..Automobilisten moeten gaan betalen voor het gebruik van de auto en de wegen, maar vaste lasten voor een auto, zoals wegenbelasting en aanschafbelasting, verdwijnen.
Sorteer op:
-
@ 599
Dat was mijn vraag niet
Als je in de staatjes kijkt zoals het nu is dan zie je dat je meer BPM en meer BRM betaalt als je meer kilometers rijdt
Mijn vraag is hoe kan dit nou?????? -
Ik zal het beter uitleggen
Als naar de site van verkeer en waterstaat gaat, dan naar rekenhulp, bovenaan staat Voor kilometerbeprijzing, eerste kolom, waardevermindering+rente,tweede kolom, vaste rijksautobelastingen (BPM + MRB), dan zie je dat auto's meer BPM en BRM naar mate ze meer rijden zoals bijv Peugeot 307 1.6 5-d XT
bij 10.000 per jaar waarvan 0 in het buitenland € 46,- BPM + BRM betaalt
bij 30.000 per jaar waarvan 2500 in het buitenland € 59,- BPM +BRM betaalt
Het gaat over nu, voor de kilometerprijzing
Mijn vraag. Hoe kan je nou meer BPM en wegenbelasting betalen als je meer kilometers rijdt
BPM en BRM zijn immers vaste bedragen
Weet iemand dat -
Natuurlijk moet er iets gebeuren aan de verkeersopstoppingen. Natuurlijk kan het betalen per kilometer een goede oplossing zijn. Maar ... als ik onze grote
voorvechter voor de kleine en midden groepen hoor schrik ik wel even. Deze man zegt De Bijzondere verbruiksbelasting op nieuwe auto's gaat weg. Mooi maar
de groepen waar hij zich zo voor zegt in te spannen rijden in een 2ehands of nog oudere auto. Eer dat zij hier iets van gaan merken zijn wij na invoering nog jaren verder.
Ook is het schandalig zoals hij over de Provincie opcenten praat. Hij zegt letterlijk natuurlijk hebben deze nieuwe belastingen niets met de auto te maken
Dus iedereen in nederland krijgt te maken met nieuwe hoge belastingen dit keer van de provincie of hij een auto heeft of niet. Noemt men zoiets geen kiezersbedrog. Zoals altijd roept de overheid HET MILIEU en haalt dan je zakken
leeg. Stem voorals op PvdA / CDA / en CU dan kunnen wij binnenkort op het
stadhuis een voedselpakket halen want het inkomen wordt direct doorgestort aan
de overheid. -
Ad 602@
Dit heeft te maken met de veronderstelde waardevermindering van je auto. Rijd je weinig km, dan zal de inruilwaarde van je auto hoger zijn dan wanneer je veel km rijdt. En aangezien de BPM een fors deel uitmaakt van de waarde schrijf je dus bij weinig km per jaar minder af.
Althans dit denk ik.
Het is dus misleidend in de kolommen met KM dit gegeven op nul te zetten. Je kan hier alleen nul zetten op moment dat je rijd in een auto waarover geen bpm is neergezet.
Overigens zet ik grote vraagtekens bij de berekeningen op deze site.
De kolommen na kilometerheffing zijn alleen geldig voor auto's die a goedkoper zijn aangeschaft en b. zonder BPM zijn aangeschaft. -
we worden weer eens genaaid, excuseer mijn taal gebruik, we laten het toe dus wat gaan we doen, diegene straffen die dit allemaal bewerkstelligen de huidige regering met zijn leugenachtige kabinet.
we gaan gewoon(helaas) PVV stemmen, die maakt er ook een zooitje van maar alles beter dan de BB praktijken die men nu in Nederland wilt gaan toepassen.
elk kastje is beinvloedbaar en dusdanig aan te passen en dat is nu al bekend!
wordt wakker, sta op en laat die losers in den Haag weten dat je er tegen bent. -
Bestudering laat nog meer zien:
Propaganda voor het kopen van een nieuwe auto
Kosten voor een nieuwe golf bij 25.000 km per jaar, € 745
Kosten voor de 4 jaar oude peugeot, € 756.
In beide gevallen rekening gehouden met rente en afschrijving.
Dus je betaald minder om in een nieuwe auto te rijden.
Alleen zo vervelend dat zo weinig mensen het geld hebben om een nieuwe auto te rijden.
Let ook eens op de stijging van de kosten per km.
Nieuw 3,3 cent
4 jaar oud 4,6 cent
8 jaar oud 5,3 cent -
Erg fijn dat alle auto's worden voorzien van een black-box.
Op deze manier is onze privacy toch weg!
Ik rijd niet veel kilometers per jaar en ben waarschijnlijk goedkoper uit met dit systeem, toch ben ik het er NIET mee eens!!!
Allemaal leuk en aardig, ik betaal liever meer (via accijns of i.d.).
Om de fileproblematiek op te lossen kunnen we toch beter aan de hand van de trjactcontrole kleine boetes uitschrijven voor de mensen die er toch rijden?
Wie is er voor een website: voormijgeenkilometerheffing.nl -
De nationale overheid pakt de belasting van de provincie af en zegt tegen de burgers dat de kosten voor 59% van de automobilisten gaat dalen. Het feit is echter dat de provincie haar inkomsten mag compenseren met extra belasting, (welke overigens niets te maken mogen hebben met auto's) die dus bovenop de kilometerheffing komt. Kortom het percentage automobilisten dat er daadwerkelijk op vooruit gaat zal nihil zijn (tenslotte is een automobilist ook gewoon burger van de provincie) en iedereen die geen auto heeft gaat er dus op achteruit.
Ik vindt dit zoals ik al zei volksverlakkerij....
BTW iedereen kon eigenlijk al op zijn vingers na tellen dat dit nooit een kostenneutrale oplossing kon zijn waarbij een groot percentage automobilisten op vooruit zouden gaan. Ik heb geen idee wat de kosten zijn om uberhaupt zo 'n systeem te bouwen (incl inbouw van kastjes in alle auto's), te onderhouden én de administratieve verwerking die daarbij hoort maar dat moet toch gaan om enkele miljarden.
Helaas zullen wel allerlei oneigenlijke argumenten (milieu, files, innovatie, etc) bij deze discussie een rol gaan spelen maar voor mij is het duidelijk....een onnodig peperduur, onnodig ingewikkeld systeem wat weer zo nodig doorgedrukt moet worden terwijl, als iedereen de consequenties snapt er toch weinigen echt voor zullen zijn. -
@ 606
Let ook eens op de stijging van de kosten per km.
Nieuw 3,3 cent
4 jaar oud 4,6 cent
8 jaar oud 5,3 cent
Dat had ik ook gezien
Conclusie: Als geen geld hebt om een nieuwe auto te kopen, niet daarvoor wil/kan lenen, word je gestraft d.m.v. een hogere km prijs. -
Ook de tekst bij dit draadje is nogal misleidend. In de tekst wordt geegd dat de gemiddelde KM prijs in 2012 3 cent per km bedraagt. De kosten voor een kleine middenklasser op benzine, nieuw bedragen al 3,3 cent. Alleen auto's als de Toyota Aygo zijn goedkoper.
Dus als de gemiddelde kosten 3 cent bedragen dan moet het wagenpark in Nederland dus voornamelijk bestaan ui deze kleine auto's. Een blik op de weg laat anders zien.
Of te wel, wij worden misleid. De gemiddelde KM kosten kunnen NOOIT 3 cent bedragen. -
@608
idd onderstaande link bevestigt dat het kabinet de provincies in de gelegenheid stelt, een nieuwe provinciale belasting te introduceren om de gederfde inkomsten te compenseren;
http://ikregeer.nl/document/KST120861
Zijn we met z'n allen meer dan 2x de lul -
Nog zoiets.
Wij worden geacht 15% minder KM te rijden met zijn allen. De auto gerelateerde belastingen bedragen 6,6 miljard euro. Deze blijven gelijk. Dit houdt in dat de kosten dus stijgen met 15%., immers wij rijden minder (15%), de opbrengst blijft gelijk, -
@611 zie ook: http://www.nujij.nl/extra-belasting-door-kilome...
-
@607 .
Die is er al: http://www.geenfilebelasting.nl/
Een site van de SP, die, samen met de VVD en de PVV, tegen de kilometerheffing is.
Nu ben ik geen SP-stemmer, maar deze heb ik toch even ingevuld, want we worden hier een stevig oor aangenaaid met dit idiote plan. -
dank @613
deze is van 6-11 gaat ook over het tarief spitsrijden
http://www.ipo.nl/20-Weer_zorgen_in_Kamer_over_...
De introductie van een nieuw provinciaal belastinggebied ter vervanging van de provinciale opcenten op de MRB wordt overgelaten aan een nieuw kabinet. Uitgangspunt is de afspraak uit het bestuursakkoord rijk - provincies 2008 - 2011 dat de provincies een eigen belastinggebied behouden.' Deze afspraak geldt nog steeds. -
@614
Jammer dat SP het op de communistische manier benaderd.
Iedereen is niet gelijk... we moeten dat niet doordrijven.
Ik ben niet tegen filebelasting, maar ik ben tegen de betutteling en de privacy schending! -
Ik heb vragen over het rekening rijden. Hoeveel kost dat tom-tom achtige kastje in de auto en wie moet dat betalen. Wat gebeurt er als op grote schaal het kastje uit de auto wordt gestolen. Is het mogelijk dat men de communicatie van het kastje stoort zodat de verrekening onjuist is of dat men betaling kan ontduiken. Wordt de bankrekening via de sateliet bereikbaar voor fraude. En wie gaat de hele opzet en investeringen betalen van dit gigantische systeem. Als de minister van financieen deze kosten niet wil betalen wie dan wel. Ik ben bang dat daarom de automobilisten er altijd duurder mee uitzijn dan voorheen.
-
wel een voordeel
je gestolen auto hebben ze wel gauw terug gevonden
want ik denk dat er een systeem in zit om elke auto te traceren
dat is nog geheim denk ik
maar ik maak me niet druk als ze het net zo snel invoeren ,als ze regeren / werken, komt het er nooit -
Brancheorganisaties Bovag en Rai noemen de kilometerheffing een ''belangrijke stap'' om automobilisten te laten betalen voor het gebruik van de auto in plaats van de aanschaf en het bezit. ''Dit is een veel eerlijker model'', aldus de organisaties vrijdag in een reactie.
Dezen denken dus dat iedereen straks een auto koopt om hem dan vervolgens niet te gebruiken. -
@617 .
Dat kastje kost ca. 300,- per stuk, en raadt eens, dat mag u betalen! Wel zo eerlijk, toch? Daar komt ook nog de 3-jaarlijkse controle, waarvoor u ook mag betalen, en natuurlijk uw tijd mag opofferen.
En bij volgens u verkeerde aanslagen, helaas. In het wetsvoorstel is voor zover mij bekend geen mogelijkheid opgenomen om bezwaar aan te tekenen, omdat het uitgangspunt is dat het systeem correct functioneert, tenzij U onomstotelijk kunt aantonen dat het volgens u niet correct is. Hoe ga je iets aantonen wat je niet hebt gedaan? Geen idee. -
Ach, het is weer typisch voor dit kabinet. Iedereen is positief want er wordt weer een "lekkere kluif" voorgehouden. Als het ingevoerd wordt dan zal ca. 60% niet meer betalen alsgewoonlijk. Met 5 jaar wordt het bedrag per kilometer verdubbelt, maar ja, dan geven ze geen statistieken mee in hun berichten...... Wanneer wordt dit kabinet nu eens naar huis gestuurd. Ik ben geen voorstander van Wilders, maar ik begin wel steeds beter te begrijpen waarom zijn aanhang steeds meer groeit....
-
Ik weet niet of ik het goed begrijp. De houderschapbelasting wordt afgeschaft.
De Extra belasting op nieuwe auto's wordt afgeschaft. De invoering van dit rekening rijden kost ongeveer € 1.600.000.000.-- Het versturen van de nota's ongeveer € 100.000.000,-- De inkomsten van de Provincie valt weg waar een nieuwe belasting(en) voor komt (komen) En toch wil deze regering mij laten
geloven dat het mij minder gaat kosten. Ik snap het echt niet. -
en wat doen we met de buitenlanders en de gasten die hier werken en stelen Polen, Roemenen, Bulgaren?
-
en hebben die giganten in Den Haag, ook rekening gehouden dat het pakketje wat je met de post gaat versturen, het pakje melk wat van de boer komt en iets wat je via internet besteld veel duurder gaat worden, de uurlonen worden hoget, althans de kosten als bijv. een monteur op bezoek komt. De mensen die nu nog een dagje uitgaan bijv naar de Efteling, die zullen zich gaan bedenken.
Wat gebeurt er vervolgens, minder omzet, gewongen ontslagen.
Sinds twee jaar is men bezig om de infrastructuur van ons land aan te pakken, wat wil zeggen dat over 6-8 jaar we meer asfalt hebben wegverbredingen etc en zelfd ik kan voorspellen dat we dan minder files krijgen, m.a.w. het wordt een verkapte vermindering van de files.
Op deze stukken ja maar niet voor en na de verbreding ( het zgn trechtertje i.c.m. het egoisme in het verkeer) daar zal het alsmaar ergers worden
Het linkse tuig heeft jarenlang bouw van wegen etc tegengehouden, mensen naar buiten ( bijv. Almere, Purmerend, Hoorn laten verhuizen, terwijl de werkgelegenheid in en bij de grote steden blijft.
Een vignet voor elk voertuig, Nederlandse en buitenlandse voertuigen zoals in onze omringende landen ( Ooostenrijk, Italie noem maar op) dat is de beste oplossing + dat Den Haag dan zeker laten we schrijven 6.000.000 voertuigen x bijv. € 100 per vignet = € 600.000.000 op de rekening jaarlijks kan bijschrijven.
Viva la Gauche -
@ 624:
Je tirade kan ik zeker begrijpen, ben het er mee eens, maar de term "links tuig" is onnodig, en ook onterecht. Nooit was er een regering die een dusdanige linkse meerderheid had dat ze meteen zó maar drastische maatregelen kon invoeren. Daar was altijd een instemming van "rechts tuig" voor nodig. Dus zullen we het maar op "politiek tuig" houden? -
ook goed het zijn allemaal ratten links of rechts, rood of groen, wij kunnen er niets aan doen.,
Geloof me los van deze invoering, staat ons nog heel wat te wachten -
Ik heb sinds vorige maand een postadres in Duitsland genomen (€50 per maand) en vrijdag netjes mijn duitse kentekenplaten mogen ophalen. Het is maar een tip. Geen kastje in mijn auto hoor :o)
Maar wel op ebay een gps-stoorder gekocht voor de zekerheid.
(zelfde effect als je auto in een parkeergarage zetten dus) -
@627 : Dat is nou voor de vijfde keer dat ik dat bericht van je op een draadje lees.
-
@628 dan leest u te veel
-
@ #627:
Je mag dan wel een postadres faken, maar da's onvoldoende, hoor. Je adres wordt gecon troleerd, en als blijkt dat jij daar slechts post krijgt en niet daadwerkelijk leeft, pleeg je fraude. En dat vinden de Duitsers -terecht- niet leuk. Dan heb jij een flink probleem, en ben je méér dan €50,- per maand kwijt. -
het vreemde is het houd niet alleen bij de kilometers maar ook waar je bent en waneer. sinds wanneer heeft de overheid mee te maken waar en waneer ik ergens verblijf ?????
-
@631
Ja precies! Wat is er op tegen om gewoon bij de APK de kilometerstand te registreren en op basis daarvan de rekening op te maken? -
@627
Je IP word gelogt hoor... dat is niet zo slim dat je dat hier meldt :P -
@632
Nouja dan kan je alsnog je kilometerteller misschien terug zetten, bij de oudere auto's. Plus je krijgt dan plotseling een dikke rekening als je bijv. 20000 km heb gereden.... -
Als Rijkswaterstaat of de gemeente de wegen opentrekt hier waardoor ik weer eens 15km per keer moet omrijden weet ik nu tenminste precies hoeveel ik ze daarvoor in rekening moet brengen.
-
@635
idd... dat krijg je dan ook nog is.
Ik weet niet of mensen bijv. het bedrijf Albert kennen van de bekende supermarkt, die boodschappen rond brengen bij mensen thuis maar die rijden vaak in steden zoals Amsterdam, ik weet niet hoe het zit met gemeentes maar je kan natuurlijk verwachten dat als je in de stad rijdt dat je dan echt dik moet gaan betalen.... naja zo kunnen we nog genoeg bedrijven opnoemen die hierbij echt dik gaan betalen (koeriers werk over het algemeen...). Pakketjes gaan dan ook weer duurder worden etc... damn... -
Hoorde net dat de provinciale opcenten dus ook gaan verdwijnen maar...
daar komt een inwoner-tax voor in de plaats.
Makkelijker kunnen ze het niet maken, simpeler ook niet....en goedkoper zal het zeker niet worden. -
Nu gaat heel Nederland meebetalen aan de kilometerheffing.
-
Kort maar krachtig wordt door dit systeem jan met de pet die dagelijks naar zijn werk op en af moet rijden voor een karig loon flink genaaid,
Nu rijd je een goedkoop 2e hands auto, maar straks wordt het een dure want je kosten gaan als je pech hebt meer dan 300% omhoog per jaar. Kijk naar mijn berekening voor iemand die 300km per week rijd. -
Je zou maar vertegenwoordiger zijn en ca. 60.000 km rijden. Daar gaat die baas niet blij mee zijn. Of je bent vrijwilliger. Wat zou het betekenen?
Die hele kwestie speelt al sinds 2001.
Pfff... Hier nog even wat te lezen m.b.t. die kilometerheffing: http://www.verkeerenwaterstaat.nl/zoekresultate... -
@639
De wet is hier al duidelijk over:
Artikel 4.21
1. Het is verboden om apparatuur met als functie het beïnvloeden of verstoren van de registratievoorziening of de beveiligingsmodule voorhanden te hebben.
2. Het is, onverminderd het eerste lid, verboden om apparatuur als bedoeld in het eerste lid te vervaardigen, in te voeren, in voorraad te hebben, te koop aan te bieden, af te leveren of te vervoeren.
3. Onze Minister van Economische Zaken kan ontheffing verlenen van het verbod, bedoeld in het eerste of tweede lid.
4. Het eerste en tweede lid geldt niet voor apparatuur die in Nederland wordt ingevoerd en waarvan door middel van handelsbescheiden wordt aangetoond dat die apparatuur aansluitend wordt uitgevoerd naar een andere lidstaat van de Europese Gemeenschappen.
Bron:http://www.verkeerenwaterstaat.nl/Images/ABVM-1... -
wie weet er wat er gebeurt met de mensen die net een auto hebben gekocht met een hoge bpm? zijn deze mensen in eens bijv +/- 4000 bpm minder rijk. een nieuwe auto wordt dan immers 4000 euro goedkoper... 2e hands auto's van 1 tm 3 jaar blijven staan bij de dealer. Is hier ook aan gedacht? en hoe wordt dit gecompenseerd?
Waarom niet de brandstofprijs verhogen (even niet aan het tanken in het buitenland denken.) als ze toch zonodig een soort km heffing willen. De mensen met een zuinige kleine auto hebben hier dan immers wel voordeel aan.
Oldtimers geen km heffing? Krijgen we straks brandstofslurpende veel uitstoot leverende auto's met vertegenwoordigers er in?
Tevens wil de regering niet dat er minder kilometers worden gereden. Dit wordt alleen gebruikt om het toch weer duurder te maken. Wanneer wij met zijn allen minder gaan rijden gaat er ook minder geld in de staatskas. Dit is waarschijnlijk ook niet de bedoeling. -
Het is te gek voor woorden...weer die melkkoe.
Geef eerst het kwartje van kok eens terug.
Iedereen betaald nu al voor zijn kilometers.Hoe meer ik rij,hoe meer benzine ik verbruik,dus het is gewoon een bullshit verhaal.
en wie gaat de kosten voor het inbouwen van zon blackbox betalen,en als hij stuk is?..juist ...
kortom het is gewoon een criminele organisatie daar in den haag.
SCHANDE. maak het openbaar vervoer gratis,voor het americaanse blijf op je rijstroke in,stop met snelheidsbeperking en voila minder kilometers(de meeste fille onstaat voor een traject controlle doordat mensen boven op de rem gaan staan.
mvg stef -
beter idee:
we krijgen nog steeds het kwartje van KOK terug. Als burgers dit kwartje eens de komende jaren opmaken?
1e jaar 3 cent (2012) (2013) 4 cent en ( 2014) 5 cent 2015 is het 7 cent. Dan kunnen we nog vooruit met dit kwartje tot 2016.
Oplosing is dus tot 2016 gebeurt er nog niets. Dan is het kwartje pas verrekend -
@ #643:
Je bent er bijna. Als je even doorredeneert, kom je vanzelf tot de conclusie dat dit allemaal broddelwerk is, als men inderdaad "files wil bestrijden". Het werkelijke doel wordt dan ook zorgvuldig niet genoemd: controle. Massale controle over een ieder die zich verplaatst. Via de OV-chipcard wie met het OV reist, via dit peperdure waanzin-plan wie in de eigen auto rijdt.
Het is te kil voor woorden, en we voelen de bui allemaal al hangen. Alleen: wie benoemt het... De politiek niet: de politiek is allang onze grootste vijand. Wie vertrouwt er nog een politicus?! Slechts zeer naïeve mensen en mensen die nog geloven dat die 'verkiezingen' ons een beetje macht geven. Allang niet meer!
De autobranche? Wie weet, ze moeten blijkbaar nog even gaan inzien dat de meesten wel failliet zullen gaan, als dit onzalige plan wordt ingevoerd. Niemand zal vanaf nu nog een nieuwe auto kopen; die markt zal snel instorten. Dit is de doodklap voor veel handelaren die het toch al moeilijk hadden door de kredietcrisis, lijkt mij.
We zullen zien wat er van komt, maar ik vrees een 'makke schapen'-effect. Zoals altijd in dit landje. -
eindelijk gerechtigheid maar dan wel in2015.
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha...of niet?
sincerely, -
als u 50.0000 rijdt en ik 15.0000.
dan is het toch normaal dat u meer betaalt,voor het gebruik van onze wegen-net?
finally,eindelijk gerechtigheid!
sincerely, -
plus (+) hou eens op met het linkse geneuzel hier op deze gedoe.
sincerely, -
Wie is met dit voorstel akkoord gegaan ????
Ik in ieder geval niet !!!
Het nieuwe TAX tijdperk is aangebroken. Klote CDA !!! -
Is gewoon een nieuwe stap in de vorming van de politiestaat.
En kijk eens naar de politici en de media.
Reppen er niet over.
Weet je later wie je tijdens Neurenberg 2 moet beschuldigen.
Schrijf het maar vast op in een dagboek wat die politici allemaal verzinnen om iedereen in een electronische kooi te stoppen.
Dat zal als bewijs gezien worden. -
Wie er wel van gaan profiteren (en dat zij hen van harte gegund), behalve de (r)overheid? De motorbranche.
Totdat er natuurlijk een of andere motorheffing gecreerd wordt. -
De kilometerheffing is nodig om milieu aantasten te beperken. Dus we moeten dan betalen voor per kilometer. Maar wat ik hoor van de werkgevers:
"De werkgevers steunen het kabinetsvoorstel voor het rekeningrijden op hoofdlijnen. Betalen per gereden kilometer is eerlijk en helpt files bestrijden. Maar het mag niet leiden tot extra lasten voor het bedrijfsleven".
Dit vind ik oneerlijk. Er zullen de directeuren blijven maar rijden in hun dure auto's op weg rijden terwijl de milieu juist ook aantast. Daarom mogen ze van mij GEEN voordelen hebben voor kilometerheffing en andere autokosten.
Alleen bussen en vrachtwagens mogen van mij een korting vanwege echt bedrijfauto's. De kleine auto's zoals leasewagens en bestelwagens mogen GEEN voordelen hebben. De werknemers mogen niet ontslagen worden door kilometerheffingen. Want directeuren willen graag hun auto groot blijven. De wegen zijn NIET voor ze maar voor BURGERS. Daarom vind ik alle voordelen wegnemen. De directeuren zijn GEEN KONING op de weg!!!
Daarom pak directeuren af, ze extra belasten, harder optreden verkeerspolitie om overschreders beboeten, enz. Ze MOETEN leren om ook kleinere auto te rijden. De kleinere auto bedoel ik ermee vergelijkbaar zijn als de gemiddelde burgerrijders. -
@653
Met deze kilometerheffing maakt het straks niets meer uit of je een minicooper rijdt of een hummer, ook niet of je een zuinige millieu vriendelijke of een oude bak van tig jaar oud die rookt aan alle kanten, want je gaat voor beide auto's evenveel betalen. Neem maar van mij aan dat veel mensen zullen overstappen op een grote "aso" bak zoals suvs e.d.. En ik kan ze nog geen ongelijk geven ook, dus alles bij elkaar levert dit systeem niets op voor de files en millieu, maar wel voor de schatkist. -
ad 654@
Je hebt het helemaal mis. Het maakt wel degelijk uit welke auto je rijd. Een kleine auto kost minder dan een grote. -
Foute titel.
Moet staan:
accoord over toekomstige bijbaantjes, commissariaten en bonussen. -
het gaat al fout in de intro van dit bericht:
"maar vaste lasten voor een auto, zoals wegenbelasting en aanschafbelasting, verdwijnen."
ja en er komen andere vaste lasten weer voor terug!!
Betaal betaal betaal totdat je zo rood wordt als een garnaal!! -
@655
Ik heb het over de KM heffing, je gaat dan per kilometer betalen, dus dan maakt het niet meer uit of je een zware grote 2e hands wagen koopt voor €2000,= of een kleine lichte auto voor dezelfde prijs. Dat een grote mischien meer verbruikt aan brandstof zou kunnen maar vwbt de kilometer heffing maakt het niets uit, want 300 km is in een kleine en grote auto even veel. -
Ik heb mij auto aangeschaft, dus bpm betaald, mag ik tegoed bon krijgen?
-
overheid, maak een paar wege naast het bestaande net ,en laat net als in Californie,de automobilisten betalen om niet in de file te hoeven rijden!
problem solved,
sincerely, -
Wat doen we nu met al die buitenlanders die op onze wegen rijden ? Die moeten dan toch ook per kilometer betalen ? Zonder kastje komen die dus ons land niet in. En dat kastje in je auto is verder een inbreuk op de privacy. Ik denk, dat als je er een proces van maakt je best een sterke zaak hebt. Hoever gaan we hier in Nederland om alles wat de ander doet te controleren ? Dit is toch echt geen democratie meer hier. Het begint meer op een politiestaat te lijken. Dat kastje zou alleen het aantal gereden kilometers moeten registreren en niet meer. Maar dat doet het juist wel. Als ik in het buitenland ben moet het stoppen met registreren, want dat valt dan buiten de jurisdictie van politiestaat Nederland.
-
DE NEUWE WERELD ORDE!!! is al zover...burgers bereid je voor...
-
@642 De vraag is dan natuurlijk of men, net zoals in een radardetoctor, actief kan aantonen dan zo'n ding aan het werk is en dat jij de eigenaar bent. Zo niet, bewijs dan maar eens dat jij degene bent die het signaal verstoord heeft. Lijkt me een hele klus om dat de bewijzen. Ben een benieuwd naar de jurisprudentie hierover, mocht het zover komen.
-
Geldt de kilometerheffing ook vor buitenlandse auto's?
Zo niet, dan ga ik met een Belgisch kenteken rondrijden. -
Er komen vast wel weer andere heffingen aan voor alles wat wegvalt....wees maar niet bang .....we moeten ons niet rijk rekenen....we worden straks dubbel gepakt...
-
Even iets anders. Laten we eens kijken naar het buitenland: Duitsland.
- Brandstofprijzen nagenoeg gelijk.
- Fileprobleem rondom steden net zo groot.
- BPM hebben ze nooit gekend.
Ze kennen nu in de grote steden een milieustikker. Vind ik prima. Auto buiten de stad parkeren en met openbaar vervoer verder.
Kan men in Nederland niet eens praten met Duitsland hoe zij dat aanpakken? -
Wie gaat dit accepteren? zijn er mensen die zeker weten dat ze dit kastje in hun auto installeren?
Ik doe het iig niet.. en ik vind dat wel hier als volk (eenheid) iets tegen moeten doen -
LOL..ik rij een vette mercedes..betaal voor mijn benzine 1,11..en betaal maar 200,20 PER JAAR wegenbelasting..2 auto's in de verzekering voor 38.90 per maand.
Alleen daarvoor was ik al blij dat ik naar het buitenland ging.
Heb de laatste 3 jaar twee keer parkeer geld moeten gebruiken (totaal 5,25 voor 7 uur parkeren)
Ben 1 keer aan de kant gezet omdat 1 van mijn achterlichten het niet deed, zonder dat ik mijn hele prive leven op straat hoefde te gooien (rijbewijs, paspoort, verzekering, apk) en mocht daarna doorrijden naar het benzine station om een nieuw lichtje te halen.
Ik heb mijn verhuizing al driedubbel dik terug verdiend.
En ook al ben ik hier een buitenlander, zelden heb ik zoveel gastvrijheid genoten.
Maar goed...dat terzijde...
Ik denk dat de regering het heerlijk vind dat de doorsnee NLer zich een breuk discussieerd over de kosten, opbrengsten en andere onzin.
Uiteindelijk gaat het alleen maar over de controle.
Want je moet toch wel een dwaas zijn als je dit nog niet ziet.
Ik bedoel, waar lul je nou over als je je al een breuk betaald aan wegenbelasting.
Dan ga je toch lekker brabbelen over tolpoortjes en accijnsverhogingen.
Soms he....soms denk je wel eens dat een volk de regering verdient die het verdient.
Veel stem plezier strakkies....lol
Ik mis alleen mijn shoarmaatje.... -
Ik ben echt niet voor de kilometerheffing want ik in mijn kleine oude autootje
rij 8000 km p/j. In 2012 betaal ik ongeveer het zelfde als nu met 20 euro wegenbelasting. In 2018 betaal ik meer dan het dubbele zoals dat voor iedereen gaat gelden. In 2012 3 cent en in 2018 6.7 cent p/km.
Daar ik heb gezien dat mijn wegenbelasting ieder jaar stilzwijgend met 2 euro wordt verhoogd valt het voor mij allemaal nog mee. In 2012 zou ik dan 26 euro
en in 2018 38 euro wegenbelasting hebben moeten betalen.
Het is maar een voorbeeld en denk dat de kilometer heffing voor veel mensen
die niet veel verdienen en veel kilometers moeten maken voor hun werk een
echte domper is. Denk ook dat het niet goed is voor de economie met name
de kleinbedrijven. Ik ADVISEER een kijkje te nemen op http://www.regering.nl/
en kilometerprijs aan te klikken. Daar zie je de info uit eerste hand en er zit ook een reken programma bij wat niet verder gaat dan 3.3 cent p/km.
Daar kun je dan zien dat je belazerd wordt en de kosten in 2018 2x zo hoog zijn
en dat zal het einde niet zijn. Daar zou je dan het oplopende bedrag van je wegenbelasting van af moeten trekken en geeft dan een beeld van je zogenaamde voordeel waarvan de regering beweert dat 59% van de automobilisten er op vooruit gaat. Misschien in 2012 maar in 2018 en verder
echt niet. Waarom niet alles eenvoudig houden en 10 cent op de benzineprijs
en de wegenbelasting niet meer verhogen. Dan kan de minst betaalde nog een autootje hebben. -
Heb deze brief aan Minister Eurlings geschreven:
Minister Eurlings,
Hieronder mijn betoog;
Ik ben echt niet voor de kilometerheffing want ik in mijn kleine oude autootje
rij 8000 km p/j. In 2012 betaal ik ongeveer het zelfde als nu met 20 euro wegenbelasting. In 2018 betaal ik meer dan het dubbele zoals dat voor iedereen gaat gelden. In 2012 3 cent en in 2018 6.7 cent p/km.
Daar ik heb gezien dat mijn wegenbelasting ieder jaar stilzwijgend met 2 euro wordt verhoogd valt het voor mij allemaal nog mee. In 2012 zou ik dan 26 euro
en in 2018 38 euro wegenbelasting hebben moeten betalen.
Het is maar een voorbeeld en denk dat de kilometer heffing voor veel mensen
die niet veel verdienen en veel kilometers moeten maken voor hun werk een
echte domper is. Denk ook dat het niet goed is voor de economie met name
de kleinbedrijven. Ik ADVISEER een kijkje te nemen op http://www.regering.nl/
en kilometerprijs aan te klikken. Daar zie je de info uit eerste hand en er zit ook een reken programma bij wat niet verder gaat dan 3.3 cent p/km.
Daar kun je dan zien dat je belazerd wordt en de kosten in 2018 2x zo hoog zijn
en dat zal het einde niet zijn. Daar zou je dan het oplopende bedrag van je wegenbelasting van af moeten trekken en geeft dan een beeld van je zogenaamde voordeel waarvan de regering beweert dat 59% van de automobilisten er op vooruit gaat. Misschien in 2012 maar in 2018 en verder
echt niet. Waarom niet alles eenvoudig houden en 10 cent op de benzineprijs
en de wegenbelasting niet meer verhogen. Dan kan de minst betaalde nog een autootje hebben.
Verder neem eens een kijkje op alle kritiek op http://www.nujij.nl/akkoord-over-kilometerheffi...
Ik denk dat U en voorgaande politici een groot project op hun naam willen zetten. En het is weer een miljardenproject zoals de Betuwelijn en het HSL project waarvan de kosten weer gigantisch zullen uitlopen zoals gewoonlijk. Hoe kun je dit de gewone belasting betaler aandoen.
Zeker in deze tijd van recessie zou U moeten kiezen voor de meest eenvoudige oplossingen zoals ik beschreven heb.
Zoals zo vaak zitten politici in verstrengelde belangen waardoor zij niet het beste kunnen kiezen voor de gewone man/vrouw die al moeite hebben hun rekeningen te betalen. Hoop dat U niet verstrengeld bent met de fabrikant van de kastjes die in iedere auto moeten worden aangebracht. Alles komt boven water hoor op den duur.
Ik ben zeer tegen dit miljarden verslindende project van kilometerheffing zeker omdat er een veel eenvoudiger oplossing is.
Ik voor mij ga me de vraag stellen of politici er zitten om de belangen van het volk te behartigen en helaas dat de beslissing al genomen is
en ik vind dat er zeker een referendum over had moeten zijn. Dit heeft zeker effect op mijn kiezer gedrag en denk bij velen.
Omdat we allemaal gewoon mensen zijn die het niet met elkaar eens zijn toch
Een vriendelijke groet
Kees Breemer
P.S. Ik wil alle mensen oproepen een e-mail te sturen naar Minister Eurlings
met hun grieven. Dat kan op www.regering.nl, kilometerheffing en dan contact.
Kijk dan wel eerst op wat de regering te zeggen heeft op deze doorgeduuwde
regel. -
STUUR MINISTER EURLINGS EEN PROTEST E_MAIL.
DAT KAN OP www.regering.nl , KILOMETERHEFFING, CONTACT.
HELAAS IS DE BESLISSING AL GENOMEN MAAR KAN HEM AAN HET DENKEN ZETTEN over ALLES wat dit betreft. -
Het huidige systeem is prima je betaald nu ook al voornamelijk voor gebruik ipv voor bezit. Ga maar na accijnzen op benzine en meer wegenbelasting voor zware auto's en diesels, die normaal gesproken worden gereden door mensen die veel kilometers maken.
Het argument dat de gebruiker betaald is echt flauwekul dat is al zo. Maar ze kunnen natuurlijk echt de brandstofprijzen niet meer verhogen met pak hem beet 50 cent verhogen per liter verhogen. Dan wordt het voor mij in de randstad nog gunstig naar belgie te rijden en te tanken. Andere zullen naar duitsland rijden waar de brandstof ongeveer net zo duur is maar daar hebben ze al geen bpm en wegenbelasting, dat zit daar al in de brandstofprijs verwerkt!! Oeps
Kilometheffing is de enige optie om nog meer te kunnen belasten bovenop de accijns. -
wegenbelasting eraf....provinciebelasting ervoor terug...en reken maar dat ze het periodiek flink verhogen net als de opcenten; die inmiddels optientjes zijn geworden.
Welke idioot beweert nu nog dat we goedkoper uitzijn?? (behalve degenen die dit hebben verzonnen)
Stijgers in Economie
'Crisis in China zonder hervormingen'
China loopt kans in een economische crisis...
2 uur 5 minuten geleden door lol_kabinet
Schoonmaakconflict nog niet ten einde
Het conflict rond de schoonmaak-cao lijkt...
17 uur 55 minuten geleden door zojirushi
'Spanje neemt genoegen met hoger tekort'
Spanje streeft er niet langer naar het...
18 uur 45 minuten geleden door blak7
Goldman Sachs naar Nederland
Amsterdam – Goldman Sachs opent een kantoor...
1 dag 8 uur geleden door Tweetsweet
Oliediefstal Nigeria kost Shell 150.000...
Eureka, die Indonesische tanks laten we via...
1 dag 12 uur geleden door 2oneliner
Best gewaardeerd
Europarlementariërs willen boycot...
AMSTERDAM – Drie Oost-Europese...
4 dagen geleden door meneer verhagen
Redding Grieken bedrog; Leiders weten nu...
Bij de zoveelste 'redding' van Griekenland...
1 dag 17 uur geleden door jacob's ladder
Nederlanders lenen steeds meer
Nederlanders zijn vorig jaar meer en vooral...
23 uur 46 minuten geleden door Robert van den Heuvel
Target2: De tikkende tijdbom in Europa?
Is Target 2 'De doodgezwegen alles...
3 dagen geleden door Mr.Q
'Jongeren verwachten gouden bergen'
Veel jongeren hebben een wel heel...
6 dagen geleden door aeroplane

