Wat kun je kopen voor 110 miljoen euro? Best veel, als je er over nadenkt. Bijvoorbeeld een gloednieuwe Ferrari California, 733 keer. Of 32 kastelen in Portugal. Of een of meerdere hele dure schilderijen. Kan allemaal, voor 110 miljoen euro. Wat je er ook voor kunt kopen, is een jaartje Koninklijke Familie in Nederland. Want dit relikwie uit lang vervlogen tijden kost de belastingbetaler namelijk nog steeds 110 miljoen euro per jaar. Dat is wat de familie Van Oranje-Nassau per jaar verslindt. En dat is veel geld voor iets wat niet heel veel extra's oplevert, wat totaal niet democratisch is en wat ongetwijfeld veel efficiënter en goedkoper geregeld kan worden. Kortom, misschien wordt het weer eens tijd om dat gezin de titel koninklijk te ontnemen. Viva la Republica!
Sorteer op:
-
schandalig daar bestalen wij voor
-
Wanneer wordt het Nederlandse volk nou eens wakker en pleit massaal voor de afschaffing van het koningshuis?
-
ach de Hypotheek Rente Aftrek kost ons 25 miljard dit jaar volgend jaar 30 miljard
en het heeft totaal geen nut. -
het koningshuis is helaas meer populair dan ooit dus voorlopig zitten we nog aan de oranjes vast....
-
opdoeken die uitvreters
-
Er kunnen er best wat nullen van af.
-
Beetje gek dat er mensen bijna verhongeren in NEDERLAND maar wel even 110 mil voor het koningshuis.
Ik ben er in ieder geval een die het niet snap. -
Van dat geld kun je IEDERE Nederland miljonair maken, probleem opgelost?
-
Nederlander*
-
opdoeken of laten werken voor een normaler salaris
-
die kosten mogen best naar beneden, maar of het anders zou zijn zonder koningshuis.............
president kost ook aardig wat centjes -
@ verhongeren in NL?
waar, wie, waarom, bewijzen! -
Het maakt niet uit hoeveel ze te zeggen hebben, en daar aan staven of het het geld waard is. Men vergeet iedere keer weer hoeveel geld het koninklijk huis ook weer oplevert in de vorm van handelsverdragen en andere zaken zoals toerisme etc.
-
en wat levert de konigshuis op ???? veel meer mensen, want zonder dat koningshuis waren we al naar dekloten kijk maar eens naar iran en afganistan ook koningshuizen en dan dit links kabinet, ja lagen we alle met ons gat trichting het westen mannekes, en wat denk je dat de beveilig kost van de president van frankrijk bv ook dat kost een boel geld ook hij maakt veel kosten.
Dus niet jammeren alles kost geld en als ik moet kiezen de beveilig betalen van jpbeetje of bea dan betaal ik liever voor trix. -
7. De voedsekbank heeft een miljoen euro op de bank maar mag geen eten kopen voor de voedselbank bezoekers.
Dat mag niet van..................................................................Europa. -
8. Heeft ons land maar 110 inwoners?
-
Koninklijk huis 55.000.000 betalen. Belasting er al af.
Dan kan er niet creatief gebankierd worden. Hoewel ze daar ook de klapjes van hebben ontvangen. -
@ 1
Inderdaad AFSCHAFFEN!!
Met dat geld kan je ruim iedereen in Nederland elk jaar 1000€ extra geven. Dat moeten we doen. Als we het geld toch gaan weggooien. -
Je kan ook voor 110,000,000 een goed koningshuis betalen zoals wij dat hebben.
Verschaft 16,000,000 mensen identiteit voor nog geen tientje per jaar.
Goede investering wat mij betreft ik heb er erg veel moeite meer mijn identiteit aan onze regering te ontlenen want dat zou dan een afspiegeling van de nederlander zijn? Goeiendag dan... -
Afblijven van het koningshuis !!! leve de koningin hoera hoera hoera !!
-
Wat mij betreft mag het konings huis wel blijven een president kost ook veel geld..
Alleen moeten ze wat leden van de lijst afhalen..
Die kunnen hun eigen inkomen wel verdienen. dat moeten wij ook.
Er zijn veel teveel opvreters ook in het koningshuis...
Alleen Trixs nog en Alex betalen Maxima hoeft niks want haar man krijgt genoeg, die kan haar daar wel van onderhouden.
En het werk wat ze doet, doet ze maar op vrijwillige basis en anders geeft ze het geld maar aan een goed doel........ -
Leuk man. Stille minners. Als je het er niet mee eens bent zeg waarom en ga anders iets anders doen als iedereen lopen minnen.
-
@8
... waar heb jij leren rekenen:P
110.000.000/16.000.000=1.000.000??????
of is het toch 110 000 000 / 16 000 000 = 6,87500
Hmm dus gemiddeld ongeveer 7 euro per persoon per jaar.
Zullen we nu verder gaan met dingen die we gekocht hebben van 7 euro of meer vorig jaar waar we ook uiteindelijk niet zoveel aan hadden?
(ik begin wel)
Ik heb verhuisdozen van de praxis (lees een groot Nederlands bouwmarktketen)... DIE dingen scheuren als je er iets in legt wat meer dan 1/2 kilo weegt. -
Het principe is toch niet dat het gaat om de kosten? Het gaat toch om het feit dat eeen monarchie een ondemocratisch overblijfsel uit lang vervlogen feodale tijden is en slechts kan bestaan dankzij steun van mensen die in prookjes geloven en ook willen blijven geloven. Ieder zichzelf respecterende natie kiest zijn eigen staatshoofd, ook in Nederland volgen we de verkiezingen in de USA op de voet. Toch laten we hier een stelletje bevoorrechte zogenaamde adelijke personen louter op basis van geboorte aan het hoofd van de staat staan. Niemand heeft het erover dat fadelijke amilies hun adeldom vroeger met geweld hebben veroverd en de bevolking vaak tot horigen hebben gemaakt. Als mensen graag in sprookjes geloven dan verdienen ze waarschijnlijk ook niet anders dan zich vrijwillig te laten knechten.
-
Bilderberg groep.
-
afzetten?
je komt er niet zomaar van los. -
Een president is net zo duur.
-
Kijk eens naar amerika, wat daar uitgegeven wordt aan de verkiezingen!
Een jaar lang reclame, sponsoring etc. etc..
Daar gaan gewoon miljarden aan doorheen, dan is dit nog een koopje.
En het is dan nog niet 110 miljoen " weggooien" ze doen echt wel wat voor hun geld hoor ;) -
@23 dus de kleine kindertjes moeten hun spaarvarken opensnijden ?
-
Geef wat geld aan de armen,die naar de voedselbank moeten graaien.
-
Ja, het is idioot. Maar we kunnen hier mopperen wat we willen, zolang heel Nederland koninginnedag viert, heel nederland zit te zwijmelen bij fotoos van die lieve prinsesjes, half nederland zowat in zwijm valt wanneer ie maxima ziet, en een groot deel willemalexander wel ziet zitten als koning, hebben ze ons aardig in de tang.
En de pers laat zich ringeloren, gaan keurig op de vastgestelde tijden ter fotoshoot, en voor de rest viert de oranjeclan feest na feest.Wie is er nou de sufferd?
Wij met zijn allen. -
322 maart 2009 11:21 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Het koningshuis is big business. Miljoenen op rekeningen doorsluizen naar offshore rekeningen. Elkaar makkelijke baantjes toeschuiven op het gebied van bijzonder belangrijke zaken als water, planten en filatelie-onderzoek en een keer per jaar een totaal nietszeggend rede voeren.
-
@11
Maar daar krijgen we wel iemand voor die iets doet voor zijn (vind ik nogal magere) salaris.. Het koningshuis krijg je rondvliegende, antaritca bezoekende, lintjesdoorknippende en veel te hooggeplaatste personen voor terug.. -
110 miljoen euro? Doodzonde. Als je bedenkt dat je daarmee toch al gauw een handvol bankdirecteuren kunt voorzien van broodnodige afscheidsbonussen...
-
Niks mis met dat bedrag.......!
-
Een publicatie van vorig jaar:
http://www.volkskrant.nl/economie/article517288...
Deze groep zal veel groter zijn dit jaar en zal met nog minder moeten doen. Warme maaltijden op tafel ? Misschien nog 1 keer in de week..... -
afschaffen die poppenkast! Opzouten1
-
@38 helemaal mee eens konings huis is idd een popenkast maar dan wel een hele dure
-
De mensen die het koningshuis weg willen moeten beter weten.
Ons wilhelmus lied is het oudste volkslied ter wereld.
Als je eens googles kan je eens een kijkje nemen in de agenda van de Koningin, vakantie? nee geen vakanties voor ons Koningin zij vertegenwoordigt ons land, iets dat onze Minister-President totaaaal niet doet. Het is een zwaar leven. Die 110 million word hoofdzakelijk uitgegeven aan beveiliging en onderhoudt van de paleizen. Nou volgens mij mag je ook onderhoudt aan monumentale panden aftrekken van de fiscus, dus infeite moeten dan HEEL wat mensen opzouten volgens jullie. Ik vind die 110 million peanuts in vergelijking met Betuwelijn die even een miljardje extra kostte, onze A2 die even vernieuwd wordt, omdat wij zo nodig het millie moeten vervuilen en te lui zijn om eens te lopen te fietsen of het OV te nemen. Ons Koningshuis is helaas nog maar een symbol voor iets uit het verleden. Ik wou dat het koningshuis nog regeerde, volgens mij was ons land er dan veel beter aan toe als nu. De mensen die Nederland rijk hebben gemaakt zijn haar burgers en haar leiders, kortom ons koningshuis.
Mensen die zeggen, geld geven aan de voedselbank etc.. mogen wel is nagaan waar hun belastinggeld terecht komt. Iedereen die een Nederlandse Nationaliteit heeft heeft recht op uitkering, je staat in ons land niet met lege handen. De uitkering is laag dat geef ik toe, maar je komt echt niet om van de honger hoor... -
Nederland is helemaal niet zo democratisch als sommigen zouden willen geloven. Het koningshuis moet formaties goedkeuren. Heel Nederland kan op Geert Wilders stemmen maar als de Koningin het niet blieft kan ze hem afkeuren. Dit maakt het Koningshuis meer dan alleen een poppenkast waar 110 miljoen naar toe gaat maar ook een handrem voor als extremen aan de macht zouden komen.
Daarnaast wordt er alleen gekeken naar de uitgaven, maar niet wat het koningshuis oplevert. Staatsbezoekjes worden niet voor niets gedaan en een koningin die rondloopt in Turkijke of Rusland zorgt voor een enorme goodwill waardoor handel tussen ons land en de voorbeelden enorm stijgt. Het olympisch comitee, de waterwin projecten in het buitenland, zelfs Maxima's project tot terugdringen van analfabeten zorgt voor enorm veel inkomsten. Immers als Willex praat in Australie hoe ze het beste water kunnen conserveren dan huren de australiers Nederlandse bedrijven in om het uit te voeren. Immers, Nederlanders hebben daar verstand van.
Dan nog het exorbitante bedrag van 110 miljoen euro. Let wel dat als de Koningin een scheet laat in het openbaar dit een blammage is. Als Willex met een jointje in zijn mond in de coffeeshop zit is het een schande. Als Maxima een puistje heeft kan ze zich niet in het openbaar vertonen. Klinkt bekend? Inderdaad.. bekende Nederlanders en internationale sterren hebben hetzelfde. Zij verdienen ook honderden miljoenen. Met een verschil: zij kiezen ervoor. De mensen uit de koninklijke familie niet. Durf te wedden dat zelfs Beatrix gewoon eens ergens een ijsje zou willen halen zonder hiervoor 100 man marechausee mee te nemen. Echter voor de internationale ster wil je wel die dvd betalen van 40E 2 keer op een jaar.. voor ons koningshuis is 7E teveel?
Leve de monarch! -
Lang Leve Hare Majesteit Koningin Beatrix.....
Vast en zeker kapseltje aanhangers die weer negatief reageren zonder flauw benul van politiek. -
Ik ben overtuigd republikein en de reden dat het koningshuis weg moet is dat het totaal niet democratisch is. Wij kunnen niet bepalen wanneer Trix moet aftreden en wie haar op zou moeten volgen.
Dit past niet in een parlementaire democratie. Zeker niet als wij onze opgeheven vingertje heffen op (in onze ogen) dictaturen.
Het bedrag vind ik van secondair belang. -
41.
ze kiezen erWEL zelf voor.
niemand verplicht ze om hier de oranjes uit te hangen.
Ze kunnen er iedere dag mee stoppen,maar ja,die royale uitkering! -
@3 slaap verder met je voor ingenomenheid als je weet hoe het werkt mag je het nog eens proberen.
On topic!
Wat mij opvalt als ik roep weg met KH dan zegt 95% Neeeee die doen ook veel goeds. Ze zijn wel ons visite kaartje! En een president kost ook zo veel.
Dat laatste niet dus en als het al zo is dan is dit i.v.m. zijn werk en functioneren. Het KH hoeft voor 110 nog niets te doen!
Maar als ik die zelfde groep mensen vraag:
Wat zou jij er van vinden als er 1 familie wordt gekozen die ieder jaar 110mil van onze belasting centjes krijgt. Dan is het in eens belachelijk.
Die 110 mil is dus enkel privé bestedingen niet politiek getinte kosten.
Als ze lintje gaan knippen of een staats bezoekje doen kost dit Extra komt dus boven op die 110 miljoen! -
mag van mij wel en stuk minder 110 is echt belachelijk. Geef wat geld aan die wie het echt nodig heb. En anders afschappen.
-
Best dat ze blijft, maar laat haar dan zelf dokken voor die boot van der en de rest wat ze allemaal vrolijk afschrijft. Volgens mij kan ze ook wel met een butler minder, wat huishoudsters weg. Is het nou moeilijk om je eigen nest op te maken?
Waarom moeten wij dat nou weer voor betalen? -
Van mij mag het koningshuis best 110.000.000 euro kosten, maar dan moet wel elke cent te verklaren zijn. Met andere woorden: Koningshuis, gooi je boeken open. Laat weten waar ons geld heen gaat...
Is een kwestie van wederzijds respect. -
Deze Duitsers slepen hier meer weg dan die Duitsers die hier tussen 40 en 45 waren.
-
S C H A N D E L I J K !!
-
Dat geld kan toch wel beter gebruikt worden mijn inziens.
Een Koninklijk Huis is naar mijn mening toch wel een beetje achterhaald in het jaar 2009 en het is immoreel dat de Nederlander daar toch wel een aanzienlijk bedrag aan moet afstaan. -
Mag het een onsje minder.......
-
Zo'n koningshuis is wel aardig en ze doen ook wel nuttige dingen, maar hun beloning is echt te hoog.
Ze wonen al prachtig van belasting geld uit heden of verleden (Alexander)
Ik maak me sterk, dat ze hun werkzaamheden voor de helft van hun huidige inkomen ook wel zullen doen en dan is -bijna- iedereen tevreden.
Hoeveel vrouwen met een goed verdienende echtgenoot zouden Maxima's klusjes niet vrijwillig willen doen? Heleboel! -
Opheffen die rotzooi.....vroeger in sprookjes bloedde de koning voor zijn volk...de werkelijkheid is precies andersom....wij allemaal een beetje minder, zij ook een beetje minder. Als ze een paar ton minder krijgen merken zij echt niet hoor....
-
Vergeet niet dat het Koningshuis ook zorgt voor bv werkgelegenheid, met name uit het buitenland door netwerken. Zij houden de relaties met het buitenland op peil. Bovendien is volgens mij het merendeel van de nederlanders voor het KH. Dit verantwoord het bestaan van ons KH. Aan de andere kant heb ik wel m'n twijfels over de exorbitante bedragen die hiermee gemoeid zijn. 110M eur en dan nog de diverse bankrekeningen op exotische eilandjes die leden van het KH hier en daar hebben. Owee als ik mijn belastingaangifte niet op tijd of verkeerd invul.
-
Ik zou graag willen weten van de mensen die negatief reageren, of zij wel enig besef hebben van de politiek. Slap ouwehoeren kan een dronken voetbalsupporter ook, inhoudelijk reageren kan je als je grijze massa dat toestaat.
Zolang je geen respect kan tonen voor je eigen Koningin, raad ik je aan een andere topic te kiezen.....een makkelijke.....zoals:
De lente komt er aan.....wat voor lieve dingen gaan er gebeuren???? -
Er is becijferd dat onze koningin ons rond de 3mrd oplevert.
110 mln kosten
3 mrd opbrengst
Je hoeft geen wiskundeknobbel te hebben om te kunnen zien dat dit een zeer lucratieve aangelegenheid is. -
Het is natuurlijk wel zo verstandig om eerst te vragen....
- Wat doen ze
- En wat is de ROI (return of investment)
Als je dit PRECIES weet......
Dan mag je, indien nodig, gaan lopen schelden, vloeken en tieren. -
Afschaffen het koningshuis!!!!!!!!
We leven niet meer in 1700!!!!!!
Wij moeter er voor betalen!!!!! -
@57
Geef dan maar eens een bron waarop je jouw uitspraak basseerd. -
#56 Enig idee wat een democratie inhoudt?
Een hint: Oud-Grieks.
Demos = volk
Cratie = kiezen. -
#61
Democratie is een ideaal in het leven geroepen, net zoals secularisme, toen men in de gaten kreeg dat "god" als bestuurlijke macht aan het aftakelen was.
Democratie, is een illusie. -
En dat is voor jou dus geen probleem!
-
@61
Geniale reactie......leuk he google! -
Het gaat er niet om wat de koningin oplevert, maar wat het staatshoofd oplevert.
Het hoeft dus helemaal geen omhoog gevallen familie te zijn die ons land vertegenwoordigd, maar het kan net zo goed een president zijn.
Dus weg met het totaal ondemocratisch concept van het koningshuis en een goede vorm van presidentschap inrichten. Een positie die Nederland smoel kan geven.
Bijkomend voordeel. We hoeven niet gelijk de hele familie te onderhouden, maar alleen betalen voor dat wat bij de functie hoort. -
Onze Koningin bezit 7 miljard belastingvrij alleen al van de rente zou zij makkelijk kunnen leven!
Zij zou eens een gebaar kunnen maken en een goed voorbeeld kunnen geven aan de Nederlandse bevolking door eens 2 jaar geen inkomsten te stelen van diezelfde hardwerkende bevolking.
Hoe lang moet een gemiddelde Nederlander werken en ploeteren om 7 MILJARD
BIJ ELKAAR TE KRIJGEN,dus zij kan het nooit op een normale manier hebben verdiend dan alleen door te stelen,mensen wordt wakker! -
@60
http://www.businesscompleet.nl/kennisbank/332-B...
Bovendien kost het koningshuis ons 37 mln, de andere kosten zijn voor de gebouwen en beveiliging, die kosten heb je ook in het geval van een president. -
ik roep al jaren dat dat hele koningshuis weg moet,maar ja zolang er nog genoeg mensen in sprookjes blijven geloven.En dan krijgt die koningin ook nog een aow pensioentje,hoe durft ze dit aan te nemen iemand die zo rijk is.
balkenende als je dit allemaal leest moet er toch een lampje gaan branden,laat het nederlandse volk stemmen wel of geen koningshuis,wedden dat die oranjes hun koffers kunnen pakken.word tijd -
Luxe uitkering !
-
trouwens ik wil ook wel zo leven hoor als die oranjes wie niet,lekker de wereld rondreizen,mooie eigen huizen hebben,wouw dat lijkt me wel wat,maar goed ik ben maar een gewone burger die zich scheel betaald oa aan dat stinkende koningshuis.
-
Wat je er ook voor kunt kopen? Stel je eens voor wat ze er al allemaal voor gekocht hebben.
@70
Inderdaad luxe. Stel je eens voor al die luxe... en dat met twee vingers in je neus... :-) -
WTF !!! wat zijn hollanders zo DOM ??????? !!!!! Tegenwoordig kosten alles veel GELD. Kijk maar naar de oorlogen in Afghanistan, Irak....en Banken instelling....... 110 miljoenen stelt echt niks voor !!! We moeten wel trots op zijn dat we nog een koningin hebben. Dus ophouden met zeuren over dat het veel geld kost !!!!
-
Daar kan best 2 miljoen van af.
Das precies wat ik tekort kom ............ -
Stemmingmakerij, een republiek zou niet veel goedkoper zijn, want de kosten voor beveiliging, onderhoud paleizen (staatsbezit) en staatsbezoeken worden er niet goedkoper op....
Ik vind 110 miljoen eigenlijk nog wel meevallen. -
En wat kost een president precies?Die heeft ook een vliegtuig nodig,een huis,een wagenpark enz enz.Gaarne een overzicht van presidentiele kosten om een beter beeld te kunnen vormen,voordat men schreeuwt dat ons koningshuis te duur is.
-
Ik heb het koningshuis niet zo enorm hoog. Ik heb er eigenlijk helemaal niets mee. Maar als onze koningin zo begaan is met het volk zouden ze toch ook een beetje gast terug kunnen nemen. Ze is 5x per jaar op tv wat allemaal bakken met geld kost. En waarvoor.. tradities.
Nu ben ik geen heilig boontje, maar tradities moeten we misschien soms even opzij zetten en het geld in de zorg of weet ik veel wat te steken. Kom op mensen, je kan voor 20 miljoen per jaar toch ook behoorlijk in luxe leven lijkt mij! -
@65
Jaah, goed idee, Laten we een president kiezen uit een mannetje of 2 (de enige 2 die de benodigde financieen voor campagnes voor bij elkaar kunnen sprokkelen.) Niet de beste kandidaat die er al heel zijn leven voor wordt opgeleid, maar de gene met de grootste zak geld!! Naar Amerikaans voorbeeld.
De grootste campagne-portemonee wint!!
Ook lekker democratisch zo'n republiek. -
@79
Democratischer dan een vorstenhuis. Geboorterecht is zó achterhaald. -
Democratisch gekozen suggereert dat er een keuze is. Keuze wordt ernstig beperkt door dikte van portemonee. Zo kan een B-acteur nog president worden. Remeber Ronald Reagan??
-
En wat levert het op? Hoeveel ingangen voor het zakenleven heet Bea wel niet gemaakt? Bij ieder staatsbezoek hobbelt er altijd een vliegtuig vol zakenlieden.
-
@59
"Afschaffen het koningshuis!!!!!!!!
We leven niet meer in 1700!!!!!!
Wij moeter er voor betalen!!!!!"
Willem I is de eerste Nederlandse koning 1815-1840... -
We zijn bezig om dit te vergelijken met onze modale inkomens. Deze bedragen liggen binnen andere dimensies. Er wordt meer geld over de balk gegooid in den Haag, dan dat ons koningshuis kost.
-
oprotten die handel, laten ze maar gaan werken voor hun geld, en anders naar de voedselbank gaan, dan kunnen ze meemaken wat de gewonen burger meemaken.
-
@77
Leuke berekening, jammer dat die niet compleet is. Er wordt namelijk bij de kosten van de monarchie WEL rekening gehouden met beveiliging en onderhoud rijksgebouwen. Maar in de berekening van de republiek niet. Alsof een president niet beveiligd dient te worden, en alsof ineens alle historische gebouwen die in gebruik van de koningin zijn worden verkocht. Van die 118 mln die wordt genoemd kun je dus nog een dikke 70 mln afhalen.
Daarbij wordt er geen rekening gehouden met de positieve economische effecten van een koningin. -
ze betalen het zelf maar die geldwolven
die 110 miljoen is mooi genoeg om de pensioenen van de hardwerkende nederlander terug te betalen -
Wat zal het afschaffen van zo'n instituut tot gevolg hebben voor de werkgelegenheid? Hoeveel mensen komen er dan op straat te staan?
-
En dat terwijl zij zelf tot de rijksten der aarde behoren- beatrix alleen is ge quote op de 8 ste plaats ofoz met een geschat vermogen van 8 miljard. Alleen de rente hiervan op basis van 5 procent is al 400 miljoen per jaar en dan nog 110 miljoen van de staat als bijstand krijgen.
Bill Gates heeft het zelf verdiend maar bij het Koninklijk huis moet je maar niet vragen hoe zij deze rijkdom hebben gekregen. -
@88
Minimaal, de kosten om van alles te wijzigen zijn veel hoger. -
Tja, en een republiek met president kost natuurlijk helemaal niets...
-
@23
Dan tel maar eens het hele zooitje bij elkaar op, dus niet alleen de uitgaven van het koninklukhuis.
Als je de hele mikmak bijelkaar optelt (beveiliging, leden van de kamers, alle consulaten (beveiliging), alle auto's onder mum van ect. dan kom je toch al snel in de buurt. En dan hebben we het nog niet eens over de ssalarissen van al die lui wereldwijd. Huisje hier, huisje daar allemaal "eigen geld" zeker? JA van de rente van onze centen? geloof het zelf. Die zooi kost meer dan dit, het staat alleen niet op papier. -
Ik heb ook een verzoek aan diegene die hier een probleem zien.
OPDONDEREN.
Oranje hoort en zal altijd bij Nederland horen. -
@93
PUNT UIT. -
Ze zijn wel goed voor hun onderdanen. Tijdens het skieen worden altijd eerst wat kniebuigingen gemaakt.Ook voor het slapen gaan is dat traditie. Voor de rest doen ze niet zoverl voor ons.
Wel wordt er elk jaar een dorpje of stadje geheel gerenoveerd. Daar komen ze dan Koninginnedag vieren. Menig stadje in verval vlast er op om uitverkoren te zijn het koeklopen en zakhappen te mogen organiseren.
De totale kosten die samenhangen met het Koninklijk Huis zijn in 4 jaar tijd met 30 miljoen euro gestegen, een stijging van maar liefst 36 procent.
2004-2005: 83.453.000 euro
2005-2006: 98.812.000 euro
2006-2007: 96.645.000 euro
2007-2008: 113.923.000 euro
Maar dan heb je ook wat. Een president bepaalt zelf wel wat hij wil verdienen.
Denkt iemand dat dat belangrijk minder zal zijn ?? -
Het koningshuis mag van mij best blijven, maar er moet wel openheid komen over de kosten. Maar deze hele ophef is ook ontstaan omdat er meer vraag was naar openheid. Als het ergens in de kosten wat minder kan, moet dat zeker gebeuren. Maar afschaffen??? Echt niet. Het is toch prachtig die koninginnedag, de gouden koets, en al dat soort tradities. En dan heb ik het niet eens over de dingen die ze doet die ook nog eens echt nuttig zijn, en geld opleveren. Nogmaals, de toelage zou wel iets minder mogen misschien. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook geen idee heb wat een juiste marktconforme toelage zou zijn voor een Koningin. Misschien wordt het Koningshuis wel weggekocht middels een headhunter voor een ander land, waar ze dan wel meer betalen.
-
Leve de koningin ! Laten we trots zijn op ons vorstenhuis, heel de wereld mocht willen dat ze zo,n vorstendom waren als Nederland.
Een beter visitekaartje kun je als land niet wensen, tuurlijk zijn er een paar prinsesjes die van mij gewoon belasting mogen betalen, maar Hare Majesteit dient geeërbiedigd te worden.
Orange Hoezee Hoezee Hoezee. ;-)))) -
Bush heeft zelfs miz zoveel "gekost" dat het land financieel ten onder is gegaan.
-
Ditschen Bloedlijnen
afschaffen die koninklijke Bilderberg Mafia -
@99
Geen complot er van maken, Kuhles. -
Soldij van Oranje.
-
Afschaffen die handel!!!
-
@99
En graag in het Duits of Nederlands een reactie geven.
Dit slaat negens op. -
NERGENS.
Sorry. -
Ik mag van sommigen hier, niet alleen een min of plus geven, al vraag ik mij af waar die lui dat vandaan halen, maar dan krijg je ook een reactie.
Zo wordt het draadje eindeloos en is het plussen of minnen rijp om af te schaffen. -
@102
Gizmo met 142 reactie's in één week, ben je dus ook zo'n figuur, die reageert om het reageren.
Een welkome bijdrage dus in deze discussie?, al is het voor mij een uitgemaakte zaak en geen discussie waardig, er zijn er echter die dit keer op keer willen aanzwengelen, dus doe je best. -
#103-106
"ben je dus ook zo'n figuur, die reageert om het reageren."
En jij dan?
On-topic
Met een geschat vermogen van 2.5 miljard, is het dan nog nodig om uberhaupt nog geld over de ruggen van de burgers te verkrijgen??
Belachelijk dus!! -
Wat het kost kan me nog niet eens zoveel schelen. Maar als er een nieuwe prins of prinses wordt geboren staan ze bij voorbaat al in de schijnwerpers. Zonder daar ooit om gevraagd te hebben. De eerste boer van Amalia was nog net niet op CNN. Dat kun je kinderen niet aandoen. Ze zullen nooit weten hoe het is om stiekem met vriendinnetjes hun eerste sigaret te roken. Er staat gelijk iemand met een zonnebril naast. Afschaffen die handel. Al was het alleen maar op humanitaire gronden. Kinderen van een president raken na 4, hooguit 8 jaar in de vergetelheid. Ik stem liever zelf op de dief die mijn geld jat.
-
@103
Inderdaad, dat slaat helemaal negers op :) -
Verwijderd door redactie
-
Verwijderd door redactie
-
Verwijderd door redactie
-
Verwijderd door redactie
-
Verwijderd door redactie
-
Verwijderd door redactie
-
Verwijderd door redactie
-
Wilhelmus van Nasauè ben ik van Duitse bloed: Ach das dat so viel was haben wier niegt gewust!
LEVE DE KONINGIN!
Voortaan gaat die ouwe tut zelf weer afwassen. Ze heeft vandaag bij de blokker een schort, dreft en een afwas borsteltje gekocht! ( van ons belasting geld natuurlijk) Scheelt toch weer het salris van een Lakei die ze op de stoep zetten!
Tot ziens UWV is aan de overkant! -
Ik heb ergens gelezen dat Bea voor zo'n 89 Miljard aan NL orders heeft binnen gehaalt uit het buitenland (tijdens haar gehele leven).
Ik ben nou niet zo'n koninghuis fan (lees Bilderberg) maar voor 110 Miljoen per jaar koop je schijnbaar een hoop goodwill in het buitenland (en ook binnenland).
Zakelijk gezien dus geen slechte deal. -
110.000.000. gedeeld door 15.000.000. Nederlanders is 7.30 euries p.p is dus niks
-
en dan te bedenken dat die willem 1 ook maar als drugshandelaar is begonnen..
-
Heeft iemand een kosten baten analyse m.b.t het koningshuis.
Mogelijk dat de oranjes voor + 110mil aan contracten regelen voor ons burgers per jaar. Dan houden zou ik zeggen, laat JP eens functioneringsgesprek houden met de familie, zo van Alexander je targets van dit jaar zijn niet gehaald, dat gaat je je villa kosten in Mozambique. -
Als ik het bedrag zo zie wil ik best met mijn gezin de koninklijke familie worden waar kan ik solliciteren.
-
Binnenkort de grote outlet van de Oranjes!
-
Ik geef liever 7.5 Euro uit aan het Koningshuis, dan 1 Euro aan de lunch van onze kamerleden.
Als ze daar nou eens gewoon een broodje van huis meenamen, dan kan het Koningshuis blijven bestaan. -
Waarom is het eigenlijk zo dat als iemand z'n huis wordt uitgezet wegens niet betalen, dat IN NAAM VAN DE KONINGIN gebeurd?
-
Ik denk dat er heel veel mensen een baan hebben aan de hofhouding van het koninklijk huis. Gigantisch veel bedienden, koks,chauffeurs, aannemers, hoveniers, schoonmaakbedrijven, etcetcetc.. leven op het koninklijk huis.
Daar gaat ook het meeste geld naartoe.. moeten die mensen allemaal maar naar huis toe? Laten we de paleizen wegrotten? Nee dus..
Naast alle rechten die leden van het KH hebben hebben ze ook veel plichten..
één ervan is het maken van een sluitende begroting...
En die begroting laat véél arbeidsplaatsen zien.. niks mis mee dus... -
@126 Ik ben met je eens dat ze werkgelegenheid scheppen, maar als er ergens in een verzorgingshuis een bejaarde een week niet kan douchen omdat daar geen geld voor is, loopt er toch iets mank.
-
@127 Mee eens... helaas wordt de andere 99.4 procent van mijn belasting-geld niet altijd even goed besteed.. Een kritische noot is daarom zéker op z'n plek...
-
@ 126,127, 128 Het koningshuis is een relekwie uit feodale systeem van de middeleeuwen. Wij hebben de laatste 50 jaar onder het mom van traditie & erfgoed deze absurditeit in stand gehouden. Het wordt n.m.m. tijd om dit goed te bekijken.
Wat levert het pro rata op. Als ik een bedrijf run met een omzet 110mil zal ik halfjaarlijks minimaal bekijken wat de opbrengsten zijn. Laat staan als ik een "KUNST" project wil laten subsideren van uit de overheid voor 110 mil per jaar.
Dat koningshuis is een gesubsidieerd KUNST project, laat ze eens voldoen aan de subsidie regels, en elk jaar eens een projectplan laten schrijven. -
Een beetje downsizen zou geen kwaad kunnen.
Gewoon met easyjet, volgende generaties maar 2 ipv 3 prinsesjes, gouden draeck omruilen voor een optimistje en op koninginne dag alle hoedjes van het afgelopen jaar verkopen op de vrijmarkt. -
Tevens schijnen presidente ook niet goedkoop te zijn, komt ook nog es om de zoveel jaar een dure verkeizings ronde bij.
-
Het feit dat het koningshuis zoveel krijgt is belachelijk.
Alleen Koning/Koningin hoort betaald te worden, de rest kan gaan werken.
Daarbij zoveel is ook niet nodig, want auto, beveiliging, staatsreizen etc. worden allemaal van ons belastinggeld betaald! Dus die miljoenen hebben ze echt niet nodig. Pak een 100.000 euro per jaar, is al belachelijk veel, maar zat om zeer luxe van te leven. -
En toch zou ik niet graag in hun schoenen staan.Er wordt altijd maar op je gelet. Je kunt haast geen stap buiten de deur doen of je word wel door iemand gespot.Maar ook ik zou wel willen vragen of het een beetje minder kan. Er zijn zoveel mensen die amper rond kunnen komen.
-
@133
Als het niet bevalt om koningin te zijn kan ze heel makelijk afstand doen van het koningshuis,maar zou ze dat werkelijk willen,deze arogante vrouw doet meer achter de schermen wat jij en ik kunnen vermoeden,zij heeft uiteindelijk nog veel te veel macht. -
ik heb een beter idee..
trap dat koningshuis weg en besteed die 110.000.000 euro aan mensen in ontwikkelingslanden.
beatrix is nu 70 jaar.. dat betekend dus dat die trut al in haar leven 7.700.000.000 verspild heeft! en wat hebben we er voor terug gekregen? een zwaaiend handje! we hadden dit geld vele malen beter kunnen besteden dan aan deze niksnut! -
Rijkdom geef je niet op.
En hoe moet dat met het incasso bureau?
In naam van JanPeter,,,,,,hij zou er een bobbel van in zun broek krijgen het pieleke. -
@No_religion #2 "Wanneer wordt het Nederlandse volk nou eens wakker en pleit massaal voor de afschaffing van het koningshuis?`
Ik pleit voor het afschaffen van de republiek want die is exponentieèl duurder met zijn oorlogen om in opdracht vd VS de republikeinse waarden en normen te verbreiden over de wereld. De monarchie heeft tenminste nog stijl, voornaamheid en allure en kost véél minder. -
ach dat is maar 25 euro per jaar per belastingbetaler , hetzelfde als de jaarlijkse waterschapslastenstijging.
-
waarom gebruikt iedereen "een president is net zo duur" als excuus?
je kan toch huidige politieke situatie gewoon zelfde laten toch? alleen koningshuis en alles wegschrappen :p
Balkenende zal dan heus niet opeens 110 miljoen euro extra nodig hebben voor beveiliging en andere zooi :P
of zie ik dit nu niet goed? =P -
Tussen de vakanties door, vakantie vieren. En wij deze mongolen maar financieel blijven ondersteunen.
Ze verschaffen ons aanzien? Wel eens opgevallen hoe weinig andere koninklijke families de "oranjes" met een bezoekje vereren? Die kennen hun afkomst en weten dat er geen druppel Oranje of van Nassau bloed in zit. -
@ #139:
Je haalt twee dingen door elkaar... Een excuus is geen feit.
Wat denk je dat bijvoorbeeld een verkiezingscampagne kost? En de beveiliging daarvan? (om een zijstraat te noemen)
@ #99:
Niet gelijk gaan janken... Ditschen bloed heeft niets met Duitsland te maken.
En je weet NIETS over de Bilderbergconverenties, tenzij je persoonlijk aanwezig bent. (En de kans dat jij er ooit geweest bent of zult komen is echt 0,0000000000000000000000000000000000000000001%)
Als je niet weet waar je het over hebt kun je beter gewoon je mond houden!
@ #129:
Het koninghuis bestaat echt niet sinds de middeleeuwen hoor... Toen hadden we hier helemaal niets.
@ #132:
Er worden miljoenen zwarten in Afrika van onze belastingcenten betaalt waar ik helemaal niets van terugzie. En geloof me, dát is pas een bodemloze put waar ik echt geen geld aan uit wil geven. Voor die € 6,00 per jaar voor het koningshuis krijg ik tenminste nog een vrije dag en een hoop gezelligheid terug! -
Dat kan veel goedkoper!!!! boodschappen bij lidl of aldi , Niet voor elke gelegenheid een nieuw jurkje en anders kun je altijd nog de boot verkopen!!!
-
Tering....110 miljoen!!!....nu begrijp waarom de balastingbetaler zo genaaid wordt.
-
Wat een majesteitsschennis hier.
Kan dat zo maar?
We leven toch niet in een democratie of zo?
Rouvoet, zegt er eens wat van! -
Het kan allemaal hoor in Nederland.
-
@3
Schaf het eens in ene keer af….Waarschijnlijk zal je het nut dan wel zien… Bea en de rest mogen vandaag oprotten, merkt niemand wat van -
110.000.000 is een koopje voor een goede democratie.
Met een officieel staatshoofd zonder al te veel macht is de macht prima verdeeld.
De rommel die mogelijk kan ontstaan door een president aan het roer te zetten is die 110 miljoen niet nodig.
Bovendien - 110 miljoen is een schijntje vergeleken met de miljarden die nu in het rond vliegen. -
@ 147: die 110.000.000 moet gebruikt worden om de recessie in te dammen. Scheelt ons een heleboel geld. Dan maar een jaartje géén wintersportvakantie in Lech, gee onderhoud aan de Groene Draeck, geen vluchtjes met de koninklijke jet, en geen nieuwe kleren voor de hele boel...laten we de Prinsjesdag-hoedjes niet vergeten, trouwens.
-
als ze nu eensnet als de engelse koningin belasting ging betalen ,had ik al meer respect.Wat dachten jullie dat ze al die huizen in het buitenland voor lieten bouwen ze zien dat het fout gaat ,hebben ze altijd een achterdeurtje net als in de oorlog.
-
Kak en elite werkt niet en heeft nog nooit gewerkt en zal nooit werken .M.aw. Jan- met- de pet zal er voor moeten werken tot in de oneindigheid....Voor de oranjes, topmanagers, topbankiers etc...
-
Iedereen moet bezuinigen en een steentje bijdragen aan de credietcrises.
Maar Beatrix zit elke maand op haar aow,tje te wachten begrijpen jullie dat niet?
als ik Koningin zou zijn zou ik het ter beschikking stellen aan de voedselbank b.v
Of aan de bejaardenzorg.Maar ja... ik weet natuurlijk niet wat ze aan vaste lasten moet betalen,en wat voor zakgeld haar kleinkinderen krijgen.
Ach,Ze kan het geld van haar vader en moeder ook niet meenemen...ik denk dat ze alleen al van de rente daarvan kan leven.
En dan nog 7 Euro laten afdragen van de hardwerkende mens?
Ik zou mij hier echt voor schamen. -
Regel een koningshuis die met netwerken 4.000.000.000 aan omzet per jaar binnenlepelen.
Puur economisch denk ik dat het koningshuis zijn geld meer dan waard is.
Emotioneel: wat zou Nederland zijn zonder oranje? -
@152 U ijlt Sire.
-
Gewoon belasting laten betalen net zo als wij.
Moet je kijken hoe snel ze weg zijn.
Leve de republiek. -
@152
Dacht je dat we geen export meer zouden hebben zonder deze club van Nassau? -
opdoeken die hap
-
Het is eigenlijk best grappig, dat men in anno 2009 het concept "adel" nog steeds accepteert in zo'n moderne en vrijgevochten samenleving als de Nederlandse. Ik bedoel dus het idee dat iemand bij z'n geboorte al hoger staat dan andere mensen. Wat mij betreft, is dat idee alleen al voldoende om het hele koningshuis op te doeken.
Waarom moet ik meebetalen aan de reizen/hofhouding/onderhoud van de riante paleizen van mensen die (onterecht) al zo onmetelijk rijk zijn? Onterecht inderdaad, want die miljarden die de koninklijke familie bezit, horen in principe gewoon de Nederlanders en hun voorouders toe. Dus laat ze al hun onkosten lekker allemaal zelf betalen.
Ja het is leuk dat ze af en toe een lintje doorknippen of aan liefdadigheid doen, maar 110 miljoen? Kom op zeg, we hebben het niet over 110 zandkorrels ofzo he? Met dat geld kun je veel nuttigere dingen doen. -
En wat is het alternatief? Een president? Wat zou dát gaan kosten?
-
#141
Luister , verkiezingscampagnes hebben we nu ook van partijen...
en je hoeft niet gelijk aan die bedragen te denken die in Amerika erdoor heen gejast worden... wij zijn maar een klein landje -_-" -
@8 @18
waar hebben jullie leren rekenen? Die paar losse eurotjes waar het dus daadwerkelijk om gaat mogen ze prima hebben van mij -
Oranje hoort helemaal niet bij Nederland. Wij zijn van oorsprong een Republiek, eentje die het verdomd goed deed in economisch opzicht. Dus doe nou maar niet alsof we alles te danken hebben aan Bea. Op ons hoogtepunt waren we een Republiek. Aan de ene kant heeft Bea geen invloed en heeft ze niets in te brengen maar aan de andere kant houdt ze wel de hele economie draaiende? Hoe is dat in hemelsnaam mogelijk.
Dat Andre Hazes luisterende, van voetbalhoudende, Telegraaf-lezende tuig is de enige reden dat dit instituut nog in stand gehouden wordt (zal wel weer generaliseren, boeit me niet, iedereen weet dat het zo is). De meeste mensen met een IQ boven dat van het gemiddelde IQ van de bewoners van Artis is tegen het Koningshuis. En terecht. -
koningshuis is een overblijfsel uit het middeleeuwen dat snel afgeschaft dient te worden
-
@161 en 162
Helemaal ee eens ;-) -
@ 161 en 162
Helemaal mee eens ;-)
Stijgers in Algemeen
Brazilië ontzet: kerk veroordeelt abortus...
Brazilië staat op zijn kop over de kwestie...
5 uur 11 minuten geleden door jcr
'Oorlogsmisdadiger Klaas Carel Faber...
De Nederlandse oorlogsmisdadiger Klaas...
5 uur 26 minuten geleden door happy user
Sharia4Belgium bedreigt Wilders met dood
De PVV heeft geschokt gereageerd op...
5 uur 30 minuten geleden door MrFuzzyfun
Soms kan een brede meerderheid zich...
Soms kan een brede meerderheid zich...
5 uur 32 minuten geleden door Moskowfiets
Best gewaardeerd
Vol op demonstraties in Duitsland
De protesten verspreiden zich wereldwijd,...
5 dagen geleden door hotwing
Amerikaanse soldaten van Irak/Afghanistan...
Het word serieus, er vind een ware...
2 dagen geleden door hotwing
Israël wil 20.000 man Commandotroepen...
Ter bescherming van haar belangen in de...
5 dagen geleden door Kania
GGD wil leeftijdsgrens voor alcohol naar...
De leeftijdsgrens om alcohol te drinken zou...
2 dagen geleden door Aktea
16-jarige mishandeld door groep
De groep jongens met een mediterraans...
6 dagen geleden door smeerworst



