Per 21 september wordt het persoonsbewijs uit 1941 heringevoerd en gekoppeld aan een centrale database waaraan steeds meer andere databases worden gekoppeld, ook internationaal. De NRC noemt dit een "in aanleg nationaal opsporingsregister" (NRC 11-06). Met de opslag van uw vingerafdrukken bent u potentieel verdacht: de overheid bepaalt daarbij of u iets te verbergen hebt, niet uzelf (=negatieve bewijslast).
Sorteer op:
-
Geen problemen mee, ze mogen mijn vingerafdrukken,oorafdrukken,DNA alles hebben als ze willen weten wat voor kleur ik schijt stuur ik ze elke dag een email....
-
Ik heb m een paar maanden geleden gehaald. Ben er voor de komende 5 jaar van af....
Daarna maar zonder denk ik, of een wereldpaspoort aanvragen. -
@2
Landshistoricus Loe de Jong typeert het persoonsbewijs als "een onmisbaar hulpmiddel voor het vervolgingsbeleid van de Duitse bezetter" (Koninkrijk, deel 5, pag. 434, zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Persoonsbewijs).
Uit Nederland zijn destijds dankzij het persoonsbewijs met vingerafdrukken en centrale dataopslag in verhouding tot andere Eurolanden de meeste joden weggevoerd.
Onlangs heeft een partij wederom opgeroepen tot deportatie van een bepaalde bevolkingsgroep (zie: http://www.vkblog.nl/bericht/264683/Deportatie). -
@4
Zie @2
En van al die verwijzingen naar de tweede wereld oorlog word ik ook een beetje moe.... -
Als je met je vingers over schuurpapier gaat, kun je dan je vingerafdruk tijdelijk veranderen totdat het geheeld is?
Dan begin ik vandaag met schuren!! -
@5
"word ik ook een beetje moe"
Kan ik niks mee.
Graag inhoudelijke en feitelijke argumenten waarom deze verwijzingen onterecht zijn. -
@6
heb je iets te verbergen dan? -
@8
Ik niet. Maar de overheid maakt nogal vaak foutjes. Stel je voor je wordt als verdachte gezien alleen vanwege die vingerafdruk. Probeer dan maar eens te bewijzen dat jij het niet was! -
@7
Omdat dat 70 jaar geleden is en omdat dat een andere tijd was dan anno 2009. -
@9
Jouw vingerafdruk komt niet vanzelf aanvliegen... -
@11
Ik heb het erover dat er wel eens fouten worden gemaakt. Dan hoeft je vingerafdruk niet eens te komen aanvliegen, snap je wat ik bedoel??
Daarbij weet men niet eens helemaal zeker OF vingerafdrukken wel echt zo uniek zijn. -
@12
Dan hoef je je geen zorgen te maken want alleen op een vingerafdruk word je niet veroordeelt...... -
Dat wist ik niet. Dat is natuurlijk wel mooi om te horen. Hopelijk blijft dat ook zo.
-
@8 & 9
Over "overheidsfoutjes" gesproken, een van de talloze voorbeelden:
Robert Horchner is door de overheid op basis van computergegevens aangemerkt als crimineel en onschuldig naar Polen uitgeleverd alwaar hij gevangen werd gezet (http://www.boublog.nl/2007/12/24/de-veroordelin... -
@10
Je gebruikt de bekende dooddoener. Waarom bestuderen we uberhaupt nog de geschiedenis als niets van toepassing is op onze tijd en we er dus niets van kunnen leren. Overbodig vak dus?
Nu andere tijd, zeg je? Onlangs hebben we met onze steun weer meegewerkt aan anderhalf miljoen doden te Irak en hetzelfde aantal latere sterfgevallen door gebruik van verarmd uranium in de munitie. Daarnaast leverden we wapens aan o.m. Israel en Indonesie (Ned. is vierde grootste wapenhandelaar ter wereld).
Het lijkt alsof je de werkelijkheid niet onder ogen wilt zien. -
@15
Linkje over demmink?? -
@16
Het stukje gaat toch over vingerafdrukken en DNA in een paspoort?
Zo ja zie @2...
Ik ben conspiracy theory`s ook zat.... -
mazzel...
-
Als ik verdacht ben voor een specifiek feit, dan mag men komen om mijn vingerafdruk te nemen.
Maar zolang ik nergens van verdacht wordt, heeft niemand het recht om persoonlijke informatie over mij te verzamelen.
Want anders:
- Waarom zou niet iedereen 24 uur per dag via camera's in de gaten gehouden kunnen worden, zoalng je niks fout doet heb je niks te vrezen.
- Waarom zou niet elke Nederlander een chip onder zijn huid moeten krijgen, die bijhoudt waar je bent, met wie en voor hoe lang. Zolang je niks fout doet heb je niks te vrezen.
- waarom zouden wij niet van iedereen bijhouden waar hij zijn geld aan uitgeeft, met wie hij het bed deelt, wat je leest, wat je kijkt. Zolang je niks fout doet heb je niks te vrezen.
Het gekste vind ik nog dat wij dit allemaal maar slikken van een regering van een minister president die nooit aan de macht was gekomen als niet iedereen zo van streek was geweest door de dood van Pim fortuyn.
En wat doet deze dwaas: hij vervreemd de mensen nog meer van de politiek, neemt ze nog meer vrijheden af en maakt terloops preventief elke Nederlander tot een verdachte.
Help, ik schaam me voor mijn land.
Ik wil geen Wilders stemmen, maar misschien is het beter om een olifant door een porseleinkast te laten lopen, dan een grijze muis stiekem alle kabels te laten doorbijten. -
@2
handig, ik wil nog iemand koud maken, hoef ik enkel te wachten tot jij je lege glas of zo ergens neer zet, maak in een uur een kopie van die afdruk, en laat hem op plaats delikt achter, kan jij jaren vanuit je cel gaan bewijzen dat jij het NIET gedaan hebt (indien je dat betalen kan) en ik wis mijn sporen op mijn sloffen. -
staat vind het zeer handig, stel dat ik een politieke partij begin die in hun wielen rijd, halen zij een vingerafdruk uit het dosier, en plakken het ergens bij een moord.
-
@18 sofarsogoodsowhat....
Dit zijn je argumenten tot dusver:
"En van al die verwijzingen naar de tweede wereld oorlog word ik ook een beetje moe...."
"Omdat dat 70 jaar geleden is en omdat dat een andere tijd was dan anno 2009."
"heb je iets te verbergen dan?"
"Ik ben conspiracy theory`s ook zat...."
Persoonlijk word ik het altijd zat als mensen steeds goedkope dooddoeners gebruiken als "conspiracy theorien", "het was een andere tijd", "het is ongepast om naar WOII te verwijzen", "Ik heb niets te verbergen" en inhoudelijk helemaal niets te melden hebben. Ik kan daar werkelijk helemaal niets mee.
Een open discussie is bij dit soort struisvogelgedrag ook niet mogelijk. -
Ja...en maar zeiken, wat ga je er aan doen dan???
Niemand, maar ook niemand die nu kommentaar heeft gaat actie ondernemen.en binnenkort staat die vingerprint op je paspoort....wedden !! -
@3
ben het met je eens, ik heb ook een tijdje terug een andere ID kaart gehaalt, mijn vingerafdruk krijgen ze nooit, ik heb hem ook nooit bij me.
wie de staat te veel vertrouwt (zeker nu ) is levensmoe of gek. -
#24.
Mijn aktie bestaat er dus uit dat ik bijtijds een nieuwe ID kaart gehaald heb en dat ik over 5 jaar (waarschijnlijk) een wereldpaspoort ga aanvragen. Kost 75 dollar (nu).
Verdere aktie die ik kan nemen: stemmen op een partij die er wel voor de burger is.
Wat kan ik nog meer doen? -
@26
sorry....voor diegene die wel gaan.
Denk alleen dat dit een beetje te laat is...paspoort is dan al ingegaan.
Maar ik ga wel... -
@24
Helemaal eens. Nederland is volkomen apathisch en dit is slechts een van de vele maatregelen. Zie deze lijst: http://www.anarchiel.com/display/de_war_on_free...
Op de Februaristaking begin dit jaar trof ik de eerste dag slechts 13 mensen. De tweede dag 0. Op de Freedom-not-fear manifestatie gisteren op het Museumplein waren ook weinig mensen. We hebben nog een kans om onze onvrede te uiten op de aanstaande Vrijheidsparade van 26-09. Verder kun je artikelen gaan schrijven ter bewustwording. -
@5
De huidige organisatiestructuur hebben we voor een groot deel te danken aan de tweede wereldoorlog. Ook het op grote schaal archiveren van zo veel mogelijk persoonsgegevens. Welliswaar met iets andere doeleinden dan het afzonderen van een deel van de bevolking, maar de ontwikkeling komt er wel vandaan.
Op die wijze is het niet ongepast om naar de tweede wereldoorlog te verwijzen. Na de tweede wereldoorlog is er een grote weerstand ontstaan tegen die verdoorgevoerde grundlichkeit wat werd gezien als grove privacyschending (niet helemaal raar natuurlijk) en het is dus alleen maar logisch dat de huidige tegenbeweging verwijzingen maakt naar de jaren 30-40. -
@28
die paar tientalen die zo dom zijn hem te haalen och, maar als ze nu niet een tik terug krijgen daar in Dn Haag?
gaan ze gewoon DOOR om hun macht te versterken, ten kosten van ons, en zeer zeker van onze KINDEREN later, al ze later vragen, waarom hebben jullie niets gedaan?
wat zeggen we dan. -
er was de laatste maand ook zo'n leuk bericht in de kranten, hoe heet dat nederlandse chip bedrijf ook alweer?
ASL geloof ik?
dat bedrijf maakte wel winst, dat is ook geen wonder, CHIP MACHINES voor de STAAT, dat stond er niet bij, waarom niet als het VOOR onze veiligheid is?
het is voor HUN veiligheid. -
@30 Helemaal eens, behalve:
"Welliswaar met iets andere doeleinden dan het afzonderen van een deel van de bevolking."
Nee, de doeleinden zoals Jacobus Lens deze voor het persoonsbewijs van 1941 voorstelde waren identiek aan de huidige: de beheersing van vreemdelingenstromen, criminaliteit en fraude, alsmede doelmatig bestuur (zie Wikipedia, zie ook: http://www.anarchiel.com/display/de_wederopstan... Dat is juist het veraderlijke!
Men zei heus niet: "we gaan het verplichte persoonsbewijs invoeren om je te deporteren." -
zag net ook een bericht dat het niet tienduizenden zijn die in Amerika bij het witte huis demonstrerde, maar 1.5 tot 2 miljoen, en het gaat voor een groot deel tegen de vaccinatie.
er klopt te veel niet, en overal niet. -
@19
"mazzel... "
Een struisvogel dus... -
veel mensen hebben weerstand tegen (als ik dat moet geloven) berichten uit de niet geaksepteerde kranten, nou, ik vertrouw de gewone kranten juist niet, halfe waarheden, andere cijfers, of gewoon domweg staat niks, wat mij opvalt dat andere bronnen wel naadloos sluiten.
http://upandstreaming.blogspot.com/2009/08/gera... -
Inderdaad hypocriete regeringsactie!!
Voordat je 's ochtends je deur uitgaat ben je reeds gemiddeld zo'n vier keer geregistreerd.
Niemand weet hoelang en wat er met opgeslagen gegevens gebeurd en welke gegevens gekoppeld worden in het kader van de toekomstige wet "Keteninformatisering".
"Maar ik heb toch niets te verbergen? of "Ze mogen alles van me weten hoor" of "Is toch enkel voor terrorisme bestrijding?" of "Is handig om te weten wat voor reclame ik wil zien?!" zijn veelgehoorde zinnen.
Totdat de regering mogelijk wat minder vriendelijk wordt over een aantal jaren of ze perfecte risicoprofielen gaan maken en daar vervolgens financiele consequenties aan gaan verbinden..Mark my words! Laat ik de identiteitsdiefstal, welke al reeds waargenomen is, maar buiten beschouwing laten want dan kan je straks echt gaan uitleggen dat je onschuldig bent. (omkering bewijslast!)
Even op een rij??
- Biometrische gegevens in paspoort vanaf eind dit jaar.
- Surf/mail en internetgegevens
- Mobiele telefoongegevens, inhoud/positie/tijd
- TV provider gegevens
- Afvalregistratie gegevens (met in de toekomst gekoppeld via productchip aan het product zelf en traceerbaar via betaalgegevens)
- Patientendossier (met risicoprofiel)
- Rekeningrijden
- Kentekenregistratie op snelwegen
- OV-kaarten
- Tomtomgegevens
- Bonuskaarten, Klantenpassen en gegevens/profielen
- Pinpas/creditkaartgegevens
- Energieverbruik (met tijdstip aan/uitschakeling)
- Camerabewaking op straat (in grote steden loop je bijna al van beeld naar beeld)
Gemak dient de mens toch??
of dient een vage regering?
1984 is al 25 jaar bezig.... -
ik heb net een nieuw passpoort zonder vinger afdruk en dit is mijn laatste paspoort en dan maar een wereld pas aan vragen.
dit systeem schept wel vertrouwen toe aan de brave burger..
Hoe zit het met de hoge heren moeten die ook een vingerafdruk op hun paspoort,of zijn die gevrijwaard van alles.
als ik dit allemaal zie dan moet je zich als een crimmineel gaan voelen.
Wat vrijheid bestaat niet meer. -
@38 als je niets te verbergen hebt, wat is er dan precies aan de hand?
-
@39 Amen!
Toch maakt geen kip van het gedesinformeerde, geconditioneerde en gehersenspoelde Nederlandse volk zich hier druk over. Getuige het feit dat dit, naar mijn idee, CRUCIALE onderwerp geen stemmen krijgt. -
@40 ik snap niet precies wat je bedoelt. Bedoel je nou dat alle Nederlanders gedesinformeerde, geconditioneerde en gehersenspoelde kippen zijn? En waarom is dit onderwerp zo vreselijk cruciaal precies?
-
Verwijderd door redactie - niet op de man spelen
-
Verwijderd door redactie - niet op de man spelen
-
@41
Niet allemaal natuurlijk. Maar de media desinformeert en schenkt geen enkele aandacht aan deze uiterst belangrijke kwestie. Vandaar dat dit onderwerp in de seventies tot demonstraties leidde en nu niemand meer op de been krijgt. Als je wil weten wat de bezwaren zijn kun je dat halen uit de posts hier en de bronlinks van dit bericht. -
@39/43
Het valt me overigens wel op dat je in bovenstaande comments hier en bij andere berichten al vaak antwoord hebt gekregen op je vraag en steeds weer vraagt naar de bekende weg. -
@45 hans, ik ben net binnen dus dat kan niet.
-
@46
Lees dan eerst even de bronberichten en de comments voor je weer vraagt wat de bezwaren zijn: http://www.anarchiel.com/display/de_wederopstan... -
@47 ik vroeg het aan de persoon hier, daar hoef ik de bron niet voor te lezen.
Ik snap ook wel wat de bezwaren zouden KUNNEN zijn, maar stel vragen bij de validiteit daarvan. OK? -
#43
Jij vindt het een belangrijke kwestie. Misschien dat het in drie hersencellen van je eens opkomt dat het veel mensen gewoon geen bal interesseert.
Jij projecteert. Jij vindt het belangrijk dus is het belangrijk en iedereen die het niet belangrijk vindt is naief, dom of ongeinformeerd. Je staat alleen maar continue in te vullen en te projecteren. -
@49 ik kan inderdaad niet zeggen dat ik er ook maar 1 seconde minder om heb geslapen. Nogmaals, ik heb niets te verbergen
-
Verwijderd door redactie - offtopic
-
Verwijderd door redactie
-
Wat wordt hier weer gecensureerd zeg! Over 1984 gesproken.........
-
49@krek
"Misschien dat het in drie hersencellen van je eens opkomt..."
Je suggereert dat er iets aan de hand is met mijn intelligentie. Dit vind ik stemming maken en op de persoon spelen.
"JIJ vindt het belangrijk dus is het belangrijk..."
Inderdaad, dat klopt. Waarom zouden mensen hier posts plaatsen die ze volslagen onbelangrijk vinden?
"...en iedereen die het niet belangrijk vindt is naief, dom of ongeinteresseerd."
Als je iets niet belangrijk vindt, geef je er meestal ook geen aandacht aan (geen interesse).Voor dit onderwerp "persoonsbewijs" geldt dat voor de meeste Nederlanders. Verschillende kranten hebben dat vastgesteld.
Nergens heb ik Nederlanders voor dom uitgemaakt, zoals jij stelt ("projectie" van jou kant?). Dat suggereer jij wel over mij in je opmerking over mijn hersencellen ("projectie" van jouw kant?).
Graag hoor ik van jou inhoudelijke opmerkingen in plaats van op de persoon gerichte. -
je hoeft niets te verbergen hebben, als je dit niet wilt, je kunt daar een paar verschillende redenen voor aandragen, als je vindt dat het je privacy niet schaadt..prima, moet je helemaal zelf weten...
dan voer ik een andere reden aan, die zou ieder mens in gedachten kunnen nemen:
het is makkelijk te kraken, en dat is niet eens altijd nodig (er zijn op verschillende websites rfid readers te koop die deze type chip kunnen uitlezen en beschrijven.)
vingerafdrukken zijn makkelijk vervalsbaar en je hebt niet eens iemands glas nodig, alleen de afbeelding is al voldiende, die kan je dus van die chip uitlezen want daar staat die ook op.
hoeft dus niet eens een gevaar van de overheid te zijn, maar wel van hackers. en identieteits diefstal, nogmaals ik vind het prima als je er geen problemen mee hebt, maar ga een ander niet meteen belachelijk, of complotter of dom noemen als die daar wel problemen mee heeft. -
*voldoende (sorry)
-
#54
Dag Hans P, ik ben al heel lang klaar met de ongelovelijke bullshit die jij samen met die website anarchiel uitkraamt.
En begin alsjeblieft niet over inhoudelijke argumenten. Je reageert namelijk nogal niet inhoudelijk (inmiddels verwijderd) in #51, zoals je wel vaker reageert. Dus voordat je iets van een ander verlangt, kijk eerst eens naar je eigen gedrag.
Bovendien heb je er wel degelijk een handje van om andere mensen af te kraken. Je verpakt het slim zodat een grote groep mensen het waarschijnlijk niet door heeft. Maar er zijn genoeg mensen met niveau die jouw slim ingepakte azijnzeik reacties en mensenafzeikreacties wel degelijk door hebben. -
@27, dat wereldpaspoort, is die ook geldig als officieel identiteitsbewijs? en mag je daar ook vrij mee reizen?
-
@57
Ik herken mezelf niet in jouw typering van mijn persoon. Maar dank voor deze feedback.
"Bullshit", "uitkraamt", "je verpakt het slim", "zoals je wel vaker reageert", "er een handje van", "slim ingepakt azijnzeik reacties", "mensenafzeikacties", "mensen die jouw...wel degelijk door hebben".
Ik proef uit deze woorden dat ik een slinks, doortrapt mens ben. Ik proef agressie en afschuw.
Nogmaals dank voor deze feedback maar zou je inhoudelijk willen reageren op de bronteksten en het artikel? Ik kan met je opmerkingen over hoe ik volgens jou in elkaar zou zitten niet zo veel, eigenlijk. Je beschuldigd mij bovendien van projectie maar wie projecteert hier zijn eigen aversie?
Nogmaals: vriendelijk en beleefd verzoek op de inhoud te regeren.
Alvast zeer hartelijk dank. -
inhoudelijk reageren?
Prima
Nu niet => onzin -
@60 Beste Krek,
Ontzettend bedankt voor deze uitvoerig beargumenteerde en feitelijk onderbouwde inhoudelijke reactie. Je hebt me geheel overtuigd en hij voegde heel veel toe aan de inhoudelijke discussie.
Ook nogmaals dank voor je analyses van mijn persoon. Daar heeft iedereen hier ook bijzonder veel aan gehad. -
#61
Geen dank, en al je volgende topics zal ik ook met genoegen nu nieten -
Wat ik al zei: je diepgaande argumentatie en persoonsansalyses zijn erg constructief voor een open discussie.
-
overigens heb je dit topic de afgelopen anderhalve dag al drie keer gepost. Het is dus nog een keer spam ook
-
@64
Vreemd he? Het onderwerp werd van de voorpagina weggehouden, ondanks het aantal van 11 stemmen binnen anderhalf uur. Leve de vrijheid van meningsuiting...
Ik zeg dat ik dit onderwerp (herintro persoonsbewijs) belangrijk vind. Dat mag ik niet vinden want dat is "projectie", zeg je bij @49. Jij zegt dat dit onderwerp "spam" is. Is dit dan geen "projectie" volgens jouw redenering?
Wat een inhouds- en zinloze discussie is dit toch. Nogmaals: kom eens met een inhoudelijk argument op basis van het bronartikel. Wees een vent! -
#65
Ja dat is vreemd.
"Het werd van de voorpagina gehouden"
- weet je wel zeker dat 11 stemmen genoeg was voor de FP?
- je had al eerder dit topic gestart die slechts 2 stemmen opleverde. Vind je het gek dat dan iets van de FP wordt geweerd als je het gewoon nog een post?
Dit topic is dus spam. Je hebt een bord voor je kop waar de honden geen brood van lusten -
@66
Beste Krek,
Het artikel had met 11 stemmen onder "stijgers" op de voorpagina moeten staan. Nogmaals: ik vind dit een inhouds- en zinloze discussie en verzoek je vriendelijk doch dringend je persoonlijke aanvallen achterwege te laten ("bord voor de kop waar de honden geen brood van lusten").
Dus nogmaals: wees een vent en kom met NHOUDELIJKE ARGUMENTEN op basis van het bronartikel. Of ben je dat niet en durf je de inhoudelijke discussie over de herinvoer van het persoonsbewijs helemaal niet aan? Heb je misschien stiekum zelfs helemaal geen argumenten voor je bewering dat het allemaal "bullshit" is? Nee, toch zeker? -
Verwijderd door redactie
-
Verwijderd door redactie
-
Verwijderd door redactie
-
Verwijderd door redactie
-
Verwijderd door redactie
-
@70 en @69
Niet op de man spelen, hou het vriendelijk.
Danku.
Redactie NUjij/TM -
En wat kan de burger hier tegen ondernemen? Niets! Niks! Je bent het verplicht,of je wilt of niet. Weigeren is geen optie,want dan krijg je geen paspoort of ID-card en ben je een illegaal in je eigen land. Dus je kunt wel schreeuwen van ik weiger en dit en dat,maar als burger heb je te luisteren en verder je bek houden. Misschien kunnen we met elkaar als burger eens iets doen. Met z'n duizenden de straat op en die hele Haagse kliek eens van repliek dienen. Je ziet het in andere landen,behalve hier in de NL. De Nederlander is een slaaf geworden van de overheid. Volgens mij eigen schuld,dikke bult,we hebben immers de overheid te lang over ons heen laten lopen.
Zo zie ik het. -
#74
Dus jij staat binnenkort met spandoeken bij het binnenhof -
@75 Ja,dom he?
-
In ieder geval de partijen boycotten die hiervoor hebben gestemd.
-
@75
Inhoud graag. -
#78
Inhoud graag -
@79
Zie mijn posts bij @1, 4,15, 16, 23, 29, 33, 40, 43, 47 en het bronartikel waarnaar dit artikel verwijst. Bij @57 noem je mijn met feiten en verwijzingen onderbouwde argumenten "ongelovelijke bullshit".
Graag jouw constructieve, inhoudelijke en met feitelijke argumenten onderbouwde reactie waarom je dit "ongelofelijke bullshit" vindt.
Alvast dank. -
fijn is dat kunnen ze je dalijk voor dingen pakken die je niet hebt gedaan omdat ze jouw vingerafdruk gebruiken.. als of dat dat database wel waterdicht zou zijn... allemaal gelul en gewoon inbreuk op je privecy...
niks is veilig op de computer.. -
#80
Man o man wat kan jij drammen. Ik heb al toch gezegd dat ik niet inhoudelijk op jouw bullshit in ga. Op bullshit ga ik per definitie niet inhoudelijk in. En bullshit plaats je -
@82
Beste Krek,
Sorry dat jij dat zo voelt. Mijn excuses daarvoor maar ik ontkom maar niet aan de indruk dat jij het bullshitargument ("Op bullshit ga ik per definitie niet inhoudelijk in") gebruikt om je daar achter te verschuilen omdat je eigenlijk geen inhoudelijke argumenten hebt.
Gewoonlijk noemt men iets niet zomaar "ongelovelijke bullshit." Beste Krek, kun jij me van die indruk afhelpen door nu met inhoudelijk en feitelijk onderbouwde argumenten te komen waarom je dit artikel over de herinvoer van het persoonsbewijs "ongelovelijke bullshit" vindt? Ik ben daar namelijk oprecht heel benieuwd naar. Lees het artikel eens! Stel je eens voor een andere kijk open. We hoeven het natuurlijk niet eens te zijn maar als jij met redelijke tegenargumenten komt zal ik geen vragen meer aan je stellen want dat vind je "drammen" begrijp ik. Maar kom in elk geval met redelijke tegenargumenten. Hartelijke groet en ik ben benieuwd. -
Neem de maatschappij zoals George Orwell deze beschreef in 1984 en meng deze met de ausweiss cultuur van onze ooster buren en voila daar heb je de maatschappij van nederland anno 2009.
-
@77 Hallo Johnito!
Is puik idee maar persoonlijk vind ik de hele politiek steeds meer een farce met schijntegenstellingen van "links" en "rechts" terwijl het om dingen gaat als waarheidsvinding en rechtvaardigheid i.p.v. kunstmatige verdeling in kampen.
In elk geval hebben alle partijen voorgestemd, inclusief D66 die zich altijd sterk heeft gemaakt voor een centrale database en de CU die zo tegen "het teken van het beest" is: het chippen van mensen waar deze ontwikkeling toe leidt (zie: http://www.anarchiel.com/display/nederland_is_k... ).
De partijen die tegen stemden waren de SP, Groen Links en de Partij voor de Dieren. -
Ik ga morgen een nieuwe ID halen, ben ik voorlopig 5 jaar ''safe'' ;)
-
@57/82 Beste Krek,
Ik merk dat je maar niet met inhoudelijke tegenargumenten komt hetgeen mijn indruk versterkt dat je ze in het geheel niet hebt terwijl je wel de boodschap en boodschapper veroordeelt:
"Condemnation without investigation is the height of ignorance."
Albert Einstein. -
#88
Je denkt maar. Je bent gewoon een drammertje. En drammertjes worden overgeslagen. Dag Hansepansje -
Oei. Een quote van Einstein. Dat snapt krekkie toch niet Hans ;)
-
verwijderd door redactie - inhoudelijk!
-
@90
Ik vrees dat je gelijk hebt. Beter om mijn poging tot een inhoudelijke discussie met Krek maar op te geven. Vragen om een inhoudelijke reactie n.a.v. zijn veroordeling = drammen, begrijp ik. -
#92
Voor jou geldt hetzelfde zie #91 -
Met sommige mensen ga je nou eenmaal geen inhoudelijke discussie aan. Dat is zinloos.
Zo'n persoon ben jij Hans P. ga maar lekker bij anarchiel zitten zeuren. En vergeet niet dat je binnen nu en vijf jaar je vingerafdrukken moet verstrekken voor een nieuw paspoort. Daar verander jij helemaal niets aan
NWO rules -
@86: ik ga deels wel mee in jouw betoog dat de grenzen tussen links en rechts vervagen, zeker waar het waarheidsvinding betreft.
Maar mijn punt in het algemeen is het volgende: er zijn de afgelopen jaren een aantal rampen gebeurd, die ervoor gezorgd hebben dat het maatschappelijke waardenpatroon, en het onderlinge gedrag tussen bevolkingsgroepen in verschillende landen (incl. ons land) sterk is gewijzigd cq. verscherpt.
Degenen die daarvan profiteren zijn niet toevallig voornamelijk politici die pro-oorlog en pro-big brother zijn. Sommigen daarvan durven zelfs te claimen dat ze voor de vrijheid opkomen, zoals de PVV, maar werken ondertussen samen met de meeste andere partijen hard door aan een controlestaat.
En dan moet ik constateren dat het, in de politiek, toch écht de linkse partijen zijn, namelijk GL, SP en PvdD, die nog enigszins proberen het tij te keren, dan wel het proces te vertragen. Helaas niet altijd even consistent, moet daarbij worden aangetekend. Maar waar het om de stemmingen over biometrie en dataretentie gaat is het duidelijk. Deze partijen, die doorgaans beschuldigd worden van neigingen tot teveel staatsinvloed, zijn juist degenen die hier tegen hebben gestemd, in tegenstelling tot de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie en de Partij Voor De Vrijheid.
Met name de laatste partij beschouw ik als de ultieme uitkomst van een geslaagde psyop. -
@92 Beste Krek,
Je stelt dat jij "een stuk intelligenter ben dan CCLjunky." "Dat blijkt [...] uit het aantal en soort diploma's en het werk wat we beiden doen" zeg je tegen hem. Bij @49 maakte je al opmerkingen over mijn vermeende beperkte intelligentie.
Vraagje: ik dacht dat je bij @49 zei dat je niet van projecteren hield?
"Dat blijkt niet alleen uit de hoeveelheid onzin die je post" vervolg je tegen CCLjunky. Eerder noemde je mijn posts al diverse malen "ongelovelijke bullshit."
Nogmaals, zou je je veroordelingen ook eens met inhoudelijke argumenten kunnen onderbouwen, beste Krek? Dat lijkt me zoveel constructiever dan steeds maar wat roepen. Je maakt jezelf nogal belachelijk op deze manier en dat terwijl je ons voorhoudt veel intelligenter te zijn dan wij. Dat wil ik natuurlijk graag geloven maar laat dat dan ook eens zien met spitsvondige, inhoudelijke beargumenteringen (die niet steeds off-topic zijn).
We hadden het over de herinvoer van het persoonsbewijs, weet je nog? -
Krek hoeft alleen maar te roepen want iedereen wordt toch weer geirriteerd er door en gaat terug reageren. Ondertussen ben je zelf ook al een hele tijd off-topic bezig in de hoop dat krek nou eindelijk eens ophoudt . Maar helaas krek vind dit soort dingen leuk, hij heeft er genoegen in de dingen die een ander aan zijn hart gaat te ontkrachten zonder ook maar iets er tegen in te brengen.
Hans je heb gelijk, de democratie die ooit door het bloed van onze voorouders is bereik wordt nu door een hele berg disinterresse om zeep gebracht. -
@94
Beste Johnito,
Wat een verademing, jouw inhoudelijke opmerking na alle debunk-gemeuk.
Politiek-technisch gezien deel ik je mening volledig. Inderdaad is het zo dat drie kleine links georienteerde partijen het op hebben genomen voor het behoud van privacy en tegen de invoer van het biometrische persoonsbewijs. De PVV is allesbehalve voor vrijheid en maakt net als partijen als het CDA en de PVDA misbruik van - veelal moedwillige aangewakkerde - tegenstellingen in de maatschappij om controle verhogende maatregelen in te voeren.
Ik vind echter dat het huidige politieke systeem met z'n rechts en links de tegenstellingen tussen burgers kunstmatig in stand houdt en zelfs aanwakkert, terwijl het niet om rechts tegenover links gaat maar om zaken als waarheidsvinding en rechtvaardigheid. Naar mijn idee zouden mensen veel meer een met elkaar moeten zijn om de problemen het hoofd te kunnen bieden: moslims, christenen, atheisten, Surinamers, huisvrouwen, Friezen etc. Allemaal moeten we naar de wc.
Nogmaals, het huidige politieke systeem houdt met zijn kunstmatige tegenstellingen het verdeel-en-heers mechanisme in stand. Van werkelijke democratie is bovendien geen sprake. Desondanks vind ik ook, net als jij, dat je de partijen die voor het biometrisch persoonsbewijs hebben gestemd moet boycotten, bijvoorbeeld door hun vrijheidsontnemende politieke daden ten toon te stellen. -
@94
Je reageert heel vaak op dingen met "onzin, nu niet" o.i.d..
Als je het onzin vindt, waarom reageer je dan?
Ik heb bewondering voor mensen die de dialoog (nog) met jou willen aangaan.
Je hebt meer dan 17.000 (!) keer onzin gepost, wordt je niet moe van jezelf?
Weet je wel wat een inhoudelijke discussie is?
Hoe zie jij je rol eigenlijk op deze site?
Als een full time zieker?
@96 Ik bewonder jouw geduld met deze persoon.
Negeren werpt meer vruchten af denk ik.
Krek heeft een doorlopend abonnement op nu.jij......dus heeft altijd tijd om jou af te leiden.
Het is een soort uitputtingssstrategie, in "ploegendienst" met een paar anderen.
Kijk maar bij "vrienden" en "fans" van Krek.
Deze personen voeren geen dialoog, daar moet je geen aandacht aan besteden
Volg je eigen koers! -
@97
"Ondertussen ben je zelf ook al een hele tijd off-topic bezig in de hoop dat krek nou eindelijk eens ophoudt."
Klopt Han, ik moet bekennen: je hebt gelijk: de discussie wordt er door om zeep geholpen. Dat schijnt ook precies de bedoeling te zijn. Ik word alleen steeds maar weer verleid door de m.i. volslagen onheuse en onredelijke (off-topic) aantijgingen die worden gedaan en vraag me af wat iemand beweegt om zonder argumenten lukraak te veroordelen. -
Mijn vinger afdruk hebben ze toch al
-
democratie is voor de meeste mensen gewoon een duur woord. Een hondendrol is al belangrijker want die komt hij elke dag tegen. Toch heeft elk van ons het recht en misschien wel de plicht om een politieke partij te beginnen. Er zijn nu al patijen voor vrijheid, arbeid, dieren, pedofielen, christenen het wordt echt een tijd voor partij voor de mens(enrechten) of democratie.
-
@102
Democratie?
We leven in een constitutionele monarchie, dat is toch wel iets anders.
Alleen binnen een republiek heb je misschien minder schijndemocratie. -
Graag gedaan hans p @98, al link je naar het verkeerde comment :)
en wat je zegt:
"Desondanks vind ik ook, net als jij, dat je de partijen die voor het biometrisch persoonsbewijs hebben gestemd moet boycotten, bijvoorbeeld door hun vrijheidsontnemende politieke daden ten toon te stellen."
Dat probeer ik ook. Ik zit op zaplog ook in zo'n discussie
http://zaplog.nl/zaplog/article/9_11_fall_out/
waarbij het overigens moeilijk is om niet in het zoveelste goedbedoelde technische WTC-instortings-debat te verzanden, in plaats van de politieke en maatschappelijke gevolgen te bespreken.
Tegelijkertijd denk ik wel degelijk na over alternatieven voor het huidige politieke systeem, al gaat dat nog niet heel erg hard de laatste tijd:
http://alternatieven.blogspot.com/
Co-writers zijn welkom *hint* -
@99
Dank voor je goede commentaar. Mogelijk ben ik dom bezig. Mijn bedoeling was juist ook om de onredelijkheid van de persoon in kwestie aan te tonen.
Inderdaad zie ik ze altijd in groepjes verschijnen, tesamen met Grueber, Tsnotfair, TheWeb, Kutjepluk etcetera. Het lijkt alsof ze er zijn om moedwillig te desinformeren en ridiculiseren als een soort "poortwachters" van de heersende klasse. Daarmee bedekken ze misstanden en misdaden als de 9/11 massamoord op 3000 Amerikanen en zijn ze, naar mijn idee, in feite medeplichtig. -
Het rechtsysteem zou volgens een principe moeten werken waarbij de slechten onder de goeden moeten lijden. Nu betalen de goeden alleen alles voor de slechten. Een dief steelt om te leven wordt hij gepakt voor zijn misdaad hoeft hij niet meer te stelen want alles wordt voor hem betaalt. Maar om hem te pakken betalen we dus politie, rechter, bewakers, hun huisvesting, hun veiligheid en verzorging. We raken zelf al onze vrijheden kwijt we moeten ons laten fouilleren, afluisteren en filmen.
Je vraagt je af of je gewoon af en toe laten bestelen niet beter is. -
@104
Beste Johnito, ik lees je blogs en zie dat je erg actief bent (als een van de weinigen). Ik heb een grote bewondering voor jou omdat je heel veel doet aan bewustmaking. Zaplog is me zeer bekend en heeft me voor een deel ook de ogen geopend. Ik kan niet al te persoonlijk zijn hier, maar jij kent mij ook via andere sites. Ik neem je uitnodiging aan. Hartelijke groet en alvast welterusten (het is nu 0.35). -
Ik heb niets tegen een koningin zolang zij denkt dat het haar eigendom is denk ik echt beter af te zijn met haar dan met een jan lul die vier jaar de tijd heeft om zijn zakken te vullen.
Maar goed alle twee bestaan ze alleen maar door onze bereidheid om er voor te betalen. Inplaats van stemmen zouden we eigenlijk moeten gaan bepalen hoe ons belastingsgeld gebruikt wordt. Morgen als je naar je werk gaat, bedenk dan eens dat 1/3 of meer van jou tijd bestemt is om hun te betalen. Dat is dus twintig minuten van elk uur wat je werkt. Bedenk daarbij dat als je weer in de file staat dat ook komt doordat je 8 uur inplaats van 6 uur moet werken. -
demos cratus = het volk regeert is toch een stuk beter dan
demos copularus vrij vertaalt het volk wordt genaait -
Verwijderd door redactie
-
Verwijderd door redactie - doei!
-
Verwijderd door redactie
-
Verwijderd door redactie
-
jeetje Krek, misdraag je je nu alweer op Nujij....
+ on topic: Gewoon je vingerafdrukken dermate afslijten dat je een vage stempel krijgt van je vingers die net zo goeg van iemand anders kunnen zijn. Elke dag even tien minuten of langer, je vingers over een ruwe steen wrijven, net zo lang tot je vingerafdrukken vervagen. -
Alweer wordt er een nazi-wet ingevoerd.............wat is democratie toch mooi mensen!
-
26 september naar Den Haag
de vrijheids parade
(ooooh, word steeds drukker op kremlin plein daar) -
@114
even langs de begrafenis ondernemer, een vinger meer of minder valt niet op.
Hans, set, game, wedstrijd.
Waar bij de amerikaanen het dubieuze onleesbaare gezondheids verzekerings plan de deur dicht doet, dat gaat hier met dat vingerafdruk ausweis gebeuren. -
Ik adem en leef dus in de ogen van overheid ben ik een potentiële terrorist en crimineel. dus het is belangrijk om mij in de gaten te houden zodat als ik de straat schuinoversteek meteen op gepakt kan worden. Nu wordt langzaam de controle mogelijkheden zoals in 'Enemy of the State" te zien werkelijkheid. En nog even dan komt de overheid met ontwikkelingen zoals in "Minority Report" waarin men mensen als oppakken voordat ze hun misdaad kunnen begaan.
Het wordt tijd dat we eens "Nee" gaan zeggen tegen dit soort maatregelen en niet denken ach ik doe niks fout en hou me aan de wet dus mij boeit het niet. Ze gaan steeds een stap verder totdat echt alles gecontroleerd wordt en gestuurd kan worden. En dan zijn we alleen nog maar slaven. -
Ja, wolletrui, je bent een potentiele terrorist..........EN belastingbetaler........kunnen ze hun mooie plannen van betalen
-
@114 droom verder, want elke keer groeien je vinger afdrukken same same opnieuw aan. Sorry, hang dan liever je vingers in pure zwavelzuur. Nadeel is alleen dat niet alleen je vingerafdrukken verdwijnen, maar ook zeer waarschijnlijk je vingers.
-
@120, ik bedoel dan ook, vlak voordat je je paspoort moet op gaan halen en je vingerafdrukken dus moet zetten, dat je de dagen ervoor heel erg je best doet die zo hard mogelijk te laten slijten door over een ruwe steen te wrijven.
Advertorials
Minister Rosenthal beantwoordt vragen van NUjij over de Arabische Lente
www.nu.nl'Wanneer de Libische overgangsregering een plek wil heroveren binnen de internationale gemeenschap dan hoort daarbij dat het land investeert in...
5 dagen geleden
door NUjij/MV
Stijgers in Algemeen
De geheimen van de piramides onthuld (Video)
Al eeuwenlang spreken de zeven...
7 uur 13 minuten geleden door hotwing
Extremisten onthoofden drie mensen in Jemen
Moslimextremisten hebben in het zuiden van...
7 uur 33 minuten geleden door Moskowfiets
105 jaar- nooit klagen en nog werken.
Wat een fantastisch voorbeeld voor...
7 uur 59 minuten geleden door Mrs. Einstein
In Nederland worden we uitgemolken!
Dat men nu “ garant” gaat staan voor...
8 uur 26 minuten geleden door PowerBooster
Best gewaardeerd
Monsanto, de wolf in schaapskleren
Het grootste bedrijf ter wereld en toch...
1 dag 15 uur geleden door EarthWatcher Europe
Kinderen in de kou door fout OV-chipkaart
De soap rond de OV-chipkaart bereikte in...
2 dagen geleden door mush
Politie rolt bende Roemeense skimmers op
De politie in Den Haag is via een op het...
3 dagen geleden door Kawadriver
Parkeerboetes notabelen in Haren verscheurd
In de Groningse gemeente Haren zijn...
1 dag 23 uur geleden door stoïcijnpop
Kind slaan kan langdurige schade veroorzaken
Kinderen die fysiek worden gestraft,...
5 dagen geleden door Amoebe1976



