In 2008 meldden 7 EU-landen 515 pogingen tot terroristische aanslagen. Slechts 1 daarvan was afkomstig van moslimzijde. Zo blijkt uit het trendrapport van Europol: the European Union Terrorism Situation and Trend Report (TE-SAT) 2009.
Sorteer op:
-
Spreek even voor jezelf, wil je?
Ik ben helemaal niet bang voor Moslims, EN...
Zie er geen ENKELE reden toe... -
Wat de moslims ook doen is nooit goed, een daad van de moslims is genoeg om hun gal uit te spuien hier, bah!
-
Ik ben zelf een moslim. Ik respecteer mijn medemens, heb nooit een bon of een boete gehad en ben nooit aangehouden door de politie. Maar toch zien mensen mij tegenwoordig als minderwaardig, dit klinkt nu wel heel zielig maar ik zie hoe mensen mij aankijken op straat terwijl ik ze helemaal niks aangedaan heb. Omdat er een aantal achterlijke Marokkanen of moslims bestaan die criminele/terroristische daden begaan betekend het niet dat we allemaal zo zijn. De meerderheid is nog altijd vredig. Jammer dat het negatieve het positieve altijd weg stopt.
-
@3 als je eens goed onderzoek doet, dan zul je zien dat nog nooit een 'echte moslim' een bom aanslag gepleegd. Het zijn heel vredelievende mensen hoor.
Als je moslim bent, dan zul je dat weten.
Als ik moslim zou zijn, zou ik er gek van worden.
Daarom is de dialoog zo belangrijk. -
@4 je was me net voor.
-
@TS
Wel typisch dat je Mohammed B. niet noemt in je lijstje..... -
wie welke land ????
En hoewel er slechts 1 terroristische aanslag in 2008 in de EU is gepleegd door moslims -
Waarom? Ik zou het niet weten. Kunnen paarden vliegen ? Bestaat Allah ? Zo ja,Is de koran waar ? Wat zou je niet doen als Allah je het vroeg ? Is geloven zonder bewijs of enige reden moreel ? Is de mens meer waard dan stukje katoen met bloed ? Is een ongelovige strafbaar ? Nieman zegt mij ook wat, live and learn dan maar.
Mzzl
Peace V -
@8 of die jongen die met een vuur wapen die een zwangere moslim vrouw dood schoot België
of in Duitsland nazi jongen die een egypte's zwangere moslim vrouw vermoorde -
@11
Het gaat over Nederland...
Als je het over het buitenland gaat hebben dan gaat de vlieger va TS al helemaal niet op , dan staat de moslims met stip op kop ! -
Je vergeet voor het gemak dus even Mohammed B. die een mes boorde in Theo van Gogh, want dat was zowel een Moslim als een Islamistische terrorist.
Kortom, je verhaal deugt bij voorbaat al niet wanneer het gaat om objectiviteit.
@5: Het gaat al lang niet meer om het aan gaan van de dialoog, want de meeste minder gematigde Moslims (en dat zijn er behoorlijk veel aan het worden) zijn helemaal niet geïnteresseerd in een neutraler en meer tolerante situatie.
Als ze dan ook überhaupt al in een discussie terecht komen, zullen ze ofwel behoorlijk extreme onzin uit kramen (zoals onlangs die advocaat die niet wilde opstaan) of ze zullen alleen voor eigen kerk verkondigen wat ze nu WERKELIJK denken en vinden.
Het argument dat 'echte Moslims' geen aanslagen plegen is natuurlijk zwaar achterhaald en gewoon dom om te roepen. Want het gaat weldegelijk om mensen die vanuit hun (weliswaar extreme) geloofsovertuiging aanslagen plegen.
Het spijt me zeer, maar dat is net zo debiel als roepen dat 'echte katholieken' geen kinderen misbruiken in de kerk, ook al zijn dat vaak hoog geplaatste geestelijken. Dat is namelijk wel gewoon de realiteit waar we mee te maken hebben. Het is net zo debiel als roepen dat bepaalde van het Christendom afgeleide groepen gelovigen, geen 'Christen' zijn. Zoiets betekent namelijk helemaal NIETS, maar is gewoon puur het zoeken naar een excuus om zeer serieuze misstanden goed te praten! -
@13
Goed gezegd. -
@13 Ik vergeet Mohamed B niet. Ik noem hem gewoon niet op omdat ik degenen noem die niet-moslim zijn. Daar hoort Mohamed B dus niet bij.
-
Verwijderd door redactie
-
@4: Dat je moslim bent is helemaal prima, dat je je heel erg goed gedraagd is zelfs nog veel beter. Dat je denkt dat je gezien wordt als minderwaardig is dan wel weer heel erg jammer, want naar mijn idee is dat onterecht en zelfs een beetje dom.
Zeker iemand die van zichzelf aantoonbaar weet dat hij zich goed gedraagd en een goed mens is, zou zich absoluut niet eens aangesproken moeten voelen wanneer het gaat over extremen binnen een religie. -
hahaha
vergeet dit stukje niet te lezen
Vanuit linkse hoek werden er 28 aanslagpogingen ondernomen. Vanuit de rechtervleugel geen, hoewel niet uit te sluiten valt dat die wel ondernomen zijn, -
@18
Dat verbaast me niets.
Links is gewoon statistisch veel gewelddadiger dan rechts.
De tegendemonstranten bij demonstraties van rechts bijvoorbeeld , altijd rellen die gasten. -
@16
Waar moslims zelf het meest onder lijden in de wereld. Bijvoorbeeld het opblazen van Moskeën in Irak gebeurt door de partijen van god.
Moslims lijden het meest onder Islam door extremere geloofsgenoten.
Triest vind ik het voor al die onschuldige mensen, nu we toch sentimenteel doen. -
@13: Je hebt hem niet genoemd om een bepaald beeld te forceren wat onterecht is. Zelfs in ons kleine kikkerlandje hebben we al een terrorist gehad die handelde in naam van de Islam. Dan kun je niet gaan roepen 'dat het wel mee valt'. Dat is namelijk wel gewoon je kop in het zand steken.
Let wel, ik weet ook heus wel dat die Mohammed B. geen doorsnee moslim is, of ook maar een doorsnee mens. Goede mensen doden geen mensen en al helemaal niet vanwege hun opvattingen. Maar je bent nu wel feiten aan het verdraaien.
@16: Gematigde moslims bestaan echt wel hoor!! Kijk naar hele volksstammen mensen in o.a. het grote Turkije, maar ook binnen Nederland. Er zijn hele grote groepen mensen die zich in naam wel onderdeel voelen van de Islam, maar nooit ook maar denken in termen van geloofsexpressie door het dragen van een hoofddoek of onderdrukking door hun geloof door het moeten volgen van een bepaalde levensstijl.
Er zijn dan ook zat moslims ook in Nederland die geen hoofddoek dragen of per sé tijdens hun werk bidden etc., ook al gaat dat vaak om 2e of 3e generatie immigranten die goed geïntegreerd zijn in de maatschappij. -
Overigens nog iets, die Karst T. was voornamelijk een suïcidale en verwarde man. Je denkt toch niet serieus dat zijn zogenaamde 'aanslag op de Koningin' ook maar ooit realistisch haalbaar is geweest hè? Hoe gruwelijk het ook mag zijn dat er mensen bij gestorven zijn, de man was boos, verward en wilde vooral dood.
-
@TS
vergeet trouwens de 10.000+ aanslagen in 2008 van de straatterroristen niet ;-) -
@23 Dat zijn geen terroristen maar losgeslagen kut jongeren. Vind je het niet opvallend dat Marokkaanse jongeren zo losgeslagen zijn terwijl turken, Molukkers, Indonesiërs enzovoorts ook moslim zijn en veel minder in het nieuws komen dan Marokkaanse jongeren.
Hun gewelddadigheid komt niet voort hij de koraan. Ik ben zelf een 19jarige Marokkaanse jongen en ben zelf ook een moslim. Mij leert de islam niet hang rond op straat en val ouderen lastig/pleeg overvallen enz. Ik heb juist geleerd dat de profeet Mohamed vredig was met niet-moslims. -
@22 en Mohamed B. was zogenaamd niet verward? Nee hij was zeker lekker bij de les
-
Raar dat @16 word verwijderd, de stelling is duidelijk. De vergrotende trap werd met een trede omlaag bijgesteld.
Hoewel er een duidelijk pad is om iemand een killingmachine te worden als je puur naar de heilige teksten kijkt. Ik neem aan dat er een flinke koorelzout dient te worden gebruikt om gematigd te zijn, of zoals meestal analfabeet. -
"Vanuit linkse hoek werden er 28 aanslagpogingen ondernomen. Vanuit de rechtervleugel geen"
Volgens deze statistieken zijn rechtsextremisten blijkbaar hele vredelievende mensen.... (sarcasme) -
Wereldwijd zijn er meer mensen omgekomen door verkeersongelukken dan door aanslagen..
-
@4 Èen van de redenen van de verwijdering en de afkeer van moslims wordt veroorzaakt omdat de autochtone bevolking zich achtergesteld voelt to.v. allochtonen die meestal moslim zijn.
Het is tijd dat in vrede levende moslims hun stem verheffen tegen de raddraaiers radicalen maar heeeel belangrijk, zich verzetten tegen de 'positieve' discriminatie en voorkeursbehandeling. Dat zet veel kwaad bloed.
Als je je een voorkeursbehandeling laat aanleunen toon je dat je het mee eens bent met het feit dat je geholpen moet worden omdat je er zelf niet toe in staat bent wat weer inhoudt dat je jezelf ook discrimineert.
Als de situatie omgekeerd was zouden jullie het ook niet fijn vinden als wij dezelfde voorrechten hadden in jullie land als die jullie hier hebben. En er met zovelen zouden wonen op kosten van de staat. -
Wie zegt dat ik bang ben voor/van moslims?
Ik ben bang van bepaalde mensen en daar zitten ook een aantal moslims tussen, gewoon een normale verdeling.
De angst wordt ons aangepraat door getetter zoals dit. -
de moslim haat begon op 9/11 in Amerika gepleegt door de eigen schaduw regering uit naam van moslims, fals flag.
-
@4 Het is jammer dat men zo naar je kijkt, dat is het probleem met die bange mensen, als ze horen Moslim dan zijn ze allemaal eensgestemd, Terrorist,Straatschoffie,Moordenaar,Fundamentalist,Dom,Uitkeringstrekker !
En zelfs het slecht onderbouwde woord ''niet Westerse allochtoon''word te vaak gebruikt Het is volgens velen namelijk zo dat alle Marokkanen en Islamieten in het midden Oosten niet Westers zijn, maar als je Afrikaan (Negroïde) Of Aziaat bent dan hoor je niet tot die groep ?? Zelfs een Rus die niet met het westen vergeleken wilt worden word Westers genoemd. Dus hoezo kromme redeneringen !
Afzender een Hollander ! -
Ik ben niet bang voor Moslims, maar wel voor mensen die zo bang voor ze zijn, dat er alles uit de kast gehaald wordt om er voor zorgen dat ze niet op hun teentjes getrapt worden. Want stel je voor dat er iemand eens iets kritisch over de Islam zou zeggen.
-
@33 je bedoel wilders
ag wat wij doen is 2 vingers in onze oren en doen dat wilders niet bestaat -
# 034tiel....
wilders bestaat wel maar die doet mee als de grootste Lands-MALOOT.
Vroeger had je dorps-gekken. -
@33 ahha wilders dorps gekke
leuk -
@25
hij was bij zijn volle positieve en is gewoon toerekenings vatbaar verklaard -
Nou Wilders bestaat echt hoor maar als deze dorpsgek echt gaat regeren worden de dijken doorgestoken en dan degene die niet kunnen zwemmen krijgen een gratis bad
-
Nou als ik ergens bang voor zou moeten zijn is het wel waar Wilders en zijn knokploegen van Wilders-critici bedreigende idioten voor staan: uitsluiting en xenofobie en als ze echt zijn zin zou krijgen deportatie van een hele bevolkingsgroep.
Tot nu toe komen uit die hoek meer bedreigingen (van Veen, de Vries om de meest prominente maar te noemen) dan uit de hoek van moslims. In de verhaaltjes van Wilders, Televaag en Elzevies trapt een normaal denkend mens niet in. -
Waarom Nederlanders bang zijn voor moslims......???
Sorry, maar waarom denk je dat het met terrorisme te maken heeft?
Als een oud vrouwtje wordt beroofd door een moslim en ze ziet een keer een groepje moslims staan, is ze daar waarschijnlijk bang voor. Niet omdat ze denk dat ze een terroristische aanslag gaan plegen, maar omdat ze denkt dat haar tasje misschien weer beroofd wordt.
En ik denk dat er weinig te ontkennen valt over dat inderdaad veel criminaliteit van moslims vandaan komt. En voor criminelen zijn over het algemeen de meeste mensen wel bang. Ik zeg hierbij verder niet alle moslims.
Dan nog terug te komen op die terroristische aanslagen.
Als één terroristische moslim aanslag vele honderden of duizenden doden maakt door een metro, kantoor gebouwen of treinen om te blazen, dan wordt ik daar banger van, dan 514 aanslagen door een stelletje van die hippies die een slachthuis in de brand steken of van die dingen. -
Als 2 mensen vechten om een been gaat de derde ermee heen. In dit geval;
The New World Order.
Het is een zaak van tegen elkaar opzetten zodat je zelf het geheel niet ziet of je niet bezig houdt met wat er echt aan de hand is.
Totale controle komt eraan.
Zoek de waarheid. En dat is dat door al deze voorvallen wij blijven schreeuwen voor veiligheid. En beetje bij beetje verliezen we allemaal onze vrijheden. Of we nu Westers of moslim of wat dan ook zijn. -
Modus Operandi :
** We zoeken een jaar uit met weinig tot geen Islamitische terreur in de EU .
Komen we uit op 2008 .
** We vermelden niet de vele aanslagen in de rest van de wereld .
** We vergeten voor het gemak maar eerdere aanslagen , bv Madrid , Londen en van Gogh .
** Conclusie : Islam is vrede en we kunnen rustig gaan slapen ! -
@38
''En ik denk dat er weinig te ontkennen valt over dat inderdaad veel criminaliteit van moslims vandaan komt.''
Ik denk dat jij het hebt over de Marokkaanse jeugd, niet de moslims. Waarom zou je bang zijn voor een moslim die over straat loopt? En waarom er vanuit gaan dat die Marokkaanse reljongeren vanuit hun geloof criminele activiteiten plegen? Die jongeren hebben vaak niks met het geloof. Daarom zitten ze niet in de moskee maar lopen ze rond op straat mensen lastig te vallen. Hun ouders kunnen hun eigen kinderen niet eens handhaven. En niet omdat de islam dat zegt, de islam schrijft juist voor dat ouders hun kinderen goed opvoeden. Maar de oorzaak van het probleem met de Marokkanen is in mijn ogen afkomstig van de ouders. Ze weten gewoon weg niet hoe ze hun eigen kinderen moeten opvoeden.
En je vergeet dat Marokkanen/moslims niet de meeste criminele activiteiten ondernemen. Het is nog wel een heel groot aantal die dat wel doet, maar autochtonen blijven in de meerderheid. Het lijkt in de media wel alsof alleen maar Marokkanen crimineel zijn, terwijl het uit statistieken anders blijkt. -
@38 Ik denk dat het oude vrouwtje het niks uit maakt of de berovers moslims zijn, of niet moslim. Ik denk ook niet dat ze dat vraagt. Jongens, even voor mijn berichtje naar de Telegraaf, zijn jullie moslims.
Hoeft ook niet natuurlijk. Licht getinte huidskleur, zwart haar, bruine ogen: Moslim!
Ik denk ook niet dat hun moslimouders erg blij zijn met hun berovende kroost. Of laat staan de Imam. Maar misschien heb ik het mis: en roven ze in naam van Allah. Dat zal natuurlijk wel. -
@8 en @13
LEZEN is ook moeilijk he? er staat 2008... wanneer was de moord van Gogh? -
"1 door Moslims" Hoeveel Moslims?
-
Wat een huil verhaal weer, Nederlanders zijn over het algemeen niet BANG van moslims, we willen gewoon dat diegenen die zich niet gedragen zich WEL gaan gedragen. Wat mij wel benauwd is bv de toekomst van die losgeslagen moslims die onder het roepen van kreten als allah akbar, alle joden moeten dood door de koopgoot liepen, begin vorig jaar. Weet je wat, we noemen ze geen echte moslims, dan hebben moslims het ook niet gedaan. De slachtoffers in Darfur zullen je dankbaar zijn.
-
Dit zijn dan cijfers over "illegale" aanslagen.
Hoeveel aanslagen zijn er "legaal" geweest.
En #19 dan denk ik dat rechts bovenaan in de lijst zal staan met "legale" aanslagen en de daaruit komende slachtoffers.
Echter als ze "legaal" zijn is het blijkbaar goed. -
quote: "De meest erge aanslagen, van de afgelopen jaren, op Nederland kwamen af van Volkert van der G (vermoordde een politicus) en Karst T. (pleegde een mislukte aanslag op de koningin)"
Als je nog nooit van Mohamed Bouyeri hebt gehoord anno 2010 dan is er echt iets mis met je.
Btw, de "aanslag" op de koningin is nooit bewezen. Dat is een aanname, waarvan redelijkerwijs best uitgegaan kan worden. Ik vind het alleen vreemd dat men toendertijd binnen een minuut al van een aanslag sprak. -
''Dan vraag ik me elke keer weer af. Waarom zijn Nederlanders toch zo bang voor moslims?''
Omdat ze een vreemde cultuur en een vreemde religie hebben en omdat ze niet integreren cq assimileren. Je kunt daar nog 100 jaar over confereren, dat zal nooit veranderen totdat ze zich aangepast hebben aan ons. Tot die tijd zullen ze altijd argwanend aangekeken worden en onder politiek leiders als GW verguisd en vervolgd.
Het is hetzelfde probleem dat zich voordoet met de Joodse bevolking. Ze passen zich niet aan en ze onderhouden hun eigen cultuur en geloof. Dat is voldoende om xenofobie (antisemitisme) op te wekken en zij weten als geen ander volk waar dat toe kan leiden.
Wie denkt dat xenofobie iets is van extra bange mensen, laat ik je even wegwijs maken. Xenofobie is een van onze nutteloze instincten die in een ver verleden zin hadden, net als het jachtinstinct. Tegenwoordig hebben we er alleen nog maar last van. Helaas kunnen we het niet zo eenvoudig afschudden. Bij de meest vreedzame mensen kunnen deze instincten onder omstandigheden de controle overnemen. -
En zo heb je de afgelopen jaren nog het Hofstad incident en de aanslagen in London en Madrid gehad, die Nigeriaan op Schiphol. Ook had die Deense cartoonist een moslim in z'n huis rondlopen die hem dood wou hebben en zijn er talloze mensen met de dood bedreigd.
En op 04 augustus 2005: mislukte vuilnisbakbom in Istanbul (voor de helft Europees)
En op 31 juli 2006: mislukte kofferbom in Duitsland
Dat is allemaal nog exclusief de militairen en burgers en consulaten etc. die buiten EU-grondgebied zijn getroffen. -
quote @49: "En op 04 augustus 2005: mislukte vuilnisbakbom in Istanbul "
Moet zijn ontplofte vuilnisbakbom, 5 mensen kwamen om -
gvd, ik bedoel 2 doden en 5 gewonden
-
Daarmee tel ik er iig al acht ipv 1.
-
Het verschil met bijvoorbeeld de ETA is, dat moslims het doen omdat ze hun geloof superieur achten en de ETA voor onafhankelijkheid strijdt.
-
#53
"dat moslims het doen"
Dit zijn geen moslims joh, dit zijn extremisten die zich verschuilen achter het hokje moslim/islam, terwijl elke normale moslim dit gedrag afkeurt. -
Er moet gewoon een vijand zijn om de wapenindustrie te laten draaien.
Eerst waren het de Russen. En nu de terroristen.
Het is alleen jammer dat mensen blind zijn en graag iedereen over een kam scheren. "Goh het was een moslimterrorist... dan zullen alle moslims wel..." -
Nederland vaart er wel bij dan @55
Aangezien we in de top-5 van landen met grootste wapenexport staan. -
@53
Is dat minder erg dan? -
@54 quote: "Dit zijn geen moslims joh"
Ja zo ken ik er nog wel een paar.
De Christenen zijn niet verantwoordelijk voor de Spaanse Inquisitie omdat het geen echte Christenen waren.
De joden zijn niet verantwoordelijk voor wat er in Gaza gebeurd, want dat zijn geen echte joden.
Vertel dat maar aan de nabestaanden -
@57
Even denken hoor...
Indoctrinatie vs onafhankelijkheid
Kom ik nog op terug ;-)
ps. Dus ik neem aan dat je ook het gedrag van het verzet in WO2 afkeurt? -
Ik heb niks tegen moslims.. Maar de reden dat ze raar worden aangekeken is gewoon omdat iedereen denkt dat die marokkaanse rotjochies moslims zijn.. De marokkaanse gemeenschap moet hun kinderen onder controle krijgen. Als dat gebeurt, zullen allochtonen veel beter worden aangekeken. Meer als een gelijke.
-
@54
Lees reactie 13 eens.. -
#8 Kunt u niet lezen.
Er staat 515 in de EU , 1 in Nederland. -
#53
De ETA strijdt voor onafhankelijkheid/
De terroristen die aanslagen plegen misbruiken de islam .
In feite gaat het gewoon over geld en macht. NIks nieuws. -
#13
Het punt is dat hier in Nederland iemand is opgestaan die het liefst wil , omwille van zijn Israelische vrienden, dat wij in iedere moslim een terrorist zien.
Die het liefst wil dat alle moslims , asielzoekers, Antilianen, vluchtelingen en illegale arbeiders uit Nederland of zelfs Europa verdwijnen.
En daar gaan niet al te slimme lieden in dit land in mee, omdat er een zooitje ongeregeld met een tintje op straat loopt.
En dat is het kwalijke want als u nu de cijfers leest, dan blijken er dus amper moslimterroristen in Europa, laat staan in Nederland. -
#13
Ik vind dat mohammed B niet kan worden bestempeld als terrorist omdat Theo van Gogh een semi-bekende Nederlander was toendertijd, en geen politiek figuur of een lid van de koninklijke familie. De moord was ook niet gericht een een groep mensen.
De moord op Theo van Gogh zie ik dus niet als als een terroristische daad, wat de reden hier achter ook was.
Wat Volkert van der Graaf en Karst T hebben gedaan is dus wel een terroristische daad, gezien de doelgroep. -
Terrorisme in Nedeland vind ook niet plaats door terroristen....
Het terorisme vind plaats door de overheid.... die blijven het erover hebben.
Dat zít 'm in het geld dat ze er voor willen uitgeven. men heeft na 11-9 allerlei onnodige en dure Antiterrorisme maatregelen genomen, en die wil men zowiezo in stand houden en het liefst nog uitbreiden.
Tevens propageren de Amerikanen hun zgn "oorlog tegen terrorisme" dat doen ze ook onder meer door amerikaanse band die in europa touren dit te laten propageren.... oa KISS... etc etc...
De staatsterreur is er op gericht de volksangst voor terrorisme "warm" te houden.
Maar de overheden creeren de angst, dat werkt....
Echter, de kans dat je in nederland omkomt door een uit de boom vallende kokosnoot is statisch bijna groter, dan dat je te maken krijgt met een daadwerkelijke aanslag.
Pss -
@64
er zijn nogal wat aanslagen verijdeld de laatste tijd in Europa. Wat je beweert dat er amper terroristen zijn kun je moeilijk staven. Het aantal slapende cellen zal zich pas bekend maken als het zover is.
Geen reden dus om heel positief te zijn.
Wilders wil niet alle moslims weg, dat weet jij dat weet ik. -
@65
mo b kreeg hirsi ali niet te pakken, dus daarom deed ie dat maar bij van gogh.
ik vind dat je de plank misslaat, dit was terreur in de meest pure vorm. Vanwege ideologie, vanwege overtuiging. -
Ik heb geen angst voor Moslims, alleen als ze in de toekomst in de meerderheid komen wat gaat er dan met Nederland gebeuren, bv. verplichte hoofddoekjes ook voor niet Moslims, invoer Sharia, misschien doemdenken maar er zijn zat voorbeelden op de wereld waar dat ook is gebeurt en waar de mensen zeiden dat het niet zo'n vaart zal lopen.
-
Je hoeft geen angst voor moslims te hebben om de islam te verafschuwen.
-
Dit zijn natuurlijk opgeklopte cijfers van een instantie die zichzelf moet rechtvaardigen. Ik vraag me af hoe het er in een onafhankelijk onderzoek uit zou zien.
-
@18
De voorbije drie jaar zijn in Duitsland meer dan 30 doden gevallen bij racistisch geweld.
De meeste slachtoffers waren asielzoekers.
Maar de skinheads hebben het ook gemunt op daklozen, homo's en gehandicapten. -
@72 geld ook voor @19
Oogkleppen op? -
Mohammed B. is gewoon een zieke gast en niet iedere Marokkaan is Mohammed B.
PUNT! -
Het is de bedoeling dat "het westen" bang is voor moslims. Dit wordt gedaan door propaganda/beeld vorming. De vraag is: waarom?
-
@75 Geld, zoals altijd. Economische belangen. USA verkoopt minder Coca Cola wellicht. En wel eens wat gelezen over de media-invloed en lobby van het joodse volk ? Of de bedenkelijke rol die Israel speelt ?
-
@74
your point being?
mo b. is niet ziek, hij is volledig toerekeningsvatbaar verklaard.
mo b. is gewoon zeker van zijn zaak, en handelt daarnaar.
(Het ware beter geweest als de politie hem in de achtervolging een kogel door de kop had gejaagd; voor minder deed ie het niet.) -
#77, omdat hij het verrekte zich te laten onderzoeken. Is gewoon een psychopaat.
Overigens is weer duidelijk dat het gevaar van moslims niet overschat kan worden. Toch mooi bijna 0.2% van alle terreur in Europa op hun kerfstok!! Integraal deporteren!!
(Logica is giftig. Feiten zijn taboe) -
@75
waarom zouden we bang zijn voor moslims, de arabische wereld of islam?
Op alle punten is het westen superieur, wat we hier nodig hebben is wat meer ruggegraat. Dat kan je met olie niet betalen. -
"Waarom zijn Nederlanders toch zo bang voor moslims?"
Dat moest van de olieindustrie van/met Bush. Zoals we ook de klimaatverandering moeten ontkennen. Lukt uitstekend allemaal. -
#79, we moeten bang zijn omdat we anders misschien passen voor de 'encirclement of oil' - de reeks koloniale oorlogen die de VS in het MO voert.
-
@77 Precies. Een kogel wilde hij. Dan zou hij in het Paradijs geraken. Dit 'soort' lieden heeft de Koran niet gelezen of begrepen.
-
@78
hij weigerde zich te laten onderzoeken, dat wil nog niet zeggen dat je dan gek bent. Ik geloof niet dat hij gek is, wel is het een loser. -
Overigens bestrijd je terrorisme het beste door je zo te geragen dat mensen niet de neiging krijgen je een "lel voor je harses" te geven....
Oftewel wees respectvol en vriendelijk tegen de andere landen in de wereld.
Probeer elkaar wijzer te maken door zelf te laten zien dat je het goed kan, maar dat niet aan iemand op te dringen....
Als je het goed doet, vind jouw voorbeeld vanzelf wel "gemeende" volging.
Gedwongen volgelingen smeren hem direct zodra de dwang weg is, of als je terreur te gek wordt....
Handel op een eerlijke manier met andere landen, en val daar niet binnen om ze te controleren en te bestelen.....
Als iedereen zich daaran houd is het grotendeels "einde terrorisme"....
Laat alsjeblieft de "schurkenmacht" USA daarmee beginnen.
Goed voorbeeld doet volgen.... slecht voorbeeld, helaas ook te vaak....
Pss -
Sinds de Tweede Wereldoorlog, de Verenigde Staten en hun BLOODY ROYAL FRIENDS hebben meer dan 23 landen gebombardeerd. Onder anderen: 1945-46 China, Korea 1950-53, 1950-53 China, Guatemala 1954, Indonesië 1958, Cuba 1959-60, Guatemala 1960, Congo 1964, Peru 1965, Laos 1964-73, 1961-73 Vietnam, Cambodja 1969 -70, Guatemala 1967-69, Grenada 1983, Libanon 1984, Libië 1986, El Salvador 1980, 1980 Nicaragua, Panama 1989, Irak 1991-1999, Sudan 1998, Afghanistan 1998, en Joegoslavië 1999.
En na 1999 tot nu toe is er veel meer te vertellen.
WIE DE ZIJN DE TERRORISTEN ALWEER?
Weg met IMPERIALISME en VIVA LA REPUBLIC! -
@74 Mo B. was op het moment van de moord wel degelijk ziek, psychotisch of wat je maar wil.
En, dit is nog altijd een beschaafd land waar wij mensen niet 'een kogel door de kop jagen'! Barbaar! -
#82, dat is helemaal waar.
#83, het een heeft niet met het ander te maken. Dat ie een psychopaat is lijkt me eenvoudig als een paal boven water staan. -
@82
of juist wel.
@80
olie lijkt altijd een motief te zijn, we betalen er immers voor.
klimaat is ander topic. -
Tja, de Amerikanen. De Bush-familie financierde Hitler al voor de oorlog begon. http://eerstkoffie.blogspot.com/2009/10/hitler-...
-
@87 psychopathie is anders een behoorlijk gecompliceerde diagnose hoor......psychose lijkt me waarschijnlijker
-
@85
viva la republic, welke?
@86
gewoon, tijdens het vuurgevecht, doelgericht mikken, was hij erachter gekomen dat allah hem niet beloont met 72 maagden.
Het geeft mij overigens weinig troost of houvast dat hij ziek zou zijn, eea suggereert nl dat hij dan met een medicijnte of behandeling weer beter zou worden. Als je zoiets doet heb je geeneens het recht om weer beter te worden. -
@85
de wereld zag er ten tijde van je prachtig geprepareerde voorbeelden iets anders uit. Heeft met imperialisme weinig te maken, eerder met geopolitiek en invloedssferen. -
Waarom is in Nederland het terreurdreigingsniveau omhoog gegaan? Omdat we bang moeten zijn voor de ETA? Voor de IRA?
Ik weet het wel..... -
@91 je bent dus echt een barbaar met geen enkel respect voor de rechtsstaat! Jeetje zeg, en dan zo bang zijn voor moslims, terwijl in sommige moslimlanden juist het rechtssysteem bestaat wat jij blijkbaar voorstaat. Heel vreemd.
Als je niet eens weet dat de meeste psychiatrische ziekten niet te genezen zijn, lijkt het mij verder weinig zinvol daarover iets uit te leggen. Het is ook geen excuus, maar wel een verklaring!
Ik ben trouwens wel heel erg blij dat jij geen rechter bent zeg, publieke lynchpartijen zouden onder jouw bewind zo weer terug zijn. -
@94
ik noem een kogel door de kop tijdens een achtervolging geen lynchpartij, eerder zelfverdediging.
Iemand die het vuur opent op politie dient van repliek te worden gediend, niet met een kogel door het been maar doelgerichter. Logisch. -
@85 je bedoel zo
noem 1 Amerikaanse president die geen oorlog heeft gevoerd -
@93 ira is niet meer op de terreur lijst
-
@95 gericht iemand een kogel door de kop schieten is geen zelfverdediging, dat hoor je te weten.
Heb je gewoon iets tegen beschaving of zo?? -
En de "niet-opgeloste" ontvoeringen en moorden?
Die mevrouw , de eigenaresse van "Moeders Schoot" met een hoofddoekje op, die op klaarlichte dag vermoord werd. Verdachte was zogenaamde illegale Turk die zomaar opgesloten werd en daar na weer vrij gelaten. Sindsdien is het in de doofpot gestopt, je hoort niets meer over die zaak.
In Arnhem wordt een Turkse ondernemer ontvoerd en sindsdien is hij spoorloos. Paar dagen geleden is er zelfs een demonstratie over gehouden, vanwege dat de situatie ook in een doofpot is gestopt.
In Nijmegen wordt er een groenlinkse activist gedood op straat, daders zijn nog steeds onbekend.
Ik heb mijn zware twijfels over de hele gang van zaken, als het gaat om slachtoffers gaat met een islamitische of een linkse achtergrond. -
@12
De moslims staan misschien wel op kop als het gaat om wie het slachtoffer zijn van geweld de afgelopen decennia.
Je vergeet/negeert gemakshalve het geweld door dictators/regimes, door Westerse en Russische mogendheden en focust alleen op geweld door kleine extremistische splintergroepjes. Dat noemen ze ook wel de splinter zien maar niet de Balk in je ogen geloof ik. -
@99 niet opgeloste moorden zijn niet beperkt tot mensen met een linkse of islamitische achtergrond hoor. In alle gevallen is dat vreselijk natuurlijk.
-
@63
Volgens de Spaanse grondwet heeft Baskenland recht op autonomie.
Het is echter zo dat de meerderheid in Baskenland (zijn al meerder referenda over gehouden) kiest voor Spanje.
Dus de Eta is een club doodgewone terroristen die aanslagen pleegt op onschuldige burgers om hun eigen (extreinstische) agenda er op na te kunnen houden. Geen haar beter dan moslimterroristen of welke terroristen dan ook -
"gematigde" moslims wil zeggen moslims die zich niet zo precies aan de islam houden, eigenlijk dus slechte moslims, maar betere mensen. Lastige situatie, als de eindbazen gaan oproepen tot de eindstrijd, dan zie ik dat "gematigd" er snel afgaan. Dus hoe kunnen we daar nou op gaan rekenen
-
@27
Heerlijk, dank u! -
@98
nee, ze mag alleen wat meer met hand en tand verdedigd worden.
Dan heb ik het niet over huilende politie-agenten tijdens het proces van Mo B.
Je hebt gericht en "gericht" schieten, catch my drift?
Het zijn meer types als Mo b die wat tegen beschaving hebben.
@102
Eta terreur is relatief lokaal, moslimterreur is mondiaal. -
@103 hoe kom jij aan al die 'wijsheid'??? En 'betere mensen'?? Wie ben jij dan wel?
-
@105 en dit is jouw manier om de beschaving te verdedigen?? Met hand en tand nog wel??
God help us! -
@77
Sinds wanneer is extremisme/radicalisme een normale standaard?
Volkert van der G. was ook toerekeningsvatbaar, maar wel ziek in z'n hoofd. -
@102
"Eta terreur is relatief lokaal, moslimterreur is mondiaal"
Moslimleed is ook mondiaal. Discriminatie van moslims ook -
#93
Wanneer dan? -
@110
De aanslagen in Londen en Madrid hebben ook geen leed in Nederland veroorzaakt. Wel in Spanje en het Verenigd Konkrijk, net zoals de Eta en Ira. -
#101
Vreselijk is het altijd, maar ik heb mijn grote twijfels over de gang van zaken.
#100
Inderdaad, als we het internationaal bekijken worden de moslims al jaren geterroriseerd door de schurkenstaten.
Alleen al in Gaza bijvoorbeeld, alles is vernietigd en vernield met 1300 slachtoffers, waarvan twee derde kinderen, er zijn internationaal miljoenen aan hulp toegezegd voor wederopbouw, maar de schurkenstaat Israël en zijn rechter-h(a)(o)nd Egypte houdt alles tegen.
Afghanistan al jaren toneel van oorlogen door de Sovjetunie en nu door de NAVO o.l.v. USA. Irak, eerste golfoorlog door USA en UK, tweede keer weer door de USA.
Tel alle slachtoffers maar bij elkaar op van al die jaren.
Dit moet ik als mens ook erbij zetten, wat er ook gebeurd hoe en in welk vorm dan ook, terroristische acties op stations, in vliegtuigen, etc., kortom waar veel onschuldige mensen bevinden, never nooit aanslagen gepleegd mogen worden!
Dit is een zware menselijke misdrijf, wat afgekeurd wordt door de islam. Hoe zij het uit Koran interpeteren weet ik het niet, maar mijn interpetatie keurt dat ten strengste af.
Wie dit toch goedkeurd of pleegt is in mijn ogen noch een MENS noch een MOSLIM. Ik verafschuw het diep uit mijn hart. -
TS
Waarom verbind je moslims aan terroristische aanslagen?
Waarom bepaal jij dat wij bang zijn voor moslims?
Is dat het beeld dat je van ons hebt?
Je bent een fijne jongen of meisje die het niet helemaal begrijpt geloof ik. -
#90, psychose heb ik uitgesloten obv wat ik van Beyouri zelf mocht beluisteren, naderhand in de rechtszaal.
Je kunt tegelijk ook wel gelijk hebben, juist op het moment van die idiote actie van 'm.
Maar goed, de hoofdzaak werd al genoemd: je kan zijn daad helemaal niet met 'islam' associëren.
#95, dat schot door het been moet je eren. Het was een voortreffelijk kunststuk. En het mooie is dat de samenleving zo de kans heeft kennis te maken met zo'n zot. En daarmee dus beter in staat raakt het ontstaan van zulke zotternij te voorkomen. Hoop je dan.
Jouw idee lijkt sprekend op de mores van de fundi-islam die jij zo verafschuwt. Is je dat al opgevallen? Spiegels enzo. -
@ #93
Omdat dat gewoon door het zetten van een paraafje kan..... niets meer, niets minder. -
@ #4
'Ik ben zelf een moslim. Ik respecteer mijn medemens, heb nooit een bon of een boete gehad en ben nooit aangehouden door de politie. '
En dat met de koran in de hand. Toedeledokie Geert..... -
#117
En jij hebt de geloofsboekje van geert in je hand. -
Ik dacht dat criminaliteit niet op afkomst geregristreerd mocht worden?
-
@119 Dat is ook het probleem; het gaat hier om terrorisme, niet criminaliteit.
-
@109 Doe niet zo zielig, moslims mogen alles in Nederland. Discriminatie van christenen en joden in moslimlanden is echter aan de orde van de dag. En dat vinden moslims allemaal de normaalste zaak van de wereld. Jullie mogen blij zijn dat je in Europa gewoon je gang kan gaan, dat er op schiphol geen korans in beslag genomen worden. Dat er gewoon moskeeën gebouwd mogen worden etc. Waar wordt je gediscrimineerd in Nederland?
-
@115
je moet gewoon niet te bescheten zijn een nivootje te zakken.
"Je kunt zijn daad niet met islam associeren", ja omdat je dat wil. Een doodgewone moord was het niet. Daarvoor zat er teveel symboliek bij. -
@99 Dader van de moord op die Nijmeegse activist is wel bekend, was een oude bekende van hem uit het krakersmilieu. Je bedoelt de moord op Seveke toch?
-
@ #118
Nee.... integendeel. Is ook niet wat ik in #117 zeg.
Ik zeg daar dat ondanks de koran in de hand, is Respect4all een voorbeeld voor ook autochtonen. Dus.... Toedeledokie Geert. Weg jouw interpretatie van de koran. -
@109
discriminatie door moslims komt gelukkig niet voor. -
9 - 11, enkele jaren geleden, heel heel veel slachtoffers, door enkele moslims....
-
@24, Als ik jou was zou ik me niet gaan verontschuldigen noch je gemeenschap de schuld van alles geven.
Ieder verhaal heeft twee kanten
Mensen zoals diegene waar jij op reageert zijn n nou eenmaal gefrustreerd en beschuldigen je valselijk.
Het heeft ook geen zin om ze te vertellen dat je braaf bent en nooit in de fout bent gegaan.
Dat sommige Marokkanen geirriteerd reageren na geestelijk te zijn gemarteld kan ik me voorstellen. Want zeg nou eens eerlijk als de een alles tegen je mag roepen, je beledigen, beschuldigt en onwaarheden over je schrijft.
Maar om toch ontopic te blijven.
Wil ze ook herinneren aan de aanslag op het koninkrijkfamilie waarbij in Apeldoorn 7 en mensen omkwamen en velen gewonden. Dat was geen Marokkaan noch was de dader een moslim -
Ik begreep het topic niet helemaal, maar ik zie al waar die Wereldjournalisten voor opkomen. Ik zou toch iets minder overdreven hebben om het geloofwaardiger te maken.
-
@ quasti :
"@4: Dat je moslim bent is helemaal prima, dat je je heel erg goed gedraagd is zelfs nog veel beter. Dat je denkt dat je gezien wordt als minderwaardig is dan wel weer heel erg jammer, want naar mijn idee is dat onterecht en zelfs een beetje dom. "
Beetje merkwaardige reactie, want als je kijkt naar de Wilders aanhang en hun houding dan kan je moeilijk ontkennen dat zijn reactie terecht is, en zijn reactie is al helemaal niet 'dom'.
Dat veel Nederlanders hem en andere Marokkanen zo zien klopt zonder meer, en als hij dat voor zichzelf ontkent, dan zou hij zijn kop in het zand steken. Genoeg mensen kijken alleen naar allochtonen op basis van afkomst en vooroordelen en niet tot nauwelijks op basis van individueel gedrag en individuele kwaliteiten.
Dat hij zich er niet al te veel van zou moeten aantrekken is een ander verhaal, maar da's gemakkelijker gezegd dan gedaan. -
Najaaaaa, wat een linksehalageitenwollensokkentheedrinkeninplaatsvandeporterenenlegerinzetten knuffelkerkpost zeg. Allemaal linkse media, links gebral en geknuffel terwijl 'de wereld' wordt veroverd door M.O.S.L.I.M.S. die al 'onze' arische babies eten
-
"Ik begreep het topic niet helemaal, maar ik zie al waar die Wereldjournalisten voor opkomen. Ik zou toch iets minder overdreven hebben om het geloofwaardiger te maken. "
Waardoor was het dan lastig om dit topic te begrijpen ? Het lijkt mij vrij duidelijk en eenvoudig. Verder stel je dat men minder had moeten overdrijven om het geloofwaardiger te maken. Onderbouw die kritiek eens inhoudelijk - waar wordt er dan overdreven, en wat is er dan niet geloofwaardig ? -
En het is allemaal in de basis zo makkelijk he : bemoei je gewoon met je eigen zaken. Aktie=reaktie. Dus doe gewoon geen aktie.
Laat elkaar lekker met rust.
Al dat gewijs naar elkaar, ja maar hij doet dit, dus denk ik dat.
Erg simplistisch. Je kan het toch niet wijzigen, focus de aandacht op jezelf en zet jezelf zo positief mogelijk neer.
Zo simpel is het. -
@132
Ja maahaaaar, zij moeten maar niet hierheen vluchten als het oorlog in hun land is of ze vervolgd worden. Het is ons land, ons bloed, onze bodem. Deporteer ze, allemaal!
/ pvvmodus off/ -
Is dit topic nou echt nodig om mensen te laten geloven dat elke volk rotte appels heeft? Het is net als de Mexicaanse griep, je hoord heel vaak over Moslim/terroristen, maar ziet er nauwlijks wat van. Ik ken zelft tientallen Moslims en ik heb ze nooit over bomaanslagen horen praten, laat staan er eentje plegen.
Wat ik persoonlijk denk is dat Amerika gewoon die naam heeft gegeven aan moslim landen, zodat hij ze makkelijk kan betreden.
Wel is het opmerkelijk dat het vergelijken tussen moslims en terrorisme is begonnen met de aanslag op Amerika.
Misschien denk ik wel iets te diep, maar het is beter om een godsdienst te beschuldigen met terrorisme... -
Kwam er maar eens een schisma binnen de islam.
-
#122, teveel atypische symboliek, ja. Geen gewone moord maar dat is zo'n kindercrecheraid evenmin.
#135, net als het christendom is de evolutie van de islam er één van schismata.
#134, de bron is de VS. En exact alle vazalletjes volgen 'm. -
vergeet niet door welke gebeurtenis de hele wereld moslims als terroristen ziet,dat was 9/11.we weten nu dat dat een valse vlag operatie was......
-
@137
de pogingen het wtc begin jaren 90 op te blazen, de aanslagen in dar-es salaam, uss cole. Waren toch ook al serieuze aanwijzingen. Je moet ze alleen willen zien en op waarde schatten. -
@136
islam en evolutie in een zin, knap. -
Fantastisch nieuws!
Maar 1 aanslag in 2008 en slecht 179 moslims voor de rechter verschenen op verdenking van terrorisme!
Ga zo door jongens! -
Wel bijzonder dat er mensen zijn die de rapportage van Europol tegenspreken, de uitkomst van deze rapportage verbaast mij echter ook maar dat alleen is nog geen aanleiding om te stellen dat er wel terroristische aanslagen zijn gepleegd door o.a. Mohammed B.
-
9 - 11, enkele jaren geleden, heel heel veel slachtoffers, door enkele moslims....
-
Blijkbaar werken de antiterreurmaatregelen erg goed.
-
@136
Bedoeling was om de sluipmoord zo opzichtig mogelijk te plegen, de keel doorzagen en een dolk in de buik te prikken. Vervolgens zou de dood als beloning komen; het paradijs was bereikt. Er was een islamitisch volk dat zulke dingen ook tot kunst verheven had. -
#144, ja, zo zijn er overal maffe sectes geweest, geenzinan. Moorddadig antisemitisme is bijvoorbeeld afkomstig uit een groot stuk christendom.
Al met al heeft de religie er objectief niets mee te maken. Dus: ook niet altijd overal erbij slepen. Anders kan je niet om phrases als 'christendom = clusterbommen of genocide' heen.
Eigenlijk wel merkwaardig dat jij je kennis van wat de islam is, haalt van iemand die wel als minste autoriteit voor dat onderwerp gelden mag!
#142, zeker weten? Was al wat langer geleden overigens. Inmiddels hebben we ongeveer duizendvoudig 'wraak' genomen. Verder gaan?
#139, ik weet wel dat je nooit van sji'iten en soennieten en khawarieten hebt gehoord. Of van soefisme (tweemaal). Allemaal schismata, gewoon. De onderscholen zal ik je besparen, dat is allemaal precies zo'n chaos als bij het christendom. Dat trouwens, itt normale islam, nog altijd in wonderen gelooft :) -
Allemaal aanslagen door afscheidingsbewegingen, die niet handelen vanuit geloofsovertuiging.
Die ene aanslag uit geloofsovertuiging is al erg genoeg. -
#146, deze - http://www.depers.nl/buitenland/240802/Oorlog-I... -?
-
@25: Nee, Mohammed B. heeft heel zeer weloverwogen die moord gepleegd in alle geestelijke helderheid. Gepland tot op de minuut en met een duidelijk religieuze motivatie.
Dat kun je van Karst T. niet zeggen, want zijn voorbereiding was slecht en zeker ook niet realistisch t.o.v. een serieuze poging de Koningin wat aan te kunnen doen. Zeg nou zelf, zo'n koekblik tegen een open bus rammen gaat echt nooit voor doden zorgen, daar zou hij op z'n minst een bom voor nodig gehad moeten hebben. -
Wel een beetje geforceerd goedpraat-artikel. Ruim 75% is dus afkomstig van lokale afscheidingsbewegingen, die alleen binnen hun eigen regio in Europa acteren (en dus niet met airliners flats invliegen op andere continenten). Dat trekt de cijfers sowieso nogal scheef.
De dreiging is er wel degelijk als je dat rapport leest en NY, London, Madrid, Mumbai etc. hadden natuurlijk veel impact. Laten we nou niet net doen alsof moslimterrorisme een non-issue is.
Zijn er ook wereldwijde cijfers beschikbaar.....? -
Laat je hier niet misleiden. De trend van het artikel zet je al op het verkeerde been. Echte Moslims plegen geen aanslagen. Echte Christenen ook niet. Echte Katholieken ook niet.
Terroristen verloochenen en misbruiken een geloof voor hun eigen bekrompen opvattingen. Het zijn en blijven dus gewone terroristen. Zoals het in vele landen voor komt. Niks geloof.
Het artikel zou gewoon een simpele opsomming van het aantal aanslagen moeten zijn zonder daarbij weer alles in hokjes van een geloof te duwen. -
@12
Het gaat toch ook over Nederland? -
@13: tsja, als je een doodgewone moord al terroristisch gaat noemen omdat het voor het eerst in tijden is dat een moslim iemand vermoord ipv een autochtoon, tsja, dan ben je wel heel objectief.......not
-
@145
Je kunt wel beweren dat Mohammed Bouyeri in de war was, maar nee, nee, nee, nee – Theo is door de islám vermoord. En moslims profiteren ervan, doordat men sindsdien minder durft te catalogiseren hoe het werkelijk met de islam zit. -
Aanvullend.
2006-2008 Europa 0,6% van terroristische aanslagen door moslims. Bijna 90% door seperatisten. http://www.loonwatch.com/2010/01/terrorism-in-e...
In de VS ligt dat op 6% voor aanslagen door moslim over enkele decennia gemeten. Opmerkelijk de 7% voor aanslagen door joden en 25% door extreemlinks. http://www.loonwatch.com/2010/01/not-all-terror... -
"Wanneer de database van het Amerikaanse National Counter Terrorism Center (NCTC) wordt geraadpleegd (http://wits.nctc.gov), dan lijkt de veronderstelde angst voor islamitisch terrorisme wat minder onbegrijpelijk. Blijkens deze database vonden in 2004 en 2005 wereldwijd 14.278 terroristische aanslagen op burgers en militairen buiten gevechtssituaties plaats, met in totaal 22.319 dodelijke slachtoffers, 43.620 gewonden en 40.866 gijzelaars (let wel, hierbij zijn de slachtoffers van de genocide in het westen van het islamitische Soedan niet meegerekend). Van deze aanslagen konden er 1.563 op basis van de bekende motieven van de daders als religieus geïnspireerd worden geïdentificeerd. Van deze religieus geïnspireerde aanslagen werden er 4 uitgevoerd door joden (met 4 doden en 27 gewonden tot gevolg), 48 door christenen (resulterend in 585 doden, 261 gewonden en 45 gijzelaars), 1.511 door moslims (met 6.498 doden, 16.846 gewonden en 584 gijzelaars) en nul door overige religieus geïnspireerden.
Uitgaande van de NCTC-database nemen moslimterroristen dus wereldwijd veruit het leeuwendeel van het religieus geïnspireerde geweld voor hun rekening. Ze kunnen bovendien verantwoordelijk worden geacht voor ten minste 29 procent van alle dodelijke slachtoffers van het wereldwijde terrorisme, 39 procent van alle gewonden en 1 procent van de gijzelaars"
Het is gewoon een jaartje wat kalmer, klaarblijkelijk heeft ook hier de crisis toegeslagen. Doen de Amerikanen toch nog wat goeds. -
@43 JoepJaap
"LEZEN is ook moeilijk he? er staat 2008... wanneer was de moord van Gogh?"
TS heeft zijn omschrijving bij deze topic veranderd , hij vermelde eerst dat de recente geweldadige aanslagen die van Volkert vd G. (2002) en Karst T. waren.
Als je iemand van 2002 vermeld en een vergelijk met moslims maakt , mag Mohammed B. natuurlijk niet ontbreken.
Intussen is de omschrijving van deze topic dus veranderd en kloppen verschillende berichtjes hier niet meer. -
@136
"#135, net als het christendom is de evolutie van de islam er één van schismata."
Dat kan nog wel een paar honderd jaar duren.....
Ik denk niet dat veel mensen zolang geduld hebben....en over een paar honderd jaar is de westerse wereld al weer door geëvolueerd want onze ontwikkeling staat ook niet stil.
Waarschijnlijk zullen we daarom nooit op een verenigbaar niveau komen samen. -
#153, dan zijn ruim een miljoen Irakezen door het christendom vermoord, en onlangs bijna 1500 Palestijnen door het jodendom. Consequent zijn hè. Je ziet trouwens wel weer wie 't bloeddorstigst zijn...
'In de war' heb ik trouwens nooit beweerd. In waanzin zit gemeenlijk spijkerharde orde, het kan er een kenmerk van zijn. -
@158
irak is geopolitiek, geen religie.
na 7 jaar aanwezigheid zou je dan nl verwachten dat er overal in irak kerken uit de grond zouden worden gestampt om alles te (her)kerstenen. Het tegendeel lijkt eerder waar.
cast lead is humaner gevoerd dan menig vergelijkbare oorlog. Het aantal hamasstrijders moet op jouw 1500 nog in mindering worden gebracht. Dan zul je tot de conclusie komen dat de israeli's wat accurater te werk zijn gegaan dan menigeen wil weten. Het was een strijd tussen twee duidelijk aanwijsbare partijen, dat kun je van de sluipmoord op van gogh niet zeggen.
Je weet trouwens toch ook wel dat in het MO andere wetten gelden? -
#159, waarom is er maar één Beyouri in ons land? We hebben meer dan een miljoen moslims. Waar blijft de jihad?
En ja, ik weet dat in het MO de zwaartekracht scheef staat en dat daar geen regen valt, maar olie. -
@160
dat, beste Roderik, moet je niet aan mij vragen.
jihad kun je op heel veel manieren plegen, grote islamitsche legers hoeven we sinds 1683 niet meer te verwachten. Daar zijn ze te zwak voor.
Terreur dan maar.
En dat werkt. Een politieke moord en een sluipmoord later en sindsdien is islamkritiek definitief gelijkgeschakeld met racisme. Maar je moet dat wel willen zien natuurlijk. -
#161, welke terreur? Bende van Nijvel? IRA? ETA en EPA? Brigate Rosse? Rote Armee Fraction? Organisation de l'Armée Secrète (haalt in z'n eentje makkelijk aQ-mondiaal in)? Cellules Communistiques Combattants? Action Directe? RaRa? Zuid-Molukkers (jaren zeventig)? Corsica Nazione?
Leuk: http://nl.wikipedia.org/wiki/Army_of_God
Heb je het topic al gelezen, trouwens? -
das ook terreur ja, goh bedankt voor het overzicht.
slaap gerust verder...Janine. -
#163, argumentjes alweer op :)
Inderdaad: vroeger hadden we terreur op dit continent. En hoe. Nu niet. Niet voor te stellen dat een schoolreisje naar Parijs wordt afgezegd vanwege de dreiging van Action Directe, zoals ik toen meemaakte. -
@164
Action directe, lokaal en uitgedoofd. Als een nachtkaars.
Zie ik met moslimterreur niet gebeuren, zelfs niet als Israel ophoudt te bestaan. -
#165, ik zie het met christelijke terreur ook niet gebeuren, alleen is het geniale bij het christendom dat het altijd van staatswege gebeurt en dan ineens geen 'terreur' meer heet.
Action Directe was niet 'uit als een nachtkaars'. Klopjacht en schietpartijen, tenslotte arrestaties.
Overigens is de hele eeuw al het contintent waar de meeste aanslagen per jaar gepleegd worden: Zuid-Amerika. Rooms. -
@150 helemaal mee eens
Mensen vinden tegenwoordig moslims en de islam eng. Omdat er mensen zijn die het geloof misbruiken voor hun terroristische daden. Daarbij is het ook niet handig dat bijvoorbeeld Marokkaanse jongeren, die ook moslims zijn voor zoveel problemen zorgen in NL. Zo lijkt het alsof alle Marokkanen of moslims niet sporen, dat beeld wordt ook mede gecreëerd door de media die alleen de negatieve dingen laten zien. -
@166
blijkbaar weet je over action directe meer dan ik, klopjacht en schietpartijen is idd wat anders dan de nachtkaars. Des te beter.
Christendom is geen staatsgodsdienst meer, je probeert het zo te draaien dat het lekker bekt, maar hou iemand anders voor de gek. -
#168, ik kijk gewoon naar de realiteit. Die is dat het christelijke westen de islamitische landen aanvalt, niet omgekeerd.
In de VS kan je het christendom gerust wèl staatsgodsdienst noemen. Die overheid is alleen in naam seculier. Een niet-christelijke president is dan ook ondenkbaar.
Ik heb dat Action Directe dus sort of meegemaakt. Was ook niet de enige groepering. Tijd van de Koude Oorlog ook, waarbij die linkse clubs de nodige gelden van de Sovjetunie kregen. Die tijd was heus heel wat spannender dan enig jaar sinds pakweg 1995 geweest is. Ik vind het nogal bizar dat zoveel mensen, ook van mijn leeftijd of ouder (ik: 42), dat vergeten zijn. -
@4
In deze wereld is het zo dat leden van een groep (geloof of geopolitiek) massaal worden afgerekend op wat enkele van de leden van de groep voor slechts doen. Met deze kennis is het gewoon van belang dat een ieder zich het gedrag van zijn medegroepsgenoten aantrekt en aanpakt/verbeterd.
Dit geld voor moslims in Nederland maar evenzo voor Amerikanen of Nederlanders in de rest van de wereld. Zelfmedelijden helpt hierbij dus helemaal niets maar aanpakken wel. Succes met aanpakken. -
@169
het kloppend hart van de amerikaanse cultuur, geen staatsgodsdienst.
dat kwam doordat bush als bliksemafleider fungeerde, de scherpe randjes zijn daar nu vanaf dus de aanwezigheid in irak en in afghanistan heeft veel motieven, maar met christelijke zendingsdrang heeft het niets te maken.
De gemiddelde moslim ziet dat natuurlijk wel zo, kan die ook niets aan doen.
mvg -
#17
Ja makkelijk zeggen als je het nooit ervaart.
Serieus ik ben dan blank, maar ik ben niet zo achterlijk dat ik niet doorheb dat HEEL VEEL mensen toch argwaan hebben bij gekleurde mensen.
Je kan het wel dom noemen maar bijna iedereen heeft vooroordelen , sommige bewust , sommige onbewust klaar.
En dat zijn niet alleen vooroordelen omtrend moslims, maar alles en iedereen.
of je nou een gabber ziet , een neger , een kakker, een punker of een moslim.
Je zal misschien niet je oordeel uitspreken, je zal misschien denken dat je geen beeld hebt van een persoon die je niet kent maar dat heeft iedereen. (hoeft niet negatief te zijn)
Je kan jezelf hier best makkelijk mee testen, (moet je wel eerlijk zijn tegenover jezelf) link jij gabbers niet stiekem met xtc, coke en troep? punkers met bier en kraken,links? hangjongeren met blowen,vandalisme?
(jouw beeld hoeft natuurlijk niet overeen te komen met deze voorbeelden, maar punt is dat iedereen eigenschappen linkt aan groepen mensen)
Maar dat jij zijn reactie dom noemt, is eigenlijk gewoon domheid van jouw.
Of misschien gewoon een gebrek aan inlevingsvermogen/verder denken.
Je zal dit nu waarschijnlijk gaan tegenspreken en zeggen dat je nooit een vooroordelend beeld van iemand hebt maakt niet uit. Iedereen heeft het klaar.
En zo hebben mensen dit ook met moslims omdat het grootste gedeelte nauwelijks in aanraking met moslims komt en alles alleen in het nieuws volgt.
Sterker nog, op het platteland heb je grotere vooroordelen over buitenlanders dan in steden (waar ze in grotere aantallen wonen).
Advertorials
Minister Rosenthal beantwoordt vragen van NUjij over de Arabische Lente
www.nu.nl'Wanneer de Libische overgangsregering een plek wil heroveren binnen de internationale gemeenschap dan hoort daarbij dat het land investeert in...
5 dagen geleden
door NUjij/MV
Stijgers in Algemeen
Montenegro vraagt NAVO hulp tegen sneeuw
Montenegro heeft zondagavond de NAVO om...
5 uur 31 minuten geleden door Marbra
VIDEO: Spectaculaire ode aan Whitney...
Ook in de Arabische wereld is geschokt...
7 uur 39 minuten geleden door Nizzle
Winnende cabaretier kocht zijn grappen
Omar Ahaddaf heeft heel wat uit te leggen....
9 uur 10 minuten geleden door smeerworst
Overvaller nachtwinkel krijgt lesje van...
De man werd door de bendeleden bewusteloos...
10 uur 13 minuten geleden door smeerworst
PVV stelt vragen over vrijkomen doodrijder...
De Pvv heeft schriftelijke vragen gesteld...
10 uur 28 minuten geleden door Pim Pam Pet
Best gewaardeerd
"Media moeten berichten over...
Er is een wereldwijde oorlog aan de gang...
6 dagen geleden door Feind hört mit
Minister Rosenthal beantwoordt vragen van...
'Wanneer de Libische overgangsregering...
5 dagen geleden door NUjij/MV
Parkeerboetes notabelen in Haren verscheurd
In de Groningse gemeente Haren zijn...
1 dag 22 uur geleden door stoïcijnpop
Ernstige zorgen om vermiste Joyce...
Sinds gisteren wordt de 14-jarige Joyce...
4 dagen geleden door 12HD
Geruchten op internet over dood Kim Jong-un
AMSTERDAM – De nieuwe...
2 dagen geleden door Multatuli maxima

