DEN HAAG - De fractie van GroenLinks in de Tweede Kamer wil opheldering over de dood het afgelopen weekeinde van een Somalische asielzoekster in het AZC Leersum. De vrouw was in verwachting.
Sorteer op:
-
Maar het blijft toch erg triest om op zo,n manier te moeten sterven,ver van je land en familie.Wat ik niet denk dat nalatigheid in deze kwestie de oorzaak was,maar meer de taalbarriere.we moeten natuurlijk altijd blijven opkomen voor asielzoekers,en je kunt iedere asielzoeker niet vergelijken met een gelukzoeker ,alhoewel zeer veel nederlanders vroeger gelukzoekers waren.De nederlanders trokken ook massaal naar landen als Australie ,Cananda en de Vs.
Maar om nou onze asielcentra de schuld te geven ,dat gaat me te ver.De situatie daar is nou eenmaal niet zaligmakend ,maar een menselijke behandeling is wel aanwezig.En als je uit een oorlogsgebied je heil wil zoeken in een beter land ,dat is toch puur menselijk?Dat politiek hierin een rol speelt,dat geloof ik niet zo ,zo fascistisch denken de meeste hollanders nooit.En de pvv of groen links hebben hier mee niks te maken ,dit is een triest geval en je kunt hier alleen maar verdrietig om zijn ,omdat we allemaal mensen zijn op dezelfde wereld ,met allemaal de zelfde wensen om een gelukkig en vredelievend bestaan op te bouwen voor ons en ons gezin. -
@198, #199
Ik ben inderdaad geen fan van Groen Links, maar dat betekend toch niet dat ik automatisch PVV of VVD stem.
En het feit dat ik kamervragen niet nodig vind betekend niet dat ik het goed vind dat de vrouw is gestorven.
Niemand zou in een onvertrouwde omgeving alleen moeten sterven... -
@181 Het gaat om het volgende
"willen ook weten of er structurele tekortkomingen ten grondslag liggen aan dit incident"
Blijkbaar is GL de enige partij die zich hier druk om wil maken, hulde. -
Sorry ik haak af, even een hapje eten.
-
@203
Goed bezig. -
@203
Ik zou denken dat ze op het moment wel wat beters te doen hebben dan onderzoeken of "er structurele tekortkomingen ten grondslag liggen aan een (tragisch) incident" -
#202 Je vindt het niet goed dat er verder onderzoek naar dit voorval plaats vindt, want gewone Nederlanders zijn belangrijker en daar besteedt volgens jou GL geen aandacht aan.
-
@207
Het lijkt mij dat de tuchtcommissie (of wie er dan ook verantwoordelijk is voor de medische zog in een assielzoekerscentrum) hier wel voldoende onderzoek naar doet.
De 2e kamer kan zich beter gaan richten op andere zaken (zoals het vormen van een kabinet, of de crisis ofzo) -
Natuurlijk moet dit onderzocht worden,en dat moet naar ieder mens die op zo,n manier sterft.Dat groen links hier aandacht aan besteed is een goede zaak,en dat groenlinks hiermede alleen hun menselijke kant laten zien ,dat geloof ik wel ,omdat femke nou eenmaal een sociaal en integer persoon is ,je hoeft het niet met haar standpunten eens te zijn ,maar dat staat in deze zaak niet centraal.
-
111 sounddesigner : Ik denk dat het met dit onderwerp niets te maken heeft maar
U brengt het zelf. Ayaan Hirschi Ali. Naar wat ik van haar gelezen heb zie ik haar als iemand die direct van kamp verandert als zij ergens voordeel ik ziet.
Ik heb het beeld gekregen van een enorme reclame vrouw die zich zelf goed
in het voetlicht zet. Maar helaas ik heb tot op heden niets concreets van haar gezien. Ook de winst voor ons land zie ik niet. Maar jij brengt het dus ik denk
dat jouw kennis mijn negatieve beeld zal doen veranderen. Hoor ik nog -
@201
Het gejerimieer van soft nederland; ja er gingen nederlanders niet op vliegtuigen maar met de mayflower naar amerika en later met stoomschepen om daar onder zeer moeilijke omstandigheden een leven op te bouwen, maar geschoold, gealfabetiseerd en met een enigermate gelijkende culturele achtergrond.
Scheldt daar maar op, voel je daar maar schuldig om; we leven in de 21e eeuw met 1 miljard mensen die in die eeuw leven zo ongeveer en 5 miljard, die dat niet doen.
Het eerste aantal heeft een kinderratio van 1,5 levendgeborenen per vrouw het tweede aantal een ratio van ongeveer 5,0 met uitlopers naar 6,8
Ik ben ouder; ik wens jullie een enigszins redelijke toekomst toe en iedereen trouwens, maar dan MOET er heel veel gebeuren en VOORAL NIET ALLEEN HIER!
Vergelijk geen appels met peren
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. -
Volgens mij zijn er nog genoeg Nederlandse mensen die hulp nodig hebben.
Stelt Groen Links ook kamervragen over onze ouderen die met dit weer 1 keer per week kunnen douchen, en de hele dag ijn stinkluiers moeten lopen of liggen ?
Zou mijn inziens toch wat meer prioriteit moeten hebben dan iemand uit een land waar we niets mee hebben en al genoeg aan betalen. Somaliers worden nogal eens genoemt bij criminaliteit. -
@208 daar moet iemand dan dus een klacht indienen.
-
@210 Het ging erom dat Somaliers het hier nooit ver schopten en verdoemelingen bleven...dat is met Ajaan dus blijkbaar toch anders gegaan. Ze was en is zeker een opportunistische dame maar ver geschopt heeft ze het wel, wat je ook van haar mag denken
-
@211 Hoe komt u daar nu weer bij? dat alle Nederlanders geletterd waren? mooi niet hoor, bijna niemand van het "grondvolk"dat derde klas of nog lager naar andere landen trok kon lezen schijven en engels spreken....bijna niemand dus.
-
@111 ++++++
Ik schaam me zo langzamerhand kapot om nederlander te zijn!
Wat een vreselijke reacties zitten erbij!!
Haat viert hoogtij in dit land,en totaal geen respect voor een mensenleven, bah bah bah....... -
#212 Dus volgens jou was het dus goed dat die vrouw lag te creperen, want echte Nederlanders zijn belangrijker. En een zwangere doodzieke vrouw die net een paar dagen in Nederland is wordt door jou ook nog een crimineel genoemd.
Walgelijk. -
#211 Je bedoelt niet zo soft als jij, met je stoere NSB liedjes die jij op nujij.nl post.
-
bergrede#.Sorry als ik me verkeerd uitdruktte,maar ik bedoelde alleen maar dat ieder mens nou eenmaal een betere toekomst wenst voor zichzelf en zijn of haar gezin.dit heeft niks met softheid te maken ,maar is een gewoon menselijk aspect.En ik heb daar nooit opgescholden,zoals u beweert.En of u ouder bent dan ik is mogelijk ,maar betwijfel ik.En de culturele achtergrond,ben ik met u eens ,want dat is wel vaak een enorm verschil,maar om in dit geval ven een triest sterfgeval van een vreemde met een andere cuturele achtergond,waar het in deze om gaat,kun je niet omheen.En ik vergelijk absoluut geen appels met peren ,want dat zou onredelijk zijn.
-
@211 Er zijn op dit moment in Nederland alleen al 1,5 miljoen laag geletterden praktisch analfabeet dus en daarvan is 1 miljoen autochtoon en 500.000 allochtoon.
-
Bergrede: "Ik zou zeggen: pak het roer, hou zee en steven af op een betere toekomst, kameraad"? http://www.nujij.nl/ex-informateur-bezoekt-info...
Het citaat is afkomstig van een NSB liedje. -
@212
Groen links stelt over van alles en nog wat Kamervragen, vast ook daar over.
"De PvdA, GroenLinks en de SP hebben altijd al gesteld dat er te weinig geld is voor de verpleeghuissector." aldus dit stukje op
http://www.anouchkavanmiltenburg.vvd.nl/honderd...
En waarui\t blijkt dat de overleden, zwangere, vrouw crimineel was ? -
@216 Inderdaad ja, zoals ik al zei....in en in verwend. allemaal minstens 1 auto 1 tv en een playstation of een wii.
en wedden dat ik nu reacties krijg van...ik kan maar 1 auto betalen?
ze denken nergens over na, hebben altijd alles gehad en wat ze niet hadden dat leenden ze gewoon....triest -
Deze berichtgeving klopt niet helemaal. Zo gaat elk verhaal zijn eigen leven lijden blijkbaar. De vrouw is wel degelijk naar het ziekenhuis ingestuurd in de nacht dat de spoedarts erbij kwam, ze was erg ziek. Maar helaas is ze onverwachts snel zieker geworden toen de ambulance onderweg was en kwam de ambulance net te laat om haar te reanimeren. Het was onbekend wat de vrouw mankeerde. De vrouw was al erg ziek en er wordt nu uitgezocht waarom zij zo lang ziek is geweest zonder een arts te hebben gezien voordat de spoedarts werd gebeld in de zaterdagnacht. Zij lag in de gang op een matras, omdat zij eerst op eigen kracht heeft geprobeerd om in een taxi te komen om naar een arts te gaan. Zij lag daarvoor gewoon in haar eigen bed op haar kamer. Toen dat niet lukte, is de spoedarts snel ter plaatse gekomen en is zij tijdelijk op een matras in de gang gelegd, om haar beter te kunnen helpen.
-
@224 Als het inderdaad zo gegaan is is het in ieder geval een goede zaak.
Neemt niet alle nare reacties van hierboven weg, die zitten blijkbaar erg diep. -
#224Bedankt voor je verder informatie ,maar blijft een in en in trieste zaak.
-
@215
Dan moet je maar blijven geloven in wonderen.
En zelfs al was hetgeen jij "grondvolk" noemt (wat is dat trouwens?) analfabeet was, hetgeen bij mijn weten zeker niet het geval is geweest, dan war er in ieder geval ruimte in die landen en werkgelegenheid te over.
Dan komje zeker weer met het lulverhaal dat hier werk zat is dat niemand wil doen.
Die eeuwige fflauwe kul, terwijl allang bekend is dat de achterlijk softe nederlandse overheid zich 40 jaar lang een oor heeft laten aannaaien door mensen zoals het merendeel hier.
Wat hier nu is, het zij zo: dat is hen niet aan te rekenen, want ik zou ook alles uit de kast halen om de boel te belazeren als ik uit Alletonie zou komen.
Wees blij met al je plusjes en droom rustig voort
@221
Het was uiteraard sarcastisch bedoeld, maar het is geen NSB-liedje.
Ik neem je die onzin ook niet kwalijk, want daarvoor moet je je wat meer in de geschiedenis verdiepen en dat is niet populair tegenwoordig!
Hou zee was de groet vn de NSB en de leden van die partij noemden elkaar kameraad, net als hier en achter het ijzeren gordijn de communisten tot ca. 1970 (Na te lezen bij Gerard Reve, maar die zul je niet kennen) -
@227 Wat men ook het grondvolk volk noemde waren de arbeiders, niet al te slim maar wel sterk in werken in of onder de grond.
Het volk zeg maar waar de pvv het over heeft dus....niet aangevallen voelen maar dus werkvolk.
Plusjes en minnetjes doen niet zoveel ik ga liever in discussie om er achter te komen wat mensen beweegt om zo te denken als u. -
@212 Ja hoor....
http://tweedekamer.groenlinks.nl/taxonomy/term/5
http://www.kliniekoverzicht.nl/news/716/Ministe...
http://www.anouchkavanmiltenburg.vvd.nl/honderd...
En droom maar lekker verder dat een zwangere Somalische vrouw het verdiend heeft omdat de somaliers bekend zouden zijn om hun criminaliteit.
Waarschijnlijk heb je van voetballen en bier meer verstand. Succes ermee. -
#227 Je bedoelt, nationaalsocialisten en socialisten, het is allemaal hetzelfde?
Toevallig heb ik geschiedenis gestudeerd, daarom viel het mij meteen op. Gerard Reve staat ook al wat langer in de boekenkast. -
@227 Dat daar land en ruimte genoeg was is zeker waar en het is ook zeker zo dat er heel veel mensen daar een beter bestaan hebben gekregen, geheel gegund....hoe ingeburgerd zijn die allemaal denkt u? Die hele Australische en Canadese groepen met Nederlanders die stug blijven klompendansen en Sinterklaas ( vergelijk het met suikerfeest hier) vieren???? even ter vergelijking, als je met veel dezelfde mensen bij elkaar bent wil je je cultuur behouden, daar is niets mis mee.
Maar om deze mensen gaat het hier niet, hier gaat het om asiel zoekers die uit oorlogsgebieden komen en dat dat onderscheid niet eens meer wordt gemaakt vind ik wel triest ja. -
228@Het is niet eens relevant of ze wel of niet geletterd waren,maar het ging om de intensie,en ik heb alle respect voor die mensen.Net zoals ik alle mensen begrijp die nu eenmaal een betere toekomst willen.en om nou de nsb erbij te halen is zeer merkwaardig ,want die hadden nu eenmaal weinig menselijke trekjes meer.Uniformen waren belangrijker,en het verderflijke gedachtengoed te verspreiden ,dat waren hun intensiesVoortgekomen uit onvrede en onbegrip.
Maar dat is niet aan de orde hier ,het ging hier om een triest stergeval van een mens ,en dat er onmenselijke reacties uit voortkomen ,dat stemt mij tevens verdrietig. -
@96
Als ex medewerkster van een azc weet ik hoe een en ander gaat met patienten en het 'medisch personeel'.
Asielzoekers worden niet of nauwelijks serieus genomen en in bijna alle gevallen met een paracetamolletje naar hun kamer gestuurd.
Er zijn in de lop der jaren vele asielzoekers door nalatigheid om het leven gekomen, jong en oud.
Ook hanteren centra dat asielzoekers niet zelf 112 mogen bellen, en in sommige plaatsen komt de ambulance niet eens opdagen.
Waar ik werkte zijn ook door de laksheid en nalatigheid bewoners overleden.
Zoals in het bericht ook staat, 'dat de medici geen actie hebben ondernomen is hun inschatting geweest', wordt er nogal eens geschat door het vepleegkundig personeel, met alle gevolgen van dien.
Ik kan me nog heel goed 1 van de overledenen van ons centrum herinneren.
Ik kwam op een morgen op mijn werk, toen ik zag dat het beveiligingsluik van de ruimte waar bewoners hun afspraken ed konden maken met het COA personeel aan gruzelementen lag.
Er was een bewoner overleden die meermaals bij het ' verpleegkundig' personeel was geweest omdat hij zoveel pijn had in zijn hoofd maar steeds maar weer met een paracetamolletje naar huis was gestuurd.
De man flipte letterlijk van de pijn en heeft uit pure onmacht het luik gesloopt om nadien in een te storten en te overlijden.
Zijn verhaal staat niet op zichzelf.
Machteloze ouders met zieke kinderen die gewoon weg worden gestuurd.
Er zijn al meerdere kinderen door nalatigheid overleden.
Zoals in onderstaande link.
http://www.expontomagazine.com/index.php?option...
Inderdaad, voor asielzoekers rijdt de ambulance niet, dat is al meermaals gebleken. -
@232 Precies ja, ik heb de nsb er ook nooit bijgehaald hoor. maar mensen die een betere toekomst willen ( wat ik ook prima vind) en asielzoekers zijn twee totaal verschillende groepen.
-
@233 Tja, te triest voor woorden eigenlijk maar ik vrees dat dit slechts het begin is van de ellende. Gezien de reacties hier.
-
@233 Eerlijk is eerlijk, dit beleid kun je de voorgaande regeringen aanrekenen, niet de PVV.
Dus weer een leugen van de PVV ontmaskerd, de gevestigde partijen zijn niet zo soft als Geert zegt. -
@233
Maar ik denk niet dat de PVV hiervoor verantwoordelijk wil zijn... -
Pff ik ben maar weer gestopt me lezen... wat een egoistische lui weer op dit draadje. Gelukkig zijn er ook wat mensen die wel over de grenzen denken...vooral de uitspraak over dat je er niet voor kan kiezen waar je geboren wordt sprak me wel aan. Bij sommige uitspraken van mensen hier denk ik... goh hoe zou jij denken als je op een plek geboren zou worden waar je je leven niet veilig bent?! (omdat je bijvoorbeeld homoseksueel bent, een andere religieuze afkomst hebt of er oorlog is...) Denk toch eens verder dan die onzichtbare grens die er is en ga niet zielig lopen doen over hoe slecht je het zelf wel niet hebt in Nederland, want in deze oneerlijke wereld is Nederland een erg rijk land. En tsja.. er zijn mensen die rond de armoedegrens leven... als zij er niks aan kunnen doen, zouden zij eens geholpen moeten worden door de mensen die van narigheid niet weten wat ze met hun geld moeten doen (en ja, ik weet dat er over het algemeen keihard voor gewerkt wordt, maar t zou toch zo fijn zijn... beetje geven en nemen en er voor elkaar zijn..)
-
@228
Je laatste zin siert je.
Ik ben de laatste dan ook die jou voor deze bijdrage een minnetje zou geven.
Ik heb mijn zegje hier wel zo'n beetje gezegd en ik vind b.v. het vingerwijzen van GL nog voordat de feiten goed bekend zijn om op de zieligheidsschaal hoog te scoren niet juist.
Ook ben ik duidelijk in mijn standpunt dat ik vind dat wij in Europa en zeker in Nederland de lasten van de wereld niet op onze schouders kunnen laden.
Het is hier mud en mudvol.
Ik vrees bij een achteruitgaande economie (en dat is heus niet ondenkbaar), dat het verwende nederlandse volk (allo- en autochtoon) dan niet langer het tolerante standpunt aanhangt, dat men zichzelf langzamerhand heeft aangepraat.
Als niemand meer iets heeftdan zijn de rapen gaar bij een volk dat niet geend is ook maar iets in e leveren.
Met vriendelijke groet. -
234#Sorry maar ik bedoelde ook niet dat u de nsb erbij gehaald had hoor,het was in z,n algemeenheid.en natuurlijk zijn het verschillende groepen maar toch wel met zeer veel overeenkomsten wat hun toekomst aangaat.Maar meestal wordt de politiek vanuit het bestemmingsland er bij gehaald ,terwijl de politiek in het land van herkomst het meest verantwoordelijk is.
-
Adequate medische hulp is m.i. voor degene die het verdienen en betaald hebben.
En zelfs die krijgen het niet, of niet afdoende.
Dat een azielzoeker met ik weet niet wat onder zijn leden daarop voorrang krijgt lijkt me dan ook niet juist.
En nog iets wat ik me afvraag: Uit het door oorlog geteisterde Somalië gekomen. Hoe is die aan het geld gekomen om hierheen te komen? Zeker een "gewone"
hardwerkende Somalische?
Wat je ook niet wilt weten is het percentage van deze mensen wat aids heeft en hier naar toe komt. En vervolgens willens en wetens kinderen blijft baren.
Maar wel zo arrogant als de pest wezen
Wat ik wel weet is dat ik het zat ben om steeds meer zorgpremie te betalen, terwijl ik steeds minder zorg krijg voor MIJN geld. -
Ik wil opheldering over al die ouderen die in de tehuizen liggen weg te rotten, terwijl al die politieke partijen (dus ook GL) dat gewoon al decennia lang laten gebeuren.
-
@241
Wat ik me afvraag is waarom ze uit die verre landen allemaal juist naar Nederland komen. Wat is er mis met Duitsland, Engeland of Frankrijk? -
@241
Ook jou zou ik willen zeggen, kijk de docu film In this world van Michael Winterbottom eens, dat schept een hoop duidelijkheid over hoe asielzoekers in een land als NL terecht kunnen komen.
Een eigentijdse overlevingsgeschiedenis, tegen de achtergrond van de miljoenen vluchtelingen die jaarlijks hun lot in handen leggen van mensensmokkelaars. De jonge Afghanen Jamal en Enayatullah wonen in de Pakistaanse stad Peshawar, vlakbij de Afghaanse grens. De familie van Enayatullah besluit om hem naar Engeland te sturen om daar een beter bestaan op te bouwen. Jamal overtuigt de familie dat hij ook naar Engeland moet en Enayatullah onderweg kan helpen. De tocht gaat van Pakistan, via Iran, naar de onherbergzame Koerdische bergstreek en zo naar Turkije. Daar begint het gevaarlijkste deel van de reis: veertig uur opeengepakt in een afgesloten container op een zeeschip met Italië als einddoel. Alleen Jamal overleeft dit en hij houdt zich in Italië schooiend in leven. Na een straatroof neemt hij de trein naar Sangatte. Daar vandaan is de oversteek, verborgen in een vrachtwagen op de Eurostar, de laatste etappe. Eenmaal in Engeland belt hij de familie, en laat weten dat Enayatullah niet meer in deze wereld is. In This World is gebaseerd op de ervaringen van echte vluchtelingen, die hun leven op het spel zetten in de hoop op een beter bestaan. Veel van hen overleven de tocht niet, anderen hebben meer geluk. De film geeft een gezicht en een stem aan deze miljoenen anonieme mensen. -
Iedere (onnodige) dode is er één te veel, laat dat helder zijn. Misschien moet GL zich eens hard gaan maken voor hervorming van het huidige stelsel van ziektekosten. Het kost een vermogen aan premie, eigen risico en eigen bijdrage.
Het is voor mensen met AOW nauwelijks op te brengen, naast de andere steeds maar duurder wordende vaste lasten.
De dood van deze vrouw is een familiedrama, los van de vragen en opmerkingen over de toestroom van asiel- en andere gelukszoekers. -
@242
Moeilijk he bij het onderwerp van de dode asielzoekster te blijven.
Enige empathie met de overledene is jou ook vreemd heb ik wel door.
Het valt mij met regelmaat op dat het gros van de PVV clan een zeer laag EQ bezit.
Hard en medogenloos is het credo.
Walgelijk!! -
@241
Ik wil opheldering over al die ouderen die in de tehuizen liggen weg te rotten, terwijl al die politieke partijen (dus ook GL) dat gewoon al decennia lang laten gebeuren
.................................................................
U bent vrijwillig(st)er in een van de zovele bejaardenzorginstellingen die ons land rijk is?
Ook u!! kunt wat doen voor onze oudjes. -
@245
Bedankt voor de info
Ik vind dat we met ons kleine volle landje nog best hoog staan in het lijstje...
Hoewel Duitsland *veel* groter is krijgt t amper 2x zoveel aanvragen...
(let op het gaat hier niet om het aantal acceptaties) -
#242 Dat is dankzij de voorstellen van de VVD toen Wilders daar nog lid van was en ervoor in de kamer zat. Dereguleren, bezuinigen, privatiseren. De marktwerking zou goed zijn voor de zorgsector. Winst maken was belangrijker dan voor mensen zorgen. En nu wil jouw grote leider per sé met de VVD samen een regering vormen.
En verwijt je partijen zoals GL er niets aan te doen, alsof de PVV en de VVD er wat aan gaan doen. En bovendien laat jij ook nog eens zien dat het leven van een vluchteling voor jou niets waard is. Zoals het echte PVV aanhanger betaamt. -
25130 juni 2010 20:54 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@247
Een laag EQ is vaak in combinatie met een hoog IQ -
@243
Op pagina 3 van http://epp.eurostat.ec.europa.eu/cache/ITY_OFFP... staat een staatje van asielaanvragen. in 2008
per EU-land.
Nederland 11725
Duitsland 30405
Engeland 33525
Frankrijk 56115
De hele EU 281120
"Ze" komen dus niet allemaal uit die verre landen naar Nederland. -
ik was een keer in gevangenis voor illegallen in nl , ik was daar bijna de einige die beetje de taal begrijpt een spreekt , en toen was een medekamer van mij heel erg ziek had hartproblemen ; ik had aangebelde voor hulp normale gezien moet elke uur een rondje gemaakt worden om te kijken of alles goed is met iedereen .Echt waar ik zat 2uur30mn te belle voor dat hulp kwam was heel erg boos en triest want er was iemand aan het stierven tussen mijn handen .Vroeg s ochtend kijgte ik een rapport dat ik gestraft bnen voor het beledegen van het personeel en dat ik mijn kamer niet uit mogde voor 3 dagen ????????????,,,
-
@239 bij uitzondering dan...plusje van mij. dit bedoel ik dus, de duidelijke argumenten waarom u denkt zoals u denkt. Ik ben het er niet mee eens maar dat is slechts een meningsverschil.
Ik ben het wel met u eens dat wij inderdaad zo gewend zijn aan luxe dat nu het minder wordt het slechtst in de mens naar boven komt.
Ik vind dat wel jammer...dat wel, we zouden ook samen iets kunnen proberen op te bouwen, met een ieder die hier woont en naartoe komt. -
@253
#245 kwam met recentere info uit het jaar 2009
Maar je hebt inderdaad gelijk dat ze niet alleen naar Nederland komen. -
@256 Sterker nog...sinds de strenge immigratie wet van Cohen ( jawel die ene van de pvda) komen er een stuk minder dan voorheen.
-
immigraten zullen blijven komen of het nu strenger is of niet want er is geen mens op de aard die niet zijn leef probeert te verbeteren
-
@247 Ik heb zelf een hoog EQ, sommige beste vrienden heb ik al dik 25 jaar. Dat heeft niemand hier!
-
Er zijn mensen die dromen van genoeg eten ; mensen die genoeg eten hebben en dromen van genoeg kleren ; mesen die genoeg kleren en een genoeg eten hebben maar wel dromen van een huis en zovoort tot je bij Rutten bent die alles heeft en dromt van premier te zijn
-
Voor mijn gabbers doe ik alles, als het moet geef ik zo mijn leven voor ze!
Honour, code, loyalty! -
@259
Totdat de rollen zijn omgedraaid:
Dan hebben we met ontwikkelingshulp hun land zo mooi gemaakt dat het vergeleken met Nederland welvarender is, en dan gaan we massaal daarheen :P -
@250 GL is daar net zo verantwoordelijk voor.
De enige partij die opkomt voor de ouderen is de PVV. -
@263 ik weet niet of dat ooit zal gebeuren maar dat je die vraag als stelde vind ik al positief want : stel nou voor dat dat ooit gebeurt en dat je echt naar daar moet; en dat wens ik jou nooit; zou je dan goed willen behandelt worden of slecht?
-
@260
Dat zegt in principe niks over je EQ, wie weet wat voor vrienden je hebt... maar goed daar kan ik verder niet over oordelen, ik ken je niet... Wel zou 't je sieren verder dan je vrienden te kijken... -
@264, waarom nu ineens zogenaamd die intresse van wilders voor onze ouderen. had ie dat destijds niet kunnen tonen toen hij met rita bij de VVD het land samen aan het slopen was???
-
@263
Dan hoop ik voor jou dat ze dan daar geen soort PVV hebben. -
De gezondheidszorg holt harder achteruit dan verwacht ......
-
@266 ik leef in een microsfeer.
-
@264 #Wilders4President
Heb je hem ook weer, vind u uzelf niet enorm saai en ON inhoudelijk.
De pvv is volgens u een super partij.
Wakker worden Wilders4President de pvv is helemaak geen partij zelfs geen stichting maar een beweging met maar 1 lid.
Er zij niet eens statuten.!
Duidelijk? en hou nu eens op met uw gezwam en verheerlijking van een megalomane foob die zijn eigen haarkleur niet eens durft te tonen laat staan
ook maar iets denk te kunnen inbrengen in een normale wereld. -
*doet even een Zen momentje*
-
@243. Wij leven in 2010. Je kan alles op internet opzoeken. Alle media is binnen handbereik. Op de TV zijn er dagelijks documentaires over opvangkampen in Afrika en Azië.
Als je nog steeds niet weet dat de meeste vluchtelingen in kampen in de landen of buurlanden van de brandhaarden terechtkomen, dan is het echt zielig gesteld met je.
http://nos.nl/video/167216-vluchtelingen-syrie-...
Ruim 40 miljoen mensen wereldwijd zijn ontheemd en het aantal vluchtelingen stijgt sinds jaren weer. Velen vluchtten voor de oorlog en het geweld in Irak. Naar schatting 800.000 mensen zijn gestrand in Syrië. De VN-vluchtelingen-organisatie roept de wereld op om landen als Syrie te helpen en meer vluchtelingen toe te laten. In het door droogte getroffen noord-oosten van Syrië wacht een groep al jaren op hulp.
Lees het goed door en vertel het verder aan familie en vrienden. -
@265
Iedereen wil goed behandeld worden.
Ik help hier mensen Nederlands leren (vrijwillig) en ik zou het prettig vinden daar dan ook hulp mee te krijgen. Verder hoop ik eigenlijk nooit afhankelijk te zijn van een uitkering, waar ik ook woon :-) -
@273 er gaat ook een groot gerucht wereldwijd bij alle gelukszoekers dat hier in Nederland iedereen wordt toegelaten en nog doekoe (zo heet dat toch in jullie termen??) mee krijgt ook.
-
@273
Ik was al met mn neus op de feiten gedrukt, maar toch bedankt voor je moeite -
@271 erg flauw om over Wilders' kapsel te beginnen..
Ik vind zelf dat zijn haar perfect past bij de taal die Wilders uit slaat. Hij moet dat kapsel dus gewoon behouden! -
@265 daar heb je helemaal gelijk in en ik vind ook dat wanneer iemand een kans krijgt dat hij of zij die moet grijpen en 2keer zijn of haar beste doen
-
@278
Mooi, mensen die hun best doen zijn wat mij betreft altijd welkom :P -
@271 #Wilders4President
Iderdaad de taal het kapsel en wilders zelf slaan helemaal nergens op.
Vroeger had hij een hanekam en schooide om bier, toen deed hij nog iets. -
@280 Als die taal van Wilders nergens op slaat.. Waarom kreeg Wilders dan met die taal wel al die tokkielanden op de kast????
-
@275
Wat is nu eigenlijk de definitie van een gelukzoeker?
Wij Nederlanders mogen en kunnen zo'n beetje overal een beetje geluk zoeken, overal zitten we gevestigd, enerzijds om de belasting te ontduiken, anderzijds om te werken of te genieten van onze oude dag in een riant stulpje in Spanje, Frankrijk etc.
Maar zij die werkelijk een stukje geluk op deze aardkloot zoeken, mogen dat niet in ons land.
Hebben wij het alleenrecht op deze aardkloot soms?
We zijn allen wereldbewoners. -
@281
De Tokkies zijn toch Nederlanders ? -
@281 mijn vraag aan jou is als Wilders premier van Nl wordt gaat hij zelfde zeggen als wat hij nu allemaal zegt ?
-
@280 #Wilders4President
Sorry u ben niet normaal.
Er is iemand gestorven, dit had voorkomen kunnen worden en u begint
over uw politieke voorkeur en dat doet u vaker.
U bent een zeer goed, slecht voorbeeld. -
@282 het zijn ten eerste alleen die babyboomers die in hun stulpjes in het buitenland kunnen genieten. Onze generatie heeft straks niet eens een pensioen, terwijl we daar toch veel te veel voor betaald hebben..
Gelukszoekers zijn paria's, criminelen, warcriminals, mensen zonder geld die hier hun heil gaan zoeken en vervolgens de boel gaan lopen verstieren. -
@285 gast, je moet nog wat gaan meemaken in jouw leven, tot nu toe ging alles over rozen, maar als er in jouw omgeving een hoop mensen kapot zijn gegaan, dan interesseren 99 van de 100 mensen die in de media zijn kapot gegaan je geen kont meer.
-
En dat is het ook met de meeste lefties. Die linkse rakkers hebben nog geen pepernoot in hun leven meegemaakt en daarom gaan ze maar zielig doen over extern leed wat in feite een ver van hun bed show is.
-
Het gaat hier om een incident. Er zijn jaarlijks honderden autochtonen waarbij ook het leven gered had kunnen worden als men eerder tot behandeling zou zijn overgegaan. Het is net hoe je het aandikt. Als bv mijn buurman niet meegenomen wordt door de ambulance omdat het goed lijkt te gaan en de volgende dag overlijd hij, dan wordt er lang niet zoveel ophef over gemaakt.
-
zo`n ernstige gebeurtenis moet zeker onderzocht worden, wie het ook is!
-
@288 Wilders4President
In ieder geval kun u hier uw frustraties kwijt......gelukkig ben ik oud en wijs
genoeg om in te zien wat ik met u aan moet.................... -
@290
Ja, maar moet dat gebeuren door de 2e kamer? -
@283. Officieel zijn tokkies de moderne plebejers, dus jij ben er ook een. ;)
-
@291 ik heb geen frustraties hoor. Dat moet je zeggen tegen al die PVV-haters.
-
@293
Nou, Ik ben onder de indruk van je redeneerkunst. -
@295 Dan moet jij mij wel een plusje geven... Want ik sta nu nogsteeds op 0.
-
@296
Oeps, verkeerde knopje . -
@294 #Wilders4President
Ik denk zelfs dat ras echte pvv aanhangers helemaal niet blij met u zijn.
Dit moet frustrerend voor u zijn ................ -
@297 Gelukkig heb je een hersencel meer dan een koe..
-
Hap
-
@298 ik ben gewoon een beetje de "Hero Brinkman" onder de PVV-aanhangers :P
-
@301
Dronken en gewelddadig dus. -
224 stinissen,
hee, hoe weet jij dat dat zo gegaan is? Want dat is zo;n beetje wel het verhaal ja. Ze liep daarvoor al bij een arts die allerlei onderzoeken gedaan heeft om uit te zoeken wat zij mankeerde. Er was niets alarmerend aan de hand. En waarom het ineens zo slecht ging dat ze zelfs stierf wordt nu onderzocht.
Waar ik van baal is dat dit verhaal zo negatief in de wereld is gebracht, begrijp me niet verkeerd hoor, het is triest dat ze is overleden. Vooral de woorden dat medici geen reden zagen voor behandeling of opname. Dit is niet waar, ze was wel degelijk in behandeling. En dat matrasje op de gang, gaat toch heen opgeblazen verhaal!
233, zeker heel lang geleden dat je bij het azc werkte. Want dit is zeer zeker niet het geval.
Neem maar van mij aan dat de asielzoekers dezelfde rechten hebben en ook krijgen wat zorg betreft, ook rijden de ambulances gewoon als dit nodig is, specialisten, aoptheken, laboratoria fysio en noem maar op, alles is geregeld voor de asielzoekers. zij hebben ook huisartsenposten op de centra, en spoedtelefoonnummer, zorgpassen, tolken (ook tolktelefoon als dat nodig is) en en noem maar op.
Alle zorg die nodig is die is daar.
Maar wat er het weekend gebeurt is had een ieder kunnen gebeuren.
Maar voor een ieder die geen idee heeft hoe het allemaal werkt en wat er daar gebeurt is, is het gewoon beter om af te wachten wat nu onderzocht wordt. Zo komen er ook geen idioten verhalen in de wereld. Want iedereen schijnt het allemaal maar beter te weten. -
@302 Hero is niet gewelddadig.
-
@288
Ik ben een leftie en ik durf je te verzekeren dat ik een beetje teveel heb meegemaakt in mijn leven als 42 jarige.
Ik kan zo langzamerhand een encyclopedie volschrijven met hetgeen er op mijn pad is gekomen.
Juist door hetgeen ik heb mee (mogen) maken, ben ik in staat die van een ander te begrijpen.
Laat dergelijke aannames dus achterwege. -
@305 dan ben jij misschien zo'n extreme uitzondering..
-
@303
Ik was van 2001 tot en met 2005 werkzaam bij het azc in onze regio.
Dus zo lang is dat nog niet geleden.
En neem maar van mij aan dat ik wel degelijk weet waar ik het over heb.
Er zijn in ons centrum een paar bewoners overleden door nalatigheid.
Ook werd het gros gewoonweg met een pilletje de laan uitgestuurd.
Er zal misschien nu iets verandert zijn, maar niet in mijn periode. -
Het is ook niet voor niets dat buitenlanders vanuit de EU liever een geboorte in eigen land hebben dan in Nederland, zelfs als ze hier al jaren wonen. De medische zorg bij geboortes is in Nederland nou eenmaal minder goed, vandaar ook het hoger aantal sterftegevallen bij geboortes. Dramatisch als zoiets gebeurt.
@281 "tokkielanden"? Wat zijn dat dan? Tokkies zijn Nederlanders. Die meestal op Geert Wilders stemmen ;) -
@308
Inderdaad, als ik mij niet vergis staat NL zo'n beetje aan kop qua geboortesterfte.
Ook de nazorg bij bevalling is schrijnend te noemen.
NL kan een voorbeeld nemen aan oa Belgie waar vrouwen in moederhuizen verblijven, waar de zorg wel is die nodig is. -
307
ik geloof best dat er in het verleden van alles is gebeurt, maar neem maar van mij aan dat dit verandert is.
ik werk er nu, en er is heel veel veranderd in positieve zin.
wat hier gebeurt is dit weekend had niemand verwacht.
de artsen zijn heel erg aangeslagen, en uiteraard heel veel medewerkers. -
@307 dat gebeurt in de normale ziekenhuizen ook hoor.
-
maar goed, een ieder heeft zijn verhaal hier klaar. en een ieder denkt te weten hoe en wat er is gebeurt en wiens fout het is.
gelukkig weet ik wel hoe het is gegaan, en wacht ik net als mijn collega's af op wat het onderzoek brengen zal.
en ik ben er ook heel erg van geschrokken. ze laat kinderen achter en was zwanger. maar ik weet dat ze onder behandeling was en dat niemand haar aan haar lot heeft overgelaten of het met een pilletje af liet weten.
noch haar man noch haar kinderen en noch zijzelf had dit niet zien aankomen. -
@313 Het ging de meesten hier ook om de reacties van anderen die het allemaal wel goed lijken te vinden. Die zeggen van...ach zolang het in "onze ziekenhuizen en verzorgingshuizen niet honderd procent goed is " moet je aan een asielzoekster al helemaal geen aandacht schenken en zeker niet in de politiek.
-
@313 en natuurlijk begrijp ik dondersgoed dat dit niet in jullie koude kleren gaat zitten. je zult het maar meemaken. Maar het is goed dat er wel aandacht aan wordt besteed.
-
GL zou zich eens moeten afvragen waarom zoveel landgenoten bij de voedselbank hun eten moeten fhalen, stelletje populisten
-
@312 En jij moet eens ophouden, is het nog geen bedtijd? ga een rechtse hobby zoeken ( zonde subsidie natuurlijk want ik wil dat niet betalen). wat een min mannetje of vrouwtje ben jij zeg.
-
@316 Wat heeft dat met dit te maken?
Programma gelezen? daar zijn ze ook voor ja om dat tegen te gaan. -
@311
Dat is fijn te lezen dat er wat dat betreft toch verbeteringen zijn gekomen.
Ik kan me voorstellen dat men behoorlijk van het padje af is met dit afschuwelijk gebeuren.
Ik wil jullie dan ook heel veel sterkte wensen. -
dank je wel.
-
@312 #Wilders4President
Niemand moet jou hier heb je dat nog niet door sukkel -
@310 ALs je er nu ook bij vermeld waarom onder meer het sterftecijfers bij geboortes hier zo hoog is moet je ook vermelden waarom dat zo is. Het heeft vooral te maken met het feit dat moeders hier op hogere leeftijd kinderen krijgen en er relatief veel meerlingen worden geboren. Een deel komt vermoedelijk door de slechtere zorg 's nachts, waar de meeste sterften te betreuren zijn.
Maar om het zo klakkeloos aan de slechte zorg toe te schrijven gaat natuurlijk veel te ver. -
@159
Inderdaad meneer/mevrouw. Trouwens, mijn docent op Radboud universiteit te Nijmegen, die mij binnen 5 maanden de Nederlandse taal hielp eigen maken, leerde mij om een zin met een hoofdletter te beginnen. Ik heb Nederlands binnen 5 maanden geleerd wat u uw hele leven heeft gekost om uw taal te leren, alsnog zie ik er duidelijke stijl en grammatica fouten in uw berichten. En nog iets, ik leer elke dag nieuwe woorden en schrijf mijn blogs in het Nederlands puur de taal nog beter onde de knie te krijgen ;) -
Hebben ze bij GL niks belangrijkers te doen dan miereneuken over symptonen van een groter probleem, namelijk tekorten in de zorg?
Het lijkt mij overigens dat er geen GL haan naar gekraaid zou hebben als het geen asielzoekster betrof of nog erger, een autochtoon... -
@324 Volgens mij heeft GL het hier over een tekort in de zorg, in ieder geval een tekort aan zorg?
Erg he, als mensen zich druk maken over zoiets vreselijks als genoemd geval. -
Grappig. Als er een asielzoeker op straat een mes trekt hoor je GroenLinks opeens niet meer
-
Het is altijd klote zoiets, maar dat soort dingen komt vaker voor. Ik vraag me alleen af waarom je GL nu wel hoort terwijl het regelmatig voorkomt, alleen zijn het dan geen vluchtelingen, groene, roze of gele mensen, mohammedanen of weet ik veel wat. Toch weer bevooroordeeld, dat is natuurlijk elke partij dus wat dat betreft is GL niet beter of slechter dan andere partijen, maar om nu te stellen dat GL meer compassie heeft dan andere partijen gaat een beetje ver, het is weer een kans om reclame te maken en aandacht te krijgen voor je partij, zoals ook andere partijen dit niet zullen nalaten als ze de kans krijgen.
Wanneer hoor je ze als er homo-stellen weggepest worden, Molukse meisjes worden bedreigd en aangevallen, worden er vragen gesteld waarom in A'dam Joodse instellingen 24 uur per dag bewaakt moeten worden en kinderen van een Joodse basischool bespuugd worden tijdens de avond4daagse en ga zo maar door. -
Hoor de laarzen stampen.
-
Waarom is het kennelijk alleen GroenLinks dat geschokt is? Dat de PVV hierover geen vragen stelt begrijp ik, maar van de andere partijen in de kamer, met name de christelijke, had ik nog enig gevoel en medeleven verwacht.
-
@329
Misschien is alleen groenlinks al bezig met de campagne voor de volgende verkiezingen :P -
@324 stel dat het een bejaarde was, van 65,5 jaar.
Dan vieren ze feest, weer een kostenpost minder?
@327 (goed stukje!) en @330 ik denk dat GL inderdaad weer bezig is met campagne voeren.
Ik snap niet dat men zich hier zo druk over maakt. Natuurlijk is het zielig. Maar overlijden van vrouwen bij de zwangerschap gebeurt bijna dagelijks. Het betreft dan zwaar premie-betalende autochtonen. Hoor je niks over. -
je vraagt je af hoe er nog Somalische vrouwen zijn die geen problemen hebben
als ze in verwachting zijn,
die vrouwen zijn bijna voor 100% besneden en dichtgestikt
zodat je bij zwangerschap wel om problemen vraagt -
Ze had beter een bustochtje naar Kenia kunnen maken, wat waarschijnlijk al gebeurt was, en dan voor haar spaargeld voor de vliegreis en goed huis kunnen laten bouwen en eten kopen.
Ik weet niet wat een vliegreis Kenia-Nederland kost, maar ik denk dat je in die landen voor dat geld heel wat onderdak eten etc. kunt kopen, zeker als je met meerdere mensen bent.
Natuurlijk is het erg wat er gebeurd is, maar dit gebeurt ook bijna dagelijks met Nederlanders, maar omdat het bij een zwangere "vluchteling" (daarvan staan er nog een paar miljoen in Somalië klaar) gebeurt is speelt de emotie ineens hoog op, want ho dat mag niet, wij zijn het gastvrijste land ter wereld en zonder het onderzoek/doodsoorzaak af te wachten gaat GL direct verontwaardigd kamervragen stellen, en staat al klaar om dit geval aan de slavernijkolonisatie-canon toe te voegen, en zeggen zij dan "wij horen hier niet bij, en wij hebben het Calvinistische vingertje als eerste in de hand genomen. -
@330
Nou ze zijn in ieder geval heel wat stemmen van AOC-medewerkers kwijtgeraakt. -
Mede door links zijn de asielprocedures dermate lang dat asielzoekers hier ook gewoon doodgaan,ook Nederlanders komen hier in nederland te overlijden omdat de medische zorg faalt.
Alleen stelt groen links hier geen vragen over. -
Kenia is geen feest als je geen toerist bent. In Nederland sterven is beter dan in Somalië leven, zeker als je vrouw bent. Dat ze misschien een kindje had is het enige raakvlak met de meesten van ons. Maar het leven van een Somalisch kindje is anders dan een Nederlands kindje. Normaliter doet dat niet zoveel, totdat de Somalische moeder westerse idealen opvat.
Als we hart hebben voor deze mensen sturen we ze niet terug, maar laten we ze hier inslapen. -
Groenlinks heeft niets te willen.
Simpelweg hun grote scheur houden. -
Ik wil opheldering over aanblijven Halsema...
Stijgers in Politiek
Big Brother comes to the EU:...
Een nieuwe ‘internet-identiteitskaart’ moet...
1 uur 37 minuten geleden door YattaY
Brief aan Henk Bleker
Stemt tot nadenken.....Esther Ouwehand van...
3 uur 10 minuten geleden door vindje
Soest wil af van SGP-burgemeester Arie...
De streng christelijke Noordergraaf zorgde...
5 uur 6 minuten geleden door Cayman
Onderdelen Lenteakkoord in spoedprocedure...
Rutte : Nog voor de start van het...
5 uur 11 minuten geleden door All.you.need.is.love
Rutte: koopkrachtverlies 'heel acceptabel'
De effecten op de koopkracht van de...
6 uur 10 minuten geleden door All.you.need.is.love
Best gewaardeerd
Legaliseer alle drugs wereldwijd - Raymond...
Een wereld waarin alle drugs legaal zijn –...
2 dagen geleden door Matthijs85
Kabinet negeert ultimatum Wilders
De regering geeft geen gehoor aan het...
4 dagen geleden door spark
Onjuiste informatie in de Volkskrant over ESM
In de Volkskrant van 18 mei 2012 staat een...
6 dagen geleden door vindje
'Wilders is door het ESM-protest de...
Zelfs zonder de details van het ESM te...
2 dagen geleden door All.you.need.is.love
President Klaus: 'De Euro invoeren was een...
President Klaus, die weet wat het is om...
5 dagen geleden door Datskebeurt

