Er is een massamoord gaande. Een 'nog niet erkende strijd die duizenden levens kost'. Aldus Ayaan Hirsi Ali in de NRC van zaterdag. Ze doelt op het vermoorden van christenen in de islamitische wereld.......
Sorteer op:
-
Hier onder staat de link naar het artikel van Hirsi Ali:
http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieuws/hirsi...
http://www.thedailybeast.com/newsweek/2012/02/0... -
volgens mij wordt er een nul vergeten, de moslimholocaust is al sinds de balkanoorlog gaande
-
Mevrouw Hirshi Ali is nou eenmaal niet de meest betrouwbare bron. Vooral hard schreeuwen om zelf maar in beeld te blijven.
-
"Single-mindedness is all very well in cows or baboons; in an animal claiming to belong to the same species as Shakespeare it is simply disgraceful."
- Ald(o)us Huxley ;) -
Respect voor de schrijver van het artikel. Hij weet hoe het de vork in de steel zit. Er is in feite wereldwijd geen haat van moslims naar christenen, maar dat beeld wordt al te graag gecreëerd door figuren als Wilders en Hirsi Ali. Voor hen is zulke ophitsing en doem scenario stijl van publiceren een vorm van brood verdienen en continue aandacht op henzelf willen vestigen.
Door angst te zaaien in een volk, laat je ze aan je onderwerpen aan jou wat vaak gepaard gaat door privacy schendingen en dergelijk. -
De doel van de oorlog met Irak veranderd elke keer weer in wat het beste uitkomt....dan was het weer een oorlog voor olie...dan weer een oorlog tegen moslims dan weer om in een onstabiel gebied democratie te brengen....of mischien was het wel om gewoon een monster als sadam die ongeveel 3 miljoen mensen levens op zijn naam had staan te verwijderen....iets wat nu met veel dictators in veel arabische landen gebeurt door de inwoners zelf....maar wat het weste ook doet ze zit fout...bemoei je er niet mee en het is je schuld want je laat het moorden van het regime gewoon toe...doe je er wat aan dan ben je een islamofoob die moslims wil uitroeien.Dit artikel bewijst maar weer dat tegenstanders van het westen zich in alle mogelijke bochten wringen om maar weer de slachtoffer rol te mogen spelen.
-
@5 geen haat?
goh laat ik daar uit ogevangen gesprekken en nieuwsfeiten toch een heel ander beeld van krijgen.
valt er wat te verdoezelen misschien?
tuurlijk kent niet elke moslim de haat naar christenen, joden en andersgelovigen, maar er zijn er hordes die dat wel hebben hoor. -
Ik geloof die Ayaan niet. Ze heeft eerst in Nederland een vaste Kamercommissie in het leven trachten te roepen vor onderdrukte vrouwen in Somalië, en toen bleek dat dat niet ging lukken is ze naar Amerika gegaan. Nu heeft ze iets nieuws bedacht in de hoop daarvoor plaats te kunnen nemen in een vaste Kamercommissie.
-
@ 2 het is in hun bloed.
Genoeg documentaires te vind op you tube. Ook boeken te zien in de bib. -
@7..Dat er een paar mongolen extreme gedachten hebben wilt niet zeggen dat alle moslims hetzelfde zijn!
-
@ 2 ik bedoel het zit in het bloed.
-
@10
Laat dan die welwillende moslims iets tegen hun nietwelwillende broeders ondernemen i.p.v. passief aan de zijlijn te staan en zich te onthouden van ieder commentaar....
Actie...!!!!
Moet je dan eens kijken wat dát voor reactie teweeg zal brengen....!!!!
Maar helaas.....ganiegebeure... -
Ayaan Hirsi Ali hou je mond en ga eens wat nuttigs doen
-
er worden over de hele wereld mensen vermoord om verschillende redenen
christenen in afrika, moslims in... waar dan ook
toch is het moorden van moslims of het moorden van christenen niet altijd de schuld van de ''tegen partij'' maar zoals bijv bij moslims (in het midden ooste)
moorden de soenieten en de shiíten (verkeert gespeld)
elkaar ook uit
echter ontkennen ze dat wel lekker
maar het is goed dat er onderzoek en aandacht wordt besteed aan dit soort dingen zodat we allen er wat aan kunnen doen -
Wie neemt Ayaan Hirsi Ali nog serieus?
Ook zo een roep toeter politici met haar belletje-trek politiek. -
Het is een SOMALIER niet kwalijk te nemen.
-
Heel triest dat de paradoxen zegevieren.
In de naam van Alla en J.C. zijn er oneindig veel mensen gedood terwijl de religies beide vedraagzaamheid prediken.
Elke partij vecht met god aan zijn zijde,gezegend door de religieuze functionarissen.
De natie bij uitstek die vrede en democratie propageert is de meest oorlogzuchtige natie en continue in oorlog over de wereld(VS) om elke afwijkende ideologie de kop in te drukken.
Politieke partijen die vrede en vrijheid in hun vaandel hebben is er alles aan gelegen anderen monddood te maken en handelingslam te leggen in hun machtsstreven.Eigen denken eerst en voor anderen de kruimels -
@12
Had jij actie gevoerd tegen de regering toen ze meegingen helpen met de oorlog tegen Irak? Je weet wel om MVW die nooit gevonden zijn. Of nu met de dreiging tegen Iran. Weer zelfde liedje dat afgespeeld wordt. -
Ayaan de troetel Afrikaan van de fundamentalistische republikeinen heeft weer een natte scheet gelaten.
Die stank krijg je zomaar niet weg. Eenzijdig geraaskal wij hebben miljoenen moslims afgeslacht in de afgelopen decennia en dat heeft zijn weerslag op Christenen gek he? Als je als Christelijke NATO want zo worden we gezien land na land kapot bombardeerd. -
Oorlog tegen Irak heeft volgens sommige politici wel een religieuze tintje.
Zie Sarah Palin War is gods plan filmpje.
http://www.youtube.com/watch?v=9H-btXPfhGs
Dus artikel geeft wel een goede analyse.
p.s. Tuurlijk heeft het Christelijke geloof niets te maken met oorlog maar wordt het gekaapt door dit soort idioten voor hun eigen gewin of ze zijn echt te dom om er in te geloven.
Zo kun je ook de geschillen zien in bijv Nigeria. Ook daar voor politieke motieven of te dom. -
@17 "terwijl de religies beide vedraagzaamheid prediken."?
Jezus predikt inderdaad vrede en geweldloosheid. Maar dat kan niet bepaalt van Mohammed gezegd worden.
In veel landen staat de doodstraf op het verlaten van de islam. In Noord Nigeria is er momenteel sprake van genocide op christenen. -
@19 sorry
Ayaan de troetel Afrikaan van de fundamentalistische republikeinen, heeft weer een natte scheet gelaten.
Die stank krijg je zomaar niet weg. Eenzijdig geraaskal. Wij hebben miljoenen moslims afgeslacht in de afgelopen 4 decennia. En dat heeft zijn weerslag op Christenen gek he?
Als je als Christelijke NATO, want zo worden we gezien, land na land kapot bombardeerd kun je verwachten dat mensen zondebokken gaan zoeken. Wat doen wij na een paar islamitische aanslagen? Steek de hand eens in eigen boezem Ayaan. -
Ali refereert naar de lijst hier: http://www.opendoors.nl/vervolgdechristenen/ran...
Wat ze vertelt is dus eigenlijk niet echt 'nieuws' meer; ze haakt in op nieuws dat er al was. -
In het moslimsopoorboekje staat dat alle niet Moslims met geweld moeten worden bekeerd en als ze niet luisteren moeten ze worden gedood.
Dat doen ze dan ook. Armeniers werden uitgeroeid in Turkije, Christenen vervolgd p de Molukken, op Bali, in Nigeria, in Egypte, enz.. Binnen 10 jaar zullen er geen Christenen meer wonen in het Midden Oosten.
Maar het gaat helemaal niet om de Christenen. Iedereen met een afwijkende ideologie, sexuele geaardheid, of zelf van het vrouwelijke geslacht, kortom iedereen met een eigen identiteit wordt daar als 5e rangs burger behandeld. De Moslims vinden zelfs van elkaar dat ze niet het goede geloof aanhangen en vermoorden elkaar dus ook maar! Soennieten/Sjiiten/Alawiten.etc. Geloof is nu eenmaal de bron van alle elende in de wereld. Het word tijd dat de wereld bevrijd wordt van terreur door bijgelovige religieuzen. Of het nou Moslims, Christenen of Joden zijn of andere idioten. Zodat zelfdenkende mensen in goed overleg met elkaar aan een betere wereld kunnen werken. -
@22
Even jouw redenatie volgend: en dus? wat doen we eraan? Dan kan je Ayaan wel aanvallen, maar dan is het dus de schuld van het westen dat onschuldige christenen in die landen vervolg worden. Hebben wij niet de plicht daar wat aan te doen dan? Of laten we onschuldige burgers daar vermoorden? -
@22 dat jij en je maatjes de NATO als christelijk zien, kun je alleen jezelf kwalijk nemen, je wilt gewoon niet zien wat er in de islamitsche samenlevingen gebeurt.
vind het inderdaad gek dat het zijn weerslag heeft. de christenen ter plekke staan niet te juigen als er een bom valt of er iemand vermoord wordt.
moet je een kijken wat er gebeurt als er een niet moslim vermoord wordt in die landen.
staan ze te juigen. ook in nederland. en de gematige garde doet niks. -
@25 Ik durf wel te stellen als ons geopolitieke beleid geen miljoenen moslims het leven had gekost in een dozijn landen dat Christenen het daar veel beter zouden hebben ja inderdaad ze hadden het in Irak, Syrie en Egypte een stuk beter onder de dictators die hielden de bevolkingsgroepen wel uit elkaar.
Als je het regime afzet dat de Christenen beschermde of een minderheid in het zadel houd dan kun je verwachten dat er wraak word genomen op minderheden als de status quo veranderd. Daar moet je van te voren over nadenken en dat hebben de strategen en planners ook gedaan inzake Irak die Christenen zijn opgeofferd door de strategische planners want ze zijn in de achterkamers voor de inval van Irak al besproken. Collateral damage noemen dat soort mensen dat.
En nee daar doen we niks tegen want dat dient niet ons belang niet de olie is al gewonnen en aan die Christenen valt geen geld te verdienen. Als we ze nodig hebben om een nieuwe oorlog goed te praten dan worden ze weer van stal gehaald.
Fijn he die neoliberale/neoconservatieve internationale politiek. Daarom ben ik zo fel tegen oorlogen in verre landen tenzij we een genocide willen voorkomen. Maar ook dat doen we eigenlijk nooit.
En we blijven bezig nu is Iran straks aan de beurt. Het westen voert alleen oorlog als er belangen op het spel staan en mensenlevens zijn leuk propaganda materiaal om de publieke opinie mee te manipuleren maar geen belang inzake oorlog. -
@26 kun je niet lezen of heb je je bril niet op???
Ik zeg dat islamitische landen de NATO aanvallen, boycots, sancties als Christelijke acties zien. Jij ziet een willekeurige aanslag toch ook als een Islamitische actie waarom zou dat voor moslims anders zijn? -
@26 en de meeste mensen in Irak, Syrie of Egypte staan helemaal niet te juichen als er Christenen vermoord worden dat is je reinste onzin. De meeste mensen in het midden-oosten zijn ook tegen geweld tegen burgers.
-
@28 dyslexie is a bitch sorry mensen.
Ik zeg dat islamitische landen de NATO boycots, sancties, aanvallen, zien als Christelijke acties. Jij ziet een willekeurige aanslag toch ook als een Islamitische actie waarom zou dat voor moslims anders zijn? -
@28 en omdat zij dat zien is het ook DE WAARHEID. wat zij zijn islamitisch en hebben DE WAARHEID in pacht?
stop aub met die propaganda.
je doet je naam geen eer aan. -
Het staat zelfs in de koran ,dus hoe komt iedereen erbij dat ze liegt of overdrijft.
In de koran is een ieder die geen moslim is een ongelovige en hoort zich te bekeren of gedood te worden. -
Het staat zelfs in de koran ,dus hoe komt iedereen erbij dat ze liegt of overdrijft.
In de koran is een ieder die geen moslim is een ongelovige en hoort zich te bekeren of gedood te worden. -
@33 wat een onzin. Je doelt zeker op Sura 4:89 waarin staat de ongelovige te vermoorden? In de sura precies daarna (4:90) staat dat je ze niet moet vermoorden als je vrede met ze hebt.
Dus die sura komt alleen terug in tijden van oorlog -
@7 en @33
Er zijn hordes die dat juist niet hebben, sla de Koran er maar op na.
Monotheistische godsdiensten worden gelijk gesteld. -
@32
Lees m nog een keer.
Wat Geert roeptoetert is nog nooit de waarheid geweest. -
In naam van het geloof? Ach , wat moet je er van zeggen?
-
@23
Dat is die lijst waar landen als Dubai op staan.
Als er 1 land is waar alle religies welkom zijn, is het Dubai wel.
opendoors.nl is een leugenachtige site.
Als er ergens een politiek conflict is en er sterven 10 burgers waaronder 1 christen, komt opendoors.nl aanzetten: christenvervolging.
En Ayaan werkt voor een ultra conservatieve christelijke rechtse denktank.
De schrijver van De Pers komt dichter in de buurt.
En daarbij spreken Franse bronnen al van 300.000 doden in de ''war of terror''
• Les attentats du 11septembre ont fait 2 996 victimes, dont 343 sapeurs-pompiers, et 59 policiers. La guerre contre le terrorisme lancée par Bush a entraîné la mort d’au moins 227000 personnes, plus de 300 000 selon d’autres estimations dont 116657 civils (51%), de 76 à 108000 islamistes, insurgés ou talibans, 25297 soldats des forces loyalistes en Irak et Afghanistan et 8 975 soldats américains britanniques et autres -
Je krijgt door dit soort artikelen toch sterk de indruk dat Hirsi Ali een moord ineens veel erger vindt als deze door een moslim gepleegd wordt en al helemaal als het slachtoffer westers of christen is....
Nu moet je problemen natuurlijk onder ogen zien en niet ontkennen dat de islam slechte kanten heeft en gevaarlijk kan zijn. Maar een beetje objectief kijken kan geen kwaad, gelukkig heeft de schrijver van dit artikel dat goed begrepen. -
@35 oh helemaal niet. moslims zijn superieur aan anderen.
mensen van het boek ( thora en bijbel) moeten met rust gelaten worden.
( wordt overigens niet gepraktiseerd.).
en goh klinkt als heel erg discriminerend tegenover alle ander godsdiensten.
hindu, budhist, etc. niet monotheistisch en je bent gelijk minder.
gatver. je geeft hier in jouw post al aan hoe eng en fout deze ideologie is. -
@35
" .....sla de Koran er maar op na.
Monotheistische godsdiensten worden gelijk gesteld."
Was het maar waar ...je moet wel begrijpen wat er staat ...
Gelukkig zijn er kenners die het kunnen uileggen voor ons , zoals op de site van
de Al Yaqeen moskee.
Het komt er op neer dat andere geloven werden getollereerd tot de komst van Mohammed , daarna waren volgers
van andere geloven dan de Islam "verdoemd".
" Voor wat betreft de Joden: hun geloof hield in dat zij dienden te geloven in de Tauwrah (de oorspronkelijke Thora) en dat zij Moesa (Mozes, vrede zij met hem) moesten volgen, tot aan de komst vancIesa (Jezus, vrede zij met hem). Wie na de komst van cIesa (vrede zij met hem) nog steeds de Thora volgde en de weg van Moesa (vrede zij met hem), terwijl hij dit niet verliet om vervolgens cIesa (vrede zij met hem) te volgen, was verdoemd.
Voor wat betreft de Christenen: hun geloof hield in dat zij dienden te geloven in de Indjiel (de oorspronkelijke Bijbel) en dat zij de wetten van cIesa (vrede zij met hem) moesten volgen. Eenieder die dit deed was een gelovige, wiens geloof door Allah werd geaccepteerd, dit tot aan de komst van Mohammed (vrede zij met hem). Wie na de komst van Mohammed (vrede zij met hem) hem (Mohammed) niet volgde en de weg van cIesa (vrede zij met hem) en de Indjiel niet verliet, was verdoemd.
Het volgende vers verklaart dat Allah geen enkele daad of weg van iemand zal accepteren, nadat Hij Zijn Laatste Boodschapper (vrede zij met hem) heeft gestuurd, behalve wanneer deze in overeenstemming zijn met de Wetten van Mohammed (vrede zij met hem) (interpretatie van de betekenis):
“En wie een andere godsdienst dan de Islam zoekt: het zal van hem niet geaccepteerd worden en in het Hiernamaals behoort hij tot de verliezers.” (Soerat Aali cImraan: 85) "
http://al-yaqeen.com/va/vraag.php?id=80 -
Er zijn ontzettend veel christenen die vermoord worden in de islamitische wereld. Ik ben juist blij dat daar aandacht voor wordt gevraagd. Want dit moet stoppen, dat is zeker. Maakt niet uit welk geloof je hebt, iedereen heeft mensenrechten.
-
@41
Kletskoek.
De Joden werden in de 15e eeuw en later uit Europa verjaagd door de christenen en massaal in Noord-Afrika opgevangen.
Waarom vind je neits terug in de Koran over boeddhisten?
Polytheistische godsdiensten.
Misschien moet je m eens in het Arabisch lezen. -
@40
Christenen zijn vandaag de dag nog in verweggistan bezig om hun zendingsdrift bot te vieren.
In Kenia krijgen weeskinderen van een Nederlandse ngo niet te eten als ze passage zoveel uit de Bijbel niet kunnen opdreunen Eng he? -
Allah (English pronunciation: /'æl?/ or /'??l?/; Arabic: ????? Allah, IPA: [??l'l??] ( listen), [?al?'l???]) is a word for God used in the context of Islam and other monotheistic religions of Arabic-speaking communities.[1] In Arabic, the word means simply "the God".[2][3][4] It is used primarily by Muslims and Bahá'ís, and often, albeit not exclusively, used by Arabic-speaking Eastern Catholic Christians, Maltese Roman Catholics, Eastern Orthodox Christians, Mizrahi Jews and Sikhs.[5][6][7] It is related to 'Elaha in Aramaic.
-
@43
" @41 Kletskoek.
Hahahaha !!!
Prachtig hoe jij het denkt beter te weten dan een Islam geleerde :-)))))
Het laatste zinnetje van het citaat wat ik plaatste zegt eigenlijk al genoeg:
“En wie een andere godsdienst dan de Islam zoekt: het zal van hem niet geaccepteerd worden en in het Hiernamaals behoort hij tot de verliezers.” (Soerat Aali cImraan: 85) -
@43 alle afrikaanse godsdientsen moesten met de grond gelijk gemaakt worden.
is ook goed gelukt. in indonesie heeft de islam toch minder te vertellen dan ze hopen.
aan de oppervlakte is een deel moslim omdat ze bang zijn anders mishandeld te worden.
na de tsunami werd door 'moslims' toch echt gezegd dat ze de zeegod en berggod boos hadden gemaakt.
dat jij islam heerschappij voorstaat wil niet zeggen dat we daar aan toegeven.
en waarom zou ik in het arabisch lezen?
koran is koran, in welke taal dan ook.
met de onzin dat je de koran alleen in het arabisch echt kan lezen hoef je bij mij niet aan te komen.
heb jij de bijbel gelezen in de oorspronkelijke talen? -
Ik ben een taalgeleerde en daar gaat het om bij vertalingen....
-
@47
??
Alle afrikaanse godsdiensten moesten met de grond gelijk gemaakt worden.
Ga er eens kijken zou ik zeggen.
De helft van Afrika is gekerstend... hobbelen de Paus achterna door onze zendingsdrift. -
@48
Het stuk uit @41 is geschreven door een islam geleerde die de taal echt wel spreekt hoor :-) -
Het enige complot is de Amerikanen die strijden onder het mom van vrede in de islamitische wereld.
-
@31
En hoe jij het ziet is dan wel de Waarheid? Hoe zou jij het zien als een herboren christen (Bush Jr.) je land tot de 'axis of evil' bestempeld en vervolgens eindigt met God Bless America.... Het is redelijk bekend dat conservatief christelijk amerika die oorlog in Irak opgezet heeft. Of het dan een christelijke oorlog genoemd kan worden is natuurlijk een stapje verder, echter die link kan wel degelijk gelegd worden.
Tot slot, ja wellicht zien zij het anders dan ons 'westerlingen', echter is er wel aanleiding om het te zien zoals zij het zien. Of het de waarheid is maakt daarbij geen ene ruk uit.
Overigens komisch dat ze de molukken erbij haalt, dat conflict daar heeft een heel andere basis: politiek om de oorspronkelijke molukkers eronder te houden. Heeft niets met christendom te maken, maar puur met het feit dat ze eigenlijk onafhankelijk willen zijn. Om die reden zijn er regeringsgetrouwe (voornamelijk) Javanen naar toe gestuurd die, aangezien 99% van Java Moslim is, Moslim zijn. Het geweld is dus niet specifiek gericht op christenen, maar gericht op de wens onafhankelijk te zijn van Indonesie. -
@50
Monotheistische godsdiensten worden gelijk gesteld. Staat er echt en dat is ook logisch.
Leg de Bijbel naast de Koran en zie daar, op een paar verschillen na roepen ze op tot verspreiding van hun religie en lang niet altijd op een vriendeiljke manier....
Het zwaard... in Matteüs 10:34
bijvoorbeeld
In Numeri
en ga zo maar door.
maar volgens mij zijn we een paar duizend jaar verder. ALhoewel... -
@52
Opendoors is daar sterk in. Conflict tegen lokale bestuurder?
Zodra er 1 christendode valt scharen mensen die hun zendingsdrift niet kunnen beteugelen dat maar al te graag onder ''christenvervolging;
Oost-Timor Egypte, en nu lekker makkelijk met alle chaos in het MIdden-Oosten..
bah. -
@53
Kun je daar dan een bron voor geven ? -
Ik bedoel dus een bron uit de Koran waarin staat dat monotheïstische godsdiensten gelijk gesteld worden.
-
Hulspas leutert zoals wel vaker totaal fact free uit zijn nek. In alleen al in Soedan zijn door de islamieten meer dan 2.500.000 zwarte christenen en animisten vermoord.
Zie
http://en.wikipedia.org/wiki/First_Sudanese_Civ...
http://en.wikipedia.org/wiki/Second_Sudanese_Ci...
Die statistieken van Hulspas zijn ruk. In feite vielen er door Amerikaans geweld 'slechts' 30 000 doden waarvan een groot deel door islamitiasch geweld.
De Yazidi's zijn overduidelijk geen christenen, toch vonden de islamieten het nodig deze religieuze minderheid uit te moorden: http://en.wikipedia.org/wiki/2007_Yazidi_commun... -
Tja.. religies...
Nee hoor, ik ben geen enkele religieus slachtoffer vergeten. Moslims niet, christenen niet, joden niet, niemand niet. Maar zoals ik in eerder draadje al zei: Hoe kan je verwachten dat de andere groep tegen hun overtuigingen ingaan, wanneer het datzelfde blinde vertrouwen is, het idee dat je zelf de ultieme waarheid in pacht hebt, waardoor je zelf overtuigingen hebt dat weer een andere groep benadeeld...?
Religie.. zucht -
In veel islamitische landen willen een groot deel van de moslims (ook in Egypte dus) de sharia. En de sharia stelt de doodstraf (vogelvrijverklaring) op afval van de islam. De meesten die afvallen en daar voor uitkomen zijn christen en worden zwaar vervolgd door familie en/of overheid. Zo vredelievend zijn moslims dus niet als ze de sharia willen.
Maar in Pakistan is het nog erger, waar kunnen je dochters worden geroofd als vrouw voor een moslim (dat overkomt christenen en hindoes). -
De meeste moslims worden vermoord door andere moslims.
-
Het is wel duidelijk dat Marcel Hulspas, wetenschapsredacteur niet snapt waarover hij praat. Hij zou eens voor de 'lol' een paar passages uit de Bijbel moeten voorlezen op een plein in Teheran terwijl zijn vrouw gaat winkelen in een nabijgelegen winkelstraat zonder een volledige haarbedekking. Zeer grote kans dat hij en zijn vrouw Iran alleen verlaten in een kist.
Ga nu naar Amsterdam, London of Parijs en doe daar hetzelfde, maar dat op Islamistische wijze. In het ergste geval wordt de redenaar gesommeerd een vergunning aan te vragen.
Dat is de verdraagzaamheid van de Islam.
Kijk eens of Christenen kerken mogen bouwen in Islamsitische landen, Overal in de wereld mogen Moslims wel moskeeën bouwen.
Kijk wat er gebeurt als een Moslim door God zelf tot (het Christelijke) geloof komt. Zijn hele familie verklaart hem dood. Vaak worden ze vermoord door hun eigen vader of broer.
Dat is de verdraagzaamheid van de gewone moslim.
Praat geen onzin dat Christenen de oorlog in Irak of Afghanistan begonnen. Die oorlogen zijn er alleen maar om de wapenindustrie machtig te houden. En daarnaast de USA van goedkope olie te voorzien. -
@60 tja dat willen happy en zijn vriendjes niet zien.
-
@59
Dit gebeurt niet alleen in Pakistan, maar in veel Islamitische landen in zowel Azië als Afrika en zelfs in India. We praten hier over meisjes vanaf 12 jaar! -
Verarmen (en helpen met visussen) is de nieuwe genocide. Duurt even, maar dan heb je ook wat. Maakt niet uit welke kleur je hebt of welke god je dient. Als je arm en kansloos bent, wordt die positie flink versterkt.
Dat de moslims niet zo lekker meedoen, en op oliebronnen zitten, betekent dat ze nog met ouderwetsere middelen bestreden worden. We praten dat goed door in hun naam aanslagen te laten plegen. Dan nog wat haatzaaiende politieke partijen. Kind kan de was doen. -
Hallo Allemaal,
Ik denk dat we moeten proberen om cultuur en geloof te scheiden. In het Midden Oosten is het bijvoorbeeld vrij normaal dat meisjes jong trouwen, in Nederland is het min of meer bijzonder als een meisje voor haar 20e trouwt.
Geloof heeft in verschillende landen ook verschillende uitingsvormen, terwijl het niet zo hoeft te zijn dat mensen een ander geloof hebben. Kijk bijvoorbeeld naar Christenen in Afrika en Christenen in Nederland.
Ik ben er wel van overtuigd dat Christenen over het algemeen meer verdragen van anderen als bijv. Islamieten. Daarbij komt dat Nederland vanouds een Christelijk land is waar pas een aantal jaar terug moslims ingekomen zijn. In veel landen in het Midden Oosten is de Islam de oude godsdienst, daar zijn de Christenen in de minderheid. Naar mijn idee worden Christenen snel als bedreiging gezien, vooral in die landen omdat daar over het algemeen negatief naar Christenen word gekeken.
Volgens mij komt dat vooral door het grote verschil dat Christenen geloven in het bestaan van Jezus Christus de Zoon van God die voor de mensen de zonden (verkeerde dingen) kan vergeven. Moslims geloven hier niet in, en zien deze leer volgens mij als bedreiging. Daarbij komt dat ze, naar mijn idee, anderen willen overhalen te geloven wat zij geloven, desnoods onder dwang. Christenen zien wel in dat hun geloof mensen kan helpen een beter mens te zijn maar zien over het algemeen ook dat het een keus blijft van ieder persoonlijk, en laten elkaar hier vrij in. -
kwam er maar weer eens een echte wereld-epedimi, en dan een echta grota
-
@65
Zelfs mijn anti-theistische Karbonade brein weet nog dat moslims Jezus erkennen als profeet van God... -
@67
@41 niet gelezen zeker ? -
@65
Ik heb nog nooit een moslimfolder in de brievenbus gekregen, wel om de haverklap christenfolders en met de bijbel aan de deur.
Zo vaak, dat wij na een half jaar in ons nieuwe huis een anti-colportage sticker naast de bel hebben geplakt.
In Afrika weet je niet wat je ziet. Ik ben christelijk opgevoed, maar sinds mijn tijd in dat soort landen zie ik pas wat christenen je door je strot willen douwen, met alle respect.
religion is like a dick, you can have one & be proud of it, but don't swing it around in public!
En het gaat hier trouwen over de slachtoffers aan moslimszijde van de door ons ontketende oorlogen. -
@69 tja voor alle folders is een oplossing hoor. NEE-NEE sticker.
-
noumoe
ik kan wel bronnen in het Arabisch geven maar daar heb je niks aan.
Als je googelt naar : Koran erkent christen- en jodendom als monotheistische godsdiensten, dan kom je het overal tegen, van vakantiefolders naar Turkije tot aan ingewikkelde theses over religies. -
@70
Precies, die hadden we dus al.
En toch in de bus mikken...tussen het plaatselijke sufferdje -
@69 wordt de discussie je te heet onder de voeten.
zoals al eerder ergens in een post op dit draadje gemeld.
de meeste moslims komen om door andere moslims. -
@72 als je het huis aan huisblad krijgt,heb je dus geen NEE-NEE, maar een NEE- JA.
dan moet je ook niet zeuren.
en hoe weet je dat het buurtblaadje niet de folders er tussen stopt?
Echt Happy ben je niet zo te zien.
en maar klagen op anderen. -
@17 ik begrijp niet waarom jij zoveel minnen krijgt!
-
@71
Kan er niets serieus over vinden , en ik ga mijn waarheid niet uit een vakantiefolder halen ...
Jij hebt zo'n stellige mening hierover dat je me vast zo even een linkje hierover kan geven.
Of baseer je je uitspraken op een naive wens ? -
@41
Waarom sla jij de Koran niet open en ga zelf lezen.
""Zij die geloven, zij die het Jodendom aanhangen, de Christenen en de Sabiërs die in God en de laatste dag geloven en die deugdelijk handelen, voor hen is hun loon bij de Heer en zij hebben niets te vrezen noch zullen zij bedroefd zijn." (Koran 2:62) "
""Zeg: "O ongelovigen. Ik zal niet dienen wat jullie dienen. En jullie dienen niet wat ik dien. En ik dien niet wat jullie dienen. En jullie dienen niet wat ik dien. Jullie hebben jullie godsdienst en ik heb mijn godsdienst." (109:1-6) "
"Wie het wil, die moet dan geloven en wie het wil, die moet maar ongelovig zijn." (Koran 18:29) "
"In de godsdienst is er geen dwang." (Koran, 2:256)
"Waarschuw de mensen, want jij bent slechts een waarschuwer. Je hebt niet de autoriteit om iemand te dwingen."(Koran 88:22-23)
"en als iemand dwaalt zeg dan: "Ik behoor slechts tot de waarschuwers". (Koran 27:91) "
"Als jouw Heer het had gewild, had Hij de mensen tot één gemeenschap gemaakt, maar zij bleven het oneens..." (Koran 11:118)
(...zeg...) "Wij geloven in wat naar ons is neergezonden en in wat naar jullie neergezonden is. Onze God en jullie God, is één. En wij geven ons over aan Hem." (Koran 29:46)
"Het oordeel komt alleen God toe." ( Koran 12:67)
"Hij [God] maakt niemand deelgenoot van Zijn oordeel." (Koran 18:26)
"En als jouw Heer het had gewild, hadden wie er hier op de aarde zijn allen geloofd. Wil jij dan de mensen dwingen gelovigen te worden?" (Koran 10:99)
"... En als God het gewild had, zou Hij jullie tot één gemeenschap gemaakt hebben, maar Hij heeft jullie in wat jullie gegeven is op de proef willen stellen. Wedijvert dan met elkaar in goed daden. Tot God is jullie terugkeer, gezamenlijk. Hij zal jullie dan dat meedelen waarover jullie het oneens waren." (Koran 5:42-47) " -
@35
Dus het zijn alleen maar de atheisten,humaniste,boehhdisten,hindoeïsme
etc etc etc die als minderwaardige worden gezien...ohh is dat alles.
@77
lol grappig hoe selectief er weer geciteerd word...talk is cheap..ik ga liever uit van de praktijk voorbeelden..neem nu "In de godsdienst is er geen dwang." (Koran, 2:256)
Kinderen van moslims in islamitische landen zijn verplicht bij wet moslim te zijn...ze mogen ook niet bekeren op latere leeftijd want daar staat zelfs de doodstraf op wat weer direct uit de hadith te halen is.Er is dus welzeker dwang in het moslim zijn aangezien mensen gedwongen moslim moeten zijn of ze nu willen of niet. -
@77 waar zijn de andere geloven? de polytheistische bijvoorbeeld.
of de natuurgodsdiensten? -
Laten we het dan eerst eens hebben over de vele honderdduizenden moslim doden door het westerse neokolonialisme (Irak, Libië, Afghanistan, enz.)
-
@78
Het gaat allemaal om interpretatie van een persoon.
Hoe ik het geloof geleerd heb en ook put uit de verhalen over de profeet vzm is dat het geloof geen dwang kent.
Er zijn iets van 600.000 hadiths in omloop. Een aantal imams hebben een selectie gemaakt om te beoordelen of de verhalen echt gebeurd zijn of niet.
Ik haal daarom liever mijn inspiratie uit de Koran.
Verder is het fout m.i.wat er in die landen gebeurd. Veel dingen zijn pas ingevoerd na de dood van de profeet vzm. Bijv. het dragen van hoofddoeken kwam iets na 200 jaar na zijn dood. Zelfde als stenigen etc. -
@78 je was me voor. ;)
-
@79
Hier ging de discussie over gelovigen van het boek (Jodendom, Christendom en de Islam).
Als moslim zien wij wat jij opnoemt als afgoderij. Hier geloven wij niet in.
Dus ik snap niet wat je wilt aangeven met je bericht. -
@77
Je hebt een gekuiste versie van de Koran geciteerd bedoeld voor westerlingen , heel slim !
Citaat 1 gaat het al mis ...
----
" Zij die geloven ..." , daar wordt mee bedoeld " zij die in Allah en de laatste dag geloven.
Doen ze dat niet dan zijn zij "verdoemd"
Hier de zelfde soera uit een andere vertaling :
"62. Voorzeker, de gelovigen, de Joden, de Christenen en de Sabianen - wie onder hen ook in Allah en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten, zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen en er zal geen vrees over hen komen, noch zullen zij treuren."
---
----
De volgende trek je ook uit zijn context :
"In de godsdienst is er geen dwang." (Koran, 2:256)
Één soera verder staat :
"257. Allah is de Vriend dergenen, die geloven; Hij brengt hen uit de duisternis tot het licht. Maar de vrienden der ongelovigen zijn de duivelen, zij brengen hen uit het licht in de duisternis; dezen zijn de bewoners van het vuur, daarin zullen zij wonen."
----
--
Jou laatste citaat (Koran 5:42-47) is ook weer uit zijn context , vlak daarna staat :
" 51. O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet."
---
etc. etc.
http://www.redouan.nl/de_Islam_site/koran_neder... -
@ #80
En het verarmd uranium die wij achterlaten die tot in de eeuwigheid haar werking op het volk zal hebben..... -
@84
Je beschuldigt mij dat ik zaken uit de context haal, maar zelf doe je niets anders!
Je 1e stuk snap ik niet waar je naar toe wilt. Als je zelf niet gelooft in het hiernamaals, wat zit je dan druk te maken dat wij geloven dat gelovigen naar de Hemel gaan en ongelovigen niet.
Over laatste vers, moet je dit in context plaatsen om dit te snappen.
Lees bijv.
'44. Waarlijk, Wij zonden de Torah neder, waarin leiding en licht was, waarmede de profeten die gehoorzaam waren recht spraken voor de Joden en de Rabbijnen en de wetgeleerden, omdat hun de bewaking van Allah's Boek was opgelegd en zij waren daarvan getuigen. Vreest daarom de mensen niet, doch vreest Mij en ruilt Mijn tekenen niet in tegen het wereldse. En wie niet rechtspreken volgens hetgeen Allah heeft nedergezonden, zij zijn ongelovigen.'
en bijv
"46. En Wij deden Jezus, zoon van Maria in hun voetsporen treden, vervullende, hetgeen v??r hem in de Torah was (geopenbaard), en Wij gaven hem het Evangelie, dat licht en leiding bevatte, bevestigende hetgeen daarv??r in de Torah was en een leiding en een vermaning voor de godvrezenden. "
Als een rechtzaak was tegen bijv een Joodse burger dan gebruikte de profeet vzm de Thora voor deze mensen. Zoals je leest bij 44 is de Thora ook gezonden door Allah.
Bij 51 wordt bedoeld dat we 'geen vrienden' moeten zijn in zaken waar zij het mis hebben (in onze ogen).
Dus je moet niet letterlijk, het woord vrienden interpreteren als in vriend zijn, maar in het volgen van richtingen van God.
Maw (ik weet niet welke, zo veel weet ik niet van Thora) bepaalde zaken uit Thora kunnen wij ook gebruiken als recht, maar dingen die veranderd zijn door de mens, mogen we niet volgen. -
@86
Nog een stuk uit dezelfde soera die jij aan hebt gedragen (waarschijnlijk heb je het volgende ook expres buiten beschouwing gelaten).
"[5:5]
Alle goede dingen zijn u deze dag geoorloofd. Het voedsel der mensen van het Boek is u geoorloofd en uw voedsel is hun toegestaan. En geoorloofd zijn voor u kuise, gelovige vrouwen en kuise vrouwen uit het midden dergenen, wie het Boek was gegeven vóór u, wanneer gij haar haar huwelijksgift geeft, een geldig huwelijk aangaande en geen ontucht plegende, noch heimelijk minnaressen nemende. En wie het geloof verwerpt, diens werk is waarlijk tevergeefs en hij zal in het Hiernamaals onder de verliezers zijn."
Hier wordt o.a. aangegeven dat een moslim mag trouwen met bijv. een Christelijke of Joodse persoon.
Dit toont ook aan dat 51 niet letterlijk gaat om vriendschap. -
@noumoe6888
Ik ga nu offline.
Weet niet of ik morgen online ben (afhankelijk van drukte op werk).
Wil je er verder over discusseren stuur me een mailtje.
Zie mijn profiel voor mijn adres.
ciao -
Een belangrijk zinnetje uit dit artikel
elke dode is er een te veel, en elke regering dan wel beweging die dergelijke misdaden pleegt, verdient onze diepe weerzin.
Juist! -
"Het door de islam lethargisch geworden, 'verstarde' Midden-Oosten moest nodig kennis maken met westerse democratie en vrijheid – desnoods met enig geweld. Dat zou die Arabieren goed doen! Deze arrogante visie hoeft op zich nog nergens toe te leiden, maar ze werd zowaar populair in Washington omdat, zo dacht men, de Arabieren zó dankbaar zouden zijn voor hun 'bevrijding' door de VS dat ze tot in lengte van dagen goedkope aardolie zouden blijven leveren."
Ik trap waarschijnlijk enkele open deuren in (heb ook nog geen enkele reactie hierboven gelezen) maar het moet me even van het hart hoe godvergeten arrogant dit toch is. Ook al staat er eigenlijk niets wat ik niet al wist... -
9113 februari 2012 22:05 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Dat mensen Ayaan Hirsi Ali niet vertrouwen is gezonde skepsis, maar op amnesty international, een organisatie zonder neo-conservatieve agenda, kun je veel lezen over het lot van christenen in de islamitische wereld en die is niet al te best. Altijd maar weer beginnen over de oorlog in Irak is een afleidingsmanoeuvre. Christenen een islamitische landen hebben daar immers weinig mee te maken.
-
@84
Ben tegen een andere uitleg gekomen over betreffende vers. Lees dit stuk eens.
""O jullie die geloven! Neemt de Joden en de christenen niet als medestanders. Zij zijn onderling medestanders. Wie van jullie zich als medestander bij hen aansluit, die behoort bij hen. God wijst de mensen die onrecht plegen de goede richting niet." (Koran 5:51)
Fred Leemhuis vertaalt het woord 'awiliya' hier als 'medestanders' - andere vertalingen hebben het over 'vrienden'. 'Awiliya' heeft verschillende betekenissen: vrienden, beschermers, voogden (zelfs wettelijke voogden), bondgenoten, medestanders. Wat is nu de juiste interpretatie? Zegt het daarop volgende vers er al iets meer over?
"Jij ziet toch dat dat zij die in hun harten een ziekte hebben zich naar hen toe haasten; zij zeggen: "Wij vrezen dat een wending [van het lot] ons zal treffen." Misschien dat God succes brengt of een beschikking van zijn kant. Dan zullen zij wroeging krijgen over wat zij in zichzelf geheim houden." (Koran 5:52)
Vers 52 levert een motief op: het verduidelijkt dat er een paar muslims zijn die uit opportunisme -- ze vrezen een "wending van het lot" -- een alliantie willen aangaan met de "Joden en christenen" van vers 51, waarin hen verboden wordt zo'n verbond te bezegelen. Welke wending van het lot vrezen die paar muslims? En wat staat er op het spel dat muslims die zo'n alliantie overwegen een "ziekte van het hart" (hypocrisie dus) aangewreven wordt?
Een relaas van de gebeurtenissen rond de openbaring van dit vers, brengt opheldering. [9] Voorafgaand aan dit vers, waren Profeet Mohamed en zijn aanhangers weggetrokken van Mekka naar het 400 kilometer noordwaarts gelegen Medina. In Mekka werden ze immers vervolgd door hun stamgenoten omdat de machtige inwoners van Mekka, die verschillende afgoden vereerden, vreesden dat de aanhang van Mohamed zou toenemen. Het lucratief priesterambt voor de verering van de afgoden kwam in het gedrang, en de heersende klasse wiens macht gebaseerd was op rijkdom door het arm houden van grote groepen mensen, werd geconfronteerd met leerstellingen van Mohamed die de hoogmoed van de heersers aan de kaak stelde en die muslims ertoe aanzette rechtvaardig en eerlijk te handelen, en te zorgen voor de zwakkeren en armen in de samenleving. Daarom werden Mohamed en zijn volgelingen gepest, vernederd, met de dood bedreigd. De belangrijkste stammen van Medina hadden de boodschap die Mohamed op vreedzame wijze verkondigde, echter wèl aanvaard, en nodigden Mohamed en zijn gevolg uit naar hun stad te komen.
Niettegenstaande Mohamed hooguit een paar honderd volgelingen had die intussen allemaal Mekka verlaten hadden, bleven de inwoners van Mekka hen lastig vallen - zelfs gewapenderhand. Militair hadden de Mekkanen het overwicht op de muslims - zij hadden ook veel bondgenoten doorheen het Arabische schiereiland en de kans zat er dan ook in dat de muslims deze aanvallen als gemeenschap niet zouden overleven. Uit opportunisme, wilden een aantal leden van de muslimgemeenschap op individuele basis bondgenootschappen aangaan met andere niet-islamitische stammen in de regio - meerbepaald met de Joden van Mekka en een aantal Christelijke groepen ten noorden van de stad. Op die manier wilden ze hun eigen vel veilig stellen voor het geval de Mekkanen uiteindelijk zouden triomferen. Deze muslims waren dus in hun hart niet begaan met de Islam en het overleven van de vroege muslimgemeenschap, maar met hun eigen voortbestaan.
De jonge muslimgemeenschap bevond zich in een precaire situatie: ze werd militair bedreigd en aangevallen door een vijand die numeriek en militair het overwicht had, in die mate zelfs dat het voortbestaan van de islamitische gemeenschap zelf op het spel stond. En een aantal mensen uit eigen rangen bleek, om het zacht uit te drukken, niet erg begaan met het lot van de muslimgemeenschap.
Op zo'n moment was het noodzakelijk de rangen binnen de muslimgemeenschap te sluiten, en te zorgen voor volledige eensgezindheid. De houding van sommige muslims, die om hun eigen overlevingskansen te verhogen, bereid waren op individuele basis bondgenootschappen te sluiten met een aantal lokale groepen die evenmin begaan waren met het overleven van de islamitische leer, zou de muslimgemeenschap veel verzwakken. Muslims die zulke allianties aangaan zouden niet meer geneigd zijn zich nog te verzetten tegen de militaire aanvallen van de Mekkanen vermits ze hun zaakjes al geregeld hadden in geval de Mekkanen zouden overwinnen. Zo'n houding zou de moraal van de muslimgemeenschap breken, haar slagvaardigheid verzwakken en de overlevingskansen van de Islam ernstig hypothekeren.
De traditie wil dat in die omstandigheden, de verzen 5:51-52 geopenbaard werden. Het gaat hier om een zeer specifieke situatie uit de geschiedenis van de prille islamitische gemeenschap die in een existentiële crisissituatie terechtgekomen was. Wanneer het voortbestaan van de algehele Ummah (de wereldwijde gemeenschap van alle muslims) en de Islam zèlf op het spel staat, waarschuwt dit vers ervoor dat muslims die in die omstandigheden hun eigen vel proberen redden, ten koste van het voortbestaan van de Islam, eigenlijk slechts muslims in naam zijn, hypocrieten met een 'ziekte van het hart'. Met wie zij daarvoor allianties willen aangaan - Joden, christenen of wie ook - maakt niet uit. Het is de manier van handelen die aan de kaak gesteld en verboden wordt.
In het licht van eerdere algemene regels, gaat het hier duidelijk niet om een algeheel verbod op het omgaan met christenen of Joden. De verzen 5:51-52 spreken de algemene regel om vriendelijk, attent, respectvol om te gaan met Joden en christenen ook niet tegen. De Koran wijst er overigens op dat er onder de Joden en de christenen gelovigen zijn die naar de hemel zullen gaan, maar ook mensen die niet volgens hun geloof leven en dus in de hel zullen terechtkomen. Hetzelfde geldt overigens voor muslims: ook daar zitten gelovigen en ongelovigen tussen. [10]. Welke reden zou de Koran dan kunnen hebben om in het algemeen vriendschap te verbieden met mensen die ook naar de hemel zullen gaan?!
"Onder de mensen van het boek zijn er die in God geloven, in wat naar jullie is neergezonden en in wat tot hen is neergezonden, terwijl zij zich deemoedig aan God onderwerpen. Zij verkwanselen Gods tekenen niet. Zij zijn het voor wie hun loon bij hun Heer is. ..." (Koran 3:199) " -
@87
Is bedoeld voor @84 -
Beetje flauw om het over exacte aantallen te gaan hebben. Elke aandacht voor religieus geweld is belangrijk, of het nu om Christenen of Moslims gaat.
-
Wel grappig om te zien hoe de naam van Ayaan Hirsi Ali (O Gruwel! Ex-moslim EN vrouw EN bovendien evident intelligenter dan veel van hen) werkt als een rode lap op een stier bij veel islamitische reageerders hier.
-
Wie is Ayaan?
-
Ik ben RK opgevoed en heb z`n 10 jr geleden mij uit laten schrijven. Als je de geschiedenis leest dan is er zoveel gemoord in naam van God en daar wil ik niets mee te maken hebben.
Ik heb mijn eigen geloof en probeer iedereen in zijn waarde te laten. Probeer eerlijk te leven en iets voor mijn naasten te doen. Hoe simpeler je leven is hoe meer vreugde je mag beleven. -
@96
Alleen dat schuimbekken is al vermaak opzich. Al het gesmijt met quotes uit achaïsche boeken,ingegeven door "visioenen" maakt het alleen maar vermakelijker. Een levend bewijs dat "gelovigen" van wèlk pluimage dan ook,het zèlf denken aan de wilgen hebben gehangen.
Prima, zo lang ze mij niet proberen te bekeren zal ik ze als niks meer zien als een curiositeit met een irritant kantje.
Doden zijn doden, en moeten voorkomen worden. Het geloof van die doden is compleet worst. Elk mens heeft iemand die op hem/haar gesteld is, en in intens verdriet achterblijft. Dát is de kern van het hele gebeuren. -
@77
Als er binnen de islam geen dwang is waarom mogen moslimvrouwen dan niet met nietmoslims trouwen? -
10114 februari 2012 11:08 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@101
Maar dat wordt ons niet opgelegd door een ideologie. Bovendien verstoten wij onze dochters niet. -
10314 februari 2012 12:03 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Ik geloof dat het al eerder gezegd is in dit draadje, maar ik heb zo het vermoeden dat als er geen religie was, men wel een andere smoes had verzonnen om te moorden en onderdrukken.
Het probleem met religieuze boeken is dat ze op meerdere manieren te interpreteren zijn, omdat ze zo oud zijn, omdat je in elke tekst figuratief en/of letterlijk kunt halen wat je nodig heb. Wat dat betreft zou ik een kookboek ook discimerend kunnen vinden "zorg ervoor dat er geen eigeel bij uw eiwit komt, dit slaat het schuim neer". Okee, beetje overdreven voorbeeld, maar jullie begrijpen misschien wat ik bedoel. -
@104 dan was het wel de kleur, de stam, de groep, de stad, de provincie mensen zoeken altijd redenen om elkaar de kop in te slaan.
-
@100 probeer als gereformeerd meisje eens met een moslim te trouwen...
-
@31 We noemen onszelf joods christelijke landen dat hoeft de Arabische wereld niet te verzinnen. We noemen hen toch ook islamitische landen. Niet vreemd dat de bevolking de Amerikaanse bommen als christelijke bommen zien.
Ik hoor Bush nog op televisie de man had het over niks anders dan Christenen en hun taak om het kwaad uit te roeien.
En ja dat heeft dus zijn weerslag op Christenen in die landen inderdaad. Christenen in Iran waren bijvoorbeeld voor de Sjah, Christenen in Syrie zijn gewoon pro Assad als dit soort leiders wegvallen zijn ze de lul. Zo werkt het moet je kijken hoe wij ons wrok op moslims botvieren om een paar aanslagen in westerse landen. Een paar gekken plegen een een paar aanslagen en we vermoorden honderdduizenden moslims. (en zo gaan we al 100 jaar tekeer daar). -
10814 februari 2012 15:15 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@108 Als ik alles zo eens lees, lijkt het mij een strak plan van je ;).
-
11014 februari 2012 19:28 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@2 nounou, wist jij dat moslims en communisten de enige groepen in de wereld zijn die andersdenkende vermoorde alleen omdat ze bv een andere religie hebben!!
En dit gaat ook gebeuren in de Arabische lente landen, en Syrië als assad zijn regime valt dan worden de christenen en andere niet soennitische minderheden verbannen of vermoord!!
(Moslim en communisten regimes leven in de middeleeuwen) -
@ 5 Nee; er worden wereldwijd nergens gristenen aangevallen door Moslims..
1-Indiase christenen aangevallen door moslimextremisten 09-08-2011 zie:
www.opendoors.nl/vervolgdechristenen
2-Koptische Christenen aangevallen in Egypte 11-10-2011 zie:
www.eindtijdonderzoek.nl/?p=169
3-Pakistanen vallen Christenen aan 20-04-2011 zie:
www.kerkinnood.nl/index.php?
4-Christenen aangevallen door Moslims in Ethiopie www.eo.nl/programma/.../2010...aangevallen.../a...
5-Kenia: christenen aangevallen - Persecution.comwww.persecution.com/public/newsroom.aspx?story_...
MOET ik doorgaan, jij stout fantastje?
Nee; gristenen hebben NIETS te duchten van de Islam. Zij zijn natuurlijk pas elkaars vijanden sedert de uitvinding van de laatste verzie van monotheïsme; de Islam.....
IEDEREEN die ONTKENT dat Jodendom, Gristendom en Islam elkaars vijanden zijn, snapt NIETS van Monotheïsme. Monothe:isme houdt in dat er slechts ÉÉN ware god is; ALLE andere goden zijn vals. Aldus MAG een Jood niet erkennen dat er een Gristelijke God is, of een Islamitische. Een Gristen MAG niet erkennen dat er een Joodse god is, of een Islamitishce-en automatisch MAG een Islamietje niet erkennen dat er andere goden zijn; noch Gristelijk, noch Joods.
Aldus leidt Monotheïsme, want in de kérn onverdraagzaam, enkel tot LEED.
Ik lieg? Lees een willekeurige krant, of kijk eens nieuws... -
@8 Nee, Ayaan ging naar Amerka, omdat ons trieste landje weigerde haar beveiliging te betalen. En dat zij beveiligd moest worden was al triest genoeg; WAAROM moest zij ook alweer beveiligd worden? Vanwege de 'liefde' die de Islam ook in ons land verspreidt....Ken je feiten, voor je iets uitbraakt.
-
Dapper, het woord 'Holocaust' gebruiken in één zin met Moslims. Het enige dat Moslims in verband kan brengen met de 'Holocaust', is dat ZIJ ER ZELF AAN MEEDEDEN. Zie het SS-battaljon 'Handschar', en nog veel meer. Nooit de foto's gezien van Hitler, gebroederlijk lopende naast de destijds Groot-Moefti Amin Al Husseini? Doe niet zielig, en misbruik dergelijke termen niet.
Zeker niet, als wel erg duidelijk is dat je geen enkele kennis hebt van wat die dure woorden die je in de groep gooit betekenen. Is niet een teken van gevatheid, slechts domheid. -
Wij moorden een miljoen Irakezen uit en klagen dan over een paar dode 'christenen'?
-
Tsja, dat mogen we natuurlijk niet zeggen he?
-
Tja doe maar weer alsof de moslims allemaal zielig zijn.
-
ZONDER GELOOF 99% MINDER OORLOG EN ELLENDE IN DE WERELD.
OP GODSDIENSTEN ZOU DE DOODSSTRAF MOETEN STAAN ! ! !
plaats dit maar overall, dan krijgen we vanzelf vrolijker nieuws...... -
Religie pretendeert in contact te staan met het licht. Alleen gunnen heel veel van deze mensen een ander het licht in de ogen niet.
-
Ik wordt zo moe van die stemming makerij.
We dragen alleen steeds de ellende aan. Maar behouden ons verder van elk commentaar. -
Heerlijk he, al die "geloven". ? :-(
-
Het zijn geen doden *onder* moslims maar *van* moslims, d.w.z. slachtoffers.
Dat de grenzen bij burgeroorlogen vaak samenvallen met sociaal-economische grenzen, en die op hun beurt weer samenvallen met religieuze grenzen weten we zelfs uit Noord-Ierland.
Enfin, Ayaan moet ook brood op de plank hebben, en er zal wel een nieuw boek in de pijplijn zitten. Wat een hoer is het ook! -
jullie kunnen citeren tot je een ons weegt, maar leg nou es simpel uit waarom al die kerken (het liefst met mensen erin) in de fik gestoken worden, die bomaanslagen op simpele mensen (zelfs bij begrafenissen) gepleegd worden ivm het geloof. als we ons snijden komt er bij iedereen rood bloed uit. dus lijkt het dat we allemaal gelijk zijn. dat iemand geloooft in een boekje van 2000 jaar oud is al bizar genoeg. dat je andere mensen gewoon vermoord is voor mij gewoon een misdaad.
-
o ja als jullie mij nu willen opblazen, dan nodig ik je uit!
-
Het is al eeuwen oorlog tussen Christenen en Moslims helaas. De ene keer zijn het de Christenen die de moslims vermoorden (inderdaad wordt de inmenging in Afghanistan en Irak door veel moslims gezien als een religieuze oorlog - en door veel Amerikanen trouwens ook). De andere keer zijn het de moslims die de christenen vermoorden.
Echter daar moeten we in ons eigen land proberen boven te staan, en vooral het goede van mensen blijven zien. Er zijn genoeg redelijke moslims en redelijke christenen (en niet gelovigen) die zo normaal mogelijk willen samenleven zonder problemen. Laten we daar energie in steken. En niet in oorlogsretoriek zoals Ayaan.. -
op de molukken wonen al hondereden jaren molukkers,moslims en christenen samen,en het was altijd goed gegaagn,die laatstse oorlog heeft niets met onafhankelijkheid te maken,het werd opgestookt door de indonesische reg,de militaire elite.die stookten alles op.omdat de molukse wateren vol zitten met olie en gasvelden!!!kijk maar eens op youtube hoe militairen een paar molukse mannen mishandelen omdat zij een vrij molukken willen,vanwege het feit dat ze zo slecht worden behandeld de bevolking door Indonesie.Wat ik erg vond buiten die duizenden doden van beide zijden dat de ned rege wing heeft gedaan waarschijnlijk helemaal niets!!men moest hulp krijgen van organisaties uit nederland die lobyen in den haag en Brussel om humanitair in te grijpen,dus niet militair.Als je in indonesie een kerk wil beginnen krijg je problemen,ik denk dat men jaloers is op de christenen waar ze zich ook gaan settelen,omdat het heel gauw sociaal en economisch vooruit gaat.en dan zijn ze heel gauw jaloers.niet kunnen hebben!
Stijgers in Algemeen
Geen enkele politieke partij is op dit...
Geen enkele politieke partij is op dit...
1 uur 29 minuten geleden door jcr
Zware criminelen mogen voortaan proces...
Openbaar aanklagers mogen voortaan voor...
2 uur 56 minuten geleden door jcr
'Marokkaanse vrouw, wrik je los uit de...
De sociale controle die de Marokkaanse...
4 uur 27 minuten geleden door Moskowfiets
Geen privacy voor privacyschenders
Als het Openbaar Ministerie zo graag...
5 uur 42 minuten geleden door ,Ton
Teun van Dijck van de PVV over het ESM...
De Tweede Kamer stemde vandaag in met steun...
5 uur 54 minuten geleden door noumoe6888
Best gewaardeerd
Sharia4Belgium bedreigt Wilders met dood
De PVV heeft geschokt gereageerd op...
5 uur 25 minuten geleden door MrFuzzyfun
Duitse politie neemt helmen af en sluiten...
Duitse politie neemt helmen af en sluiten...
1 dag 23 uur geleden door turtle63
GGD wil leeftijdsgrens voor alcohol naar...
De leeftijdsgrens om alcohol te drinken zou...
2 dagen geleden door Aktea
Ruud Lubbers , de premier van de verdwenen...
30 miljard werden er uit de ABP kas gehaald...
1 dag 3 uur geleden door tineke1
Hackers Anonymous leggen website NAVO plat
De bekende hackersgroep Anonymous zegt de...
5 dagen geleden door g.zeur

