Begin van een grote verandering?
Sorteer op:
-
Hij is ultraconservatief en belooft het begin van een grote verandering. Dat klinkt niet best om niet te zeggen beangstigend. Links Nederland heeft qua religie echter meer appeltjes te schillen met gereformeerden en de EO. Deze naiviteit vind ik ook beangstigend
-
@1 je bent wel bang aangelegd hoor; en dat gebruiken machten zoals deze juist en graag om hun macht te stabiliseren.
als wetserse cultuur , wat dat ook moge zijn; kunnen we en zullen we dit nooit begrijpen, maar we moeten stoppen er bang voor te zijn -
Misschien bedoelt hij de revolutie die net over de horizon ligt. Zolang niet duidelijk wordt dat hij de verkiezingen overtuigend heeft gewonnen zit hij op een schopstoel en kan hij zijn positie alleen handhaven met veel geweld.
-
Ik heb drie Iranse collega's en als ik naar hun luister dan is antwoord #3 de juiste, bangmakerij en hij is zlef bang dat hij niet lang in deze positie zit.
-
Het begin van een langdurige en bloedige burgeroorlog ben ik bang.
-
Nou gecondoleerd dan maar!
-
De zoveelste domme zet, die benoeming. De religieus-fascistische mullahs hebben nu wel héél duidelijk het contact verbroken met de achterban: het volk. Liep de massa 30 jaar geleden nog juichend om Khomeiny door de straten, nu roept diezelfde massa plus hun nazaten om gewoon wat vrijheid. Ze zijn de strenge regels meer dan zat, de werkgelegenheid is belabberd en het grootste deel van de Iraanse bevolking bestaat uit jongeren die nauwelijks een toekomst hebben.
Tel daar bij op de uiterst gewelddadige Basiji's die gericht schieten op alles wat ruikt als tegenstander, en je hebt dezelfde situatie als in het Duitsland van eind jaren '30.
Ook is de Iraanse bevolking die regeringshetze tegen Israël meer dan zat, en doorziet allang dat dat niets meer is dan de methode "creëer een vijand en het volk loopt achter de leiding aan". Israël was en is nooit hun vijand, dat maakte Achmedinm'ngat er maar van.
Ik hoop dat de bevolking van Iran zich goed en slim weet te organiseren en de kliek van machtswellustige oude mannetjes naar hun godje kan blazen, opdat er een eerlijker regime kan aantreden, opdat Iran weer z'n plekje op het wereldtoneel kan innemen. Geen buitenlandse bemoeienissen, ze kunnen het zelf wel oplossen, al zal het zeker niet via een "rozenrevolutie" gaan. -
Zielige stroman van de vermaledijde "Raad der Hoeders", fundamentalistische anti-westersen die het via de moskeeën in Iran voor het zeggen houden.
-
Nou...ik heb zo het idee dat hij zijn termijn niet zal uitzitten...hij gaat zorgen voor een puinhoop...misschien binnenkort al een luchtaanval op de kerncentrales van Iran...met alle gevolgen van dien....
Het zou mij niets verbazen als de opvolger van de Shah weer terugkomt om van Iran een moderne staat te maken....
Jimmy Carter had die geitensik van een Khomeini ook beter in Frankrijk moeten laten zitten....dan had de wereld al die ellende van dat fundamentalisme ook niet gehad......Ok...Het boek...de Duivelsverzen van Salman Rushdie...was dan ook geen bestseller geworden..... -
Weerman,
Denk je nu echt dat er iemand in de gelegenheid zal komen om die machtswellustelingen naar Allah te blazen? -
Ik ben bang dat de Iraanse bevolking een nieuwe periode van onderdrukking tegemoet gaan.
Een periode van nog meer beperkingen opgelegd door fundamentalistische interpretatie van de koran door Ahmadinejad en consorte.
Opstanden zijn altijd al de kop ingedrukt en dat zal blijven gebeuren.
Afgezien van het feit dat dit een bedreiging zal blijven voor de westerse wereld ben ik in de eerste plaats bang dat er veel Iraanse levens mee gemoeid zullen zijn. -
@ #10, Tuurlijk wordt die machtskliek goed beschermd..! Dat doen alle dictators: zichzelf goed beschermen met een eigen legertje om hen heen.
Nee, ik denk niet dat dat ook nodig zal zijn. De bevolking kan andere maatregelen treffen: stakingen, niet meer willen meewerken, massale protesten, elkaar blijven informeren, desnoods op een gegeven ogenblik aanslagen op strategische punten, enz.
Je hoeft niet meteen de grote man uit te schakelen, ontwricht een systeem en diezelfde Grote Man heeft een serieus probleem... -
Em zo kunnen we weer een inkt zwarte dag aan de geschiedenis van Iran toevoegen. Niemand zit op berichten en/of mededelingen uit het westen te wachten?? Man wordt wakker!! Je kent je eigen volk niet eens. Je slaat ze alleen maar in elkaar om zo je zin door te drijven!!
-
"Nederland had alleen een lage diplomaat naar de bijeenkomst gestuurd en niet de ambassadeur."
Nog veel te veel eer voor die trieste leugenaar. Hij heeft met zijn oplichting en onderdrukking van de betogers alleen al 30 doden op zijn geweten.
Ik hoop dat er op een of manier toch nog spoedig een einde komt aan zijn bewind. Dat er tenminste recht zal worden gedaan aan de democratische wil van het volk.
Maar ook daarna zou het land nog een lange weg te gaan hebben. Deze theocratie staat nog heel ver af van een werkelijke democratie met werkelijke vrjiheid voor de mensen. -
Gezien de 'minnetjes' hebben we hier in ieder geval één voorstander van religieus-fascisme.
Mensen zijn toch wel vreemde wezens, als je dan hier anoniem komt 'minnen', en geen discussie aangaat.. Een beetje als in WO-II, toen de NSB'ers hun speldje stiekum aan de binnenkant van hun revèr droegen. Men zou maar eens zien dat ze voorstander van fascisme waren.... :( -
@15 Misschien zit Ahmadinejad zelf wel op nu.nl te minnen.
-
@14
Dat van die lage diplomaat klopt niet, eerst zou dat gebeuren maar dat is ingetrokken. Zie onderstaand.
http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2009/8/... -
@15
Trek je er niets van aan, ik denk dat ik wel weet wie zit te minnen, die heeft in andere discussies ook altijd partij getrokken voor de "democratie" van Ahmadinejad.
Ik ben benieuwd wat er de aankomende dagen gaat gebeuren. -
Weerman,
Je hebt op ieder draadje altijd wel iemand die zit te minnen, volgens mij iemand die zich verveelt.
Minnen mag, maar onderbouw dan je mening, maar helaas. -
@weerman e.a., ik heb jullie geplust, mag dat wel? :-DDD
-
@ #20, Nou, veuruut dan maar. ;)
-
@18 @19 @20 @21 gewoon een min mannetje/vrouwtje die zit te minnen.....
-
Het is trouwens wel een verschrikkelijke domme zet dat de UK zijn ambassadeur heeft gezonden, ook dat Amerika hem geaccepteerd heeft.
Goed omdat in gedachten te houden als er straks met deze twee landen onderhandeld moet worden, ze zijn niet te vertrouwen. -
Kijk en de man gaat gelijk weer in de aanval ook hier staat dat de staat Israël gedoemd is te verdwijnen. de tweede termijn zal er hard aan toe gaan.
http://www.iranfocus.com/en/iran-general-/defia... -
@23 Misschien smeren ze op zo'n manier dit regime stroop om de mond, om het vervolgens gewoon keihard aan te pakken. Wellicht een stukje taktiek??
-
Een geschreven ooggetuigenverslag zoals het er na de beëdiging in Iran aan toe gaat. Vreedzame demonstraties worden met geweld uit elkaar geslagen, Vrouwen worden aan hun haren in witte auto gesleept en afgevoerd.
http://www.irannewsnow.com/2009/08/live-bloggin... -
@25
ik denk dat we juist voor die keuze op moeten passen, een oorlog begonnen door het westen in Iran, zal iedereen in Iran verenigen om de westerse vijand te verdrijven, dan zijn al die doden en gewonden in Iran dankzij het westen voor niets geweest. Men moet het daar zelf in dat land oplossen en late wij ons er in Godsnaam niet mee bemoeien want dan was alles voor niets. -
@17
mooi tactiek zeg!
EU-voorzitter Zweden stuurt namens de gehele unie wel een ambassadeur. -
@ #26: Daar hebben we verdraaid weinig aan; dat kan iedereen wel opschrijven. De wereld wil films, video's en foto's zien van dergelijke gebeurtenissen. DAT maakt pas indruk..!
-
Een treffende foto van de beëdiging, http://i26.tinypic.com/33ff8rt.jpg
-
@28
Ik ben het daar ook niet mee eens, de EU kan zich kapot gaan schamen. -
@29
Dat zijn verslagen welke oppositie mensen UIT Iran naar buiten brengen. Meer kan ik er niet aan doen.
Misschien heb je hier wat aan:
Ex-Hezbollah strijder Amir Farshad Ebrahimi legt, in Berlijn, een database aan van Basij en Ansar-e Hezbollah leden:
None of them are police. Most of them are Basij or Ansar-e Hezbollah members. These are a series of paramilitary groups which work under the direct supervision of the leader, forces which work based on their ideology.”
http://edition.cnn.com/2009/WORLD/europe/08/05/... -
@30 Zijn dat de doden?
-
@ de minner Maak je zichtbaar en kom met argumenten!!
-
@33
Ja een deel van hen welke bekent zijn, er zijn ook een flink aantal welke vermist zijn. Exclusief die welke nog vastzitten. -
Wat heeft Ahmadinejad tijdens zijn eerste termijn eigenlijk voor elkaar gekregen?
- 30% van alle Iraniërs heeft geen werk. Dit percentage stijgt elk jaar want de Iraanse bevolking is erg jong.
- 25% inflatie op jaarbasis
- 20% van alle Iraniërs leven onder de VN armoede grens,
Tijdens zijn tweede termijn zal hij nog verder gaan met het land uit te kleden. Letterlijk en figuurlijk, aangezien Iran snel in een woestijn verandert. Na 30 jaar wanbeleid, hoe kan hij dat ooit weer herstellen?
Hooggeplaatste figuren zijn nu al bang voor een Braindrain en wie gaat het dan doen? Ahmadinejad zelf? Dat gelooft geen mens. -
@ 35
Als door toedoen van Iran Israel verdwijnt zal ook gelijktijdig Iran verdwijnen.
Israel heeft de "bommen" en zal die indien nodig ook gebruiken. -
Het is trouwens niet alleen dat de Basji demonstranten aanpakken, hier wordt prive eigendom vernield, puur uit wraak.
http://www.youtube.com/watch?v=SoX21X_LKlU
En dan blijven sommigen maar zeggen dat de Basji optreden om illegale demonstranten aan te pakken -
@38
Laten we hopen dat dit niet gaat gebeuren, niemand is daar mee geholpen;
Noch de gewone mensen in Israël, noch de gewone mensen in Iran. -
@35 Mooie symboliek, het is alsof deze samenzweerders (die manne(tjes) met baarden in het midden) tevreden neerkijken op de geportretteerde doden in hun handen... (Er zou nog wat bloed vanaf kunnen lopen.)
De foto's van de slachtoffers bekijkend is het triest dat Iran waarschijnlijk met deze mensen juist weer een deel van zijn intelligentia heeft verloren... -
@41
Helemaal met je eens. Gezien wat er vandaag is gebeurd zullen er nog wel een paar volgen. Vooral vrouwen zijn nu het slachtoffer en worden afgevoerd, wat er met hen gaat gebeuren............... zal zeker niet zuiver zijn. Dit gezien het reeds gebeurde de afgelopen weken. -
Ik ben blij met Ahmedinejad aan hoofd, deze man heeft 20 kilo ballen wat niemand heeft!
-
@44
Ik vond hem al zo rot lopen. -
Hier kan men enkele video's bekijken welke zijn gemaakt tijdens en na de beëdiging van Ahmadinejad.
http://www.youtube.com/user/onlymehdi#play/uplo... -
Jarek bedankt voor jouw informatie. Op Canvas een reportage over vrouwenvoetbal in Iran gezien. Ook uit deze reportage werd weer schrijnend duidelijk dat vrouwen onder het regime van Ahmadinejad en Khamenei vrijwel rechteloos geworden zijn. Vrouwen moesten in tropische temperaturen voetballen met lange broeken aan en hoofddoeken op. In het bouwvallige stadion waren alleen vrouwen aanwezig. De toeschouwers waren alleen vrouwen. De toeschouwers begonnen te zingen en te dansen. Deze vrouwen werden door de zedenpolitie gefilmd en gewaarschuwd dat ze zich moesten gedragen. Een speaker in de nok van de tribune waarschuwden de vrouwen herhaaldelijk dat ze ordelijk moesten gedragen als ze begonnen te zingen en te dansen. Dansen en zingen door vrouwen is blijkbaar verboden in het Iran van de Ayatollah's. De namen van deze vrouwen werden door de zedenpolitie ijverig genoteerd. Vermoedelijk worden deze vrouwen door de zedenpolitie gearresteerd en beloond met zweepslagen of zelfs de doodstraf. Een jonge vrouw maakte van haar hart geen moordkuil en begon een lied te zingen over de halve rechten van de vrouwen in Iran. Zij wordt zeker gearresteerd en mishandeld door de zedenpolitie. Onder de het schrikbewind van de beruchte Ahmadinejad en dictator Khamenei is de zedenpolitie flink aangescherpt. Vrouwen zijn in Iran absoluut rechteloos. Volgens Farshad Ebrahimin zou de zoon van Khamenei de beruchte Basijis milities aansturen. Het is duidelijk hoe de machtsverhoudingen in Iran liggen. Het iraanse volk moet de wanhoop nabij zijn. Het leven in islamitische republiek Iran moet een hel zijn.
-
De iraanse vrouwen speelden tegen een duits team want vrouwenvoetbal in Iran is eigenlijk verboden. De iraanse vrouwen werden door hun duitse vrouwen uitgenodigd om in Duitsland een wedstrijd te spelen. Die uitnodiging werd door ayatollah'regime een dag voor de wedstrijd afgeslagen. Het ayatollah'regime verbood de vrouwen naar Duitsland te vliegen. Vrouwen zijn in de islamitische republiek van Ahmadinejad en groot ayatolllah Khamenei volledig rechteloos.
-
@30 Die foto laat aan duidelijkheid niets te wensen over. Het zijn allemaal jonge mensen, die door het wrede ayatollah-regime zwaar zijn gefolterd en waarschijnlijk vermoord. De Basijis milities hebben veel bloed aan hun handen.
Volgens de Ard zal Ahmanidejad een aantal aanvoerders van de de gewelddadige Revolutionaire Garde opnemen in zijn kabinet. Het is duidelijk dat Ahmadinejad en zijn beschermheer Khamenei zwaar leunen om deze Garde.
Iran is niets meer of minder dan een politiestaat. De wereld moet noodgedwongen toekijken hoe een stelletje islamitische fundamentalisten een volk op brute wijze onderdrukt. Een gewelddadige ingrijpen van westerse mogenheden in Iran is uitgesloten. De ayatollah's laat de Basijis en de revolutionaire Garde tot de laatste man doodvechten. Khomeini heeft immers de iraanse troepen, die onvoldoende waren bewapend, naar het front gestuurd tegen Irak. Daarbij zijn miljoenen Iraniërs gesneuveld. Een gewelddadig ingrijpen zou dan ook miljoenen doden tot gevolg hebben. Een burgeroorlog zou kunnen uitbreken want het ontevreden en opstandige iraanse volk laat zich de wet niet meer opleggen door de ayatollah's. De ayatollah's zullen de bloedhonden van de revolutionaire garde en Basijis op de massa's afsturen en honderdduizenden burgerslachtoffers maken. Het is een horror scenario. -
Wow... Nederland protesteert... We sturen een lage diplomaat... Dat maakt indruk... Onze overheid durft voor de zoveelste keer zelf niet een duidelijk standpunt in te nemen.
Trouwens grappig dat het uit eenslaan van die demonstratie zo belicht wordt.... Doen ze bij de gemiddelde EU-top niet hetzelfde!!!!
En ja, ze hebben het over stembus fraude omdat Ahmadinejad nu beedigd wordt... Dit vooral omdat het aantal stemmen voor Ahmadinejad niet vertrouwd wordt. Maar uhm... Is dat niet dezelfde discussie als een paar jaar geleden bij George Bush jr? Maar ja, dan protesteren we niet, want dat is de USA.
Laat ze eerst met bewijzen komen dat er fraude is gepleegd. De Irak oorlog wel heeft bewezen, dat we voorzichtig moeten zijn met eventulele 'bewijzen'. -
@44
Jij behoort duidelijk niet tot die (Iraanse) intelligentia.
Met andere woorden: je bent niet goed bij je hoofd. -
@drBob #51
Verklaar je nader? begrijp punt #51 niet.
In NL Balkenende 4 keer MP, en staat weer op kop in de peilingen. Wie is/zijn er niet goed bij hun hoofd? -
@49
Europeaan heb je een link van Canvas?
Allen die op die foto staan zijn gefolterd en / of gedood. Ik vind het een treffende foto en daarom geplaatst. -
@50
Nederland heeft niemand gestuud, dat plan is ingetrokken omdat ook de Nederlandse ambassadeur in Iran weigerde te gaan vanwege het bloedig neerslaan van de demonstraties.
Grappig? Dan heb ik een vraag?
Worden de demonstranten bij een EU top, gevangen genomen, gemarteld, van drugs smokkelen beschuldigd en daarna opgehangen?
Worden de demonstranten bij een EU top, ter plekke doorgeschoten?
Worden de demonstranten bij een EU top, tot bloedens toe geslagen en daarna afgevoerd naar onbekende gevangenissen?
Het Amerikaanse volk is wijs en sterk genoeg o dat aan te pakken, in Iran ligt het anders en heeft men onze (minimaal) morele steun nodig om hen te laten voelen dat ze niet alleen staan.
Bewijzen zijn er inmiddels genoeg geplaatst hier, het is aan de mensen zelf te oordelen, maar duizenden formulieren met één en het zelfde handschrift zegt genoeg denk ik, tevens de tijd welke er genomen is om te tellen. -
@52
Staat aan kop door manipulatie of gewoon dor keuze? -
Europa zal geen felicitatiebrief sturen naar Ahmejinedad en voor mij volkomen terecht
http://www.iranfocus.com/en/iran-general-/eu-sh... -
@52
Wie hebben volgens jou nog meer 'ballen'?
Streep maar aan:
( ) Hitler
( ) Benito Mussolini
( ) Stalin
( ) Mao
( ) Pol Pot
( ) Idi Amin
( ) Slobodan Milosevic
( ) Saddam Hoessein
( ) Kim Il Sung
( ) Kim Jong Il
( ) Robert Mugabe
( ) Desi Bouterse
Mocht je nog meer 'helden' zoeken, hier is een lijstje:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dictator_(modern)
Hang maar boven je bed. -
@57 Niet te vergeten: Silvio Berlusconi!
-
@Jarek #54
Quote: "Het Amerikaanse volk is wijs en sterk genoeg"
Ja, Wijs: vandaar de illegale oorlogen goedgepraat met niet bestaande bewijzen in Irak en Afghanistan.
Sterk genoeg: Ja, daarom schendt de VS alle confenties op het gebied van mensenrechten. In de oorlogsgebieden, en de concentratiekampen (guantanomo en Abu Ghraib).
Nee, alleen de Iraniers martelen , en alleen de Amerikaanse bewakers in gevangenissen met 'terroristen' martelen.
Nederlandse soldaten die naast de Amerikaanse soldaten staan die doen echt niets....
Daarnaast wie zegt dat er bij de protesten gemarteld werd?!?! De demonstranten werden uit elkaar gejaagd/geslagen en gearresteerd. En dat gebeurd bij een reguliere EU-top ook.
Zoals je merkt vind ik jouw standpunt een beetje naief. -
@Jarek #54
Waar lees jij dat NL niemand heeft gestuurd? Volgens het RTL-Nieuws en het NOS-journaal hebben wij een laag geplaatste ambtenaar gestuurd, en niet de ambassadeur.
Dat is toch niet niets.... (zelfs niet als met laag geplaatst de tuinman wordt bedoeld). -
@Jarek #55
Hoe weet jij dat Ahmadinejad door manipulatie heeft gewonnen? Waar is het bewijs?
Waar is het bewijs dat het bij George W. Bush jr. geen manipulatie is, maar een eerlijke verkiezing?
Waar is het bewijs dat er in NL niet met stemmen wordt geknoeid. Hoe toon je dat aan? Daarnaast hoe anoniem is stemmen in NL? Je moet ID-bewijs en stemkaart meenemen. Dan krijg je een nummertje (wordt bij je naam in het grote boek gezet), en dan mag je een stem uitbrengen.
@drBob #57
Volgens mij verwijs je naar het verkeerde item... Ik heb het niet over ballen gehad. Dat was iemand anders. En je vergeet een belangrijk iemand in je lijstje... Ik vind Balkende een stuk enger (lees: achter de ellebogen, schijnheiliger) dan de mensen op dat lijstje.
wil niet zeggen dat ik fan ben van die mensen. maar je wist wel waar je aan toe was. In NL mogen we onder het mom van normen en waarden, voc-mentaliteit, en de strijd tegen terrorisme steeds minder. -
@59
Ik houd het verder ON Topic
Wat de Amerikanen doen is hun zaak, we hebben het hier over Iran en wat daar gaande is. Ik ga dus verder niet OFF topic.
In Iran zijn demonstranten niet alleen uit elkaar gejaagd, er is geslagen er is met scherp geschoten en getuigenverklaringen geven aan dat vrouwen aan hun haren in een witte bestelwagen zijn gesleurd. DAAR had ik het over toen ik je tegengas gaf.
Als jij nog niet weet dat er gemarteld is en wordt, wordt het tijd dat je eens verder kijkt dan je neus lang is, er zijn zoveel linken aangaande dat, dat een A4 niet genoeg is om ze op te krijgen.
Wat jij verder van mijn standpunt vindt zal mij echt een rot zorg zijn, ik ken enkele Iraniërs welke mij van nieuws voorzien en ik vertrouw hen, daarnaast lees ik alles over wat daar gaande is zowel van de Iraanse overheid als van de oppositie. -
@60
Lees even terug in een van de andere topics daar heb ik het bericht en de link geplaatst dat men achteraf toch niemand stuurde, ook geen laaggeplaatste. Ook de Ambassadeur is niet gegaan zie @17 -
@61
Gezien het feit dat je er van alles bij sleurt, geen verder reactie meer op die post -
@57 Ik bedoelde @44
@61 Heeft gelijk wat dat betreft, maar schijnt het eigenlijke punt niet helemaal te vatten. Hij is nogal luchtigjes: 'Ach, als je maar weet waar je aan toe bent. Dictators: lekker duidelijk!'
'Elk nadeel hep zijn voordeel' zullen we maar zeggen. -
@65
Waar heeft hij gelijk in? -
Ik weet het... Veel mensen vinden dat ik op dit punt vreemd denk.
Maar:
- Hoeveel oorlogen is Iran begonnen onder leiding van Ahmadinejad?
- Hoeveel oorlogen heeft Iran in die tijd gesteund?
- Aan hoeveel oorlogen heeft Iran in die tijd deelgenomen?
Antwoord: 0
En dan:
- Aan hoeveel oorlogen heeft Nederland onder JP deelgenomen?
- Hoeveel oorlogen heeft Nederland onder JP politiek gesteund?
In ieder geval 2, Afghanistan en Irak, dit ondanks dat de meerderheid van de Nederlandse bevolking tegen was, en de bewijzen tegen Irak twijfelachtig. Duitsland en Frankrijk durfden wel: ´Nee´ te zeggen tegen deze oorlogen.
De laatste oorlog waarbij Iran betrokken was, was de Irak/Iran oorlog, waarbij een door de VS aan de macht geholpen, en gesteunde Sadam Iran aanviel.
In de eerste golfoorlog van de VS tegen Irak (Sadam) stuurden we patriot raketten en soldaten naar Israel om ze te beschermen. Intussen leverden wij ook wapens en nachtkijkers aan Irak.
Ik zeg dus niet dat Ahmadinejad een lieverdje is... Maar om nu klakkeloos aan te nemen dat juist Iran een bedreiging is voor de wereldvrede..... Dat is toch een brug te ver. -
@Jarek #63
Ok, dat is dan nieuw voor mij. Mijn laatste bron was het NOS-journaal -
@67
["Ik zeg dus niet dat Ahmadinejad een lieverdje is... Maar om nu klakkeloos aan te nemen dat juist Iran een bedreiging is voor de wereldvrede..... Dat is toch een brug te ver.']
Hij wacht op de 12e Imam welke zal zorgen dat de wereld Islamitisch wordt, Kenners (Iraniërs) stellen allemaal dat hij dit zal gaan forceren. De Moskee voor de 12e Imam zijn ze al aan het bouwen. Ahmadinejad is een narcist met Joodse voorouders hij zal van zich laten spreken en de wereld aanpassen zoals hij in zijn toespraak na de beëdiging heeft gezegd. De man hoort te worden opgeborgen.
Slapen doen wij dus 's nachts en dan nog steeds met een oor en een oog open. -
@Jarek #62
Tuurlijk zullen er in Iran ook dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen. Dat zal ik niet ontkennen. Maar het gaat mij vooral om het feit dat er wat betreft dit onderwerp vaak met 2 maten gemeten wordt. De VS doet iets, en wij steunen ze. Iran doet iets vergelijkbaars, en ze behoren tot de as van het kwaad.
Jij kent dus Iraniers die het een drama vinden wat daar nu gebeurd. Maar dat is altijd het probleem met dit soort situaties. Je hebt twee partijen, en ik ken dus Iraniers die de ophef hier in media niet begrijpen, en die geen kwaad woord over dit onderwerp willen horen. Ik ken zelfs Iraniers die nu naar Canada gaan emigreren, omdat ze weg willen uit Nederland. Ze kunnen zich niet vinden in de mediaberichtgeving, en de standpunten van onze regering op dit punt. Ze willen geen Nederlander meer zijn. -
@68
Ik ben hier al ruim 40 dagen me bezig, samen met een paar Iraniërs, maar echt ik heb dat gemeld. -
@70
Ik ga niets door elkaar gooien. Als Amerika iets doet, oke dan reageer ik in een Amerika topic, Doet Iran iets dan reageer ik in een Iran topic. Amerika heeft totaal mij interesse niet dat is al verrot. Iran dat prachtige land is nog te redden.
Dat er Iraniërs uit Nederland willen vertrekken kan ik goed begrijpen, ik woon ook maar de helft hier en de helft in mijn land Polen. Teveel Kaalkoppen hier met een lege opinie. -
@Jarek #67
Maar denk je dan ook dat hij een oorlog gaat beginnen als deze 12de imam er is?
Zouden we ons niet veel drukker moeten maken om een Noord Korea met kernwapens? (weet het is off-topic, maar van N. Korea staat vast dat ze massa vernietigingswapens hebben). -
@73
De twaalfde Imam zal wereldvrede brengen, maar voor die tijd zal het oorlog zijn.
Lees mar even. http://www.allaboutpopularissues.org/dutch/12e-... -
@70,
Ik ben zoals je ziet een Iranier dus Ik zal je even bijpraten hoe we zijn...
Als je ook op TV ziet hoe je broers en zussen op klaar lichte dag neergeschoten worden dan zou je ook getraumatiseerd worden anders heb je gewoon geen hart..
En wat betreft imigratie naar Canada en America... De meeste Iraniers die in NL zijn wilden ooit NL als een tussenstop gebruiken om naar die landen te gaan en ik kan me ook heel goed begrijpen waarom ze dat doen.
Je hebt daar een grote Iraanse gemeenschap en je wordt niet als buitenlander gezien want in die landen zijn iedereen buitenlanders en de taal is ook Engels en dat is ook de tweede taal in Iran... Dus dat wat betreft even over Iraniers... -
@75
Bedankt -;) -
@73,
Wanneer komt Jezus ook alweer terug?
Al die geloven hebben iets raars en geloof is niet meer van deze tijd... -
@76,
Graag gedaan Jarek.. -
@Jarek #72
tja, hoop niet dat ik nu tot die kaalkoppen met lege opinie wordt gerekend....
Ik wil mijn ogen niet sluiten voor iets wat in Iran gebeurd. Maar ik de berichtgeving mbt Iran toch wel in verhouding zien met wat andere landen doen. Zodra er nu iets in Iran gebeurd, is het gelijk een media-hype. Waarbij ik het idee heb dat er met twee maten gemeten wordt.
Eigenlijk vergelijkbaar met twee andere off-topic onderwerp:
- wij (het westen) rekent Syrie tot de as van het kwaad. Dit terwijl Syrie de grootste democratie in die regio is.
- Turkije is strikter in scheiding van kerk en staat dan Nederland. Toch vinden we de seculariteit van Turkije een probleem.
Wil dit laatste zeggen dat alles in Turkije en Syrie ok is? Nee, natuurlijk niet, maar dat is het hier ook niet. Elk land heeft zo zn problemen. Maar de media maakt van Iran een hype. Waarschijnlijk voor een groot deel omdat er olie in de grond zit... Over dictators in Afrika hoor ik een stuk minder. En daar grijpen we ook niet in, omdat we daar niets aan verdienen. -
@79
Goed lezen svp -
@Bas,
Laten we het Iraanse regime niet met de Nederlandse vergelijken...
Ze zijn gewoon niet te vergelijken. Ik heb in beide werelden gewoond dus ik weet wat ik ervaren hebt. Het is heel makkelijk voor mensen om hier in hun luie stoel dingen over Iran en Nederland roepen.
Als je deze uitspraken in Iran en tegen het regime had gedaan dan was je nu allang dood dus wees nou blij dat je vrij kan spreken en die zaken tegen je regering kunt zeggen. Je beseft niet dat er in Iran nu mensen hiervoor doodgaan... -
@81
Vele mensen geloven dat niet en als je dat ondersteund met een video of een krantenartikel uit het buitenland, dan manipuleer je en plaatst propaganda.
Daarom hou ik het ook alleen bij Iran en laat de rest liggen zodat men hopelijk er eens een keer achterkomt. -
@79,
Syrie grootste democratie in de regio? :) Hahahaha Sorry ik ben daar gestopt en moest lachen... Weet je hoe lang Asad familie nu aan de macht zijn? Eerst zijn vader en nu zijn zoon?
Je moet wel met de juiste feiten komen...
Even voor jouw beeld:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bashar_al-Assad -
@82,
Dank voor al je inspanning en je moet in landen als Iran gewoond hebben om te beseffen wat je hier hebt.
Voor Nederlanders is dat gewoon en ze weten het niet beter dus ze roepen zaken tegen hun regering en dat alleen al is een reden om dood te gaan in Iran... -
@84
Graag gedaan en geen enkel probleem het gevecht voor vrijheid is altijd de moeite waard. -
Hoop dat dit waar is:
Dominique-iran_normal
DominiqueRdr: RT @XTRABallots: RT @vimal55: Breaking News:Persian Radio- People in Tehran are coming out to protests right now in Tehran. #iranelection -
@Persian-fighter #75
Ik probeer bij #70 niet te zeggen hoe Iraniers zijn. Ik geef aan wat Iraniers zeggen die ik ken.
En ik ontken ook niet dat het geen drama is als je ziet dat je broer, zus, vriend etc wordt neergeschoten. Want dat is zoiets zeker.
Maar Iran heeft wel het probleem dat zij voor politici en media een makkelijk slachtoffer zijn, en dat de olievoorraden voor ons belangrijk zijn. Irak en Afghanistan vallen we zonder problemen binnen. Bij China (belangrijke handelspartner, zonder China zijn onze winkels leeg), zeggen we alleen dat we niet blij zijn als er een protest wordt neergeslagen. Noord-Korea heeft echt gevaarlijke wapens dus durven we niet in te grijpen. Bij Afrikaanse landen doen we niets want we verdienen er niets aan, en we kunnen ons chemisch afval er nu goed kwijt.
Ik zeg dus niet dat alles in Iran goed gaat. En ik wil ook niet dat daar slachtoffers vallen. Maar het feit blijft wel dat er in de richting van Iran in vergelijking met andere landen met twee maten gemeten wordt. -
@88
In alles wordt met twee maten gemeten, zelfs in een gezin. Dat is heel nromaal om dat elke oorzaak een andere actie vergt.
Maar zonder China de winkels leeg? Misschien qua elektronica, maar onderschat Korea en India niet die zitten klaar om het over te nemen.
Nu weer ON topic -
@88,
Ok dan heb ik ook geen commentaar op je eerst gedeelte...
[Maar Iran heeft wel het probleem dat zij voor politici en media een makkelijk slachtoffer zijn, en dat de olievoorraden voor ons belangrijk zijn.]
Het gaat niet om wat de westerse media denkt en wat de westerse mensen denken. Het gaat om het Iraans volk en dat er mensen ook daarvan profiteren ok prima. Weet je hoeveel tonnen olie nu richting China en Rusland en Syrie gaan alleen omdat het regime daarvan wilt profiteren en mensen niet...
Beste Bas,
Je moet zo denken dat je regering het beste voor zijn eigen mensen wilt. Iedereen denkt aan hun belangen dat doet de nederlandse regering ook. Maar jij als burger profiteert ook van die beslissingen.
Ik weet dat ze een dubbele politiek en moraal hanteren maar dat is alleen omdat ze aan Nederland en Nederlandse mensen denken in tegenstelling tot Iran die alleen hun eigen zakken willen vullen en hoeveel mensen van armoede sterven kan ze helemaal niet schelen.
[Ik zeg dus niet dat alles in Iran goed gaat. En ik wil ook niet dat daar slachtoffers vallen. Maar het feit blijft wel dat er in de richting van Iran in vergelijking met andere landen met twee maten gemeten wordt.]
Klopt laten we nu dus over Iran hebben en de situatie in Iran verbeteren dan gaan we aan de andere landen denken goed?
Want Iran is een van die landen die er heel slecht gaat en een van het ergste regimes heeft... -
@87,
Ik hoop dat het waar is. Overal en elke dag zie je nu protesten dus het verbaas me helemaal niet dat er nu ook protesten plaatsvinden... -
@91
ook belangrijk is wat er op die video wordt gezegd, kan er nog niet achter komen. Maar dat komt wel. -
@90
"Het gaat niet om wat de westerse media denkt en wat de westerse mensen denken. Het gaat om het Iraans volk en dat er mensen ook daarvan profiteren ok prima."
Jammergenoeg gaat het daar blijkbaar wel om. Want het beeld dat hier heerst over Iran strookt alles behalve met de werkelijkheid.
"Iedereen denkt aan hun belangen dat doet de nederlandse regering ook. Maar jij als burger profiteert ook van die beslissingen. "
En dat is precies het kapitalistische egoisme dat het slechte in deze wereld in stand houdt. Veel mensen denken zo niet meer. Niet tenkoste van miljoenen onschuldige doden. Niet met de doelen die nu nagestreefd worden en niet in de verdeling zoals die er nu is. Niet door het soort mens dat op dit moment de touwtjes in handen heeft
Als Iran toe is aan een democratie, is dat een evolutie, net zoals dat bij ons zo is genoemd. Een eeuw of 2 geleden verbrandden en verdronken wij nog net zo hard onschuldige vreemde vrouwen. Daar moet je Iran de tijd in gunnen.
De meeste beschuldigingen die je hoort zijn absolute bullshit, een vorm van overdrijven om de zaak duidelijk te maken. Ontstaan door kapitalisme en niet uit humaniteit. Sommige mensen willen graag hun invloed uitoefenen op Iran. De meeste mensen willen dat Iran net als ieder ander land wordt gerespecteerd en de kans krijgt door te ontwikkelen naar een moderne staat zoals wij die kennen.
Ik weet zeker dat Iran op veel gebieden verder is, misschien wel verder dan het westen, dan hier wordt gedacht door velen.
Kortom, het is niet nodig hier fora vol te spammen, demonstraties te organiseren en nieuwsberichten te verzinnen. Iran heeft dat niet nodig om evolutie door te maken. Die propaganda die verspreid wordt zorgt voor een onnodige door slag naar haat, en beweegt het Westen er steeds meer toe het idee om Iran aan te vallen en een 3de wereld oorlog te beginnen te steunen.
Dat gaat voor miljoenen onschuldige slachtoffers zorgen. -
@93
["Als Iran toe is aan een democratie, is dat een evolutie, net zoals dat bij ons zo is genoemd. Een eeuw of 2 geleden verbrandden en verdronken wij nog net zo hard onschuldige vreemde vrouwen. Daar moet je Iran de tijd in gunnen. "]
Dus in het jaar 2009 moet dat nog gewoon maar doorgaan, hoeveel vrouwen mogen er van jou door Ahmadinejad's bewind,vermoord, verkracht, verminkt en opgehangen worden voor hij in staat is de evolutie te begrijpen?
Ben jij actief op Twiiter en Facebook???????????????????????????????
Daar zitten de mensen welke vanuit Iran contact zoeken voor hulp en ondersteuning daar zitten de mensen welke het weten.
["Kortom, het is niet nodig hier fora vol te spammen, demonstraties te organiseren en nieuwsberichten te verzinnen. Iran heeft dat niet nodig om evolutie door te maken. Die propaganda die verspreid wordt zorgt voor een onnodige door slag naar haat, en beweegt het Westen er steeds meer toe het idee om Iran aan te vallen en een 3de wereld oorlog te beginnen te steunen. "]
Ja klopt, want de CIA en het Pentagon lezen hier mee.
Verder is demonstreren in Nederland een verworven recht.
Iets waar jij gezien je reacties zwaar op tegen bent. Calvinist soms?? -
@93,
Dat is prima... Dat zijn typisch westerse gedachtes omdat men het niet beter weet en altijd al in het westen geleefd heeft...
Ik kom hier alleen de situatie in Iran aan jullie uitleggen en als jullie dat niet willen aannemen Dat is ook prima...
Ik respecteer alle meningen... Maar wij weten het toch beter en wij moeten het ook uitendelijk doen en niet jullie... -
@83
Lees maar even rustig door waar je vriend voor staat en dat verdedig jij.
http://www.allaboutpopularissues.org/dutch/12e-...
Misschien ga je het nu snappen. -
@95
Juist, jullie moeten het doen en dan is morele steun heel belangrijk poster Drol begrijpt dat niet en denkt dat wij er voor zorgen dat de B52 bijgetankt worden en weldra op zal stijgen.
Ahmejinedad is het gevaar en democratisch gekozen is hij ook niet omdat er geen keuze was, er was alleen keuze uit de kandidaten welke de raad van de Hoeders voorschreven. Vrije kandidaten zijn verdwenen voor de verkiezingen en niemand weet waar ze zijn. -
@96 was voor @93 bedoeld denk ik Lool
-
@95,
Ahmadinejad heeft gezegd dat hij zelfs de "vrije verkiezingen" wilt afschaven en president voor altijd maken...
Dat zou gewoon einde van de wereld betekenen... Daar zit niemand op te wachten... -
@99
Net als die clowns in Venezuela en Honduras, ja ook dat is zeker democratisch.
Ahmadinejad vergeet één heel belangrijk iets....................................hij zit nu wel hoog in het zadel, maar wie hoog zit kan laag vallen. -
@96
interessant.
Ik ben een atheist, maar wordt door de maatschappij gedwongen mensen die in desondanks een geloof aanhangen op hun schrift te geloven.
Ahmejinedad projecteert wat mij betreft dus een sprookje op de werkelijke situatie. Net als elk sprookje is ook dit naar werkelijkheid te vertalen. Er wordt op dit moment niet door Ahmejinedad maar door het Westen chaos veroorzaakt in Iran. Als Ahmejinedad dan zou koesteren, zou hij het koesteren omdat het volgens zijn geloof wat velen over de hele wereld aanhangen blijkbaar een voorteken van overwinning zal zijn.
Dat sterkt hem om naast zijn logische beredenering en oprechte geweten te beslissen zich niet door het Westen iets op te laten leggen en voor de vrijheid van zn volk te streven.
Feiten over Ahmejinedad worden vaak heel bewust erg verkeerd ge interpreteerd. -
@94
"Dus in het jaar 2009 moet dat nog gewoon maar doorgaan, hoeveel vrouwen mogen er van jou door Ahmadinejad's bewind,vermoord, verkracht, verminkt en opgehangen worden voor hij in staat is de evolutie te begrijpen? "
Je gebruikt zware bewoordingen en overdrijft daarmee om de zaak duidelijk te maken. Je beseft je blijkbaar niet dat die overdrijvingen tot onware aannames leiden. Een paar honderd bestraffen (waarschijnlijker: enkele tientallen) volgens oude wetten in een jaar op 50 miljoen mensen, is niet veel.
"Ben jij actief op Twiiter en Facebook???????????????????????????????
Daar zitten de mensen welke vanuit Iran contact zoeken voor hulp en ondersteuning daar zitten de mensen welke het weten. "
Op twitter en facebook vind je anonieme berichten vaak zonder bronnen ondersteund en van twijfelachtige komaf. Vaak worden daar zaken in genoemd die nergens anders bevestigt worden en heel zwaar wegen in de ogen van velen.
Twitter en facebook zijn nieuwe media. In Iran zal ongeveer 70% van het internetverkeer van studenten in Teheran komen. De rest van Iran inter net niet. Het is dus onmogelijk om af te gaan op berichten van lokalen op twitter en facebook.
Daarnaast is bekend dat internet en twitter en facebook ideale media zijn om propaganda te verspreiden, aangezien de wereld denkt dat twitter en facebook je net als google de waarheid geven.
Ook is bekend dat verschillende westerse instanties propaganda activiteiten uitvoeren op locatie.
"Ja klopt, want de CIA en het Pentagon lezen hier mee.
Verder is demonstreren in Nederland een verworven recht.
Iets waar jij gezien je reacties zwaar op tegen bent. Calvinist soms??"
Geweldadige demonstraties vanwege onderzochte issues in de overheid worden hier minstens net zo hard neergeslagen. Als mensen al van hun bank af komen.
Ik ben geen calvinist. Ik ben voor rechtvaardigheid. -
Eeen update wat er zich op dit moment afspeelt en verslag van gisteren.
http://iran.whyweprotest.net/green-brief/27319-... -
@101
"Ik ben een atheist"
Daarom begrijp je beweegredenen en de intenties van Ahmadinejad niet en daarom val je ons aan terwijl het feitelijke kwaad in Iran woont en wel in Teheran in het Presidentiële paleis. -
@102
Ik overdrijf niet, je geeft het zelf aan, we moeten geduld hebben.
["Als Iran toe is aan een democratie, is dat een evolutie, net zoals dat bij ons zo is genoemd. Een eeuw of 2 geleden verbrandden en verdronken wij nog net zo hard onschuldige vreemde vrouwen. Daar moet je Iran de tijd in gunnen"]
Zie je dan zelf niet in wat je schrijft?? -
@97
"Ahmejinedad is het gevaar en democratisch gekozen is hij ook niet omdat er geen keuze was, er was alleen keuze uit de kandidaten welke de raad van de Hoeders voorschreven. Vrije kandidaten zijn verdwenen voor de verkiezingen en niemand weet waar ze zijn."
Ahmejinedad is geen gevaar en is wel democratisch verkozen. In elk ander land vind een voorselectie plaats op welke manier dan ook. Dat feit wordt ook weer afgeschilderd alsof het een misdaad is, terwijl het de normaalste zaak van de wereld is.
Die eerste alinea is niet nodig. Ik noem je er een sukkel om.
"Juist, jullie moeten het doen en dan is morele steun heel belangrijk poster Drol begrijpt dat niet en denkt dat wij er voor zorgen dat de B52 bijgetankt worden en weldra op zal stijgen."
Leg uit wat wel je doel is. Ben je voor politieke of economische sancties op Iran? Daarmee heb je vooral het volk. Plus dat het gebaseerd is op leugens. En je weet dat een oorlog op het puntje van de Westerse tong ligt. Waarom lok je ze uit? Waarom ben je zo actief in het verdedigen van wat door hen wordt beweerd?
Als jij B52's wil voorkomen en toch het Iraanse volk wil steunen, moet je hier niet zo fanatiek als je bent, Iran als beest af proberen te schilderen. En demonstraties organiseren.
btw offtopic: hoe staat het met die advocate van je? Heeft ze al iets strafbaars in mn comments gevonden? Ik heb er nog niets van gehoord.. Zou het dan toch een bullshit verhaal van je zijn? Waarvoor je zelfs een reactie van haar in de vorm van een brief hebt gefaked? Inclusief nep poolse naam en adres? -
@102
["Daarnaast is bekend dat internet en twitter en facebook ideale media zijn om propaganda te verspreiden, aangezien de wereld denkt dat twitter en facebook je net als google de waarheid geven. "]
Dacht het al, verder geen uitleg.
Ik Heb Facebook en IK bepaal wat daar geschreven wordt, IK kies daar mijn vrienden en niemand anders. Dit wel na een door mij gedane selectie.
De rest is niet de moeite om te beantwoorden. pffffffffffffffffffffffffff -
@106
[“Ahmejinedad is geen gevaar en is wel democratisch verkozen. In elk ander land vind een voorselectie plaats op welke manier dan ook. Dat feit wordt ook weer afgeschilderd alsof het een misdaad is, terwijl het de normaalste zaak van de wereld is. “]
Welke voorselecte vindt er in Nederland plaats en hoe gaat die. Bepaalt daar en geestelijke wat het wereldse deel moet doen??
[“Leg uit wat wel je doel is. Ben je voor politieke of economische sancties op Iran? Daarmee heb je vooral het volk. Plus dat het gebaseerd is op leugens. En je weet dat een oorlog op het puntje van de Westerse tong ligt. Waarom lok je ze uit? Waarom ben je zo actief in het verdedigen van wat door hen wordt beweerd? ‘]
Je bent voor echtvaardigheid toch???? Dan kan ik je een ding zeggen ik ben er voor dat het Iraanse volk zelf de zaak regelt. Ze krijgen van mij morele steun niets meer en niets minder. Ik ben tegen een inval, maar wel voor meer vrijheden voor het Iraanse vol, iets waar jij door het ondersteunen van Ahmejinejad niet voor bent. Jij houdt de mensen daar liever onder de knoet tot de evolutie hen bereikt heeft.
Jij hoeft mij ook niet voor te schrijven wat ik wel een niet schrijf en Ja het regime en de elite troepen zijn beesten of liever gezegd nog erger want beesten doen dit elkaar niet aan.
Je zegt het al OFF topic:
Als je Pools leert, kun je de zaak onderzoeken wat adres aangaat.
De mail zit in mijn archief
De laatste stand van zaken is dat de zaak is aangehouden vanwege een verzoek van het OM waarover de advocate voorlopig geen mededeling mocht doen. Als ik meer weet hoor je het zeker.
On Topic ga ik nu verder en de rest beantwoord ik niet meer, ben voorlopig weg heb belangrijkere dingen te doen dan antwoorden. -
@108
dit beredeneer je verkeerd:
" Ik ben tegen een inval, maar wel voor meer vrijheden voor het Iraanse vol, iets waar jij door het ondersteunen van Ahmejinejad niet voor bent. Jij houdt de mensen daar liever onder de knoet tot de evolutie hen bereikt heeft."
Ik ben niet tegen vrijheden van het Iraanse volk. Ik ben tegen de leugens die over Ahmejinedad en Iran worden verspreid. Iran doet niets verkeerd. -
@109
Ga er dan wonen, dan zul je het ervaren.
ik ben weg. -
Dit is wat de Perzen willen en daar is niet mis mee, alleen Ahmejinejad en de clerici zien dat niet zitten, zeer goed artikel.
http://www.atimes.com/atimes/Middle_East/KH07Ak... -
"The 2,500-year-old country, which has a history of democratic movements, has passed through two revolutions in recent memory, the most recent of which is the basis for Iran's Islamic Republic. Today, however, there is a growing divide within the leadership between the reformists who want to lead Iran towards democracy, openness and freedom, and ultra-hardliners who want to take the country back centuries before the revolution, to the time of the Prophet Mohammad. "
Het is niet waar dat ultra-hardliners het land eeuwen terug voor de revolutie willen nemen. Dat is een niet objectieve beschrijving.
Het is niet gek dat een land haar discipline waardeert als zij ziet hoe zogenaamde vrije democratieen in het Westen werken. Als zij ziet dat buurlanden worden onder geschoffeld door landen die in zo'n alom geprezen democratie leven.
Er zijn terecht twijfels over of zo een vrije democratie zoals we die hier hebben, wel zo'n goede is. Iran is democratisch genoeg nu, het land vaart wel en de mensen worden gehoord en zijn gelukkig. Het is een klein deel van de bevolking dat is opgejut door westerse infiltranten en media. En cijfers over ophangingen, verhalen over opsluitingen, zijn te vaak verdraaid en overdreven of uit de context gehaald. -
@112
Ik maak één minuut voor je vrij, denk wat je wilt, schrijf wat je wilt en verder ben je voor mij door de mand gevallen.
De Basji komen morgen je een beloning brengen, tenminste als je die wil.
Minuut is om. -
@112
ik vond @110 juist zo'n mooi einde voor je. -
@114
Dat zul jij nooit meemaken. Ik heb meerdere dingen te doen als jouw domme berichten beantwoorden.
Het gaat hier om Iran en niet om jou.
Je had het er over dat journalisten zich in Iran vrij konden bewegen, ook na de beëdiging. Nu..............lees dan maar.
http://www.iranfocus.com/en/iran-general-/press... -
@115
Ik heb je al meerdere malen uitgelegd dat het terecht is dat journalisten worden gearresteerd als zij opruiende leugens proberen te publiceren. De gearresteerde journalisten zijn voornamelijk werkzaam bij media die de verspreidde leugens zonder pardon als waarheid hebben verkondigt.
Die journalisten en media bedrijven brengen de staatsveiligheid in Iran in gevaar.
Daarnaast de wetenschap dat Westerse instanties actief propaganderen in en buiten Iran.
En IranFocus is de verwezenlijking van de leugens van de oppositie. -
@116
Je schrijft maar en je zoekt het maar uit.
Veel succes voor mij draadje gesloten ben al weer tig verder. -
Hier video van de frauduleuze handelingen door Gardisten.
http://www.youtube.com/watch?v=eHMxZKvlje8
In deze film wordt er heel duidelijk laten zien hoe een paar blanco stemmen door deze mensen werden ingevuld. Deze fraude werd overal in Iran door Gardisten toegepast...
Video zelf:
Eerst deel tot 1:30 is zeer onduidelijk wat ze zeggen ook met hun accent die niet echt ABN Perzisch is...
Hij komt met een papier die de namen van mensen erop staat die niet hebben gestemd.
Hij zegt naam Musa...Voor zijn identiteitsnr verzin ik zelf wat.
De andere zegt het moet 10 cijfers zijn dus let maar op
2:11....
Hij zegt zeg alleen de naam, voor achternaam verzinnen we wat...
datum verzinnen ze wat
naam van de vader verzinnen ze ook wat
En zo verzinnen ze alles...
Zo verzinnen ze allemaal namen voor iedereen en die stemmen waren allemaal voor ahmadinejad...
3:15...
Wat moet ik als naam van de vader kiezen? De andere zegt Mostafa...
Zo verzint ie van alles en nog wat en ook het IDnr en dan telt ie of ie 10 cijfers is...
3:55..
Voornaam: Mahdi
Achternaam: Mahdizadeh :-) (=zon van Mahdi)
4:25..
Zeg maar een naam...Hossein
Achternaam jakholazadeh en dan lachen ze en hij schrijft wat anders
IDnr: 0123456789
Advertorials
Minister Rosenthal beantwoordt vragen van NUjij over de Arabische Lente
www.nu.nl'Wanneer de Libische overgangsregering een plek wil heroveren binnen de internationale gemeenschap dan hoort daarbij dat het land investeert in...
5 dagen geleden
door NUjij/MV
Stijgers in Algemeen
VIDEO: Spectaculaire ode aan Whitney...
Ook in de Arabische wereld is geschokt...
2 uur 31 minuten geleden door Nizzle
Hongarije doet controversieel voorstel...
Het voorstel om meer zeggenschap te krijgen...
3 uur 6 minuten geleden door Nexus
En Toen Gingen De Maskers Af
Een tijdje geleden toen de eerste leningen...
3 uur 12 minuten geleden door Freedom Bytes
'VS voorbereid op militair treffen met Iran'
De Amerikaanse marine is goed voorbereid op...
5 uur 23 minuten geleden door sporza_ripper
Iran helpt Syrië voor 1 miljard aan...
Iran zal het belaagde Syrische regime...
5 uur 31 minuten geleden door Moskowfiets
Best gewaardeerd
Griekse politie wil EU-inspecteurs arresteren
De zogeheten trojka van inspecteurs van de...
2 dagen geleden door Multatuli maxima
Minister Rosenthal beantwoordt vragen van...
'Wanneer de Libische overgangsregering...
5 dagen geleden door NUjij/MV
Zo rijden de Russische treinen met sneeuw
Als er in Nederland ook maar 2 cm sneeuw...
6 dagen geleden door tinekef6
Politie gebruikt spyware om computers...
Het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD)...
5 dagen geleden door Matthijs85
Geruchten op internet over dood Kim Jong-un
AMSTERDAM – De nieuwe...
2 dagen geleden door Multatuli maxima



