DRIEBERGEN - Een grootscheepse verkeerscontrole van samenwerkende opsporingsdiensten op de A12 bij Duiven in de nacht van vrijdag op zaterdag heeft 335.000 euro aan belastingschuld opgeleverd.
Sorteer op:
-
lmao!
-
Hebben die gasten nu niks anders te doen laat ze maar eens achter criminelen aangaan en doen waarvoor ze betaald worden van ons belasting geld.
-
"Controle A12 levert drie ton belastingschuld op".
"Slechts 325 euro kon direct worden geïnd".
Wat een kanjers, het lijkt de staatsloterij wel. Was zeker een vijfje ? Ha, ha,ha !! -
#1
En wat is er dan precies zo grappig aan dit bericht gezien je reactie.
Ik vind het juist vet irritant dat de politie blijkbaar wel tijd heeft om in het holst van de nacht 3 ton aan geld te willen innen voor de belastingdienst terwijl alle echte dieven en moordenaars ongehinderd hun gang kunnen gaan in dit kutlandje.
Zelf de Amerikanen hebben nu inmiddels door dat de verkeerscontrole hier extreme vormen heeft aangenomen las ik van de week. -
@2 Drie ton belastingschuld is toch ook nogal crimineel?
Wat is er mis met de handhaving van regels? Waarvoor zouden er nog wetten zijn als ze gehandhaafd mogen worden? -
Vreemde foto's zet jij bij je berichten. Nu weer 1 van een demonstratie op het malieveld
-
Als controle schuld oplevert, zou ik maar gauw ophouden met controleren.
-
#5
Omdat ik en vele met mij dit een taak vinden voor de belastinginspecteur om dat belasting geld te innen en geen taak voor de politie. Die kunnen hun tijd wel eens beter gaan besteden om de echte criminelen eens aan te pakken. -
Wat een geklaag elke keer weer zeg... volgens mij kan er in Nederland volgens sommige mensen ongeveer niks meer goed gedaan worden....
-
Vroeger had je alleen een Check Point Charlie in Berlijn, tegenwoordig hebben we ze ook in eigen land.
Tegenwoordig kun je ook weer in de bak belanden als je nog een openstaande belastingschuld heb, afgeschaft eind 19e eeuw, opnieuw ingevoerd door het huidige regime. -
Sinds wanneer precies is de politie incassoburo geworden??
-
Ga boeven vangen!
-
Dus toch, gewoon belasting innen.... nergens lees ik één woord over veiligheid.
-
@2
Wat denk je dat ze aan het doen zijn bij een grootscheepse verkeerscontrole??
Een paar voor de hand liggende:
- gasten in gestolen auto's
- dronken automobilisten
- mensen met openstaande boetes (en dat is dus meestal niet een boete voor verkeerd parkeren...) , maar geregeld ook nog enkele met openstaande celstraffen
Hoe vang je een crimineel waarvan de je verblijfplaats niet weet??
Vaak door "toeval" bij een controle.
Ik word er ook schijtziek van als ik weer eens een bekeuring krijg voor 7 kilometer te hard, terwijl ik op datzelfde traject zowat dagelijks wordt ingehaald langs de doorgetrokken streep door gasten die veel te hard scheuren maar braaf in de remmen gaan voor de flitspaal.
Maar ik zou toch echt niet willen dat er helemaal geen controle meer zou zijn op het verkeer. -
@8
ja...
daarom is het ook een gezamenlijke actie van de diverse opsporingsdiensten.
de politie controleert helemaal niet op de belastingschuld.....
maar er wordt efficient gebruik gemaakt van de controle.
of zie jij liever dat je meerdere keren achter elkaar wordt aangehouden.
- loket 1 voor de politie
- twee kilometer verderop loket 2 voor de douane
- nog twee kilometer verderop loket 3 voor de balastingdienst
...... -
@13
Dit zouden ze vaker moeten doen. Alle opsporingsdiensten samen werken.
En belastinggeldachterstand: dat moet betaald worden. Net zo als elke boete.
En die dronkelappen achter het stuur?
Dit is toch tevens ook voor de veiligheid? -
@16 die dronkenlappen hebben over een tijdje een auto als deze.
http://www.nujij.nl/autorijden-wordt-minder-leu... -
Auto rijden wordt steeds duurder....
-
@2 Ze pakken nu de criminelen! De belastingontduikers zijn juist de criminelen. Of denk jij dat het normaal is?
-
"Zij krijgen thuis een bekeuring op de mat'' Gewoon wachten met betalen, totdat
je gecontroleerd wordt op de A12. -
Waar ik me aan stoor is dat deze vorm van berichtgeving erop lijkt dat het een triomf is voor ons opsporingsapparaat, terwijl het doel op zijn minst discutabel is; namelijk het financiële plaatje op peil houden en niet - zoals @13 ook al constateerde - voor ons aller veiligheid.
-
Laat ik dan ook maar gelijk tegen iedereen hier zeggen dat ik de laatste 10 a 15 jaar geen greintje respect meer heb voor de politie.
Ik liep vorige week op de 3 oktoberfeesten rond in Leiden en van alle tientallen agenten die ik heb gezien waren er maar een stuk of 3 a 4 bij die gezag uitstraalde. De rest waren allemaal van die hele miezerige minne mietjes waardoor ik nu dus heel goed kan begrijpen dat je tegenwoordig heel vaak leest dat ze door 13 en 14 jarige ventjes in elkaar worden geslagen.
Het enige waar ze goed in zijn is flitsen en voor belastinginspecteurtje spelen
Kijk maar eens naar het filmpje op onderstaande link dan zie je hoe de Amerikaanse politie het aanpakt. Die agent was niet echt fatsoenlijk maar volgens mij kreeg die Duitser geen bekeuring maar ik denk dat hij het niet gauw een tweede keer meer zal doen. Dan weet je dat het daar inderdaad om de veiligheid gaat.
http://www.zie.nl/video/opmerkelijk/Politieman-... -
Dat ze belastingschuld hebben opgespoord... prima.. geweldig.. ik betaal duizenden euro's ieder jaar... dus hun ook.. !!! Goed gedaan!
-
@21
Ik ben het met je eens dat de berichtgeving inderdaad plank misslaat.
- alleen de kop al: "Controle A12 levert drie ton belastingschuld op "
Als een controle schuld oplevert, kun je beter niet controleren...
De schuld bestond al, en er is met de controle nog vrijwel niets geind, dus hier zie ik ook het succes niet.
Maar dat terzijde...
Maar ik ben het niet met je eens dat dit soort controles alleen een financieel doel dienen.
De overheid schiet geweldig door met de flitspalen die afgesteld staan op 5 kilometer te hard. En ook nu weer door de boetes te verhogen omdat er te weinig binnenkomt.
Dat laatste is wel het kromste wat je kunt bedenken. Nu wordt de burger gestraft omdat ze zich blijkbaar te vaak aan de regels houden.
De boetes zouden juist omhoog moeten als er teveel binnenkomt. Want dat zou namelijk betekenen dat ze niet werken. En dan kun je kijken of een hogere boete wel werkt.
Maar die geldklopperij betreft dus hoofdzakelijk de controle op te hard rijden via die flitspalen. Flitspalen die trouwens meestel juist ook niet staan op de meest gevaarlijkste punten in het betreffende traject.
En dat vind ik dus ook waanzin.
Maar juist deze controles juich ik toe. Omdat juist dit soort controles volgens mij juist wel bijdragen aan de veiligheid. Zie ook mijn reactie in post #14.
De controle op zich is niets mis mee. Ook niet met een lasergun. Maar dan wel als deze zo is ingesteld dat je je richt op de echte hardrijders. En niet op 5km te hard om zoveel mogelijk geld te innen. -
@22
Je hebt gelijk over de verkeerscontroles. Maar je richt je ongenoegen volgens mij op de verkeerde club.
Het is de politiek die het allemaal verzint.
Heel veel politieagenten zijn het er ook niet mee eens.
En de weerstand neemt ook daar toe.
Ik sprak laatst een agent die had een vent opgepakt met een verboden wapen. Die mocht met een boete van 300 euro naar huis. En van hem wordt ook verwacht dat hij iemand die niet hands-free in de auto belt, opschrijft voor straks 180 euro. Dat is niet te rijmen.
Hij staat achter het bekeuren voor niet-hands-free bellen. Omdat hij (terecht denk ik) daarmee de veiligheid op de weg vergroot.
Maar wel is de verhouding in strafmaat volledig zoek. -
Politie ....eind van het jaar..... er moet weer geld verdiendt worden!!
Vandaag zag ik ook weer een heel peleton hesjes bij een lazer controle... jaja dat heeft echt zin en het wordt er ook heel erg veiliger door...
Ik snap niet dat er nog steeds mensen zijn die voor de politie willen werken!!! -
#24
Volkomen met je eens! -
best wel lullig als je net uit duitsland komt met een lekkere snelheid en dan nog wel s`nachts:-)
de actie is wel goed, maar doe het eens overdag in de randstad -
2910 oktober 2010 02:09 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@2 wat denk je dat ze nu aan t doen waren dan? Ik vind het een goede actie. Altijd dat gezeik over de politie. Is toch top dat ze van die halve zolen van de weg halen?
-
@13 niks over veiligheid? Lees nog maar es goed dan. Mensen met een zatte kop achter het stuur gaat niet over (on) veiligheid? Mensen die hier zo op de politie lopen te vitten voelen zich blijkbaar aangesproken.
-
3210 oktober 2010 02:30 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Goed werk, oppakken die overtreders!
-
@2
Dat zijn criminelen, die de belasting ontduiken. -
3510 oktober 2010 02:36 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Voor iedereen met een halve hersencel of die nu dronken is. De politie houdt die autos toch aan, dan controleren ze ineens op drank, het voertuig, verzekering, belastingschuld, drugs, enz. Is zo gepiept.
Wat denk je dat er normaal gebeurd met iemand met belastingschuld die nergens op reageerd? De politie komt uiteindelijk een thuisbezoekje brengen. Lijkt me makkelijker om er een paar zo te pakken.
Maar ja, ik begrijp dat men liever heeft dat allerlei luche types dronken en stoned levens van anderen in gevaar brengen en parasiteren door niets te betalen. Vooral niks aan doen, toch? Lekker laten doorrijden. -
3710 oktober 2010 02:48 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
3810 oktober 2010 02:52 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Ga tog boeven vangen jo.
-
TS neem eens de moeite om tekst te kopiëren.
beetje lullig wat je doet om zoveel mogelijk berichten te plaatsen.
wil je er geen moeite voor nemen?
laat het plaatsen dan achterwegen, click geile idioot. -
4110 oktober 2010 03:04 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
qua drugs kunnen ze beter in brabant gaan staan
daar lopen ze dan sneller binnen
een drugsrunner let ook op de kleintjes en die gaat niet een omweg maken:-) -
@42 ik zal jou eens oppakken boefje.
-
@37
....maar evengoed een belastingschuld hebben, kennelijk zonder schuldsanering. -
Yay. Kan niet vaak genoeg gedaan worden. 525 voertuigen, 8 dronken bestuurders, 16 inbeslagnames, 3500 snelheids controles, 412 te hard. En een idioot die er vandoor ging. Wat een zooitje daar op de A12. Gevaarlijke weg!
-
laat men die 350 duizend euro verdelen aan de bijstanders, want de regering krijgt genoeg binnen, en ga zo door, dan krijgen de echte bijstanders ook een beter leven , of doe de b t w fors omlaag
-
@2 Doen ze toch? Als je niet aan de verkeersregels houdt en andere regels houdt, overtreedt je wet en dat maakt je een .....???? Een relatief onschuldige crimineel, maar toch eentje. Zo moeilijk is het niet te begrijpen.
Doet de politie wat je vraagt, weer niet goed!
Gewoon aan de verkeersregels houden en er niets aan de hand. -
Volgens veel zwakbegaafden hier op NuJij geldt de wetshandhaving alleen voor overtredingen van een ander. Wat een losers zijn dat. En wel meer blauw op straat willen................
-
@48 Een wet overtreden maakt je geen crimineel. Mijn god wat instelling, geen wonder dat dit land naar de hel gaat. Wat voor soort wet je overtreedt ligt ten grondslag aan crimineel of niet. We hebben internet, ga het maar eens gebruiken.
We lezen dit soort berichten regelmatig alsof het elke keer een succes is, maar natuurlijk ook met de bedoeling om ons onder de knoet te houden. Laten we wel wezen, er is 325 euro geind, wat auto's in beslag genomen en helemaal niet 3 ton.
Ook de cruciale hamvraag (stijl) blijft waarom iedereen meteen en deurwaarder aan zijn broek krijgt en er elke keer bij dit soort acties blijkt dat dat voor een groot deel niet werkt. . Hebben deze belasting schuldenaren geen huis of zo? Zijn er elke keer wel weer veel. Betere en nauwkeurige berichtgeving zou dus fijn zijn, onm het vertrouwen in onze fantastische overheid te behouden, maar ook opdat de journalistiek zich niet erg simpel laat misbruiken als afschrikmiddel met domme persberichtjes oftewel propaganda. Of moet ik toch gaan denken dat als je 2 dagen te laat bent met betalen dat je in deze cijfers zit opgenomen. Ook dat wil ik weten want als ze dat bij mij flikken ga ik naar het Europese hof. Oftewel Nu.nl, met de billen bloot , hoe zit dat met die belastingschuld, de titel, Ga aan het werk of zijn jullie onderdeel van de politie en overheid?
Dan terugkomend op crimineel of niet. In Amsterdam-West is er een golf van overvallen en bij de laatste is een dode gevallen. Dan komt de politiek aan met "er is een grens overschreden"en de familie, weliswaar uit pijn en had beschermd moeten worden (weer door die journalistiek), roept de samenleving op de daders te verraden. Alle registers zouden open gaan hierdoor.
Lekker. De politici en de familie doen alsof er een tolerantie was voor criminaliteit, de 1 door te zeggen dat er Nu een grens is overschreden terwijl er een overval-golf gaande was en de ander alsof de samenleving de daders verborgen houdt en beschermd. We hebben het puur over incompetentie en niet vroeg genoeg de registers open trekken. Nee er zijn een paar gore criminelen, zijn er altijd al geweest, en we gaan doen alsof het weer aan de samenleving ligt.
Er zijn grenzen overschreden.
Dan lees je dit soort berichtgeving keer op keer, waar dus alle registers wel worden opengetrokken. Diegene die durft te beweren dat dat niets te maken heeft met het innen kunnen we nu wel een zacht gekookt eitje noemen.
Ik heb kennis en begrip van budgetten, prioriteiten stellen, diverse taken, diverse afdelingen, diverse organisaties binnen de overheid. Dat is niet het probleem. Ik merk en ondervind duidelijk een verkeerde focus en prioriteit stelling. Kan natuurlijk zijn dat men te druk is om dit soort persberichtjes samen te stellen, maar je kunt niet alles hebben.
Oftewel opfokken met dit soort halve onduidelijke berichtgeving, ga eens criminelen pakken en stop met de schatkist te vullen is een zeer goed geïnformeerd standpunt als je alles bij elkaar optelt. -
Hoezo zeggen de meeste hier,of de politie niks anders te doen hebben ?
Zoals criminelen pakken enz.
Denken jullie dat dit de enige politie is de er rond loopt op de A12 die toch ff normaal met die onzin gelul van jullie.
Dit een TOP actie van de politie en pak vooral die hard rijders maar aan en door rood licht rijders.
Wat zeg ik pak al die verkeerrs overtreders maar bij hun kraag.
En laat die verkeers boete's maar vet omhoog gooien want ze leren er niet van.
Ik vind dit juist een goede actie,zo mogen ze van mij door gaan.
Doordat er zo veel belasting schuld is moeten wij er ook voor boete, wat dachten jullie van al die verhogingen dat komt ook mede door al die schulden die niemand betaald of kan betalen.
Nu hebben ze alleen nog maar de A12 gecontroleerd wat dacht je als ze de A10 controleren wat voor vangst ze dan krijgen van belasting schulden.
En denk je niet dat er ook criminelen die ze zoeken er ook tussen kunnen zitten, hebben ze meteem kat in bakkie. -
335000 euro ? Zeker twee bankiers aangehouden die hun bonus nog bij zich hadden.
-
alles moet toch zoveel strenger en hogere straffen voor het minste of geringste? nou dan moet je ook niet klagen als ze wat doen en zich nuttig maken en die agenten moeten hun geld zelf opbrengen, op deze manier lukt dat prima, toch allemaal geld wat van de schuld van Nederland af gaat. 't is je eigen schuld hoor met dat domme geroep de hele tijd om meer blauw
-
dat is een smak geld, goed gedaan!!!
-
dus een ongerichte actie tegen 525 autos en 700 personen levert al meer dan drie ton op. (Afgezien van het feit dat er 2% tussen zat die wegens drank of drugs helemaal de weg niet op mocht). Ik vind dat eigenlijk verontrustend, stel dat de verhouding auto/schuld hetzelfde blijft en reken dan eens uit hoeveel schuld er per auto is in Nederland? Hoeveel autos hebben we? Vier miljoen of zo?
-
Heeft het echt drie ton belastingschuld opgeleverd?
Ik dacht dat de belastingschuld juist drie ton minder zou worden. Nu begrijp ik eindelijk waarom de staatskas steeds verder in de min komt. -
tsja, wie het nieuws een kleinbeetje volgt, die weet dat je aaardig word genaait
ik hoorde een tijdje geleden dat er steeds minder ongelukken en doden vallen in het verkeer.
en wat doet den haag, boetes verhogen, hoe krom kan het.
het is zo tijdelijke oplossing en niet verder denken dan je neus lang is, want stel dat de boetes straks zo hoog worden dat heel nedeland zich helemaal aan de regels gaan houden( weg inkomsten) -
wel goed lezen wat er staat OPGELEVERT.
-
Deze grootscheepse controle heeft waarschijnlijk meer gekost dan het oplevert.
-
Nou voor alle mensen die het niet met deze actie eens zijn...
Hoop niet voor je dat man/vrouw/kinderen door een dronkelap worden aangereden....
Je zou wel anders praten dan. -
@24
' Maar juist deze controles juich ik toe. Omdat juist dit soort controles volgens mij juist wel bijdragen aan de veiligheid"
Maar ze komen nooit patrouilleren/ controleren hoe ACOSIALE automobilisten die met een rotgang aankomen rijden door smalle woonstraten scheuren, waar MAAR 30 km per uur gereden mag worden?
Ook al zit de hele straat vol met verhoogde drempels? het zal ze niet tegen houden.
Je hoort de onderkant keihard tegen de drempel kassen en ketsen en toch wil men stoer doen en scheuren sommigen op deze manier hier met snelheden van meer dan 50 km per uur langs je fiets!
Het is een woonstraat waar ook kinderen oversteken en fietsen, maar dit houd de asociale automobilisten ook niet tegen.
Het is al HEEL VAAK voorgekomen, dat de auto zo dicht langs mijn fiets reed met een rotgang, dat ik bijna van mijn fiets viel!
Dus heb ik en ook een paar buren al een paar keer over geklaagd bij de politie, maar er wordt niets aan gedaan??
En omdat er niets aan gedaan wordt, heb ik mij zelf nu voorberied.
Ik fiets nu met een een Ei in mijn zak ( zit te denken om maar een halve baksteen te nemen.. )
De volgende keer dat er weer een of andere gefrustreerde asociale LUL keihard langs mijn fiets scheurt met zijn auto als ik op de fiets zit, dan gooi ik een halve baksteen of die Ei keihard tegen de zijkant van zijn auto, want ik heb er genoeg van, het zal jullie leren, asociale klootzakken, zou je een klap voor je bek willen verkopen na dit!
Hard door smalle straten scheuren, een lange weg waar kinderen lopen, vol met drempels, waar maar 30 km per uur gereden mag worden??
En toch er doorheen scheuren hé? ow ow, wat zijn jullie toch stoer! NOT! -
foutje : kassen = Krassen
-
Prima actie.
3 ton aan belastingschuld innen is mooi meegenomen.
Je rijbewijs kwijt als je gepakt wordt voor rijden onder invloed is ook niet meer als logisch.
En voor de zeikerds onder ons die lopen te katten op de politie.Zonder politie begeleiding mogen de belasting inspecteurs dit niet doen langs de weg.Dus dat de politie erbij is is niet meer dan logisch. -
6410 oktober 2010 10:25 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@60
nou het hoeft niet eens dronken te wezen, of ze je doodrijden.
lees @61 -
......
-
dit is nog een softe actie van het nieuwe korps premiejagers
-
@2, hier wordt je belastinggeld anders ook niet hoger van hoor. Met dit geld vullen ze dat begrotingstekort prima op. Goeie actie dus! (al rijd ik zelf ook wel eens te hard en aan boetes heb ik dus een hekel :P )
-
#63 en anderen die er zo over denken
Ik bekijk dat dan toch heel anders zoals je ook uit mijn vorige reacties al kon opmaken. Alles wat met de veiligheid te maken had zul je mij niet over horen. Maar wel dat de politie tegenwoordig voor een soort van belastinginspecteurtje aan het spelen is.
Deze actie bij nacht en ontij heeft ongetwijfeld klauwen met geld gekost en daar heeft de politie dus wel tijd voor terwijl je dagelijks leest dat de echte zware criminelen buiten schot blijven.
Je schrijft trouwens dat 3 ton aan belasting innen mooi is meegenomen.
Ik lees anders dat van het openstaande bedrag van 335.000 euro er zeggen en schrijven 325 euro is geïnd. Weet je hoe ik dat noem. Dat zijn kippen die geen eieren leggen want dat is nog niet eens 1 promille van het totale bedrag. Dit heeft dus klauwen met geld gekost zonder dat het een cent heeft opgeleverd terwijl op dat zelfde moment de echte zware criminelen zich de tyfus lachen want daar heeft de politie geen tijd voor. -
haha, de controle heeft belastingschuld opgeleverd?
journalistiek van tegenwoordig is ook niet meer wat het geweest is -
#70
Haha je bent al de zoveelste op dit draadjedie over deze verkeerde woordspelling/woordgrapje valt. -
@5
Het lijkt er op dat PVV ers het liefst elke dag betast te willen worden door oom agent. Aan al de plussen en minnen te zien vinden ze dit prima terwijl ik denk dat de politie beter achter criminelen kunnen gaan ipv burgers te pesten. 200 miljoen voor een project die aanvankelijk 7 miljoen is begroot. DAT noem ik crimineel. Die 3 ton is toch wisselgeld? De witteboordencriminelen moeten ze aanpakken en niet de burgers die omdat ze geknepen worden misschien uit een boete of twee onderuit probeert te komen.
Politie, je maakt jezelf wel makkelijk zo. Jullie moeten de burgers beschermen en niet de GRAAIERS!
Ik vind belasting prima maar leer die ambtenaren eens met een beetje respect om te gaan met belastinggeld. Ze verrijken alleen maar de vriendjes en de graaiers nu. -
@22 De Amerikaanse politie is een slecht voorbeeld, nergens is corruptie zo groot als binnen Amerikaanse politiekorpsen. En ik weet het uit eerste hand!
-
#73
Ben ik met je eens. Sterker nog. Ik denk dat het daar in veel gevallen te veel is doorgeslagen naar de andere kant van de nullijn. Wat het hier allemaal veel te soft is is het daar juist weer te veel aan wild west taferelen met die agenten als je die filmpjes ziet
Ik vond het enkel in dit speciale geval een goed voorbeeld omdat die agent feitelijk vreselijk onbeschoft was maar dat het overduidelijk niet ging om dan snelheidsbelasting te kunnen innen zoals hier weer gebruikelijk is.
De boetes zijn in Amerika ook niet zo vreselijk hoog dus daar is de gemiddelde Amerikaan dan ook niet zo heel bang voor. Enkel verdwijn je daar bij crimineel verkeersgedrag veel sneller achter de tralies of moet verplicht een cursus verkeersgedrag gaan volgen. En daar zijn die Amerikanen wel stervens benauwd voor. Dan weet je dat het voor de veiligheid is en niet om zoals hier de schoolboeken en andere gaten in de begroting daarvan te kunnen betalen. -
@74 Daar vergis je je toch, de strafmaat voor bepaalde zaken is daar vele malen hoger dan hier. Je bent daar al snel je rijbewijs kwijt als je wordt aangehouden na te snel rijden. Die kun je pas terugkrijgen als je een fixe boete betaald, en deelneemt aan verkeerslessen, die je dan ook nog eens moet betalen.
-
wat word ik toch moe van die reactie's van oa "ga boeven vangen". "ga moordenaars pakken". Ik neem aan dat de meeste mensen werken (als deze al werken) in een bedrijf met verschillende afdelingen en functie's. Mensen... dit is bij de politie ook het geval. Ik ben het eens dat belasting heffen niet een taak voor de politie is, maar ik geloof wel dat er heel wat zaken die wel tot de politie taak behoren worden ontdekt op deze manier.
-
Verwijderd door redactie
-
Verwijderd door redactie
-
#63, Waarom zouden belastinginspecteurs dat niet mogen doen zonder de politie erbij? Vertel mij eens. Dat recht hebben zij gewoon hoor. Een belastinginspecteur is een BOA (Bijzonder Opsporings Ambtenaar). Deze mag jou aanhouden, boete opleggen etc. Het enige dat hij niet mag is jou in de boeien slaan, of een wapen dragen. Voor de rest mag hij in principe gewoon alles als een normale BOA. Punt is slechts dat hij een arrestant moet uitleveren aan de politie. Moet je normaal gesproken als burger ook, maar een BOA heeft iets meer rechten dat jij denkt hoor.
De belastingdienst doet dit dus uit veiligheid met politiebegeleiding. -
@61
Gek he, maar dat gevoel heb ik nu ook (en ook velen met mij) als er weer zo'n Asofietser over het trottoir komt aanrijden terwijl daar kinderen lopen of spelen of ouderen met een rollator.
Of als zo'n idioot weer eens door rood rijdt terwijl er iemand door groen op een zebrapad oversteekt en bijna door die aso omver wordt gereden.
U heeft een zeer frisse mentaliteit om met stenen en/of eieren te gooien. Zo beginnen hooligans ook.
Overigens prima aktie. Weer een aantal lui onder invloed van drank/drugs aangepakt.
Uitstekend, zolang ze de juiste pakken. -
Er wordt steeds gesproken over die belastingschuld innen...maar er is helemaal niks geind, behalve die paar 100 euro. En ga er maar van uit dat het meeste simpelweg nooit geind zal worden....
-
Overigens is het niet de politie die jou hierop controleert, maar de belastingdienst zelf. De politie handelt alleen andere zaken af en mocht het zo zijn dat je belastingschuld hebt, dan legt de belastinginspecteur beslag.
Een politieagent zou dit ook mogen daar deze een AOA is. (Algemeen Opsporings Ambtenaar).
Ik word er zo moe van dat velen hier zeer negatief tegenover staan.
De politie is er niet alleen om boeven te vangen. Zij zijn ervoor om de ALLE wetten te handhaven, waarvan men sommige zelfs hebben uitbesteedt aan bijvoorbeeld belasting. Dus BOA zijn ondersteunende functionarissen. Zij ontnemen de politie werk zodat deze zich op andere zaken kan concentreren. Echter het werkgebied van de BOA bepaalt welke wetten hij mag vertegenwoordigen. -
Mag ik u er op wijzen dat het bij de belasting 1 groot zooitje is. En met name na de invoering huurtoeslag/zorgtoeslag. Ik denk dat we allemaal wel eens niet goed zijn geworden van de blauwe enveloppen.
-
#81, Wat denk jij dat die in beslag genomen auto's waard zijn?? Dat zijn ook inkomsten. Het is niet het volledige bedrag, maar ook weet ik niet wat voor type auto's in beslag genomen zijn. Men neemt het voertuig in beslag alszijnde onderpand. Je kunt dan je belastingschuld betalen en het voertuig meenemen of je auto wordt geveild en het overgebleven bedrag mag je alsnog betalen.
-
@83 En dat is een waarheid als een koe!! Ze kennen het makkelijk toe, zodat je het daarna weer terug kan betalen!!! Ze weten zelf niet eens meer wat ze doen. Huurtoeslag moet weer de gewone huursubsidie worden, die je kunt aanvragen via je je eigen woningbouw corp. Zorgtoeslag ook weg, het oude ziekenfonds weer in ere herstellen. Onder een bepaald inkomen ziekenfonds, daarboven particulier. Wat was er in godsnaam mis mee. Het nieuwe systeem heeft niks anders opgeleverd dan onduidelijkheid, ellende en mensen die tussen wal en schip raken......De belastingdienst maakte het niet leuker, maar zeer zeker ook niet makkelijker. Dat is de blunder van de(vorige) eeuw geweest!!!
-
@82
Van AOA via BOA naar SOA (Super Opsporings Ambtenaar)?
Zou zo maar vkunnen; voor je het weet is het gebeurd. -
#83, belasting mag een zootje zijn. Zal ik niet ontkennen, maar als zij verkeerd zitten dan kun je dat neem ik aan aantonen en dus in beroep gaan.
Nog nooit problemen mee gehad. -
#86, Slaat nergens op. Deze mensen doen in opdracht gewoon hun werk. Dat jij als burger het daar niet mee eens bent is niet hun probleem, maar jou probleem. Dit zijn hun taken. Controle, handhaving, hulpverlening. Dat er volgens velen meer aan controle gedaan wordt tja dat zal ik niet ontkennen, maar controle is ook meteen handhaving. Zij controleren namelijk of u de wet handhaaft dmv verkeerscontroles etc. Dit doen zij gewoon in opdracht. Jij doet ook wel eens dingen in opdracht van je werkgever. Doe jij dat niet dan is het werkweigering en kun je ontslagen worden. Zij dus ook.
-
@87 nou ik ken vele voorbeelden van mensen die wel problemen hadden, want dat in beroep gaan stelt ook geen moer voor. Je dient bezwaarschrift in, en eind van liedje krijg je gewoon weer aanslag...duuuuhhhh
-
@88 controle: check, handhaving: check...hulpverlening;...... hulpverlening???
-
#90, Ben je zo blind met hulpverlening ja.
Gaan er bij jou nooit politievoertuigen mee naar een brand, acuut zieke etc. Het ziet er in eerste instantie uit dat zij de weg hebben afgezet. Klopt dat is hun taak op het moment de professionele hulpverleners aanwezig zijn, maar vaak zijn zij nog eerder ter plaatse dan de brandweer en ambulance en zullen zij over gaan op hulpverlening. Ik weet niet waar jij woont hoor, maar hier is het schering en inslag. Zowiezo moet politie ook mee met brandweer en niet alleen om de weg af te sluiten, maar ook om toestemming te geven om een woonhuis of bedrijfspand te betreden als er geen zichtbare rook of vlammen aanwezig zijn en dus twijfel aanwezig is of er wel of geen brand is. Verder assisteren zij ook brandweer en ambulancepersoneel met tal van andere zaken.
Dus ja wel degelijk hulpverlening totdat in elk geval de brandweer en of ambulance aanwezig zijn. Als de brandweer aanwezig is dan zal de politie zich verder afzijdig houden van hulpverlening want dan is de assisterende taak voor de brandweer. Politie houdt in dat soort gevallen vaak toezicht zodat de hulpverleners hun taak goed kunnen uitvoeren, houden toezicht op de hulpverlenersvoertuigen wanneer deze onbemand zijn, sluiten wegen af, maken wegen vrij etc. Dat valt allemaal onder hulpverlening en assistentie. -
@91
Och Maarten als ik vele reacties zo lees zitten er hier heel veel mensen met een slecht geweten, die als de dood zijn dat ze ook een keer door de mand vallen. De politie/overheid moet alle regels/wetten handhaven, maar o wee als het hen zelf betreft. Dan moeten er opeens andere boeven gevangen worden.
Het heeft dan ook volstrekt geen zin hier serieus op in te gaan. -
#92, Eigenlijk ben ik dat helemaal met je eens. Als je niets te verbergen hebt is er niets aan de hand en daarbij is het ook nog eens zo dat dit soort controles helemaal geen effect heeft op de surveilance van de politie. Dit zijn controles welke vaak wordt uitgevoerd door KLPD. Deze hebben daar ploegen voor en organiseren de boel volledig. Dan trekken zij andere agenten uit andere districten weg om een controle te kunnen verwezenlijken. Zo kan het zijn dat er een KLPD-er van Utrecht ineens in Den Haag staat, maar ja mensen zien het KLPD en gemeentepolitie als 1. Eigenlijk logisch want men draagt allemaal hetzelfde uniform. Als de gemeentepolitie zelf deze deze controles uitvoert gebeurd precies eender. Dan kan er ook een agent van Utrecht vrijgemaakt worden voor controle in Den Haag of elders. Dit gebeurd alleen vrijwel nooit daar dit kleinschalige controles betreft maar kan wel. Men wordt dan gewoon uitgeleend aan elkaar. Ook hier gaat de normale surveilance niet te onder, want het is een andere ploeg die hiervoor is vrijgemaakt. Maar ja inderdaad wat je zegt, het zijn altijd diegene die problemen hebben met politie, bekeuringen krijgen voor 7 km per uur terwijl men inweze nog een 3% of 3 km harder gereden hebben dan de snelheid waar men voor wordt bekeurd.
Ik vind dat men dan dat men zich meer druk moet maken over buitenlanders op de weg. Als deze buitenlanders hier snelheden met meer dan 50 kilometer per uur overschrijden, krijgen zij dikwijls van officier van justitie een schikkingsvoorstel en mogen na betaling hiervan doorrijden en behouden zij hun rijbewijs. Als men dit als gewone binnenlander doet, is men meteen hun rijbewijs kwijt en volgt er geen schikkingsvoorstel. Men krijgt hun rijbewijs wel hun rijbewijs terug en moet veelal een vastgestelde boete betalen. Dat is ook een schikking, maar het verschil zit het erin dat bij buitenlanders meteen dit schikkingsvoorstel wordt uitgevoerd en dat bij Nederlanders dat niet gebeurd. Deze zijn in afwachting van hun schikkingsvoorstel tijdelijk hun rijbewijs kwijt. Vermoedelijk zal dat zijn omdat van een Nederlander alle zware overtredingen en aantal malen overtredingen binnen een bepaald termijn in een Nederlands systeem staat en van een buitenlander niet. Dus op de Nederlander kunnen zij gewoon een goed oordeel maken, maar van een buitenlander niet. Ook zal het er mee te maken hebben dat de officier van justitie dan niet eens meer toe komt aan andere werkzaamheden daar er velen zijn die 50km of meer te hard rijden. -
Aanvulling #93, Feitelijk is deze actie discriminatie daar de Nederlander, vergeleken met de buitenlander geen gelijke behandeling krijgt.
-
Prima aktie...doorgaan, is het probleem van ons begrotingstekort sneller opgelost!
-
@91 Maar ik had het nu met name over de belastingdienst!, die gaan niet naar een brand of ongeluk, toch?
-
@92 ik heb inmiddels aangegeven wat ik bedoelde, hij heeft me gewoon verkeerd begrepen. Verder ben ik nergens bang voor. Aanhouding op de snelweg al helemaal niet, ik rij geen auto. Ik fiets..MET verlichting! Die hulpverlening van de politie, brandweer etc, ja natuurlijk ken ik die..duuuuh!!! Ook hoor je mij niet roepen dat de politie maar boeven moet gaan vangen, dat gebeurt sowieso wel. Ben ik nu iets duidelijker misschien?
-
@97
Ik had het over vele reacties, niet alle. -
#96, Oke jij hebt het over belastingdienst. Deze gaan inderdaad voor dat soort zaken niet mee, maar zij hebben wel meer bevoegdheden dan jij denkt. Nogmaals zij zijn BOA en handhaven dat stukje wetgeving waar zij als BOA voor aangesteld zijn. Dat is de wet economische delicten voor bijvoorbeeld fraude en belastingontduiking en nog een paar andere wetten. Deze handhaven zij en vanuit die wet en politiewet halen zij hun bevoegdheden. De politie controleert jouw dan dus niet op de wet economische delicten, maar dat doen de belastinginspecteurs. Vandaar die samenwerking. Als er dan een misdrijf, want dat is namelijk een belastingontduiking of fraude, dan dragen zij jou over aan justitie en dus politie. Deze handelen het dan verder af. Zij nemen de aanhouding dan van de belastinginspecteur dan over wanneer deze jou heeft aangehouden, want de BOA dient jou over te dragen of kan het zelf afhandelen dmv een in beslagname of geldboete.
-
De politie handhaaft IEDERE wetgeving en dus ook de wet economische delicten. Het zijn dan ook niet voor niets AOA (Algemeen Opsporings Ambtenaren).
-
Bij #99 schreef ik:"Zij nemen de aanhouding dan van de belastinginspecteur dan over wanneer deze jou heeft aangehouden,
Hier komt een kleine wijziging in nl:"want de BOA dient jou bij aanhouding over te dragen of kan het met staandehouding zelf afhandelen dmv een in beslagname of geldboete." In beide gevallen moeten zij proces verbaal opmaken. -
@101 Wat doe jij voor werk? ;)
-
@2
Deden ze toch? -
#102, Ik zie niet in waarom ik die vraag zou willen beantwoorden. Ik heb meerdere werkgevers en ook werk ik voor mijzelf. Ik kan er niet tegen om vast bij 1 werkgever te zitten. Vroeger genoeg gedaan. Maar als je het wilt weten ik ben BOA in het OV, buschauffeur geweest en soms doe ik dat nog wel eens om in te vallen, ik werk bij RDW, ik ben rijinstructeur ABCDE, doe enkel hierin voornamelijk C en D voor mijn oude werkgever en voor een rijschool. Heel soms rijd ik ook nog voor een bedrijf op de vrachtwagen of een ander busvervoer maatschappij buiten het OV om. Vroeger ook nog bij de politie gezeten. Ik heb dus feitelijk 3 banen waarvan ik mij op rijschool gebied uitleen. Zodoende heb ik veel afwisseling en heb ik elke dag wel iets anders. Vaak weet ik niet wat ik aankomende maand ga doen.
-
@39
Ga toch eens op taalles joh. -
Er is gemint op mijn reactie #94, mag ik vragen waarom? Ik bedoel is het dan normaal dat deze buitenlanders welke gebruik maken van onze wegen en door zich in ons land te begeven er veel makkelijker vanaf komen. Dacht het niet. Voor hen zo gewoon hetzelfde moeten gelden. Een rijbewijs is eigendom van een land. Dit rijbewijs kan ingevorderd worden en doorgestuurd kunnen worden naar het land van wie het rijbewijs is.
Zodra een buitenlander dit land betreedt, conformeert deze zich met de Nederlandse wetgeving en daar dient men zich aan te houden. Doe je dat niet dan gelden de Nederlandse strafbepalingen welke voor iedereen in dit land geldig zijn.
Gezien het feit dat deze buitenlanders dan anders worden behandeld dan Nederlanders is het in strijd met artikel 1 van de Grondwet en dus discriminatie. Dit artikel geldt voor een ieder die zich op Nederlands grondgebied begeeft. -
Nog steeds dat gezanik over 5 km. te hard rijden en dan een bon krijgen.
De meetapparatuur staat op 7 km. boven de toegestane snelheid ingesteld. (Echte kilometers).
Van de gemeten snelheid wordt 3 km. afgetrokken voor correctie (eigenlijk overbodig) . Dan houd je de te verbaliseren snelheid over. aangezien de snelheidsmeter meestal ca. 5% positief aangeeft, houdt dit in dat je "gewoon" al 10 km. te hard reed en geen 3 of 5 , of zo, zoals vaak wordt beweerd. Als je een "aankondiging van beschikking" krijgt met daarop de overschrijding met bijv. 3 km. heb je in principe dus 7 km. + 3km + 3km. =13 km. te hard gereden! Op de teller dus bijna 20 km. Dus: niet zeuren. -
hebben ze niets anders te doen?
-
#108
Zoals...........??? -
@106
Vindt helemaal niet dat ik er als""buitenlander " beter af ben
Akls een nederlander een bekeuring krijgt krijgt die deze binnen 6 weken thuis gestuurd
Als buitenlander moet je deze direct betalen
Had in italie deze zomer 2 bekeuringen en kreeg deze binnen 4 weken op mijn huis adres thuisgestuurd
Een van deze viel onder het ierse punten systeem dus deze kreeg ik thuis ook nog even bijgeschreven via de instantie die de boetes hier incasseren -
#108, Dat slaat echt nergens op. Die mensen doen hun werk welke ook nog eens is opgenomen in hun werkomschrijving. Met andere woorden het is hun taak. Deze teams staan los van de surveilance. Deze komen daardoor echt niet in het geding dus daar blijft net zo veel controle en handhaving voor over.
Als er regels en wetten zijn dan moeten deze toch worden gehandhaafd en daar is de politie voor. Die hebben die taak vanuit de overheid gekregen. Als iedereen zich aan de wet zou houden dan hebben, kunnen zij andere dingen doen.
Als je meewerkt ben je binnen 2 MINUTEN weer weg tenzij je zelf kwaad of boos wordt of deze zinloze opmerkingen gaat maken. In het verleden ook al eens gedaan bij iemand die bijdehand was. Deze persoon had niet teveel gedronken en mocht van mij bijna doorrijden. Die man bleef tieren en tieren. Op een gegeven moment is mijn toenmalige collega erbij gekomen en heeft mede naar de banden gekeken, uitlaat op bevestiging etc. Ik vroeg persoon om motorkap te openen. Persoon kreeg van mij een bekeuring wegens geen ruitenwisservloeistof in het reservoir te hebben, een gladde band, defecte verlichting. Verder kreeg persoon een waarschuwing voor een losse en defecte uitlaat.
Dus tja je kunt het voor jezelf zo moeilijk maken als je wilt. Ik had toen nog verder kunnen gaan en het voertuig van binnen onderzoeken op verdenking van drugs of andere verboden middelen, maar dat heb ik maar niet gedaan daar deze persoon ingetogen werd. -
@109 boeven vangen
-
#110, Al goed gelezen WAT ik schreef?
Ik heb het namelijk over snelheden van 50 of meer. Bij buitenlanders wordt niet altijd het rijbewijs ingenomen, maar komen zij ervan met een schikking van de officier van justitie. Dat houd in meteen betalen en behoud van rijbewijs. Oke het is dan wel duurder, maar het is en blijft krom. Ik zou zeggen rijbewijs invorderen en opsturen naar land van herkomst en geldboete. Zo werkt dat hier ook. Ons rijbewijs wordt dan ook ingenomen en later krijgen wij deze terug als de bekeuring is voldaan.
Kijk op zicht werkt het hetzelfde met dien verschil dat de persoon nog gewoon mag blijven rijden en meteen zijn rijbewijs terugheeft. Hier duurt het minimaal 4 weken en dan krijg je nog een bekeuring. Al die tijd mogen wij geen voertuig besturen. Die buitenlanders betalen per direct als zij dat kunnen en mogen meteen doorrijden. Het is een vorm van snelrecht, maar laat dat dan voor iedereen gelden. -
@111 dat maakt je een misselijk persoon in mijn ogen je had je neus kunnen ophalen voor dat soort schorem maar ipv dat werd je het zelf ook
-
#112, Dat doen zij ook. Politiekorps is wel iets heel veel meer groter dan jij denkt. Je eigen korps ondervindt daar geen last van. Zij hebben gewoon dezelfde bezetting. De KLPD is voor deze controles. Ook die hebben geen last van onderbezetting, want er worden gewoon elders mensen vrijgemaakt en vervangen.
-
Hoeze misselijk?? Ik vind nog al meevallen. Dan moet je maar meewerken wat je gewoon wettelijk verplicht bent en ga je dan moeilijk doen dan maak ik het alleen maar moeilijker. Ik laat niet over mij heenlopen. Achteraf als ik dan zo kijk is die auto formeel afgekeurd, want een APK is slechts een momentopname. Ik had die auto van de weg af mogen halen en hem nog meer kunnen pakken. Heb ik dat toen gedaan.. nee dat hen ik niet gedaan.
Als je auto APK goedgekeurd is dan wilt dat niet zeggen dat je APK niet ingetrokken kan worden en je voertuig vervolgens van de weg afgehaald kan worden. Een gladde band is afkeur, een losse of defecte uitlaat is afkeur, geen vloeistof in je ruitensproeierreservoir of een niet of niet goed werkende pomp van deze is afkeur etc. Die auto kon dus een gevaar zijn op de weg. Dus waarmee ben ik dan een misselijk persoon?? Ik vind toch dat ik hem ondanks hoe hij mij behandelde, nog redelijk behandeld had. -
@116 idd ik reageer wat te snel daarvoor mijn exuces.. maar ik blijf controles erg vervelend vinden en soms provocerend al moet zeggen dat dat provoceren vooral komt van mensen die net het blauw hebben aangetrokken
-
@114
Ik vind het normaler dat een bestuurder zijn fatsoen houdt, dan dat een agent zich laat uitschelden omdat meneer geen zin heeft in een controle. -
Ik heb er geen moeite mee, als je een overtreding begaat, dan moet je de conseqenties ook maar hebben, en laten we nou eerlijk zijn. Als je een bekeuring krijgt heb je hem waarschijnlijk ook verdient, en ja als je dan in zo'n controle terrecht komt en je hebt nog steeds niet betaald dan heb je dat geheel aan jezelf te danken.
En vergeet niet dat op zo'n avond ook echt wel boeven worden gevangen hoor.... -
belasting druk op de burger word te groot, ook de overheid weet dat, daarom is alles registreren zo belangrijk voor ze.
en ze grijpen naar een oud voorbeeld, met als mom vaak,,veiligheid,,,
uit deze veiligheid, ahum, gebruiken zij een oud voorbeeld van zo'n 70 jaar geleden alleen heeten het toen gewoon razia's -
@120
Zwijg! Hoe durf je een controle op de A12 te vergelijken met een razia in 40-45! Volkomen gestoord... -
#117, Was ik allang weer vergeten. Kijk zo hoe jij nu reageert he. Zo reageren 9 van de 10 bestuurders als zij worden staandegehouden. Dit klinkt mij niet nieuw. Het is inderdaad zo dat velen er helemaal geen zin in hebben, maar als men zich overal aan gehouden heeft, is er niets aan de hand en kan men zo verder. Wij doen dan slechts ons werk en dan is het niet de bedoeling dat mensen ons gaan provoceren, maar gewoon meewerken. Hoe meer je tegenwerkt, hoe meer je de illusie kan opwekken dat je iets te verbergen hebt. Zo simpel werkt dat. Ik heb al eens gehad dat een persoon ook enorm over zijn toeren ging. Bij verdere controle bleek de auto niet verzekerd te zijn. Persoon bleef moeilijk doen en wilde uithalen waarop de persoon is aangehouden en af is gevoerd naar het bureau. Nou heb je dan wat je wilt. Als hij dan iemand anders aanrijdt of wat dan ook, mogen anderen opdraaien voor zijn fout. Dan moet je maar hopen dat jij je geld krijgt wanneer deze jou heeft aangereden. Kijk dat is de andere kant van de medaille welke mensen vaak niet zien. Bij verdere controle in het voertuig kwam er nog een doorgeladen vuurwapen boven water, een knuppel, een mes, veel geld en tja je raadt het misschien al... drugs: Cocaine. Dit soort figuren rijden er ook op de weg en met dit soort controles worden deze ook van de weg gehaald.
Het is niet alleen jou pesten, maar ook andere weggebruikers beschermen tegen bestuurders die bijvoorbeeld te diep in het glaasje hebben gekeken, bestuurder wiens auto een gevaar op de weg is, bestuurders wiens auto niet verzekerd is danwel wel of niet APK gekeurd is etc. Daarbij beschermen wij ook nog eens de veiligheid van de bestuurder zelf zodat deze zich niet te pletter rijdt of anderen kapot rijden waardoor deze dan geen verdere problemen veroorzaakt.
Ik snap jullie wel, maar denk ook hier eens aan voordat men weer eens zo reageert op dit soort topics. Het is echt geen burgertje pesten al komt het zo soms voor velen wel zo over.
In feite wordt bij een dergelijke controle iedereen verdacht totdat tegendeel is bewezen en hoe meer men zich tegenstrijdig opstelt, hoe meer reden er is om dieper te zoeken. Vaak koelen mensen dan vanzelf af.
Ik ben geen streepjesjager geweest. Integendeel. Ik was brigadier. Brigadier zit tussen hoofd-agent en inspecteur in. Dus mijn strepen had ik wel verdient. Tegenwoordig is men aan het einde van een volledige opleiding al hoofdagent. Naar mijn mening is die rang enorm verbasterd. Je moest namelijk nog een x aantal jaren bij de politie hebben gezeten en ook moest je nog soort van examen doen. Tegenwoordig hoeft dat niet meer en loopt iemand van 22 jaar al met 4 strepen. Dus nee die rang vind ik ver de vernieling in geholpen. Maar goed tijden veranderen, maar dat levert per definitie geen goede agenten met ervaring, want dit laatste moet men leren. -
@henk #13
"nergens lees ik één woord over veiligheid. "
ik zou het bericht nog maar eens een keer lezen dan, als ik jou was:
"Acht mensen kregen een boete wegens rijden onder invloed van alcohol of drugs. Drie personen kregen een rijverbod opgelegd en van zes bestuurders werd het rijbewijs ingevorderd."
Het rijbewijs invorderen gebeurt niet vanwege een belastingschuld, maar vanwege te hard rijden, gevaarlijk rijden of rijden onder invloed. Degenen die onder invloed achter het stuur zaten zijn er ook uitgehaald.
On-topic
het is nogal dubbel. De politie controleert autobestuurders op snelheid, drank, verzekering, gordel en zo nog wat, wat op zich prima is. Tegelijkertijd worden ook persoonlijke gegevens van personen (zoals betaalgedrag) gecontroleerd, waarvan ik me afvraag of een politieagent wel toegang moet hebben tot die gegevens.
Aan de andere kant: ik betaal braaf mijn belastingen en als iedereen dat zou doen zouden de belastingen misschien wel eens iets naar beneden kunnen, dus is het ook erg goed dat wanbetalers eruit worden gevist: ze zijn toch bezig met controles dus waarom niet? -
#123, Kijk daar ga je nu weer fout. Het betaalgedrag voor politieambtenaren is helemaal niet relevant. Zij controleren dat niet. Dat is weer voor de belastinginspecteur. De politie kan dit wel opvragen en ook daar zijn zij toch echt voor bevoegd. De politie handhaaft alle wetten en om dat mogelijk te maken, hebben zij toegang tot dossiers waar jij helemaal geen weet van hebt. De politie kan, tot waar een onderzoek het toelaat, toegang krijgen tot iemands privee leven. Daar moet dus wel reden voor zijn, maar zij kunnen het opvragen. Als gegevens in overeenstemming komen tot het onderzoek, mogen zij deze gegevens opvragen en zelfs inzien. Echter dit soort onderzoeken worden veelal overgelaten aan recherche. Zij hebben meer middelen. Het is dus niet zo dat een agent zomaar gegevens mag opvragen welke niet relevant zijn voor het onderzoek.
-
@104 Ah, zo iets vermoedde ik al.
-
Er zijn natuurlijk altijd reageerders met de bekende hekel aan blauw (tenzij ze het zelf zijn) ivm. de bekende eigen regeltjes en de daaraan voor hen verbonden sancties.
Lezen is ook voor velen van hen een brug te ver , dus zeiken ze maar wat.
Prima acties van de Politie, was laatst ook wel duidelijk bij Almere, en misschien zou het eens kunnen doordringen tot de hoofden van die z**kers, dat er daar dus een gecombineerde actie van Politie, Belastingdienst, RDW, enz. was en niet een actie van de Belastingdienst met Politiebijstand. Toch niet zo heel moeilijk?
Degenen die gelijk konden betalen waren dus ter plaatse hun voertuig kwijt, tot ze betaald hebben. (Staat een termijn voor, daarna gaat hij naar Domeinen en wordt verkocht!) -
@120
Wat een walgelijke vergelijking trek jij zeg! En ojee de belastingdruk op de burger wordt te groot?
Het gaat hier over een verkeerscontrole, waarbij mensen van de weg worden gehaald die hun uitstaande belasting, boetes etc niet betaald hebben. En nog wat randdebielen met drank of drugs op in de auto.
Daar ben je toch zelf bij? Ik begrijp de reacties over burgertje pesten niet, betaal je boetes en hou je aan de wetegeving, dan is er toch niks aan de hand?! -
@Maarten #124
"Dat is weer voor de belastinginspecteur. "
Mensen worden aangehouden door politieagenten voor controle. Dat er dan een belastinginspecteur achter de bosjes ligt om ook nog even de belastingafdrachten te controleren is nogal raar.
Als jij een brood haalt bij de bakker, verwacht je toch ook niet dat de Wehkamp even controleert of je alle rekeningen wel voldaan hebt?
"De politie kan dit wel opvragen en ook daar zijn zij toch echt voor bevoegd."
Het feit dat zij die bevoegdheid gekregen hebben, neemt niet weg dat het nogal raar is: de politie als verlengstuk (incassobureau) voor de belastingdienst?
"Daar moet dus wel reden voor zijn, maar zij kunnen het opvragen. "
Precies mijn punt: is te hard rijden aanleiding voor de politie om te controleren of je wel je belastingen betaald hebt? Ik vind van niet: de politie is er om de veiligheid te controleren, dus als je te hard rijdt moet je daarvoor gepakt worden, NIET voor het feit dat je wel of niet je belastingen betaald hebt.
"Het is dus niet zo dat een agent zomaar gegevens mag opvragen welke niet relevant zijn voor het onderzoek. "
Exact wat hier gebeurt: politie controleert een aantal zaken (te hard, alcohol, verzekering, gordel) EN vraagt gegevens op over schulden bij de belastingdienst... Dat lijkt mij een combinatie die niet klopt.
Maar zoals gezegd: ik sta er wat dubbel in. Zeker ook omdat ik vind dat de klootzakken die hun belastingen niet betalen van mij hard aangepakt mogen worden... -
#128, Tja het verschil tussen Wehkamp en de belastingdienst is dat Wehkamp niet een dergelijke bevoegdheid heeft en de belastingdienst weer wel. Deze zijn BOA en Wehkamp niet. Wehkamp kan via incassonbedrijven jou dwingen tot betaling en als je dat weigert kan het incassobureau jou weer laten oproepen. De politie is geen verlengstuk voor de belastingdienst. Dit zijn 2 verschillende bedrijven welke apart opereren. Beide kunnen zij, afhankelijk tot wat het onderzoek vereist, gegevens van jou opvragen. De 1 is BOA en de ander is AOA. De BOA's zijn in het leven geroepen om bepaalde stukjes wetgeving te handhaven. De politie, de AOA, is in het leven geroepen om de volledige wetgeving te handhaven en dus ook dat stukje waar de BOA bevoegdheid voor heeft. Echter dit zullen zij niet doen. De politie bemoeit zich hier niet mee daar deze er niet volledig in gespecialiseerd zijn, maar dat neemt niet weg dat zij dat niet mogen en kunnen. De politie is veelal bij dit soort zaken aanwezig ter bescherming van de belastinginspecteur en om het over te nemen als het fout gaat. De politie heeft namelijk meer bevoegdheden dat de inspecteur.
Als men samen controleert, controleert een iedere tak zijn eigen stukje en springt de politie in als het fout dreigt te gaan of fout gaat. Zij laten de inspecteur dan gewoon hun werk doen, maar staan er wel bij om er weer voor te zorgen dat jij je rustig houd. Zo niet dan kunnen zij je afvoeren of boeien om de inspecteur alsnog zijn werk te laten verrichten.
Het is dus juist dat de BOA een verlengstuk is van de politie en niet omgekeerd.
Dus om het samen te vatten... de politie controleert dat stukje van rijbewijs, verzekering etc en de belastingdienst controleert dat stukje belasting en dus of je alles betaald hebt. Zodoende werkt men dus samen. Gezien het feit dat de agent jou aanspreekt en de boel dus afhandeld, werkt deze met informatie van de belastingdienst. Anders staan er 2 bevoegden naast jouw auto waar jij verantwoording aan mag afleggen. Als er iets aan de hand is dan komt de belasting erbij. Zo niet dan krijgt men een melding van de belastingdienst dat er niets aan de hand is. Echter dit weten zij al op het moment dat jij aan de kant gezet wordt, want een stukje terug is jouw kenteken al gelezen en is alles opgevraagd. -
Ik vind het jammer dat je niet direct bij de politie naast je auto kan pinnen. Zo'n portocabin is echt ideaal, je kunt gelijk je boete pinnen. Dan ben je er ook gelijk van af.
Desalniettemin als ik wordt geflitst vraag ik altijd de foto op en ook het ijk rapport van de flitspaal. Voor die administratiekosten van 6 Euro krijg je dan toch leuke dingen opgestuurd. -
Ik stel voor dat de politie op nujij.nl checked wie er tegen dit soort belastingheffing is. Dan kunnen die gelijk het verschil terug betalen. Ik was dat namelijk niet van plan. Godwinnetjes vliegen hier weer in het rond trouwens.
-
HULDE! Belastingontduiking is ook criminaliteit. Er zijn altijd mensen die menen geen belasting te hoeven te betalen, terwijl als ik 1 euro te weinig betaald ze het bij mij wel komen halen. Het is mij dan ook onduidelijk hoe sommige mensen zon grote belastingschuld hebben kunnen krijgen en dat deze niet geint is. Ik weet dat de belastingdienst voor alles gaat en ze kunnen dus op alles beslag leggen, dus hoe die mensen uit handen blijven is mij een raadsel.
Dus volkomen terrecht. -
@4 ik lach omdat ik het gerechtigheid vind. Waarom betaald men niet gewoon op tijd? Nu heb je er een boete boven op.
-
@Maarten #129
goed verhaal, plusje van mij.
Maar de belastingdienst zou niet controleren langs de weg, als de politie geen grootscheepse actie had. Dus daar gaat het verhaal spaak, wat mij betreft. De politie wordt wel degelijk als instrument gebruikt door de belastingdienst, waarmee de taken van de politie oneigenlijk gebruikt worden.
Pas als de belastingdienst reden heeft om aan te nemen dat er mogelijke problemen kunnen komen bij een controle, kunnen zij de politie inschakelen. Nu draaien ze het om: de politie houdt mensen aan, en de belastingdienst maakt daar even vrolijk gebruik (misbruik?) van om ook even wat belastingen te innen?
Daar wringt wat mij betreft de schoen. -
#134, De belastingdienst doet dergelijke zaken gewoon niet zonder bescherming en daar is de politie voor. Dat men dan meteen op deze manier samenwerkt is alleen maar goed. De belasting zal wel vaker bij mensen voor de deur gestaan hebben en dan blijkt dat die mensen er niet meer wonen of niet open doen. De politie is dan ook aanwezig en dat is gewoon veiligheid en bij aanhouding kan men meteen worden afgevoerd. Tja jij ziet het als dat de taken oneigenlijk gebruikt worden, maar helaas is dit stukje wetgeving: economische delicten ook voor de politie en gezien nogmaals het feit dat de inspecteur slechts BOA is, heeft deze beperkte bevoegdheden. De politie neemt het na aanhouding over. De BOA kan aanhouden maar moet daarna meteen onverlet overdragen aan politie. In die tussentijd kan er gevaar voor de BOA ontstaan en deze heeft geen middelen om zichzelf te beschermen zoals wapenstok, vuurwapen, pepperspray of handboeien. Daar heeft deze geen bevoegdheid voor. Vandaar dat de politie dus ook aanwezig is. Deze hebben die bevoegdheden weer wel.
-
@maarten #135
hoho, niet te kort door de bocht. Het feit dat de politie de belastingdienst bij staat heb ik geen problemen mee. Jammer dat het nodig is, maar er lopen helaas meer gekken vrij rond dan dat er in de tehuizen zitten.
Wat ik oneigenlijk gebruik (feitelijk: misbruik) vindt, is het feit dat de politie gaat controleren, en de belastingdienst daarbij aanhaakt. De controles van de politie zijn er niet voor de belastingdienst, die zijn er voor de veiligheid op de wegen.
Nu wordt er wat aan gekoppeld (de belastingdienst), wat is het volgende dat we er aan vast gaan koppelen? Grootscheepse controle van voertuigen en ALLE inzittenden?
Er is een glijdende schaal geïntroduceerd waarmee de deur is open gezet om allerlei andere dingen te koppelen aan die ene controle. De privacy van de burger komt zo steeds verder onder druk te staan.
Stijgers in Algemeen
Politie valt drugspanden Rotterdam-Zuid...
De politie heeft dinsdagavond invallen...
1 uur 17 minuten geleden door j0piter
Topfavoriet Zweden wint Eurovisie...
Topfavoriet Zweden heeft zaterdagavond het...
1 uur 29 minuten geleden door Nieuwsview
De oude man op de trein
"Aikido," zei mijn leraar keer op keer, "is...
3 uur 20 minuten geleden door Billy Hunt
Ondemocratische Bilderberg bijeenkomst...
Waarom is het toch steeds dat er steeds...
4 uur 32 minuten geleden door Kopjen Kofjen
Onderzoek naar Sharia4Holland
Het Openbaar Ministerie en de politie gaan...
5 uur 46 minuten geleden door ilsebeenhakker
Best gewaardeerd
Sharia4Belgium bedreigt Wilders met dood
De PVV heeft geschokt gereageerd op...
14 uur 12 minuten geleden door MrFuzzyfun
Shell laat youtube filmpje verwijderen
Shell laat satirisch campagnefilmpje...
1 dag 34 minuten geleden door muffcabage
Man wil drenkeling redden en verdrinkt zelf
Een man die in Rotterdam een kind uit het...
2 dagen geleden door 101st airborne
16-jarige mishandeld door groep
De groep jongens met een mediterraans...
6 dagen geleden door smeerworst



