De voedselbank in Tiel klaagt over de parkeerboetes die worden uitgedeeld aan klanten die een voedselpakket ophalen. Ondanks een parkeerverbod rond de voedselbank zetten klanten hun auto daar neer als ze hun voedselpakketten ophalen. Dat levert ze een boete van 80 euro op.
Sorteer op:
-
alleen die dikke mercedessen bmw's en audie's krijgen een prent
-
De armen in Nederland: geen geld voor eten, wel voor een auto.
-
Geen wonder dat het aantal voedselbanken en de gebruikers daarvan zo explosief groeit...je kunt daar blijkbaar al terecht als je je gewoon de luxe van een auto kan permiteren...
-
Dit snap ik niet. Klant zijn bij de Voedselbank, maar er wel een auto op na houden?
-
naar de voedselbank
maar wel auto kunnen rijden?
het zal wel aan mij liggen -
er zit al een politie in de tweede kamer bij de wilders beweging,en die wil vast wel wat tuig omruilen met een paar van die strepenlopers
-
Klagen dat je het zo slecht hebt maar niet de moeite nemen om op een eenvoudige manier een boete te voorkomen....
-
Wat willen ze nu?
Een ontheffingskaart omdat je naar een voedselbank moet?
Probeer het eens op de fiets, krijg je ook geen boete.
Met de auto een voedselpakket ophalen is al een dure grap gezien de benzineprijs en afschrijvingen.
Als je die benzine uitspaart kan je ook naar de supermarkt om boodschappen te halen. -
Is dat niet een beetje tegenstrijdig?
Met de auto (die zo'n 25 cent all-in per kilometer kost) naar de voedselbank?
Vervolgens fout parkeren, wat nog steeds voor niemand mag volgens mij, ook niet als je je voedselpakket ophaalt.
En tot slot het CDA dat dit ook nog wil verdedigen?
Belachelijk.
Verkoop je auto, ga met de fiets en je hoeft niet meer naar de voedselbank.
Echt waar, als je een auto hebt, hoef je niet naar de voedselbank. -
Eten kan ik niet meer betalen, daarom ga ik naar de voedselbank. Maar mijn auto weg doen??? Tel eens uit wat je per maand neerlegt voor je auto, voor dat geld kun je toch redelijk wat eten voor kopen. Dus niet zeuren als je een parkeer boete krijgt, ook al sta je voor de deur van een voedselbank.
Het is wel dubbel zo. -
Shoot the frozen duck in the pond.
-
@5 heb je wel eens gehoord dat sommige mensen een ander helpen,met bvb een ritje naar de voedselbank,en ja het ligt bij jou,hersenloos rechts noemen wij linkse dit,maar bij de bruine is dit een vorm van intelligentie en talent een gave van hogere hand,zoals wodan of pluto
-
@12 Het artikel lijkt je gelijk te geven: "Volgens het college zouden er geen cliënten van de voedselbank zijn bekeurd."
-
Deze ook nog ff:
Hybriderijders massaal bekeurd bij voedselbank
Armoede bestaat niet in Nederland. Dat zegt Mark Rutte en dan is het zo. Voedselbanken zijn daarom niets meer dan uitgiftepunten voor dozen met restjes die opgehaald worden door hele zuinige mensen die het zonde vinden als er eten wordt weggegooid. Want wij kennen dan misschien in Nederland geen armoede, dat wil niet zeggen dat je niet solidair moet zijn met mensen in hongerige delen van de wereld. Ga maar eens kijken bij een Voedselbank bij u in de buurt. Louter hybride auto's (en een enkele bakfiets) op de parking, van mensen die normaal alleen maar biologische vissticks, dito preitaartjes en andere onevenredig dure bioproducten met mest- en zandsmaak eten, maar die zich één dag in de week opofferen als voedselbankverlossers om andermans van weggooien geredde restjes te consumeren.
De rest hiero:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/02/ri... -
Met de auto naar de voedselbank.
Contradictio in terminis. -
@12. Je hebt duidelijk het artikel niet eens gelezen voordat je wat brult, hè. Er staat: "CDA-gemeenteraadslid Yvonne Son-Stolk vindt het 'heel erg zuur' dat mensen die zijn aangewezen op de voedselbank ‘ook nog eens worden getrakteerd op een parkeerboete".
Overigens een heel foute stelling, vooral als die afkomstig is van een gemeenteraadslid. Een parkeerverbod is een parkeerverbod en daarvan mogen geen mensen uitgezonderd worden. -
@16 Er zijn genoeg voorbeelden te bedenken:
- Iemand helpt.
- Een zzp-er heeft een auto vanwege zijn werk.
- OV is duurder. -
@18
Weleens aan fietsen gedacht? Ook al heeft een ZZP-er een auto nodig dan hoef je nog niet met de auto naar de voedselbank te gaan. -
de benzine is ook een stuk duurder , op de fiets dan maar halen !!
wat een toneelstuk weer !!!! -
@17 Als je verder leest dan beweert het college dat er geen cliënten zijn beboet. Mevrouw Son-Stolk roept maar wat, of het college roept maar wat. Ik zou daar geeen conclusies aan willen ontlenen.
-
Van wie zijn die auto's waarmee mensen naar de voedselbank komen?
Van henzelf of van een vriendelijk bekende die ook een handje helpt? -
@19 Dus je gaat voor optie 1 (iemand helpt)?
-
@18
Ja natuurlijk, je kan allerlei uitzonderingen verzinnen.
En dan die uitzonderingen tot norm verheffen... -
@24 Waar lees je dat het uitzonderingen betreffen?
-
@22. Wat geeft ' de klanten' in het stukje nu eigenlijk al weg?
iemand die meegaat wordt niet als ' de klant' gezien toch? -
@25
Ik speculeer er net zo lustig op los als jij. -
@24 : Waarom gelooft u de "helpende bekende" niet?
En de andere opties wel?
Vooroordelen?
Of anderen napraten? -
@27 Ben je wel eens een uitkeringsgerechtigde tegengekomen die er een auto op na kan houden? Zo niet, wie speculeert er dan?
-
@28
Waarom neemt u gelijk aan dat het vriendelijke helpenden betreft? -
@14 Volgens het College (wellicht op die bewuste dag)
In werkelijkheid is het wel voorgekomen:"Ondanks een parkeerverbod rond de voedselbank zetten klanten hun auto daar neer als ze hun voedselpakketten ophalen. Dat levert ze een boete van 80 euro op." -
@29
Zat, en ik ben er ooit zelf één geweest. -
@31 Vraag is of met die 'klant' degene wordt bedoeld die de voedselbonnen overhandigt, of dat er sprake is van slordig taalgebruik. Ik vermoed het laatste.
-
@32 Leg een uit, en waarom geef nu af tegen anderen die (volgens jou) hetzelfde doen? Wat deed je toen mis?
-
@34
Het is allemaal prioriteiten stellen. Dát zouden mensen eens moeten leren. Ik kon autorijden omdat ik weinig uitgaf. Had echt geen voedselbank nodig.
Er zijn echt heel veel uitkeringsgerechtigden die ook roken.
Dat vind ik net zo'n tegenstrijdigheid. -
@34 Ik stel een verkeerde vraag want dit hoef ik niet te weten, gaat me ook niets aan. Maar wat ik niet begrijp is hoe je mensen kunt veroordelen op iets wat jezelf hebt gedaan. Dat kllinkt niet consequent en je veroordeelt daarmee in feite jezelf.
-
Wat een onzin. Ook als je geen geld hebt (maar wel een auto, huh?) mag je niet foutparkeren. Klaar.
-
@12
Dan slaat het nog nergens op, want iemand die een voedselbankklant helpt, kan gewoon in de auto blijven zitten en even een rondje rijden zodra die agenten achter hun boom vandaan komen om te bekeuren. -
@36
Onzin, ik zeg toch niet dat mensen geen auto mogen hebben als ze een uitkering ontvangen?
Ik zeg dat ik het een tegenstrijdigheid vind als ze een auto hebben en naar de voedselbank "moeten". -
@33 de bewering staat, jij spreekt slechts een vermoeden uit. Ik heb het al eerder gezien dat mensen in de bijstand en bij de voedselbank er nog een auto op nahielden. Als je dat doet moet je mijn inziens niet klagen dat je niet voldoende krijgt, want je maakt bewust een keuze die je al snel 200-300 euro per maand kost.
-verzekering 20 euro
-wegenbelasting 30 euro
-benzine 75 euro per maand bij 500 km/maand
-onderhoud en afschrijving 100 euro of meer. -
@35 Onze reacties kruisten elkaar. Ik leef van een uitkering maar kan me niet eens een redelijk onderdak veroorloven. En ja, in mijn huidige leven wordt ook wel eens wat geld uitgegeven waar het niet per se nodig is. Ik kan me kritiek goed voorstellen maar het is weinig doelmatig. En dit leven duurt al wat langer dus dan wil je dat ook kunnen volhouden op een enigszins prettige manier.
-
Van iemand die zo moeilijk rond kan komen zou je toch meer voorzichtigheid verwachten.
Dat staat nog los van de vraag of het bezitten van een auto voor deze mensen een verstandige besteding van hun beperkte inkomen is. -
@40 Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je tegenwoordig nog naast je uitkering over een auto kunt beschikken. Zie boven (@41), ik weet waar ik over spreek. En de meeste artikleen zijn uiterst slordig, dus dat vermoeden komt niet uit de lucht vallen. De één spreekt de ander tegen in het artikel, dat zegt mij genoeg.
-
Getverderrie : het staat hier weer vol van de vooroordelen!
-
@23
Ik ga voor de optie dat een auto geen eerste levensbehoefte is. Voor de wat je maandelijks kwijt bent aan je auto kun je een maand eten. -
Ik parkeer mijn Mercedes altijd een blok verder, trek een oude versleten jas aan en in combinatie met mijn uit elkaar vallende schoenen en ongeschoren gezicht is vervolgens succes verzekerd!
-
@43
Breng een bezoek aan Amsterdam en je zult verstelt staan hoeveel uitkeringsgerechtigden een auto hebben. -
Aldus de Elsevier, net zoiets als de Televaag. Beide bladen zijn zeer creatief in het verzinnen van en verdraaien van nieuws.
-
Bij alle voedselbanken is een groot tekort aan vrijwilligers.
Dus : als al die mensen hier met kritiek daar nou eens meteen gaan werken krijgen ze informatie over armoede uit de eerste hand en weten ze een volgende keer beter waar ze over praten! -
Het gaat erom dat je ongeacht de reden niet fout mag parkeren. Als je daar uitzonderingen voor gaat maken is het hek van de dam.
-
Zie ook de oproep van de voedselbank :
Waaromwil onze regering niet dat elke Nederlander voldoende te eten heeft?
http://www.nujij.nl/politiek/waaromwil-onze-reg... -
Haha, met je SUV je gratis boodschappen ophalen.
-
@49
Als je nog een auto hebt gaat het eerder om schijnarmoede. Meestal worden degenen die het echt nodig hebben tegengewerkt door degenen die zichzelf best kunnen redden. In Amsterdam wordt er gevochten om oud ijzer en dat zijn niet de mensen met een vaste baan die dat doen. -
@43 als je een bijstandsgezin hebt (twee ouders en twee kinderen, ongeveer 2000 per maand netto inclusief toeslagen en kinderbijslag) kun je het nog wel veroorloven, maar het gaat wel ten koste van zaken die belangrijker zijn mijn inziens, kleding, sport (iig voor de kinderen) en wellicht een zomervakantie als je goed kient. Mijn prioriteiten zouden daar liggen (en zoeken naar werk).
-
@54 Dat laatste ben ik met je eens, maar hoe wil je dat afdwingen? Gaat de staat bepalen waaraan je je geld mag besteden?
Ik verbaas me echter wel over dat inkomen van 2000, hoe bereken je dat? Dat is nl. aanzienlijk meer dan minimumloon. -
@55
Goed lezen INCLUSIEF toeslagen en kinderbijslag. Er zitten ook toeslagen bij waar iemand met het minimumloon geen recht op heeft. -
@55 een gezin krijgt 100% minimuminkomen netto naar ik het begrijp ( http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bijstan... ), dan vul je dat alles in op de toeslagen website van de belastingdienst met een huur van 500 euro (ik heb er ook 50 euro extra servicekosten bij berekend) en dan tel je de kinderbijslag (130 euro) er nog bij op. Dat is de armoedeval in de praktijk, als je gaat werken krijg je de eerste paar honderd euro die je meer verdiend absoluut niet in het zakje, in tegenstelling, deze geef je waarschijnlijk uit aan vervoer e.d. (je gaat er dus waarschijnlijk op achteruit door te gaan werken en je bent meer van huis haard en kinderen)
Of de overheid moet gaan beslissen? hmmm dat hangt af van de situatie, als de kinderen lijden onder het gedrag van de ouders moet je wat mij betreft ingrijpen, maar dat is nogal een taboe natuurlijk. Als je die verantwoording goed draagt mag je wat mij betreft je eigen keuzes maken. -
Mensen mensen, dit is typisch wederom de Elsevier! Er zijn een paar klachten over de parkeergelegenheid! En ja hoor Elsevier weet het wel!
Als nu een buurman of familielid zo aardig is om iemand te helpen met zijn auto en dan een boete van 80 euro krijgt is natuurlijk de "klant van de voedselbank" daarover zeer ontstemd en voelt zich schuldig!
Maar nee, ze leggen U in de mond dat die mensen in een auto rijden! -
Je wordt wel gescreend en streng ook, wil je in aanmerking komen voor de voedselbank!
-
Uit bericht :
""Rutte : Géén armoede in Nedeland. Nederland minus 15% armen zult u bedoelen"!
Nederland behoort tot het rijtje met de minste armen. 15 procent van de Nederlandse bevolking heeft een inkomen onder de 60 procent van het gemiddelde inkomen, of kan de huur niet opbrengen, rekeningen niet op tijd betalen of boodschappen doen. De situatie is in 2010 gelijk gebleven ten opzichte van 2009.
http://www.nujij.nl/politiek/rutte-geen-armoede... -
@56 @57 De uitkering bedraagt 1336,42 euro, tel daarbij op de huursubsidie en de zorgtoeslag. De huursubisidie (nu toeslag) is gemiddeld 170 euro per maand, dus voor deze groep waarschijnlijk lager. De zorgtoeslag bedraagt 70 euro per maand, dit moet worden vermenigvuldigd met 2 of met 4. De inkomsten bedragen dus ten hoogste 1336,42 + 170 + 4 x 70 = 1786,42 euro. Overige toeslagen worden ingehouden op de uitkering.
-
Haha, die is mooi! Even met de auto naar de voedselbank. Een bijstandsuitkering betekent niet dat je daarvan ook een auto van moet kunnen onderhouden etc. Dat bedrag + huursubsidie, zorgtoeslag etc, is geraamd op het kunnen voorzien in de primaire levensbehoefte en ja, als je dan een auto blijft houden, kost dat gemiddeld een paar honderd euro per maand en dat gaat natuurlijk niet met een bijstandsuitkering. Oplossing: auto verkopen, hoe vervelend dat ook is... Iedereen in Nederland moet minimaal elke dag te vreten hebben en een dak boven het hoofd. Daar ben ik helemaal voor, maar het is niet de bedoeling dat mensen die in de bijstand zitten, ook nog eens op kosten van werkend Nederland zich een auto etc kan permiteren.
-
@59 ik vraag me af hoe ze dat doen: http://www.voedselbankennederland.nl/index.php?...
Want met die normbedragen komt niemand in aanmerking voor de voedselbank, behalve mensen die onder curatele staan. Ze mogen mij uitleggen wat leefgeld exact is, en wat de vaste lasten zijn die mogen worden afgetrokken. Want als de autokosten eraf mogen worden getrokken is het gunstig om die aan te houden !!! -
Soms is men gehandicapt en krijgt men aanpassingen of hulpmiddelen anders weet ik ook niet waarom men in een auto kan rijden als minima zijnde.
-
Als die auto's van "bekenden" zouden zijn, zoals de goedpraters suggereren, dan loop je geen boete op aangezien de bestuurder dan weg kan rijden zodra er parkeercontroleurs aankomen.
-
@2 Ik betaal ook niet altijd graag voor een auto. Maar bij veel bedrijven vooral als zijnde "flex"werker. Hoe dat tegenwoordig heet. Verwachten ze dat je eigen vervoer hebt zodat je niet afhankelijk bent van het O.V. Het ontnemen van de auto van deze mensen zal hun kansen op de arbeidsmarkt behoorlijk verkleinen.
Ik zie dit gewoon als een keus. Of "wij" betalen hun het eten en vergroten hun kans op een baan. Sollicitatie plicht hebben zij namelijk toch al. Of deze mensen doen de auto weg en wij hoeven geen voedselhulp meer te doneren. De uitkering betalen wij toch al, en nu waarschijnlijk langer omdat hun kansen verkleinen. -
@63 Als ze onder curatele staan dan hebben ze geen auto.
-
geloof dr niks van Elsevier
-
@61
Kinderbijslag? -
@65 Ze liepen mee naar binnen om te helpen boodschappen dragen. Gebrek aan inlevingsvermogen? Maar wel beschuldigen!
-
@68 Ooooo Elsevier, zo ineens helemaal duidelijk!
-
@69 Ik las dat alle overige toeslagen worden ingehouden, dus ook kinderbijslag.
-
@67 ik ken dr wel eentje hoor.. er wordt gezegd; wat ze met die 50 euro per week doen die ze krijgen is hun eigen zaak. als ze daar liever benzine voor kopen dan eten, dan moeten ze dat zelf weten..
-
Ik zie hier veel reakties op het zg autobezit van clienten . Kennelijk hebben jullie het hele verhaal niet gelezen . Aan het einde van het verhaal wordt door het college bevestigd dat clienten van de voedselbank niet zijn bekeurd . Maar het bekt natuurlijk wel erg lekker om je alleen op de auto te focussen . Als je Elsevier leest dan moet je wel het hele verhaal lezen .
-
@61
Bovendien geldt voor heel veel uitgaven ook nog eens dat ze (deels) vergoed worden.
Schrik je zelf niet van €2000,- netto?
Ik (5 dagen per week) verdien met mijn vrouw (3 dagen per week) niet veel meer. De kinderen moeten wel naar de creche, omdat we werken.
Van €2000,-- netto zouden we prima kunnen rondkomen. We zouden dan geen kosten voor de creche meer hebben. We zouden dan de hele dag kunnen koopjesjagen. Bovendien zouden we dan geen werk gerelateerde stress meer hebben, zouden we het huishouden mooi overdag kunnen doen. Zou een veel relaxeter leven zijn. Maar goed, ik ben geen uitzuiger. Want dat zou betekenen dat andere mensen weer extra hard zouden moeten werken om mijn gezin te kunnen onderhouden. -
@61
Kwijtschelding van gemeentebelasting en waterschapsbelasting? -
@70
Als het eenmalig is zou dat zo kunnen zijn (je bent nog niet op de hoogte van parkeercontrole), maar voor een gemeenteraad zich ermee gaat bemoeien worden er dus aan de lopende band boetes gegeven. Maw als je dat weet blijf je als bestuurder in de auto, tenzij dat niet kan omdat je zelf je pakketje op moet halen. -
Jammer dat dit in het nieuws komt. Profiteurs zijn er altijd maar de meeste klanten van de voedselbank kunnen alleen dromen van een eigen auto.
-
@67
Onzin, als je onder curatele staat, onder de WSNP valt kun je best een auto hebben. Bijvoorbeeld voor je werk. Ook in de bijstand kun je een auto hebben met een waarde tot € 5500, en je nieuwe auto lekker gemakkelijk op andermans naam. Geen haan die er naar kraait. -
@74
Het is juist de voedselbank die klaagt dat hun cliënten een boete krijgen. Het college gaat om de gemeenteraad van de gemeente Tiel. -
@72
Nou, dat moet je dan maar eens aantonen. Ouders krijgen namelijk voor elk kind kinderbijslag. Dat wordt niet ingehouden hoor!
"Kinderbijslag hangt niet af van het inkomen van de ouders, dit in tegenstelling tot het kindgebonden budget, een inkomensafhankelijke tegemoetkoming in de kosten voor kinderen, die sinds 2009 bestaat."
Bovendien is het niet €130,-- zoals #57 zegt, maar €90,-- per kind per maand (dus €180) en daar bovenop nog €120,-- aan kindgebonden budget. Dus €300,--
Dat optellen bij uw 1786 = 2086 euro netto per maand. -
hmmm ik verdien boven modaal en ik maak me zorgen over de benzinekosten. Deze mensen zijn klant bij de voedselbank en daar durven ze hun gezicht te laten zien terwijl ze net uit een auto stappen?!?!!? Ik rijd helemaal niet veel en heb een kleine auto die gem. 1 op 12 rijd en dat kost me ong. 200 euro per maand. Van die 200 euro kan je met gemak boodschappen doen 4 x 50 euro per maand. (ja nu zal dit bedrag per gezin schelen, maar ik ben alleenstaand en betaal 50 euro per week aan luxe boodschappen, hiermee bedoel ik kogelbiefstuk, zalm, alleen A-merk etc. etc.)
-
@76
Halleluja. Inderdaad. Nog meer. Echt, je kan veeeeeeel beter thuis zitten dan werken. Bovendien zijn er ook nog eens heel veel die naast de uitkering gewoon lekker zwart bijverdienen (en zeg niet dat het niet zo is, ik ken ze namelijk). Deze lui hebben een groter uitgave patroon dan ik. Maandelijks naar bioscoop. Pretparken, vakanties, nieuwste apparatuur.
En het ergste is nog: Veel wordt via internet op afbetaling gekocht, waardoor ze schulden maken (ik ken twee voorbeelden). Er komt een tijd dat ze de rente over deze schulden niet meer kunnen betalen. Dan gaan ze gewoon de schuldsanering in.
Nogmaals: UITZUIGERS!!! -
@79, Oke, dus ook iemand die onder curatele staat kan daarnaast een auto hebben vanwege werk. Dat klinkt eigenlijk alleen maar heel erg redelijk want zonder werk zouden deze mensen nog duurder zijn voor de samenleving. Maar dat neemt nog steeds niet weg dat zij met 180 euro per maand zijn aangewezen op voedselpakketten. Het enige puntje van kritiek zou dan zijn dat ze voor deze éne keer de fiets hadden kunnen nemen om een beetje brandstof te besparen. Dus eigenlijk verplicht je deze mensen ertoe om naast de voor hen noodzakelijke auto ook nog eens een voor hen wellicht overbodige fiets aan te schaffen en te onderhouden. En dat van 180 euro in de maand.
-
@84
Laten nu steeds meer werkgevers eisen dat je met het OV moet reizen. -
wel eens gehoord van mensen die invalide zijn, slecht ter been, alleen staande moeders die niet op de fiets en het voedselpakket, en de kinderen mee kunnen nemen? en zo zijn er nog wel legio,s redenen te noemen dat mensen hun auto niet kunnen missen, de buurtsuper is weg afstanden naar een winkel is veel verder dan vroeger.
-
@2 Wie zegt dat ze met de eigen auto komen. Typisch rechts gestigmatiseer weer. Misschien worden ze wel gebracht door een kennis vanwege het dure OV.
-
@61
bruto bijstand 1562.33 ---> netto 1306.70
huur (500 huur 50 service) --->269 toeslag
kindgebonden budget ---> 123 toeslag
zorgtoeslag ---> 145 euro
kinderbijslag--->130 euro
Totaal 1973.7 Een kleine 30 euro verschil omdat ik even de netto bedragen voor bijstand had gebruikt in plaats van bruto (die worden namelijk niet gegeven) Het verschil is dus marginaal. Je berekent het dus niet goed, kinderen betalen overigens geen zorgverzekering. -
Ja het is erg om je voedsel bij de voedselbank te gaan halen - iedereen doet dat graag. Omdat het zooooo leuk is en zoooo gratis en omdat ze allemaal zulke dikke vette rijke profiteurs zijn...
Tsk tsk tsk. Rare mensen lopen hier rond - beetje ubersimplistisch en waarschijnlijk bang dat ze eventueel iets teveel moeten DELEN met anderen.
Er zal vast wel eens een profiteur tussen zitten en er zijn vast ook mensen die wellicht nog onterecht in een autootje rijden, maar over het algemeen is het echt niet zo dat de Voedselbank er is om werkende mensen uit te zuigen en geld en spullen over te hevelen naar een of ander profiteursclubje - wie DAT denkt is volgens mij nogal in de WAR en/of heeft een anders issue naar keuze.
MAAR ga er vooral ZELF eens kijken, zou ik ZO ZEGGEN, voordat je een OORDEEL hebt en praat eens met de mensen die er komen! Veel plezier / of niet. -
@88
Nu nog de belastingen die kwijt worden gescholden erbij optellen en je zit weer boven de 2000 euro. -
HIER ook nog ff voor alle ZEURKOUSjes en co:
Donateurs
Donateurs
Voedselbanken Nederland heeft geen inkomsten als gevolg van verkoop. Wij stellen de voedselpakketten immers altijd gratis ter beschikking. Onze operationele kosten proberen wij laag te houden (zo werken we uitsluitend met onbetaalde vrijwilligers) en we betalen niet voor voedsel. Ook onze bestuurders worden niet betaald. Veel zaken financieren we door giften van bedrijven, instanties en service clubs. Gemeentelijke overheden geven in veel gevallen een subsidie.
Deze bronnen van inkomsten zijn bij lange na niet genoeg om al onze operationele kosten te dekken. Wij hopen dat u donateur wilt worden voor een langere periode, maar zijn ook ontzettend blij met een eenmalige gift.
Wij zijn door de belastingdienst erkend als ANBI. Dat wil zoveel zeggen dat u gift (onder voorwaarde) aftrekbaar is voor de inkomstenbelasting. Uw gift wordt dus voor de volle 100% nuttig gebruik door Voedselbanken Nederland.
Uw gift komt ten gunste van de landelijke organisatie van voedselbanken. Indien u de voedselbank bij u in de buurt wilt ondersteunen kunt u zich daar aanmelden als donateur.
Het geld dat u doneert aan de landelijke organisatie wordt voor het grootste deel doorgegeven aan de voedselbanken in Nederland. Een klein deel wordt gebruikt voor de landelijke kosten zoals het onderhoud van de website. Een deel wordt aangehouden als calamiteiten fonds en het resterende bedrag wordt naar rato verdeeld over de regio's.
http://www.voedselbankennederland.nl/index.php?... -
@86
Vrijdagmiddag tussen 13:00 en 15:00 uur. De tijden dat kinderen op school zitten, dus één doelgroep kan gerust op de fiets het voedselpakket halen. -
@12 Hoeveel alcohol is er nodig om een reactie op zo'n super warrige manier te kunnen dichten? Er is geen touw aan vast te knopen!
-
@81 kinderbijslag is leeftijd afhankelijk ik ban van 2 kinderen onder de 5 uitgegaan. Kinderbijslag voor 5-11 en voor 12-18 is wel hoger dat levert respectievelijk 13 en 27 euro per kind meer op
-
@86
Vroeger ging iedereen op de fiets naar de supermarkt. Zelfs als mensen een dorp verder moesten werd de fiets gebruikt. Het gaat hier gewoon om het ik ben lui en wil niet lopen/fietsen syndroom van de afgelopen twintig jaar. -
@90 het gaat al snel omhoog weer, maar ik heb echt medelijden met de werkende mensen met een minimaal loon.
-
@96
Ik heb al jaren medelijden met de werkende mensen met het minimumloon. Die worden dubbel genaaid. In eerste instantie door de overheid die ervoor zorgt dat er uitkeringstrekkers zijn die het beter hebben. Daarnaast door de werkweigeraars die een uitkering krijgen en het beter hebben dan de mensen met een minimumloon die meebetalen aan het in stand houden van de uitkeringen. Vandaar mogen werkweigeraars van mij direct hun uitkering kwijt raken, dus niet die laffe korting met vijf procent of tien procent. -
@88
Kinderbijslag is eerder €180 voor twee kinderen.
Vergeet niet kwijtschelding van waterschapsbelastingen en gemeentelijke belastingen zoals #76 terecht stelt (toch ook ruim €100,-- per maand). -
Werken voor een loon tot ca. € 250 boven het minimum loont niet, althans niet in sommige gemeenten die toeslagen geven, en de meeste gemeenten doen dat.
http://www.denhaagtekijk.nl/loon-uitkering-aug-...
http://www.denhaagtekijk.nl/1-archief-2006-2011... -
#12, dat ideetje komt gewoon niet in de onderbuikjes op.
Ook niet dat menige voedselbankganger gewoon werkt maar daar niet reëel van leven kan, intussen mooi wel een voertuig nodig heeft.
Menigeen hier schijnt jaloers te zijn. Mooi: inleveren je voertuig en 't grootste deel van je leefgeld, dan hoor je er fijn bij. -
Voor degenen die hier aan het mekkeren zijn over de auto(`s) van voedselbank klanten, zou het misschien zo kunnen zijn dat die mensen een auto nodig hebben om zich te kunnen verplaatsen?
@12 de toon ..., Héhé je bent de 1e die wakker is ++++ , de eerste 11 hebben behoorlijk wat problemen met het nadenken, jammer die kom je ook meestal op dezelfde draadjes tegen, draadjes als deze.
Er zijn (voor de dombo`s onder ons) behoorlijk wat regeltjes waar je aan moet voldoen, voor je een pakket kan halen! -
@99
Ik heb een relatie met iemand die een bijstandsuitkering had. De afgelopen jaren is ze honderden euro's achteruit gegaan aan toeslagen en kwijtschelding van belasting. Waar ik liep te klagen over de bijstandstrekkers en zij liep te klagen over de mensen die veel verdienden begrijpen we elkaar nu een stuk beter.
Zij heeft ondanks haar handicap allerlei regelingen geweigerd waar ze recht op had en daar heb ik heel veel respect voor. Zeker als ik zie dat het juist de mensen zijn die niet willen profiteren die door de overheid extra hard worden aangepakt (en dus niet de personen die met een uitkering overal vooraan staan).
Ze heeft zelf meer begrip gekregen voor de mensen die werken en wel alles moeten betalen.
We hebben beiden ingezien dat er geen eerlijke verdeling is, want degenen die het meest willen profiteren worden vaak bevoordeeld. -
Nog wat info mbt de Voedselbanken:
Missie en strategie
Missie
Wij gaan verspilling van voedsel tegen door dit bij bedrijven in te zamelen en gratis te verstrekken aan mensen die in Nederland onder de armoedegrens leven. Wij werken uitsluitend met onbetaalde vrijwilligers.
Kerngetallen
Wekelijks eten ca. twintigduizend gezinnen, ruim vijftigduizend mensen in Nederland van het voedselpakket dat zij gratis van de voedselbank krijgen. Om in aanmerking te komen voor een voedselpakket mag men als alleenstaande niet meer dan 175 euro per maand overhouden na aftrek van vaste lasten zoals huur, gas, water, licht en verzekering. Voor gezinnen gelden andere richtlijnen. Elk jaar worden meer dan negenhonderdduizend pakketten uitgedeeld.
De voedselbank betaalt niet voor voedsel. Het werk wordt op dit moment verricht met zo’n zesduizend onbetaalde vrijwilligers.
Strategie
Er wordt gewerkt aan twee strategische thema’s:
voedsel en een zo eerlijk mogelijke verdeling over Nederland
sneller, handiger, goedkoper en tegen zo laag mogelijke kosten
Voedsel en een eerlijke mogelijke verdeling over Nederland is natuurlijk gericht op de cliënten die worden geholpen én op het voorkomen dat goed voedsel wordt vernietigd en dat het voedsel zo eerlijk mogelijk tussen de voedselbanken onderling wordt verdeeld. Het voedselpakket is altijd bedoeld als tijdelijke noodhulp.
Sneller, handiger en tegen zo laag mogelijke kosten is een meer intern gericht thema. Dit raakt zaken als logistiek & distributie, inkoop, intake en screening cliënten, subsidieververwing, donateurmanagement, huisvesting, enzovoort. Leren van elkaar en gebruik maken van gratis externe expertise met als doel dat de machine nog soepeler gaat lopen.
http://www.voedselbankennederland.nl/index.php?...
En nog wat fotos van al deze "gemene mensen" die ozo hard en asociaal profiteren van "uw" (wellicht wat al te zuur verdiende) centjes:
http://www.noordhollandsdagblad.nl/migration_ca...
http://eindhoven.dichtbij.nl/sites/eindhoven/fi...
http://www.kerkgroet.nl/activiteiten/voedselban...
http://www.cdja.nl/images/photos/voedselbank02.jpg
http://www.google.nl/search?client=opera&rls=nl...
Een grote schande is het!
Ook dat sommige mensen dan hun Ferrari voor de deur parkeren om voedsel te brengen, te halen of iemand even te helpen! BEBOETEN DIE LUI en SNOEIHARD en allemaal heeeeeel hard erover gaan zeuren en mekkeren op nujij.nl - das het beste! Is het boerka-verbod alweer volledig uitgemolken?Gaat ook snel;) Geheheh:D oja >>
SARC-ff-lekker-een-eind-OFF
:D -
@101
Alleen heeft de voedselbank niet de mogelijkheid om deze regels te controleren. -
#104, in werkelijkheid wordt er elk half jaar precies gecontroleerd.
-
Wel vreemd dat mensen met de auto naar de voedselbank gaan. Iederen weet wel wat het bezit van een auto kost. Wegenbelasting, benzine, onderhoud. Dit is allemaal niet goedkoop. Waar hebben deze mensen de auto voor nodig? Ik neem aan dat zij er niet mee naar het werk gaan.
-
#106, zie #100.
-
Zolang ze een auto kunnen rijden geen gratis voederpakket.
-
Met de auto een voedselpakket ophalen? Niet te geloven!!
-
#108, dan maar wegkwakken al dat voedsel dat aan de datum is, nietwaar? Zie #100.
-
#109, zie #100.
-
@102 Ik bllijf het een beetje dom vinden, als je wettelijk ergens recht op hebt is het toch geen schande?
Honderden euro 's achteruitgegaan, zoals gesteld? Wat wil je (ex) vriendin nu eigenlijk? -
#112, mijn gedachte ook, maar ik begrijp het wel. De schaamte van de armoede, opgelegd en aangeleerd, heel jammer altijd. 9 of meer op de tien reacties hier laten zien hoe dat gaat.
-
Iemand die meent zijn auto te kunnen/mogen parkeren, daar waar het niet mag, dient gewoon een boete te krijgen. Klant van de voedselbank of niet.
-
Dit bericht is gewoonstemmingsmakerij ipv een op waarheid gestoelde feit.
-
@104 Boomshanga,
Ik heb er idee over hoe men dit kan regelen, mijn mening is dat er op NUJIJ velen met een vooroordeel klaarstaan.
Ik heb geen bijzondere bijstand nodig maar, ik ben wel afhankelijk van een auto, en kan dat niet meer zijn er nog vrienden en familie met een auto die mij heen en weer willen brengen.
Als dat laatste zou gebeuren ben ik dan ook zo`n uitnemer, zoals veel van die mensen hier worden bestempelt door reageerders?
Ik dacht het niet, het zegt niets over de mensen die de voedselbank nodig hebben, maar wel over veel reageerders hier. -
tja het zit zo mensen..in ons land worden verschillende iddeën uit verschillende groeperingen geinitieerd..hoera...maar wel aan de regels houden, anders krijg je chaos...!!!
boete??? omdat men bang is voor chaos
geen boete??? is de voedselbank andres dan een supermarkt opeens???..verklaar....
gelijkebehandeling?? gaat het om voedsel of eigenlijk toch wel verdeling van inkomen....
als het om verdeling van inkomen gaat...dan is een boete wel grof
als het gaan om voedsel..dan is een boete wel op zijn plaats als u chaos veroorzaakt.. -
Tja, afhankelijk zijn van een voedselbank en dan niet bedenken dat je wellicht geld uitspaart met goed parkeren!
Heb je geen geld genoeg? Dan rij je altijd de toegestane snelheid en zorg je er verdorie voor dat je daar geen onnodig geld aan kwijt bent! -
@117
Eh... Ik volg u even niet hoor? -
Blijkt maar weer dat absolute armoede in Nederland niet bestaat!
-
Helaas voor de Simplistische Partij
-
@48 of is het bij JOUW zo dat als JIJ iets leest dat JOUW niet bevalt, het NIET waar is. grootsheidswaanzin als je 't mij vraagt.
denk dat je het beter bij joop.nl kan houden vriend -
Staat er eigenlijk wel een goed duidelijk zichtbaar verkeers bord dat daar niet geparkeerd mag worden .
Dat lijkt mij zinniger dan een zinloze discussie over hoe arm je moet zijn voor een voedselbank.
Namelijk iemand met een baan een eind weg kan in financieele problemen zijn gekomen lang nadat ie een auto aanschafte. -
Gaat toch over parkeren , is er een parkeerverbod en je gat er staan dan doe je het je zelf aan, of het bij de voedselbank of weet ik waar is.
-
@122 Ehhh... iets met 'bezittelijk voornaamwoord' en schreeuwen. Dat is de toelichting bij het minnetje dat ik je niet gegeven heb maar je wel verdient.
-
Zolang je nog benzine kunt betalen de verzekering betaald en ook nog wegenbelasting kan afdragen dan heb je volgens mij nog niets bij de voedselbank te zoeken, het lijkt me meer op z`n plaats bij een arbeidsburo te parkeren
-
Vreemd , maar als je bij het arbeidsbureau gaat kijken of vroeger de sociale dienst , of in een sociale huurbuurt dan struikel je over de nieuwere modellen auto's
Tsja prioriteiten -
Waar mensen zich vandaag de dag al over ergeren.....
Het lijkt wel of ze het juist opzoeken. -
@127 Moeje hier eens gaan kijken (bij de bailout boys;) >>
Wat zou deze meneer voor de deur hebben staan?
Lloyd Blankfein's $27 million four bedroom at 15 Central Park West
GOLDman's CEO bought into the brand-new 15 CPW skyscraper in 2007.
Ik denk dit ding:)
http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2...
Of deze:
Stephen Schwarzman's $30 million triplex at 740 Park
Blackstone's CEO has 11 fireplaces, 37 rooms, 43 closets, a gym, sauna, steam room, billiards room, screening room, and servants' quarters.
http://www.businessinsider.com/most-expensive-b...
Deze auto staat hier vermoedelijk voor de deur:)
http://www.bypassfanpages.com/wp-content/upload...
Allemaal "eerlijk" verdiend natuurlijk met keihard "werken", net als de vertrekbonussen van diverse mensen zoals deze twee bijv:
Jan Bennink bij Numico 74 miljoen euro.
Rijkman Groenink bij ABN Amro (inmiddels een omgevallen staatsbedrijfje) 30 miljoen.
http://www.intermediair.nl/artikel/naar-de-top/...
Uitkeringstrekkers, bankiers en CEO's het is allemaal 1 grote graaiende pot nat! Op de uitkerings-bedragen na dan - en het harde "werken" natuurlijk;)
Kunnen "we" ook niks aan doen - zit veel Europeanen (en dus Amerikanen) en zeker ook Nederlanders in het bloed vermoed ik zomaar. Zie de grootgraai casus quo plunder geschiedenis van ons vaderlandje en onze eerdere hebzucht en drang tot snel rijk worden zonder te werken:
Bollengekte:
Tulpenmanie was een hausse in de tulpenhandel in Holland en Utrecht die rond 1634 opkwam en waaraan begin februari 1637 een abrupt einde kwam. Het verschijnsel wordt ook wel tulpomanie, tulpenwoede, tulpengekte, bollengekte of bollenrazernij genoemd. In de Nederlandse Gouden Eeuw bereikten de prijzen van de nieuw geïntroduceerde tulpenbollen extreme hoogten. In januari 1637 werden tulpenbollen verkocht voor meer dan tien keer het jaarsalaris van een ervaren vakman, en waren ze ongeveer evenveel waard als een Amsterdams grachtenpand. Ook werd er gespeculeerd in opties op tulpen, die op dat moment nog in de grond zaten. De Tulpenmanie wordt door economen gezien als de eerste uitgebreid beschreven bubbel (speculatiegolf) in de wereldgeschiedenis. De term tulpenmanie wordt vaak gebruikt als metafoor voor een grote economische bubbel.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tulpenmanie
Nu maar hopen dat we nooit meer bloembollen te hoeven gaan eten.
En zo is de cirkel weer rOnd.
Leve de VOC mentaliteit!
:D -
Tja, omdat er staat: 'klanten van de voedselbank' trekken de meeste mensen de conclusie dat het hier gaat om 'klanten van de voedselbank'. De redenering hierbij behoeft geen uitleg.
De schrijver van dit stuk had er beter aan gedaan om eea anders te formuleren.
Voorbeeld: Automobilisten die hun voertuig bij de voedselbank fout parkeren, worden beboet.
Allicht dat er dan nog steeds mensen zijn die denken dat die wagens van de voedselbankklanten zijn maar ja, volmaakt zal het nooit worden.... -
@83 ik ken iemand die ook in de schuldsanering zit, heeft hulp van maatschappelijk werk, krijgt zelfs schoonmaakhulp wegens "psychische, natuurlijk niet aantoonbare " klachten..
pas hadden wij werk voor hem en weet je wat ie zei: ik wil het niet want ik heb nu zoveel "opgebouwd" dat raak ik dan allemaal kwijt en dan verdien ik straks nog minder.
wie is er nu eigenlijk gek hier ? ik stem in iedergeval geen sp meer -
@130. Ehh, nee, omdat er staat dat de voedselbank van Tiel zelf klaagt dat ' haar klanten' parkeerboetes krijgen.
Dan kunnen we redelijk veilig aannemen dat het om klanten van de voedselbank gaat toch? -
Omdat we niet eens normaal kunnen parkeren bij de voedselbank, gaan we altijd met de taxi.
Henk & Ingrid -
Ik vraag me af hoe mensen met een gezin met twee kinderen, laat staan 3 of 4, goedkoper uit zijn met het openbaar beroerd dan met een goedkoop autootje met de goedkoopst mogelijke verzekering en zuinig rijgedrag, bijvoorbeeld.
-
Volle tank benzine kan je ook anderhalve week van eten. Only in THE netherlands.....
-
Daarom vraag ik het me ook af. Heb geen auto, dus ... Dat is wel erg zuur. Want dat OV lijkt me ook met zo'n clubje nauwelijks op te hoesten. Iedereen moet naar school, werk, sportclub, tsjonge. En dan nog bij familie en vrienden langs zeker, lijkt me moeilijk.
-
Een boete van 80 euro die ze niet kunnen betalen wordt na de 2e verhoging 230 euro (schatting) daarvoor had je zeker 2 weken lekker kunnen eten...
Begrijp niet echt dat mensen eten moeten krijgen van een voedselbank, toen ik in de WW liep kreeg ik meer geld dan bij me werkgever elke maand....
Oke ik had geen dikke wagen om in te rijden maar kon prima rond komen en dan maar even die verroeste fiets gebruiken of leenauto.
Er zijn zoveel banen beschikbaar op dit moment, ik ging pas aan het werk toen een werkgever me veel meer betaalde als me vorige werkgever...
Dit duurde bijna 3 maanden en dat valt nog mee vind ik.
Maar eten halen bij een voedselbank hoe erg in de crisis moet je dan zitten vraag ik me af.... geen familie die even kan bijspringen...?
Ik verveelde me de eerste week al kapot toen ik in de ww zat en ben gaan zwart klussen elke dag zo had ik toch 2000 euro in de maand "extra"
Maar er zullen wel hele goede redenen voor zijn dat mensen hier eten halen, lui zijn bijvoorbeeld of het leven niet meer zien zitten vanwege alle schulden.
Want geen baan kunnen vinden is wel een heel groot leugen 18.600 vacatures staan er op nationalevacaturebank.nl
En als je geen 2 linkerhanden hebt kijk je op marktplaats of er iemand een klus voor je heeft, gewoon zwart ZOALS HET HOORT of je moet zo hopeloos zijn dat je helemaal niks meer durft te ondernemen.... dan blijf je maar arm. -
@134
Dan nog. Je kunt toch ook op de fiets naar de voedselbank. Of anders de moeite nemen om een stukje verderop te parkeren. Als jij tussen 13.00 en 15.00 in staat bent op een pakket op te halen, heb je vast nog wel 5 minuten extra. -
ik woon in Tiel,
en dit isecht een onzin artikel van Elsevier -
Met de auto naar de voedselbank...
Ben ík nou gek geworden dat ik dit niet begrijp? -
Waar blijft die iPhone applicatie voor gratis parkeren bij de Voedselbank??
-
@134 En hoe vaak gaat een gemiddeld gezin per maand op pad voor een reis die niet binnen loop of fietsafstand ligt? Voordat je zeg 250 Euro per maand aan buskosten toe komt moet je best je best doen.
-
Ik vind het echt knap dat de gemiddelde nujij'er niet alleen in de portemonnee van een ander kan kijken, maar óók nog weet te vertellen hoe dat geld daar gekomen is. En vervolgens meent een oordeel te mogen vellen over hoe dat geld besteed wordt.
Wie van jullie heeft al gekeken op de website van de voedselbank in Tiel? Staat daar expliciet genoemd dat je van de bijstand moet leven om in aanmerking te komen voor een voedselpakket?
Of zou het ook kunnen dat mensen die, na een periode van werkloosheid, veel lager werk aanvaard hebben (en daar een auto voor nodig hebben) minder dan het op de website genoemde bedrag te besteden hebben...
En degenen die zo goed weten waar je financieel gezien allemaal "recht" op hebt als je op het sociaal minimum zit; jullie gaan uit van de maximale bedragen, maar zou het kunnen zijn dat iemand recht op minder toeslagen heeft?
Zo lang je zelf niet in de situatie zit is het zooo makkelijk om een ander af te fakkelen.... -
@_KapNah_ (#143) Je hebt helemaal gelijk met je scenario, ik verontschuldig me bij deze voor m'n gebrek aan inlevingsvermogen en verwijder meteen m'n foute bijdrage #140.
O nee, dat gaat niet op NUjij... -
Ik werk maar kan me geen auto veroorloven,Dat is de grootste fout die mensen maken in de bijstand. Ten koste van alles auto blijven rijden waar door ze zich zelf en hun kinderen te kort doen.
En je kunt van alles beredeneren waar je de auto voor nodig heb. En in sommige gevallen door ziekte
Kan ik het me voorstellen -
Een collega van mij klaagt steen en been over de slechte inkomsten, problemen met de bijstand etc..Intussen rijdt hij een auto die kostbaar is in onderhoud, is onlangs weggesleept door een takeldienst en heeft hij onlangs een nieuwe flatscreen gekocht...Zijn vrouw zit thuis en is net bevallen van hun tweede kindje. Over prioriteiten gesproken...Ik ga zo weer met de fiets naar het werk, ben benieuwd hoe het met hun kindje gaat...
-
Tjs, als je 1,75 per liter benzine kunt betalen, het onderhoud en je verzekering, dan zou ik maar eens gaan nadenken...
Het is niet dat ik mensen hun auto niet gun, maar iets wat je niet kunt betalen moet je niet kopen....En als je dan moet kiezen tussen de voedselbank en een auto, nou dan zou ik die auto eruit gooien en weer gewoon naar de supermarkt of de markt gaan (zeker als er kinderen in het spel zijn). -
@137 dj vortex,
Wat een onzin verhaal hang je daar op, in de WW meer krijgen dan dat je werkt, en over dat zwart werken is mijn wens, ik hoop dat er van het UWV iemand meekijkt en dat ze jouw IP adres kunnen achterhalen.
Mocht je alleen maar trollen hoop ik dat je als je niets zou hebben gedaan, zij jouw hele boekhouding overhoop halen en het je lekker lastig maken. -
Ik heb mij ook verbaasd dat ze met de auto komen. Ik heb de massa auto's bij de voedselbank ook gezien. Ze blokkeerden zelfs de weg Ook splinternieuwe bedrijfswagens!!! Schnade.
-
Elsevier mensen, Elsevier!
-
@148 ik kreeg echt meer had alleen geen auto een auto die normaal 350 netto per maand kost...
Waarom is mijn mening onzin? het UWV zit elke dag achter je reet aan zodat je werk blijft zoeken, anders zetten ze je uitkering stop.
70 procent van je laatst verdiende loon: als mijn auto 350 netto koste elke maand hou ik toch meer over bij het UWV? heb alleen geen auto, heb ik wel om gevraagd maar vonden ze niet grappig :p
Als je goed zwart klust kan je dat gewoon overal vertellen er is namelijk niks te vinden...
Het UWV heeft zelf bijna geen personeel meer die zijn ook allemaal ontslagen op een enkele na.
Mijn punt was dat ik niet thuis kan zitten en niks doen de hele dag,
ik moet bezig zijn en als ik geen werk heb ga ik toch zwart klussen?
Alsof ik de enige ben die dat doet haha zelf mensen bij de belastingdienst werken zwart om voor iemand zijn aangifte in te vullen.
Zo zit het nou eenmaal in elkaar: voor niks gaat de zon op, de rest kost geld!
Stijgers in Politiek
Kunduzakkoord desastreus voor herstel...
SP-leider Roemer heeft vooral kritiek op...
2 uur 28 minuten geleden door operator_4
'Europa's toekomst is supra-nationaal'
Uitbreiden of niet? Die vraag lijkt niet...
4 uur 33 minuten geleden door All.you.need.is.love
'Mensen moeten budget alweer aanpassen'
Als de bezuinigingsmaatregelen die zijn...
5 uur 38 minuten geleden door Mijn.nick.is.nick.
Voorjaarsnota: forse tegenvallers door...
De grootste tegenvaller is een extra...
6 uur 49 minuten geleden door Cayman
Beloofde verhoging AOW-uitkering van de baan
De extra verhoging van de AOW-uitkering die...
7 uur 51 minuten geleden door Mijn.nick.is.nick.
Best gewaardeerd
ChristenUnie stemt niet in met permanent...
De ChristenUnie stemt niet in met het...
3 dagen geleden door Opgewarmde prak
Legaliseer alle drugs wereldwijd - Raymond...
Een wereld waarin alle drugs legaal zijn –...
2 dagen geleden door Matthijs85
Onjuiste informatie in de Volkskrant over ESM
In de Volkskrant van 18 mei 2012 staat een...
6 dagen geleden door vindje
GroenLinks verliest drie zetels in peiling
GroenLinks heeft deze week in de peiling...
5 dagen geleden door dutchoyibo
Oppositie rekent Rutte recessie aan
Een groot deel van de oppositie rekent het...
1 dag 8 uur geleden door onderdeurtje

