Burgemeester Michael Bloomberg van New York heeft de demonstranten van Occupy Wall Street meegedeeld dat zij hun kamp op Manhattan vrijdag moeten opbreken.
Sorteer op:
-
wat een orginele k*tsmoes om sympathie voor 'ontruimen' te winnen.
Zitten blijven mensen! Zitten blijven! -
Het is spijtig dat de vertegenwoordigers van de publieke zaak niet de 90% vertegenwoordigen, maar slechts de 10% .
-
de hele wereld ziet wat democratie is !!!
-
Dit klinkt als vrij redelijk eigenlijk, daarna mogen de mensen die er zitten immers terugkomen.
-
Goh kan dat schoonmaken nu niet even wachten????
-
@4 wordt wakker
-
Omdat zaterdag de rest van de wereld volgt zeker ze beginnen hem al te knijpen.
Alleen hoeven ze voor ons niet bang te zijn we hebben het beste voor met iedereen. Zij zijn zelf het gevaar en dat projecteren ze op anderen. -
Ow had het artiekel niet gelezen kunnen die demonstranten hun eigen troep niet opruimen ofzo..?
-
steun wallstreet via livestream http://www.livestream.com/globalrevolution
-
@8 wordt wakker de media is niet voor jou of mij !!
-
Politie(k) als 1 op 1 verlengstuk van de grote corporates, in het woordenboek heet zoiets fascisme.. Corporate fascisme of corporatisme maar nog steeds wel gewoon fascisme.
"Fascism should more properly be called corporatism because it is the merger of state and corporate power." - Benito Mussolini -
Ik voorzie Noord-Afrikaanse taferelen.
-
Mogen ze wel een stel krachtpatsers in gaan huren want ik wil wel een wedje doen, dat het ontruimen zwaar tilwerk gaat worden.Iedereen gaat zitten en houd zich zo slap mogelijk en hoeft alleen maar te denken ik ben zwaar.En als deze demonstranten na de ontruiming plots daar niet meer mogen komen,zijn de demonstratie,s zo voortgezet op een andere locatie.En de wereld wordt steeds meer wakker.M.A.W. wat de regering ook gaat doen,met de rug tegen de muur zullen ze,om genade vragen.
-
De mensen houden het zelf schoon, dus zoals @1 vind het ook eerder een smoesje.
-
schoonmaken? de oorzaak van het protest moeten ze cleanen, grondig,
-
Met andere woorden we gaan een einde maken aan Occupy Wallstreet.
-
Lastige mensen die demonstranten tegen de financiële wereld, als we zorgen dat ze weggaan en in hetzelfde weekend Iran bombarderen kunnen we altijd zeggen dat er niet werd gedemonstreerd.
-
Kunnen beter regeringen, topbestuur en gemeentes gaan "schoonmaken" !!!
-
WEES NIET BEVREEST OOK AL HANGEN ER DONKERE WOLKEN BOVEN OCCUPY WALL_STREET> de locatie is in een mum van tijd een andere.Angst is altijd al een slechte raadgever geweest, dus geen reden om angstig te zijn.Waar de wil is, is de weg namelijk.
-
Hebben die mensen geen werk ofzo?? zoniet, verliezen ze daar wel kostbare tijd welke ze ook kunnen gebruiken om de arbeidsmarkt weer op te komen.....
-
@9 Dacht je dat die demonstranten er een rotzooi van maken? Waar baseer je dat op? De boodschap van een burgemeester die de protesten de mond wilt snoeren en met schijnheilige smoesjes het kamp wil wegwerken en de moraal wilt breken?
-
@23 hoe dom kun je zijn !!
-
Wat een hypocriet land is het toch ook. Heb een artikel van maart dit jaar van De Pers:
De radicale Westboro Baptist Church in Topeka in de Amerika heeft het recht te demonstreren bij de begrafenissen van gesneuvelde militairen.
Omdat de leden van de Westboro Baptist Church vreedzaam betogen, op openbare plaatsen en zich houden aan de aanwijzingen van de lokale autoriteiten, genieten ook zij volgens het Hooggerechtshof bescherming onder het eerste amendement op de Amerikaanse grondwet, dat het recht op vrije meningsuiting garandeert.
Bron:http://www.google.nl/url?q=http://www.depers.nl... -
Volgens mij las ik (bron zo niet bij de hand) dat de demonstranten zelf zorgden voor het legen van vuilnisbakken en schone zakken in vuilnisbakken doen. Ze zetten de afval netjes aan de weg.
Bloomberg komt erg sympathiek over dus laat hem twee dingen: planning laten zien dat er daadwerkelijk schoongemaakt moet worden en laten zien welke werkzaamheden worden gedaan en welke materialen. De demonstranten willen het vast wel uitvoeren. Uiteindelijk scheelt het New York weer heel wat kosten als hij het "uitbesteed". -
Verwijderd door redactie
-
Worden z'n rijke vriendjes nerveus...?
-
En word nu wall street en al de gebezigde onzin van speculanten stop gezet ook?
-
@27
Het punt is dat het kamp niet op publieke grond ligt, het is gewoon privé eigendom, de eigenaar mag daarmee doen wat hij of zij wil. Een kamp daar opzetten zonder toestemming mag eigenlijk niet, het feit dat ze niet gewoon weg worden gehaald zegt al veel. -
Misschien dat 1 van jullie het mij kan uitleggen:
Wat gaan ze bereiken met deze protestactie? We denken toch niet met zn allen dat de hele wereldeconomie op de schop gaat vanwege een paar honderd man in een park?
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het huidige systeem ook 10x niks, maar besef me wel dat in een park zitten met een gitaar weinig gaat oplossen? -
Waar was deze burgermeester toen er bij de banken en investeerders een grote schoonmaak nodig was wegens een corrupte bende.
-
@32 maar het kan teminste geen kwaad. Ik zou ook liever tv radio en internet inzetten om een actieve democratie te realiseren maar ik weet niet waar ik moet beginnen misschien dat die initiatieven kunnen gaan groeien als mensen elkaar leren te vinden.
-
@22
Aangezien Wo3 nog niet begonnen is staan wij tot die tijd logischerwijs voor het begin van Wo3....net zo lang tot ie ooit begint...over 10 of over 1000 jaar. -
@32 Een paar honderd........foei foei eerst goed onderzoek doen joh!
Er zijn op 79 lokaties in de wereld protesten en alleen al voor occupydenhaag zijn al meer dan 2000 aanmeldingen!
Mischien gaan er geen 16 miljoen mensen de straat op maar wel genoeg zodat de media en de politiek er niet omheen kan. -
@34 Sowieso alle respect dat het een vreedzame demonstratie is, daar is zeker wel wat voor te zeggen!
Ik denk pas als je echt zulke rigoreuse wijzigingen wil, dan dien je het merendeel van het volk achter je te hebben staan. Zoals ze vroeger ook met honderdduizenden tegelijk de straat opgingen.
Dit is tot nu toe nog steeds onmogelijk in europa en de vs, simpelweg omdat we het te goed hebben in mijn optiek (baantje, huisje, tv'tje , auto, etc.). Dan leg je dit soort ellende toch net wat makkelijker naast je neer.
Denk dat het nog een graadje erger moet worden voordat we echt met zn allen kunnen ingrijpen. -
Verwijderd door redactie
-
@24
Gewoon straat verderop gaan staan en na uurtje weer terug - is niets moeilijks aan, en als je dat ordelijk doet sla je ze weer een argument uit handen. -
Als de demonstranten nou slim zijn steken ze allemaal even de handen uit de mouwen en maken ze het hele spul zelf schoon. Is een win-win situatie: Men wint er sympathie mee van de 'buitenwereld', men kan de protesten ononderbroken doorzetten en men kan in een veilige schone omgeving protesteren. En daarbij, vele handen maken licht werk :)
ennehhh... @32 paar honderd die-hards ja, tijdens het hoogtepunt (tot nu toe) van de protesten was er 15000 man op de been. En zoals met alle demonstraties, dat is slechts het topje van de ijsberg, er zijn altijd nog veel meer mensen die de protesten steunen maar niet in de gelegenheid zijn persoonlijk aanwezig te zijn. Zeker in de VS kan afstand een probleem zijn (het is daar tenslotte allemaal net even wat groter en dus niet zo dat je vanuit iedere uithoek van het land binnen 3 uurtjes op het malieveld kan staan) en daarnaast is het arbeidsrecht wat anders geregeld, waardoor veel mensen zich niet kunnen permitteren om bij de demonstraties aanwezig te zijn, simpelweg omdat hen dit hun baan kan kosten. -
@32
Mag ik u er aan herinneren dat het geen 'paar honderd man' zijn, maar inmiddels een 20.000 "man".
Wat zal er gebeuren wanneer de overheid beslist om het echt schoon te gaan vegen.
Wat gebeurt er als er door deze demonstranten wordt opgeroepen tot het opnemen van geld van de banken?
Wanneer 20.000 man ineens hun geld van de bank halen, lijkt het probleem alleen maar groter te worden.
Wat gebeurt er wanneer 20.000 mensen wallstreet echt plat leggen en er niet meer gehandeld kan worden. voor een 3 weken? Dan kiepert het land echt de afgrond in.
Het is eerst de bedoeling om mensen te krijgen, vervolgens een statement te maken aan de leiders, wanneer er geen verbetering beloofd wordt, gaan ze sancties leggen.
Dat zal van vredig naar steeds minder vredig gaan, omdat er ongetwijfeld steeds minder vredig met hun wordt omgegaan.
Wanneer er op de 15e wereldwijd miljoenen mensen de straat op gaan, hun geld van de bank halen, en beursgebouwen bezetten is het gebeurd...
Dat houdt geen land lang vol...
Het gaat erom dat je genoeg mensen hebt... alleen op die manier kun je echt iets tegen de zittende kapitalistische kliek doen! -
Als die protestees slim zijn gaan ze vanaf nu tot morgen alles zelf schoonmak3en en als de politie er staat hoeft niet we hebben het zelf al opgeruimd ;) eenheid komop!!! Is er een manier dat ik deze boodschap vanuit nederland naar ze kan overbrengen had ik nu maar even de leiding daar :)
-
Ik ben blij dat nu eeeindelijk ook de grote massa WAKKER is geworden!!! En niet alles meer wegzet als complotterij of wat dan ook.
Opdat er nog veeel meer mensen op mogen staan. Het vervelende is alleen dat de regeringen dan weer nare middelen in kunnen zetten en ze zo de spiraal van geweld (waar ze ook op uit zijn , lees: provoceren tot....) alleen maar weer aanwakkeren en zo de vicieuze cirkel die niets oplost in gang blijven houden.....macht is geld, geld is macht, enz). -
@41: ik denk dat dat juist ook de bedoeling is dat er behoolijke verschuivingen gaan plaatsvinden......het kan gewoonweg niet anders. En al die machthebbende criminelen (niet allemaal) van hun gouden tronen vegen.
-
@41
Als 20.000 mensen hun geld van de rekening halen, daar lachen ze keihard om. Die paar centen is écht nog niet eens de spreekwoordelijke druppel op de plaat. -
Er is echt een gigantische kloof tussen mensen mét internet en mensen zonder internet. Huidige generaties en toekomstige generaties laten niet meer over zich heen lopen. Geweldig mooi om te zien. Je kan zeggen wat je wilt van de jeugd, maar ik heb alle vertrouwen in ze.
-
PPppffff die Bloomberg heeft een schroefje los!
http://www.sp.nl/nieuwsberichten/10474/111012-o...
Emile for president ..!!! -
@41 ok dan zijn het er 20 duizend.....Als ze wallstreet echt blokkeren ligt de ME in hun nek.. en als ze een bankrun doen duperen ze alleen de bevolking (banken krijgen toch een bail-out...en dan nog moeten het toevallig 20duizend man zijn die dezelfde bank hebben, anders valt de schade reuze mee).
Dus nogmaals: Hoe denken ze precies iets te veranderen op deze manier? -
@41 Laatste stuk ben ik helemaal met je eens:
Als miljoenen mensen in de hele wereld de straat opgaan en een bankrun plegen, dan hebben we het over iets anders.
Maar ik denk dat je iets te hoopvol bent over 15 oktober, denk dat het vies tegen gaat vallen persoonlijk. -
@31 is het niet onjuist dat dit stuk grond privebezit is? volgens mij gaat het daar juist om, het is van ons allemaal.
-
@49 Proefballon
Zou het wellicht dan toch geen toeval zijn dat het Blackberry netwerk er uit ligt.... -
@31
En door regelneukerij zijn wij gekomen waar wij nu zijn.
Volg de Elite dan gaat het vanzelf verkeerd. -
@45
Je vergeet één ding, gepind geld is echt, niet virtueel, bij een bankrun haalt slechts een klein percentage mensen hun geld van de bank, maar banken zijn niet liquide wat betreft fysiek geld, wanneer je de ballon weghaalt vervliegt de lucht. -
3000 mensen aangemeld, waarvan de helft komt....
1500 mensen dus maximaal, nou NS zet maar extra treinen in want we komen er aan! -
Anders wat? Gaan we net zoals in 2008 drijgen met 'martial law'... tanks inzetten tegen burgers?
-
ik zou zeggen laat ze maar in hun eigen vuiligheid bivakkeren
en dan kunnen we na afloop zien wat voor vuilakken het eigenlijk waren -
Hoeven die demonstranten niet gewoon te werken?
-
http://www.meetup.com/occupytogether/Maastricht...
http://www.youtube.com/watch?v=qOZKCaBGY5k
een suggestie in het lange termijn belang voor iedereen en voor deze planeet waarop we leven, openstaand voor verbeteringen in dat zelfde belang.
Kijk dit filmpje als je bang bent voor wat er kan gaan komen .... want mocht het monetaire systeem in elkaar vallen .... dan heb je in elk geval nog enige hoop op een betere toekomst en iets positiefs om met elkaar over te gaan praten. Altijd beter dan vechten of geweld ;-)
daarnaast een advies voor het afvalprobleem tijdens de demonstraties die er zijn en nog gaan komen (momenteel 1643 occupy meetings worldwide op 15 oktober waaonder arnhem, amsterdam, den haag, maastricht, brussel), neem vuilniszakken mee en zet deze op open toegankelijke wegen zodat ze opgehaald kunnen worden en je kan blijven staan of zitten waar je bent.
Geen geweld of vernielingen .... dat hoort immers enkel thuis in een verouderde monetare denkwijze :-o
keep it nice, simple, easy and clean
s7 -
@42 had ik nu maar even de leiding daar
Het laastste wat deze beweging nodig heeft is een zelfbenoemde leider. Echte leiders hebben in mijn ogen een pokkehekel aan die baan, zijn tegen hun zin in die rol gebombardeerd, en willen er weer zo snel mogelijk van af.
Van de 'vrijwillige' leiders raak je nooit meer verlost. -
@57 demonstreren is ook werken, werken aan iets groots: een goede toekomst!
-
Van die 3000 aanmeldingen voor Amsterdam is zeker de helft
reljeugd en potentiele ramptoeristen niks beter dan de relschoppertjes
uit Londen een paar weken terug,
er hoeven maar een paar opstokers tussen te lopen en de IQ lozen lopen daar weer achteraan
en beginen om niks met stenen te gooien -
@31 het laatste wat ze willen is om martelaren van deze protesteerders te maken, daarom worden ze niet weggehaald, omdat ze weten dat dat het probleem alleen maar erger maakt. De hele wereld kijkt nu toe.
-
@61 ik zal er iig niet bij zijn, nutteloos gedoe. eerst op die club stemmen en nu zeker massaal demonstreren om ze weg te krijgen. had je maar beter moeten nadenken in het stemhokje. wij hebben gelukkig die mogelijkheid nog. alleen maar relschoppers en extreem links/rechts komt er op af
-
die idioten moeten gewoon een baan zoeken in plaats van zijken over hoe zielig ze zijn. de verhalen van die lui slaan echt nergens op zover ik het heb gelezen, stelletje hippies dat niet wilt werken voor hun geld en daarom maar gaan zijken dat ze gratis geld willen..
-
De politie zal zich gaan misdragen en charges uit gaan voeren op vredelievende demonstranten en zo provoceren en geweld uitlokken.
-
Is toch normaal, ook in Egypte, Tunesië, Libië en Syrië moesten ze het plein schoonmaken, (van demonstranten).
"The land of the free ......" -
Tuurlijk,
Een andere benaming van: Opdonderen, anders slaan we jullie half dood, en arresteren wij jullie,
@66 Amen, The Land Of The Free, Right! -
@66
Kijk, in Egypte etc. was het een openbaar plein, daar mag je gewoon protesteren.
Dit kamp staat op een stuk prive grond, en daar mag je zonder de toestemming van de eigenaar niet zomaar met zijn hondertallen op gaan kamperen. -
@6 : Als mensen zoiets tegen me zeggen dan draai ik me liever nog een keer om. Echt, zo maak je mij niet "wakker".
Hoe dan ook @afkeurders 4 : Als ze zich niet aan hun belofte houden, dan volgt de wraak wel en ik denk dat men daar nog minder op zit te wachten.
Daarbij: Als er straks iets uitbreekt van een ziekte dan gaat er weer een verwijt naar de overheid dus...tja. -
@54 : Ik denk niet dat dat nodig is, aangezien Amsterdam al op een heleboel mensen is berekend qau treinvervoer.
Verder moeten we eerst maar eens zien hoe druk het écht word, met alle respect. Overigens steun ik de actie wel: Dat gezeik op internet moet nou maar eens afgelopen zijn, tijd voor actie! -
@51 Dat vind ik een beetje aluhoedje to be honest.
Mn blackberry werkt ondertussen weer prima. -
Zo zie je maar weer dat het kapitalisme en de witte boorden criminelen beschermd worden.
-
Ongelooflijk wat een waardeloze reacties hier, als mensen protesteren worden ze door bekrompen rechtse provincialen meteen afgeschilderd als luie hippies en werkloze junks... Te triest voor woorden. Als je niet de straat op gaat de 15e al was t maar als signaal naar de politiek dat er serieus iets moet veranderen in de bankenwereld en de politieke controle daarop. Mensen vergeten al snel hoe we eigenlijk in deze crisis terecht zijn gekomen. Kan niet zo zijn dat we dit allemaal kalmpjes zonder enige weerklank over ons heen laten komen? Ik verdien 3 keer modaal, econoom en bijzonde gelukkig in t leven. Maar dat wil niet zeggen dat je niet je stem kunt laten horen igv onrecht.
-
@54 laten we van het positieve uitgaan dat er bijv. 3000 man komen.
Daarmee veranderen we nog steeds geen wereldorde volgens mij....?
Daarom zie ik weinig heil in deze protesten. Zolang we niet met een vele malen grotere groep gewoon tegen de overheid zeggen "buigen of barsten" gebeurt er vrij weinig.
Het is nu eenmaal een feit dat machthebbers geen verandering willen en pas verandering initiëren als het de enige uitweg is..... duizenden mensen over heel de wereld verdeeld gaat dit niet initiëren.
Don't shoot the messenger :) -
@42 ik begrijp je reactie, niet leidingevend in de negatieve zin van het woord en eigenbelang. meer in de zin van een voorbeeld zijn, misschien is leiding niet het juiste woord, maar er is iemand die het initiatief met dat idee moet nemen, spreken en uitvoeren, ik schreef er ook bij eenheid, gelijkwaardigheid samenwerkeing er is niets mis met iemand die daar op een natuurlijke manier even die taak op zich neemt, en die weer loslaat als het doel berijkt is. Inspireren en motiveren is een hele gezonde vorm van leiding geven :D een taak meer is het niet.
-
Correctie @59 sorry
-
@74
Er zullen vast genoeg mensen tussen zitten met echte problemen, en die ook echt een reden hebben om te protesteren.
Helaas zitten er (mijns inziens) veel meer liberal arts majors tussen, die nu met hun waardeloze dubbele Master in Sanskriet en Communicatiewetenschappen geen baan kunnen vinden, en daarom op de straathoek gaan staan met in hun ene hand een bord waarop staat "down with big corporations", en in hun andere hand een iPhone waarmee ze hun ervaring als held van het volk delen op Facebook. -
Weer slinks plannentje van Bloomberg...
Dat schoonmaken kan ook wel een andere keer.
Occupy Wall street moet gewoon blijven zitten.
"Ze mogen terugkeren, als het plein weer schoon is" Geloof je hetzelf? -
wat een onzin @62@63 zuur kijkend,zonder hoop
-
Klopt deze berichtgeving wel? Ik kan er nergens anders iets over vinden. Kan iemand me een link geven?
-
Alle mensen hier en andere fora die zich nog krampachtig vast blijven klampen aan een verouderd en niet duurzaam systeem en met hun comments niet verder komen dan "moeten die demonstranten niet werken", "kunnen ze hun tijd niet beter besteden met solliciteren" en "links werkschuwtuig"
:')
De originaliteit spat er altijd weer vanaf. Dat verklaart dan wel weer gelijk hun kijk op de wereld en de huidige problemen en het geloof dat alles goed gaat op deze manier met de wereld.
Ik heb medelijden met jullie :) -
@32
Ga eens op http://www.avaaz.org/nl/the_world_vs_wall_st/?copy rond kijken het is niet alleen Amerika -
Laat Bloomberg maar zeuren... pas weggaan als er geluisterd word naar die 99%. Dit spelletje heeft veel te lang geduurd.
-
597,842 wereldwijd !! en gisteren brazil 10.000 in een mars
media zwijgt ! -
eindelijk SP laat zich ook zien Pffffffff
-
@83
Avaaz gebruikt Al Gore (een geldwolf en klimaat leugenaar) als boegbeeld. Nee dank je ik ga geen vieze leugenaars steunen -
Bloomberg (de naam zegt het al) is een vriendje van de bankiers. Gewoon zitten blijven!!!
-
@83 ik ben even gaan kijken en de teller wereldwijd staat nog niet eens op 600.000..... Exactly my point dus: Alsof machthebbers voor 600k mensen verspreid over de hele wereld een complete wereldorde om gaan gooien.
En nogmaals: Ik ben helemaal voor, maar ik ga mezelf niet in de kijker spelen bij dit soort evenementen als het toch geen nut zal hebben. En ik hoop oprecht dat ik me vergis en dat dadelijk de halve wereld de straat op gaat, maar ik ben er echt bang voor... -
@46 dit vind ik nou fijne berichten, ik behoor zelf bij de jeugd, en jeugd is slechts een strmpeltje voor vele mensen, en hokjes en stempeltjes zorgen voor verdeeldheid, even naar de minnetjes op dit bericht waarom zo oordelend zijn naarde jeugd in zijn geheel, kijk naar mensen individueel, zo krijgen jongeren ook nooit een eerlijke kans. Bovendien kijk naar de wereld zoals die werkelijk is, is het dan zo vreemd dat veel jongeren niet weten hoe met dingn om te gaan, het is een harde samenleving. En wat er ontbreekt is liefde en respect naar elkaar, als jongeren nooit respect krijgen van ouderen zullen ze dit ook niet voor ouderen op kunnen brengen. En alleen maar in gevecht gaan. Met haatzaaien en oordelen kom je nergens, het is ook niet makkelijk voor veel jongeren in deze samenleving mee te komen. Vele kampen met gevoelens dat dingen niet kloppen gevoelens van machteloosheid, niet weten hoe gehoord te worden of hoe uit te breken. Ik spreek uit ervaring en ben ook door veel dingen heen gegaan, en ik vind het heel erg hoe ik andere jongeren en andere mensen zie vechten met de huidge leefomstandigheden. Dit komt vooral door een gebrek aan inzicht en wijsheid. Waaruit vele maar wat doen en handelen uit onvrede, ze zoeken wanhopig een weg. Het is een schreeuw naar liefde,Maar uiteindelijk zitten we allemaal in de zelfde boot en moeten we het samen doen. En ouderen zijn niet altijd wijzer of slimmer en weten het niet altijd beter. Sterker nog vele hebben genoeg eigen gebreken die ze zelf niet onder ogen willen komen.En vele zijn lekker ontwetend en vinden alles wel best en kijken niet verder dan hun neus lang is. Ik heb in me leven al meer wijzere en slimmere jongeren leren kennen dan volwassene! En ik ben nu 22. het gaat niet over goed en slecht, en negatief en positief, het gaat om dingen te zien zoals ze werkelijk zijn, de realiteit onder ogen komen, en durven te kijken naar de problemen waar de samenleving mee te kampen heeft en daar verantwoordelijkheid over nemen, nu heb ik een vraag aan die vele ouderen die de jeugd zitten af te kraken? Wat waren jullie aan het doen toen dat er medeogenloze mensen de macht aan het pakken waren... Wat waren jullie aan het doen toen je vrijheid langzaam werd afgepakt... ook jullie voelden je machteloos, en stemde ja.. En waren bang er iets aan te doen, maar wel de jeugd beschuldigen? Het doet er niet meer toe hoe dingen gelopen zijn, het gaat eromn waar we nu zijn beland als mensheid samen, waar we nu staan en hoe we verder gaan, verandering is gewoon echt noodzakelijk! Want deze wereld hoe alles in elkaar zit is totaal niet oke! Denk mee en doe mee, zit niet op je gat en zeur op de jongeren help ons liever en draag je verantwoordelijkheid over elkaar, nieman is mmeer of minder we zijn allemaal uniek in onze eigen zijn. En iedereen heeft zijn eigen kwaliteiten en bijdragen. al hebben vele moeite deze te vinden, word eens bewuat van je geest, je dogma"s, de dingen die je voor waar hebt aangenomen, en durf eens te leren over zelf refectie, je gedrag en je kijk op de wereld en het beeld over jezelf, stel alles in vraag, en volg je hart hierin. en laten we deze wereld samen mooier maken. want wat hebben we nou te verliezen? bij deze dankjewel voor alle mensen die wel wat opener zijn naar de jeugd en ze niet meteen in dat hokje plaatsen met een negatief beeld. negatieve en haatdragende dingen zouden we niet eens meer in ons geest behoren toe te laten deze zorgen voor schaarste beperkong verdeeldheid en alle narigheid. dit zijn de wortels van vele problemen. verander de wereld begint bij jezelf en ik heb laatste jaren hard aan mezelf gewerkt. en durf te kijken naar mijn eigen splinter in mijn oog. maar het word voor mij ook tijd om uit deze zmerige stink staalfabriek te komen en eens iets nutigs ga bijdragen aandeze samenleving. iets dat zin geeft en voldoening.. En me noet als een slaaf laat voelen als een productie robot...om vervolgens me geld aan een hypotheek te verliezen, dingen te consumeren en kopen die me totaal niet gelukkig maken. ik doe niet meer mee aan dit systeem en ik ben niet bang. verantwoordelijkheid nemen is heeelijk!! Het maakt je vrij! liefs Nick
-
@89
Dat zijn degene die een petitie getekend hebben ja, de aantal leden zijn wel een heleboel meer nl 10 miljoen
En heb jij het ooit voor elkaar gekregen om in zo een korte tijd zoveel handtekeningen te verzamelen. en de teller draait nog steeds -
@89 Maar kijk, in New York begonnen de demonstraties ook met maar 2.000 mensen. De hele beweging is verder gegroeid. Waarom zou dat globaal niet kunnen gebeuren? Natuurlijk is 600.000 mensen te weinig, maar het kunnen wel de 600.000 zijn die wereldwijd de mensen doen openen en aansporen om ook je stem te laten hoor.
Probleem is altijd dat iedereen het hier niet mee eens is, en daar niet mee eens is, maar als er uiteindelijk actie ondernomen moet worden niemand voor 'lul' wil staan. Daarbij zijn Idols en America's Next Top Model natuurlijk ook veel interessanter voor op een zaterdagavond :) -
@91 Ik heb het nog nooit voor elkaar gekregen, respect daarvoor.
Maar volgens mij was dat niet het punt :)
Het punt is: Ga je een overheid op globaal niveau (want dat is economie) veranderen met een miniscuul percentage van de wereldbevolking?
Ik denk het niet. -
@92 Dat ben ik wel met je eens.
Er moeten wel eerst een paar schapen over de dam voordat de rest komt.
maar volgens mij zijn dit soort acties vaker in een sisser afgelopen, dan in een succesvolle verandering.
En ik ben helemaal voor die verandering, dont get me wrong. hoop oprecht dat ik me vergis, maar so far ben ik nog niet overtuigd.
Wat voor mij persoonlijk betreft: Als ik smiddags zie dat a'dam zwart staat van de demonstranten ga ik hier zeker mn steun aan verlenen, echter kan ik moeilijk aan mn broer vragen zn bruiloft te verzetten omdat ik op de dam moet gaan staan (ben getuige). :)
En als ze het al een week volhouden : Wedt maar dat ik mijn 2 geplande vakantieweken dan wel ga bivakkeren daar hoor. -
Zet al die protesterende mensen eens terug naar hun studietijd en biedt ze dan een baan als in de financiële wereld. Ben benieuwd, verbetert de wereld of verandert er geen bal.....
Ik zou zeggen; gooi fijn alle banken plat. Lachen. Want uit de daarop volgende totale chaos zal natuurlijk alles weer goed komen, toch? -
@93 en dat is nou precies je punt! Je denkt het niet... Geen vertrouwen.. Hoe ontkrachtend...
Ik zeg ja ik weet het wel zeker! gewoon doen. Mensen denken te veel waarom wel of waarom nirt doe gewoon wat het beste is en wat goed voeld vanuit je hard en laat je hoofd zweigen! Ga staan voor wat je diep van binnen wil en voeld! -
@93
Ja ik weet het maar een schaapje over de dam en......we zullen zien maar ik geef nog niet de hoop op. Er is al veel onrust op verschillende continenten dus wie weet gaat er iets gebeuren. -
@96 Mee eens, met een negatieve instelling veranderd het sowieso niet.
Maar alleen maar op gevoel gaan: Stel we gooien de financiele wereld plat....Denk dat we toch een plausibel alternatief achter de hand moeten hebben? Anders hebben we denk ik wel wat burgeroorlogen aan de gang (wed maar dat er dan in veel westerse landen libische taferelen gaan afspelen). -
Waren ze dan niet al begonnen met 'schoon vegen' leek er wel op namelijk...
-
@90
Met jou heeft de mens tenminste nog een zinvolle toekomst :) -
@37 het id de bedoeling dit keer in te grijpen voor het te laat is ipv als het al te laat is.
-
@64
wake up! -
@101 mee eens, maar of je al op dit moment de juiste aantallen krijgt betwijfelde ik een beetje.
Dat is wat ik bedoelde met : het zou nog een tikkeltje erger moeten zijn in het westen voordat hier de grote massa de straat op gaat.
Ik hoop zo dat ik me vergis en jullie gelijk hebben :) -
@95
Ik zou er mensen plaatsen die weten wat het is om jarenlang in armoede te leven en om rond te komen met weinig geld... die kunnen volgens mij nog beter met de financieën omgaan dan die over-het-paard-getilde geldhaaien. -
15 Oktober Den Haag binnenhof!!
-
Die lui maken het zelf al schoon en zo niet, dan moeten ze dat wel doen, maar wat een onzin verhaal van de burgermeerster..
In Spanje was dat ook de smoes om de demontranten te verwijderen..Plein moet schoon.. De mensen gaan pas weg als er een dikke bezem door de regering wordt gehaald.
Blijf staan lieve mensen.. 15 oktober doen wij mee! -
Democratie in actie!
'The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing.'
- Albert Einstein
“Wall Street owns the country. It is no longer a government of the people, for the people and by the people, but a government for Wall Street, by Wall Street, and for Wall Street. The great common people of this country are slaves, and monopoly is the master…Let the bloodhounds of money who have dogged us thus far beware.”
— Mary Elizabeth Lease, 1890
'Western political elites obfuscate, lie and bluster – and when the veil of secrecy is lifted, they try to kill the messenger. '
The Guardian -
De titel van het stuk klopt maar is een beetje tendentieus.
De demonstranten moeten alleen even aan de kant om het plantsoen te reinigen. Wellicht dat wat mensen er hun behoefte gedaan hebben.
na het reinigen mogen ze weer terug op hun stekkie.
Lijkt mij een strakke service van de stad New York maar misschien is een tijdelijke WC een betere oplossing. -
@90
Duidelijke taal Nick. Mee eens.
Veel ouderen moeten beseffen dat zij dit hebben toegelaten.
Die clices van 'wat laten we onze toekomstige generaties achter' zijn waar.
Het is zo vaak gezegt in het verleden, maar daden zijn er nooit gekomen.
Hier wordt nog eens duidelijk bewezen hoe ouderen niet naar hun kinderen luisteren
http://www.youtube.com/watch?v=eg8MsAx3TVE , want er is niet verandert sinds deze jonge dame haar speech gaf.(en de beelden zijn oud)
Ik ben ook nog in de 20 ergens en herken wat je zegt over mensen bij mezelf..
Ik doe maar wat. Ik probeer een doel te vinden,maar zie elke keer het nut er niet van in. Werken, extra studie doen,zodat ik meer geld kan verdienen. Dit met in mijn achterhoofd dat ik een dikke studie schuld opbouw als ik dit doe. Twijfel of dat wel verstandig is.. Onzin allemaal! Zo hoort het leven niet te zijn.
Als ik iets wil leren, wil dat in volle aandacht doen. Niet met een onderbuikgevoel, dat ik nog meer vast geketend wordt.
Ik ben niet op deze aarde gezet om rekeningen te betalen. Maar als ik zoiets roep, zegt iemand ouder.. Awh . dat is de realiteit, zo werkt de werld nou eenmaal..
Tis juist met die instelling dat we juist in zo'n wereld leven.
Peace & Love -
Gaat ie wallstreet afbreken?
-
Dat rapaille moet uit hun tenten worden gemept en aan het werk worden geschopt.
-
De jeugd, daar ligt de toekomst. Steeds meer jeugd beginnen veel vriendelijker met elkaar om te gaan.
Ik heb een penvriendin uit Iran, die zegt dat de jeugd daar niets liever wil dan vrede met de westerse wereld, samen, met iedereen voor iedereen. Het is vooral ook de oudere generatie dat elkaar de koppen wil inslaan. -
@112
De mensheid is altijd al gedomineerd door een select groepje psychopaten aan de top. Waar dan ook.
- En ten koste van hun worden wij altijd tegen elkaar uitgespeeld... De mensen met empathie.
- We kunnen zoveel meer wezen. En misschien worden we dat nog eens. Zeer spoedig. -
“We must remember that one determined person can make a significant difference, and that a small group of determined people can change the course of history.” - Sonia Johnson
"Never doubt that a small group thoughtful, committed citizens can change the world. Indeed - it's the only thing that ever does." - Margaret Mead
Wijze vrouwen, wijze uitspraken.
Nog nooit heb ik gedemonstreerd. Ik heb 30 jaar gewerkt van de 45 jaar die ik oud ben, de eerste 5 jaar naast school en studie. Ik geloof in eigen verantwoordelijkheid van het individu. Ik geloof in verantwoordelijkheid voor je zelf én voor je omgeving waar het in je macht en invloedssfeer licht om iets te doen.
Inmiddels heb ik geen werk en kom ik ook niet aan het werk ook. Ik heb geen huis, en kom niet aan een huis ook. Ik heb nauwelijks inkomsten, geen vermogen. Geen liquide middelen, niet solvabel.
Maar ik heb ook geen eisen, ik heb nauwelijks uitgaven, ik heb nauwelijks wensen. Ik voel me nog steeds rijk en goed.
En toch ga ik aanstaande zaterdag voor het eerst van mijn leven naar zo'n bijeenkomst. Ik denk die in Den Haag. De huidige machtsbalans is me te scheef, te fout. Het kan niet zo zijn dat één bedrijf in de wereld bepaalt welke boer welk gewas mag telen. Het kan niet zo zijn dat mensen die op miljoenen, honderden miljoenen zitten, speculeren met voedsel zodat wereldwijd de schaarste alleen maar groter wordt. Alleen voor een paar rotcenten meer. Wat moet je er eigenlijk mee, die tien miljoen extra als je de eerste tien miljoen al binnen hebt? Begrijp ik werkelijk niet.
Wat mij betreft moet het anders geregeld gaan worden. En dat zal ook wel kunnen en uiteindelijk gebeuren. Hoe dan? Laten we het daar nou zaterdag met elkaar eens over gaan hebben. -
@103
Het zou mooi zijn, maar ik ben bang van niet.
Pas als we "onze" schuld moeten aflossen opgebouwd door het "redden" van de banken/financiële cowboys, oh nee Euro.
Of als het systeem klapt, niet ondenkbaar. -
Tja, die actievoerders zijn geen al te frisse types.
-
@109 wat fijn dat je reageerd op dat berichtje, ik ken dat filmpje idd 3 jaar geleden al gezien, ik werd me eind 2008 bewust van alles in de wereld en had me echt werkelijk overal in verdiept, in de wereld het systeem om me heen maar ook persoonlijk en innerlijk. Heb in 3 jaar tijd me bewustzijn enorm verruimd. waar ik momenteel mee bezig ben is vooral met vele jongeren die bewust zijn geworden openmindend denken en graag dingen willen delen (informatie, creativitiet, inzichten etc) of gewoon vrij leuke meetings willen houden bij elkaar brengen dit gaat via www.lichtzijn.nl en heb sinds kort een vamera gekocht om lekker huiskamer filmpjes te maken. http://m.youtube.com/index?desktop_uri=%2F%3Fgl... ach waar het allemaal heen gaat weet ik niet, maar lekker genieten leuke dingen doen en diepgang alles moet kunnen en zie wel waar het heengaat :D is vooral een vrijetijds bezigheid, om ideen en alles bij elkaar te brengen. En misschien van daaruit dingen ondernemen :D
-
@116, valt wel mee hoor, die actievoerders zijn over het algemeen relatief hoogegeschoolde jongeren, zij demonstreren ook voor deze mensen (zie: http://wearethe99percent.tumblr.com/page/4 ) , gewone hardwerkende (vaak meer dan 60, 70 u/pwk) inwoners van de VS, die hetzich niet kunnen veroorloven om naar Wall Street of een nadere 'Occupy' manifestatie te gaan.
-
@85 : Dat lijkt veel, maar is verhoudingsgewijs 3x niets. Doch, elk groot protest is ooit klein geweest dus..we zullen zien. Ik ben in elk geval blij dat mensen nou eens ophouden met te klagen maar wat doen.
-
@60 : Dat is altijd nog maar afwachten.
-
Is er ontbrandings gevaar ?
-
@23 Waarom denk je dat die mensen demonstreren? Maar een arrogante kwast als jij begrijpt dat niet!
-
@122 Oeps, wilde je een plus geven, maar klikte op het verkeerde pijltje. Excuus. Hier dan de plus: [ + ]
-
Wat een hufter is Bloomberg toch.
-
Ik zie het probleem niet.
-
Zitten blijven, slijp de messen en snij ze de strot door!
-
Proefballon is een twijfelaar, een echte Hollander die in het stoeltje gaat zitten kijken wie er wint en zich dan aansluit bij de winnaar......Proefballon is echter een hele "gevaarlijke"; dat zijn mensen die net zo makkelijk een vriend een "mes" in de rug steken om er zelf beter van te worden.
-
kijk deze email kreeg ik
Dear Friends,
Urgent -- tomorrow at 7 am, the New York City police plan to evict the Occupy Wall Street protesters.
The only way to stop the eviction is a roaring outcry to New York's billionaire mayor, Mike Bloomberg, and to the owners of the protest park. We must show them that their global reputations are on the line.
Let's flood their offices with phone calls! Avaaz will tell the media about the numbers of calls made, multiplying their impact on the public image of Bloomberg and Richard B. Clark -- the CEO of the company that owns the park. If enough of us call now, we could turn the tide and stop the eviction--but only hours are left!
Call the Mayor and Brookfield Properties Here:
New York mayor Michael Bloomberg: +1-212-NEW-YORK (639-9675)
Brookfield CEO Richard Clark: +1-212-417-7063
Brookfield US headquarters: +1-212-417-7000
Brookfield Canada headquarters: +1-416-369-2300
Brookfield Australia headquarters: +61-2-9322-2000
After calling, post a message about how the call went -- to help Avaaz count the number of calls made, and demonstrate the wave of worldwide support for the protesters.
http://www.avaaz.org/en/emergency_callin_to_sto...
Suggestions for your call:
Say that you have a message for Brookfield CEO Richard Clark or NYC Mayor Bloomberg (depending on who you are calling)
Stop the eviction of Zuccotti Park
We have a constitutional right to protest.
This is one of the biggest shows of public outrage in decades and these people represent hundreds of thousands across the world who stand with the protesters and the movement for real democracy.
The protesters are cleaning up the park, keeping it clean and safe
http://www.avaaz.org/en/emergency_callin_to_sto...
We can help make sure the thousands of protesters rights to freedom of speech and assembly are respected by calling Billionare Bloomberg and Brookfield. Forward to everyone!
Emma, Morgan, Maria Paz, Alice, Ben, Rewan and the whole Avaaz team
SOURCES:
Occupy Wall Street protesters fear eviction from park
http://news.nationalpost.com/2011/10/13/occupy-...
Update: Occupy Wall Street Responds to Bloomberg’s Cleaning ‘Eviction Notice’
http://www.observer.com/2011/10/occupy-wall-str... -
Helaas, je kan op NUjij geen links naar deze site plaatsen.
dit was link,ik kan geen jij stukjje maken http://www.avaaz.org/en/emergency_callin_to_sto... -
Schoonmaken is 'n eufemisme voor verbod op demonstreren .
-
RTL Z besteedt er geen aandacht aan .
Als olie en andere grondstoffen goedkoper worden dan kleuren de pijltjes bij hen rood naar beneden , dat dan weer wel.
Financiéle wereld is de mensheid duidelijk vijandig gezind.. -
Ze moeten even weg, maar mogen later terugkomen = verdeel, zodat we weer kunnen heersen.
-
@114
Hear Hear!!!!! Prachtig verwoord.
Ik ben 35 en ga ook voor het eerst de straat op en ik hoop nog miljoenen anderen met ons! Tot zaterdag....! :) -
Nou dan ga je gewoon met een buldozer en dan ruim je al die kantoor panden op ..
Zoo netjes toch.. -
Wat Amerika nodig heeft is een linkse partij zoals de SP, demonstreren en bezetten helpt niet.
Nederland heeft één echte linkse partij.
CDA, D66 en VVD zijn duidelijk rechts, maar andere partijen willen dat een beetje verbloemen.
CU stuurde haar te linkse leider de laan uit, CU is dus nu rechts.
PvdA was tot voor kort met Kok en Bos een neo-liberale partij, rechts dus, veel oud PvdA ers hebben nu ook topsalarissen. Nu wil de PvdA graag de PVV opvolgen en geeft kopjes naar CDA en VVD. Voor het vorige kabinet liet de PvdA Dhr. Tichelaar CDA congressen meelopen, zo graag wou men meeregeren.
GroenLinks is niet links omdat zij ook wel zien dat rechts bijna altijd regeert en nu wil GL ook graag meedoen. GL wil werknemers met een flink arbeidsverleden hun langere tijd in de ww afpakken en hen gelijkstellen met iemand die nog maar amper gewerkt heeft. GL wil ook het ontslagrecht verder uitkleden, dan heb je met een vaste baan weinig meer dan een uitzenkracht en die uitzendkracht heeft niets meer om naar uit te zien... een vaste baan. Ontslagvergoeding wil GL ook afpakken. Ja, GL wil zelfs vrouwen die te weinig gewerkt hebben hun AOW afpakken en dat levert zelfs meer op dan dat iedereen 2 jaar langer werkt. GroenLinks is op veel punten rechtser dan de VVD.
Wilders was te rechts voor de VVD en moest de VVD verlaten. Hij richtte de PVV op met veel linkse verkiezingspunten. Is Wilders zo labiel dat hij plots van ultra rechts links werd? Neeee, met die punten wil hij SP en PvdA stemmen winnen en niet van zijn moederpartij de VVD. De PVV stemt tegen haar eigen punten.
Als enige echte linkse partij blijft de SP over.
Amerika heeft een partij als de SP nodig en geen demonstraties en bezettingen. -
worden we eindelijk wakker? is dit het begin voor een wereld waar het niet alleen om geld draait?
-
Ik lees hier veel dat 'jongeren' met een vingertje wijzen naar de 'ouderen'. Is het niet de bedoeling dat we met zijn ALLEN opstaan en laten merken dat het zo niet (langer) gaat. Ik denk dat zoiets weinig te maken heeft met leeftijd, eerder met gezonde verstand. Als er daadwerkelijk iets moet worden bereikt reik dan elkaar de hand!!!!!
-
@139
Als onze economie een zooitje is, wie zou daarvoor verantwoordelijk zijn?
De jonge generatie of de generatie die lekker van zijn/haar pensioen gaat genieten?! -
@140 En zo bereiken we dus nooit wat we willen bereiken.....het is geen verkapt protest tegen degeen die met pensoen zijn/gaan. Het gaat om die 1%.
Ik bedoel te zeggen: als je wilt wijzen, wijs dan naar de echte geldwolven. -
@90 Nick je bent een schatje! Als je bij je volgende posts [en hoop dat ze komen; ik vind ze verfrissend positief] ff een paar keer een return indrukt... zodat er wat witruimte tussen komt, kunnen meer mensen 'm lezen.
Het maakt dan meer indruk en impact. -
Gewoon ff verhuizen, Battery Park is groter en er zijn toiletten.
-
Vieze hippies op 't luxe trottoir, moeten die hard werkende mensen met hun 2000$ pakken zich door dat gespuis heen werken. Kan me wel voorstellen dat je dat laat opruimen.
-
In feite is de VS 'n totalitaire staat , de democratie- schijnopvoering heeft enkel het doel de massa rustig te houden .
Het kamp schoonmaken betekent in gewoon Nederlands 'n verbod op demonstraties.
Het grote geld maakt in de VS de dienst uit en niet de gewone man , precies die richting gaat het ook op met de EU. -
@41 "Mag ik u er aan herinneren dat het geen 'paar honderd man' zijn, maar inmiddels een 20.000 "man".
Nou, ik was er eergisteren en er waren er echt niet meer dan een paar honderd. Dat plein is privebezit en de eigenaren vinden het welletjes. Zo zie je maar weer hoe we via de media misinformatie krijgen. -
@4 Bloomberg heeft inderdaad gezegd dat ze wat hem betreft mogen terugkomen. Helaas denken de eigenaren van het park daar heel anders over.
Als ik vind dat u best in de tuin van mijn buurman mag kamperen, dan wil dat niet zeggen dat de buurman dat ook toelaat. -
@147 Is het Central Park geprivatiseerd dan ?? Kunnen we er aandelen van kopen??
Wat heb jij te verliezen bij de steeds sterker wordende OCW movement??. -
@90 sorry ik kan niet op commando heldere posts schrijven, ik heb zo mijn momenten. En voelde gewoon even dat ik daarop wilde reageren, ik vind het ook wel goed zo. Dijn om te horen dat het iets met mensen doet :) daar doe ik het voor, het is nu goed zoals het is heb er niets op toe te voegen. Maar als er oprechte intesse is naar meer teksten, gedichten, filmpjes van mij. Zoek me op op facebook, en stuur een berichtje, ik heb nog zeer mooie inspirerende stukken en heldere inzichten, op een lekkere luchtige manier. Eigenlijk begin ik mezelf nu pas te laten zien... en ben niet meer bang op te staan. Ach en Waarom ook niet... Hier 1 van mijn gedichtjes dit niewsbericht verdwijnt nu toch langzaam :) dus kan wel of topic:
De droom van het leven.
De wereld om je heen is een droom door jouw geschapen,
Soms vraag je je af of je wakker bent of dat je ligt te slapen.
je wild dan dat iemand je knijpt,
omdat je niet zeker bent of het echt is of maar zo lijkt.
Je kunt je ogen soms niet geloven,
Dit bewijst maar weer dat ze je weer eens hebben bedrogen.
De droom zelf kun je niet veranderen als je slaapt,
Maar alleen als je de nachtmerrie of mooie droom verlaat!
Dit gedicht en deze inzichten gaan veel dieper dan je denkt,
Maar dat zijn de meeste wel van mijn gedichten gewent.
Probeer deze woorden eens met heel je hart te begrijpen,
Je hoeft jezelf dan niet eens te knijpen!
Je hart is namelijk heel zeker en zegt geen maar,
Want je hart is erg wakker en gewaar.
Je hart voelt mee en leeft,
je hoofd geloofd, is overtuigd, en iets dat in onzekerheid zweeft.
In een nachtmerrie zie je niet meer wat echt is,
En dan is wakker worden, liefde en geluk ons gemis.
Als je een mooie droom hebt wil je daarin graag zijn,
En dan willen we niet wakker worden want alles is zo fijn!
Ben jij iemand die in een nachtmerrie of mooie droom leeft,
Vraag jij liefde van anderen of ben je iemand die liefde geeft.
Wil je jouw wereld en jouw droom mooier maken?
Dan zal je eerst moeten ontwaken.
Welke keuzes maak jij in jouw werkelijkheid?
Kies jij voor woede haat en wraak of voor liefdadigheid.
Ga jij mee in de nachtmerrie en keuzes van anderen,
Of kies je ervoor om het anders te doen en jouw droom te veranderen.
begin te leven en te kiezen vanuit je hart,
en niet van uit je hoofd die jouw hart en dromen verward.
denk wijs en liefdevol naar jezelf en anderen,
en de droom en wereld om je heen zullen veranderen! -
Facebook = nick lexmond, beverwijk
-
Betrek de demonstranten bij het schoonmaken doe het samen en plaats direct een paar dixie's dan schijten ze ook niet tussen de struiken.
-
het laat zien wat een land als amerika is.
de graai coltuur zal nooit op houden.
en wie krijgt de schuld van alles obama ,omdat die de rotzooi van de slechtste president ooit niet meer goed kreeg.
aMERIKA EEN LAND IN VERVAL EN BANKROET.
de vvd keek altijd zo tegen amerika op maar je kan gerust zeggen dat dit
dom is .
de mensen bij deze banken zijn de zwakste schakel. -
@139 "Ik lees hier veel dat 'jongeren' met een vingertje wijzen naar de 'ouderen'. Is het niet de bedoeling dat we met zijn ALLEN opstaan en laten merken dat het zo niet (langer) gaat. Ik denk dat zoiets weinig te maken heeft met leeftijd, eerder met gezonde verstand. Als er daadwerkelijk iets moet worden bereikt reik dan elkaar de hand!!!!!"
Ik spreek juist de ouderen er op aan dat de jeugd van tegenwoordig hetzelfde wil als zij wilden jaren geleden.
waarom helpen ze niet? Waar zijn jullie dromen gebleven? Waar is jullie vechtlust voor een betere planeet gebleven?
Of zijn jullie zo lamgeslagen dat het weg is? (dat denk ik niet nl)
De jongeren van nu kunnen leren van de vergissingen in het verleden en de ouderen kunnen leren van de jeugd mbt internet etc.
SAMEN kunnen wij met gemak 1% van de wereld aan.
Stijgers in Algemeen
Rutte: we hebben de pijn eerlijk verdeeld
Rutte realiseert zich niet dat het volk...
52 minuten geleden door degenaaideburger
Japanse kunstenaar schotelt zijn eigen...
Hoe gek moet je zijn om dit te doen en hoe...
3 uur 39 minuten geleden door tinekef6
Neergestoken agente Den Haag stabiel
DEN HAAG - De situatie van de...
4 uur 48 minuten geleden door sateeb
Kraangrijper knijpt man dood in Zuidland
Een 54-jarige man is zaterdagochtend in...
5 uur 9 minuten geleden door Antonov FL
We hebben een kattenprobleem in Nederland...
De Dierenbescherming luidt de noodklok....
5 uur 21 minuten geleden door Evans
Best gewaardeerd
Shell laat youtube filmpje verwijderen
Shell laat satirisch campagnefilmpje...
19 uur 51 minuten geleden door muffcabage
Sharia4Belgium bedreigt Wilders met dood
De PVV heeft geschokt gereageerd op...
9 uur 30 minuten geleden door MrFuzzyfun
'Marokkaanse vrouw, wrik je los uit de...
De sociale controle die de Marokkaanse...
8 uur 32 minuten geleden door Moskowfiets
PVV boekt winst met anti Eurocampagne
Tussen PVV, SP, CDA en VVD bestaat grote...
7 dagen geleden door ilsebeenhakker
16-jarige mishandeld door groep
De groep jongens met een mediterraans...
6 dagen geleden door smeerworst

