Premier Balkenende blijft erbij dat een onderzoek naar de besluitvorming rond de oorlog met Irak in 2003 niet nodig is
Sorteer op:
-
zou ik ook zeggen als ik oorlogsmidadiger balkenende was
in het gevang met die boef!!! -
geen onderzoek, direct uitleveren aan het tribunaal
-
Ik vind Balkenende niet nodig.
-
Ook onderzoek onwettige plaatsing van personen en organisaties op terreurlijst is niet nodig?
Leeft dhr Balkennende in jongel? -
Op zijn wekelijkse persconferentie na afloop van de ministerraad herhaalde hij zijn standpunt dat de toenmalige Iraakse leider Saddam Hoessein de resoluties van de VN niet is nagekomen en dat dit de reden was om het land binnen te vallen. „De woorden van de Amerikaanse president doen daar niets aan af”, aldus Balkenende.
Nee meneer Balkenende, de reden om Irak binnen te vallen was de olie. Dat weet iedereen.
„Olie was de belangrijkste reden voor de invasie van Irak. Dat weet iedereen, ook al is het in de politiek ongepast om daar in Washington openlijk over te praten.” Niemand minder dan oud-voorzitter van de Federal Reserve (Fed) Alan Greenspan komt met deze zware beschuldiging aan het adres van de regering-Bush.
http://www.refdag.nl/artikel/1315817/Greenspan+... -
Volgens de onderstaand artikel in de NCR-Handelsblad, JA.
http://www.nrc.nl/europa/article2083085.ece/Hof... -
Natuurlijk is onderzoek niet nodig, iedereen weet dat deze oorlog op valse gronden is begonnen.
-
Is ook niet nodig want Bush heeft al toegegeven dat hij de oorlog is gestart met verkeerde informatie, en heeft ook gezegd spijt te hebben.
Kofi Anan heeft ook al gezegd dat de oorlog in Irak illegaal was. -
Bij de formatie van het huidige kabinet waar de PvdA in de coalitie werd opgenomen is afgesproken dat zo’n onderzoek er niet komt. Maar in de Eerste Kamer speelt de vraag waarom Nederland in 2003 de oorlog in Irak politiek steunde nog steeds
Ik hoop dat we daar nog iets van kunnen verwachten, maar dat zal ook wel niet. -
Deze is ook leuk he.
„Ik zou willen dat de inlichtingen beter waren geweest”, aldus de president.
Nee heer Bush, de inlichtingen waren perfect, alleen kwamen die inlichtingen jullie niet zo goed uit, vandaar die poppenkast met de WMDs -
Bush had wel degelijk de juiste informatie, alleen hij verdraaide de werkelijkheid zodat hij zijn oorlog kon beginnen.
-
Wel vreemd dat zijn broer net directeur was bij dit bedrijf uit Texas van onze vriend Bush die zich bezig houden met oliepijp leidingen..
http://www.tenaris.com/en/NewsMedia/Interviews/... -
@7
dat niet alleen
iedereen met een beetje verstand wist dat al voordat irak werd aangevallen
balkenende zie ik niet als iemand die achterlijk is
hij moet geweten hebben dat hij een crimineel besluit had genomen.
Nu we zien wat voor misdaad tegen de menselijkheid het is geworden dat balkenende tot op de dag van vandaag is blijven steunen kun je niet anders dan concluderen dat onze eigen minister president op zijn minst voor een oorlogstribunaal dient te verschijnen om zijn onschuld te bewijzen.
De eis mag wat mij betreft levenslang zijn -
Wel even stemmen op dit draadje AUB.
-
Dat zou pas nieuws zijn als JPB en zijn maatje Bush opgepakt waren wegens oorlogsmisdaden.
-
bush heeft een wet aangenomen die hem imuum maakt voor vervolging voor begane misdaden tijdens zijn ambsttermijn
balkenende heeft zo'n wet nog niet er door gedrukt
mogelijk dat ie na zijn regeerperdiode toch berecht kan worden -
precies, geen onderzoek, direct op water en brood ofzo
vrede, veiligheid, democratie
of was t OLIE?!?!?!?!?!?!?
CDA stemmers bedankt!? (en de heer stond erbij en keer ernaar)
hoe kunnen gelovige lui voor een partij die aan een oorlog meedoet stemmen, maar dat is ff n hersenspinsel van mij he
... -
Balkenende: onderzoek besluitvorming oorlog Irak niet nodig
Tja, tegen de Heer kun je niet op
God had Bush opdracht gegeven Irak binnen te vallen?
http://www.guardian.co.uk/world/2005/oct/07/ira... -
@17
Ja, onbegrijpelijk he dat er toch nog zoveel mensen cda stemmen, terwijl toch iedereen wist dat die zogenaamde oorlog geen zuivere koffie was. -
juist @ 19
laten we hopen / 'bidden' dat ze dr allemaal snel achter komen
maar k heb weinig hoop ... -
Wat mij het meest verwonderd, is dat er geen enkele journalist is die ooit iets durft te vragen, aan onze Balkenende, omtrent de besluitvorming met betrekking tot de oorlog in Irak.
-
zou ik ook zeggen als ik hem was.. snap alleen niet waarom hij daar uberhaubt toestemming zou voor hoeven te geven
-
kom op SP , kamer vragen stellen , net zoals toen.!!!!!!
-
De man ademt, maar is geestelijk dood. Geen gevoel, geen idee; alleen maar macht en god. Zak van een vent. Wel in mijn naam oorlog voeren maar geen uitleg en diepte onderzoek... joh, wat ben je dan? Laf? Kwaadaardig? Sneu?
-
Het punt met Gristenen is dit: De strengst gelovigen hebben geen tv, of kijken nauwelijks ergens naar als ze t wel hebben..Daarbij hebben ze maar 1 krant en dat is t Reformatorisch Dagblad en dat is Pro-CDA en CU propaganda prietpraat...
Daarbij hebben ze website-censuur-programma's op hun PC's.
Die figuren komen niet of nauwelijks in aanraking met andere nieuws-opvattingen dan de staats-propaganda nieuwsberichten. -
"Op zijn wekelijkse persconferentie na afloop van de ministerraad herhaalde hij zijn standpunt dat de toenmalige Iraakse leider Saddam Hoessein de resoluties van de VN niet is nagekomen en dat dit de reden was om het land binnen te vallen."
Heeft ie wel 's gezien hoeveel resoluties er bijvoorbeeld door Israël niet zijn nagekomen? Wanneer was JP van plan daar binnen te vallen?
Ik denk dat deze wereldvreemde man ondertussen nog de enige is die geen verantwoording heeft afgelegd of erkent dat hij heeft gelogen en dat er fouten zijn gemaakt. Bizar. -
Het onderzoek lijkt me inderdaad overbodig.
Maar verantwoording over de uitkomst niet. -
@ 24 Briljant geformuleerde inzage!
Mensen, zolang we niet met vele, maar dan ook vele, duizenden op het Binnenhof staan om ons recht terug te claimen, zal er nooit iets veranderen in ons voordeel.
De ware revolutie begint bij ons zelf, en daar hoeven we ons niet voor fysiek te organiseren. Power in numbers! Ik roep al geruime tijd op tot MASSALE BURGER ONGEHOORZAAMHEID. Ben je het ergens echt niet mee eens, luister dan niet. Rot op met alle wetjes en repressie. Ze kunnen doen wat ze willen zolang we meedoen, zij het onder enig protest... Stop met gehoorzamen en er bestaat geen enkel draagvlag meer voor hun waan ideeen. Zo simpel is het gewoon. Negeren die hele criminele bende, maar dan ook echt! -
@ 28
Vertel eens, wat voor Burger Ongehoorzaamheid pas jij toe? -
@ Schavot (28)
Geen reactie. Blijkbaar ben je alleen maar een schreeuwerd die andere mensen ophitst en zelf zijn nek niet uitsteekt. Droom verder. -
Laat ik het netjes zeggen.Mijn mening is dat die premier van ons toch een akelige, dominante, repressieve, regenteske, nare manipulatieve man is, die een onderzoek tegen houdt vanwege eigenbelang.
Heer Balkenende, vertel eens, waar bent u nou eigenlijk zo bang voor??? -
Deze zaak is er eentje van een lange adem. B. inschattend zal hij nooit toegeven dat hij, vooruit naar hun zeggen, op valse gegevens een oorlog is iingelokt. Hier gaan echt nog jaren overheen voordat de waarheid aan t licht komt.
-
Bakellende heeft duidelijk wat te verbergen. Meneer wormen en maden.
-
Onderzoek niet nodig of niet gewenst.
-
Bakkie krijgt nu pas in de gaten, wat de hele wereld al wist, dat ze erin geluist zijn door de leugens van bush en cs.
-
Zaterdagmiddag Radio 1 13.10 uur Argos
Senator Klaas de Vries over zijn 64 vragen betreffende Irak.
Ik ben benieuwd.. een beetje. -
376 december 2008 10:48 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
386 december 2008 10:50 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Gooi maar open die beerput.
-
Voorwaarts gristenstrijders met deze boodschap zijn gristrenen op aarde om het gristendom over de hele wereld te versrpeiden..............als een olievlek.........
Vervolgens ontstaat er dan weer oorlog over wie de ware gristen is en dat gaat dan door totdat er nog maar twee over zijn en dat zijn Kain en Abel
Dan slaat Kain Abel dood en krijgt ie een standje van god enne dan vertrekt naar een ander land om daar te trouwen met een vrouw.
Hoezo sprookjesboek??
Landgenoten met die gristenen wordt het nooit wat........laten we zo nooit meer in de regering komen.
En al die anderen..............dat lot treft jullie ook, tenzij jullie ooit eens ophouden met liegen. -
Vroeguhh kon je met zijn allen de straat op om te protesteren tegen deze misdaden die begaan zijn tegen onschuldige slachtoffers door onze "leiders".
Nu heet dat samenzwering tegen de staat. -
Kijk, en dat is voor mij weer een rede om te streven naar een ABSOLUTE scheiding van kerk en staat! Het geloof waar deze persoon voor staat laat zulke huichelarij gewoon toe!
-
Misschien heeft Balkenende de lezing van Hans Jansen gelezen: de overbrugbaarheid tussen de Islam en het Westen:
''Er zit weinig anders op dan toe te geven dat sinds 9/11 de islam en het Westen met elkaar in oorlog zijn. Wie gaat het winnen? De islam heeft het voordeel dat het weet wat er aan het gebeuren is. Het gaat in islamitische ogen om de oude strijd tussen het huis van de islam en het huis van de oorlog. Het westen heeft het nadeel dat het zijn ogen niet kan geloven, en er moeite mee heeft toe te geven dat er iets aan de hand is. Het Westen gaat er vanuit dat wie aangevallen wordt, niet vriendelijke genoeg geweest is tegen degene die hem aanvalt. Er moet een reden zijn waarom de aangevallene wordt aangevallen. Why do they hate America. Dat een aanvaller zijn eigen redenen kan hebben om tot de aanval over te gaan, redenen waar de aangevallenen geheel buiten staat, komt bij de gemiddelde westerling niet op.'
http://hoeiboei.blogspot.com/2008/11/de-overbru... -
en hij komt er mee weg
net als het toegelaten werd dat wij betrokken werden bij OORLOG
http://www.nufoto.nl/2008/12/03/militaire-oefen...
en men kijkt er niet van op. -
Ik zie nog die genante vertoning op het witte huis voor me, met De Hoop Scheffer en Balkenende. 's-Morgens om 7 uur ontbijten met de president. En maar "ja en amen" knikken. Met zo'n Bush, die de democratie in de V.S. ondergraaft en oorlogen op basis van leugens begint om de democatie te verspreiden. Ik weet niet wat Balkenende voor belangen had om zijn vermeende principes zo te verkwanselen. Bah!! Wat een laffe vertoning.
-
#45. Amerikaanse Vlag op de achtergrond. excuus, maar toen wist ik hoe de vlag er hier bijhing.
en ze komen er mee weg. niemand gehoord die hiervoor OORLOG wilde voeren voor de As van het Kwaad.
de Nederlander maakt zich drukker over het bijklussen van een bijstands moeder dan over de kosten van het moorden in landen waar wij niets te zoeken hebben. -
Duidelijk heeft balkenende gevoel voor democratie,het kan niet zo wezen dat het uitzenden van "onze jongens" zo als hij dat graag zegt, zonder parlementaire controle kan plaatsvinden.En zeker niet als de relavantie daarvan, een politiek undercover steekspel is onder politieke partijen.
-
Als ik 'gelovig' was zoals Balkie, dan zou ik 'm toch aardig knijpen als ik voor de poort van Petrus zou staan. Ik ben toch bang dat de poort niet voor je open gaat tzt Balkie/Bakellende/Balkenbrei....
-
#46. krijg de indruk dat ze voor hun dood vergeving vragen en opgelost het probleem. ook het inzetten voor een goed doel maakt bij ouderdom is een oplossing.
er wordt veel vergeven (hier op aarde dus, straks in de bestaande? hemel is het misschien anders). -
Waar komt Bakellende in godsnaam vandaan? Ik weet wel dat hij net alsv rijwel alle presidenten een Rockefeller-leadership cursus heeft gevolgd in de VS....net als bv Braun, Verhofstad, Olmert, Karzai.....enz enz enz.....
Briljant ook hoe Balkenbende ons het Europeesverdrag/grondwet ons de strot in heeft geduwd....briljant die man.....deze man staat voor ultieme schijnheiligheid.....Waar zou Balkie ECHT in geloven? wat drijft dergelijk gristenen om ons zo structureel te verneuken....het zou mij verbazen als niet minimaal de helft pedofiel is.....verdiep je bv in meneer Demmink, the homey van meneer Donner Kebab... -
De democratie slipt ons steeds meer door de vingers. Het duidelijk nee tegen Europa en geen onderzoek naar de inval in Irak zijn duidelijke signalen hiervan.
En dat draaien we zomaar niet meer terug. Ik wist niet dat het pluche zo belangrijk is voor sommige mensen. Ongelofelijk ook dat partijgenoten tegen hun zin in mee akkoord gaan met hun leiders. Dat vind ik nog het meest ergelijke dat je je eigen mening moet inleveren.!!!! -
http://www.janmarijnissen.nl/2005/01/22/bilderb...
Bilderberg Balkenende -
Een echte dandy heer, onze premier.
Keurig kleurspoelseltje en omdat het wat anders van kleur was, een maatpak in haarkleur.
Dat is presenteren!!
Respect!!!!!!!
Geen respect had ik voor zijn gezwam gisteren, toen onze premier werkelijk kwam vertellen dat het planbureua van het CAICDA zich hadden vergist en het zoet nog ff op zich laat wachten, minder respect had ik voor de verwijfde opmerking naar een journalist die glimlachend (zijn einde aanvoelend?) nog eens vroeg naar de bekentenis van Bush en hoe het met die van Balkenende zit.
Valselijk glimlachend antwoorde Balkenende indirect, als dit gevaar er werkelijk is wil ik nog wel een periode premier blijven!
In het belang van Nederland zullen we maar zeggen!! -
Wij hadden toch zelf informatie????
Maar omdat Sadam niet wilde/kon bewijzen dat ze kernwapens hadden is er maar de beslissing genomen een oorlog te beginnnen.
Geen goed woord voor Sadam, maar volgens mij ben je nog steeds "onschuldig" totdat je schuld bewezen is!
En aangezien wij zelf informatie hadden....laat die info maar boven tafel komen....
Onderzoeken die handel, en laat die mensen daar de boel zelf opknappen, wij in het westen hebben ook redelijk wat oorlogen moeten voeren voordat er een democratie kon ontstaan.
Maar waar een democratie uiteindelijk tot toe leid? Geen idee,...maar vooralsnog wordt het steeds minder.... -
Doofpot!!
-
Beerput !
-
Ik vraag me af hoeveel doden er moeten vallen en hoeveel oorlogen er gevoerd moeten worden tegen Islamitische landen voordat de mensen het in de gaten hebben dat wat hier allemaal gebeurd onder hun eigen ogen allemaal bedrog is van de hoogste orde.
Bekijk de beelden er maar op na van de Amerikaanse leugenaars, met hun zogenaamde: "We have solid proof that Irak has nuclear weapons of mass destruction and that they are going to use them against Americans".
Mag ik graag ÉÉN van die wapens zien? Eentje maar, niet allemaal, gewoon 1 miezerig wapentje. -
Zeg JP, je bent toch een echte democraat?
Maar niet heus, je belazert de bevolking en de Kamer over de oorlog in Irak! En wilt niet dat dit aan het licht komt.
CDA = Christen Dictatoriaal Afgaan! -
en dan hebben we het nog niet over de onrechtmatige bezetting van Afghanistan
-
Overigens zijn we op valse gronden betrokken in nóg een oorlog: Afghanistan.
Wie denkt nog dat het 'schrikbewind van de Taliban' de reden is van massale westerse aanwezigheid? En natuurlijk moet ook deze beerput gesloten blijven.
De huidige generatie regenten kenmerkt zich niet alleen door hun valse leugenachtigheid maar vooral door een volstrekt cynische houding t.o.v. de eigen bevolking.
Maar zolang wij slechts wat mopperen kunnen zij hun gang gaan en hebben wij de leiders die we verdienen. -
Deze achterbakse loeder (zogenaamd christen) vreest voor het feit dat heel Nederland zal weten dat hij akkoord ging met het gebruik van depleted uranium (verarmd uranium) in wapens, bommen en kogels etc. Dit is een gif van het érgste soort, dat mensen ver in het nageslacht nog heel, héél ernstig verminkt..
Die foto's van de nog levende slachtoffers moet je ook NIET op je nuchtere maag zien of vlak voordat je gaat slapen. Softenon-foto's verbleken er werkelijk bij. -
Onbegrijpelijk dat dat zwakzinnige zootje politici niks tegen Balki weet in te brengen in deze kwestie. De meerderheid van Nederland wenst duidelijkheid, de meerderheid als in democratisch gezien ons recht, maar nee hoor, de zwakste schakel de PvdA kwam voor de zoveelste keer terug op haar kiezersbelofte en hoppa, weg meerderheid om te onderzoeken met welk recht wij Nederlanders mede-schuldig zijn gemaakt aan de dood van duizenden en nog eens duizenden..... En wat doet Balkenende's broer Roland toch als directeur van het Amerikaanse olie-bedrijf Tenaris met de wetenschap dat zijn broer mede-verantwoordelijk is voor de inval in 1 van de rijkste oliestaten? En de inval in het meest belangrijke land voor een oliepijplijn vanuit de Kaukasus, Afghanistan. Het zet me wel aan het denken...
Als je niet wilt dat er een onderzoek komt en je doet er zoveel moeite voor omzelfs een partij er mee om te kopen dan heb je wat te verbergen. Dus, WAT heeft balki te verbergen? Waar rook is.... -
Als een burger opkomt voor zijn privacy, zegt Balkenende:
heb je wat te verbergen? -
Er zijn nog maar twee onderzoekers praktiserend in Nederland.
Peter R en de inspecteur der directe belastingen!
En de snotaap Balkenende zal zijn internationale pers opleverende maatje in het Witte Huis nimmer afvallen.
Wat doen we met die marionet? -
Balkenende dient als oorlogsmisdadiger tercht te staan; er is al meerdere malen tegen hem gedaan inzake de Irak-oorlog:
http://madbello.nl/?p=460
http://www.hetbeklag.nl/de_kwestie_Balkenende.pdf
http://www.pzc.nl/regio/walcheren/2062197/Aangi...
en zo zijn er nog vele webpages te vinden als je googlet op "balkenende, aangifte irak"
Aan de hoogste boom met dat zooitje haagse geteisem (spreekwoordelijk natuurrlijk meneer Balkenende cs ;)).
Ik denk dat in Scheveningen het celletje naast Karadciz wel passend is... -
Ik ben bang dat hij hier voor niet gestraft zal worden, maar het enige dat ik hoop, is dat de Christenen in Nederland, zo verstandig zijn om in ieder geval niet meer op deze partij te stemmen, omdat als er echt goede Christenen zijn zij zich zouden moeten schamen, om zichzelf nog achter deze CDA te willen scharen, en daar mee, dus hun medewerking geven aan deze huichelpartij.
Wij kunnen hem niet straffen, dat kan alleen de Christelijke achterban, die met een zuiver geweten blijk kunnen geven, zich niet meer te herkennen in het huidige gedachtengoed van deze CDA.
Daarom aan de goede Christenen stem niet meer op het CDA. -
#45
zie de link in #12 -
We kunnen alleen massaal anders gaan STEMMEN!!!!!!
...en dan nóg!!
Het is zóóóó in en in triest, dat zelfs in het stemhok, de meesten het nadenken niet meer kunnen en dat hok zien als een gevangenis waar ze zo snel mogelijk uit moeten hollen,........dus drukken ze op de meest voor de hand liggende knop!
....de verkeerde.... -
Vrije Universiteit van Amsterdam.
Roland Balkenende is Director of Tenaris Process and Power Plant Services. He graduated from the Vrije University, Amsterdam, The Netherlands, in Operations Research and Econometrics and received his MBA from the Graduate School of Management in The Netherlands. He started his career in the airline industry with KLM. He then joined the pipe industry in Van Leeuwen Pipe and Tube. In the course of his 17 years with Van Leeuwen, Mr. Balkenende assumed various positions and became Executive Director of the Board of the Van Leeuwen Group. In 2000, he started his own consultancy company, advising international corporations on E-Business strategies. Tenaris was one of his clients and, in early 2001, Mr. Balkenende joined Tenaris. -
@Willem80
Ik zie niet wat zijn geloofsachtergrond direct te maken heeft met zijn manier van handelen.
Een goede christen zou tenminste principes hebben, deze heb ik bij onze, we hebben niks anders Minister President nog niet ontdekt.
De glijer/opportunist doet weinig anders dan woordvoeren voor het kabinet, verder kijt íe alleen maar in de agenda of er nog ergens een groepsfoto in Europa moet worden gemaakt. mooier nog, in Amerika !
"Dag mam, heb je me nog op tv gezien? "! -
@70
Om te beginnen, praat hij altijd over Normen en Waarden, dan bedoelt hij toch echt de Christelijke Waarden en Normen, gezien zijn eerdere uitspraken zonder geloof kan ik niet functioneren, hij heeft inmiddels bewezen dat het hem met zijn geloof ook niet al te best afgaat.
Ten tweede is hij mede verantwoordelijk voor alle privacy schendingen voor de Nederlandse bevolking, en mede verantwoordelijk voor alle verboden die in zeer korte tijd elkaar snel op volgen.
Rookverbod, Coffeeshopverbod, Wietverbod, Paddoverbod, enz en dat allemaal onder het mom van zijn gereformeerde Normen en Waarden.
Als jij het anders ziet ik vind het prima. -
Haha, over normen en waarden gesproken! Maar genoeg gelachen, deze man gaat over lijken het is oppassen geblazen.
-
Schande!!
-
Wat was dat ook alweer in de verkiezingstijd met transparantie van de overheid? Ik vind het kabinet Balkenende alles behalve het toonbeeld van transaprantie.
Ik heb de hoop dat men bij de komende verkiezingen eens wat kritischer luisterd wat men wel niet allemaal te pas en te onpas belooft als we maar op hun zielige persoontje stemmen... Er zou een wet moeten komen die overheden verbind aan hun woord, de overheid zou er voor ons moeten zijn niet tegen. Ook zou de 1e kamer veel daadkrachtiger haar stem moeten doen laten gelden.
De overheid dient gecontroleerd te worden, niet wij. -
Bedankt PvdA! Kansloze partij die keer op keer weer haar verkiezingsprogramma verloochend. Van het CDA verwachtte ik niets anders dan arrogante machtspolitiek!
-
PvdA is geen moer beter dan CDA. Al met al hypocriet.
-
Bedankt CDA en PVDA! Prettige kerst alvast.
-
Waarom zou balkenende er zo veel voor over hebben om dit onderzoek te voorkomen?
Als hij niets te verbergen zou hebben........... -
Nu maar hopen dat wij hier betere stemmachines hebben als in de VS
http://video.google.com/videoplay?docid=5508648... -
Ik begrijp nog steeds niet waarom men geen begrip kan tonen voor het verzet in Iraq? De Irakezen hebben het recht om hun land te verdedigen en dat weet iedereen ook!
-
Nu Balkenende nog.
http://www.nujij.nl//bush-betreurt-foute-inlich... -
Met welk democratisch recht kan B. blijven weigeren. Weet iemand dat ? Nooit meer praten over democratie in Nederland; nederlandse democratie is net zoals bijna alles in dit land nep; een soort economische oligarchie is altijd verkocht als parlementaire democratie; Nederland heeft altijd al een hele speciale vorm van democratie gekend. Democratie voor de economische en bestuurselite.
-
#82
we leven in een monarchie, niet in een democratie. -
Wel heel veel tamtam om een flauwekulonderzoek naar het gebruik van thinner bij de renovatie vh Catshuis maar géén onderzoek naar de aanleiding van een halve wereldoorlog met méér dan een miljoen doden (= 100 voetbalstadions met mensen) een veelvoud aan verminkten, vele mismaakt geboren babies en miljoenen mensen in rouw, angst of op de vlucht!!! En nog durven de Balkenende kliek zich in het openbaar te vertonen!
-
ja hoor sammi, 80 dat weten we het zijn echte integere verzetsstrijders, die achteloos mensen de keel afsnijden, weet je wat, ga daarheen en neem dat zooitje amerikahaters met je mee!
-
De enige held die Nederland gekend heeft in de politiek PIM FORTUYN, die zei: "we gaan géén bommen gooien op landen" DIE hebben ze gedemoniseerd en het zwijgen opgelegd met alweer het valse smoesje dat hij een gevaar voor Nederland zou zijn! Ze bedoelden natuurlijk dat Fortuyn een gevaar voor hùn macht was, voor hùn JSF, voor hùn privatiseringsspelletjes en hùn oorlogspolitiek! Nederland is juist nu door hen in gevaar!
-
@ #75 en #76 : Even voor de duidelijkheid: niet de PvdA maar het CDA en de VVD hebben Nederland tegen de wens van een meerderheid in een VN-mandaatloze invasieoorlog gestort. Linkse partijen waren daar toen tegen, inclusief de PvdA. Als jullie nu met z'n allen hadden gezorgd dat PvdA bij de laatste verkiezingen had gewonnen van het CDA, had Balkie nu anders gepiept. Maar er is nog hoop: in de Eerste Kamer kan men - de PvdA plus de rest - alsnog besluiten Balkie en co ter verantwoording te roepen.
-
"De enige held die Nederland gekend heeft in de politiek PIM FORTUYN, die zei: "we gaan géén bommen gooien op landen" "
Dat riep de hele Tweede Kamer toen dat besluit genomen werd, behalve CDA, VVD en LPF! Sodemieter op met je zogenaamde 'held'. Ik ben blij dat die theatrale relnicht geen optredens meer verzorgt, want die had het al ver voor de verkiezingen op een akkoordje gegooid met Balkenende! -
@SAMAH_+_ADIAQ-LA #80 Ik begrijp nog steeds niet waarom men geen begrip kan tonen voor het verzet in Iraq? De Irakezen hebben het recht om hun land te verdedigen en dat weet iedereen ook!
De Irakezen verzetten zich héél goed voor zover dat mogelijk is tegen vette impotente Amerikanen die onder hilarisch gelach en gejoel vanuit de lucht hun 'doelen' extermineren, beter dan de Serviërs daar hoor je weinig meer van. -
zeg cool, gezien je tekst(en) lijk je me trogodyte te zijn, dol op rusland en blind voor diens feilen.
-
", beter dan de Serviërs daar hoor je weinig meer van."
Nou, dat zou ik niet te hard roepen: die loosers stropen nu met hun kindertjes Limburgse woningen af. -
@85
Bush zei met een dreigende taal in 2002: ''Of je bent voor ons of tegen ons''.
Bush heeft niet eens een derde optie aangeboden waar Islam en elke intellectuele mens een voorstander van is namelijk neutraliteit.
Daarom voel ik als moslimzijnde noodgedwongen dankzij Bush die mij en vele ''radicalen'' heeft opgehitst om een partij te kiezen en dat is die van de Mujahideen (Moslimstrijders, verdedigers van het geloof) wat voor jullie natuurlijk als het kwade extremisme wordt beschouwt. Ik kan er niks aandoen, het liefst wil ik vrede maar dat word aan mijn broeders in Irak of Afghanistan niet gegund. Dus hun zullen het initiatief niet nemen om vrede aan te bieden maar, dat moeten jullie eerst zelf doen zoals de Koran mij leert (8:60, 4:90). -
@JML #88 "Linkse partijen waren daar toen tegen, inclusief de PvdA."
Ben je vergeten hoe Wim Kok met zijn gezicht onder de amerikaanse stront, samen met Groen-Links maandenlang Servië heeft gebombardeerd naar aanleiding van valse en gefantaseerde motieven?
De LPF van Pim Fortuyn zou niet aan de oorlog tegen Irak deelgenomen hebben, dat kwam door NATO/JSF-liefhebber Matje Herben die het ná Fortuyn overnam, de sukkel. Holbrooke heeft nog (tevergeefs?( gelobbied met Fortuyn. -
(8:61, 4:90)
-
@JML #91 "...die loosers stropen nu met hun kindertjes Limburgse woningen af."
Dat zijn voornamelijk Albanezen en Bosniërs die toen onze luchtmacht mochten lenen van Wim Kok en Dutchbat ter beschikking kregen tijdens hun poging een eigen onafhankelijke islamititische staat te stichten ten koste van het christelijke Servië. En als er Serviërs bij zijn is het heel begrijpelijk dat ze revanche nemen voor maandenlange NATObombardementen. -
Balkenende vindt alles dat het volk (zijn werkgever...) wel nodig vindt niet nodig.
Niets nieuws onder de zon. Arrogantie ten top. Hij is daar dan wel weer erg consequent/consistent in. Er gebeurt alleen maar wat hij en consorten en vriendjes nodig vinden. Punt. -
Probeer je nu via een Servische tijdmachine Kok in 2002 op te laten draven? Ik krijg sterk de indruk dat een van de bommen te dicht in jouw buurt terecht is gekomen.
"De LPF van Pim Fortuyn zou niet aan de oorlog tegen Irak deelgenomen hebben, "
Dat is puur gespeculeer, de feiten liggen anders.
"dat kwam door NATO/JSF-liefhebber Matje Herben die het ná Fortuyn overnam, de sukkel. "
En wie heeft die Klu-fanaat binnengehaald? Pimmete horlepiep himself.
"Holbrooke heeft nog (tevergeefs?( gelobbied met Fortuyn."
Of dat tevergeefs was, weet niemand zeker, behalve Holbrooke en co. -
@SAMAH_+_ADIAQ-LA #92 "..om partij te kiezen en dat is die van de Mujahideen"
Ik wens jullie veel succes in het Midden-Oosten, maar niet hier in Europa, op de Balkan en vooral niet in Nederland. -
Cool Memories /Troglodyte/Troglo: ik laat je fijn in je Servische soep gaarkoken. Veel plezier met het projecteren van je oorlogstrauma nog.
-
Nederland heeft geen andere keuze dan achter de grote jongens aan te huppelen.
Een onderzoek is inderdaad niet nodig.
VS - Liegt (zoals gewoonlijk)
GB - Volgt (zoals gewoonlijk)
FR - Sceptisch tegenover de VS (zoals gewoonlijk)
NL - Gaat waar de meute gaat (zoals gewoonlijk)
Conclussie:
Nederland heeft gereageerd conform zijn status: Klein met een drang om opgemerkt te worden op internationaal niveau. -
@89
Amerika zonder al hun hightech apparaturen zouden ze helemaal niks voorstellen. -
@JML #88 "Ik ben blij dat die theatrale relnicht geen optredens meer verzorgt."
Fortuyn begreep tenminste de Nederlanders en verpakte de inhoud in een artistieke vorm. Een premier, het gezicht van Nederland moet niveau, karakter, visie, begrip, openhartigheid en stijl hebben en daar ontbreekt het Balkenende en de rest van zijn achterkamertjes-kliek volledig aan! -
Ik weet zeker dat Bush en Blair het met Balkenende eens zijn. Des te meer reden om juist dat onderzoek te verrichten.
-
Bush, Blair, Balkenende, Bos, Ballin.
-
Bush heeft het zelf toe gegeven dat het een groe fout was om Irak binnen te vallen.
dan vraag ik mezelf af wat alle troepen die niet uit Amerika of UK komen , wat die daar nog doen... ?
laat Amerika het maar lekker zelf oplossen , Europa moet niet alles nadoen wat Amerika doet , je hebt gezien waar dat toe heeft geleid , Madrid en Londen... -
@Mocro-023 "dan vraag ik mezelf af wat alle troepen die niet uit Amerika of UK komen , wat die daar nog doen... ?"
Het kan nog gekker: Verhagen roept zelfs op om méér militaire activiteit van de coalitie in de rampgebieden om de VS te helpen!! -
@106 die CDA fundi's sporen al helemaal niet ja.
die Verhagen weet niet waar die aan begint...
zeker onder druk gezet door Amerika met de JSF gedoe...
eigenlijk horen de troepen van Amerika en UK daar ook niet , maar hun hebben een oorlog geforceerd en een onstabiele land ,dat verkeerd in een burger oorlog.
dus Amerika en UK mogen het ook zelf gaan oplossen ,en de rest moet zich gewoon terug trekken en achter over leunen hoe ze Amerika en UK het gaan oplossen... -
@vlunkk #83 "we leven in een monarchie, niet in een democratie."
De monarchie als klassieke macht, heeft hier weinig mee te maken. We leven in een republiek die de republikeinse waarden en normen zoals die geformuleerd zijn sinds de Franse Revolutie over de hele wereld te verspreiden.
Verschilt niet veel van die andere grote politieke systemen als het nazisme en communisme. -
Waker worden!!!!!
16 minuten van je tijd... meer niet!
http://www.youtube.com/watch?v=P772Eb63qIY&eurl... -
#104
vergeet Brown niet -
#108
republiek?
Maar dan wel een met wekelijks overleg tussen het "slechts symbolisch" staatshoofd en de premier en als lid van de Raad van State, met zoonlief en schoondochter in het belangrijkste adviesorgaan van de regering.
Ze hebben daarin officiëel geen stemrecht. -
Bush, Blair en Balkenende voor het internationaal gerechtshof en dan een paar jaartjes survivalen op Guantánamo, misschien dat ze dan ontdekken wat liefde is? Of juist niet is?
Vreemd dat mensen die zeggen god te volgen en dus uit liefde te handelen als de duivel te keer gaan.
Misschien is het beter dat ze 10 jaar van hun leven in gaan zetten voor werkelijke liefde en de slachtoffers van hun handelen direct gaan ondersteunen om te zien wat ze hen en de wereld aangedaan hebben.
LOVE & PEACE MAN -
hoe durft die lul
-
@Klaasss #50 "Waar komt Bakellende in godsnaam vandaan? Ik weet wel dat hij net alsv rijwel alle presidenten een Rockefeller-leadership cursus heeft gevolgd in de VS....net als bv Braun, Verhofstad, Olmert, Karzai.....enz enz enz..... "
...en net als Blair en Sarkozy. Je wordt dan door de grote bankiers klaargestoomd om het simulatiespelletje mee te spelen, dwz hun belangen wereldwijd te dienen en de nationale bevolkingen aan het lijntje en voor de gek houden.
http://exchanges.state.gov/ivlp/ivlp.html -
@Hotbos #100 "Nederland heeft geen andere keuze dan achter de grote jongens aan te huppelen."
Hoezo? Is "nee" zeggen zooooo moeilijk dan? Zwitserland doet toch ook niet mee en is internationaal niet onbelangrijk! -
Grappig hoe woorden als 'besluitvorming' tegenwoordig worden gebruikt als eufemisme voor het woord 'LEUGENS'.
Balkenende: Onderzoek leugens oorlog Irak niet nodig.
En dan zijn er nog mensen die denken dat Balkenende & Co niets te verbergen hebben....
Alleen gezond verstand en logica zijn nodig om het licht te zien in deze.... -
Dit is een graaiers conclusie BOS/BAKKIE en en en en en en en en ene
Fijn..morgen +4 graden en twyti wint gtst oid.
NL - Gaat waar de meute gaat (zoals gewoonlijk) -
Het gaat ooit een keer gebeuren dat het onderzocht word.En balkeneinde zal zich moeten verantwoorden voor zijn daden.
-
Vraag het volk of ze een onderzoek willen.
-
Balkenende neemt ons in bescherming opdat wij niet te veel weten zodat we later kunnen zeggen" Wir haben es nicht gewusst"
-
Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaald hem wel
-
Vanaf het begin van de oorlog heb ik gezegd, dat het om heel andere redenen gaat. Het olieprobleem komt mijnsinziens op de derde plaats.
De dreiging van Israel door Irak was een van de hoofd redenen en de Moslimpopulatie die schrikbarend groeit. Beiden onderwerpen zijn onbespreekbaar.
Dus gebruikt onze MP. dat Sadam H. de VN-resolutie naast zich neerlegt.
Het is onjuist dit als argument aan te voeren. Israel doet niet anders, door steeds VN resolutie te overtreden cq niet uit te voeren.
Heel vaak zijn het mannen die oorlogen voeren, de oorlog was bedoeld om het land te ontmannen. Ga even na 500.000??? Irakese mannen dood. Zij waren gemiddelde 4 kinderen waard. Onze MP wist dat er geen massavernietigingswapen waren en dat het niet om het overtreden van de VN-resolutie. Dit is genocide, het uitroeien van de cultuurdragers.
Als (on) beschaafde natie is een proces op zijn plaats. -
@issa
Israel moord niet hele dorpen uit met gifgas.
Israel vormt geen bedreiging voor haar omgeving.
Israel heeft een democratisch gekozen regering.
Laatste telling Iraqi Body Count org minder dan 100.000 doden sinds de inval. -
Alzo sprak Balkie ,de buikspreekpop.
Er zit een elleboog diepe vuist in.
Daarom kijkt hij ook zo benepen uit z,n gluipoogjes.
Maar ik denk dat het niet goedkomt.
Deze gevaarlijke pop is onze Chuckie. -
@ 124:
" Israel vormt geen bedreiging voor haar omgeving."
Irak vormde geen bedreiging voor haar omgeving en zeker niet voor de VS. -
Ik heb jaren in Israel, Libanon ,Jordanie Egypte enzo gewerkt.
De mensen daar kunnen prima met elkaar dor 1 deur.
Helaas ,maken hun politieke leiders[net als hier] dat onmogelijk. -
Natuurlijk vindt dat stuk stront dat onderzoek niet nodig.
-
Alsof het niet voldoen aan alle eisen van de VN een massaslachting onder de bevolking zou kunnen rechtvaardigen.
Er waren ruim voldoende signalen van VN-veldwerkers, dat er geen WMD wapens meer waren in Irak. Dat was namelijk het excuus dat werd gebruikt om het land binnen te vallen.
Ook westerse veiligheidsdiensten geloofden er niet meer in. Er was dus alle reden om niet mee te doen aan zo'n illegale actie, in strijd met internationaal recht en zelfs in strijd met het handvest van de VN. -
Irak aanval was crimineel, de steun dus ook. Balkenende heeft ons onder valse voorwendselen in die oorlog getrokken, en zo Amerika zijn "coalitie van goedwillenden" gegeven.
coalitie van willoze waren we. en blijven we zolang dit niet onderzocht wordt. -
@130:
" "coalitie van goedwillenden"..."
Goedwillenden ?
Coalition of the willing: ik zou zeggen "coalitie van maar al te graag willenden".
Maar goed, we denken er hetzelfde over, jwfo. -
Door Cool Memories/Troglodyte/troglo: "Fortuyn begreep tenminste de Nederlanders en verpakte de inhoud in een artistieke vorm. Een premier, het gezicht van Nederland moet niveau, karakter, visie, begrip, openhartigheid en stijl hebben"
Spreek alleen voor jezelf. 'De Nederlanders' als groepsaanduiding is een regelrechte falsificatie. JIJ voelde je misschien 'begrepen' door Fortuyn, IK en veel anderen niet. Verklaar JIJ jezelf tot zijnde representatief voor 'De Nederlanders', maar mij niet? Belachelijk natuurlijk.
Het soort 'begrip tonen' door Fortuyn, is een klassieke, bekende truc zoals die door alle populistische en nationalistische politici, 'Volksleiders' onder de politieke 'nieuwkomers' gebezigd werd en wordt. eerst sterk gevoelens van onvrede creëren dan wel aanwakkeren, problemen opblazen, en vervolgens voor de groep 'ontevredenen' (die dan zogenaamd 'Het Volk' representeren) begrip opbrengen, zeggen dat jij als enige voor deze 'verdrukten' (de 'hardwerkende oplettende belastingbetalende burger', het 'échte Volk' dat hogere rechten heeft dan die daar niet bij horen) op zal komen. De bestaande bestuurders uitmaken voor 'regenteske kliek' die voor ál de benoemde problemen schuldig zijn en vervolgens beloven ze opzij te zetten en voor alle grote gerezen problemen op wonderbaarlijke snelle oplossingen door te voerren, als Het Volk de Grote Verlosser hem maar hun mandaat geeft. Zo probeerde Fortuyn, zo deed en lukte het een geboren Oostenrijker het in de jaren dertig in Duitsland en zo zijn er nog talloze andere voorbeelden van dit bekende mechanisme aan te wijzen.
Wat jij 'artistieke vorm' noemt, noem ik een theatrale/hystrionische persoonlijkheid, met labiele en vileine tendenzen.
'het gezicht van Nederland moet niveau, karakter, visie, begrip, openhartigheid en stijl hebben'.
Het niveau en karakter van Fortyun hield in puberaal met modder gooien, beledigen, en dan zich snel beledigd voelen. Zijn 'visie' bestond deels uit het opdienen van opvattingen en inzichten van anderen alsof hij ze zelf had bedacht, daarmee open deuren intrappende, en anderzijds uit een rare mix van katholieke, seksueel-perverse, aristicratische, islamfobe, tweespalt bevorderende opvattingen, overgoten met ouderwets naar binnen gekeerd nationalisme en doorasemd met een achterlijk melancholische jaren vijftig lucht. De openhartigheid van Fortuyn over zijn persoon(lijke leven) was enerzijds een noodzaak, omdat hij anders een gemakkelijke prooi zou zijn, wanneer zijn politieke tegenstanders zich zouden gaan bedienen van dezelfde persoonlijke, op de man spelende aanvallen en moddergooisessietactieken als die Fortuyn zelf voortdurend hanteerde. Anderzijds koketteerde hij ook graag met zijn 'anders en stout zijn' en dit exhibitionisme hielp hem zichzelf de gezochte status van 'outsider' aan te laten meten. Openhartig was Fortuyn niet altijd, ook hij deed aan achterkamertjespolitiek. Met Balkenende/CDA had hij het al op een accoordje gegooid de pijlen op Paars, met de grote PvdA en de VVD te richten, en Balkenende/CDA te sparen. Balkenende zou zich in omgekeerde richting dan onthouden van aanvallen op Fortuyn. Spelletjes en tactioek dus, om met het CDA aan de macht te komen. De enige authentieke en juiste visie die Fortuyn had, was het besef dat hij vlak voor de verkiezingen kreeg, dat zijn ambities bewaarheid zouden worden, maar tegelijkertijd door zijn eigen succes politiek ten onder dreigde te gaan, c.q. door de mand zou gaan vallen, omdat hij met de LPF een groot monstrum had gecreërd dat wellicht een groot deel van de Tweede Kamer en de volgende coalitie zou bezetten. Een regering waaraan hij mogelijk als premier daadwerkelijk leiding aan zou moeten geven en alle beloftes zou moeten inlossen. Hij wilde stoppen, maar werd overgehaald dat niet te doen. Door...zijn chauffeur.
Wat 'stijl' betreft: Fortuyn had uiterlijk slechts een later aangemeten dandy-stijl, die een air van kwaliteit en importance moet uitstralen (net als bij al die andere mannetjes die wekelijks bij speknek Harry Mens' 'Business Class' langs komen om zichzelf te promoten), maar die haaks stond op zijn puberale recalcitrante gedrag en persoonlijkheid. Kijk ook naar Fortuijn in de jaren zeventig en tachtig, in spijkerbroek, leren jack en baard, de Marxist. Al draagt een aap een gouden ring.
De door jou gezochte eigenschappen zijn op zichzelf natuurlijk gunstige, maar veel eerder van toepassing op iemand als Barack Obama, die nooit vilein op de man speelde, maar vergeleken met hem totaal niet op de socioloog-clown met zijn hondjes, c.q. De Kale Verlosser. -
maar weer eens een wiki-link:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Irakoorlog#Redenen...
quote
Redenen oorlogsverklaring
Voor de noodzaak om Irak binnen te vallen werden de volgende reden aangedragen:
Irak zou in het bezit zijn van massavernietigingswapens;
Irak zou het internationale terrorisme steunen, met name Al Qaida;
Saddam Hoessein zou zijn bevolking onderdrukken en vermoorden en moest daarom verwijderd worden;
Saddam Hoessein steunde het zelfmoordterrorisme tegen Israëliërs. Nabestaanden van zelfmoordterroristen kregen van Saddam een financiële tegemoetkoming;
Saddam Hoessein negeerde keer op keer allerlei resoluties van de VN-veiligheidsraad.
Vanuit het oogpunt van rechtmatigheid is uiteindelijk geen van de bovenstaande argumenten overeind gebleven, doordat er geen bewijsgrond voor was. Overigens betekenden ze geen wettelijke rechtvaardiging voor het schenden van de soevereiniteit van een erkende staat. Er is geen bewijs gevonden voor een relatie tussen de Iraakse regering en Al Qaida. Het onderdrukken van een bevolking door een regering geldt binnen de internationale politieke traditie als een 'binnenlandse aangelegenheid'. Israël heeft de VS nooit verzocht om een inval in Irak en evenmin was er sprake van een oorlog tussen Irak en een bondgenoot van de VS. De Veiligheidsraad heeft geen goedkeuring verleend aan de inval en zou dat waarschijnlijk ook niet hebben gedaan wanneer het voorstel ter stemming was gekomen (Frankrijk zou vrijwel zeker een veto hebben uitgesproken). Een resolutie van de Veiligheidsraad zou echter niet per definitie rechtmatigheid creëren in het licht van de actuele internationale wetgeving. Het negeren door Irak van de resoluties is evident en erkend omdat er resoluties zijn aangenomen ter bevestiging hiervan, de sancties die aan deze resoluties zijn verbonden waren voor de inval echter altijd beperkt tot economische boycot.
unquote -
Hier heb ik nog niemand over gehoord:
http://timesofindia.indiatimes.com/articleshow/...
http://www.dailymail.co.uk/news/article-484162/...
Bush (met de VN) had de oorlog kunnen voorkomen met 1 miljard dollar, i.p.v. 1, 5 miljoen levens en honderden biljoenen dollars te verspillen. -
Zullen we een Poll houden ? Vervolging : voor of tegen ?
http://www.geenstijl.nl/paginas/jeroentje.html -
voor.
-
@Dirty04
Recht wordt nimmer gesproken op basis van het getal maar op basis van feiten!
Iedereen die een stem zou geven op zo'n poll (voor of tegen) spreekt in feite zijn/haar minachting uit van rechtspraak zonder aanziens des persoons. -
@137:
tis wel goed:
die oorlog is zeker niet begonnen op basis van feiten. -
Balkenende: Onderzoek besluit onderzoek oorlog Irak niet nodig?
Het is zijn persoonlijke mening en vandaar dat hij persoonlijk moet vervolgd worden. Ik heb hem vaak horen zeggen tegen andersdenkende in de II-e kamer dat het hun persoonlijke mening is; helaas al die fractievoorzitters spreken namens en door de fractie genonmen besluiten (behalve Rita misschien), maar hij spreekt namens Nederland en altijd dat wat hij er zelf van vindt en niet hoe Nederland daar over denkt. Immers, hij vindt ook dat een referendum niet nodig is (in Nederland wordt het volk vertegenwoordigd door de partijen die namens het volk spreken). Dat deze situatie lang geleden was te handhaven, is ook niet helemaal waar, hoeveel kabinetten zijn er niet omgevallen? Wij leven in een digitale tijdperk waar de informatie vaak na paar uur voor handen is, daar moet je adequaat op kunnen reageren; dus weet je ook binnen één dag hoe andere partijen het over denken, maar bij zo onomkerbare gebeurtenis als een oorlog, weet je niet hoe het volk over denkt? Dus, een referendum is een pré. Als we allen gelijke rechten hebben, dan hoort men een Irak tribunaal te openen en dan hoort Balkenende consequentie te dragen. Als hij een super-recht heeft, dan staat hij buiten de besluiten van rechts-stelsel en de rechten van de mens.
Ik lees hier alleen maar goed bedoelde opinie en heb de indruk dat men zich erg schaamt en machteloos is, om alle onschuldig doden in Irak en elders. Ik hoop dat de schuldgevoe verdwijnt als men niet meer gaat stemmen op de huidige politieke partijen (voraal de linkse die ons het referendum en openhied over de Irak hadden beloofd). Inmiddels is het gebleken dat ze het niet kunnen waar maken en dat het ze alleen maar om stemgewin gaat). Ik ga hier er niet op in ik geef maar één voorbeeld (zie van Bommel met de grote bek, dat actief lid is van NAVO). Niet meer stemmen op leugenaars en vooral niet volgend jaar voor EU verkiezingen. Dan heb je ook minder schuldgevoel. Alle landen die toegetreden zijn (hadden de gevraagde norm van 3 % niet bereikt); ze zijn nu nog armer dan vorheen en hebben enkele rijke landen ook in de put meegenomen. Het gaat de EU om de grenzen en de macht van NAVO. Al blijft de EU bestaan, dan zullen er nog minder rechten voor de individu aanwezig zijn. Inmiddels vindt een privacyschending plaatst, maar het kan nog meer worden en legaal.
In plaats om een betere levens-standaard / scholing te bereiken, gaat men steeds meer egaliseren (globaliseren) en naar beneden stellen. Wie wordt daar beter van (niet de intellectuelen, maar ook niet laag opgeleiden; die moeten werkloos toekijken hoe hun banen vervangen worden door het buitenland).
Ging je hier in protest, verhuizde men gewoon naar het buitenland. Maar nu het blijkt dat de winst verzonnen was (opgegaan naar god, verdampt, virtueel geworden is) keert men weer terug om eigen handje op te houden bij de Nederlandse staat. Het was toch een goed idee, het globaliseren. De vrouwen hebben net zoveel rechten als in 1950. De gelovige scholen bloeien met hun indoctrine meer dan ooit. Immers, zonder de burgers te vragen gaat men middeleeuwen subsidiëren, zodat de vrouw onderworpen blijft aan het gezag van artefact (god) die de macht van een man, legaal stelt boven de vrouw.
Het kan niet op. Wanneer gaat men ook andere indoctrine op scholen toepassen om eigen aanwinst te kweken voor eigen indoctrine en politieke stroming.
Ik zie Balkenende versterkt door de oude machocultuur alsmaar doorgaan. Hij bedient zich met macht die door de "grijze" macho's alweer in de zadel wordt gehouden. Een schande als je de foto's ziet van een bijeenkomst; of het om de EU, NAVO, VS of wat voor heersende macht gaat, dan zie je alleen maar dikke pensen van kale en grijze mannen koppen (wel dan niet beschuldigd van misdaden tegen de menselijkheid of kindermisbruik). Het is walgelijk voor woorden. Wanneer gaan ze in de klas tegen meisjes vertellen dat hoe goed ze ook hun best zullen doen en hoe beter ze zullen zijn dan hun mannelijke medeleerlingen, nooit zullen ze bij de machtige top iets betekenen. Het is dan ook beter dat ze een huishoudelijke richting opgaan.
Niemand hier op "Nu jij" moet zich schamen voor deze smeerlappen, maar kom wel met een degelijke oplossing. Ik wil een comité beginnen, kom met een idee; alleen maar klagen, helpt niet. Ik denk aan bijv. Nederland voor secularisatie te beginnen op scholen a la Frankrijk. -
@139:
op welke partij moet men dan stemmen, volgens jou ? -
@Gé, zolang je achteraf geen schuldgevoel krijgt, mag je alles stemmen; het liefst geen fictie of artefact. Wij moeten eerst zien uit de middeleeuwen los te komen en het onderwijs en de gezondheidszorg vrij te maken van indoctrinatie; zo snel mogelijk.
-
@141:
Cirus,
laat ik het zo zeggen, ik heb niet op één van de partijen die nu de coalitie vormen gestemd.... ik heb ook niet op SP gestemd, maar vind het wel schandalig dat zij uit de coalitie zijn gehouden, omdat zij de partij waren met de grote winst. -
Over Pim Fortuyn: Als je met het politieke spelletje meedoet, wordt je over het algemeen toch niet vermoord?
On topic: En Balkenende ; Tja, kijk waar hij lid van is. Hij hoort, net zoals Verhagen, Het Koninklijk Huis, en Royal Dutch Shell, onder andere, bij Bilderberg en andere groepen. Bush, Balkenende, VN, etc horen, voor het grootste deel, allemaal bij elkaar.
En inderdaad is het een goed punt: Ons willen ze wel controleren en wij burgers moeten meer en meer aantonen dat wij goede burgers zijn, onder het mom 'als je niets te verstoppen hebt..'; hetzelfde geldt evengoed voor Balkenende en de rest, natuurlijk!
Maar besef wel; Zo lang wij, burgerrs, NUjij'ers, internetters, etc niet eisen voor de feiten,staken, in ongeweldadig verzet komen, dan kunnen we ze hopelijk WEL voor het gerecht slepen.
Jammer genoeg weet ik dat dat moeilijker is dan gezegd. (Baan verliezen door politieke overtuiging, onder andere). -
@Cirus
Als ik jouw en andere meningen hier hoor dan zit je voor 95% op de lijn van Wilders.
Geen EU
Referendum
Mediacontrole door overheid stopzetten
Islamscholen weg -
@144 ik weet niet wat Wilders in zijn partijprogramma heeft staan; ik kom daar nooit, jij dus wel? Misschien ben ik inmiddels machteloos geworden (dat krijg je als je vele jaren bij Amnesty heb gezeten). Zij kunnen alleen opereren in het buitenland, maar willen niet zien wat hier in Nederland plaats vindt.
Vandaar dat ik vind dat men of gelijke rechten moet hebben en gelijk zich moeten verantwoorden, of een nieuwe richting moet gaan varen. Als een god met zijn aanhangers meer rechten heeft, schaf dan de rechten van de mens af. Ik hoor niet bij een politieke partij en zou me willen participeren bij een moderne partij, met veel vrijheden voor het volk (referendum, directe democratie enz.). Maar, om uit de middeleeuwen te verrijzen, moet men eerst seculier worden (de staat en geloof gescheiden houden), dan krijg je ook achteraf niet te horen dat de politici moesten opstappen vanwege geweld (zoals hier: http://www.primeurjagers.nl/d2080_henk_westbroe... -
@Pedaler ik heb hier een paar linkjes voor je spirituele leider:
http://www.youtube.com/watch?v=hcymyPBzzyA
http://www.ravagedigitaal.org/archief_1999/9499... -
@Cirus
#146
Nou, de Dalai Lama is niet mijn spirituele leider hoor. Ik dank je wel voor de link. Veel info wist ik al maar het maakt het weer een beetje completer. ik weet dat hij niet onbesproken is. Hoe ik daar over denk kan je vinden op andere draadjes.
Wellicht was mijn post een beetje provocerend maar de standpunten zitten wel verwerkt in het programma van Wilders.
Ik ben met je eens dat een staat seculier zou moeten zijn. Maar ja, in Nederland zijn de basiswaarden nu eenmaal wel het Christendom. Het zij zo.
ik ben op zich niet tegen scholen voor bepaalde groeperingen. Alleen moeten er denk ik betere regels gesteld worden waar deze scholen aan moeten voldoen. Maar een systeem zoals in Frankrijk is ook niet verkeerd.
Ik ben tegen een referendum. En wel om de reden dat veel zaken niet door de bevolking getoetst kan worden. Je moet dan toch op één of andere manier zorgen dat je een mandaat geeft aan de partij waar je je het beste bij thuis voelt. Voor het referendum over de grindwet van de EU denk ik er net zo over. Ik ben, en blijf daar tegenstander van omdat de meeste stemmers niet eens weten waar ze nu eigenlijk voor stemmen. -
Zo Pedaler, dan zou ik dus bij Geert moeten gaan kijken, is hij dan echt voor een referendum en voor gelijke rechten voor allen, of alleen voor Christenen? Je hebt een rare vergelijking. Ik vind het niet de moeite waard, ik hoor hem al genoeg spreken.
Inderdaad, je bent ook zo iemand die liever eigen vertrouwen delegeert naar iemand anders, maar de stemvee is niet zo dom en weet de moderne communicatiemiddel goed te hanteren en de missers snel te achterhalen. Daarom mogen ze van me hun stem bekend maken (vooral als het gaat om oorlog of of Europa).
Zorg dan eerst voor dat men op scholen goed onderwijs krijgt, dan hoef je niet te vrezen dat de analfabeten jou partij in diskrediet zullen brengen (met hun referendum). Met het globaliseren is men alsmaar naar beneden gaan afstemmen, zowel het onderwijs als prestatie als "denkwijze", zodat men inderdaad aan het vervlakken is. Daar verwacht ik ook geen schitterend toekomst beeld of een kritische maatschappij.
Mijn prioriteit is dat men eerst moet ophouden met het legaliseren van de vrouwenonderdrukking (het zien van een vrouw als minderwaardig aan man) door de gelovigen, dat a priori in hun teksten aanwezig is, te beginnen met de zin dat de god zijn zoon heeft geschapen. Oprotten met de dogma op te dringen aan jonge kinderen, zwakken en oude mensen. Zij weten hun prooi altijd te vinden bij de verzwakte mensen. Je vindt het ook niet goed als men het socialisme op scholen gaat onderwijzen, waarom dan een artefact? Als je geloof wil kweken, dan ook andere dogma; alle partijen willen hun aanwinst zeker stellen voor de toekomst en niet alleen het CDA> -
Balkenende moet zich verantwoorden voor de oorlogstribunaal mede met zijn helpers en mede regeerders. Iedereen die aan de oorlog heeft meegedaan. Als hij in wonderen gelooft, dan laat hij duizenden onschuldige doden die omgekomen zijn in Irak nu weder genezen, opnieuw geboren worden en lopen op het water naar het voorbeeld van zijn "rationele" gedachtegoed. Zoals ik al eerder zei, wij schaffen de mensenrechten af en gaan ons bedienen met goddelijke rechten; immers deze zijn voor altijd in het boek vast gesteld en zijn superieur aan een mensje, die er maar een kort leventje heeft.
-
@Cirus
"maar de stemvee is niet zo dom en weet de moderne communicatiemiddel goed te hanteren en de missers snel te achterhalen. "
ik ken zat mensen in mijn omgeving die tegen de grondwet hebben gestemd maar geen flauw benul hebben waar de wet over gaat.
Nee sterker nog, ze kunnen het vaak niet eens uitleggen waarom ze tegen hebben gestemd.
Zelfde verhaal met Irak. Je kunt geen referendum houden om te vragen aan het volk of de inval terecht was of niet omdat de nodige info bij de meeste ontbreekt.
En d an komt het er gewoon op neer dat je vertrouwen moet hebben in het mandaat dat je gegeven hebt bij de verkiezingen. Als je het er niet mee eens bent dan moet je de volgende keer gewoon wat anders stemmen.
Zo zit het nu eenmaal in elkaar!
Voor wat Wilders betreft. Ik zie standpunten bij jou die hier zeker op aansluiten. En niet alleen bij jou, ook bij anderen op deze draad. -
@pedaler, dat is dan gek voor woorden dat je je niet schaamt om van deze onwetenden hun stem als volwaardig te zien als het om het mandaat gaat van je eigen partij. Per saldo zijn dat hetzelfde stemmers, zowel voor een referendum als voor een partij. Als het om oorlog gaat, dan weten meeste mensen het wel; niemand wil een oorlog.
Als je met een promotie voor Wilders bezig bent, dan moet je verder je energie sparen. Ik ben met klinische psychologie bezig en kan inmiddels de symptomen van persoonlijkheid stoornis herkennen bij vele politici en vooral psychopathische aandoeningen van oorlogsmisdadigers. -
..te zien= ziet
-
@Cirus
Ik zie de stem van elke kiezer zeker als volwaardig als we het houden bij de tweede kamerverkiezingen.
Bij een referendum kan ik een tegenstemmer die mij niet kan uitleggen waar hij nu eigenlijk tegen heeft gestemd niet als volwaardig beschouwen.
Het kan best zo zijn dat niemand een oorlog wil maar soms is het noodzakelijk. Een individuele kiezer kan da niet beoordelen wat te doen in zo'n situatie omdat je zeker in geval van oorlog altijd te maken hebt met zaken die geheim moeten blijven.
Wat had je je dan voorgesteld, dat eventuele invasieplannen eerst aan het bolk voorgelegd moeten worden. Dat is geen kletskoek he. Ik herinner mij nog een debat met Ria Bekkers tijdens de golfoorlog in 1991 die vond dat er eerst een openbaar debat had moeten plaatsvinden over de invasie.
Hoe verzin je het! -
Wie wil nou beweren dat Balkenboef liegt; het is zijn waarheid. Zijn minister van buitenlandse zakken, hoor hem toch eens over Tibet, en oh ja natuurlijk het economisch belang. Maar als je nu als regering de laatste tig jaren goed voor je toko had gezorgd, met al die geleerde en welsprekende overheids-volksverlakkers, had je nu niet zo door het stof hoeven te kruipen.
-
@pedaler, Ria Bekkers was zeker een goede politica. De golfoorlog, Irak enz. zijn niet legitiem; het ging ze alleen om gewin van olie. Dat in geval van een oorlog, volgens jou om geheime zaken gaat (ook al zijn de leugens nog zo snel...wij gaan ze achterhalen). Het is een onomkeerbaar proces, immers je kunt de doden niet meer levend maken. Ook hebben we in Nederland een "transparantie beleid" en de wet van openbaarheid; dus geen geheimplicht,
-
Denken jullie nou echt dat een politicus een onderzoek zal toelaten waaruit blijkt dat hij helemaal fout zat????????
-
@Cirus
Hoe had je dat dan gedacht. Dat geheime operaties eerst bloot op tafel gelegd moeten worden .
In de elke grondwet van nagenoeg ieder land staan bepalingen dat een regering informatie mag achterhouden indien openbaar maken van deze informatie een gevaar zou opleveren voor bijvoorbeeld militairen in operatiegebied.
Wouter Bos is zoner enige twijfel op de hoogte van een aantal zaken die jij en ik niet weten en die achtergehouden worden ivm staatsveiligheid.
Wouter Bos kan dan als minister veel beter oordelen over deze zaak dan een buitenstaander.
Ria Bekker was dan ook ongelooflijk naief toen zij aangaf dat de kamer eerst had moeten vergaderen over de aanstaande aanval.
Hoe dom ben je dan als parlementslid als je dat gaat eisen. -
@157:
dit verhaal kan je ook op laten gaan voor het geval Srebrenica.
Toch kwam er een onderzoek en een rapport.
We kennen de uitslag. -
@156:
zie 158. -
"Hij heeft toch niks te verberguhhh...?"
Als je niks gedaan hebt, heb je niks te verberguhhhh... -
Balkende...
Dan weet je meteen waar het eerste parlementaire onderzoek over gaat als jij geen minister president meer bent :)
slappe hap -
Balkenende: "Wij van WC-Eend adviseren WC-Eend".
Stijgers in Algemeen
Zwaargewonde bij aanvaring op Westerschelde
Door een aanvaring tussen een vrachtschip...
1 uur 31 minuten geleden door ed3al
Neergestoken agente Den Haag stabiel
DEN HAAG - De situatie van de...
3 uur 41 minuten geleden door sateeb
Geen enkele politieke partij is op dit...
Geen enkele politieke partij is op dit...
4 uur 26 minuten geleden door jcr
Zware criminelen mogen voortaan proces...
Openbaar aanklagers mogen voortaan voor...
5 uur 53 minuten geleden door jcr
'Marokkaanse vrouw, wrik je los uit de...
De sociale controle die de Marokkaanse...
7 uur 24 minuten geleden door Moskowfiets
Best gewaardeerd
Israël - Kolonisten schieten op...
Uit het beeldmateriaal kun je opmaken dat...
5 dagen geleden door Meirav Fonkelsteen
Nederland blijft koploper afluisteren...
In Nederland worden elk jaar ruim 22...
3 dagen geleden door Pugovka
Kritiek rekenkamer op noodfonds ESM
De Algemene Rekenkamer heeft kritiek op de...
2 dagen geleden door turtle63
Politie schiet op ambulance-bedreiger
Een politieagent heeft woensdagavond laat...
2 dagen geleden door Whatever789
GGD wil leeftijdsgrens voor alcohol naar...
De leeftijdsgrens om alcohol te drinken zou...
2 dagen geleden door Aktea



