt! -
De werkloosheid loopt nog maar net op en nu al zouden de vet gevulde kassen bijna leeg zijn en het niet alleen nodig zijn om de WW-premie her in te voeren, maar zelfs nog veel hoger te maken dan voorheen? Ik geloof er niks van. Die van het UWV zijn een stel graaiers. Ze willen zeker hun salarissen verhogen.
Als het werkelijk zo erg is, haal het dan maar weg bij Koenders. -
@155
Misschien zou je je eens in de geschiedenis moeten verdiepen. In tijden van nood/crisis e.d., is er in het verleden al meedere malen naar "de buitenlanders" gewezen. Zij zouden immers "onze banen" stelen e.d. Het is zo makkelijk om dat soort dingen te roepen en helaas zijn er in Nederland steeds meer mensen zonder noemenswaardig verstand die daar als een stel makke schapen achteraan rennen. -
@158
Deeltijd WW afschaffen? Ik heb het idee dat niet iedereen hier begrijpt waarom deze regeling in het leven geroepen is. Natuurlijk kunnen we de niet levensvatbare bedrijven onderuit laten gaan en in normale tijden moet je dat ook doen, simpele marktwerking. Het probleem nu is dat de omvang zo groot is, dat ook bedrijven die normaal prima functioneren getroffen worden doordat andere bedrijven omgevallen zijn. Opdrachten vallen weg, investeerders/banken nemen geen risico's meer etc. De niet levensvatbare bedrijven waar je het over hebt zijn over het algemeen al lang onderuit gegaan. Op dit moment zijn ook de stabielere bedrijven aan de beurt en dat is het probleem.
Je zou het kunnen vergelijken met een ecosysteem; haal 50% van de vissen weg, de rest gaat dan ook onherroepelijk dood. Je kunt er echter ook voor kiezen om die andere te redden totdat de visstand weer op pijl is. Trek deze analogie door naar het huidige economische klimaat en je begrijpt waarom deze bedrijven nu 'gesponsord' worden. De andere optie is om ze inderdaad te laten omvallen, maar ik weet zeker dat dan de klap nog veel groter is. Simpel rekenen; nu zitten die mensen in de deeltijd-WW, maar het bedrijf vult de rest van het loon aan. Als het bedrijf omvalt zit iedereen in de voltijd-WW. En die kosten zijn toch wel een stukje hoger! -
Weer is het MKB en de burger de klos, dit kabinet heeft nog totaal niets gedaan voor de burger en het MKB, de banken en geldinstellingen hebben het kapitaal opgeslokt als beloning voor hun gokken. Geen van de zittende partijen durft ook maar iets te doen aan die geldinstellingen die alles tegenhouden en gezonde bedrijven die kapitaal nodig hebben op aan korte termijn verplichtingen moeten volgdoen te helpen aan kapitaal, en weer worden die burgers en bedrijven die so wie so al heel veel belasting betalen voor de stomme stokpaardjes van deze regering gestraft. Hoelang mag dit kabinet nog door gaan met het verknoeien van belastinggelden? Waarneer begint men eens eindelijk met het bestrijden van de crisis? hoeveel kleine bedrijven en burgers moeten failliet gaan voordat men eindelijk eens iets zinnigs doet? Dag CDA en dag PVDA jullie hebben al genoeg geknoeid en spelen sinterklaas op de verkeerde plaatsen. Subsidies voor hele grote projecten waar de burgers en de kleinere bedrijven totaal niets aan hebben. Slaap maar verder en doe vooral geen moeite. De kiezer zal hopenlijk snel met jullie afrekenen, dat hebben ze al een keer gedaan, en zullen ze de volgende verkiezingen nog meer doen, hopenlijk worden de CDA stemmers ook eens eindelijk wakker en laten ze zich niet meer als slapende schapen leiden door hun herders.
-
@ reuvers : jij hebt zeker een dikbetaalde baan ?
in crisis helpe men eerst eigen volk
dat gebeurd ook in australie waar ze niet naar mijn oom gingen voor een opdracht
de aussies zeiden : we go to our own people and not to the bloody dutchman
zo gaat dat een heleboel arbeid en bedrijven zijn al naar het oosten vertrokken
nu komen veel polen ook nog hier werken ( en stelen en zuipen)
opgelazerd ........aan het werk in je eigen land -
enne nog wat : die etnische oorlog in west europa komt er vroeg of laat toch wel
bevolkingen laten zich niet mixen -
dat ze allemaal een afrikaanse gekkekippenziekte mogen krijgen onze landsvertegenwoordigers daar in den haag
-
nix ww premies verhogen!!!
Al die jaren is er lijkt me toch meer premie binnengekomen dan er ww uitgekeerd is.
Kinderbijslag naar Marokko etc. stopzetten.
Volksvertegenwoordigers en ambtenarij minstens 1 maand per jaar op minimumloon zetten, of bijstandsniveau, nog beter!
Bij weigering ontslag op staande voet wegens werkweigering, geen wachtgeld geen ww, maar direct de bijstand in zonder eerst langs start te lopen voor de bonus.
Openbaarvervoer gratis maken, gehandicapten gehandicapt laten zijn en werklozen de sociale werplaatsen in, zodat ze gauw weer aan het werk komen en dus weer ww premie afdragen via hun baas.
Wiet legaliseren en er 6% belasting over heffen, grote kwekerijen opzetten voor werkgelegenheid en inkomen voor de staatskas.
Criminele buitenlanders zonder verblijfstatus direct de grens over.
Investeren in Bouw,Zorg en Onderwijs in plaats van miljarden injecties in banken
internet overal gratis maken en gratis cursussen en opleiding aanbieden.
Grijswerk en Mantelzorg stimuleren.
etc etc etc. -
helemaal met bovenstaande eens, een plusje erbij
-
@168 @169 Verbazingwekkend hoe een thread over de WW uitkering kan gaan over zuipende, stelende Polen en etnische oorlogen. Ik ben er klaar mee.
-
@172
Dank u Dippie -
ik zag op tv een zooitje hangmarokanen
onze toekomst !!!!! WOW kep er zin in -
Als die WW-premie wordt verhoogd dan betalen wij daar in feite maar weinig voor. het is een klein percentage van je salaris. Nooit gevoeld toen het werd afgeschaft. Nu als het weer terugkomt, dan koop je gewoon minder of je spaart wat langer door voordat je een tv kan kopen. Gaat men goedkoper inkopen doen dan naar de AH. Daar zie ik veel mensen in de winkel dus dan heb jij het niet slecht hoor. Ik doe gewoon mijn inkopen bij Aldi, Lidl en Bas van der Heiden. Scheelt een hoop geld en als ik dan nog niet overhoud dan bezuinig ik wel op mijn brandstofkosten. Het is gewoon anders omgaan met je geld en dus je uitgavenpatroon veranderen. Het wordt juist moeilijk voor die mensen die het juist niet breed hebben en slechts een salaris hebben van rond 1100 euro. Weet je wat nu zo grappig is... De mensen met een dergelijk laag salaris redden het vaak altijd wel. Tuurlijk zij moeten enorm veel inleveren. Helemaal mee eens en zij kunnen niet alles kopen wat zij willen, maar zij gaan wel kritischer met geld om en kopen echt wat noodzakelijk is. De normaal werkende man en vrouw zit meteen te gillen en te roepen, maar dan koop ipv een tv van 500 euro een tv van 200 euro.. Net zo goed hoor alleen er staat een vreemd merk op. Dit vreemde merk is in verhouding net zo goed als Samsung, Sony, Philips. Sterker nog vaak is dit vreemde merk ook van hun alleen is het een budgetmerk.
Ik heb hier bijvoorbeeld een laptop van E-machine... Sommige kennissen van mij roepen van dat is geen goed merk en blablabla, maar als men hem openschroefd, wat zit er in... Juist een acer moederbord met Intell chipset.. Ook zitten er onderdelen in van Foxcon. Juist deze laatste is voor velen onbekend, maar deze fabrikant fabriceert weer wel chipsets van Intel en zo. Alleen zij zetten hun naam erop en verkopen dat weer onder hun eigen naam. Gewoon goed inspelen op de huidige markt. Als men dan E-machine belt, krijgt men Acer aan de telefoon en zij verbinden je dan door. Bel je E-machine dan kunnen zij je zo doorverbinden naar Acer.. zit in hetzelfde pand. Loop de laptop maar eens na en vergelijk uiterlijk maar eens met Acer... komt op hetzelfde neer.
Daarom zeg ik durf ook eens naar budgetmerken te kijken dan te gooien met merken.. Vaak is het budget net zo goed. Alleen hier is het onbekend of zeer langzaam in opmars. Op die manier verkopen de bedrijven ook nog flink.
Zet je af van dat psychische gevoel. Je kunt ook lekker eten klaarmaken met minder hoor. Ik kook heel graag en als men mij dan vraagt wat er in zit omdat het zo lekker is dan vertel ik het hen gewoon. Vaak merken zij er niets van. Waarom niet, omdat zij niet zien uit welk potje het komt. Wat de boer niet kent, vreet men niet. Nou dan wil jij niet weten wat je in een restaurant krijgt. Dat is ook gewoon goedkoop eten hoor. Het ligt alleen aan de bereiding ervan en vaak zit het gewoon tussen de oren.
Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Pas maar op, want dalijk wordt de ZWF premie weer terug ingevoerd. Dan mogen wij die ook weer gaan betalen. Daar kun je op wachten, want ook Klink heeft geld terug te halen om een gat te dichten. -
#171, Openbaar vervoer gratis maken... Waar denk jij dat het dan van betaald moet worden... Gratis bestaat niet. Deze bedrijven moeten ook draaien en zullen dus meer berekenen bij de gemeenten. Voorts is dan ook al gebleken dat er dan minder OV wordt ingehuurd, want de gemeente HUURT OV in. Zij zoeken alleen middels aanbestedingsprocedures de goedkoopste, de betrouwbaarste en de kwalitatieve uit. Echter dat laatste is moeilijk en dat middelste ook. Men zit in het OV al onder zijn budget en ieder jaar moet er geld bij... Dit heeft als gevolg dat er minder bussen gaan rijden omdat daar op bezuinigd wordt, ook wordt er bezuinigd op onderhoud etc. Ik werk zelf in het OV.. Als men dit gratis gaat maken is het onbetaalbaar voor de gemeenten of rijk met als gevolg dat er nog minder gaat rijden, want het is niet haalbaar meer. Nu betaald iedereen zelf voor zijn kaartje, de prijs hiervan wordt bepaald en betaald aan het Rijk. Wij zien daar niets van terug, want het geld komt niet ons tegemoet. Het wordt in een potje gestopt en dan wordt er gekeken naar hoeveel passagiers men heeft vervoerd. Voor elke pasagier krijgt men dan een X-bedrag. Zo wordt er eerlijk verdeeld. Mensen die geen gebruik van het OV maken die gaan dan weer zeuren dat zij betalen aan iets waar zij geen gebruik van zullen maken. Gratis vervoer is leuk, maar ervaring aan onze kant leert dat men dat niet lang volhoudt. Het kost teveel.
-
Nee, auto's uit de binnenstad weren, dus pakeergeld invoeren, en parkeergarages. Waar ? Precies in de binnenstad ;) Plukze wetgeving voor de gewone burger. Ze zullen IV dus NOOIT gratis maken, net zo min als je een stad zullen afsluiten voor autoverkeer.
Maar goed, we hadden het over WW premie ;) -
(IV = OV, typefoutje :O)
-
#168 STOM voorbeeld; Aangezien de 'Aussies' niet in eigen land zitten ,maar in het land dat ze van de ABORIGINALS gejat hebben !!! ZAK!
-
@177
ok dus ''dat kost een berg en wast een beetje'' in uw opinie?
Wat nu als dit gigantisch aanslaat en er allerlei mensen, vooral ouderen, rond gaan reizen en hun geld uit gaan geven, in plaats van het op de bank te laten staan terwijl ze achter de geraniums zitten?
Ik denk dat je dan meer geld in de economie kan pompen dan dat het kost.
Bovendien, we betalen toch met zijn allen wegenbelasting, gemeentelijke belastingen etc.
Mogen we daar dan wat anders voor terug verwachten dan overbodige verkeersborden en van 3 naar 2 ritsstroken? -
SOLIDARITEIT
Dat is waar het om gaat volgens mij, hoe meer solidariteit en eerlijkheid (ja, OOK van de 2ekamer) hoe beter we eruitkomen en hoe beter het met iedereen zal gaan.
Minder regels en burocratie, meer solidariteit, minder extremen en steeds 'n beetje meer voor iedereen. Klinkt dat als 'n plan of niet? - Ga toch niet mee in alle onzin. Gewoon goed is gewoon goed en ALLE rest is onzin.
Rot op met extreem kapitalisme, rot op met rijken rijker en armen armer (en steeds minder extreem rijken en steeds meer armen), rot op met het geneuzel, rot op met al die extreme en nutteloze dingen. DOE FF NORMAAL!!
Stijgers in Economie
UKIP Nigel Farage Verdeel de euro en...
Het geneesmiddel wordt de dood van de...
12 uur 19 minuten geleden door Bilderberg zuigt!
Pensioen omlaag met 18%
De meeste pensioenfondsen in Nederland...
14 uur 23 minuten geleden door papaloe
Volgens Draghi moed nodig om euro te laten...
De Europese Unie gaat door een cruciale...
15 uur 47 minuten geleden door S.uger
Tandartsen concurreren niet volgens...
Tandartsen zitten niet te wachten op...
18 uur 37 minuten geleden door paladijn
Voor massaal groen moet je iets extra's doen
Maakt droogshampoo van Unilever het verschil?
21 uur 55 minuten geleden door Frissewind
Best gewaardeerd
ESM: Maximaal 40 miljard? U vergist zich.
Rudo de Ruijter
23 mei 2012
Open brief...
1 dag 10 uur geleden door natuurlijkeu
Onderzeese windmolen levert stroom uit...
Succesvolle test voor Schotse kust is...
3 dagen geleden door mvdmeulen
Rutte houdt vast aan terugdringen tekort
Premier Mark Rutte wil de teugels niet...
5 dagen geleden door SomeOne_1
Opzettelijke onwetendheid leiders is...
“Er bestaat geen enkel voorbeeld van een...
2 dagen geleden door Mr.Q
Hoe dicht zitten we bij 'the endgame' voor...
Als u de commentaren van mij en van enkele...
3 dagen geleden door joepdekat

