Steeds meer prominenten sluiten zich aan bij de Annemarie Jorritsma, Geert Mak, en Pipo Soetendorp achter de beweging 'Stop de Verwildering'. Ook het Amsterdamse Triodos-stemmetje Hanneke Groenteman heeft zich bij deze beweging aangesloten. Zelden was haatzaai zo doorzichtig. Chapeau voor Flink Links. As we speak haalt ergens in Nederland een korzelige bijbeljongen een Browning uit het vet. Boven het nog warme lijk van Geert Wilders zal Rutte straks verklaren dat 'we zo niet met elkaar omgaan'.
Sorteer op:
-
Ah nog meer Wilders. Tijd geen draadje over gezien....
-
Wat erg voor je, dat je in het licht van 77 doden zelf zo veel aandacht tekort komt. Zoek het eens bij professionele hulp ...
-
Wie?
-
Wie is wilders?
-
Hoe komt iemand aan een naam als Pipo . zie tekst.
waren zijn ouders fan van de clown, of rookte ze graag een pipo -
Jorritsma? die is nog niet in staat om goedemorgen te zeggen.......
-
HAHA
anti-wilders leidt tot haatzaaien.
ik lees het nog eens...
anti-wilders leidt tot haatzaaien....
schudt hoofd... contradictio in terminus
En eens te meer wordt bevestigd dat NL niet op wilders zit te wachten en dat is altijd zo geweest. -
@6
Mwah... misschien nog een echte vvd-er, die Annemarie.
zo eentje waar rutte nog een hoop van kan leren. -
De kop klop niet, moet zijn:
Anti-Wilders beweging leidt tot Anti-Haatzaaien -
@TS als je het woord anti even verwijdert klopt het precies.
Wilders beweging leid tot haatzaaien! -
Misschien ook een idee voor TS om eens aangifte te gaan doen van het vermeende feit.
-
@7
in terminis....anders gewoon geen lastige Latijnse woorden gebruiken Knofje. -
Kan er een maximum worden gesteld aan het aantal Wildersdraadjes op een dag?
-
@13
Hangt ook van Wilders af, hoe vaak hij tweet. -
@14 :-)
-
@12
oeps... je hebt helemaal gelijk.. mea culpa:0 -
Geert Wilders voor Nobelprijs voor de vrede a.u.b.!!
-
@16
Wat doet die D achter mea culpa? Klopt niet. ;-) -
@12
zit momenteel wel in de ''terminus'' ergens anders , vandaar.
maar lastig is het niet, hoor..:) -
en jouw gezichtje dan? klopt ook niet.. of wel.. al we dit soort berichten lezen:)
-
'...al we dit soort....'?
Huuuh :-P -
Je -s- op het toetsenbord hapert :-)
-
@13
Nee. En dat is maar goed ook.
Hoe meer, hoe beter. Die wanstalt zal en moet van het politieke toneel. -
...clowntje Wilders is vrijgesproken van haatzaaien (terwijl ie toch flink aan het oogsten is), dus kan er zonder zorgen bij de anti-Wilders beweging nog wel een tandje bij...
-
@22
oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo, ja.
maar de o niet en de i soms en de spatie ook soms. -
@24
Nou.. Spong gaat naar het EU Hof...
Hoe dan ook, wilders is een kwestie van tijd.... een lange adem,
maar linksom of extreem-rechtsom... die komt zichzelf nog wel eens tegen.
dat kan niet anders. -
De generatie die de gasbel zichzelf toeeigende en met dezelfde bevlogenheid komende generaties voor een voldingen feit doet staan.
Cultureel en financieeël laat men een enorme erfenis na.
Hoe krampachtig kun je vast willen houden aan een gelijk die door het tijdsbeeld allang is ingehaald. -
@26
Wilders komt zichzelf nu keihard tegen.
Dat krijg je vroeg of laat als je je principes en idealen niet op een rijtje hebt en steeds maar wat hoog van de toren toetert. -
Destijds waren deze mensen ook anti Pim, dat heeft wel gewerkt.
-
Linkse mensen steken al hun tijd en moeite en fanatisme en emoties in het verdedigen van de Islam.
Iets ontgaat me... -
Iemand de datum al gezien..?
Zegt ook heel veel.. -
@TS wat is een Triodos-stemmetje?
@TS <<Boven het nog warme lijk van Geert Wilders zal Rutte straks verklaren dat 'we zo niet met elkaar omgaan'. >> Kan het volk natuurlijk weer Den Haag bestormen in een paar auto's in de parkeergarage in de fik steken
Herkent U het beeld:
Eerst noem je de hond vals, vervolgens maak je hem vals, dan hapt die hond een keer toe en dan roep je "zie je wel die hond is vals".
Maar als je op je verantwoordelijkheid wordt aangesproken roepen: ” ja maar ik heb toch niet gebeten"?
Of beter nog, stuur een tweet: “het zijn de daden van een gewelddadige , zieke hond” en “wij verafschuwen waar die hond voor staat en heeft gedaan “ -
@29 ... daarom hebben we Wilders beveiliging gegeven... daar betalen we allemaal aan mee, dus nu kunnen we lekker anti wezen... :-P
-
@32 Dus wat Wilders zegt heeft wel invloed als hijzelf het slachtoffer zou worden, maar wat Wilders zegt heeft geen invloed als een ander het slachtoffer is
-
@30
HUH???????
hoe kom je daar nu weer bij? Ik wens alleen de gore leugens van wilders niet voor waar aan te nemen en die gaan inderdaad 9 van 10 x over de islam. -
@29
Je wilt de erudiete Pim toch niet vergelijken met amper Havo-boer geert???
Feit alleen al dat je die vergelijking maakt. -
@35
Wilders steekt al zijn tijd in 5% van de bevolking waarvan de helft niet in een moskee komt...
En ze heten geen henk en geen ingrid. -
@8 praat voor jezelf.
Maar goed, de anti Wilders hebben weer een draadje gevonden, waar ze de hele avond kunnen gallen.
Tja, je zult maar niks anders te doen hebben. -
@38
ik heb nog nooit voor een ander gesproken. .....
en jawel, ik ben gewoon aan het werk vandaag, laag pitje, maar ja, zomervakantie.
En jij? -
@30 Dat is dan zeker en vast voor het eerst!;-)
-
Datum artikel...4 december 2007...
Ze demoniseren me.. Die partij van de arabieren ze kunnen allemaal de boom in die linkse elite..ze demoniseren me....
5 jaar lang dezelfde langspeelplaat...
Boooooooorrriiiiiing... -
@37
toch wel gek. die man doet niet anders en na 8 jaar weet ie nog niet van de hoed en de rand..... -
@38
Volgens mij was het niet de bedoeling om er een anti wilders draadje van te maken..#fail -
Is ook een belachelijk woord.
Verzinsel van bosma zeker. -
er zijn nu eenmaal vele miljoenen mensen in NL die meer tegen dan voor wilders zijn, ongeacht het constante gepost van nep-moslimverhalen.
-
Als men toen (2007) wereldwijd had opgetreden tegen de verwildering zou Breivik dan zijn aanslag hebben gepleegd?
-
@30 Klopt dat je iets ontgaat....
Het gaat niet om de religie. Het gaan om een gelijkwaardige behandeling van de inwoners van dot land. We kennen in dit land vrijheid van godsdienst en er is een verbod op discriminatie.
Het gedrag van Wilders leidt tot stigmatisering van groepen. Dat moet je niet willen want het lost niets op, het maakt de (vermeende) tegenstellingen alleen maar groter.
Daar vaart hij wel bij natuurlijk. Hoe meer onvrede en verdeeldheid, des te groter de PVV.
Wilders heeft geen enkel belang bij integratie, niet voor niets dat hij daar tegen is. -
@46
daar zul je nooit achterkomen, maar dat hij een enthousiaste fan die jarenlang gevoed is met zijn gelijk, staat vast. -
@47
Daarom wordt er ook niet gewerkt aan (onwerkbare) voorstellen om wetten te herzien en crminele moslims uit te zetten.
stel je voor, Nederland zonder moslims, dan valt het bestaansrecht van politieke geert weg en is er niemand meer om de schuld van het eigen falen te geven.
tja.. ouwe truuk -
Again 5 jaar oud artikel...
De racties zijn excact hetzelfde...het is de schuld van links, straks wordt wilders iets aangedaan net als fortuyn,de immigranten dit en dat..
Er is wat dus niets veranderd...oh nee..we hebben de regering waar hullie zo op hoopten....en nog hoor je het zelfde gez€&k...rara hoe kan dat nou? -
@35 Maar hoor ik jou wel eens over de vrouwenrechten in Saoudi-Arabië Jemen Somalië Iran Afghanistan Pakistan?
Waarom ben je zo fanatiek over "gore leugens" vanwege een ideologie die niet de jouwe is en waar bovendien een kern van waarheid in zit?
Islam is immers geen Hare Krishna.
Er zijn mensen die dag en nacht de Islam verdedigen en daar al honderden uren in hebben zitten.
Het lijkt wel een soort fixatie, een soort verslaving? -
@47 Maar integratie in een Islmitische samenleving zou ongunstig zijn voor vrouwen en mensen met andere geaardheid.
Jij vindt Islam prima zolang ze maar niet de macht hebben?
Dat is niet echt afgewogen. -
Typisch fascistisch gedoe van de anti Wilders commedianten.
-
@51
De fixatie zit bij jou..jij moet met landen uit den vreemden komen om je gelijk te halen..jij stelt dat dat allemaal doormde islam komt terwijl er vanaales en nog wat speelt...
En daarbij, heb je geert al met een oplossing gehoord voor die vrouwen daar..of denk je dat dat opgelost is met een kopvoddentax? -
@52 Als atheist vind ik geen enkele religie prima en ben ik blij met de scheiding van kerk en staat. Zie ook niet gebeuren dat de islam hier de macht krijgt.
Dat denken alleen bange poepers. -
@49 Op het moment dat de Islam en dus Geert wegvalt valt ook het laatste identiteitsbevestiging van de linkse ideologie weg.
En dan zijn we eindelijk weer terug naar dertig jaar geleden toen onze toekomstgerichte dynamische feminine samenleving van gelijke rechten en liberale verworvenheden vooruit liep op alle landen ter wereld en wij op weg waren waren op een samenleving zonder ideologieën. -
@52
HUH?
pvv-er Belien is de grootste homohater van europa en daarbij herbergt de pvv vrouwenmepper en een zedendelinquent.
die worden nota bene gekozen als voklksvertegenwoordigers.
en wat is
''islam prima zolang ze maar niet de macht hebben''
1/4 van de aardbol is islamitisch. hele gewone mensen. -
ik vind de sgp veel enger met hun streven naar theocratie.
yuk -
@54 Wat "speelt" er in landen met een Islamitische samenleving?
Wellicht omdat het een harde religieuze macho-religie is die zulke samenlevingen genereert?
En als er in zulke samenlevingen wat "speelt", waarom moet je die problemen dan importeren in een zachte feminine samenleving? -
@55 Dus jij zou ook fascisme verdedigen zolang ze maar niet aan de macht zijn.
Het is gewoon krom.
Dit lijken stuiptrekkingen van mensen die ooit in een linkse bevlogenheid opgroeiden en die nu die bevlogenheid op het verdedigen van Islam richten, -
@58: Een wereldkalifaat is natuurlijk veel beter, hè?
-
@59
Oorlog honger armoede bezetting stammenstrijd..pick one..
Simpele vraag, kan jij ontkennen dat dit niet voorkomt in een niet islamitisch land? -
@57 Dus jij gaat met een hoofddoekje omdat de striktheid van een Islamitische samenleving dat nu eenmaal al dan niet vanuit sociale druk voorschrijft.
Ik begrijp niet waar je voor strijdt?
Hele normale mensen maar wel toevallig in de meest wrede repressieve samenlevingen.
Hoe zou dat komen?
Toeval?
Of omdat deze ideologie nu eenmaal zulke samenlevingen genereert? -
@62 Ik beweer dat een harde macho-ideologie waarin de vrouw een "speciale bevoorrechte" positie inneemt vanzelfsprekend niet de meest gezellige samenlevingen genereert.
-
@64
Ja dat zie ik,maar dat is geen antwoord op mijn vraah -
@62 Islamitisiche samenlevingen hebben een hoger percentage kans een "zuivere" samenleving na te streven met alle repressie en barbarisme van dien dan niet-islamitsiche samenlevingen.
-
@56
"En dan zijn we eindelijk weer terug naar dertig jaar geleden toen onze toekomstgerichte dynamische feminine samenleving van gelijke rechten en liberale verworvenheden vooruit liep op alle landen ter wereld en wij op weg waren waren op een samenleving zonder ideologieën."
Ik lees hierin dat je walgt van de samenwerking van de pvv met het csa de sgp en termen als joods christelijke cultuur ver staan van jou ideale samenleving..
Klopt dat? -
@17 vrede??
Wilders roept op tot een oorlog tegen een religie!
de PVV riep op tot een oorlog tegen Iran.
Wilders heeft niks met vrede!
@64 ga eens bij de SGP vragen hoe ze daar over vrouwen denken. -
@66
Ah vandaar dat de grootste oorlogen in de afgelopen eeuw voedingsbodem vonden in...eeehm Duitsland.. -
@60 Krom, dat is jouw eigen redenatie.
Nee, het fascisme zal ik ook nooit verdedigen, ik verdedig de fascistische PVV toch ook niet? Weg met dat vullis, liefst vandaag nog.
Nee, een politieke islam zou ik ook nooit verdedigen aangezien een dergelijke stroming er ook op uit is om anders denkenden te onderdrukken. Zie Iran.
Je bent wel erg begaan met rechten voor vrouwen en homo's. Toch wekt het mij de indruk dat het niet oprecht is maar voor jou slechts een handvat om te bashen.
Als je werkelijke vrijheid wilt, dan laat je iedereen vrij om zijn of haar leven in te richten op de manier die men zelf wenst. Zolang het andere mensen niet beperkt is er niets aan de hand. -
@67 Ik ben voor een ideologie-vrije samenleving.
Dat is vanuit mijn ogen ideaal.
De samenlevingen die het ergst bleken te zijn waren fascisme communisme socialisme en Islam.
Je moet gewoon kiezen voor partijen die het duidelijkst een stem laten horen tegen dergelijke ideologieën.
Want het is allemaal wel goed een aardig tot het moment dat men de macht heeft.
Dan wordt het minder prettig voor vrijheidslievende mensen. -
@71
Wat een irreele gedachte en verre van menselijk.
Mensen hebben iets nodig om uit te putten.
En de meeste mensen, universeel, doen dat uit de voor hen bekende idealen waar ze mee opgevoed zijn.
vrijheidslievend, schrijf je.
de meeste benauwde, beknottende coalitie ooit zit er nu. -
@71
"Want het is allemaal wel goed een aardig tot het moment dat men de macht heeft. "
DE rede waarom ik tegen de pvv ben..
Als jij wel voor de pvv bent snap ik je hele relaas niet.. -
Kan iemand mij vertellen waar dit draadje over gaat?
-
@66
wil je dat even keihard maken?
want het is klinklare onzin. -
@74
Het idee was om een draadje te openen onder het motto links demoniseert met een artikel uit 2007 -
@61
een kalifaat betekent gewoon rijk.
dus een wereldrijk met wereldburgers, ja, zou veel beter zijn. -
@66 Als je je verdiept en de ontwikkeling tot die oorlog onderzoekt dan besef je dat de voedingsbodem werd gecreeerd door het verdrag van Versaille met alle sociale ellende van dien.
Het barbarisme van deze tijd komt voor in Islamitische macho-culturen.
@70 Jij benoemt de PVV fascistisch.
Als je in korte tijd massaal een harde macho-cultuur gaat mixen in een zachte feminine samenleving dan is het logisch dat er dan een tegenbeweging ontstaat.
Voor de duidelijkheid, ik ga normaal met mensen om, of ze links moslim of fascist zijn.
De ontwikkeling en structuur van een samenleving is interessant om over te discussieren. -
Ahh...nog steeds dat gevit op elkaar? Dat heeft totaal geen nut.
De loopgraven zijn al lang gegraven en de bunkers betrokken, en dit wordt er geen van 5 jaar maar van 80....minstens... -
@71 Een ideologie-vrije samenleving... klinkt ook als een ideologie....
Het is ook onzin. Mensen hebben willen altijd streven naar een beter leven en een betere samenleving.
Dat streven is altijd ergens op gebaseerd. Dat kan een geloof zijn, maar ook een 'isme'.
Daar is niets mis mee zolang er ruimte is voor meerdere stromingen om de boel in balans te houden.
Een monocultuur is gedoemd te sterven, nieuwe culturen, inzichten en uitvindingen houden ontwikkelingen gaande.
Een overheersende stroming leidt tot een dictatuur, ook als deze zogenaamd ideologie vrij is.
Het denken van mensen kun je niet verbieden noch controleren. Helaas wel makkelijk te manipuleren. -
@77: Dan is het: vluchten kan niet meer.
-
niet achter iemands rug praten dat is niet netjes , ik haal m r ff bij
http://images.fok.nl/upload/050601_519_Geert_Wi... -
Wie kent er een persoon in zijn omgeving die de naam Pipo draagt???
-
@78
"Als je je verdiept en de ontwikkeling tot die oorlog onderzoekt dan besef je dat de voedingsbodem werd gecreeerd door het verdrag van Versaille met alle sociale ellende van dien"
Als jij je dan een beetje verdiept in de recente geschiedenis van een aantal van die islam landen en ziet dat er daar ook een heel stel heel lang bezet zijn geweeapst zonder de kans te hebben gehad zich economischt te ontwikkelen op een niveau waar menig bezetter van toen nu zit..gaat er dan een lampje branden? -
@72 Menselijk is niet het uitputten van een samenleving.
Soms lijken dingen menselijk maar genereer je meer ellende dan je oplost, helaas. Yin-yang...
Idealisten weten wat het beste is voor iedereen.
Idealisme al dan niet goedbedoeld heeft de hele vorige eeuw letterlijk en figuurlijk bloedrood gekleurd.
@73 Sociaal economisch heb ik andere ideeën dan de pvv.
Maar om nog iets van de cohesie in deze samenleving te redden zou je wat betreft het algemeen belang voor de samenleving in deze tijd PVV moeten stemmen.
Weet dat ik ieder mens benader zoals ik mijzelf zou benaderen.
Ik ben echter niet verblind door welke ideologie dan ook.
Ik ben gelukkig ideologie vrij opgegroeid.
@75 Ik gaf tussen neus en lippen door behoorlijk wat voorbeelden en ook de structurele reden waarom dat gebeurt. -
@86
"Maar om nog iets van de cohesie in deze samenleving te redden zou je wat betreft het algemeen belang voor de samenleving"
Vreemd omdatbje eeder stelt dat we beter af zijn zonder de islam...
Hoe zie je dat gebeuren? -
@78
Ik heb als blonde westerse autochtone Nederlandse 8 jaar in 5 verschillende moslimlanden gewoond. Vertel mij wat.
De onzinnige stellingen die je poneert kun je niet eens hardmaken dus.
jij wilt 30 jaar terug in de tijd. Lever je dan ook de bijbehorende opgebouwde welvaart in?
Want intussen draait Nederland op buitenlanders, waaronder moslims.
Wen er maar aan, weg gaat het toch niet. De enige die misschien vertrekken, zijn mensen zoals ik, omdat we onze kinderen niet in een dergelijk benauwd en xenofoob klimaat willen laten opgroeien. -
@80 Socialisten gaan voor socialisme, moslims voor Islam.
Zonder deze macho-culturen waren we een toekomstgerichte ideologievrije samenleving.
Het gaat stomweg voor een groot gedeelte om de sfeer en inspiratie die tot innovatie leidt.
Dat vrouwen apart gekleedt rondlopen is mmm och, mmm.
Dit ademt een sfeer van middeleeuwen en niet een sfeer van vooruitgang.
De Nederlandse samenleving was toekomstgericht maar moet nu alle aandacht besteden aan problemen waar macho-culturen meer gewend zijn mee om te gaan.
De dynamiek wordt uit de samenleving gesloopt.
Wij zijn allang geen gidsland meer. -
@73
pvv roept op tot oorlog tot geweld, tot afkeer van links, homo;s vrouwen en niet-westerlingen, kortom tot meer dan de helft !! van de aardbol.
wie is heir nou gek?
de economie is verweven, wij zijn een handelsland, de geldstromen zijn internationaal verweven, NL loopt achter, is geen productieland, heeft te weinig aan alleen de gasbel en moet het hebben van externe relaties.
Bijvoorbeeld, vele contacten in het MIdden-Oosten.
Hebben we echt iets aan geert , zeker met zijn onfatsoenlijk gewauwel.
pfff... get real, zeg. -
@89
Nee, wij zijn geen gidsland meer en waarom?
omdat er geneuzeld wordt over hoofddoekjes en niet proactief aan werkgelegenheid wordt gewerkt.
omdat geen politicus een oplossing heeft voor de crisis en dus de aandacht maar afleidt en buitenlanders de schuld geeft.
omdat we eng naar binnen gericht bezig zijn en zodoende andere economieen ons ver voorbijstreven.
vanwege ons benauwde interne gericht blik.
daarom.
en omdat Nederlanders hun zegeningen niet tellen en een''proteststem'' uitbrengen zonder over de afschuwelijke gevolgen na te denken.
jij begaan met vrouwen?
moet je vooral de pvv de rug toekeren. vrouwenmeppers, zedendelinquenten enz.
bah. -
@89 "Wij zijn allang geen gidsland meer."
Ben ik helemaal met je eens....
Ooit, eind jaren '90 werden we gezien als een lichtend voorbeeld in de wereld voor verdraagzaamheid, tolerantie waar het economisch uitstekend ging. Het zogenaamde poldermodel bereikte zelfs Washington als voorbeeld hoe veel bereikt werd in dit (overgeorganiseerde) land.
Toen stond er een kale nicht op die sprak van de puinhopen van Paars. Met Fortuyn is het helaas slecht afgelopen net als de 3000+ slachtoffers op 11/9.
De geschiedenis daarna is bekend.
Dat Nederland geen lichtend voorbeeld is hebben we danken aan de geblondeerde vatenkwast die inderdaad Nederland terugwerpt naar minimaal de jaren '30 van de vorige eeuw, toen het licht uitging onder Colijn.
Het enige waar Nederland nog gidsland in lijkt is het voeden van verderfelijke types als Breivik,
Daar mag je trots op zijn als PVV-er. -
@91
Ik vraag me altijd af of de pvv zich nog om islamitische vrouwen zal bekommeren als zij eenmaal 'bevrijd' zijn van hun hoofddoek. Ik vrees het ergste.
Trouwens.... Waar gaat dit topic over? -
@85 Een macho-ideologie waarin de vrouw een "speciale bevoorrechte" positie inneemt staat garant voor niet de meest gezellige samenleving.
Dat is gewoon bijzonder logisch.
@87 Ik praat vanuit theorie.
Ik woonde ooit in het buitenland en ging weer terug, geen probleem.
Dat zou iedereen moeten doen.
Als Nederland een onderontwikkeld land was en ik zou emigreren naar Marroko om van welvaart te genieten zou ik uiteindelijk teruggaan om met mijn opgedane opleiding geld en ervaring Nederland te gaan helpen opbouwen.
Maar Marrokko zou teruggaan als iets fascistische beschouwen en mij smeken te blijven en aanbieden dat mijn familie mag overkomen en gratis huisvesting en ziektekosten en, mmm.
Nou vooruit, laat mijn familie maar overkomen als Marroko weggaan als fascistisch beschouwt (Wat een idioten, gnahaha)... -
@88 Blijf alsjeblieft.
We hebben je niet nodig, maar blijf!
Het zou saai zijn als er niemand meer zou zijn om mee te discussieren.
Het naar elkaar toepraten is pas eng... :) -
@94
''ik praat vanuit theorie''
yep, dat is duidelijk want er klopt geen hout van.
en je wilt niet weten hoeveel retourmigranten er zijn.
waarom baseer je je mening niet eens op keiharde cijfers en feiten, te vinden bij bv het cbs if in een goeie krant opv geert maar na te echoen?
ik snap dat echt niet. het is namelijk allemaal zo na te slaan. -
@88
in het buitenland kun je ook op nu.nl
en nee, ik ben misschien al overbodig, ook ziets engs Hollands, leeftijdsdiscriminatie, boven de 40 tel je al niet meer mee.
Maar mijn kinderen wel. -
ps... en nee, ik wil mijn oude dag zeker niet in Nederland slijten.
no way.
Vind het al jaren benauwd en visieloos .
mijn pensioenjaren niet hier...kan me er nu al op verheugen:) -
maar nu ga ik weer aan het werk.
dag hoor . -
@93 Bekommert diegene die met de stok wil slaan zich überhaupt om de stok?
-
"Anti Wilders beweging leidt tot haatzaaien"
Zijn de PVV-ers weer aan het huilen ? Deze partij ontleedt haar bestaansreden aan het gedrag wat ze nu opeens veroordelen. Kennelijk mag je wel zeggen dat D66-ers 'handlangers zijn van Mohammed Bouyeri', maar je mag er niets van zeggen indien de dader van een massamoord notabene zelf verklaard door Wilders en de PVV te zijn geinspireerd. -
@29
Hoe zit dat eigenlijk? Heeft de PVV ook nog een lijntje met Pim? -
@90 Volgens mij wil Geert juist vrijheid van ideologie en gelijkheid van vrouw.
Men roept niet op tot geweld.
In tien jaar anti-islam beweging is er nooit geweld geweest behalve tegen de anti-Islam. (De Noor beschouw ik no-nonsence als psychopaat omdat hij niet de bom leuk vond maar het 70 keer de ogen kijken van een jong mens en zomaar doodschieten...)
Saoudi-Arabië vind het ook niet prettig als grote groepen Christenen zich in Mekka gaan vestigen...
Die begrijpen dat er een plafond is wat een samenleving kwa tegengestelde culturen aankan.
@91 Als je in een vrije samenleving leeft ademt dat een vrije toekomstgerichte sfeer uit wat een voedingsbodem is voor innovatieve mensen.
Niet een samenleving waarin vrouwen ziet lopen die een "aparte" positie innemen.
Een romantisch diner doe je voor de sfeer ook met kaarsen en wijn.
Zo werkt dat ook in een samenleving, heel stom en simpel maar wel waar.
Het probleem is inderdaad goede mensen vinden.
Echt talent wil in een mediacratie de politiek niet in.
@92 De pvv is geen ideologie maar wijst op de gevaren van ideologie.
Fascisme communisme Islam en socialisme zijn wel ideologieën.
Die Noor was en psychopaat die een excuus-fixatie zocht om iets weerzinwekkends te kunnen mogen doen.
Dat excuus had elk ander excuus geweest kunnen zijn. -
Het lijkt wel handje klap. Als rechts niets naars over links te zeggen heeft dan heeft links wel iets naars over rechts te zeggen. Wanneer gaan we weer eens samenwerken en gaan we gewoon rechtdoor????
-
Ohja, nu is Jorritsma ook al links? Flikker toch op.
-
@94 Ik heb mijn eigen mening, ik vorm mijn eigen mening, ik ben in principe om te praten.
Meer dan 60% van de scholen in de vier grote steden is van niet-westerse afkomst.
Ik kan je de links geven van het cbs en nationaal kompas.
Dat is een andere topic en niet erg interessant. -
@105 In haar tijd was zelfs de VVD links. Jorritsma Voorhoeve en die saxofonist (naam ontschoten, hahaha).
-
In feite gaat het best wel goed in Nederland. Het enige probleem is Wilders en zijn schapen.
-
@106 Ja, en? Moeten die kinderen niet naar school dan?
Leidt ze op, zorg ervoor dat het goede burgers worden die een positieve bijdrage leveren aan de samenleving. -
@107
Ja, en daarom zit ze anno 2011 nog steeds bij de VVD? Dat Martin Bosma vroeger een multicultiprogrammaatje presenteerde maakt hem vandaag de dag toch ook niet links? -
@107 Hans Dijkstal, is helaas ook niet meer. Hij zou dit kabinet verschrikkelijk hebben gevonden, vermoed ik.
-
@103 "De pvv is geen ideologie maar wijst op de gevaren van ideologie. "
Klopt, populisme is inderdaad geen ideologie. Dat is gewoon inspelen op de onderbuikgevoelens van de mensen om op die manier aan de macht te komen. -
@TS
'Boven het nog warme lijk van Wilders'??? -
@107 Weet jij zeker dat jij met links niet liberaal (als tegenstelling van conservatief) bedoelt?
-
1152 augustus 2011 20:58 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
je noemt nog een paar leukies die niks op hun geweten hebben op.
en ze willen via wilders weer op de politieke calender gezet worden. -
@47 je maakt een hele grove fout want je gaat ervanuit dat Wilders de mensen heeft gemanipuleert op hem te stemmen en denkt er niet eens aan dat Wilders tegenstanders de mensen die op Wilders stemmen tegen zich in het harnas heeft gejaagd.
de Partij Van de Arbeid is vijandig aan arbeiders aangezien ze die arbeiders met steeds meer belastingen en kosten opzadelen en willen opzadelen.
Als het PVDA door bradstof, belastingen, de AOW leeftijd omhoog te jagen de arbeis tegen zich in het harnas jaagd is dat hun eigen schuld en en hebben mensen die achter wilders staan groot gelijk dat ze zich tegen het PVDA keren.
Als de PVDA beweerd dat dat alleen om hoofddoeken gaat kan ik alelen maar zeggen dat de PVV stemmers geen verantwoording dragen voor de tunnelvisie van het PVDA. -
@76 Het is geeneens een artikel uit 2007, maar een berichtje van iemand op Geenstijl. Iemand die het nodig vond om z'n 'LinksChristelijke' vijanden (nooit geweten dat Links en Christelijk zo goed samengaan, trouwens) met naam te noemen, maar er wel vanaf zag z'n eigen naam te vermelden.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2007/12/wi...
Dan lees ik toch liever de mening van deprinsgeenkwaad, die hier op NU.NL, 508 dagen geleden al, een vooruitziende blik toonde:
"Ik zag dat zooitje in Almere op TV brallen en werd er zowat onpasselijk van... Liberaal? Welnee, alleen als het hun uitkomt, vrijheid dan? Nou, alleen voor onzelf, anders denkenden smijten we er gewoon uit zodat we entre nous zijn en iedereen dezelfde mening mag verkondigen, Atheistisch dan? Nee, ook al niet, de angst voor de Islam is ingegeven uit kleinchristelijk gedachtengoed, gebaseert op het behouden van onze nietbestaande joodschristelijke identiteit.
en dat tewrwijl nederland als handelnatie ooit zo succesvol was vanwege de toleratie naar andere godsdiensten, vergeet niet dat toen indonesie nog bij nederland hoorde wij al de grootste moslim natie ter wereld waren......
Vrijheid van menigsuiting geldt alleen voor wie het hardst meeschreeuwt met deze neoNSB'ers en wie niet meeschreeuwt is tegen ons en zal dat bezuren.
En oh wee wie de PVV uitmaakt voor wat ze werkelijk zijn "Een gevaarlijk stelletje fascisten" dan geld de vrijheid van meninguiting niet meer, nee nee, dan heet dat demoniseren en dat valt niet onder deze vrijheid van meningsuiting dan eisen we excuses omdat we ondanks de balk in onze ogen, de splinter bij een ander nog altijd beter zien.
De boekverbranding zal beginnen met de Koran en spoedig zal de bibliotheek leeg zijn, immers het enige boek wat straks niet bedreigend zal zijn voor de PVV is de Donald Duck en daar is weinig schapruimte voor nodig.
En het meest enge is dat de Almere voor 24% bestaat uit uiterst domme mensen, mensen die angstvallig conservatief zijn uit een misplaatst denkbeeld dat godbeterd de Jorritsma zelf een hoofddoekjes gebod in wil voeren. Den Haag eenzelfde lot beschoren, Wilders door voorkeurstemmen in de raad, voorkeursstemmen van het klootjesvolk wat weigert verder te kijken dan hun eigen spruitjeslucht reikt, maar wat wel vrijdags na het zuipen shoarma staat te vreten. Volk wat de schud van hun misére bij een ander zal leggen omdat het nooit een eigenverantoordelijkheid geleerd is en volk wat oppertuun hun onvrede te gelde probeert te maken op de loze belofte dat ze er beter van worden. Ik ben blij dat de Roon dat nu ook beseft.
Wie de PVV wil geloven gelooft het maar en gaat mee staan schreeuwen, doof, dom, en blind." -
Blijkbaar zijn de lijken in Noorwegen koud genoeg om weer op de oude voet door te gaan. Anyway, briljant kortzichtig topic van de TS. Als Anders Breyvik verantwoordelijk was voor zijn eigen daden en niet de anti-islambeweging, dan leidt een anti-wilders beweging ook niet tot de dood van Wilders.
Jammer joh, waag gerust nog een poging in de toekomst. Misschien heb je meer geluk net na een moslimaanslag, als Wilders weer gaat gillen dat het aan de islam ligt. -
@117 Sorry... maar ik kan je niet erg goed volgen....
Volgens mij was de onvrede er eerder dan Wilders. Die was er al bij Fortuyn, die heeft het benoemd. Wilders is slechts in het gat gesprongen dat Fortuyn achter liet.
Manipuleren proberen alle politici, is niet voorbehouden aan een persoon. -
@117, fijne mening. Je vergeet echter een klein aspectje. De echte Nederlandse arbeider is al lang vervangen door de echte allochtone nederlandse arbeider. De arbeiders van weleer, destijds de laagste klasse in onze samenleving is een stapje gestegen op de ladder der welvaart en nu bestaat de laagste klasse voor een groot deel uit allochtonen. De PvdA is wat dat betreft niet wezenlijk veranderd, het profiel van de arbeiders wel.
Een mythe die daar op aansluit is de volkse wijkbewoner die gevlucht is voor de allochtoon. Ook niet waar. Zij die beter konden, zijn beter gegaan. De nieuwe laagste klasse kwam in die wijken wonen. Kon de allochtoon in eerste instantie ook niks aan doen, daarvoor zijn ze gehaald. -
@121 Je ziet nu ook de oude stadswijken langzamerhand weer 'blanker' worden. Het welvarender deel van de bevolking maakt plaats voor Polen en Bulgaren....
-
"Steeds meer prominenten sluiten zich aan bij de Annemarie Jorritsma, Geert Mak, en Pipo Soetendorp achter de beweging 'Stop de Verwildering'"
Gelukkig maar, want ze hebben groot gelijk. -
Zullen we dan ook maar meteen een anti-Roemer-beweging beginnen? Een anti-Cohen- of anti-Rutte-beweging? Wat heeft dit voor zin? Op deze manier eindig je elke vorm van dialoog en polariseert de politiek alleen maar meer. Het is uiterst rechts en links die daar weer garen bij spint.
-
@117
de Partij Van de Arbeid is vijandig aan arbeiders aangezien ze die arbeiders met steeds meer belastingen en kosten opzadelen en willen opzadelen.
??????????????????????????????????????????????????????????????
dankzij de pvda heb je een uitkering als je ziek bent, gehandicapt of niet in staat bent anderzijds te werken.
dankzij de pvda heb je een AOW.
de enige die de arbeider uitkleedt , is de VVD, dat je dat niet ziet, zeg.
Beginnen eens te kijken naar de TNT-postbodes, naar de werknemers in de uitverkoop, de alsmaar stijgende kosten voor de gewone man, (maar niet voor degene die in 5ton+ huizen wonen....en ga zo maar door. -
"Zullen we dan ook maar meteen een anti-Roemer-beweging beginnen? Een anti-Cohen- of anti-Rutte-beweging? Wat heeft dit voor zin? Op deze manier eindig je elke vorm van dialoog en polariseert de politiek alleen maar meer."
Zodra er massamoorden gepleegd worden door mensen die stellen door Roemer, Cohen of Rutte te zijn geinspireerd, gaan we daar over nadenken ? -
Tjemig, bijna niet te volgen welk tegengeluid jr nou weer tegen móet zijn.
Voorheen hoorde ik gewoon bij de linkse elite, was er net een beetje aan gewend en nu dit. -
Wat Wilders en anderen, waaronder bijvoorbeeld de filosoof Bernard-Henri Lévy, fout doen is dat waar zij de bvermeende tegenpartij, "links" van beschuldigen. Zij komen op tegen barbarisme bij de anderen maar zien niet dat zij een tolerantie, een selectieve blindheid, hebben ontwikkeld voor extremistisch barbarisme in de eigen gelederen.
Of 'kamikaze" tot de groep behoort die blind is voor extremisme uit eigen gelederen of dat hijzelf een extremist is weet ik niet. De naam "kamikaze" wijst op het laatste. Dit was de leus waarmee Japanse piloten op zelfmoordmissie werden gestuurd. -
@127
:-) Voelt nog steeds goed, hoor! -
ja'ze zullen wel van hem af willen. want voor de verkiezingen er aan komen.
zouden ze bang zijn dat G.W.dat die toch nog meer stemmen krijgt dan die nu al heeft? ik heb nog geen graadmeter gezien van Mauris de Hond enzo?
je kan wel G.W. weg willen hebben? maar dan zal er wel weer een ander opstaan. denk je niet? want het is het geluid uit de bevolking, en die kan je toch niet mond dood maken? of toch wel? -
Het is inderdaad een walgelijk geluid uit de bevolking rosko.
-
een dag zonder geert is een dag niet geleefd ...
-
@knoflookolijfje 125
dankzij de PvdA hebben we de PVV !!!!
Ja toch ?
Partij vd Allochtonen, toch ?? -
@133 Jups, en de Partij Voor de Vunzigheid (PVV)
-
@133 Partij van de Verveling (PVV), Partij van de Allochtonen (PVDA), Stomme Partij (SP), Partij van de Veelvraten en Dikkertjes (VVD), Satanistische Gereformeerde Partij (SGP) ... Etc Etc
-
1. Geen nieuwsbericht maar een message board
2. Afkomstig uit 2007
3. Nu niet -
"Stop de Verwildering" kan zich beter bezig gaan houden met het werkelijk oplossen van problemen die leiden tot de populariteit van Wilders. Ze worden daar tenslotte ruimschoots voor betaald. Als enkele van deze zelfverrijkers in het verleden gewoon hun werk hadden gedaan was er nu helemaal geen PVV.
-
Stop de Breivik ideologie lijkt me beter na 77 doden.
-
as op voor Limburgers, ze willen het land overnemen..
Ze willen ook onze taal niet leren, halen hun vrouwen uit Hongarije of weet ik veel waarvandaan naar hier... ik zeg je, pas op!!
Angst is een slechte raadgever, maar met Limburgers, ik weet het niet..
Weet je wat het is, ze zijn gewoon niet te vertrouwen..
Ja OK, een Wilders die zegt wat ie denkt (maar denkt ie wel helemaal zuiver?), maar dan heb je nog Maxim of een Bram Moskfiets, ik weet het niet hoor, maar betrouwbaar vind ik het allemaal niet..
Wie van die twee heeft niet een miljoen zwart van de criminalia ontvangen?
Ja echt haten doe ik ze niet, maar vertrouwen ook niet, weet je wat ik tolerereer ze gewoon, totdat het politiek oportuun wordt om ze te haten... -
het is een schande wat er nu gebeurd, Dhr Wilders is een democratisch gekozen politicus. Het feit dat er vreemdelingen "haat" is in NL, hebben allochtonen grooten
deels aan zich zelf te danken. -
het is een schande wat er nu gebeurd, Dhr Wilders is een democratisch gekozen politicus. Het feit dat er vreemdelingen "haat" is in NL, hebben allochtonen grooten
deels aan zich zelf te danken. -
@141 En waar baseer jij dat op ? Op de ideologie van Breivik / PVV ? Die rechtsextremistische racistische en xenofobe ideologie DIE DE OORLOG HEEFT VERKLAARD AAN DE WESTERSE DEMOCRATIE ?
Ben jij de volgende gehersenspoelde kindermoordenaar. Je kunt beter je mond houden en in je hol terug kruipen, want het is nu afgelopen met het rechts extremisme. Jullie hebben de oorlog verklaard en dat heeft 77 doden tot gevolg. Ik heb de oorlogsverklaring geaccepteerd en zal met de 300 miljoen weldenkende Europeanen niet rusten tot het rechts extremisme is uitgeroeid met wortel en tak. HET IS OORLOG -
@140 / #141
Daarom twijfel ik ook aan het verstandsvermogen van de gemiddelde PVV stemmer....
Wilders heeft nog nooit ergens de verantwoording op zich genomen, is podiumgeil en vindt zichzelf altijd zielig als mensen kritiek op hem hebben. Dit is nog nooit anders geweest en zal ook nooit veranderen..... -
#86
"Maar om nog iets van de cohesie in deze samenleving te redden zou je wat betreft het algemeen belang voor de samenleving in deze tijd PVV moeten stemmen."
-- Ik heb zelden een belachelijker uitspraak gelezen! PVV en sociale cohesie? Ga toch weg, zeg! Het enige dat de PVV doet is bevolkingsgroepen tegen elkaar opzetten: "wij tegen zij". Voortdurend schelden op het geloof van moslims, continu schelden op alles wat maar enigszins naar "links" riekt (hoewel Geerts eigen verkiezingsprogramma voor het merendeel "geleend" is van de SP - eigenlijk scheldt die stommeling dus ook voortdurend op zichzelf). Mensen schofferen, beledigen, doelbewust denigrerende opmerkingen maken (zijn eigen uitspraak). Het leidt uitsluitend tot meer polarisatie, meer je afzetten tegen de ander en veel meer in jezelf gekeerd raken.
Hoezo "sociale cohesie"? Volgens mij zou je het niet eens herkennen, ook al beet het je in de neus.
Echt, volkomen van het padje als je dit werkelijk gelooft.... -
@7 spreek voor jezelf en het kabinet is niet heel NL:S
-
Wat is het absolute toppunt van hypocrisie?
PVV en PVVers die anderen van haatzaaien beschuldigen. -
@141, jammer om te zien dat je geen eigen visie en willetje hebt en demagogen klakkeloos volgt.
-
@5 het gaat over Rabijn Soetendorp, maar PVV aanhangers ontkennen het graag(net als bij Job Cohen) als PVV tegenstanders Joods zijn.
-
@141 Dhr Wilders??
als hij zich eens als een heer gedroeg was er niet zo'n probleem geweest. -
@142
Ja, maar het is wel jóuw oorlog.....ik doe niet mee namelijk. Mij zijn de schellen van de ogen gevallen, links reageert precies eender als wilders. Ze verdienen elkaar. -
Ik dacht dat haatzaaien al lang geleden was begonnen? Met de oprichting van de PVV? Als je vandaag de dag niet Henk of Ingrid heet, niet rechts denkt of te lang in de zon hebt gelopen, dan heb je toch al problemen?
-
Napoleon werd verbannen naar Elba en Wilders wordt verbannen naar Lutjebroek?
-
Formeel bestaan er geen PVV-ers dat zijn meelopers de dwaze burgers, de verdwaalden, de vul maar in
-
@142 truthfinder
Als je de waarheid (truth) zoekt hebt je nog een hoop te doen en een lange weg te gaan.
Alle aanslagen in Nederland van de afgelopen 30/40 jaar kwamen van links of waren religieus (Moh B). In de naam van communisme en socialisme zijn er in de vorige eeuw miljoenen doden gevallen.
Waarom ben je zo gefixeerd op rechts-extremisme.? Links of rechts, religieus-extremisme het is allemaal fout.
Je wilt "rechts-extremisme uitroeien"?
Je bent dus zelf een extremist. -
@139 Voltaire
Je vindt " Bram Moskfiets"(?) onbetrouwbaar?
Waarom? Omdat er een verhaal in de media terecht is gekomen over een "zaak" met de belasting?
Het zegt mij niks. Iedereen (vooral een ondernemer) kan een geschil krijgen met de belastingdienst.
Bram Moskcowitz is een van de beste advocaten van Nederland, aangezien hij nog steeds zijn beroep mag uitoefenen is er meer rook dan vuur.
- - - - - - - - - -
"een Wilders die zegt wat ie denkt (maar denkt ie wel helemaal zuiver"
Wilders mag gelukkig nog steeds zeggen wat hij wil, dit is Nederland.
Of hij wel of niet zuiver denkt is niet jouw of mijn probleem. Waar maak je je druk om? Al denkt hij "onzuiver", vijfdimensionaal of diametraal.
Hij mag nog steeds zijn mening uiten.
- - - - - - - - -
"Maxim" is ook onbetrouwbaar volgens jou? (als ik het goed begrijp) Zonder enig feit of argument erbij te geven is het een nutteloos statement.
Ik denk dat "Maxim"het ook wel best vindt. -
@151 FreeHansje
Het "haatzaaien" is al veel eerder begonnen. In de tijd van Fortuyn en ver daar voor al.
Politici en burgers die gefundeerde kritiek hadden op de (massa) immigratie werden vergeleken met Nazi's, Hitler en Himmler. Of werden voor de rechtbank gesleept (Janmaat).
Je moet nu niet de boel om gaan draaien. -
Aanvulling op @154
Van wikipedia:
Terrorisme in Nederland heeft tussen 1950 en 2009 tot ongeveer 70 aanslagen met 30 doden geleid, zowel onder gegijzelde burgers (treinkapingen) als onder politie- en douanemensen (4) en hooggeplaatste functionarissen (de Britse ambassadeur, 1979).
Bovendien stierven er ongeveer 8 daders in Nederland. Er werden ongeveer 400 mensen gegijzeld (in twee treinen, een basisschool, een provinciehuis en ettelijke ambassades), de kapingen van Nederlandse vliegtuigen niet meegerekend. De meeste dodelijke acties vonden plaats in de jaren 1970. De meeste aanslagen in Nederland waren van EXTREEM-LINKSE politieke groeperingen, vooral in de periode van 1982-2000. Topjaar was 1990 met vijf aanslagen tussen maart en juli. -
@154 'Alle aanslagen in Nederland van de afgelopen 30/40 jaar kwamen van links of waren religieus (Moh B).' Ik vraag mij af wat je hiermee wilt zeggen. Religieus is meestal rechts in het politieke spectrum, links is... links in het politieke spectrum. Vreemde opmerking.
Wat betreft je opmerking over het aantal doden door politieke richtingen: waar plaats jij Nationaal-Socialisme? Verder kun je je afvragen, of het bewind van Stalin 'Links' is. Absolute, fascistische dictators nemen met gemak welke mantel dan ook aan om macht te vergaren en te behouden. Tenslotte: is dit een optelsom? Is het belangrijk voor de slachtoffers en hun nabestaanden of er honderden of duizenden (Arabische lente) of miljoenen slachtoffers zijn gevallen?
Waarom ben jij zo gefixeerd op de rechts-politieke ideeen over migratie?
@156 'Gefundeerde kritiek' is zeer persoonlijk: wat jij gefundeerd vind, daar kan ik heel anders over denken. Nu vind ik, dat de afgelopen decennia inderdaad slecht is omgegaan met de immigratie 'problematiek'. Maar laten we even reeel zijn: sinds WO2 is ons land voor het merendeel geregeerd door rechts georiënteerde regeringen. Verder waren het vooral (alleen maar) werkgevers, die heel graag goedkope arbeidskrachten uit het buitenland wilden hebben. Daarmee wordt de mythe als de multiculti is een linkse hobby ontkracht.
Stijgers in Algemeen
Politie optreden van vandaag,...
Dat in ons land er met vele maten gemeten...
3 uur 10 minuten geleden door tineke1
'Marokkaanse vrouw, wrik je los uit de...
De sociale controle die de Marokkaanse...
6 uur 4 minuten geleden door Moskowfiets
Brazilië ontzet: kerk veroordeelt abortus...
Brazilië staat op zijn kop over de kwestie...
6 uur 43 minuten geleden door jcr
'Oorlogsmisdadiger Klaas Carel Faber...
De Nederlandse oorlogsmisdadiger Klaas...
6 uur 59 minuten geleden door happy user
Teun van Dijck van de PVV over het ESM...
De Tweede Kamer stemde vandaag in met steun...
7 uur 31 minuten geleden door noumoe6888
Best gewaardeerd
Duizenden bij Occupy Frankfurt
Zo'n tienduizend mensen zijn zaterdag in...
7 dagen geleden door Antonov FL
Amerikaanse soldaten van Irak/Afghanistan...
Het word serieus, er vind een ware...
2 dagen geleden door hotwing
Hoe democratisch is D66 eigenlijk nog?
‘Hij heeft een stemming gekregen, daar moet...
3 dagen geleden door Moskowfiets
Hackers Anonymous leggen website NAVO plat
De bekende hackersgroep Anonymous zegt de...
5 dagen geleden door g.zeur
Uittocht rijke Fransen na zege Hollande
Rijke Fransen verlaten en masse Frankrijk...
7 dagen geleden door TT supporter


