In Rotterdam-IJsselmonde lopen de spanningen tusssen bejaarden en de kinderen van de basisschool Catamaran hoog op. De ouderen in naastgelegen flat zijn doodmoe van het gekrijs van de kinderen.
Sorteer op:
-
De jeugd van tegenwoordig.
-
benidorm bastards
-
Niet alleen bejaarden hoor.
Begin 2010 heeft de overheid de wet aangepast dat kinderen mogen krijsen tot hun longen op straat liggen, dat valt niet meer onder geluidsoverlast...
En kinderen krijsen heel veel tegenwoordig. En kinderdagverblijven/scholen worden gewoon in je tuin toegelaten. -
Oude mensen kunnen minder prikkels verdragen, dat is een simpel fysiologisch gegeven.
Moeilijk probleem. -
@4
+ de toenemende intolerantie.
speelden zij vroeger niet buiten, en hun kindern waren die altijd stil op school? -
de groei van de vergrijzing
-
@5 Ik weet het niet, arcus. Ik weet wel, dat als het geschreeuw van mijn koters de spuigaten uitliep, ik er wel wat van zei.
Maar dat werkt altijd maar even bij kindjes. :-)
Ze hebben nou eenmaal bergen energie, en moeten dat kwijt, ook met hun stem. -
@5 heb ook zelf kinderen,en dat kost energie
-
Los daarvan, kinderen in een tuin; vroegâh ,;-)) konden ze makkelijker buiten spelen, er waren minder auto's en er was meer groen en minder bebouwing.
En ze moeten érgens kunnen spelen. -
@8 Ja, dat kost een hoop energie! :-)
-
@7 Moin schattenbout,:-)
Bij mijn dochter helpt het ook niet,en als ik er 20 x wat van zeg. -
Maar ik heb ook wel begrip voor die oudjes. Met hun middagdutjes enzo.
Er zou in de samenleving een enclave moeten komen voor alleen oudere mensen, zodat ze kunnen kiezen waar ze willen zitten, midden tussen iedereen, of met elkaar.
In de VS heb je die dorpen, schijnt goed te werken. -
@11 Lieverd!! Nee, het helpt geen bal. ;-)))
-
Daar dacht ik ook aan, niet alleen voor oudjes maar ook voor andere groepen
-
@14 daar bedoel ik niks mee
-
@15 Begrijp ik, mickstery. :-)
-
@13
Geen moer,schijnt wel zo te moeten zijn.
Kan me herinneren dat er vroegah ook zulke kinderen,en ouderen,waren.
Is alles nog steeds bij het oude dus.
Is toch mooi zo,:-)) -
@15 Natuurlijk niet,;-D
-
Lijkt wel tegenwoordig of alle kinderen iets hebben
-
@17 Is zeker mooi. Maar jij en ik hadden wel mazzel, met de duinen en Meer&Bos in de buurt, en minder bebouwing. Wij konden zo hard schreeuwen als we wilden.
-
@19 Wat bedoel je, mickstery?
-
ga verhuizen binnenkort, van stad naar dorp maar je merkt het verschil wel.
Lekker rustig in een dorpje, gemoedelijker. -
@22 Fijn voor je!! :-)
-
@20 Meer? Wat voor meer?
Volgens mij was het toch echt de noordzee,:-D -
@22 Tot je schreeuwende kinderen tegen komt,weg gemoedelijkheid,:-)
-
@24 Ook dat, schat. ;-) Herinner je je het schaatsen op de vijver nog in Meer&Bos?
-
@26 wij waren "altijd" schaatsen op de vijvers in de Segbroeklaan.
Ik moet je bekennen dat Meer & Bos me niet bekend voorkomt.
Moet ik me nu schamen? -
@21 ik heb laatst het artikel gelezen dat veel kinderen hulpnodig hebben,veel jongeren gaan de shrink
-
@27 Nee hoor, nooit schamen. :-) ja, ook geschaatst op de Segbroek! Was altijd heel gezellig hè.
We gaan naar memory lane. :-D We worden ook oud! Help!!! ,;-) -
@28 Oh ja, dat mick. Ik denk dat ouders het nu beter door hebben, beter voorgelicht zijn dan vroeger. Het eerder signaleren.
-
@30 klopt
-
@29 Niks tegen oud worden,hoor.
Als ik terug kijk en die bergen werk zie die ik achter me heb en niet meer hoef te doen,maar die de jongeren nog voor zich hebben.
De stakkers,.....
Als ik hun was zou ik spontaan gaan gillen,:-)) -
@32 Oud worden is prima, lieverd. Maar dan graag zo gezond mogelijk.
Las net dat Gunther Sachs er uit is gestapt, vanwege Alzheimer.
Daar word ik toch niet vrolijk van.
Enfin,we zien wel. -
@32 bijna geen pensioen later voor de kinderen
-
@32 mijn minner zou spontaan gaan juichen?
Rare minner,:-)) -
@35 Dat is je profielminnert, schat. Beetje NUjijer heeft er minstens 1. ,;-DD
-
@35 geen minnaar van je?
-
@34 Ik denk dat het wel mee zal vallen, mick. Men wil eigenlijk overgaan op privé pensioenen, dat spekt de banken zo lekker. Maar afwachten hoe het loopt.
-
@5 Ja, vroeger waren er ook gillende kinderen en ouderen die wat meer rust wilden. Maar toen werden kinderen nog aangesproken door hun ouders als ze wat te vocaal werden. Kan me herinneren dat mijn moeder het op een bepaald moment wel welletjes vond, en ons even naar binnen haalde om tot rust te komen. Tegenwoordig gebeurt dat veel minder en heb ik hier een school in de straat zitten met jongeren tussen 12 en 16 of zo en irriteert het mij dat die jonge meiden met hele hoge stemmen schreeuwend door de straat lopen. Zijn ze door apen opgevoed?? De kunst is natuurlijk om de balans te vinden, want kinderen moeten zich nog steeds kunnen uiten, maar een beetje bijsturing op jonge leeftijd lijkt me niet overdreven.
-
@33 G.Sachs koos voor hem de beste manier er mee om te gaan.
Je dwaalt af,schattebout.
Lol hebben met je kwalen,dat is de ware levenskunst,nietwaar,:-))
En daar zijn wij poepgoed in,deze generatie.
Niet kapot te krijgen,niet eens met gillen,:-DDD -
De kinderen krijsen de hele dag
Krijgen ze geen les meer dan zijn ze de gehele dag buiten ???
20 minuten voor de school begint
15 minuten speelkwartier
30 minuten tussen de middag
Alles bij elkaar misschien een uur en vijftien minuten gemiddeld per dag
Met mooi weer misschien dat er dan 3 uur per week bijkomt voor klassicaal buiten sporten
Dat is alles maar echt geen hele dagen
Als het hele dagen waren ging ik een andere school voor mijn kind zoeken -
@37 Wellus,mijn eigenste minnaar.
Heb nog een paar dubbele.
Wil je er eentje ruilen? -
@40 Ja, is zo, we count our blessings! En dat zijn er vele.
Ik keek gisteren naar onze kinderen, en bedacht me, toen we in de auto reden en hele oude ouders zagen die een zwaar geestelijk en lichamelijk gehandicapt volwassen kind voortreden, wat een enorme geluksvogels we zijn.
Daar komt ook nog bij, dat ik gisteren een veld vol madeliefjes zag staan, midden in het bos, op een open veldje, mooier kan niet, heus. -
@42 ik heb er ook een.
Ze kunnen beter over je lullen dan over je lul fietsen -
@42 ;-DD Nee, natuurlijk niet, van Kaas toch! Wij zijn trots op onze eigen minnerts, ze zijn van óns, ja! Blijf van een ander z'n minnert af.
-
@44 hahahahaaa ++++
-
@44
U heeft de melk horen klotsen, maar weet niet waar de tepel hangt.
Het spreekwoord luidt; "Ze kunnen beter over je fiets lullen, dan over je lul fietsen."
;-) -
HAHAHA @47
klopt helemaal
bedankt maart -
@46 jij hebt een wanhopige consequente minner
-
@49 mick, ja, ik heb er 2, ik ben hun "reason for living". ;-DD
-
Uhm...dan laten ze toch gewoon hun gehoorapp. lekker op nachtkassie leggen.....
-
Valt me op dat kinderen steeds vaker ongegeneerd gillend rondrennen. zonder enige reden.
Ik heb mijn kinderen altijd geleerd dat zij alleen mogen gillen als er reden is voor paniek, en niet zomaar.
Maar ja, de opvoedkundige tik is ook verboden, ik vermoed dat ook dat gillen hoort onder de noemer, maar kinderen moeten kinderen kunnen zijn... -
@1
Vroeger had je ook jeugd van tegenwoordig! -
De Jeugd van VROEGAH is ook niet meer wat het geweest is.......
-
Volledig off topic:
@26 en @29 is het jullie opgevallen dat die vijvertjes van de Segbroeklaan nooit meer zo mooi bevriezen als vroegah? -
@55 Nee,niet werkelijk.
Want ik woon sinds '69 niet meer in Duh Haag,en sinds '80 niet meer in NL
Maar weet je wat mij zo ontiegelijk in herinnering gebleven is van die vijvers?
Dat je van de kant met een gang naar beneden ging,om je meteen op je kont te zitten.
Wat voor de kleine v. Kaas vaak een reden was om die kl..schaatsen er weer af tedoen,:-))
Later pas toen ik kon schaatsen werd het leuker. -
@56 en zelfs toen je kon schaatsen was het nog listig. Ik heb wat angstige rondjes afgelegd rondom dat monument waar het ijs nooit echt hard werd, maar uitgedaagd door vriendjes en vriendinnetjes toch zo dicht mogelijk in de buurt proberen te komen.
Maar wij hebben nooit samen een rondje geschaatst zie ik al. Toen jij uit Den Haag vertrok was ik nog in de maak in Suriname. -
@57 wat jammer,Grace,:-)
We zijn van Den Haag richting Utrecht verhuisd en konden in de winter dagen lang schaatsen op de Loosdrechtse lassen en al die sloten enz. er omheen.
Was mooi,joh. -
Ouwe sjagerijnen.
Hun kinderen krijsde zeker nooit?? -
De enige oorzaak is dat NL gewoon echt veel te vol is. We zitten hier zo kort op elkaars lip dat het vaak niet leuk meer is.
Overigens zijn er in NL hele rijen onvoorstelbare zeikbejaarden te vinden. Mensen die klagen tot hun levensdoel hebben gemaakt. -
@59 en @60
Hen v.d. grootste problemen is,voor vele bejaarden, dat ze leven in een relatief grote luxe en toch niks te doen hebben.
Komt er nog een portie eenzaanheid er bij en dan beginnen opeens dingen op te vallen die "vroegah" normaal waren. -
@60 "De enige oorzaak is dat NL gewoon echt veel te vol is."
aantal m2 per inwoner in:
Nederland: 2.5
China: 7.1
Amerika: 3.1
Frankrijk: 8.8
Duitsland: 4.3 -
waarom krijsen die achterlijke kids dan ook zo? zijn er geen leerkrachten daar die ze kunnen attenderen
-
@63 Kinderen zijn luid,altijd al geweest.
Maar dat maakt ze niet achterlijk.
In tegendeel,ze moeten zich kunnen uiten.
Ben je zelf nooit op een schoolplein geweest?
Wat achterlijk,;-/ -
@63 waarom?
Hoe zou jij het vinden op van opvang naar opvang naar school te gaan en niet buiten kunnen spelen omdat je ouders het te "eng" vinden buiten?
Thuis moeten ze rustig doen omdat paps en/of mams zich de tering werkt.
Dan krijg je onrustige kinderen op de tijden dat ze wel even mogen doen wat ze zelf willen.
ONZE jeugd word opgevoed door ONS. -
@62
2,5 m2 per Nederlander, geloof je het zelf?
Of jij kan niet rekenen, of je moet je bronnen nog maar eens nakijken.
Welke van de twee het ook is, vast staat dat je niet nagedacht hebt voor je dit op nujij plaatste. -
@62 Denk nou eens na. 2,5 m2, dat is ongeveer de oppervlakte van je bed. Denk dat je 2500 m2/ inwoner bedoeld (NL = 41.000 km2)
-
@63
Omdat die koters zich moeten kunnen uiten, vinden de ouders. Het is nergens voor nodig dat kinderen zo lopen te gillen en te krijsen, mensen die dat vinden zijn te lui en te belazerd om er wat aan te doen.
Net als bijvoorbeeld in de trein, van die koters die met hun plakkerige kleefhandjes aan je zitten, door het gangpad rennen, vallen, huilen en de rest van de passagiers moet dat maar normaal en nog liever "schattig" vinden.
Ik moest vroeger gewoon stil zitten. Niks mis mee. -
@68 De braafste kinderen waren vaak de luidste,vroegah
-
O jee, naast ons huis zijn ze bezig een particulier verzorgingshuis te bouwen. Kan dus de nodige telefoontjes verwachten over mijn kids die in de tuin aan het spelen zijn???? :-)
-
@66
Oppervlakte delen door inwoners.= 0.00249 km2 per eprsoon.
Dus waar ga ik volgens jou de mist in?
Oppervlakte: 41.528 km²
Inwoners: 16.669.112 (2011)[6] -
@71
je gaat allereerst al in de fout doordat je je uitkomst niet in twijfel trekt.
1 inwoner per 2,5m2. Dat kan natuurlijk niet, dat ziet iedereen. Ja had dus al moeten zien dat je ergens een rekenfout hebt gemaakt.
De fout die je hebt gemaakt is dat 1km2 niet 1000m2 is maar 1000*1000, dus 1.000.000m2.
Dit betekent dan ook dat er niet 1 Nederlander is per 2,5m2, maar per 2500m2.
Oftewel, per stuk grond van 50 bij 50 meter woont gemiddeld 1 Nederlander. Dat is nog altijd behoorlijk druk, dat ben ik dan wel weer met je eens. -
@72 Sorry, mijn wiskunde-examen was ong 25 jaar geleden ;)
Maar......dat betekend dan ook dat ze in China bijna 3 x zoveel land per persoon hebben dan bij ons.
Oftewel: Wij zijn "overbevolkter" dan de Chinezen. -
@73
Bevolkingsdischtheid wordt doorgaans ook niet berekend als m2 per persoon, maar als inwoners per km2.
Dat Nederland een van de meest dichtbevolkte landen ter wereld is, is hopelijk algemeen bekend.
Afgezien van een aantal ministaten zijn alleen Bangladesh en Zuid-Korea 'drukker'.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen_n... -
@4 ik begrijp niet waarom jij 6 minnen krijgt. want je hebt wel gelijk !!
waarschijnlijk van ouders met schreeuwende en gillende kinderen... -
als mijn kinderen herrie maken dan zeg ik er iets van. gewoon 'jongens, wat zachter graag er wonen hier meer mensen" .
dat helpt echt wel. maar tegenwoordig mag er niets meer gezegd worden tegen de kleine goden/godinnen -
Ik ben bejaarden spuugzat. Maar net als gillende kinderen is het een probleem wat zichzelf vanzelf oplost.
-
789 mei 2011 15:32 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Volgens mij komt het door al die "gratis" hoorapparaten...
-
@1 Dat zei Socrates al, 25 eeuwen geleden.
Er is niet veel veranderd... -
@74 "Dat Nederland een van de meest dichtbevolkte landen ter wereld is, is hopelijk algemeen bekend. "
Gelet op het gezeik tegenover anderen doet mij vermoeden dat veel Nederlanders denken dat het niet zo vol is hier en iedereen zich maar lekker aan elkaar moet ergeren en dat dan de tolerantie vanzelf wel verbeterd. -
@77 Wij zijn jou ook spuugzat als je straks oud bent. En ouder worden gaat sneller dan je denkt. Kortom: LOSER
-
kokend lood?
-
@78 Waarschijnlijk waren dat zelf de vervelendste kinderen. En nu zijn het vervelende bejaarden geworden. Ik vind het een gezeur.
-
Vrroeger, en dat is nog niet eens zo heel lang geleden, werden kinderen tot de orde geroepen als ze te hard (of te veel) liepen te bléren. Iedereen vond dat ook normaal, je diende ook als kind te leren dat je rekening moet houden met anderen.
Sterker nog, je kon destijds ook rustig iets zeggen tegen het kind van een ánder, wanneer die liep te brullen. Moet je nu eens doen, dan krijg je niet alleen een grote bek van zo'n kind, maar vaak ook ruzie met de ouder(s).
Kinderen moeten kun grenzen leren kennen, máár... de douane is afgeschaft! -
Maar ik heb wel een oplossing: laat die bejaarden pleinwacht lopen als de kinderen pauze hebben, kunnen ze er zelf iets van zeggen.
-
Oud:vroeger was alles beter wij als ouders leerde ze respect en beleefdheid
Nu: ach je moet de kinderen niet te strak houden.
Je moet wel samen door de wereld en als dat al niet te verdragen is hoe moeten we dan verder -
Dat zie je als mensen steeds meer los van de samenleving komen te staan. Dan moeten zelfs kinderen het ontgelden en is hun gekraai en speelplezier de oudjes al teveel.
-
kinderen schrewen nu veel meer dan vroeger en ouders letten niet meer op hun kinderen. dat komt dat ze allemaal achter de pc zitten ouders en kinderen ik zie het op een camping voor oudere waar wij nu staan komen de kinderen en kleinkinderen het weekend en pa en moe zitten te eten drinken en kijken niet meer naar hun kroost die het water verspillen de wc bevuilen krijsen en gillen en pa en ma zeggen nietsen doen niets. Wat doe je met je kroost op een bejaarden camping?
-
@77 ... en dat respectloze gedrag breng je dus over op kinderen. Lekker voorbeeld!
-
919 mei 2011 18:04 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@91 Misdaad anoniem bellen
-
Gezien de minnetjes kan ik niet anders concluderen dat er een hoog rollator gehalte op dit draadje is vertegenwoordigd.
-
949 mei 2011 18:13 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Joh... kosten kinderen energie, nou die van mij nooit hoor, maar ik heb alleen geen energie meer van m,n kleinkinderen:-)
Maar even serieus, veel ouderen kunnen ook weinig van kinderen hebben, zolang ze gein hebben, en ze zijn lekker bezig in de blubber is toch leuk, nog leuker voor de ouders als ze thuis komen, van de week ging het regenen en waren ze aan het voetballen, ik dacht, ohhh die nikies er zwaait wat als ze thuis komen maar daar zijn het knullen voor, alleen heb ik een hekel aan kinderen die liggen te gillen in winkels, en de ouders dan zeggen, je krijgt zo wat lekkers hoor ,of ze ervoor beloond worden,, nee nu... rotmens, dan zou ik zeggen, kop dicht, je krijgt helemaal niets meer. -
oordopjes, werken prima
-
@91 hetzelfde als al die 60-70-jarigen van nu.
Dat zijn nl de mensen van de hippietijd.
@95 "alleen heb ik een hekel aan kinderen die liggen te gillen in winkels, en de ouders dan zeggen, je krijgt zo wat lekkers hoor"
helemaal mee eens.
Ik heb mijn zoon zelfs een keer buiten de winkel gezet(ja ja ja , dat kon toen nog in onze buurt)
Met de woorden: als je weer normaal kunt doen mag je mee winkelen...en anders blijf je maar lekker buiten *boos kijkend*.
Werkt wel ;-) -
@5
Mensen hebben wensen en die veranderen naarmate men ouder wordt. Of loop jij nog net zo warm tijdens sinterklaasfeest voor een nieuwe doos met lego? -
999 mei 2011 18:50 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
1009 mei 2011 18:58 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Teringherrie.. gelukkig woon ik 1 hoog, dan is het geluid al wat minder.
-
@97
Er is veel verschil tussen spelende en krijsende kinderen, die hun ouders voor de scheenbenen schoppen, dat vind ik niet normaal, en dan nog heel lief zeggen, dat vind ik nu niet lief hoor, ach, de meesten zijn ook wel lief (als ze slapen:-) -
Kinderen maakte 30 jaar geleden herrie op het schoolplein, en dat is nu nog steeds zo. Kinderen moeten zich tussen de lessen even kunnen opladen en dat doen ze door te rennen, en te roepen naar elkaar. Dat is iets van alle tijden. Alleen als kinderen nu dat uurtje per dag druk zijn dan krijgen ze gelijk een stempel opgeplakt. Jammer want het hoort gewoon bij het kind-zijn.
En ja bij tijd en wijlen mag je er zeer wat van zeggen, maar soms moet je kinderen ook gewoon even laten gaan. Ze even kind laten zijn, zonder te continue in een keurslijf te proppen.
Misschien is het gewoon niet zo'n goed idee geweest om een bejaardenflat te bouwen naast een school ( of een school naast een bejaardenflat). -
Een buks wil ook nog wel eens helpen :-)
-
Als het nou midden in de nacht was...
-
Een school en een flat dichtbij elkaar....niet handig
-
Ach, sommige Oma,s en Opa,s die vergeten dat ze zelf ook kinderen hebben gehad, maar die deden nooit wat, hoewel ze daar ook wel weer een heel klein beetje gelijk in hebben, dan trok de meester aan hun oor, en zei.. luisteren...en ze luisterden hoor...maar die jeugd van tegenwoordig, daar moet de politie naar kijken:-)
-
spuitje erin, bejaardenhuis tegen de grond.
-meer speelterrein
-minder vergrijzing
-minder gezeik -
@108 bejaardentehuis tegen de grond, psychiatrische inrichting opbouwen, en jij bent de eerste client
-
zo, dus de protestgeneratie zit nu merkbaar in het bejaardenthuis. Nu hebben de jongeren (kinderen) het gedaan en moet de wereld wederom worden aangepast om de hippiegeneratie alle rust en vrijheid te geven.
Overigens drong zo'n ^%$ rollator laatst weer eens ouderwets stevig voor bij de slager. Ik heb gelukkig een levendige fantasie en wat ik daarin niet allemaal kan doen met een rollator en een bejaarde is, al zeg ik zelf, zeer humoristisch.
De bejaarden van het bewuste tehuis raad ik aan de tv wat harder te zetten (valt dit op?). Berust in het verleden en het heden en de toekomst is van kinderen. Die zullen zich nog voldoende ergeren aan de vervuiling en vernietiging die de huidige bejaarde generatie geeft achtergelaten. -
Kinderen en ouderen......
Twee groepen waar we enorm zuinig op moeten zijn.
Je kunt het beide groepen niet kwalijk nemen dat ze in deze situatie zitten. -
@110 en "jouw" generatie gaat het beter doen?
-
weinig bejaarden op de site wel veel computer geschreeuw
-
ik zet 10 euro in op de kinderen.
-
vreemd dat de oudjes het nu weer gedaan hebben....
Volgens mij ziet iedereen hier de jeugd wel veranderen. Dikke bek, niet luisteren en alles doen wat ze denken dat ze kunnen doen, zonder zich af te vragen wat de eventuele vragen zijn.
Dat heb je met veel twee verdieners die hun kids alleen uit bed halen en in bed stoppen. gaat ook vanzelf weer over. -
@112 ja
-
@115
De jeugd verandert niet vanzelf.
Zij zijn een afspiegeling van paps en mams, als die überhaupt nog bij elkaar zijn, tegenwoordig.
@110
Doe oudjes hebben niet om deze situatie gevraagd. De kinderen ook niet.
Ook hebben beide partijen er geen invloed op.
De huidige 'werkende' generatie heeft de verplichting dit voor beide partijen netjes op te lossen.
Over een jaar of 40 zit ik misschien ook wel in een verzorgingstehuis en ik hoop dat de kinderen van nu dan iets zuiniger op mij zullen zijn...... -
@110
En die voordringers die je aanhaalt noem ik de jongere ouderen.
Tja, en daar erger ik mij soms ook groen en geel aan......
;-) -
1199 mei 2011 21:10 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Het is toch niet leuk als je heel de dag als ouderen naar een paar coniferen zit te kijken zeg, kinderen doet leven, ga lekker met de snoepjestrommel naar buiten, koop een pond drop en zeg gewoon dat ze hun mond dicht moeten houden,ik zou er niet tegen kunnen hoor, elke dag maar tegen zo,n binnentuin aan moeten kijken, je bent al afgezonderd, en je krijgt geen koekje meer bij de koffie, ba ongezellig, met kinderen ga je toch weer opleven, beetje vrolijkheid tenminste.
-
Vroeger waren bejaarden doof , nu zijn bejaarden verwende en vervelende babyboomers
Dood aan de bejaarde!! -
@121
En kinderen dan, moeten die ook dood als ze lopen te gillen, en sommige bejaarden zijn nog steeds doof hoor, was niet alleen vroeger, maar waarom ze nu dood moeten mag joost weten. -
Laat die kinderen! Iedereen is een keer jong. Moet je niet in de buurt van een school gaan wonen.
-
@118 Ik zeg wel eens, als er weer 2 midden op straat staan bij te kletsen.
Tsssss, die jeugd van vroeger is ook niet meer wat het geweest is.
Meestal kunnen ze dat niet echt "hebben" -
Eens met @85 kinderen worden niet meer opgevoed dat is wat doorklinkt in het geschreeuw en daar is niet mee te leven wanneer stellen ouders en opvoeders weer eens grenzen? Het is een zegen voor de kinderen zelf en hun omgeving. Doe je het niet dan creëer je monsters
-
Het zijn kinderen... kinderen maken nu eenmaal geluid als ze buiten spelen.
Get over it or move. -
een probleem van van minder goeie opvoeding en minder tolerantie
en er zullen vroeger ook vast en zeker klagende ouderen zijn geweest
en herrieschoppende kinderen -
Dat wordt nog wat met de toenemende vergrijzing..
-
Doe de hoortest reklame heeft zeer goed in rotterdam
-
gedaan
-
Ik wil 's zomers 's avonds gewoon lekker rustig in mijn tuin kunnen zitten, eten, drinken en genieten van het mooie weer en de rust, niet gedwongen worden urenlang niet te negerend moeten luisteren naar de lawaaiterreur van ongeremd schreeuwende en krijsende kinderen op hard ploffende springtrampolines en andere speeltoestellen die tegenwoordig in ieder kinderrijk gezin de rijtjeshuisachtertuin vullen moeten. Wij speelden vroeger buiten, op straat of in het groen. Dat is hier allemaal volop aanwezig, er liggen zelfs van gemeentegeld betaalde speeltuintjes en - terreintjes voor kinderen van alle leeftijden. Maar nee, het kroost moet om de een of andere reden in eigen tuin tekeergaan, urenlang. Want, het zijn kinderen en kinderen 'motten kunnen speulen'. Ja, tuurlijk, maar niet urenlang herrie schoppen. Niet iedereen heeft (gekozen voor) kinderen. Spelen kunnen ze ook elders en ze mogen daarnaast ook best leren dat ze niet alleen in het rijtje wonen en rekening hebben te houden met andere bewoners, die ook recht hebben op tuin- en woongenot.
-
@131 Ennuh,wat is nou werkelijk je punt?
Je hebt ,begrijp ik, geen kinderen en erger jij je er aan dat er kinderen zijn die je welverdiende rust met lawaai en speelgeluiden storen.
Eigenlijk zeg je,"laat die kinderen ergens anders herrie schoppen,maar niet bij mij in de buurt". -
Ik wee het niet, kinderen in onze buurt maken amper herrie als ze buiten spelen, op de school in de buurt is het echter een gekrijs van je welste in de pauzes. De KDV in de buurt is relatief rustig vergeleken met die school. Het is mijns inziens een deel afhankelijk van hoeveel kinderen, en deels van de "opvoeding"/toezicht. Je moet niet gelijk bij elke schreeuw uit je vel gaan barsten, dan kun je beter verhuizen. Maar ik kan me er wat bij voorstellen als ze echt de hele dag buiten liggen te schreeuwen (zeker met deze warmte). Met wat simpele activiteiten en fatsoensnormen is het geluid echt wel binnen de perken te houden.
-
het is achterlijk dat je zo moet krijsen ja; wat mankeert die lui hierboven? ; krijsen om het krijsen is echt niet gezond; dan is er echt wat mis hoor en wat is er mis met het corrigeren ervan? ja; ik ben zeker jong geweest en toen was er gewoon veel minder herrie! dat herinner ik me heel goed; en er werd gecorrigeerd
-
Niet zo zeuren allemaal, jullie hebben als kind ook gegild.
En die gillende kinderen worden ook ooit bejaard en denken dan ook als ze gillende kinderen horen hou op met jullie geschreeuw. -
De kinderen maken teveel lawaai in de pauze. Klopt ongetwijfeld. Maar ja, die pauze duurt 15 minuten, bejaarden stinken en zeuren 24/7. Hoor je die kids toch ook niet over?
-
Ik kan mij er best iets bij voorstellen. Het is dan ook niet slim om een rusthuis naast een school te zetten of andersom. Ik weet wel dat er veel geschreeuwd wordt op schoolpleinen. Het verbale vermogen is in de loop van de jaren sterk toegenomen om jezelf als kind te profileren. Dat kunnen we de kinderen niet kwalijk nemen.
-
@135
Ik gilde als kind vroeger niet om het gillen alleen. Ik begrijp de ouders ook niet die zeggen dat ze er niets aan kunnen doen. Mijn ouders leerden me gewoon dat ik niet zo mocht krijsen en gillen, en daar kwam geen opvoedkundige tik aan te pas.
Dus, Argo, ben ik het helemaal met je eens. -
Ach, zijn zij toch ook jong geweest.
-
Die school staat daar echt al jaren, die flat is er later bij gebouwd, dan hadden ze niet een huis moeten kopen naast een school ...
-
#123, LAAT DIE KINDEREN??????
Kijk en DAAR gaat het nu fout. Zo denkt bijna iedere ouder tegenwoordig. Kinderen worden niet meer gestuurd en als je er wat van zegt krijg je te horen:" Laat die kinderen!!!!" Doe je dat niet dan heb je ruzie met de ouders die vaak zelf nog kinderen zijn.
Het valt mij ook altijd op dat dit soort ouders een bepaald slag mensen is.
Pas zat er hier 1, vermoedelijk 10 jaar, tegen de muur aan te schoppen met een bal. Ik ga naar buiten en ik zeg er wat van. Krijg ik een vader van net 28 jaar over mij heen. Ik moest mijn bek houden, het is een kind, een kind hoort te spelen etc.. Ik tegen hem gezegd dat anderen er geen last van mogen hebben. Ging hij nog verder uit zijn dak.
Kortom de ouder komt op voor het verkeerd gedrag van hun kroost. Doe je het omgekeerd en laat je iemand anders tegen hun huis aanschoppen met de bal dan hebben zij eveneens een kort lontje. Alles en overal mag, maar niet bij hun eigen spullen.
Kind is er mee gestopt omdat ik andere maatregelen nam. Vader was beslist niet blij, maar daar heb ik lak aan. Dan moet men hun kind maar eens gaan opvoeden, want dat gebeurd namelijk niet meer.
Spelen is best, maar houdt ook rekening met anderen en daar mag je als ouder zijnde best wat van zeggen. Dat wordt opvoeden genoemd, maar inderdaad de ouders doen er niets meer aan daar zij zelf vaak nog kinderen zijn of van een bepaald slag.
Verder #123, De school komt er vaak later dan de ouderen van dagen huizen. Hier is nagenoeg nooit inspraak tegen te doen. -
Heb jaren en jaren tegenover een basisschool gewoond in de Utrechtse Joh.Camphuysstraat. Je kon de klok gelijk zetten op het gejoel als ze pauze hadden. Tja, toen ik zelf die leeftijd had waren wij ook uitgelaten als we even vrij hadden...totaal niet het idee dat het in die 20 jaar erger is geworden.
Ik zie het probleem wel (gillende kinderen = veel geluid), maar ik kan me er zelf niet druk over maken.
Misschien is het een goed idee om een bezoekje van die kinderen aan het bejaardentehuis te plannen. Zorgen dat ze elkaar bij gezicht en naam kennen, dat haalt de scherpte van de ergernis er wel af. -
#141, en al staat die school er minder lang dan die flat... Kinderen gillen, krijsen en schreeuwen steeds meer en harder. Er zit geen grens zoals vroeger meer op. Vroeger werd er nog iets van gezegd. Doe je dat tegenwoordig dan hangt er een mes tussen je ribben. Dat is het verschil.
Je mag er niets van zeggen, want het zijn kinderen en dus LAAT HEN SPELEN!! Zo wordt er gedacht.
Kots -
Veel senioren hebben tegenwoordig zo'n buitenkeuken, een chique barbecue waar ze weer of geen weer buiten hun vlees op lopen te braden. Veel senioren rijden auto door 'kindvriendelijke' wijken. Of zo'n senior op z'n motor, omdat hij niet oud wil lijken. Kom toch op senioren. U is zelf jong geweest, en wil het nog steeds zijn. Die gillende kinderen gaan straks wel uw luier verschonen mocht dat later nodig zijn. Laat ze lekker spelen aub.
-
@145 spelen en geluid maken is nog wel iets anders dan krijsen en schreeuwen en klieren en treiteren en vechten en pesten
-
Ik heb wel een oplossing maar dat levert me hier een ban op. Ook al bespaart dat heel veel AOW en is het heel goed voor de pensieonfondsen
-
en ik word soms zat van dat gezeur van de bejaarden.
-
@149 Wacht maar tot ze een school in jouw achtertuin bouwen... dan praten we verder.
Misschien moeten ze scholen maar gewoon buiten de bebouwde kom vestigen. -
Ik werk op een brede-school waar in totaal 1200 kinderen op zitten. Moet je ze eens horen in de pauze, tuut in je oren hoor. Kinderen die spelen maken vaak nou eenmaal lawaai. Wat moet je dan zeggen? Buiten moet je stil zijn? 50% van die bejaarden kan best wel ff hun gehoor apparaat uitzetten, die andere helft moet niet zo zeuren.
-
@132
"Ennuh,wat is nou werkelijk je punt?
Je hebt ,begrijp ik, geen kinderen en erger jij je er aan dat er kinderen zijn die je welverdiende rust met lawaai en speelgeluiden storen. "
Speelgeluiden heb ik tot op zekere hoogte geen problemen mee, wel met (ongeremd) lawaai en gekrijs/gegil, dat ook nog eens frequent en langdurig aanhoudt. Als je in een buurt woont en niet afgelegen en vrijstaand, heb je nu eenmaal met anderen rekening te houden en geen overlast te veroorzaken. Iedereen heeft recht op woongenot. Ik ga daarom ook niet mijn geluidsinstallatie dagelijks urenlang hard aanzetten zodat de hele straat ongevraagd 'mee kan genieten'. Omdat er zoiets als wederkerigheid bestaat, accepteer ik dat kinderen spelen en daarbij ook geluid maken, maar omgekeerd mag ik verlangen dat ouders hun kinderen daarin wel beperkingen/grenzen in bijbrengen en opleggen, zodat het beperkt blijft in volume en/of duur. Stukje opvoeding en verantwoordelijkheid. Hetzelfde geldt voor een houden van een blaffende hond, of iemand die frequent in de buitenlucht 'klust'. Het kan af en toe, maar dan wel met mate en rekening houdend met c.q. in goed overleg met je buren/omgeving.
"Eigenlijk zeg je,"laat die kinderen ergens anders herrie schoppen,maar niet bij mij in de buurt"."
Ze hoeven van mij niet uit de tuin weg, als ze maar niet frequent te veel en te lang lawaai schoppen. Willen ze echter per se urenlang ongeremd kunnen krijsen en/of willen de ouders hen daarin geen strobreed in de weg leggen, dan veroorzaken ze overlast en vind ik dat ze het dan maar moeten gaan doen op plekken die daar geschikter voor zijn of waar ze geen overlast veroorzaken. Bijvoorbeeld in een speeltuintje: die zijn er maar liefst drie binnen een straal van 200-300 meter. Nog iets verderop zijn er zaken als een groot trapveld, een park, sportaccommodaties en daarbuiten uiterwaarden en polders.
Ik weet niet hoe jij na een werkdag met mooi weer wil bijtanken in je eigen tuin als er om je heen meerdere speelpaleistuintjes zijn waarin kinderen urenlang zich uitleven in hard geplof en geschreeuw. Moet ik dan maar dagelijks mijn huis en tuin verlaten omdat de desbetreffende ouders uit gemakzucht hun kinderen niet in de hand willen houden? 'k Dacht het niet. -
@3 Die wetgeving is niet in Nederland, Dat was in Duitsland.
http://www.nujij.nl/duitse-kinderen-mogen-harde...
Kinderen schreeuwen, Bejaarden klagen. (voor allebei geldt; niet allemaal natuurlijk)
Waarom wordt er dan zo vaak besloten een om een school naast bejaardenwoningen te zetten of andersom?!
Hier zit al sinds jaar en dag een basisschool, met alleen achter de school (normale) woningen, voor de school een groot speelplein, dan een weg en dan nog een groot (speel) grasveld/vijver. alle ruimte waar die kinderen kunnen gillen tot ze een ons wegen. Tot er nu sinds een aantal jaren een bejaarden/verzorgingsflat staat. Nu wordt er geklaagd.
Ik snap de logica niet. Niet van de gemeente, niet van de opdrachtgevers, en niet van de ouderen die niet tegen lawaai kunnen maar wel kiezen om er toch te gaan wonen. -
Ik lees en hoor altijd het zo onnozele commentaar dat je zelf ook jong bent geweest, is het dan niet de bedoeling dat je je kind een betere toekomst bied?
-
Niet kunnen wennen aan ongevingsgeluiden , het ontbreken van de habituatieprikkel , is de voorbode van dementie of 'n andere nare psychiatrische aandoening zoals schizofrenie..
Conclusie ; De klagende bejaarde heeft 'n erg vervelende toekomst voor de boeg. -
Je kunt veel kinderen niet met elkaar vergelijken, als je ouders hebt die er op letten heb je ook andere kinderen.
Toen ik voorheen een prachtige tuin had en mijn buurjongetjes gebruikten hun eigen tuin als voetbalveld waardoor mijn mooie plantjes als treurwilgen hingen van de bal die ieder keer over de schutting ging, dan vind ik dat je daar wat van mag zeggen.
Lawaai vind ik dan niet zo erg, maar dan werd er gewaarschuwd door de ouders, en moesten hun zakgeld inleveren, dat vond ik fair, en dan kwamen ze exuses aanbieden, en mochten ze van mij hun zakgeld houden.
Aan de andere kant zaten een paar geitenwollensokkenbreiers, die zeiden, mens die kinderen moeten ook wat te doen hebben, en dat waren de kinderen waar de ouders van werkten, en ze de sleutel maar mee kregen, elke woendagmiddag was het raak, als je zat te zonnen kreeg je een bal tegen je hoofd, dat zijn wel dingen waar ik me vreselijk aan ergerde, de bal hebben we gehouden, en ondanks dat we geen types zijn om zulke dingen te doen heeft het geholpen.
Dat is gewoon een verschil hoe ouders de kinderen opvoeden, ik kunt heel veel van kinderen hebben, maar ben ook niet van plan altijd op andermans kinderen te letten, de ouders moeten daar zelf de verantwoordelijkheid voor nemen, soms is het nodig kinderen even tot de orde te roepen, maar sommigen ouders hebben totaal geen begrip voor anderen, dan vinden ze je een zeur. -
Als ze die kinderen nu eens voor de bejaarden lieten zorgen dan leren ze nog eens iets en twee ineens zal het geluidsniveau aanzienlijk dalen
-
Komt door hun ouders, die schreeuwen vaak hun kinderen toe,en kinderen papegaaien dat na,normaal praten is er niet meer bij, conclusie de ouderen hebben gelijk.Want het is leuk om luidkeels te zingen b.v bij de avondvierdaagse en dan is t ook werkelijk leuk, maar tegenwoordig op schoolpleinen scheeuwt de jeugd elkaar toe ze kunnen niet anders.
-
@39 +++
-
@158
"Papegaaien dat na"
"Papegaaien dat na"
"Papegaaien dat na"
"Papegaaien dat na"
"Papegaaien dat na"
"Papegaaien dat na"
"Papegaaien dat na"
"Papegaaien dat na"
"Papegaaien dat na"
"Papegaaien dat na"
"Papegaaien dat na"
Contaminatie? -
@3,
Tegenwoordig worden kinderen veel minder door hun ouders tot de orde geroepen als ze op straat zijn, hier word in de buurt word regelmatig straatmeubilair vernield door de rondhangende kids. De ouders zeggen er niets van.
De overheid wil meer respect en orde, en wat doen ze, regels die overlast binnen de perken kunnen houden afschaffen, de corrigerende tik strafbaar stellen. De jeugd van tegenwoordig is echt niet onder de indruk van het 'vermanend toespreken hoor'. -
voor alle negatievelingen:ZELF OOIT KIND GEWEEST???? ZELF KLEINKINDEREN????? LAST VAN ALLES WAAR JEZELF NIET VAN KAN GENIETEN????
Nederland is tegenwoordig zeuren,klagen,ergeren tot in het bejaarden tehuis toe.HAVE A NICE LIVE...... -
sommigen hier moeten beslist niet oud worden dus er vroegtijdig met ademen stoppen want volgens jullie zijn we zeikerts,maar er wordt wel vergeten dat er vroeger weinig tijd was om ons druk te maken we werkten allemaal en als er kinderen kwamen deden wij die zelf ja je leest het goed ZELF opvoeden en lieten dat niet aan anderen over daar wel eens over nagedacht????? ze zijn heden allemaal ontevreden ik zie lange gezichten bij kinderen die blij horen te zijn zonder te schreeuwen en gillen want dat is teken van ONMACHT
-
De hangkin v.d. bejaarde versterkt omgevingsgeluid doordat deze mee gaat resoneren .Ook de met de leeftijd steeds groter wordende oren v.d. bejaarde medemens kunnen deels verantwoordelijk worden gesteld voor z'n geïrriteerde reactie op spelende kinderen.
De bejaarde die het meeste last heeft van omgevingsgeluid heeft statistisch dan ook de grootste oren en de meest uit de kluiten gewassen wapperende hangkin.
Bron; VU Amsterdam. -
@108 Net als altijd lekker hypocriet doen, maar de samenleving, de politiek : ... men wil niet anders ! We vergrijzen en ouderen zijn maar lastig. Als ze dan ook nog gaan lopen zeuren.
@163 Een verbitterde zure verouderde en kortzichtige blik op " de kinderen" van vandaag. Daar hebben ze een pilletje voor tegen tegenwoordig. -
Gaat nu niet ouderen vergelijken met kinderen, (hoewel soms) maar kinderen kunnen ook rot vervelend zijn, en af en toe zou je ze zo achter het behang plakken,het nadeel als je ouder wordt wordt alles slechter, alleen het vergeten wordt beter.
-
@163 "en als er kinderen kwamen deden wij die zelf ja je leest het goed ZELF opvoeden en lieten dat niet aan anderen over daar wel eens over nagedacht????? "
Tja tegenwoordig moet iedereen voor een werkgever werken omdat onze ouders en grootouders teveel geld uit hebben gegeven op onverantwoorde manieren. Want van het minimumloon kun je tegenwoordig niet meer rondkomen terwijl je dat vroegah nog wel kon!!!
Om eerlijk te zijn:
IK vind dat het een probleem is van BEIDE partijen.
En ze zijn te luid EN ze klagen teveel.
Waar is de tolerantie gebleven van de hippiegeneratie?
Wanneer bent u gestopt in geloven in het goede van de mens in het algemeen? Bent u zo verbitterd geraakt in de afgelopen jaren dat u nu afgeeft op een generatie die het ANDERS wil? Net als u toen? -
Wat willen jullie dan ( mensen die niet tegen gegil kunnen ) dat die kinderen stil zijn als ze op het schoolplein zijn ? Doe ff normaal zeg, jullie zijn zeker nooit kind geweest en hebben zeker nooooit gegild, gespeeld or what ever ..
-
Ik ben stille bejaarden echt SPUUGZAT. Dat zit daar maar te zitten achter die geraniums. Beetje slechte TV te kijken. De rest van de buurt te bespieden. Stilletjes door de straat te schuifelen. De rij bij de supermarkt op te houden. Door lange in- en uitstaptijden het openbaar vervoer te vertragen. 95 rijden op de snelweg en te langzaam invoegen. Levensgevaarlijk en niet in de laatste plaats irritant. Deze irritaties maken mijn leven tot een hel. Kan ik daar ook een rechtzaak tegen aanspannen?
Stijgers in Algemeen
Meeste woningovervallen in achterstandswijken
De meeste overvallen op woningen vinden...
2 uur 52 minuten geleden door Herfststorm
Vreemde objecten in de lucht boven Blue...
Inwoners van Blue Springs in de staat...
2 uur 54 minuten geleden door TruthMan
Politie onderzoekt Sharia4Holland
De politie en het Openbaar Ministerie in...
4 uur 3 minuten geleden door IMade
'Zeker 92 doden in Houla'
Een team van VN-waarnemers heeft in de stad...
4 uur 8 minuten geleden door Bergb01
Neergestoken agente Den Haag stabiel
DEN HAAG - De situatie van de...
5 uur 54 minuten geleden door sateeb
Best gewaardeerd
Duizenden bij Occupy Frankfurt
Zo'n tienduizend mensen zijn zaterdag in...
7 dagen geleden door Antonov FL
Israël - Kolonisten schieten op...
Uit het beeldmateriaal kun je opmaken dat...
5 dagen geleden door Meirav Fonkelsteen
Man wil drenkeling redden en verdrinkt zelf
Een man die in Rotterdam een kind uit het...
2 dagen geleden door 101st airborne
Amerikaanse soldaten van Irak/Afghanistan...
Het word serieus, er vind een ware...
2 dagen geleden door hotwing
Hoe democratisch is D66 eigenlijk nog?
‘Hij heeft een stemming gekregen, daar moet...
3 dagen geleden door Moskowfiets

