NEW YORK - Onder strenge veiligheidsmaatregelen herdenken de Verenigde Staten zondag de terreuraanslagen van 11 september 2001.
Sorteer op:
-
Even reageren op al die negatieve opmerkingen over amerika. Ik woon echt 100 keer liever in een land als amerika dan irak of welk islamitisch land dan ook waar je als christen vaak niet veilig bent. Verder heb ik er als vrouw net zo veel rechten als een man , en dat kan je echt niet van de islamitische landen zeggen. Ik schrik altijd als ik een zwart gesluierde vrouw zie lopen.Vreemd dat hier zo over complottheorien gesproken wordt terwijl het zo duidelijk is als wat. Je kunt elkaar wel veel aanpraten zeg.
-
@191:
nog meer bewijs dat het geen raketontploffing was.
Die had geen raam heel gelaten.
Het vliegtuig is het gebouw binnengevlogen, ramen daarboven bleven inderdaad heel want: niet geraakt. Deze waren bovendien bestand tegen een een explosie.
Kijk ook eens naar het wtc: meeste ramen boven en onder de crash zijn ook intact.
maar wellicht geloof je ook niet dat het wtc door vliegtuigen is getroffen... -
Enige wat ik zie, is dat ze dit incident overal gebruiken om andere landen binnen te vallen. En als ze per ongeluk weer burgerdoelen raken nemen de Amerikanen ook dit incident om aan te geven dat ze ook burgers hebben verloren. Alsof het een soort kassabon is dat verrekent kan worden hoeveel de rest van de wereld Amerika schuldig is. Echt triest voor de slachtoffers en hun nabestaanden dat hun lot wordt gebruikt als goedkeuring voor alle misdaden van de Amerikaanse buitenlandse politiek.
-
@191
Maar wat is er dan wel tegen aangevlogen?
Een raket? Dat zou ook onwaarschijnlijk zijn, immers veel ramen waren nog intact.
*vanaf het 1e moment gedacht dat het een complot was. Echter door veel te kijken, lezen, luisteren en te praten ben ik nu van mening dat het onmogelijk een complot kan zijn, omdat het te groot van omvang is. Wel nog twijfels over de hoeveelheid kennis die de regering beschikbaar had en de wijze waarop ze met deze info zijn omgegaan.* -
@201
Ik ben het helemaal met je eens als je zegt dat je liever in de VS woont dan veel andere landen, met name de landen in de regio Midden-Oosten. Ik vind het zelf ook belangrijk dat vrouwen gelijke rechten hebben, ook ben je als burger je leven gewoon minder zeker in veel van die landen en heb je gewoon minder vrijheden.
Maar ik ben absoluut géén fan van de VS, begrijp goed dat de meeste mensen commentaar hebben op hoe de VS regeren in de rest van de wereld, hoe hun beleid t.o.v. het buitenland ontzettend veel kapot maakt en in veel delen van de wereld instabiliteit oplevert.
Dat het prettiger wonen is in een land als Amerika dan veel andere landen wil niet zeggen dat dat land dan de rest van de wereld maar naar de klote moet hebben. Ik woon ook liever in Nederland dan in Afghanistan, maar hoe Nederland met de rest van de wereld omgaat is ook absoluut niet altijd rechtvaardig of juist. Dus je snapt vast wel wat van het commentaar, toch? Anders, eerst even nadenken voor je reageert.. -
@205
"Maar ik ben absoluut géén fan van de VS."
De meeste mensen in de VS valt niets te verwijten, want zij zijn zelf óók slachtoffers van 9/11 en van het beleid van de machtselite van de VS, want uiteindelijk moeten zij de prijs betalen voor de oorlogen, die na 9/11 gevoerd worden.
Die machtselite heeft veel blunders gemaakt en ik hoop dat de onderste steen over 9/11 nog boven zal komen.
Een nieuw en onafhankelijk onderzoek over 9/11 acht ik zeker noodzakelijk. -
3000 duizend doden herdenken?
En die 150.000 onschuldige Irakezen die omkwamen in de oorlog die volgde op 9/11 dan?
Worden die niet meegeteld? -
@207: Irak staat los van 911..
-
New York, Irak, Koeweit, Somalie, Ruwanda, Afghanistan, Israel, Londen, Madrid. En waarschijnlijk kan ik nog 20 landen opnoemen waar dagelijks onschuldige mensen het slachtoffer worden van oorlog,aanslagen, honger, ziektes. Fijne wereld dit!
-
@208 Irak heeft alles te maken met de aanslagen van 9/11
De huidige "Oorlog tegen het terrorisme" is de grootscheepse campagne tegen het terrorisme, van de Verenigde Staten van Amerika en andere landen, als reactie op de terroristische aanslagen op 11 september 2001. Hierbij werden lijnvliegtuigen als wapen ingezet tegen gebouwen in New York en Washington, werden bijna 3000 mensen gedood en werd bovendien grote materiële en economische schade aangericht. De aanslagen werden opgeëist door Osama bin Laden, de leider van Al Qaida. De aanslagen van 11 september toonden aan dat ook een militaire grootmacht als de Verenigde Staten kwetsbaar was voor terroristische aanvallen
Nr 1 was Afghanistan en Nr 2 Irak -
@himmy maar amerika staat er toch om bekend dat ze onschuldige burgers vermoorden en dan zogenaamd medeleven tonen.
Amerika is 1 van de grootste terrorist die er is en bestaat.
Wat kan bush mooi acteren hij kan zo een film maken wat ie elke dag al doet met zijn leugens en dan nog eens obama erbij,dat ze bin laden hebben vermoord,waarom is ie dan niet berecht volgens de wet?nee zij hebben hem zogenaamd in zee gegooid eerst volgens islamitische regels gewassen en in n witte doek gewikkelt.ik wist niet dat de amerikanen de koran kunnen reciteren.
Bush is een van dr grootste leugenaar op aarde!! -
REDACTIE
In reactie 17 : "Volgens mij waren alle Nederlanders NSB"
Laten jullie deze zeer beledigende onzin echt hier staan??? -
heel fijn next please
-
@2tuinkots neem ff je valium in.
-
@214
Reactie 2 is helemaal niet van mij.
Ik wil wel valium innemen als jij eerst je leesbril even opzet. -
@210: de oorlog in irak was om de vermeende dreiging van het Saddam-regime met zijn massavernietigingswapens weg te nemen, niet om terrorisme te bestrijden.
Die oorlog staat dus los van 911.. -
@212
Dat vroeg ik mij ook al af, ik heb al een melding gedaan. -
@207
volgens mij was eerst oorlog afganistan -
@216 Nee lieve schat, Saddam zou banden hebben met Al Quaida en deze laatste is waarschijnlijk de dader van 9/11. Dit als onderdeel tegen de strijd tegen het terrorisme.
"Na de oorlog in Afghanistan, als onderdeel van de strijd tegen het terrorisme, volgde een invasie van Irak. Hierbij brak de wereldwijde coalitie, zoals deze na de aanslagen van 11 september tot stand was gekomen en de aanval op Afghanistan meedroeg, uiteen." -
@208 en Irak was nr 2
-
Bij iedere herdenking van de aanslagen van 11 september 2001, bekruipt mij weer hetzelfde 'unheimische' gevoel: de buitenproportionele pathos en drama van de Amerkanen over wat hen, alleen hen, is overkomen. Hollywoodsterren, die zich staan te verdringen om in tranen te vertellen over de 3000 helden, die zijn gestorven voor de vrijheid van de VS. Enkel treurnis over henzelf, nooit enig besef of enige bezinning, dat decennia van imperialistische buitenlandse politiek ooit als een boomerang naar eigen huis komt.
Ja, het was verschrikkelijk wat er gebeurde, maar de VS heeft er niets van geleerd. Ook Obama heeft dan misschien wat minder poppetjes in Irak en/of Afghanistan, maar de strategie blijft onevranderd, zie ook de eenzijdige aanvallen op Libie, onder aanvoering van de lobby van de VS binnen de NATO.
Ik vond destijds de reactie van Gabriel Garcia Marquez, de Colombiaanse Nobelprijwinnaar van de literatuur, nog de meest treffende:
http://www.labournet.net/other/0302/marqueze.html -
nou ja zeg. ik denk dat er in islamitische landen meer naar zichzelf gekeken moet worden. amerika doet het toch nooit goed. zouden ze hun handen overal van af halen werden ze beschimpt omdat ze niets doen. de wereld roept om actie als er weer ergens misstanden zijn dus.....en dat er dan helaas onschuldige burgers bij om komen is wellicht niet te voorkomen maar de oorzaak ligt toch echt in eigenland. de doden die aan het ingrijpen door eigen ( zoals Hoessein in irak met zijn bevolking om ging)toedoen zijn gevallen worden vaak voor het gemak niet geteld he.....
-
@ #201
Ik reageer als vrouw even hierop.
Ik heb jaren als vrouw voor mijn werk in Marokko gewoond.
Ik ben geen Marokkaanse ( ook niet van afkomst).
Daar wonen moslims, joden, christenen naast en met elkaar.
Op vrijdagmiddag zijn de moslimwinkels dicht, op zaterdag de joodse en op zondag de christelijke.
Er zijn kerken ( in mijn geval een katholieke en een Engelse) waar de mensen die er heen gaan nooit een strobreed in weg wordt gelegd.
Het is er met bv Kerst zo druk dat de politie er keurig het verkeer regelde.
Heb ook ( voor mijn werk) in de USA gewoond ( Houston en San Luis Obispo).
Heb daar de hetze tegen abortus meegemaakt ( een arts bij het verlaten van de kliniek doodgeschoten), heb de hetze tegen homo 's meegemaakt ( werden in elkaar geramd en de politie keek de andere kant op), heb het nog steeds aanwezige racisme meegemaakt, heb saar de zg. vrijheid van woord en geest meegemaakt = als je niet denkt zoals de overheid in die staat, je op alle gebied gepakt wordt .
Waar je als je rijk bent met moord wegkomt, waar je als minder bedeeld bent levenslang of de doidstraf krijgt.
Hoezo recht?
En dat allemaal onder leiding van de christen- fundamentalisten die vooral op zondagmorgen vanaf de diverse tv- zenders hun haatpreken de wereld in sturen.
" Wie niet met ons christenfundi,s eens is is tegen ons en verdoemt".
3x raden waar ik het prettiger wonen vond.
Het is zo simpel om vanuit onwetendheid en onervarenheid te oordelen en te veroordelen.
Er zijn genoeg moslimlanden waar een vrouw gewoon kan doen wat ze hier doet.
Zeker in landen zoals Marokko,Tunesie, Egypte, Dubai.
Er zijn landen waar de zg. vrijheid vaak geen echte vrijheid maar een schijnvrijheid is zoals o.a. ook in de uSA. -
@160 je bedoelt die train die zijn eigen rijkelijk gevulde portemonnaie failliet heeft laten verklaren?
Of die graag oren lust ?
Sterk voorbeeld -
irak had geen enkele aandeel in 9/11
wel is het een feit dat de VS door 9/11 de opinie niet tegen kreeg met de inval van irak, je zou dus kunnen stellen dat door 9/11 de VS zonder probleem bij hun achter ban irak heeft kunnen binnen vallen.
veel amerikanen dachten ook dat irak een aandeel had in 9/11
maar Bush heeft zelf toegegeven dat irak niets met 9/11 te maken heeft gehad en ook saddam heeft dit ontkent.
de reden van de oorlog in irak was het vermoeden van massa vernietiging wapens en niet omtrent 9/11 -
@173
Hoezo de almachtige dan? Dat is toch de schepper, dat weet toch alles en ziet toch alles en is toch 'alom' aanwezig? M.a.w. jou god draagt dan toch(mede-?) verantwoordelijkheid voor al die ellende.
Of slaat het zich alleen op de borst als alles goed gaat en wuift het meewarig de schuld weg als het daarop wordt aangesproken. Komt mij voor als typisch menselijk gedrag. M.a.w. die god van jou is een voor die tijden waarin het bedacht werd, een heel begrijpelijk en veiligstemmend voortbrengsel van de menselijke gedachten- en beredeningswereld die destijds een aantal fenomenen niet kon verklaren. Fenomenen die inmiddels voor een deel door een levende wetenschap zijn verklaard, Iets wat sommigen die in een almachtige schepper willen blijven geloven, maar niet kunnen beamen (leuk woord in deze context) en die verklaringen vrolijk afwijzen of er een eigen draai aan geven die ze weer terug brengt bij hun veilige waanwereld. -
Het Midden Oosten is instabiel mede veroorzaakt door het Islamitisch geloof.
De daad op 9/11 zal voor altijd een hele grote beschamende daad zijn in het blazoen en godsdienstige cultuur van de Islam en niet meer uit te wissen zijn. En er was geen God of Allah die deze tragische gebeurtenis kon voorkomen.R.I.P. aan allen die deze dag zijn omgekomen. -
@221: Hij (Marquez) heeft zeker een punt, maar gaat naar mijn mening nogal de mist in met z'n vergelijking met Hiroshima en Nagasaki.
Door op die -overigens afgrijselijke- manier Japan op de knieën te dwingen heeft de VS een zo goed als zeker miljoenen mensenlevens (aan beide zijden) kostende slag om het vasteland van Japan en de bijbehorende gewelddadige bezetting voorkomen.
Verdiep je een klein beetje in die oorlog (Pacific Campaign) en zie hoe blind fanatiek de japanners in hun strijd waren en pertinent weigerden zich over te geven.
Voor de rest steun ik GMM's argumenten mbt de invasies (kolonialistische veroveringen) van Midden en Zuid Amerika. -
@211
Amerika is 1 van de landen in de wereld met de meest moderne geavanceerde wapens... alleen hun communicatie is belabberd slecht. 'Precisie'bommen gooien op burgerdoelen en dan achteraf zeggen 'De info die we kregen, bleek niet te kloppen. Foutje, bedankt'. En niet incidenteel maar herhaaldelijk. Zo ook in de oorlog in Joegoslavie. Niet verwonderlijk dat veel landen in het Midden-Oosten een hekel krijgen aan Amerika. Maar het is niet 'alle Amerikanen' die slecht zijn, maar vaak de Amerikaanse regering zelf. De burgers zijn niet meer als marionetten van de regering die aan de touwtjes trekt en daarbij gebruik maakt van angst, list en bedrog om zijn machtsbelust en corruptie te kunnen blijven voeden. -
@225
http://nl.wikipedia.org/wiki/Oorlog_tegen_het_t...
Aangevoerde motieven voor de oorlogVoor de noodzaak om Irak binnen te vallen werden de volgende redenen aangedragen:
1.Irak zou in het bezit zijn van massavernietigingswapens;
2.Irak zou het internationale terrorisme steunen, met name Al Qaida;
3.Saddam Hoessein zou zijn bevolking onderdrukken en vermoorden en moest daarom verwijderd worden;
4.Saddam Hoessein steunde het zelfmoordterrorisme tegen Israëliërs. Nabestaanden van zelfmoordterroristen kregen van Saddam een financiële tegemoetkoming;
5.Saddam Hoessein negeerde keer op keer allerlei resoluties van de VN-Veiligheidsraad.
Heeft punt 2 niets met 9/11 te maken?
Ik denk het wel -
223: Uiteraard fundamentalisme/ fanatisme is nooit goed, ongeacht welk geloof. Is altijd gevaarlijk en beperkend. Fijn dat er ook voorbeelden zijn van dat men wel vredig samen leven kan in een islamitisch land. De democatische grondslag is er echter niet aanwezig en dat is een fundamenteel verschil.
-
@225 Dus jij wilt zeggen dat zonder 9/11 Bush net zo goed een oorlog in Irak begonnen was?
-
@227
Ook het christelijke geloof heeft een hoop gruweldaden op zijn geweten.
Volgens mij ligt het niet aan het geloof mensen zijn gewoon wrede wezens!
De wereld laat half Afrika verhongeren, elk geloof dat daar vrolijk aan mee -
@232 Nee inderdaad 9/11 was het perfecte excuus wat hij nodig had
-
@231 Berust je nu op feiten? of heb je wat gehoord in de westerse media?
-
Al jaren is Amerika bezig met oorlog ivm. het versterken van hun machtspositie in de wereld. En op 9-11 heeft Amerika op eigen grond een nederlaag geleden. Dat hadden ze niet verwacht. Gewone burgers worden het slachtoffer. Dat is altijd al zo geweest. Moeten wij beseffen dat we door hen ook welvaart hebben gekregen? Is dat wel zo? Voor mij telt geestelijk welzijn hoger dan dingen hebben.
-
Waarom denken mensen, zonder na te denken, dat ze weten dat "wij" goed zijn en "zij" slecht?
-
#230 Natuurlijk heeft jouw punt 2 te maken met 9/11. Zoals jij het stelt kun je dat niet ontkennen. Maar zoals je zelf ook zegt: het werd gebruikt als perfect excuus. Het was niet voor niets dat de oproep van Bush voor oorlog tegen Irak werd gekoppeld aan de eerste verjaardag van 9/11.
Probleem alleen is dat er helemaal geen verband is tussen Irak en 9/11. Net zo min als dat er massavernietigingswapens waren. De VS construeerden een argumentatie om Irak binnen te kunnen vallen. Terwijl Irak feitelijk één van de minst bedreigende landen uit de regio was. Wat de werkelijke reden voor de inval is geweest... wie zal het zeggen... -
@230
Je liegt dat je barst Saddam had helemaal niks met Al Qaida te maken.
Kom maar met bewijs
De aanslagen zijn gepleegt door de CIA en zijn genoeg coplottheorieen met harde bewijzen. -
#231 Je zou voor de aardigheid eens moeten kijken naar de samenhang tussen gebrek aan democratische fundamenten en het al dan niet voormalig kolonie zijn. Er zijn andere verklarende elementen voor de staatsvorm en rechtsorde dan het geloof.
Als het geloof bepalend zou zijn, dan is het op zijn minst merkwaardig dat bijvoorbeeld het Ottomaanse rijk een sterkere rechtsorde, met betere bescherming van zwakkeren had dan menig 'westers' land in dezelfde tijd.
En in Zuid-Amerika hebben we eveneens gezien dat dictaturen ook goed gedijen in Christelijke samenlevingen. En ik was eens in Harare/Zimbabwe getuige van de kerkgang van Mugabe. Nou ook niet bepaald een grote fan van democratie. -
@229 daar ben ik t met je eens.maar amerika probeert om alle burgers van amerika te hersenspoelen zodat ze geloven dat de arabische landen achter de aanslagen zijn.amerika wilt gewoon macht hebben.de arabische landen waar amerika op bombardeerdt zegt heel duidelijk wie ons aanvallen (onze burgers) vallen wij net zo hard terug aan.dat lijkt mij logisch ieder moet zichzelf beschermen.als amerika nou met haar eigen zaken zou bemoeien dan zou er niet zoveel haat en ellende zijn toch?kijk naar irak,palastina etc daar worden nog steeds onschuldige burgers vermoord waar ook cristenen en joden de dupe ervan zijn dus niet alleen maar moslims worden zij herdacht?NEE!! Terwijl dat ze daar 24/7 oorlog hebben!! Als amerika echt nadacht dan had ze al haar troepen terug gevloten want ze doen niets goeds daar.
-
@239
Dat heb ik niet verzonnen maar de Amerikaanse regering als excuus om Irak binnen te vallen. -
@239
zucht... nou, kom maar eens op met je harde bewijzen dan....... -
Ik begrijp het herdenken van 9/11 en persoonlijk doet het mij ook best wel wat. Tegelijk besef ik ook dat de manier waarop wij hier naar kijken niet helemaal fair is. Dezelfde tearjerking verhalen over de slachtoffers/nabestaanden van 9/11 zou je ook uit landen als Afghanistan en Irak kunnen halen. Waar twee belachelijke oorlogen zijn gevoerd, zonder na te denken over de (langetermijn)gevolgen voor de onschuldige bevolkingen daar en onze eigen samenleving hier.
-
#242 maar geloof je ook dat het excuus klopt?
-
Afgelopen week was er een briljante documentaire op de televisie. Het ging over het op video vastgelegde incident dat via Wikileaks werd gelekt. Een incident waar 2 journalisten bij omkwamen.
In die documentaire werd het incident van 2 kanten belicht. En daarmee gaf het een geweldig goed en genuanceerd beeld. Wat laat zien hoe moeilijk het is om verschil te maken tussen goed en fout. -
@100
heb je link doorgenomen, ik blijf bij zeitgeist. Je link faalt in het weerleggen van zeitgeist, het is erg zwak onderbouwd. -
Nee ik geloof niet dat het excuus klopte! Zoals ik al zei waren er vijf punten waarom de Amerikanen Irak binnen vielen een aantal waren legitiem. Ik plak ze nog maar een keer hieronder.
Aangevoerde motieven voor de oorlogVoor de noodzaak om Irak binnen te vallen werden de volgende redenen aangedragen:
1.Irak zou in het bezit zijn van massavernietigingswapens;
2.Irak zou het internationale terrorisme steunen, met name Al Qaida;
3.Saddam Hoessein zou zijn bevolking onderdrukken en vermoorden en moest daarom verwijderd worden;
4.Saddam Hoessein steunde het zelfmoordterrorisme tegen Israëliërs. Nabestaanden van zelfmoordterroristen kregen van Saddam een financiële tegemoetkoming;
5.Saddam Hoessein negeerde keer op keer allerlei resoluties van de VN-Veiligheidsraad.
Punt 3 en 5 zijn bewezen waar te zijn!
Echter punt 3 en 5 waren al jaren en jaren bekend en niemand die ingreep pas na 9/11 werd er een invasie gepleegd in Irak. -
@241
Achteraf gezien, na alle ellende daar in het Midden-Oosten zeg ik ook op mijn beurt: Amerika had daar gewoon weg moeten blijven omdat ze er inderdaad een puinhoop van hebben gemaakt. Een puinhoop die volgens mij nooit meer opgeruimd kan worden. Sowieso vind ik niet dat het westen zich moet bemoeien daar in het Midden-Oosten. Laat Amerika en ons land eerst maar eens orde op zaken stellen in eigen land, omzien naar de burgers. Want daar is het ook een puinhoop. Bovendien kosten al die oorlogen zoveel geld, slachtoffers en moeite.. is dat het allemaal waard denk ik dan. Al dat geld hadden ze kunnen besteden om het welzijn van de burger te stimuleren, zeker in deze periode. Puur weggegooid geld mijns inziens. -
Ik herdenk vandaag de Afghanen en Irakezen die in de terroristische daden van de VS zijn omgekomen.
-
Je ziet echt wie een moslim reaktie geeft.
-
#248 Mee eens. En niet alleen deed de wereld jaren niets. Er zijn meer landen/regimes waar de punten 3 en 5 op van toepassing zijn.
Meest merkwaardige vind ik nog wel dat de VS meer (manschappen) geïnvesteerd hebben in de strijd in Irak dan in Afghanistan. Terwijl de Taliban daar wel 1-op-1 te linken waren aan Bin Laden. Op zich vond ik de oorlog tegen de Taliban ook te rechtvaardigen. Maar de manier waarop deze is uitgevoerd (bewezen oorlogsmisdadigers inschakelen om het karweitje voor jou op te knappen) ronduit belachelijk en stuitend. -
Kotsmisselijk wordt je van het gejank van de links-progressieve kerk die menen het slachtoffer te zijn van Amerika de Grootkapitalist. Zij hadden liever dat Hitler en Stalin nog hadden gezeten (beide socialisten) en dat Saddam een dreiging voor het Westen kon blijven vormen met zijn grootspraak.
-
#251 Je bedoelt dat dat de meest genuanceerde reacties zijn?
-
@249 helemaal met je eens
En @251 ja he je ziet het meteen knap zeg van jou! Een plus puntje verdien je;) -
Verder vind ik het stuitend dat er per dag miljarden dollars worden uitgegeven door de VS terwijl het land nagenoeg failliet is, net als de rest van wereld bijna...wij stevenen af op één van de grootste crisis allertijden en er wordt overal op bezuinigd maar niet op het voeren van oorlog! Ook niet door onze regering!
-
#253 Alleen op het punt van 'grootspraak' ben ik het roerend met je eens.
-
@252 hoe was taliban met bin laden te linken? Het gaat om twee volledig verschillende organisaties. Als Bin Laden naar Nederland was gevlucht, had jij het rechtvaardig gevonden dat alle Nederlanders aangevallen werden voor één man waarvan het niet eens is bewezen dat hij 911 op zijn geweten had? Het is namelijk nog altijd niet bewezen!
-
@253
Saddam vormde met zijn woorden een dreiging voor het oneindig zwaar bewapende westen? Word komiek. Of was het niet als grap bedoeld? -
@258 zoiets als dat Arabische landen ons gaan bombarderen omdat Geert Wilders hen niet bevalt....
-
@260 welk Arabisch land heeft jou gebombardeerd?
-
@253
Saddam was bondgenoot van de VS en werd door de machtselite van de VS gesteund en van wapens voorzien, toen Irak nog in oorlog was met Iran. Dat heeft met "gejank van de links-progressieve kerk" niets te maken, maar is historisch. Toen het tij zich keerde, werd hij ineens als een boeman afgeschilderd door dezelfde VS machtselite. De VS ging het echter om de olie. De rest is rookgordijn.
Lees John Perkins' "Bekentenissen van een economische huurmoordenaar" over het doen en laten van de machtselite op deze wereld om een beter beeld te krijgen van wat er eigenlijk achter de schermen gaande is. -
#258 Dat 9/11 is geïnitieerd door Al Qaeda met aan het hoofd Bin Laden is voor mij voldoende bewezen. Dat Al Qaeda in Afghanistan door de Taliban op zijn minst werd gedoogd is voor mij ook voldoende bewezen. Dat het voortbestaan van die situatie voor de VS (óók uit zelfbescherming) niet te tolereren was, vind ik ook plausibel.
Maar de manier waarop de VS invulling hebben gegeven aan hun strijd tegen de Taliban vind ik – zoals ik al eerder schreef – ronduit stuitend. Bush heeft dat gedaan op een manier waarbij hij alleen heeft gedacht aan zijn eigen kortetermijnbelang.
Bush zette nota bene de corrupte en misdadige krijgsheren in die er zelf voor hadden gezorgd dat de Taliban onder de bevolking voldoende draagvlak vonden om de macht in Afghanistan te grijpen. -
@262
Was een grapje ik ben het namelijk met je eens. Het zou hetzelfde zijn als Nederland wordt aangevalllen omdat Wilders niet zo'n moslim fan is -
#263 Datzelfde gold natuurlijk ook voor Bin Laden, die tegen de Russen nog gesteund werd door de CIA.
-
@264 want wie heeft Saddam in het zadel geholpen in Irak?
Juist de VS! -
Herdenken we ook het PATRIOT Act een aanslag op de rechten van burgers, Guantanamo bay, zonder vorm van proces mensen opsluiten en martelen, massale inmenging van overheden in alles wat een burger digitaal na laat? De honderden hulpverleners die ziek zijn geworden of dood zijn omdat het veilig was om te werken op ground zero en welke uitgesloten zijn in participatie van de herdenking omdat ze eens vervelende dingen zouden kunnen gaan melden? De magnetrons waar we door moeten om te mogen vliegen? Misschien moeten we het financiële terrorisme ook gaan herdenken, de dag dat Lehman brothers viel. Uiteindelijk zijn daar heel wat meer doden door gevallen en hebben we nog een mooie toekomst voor ons.
-
De wereld is hypocriet . Wij zijn allemaal zo begaan van wat er op 11 sept 2001 in New York is gebeurd . Natuurlijk is dat erg . Maar kennelijk wordt de viering misbruikt om op de emoties van mensen in te spelen . Ik zie het als propaganda . Want naast de viering wordt er wereldwijd geen een wedstrijd afgelast . En gisteravond de aanwezigheid van Clinton en Bush en Obama gezien . Schaamteloos . Wat een toneelspel . En de waarschuwing dat Al Qaeda plannen heeft om een aanslag te plegen , met als gevolg de zeer overdreven aanwezigheid van zwaarbewapende politie . Dit zie ik dan ook als propaganda . Viering dient vele doelen . Angst onder de mensen dient voortgezet te worden .In goedingelichte kringen weet men dat de CIA in Libie aanwezig is om dezelfde Al Qaeda te ondersteuenen . Al Qaeda is niets meer dan een geheime organisatie waar de CIA , het Pentagon ,MI5 , MI6 en de Mossad gebruik van maken . Al Qaeda = Mudjahedin . Na de gewonnen oorlog tegen de Russen is het overgenomen door de CIA en verder opgeleid tot wat het nu is . In Bosnie /Kosovo zijn ze ook ingezet. Nu ook in de arabische lente en dus ook Libie & Syrie . Open uw ogen . Het is een complot van ongekende omvang tegen de mensheid . Kijk hoe banken onder leiding van Goldman Sachs en het IMF Libie aan het leegroven zijn . Gebeurd straks met ons . Wij hebben nog altijd een goedgevulde pensioenpot van pakweg 800 Miljard . September 11 / oorlogen / en de financ. crisis zijn opgezet ter onderdrukking van het volk . Denk na en volg het geld . Kijk hoe wetten door regeringen worden bedacht en uitgevoerd . Wetten met uitbreiding van repressieve maatregelen , minder rechten voor de burger , het afbreken van sociale stelsels , verdere verscherping controle op de burger , privacy maatregelen die ver doorgeschoten zijn . Wakker worden allemaal . Nee , ik ben geen complotter maar sinds 11 september 2001 heb ik vooral scherp in de gaten gehouden wat voor maatregelen er zijn genomen voor ons. Alles t/m vandsaag bijgehouden . Mijn conclusie is dat wij aan vrijheden veel hebben moet inleveren . Belangrijkste is dat ik mij nergens meer veilig voel en een onzekere toekomst tegemoet gaat . Een toekomst waar wij allen als vrij mens alleen maar hebben te vrezen .
-
@265 excuses, begreep je niet helemaal.
@264 ja natuurlijk, het is voor jou voldoende bewezen zonder een onafhankelijk rechtszaak, terwijl OBL het ontkent, terwijl de CIA met ondersteunende organisaties en een miljardenbudget het hadden kunnen voorkomen, terwijl terwijl terwijl... Het is de Amerikaanse "Shoot first, ask questions later" mentaliteit dat ik beu ben. Ik ben maar al te blij dat het land binnenkort failliet gaat zodat de wereld eindelijk weer bevrijd wordt. -
@269
Je hebt gelijk! -
@269 +++ klasse analyse
Deze grote leugen kost ons onze privacy en nu ook onze democratie.
meer info voor 'we the little people':
http://www.abeldanger.net -
@263
Je zou je bij de Internationale Socialisten moeten aanmelden. Die zitten wel de wachten op je verhaal -
@273
Ik meld me nergens bij aan, ben geen lid van de linksche, noch van de rechtse kerk. Ik interesseer me echter wel voor de geschiedenis en probeer een beetje verder te kijken dan de propagandamachine van de massa-media neus lang is.
En ik blaat zeker geen reactionaire beroepspolitici na met termen als "links-progressieve kerk". -
#270 "shoot first, ask questions later" is duidelijk ook op jou van toepassing. Als je mijn reacties wat beter bekijkt, zou je begrijpen dat je toon wat misplaatst is.
-
Mensen kijk naar je geschiedenis, dit is al zo oud als de mens en er zielige elite rond dwalen, 9/11 ging zich niet herhalen duuuhhh, maar het idee laat menig mens weer op de tenen lopen (misson accomplised zou ik zeggen). Hoe erg het ook is, nog steeds hebben de nabestaande een zware kater, omdat er zoveel stinkt aan dit verhaal. Het gaat niet om moslims, het christendom kent ook zijn vaudte verleden en mensen werden glynched voor macht alleen maar macht (goedpraat politiek). De leden die deze aanslag hebben gepleegt waren van saudische afkomst en heel toevallig heeft fam bush daar sterke banden mee, goh wat toevallig allemaal (toch is Irak en afganistan aangevallen). Sadam en Osama zijn beide maar puppets in het spel wat vooral geregeerd wordt door kleine black ops groepjes, die in staat zijn zieke dingen te doen, noem me maar een conspiracy ventje, maar ik ben liever kritisch en denk voor mijzelf na :). 1. waar waren de jachvliegtuigen (standaard procedure bij het afwijken van een passagiers vliegtuig binnen 10 min,). 2 hoe kan het gebouw in elkaar zijn gestort, kerosine kan geen staal laten smelten. 3. ik weet persoonlijk via iemand dat het pentagon door een kruis raket is geraakt en GEEN vliegtuig and the list goes on.... ik ben er zo klaar mee dat vandaag de dag wij nog steeds in de maling worden genomen en worden afgeleid door allerlei nevenzaken. We hebben internet, lees, doe onderzoek en doe je ogen open, wanneer gaan we niet meer in deze blaat geloven..... PEACE! PS: voor mij is het een feestelijke dag, heb 6 jaar gelden mijn vrouw leren kennen en we zijn super gelukkig met elkaar, wens iedereen een mooie dag doe... GENIET!!!
-
#276 En de maanlanding is ook in een tv-studio opgenomen. Toch?
-
@277 En dit zijn typisch de reacties waar ik moe van wordt, ga maar gewoon lekker volgen, stempel zettertje, we zien nog wel wie het schaapje is...
Sterkte met naief zijn, ik zeg dat je voor jezelf moet nadenken en dat er nog steeds zoveel niet klopt aan dit verhaal, waar is de tijd gebeleven dat we kritisch waren en niet alles direct accepteerde van corporate news. verbaasd mij hoe makkelijk mensen volgens terwijl we in een tijdperk leven zelf voor ons zelf na te denken in plaats van alles maar te accepteren wat ons verteld wordt... Maanlandig boeit me niet, had het sterker vna je gevonden als je een reactie had gegeven in context..... Jammer -1 -
Ik ben geen complottheorie denker maar ik denk wel dat de Amerikaanse regering ook met 9/11 gelogen heeft, je mag dus je vragen hebben. Er zijn een aantal zaken die tot op de dag van vandaag niet zijn opgehelderd.
Ik geloof niet dat ze zelf verantwoordelijk zijn.
Liegen kunnen ze goed, kijk naar Bush, Clinton, Nixon en volgens mij gelooft niemand meer dat Lee Harvey Oswald (alleen) schuldig is op de moord op Kennedy -
#278 Ach, en ik word weer een beetje moe van dit soort makkelijk in elkaar geflanste complottheorieën. Het is mijn gewoon om zelf na te denken en niet direct te geloven wat me voorgeschoteld wordt. Dat betekent dat ik mij probeer te verdiepen in zoveel mogelijk bronnen van zoveel mogelijk kanten (binnen de beperkte tijd die ik zelf natuurlijk ook heb :-)).
Goed, dan even een paar reacties in context:
- 'en er zielige elite rond dwalen'... naïef... er bestaat niet zoiets als een natuurlijke elite. Los van het feit dat het begrip elite tegenwoordig te pas en te onpas worden gebruikt. Er bestaan mensen, en veel daarvan zijn nou eenmaal van nature geneigd het beste voor zichzelf en directe omgeving te willen.
- verband tussen Bush en de aanslagplegers. Ja, de aanslagplegers waren van Saudische afkomst. Maar het grootste punt van Bin Laden was niet zozeer direct religieus, maar indirect religieus. Namelijk de 'bezetting' van Saudi Arabië door de VS. Ofwel de versterkte militaire presentie van de VS sinds de eerste Golfoorlog. Bin Laden wordt ook niet voor niets door zijn eigen familie als zwart schaap beschouwd.
- "het spel dat geregeerd wordt door kleine black ops groepjes" Je praat alsof je een gamer bent. "het spel" welk spel? Als je het grote spel bedoelt... hoe kan dat dan geregeerd worden door kleine groepjes militair specialisten? Als zij aan de touwtjes trekken van Saddam en Osama... wie trekken dan aan hun touwtjes. Het bekt wel lekker, maar slaat natuurlijk nergens op.
- hoe kom je er in hemelsnaam bij dat het (zeker in 2001) standaardprocedure is om binnen 10 minuten bij een van zijn koers afgeweken passagiersvliegtuig te zijn? Zeker als aangegeven wordt dat sprake is van een kaping. Wie bedenkt (nogmaals... in 2001) dat je een vol vliegtuig in een wolkenkrabber wilt jagen? Je gaat ervan uit dat het om een kaping gaat en dat het vliegtuig naar een (alternatief) vliegveld wordt gevlogen. Straaljagers kunnen dan weinig doen, behalve ongewenst op de zenuwen van de kapers werken.
- waarom wijs je alleen smelten van staal door de kerosine aan als enige mogelijkheid van instorten?
- je weet "persoonlijk via iemand dat". Toevallig weet ik via heel veel iemanden dat het om een vliegtuig ging. Wie van onze iemanden moeten we vertrouwen?
Veel plezier met je vrouw conspiracy ventje. -
Ik zal blij zijn als het weer 12 september is.
-
@281 laten we elke dag stilstaan bij het feit er nog steeds dagelijks mensen omkomen door geweld, oorlog, honger en ziekte
-
28311 september 2011 15:58 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
28411 september 2011 15:59 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Ach, iedereen weet toch dat een papieren paspoort sterker is dan een stalen gebouw?
Het is immers uit een ontploffende vliegtuig naar beneden gedwarrelt.. -
Herdenk ook even voor de gein dat de opiumproductie in Afghanistan nog nooit zo is toegenomen sinds de bezetting.
http://www.youtube.com/watch?v=8EMFjHLQ_F0&feat...
War on making drugs profitable! -
Een ooggetuige (freelancer for FOX) verteld voor de camera over "both towers collapse", "mostly due to structural failure because the fire was just to intense" en hij heeft het zelfs over, 'ground zero' zo kort na de ramp.
http://www.youtube.com/watch?v=-5y8PtfKA14 -
@285
Heel Manhattan lag vol met papieren uit het WTC, wel wat meer papier dan een paspoortje -
#287 'ground zero' was een gebruikelijke term. Dus dat is niet zo vreemd dat hij gebruikt wordt. Dat hij praat over het instorten als gevolg van de hitte... tjah, de beste man heeft net met de brandweer gesproken zoals hij zegt (en wat zijn werk als journalist is) en ongetwijfeld zijn daar al de eerste aannames gedaan.
Dit om even te voorkomen dat de complotdenkers hier weer opduiken. -
@289
Voor begane grond gebruiken we in het Engels de term 'first floor' of misschien 'ground floor' maar zeker niet 'ground zero'.
'Ground zero' houdt namelijk in dat er geen lagere verdiepingen meer zijn en de absolute bodem bereikt is.
De beste man heeft met de brandweer gesproken?
Dus de brandweer gaat rustig een praatje houden terwijl er levens op het spel staan?
En die wisten zo kort na het instorten precies wat er gebeurd was ondanks dat vrijwel iedereen nog in shock was en eigenlijk nog helemaal niet konden bevatten wat er nou daadwerkelijk gebeurd was? -
Kunnen we eindelijk ook eens de slachtoffers herdenken die daarna vielen tijdens oorlog in Iraq en Afghanistan, enz. Dan kom je op een veel groter aantal slechtoffers, wordt een beetje moe van die hypocriete media
-
Ik herdenk het ook; die dag was het officiele einde van de Amerikaanse vrijheid.
-
En waarom was WTC7 ineens ingestort?
Ook 'due to structural failure'?
En door een beetje benzine oh, eh, kerosine van een boeing met een lengte van 54,94 meter en een spanwijdte van 47,57 meter gaat een gebouw zo hoog als 415 meter in de fik en stort daarna binnen enkele minuten geheel in met dezelfde valversnelling als een meteoriet?
http://www.youtube.com/watch?v=NX_UKdqoa_o&feat... -
@288
En van AL die papieren die rond waren dwarrelen, heeft de FBI op dezelfde dag nog een paspoort weten te vinden..
Vreemd?
Niet als je in het officiele fabeltje gelooft -
Wanneer herdenken ze 10 September 2001 ? ->
U.S. OK’d plan to topple taliban a day before 9/11
http://www.msnbc.msn.com/id/4585010/
White House given plan for global war on terrorism days before Sept. 11
http://www.msnbc.msn.com/id/4587368/
Lees meer: http://www.nujij.nl/algemeen/11-september-was-s... -
@280 je kunt het wel, dit was teminste een reactie, waar ik niet boos om kan worden ;). gelukkig is er nog een dialoog tussen twee verschillende perspectieven.. verdere aanvallen op mijn persoon doen mij weinig... Wellicht heb ik het behoorlijk simpel gehouden, maar daar ben ik van, waarom ingewikkeld maken als het makkelijk kan.....Wel even terug over die 10 min, het zal dan niet 10 min zijn, maar ook voor 9/11 was dit normaal bij afwijken of geen contact laat het een half uur zijn maar we hebben het over een periode van een paar UUR!....
Uiteindelijk is mij maar 1 ding belangrijk en dat is dat ik het gevoel niet meer wil hebben in de maling genomen te worden door een stel luitjes die mij vertellen wat de waarheid is.... Waar ik wel van baal en daar zie je nogmaals genoeg van terug in de geschiedenis van de mens is dat de rede alles behalve zuiver is....
Laten we open minded zijn en ophouden met het arrogante gedrag om meteen iemand zijn status te verlagen door het woord conspiracy in de mond te nemen.... Een andere mening gedachte of perspectief moet gekoesterd worden, anders kunnen we net zo goed een einde maken aan het internet en een WIFI kaart in onsachterhoof plaatsen (auto gevoed worden door RSS feeds... LOL)... Groetjes en sterkte... -
29811 september 2011 17:55 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
29911 september 2011 18:20 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@299
Goed zo hoor. Vergeet je ook niet de slachtoffers in Irak te herdenken die zijn gevallen als gevolg van de sektarische twisten? Iemand moet het toch doen?
En Darfur mag je ook gelijk wel meepakken, waar arabieren de zwarte bevolking uitroeiden. -
@ NI.IT
Niets gelezen !!
U heeft vast begrepen wat ik bedoelde !
Fijne dag verder.
Door niet te reageren heeft u meer gezegd ...............
En verder aan iedereen ...... vandaag ging het om de onschuldige slachtoffers .........
die zijn er .in iedere aanslag....oorlog...
De kop was "amerika herdenkt ".... -
NuJij heeft duidelijk voorbereidingen getroffen voor deze herdenking, een heel leger aan zogenaamde complot debunkers zijn uitgerukt om het onafhankelijk denkende deel van de bevolking te ridiculiseren en de waarheid te verhullen.
Schande! -
Echt alleen maar wijzen naar elkaar!!
Lezen jullie je eigen reaktie wel eens??? -
30411 september 2011 19:45 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@200 iemand die alchohol drinkt of varken eet is niet per definitie afvallig om het daad zelf en de daad van alchohol drinken wordt bestraft door een pak slaag en geem doodstraf wat betreft varkeneten weet ik niet of er een straf daarop is. Maar als iemand beeeert/gelooft dat alchohol drinken en varken eten volgens islam toegestaan is die is wel een afvallige.
-
Die aanslagen gebeurde toen ik bij mijn familie in het zuiden van Texas logeerde. Ik ben van origine een latino en een aantal amerikaanse jongeren gaven de hele latinogemeenschap de schuld er van terwijl de daders uit het midden-oosten kwamen. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen
-
Een mooie en respectvolle herdenking. Goed dat er wordt stilgestaan bij de onschuldige slachtoffers.
-
en laten we vooral herdenken dat papa bush met de vader en broer van bin laden gezellig koffie zat te drinken in het witte huis toen dit gebeurde. zij waren ook de enigen (die onder militair escorte) de lucht in mochten om het land te verlaten.
sja, a member of carlyle is no human
http://www.brasschecktv.com/page/4967.html -
Amerika herdenkt aanslagen 11 september
Het is nu officieel een religie. -
Amen
-
31112 september 2011 01:06 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@295:
het paspoort is niet door de FBI gevonden... -
31312 september 2011 01:32 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
31412 september 2011 01:46 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@314 Als jij je mening geeft i.p.v. domme vragen te stellen/
Of kun je wel schrijven maar niet lezen? -
31612 september 2011 03:51 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@269: Héél goed verwoord, Joshada!!+++++++++++++
-
31812 september 2011 07:50 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@221: Ik reageerde eerder met dat GMM een punt had.(zie @228) Naderhand bekroop me de gedachte dat of ik of hij iets had overgeslagen.
Het bleek GMM te zijn. In zijn lange aanklacht vergat ie één imo belangrijk punt: hij meldt nergens dat ie 'whatever' , iig de slachtoffers van de aanslag betreurt. Met geen enkel woord besteedt ie daar aandacht aan. Terwijl die 3000 slachtoffers net zo onschuldig waren als die in Z. Amerika, Onschuldigen die de grondslag van zijn litanie jegens Bush/de VS vormden.
Zijn uitbarsting jegens de VS verliest daardoor voor mij z'n gewicht omdat ie met dat te negeren daarmee zelf het 'oog om oog, tand om tand principe' lijkt te huldigen.
Gemiste kans voor 'm en een blijk van sterke bevooroordeeldheid. En ik denk dat een vooraanstaand schrijver die zich bij tijd en wijle in het publieke debat mengt, daarvan zich dient te distantiëren wil ie een werkelijke bijdrag leveren.
Wat niet wegneemt dat de VS haar slachtofferrol perfect weet uit te melken en daarmee voorbij gaat aan de vreselijke bende die ze er in -in dit geval- Irak van hebben gemaakt. -
@313 Kun je misschcien uitleggen op welke wijze de VS de oorkog tegen Japan had moeten beëindigen?
Di 2 atoombommen verdienen zker niet de schoonheidprijs, maar moeten ook gezien worden in het licht, beter gezegd de duisternis van de gebeurtenissen in de Pacific v.a. de 30'er jaren tot aug 1945.
eenn invasie en de bijbehorende strijd van en op net japanse vaste land had aan beide zijden honderduizende slachtoffers gemaakt. Aangezien de japanse soldaat een enorme opofferingsgezindheid en trouwe plicht tegeover zijn -heilige (!) keizer had kwam het woord overgave bij veruit de meerderheid niet in z'n vocabulaire voor.
Gezien de VS die oorlog op 2 fronten 'aardig' moe begon te worden en ze niet nog eens een paar miljoen doden en bewonden naar huis wilden sturen is en een bom op gegooid.
Niet fraai maar de volkomen gestoorde japanse militaire leiding gaf zich eindelijk over.
Dus nogmaals, als jij een andere oplossing weet, dan lees ik die hier graag. Zoniet dan verliest de rest van je betoog al z'n geloofwaardigheid door z'n eenzijdige afkeer. -
@302
Een schande zijn de complotters, die zulke onmogelijke complotten bedenken, dat echt vreemde dingen nu ook als complot worden aangemerkt.
En dat is zo zonde, want op deze manier komt de waarheid nooit boven tafel.
Ik ben lange tijd ook een 'complotter' geweest. Totdat ik in de knoop kwam met feiten. Zo zijn veel dingen die op 11 september zijn gebeurd, goed te verklaren. Ik vraag mij ook af of alle complotters ook daadwerkelijk alle rapporten en officiële stukken hebben gelezen. Ik heb dit namelijk wel (daar moet je wel even de tijd voor nemen) en op basis daarvan kon ik niet anders dan toegeven dat bepaalde dingen echt geen complot kunnen zijn.
Stijgers in Algemeen
Politie optreden van vandaag,...
Dat in ons land er met vele maten gemeten...
2 uur 36 minuten geleden door tineke1
Zware criminelen mogen voortaan proces...
Openbaar aanklagers mogen voortaan voor...
3 uur 59 minuten geleden door jcr
'Oorlogsmisdadiger Klaas Carel Faber...
De Nederlandse oorlogsmisdadiger Klaas...
6 uur 25 minuten geleden door happy user
Geen privacy voor privacyschenders
Als het Openbaar Ministerie zo graag...
6 uur 46 minuten geleden door ,Ton
Teun van Dijck van de PVV over het ESM...
De Tweede Kamer stemde vandaag in met steun...
6 uur 57 minuten geleden door noumoe6888
Best gewaardeerd
Duizenden bij Occupy Frankfurt
Zo'n tienduizend mensen zijn zaterdag in...
7 dagen geleden door Antonov FL
Shell laat youtube filmpje verwijderen
Shell laat satirisch campagnefilmpje...
16 uur 50 minuten geleden door muffcabage
Duitse politie neemt helmen af en sluiten...
Duitse politie neemt helmen af en sluiten...
2 dagen geleden door turtle63
Israël wil 20.000 man Commandotroepen...
Ter bescherming van haar belangen in de...
5 dagen geleden door Kania
PVV boekt winst met anti Eurocampagne
Tussen PVV, SP, CDA en VVD bestaat grote...
7 dagen geleden door ilsebeenhakker

