Onderaan een personeelsadvertentie stond afgelopen zaterdag dat op de functie Divisiechef bij de politie Drenthe, Friesland en Groningen alleen vrouwen en allochtonen mochten reageren.
Sorteer op:
-
Wat een stumpers. En dan vinden politicie deze verkiezingsuitslag nog merkwaardig. Over uitsluiten van bevolkingsgroepen gesproken. Zielige stumpers kiijk eens over de grenzen!
-
en de heersende macht loopt zich maar af te vragen hoe het toch kan dat de PVV zoveel stemmen heeft gekregen.
Dit soort acties zijn dom en zorgen ervoor dat er een nog grotere tweedeling in onze maatschappij komt. Binnen 20 jaar vraagt diezelfde macht zich af hoe het toch kan dat er een rassenoorlog in de straten uitgevochten word..... slaap maar lekker verder hoor, lieve managers, niets aan de hand! -
Racisme als je het mij vraagt.
Ik moet eens zoiets proberen. -
@2 PVV zorgt natuurlijk voor verbroedering ipv een tweedeling ?... XD
Let op ! Ik stel alleen een vraag.... XD -
Wat een schijnheiligheid, we weten toch dat het in wezen niet zo is.
-
@de laatste lach
LOL nee natuurlijk niet..... de tweedeling wordt veroorzaakt door domme politici die geen clue hebben t.a.v. het echte leven, lees dus alle politici en dus ook wilders. -
"Wat een schijnheiligheid, we weten toch dat het in wezen niet zo is. "
is niet echt duidelijk waar je op reageert! -
Dit is dus onze overheid, waar we iedere maand zowat de helft van ons inkomen aan afstaan om de zaakjes goed te regelen voor ons.
Vind u ook dat er iets niet goed gaat? -
@4 Het probleem is natuurlijk niet de PVV, die sneue partij is een gevolg van de gekte om voorkeuren voor een bepaalde groep sollicitanten uit te spreken. Etnische achtergrond en sekse gaan boven kwalificaties en persoonlijkheid, zoals leidinggevende capaciteiten. Men noemt het positieve discriminatie, maar dat is kul. Discriminatie is en blijft discriminatie.
-
@5 was jij niet de gene die het normaal vond om bij AH Marokkaanse werknemertjes te weigeren?
-
Koel, ga nu een advertentie maken: Vrouw? Getint? Turk? Marokaan? Neger? Nop jullie hoeven niet te reageren.
-
@5 mocht je het ontkennen:
http://www.nujij.nl/managers-ah-to-go-vervolgd-...
Bij @7 staat jou eerste bericht.
Hypocriet -
Bij de overheid moeten volgens de wet een bepaald percentage vrouwen en medelanders werkzaam zijn.
Dat is nou eenmaal zo.
Het gaat dan om Nederlanders van allochtoonse afkomst.
Wanneer er op een bepaald dienstonderdeel te weinig vrouwen of medelanders zijn, moet dat rechtgetrokken worden.
Is dat gek?
Ik vind van niet.
Het is, JUIST bij de politie, belangrijk dat daar ook moslims werken, opdat die wat makkelijker contact kunnen maken met die bevolkingsgroep. -
en zo verword nederland en beste mensen het zal nog veel erger worden.
-
@14 dit is niet bij wet geregeld, maar inderdaad hebben zij wel zichzelf streefcijfers gegeven om naar toe te werken. Persoonlijk vind ik de manier waarop dat gebeurd absoluut niet kunnen. Hoe je het wend of keert, het is en blijft discriminatie om mensen expliciet uit te sluiten op statische kenmerken, helemaal wanneer het beroep zelf geen specifieke eisen nodig heeft (tja, als je vraagt om een vrouwelijke escorte, dan kan je donder op zeggen dat je als man niet wordt aangenomen).
'Hoe' is het mogelijk om het dan te doen? Betere voorlichting, meer bekendheid met het vak onder allochtonen. Jezelf positief naar voren laten komen als werkgever voor deze groepen, zonder dat je daarbij teruggrijpt naar discriminerende punten. -
1715 juni 2010 10:37 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
1815 juni 2010 10:39 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@14 Dus jij hebt liever een allochtoon die niet begrijpt wat je bedoelt aan de balie bij een overheidsinstantie, als een persoon die je wel begrijpt. Want dat gebeurt er namelijk. Ik heb het zelf mogen aanschouwen bij de belastingdienst in Rotterdam. Ik werd geholpen door een dame van Marokkaanse afkomst, ze was erg vriendelijk, maar ze begreep er helemaal niets van. Echt ongelooflijk! Ik heb dit nog nooit meegemaakt, zo'n dom persoon op zo'n functie...
-
Ach mensen, dit is slechts het topje van een stront berg, door al dat linkse gedram hebben we ook last van verschillend toegepaste functie eisen, dat is de reden dat je agenten tegenkomt die je niet eens fatsoenlijk te woord kunnen staan omdat ze eigenlijk geen Nederlands spreken.
Lees dit eens voor de gein http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/05/ko...
Kan iemand mij zeggen waar ik tegen dit soort ongein aangifte kan doen? -
iemand over gedacht dat de aanpak van evt allochtone groepen het best kan gebeuren door ze met allochtone politiemensen te confronteren....??
Nou lijkt mij de overlast van allochtonen in Drenthe niet de hoogste prioriteit te hebben..... maar kkan me vergissen.... -
De hoogste tijd dat de PVV gaat meeregeren om dit soort idioten bij de politie HR afdelingen bij de les te houden.
Er wordt ons langzamerhand opgedrongen dat we ons zouden moeten schamen als we man, blank en niet invalide zijn.
De linkse terreur ten top. -
@19 Willy Peen:
Léés jij wel goed.
Ik had het over het feit dat een Nederlander van moslim-huize makkelijk contact maakt met allochtonen.
En aangezien alle politiekorpsen te maken hebben met moslims en hun problematiek, kunnen ze wat mij betreft en als daar behoefte aan is, om een Nederlander van moslim-huize vragen.
Overigens: Mij maakt het geen zak uit door wie ik aan de balie van wat dan ook geholpen wordt door een allochtoon.
Als ik maar goed en vriendelijk word geholpen.
Ze zullen daar heus niemand neerzetten die niet begrijpt wat je bedoelt.
Suffie. -
@19 Willy peen.
Nou moet ik je eerlijk vertellen dat ik ook wel eens bij de balie van de belastingdienst heb gestaan, en dat de pure autochtoon die daar zat ook geen bal begreep van wat ik bedoelde.
Dus dat ligt niet aan het geloof, maar aan de domheid van de persoon in kwestie. -
2515 juni 2010 10:57 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@18
Even een Off-Topic vraagje.....
Sinds wanneer werken er dan geen vrouwen meer bij het Korps Mariniers in Nederland?
;-) -
Goed nieuws; dat zal inhouden dat wij het niet langer accepteren en actie zullen ondernemen om alles eerlijk te verdelen!
-
Welke normale blanke man wil er nou bij de politie werken zeg.
-
@4,
Als je echt een vraag had gesteld had je "natuurlijk" uit je zin gelaten.
Sorry maar als ik weer eens een helpdesk in Amsterdam Zuid Oost moet bellen en ik hoor een man of vrouw met Surinaams accent dan weet ik bij voorbaat dat ik net zo goed kan ophangen, mijn probleem wordt 9 van de 10 keer toch niet opgelost. Sorry maar dat is gewoon de ervaring, kan ik verder ook niets aan doen.
Nederlandse woorden spreken is nog iets anders dan Nederlands begrijpen.
Zo heb ik ook een collega uit Iran moeten begeleiden die hoger opgeleid zou zijn dan ik zelf. In een woord een ramp.
Niets tegen die mensen persoonlijk hoor maar op dat moment (nog) niet de juiste positie voor ze. -
@18,
En jij vindt het gek dat vrouwen achtergesteld worden? Terecht lijkt me als ik jouw beperkte reactie zie. Hoezo hokjes? -
schiet me ineens een post [weet niet meer door wie] te binnen
allochtoonse agente.....meneer u mag daar niet parkeren ,u krijgt bekeuring..
man............................GA WEG .
agente ja meneer . -
@31 verhalen vertellen doe je maar ergens anders
-
@31 is grapje hoor .. wel leuk toch.
-
Positieve discriminatie?
-
De juiste man/vrouw op de positie zetten ongeacht kleur, geslacht, geloof , afkomst en weet ik nog wat niet meer verzonnen door politiek correct links, ik hoop dat ere snel een eind aan komt.
"Positieve" discriminatie is ook discriminatie en dus bij wet verboden regering !!! -
#33
Ik kom niet meer bij. -
Positieve discriminatie = Discriminatie
Positieve racisme = Racisme
Orwellianse Doublespeak tracht alles recht te praten wat scheef staat. -
Orwellianse=Orwelliaanse
-
(positieve) discriminatie............
-
Dat dit nu pas naar buiten komt.
Het is al jaren zo.
Ik weet het uit ervaring. -
Walgelijk beleid, dat "diversiteitsbeleid" waarbij bij gelijke geschiktheid de allochtoon of vrouw vóórgaat. Het is en blijft gewoon discriminatie. Als autochtoon/man maak je op die manier gewoon geen eerlijke kans meer!
Het wordt overal binnen de overheid doorgevoerd, ook bij bijvoorbeeld de rechtspraak, waar ik zelf werk. -
@41: Wordt ook in Engeland gedaan. Is volgens mij gewoon regeringsmandaat in menig Europees land.
En het volk ziet maar niet dat die 'Islamisering' waar ze het altijd over hebben - of dat immigratiebeleid - dat dit allemaal een grote verdeel en heers show is wat ze je geven. De linkse partijen zijn net zo min gecharmeerd van gemiddeld importje als een Geert Wilders - maar ze brengen ze binnen enkel vanwege subsidies en omdat ze er toch niet naast hoeven te wonen - immers, zij zitten in een mooie villawijk - het hoi polloi moet echter tot bezinning komen en zich 'mengen' met allerlei diverse incompatibele volkeren en leefstijlen. -
We worden steeds gekker in dit land. Neem gewoon degene aan die er het meeste van kan bakken? Geen wonder dat de politie zo verschrikkelijk slecht in het uitvoeren van zijn taken is tegenwoordig. Niet dat vrouwen en allochtonen er niets van kunnen, maar het is altijd beter om de meeste geschikte aan te nemen ongeacht de huidskleur.
-
Wat een onzin, het is terecht dat de politie ernaar streeft een afspiegeling van de samenleving te zijn.Als de opstellers van deze advertentie dat verkeerd hebben geformuleerd worden ze teruggefloten, zo hoort dat. En dat het gedachtengoed van de PVV erbij gesleept wordt slaat nergens op maar was wel te verwachten.
@29: of je nu tig keren sorry roept of niet, dit is pure discriminatie, jouw probleem wordt van de 10keer , 9 keer niet opgelost als het behandeld wordt door iemand met een surinaams accent?? Wat een onzin, 100% van mijn probleem werd in Amsterdam opgelost door een surinaams sprekende, zeer zwarte , grote en vriendelijke agent. Dat is tenminste wel waar gebeurd, maar zegt ook niks anders dan dat ik een vraag stelde aan iemand die daar een goed antwoord op gaf,en me zodoende goed hielp. -
Positieve discriminatie is ook discriminatie.
-
Ieke maisje nort afrikanisch..
Ieke mar klein strafbladje....
Strafbladje mar twee duimpjes diek...
Veeeeel dönner dan van broertje en papa..
Ieke slecht rennen, mar toch auto met swailampjes en toeter?! Gaaf!
Nee, geen diploma, mar werk leer?
"Aangenomen!!!!" -
@47: dit is de meest zielige en mislukte poging tot foute humor die ik in jaren heb gezien.
-
Ochoch, liberale posertje/knuffelaar Toes48 is op haar teentjes getrapt hoor - ga toch weg kind, ik geloof helemaal niets van al die liberale denkwijzes die jullie pretenderen te koesteren - volgens mij geloven jullie er zelf geen snars van en schelden jullie menig ander van buitenlandse afkomst uit voor het een of ander.
Heb genoeg van jullie typjes gezien door de jaren heen - liberaal-gezind op de voorgrond, en tja, laten we zeggen, heel wat anders denkend op de achtergrond - zolang ze maar zelf niet te dicht bij die minderheden in de buurt hoeven te komen - zolang het allemaal vanaf een afstand is, is het allemaal leuk en aardig. -
De politie heeft een tijd lang op tv een reclame uitgezonden.
Op dringend verzoek van politie agenten is dat filmpje veranderd.
In dat filmpje werd iedereen al in een hokje gezet.
Vrouwen konden wel bemiddelen en luisteren, terwijl mannen beslissingen konden nemen en stevig in hun schoenen stonden.
Een allochtone man werd ingezet om mensen beter te kunnen begrijpen (lees andere talen en culturen)
Op die basis namen ze ook mensen aan.
Het filmpje is later veranderd in deze:
http://www.youtube.com/watch?v=el8hDZyyBaY&feat...
Als je bij de politie werkt moet je alles aankunnen.
Je kan niet per melding kijken of er man, vrouw of allochtone man nodig is. -
Die hoofddoek past ons allemaal!
-
Ik kan me nog herinneren dat ik jaren terug verontwaardig was door een personeelsadvertentie van de politie.. in het Nederlands EN het Arabisch. Dus dat 12 jaar later dit soort dingen naar buiten komen -> het verbaast me niets.
-
@42; Klopt, maar DAT was nog een beleid dat verdedigt kon worden als "compensatie" voor anderszijds negatieve discriminatie tegen achtergestelde sociale groepen.
Hier gaat het zelfs niet eens over geschiktheid meer: ben je een blanke man - dan hoef je niet te solliciteren want je maakt geen kans. Is je reinste discriminatie. Is er al een klacht ingedient bij het Meldpunt? -
ach we moeten er aan wennen , we hebben een marokkaanse burgermeester een joodse pm , een argentijnse koningin ? en het hoofd van politie zal waarschijnlijk binnen no time ook geen nederlander meer zijn .
dat maak je in marokko niet mee dat zoiets kan . of wel ? -
Dus een allochtone MAN heeft voorang op mij, een blanke autochtone jongeman ?
Beter kijkt men naar wat de sollicitant in huis heeft. Waar je vandaan komt heeft er toch niets mee te maken ? -
ik denk dat ik mijn talen maar eens ga leren , eens zul je ze nodig zijn .
-
Tsja, helaas is dit nodig, want als je het niet zo zegt worden bij gelijke geschiktheid nog altijd de blanke mannen aangenomen.
(ik ben zelf een blanke man trouwens)
Ben ik het hier mee eens? Nee.
Vind ik dat je bij gelijke geschiktheid per definitie de voorkeur aan vrouwen of allochtonen moet geven? Nee.
Maar is het nodig? Helaas wel ja.. -
Artikel 1
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan. -
Ik snap het niet; die managers van AH to go worden aangeklaagd omdat ze geen marokkanen willen aannemen, maar de politie mag blijkbaar wel discrimineren ???!!!
-
Het is natuurlijk absolute onzin dat er onder aan de advertentie zou staan dat mannen niet mogen reageren.
Wat er dan staat is dat 'bij gelijke geschiktheid de voorkeur wordt gegeven aan een vrouw etc...' Omgekeerd komt dat trouwens ook voor hoor, laatst kreeg ik een functie niet omdat ze voor het team de voorkeur gaven aan een man.
Wie dat niet snapt er zich hier druk over maakt, is sowieso niet geschikt voor een dergelijke functie. -
@57 " Vind ik dat je bij gelijke geschiktheid per definitie de voorkeur aan vrouwen of allochtonen moet geven? Nee.
Maar is het nodig? Helaas wel ja.. "
Leg mij eens uit WAAROM bij gelijke geschiktheid eigenlijk de allochtoon en/of vrouw de voorkeur moet krijgen ?? -
@54 Een Joodse pm ??? Wie dan ?
-
@61 Dat is nodig omdat het voor een bedrijf goed is om in elk geval enigszins een afspiegeling van de samenleving te zijn. En omdat zowel vrouwen als allochtonen nog steeds gediscrimineerd worden in het bedrijfsleven, zijn dit soort dingen soms nodig.
Snap je dat nou echt niet? -
@4 De PVV stelt in elk geval eens aan de kaak, dat het probleem van de tweedeling juist ontstaat en in stand gehouden wordt door die idiote positieve discriminatie van allochtonen.
Overigens is het positief discrimineren van vrouwen ook een verkrampte poging om zogenaamde gelijkheid te creëren, maar in de praktijk komt het er gewoon op neer dat ongeschikte vrouwen op posten zitten waar een veel geschiktere man voor beschikbaar was/is. -
@62 ooh nee , nog niet ...bijna
-
@64 Vind je jezelf nu niet heel sexistisch?? Je gaat er dus vanuit dat vrouwen eigenlijk nooit van zijn leven geschikt zouden kunnen zijn voor een functie waar jij met je geniale verstand ook op solliciteert??? Doe eens normaal man!
-
@63 Ik weet wel wat jij bedoelt, maar je kunt niet hard maken dat, laat staan waarom, het goed zou zijn als de samenstelling van je personeelsbestand een representatieve afspiegeling van de samenleving zou zijn.
Het is echt niet zo dat mijn bedrijf betere resultaten haalt als ik precies een verdeling qua autochtonen, allochtonen, vrouwen, ouderen, jongeren etc... in dienst heb zoals het in de samenleving verdeeld is.
Dat is uitsluitend een verhaaltje dat is verzonnen als 'argument' om uit politieke 'correctheid' de allochtonen en vrouwen positief te moeten discrimineren.
Nu ga jij dit lezen alsof ik tegen het aannemen van allochtonen ben, maar dat is niet waar, sterker nog, mogelijk zou mijn bedrijf zelfs beter draaien als ik uitsluitend allochtonen in dienst had. Maar dat mag dan weer niet, immers ik mag autochtonen niet discrimineren,.....of wel ?...... -
@67 Als je bedrijf een blank mannenbolwerk is, hoe denk jij dan je klanten te kunnen begrijpen? Dat zijn echt niet allemaal blanke conservatieve mannen hoor.
Als jij inderdaad een bedrijf hebt, moet je gewoon de mensen aannemen die het best gekwalificeerd zijn voor de functie. Als je dat niet doet, leid je je bedrijf niet goed. -
@66 Ha ha, ik weet allang dat jij wat feministisch bent, maar dat is oké hoor.
Maar je moet wel goed mijn stukkie lezen. Ik zeg nameloijk niet dat IK geniaal ben, of zelfs dat IK beter geschikt ben voor de functies waar ik het over heb. Maar kom op zeg, het is inmiddels na alle debacles rond het aannemen van politiechefs (en de daardoor ontstane golf van potentieel dat weggaat bij de poltie, omdat ze kunnen solliciteren tot ze scheel zien, maar toch nooit benoemd zullen worden alleen omdat ze autochtoon en man zijn) wel duidelijk dat het met het benoemingsbeleid bij de politie niet gaat om geschiktheid, maar puur om je geslacht en je afkomst. Als jij dat niet wilt inzien dan is iedere discussie hier verder zinloos. -
@Toes48 #48 (Mooi gedaan trouwens)
Ik heb zelf 2,5 jaar in de Werving & Selectie van de Koninklijke Landmacht gewerkt.
#47 is niet heel erg overdreven, kan ik je zeggen.
Er waren diverse functies waar mannen niet eens op mochten/konden solliciteren.
In opdracht heb ik dus gezonde jonge Hollandse kerels de deur gewezen met het bericht dat er geen vacatures waren die hen aanspraken. Dit terwijl die er eigenlijk wel waren. -
@69 Ik ben niet 'wat feministisch' , ik ben heel erg feministisch! Wat dus niet wil zeggen dat ik mannen haat of dat ik vind dat vrouwen voorgetrokken moeten worden.
Ik vind gewoon dat mannen en vrouwen gelijk zijn, ongeacht kleur, afkomst, geslacht, geloof of geaardheid. Gelijk, maar niet hetzelfde.
Daarom vind ik ook dat de beste MENS de functie moet krijgen. Als dat automatisch gebeurt, hou ik mijn mond. Eerder niet.
Volgens mij zijn we het trouwens eigenlijk wel eens hoor Burger ;) -
@68 "..moet je gewoon de mensen aannemen die het best gekwalificeerd zijn voor de functie. "
JUIST ! PRECIES !
Dit is exact waar het om gaat. DUS: NIET om je afkomst of je geslacht, maar om GESCHIKTHEID. dat is nou precies wat ik bedoel, en nu zeg jij het zelf.
Overigens kun je uitstekend met een hele groep mannen een product maken dat wordt gebruikt door vrouwen. (Denk aan keukenapparatuur bijv.)
En ook kun je bijv. met een groep allochtone vrouwen dingen maken die alleen door mannen gekocht worden.
Een allochtone vrouw weet echt wel hoe ze een mooi overhemd voor een autochtone man moet maken hoor... -
@64 Eerder andersom dat er op veel posten een ongeschikte man zit terwijl er een geschikte vrouw voor is. En om je een slag voor te zijn, dat geldt niet alleen voor schoonmaken, keuken, huishouden e.d.
-
@71 "Volgens mij zijn we het trouwens eigenlijk wel eens hoor Burger ;) "
Ja, dat had ik ook al geconstateerd, zie #72.
Ook weet ik best dat feminisme niet hetzelfde is als mannen haten hoor.
(Maar helaas zijn er ook velen die dat niet snappen). -
@73 Ook dat is niet te bewijzen natuurlijk.
-
@73 Nee, het is niet persé andersom, het is in zijn algemeenheid gewoon zo dat er op bepaalde posities niet- of minder-geschikte PERSONEN zitten.
Dat zijn soms mannen, en soms vrouwen.
Maar die ongeschiktheid moet je aankaarten, zowel bij de benoeming van iemand op een functie als bij de beoordeling van iemands functioneren op een bepaalde positie. En daarbij mag geslacht of afkomst geen argument zijn, iemands kwaliteiten en prestaties wel. -
@70 "Er waren diverse functies waar mannen niet eens op mochten/konden solliciteren.
In opdracht heb ik dus gezonde jonge Hollandse kerels de deur gewezen met het bericht dat er geen vacatures waren die hen aanspraken. Dit terwijl die er eigenlijk wel waren. "
Als dit echt waar is, dan ben ik niet verbaasd. Het bevestigt wederom het beeld dat al jaren bestaat over dit enorm foute benoemingsbeleid. -
@47
dönner is Turks..Turkije ligt niet in noord afrika..
slimpie.. -
@77 Natuurlijk is dat niet waar! Kom nou toch! En trouwens, iemand die zijn bedrijf of die manier leidt, verdient een snel faillissment.
-
Van die voorkeursbehandeling komt in de praktijk weinig terecht, want wat is nou "gelijke geschiktheid"? Het gaat er bij een sollicitatie nog altijd om wie er tegenover je zit, en niet om geslacht of huidskleur.
Discriminatie is uit den boze, of het nou van de politie komt of van Wilders. -
Positieve discriminatie noemen we dat !
Ikzelf heb het eens meegemaakt, in begin jaren 80. Toen waren er nog 'arbeids-bureau' s.' Ik kwam daar voor werk, ( waar anders voor ) en vond bijzondere banen in de schappen, welke mij heel leuk leken. De mooiste baantjes, zeg maar. Maar toen ik omhoog keek, zag ik daar een heel groot uithangbord hangen, aan de zolder, met daarop de tekst: 'ALLEEN VOOR ALLOCHTONEN'. Ik ben toen een gesprek aangegaan met de directeur van dit bureau met de vraag, wat de reden was van dit aanhangbord, met daarop deze desbetreffende tekst. En gaf aan, het hier lang niet mee eens te zijn. Een week later was dit bord verwijderd, maar ik kreeg wel een brief, waarin stond dat ik mijn excuses aan moest bieden, anders zouden er maatregelen getroffen worden. Dit heb ik uiteraard niet gedaan, maar... mijn uitkering werd wel stopgezet. Ik ben toen naar de sociale dienst gegaan en heb dit uitgelegd van het hoe en waarom en toen begreep men ook het probleem, waar het werkelijk om ging, want de directeur had n.l. een heel ander verhaal opgehangen en kreeg ik alsnog mijn uitkering weer terug. Kijk, zo kan het dus ook en dan praat ik dus over begin jaren 80. Niets nieuws dus, onder de zon ?... -
@23 @24
Bedankt voor je zinloze bijdrage.
Eerst stel je dat men niet iemand op een positie zal zetten de geen verstand van zaken heeft. In je volgende stukje begin je met jezelf onderuit te halen.
Als klap op de vuurpijl ga je over geloof beginnen terwijl @19 het alleen maar over afkomst heeft en niet over geloof.
Je noemt @19 een Suffie maar ik denk dat je zelf wel een bakkie koffie kunt gebruiken. -
@78 Off topic. Dönner is vles van een kababterrier.
-
@78 Mijn e weigerde. Vlees dus.
-
Hoop reacties van de PVV'ers op het woord "allochtoon" wanneer reageren de SGP'ers op het woord "vrouw"?
-
Het is duidelijk...... We leven in een land met linkse debielen die maar niet willen begrijpen welk een schade ze aanrichten in de gemeenschap.... Het is simpelweg discriminatie en enig andere uitleg is niet meer dan blijk geven van een naïviteit en een plaat voor de kop.
-
Aan de ene kant lopen zeuren over "kutmarokkaantjes" en aan de andere kant de politie afzeiken als ze mensen in dienst willen nemen die met die lui kunnen praten en begrijpen hoe ze ze kunnen aanpakken dat het helpt.
Lekker productief nadenken jongens.... -
Beetje vreemd gezien het volgende:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/6929570/__AH...
De AH manager is laatst veroordeelt tot 2 jaar celstraf.
Dat noemt men 'meten met twee maten'.
Mijns inziens zou de persoon die het meest geschikt is voor de baan aangenomen moeten worden; ongeacht of deze groen, geel, paars rood, man, vrouw, travestiet, hermaphrodiet, of enuch is. -
@81 "...en dan praat ik dus over begin jaren 80. Niets nieuws dus, onder de zon ?... "
Jouw verhaal geeft alleen maar aan hoe lang het al gaande is en hoe verziekt de situatie inmiddels is. Er zitten nu heel veel mensen op posities waar ze niet horen, en mensen die er wel horen zijn uiteindelijk gaan werken bij de anderhalve werkgever die wel gewoon op kwaliteit durft te selecteren.
Desbetreffende werkgever behoort tot een uitstervend ras. Door de Nederlandse overheid op doeltreffende wijze uitgemoord.
@79 "..iemand die zijn bedrijf of die manier leidt, verdient een snel faillissment. "
Tja, dat kennen ze niet hè bij de overheid, een failissement....
Dus men discrimineert er maar een end op los, want het zal geen consequenties hebben. Dat hebben we ook de laatste kabinetsperiode onder Guusje ter Horst maar weer eens duidelijk kunnen vaststellen.
Ik snap dus waarom Geert Wilders er alles aan wil doen om een kabinet ZONDER de PvdA te kunnen formeren... -
@87 Dat is echt niet de reden voor het voortrekken van allochtonen.
En als het wel zo was, is het een heel foute reden, want dat betekent dat de samenstelling van het personeelsbestand van de politie dus volgens jou moet worden afgestemd op de afkomst van de criminelen-populatie !!!???!! -
@90
Als je oplossingen wil wel, als je alleen maar wil roepen dat het allemaal niet eerlijk is niet. Het is toch niet zo moeilijk te snappen dat iemand die de cultuur kent beter met die jongeren kan omgaan dan iemand die dat niet kent?
Integratie heet dat. Dat betekend dat er "helaas" ook allochtonen bij de politie/overheid etc moeten zitten.
Tja, ze zijn hier nou eenmaal, was ook niet mijn idee, maar ja... -
@80 "Het gaat er bij een sollicitatie nog altijd om wie er tegenover je zit, en niet om geslacht of huidskleur."
Droom jij lekker verder, het is bij de politie al jaaaaaaaaaaaaaaaren niet zo dat je geschiktheid bepaalt of je benoemd wordt of niet.
Het is inmiddels algemeen bekend, dat er zeer geschikte autochtone mannen expliciet te horen hebben gekregen dat ze kunnen solliciteren tot ze een ons wegen, maar dat ze die baan kunnen vergeten, omdat er alleen een vrouw en/of allochtoon benoemd MOET worden, geschikt of ongeschikt.
Derhalve is er al heel wat potentieel weggegaan bij de politie, en ik wens ze van harte een werkgever met gezond verstand, die ze waardeert voor wat ze aan kwaliteiten hebben en ze daarnaar beloont ook. -
@91 "Het is toch niet zo moeilijk te snappen dat iemand die de cultuur kent beter met die jongeren kan omgaan dan iemand die dat niet kent?
Integratie heet dat. Dat betekend dat er "helaas" ook allochtonen bij de politie/overheid etc moeten zitten. "
Pardon ? Volgens mij betekent integratie dat de allochtonen zich aanpassen aan de Nederlandse cultuur en NIET ANDERSOM ! -
@81
Wat een raar verhaal!
Waar moest je dan je excuses voor aanbieden? Je hebt wel geluk gehad dat ze bij de uitkeringsinstantie zo begripvol waren; als je de verkeerde had gehad die je niet had geloofd had dit je nog een hoop problemen kunnen opleveren. -
Neem een russchische vrouw aan die al in verwachting is van een drieling en nog moet inburgeren. Ik denk dat dat uitstekend past op deze functie. Luisteren is immers geen verplichting, en het hindert toch alleen maar.
Je moet alleen maar kunnen afklicken bij de snelheidscamera en goed kunnen lachen als je kop weer eens in de krant moet, meer houdt het werk toch niet in... -
Dacht persoonlijk aan zo iets: http://b.imagehost.org/0709/64.jpg
-
@93
Dat heet assimilatie, ik zal je een geheimpje verklappen, dat werkt niet.
Noem maar eens 1 land waar dat is gelukt, dan noem ik er 20 waar het uit de hand is gelopen en tot nare dingen heeft geleid.
Ik denk niet eens dat er 1 land is die je kunt bedenken. -
@91, en kunt u aangeven hoe dit slaat op discriminatie en racisme tegen mannen, blanken en autochtonen in het personeelsbeleid van veel overheidsinstanties? Het klinkt mij ernstig offtopic in de oren namelijk.
-
@98
U bent hoofd HR bij de overheid?
Ik kan me alleen voorstellen dat het niet is om mensen uit de samenleving een baan te geven maar omdat ze die mensen nodig hebben om het straattuig aan te pakken. Als het wel bewuste discriminatie is vind ik t ook een slechte zaak maar ik denk dat er een reden voor is. -
@96
Door zo'n agente wil ik wel eens lekker ruig in de boeien geslagen worden. ;)
Doe mij de linker maar. :P -
@97 Goh, waarom stoppen wij er in NL dan een godsvermogen in om het toch voor elkaar te krijgen ?
-
@101
Doen we dat?
Assimilatie is pas sinds Wilders een hot item....
Kopvoddentax, knieschoten, deporteren etc is echt iets van de PVV, ik weet niet welke kostenposten jij het over hebt maar die gaan waarschijnlijk over "integratie", ander woordje. -
Je kunt er over discusiëren heen en weer, maar ook gewoon iets aan doen door alsnog het bedrijf aan te schrijven dat deze vorm van adverteren discrimineren is.
-
Als ik moet kiezen word ik toch liever door een vrouw genaaid. Daarom: alle mannen weg bij de pliesie!
-
Gelukkig wilde ik toch al niet bij de politie... Wel beetje apart dit..
-
10616 juni 2010 11:08 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Ik vind het prima dat het erbij gezet wordt... Onlangs had ik een sollicitatiegesprek, hoorde bij de laatste 6 en kan leunen op een ervaring van meer dan 10 jaar. Dacht een kans te maken... maar weet je wat? Ik viel af omdat ik een vrouw van 49 ben en het team veel vrouwen van die leeftijd heeft: hun voorkeur ging uit naar een man van een jaar of 30-35. Hadden ze beter in de advertentie kunnen zetten, nu was het alleen maar erg sneu. Ben blij gemaakt met een dooie mus, had bij voorbaat nauwelijks kans.
Laat werkgevers alsjeblieft in hun vacatures al duidelijk zijn. -
Het gaat dus niet om de competentie maar om het label van de uitvoerder(ster)
(lees politiek correct)
Zal Guusje wel achter zitten... -
Ik werk bij een grote gesubsidieerde instelling, en zou eindelijk promotie krijgen zoals beloofd. Hard werken elke dag, leveren van kwaliteit.
Opeens kreeg een ander de functie. Gelukkig hoorde ik via een goede collega de waarheid, de baas had gezegd, zo ik ben de eerste afdeling met allochtonen en mn targets zijn behaald.
Targets?? Subsidie overheid??
Daarom vind ik Nederland geen leuk land meer,.........
Stijgers in Algemeen
Het einde van Nederland (VI): Staat u op...
Het willekeurig aanhouden en oppakken van...
1 uur 56 minuten geleden door Ramm Stein
Politie onderzoekt Sharia4Holland
De politie en het Openbaar Ministerie in...
2 uur 51 minuten geleden door IMade
Neergestoken agente Den Haag stabiel
DEN HAAG - De situatie van de...
4 uur 42 minuten geleden door sateeb
Best gewaardeerd
Sharia4Belgium bedreigt Wilders met dood
De PVV heeft geschokt gereageerd op...
9 uur 24 minuten geleden door MrFuzzyfun
Man wil drenkeling redden en verdrinkt zelf
Een man die in Rotterdam een kind uit het...
1 dag 23 uur geleden door 101st airborne
Israël wil 20.000 man Commandotroepen...
Ter bescherming van haar belangen in de...
5 dagen geleden door Kania
GGD wil leeftijdsgrens voor alcohol naar...
De leeftijdsgrens om alcohol te drinken zou...
2 dagen geleden door Aktea
16-jarige mishandeld door groep
De groep jongens met een mediterraans...
6 dagen geleden door smeerworst

