Als we auto's verbieden hebben we daar ook geen ongelukken meer mee...
Sorteer op:
-
Exact mijn gedachte, als we bakkerijen dichtgooien wordt er ook minder brood gegeten, en als we vliegtuigen verbieden, storten ze ook niet meer neer, en als we coffeeshops dichtgooien, dan daalt de overlast bij de coffeeshops!
-
Dit is echt bullshit, ze doen het nu voorkomen of er non-stop incidenten waren. Bah bah wat een beroepsleugenaars.
-
ja is echt wat voor cohen weer veel blablabla......ga eens echte boefjes vangen ...
-
Meneer Cohen, van paddo's kun je ook thee trekken!
-
Net of er voor het verbod ook zoveel incidenten waren... Die paar incidenten(als ze al met paddo's te maken hadden) die er wel waren werden zo enorm opgeblazen in de media en in de 2e kamer door kampbewaarder 'ik weet wat goed is voor u' Ab von Klinkenhofen en die andere zure cda-kut dat het LEEK of dat paddos niets dan ellende brachten.
Baas in eigen hoofd! -
2
nieuws is niet meer betrouwbaar, als je goed kijk? de huidige politiek schopt tegen Wilders alsof hij de verschrikkelijke moslim onderdrukker is? terwijl zij zelf geruisloos ONS zwaar registreren en voor liegen, en de ééne naar de andere wet uitvaardigen uit ,,veiligheid,,,hij verstoord hun plannen denk ik. -
6
Ik ben ook geen fan van Wilders hoor. En nee ik zeg dit niet omdat Cohen een Pvda'er is. Ik vind het gewoon echt bullshit. Ik hang ook geen ene partij of politieke stroming aan :) -
[quote]Minister Ab Klink (Volksgezondheid) voerde het verbod in mede naar aanleiding van een aantal ernstige incidenten in Amsterdam. [/quote]
Dat was dus klinklare bullshit. (pun intended)
Maar het wordt nu gewoon nog even als waarheid op nu.nl gezet.
Is nu.nl ook gewoon een ordinaire propaganda machine geworden? -
7
nee, maar dat hij hun verstoord is wel goed vind ik, word tijd voor een paar nieuwe partijen, de oude hebben ons te veel onder constante controle, democratie is ver weg -
wauw wat een vooruitgang: van NUL naar NUL en dat allemaal dankzij de voortuitziende blik van onze regering! bedankt
-
dirk7
Die beredenering kan ik wel volgen. Maar Wilders gaat mij tever in veel zaken. Maar eigenlijk zou het denk ik wel helpen als iedereen in de politiek aan de pado's zou gaan... dat zou nieuwe inzichten kunnen geven... -
hoe staat het inmiddels met het aantal alcoholincidenten?
-
@ #11: +dat de wereld er waarschijnlijk veeeeel mooier uit komt te zien dan en de grefo's eindelijk de bijbel af zullen zweren! :D
-
Super, weer een hoop mensen elende bespaart.
-
@9 er wordt er een wakker... goeiemorgen dirki!
-
11
och, is me al vaker opgevallen dat de pers knap onder controle regering staat, dus dat zal wel een,,,tikie,,, aan gedikt worden, en pvv moet ook water in de wijn doen later -
Aantal incidenten afgenomen...wat zijn de cijfers dan, Job? van 2 in 5 jaar naar 0 in 1 jaar??
Overigens snap ik sowieso niet dat als denk dat je kan vliegen, eerst een flat op gaat klimmen. Dat zou dan ook vanaf de grond moeten kunnen toch??? -
13
dat zeker, en de,,elite,,, zijn mij te close met elkaar -
Mensen die ineens nu vol lof over Wilders gaan lopen oreren zouden eens daadwerkelijk het programma van die gast moeten lezen.
Wat hij met paddo, wiet, en andere softdrugs gebruikers van plan is, is echt heel erg eng. (1 woord: opvoedingskampen) -
Mensen die al deze shit nodig hebben om te kunnen genieten van het leven zijn wel heel erg ver afgezakt. Zielig gewoon.
-
19
ja, maar dat wil de huidige regering ook, ook gaan ze het leger streng er op controleren, ik hoorde ook dat de mariniers en zo niet meer mogen roken volgent jaar, ook? in hun eigen tijd niet zou later verplicht zijn, om speeksel testen te ondergaan. -
Er zijn nooit incidenten geweest.
Psychotische mensen zullen psychotisch reageren op wat ze nemen.
Treinen zijn trouwens erg schadelijk voor de gezondheid. Verbieden die hap.
Bill Hicks:
http://www.youtube.com/watch?v=vX1CvW38cHA&feat...
http://www.youtube.com/watch?v=fntiAF3OSts&feat... -
23
dat bedoel ik, ze stapelen leugen op leugen, en nieuws? komt altijd later, en sucses? altijd 100% laat me niet lachen -
Het verbieden van paddo's heeft dus wel degelijk zin gehad.
-
@5 2004 moest in a'dam 55 keer de ambulance uitrukken. in 2005 70 keer en in 2006 128 keer.
In 2007 waren er dan nog incidenten met een meisje van 17 wat in de uitunnel sprong, een 19 jarige IJslander die van 6 hoog naar benden sprong en zijn benen verbrijzelde, een 25 jarige Brit die een half hotel molde en een ruit inkopte waardoor hij zichzelf verminkte, en een fransman die naakt door de binnenstad onder het bloed een wandelingetje ging maken nadat hij zijn hond had geslacht.
Bovenstaande incidenten geven aan hoe link deze rommel is. Het geluk is nog dat in dit geval alleen een hond als buitenstaand slachtoffer is gesneuveld, maar het is natuurlijk een kwestie van tijd voordat een gedrogeerde toerist met een slagersmes op het rembrandsplein gaat huishouden.Wat zijn jullie reacties als deze drug legaal bleef en een gedrogeerd persoon gaat met een slagersmes een kleuterschool uitdunnen? Roepen jullie dan niet allemaal "er moet eerst wat gebeuren voordat ze actie ondernemen" kom aan mensen deze rommel is gewoon levensgevaarlijk. En als je dat niet inziet heb je zelf te veel gesnoven ofzo. -
Een hoop junks hier op dit lijntje. Allemaal aan een lijntje ?
-
@ #26: Van geen van de door jou genoemde incidenten staat vast dat ze onder invloed van paddestoelen zijn gebeurt. Bij geen van hen is er een bloedonderzoek geweest om vast te stellen of ze daadwerkelijk onder invloed van paddos waren.
Sinds wanneer worden paddo's gesnoven trouwens?
@ #27: Zeg dan niets! -
@27, nee dit zijn mensen die zelf na kunnen denken, in ieder geval kunnen ze een stukje dieper nadenken dan jij.
-
wordt tijd dat sigaretten en alcohol verboden gaan worden als men vindt dat andere middeltjes zoals paddo's of wiet verboden moeten worden. gelijke monniken, gelijke kappen !!!
-
Blijf vooral die leugen herhalen van het franse meisje dat paddo's gegeten zou hebben. Er is nooit een autopsie uitgevoerd, laat staan een volledig onderzoek naar de toedracht.
Hetzelfde geldt eigenlijk voor bijna alle paddo-incidenten, maarja, mensen lezen natuurlijk liever sensationele onzin. Lang leve de hypocriete en bekrompen samenleving waar geestvernauwende propaganda dagelijkse kost aan het worden is. -
Ultra Lord
Het kenmerk van een verslaafde is dat ze altijd ontkennen dat het slecht is.
En dat is één van de onvermogens van gebruikers. -
@20 Het is zielig dat we in Nederland zo gek zijn dat we bepaalde producten verbieden omdat toeristen er niet mee kunnen omgaan. Is een teken van slecht beleid waar de Nederlander de pineut van is.
-
@ #32: Verslaafd aan paddo's? Op de hele wereld loopt geen enkele paddo verslaafde rond...
-
En het aantal drank en andere drugsincidenten zijn zeker in drievoud toegenomen. Maar ja - dat mag niet verteld worden.
-
@28 ik zeg niet dat je paddo's snuift uik vraag alleen of je wat hebt gesnoven (onder invloed bent), maarja begrijpend lezen is een vak appart natuurlijk.
En wat betreft dat bloedonderzoek: Ik heb geen werkelijke feitenkennis inzake bloedonderzoek, als jij dat wel hebt zie ik graag een linkje. Het is anders wel typerend dat in a'dam spontaan (doodnormale) toeristen spontaan doorslaan. Misschien wat in het leidingwater? -
@26
''een fransman die naakt door de binnenstad onder het bloed een wandelingetje ging maken nadat hij zijn hond had geslacht.'''
hiervan is later bekend gemaakt dat deze man een psychotische aanval had, en GEEN paddo's had genuttigd. Natuurlijk blijven idioten als jij overtuigd van deze kwaadaardige fabel die mede door nu.nl de wereld is ingeholpen. -
Een willekeurig dier zal die paddo's niet aanraken, omdat ze van nature weten dat ze er aan kapot gaan.
Schijnbaar zijn veel mensen zover afgedwaald van de natuur dat ze deze gave niet meer bezitten.
Ronduit ZIELIG ! -
@31 Ja we blijven vooral de leugen herhalen. Inmiddels is het aantal "leipo incidenten" (zal ik het maar noemen dan) opeens gedaald na het verbieden van de paddo's.... Hoe verklaar je dat dan? Misschien ander leidingwater in a'dam? Hoe verklaar je dan er voornamelijk in a'dam "leipo's" rondlopen? Im woon zelf in zeeland en procentueel lopen hier in de zomer veele meer toeristen... echter hier gebeurd zelden wat met "leipo's" misschien dan toch te leidingwater in a'dam?
-
@37 ok jij je zin... herstel 127 incidenten in plaast van 128... A world of difference!
-
@ #38: Herten, elenaden en rendieren eten paddo's....
Mijn kat is helemaal wild van kattekruid...
enz.
enz.
"Schijnbaar zijn veel mensen zover afgedwaald van de natuur dat ze deze gave niet meer bezitten."
Nee, je draait het om, als we niet zover afgedwaald waren cvan de natuur zouden we juist WEL paddo's snoepen. Kijk maar naar de geschiedenis en vele volkeren die nog in de natuur wonen.
Dat paddo's hier verketterd worden heeft vooral te maken met de invloed van het vaticaan de afgelopen 2000 jaar. -
Ben benieuwd hoeveel alcohol-incidenten er in diezelfde periode waren..
-
@20 niemand heeft 't nodig, net zo min als het eten van een stuk chocolade of een dagje naar 't strand gaan.
@25 laten wee eerst maar eens een rapport van de GG&GD of de Jellinek afwachten. Cohen "moet" zeggen dat het nu beter is.
@26 wat jij niet snapt is dat drugs gewoon nog verkocht worden, alleen nu onder de toonbank. dus is er geen kwaliteits controle en nog erger, leeftijdscontrole meer.
Dat meisje van 17 mocht zelf de paddo's niet kopen de shop heeft haar dat geweigerd. Dat had haar vriendje gedaan. De verkoper heeft hem meerdere malen gewaarschuwd dat degene die hij kocht vrij sterk waren. Deze jongen heeft desondanks een hoge dosis aan zijn vriendin gevoerd met het bekende resultaat. De vader van het meisje wist dit donders goed en is daarom direct met een camera ploeg naar de smartshop gegaan om hen de schuld te geven. -
Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) heeft vorige week een onderzoeksrapport uitgebracht aan minister Klink. Volgens dit onderzoek zijn alcohol en tabak net zo schadelijk als heroïne en crack. Cannabis en XTC zitten qua schadelijkheid in de middenmoot en LSD en paddo’s scoren zelfs laag op de lijst van schadelijke genotsmiddelen.
Zie http://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/340001... -
wat een gore leugenaar is die Klink zeg, hij laat expres weg dat de mensen die onwel waren geworden van paddos dit werden omdat zij naast de paddos door bleven gaan met alcohol gebruiken, die mix maakt dat dat je heel erg raar kan gaan doen.
dit komt niet van de paddo af maar van de mix met alcohol.
ik heb die paddos ook wel eens genomen in een ver verleden, had op mij eigenlijk maar weinig effect, ik was alleen behoorlijk aan de schijt de volgende dag.
en ze smaken niet, doe mij maar een varkenshaasje met champignons...
maar het woord alcohol en mix word hier weer volledig vermeden.
maar dat er nog steeds "methadon" [ een vervanger van heroine] gratis aan junks verstrekt word vanuit de overheid daar horen we Klink ook niet over, die DRUGS geven ze gratis weg om junks rustig te houden.
het is namelijk geen afkickmiddel zoals velen denken, maar een schonere vervanger voor heroine die zelfs langer werkt!
kotsmisselijk word ik van die vrome schijnheilige uitgestreken smoel van Klink. -
óf...
mensen worden nog steeds onwel van paddo's maar durven niet meer zo snel een ambulance te bellen, omdat het nu verboden is... -
Ik heb ooit paddo's gegeten in mijn leven en dat was een erg vredige en diepzinnige ervaring die ik iedereen kan aanraden. Het is totaal niet schadelijk of verslavend, maar je moet het natuurlijk ook niet midden in de stad gaan gebruiken. Mijn probleem met het paddo verbod is het feit dat alcohol nog wel legaal is...terwijl daar toch echt meer ongelukken mee gebeuren en dat WEL verslavend is. Het is hypocrisie van de bovenste plank.
-
@ #46: Dat valt wel mee denk ik, drugsgebruik is hier in NL nog steeds niet strafbaar gelukkig.
-
ik heb zelfs kinderen van 13a 14 jaar een hele fles tequila weg zien werken in een half uur tijd, nee die gaan niet raar doen zeker?! en dat is ook niet gevaarlijk zeker Klink ?!!!
eikel! -
Het zijn ook altijd de toeristen die voor problemen zorgen met Paddo's. Dus als het niet meer legaal verkocht wordt is het moeilijker te krijgen voor hun en gaan ze zichzelf voldrinken. Wat zijn de cijfers daarvan Cohen? Moeten we dat niet verbieden, dat zou een hoop doden per jaar schelen.
-
Waarom is alcohol nog legaal dan?? ik heb alleen maar plezierige ervaringen met paddo's. en om een beetje degelijke truffels te halen moet ik n paar uur reizen om n beetje degelijk te trippen. sorry hoor maar al die verbiedingen gaan tog helemaal nergens over. als er een iemand doodgaat van paddo's zijn er ondertussen alweer 10 dood aan alcohol.. :S :S ik vind het gwoon eersteklas bullshit, en ik hoop dat ze ooit nog terugkomen... Ben nog wel blij met de growkits maarja waar moet je die laten als je nog thuis woont:S
-
ik hou het maar bij Champignons smaken ook nog beter
-
al die incidenten kwamen door een combinatie van alcohol, cocaïne en andere harddrugs, en in het overgrote deel van die gevallen hadden de gebruikers een psychisch verleden zoals paranoia, schizofrenie en depressies...
uiteindelijk bleef er 1 geval over wat misschien door paddo's komt, maar ook in dat geval is het heel goed mogelijk dat die persoon een andere (nog) niet vastgestelde aandoening had, niet iedereen die ziek is is ook altijd onder behandeling.
en zelfs al zou de paddo's enige rol hebben, dan nog vind ik dat de schuld van de gebruiker, ik heb de gebruiksaanwijzingen vaak genoeg gezien (in het nederlands en engels) en al die gebruikers doen exact wat je niet moet doen, nl niet in combinatie met andere middelen, nooit alleen gebruiken of zonder "BOB" en al helemaal niet als je een psychisch verleden hebt, als je ergens een beetje twijfel hebt gewoon niet doen ;)
maar volgende week maandag dus een noodverordening omdat er in het komende weekend 10 doden door alcohol in het verkeer zijn gevallen? nee hoor, alcohol is wel geaccepteerd volgens de opgelegde normen en waarden...
http://www.alcoholinfo.nl/index.cfm?act=esite.t... -
Je zou je eens moeten afvragen waarom zij werkelijk drugs zoals deze paddo's verbieden?
Remember Nostradamus? -
@45
Die methadon geven ze om de junks een menswaardig bestaan te bieden zonder iedere dag weer te moeten stelen en bedriegen om aan je dagelijkse portie te komen. De verslaafden, die anders toch niet af zouden kicken, wordt nu een normaal, gezond en regelmatig leven geboden, met een huis, relatie en kat bij de kachel... En dat gun je iedereen toch? En denk 's wat dit de samenleving aan ellende bespaard (veel minder autoinbraken, overvallen et cetera) -
@52 Champions ? Dat is net als een alcoholvrij biertje.
-
Wat ik mij dan weer afvraag, als mensen geen paddo's meer kopen, wat kopen ze dan ? Vast geen pakje kauwgom.
-
Er gaat gewoon te weinig geld in om. Dus het levert geen accijnsen op zoals bij alcohol en tabak. Let op mijn woorden wiet en hash gaan er om deze reden ook aan. Tevens omdat de EU het maar niets bevalt. Van mij mag alles legaal worden op heroine en crack na. Dan is er tenminste ook controle op de kwaliteit. Zijn we meteen van die kut mcpp pillen af die als XTC verkocht worden. Want met schonde xtc (mdma) is niets mis.
-
@23 Juist...
Ik heb ook gehoord dat dat meisje een wit poedeltje had, ook zeer deprimerend, ook verbieden !
Als we het aantal incidenten met drank als (mede) oorzaak zijn de (vermeende) paddoincidenten natuurlijk een lachertje, er zijn meer drankincidenten in één weekend dan er van paddo`s totaal zijn geweest. Belachelijke argumentering. -
Nou nou, goh wat een enorm probleem is er opgelost door dat paddo-verbod! Het is dat het aantal rook- en alcoholproblemen totaal in het niet valt bij het massale paddo-misbruik in Nederland, anders hadden we daar dezelfde aanpak kunnen hanteren. Maar dat is gerommel in de marge, vergeleken bij al die paddo's.
(waarom zou het bij rook- en alcoholproblemen eigenlijk geen "incidenten" worden genoemd...?) -
Leugens en stemmingmakerij.
-
Er zouden eigenlijk gewoon heel veel mensen moeten gaan protesteren tegen dit paddoverbod. want ik geloof dat het er meer zijn dan iedereen denkt!! Mensen die roepen dat paddo's rommel is of welke softdrugs dan ook weten niet wat ze zeggen. na 2 porties paddo's ga ik nog niet zo'n gekke dingen doen. het heeft waarschijnlijk meer met andere drugs, schadelijkere drugs zoals alcohol te maken dat deze ook in het spel waren! en mensen die deze drugs niet hebben geprobeerd en wel de HARDDRUG alcohol nemen, zijn zeer hypocriet.. want ik spring eerder een gebouw af als ik alcohol heb gehad dan bij paddo's of wiet of hasj of whatever! het is een beetje triest hoe de wereld in elkaar zit en dat zoveel mensen onwetend zijn! Ik weet zeker dat ik nu en voor de rest van mijn leven blijf strijden voor de softdrugs want deze genotsmiddelen zijn veel meer genieten dan alcohol, en lang niet zo hevig! denk daar maar s over na
-
" Het aantal incidenten met paddo's in Amsterdam is sinds het verbod van die drugs flink afgenomen."
Zou het? Of zouden flippers in verband met het verbod nog een keer nadenken voordat ze de ambulance bellen? -
Het aantal dodelijke ongevallen met paddo's is anders wel mooi met 100% gedaald t.o.v. 2007
Zoals je ziet heb je kleine leugens, grote leugens en statistiek. -
XTC is een lovedrug..
nu weet je ook waarom dit verboden is. Liefde is tot veel in staat, van dat gevaar is men in den haag zich maar al te goed bewust. -
@55
lekker naief... de methadon is in het leven geroepen om de winkeliers te ontlasten van zieke stelende junks in hun winkels, ze krijgen helemaal geen huis en haard, je lult uit je nek!
in de gevangenissen word het daar ook voor gebruikt, om ze rustig te houden.
die methadon word door die junks als extraatje meegepakt iedere dag, waarna ze op pad gaan zonder ziek te worden.
ik heb zelf jaren lang als dakloze over straat gezwerft, ga alsjeblieft geen verhaaltjes zitten vertellen!
bij het leger des heils hebben ze zelfs compleet ingerichte "spuit en gebruik kamers" ingericht voor junkies.
daar komt geen methadon bij kijken, want dat moet je drinken en niet spuiten.
het bespaard de samenleving niets, het kost net zo veel, alleen nu hebben bepaalde groepen er minder last van, daar was het ook voor bedoeld, om de overlast van junks tegen te gaan, en NIET om ze een normaal leven en huis en haard te geven.
wat een naieviteit.... -
@8 ja dat gevoel kreeg ik ook.. "begint vruchten af te werpen" staat er op de frontpage :(
Kom op zeg, is dit een nieuwssite of een persvoorlichtingspage van Klink z'n spindoctor? -
Wij, het volk, zijn geen kinderen nog schapen van de Christelijke regeringspartijen. Wij, het volk, zijn bereid een zekere hoeveelheid risico's te lopen. Niet alles hoeft van ons verboden te worden wat slachtoffers eist. Wij willen alcohol kunnen blijven nuttigen, cigaretten kunnen roken, auto kunnen rijden, kunnen fietsen zonder helm.
Gaarne zouden wij tevens iedere willekeurige paddestoel kunnen nuttigen.
Dank u. -
@54
Met die strakke groene broek?
@53
Niet te genuanceerd alstublieft. Daar zitten wij van het ministerie van 'Betutteling, Hypocrisie en Totale Controle' niet op te wachten. Nog 1x:
- Drugs zijn slecht
- Alcohol is geen drugs
Gaarne net zo lang hardop zeggen totdat u het gelooft. Bij voorbaat dank. -
Cohen was zelf ook altijd tegen het verbod geweest, en voor een 2 dagen wachtperiode om de impulsieve aankopen van jonge toeristen tegen te gaan. Hij zag ook alleen een probleem bij die groep, die veelal op straat paddo's eten en er rustig blij blijven drinken. De meeste keren dat de ambulance moest uitrukken waren het toeristen die in paniek waren geraakt en alleen gerustgesteld moesten worden. Bij de gevallen die in het nieuws waren, was er altijd spraken van een flinke hoeveelheid alcohol en soms ook allerlei andere dingen, tot heroine aan toe.
Het grootste probleem met paddo's was stommiteit. Mensen die niet weten wat ze doen en alle bekende waarschuwingen (rustige bekende plek, goede vrienden, geen nadere middelen) negeren en dan in de problemen komen.
Het paddo verbod vermindert het aantal incidenten omdat de domme toeristen het nu minder makkelijk kunnen krijgen. Uiteraard ten koste van de vrijheid van de Nederlandse bevolking. Het is als een avondklok instellen in Nederland, omdat er wat ADO Den Haag hooligans 's avonds enkele bushokjes hebben gesloopt. -
mooi aanpakken al die sukkels die niet normaal door het leven kunnen gaan
-
@32 paddestoelen zijn niet verslavend, maar juist geestverruimend.
"Nieuws" en dan met name het "dagelijkse nieuws" is trouwens verslavender dan crackcocaine.
Dat wordt ondersteund door Dan Rather, een journalist van het eerste uur. -
Het is trouwens niet NU.nl die deze propaganda heeft bedacht. Het lijkt een ANP (Alwetende Nederlandslievende Propaganda) berichtje, elke krant heeft dit stukje tekst op zijn website staan.
Een van de voordelen van gratis nieuws, we krijgen alle persberichten integraal te lezen, waardoor we altijd lezen dat iedere organisatie zich het doel heeft gesteld om met optimale effectiviteit ons zo tevreden mogelijk te maken, het ook bezorgt is om ons en ons oordeel vertrouwt als het hen uitkomt en ons graag hun kant van het verhaal wil vertellen als ons oordeel hen niet uitkomt.. Om een kritische noot te plaatsen moet een journalist nogal wat werk doen, en dat kost geld... -
En tegen de mensen die minnetjes willen geven wil ik zeggen dat ik geen hippie ben, maar een ultra extreem neo conservatief.
-
@73 nieuws maken kost gewoon veel te veel geld en dat hebben de meeste bedrijven niet, dus moeten ze kopie/pasten.
Mij maakt het ook geen reet uit of nieuws waar is of niet. zolang ze het nieuws maar brengen zoals ik het wil zien of zelf zou schrijven. -
En daar gaan we weer. Toeristen die hoogstwaarschijnlijk al vol zaten met andere drugs, alcohol of al zware psychische problemen hadden. Nu kan de handel gezellig in het ilegale circuit voortgezet worden waar geen controle over kwaliteit bestaat. Nu dan ook maar meteen alcohol verbieden, hoeveel jaarlijkse dodden door alcohol? Waren er in 2002 al 1800 volgens CBR!
-
En er zijn dagelijks slachtoffers van alcoholgebruik. Verbieden we dat ook?
Dat vind ik zo jammer aan de maatschappij. -
Men vergeet weer eens de risico's van dingen in de illegaliteit drukken. Nederland was ooit progressief liberaal.
-
er zijn een handjevol incidenten geweest in al die jaren,dus waar hebben we het hier over,.
-
de eerste grote lading chocolade repen gelaced met LSD zijn alweer in de omloop hier.. yum yum
dus elk voordeel heeft zijn nadeel -
Het Nos journaal vertelde dat waarschijnlijk de terugloop van het tourisme de oorzaak is van het gedaalde aantal incidenten.
-
Dit bericht ruikt naar overheidsbemoeienis op de verdere inperking van onze vrijheden. Er moet toch wel even gemeld worden dat er niet nog een meisje van de brug is gesprongen. Job Cohen bericht dat er in Amsterdam minder ellende door paddo's is! Alsof er alleen in A'dam paddo's te krijgen zijn. Walgelijk!
-
Toch geholpen in het voordeel dat paddoverbod.
-
Ik verbaas mij over de oogkleppen die de zgn "legaliseer"-dwepers ophebben. Als je het product verbiedt dan verminderen de incidenten. Zo simpel is het gewoon. En neen! Drugs zijn niet te vergelijken met auto's/brood of wat dan ook. Is het dan echt zo moeilijk om te beseffen dat drugs als paddo's, behalve wat sullig vertier de maatschappij geen enkel nut te bieden hebben?
Ikzelf heb ook wel eens paddo's gebruikt en heb me werkelijk de ballen uit m'n broek gelachen. Maar als er gewoon teveel ongelukken mee gebeuren en het levert verder geen maatschappelijk nut, dan moet je het gewoon verbieden. "Simpel als dat...." -
je kan producten wel verbieden republica.. maar drugs hebben zo'n aantrekkingskracht en daardoor een hoge waarde.. waarom het weer interessant is voor criminelen om deze te verkopen of het nou mag of niet.. en dit is zeer nadelig voor gebruiker..qua prijs en kwaliteit en aangezien we hier in nederland hebben gekozen voor harm reduction in plaats van zero tolerance is verbieden eigenlijk geen nuttige optie.. want denk niet dat een drugsgebruiker er beter van word als je hem een weekje opsluit in de gevangenis..
-
@84
vertel mij dan maar eens wat alcohol voor nut heeft in onze samenleving.... -
Wat een onzin zeg. Weer duidelijk een gevalletje van we lezen het in de krant dus zal het wel waar zijn. Waar zijn de lijsten met gevallen?? Er zijn 3 mensen overleden die mag ik je daar even aan herinneren niet alleen paddo's hadden gebruikt maar allerlei middelen door elkaar.
-
@85,
ik weet niet of je het oorspronkelijke nieuwsbericht gelezen hebt.... maar de incidenten zijn dus ~afgenomen~ Er is dus blijkbaar niet zo'n florerende criminele underground ontstaan.
Denk na over wat ik in mijn bericht bedoel met 'oogkleppen'.. -
en laten we nou gewoon 's de feiten van paddo's op een rijtje zetten:
1. Er is nog nooit iemand dood gegaan door de actieve stoffen die zich bevinden in paddo's (vliegezwam daargelaten maar word ook niet als 'paddo' gezien)
2. Van paddo's zelf is nog nooit iemand doodgegaan, aangezien je meer dan je eigen lichaamsgewicht zou moeten eten voordat dat gebeurt.
3. Paddo's zijn niet verslavend, integendeel zelfs.
4. Rare mensen krijgen van rare stofjes rare ideeën, voor hen zijn paddo's niet geschikt -
@86
Waarom zou ik het mogelijke nut van alcohol moeten uitleggen? -
@88
en alcohol onder de 16 mag ook niet meer, zijn de incidenten daar ook afgenomen?
vuurwapens mogen we ook niet hebben, zijn incidenten met vuurwapens afgenomen?
of ben jij ook zo iemand van, wat je niet ziet is er ook niet...? -
@90
oh nu is het al "mogelijke" nut... -
@ #88: en dat is omdat de meeste mensen die paddo's gebruiken dat slechts 1x in hun leven doen. Voor veel mensen is het effect te heftig om het nog meerdere malen te doen. Bovendien zijn ze niet verslavend (zelfs niet een klein beetje) waardoor de kans dat je bij je 'dealer' terug komt ook nog eens een stuk kleiner is.
-
@89
Adreno, zelf vertel je dat Paddo's altijd verkrijgbaar zullen zijn ook al zijn ze verboden. Wat is er dus mis met een verbod om die groep mensen te beschermen die te naief en onwetend tegenover het product staan? Zoals de mensen voor wie het helaas fataal is geworden? -
@91
Dus je vraagt me eigenlijk om sceptisch te zijn tegenover een nieuwsbron maar de comments van een anoniem persoon op internet als waarheid in acht te nemen?
Helaas ben ik God niet en moet ik het doen met de door de redactie van NU.nl gefilterde werkelijkheid, ik ga er vanuit dat die redelijk klopt. Dom ben ik he? -
daar heb je mischien indd een punt.. ik als wel gebruiker hoef niet erg veel moeite te doen om ze te bemachtigen.. zelf kweken duurt iets langer dan een week dus veel moeite is het niet..
het probleem is dat ze in een keer zijn overgestapt van geen leeftijdsgrens, geen certificaten om te verkopen en geen controle niks naar verbieden, terwijl ze het gewoon hadden moeten reguleren.. en niet meer verkopen in souvernirshops en zulk soort onsoortige plekken.. ook zijn er wel smartshops geweest die naast hun schoenen liepen maar de meeste hadden het toch wel goed begrepen en maakten wel gebruik van leeftijdscontrole etc ook al was dat helemaal niet verplicht..
en mischien moest de voorlichting ook nog een stuk beter (ik zelf vond het goed genoeg maarja) en dat kan alleen door regulering.. en eventueel gewoon helemaal niet verkopen aan toeristen, aangezien eigenlijk alle problemen qua doden en serieus gewonden uit die groep kwam.. maar die groep is bij uitstek het meest kwetsbaarst voor een drug als dit.. het is geen drug om te nemen in een drukke onbekende omgeving waar je amper iets kent.. -
Ik heb sinds het paddo verbod truffles (philosophers stones / tripknollen) geprobeerd deze waren wel humor je gaat je van alles afvragen (hey.. dat is een muur.. waar is die eigenlijk van gemaakt? Waarom staat hij daar, wie heeft hem daar neer gezet, als we een deur in die muur maken gaan er dan mensen door lopen ook al zitten we op de 3rde etage? etc etc :P)
Zeker aan te raden om een keer te doen is echt een (goede) ervaring die je de rest van je leven zult onthouden en geeft je een ander perspectief op de wereld en het leven (ook op een goede manier). Ik snap nog steeds hoe mensen van bruggen e.d. af springen ik ben op zich best wel een paar keer ver heen geweest maar ik heb nog nooit ook maar een klein beetje de neiging gehad om ergens van af te springen (meestal zat ik op de bank naar de muur te staren omdat ie terug staarde, ik heb gewonnen! :D)
Maarja als je maar een beetje gezond verstand gebruikt kan er weinig mis gaan.
Dit geld algemeen voor gebruik van alle soorten drugs:
- Doe het ergens waar je je veilig en vertrouwd voelt (dus niet buiten op een brug...)
- Doe het niet als je in een zeer emotionele staat verkeerd (vooral verdriet eenzaamheid e.d.)
- Zeker bij de eerste keer zorg voor een tripsitter (iemand die sober is en op je let)
- Gebruik geen drugs door elkaar heen.. (ja alcohol is ook een drug.. niet doen!)
- Lees de gebruiksaanwijzingen en houd je aan de aan aangeraden hoeveelheid. (zeker de eerste keer...)
- Doe geen drugs om het "stoer" is en ga zeker niet door als je je niet lekker gaat voelen.
Enne don't be stupid.. blijf van de harddrugs af... -
@95
nee niet dom, doortrapt...
dat is ook een manier om vragen te ontwijken.
ik stel de vragen naar aanleiding van jouw eigen mening hier over, niet naar aanleiding van wat er in het bericht staat.
je duikt. -
Het aantal incidenten met paddo's was altijd al nihil. Maar als iemand onwel wordt na 2 liter rum en een paddo, wordt het voor de statistieken genoteerd als " paddo-incident"
-
Nou is het natuurlijk erg makkelijk om Cohen tot de grond toe af te branden.
Nu ken ik de inhoud van brief niet (en zo snel ook niet kunnen vinden op Amsterdam.nl) maar door meteen te stellen dat de afname niet direct kan worden gerelateerd aan het paddoverbod vind ik wel een slimme zet van Cohen. Hiermee ontneemt hij, als tegenstander van het verbod (!!!), de voorstanders van het paddoverbod de mogelijkheid iets te zeggen als: "Zien jullie wel, het paddoverbod heeft voor deze afname gezorgd."
Wel heb ik andere interessante documenten gevonden:
http://www.gezond.amsterdam.nl/Geestelijke-gezo...
en
http://www.gezond.amsterdam.nl/GetDocument.aspx... -
@96
Precies Adreno, regulieren lijkt altijd de beste oplossing. Maar helaas is het zelden haalbaar. Mens en maatschappij zitten zo complex in elkaar dat er simpele regels nodig zijn om gevaarlijke situaties te vorkomen.
Een verbod is bij lange na niet perfect maar in veel gevallen de best beschikbare oplossing. Hoezeer we denken dat 'iets niet mogen' niet thuishoort in deze tolerante samenleving(waar ik overigens zeer veel van hou) -
WAAROM KOMT NEDERLAND NIET IN OPSTAND tegen dit soort onzin!?
ik woon in Engeland en van buitenaf ziet dit er allemaal zo raar uit, die Wilders, die balkenende, die CU, die anti-europa gevoelens, koffieshops sluiten, paddos verbieden...
ik snap het niet, ik herken nederland niet meer, ik kan er niet meer trots op zijn, wat is er aan de hand in mijn vaderland, waarom doet niemand iets, of zie ik iets over het hoofd? Is iedereen lamgeslagen door teveel geld of juist door de crisis, wat is dit jongens?
Waren we niet vrijzinnig, tolerant, rebels, rationeel, ...vrij?
WATSKEBURT??????? -
@102
Er zijn doden gevallen....niet alleen door paddo's -
klink heeft paddo's verboden omdat het hem publiciteit opleverde als iemand die iets doet aan problemen, een aanpakker. tegen het advies door de onderzoekscommissie in..
Er was welgeteld 1 incident van al die berichten van toen dat daadwerkelijk paddogerelateerd was, de rest was gerelateerd aan met name alcohol en psychose.
Zels als het aantal incidenten gerelateerd aan paddo's verminderd is, zegt dat nog niets. Het gat in de markt moet nog gevuld worden door de illegale drugshandel. daar is tijd voor nodig. je zult zien dat het aantal incidenten niet alleen toeneemt, maar er ook incidenten zullen zijn van paddoplukkers in het wild die de verkeerde paddo's pakken (hierdoor vallen in frankrijk gereleld slachtoffers)
Ook zal door gebrekkige voorlichting gemiddeld onverstandiger gebruik gemaakt worden van paddo's, of in plaats van paddo's LSD worden gebruikt, wat gemiddeld tot meer incidenten leidt.
Maarja, helaas loont het niet in de politiek om verder te kijken dan de neus lang is, populisme viert hoogtij in dit naar de klote gaande land. -
scoren op de korte termijn zegt niets over succes van het verbod
@102: waarom niet?
->We hebben het nog steeds TE GOED, we doen liever leuke en zgn 'nuttige' dingen dan dat we de straat op gaan om te protesteren .. de mensheid wordt nu eenmaal gedreven door emotie en werkt dus niet vooruit maar achter de feiten aan -
@101
dit zijn nou van die drogredenen, waarom ?! omdat dit net zo goed van toepassing is op alcohol.
maar om dat dat geaccepteerd is in de maatschappij, schuif je dat maar even onder het tapijt.
alcohol steekt met kop en schouders boven alle drugsgerelateerde "ongelukken" uit.
met vlag en wimpel.
zeer hypocriet om door te zaniken over een paar paddo incidenten die incidenten zijn geworden vanwege de alcohol die er bij gebruikt werd.
selectieve verontwaardiging noemen ze dat. -
nee hoor, PADDO incidenten nog steeds volop aan de gang:
http://www.nu.nl/algemeen/2042133/verbazing-in-...
Ik schat dat hij er twee op had... -
Vorige week nog een rapport van het RIVM waar paddo's als minst gevaarlijke drug (nog na het legale Khat) uitkwamen. Nee, een verbod is echt gerechtvaardigd. En het heeft ook niets met de CDA/CU obsessie tot verbieden van alles dat niet van de kerk afkomstig is te maken...
-
Het zou wel goed zijn als al die bekrompen mensen hun geest eens zouden verruimen dmv paddestoelen.
-
Hier trouwens de link voor het genoemde artikel: http://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/340001...
-
Ik heb al decennia geen paddestoelen meer gegeten, maar steeds als ik nieuwsberichten over paddo's lees heb ik weer zoiets van die dingen ga ik binnenkort weer snel even snoepen.
-
@111:
Ze groeien overal langs de kant van de weg en in het bos. Ik zie de politie al aankomen. "Nee, Paulus, dat mag niet meer." -
Wat BSD @ 109 zegt!!! spijker op zn kop
wat een stelletje bekrompen reli-stumperts zitten hier tussen de reaguurders zeg. -
Wat een onzin allemaal! Gebruk je logica! Het paddoverbod heeft totaal geen invloed gehad op de afname van zogenaamde incidenten! Bekijk de periode van de afgelopen 15 JAAR legale paddoverkoop eens waarin er niet of nauwelijks een incident heeft plaatsgevonden!!! Hoe kan het opeens zo zijn dat in een tijdsbestek van 2 maanden er bijna elk weekend zogenaamd een incident plaatsvond en alleen in Amsterdam...? Heel dubieus! Think for yourself, dit is niet mogelijk! Gebruik je eigen gezonde verstand! Helaas hebben wij onder meer een erg zwakke Nederlandse journalistiek wat overigens deels te verwijten is aan de de snelle internet wereld waarin, tja "het blad gevuld moet worden", zullen we maar heel makkelijk zeggen...
Daarnaast, kijkt U aub naar onze Minister van Volksgezondheid "Klink" (zeg maar gerust Link) die hiervoor Wikipedia raadpleegde om een Maatregel van bestuur optestellen... Wikipedia? Minister van Volksgezondheid? Tja kan nog wel ff zo doorgaan, maar kom hier nog op terug!
mvg. -
EN alleen al op koninginnen dag 240 mensen voor alcohol problemen. Gaap wat een gore leugens, de meeste incidenten waar ik van heb gehoord bleek achter dat paddo's geen rol speelden. En dat meisje wat van de brug af sprong had een verleden van psychische problemen, was mee ik ook niet de eerste zelfmoordpoging. Als je ernstige psychische problemen hebt kan je beter geen drugs gebruiken.
Maar wel triest dat onze politici nog steeds liegen dat het gedrukt staat. -
@106: Paddo's zijn geestverruimend, alcohol geestvernauwend evenals religie... Misschien is dat een verklaring waarom alcohol niet verboden wordt maar paddo's en andere drugs wel?
-
@116:
De voornaamste reden waarom LSD verboden werd, gaat ook voor paddo's op: gebruik maakt je te lang ongeschikt voor arbeid. -
@116
misschien... -
Er waren potverdikkie welgeteld maar drie incidenten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kon dat aantal nog naar beneden dan? knap, hoor. -
@ #117: een uurtje of 6? (in het geval van lsd een uurtje of 12)? Is dat te lang? :S Hoe lang duurt het voordat je na alcohol gebruik weer mag arbeiten?
-
@120:
LSD belemmert je in theorie een hele werkdag lang, alcohol kost 30-60 minuten per glas. Je kunt je dan sneller weer productief maken. Dit is geen echte logica, maar wel de achterliggende logica gehanteerd door de werkgeversgroepen die voor het verbod op LSD pleitten. -
@ #121: In dat geval ben ik benieuwd naar je bron! :)
Misschien dat je het ongeschikt voor arbeit anders moet opvatten; als land/werkgever heb je weinig aan mensen( de lsd-/paddo-/psychedelicagebruikers) die niet willen werken omdat ze bang zijn daarmee de wereld kapot te maken en liever bomen zouden knuffelen. -
Ik heb mij destijds toen de hele boel verboden moest worden er ook aardig druk over gemaakt. Ik denk dat het verbod op paddo's is ingevoerd, niet omdat het nu zo nodig was, maar gewoon omdat het kon. Als Christelijk kabinet kun je natuurlijk niet aan je achterban verkopen dat je niets doet om de "verderfelijke" drugs uit te bannen. Weinig mensen wisten uberhaupt iets over paddo's, weinig mensen gebruikten ze, dus is een verbod er vrij eenvoudig doorheen te drukken.
We zien dat het hele verhaal met marihuana een ander verhaal is, wat in mijn ogen maar goed is ook.
De hele redenatie achter het verbod is gebaseerd op overdrijvingen, verdraaiingen en leugens, en dat is precies de reden waarom ik er fel tegen ben.
Wel ben ik van mening dat je paddo's (heb ze zelf ook met enige regelmaat gebruikt) met respect moet gebruiken. Dus niet in combinatie met andere drugs, niet op plekken waar je je niet op je gemak voelt of die je totaal niet kent. Niet met mensen die je niet vertrouwt en zorg er voor dat er een "sitter" (dus nuchter) bij is. Dat toeristen geen flauw idee hebben welke effecten paddo's hebben kan vreemde situaties opleveren die van tijd tot tijd ook gevaarlijk kunnen zijn. Een goede voorlichting zou prima zijn en ook de wachttijd die destijds door Cohen is bedacht was in mijn ogen zeer verstandig.
Paddo's kunnen erg heftig zijn, maar gezien de cijfers klopt het in mijn ogen van geen kanten dat paddo's verboden worden terwijl het alcoholgebruik welig tiert.
De beweegredenen achter verbod zijn twijfelachtig, maar (ik denk) onbedoeld heeft het beleid een zelfregulerende werking gekregen. Okay, je kunt geen paddo's meer kopen in de smartshop, maar de toeristen die geen kaas hebben gegeten van juist gebruik kunnen dat ook niet.
Door een onzorgvuldigheid (die Klink niet onbekend is, zie het rookverbod) vallen de kweeksets niet onder het verbod.
Dus als je graag wil trippen, ga dan gewoon naar www.mushmush.nl en bestel zo'n kweekset, wacht een paar weken, oogsten en klaar is kees. Voor de aanhoudende gebruiker en liefhebber dus niet zoveel aan de hand.
Maar ja, wat in het illegale circuit gebeurt, geen idee. Daar raken we de controle over kwijt, het zou zomaar kunnen dat we daar de gevolgen nog wel van gaan merken de komende jaren. Dat iets niet officieel wordt geregistreerd wil nog niet zeggen dat het ook niet gebeurt, een kwartje dat bij Klink maar niet wil vallen, heb ik het idee -
@122:
Ah, u bent er zo een. Nou, als u bronnen wilt, die kunt u krijgen, u moet er alleen wel even voor werken: de deliberaties in 1966 over de wijziging van de Opiumwet van 1928 (die zijn openbaar, maar u moet ze wel even opvragen), de verschillende argumenten worden uitgebreid behandeld. -
Eerlijk gezegd snap ik al dat commentaar op Wilders niet, of je nu vóór of tegen bent, hij heeft nog niks gedaan, en dat kan je van dit kabinet niet zeggen.
En ik heb zijn partijprogramma gelezen na al dat commentaar, ik zie er niks engs instaan, en al zou dat wel het geval zijn, wat is het verschil dan, we mogen niks, moeten alles met dit kabinet, dus hoeveel erger kan het worden, niet dus.We worden gecontroleerd bij het leven, camera hier, vingerafdruk daar,het lijkt wel een science-fictionfilm en dan maar zeiken over wat Wilders misschien gaat doen.Ook hoor ik steeds dat krankzinnige argument over in de knie schieten, dat wordt totaal uit zijn verband gerukt, ik heb dat intervieuw
gezien en weten jullie in wat voor verband dat dan is/ ik denk het niet.
Feit is dat dit in ieder geval een kl....kabinet is, dus er moet iets veranderen toch?Nou dan. -
@ #124: Dan nog vind ik het raar, na een avond paddestoelen sta je smorgens als herboren weer op, na een avond alcohol gaat opstaan heeeeel wat moeilijker.
-
@126:
Zoals ik zei, het is ook geen echt logisch argument, maar zo dachten werkgevers in 1966 kennelijk. LSD werd als 'gevaar voor de openbare orde', 'de publieke zeden' en de 'economische productiviteit' gezien. -
@127
net als marihuana eerst verboden werd in de VS vanwege bepaalde economische motieven, waaronder het bedreigen van de papierhandel, pas veel later schoof men het onder de opiumwet.
in china staat bijvoorbeeld nog steed de grootste hennep plantage van de wereld, 25000 hectare !
maar men laat de plant niet bloeien [er komt dus geen weed aan]
men rooit de dikke stelen van de planten om daar kleding, papier,schoenen, en tassen [textiel] van te maken...
die plant is namelijk al eeuwen multifunctioneel. -
@128:
Zelfs het woord "marihuana" is een propagandaterm: het is de Mexicaanse slang-uitdrukking "maria-joanna", ofwel "dronken". Howard Hughes heeft een grote campagne tegen cannabis en vóór het woord "marihuana" gevoerd, en films als "Reefer Madness" werden met geld van hem en anderen geproduceerd.
Overigens was er, kort voor het Amerikaanse verbod op cannabis, al wel een merknaam geregistreerd voor marihuana sigaretten: Acapulco Gold. -
@ #128: Juist! En om mexciaanse gastarbeiders te kutten(men zat lekker diep in de depressie).
Opium werd ook verboden omdat 'men' te veel last had van chinese gastarbeiders. En omdat Nixon niet van hippies hield was het voor hem geen probleem om lsd te verbieden.
kortom, veel drugsverboden komen voort uit racisme. -
@129 en @130
inderdaad, maar dat willen veel mensen niet horen, of ze weten dit soort dingen niet.
er zijn genoeg alternatieve producten te maken die in het vaarwater gaan zitten van de bestaande kapitalisten en hun producten, daarom verbied men wat concurerend zou kunnen zijn.
een broek gemaakt van hennep is 2x zo sterk als een spijkerbroek, en net zo makkelijk te verven.
papier van hennep is zelfs van betere kwaliteit dan wat van omgehakte bomen word gemaakt.
maar in de geneeskunde word het inmiddels wel toegepast omdat het kosten van medicijngebruik drukt.
volg het geld....
er blijkt al iemand te hebben uitgevonden om auto's op water te laten rijden, heb ik mij wel eens laten vertellen.
maar inmiddels zijn er ook auto's die op perslucht rijden.
toch kiest men voor hybride en electrisch, want daar is meer aan te verdienen.
het milieu en wat het beste is voor de mensen is ondergeschikt aan het geld.
de farma industrie moet immers ook blijven draaien... -
waarom hebben ze het verboden dan? ff ander iets er zijn geloof ik meer ongelukken met auto's en iets van OORLOG waarbij er zo paar honderd dood gaan ma dat steunen ze dan wel weer... volgens mij zijn ze gewoon beetje alleenmaar aan zichzelf aan het denken....................... 'ik moet wel ff men biertje savonds kunne drinken en soms even een sigaar of peuk roken tegen de ''hoge'' werk druk ( veroorzaken ze niet zelf ofzo door hun verboden) en ach ik heb een hekel aan paddestoelen omdat ik ze niet zo lekker vind laat ik ze maar verbieden dan heeft de rest er ook geen last van'
ff een vraagje aan de mensen hier: wat is eigelijk ons toeristen ding op de walle na? ik geloof drugs toch? of zou het harry potter himself zijn maar dan noemen we het toch liever RAMP TOERISTEN -
Voor de reli-klink-cda-minners hier.
God schiep de paddo enzo.
Clinical trials test potential of hallucinogenic drugs to help patients with terminal illnesses
http://www.guardian.co.uk/science/2008/aug/12/m...
Mark Honigsbaum: Magic mushrooms are harmless
http://www.guardian.co.uk/society/2005/may/18/d... -
@132 Misschien leren overheden goed hun geschiedenislessen?....
Engeland legde ooit heel China lam met hun opiumhandel.
Legaliseren heeft zo zijn risico's... -
LSD is beter
-
De incidenten zijn niet afgenomen. Ze worden alleen niet meer gemeld uit angst voor nog meer problemen.
-
@133 het lullige is.. mensen geloven datgene wat ze graag willen geloven. Het werkt zo bij religie, het werkt zo bij onderzoeken, statistieken.. Zodra je je gevoel laat meespreken, worden achterlijke inhumane regels ingevoerd.
-
Wat opmerkelijk dat een heleboel mensen die het eens zijn met het verbod er ten eerste echt geen enkel verstand van schijnen te hebben en ten tweede een ieder die het verdedigd direct als junk of een gebruiker van paddo's aanmerken.
Ik denk dat veel van die toeristen nu in plaats van paddo's maar xtc, LSD of cocaïne gaan gebruiken, lijkt me veel onwenselijker. Er wordt niet bij vermeld in welke maten het aantal meldingen van harddrug lijkt te zijn toegenomen.
Veel toeristen die paddo's nemen, veelal jongeren (backpackers veelal) die komen speciaal naar A'dam voor het feesten en de drugs.
Paddo's is gewoon één van de drug die men neemt, nu neemt men dan twee avonden cocaïne of XTC, want die drugservaring willen ze toch wel. Dat vermoed ik althans op basis van mijn gesprekken met backpackers die Amsterdam aan doen. -
@138 jammer genoeg is dit de zure waarheid. Je houdt men niet tegen drugs te gebruiken. Helemaal stom om één van de mildste drugs te verbieden welke niet verslavend is, geen langdurige schade geeft en zelfs positieve invloed kan hebben op zieken.
-
Religie verbieden zodat je geen last heb van fundamentalistische christenen of moslims zou geweldig zijn, maar heeft weinig zin. Net zoals het belachelijke verbod op paddo's!
-
Kerk en staat gescheiden houden, zoals het in onze grondwet staat.
-
@139
Sja, daar doen ze natuurlijk geen onderzoek naar. Als ze iets willen verbieden, zijn ze er als de kippen bij om het belang van zo'n verbod aan de hand van een onderzoekje aan te tonen.
Maar vragen in hoeverre het zin heeft en wat de gevolgen zijn, die houdt men blijkbaar zo simpel en oppervlakkig mogelijk.
Geloof mij, wanneer drank verboden zou worden, zal ik heel wat meer drugs gaan gebruiken en ik denk dat dat voor heel veel mensen geldt. -
@141
Je zult de grondwet wat beter moeten bestuderen. Het is niet verboden omdat God dat wilt, maar men is vanuit levensovertuiging tegen alle vormen van drugs.
Zo is D66 tegen het verbieden van drug en wil zij de softdrugs legaliseren, dit doen zij vooral vanuit een liberale levensovertuiging.
Heeft helemaal niets met de grondwet en kerk en staat te maken, dan zou de SGP, CU en de CDA allemaal verboden moeten worden. -
@143 een mens kan blijven dromen...
Dit is toch wel het enige wat ik D66 moet nageven. Ze zijn qua partij wel de humanistische in hun denken. Jammer genoeg zijn er weer andere punten welke ik weer niet zo blij mee ben...
Het is dat ik zelf niets gebruik, behalve alcohol (mijn whisky, blijf af), daarom weegt het niet zwaar genoeg voor mij om D66 te kiezen. Maar ik vind het absoluut vreselijk dat niet meer partijen een meer humanistische kijk hebben en begrijpen dat regels en wetten moeten worden vastgesteld worden met de rechten van de mensen in gedachten. -
@141: Strikt genomen is de kerk van de staat gescheiden. Wat jij bedoelt (en waar ik zelf ook voor pleit) is scheiding van kerk/religie en politiek.
Er zijn een aantal universele waarden die gelden voor iedereen met een beetje gezond verstand, ongeacht of je nou goddeloos bent of ultra orthodox. Gij zult niet stelen, gij zult niet moorden, gij zult uw naaste liefhebben, dat soort dingen. Maar laten we voor de rest lekker zelf gaan bepalen of we een keer een jointje roken, paddo'tje freten, biertje zuipen of bijvoorbeeld op zondag naar de buurtsuper gaan. Daar heeft zowel de kerk als Vadertje Staat niets mee te maken, dat kan ik heel prima zelf regelen. -
Hoeveel paddo incidenten gaat het om per jaar?
Wat is de verhouding met het aantal alcohol incidenten per jaar? Er wordt weer eens met twee maten gemeten ... -
@146
Sja, ze vermelden ook maar niet hoeveel zelfstandig ondernemers tot nog toe hun zaak hebben mogen sluiten na dit verbod. -
Zoveel incidenten waren het al niet hoor met paddo's.......die paar toeristen waren uitzonderingen en waren intoxicated door andere drugs al.
-
en hoeveel meer incidenten zijn er nu met alcohol en andere drugs? Waarom worden die cijfers niet gepresenteerd? Of gaan die toeristen nu pimpampetten ipv paddo's eten?
-
Op koeienvlaaien staan voor de koe heerlijke paddestoeltjes, waardoor ze oa alerter worden. Het is voor de paddestoel immers een goede manier om zijn sporen te verspreiden. Een symbiose.
Verbieden van organismen? Erger zelfs, patenteren van organismen. Met aangepaste genen zodat je elk jaar opnieuw zaad moet kopen, omdat de planten niet vruchtbaar zijn. Het artikel over het kweken van sperma uit stamcellen gaf ook maar weer eens aan hoe overbodig mannen wel niet zouden kunnen zijn. Die gasten willen voor God spelen, en de beleidsmakers laten het gewoon toe.
En de gasten die planten willen verbieden, zoals die van de christelijke partijen in het kabinet, die zouden Exodus eens moeten lezen. Hierin staat het recept voor de messias zalf, met als belangrijkste ingrediënt uiteraard verse cannabistoppen. -
@145 Even off-topic, maar jou 'universele waarden' zijn gewoon afspraken die we met elkaar gemaakt hebben en normaal vinden.
In oorlog is doden heel normaal. Als je dood gaat van de honger is het stelen van brood gewoon een manier om te overleven. En als je om je heen kijkt zul je zelf ook vaststellen dat naastenliefde helemaal zo universeel niet is.
Waarheid is flexibel, subjectief en opportunistisch.
De ene zegt dat je ziek wordt van de paddenstoel, daarom is deze giftig.
De ander zegt dat je er dingen van gaat zien die een ander niet ziet, daarom is het verboden. -
Laats op de neteldoorn van de intratuin getript, uit het raam gesprongen......
Helemaal de kluts kwijt, vergeten dat ik in een bungalow woon ..., vandaar dat blauw oog, had m,n golfballetjes niet opgeruimd..., -
Op een veels te grote paddo-stoel rood met witte stippen,...zat het te jonge drugstoeristje,maar heen en weer te wippen,krak zei toen zijn te kleine hersenschors-paddestoeltje in de schedel met een hele diepe zucht,en toen vloog het te kleine drugs toeristje hoepla door de lucht.
En met een niet echt hallicuneerende paddo vlucht, vliegt hij het raam vanzelf ook wel weer uit om pim pam pet te gaan spelen of gezellig een potje levensweg. -
@151, om nog even offtopic te blijven: Maakt het wat uit of het een stel afspraken is? Ik denk niet dat er veel mensen zijn die het totaal geen probleem of het volstrekt normaal vinden om bijvoorbeeld bestolen te worden. Afspraak of geen afspraak...
Het voeren van oorlogen is doorgaans niet de meest intelligente oplossing voor een probleem die zich ook niet laat kenmerken door een overvloed aan intelligentie. Er is dus altijd wel 1 partij die het onderspit delft (doorgaans de bevolking). Ik ken in elk geval geen oorlog waarbij alle partijen een voldaan gevoel gekregen hebben.
Misschien een beetje utopisch of idealistisch, hoe je het maar noemen wilt, maar ik denk dat als we allemaal de schouder eronder zouden zetten, we het probleem van ondervoeding redelijk snel op kunnen lossen. Maar dan moeten we dus wel af van mensen met dubbele agenda's, onwelwillende regeringsleiders, corrupte bestuurders en andere ongure types.
Waarheid... Tja, wat is waarheid? Ik zeg altijd: Er zijn 3 verschillende waarheden, jouw waarheid, mijn waarheid en de werkelijke waarheid. -
het ligt niet aan auto's, het ligt aan infrastructuur en de bestuurder (aldus de autoindustrie)
-
@55 Wat zeg jij daar? ''De verslaafden, die anders toch niet af zouden kicken, wordt nu een normaal, gezond en regelmatig leven geboden''. Hier geven ze de junks in Rijnstate (ziekenhuis) naast methodon ook een gram heroine per dag. Zo gezond lijkt mij dat niet.
-
@154:
"Waarheid... Tja, wat is waarheid? Ik zeg altijd: Er zijn 3 verschillende waarheden, jouw waarheid, mijn waarheid en de werkelijke waarheid."
Filosofen zijn het er over eens dat er geen object bestaat zonder subject (er moet een waarnemer zijn voordat er iets is om waar te nemen), en dat waarneming (nagenoeg) volledig subjectief is. Waarheid is ook een perceptie ofwel waarneming, en dus is de logische conclusie dat er niet één objectieve waarheid bestaat, maar één waarheid per waarnemer. -
@156
Er is maar één argument voor het verstrekken van methadon en heroïne en dat is dat deze ernstige zieke mensen (want dat zijn deze junks) hoe dan ook hun shot willen en er anders dus voor gaan stelen.
Kortom, bij methadon/heroïne verstrekking staat het belang van de samenleving voorop en die van de junk pas daarna. En omdat de junk niet hoeft te stelen, heeft deze ook een net iets beter leven. -
@158 Tuurlijk heb je gelijk. Dat begrijp ik zelf ook wel. Maar zie de reactie waar ik op reageer. Ik denk zelf sluit die figuren op en laat ze verplicht afkicken, hoe heftig dat ook voor ze zal zijn. Ik betwijfel of die ene gram die ze verstrekt krijgen ook daadwerkelijk genoeg is voor de die-hard junk. Zouden ze allemaal een ziektekosten verzekering hebben? Nee, dus de problemen komen later alsnog voor de samenleving !
Advertorials
Minister Rosenthal beantwoordt vragen van NUjij over de Arabische Lente
www.nu.nl'Wanneer de Libische overgangsregering een plek wil heroveren binnen de internationale gemeenschap dan hoort daarbij dat het land investeert in...
2 dagen geleden
door NUjij/MV
Stijgers in Algemeen
Dodental door kou in Europa inmiddels 460
Zeker 460 mensen zijn in Europa omgekomen...
5 uur 36 minuten geleden door dondersnog_antoe
'Geen zicht op schadevergoeding 't...
Ouders van kinderen die misbruikt zijn door...
7 uur 25 minuten geleden door MyMy
Politie bewaakt ijs Apeldoorn 's nachts
De politie in Apeldoorn zet totdat de dooi...
8 uur 51 minuten geleden door kiekedief
PVV-fractievoorzitter Ton van Kesteren wil...
In een interview laakt de fractievoorzitter...
11 uur 5 minuten geleden door Reconquista.
Het journalistieke onfatsoen van EenVandaag
Rob van Olm:
"Samen met Jan Louter heb...
11 uur 7 minuten geleden door PDOJ2012
Best gewaardeerd
Minister Rosenthal beantwoordt vragen van...
'Wanneer de Libische overgangsregering...
2 dagen geleden door NUjij/MV
Wie op zijn privacy is gesteld, is...
Wie zich op het internet voorstelt als...
5 dagen geleden door Moskowfiets
'Reizen 2,5 procent te duur door schulden...
AMSTERDAM – Het betalen met de...
6 dagen geleden door Supremo
Ernstige zorgen om vermiste Joyce...
Sinds gisteren wordt de 14-jarige Joyce...
1 dag 8 uur geleden door 12HD
Wereld woedend om aanval op burgers Homs
Westerse leiders hebben zaterdag de grote...
5 dagen geleden door Ikkemina



