In het VN-hoofdkwartier in New York is vrijdag de zitting van de Algemene Vergadering begonnen waar twee cruciale sprekers uit het Midden-Oosten het woord zullen voeren.
Sorteer op:
-
We kennen gelukkig een internationaal recht in Nederland dat we wel in de grondwet verankerd hebben maar niet naleven.
Heel 'toevallig' is dit recht tegen de bezetting, tegen de bouw van de nederzetting en de muur die op Palestijns grondgebied is gebouwd.
Nederland heeft den haag als juridische hoofdstad in de wereld maar wil geen vuist maken tegen de zionistische staat Israël. Hoe hypo riet kan je zijn als land? Pal achter amer -
Amerika blijven staan.
-
@201
Je slaat de spijker op z'n kop. -
@200: hier is Natanyahu's speech na te lezen: http://www.haaretz.com/news/prime-minister-benj...
-
Net op txt gelezen netanayu reikt ABBAS de hand nou ik zou zeggen TEL JE VINGERS GOED NA ze nemen een vinger maar voordat je het weet ben je je hele arm kwijt.
-
Joods ja....
-
@203
Nee hoor, hij slaat op zijn duim. -
@206
en nu? -
@195 "Deze staat zal net als alle Arabische staten de Joodse staat niet erkennen"
Onderstaand bericht was te lezen in “Haaretz” van zaterdag 10 januari 2004 :
RIAD, Saoedi Arabië en Jordanië hebben zaterdag overlegd over de mogelijkheden om het Israëlisch-Palestijns vredesproces nieuw leven in te blazen.
Kroonprins Abdullah, die de feitelijke macht in Saoedi Arabië uitoefent, en Koning Abdullah van Jordanië spraken over de noodzaak voor de Arabische landen om het vredesproces te aktiveren aangezien de internationale gemeenschap toe blijft kijken, zo vertelde de Jordaanse Minister van Buitenlandse Zaken al-Marwan Muasher.
Hij zei verder dat de Arabische landen de wens hebben om een initiatief, voorgesteld door Kroonprins Abdullah op een topbijeenkomst in Beiroet, om Israël normale betrekkingen met de Arabieren aan te bieden in ruil voor volledige terugtrekking uit alle Arabische gebieden die in de Zesdaagse Oorlog van 1967 werden bezet, opnieuw aan de orde te stellen.
http://www.haaretzdaily.com/hasen/spages/381475...
Zelfs Bush vond het gewenst zich nader te informeren over dit plan.
Maar Sharon koos ervoor het moorden nog wat op te voeren.
Het Saoedische voorstel is nog vele malen herhaald in latere jaren.
Israel wenst geen vrede. Israel wenst het vertrek van de Palestijnen uit Eretz Israël en doet er alles aan om hen een normaal leven onmogelijk tte maken. -
@209
Eenzijdig. Je spreekt niet in belang van het volk, maar in je eigen belang. -
Het lijkt erop alsof het hele midden oosten conflict dunnetjes over gedaan wordt hier op NU.nl...
Jammer!
Zo moeilijk zou het niet moeten zijn om naar elkaar te luisteren, om de fouten en excessen van beide kanten (!) te erkennen, om met beide volkeren in vrede naast elkaar te wonen. Uiteindelijk willen toch de meeste individuen aan beide kanten alleen maar rust, erkenning, een toekomst voor hun kinderen, niet waar?
Het verleden kan niet teruggedraaid worden, bij beide kanten zijn de wonden diep. Aanslagen, onderdrukking, landdiefstal -
Ik geloof er in dat de wereld (ach, zij hadden het al kunnen zien in 1948/67/72/enz) binnenkort de God van Abraham, Izaak en Jakob/Israel gaat zien...
'Ik ben de Heer' zegt Hij en de volkeren zullen weten...Dat Hij het is. We hebben alles afgedaan als grapje of sprookje maar nu begint het om het eggie.
Geen mens heeft nog een excuus. Iedereen heeft gehoord van een heer/de Heer/Jezus.
De shit die wij willen komt over ons heen....en een ieder zal belijden dat de God van Israel de Schepper is.
-Er komt een hele moeilijke tijd aan voor de mensheid, maar niemand was/is ontwetend. Alle benodigheden zijn ons gegeven. Wat wij er mee doen is voor ons eigen.-
Here, laat Ezechiël 38/39 beginnen en verlos ons van dit satanische geslacht.
De wereld wil WOIII...geef het ze. -
@209: kan jij garanderen dat als Israel zich terugtrekt uit de Westoever er niet dagelijks mortieren en raketten op Israelische dorpen en steden worden afgevuurd? Israel heeft het nl op aandringen van diezelfde VN al eens eerder gedaan met Gaza. Het resultaat is bekend. Het wordt een grote chaos en moordpartij.
-
@204 Ik hoorde Netanyahu inderdaad de joodse spitsvondigheid herhalen om resolutie 242 "withdrawel from occupied country" uit te leggen als terugtrekking uit "een aantal bezette gebieden".
Het woordje "the" voor occupied ontbreekt echter alleen in de Engelse tekst.
Maar ja, niet voor niets hebben we zoveel Joodse advocaten. -
@214
Maar goed dat we jou hebben. -
@211 (sorry, drukte te snel op "reageer", lastig met al die te kleine knopjes van de smartphone...)
vervolg...
Al deze dingen die ik net noemde maken het natuurlijk niet makkelijk om tot een vergelijk te komen, maar er is geen keuze meer; het moet nu eindelijk tot een twee-staten oplossing komen, want alle ander alternatieven zijn véél slechter. Steun voor Abbas in deze is net alleen steun voor een twee-staten oplossing (wat al eerder door de VN goedgekeurd is in november 1947), maar ook een stem tégen zowel de Hamas als de radicale kolonisten aan Israëlische zijde.
Misschien komen er nu weer onderhandelingen, kunnen de definitieve grenzen bepaald worden op de groene lijn (of aangepast met wederzijdse instemming), kan Jeruzalem gedemilitariseerd worden (of gesplitst), kunnen de Palestijnen compensatie krijgen voor verloren bezit in Israël en de joden die verderven zijn uit de Arabische landen compensatie voor hun verloren bezit in Irak, Iran, Syrië etc.
Laat het conflict (als je religieus bent: in godsnaam) eindigen! -
de arabische prinsen willen het vredesproces nieuw leven inblazen omdat er de arabische lente aan hun stoelpoten zaagt
-
21823 september 2011 22:19 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@194 Met zionisme is echt niets mis !!! Het is een verwijzing naar het Joods verlangen en Liefde voor Jerusalem ook wel Sion genaamt. Het stampt al uit de tijd van de Israelische ballingschap na Babylon, van koning nebucatnesar. bonny M zong hier een nummer over. (Rivers of Babylon) Deze is door de PLO, PA verboden omdat het historis bestaansrecht zou ontlennen aan Israel.
-
We weten allemaal hoe dit zal eindigen vanwege dat veto. Eigenlijk kon dit wel meteen afgehandeld worden op één dag.
-
@216
Klinkt me als muziek in de oren.
@203, dit is pas de spijker op zijn kop slaan. -
@218
Tsja....wat zal ik zeggen..prrt rrrt? -
Een paar vraagjes:Hoe groot is israel ter vergelijking met de Arabische buren ?Weet men hoeveel joden er hebben moeten vluchten uit deze Arabische landen?Deze mensen zijn volkomen geintegreerd in israel.De Arme Palestijnen die verzocht werden door de vijanden van israel in 1948 werden verzocht om even een paar weken weg te gaan om daar na weer terug te komen als "de joden in de zee waeren gedreven". Deze Palestijnen worden tot nu toe in de kampen gehouden in de landen van hun lieve 'broeders".
Hoe goed worden de Christenen behandeld in Saudia en andere landen, mogen ze een kerk bouwen daar? Wie schendt meer mensen rechten Israel of de lieve buurlanden van israel, ook Iran? is de hamas het eens met meneer Abas? Zo heb ik nog veel meer vragen.Ik ben het niet eens over alles wat israel doet, maar een ding is zeker israel moet geen vrede sluiten , zonder verzekering dat inwoners daar een gewoon leven kunnen leiden zonder bang te zijn. Trouwens veel reacties komen van mensen die geen flauw benul hebben hoe de eigelijke vin de steel zit. -
Ik bedoel natuurlijk vork in de steel zit.
-
22523 september 2011 22:32 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Als Palestijn ben je knettergek dat je wacht op joodse toestemming om een eigen staat de zijn.
Knettergek. En velen vinden dit normaal. Onbegrijpelijk. Waren het geen moslims geweest dan was het vast geen prorbleem geweest. Waren de Israelis, en hun joods lobby er niet bij betrokken geweest, dan was Palestina gisteren al een volwaardig land geweest.
Abbas erkent Israel wel degelijk, het is eerder Israel die Palestina niet wil erkennen, ligt namelijk in Eretz Israel, de zionistische versie van het 3e reich....
Overigens zijn er een hoop joden die voor een 2staten oplossing zijn, die zionisten doen alleen moeilijk, en zij hebben de macht, in israel en in de VS. -
@lol ^make love not war^ die *make* moet daar weg dan sluit ik me daarop aan. Met israel komt nooit goed na Hitler zoals je ziet.
-
22823 september 2011 22:40 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@226
En Hamas maakt het onogelijk om het proces door te zetten. Zolang die vanuit Gza aanvallen uitvoeren, blijven ze voer geven aan de extremisten daar...en kan de regering er niet omheen...zodra de Hamas stopt met aanvallen en zich achter Abbas schaart, dan is er een goede kans op vrede. -
@226 Ik ben met je volledig eens dat de Palestijnen niet op Israël moeten wachten met het uitroepen van hun onafhankelijkheid.
Toch, enkele opmerkingen:
1) Abbas heeft Israël publiekelijk erkent, maar niet als Joodse staat; dit maakt het moeilijk voor veel Israëliërs om hem te geloven. Wat ook lastig is, is dat de meeste Palestijners niet achter Abbas scharen, maar achter de Hamas, en die heeft (evenals de radicale joodse kolonisten) weinig met democratie of vrede.
2) gebruik van termen als "3e reich" in je betoog laten zien hoe weinig historische besef je hebt.
3) Je kennis van zionisme is hopeloos lacunair; niet alle zionisten doen moeilijk over de twee-staten oplossing, ook de linkse oppositie in Israël is nog steeds (voor een grote deel) zionistisch.
Behalve voor de ultra-nationalisten, die het zionistische gedachtegoed pogen (met maar beperkt succes) te kapen, zijn het juist de kolonisten, de religieuze fanatici, die tegen een twee-staten oplossing zijn, en die hebben erg weinig met het echte zionisme, eerden met messianisme en een "Groot Israël" gedachte. -
@228
John, Laat Israel eerst maar eens die nederzettingen weghalen.... Zo kan ik ook beginnen.
Die raketten zijn vervelend, en zeker niet bevorderlijk voor vrede, maar jij bent toch niet gek John. Jij en ik zien toch dat de Israelis bezig zijn met hun eretz israel, dat is het land zoals (hun) god het hen heeft beloofd. En ze zullen er tienduizenden Russische en Amerikaanse joden voor importeren....
Overigens hebben de Israelis hamas altijd geboycot, ook toen zij verkiezingen wonnen, en waarom? Omdat het terroristen zijn? De Israelis kunnen wel alles van de holocaust herinneren, maar niet over hun eigen terreur-geschiedenis? Vergeet niet dat de Irgun en Lehi/stern gang meedogenlozer waren dan hamas en Hezbollah bijelkaar.
Gevalletje, de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet..... -
@231
Gevalletje verleden. De realiteit nu is dat Hamas de vrede in de weg staat.
En dat de israeli`s Hamas boycotten..zo gek is dat niet. Ik heb meer met Abbas. Deze man vecht met woorden, niet met raketten. YTegen redelijkhied kan je weinig inbrengen, de Hamas blijft met zijn raketten voer geven aan de extremisten in Israel. Mag jij me vertellen wie er slimmer bezig is. -
@230
Beste Jan,
Je nuanceert, complimenten. Het noemen van 3e reich heeft niets van doen met historisch besef, ik zie wel degelijk overeenkomsten tussen idealen van fundamentalisten. Eretz Israel is voor velen heiliger dan het recht van een ander op een normaal bestaan. Er is voor gemoord, gezuiverd. Dat doet mij denken aan bepaalde ideologieën van de nazi's. Alleen omdat de Israelis niet miljoenen mensen hebben vermoord, d.m.v. gaskamers wil nog niet zeggen dat er geen overeenkomsten zijn.
Punt 3, je zult ongetwijfeld meer weten van zionisme dan ik. Ik weet nog dat de goeie ouwe Jabotisnky wilde dat joden en Arabieren een gelijke status zouden krijgen in Israel. Hij zou zich omdraaien in zijn graf als hij ziet hoe het 60jr na zijn dood is gelopen...
je hebt gelijk je zult zeker ook een hele hoop gematigde zionisten hebben, het is jammer dat de ultra-nationalisten het voor het zeggen hebben. Want dat nederzettingen beleid is gewoon gestoord, het is maar goed dat ze AIPAC en andere laakbare groepen hebben om het te verdedigen. -
@230
Damnnn....ik zou bijna de liefde verklaren, zij het niet dat je Jan heet....
Wat een verademing om te lezen..en dat meen ik oprecht. -
@232
John.
Ik had ook meer met andere politici dan met Balkenende, maar hij heeft de verkiezingen gewonnen, en zijn partij ging regeren. Zo werkt het, maar toen hamas onverwacht won, toen waren deze regels, die overal ter wereld gelden, niet meer van toepassing. Hypocriet. Israel had met de winnaar van de verkiezingen moeten spreken, en dat hebben zij nooit gewild. Nooit. Israel wil geen vrede, waarom, met deze status quo komen er jaarlijks duizenden kolonisten bij, tot dat er straks 2 miljoenen wonen en een Palestijnse staat niet meer kan.
Maar John, de Israelis hebben problemen met deze stap omdat de Palestijnen de Israelis voor het gerechtshof kunnen slepen. En wanneer dit hof, objectief zou handelen, en niet zou zwichten voor de Joodse lobby druk, met Amerikaanse dollars, dan is de kans groot dat er israelis aangeklaagd en berecht gaan worden.
Israel heeft dan 2 mogelijkheden, haar eigen onderdanen uitleveren en laten berechten zoals elk ander mens op deze planeet, zoals jij en ik.
Of, ze hebben schijt aan de wereld, en negeren dat hof. Daarmee ben je een paria, van een niveau Syrie, of eigenlijk nog lager dan dat.
Israel weet dat, ze zijn immers zeker niet dom, daarom willen ze dit voorkomen. -
@234
Gelukkig, dus je bent het ook eens dat de Palestijnen gewoon hun staat moeten uitroepen, want dat geeft Jan als eerst aan.
Dan zijn we het toch eens et elkaar, ben blij dat je het hart op de goede plek hebt zitten!
We laten het hierbij.
Prettige nacht! -
Nee..nee..nee.
Tot op heden heeft Hamas in haar handvest staan dat Israel kapot moet. En ze hebben de bereidheid om dat uit te voeren. Als daar nou eens een ommezwaai in zou komen...als Hamas echt wil..dan schaart ze zich achter Abbas en gaan echt praten over vrede. En dan zal het er komen. Alleen dan zal het palestijnse volk over een echte eigen staat kunnen gaan beschikken.
Garandeer dat je Israel niet meer van de kaart zal vegen en je zet Israel schaakmat. Zo simpel is het denk ik. -
@236
deels...deels...
De gematigde toon en de realiteitszin spreken me erg aan in die reactie. Die houding is de werkelijke oplossing voor dit probleem. -
John.
Je hebt gelijk, de Palestijnen zijn net alleen het slachtoffer van de befaamde Israelische hebzucht, maar ook de tweestrijd binnen eigen gelederen.
Maar ik geloof niet zo in de israelische intenties wat betreft vrede. Want die hebben zij allang, het land wordt door niemand bedreigd in haar bestaan. Want Israel aanvallen is zelfmoord, en aangezien zij de enige kernmacht zijn in de regio, is dat een zekerheid.
Zelfs wanneer de Palestijnen de gelederen sluiten, dan nog wordt er wel iets bedacht waardoor de Israelis het vredesproces blokkeren. De volslagen terechte eis te stoppen met die nederzettingen zullen zij nooit inwilligen, en bestempelen als onrealistisch, 'too much' etc. En aan wie ligt het dan? Yep, de Palestijnen.... -
OcieShanie
Als eerste ben ik blij dat je open staat voor een andere mening.
En ja, een ander land zal Israel niet zo snel aanvallen vanwege de atoomwapens. Daarintegen zal Israel die wapens nooit gebruiken om de reden die ik hieronder noem.
Maar als Israel datzelfde wapen inzet in de palestijnse gebieden...dan zullen het paria`s worden. Dat zullen ze nooit doen.
Wat Hamas nu moet doen, is het stoppen van afschieten van raketten. De weg die Abbas bewandelt is vele malen beter.
Ik denk dat. als Hamas de wapens laat varen en goede garantie`s afgeeft dat het niet meer zal aanvallen, Israel ook niet meer zal aanvallen. Ze hebben geen reden meer. Je neemt de grond weg om aan te vallen voor Israel.
Als de palestijnen via een vreedzame weg hun geljk gaan halen en hun nu bestaande stukken land gaan runnen in vreedzame harmonie, ze meer succes hebben dan de aanpak van Hamas nu. -
Dat geloof ik ook.
Echter zullen de Israelis nooit en te nimmer hun Judea en Samaria opgeven. De nederzettingen zijn illegaal, maar die Amerikanen en Russen gaan daar nooit meer weg, al moet elke Palestijn op de westbank verdwijnen.
Je hebt gelijk over hamas en fatah, maar uiteindelijk doet het er niet toe.
ps.
Atoomwapens zullen ze niet snel inzetten, fosfor en clusterbommen in stedelijk gebied wel.
Anyway, slaap lekker! -
Eigenlijk is die atoommacht geen ruk waard. Je moet wel keihard zijn om zo`n wapen in te zetten.Grote kans dat degene een dag later een pistool tegen zijn kop zet.
Dreigen, maar nooit uitvoeren.
Sex zonder klaarkomen. -
@241
Ook dat niet meer...Hamas is de enige dreiging nu. -
@241
De nederzettingen volgen vanzelf...misschien integreert het geheel wel over een jaar of tien. -
@210
Waarom zal Abbas een zionistische staat moeten erkennen als de eigen bevolking, de joodse bevolking dat niet eens doet? Of willen ze Israël slechts niet erkennen omdat de huurprijzen zijn gestegen?
Hier hebben jullie zeker geen antwoord op?
Ps. John2802 ik mis nog steeds je antwoord. Je hoeft trouwens niet eenzijdig te reageren of alleen op te komen voor jezelf. Jij spreekt namens het belang van "het volk", niet waar?????????? -
@245
Lees mijn reactie`s.
Welterusten. -
Mijn antwoord staat daarin.
Als je te dom bent om dat te begrijpen...so be it... -
Meent Abbas echt wat hij zegt dan moet hij twee zaken regelen:
- eenheid onder de Palestijnen
- alsnog VN resolutie 181-2 ondertekenen
Eenheid is nodig voor de vredesbesprekingen. Nu is Abbas voorstander en Hamas tegenstander. Dat heeft Israël ruimte om de vredesbesprekingen op te schorten. Als je van hetzelfde volk ja en nee krijgt weet je immers niet waar je aan toe bent.
Door resolutie 181-2 te tekenen krijgen de Palestijnen echt grondgebieden toegewezen. Aangezien Israël deze resolutie ook getekend heeft, kan dit land hier niet om heen. -
Niet geschoten is altijd mis, ik zie niet in waarom hun niet en Israel zelf wel, de USA zal niet akkoord gaan maar proberen zou ik zeker doen.
-
Alle landen voor en 3 tegen waaronder vast wel Nederland, is wel een signaal lijkt me. Wat veto recht betreft dat is niet van deze tijd maar zie maar eens daarvanf te komen. De VS heeft al jaren zo een niet bestaand maar wel erkend land de hand boven het hoofd gehouden.
Het enige wat Abbas echt moet is niet opgeven maar doorgaan en afdwingen dat er meer begrip en steun komt. -
Die palestijnse staat komt er niet, dat is geen wensdenken van mij integendeel, maar een leeuw onderhandelt niet met een muis, dat is nog nooit gebeurd en dat zal m.i. ook niet gaan gebeuren.
Het bouwen zal gewoon doorgaan, zoals dat steeds is doorgegaan en ik voorspel dat als dit conflict ooit ten einde komt, dat er dan geen palestijn meer woont op de West Bank en de in Gaza strook.
Tijdrekken, op termijn spelen zal in het voordeel werken van de sterkste partij.
Voorts voorspel ik dat als dit scenario zou uitkomen, dat er dan nog steeds geen duurzame vrede zal zijn in deze regio. -
@111 Erg misplaatst. Israel isoleert de Palestijnen, schendt ieder mensenrecht, om geweld te voorkomen. Wat is de oorzaak van dat geweld van Palestijnse kant? Wat zouden wij hier in NL doen als er ineens 3 miljoen Saksen een claim leggen op Drenthe en Groningen, omdat zij er ooit woonden?
Een compromis is nodig, en Israel blokkeert dat met hand en tand. Het is wel genoeg zo, na 50 jaar. De wereld is verandert. -
@112 Zeer misplaatste reactie, want de VN besluit niet tot vernietiging van landen, maar voor opbouw. De VN is er voor vrede, tenzij er partijen zijn die een offensief beginnen. Het is een beetje dom om een mogelijk "Moslimblok" als een vijand te zien. Het is een ander deel van de wereld, met ander gebruiken. En ooit hebben Joden ervoor gekozen om in het hart van die wereld te gaan wonen. Ga dan eens naast elkaar leven, verdeel dat land.
Je moet die vervelende Palestijnen toch ergens laten? Je kunt ze niet uithongeren of achter een muur laten verkommeren. -
25424 september 2011 12:12 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
israel wil geen vrede en zolang ze niet gedwongen worden om vrede te sluiten met de palestijnen zal het onrecht doorgaan!
-
@255
Ja..... -
@232
Wie zijn ogen sluit voor het verleden. Is vandaag … stekeblind.
http://www.rightsforum.org/
http://www.rightsforum.org/
http://www.rightsforum.org/
http://www.rightsforum.org/
http://www.rightsforum.org/
http://www.rightsforum.org/
Johny ga je maar even verdiepen in het Israëlisch Palestijns conflict. Lees vooral de stukken tekst van joodse commentatoren. -
"De Nederlandse minister van Buitenlandse Zaken, Uri Rosenthal, zei te vrezen dat de aanvraag het vredesproces in het Midden-Oosten niet bevordert"
Mijn hemel, wanneer krijgen we hier in NL weer een keer een onpartijdige minister van BuZa...? Zowel Verhagen als Rosenthal hebben dat virtuele keppeltje op... -
@258
Mensen hebben niet voor niks op Hitler gestemd indertijd. 2033 is niet zo ver meer. -
@257
Ouwe koeien uit de sloot halen.
Leven in het verleden.
Een houding zoals jij tentoonstelt is destructief voor het palestijnse volk.
Stijgers in Algemeen
Topfavoriet Zweden wint Eurovisie...
Topfavoriet Zweden heeft zaterdagavond het...
1 uur 35 minuten geleden door Nieuwsview
Marokkaanse Loreen wint Eurovisie...
Loreen heeft zaterdag het Eurovisie...
1 uur 35 minuten geleden door orhanxy
IMF-baas heeft weinig sympathie voor...
Christine Lagarde, baas van het...
2 uur 4 minuten geleden door j0piter
32 kinderen omgekomen bij bloedbad Syrië
Een enorm bloedbad in de Syrische stad...
4 uur 36 minuten geleden door Nieuwsview
Protest tegen verbod diensten in Hagia...
Duizenden vrome moslims hebben zaterdag in...
5 uur 31 minuten geleden door jandeharingboer
Best gewaardeerd
Shell laat youtube filmpje verwijderen
Shell laat satirisch campagnefilmpje...
1 dag 39 minuten geleden door muffcabage
Hackers Anonymous leggen website NAVO plat
De bekende hackersgroep Anonymous zegt de...
6 dagen geleden door g.zeur
16-jarige mishandeld door groep
De groep jongens met een mediterraans...
6 dagen geleden door smeerworst
Definitief 675.000 dollar boete voor...
De Amerikaan Joel Tenenbaum heeft van een...
4 dagen geleden door lllvdh


