Hulde voor de Poolse en Engelse europarlementariers, die vanmiddag hun bezwaar hebben geuit tegen de als euroverdrag verpakte grondwet.
Eindelijk is er ook verzet van binnenuit, hopelijk worden meer parlementariers wakker en zien ze wat voor EU-gedrocht klaar staat om de bevolking, die niets van dit verdrag wil weten, nog meer EU-regels op te dringen.
Als volgend jaar Ierland als enige land een referendum houdt, en de Ieren naar verwachting massaal "NEE" gaan stemmen, kan het EU-verdrag niet in werking treden.
Ik ben benieuwd in welke bochten onze EU-leiders zich dan gaan wringen.
Sorteer op:
-
Eindelijk landen die niet LAF zijn.
-
Geweldig!
-
het is fantastisch nieuws dat er ook nog geestelijk gezonde parlementariers zijn in Europa.
-
Worden we ONDANKS Balkenende toch niet genaaid met zo'n Europese grondwet.
Is het toch nog ergens goed voor geweest dat Polen bij de EU is gekomen.
Van onze eigen regering moeten we het duidelijk niet hebben. -
Polen moet vooral doorblijven gaan op de ingeslagen weg, des te eerder stort het gedrocht in elkaar.
-
@tegenspreker
Dat die engelse en poolse parlementariërs een actie doen betekent niet dat hun regering iets gaat doen, want die zijn omgekocht. Zoals de NL regering. -
Wel strak van die europarlementariërs trouwens dat ze deze actie hebben gedaan.
-
Nu afwachten welke straf het Nederlandse volk hier voor krijgt.
-
die polen zijn overal tegen, ik snap zo ie zo niet wat ze bij de eu doen
krijgen miljarden subsidie, we helpen dat land uit het slob en vervolgens lopen ze overal over te zeiken, niets is goed...........hufters zijn het -
het is gvd een sensatiestuk ook, van EU hater, dit kan je niet serieus nemen
-
Die Polen zijn slimmer dan je denkt, je krijgt ze er met het huidige verdrag nooit meer uit.
-
Waarschijnlijk hebben deze parlementsleden de het EU verdrag goed gelezen en weten dat dit de allerlaatste kansen zijn .
Bij implementatie heeft ook het europarlement in de toekomst namelijk niets meer in te brengen en dient het als duur decor van de commisarissen en president.
Hulde voor deze actie.
Zie verder reactie 6 -
Heineken heeft nog nooit een behoorlijk biertje kunnen maken.
-
JAAA! Vooral lekker ons eigen kleine landje houden en alle boze-buiten-buren weg houden. Terwijl de hele wereld zich verenigd willen de idoten van Europa "hun eigen landje houden". Hoera! Wat zullen wij een vuist kunnen maken tegen de VS, Rusland, China, India etc etc. En dat alleen maar omdat de inwoners van de EU niet voor zichzelf kunnen denken en hun oh-zo-geliefde linkse tomaatgooiers achterna lopen.
En Polen moet sowiezo z'n smoel houden! Dat stelletje armoedzaaiers komt net kijken en hebben al veel te veel te willen. Laat ze lekker opzouten! Ze kosten toch al veel te veel geld, en die werkers stelen hier alleen maar de boel leeg.
Bah! >:( -
# 14 Het gaat hier om het democratisch gehalte binnen de EU samenwerking.
-
@ Rommeldebom post 14 :
De EU een vuist maken tegen o.a. de VS ? bla bla bla
Wist je trouwens dat de Polen ook een aandeel hadden in de bevrijding van Europa ?
Niemand hoeft z'n smoel te houden, maar kan zeggen wat hij wil van mij, mits hij de fatsoensnormen in acht neemt. ( Dus niet zoals jij ) -
Wat een malloot, zeg. Die Rommeldebom.
-
http://x09.eu/splash/ please
-
@ rommeldebom # 14
"Terwijl de hele wereld zich verenigd "
Dat is niet waar. De politici willen dat.
Het volk wil best SAMENWERKEN maar niet "ondergeschikt" worden.
Kosovo, Noord Italië, Andalusié, Schotland en nu zelfs Vlaanderen (en nog diverse andere volkeren) willen net zelfstandig worden.
Let op verscil in dat samenwerken, wat goed is, en de politieke ondergeschiktheid aan Brussel.
Balkenende gaat nu bijna al onze vetorechten verraden. -
Eindelijk de .
Polen met een keer goed nieuws
Tja Balkenendje,nog steeds nemen jullie ons niet serieus toen het merendeel tegenstemde.
Dat uitgerekend de Polen het "dwarsbomen" hulde! -
Weg met de EU!
Weg met de Euro!
Weg met de buitenlandse werknemers!
Weg met alle EU regels!
Laat de Gulden terug komen!
Laat de grenzen weer bewaakt worden!
Laten we weer gewoon Nederland kunnen zijn!
En wonen in een Nederlandse samenleving! -
En als je alle bovenstaande artikelen gelezen hebt binnen een week:
dan:
http://www.nujij.nl/de-staat-van-ontkenning.128...
Dan begrijp iedereen z'n eigen rascistische vingerwijzingen -
Polen hoort bij Europa, de paolen zijn Europeanen.
Zeker met hun nieuwe regering.
De problemen in Nederland zijn door VVDertjes veroorzaakt die goedkoop werkvolk wilden hebben.
Let wel, er zijn meer Polen omgekomen in WOII voor de bevrijding dan Nederlanders -
Balkellende briesend. ???
Moet hij wat vaker in Den Haag doen als zijn kabinet de zoveelste blunder maakt en NIET tegen een land welke weet wat het inhoud een EU grondwet.
Alleen maar ellende.
Hulde aan de Polen. -
En Engelsen uiteraard.
-
laat die vent eerst eens zijn eigen kabinet onder controle houden, en dan kan hij wel eens verder kijken.
-
Yesss....vasthouden Polen die mening!
-
enne Ierland niet te vergeten;)
-
Als je de (naar mijn mening zeer weinige) berichten over het nieuwe EU verdrag nog eens bekijkt na onderstaand artikel te lezen blijft 1 ding nog altijd overeind...Liegen en draaien hoe het "hun" uitkomt!
http://www.elsevier.nl/dossierartikel/asp/dossi... -
Goh balkenende briesend,
eindelijk gerechtigheid -
Heeft iemand de I.P. van Rommeldebom ... #14 ?
"Tring ... tring ..."
"Ja, met de Rommelaar ..."
"Weet jij, waar je nu op zit ?"
"... ? ..."
...
B O E M !
___________________
... hihihi ... -
steek ik de lont wel aan! ;)
-
Nederland is een van de minst democratische landen in de wereld - een keer per jaar op het knopje drukken en klaar.
Voor de uitzondering eens een keertje een referendum over Europa en de EU grondwet kon gelijk de ton in. Een beetje herschikken, gelul over president en volkslied verwijderen en hopla, nu kan de regering het zelf wel beslissen.
En wat denk je? Balkie gaat tekenen in Lissabon - want welke politicus is nou tegen Europa, het is immers de volgende carriere stap nietwaar? Balkie in de voetsporen van Nelie Smit-Kroes, Bolkestein en de rest. Eigen belang - niet ons belang.
Wanneer gaan we nou met zn allen naar Den Haag, halen we Balkie uit zijn door ons betaalde kantoortje en brengen we hem naar het Malieveld om hem te vertellen dat we dit allemaal NIET WILLEN? -
4 jaar - sorry
-
@gremlintoaster, ik vrees dat Balkenende dan nog niet luistert. Hij weet het nl al hoe wij dr over denken, hij heeft niet voor niets een referendum geblokkeerd.Er vindt een voortdurend machtsmisbruik plaats in Den-Haag :-(
-
Polen. Was dat niet het land wat meer stemmen wilde omdat de Nazi's zoveel miljoen Polen hadden vermoord ne als dat niet gebeurd was ze nu meer inwoners gehad zouden hebben?
o ja.. -
@Macmorc
Zielig eigenlijk he? Dat onze eigen regering die eigenlijk "Voor ons" hoort te spreken ons al sinds het begin ons keer op keer zit te naaien met wetten, regels die totaal nutteloos zijn. Alle belangrijke informatie een beetje "hush hush" proberen te houden en vervolgens nog even als wij heel hard "Nee!" schreeuwen toch nog door gaan en even dat extra pushen.
@gerarduitzeeland
Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen...
Voor de rest kan ik maar 1 ding zeggen "GO POLEN!" er zullen vast wel meer landen zoals Nederland zijn, waarin de staat niet naar de overgrote bevolkings deel luistert en toch nog gewoon zn gangetje gaat.
Kijk naar Wilders B.V. ik vindt hem 1 van de grootste mongolen in onze regering. Simpelweg omdat hij alle moslims als "Slecht" labelt. Ik ben zelf van mening dat ONGEACHT welke nationaliteit of religie je bent dat er een gelijke behandeling moet zijn. Ja als je hiernaartoe immigreert en dan hier iets uithaalt mag je lekker naar je eigen land toe gaan en daar de straf krijgen wat DAAR normaal is, maar ongeacht of je moslim, amerikaan, belg of wat dan ook bent. Een GELIJKE behandeling.
Er is nog hoop voor Nederland, weliswaar klein maar het is er nog. Die hoop ligt in de bevolking en niet deze regering.
P.S.
Verbeter me als ik het fout heb, maar als er in het wetboek "Kerk en staat moeten gescheiden blijven" staat geschreven. HOE komen wij aan deze voornamelijk CHRISTELIJKE regering. Die CHRISTELIJK regeert met hun normen en waarden terwijl het toch gescheiden moet zijn? -
Een beetje zichzelf respecterende Pool is omkoopbaar...
Een beetje zichzelf respecterende Politicus weet dat zijn stem euros waard zijn....
Dus ben benieuwd naar de her-stemming... -
@Gordon
Kerk en staat zijn ook gescheiden en bij het CDA helemaal als je goed naar hun daden kijkt.
Het CDA heeft niets met het christendom van doen,
behalve dat het een handig hulpmiddel is om
(goed)gelovigen aan zich te binden en hen om de tuin te leiden.
Het is slimmer voor gelovigen om de inhoud en daden van de leiders aan hun geloof te toetsen dan uit te gaan van de verpakking. -
Hej GOED NIEUWS!!!!
-
Ik las net een Ierse peiling dat de Ieren massaal tegen gaan stemmen. HOERA!
-
Heel goed, ook van Ierland!
@ Gerard uit zeeland?
Jou voorouders komen hoogst waarschijnlijk uit frankrijk of spanje? Moeten alle buitenlanders weg uit nederland?? Prima,.... maar dan wel ff allemaal een dna testje doen, eens kijken hoeveel "nederlanders" er dan nog nederlands zijn.
& wanneer ben je een nederlander? of nee laat ik het je anders vragen,... wanneer ben je geen buitenlander meer?? -
En waar de fok zijn de Nederlanders...??
-
Idereen (die er net zo over denken als gerard uit zeeland), mag natuurlijk ook de vraag beantwoorden:
,... wanneer ben je geen buitenlander meer??
Europa was trouwens voordat de christenen de oude beschaving van europa (mentaal en of fysiek) vermoorde ook één! Dat komt doordat de oude beschaving die wij hadden in europa keltisch was en dat verbond hun (ons), Wij hebben veel tegenstand geboden en hebben veel verloren. Het is jammer dat wij niet inzien hoeveel wij verloren hebben, zouden wij ons verdiepen in onze oude roots dan zouden we zien dat er een hoop is waar wij trots op zouden kunnen zijn. Het zijn namelijk niet alleen de zuidamerikanen of de chinezen, of indiers (etc) die een rijk verleden hebben. -
(denken moet natuurlijk "denkt," zijn)
-
die grondwet zorgt voor een democratisch dictatuur
-
5213 december 2007 12:05 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@thoucrit
Dankje voor de opheldering. Ik ben geen politicus of advocaat of dergelijke, zat al een tijdje met deze vraag :) -
Idd thoucrit, mooi verwoord! Dank je.
Overigens ben ik zeer tegen het feit dat er zulke partijen zijn, zoals de CDA, CU etc, ook al handelen ze er niet naar, het feit dat ze het alleen al pretenderen vind ik al fout, als ik minister president zou zijn zou daar een verbod op komen,.. ghehehe -
Balkenende briesend: EU Grondwet aan de kant geschoven door Polen ? Waarom noemt hij de Engelse europarlementariers er niet bij?
Balkenende briesend: Hahahaha, hoe moet ik me dat voorstellen? Gaat dat stuk torentjes-houtworm dan steigeren? -
@chiKina,
Waarom ben je tegen het feit dat er partijen zijn als het CDA, CU, etc.? -
Wat Nederlanders betreft zitb het hem gewoon in de actiebereidheid.
Wij eten en drinken dagelijks spullen met chemische rtoevoegingen die ons ziek maken, niemand die dar moeilijk over doet ondanks het feit dat mensen alsmaar zieker en zieker worden en er jaarlijks honderden nieuwe aandoeningen bijkomen, dat komt echt niet door ons gezonde eten.
Onze politici luisteren niet naar ons en gaan gewoon hun eigen gang, iederen mekkert maar niemand onderneemt iets hiertegen.
Onze lucht zit vol met fijnstof, warom? Omdat Europese wetten aangeven dat wij dagelijks een bepaalde hoeveelheid fijnstof mogen inademen, wie bepaalt dit soort zaken in hemelsnaam voor mij, en weer doet niemand iets.
Wij zitten in vreemde landen met ons wapentuig en vermoorden honderden zoniet duidenden onschuldige eeuwig gekwelde mensen, waarom? Voor wat? Voor Wie? En wat doen wij er aan?
Belastingen gaan zonder uitzondering iedere jaar weer omhoog of aftrekposten worden geschrapt, de gezondheidsvoorzieningen worden duurder en duurder maar leveren steeds minder kwaliteit. Energiekosten rijzen de pan uit om de directeuren te voorzien van de nodige miljoenen per jaar, niet omdat de grondstoffen zo duur zijn.
Decennia lang gaat het al achteruit in plaats van vooruit en niemand schijnt iets te willen ondernemen.
rots ben ik op elke wereldburger die daadwerkelijk de karten op tafel wilt hebben om eens echt een discussie te starten waar wij nou helemaal mee bezig zijn.
Wij zijn GEEN goed voorbeeld voor toekomstige generaties, wij zouden ons diep, heel diep moeten schamen! -
Dit nieuws naakt mijn dag weer goed.
-
Wij willen WEL samenwerken maar GEEN supranationale unie.
Terug naar de EEG dus, weg met alle politieke integratie. Stop het Vierde Rijk nu we het nog kunnen! -
@ wernerbos,
omdat ik vind dat die partijen mensen misleiden.
We zeggen dan wel, gescheiden van kerk en staat, maar toch hebben we partijen die zich zo noemen, beetje tegenstrijdig, ook al handelen ze meestal niet naar hun christelijke waarden,... wat overigens nog klopt ook als je er goed over nadenkt. Pretenderen ze dat wel te doen.
Ondertussen (wanneer het hun uitkomt), blokkeren cda's en cu's wel stamcelonderzoek omdat het tegen hun geloof in gaat,... schandelijk, miljoenen mensen zouden geholpen kunnen worden, bepaalde ziektes en aandoeningen zouden compleet verdwijnen, maar nee omdat het niet past in hun gedachte gang moeten we allemaal maar lijden, want uiteindelijk zitten zij in de regering en maken onze wetten.
Maar ja hoor,.... gescheiden van kerk en staat ;) -
(stamcelonderzoek was natuurlijk als voorbeeld, had ook iets anders kunnen nemen)
-
@chiKina,
Scheiding van kerk en staat wil niet zeggen dat er geen christelijke partijen mogen bestaan. Scheiding van kerk en staat wil zeggen dat het kerkbestuur geen invloed heeft op het bestuur van het land. Dit is nu zo: er is geen band tussen de regering en bijvoorbeeld de Hervormde Kerk. Natuurlijk komen ideeën van de kerk wel via personen door in partijen die weer invloed hebben op de politiek maar dat is niet erg. Elk mens heeft een bepaald idee van hoe het land bestuurd moet worden, hoe er met mensen om gegaan moet worden, etc. Dit geldt voor christenen, socialisten, kapitalisten, moslims, liberalisten, conservatieven en ga zo maar door. Je kunt het oneens zijn met bepaalde ideeën maar dat wil nog niet zeggen dat ze verboden zouden moeten worden. -
@wernerbos,
Je schreef:
Natuurlijk komen ideeën van de kerk wel via personen door in partijen die weer invloed hebben op de politiek maar dat is niet erg.
...
Nou dat vind ik dus wel erg, ik heb geen behoefte aan ideeen van de kerk die bij partijen terecht komen. Ik vind namelijk zoals ik hierboven beschreef, het schandelijk dat het idee van de kerk terecht is gekomen in een politieke partij, en daarvoor zou ik ze dus wel verbieden. Het staat de welzijn van de mensheid in de weg! -
@ chiKina,
Ik kan me voorstellen dat je dat erg vindt maar mensen mogen zelf hun ideeën hebben. Het is ook niet zo dat tegen de zin van het CDA en CU ideeën van de kerk ingang vinden in de politiek. Die mensen worden gedeeltelijk mede gevormd door de kerk en dat mag gewoon. Zoals de ideeën van een VVD'er mede gevormd worden door het NRC, een partijcongres, of een ander liberaal congres en zoals de ideeën van een SP'er mede gevormd worden door allerlei boeken, personen en organisaties.
Ik vind het zelf bijvoorbeeld erg dat Wilders zijn ideeën over de Islam ongenuanceerd mag uiten maar het is zijn goed recht om die ideeën te hebben. -
@ wernerbos,
domper :/
;)
Maar weet je,... natuurlijk mogen mensen hun eigen idee-en hebben dat wil ik ook niet verbieden, maarrr, het zijn hun ideeen en niet de mijne, ik wil gewoon niet dat zij voor mij (en anderen) beslissen wat wel en niet goed voor mij is, die keuze maak ik liever zelf, ik ben uiteindelijk ook diegene die moet leven met de consequenties.
Ik zou dus alleen politieke partij-en verbieden die voor christelijke, islamitische, joodse, etc etc grondslag zou hebben. Wij zijn allemaal gekleurd door onze opvoeding en achtergrond maar als volksvertegenwoordiger vind ik dat je vrij moet zijn van dat soort ideeen (je geloofsovertuiging even opzij moet zetten), en moet kijken naar wat goed is voor de mens, en niet wat goed is voor hun geloof (en hoe hun geloof het beste in stand wordt gehouden) & dat wordt nu helaas wel gedaan. -
De Trias politica, scheiding tussen de wetgevende, uitvoerende en rechterlijke macht, is het grondbeginsel van een Democratische samenleving. Gelukkig is Nederland geen democratie maar een monarchie met een democratisch gekozen parlement, anders zou het wel triest zijn aangezien Nederland deze politieke scheiding al redelijk misvormt heeft.
Bij goedkeur van dit Europese (grondwet) verdrag zal vanwege de wetgeving welke door de EU dan aan Nederland wordt opgedrongen, en de manier waarop deze wetgeving tot stand komt via de Nederlandse regering, er niets overblijven van dit Trias politica grondbeginsel voor de Democratie en daardoor zal Europa van een Democratie langzaam afzakken in eerst een Republiek en daarna een 1 partijen stelsel dictatuur.
Nu ben ik geen tegenstander van een verenigd Europa, ook al heeft de invoering van de Euro mij heel veel aan inkomen gekost en, er zijn nu eenmaal voordelen, zoals dat een verenigt Europa eindelijk een militaire macht op het been kan brengen welke onze belangen kan projecteren naar buiten. Kunnen we eindelijk opkomen voor de onderdrukten, en misschien zelfs een Regime-change doordrukken en Democratie brengen naar het Noord-Amerikaanse continent (met hulp van Canada en Mexico) en die theocratische dictator met MVW’s daar afzetten. -
@mdv32 nr59: WIJ? Adelijk bloed?
-
schreeuw mee schreeuw NEEEEEEEE
-
Maakt geen reet uit. De goedkopere Oost-Europeanen pikken de banen van de NL. langzamerhand bij '100-duizenden' gelijk in. Die mensen hebben altijd onder de "knoet" [van de USSR] geleefd -Dus die Polen etc.etc. gehoorzamen beter. Die krijgen daarom prioriteit bij de NL. ondernemer. Zo kruipen desnoods door de stront om die baan -van de NL. te krijgen. NL. burgers slaap lekker verder. Het is te laat. Alleen een opstand/ revolutie zal wsch. nog helpen. Maar ik vrees dat de NL. burger hetzelfde is -als de mensen die indertijd naar Westerbork werden vervoerd. Gewillig laten afslachten = verdringen van de arbeidsmarkt
-
Ik ben blij dat die europarlementariers dit doen, maar ze zijn wel fucking laat! Konden ze geen stennis maken eerder; niet vlak voor het te laat is?
-
Het mag duidelijk zijn dat Europa best op economisch gebide mag samen werken (EG), maar bestuurlijk gaat het niets worden (EU). Mooi scheiding ook lijkt me zo..
@Jan W: dat er een einde komt aan de monarchie door europa is dan wel weer een voordeel, want erfopvolging van een staatshoofd is ook niet echt democratisch te noemen, toch? -
Foutje in je opening: Het is geen als verdrag verpakt grondwet. Het was eigenlijk een als grondwet verpakt verdrag. In een grondwet staan namelijk hele andere dingen.
-
@niwit
Terwijl jij hier op onze kosten aan het freewheelen bent, werken de Polen zich voor een habbekrats uit de naad. D'r is er hier maar één die inpikt: en dat ben jij. -
polen ligt altijd dwars, schop ze de eu uit
ondankbare lui, krijgen miljarden subsidie, maar dat is niet genoeg voor hun....... -
de pot verwijt de ketel.
-
@ Synchronicity #71
Ik weet het zo net nog niet. Als ik moet kiezen tussen een erfopvolgings staathoofd welke een degelijke opleiding heeft gehad of voor een populistische President welke qua IQ misschien niet eens het OLO kan volbrengen, dan weet ik het wel.
Ookal kan een Koning(in) misschien wel heel dom zijn en een theologische gek, de kans daarop is een stuk kleiner tegenwoordig dan dat je een president verkozen krijgt die zo is. -
http://www.nu.nl/news/1354259/21/EU-landen_onde...
daar lees ik niets over het dwarsliggen van polen en GB, beetje gelul bovenstaande -
Balkende en Kok en hun kabinetten zijn hier schuldig aan. De Haagse politiek laat alles uit de klauwen lopen en daarvoor kunnen wij oodraaien.Het wordt tijd voor een echt leider die de hele boel in Den Haag ff gaat verbeteren en dan niet die communist Marijnissen
-
De vergelijking van de EU met dat ene 12 jarige 'Rijk' uit de 20e eeuw zijn deels (qua politiek proces) zeker wel terecht.
Destijds vond men het ook een goed idee om het 'noodkabinet' van dat Oostenrijkertje behalve uitvoerende ook wetgevende macht te geven. Mooi dat ie dat niet vrijwillig teruggaf aan een parlement. Maar goed dat parlement zat toch vol met jaknikkers die alles deden wat hij wilde.
De Europese Raad is ook een vermenging van wetgevende en uitvoerende macht. In 1933 noemde men dat 'Ermächtigungsgesetz', in 2007 heet het 'Reform Treaty'. -
8013 december 2007 15:34 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
een echte tegen Pool... hadden we ook nodig.. en Balkenende boos???? ach... menneke... het valt niet mee hè je volk belazeren... ik heb medelijden hoor.....
-
DE Polen hebben al een keer het Europese softwarepatent getorpedeerd, iets waar ik ze eeuwig dankbaar voor zal blijven.
Als ze nu ook nog de Europese grondwet met Duitse vlag en volkslied naar de prullenbak verwijzen, kent mij vreugde geen grenzen meer. :-)) -
8313 december 2007 15:48 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Idd maar hebben we in Nederland wel eerlijke politici die ook geen extreme denkbeelden hebben ik denk het niet eigenlijk.
Het CDA is een partij die alleen praat en niks doet. De PvdA zou gelijk opgedoekt moeten worden want wat Bos allemaal belooft klopt niet en de PvdA is alleen goed in uitkeringen uitdelen. De VVD laat haar beste politici vertrekken en zit nu met een leider die nog bij zijn moeder woont. Totaal geen charisma die Rutten.
De SP is gewoon een ranzige communistische partij die mensen uit de fractie knikkeren als ze tegen marijnissen zijn. En de PVV is extreem en niet eerlijk tegen opzichte van de moslims die zich wel hebben aangepast en dat zijn er wel degelijk veel. -
Tja, dat zijn nou tegenpolen :-)
Dus moet Harry Potter maar een toverspreuk bedenken om dit tegen te gaan. -
Dat zo'n Balkenende met zijn uitgestreken sm... dat ding durft te ondertekeken. We hadden toch NEE gezegd. Jaja Normen en waarden en respect voor elkaar dat komt zo wel goed als je je eigen bevolking negeert!!
-
Zo gaan we niet met elkaar om (van wie was die uitspraak ook alweer ?)
-
@Rajvan: "het volk"? Ik dus ook. Welnu: Ik voel me niet belazerd door Balkenende hoor.
-
mooi zo polen goe gedaan allen tegen de eu
-
9013 december 2007 16:15 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
9113 december 2007 16:22 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Na alle commentaren gelezen gelezen te hebben kom ik maar tot 1 conclusie ! Stem voor de Partij Voor Vrijheid ! www.pvv.nl Geert Wilders is geen stroman van Bush !
-
HaHaHa, dat wordt een fijne kerst voor Balkenende. Dan toch maar een extra gebedje doen als je met je leugenachtige smoelwerk vooraan in de kerk zit 1ste kerstdag.
-
Prima!! Ik hoop dat het alsnog leidt tot een afkeuring van het verdrag! Mijn achting voor Europa zal dan weer (wat) toenemen. Misschien ga ik dan emigreren naar Polen, Engeland of bij tegenstemmen Ierland!! Want het lijkt er op dat alleen daar verstándige mensen wonen!!
-
EU = Europese Uitzuigers en Ellendig Uitschot.
Weg met der EU, weg met The North American Union, weg met de Verenigde Nazi's, weg met de wereldbank en het IMF. Dit zijn allemaal globalisten organisaties die onze onafhankelijkheid en die van andere landen en volkeren willen afpakken. Dit wordt geen samenkomen van verscheidenen volkeren om er samen in vrede het beste van te maken maar dit wordt de tirannie van een klein groepje elite tuig die geen donder om ons welzijn geven integendeel. -
De reactie op deze bijdrage is nogal eenzijdig gericht op het wel of niet accepteren van de Europese grondwet. Voor mij is het interessanter om te kijken naar de komende machtstrijd die zal gaan losbarsten.
Er zijn vier mogelijke vervolgroutes, denk ik.
1) Europa accepteert weer nieuwe uitzonderingsgevallen, zoals Engeland, Denemarken en zweden die niet bij de euro horen. Dit scenario kan onwaarschijnlijk zijn, omdat het centrale bestuur van de EU het onderwerp is van het referendum.
2) Landen die tegenstemmen worden uit de EU gegooid.
3) Alles blijft bij het oude met de huidige status quo. Dit scenario lijkt me onwaarschijnlijk, omdat er dan geen verandering mogelijk is. Er zal altijd een land tegenstemmen.
4) Wachten voor nieuwe overeenkomsten in de nabije toekomst, net als met de klimaatsverandering.
Optie 2 is niet geheel denkbeeldig. Dat betekent dat het mes aan de keel gaat voor sommige landen. Gezien de stemming in Nederland is het mogelijk dat Nederland uit de EU gegooid gaat worden. -
thoucrit- zeker onder[uit]-nemer. Dan begrijp ik je wel
-
De grondwet gaat er hoe dan ook komen. Voor het referendum in Ierland zal er een mega propaganda komen om de mensen daar de overtuigen van het goede gedrocht van een grondwet.
En lukt het niet op die manier dan tovert Jan Peter Balkenende heleboel truuks uit z'n toverstaf net zoals het schrappen van de symbolen om het geen grondwet meer te hoeven noemen. Dan noemen we het gewoon een verdrag en rammen we het er zo door heen.
Hierboven worden 4 mogelijke scenario's gegevens maar ik denk dat JP er zo nog 20 bij kan toveren.
De EU is gewoon niet te vertrouwen. Je kunt hier in Nederland zelfs je eigen regering niet vertrouwen.
En altijd het gebler dat de EU zo goed is voor de economie, nou de economie draait op volle toeren, goh wat profiteren we daar van. Heffing na heffing, en als zometeen de recessie weer zal intreden zal er nog meer belasting moeten worden geheven. Vanaf Zalm moesten de lonen worden gematigd en dat is vanaf zijn 1e dag als minister toch al eventjes geleden. De enige waar blijkbaar de EU goed voor is zijn de ministers met hun 30% salarisverhoging en het koningshuis want die merken wel dat de economie goed draait. -
Ikke niet helemaal begrijpen hoor, de ophef.
Engeland heeft vanmiddag gewoon getekent.
Ierland is bij grondwet verplicht om een referendum te houden.
Heeft niets met vrije keuze te maken.
EU dendert gerust wel door hoor........... -
opheffen die eu
geen duur gelul in brussel
deze regering eruit
onze schouders eronder
op naar een leefbare samenleving! -
Super nieuws beste mensen.
-
Blegh! Misselijk wordt ik hier.
Ik ga snel weg, straks weten jullie "anti-globalisten" (synoniem voor krakers) mij nog te brainwashen.
Oh, en @ Flying Dutchman #34
Wow...jij bent zo stoer, ik wou dat ik jou was....
Ga op Folkert van der Graeff kwijlen of zo, fascistische nazi! -
zo hey...
tijd niet zulk goed nieuws gehoord!!
Stijgers in Algemeen
We hebben een kattenprobleem in Nederland...
De Dierenbescherming luidt de noodklok....
4 uur 7 minuten geleden door Evans
Geen enkele politieke partij is op dit...
Geen enkele politieke partij is op dit...
4 uur 19 minuten geleden door jcr
Zware criminelen mogen voortaan proces...
Openbaar aanklagers mogen voortaan voor...
5 uur 46 minuten geleden door jcr
Amerikaans talent: incasseren in de kloten...
De Amerikaanse versie van Holland's Got...
5 uur 55 minuten geleden door NLopmerkelijk
Brazilië ontzet: kerk veroordeelt abortus...
Brazilië staat op zijn kop over de kwestie...
7 uur 56 minuten geleden door jcr
Best gewaardeerd
Shell laat youtube filmpje verwijderen
Shell laat satirisch campagnefilmpje...
18 uur 37 minuten geleden door muffcabage
Sharia4Belgium bedreigt Wilders met dood
De PVV heeft geschokt gereageerd op...
8 uur 15 minuten geleden door MrFuzzyfun
Amerikaanse soldaten van Irak/Afghanistan...
Het word serieus, er vind een ware...
2 dagen geleden door hotwing
Hoe democratisch is D66 eigenlijk nog?
‘Hij heeft een stemming gekregen, daar moet...
3 dagen geleden door Moskowfiets
GGD wil leeftijdsgrens voor alcohol naar...
De leeftijdsgrens om alcohol te drinken zou...
2 dagen geleden door Aktea


