De man die de dodenherdenking op de Dam in Amsterdam met een schreeuw verstoorde, wist niet waarom al die mensen daar stonden. "Ik denk niet dat ik me realiseerde dat het dodenherdenking was", zegt hij maandag in het AD.
Sorteer op:
-
"Ik ging van de ene naar de andere kroeg en ik vond dat die mensen daar maar stonden te suffen",
Geeft wel iets aan toch..Maar weer een reden om deze man in NL weer niet te straffen..! -
@1
Heeft dat zin dan? -
Ik bedoel de massa-paniek die ontstond komt voort uit angst, meer niet.
Ons aangepraat door de media, door figuren als Wilders, door gebeurtenissen als Koninginnedag 2009.
Dus zo'n verwarde ziel straffen helpt echt niet . -
Tja in zijn belevingswereld op dat moment stond hij kennelijk heel ergens anders, of juist al die anderen...Een erg herkenbaar beeld bij mensen die net even anders in deze wereld staan, zeker na een bezoek van kroeg tot kroeg. Een erg lullige samenloop als je het mij vraagt, tenminste toont hij berouw, dat is toch ook iets.
-
"Ik denk niet dat ik me realiseerde dat het dodenherdenking was"
Ja, dat is een prima argument voor zijn daad. Hoe kon hij dat ook weten. Tienduizenden mensen op de Dam en iedereen doodstil op 4 mei om 8 uur 's avonds.
Dodenherdenking, zeg je, stom. Ik had het kunnen weten.
Geloof je het zelf? -
Achterlijke vent iedereen weet dat het op 4 mei dodenherdenking is en zeker in en om de dam in Amsterdam. Wat een raar persoon.
-
en zo werd een herdenking een VERdenking
-
Verwijderd door redactie
-
@5 @6
Niet iedereen is altijd op de hoogte van de datum. Voor een normaal mens is het soms al moeilijk bij te houden, laat staan als je 'van het padje af' bent. -
@6 Als je weet dat het 4 mei is dan kan je het weten ja.... Als je een door iedereen uitgekotste zwerver bent zonder geestelijke zorg en je kan elke dag door je fav stad zwerven dan zal het je aan je kont roesten wat de datum is.
-
@2
Wat denk je zelf..? Niet denken aan de kosten, en de preventieve werking enz.. -
Voor dat soort idioten moeten we een eilandje reserveren. Geef ze een vuvuzela en exit naar Rottemerplaat
-
Maak dat de kat maar wijs. Kom op zeg. Als je in dit land woont, werkt, leeft of verblijft behoor je dat te weten.
-
Jaja
De hele bliksemseboel is afgezet en hij heeft geen idee.
We gaan voor de gezellig met tienduidend man op de dam staan en 2 minuten onze mond houden.
Doen we namelijk elk jaar. Dat heet Dodenherdenking.
Leuk ingefluisterd verhaal van de advocaat lijkt mij zo.
Of familie van Joran,
Hoe lul ik mij hier nou weer uit. -
Angst overheerst, het hele koninklijke konijnenhok was al op weg naar Engeland zoals oma in 1940 deed.
-
@12 voor dit soort verwarde mensen moet je goede opvang regelen en enig begrip hebben.
-
Geef hem een cursus "dodenherdenking" van het LOI .
-
Los van of hij wist of het dodenherdenking was.
Dan sta je nog niet als een gek te gillen.
Dit soort lui kosten ons handen vol geld. -
zelfs mijn kinderen van 7 weten het
-
"Ik denk niet dat ik me realiseerde dat het dodenherdenking was", zegt hij maandag in het AD."
Ook nog de Damleugenaar, dus........
En HOLland trapt daar dus weer in met de softe voeten.......
@14 Mijn idee, Joepie....., helemaal eens.
En de media hollen er weer achteraan...... "We hebben de Damblater kunnen interviewen"....!!!
Nou, geloof me, er zijn hoogstaander interviews af te nemen dan met zo'n wazige loser.... neem nou de Vegan Streaker....... (zucht....!!!!) -
@ 12
Wat een rotopmerking, Nederland telt aardig wat landgenoten die "van het pad" afgegleden zijn. Deze man is zeker geen idioot, hij staat gewoon net even buiten die wereld die kennelijk jij als enige voor werkelijk houdt. Het zijn de gaten in ons zorgstelsel die er mede voor zorgen dat mensen als deze niet de juiste opvang of hulp kunnen krijgen, als ze die hulp überhaupt al willen. -
Ik geloof hier dus echt geen bal van.
-
Ja hoor....en ik weet niet dat Nederland vandaag moet voetballen...
-
Nee, dat wist hij dus niet.
Wat een idioot. -
Ach zolang hij maar een uitkering krijgt om gezapig de hele dag op z'n bankje door te brengen, blijft iedereen blij. In ieder geval heeft hij een interessante bijdrage aan zijn maatschappelijk bestaan geleverd. Nu weer slapen.
-
Tja wat wil je, er wonen nog maar 55% Amsterdammers, de rest is al gevlucht naar (meest) Flevoland.
Geen wonder dat de helft dus niet weet wanneer er dodenherdenking is, zal ze 'n rotzorg zijn.
Met 9/11 van de ramp in New York, herinner ik me nog dat er mensen op straat aan het feesten waren in Amsterdam, dusssssssss................
Bovendien heeft bovenstaande mafkees met dat schreeuwen op z'n minst 'n paar flinke dakpannen op z'n hoofd gehad.
Wordt hem blijkbaar toch niet zo aangerekend, wanneer je veinst niet te sporen en alcoholist te zijn. Dat maakt blijkbaar alles goed.........
Wordt net zo gebracht dat je nog medelijden voor die idioot moet krijgen ook nog...... -
@25
Slapen? Het is 8:50.... -
@ 16 dat soort opvang is dan zeker niet de kroeg. Ook de kroegbaas had de zottekop even binnen kunnen houden of meedelen wat er buiten gaande was.
... -
Deze mensen leven van dag tot dag en niet volgens de agenda. Hij is dus een werkelijk vrij mens. En opeens...is hij verantwoordelijk voor de angst van heel Nederland. Angst die politieke partijen enz. gebruiken om het volk er onder te houden.
-
3014 juni 2010 08:56 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Wat een naieve reden. Leve de zeer intelligente mensen, die dit geloven.
-
Ben het met @3 eens door vorig jaar koninginnedag en doordat media en beveiliging nog meer is geworden als de koningin in de buurt is , zijn mensen toch meer op hun hoede en dan hoeft er maar iets te gebeuren of mensen vliegen een kant op
Als deze man op een ander moment was gaan schreeuwen had iedereen langs hem heen gelopen zo van joh wat een gek
En nu moet zo een man boeten blijf het machtsvertoon vinden van de koningin om hem te laten straffen omdat hij haar in gevaar zou hebben gebracht
Tuurlijk is het voor de mensen die gewond zijn geraakt niet leuk en zullen ze daar ook de volgende keer staan met toch een beetje angst
Maar ik denk wel als we dit al gaan straffen dan is toch het einde zoek .
Laat ze liever mensen die het echt verdienen om een straf te krijgen oppakken . -
@32
Op alle gewone dagen staan er ook niet zoveel mensen zo dicht op elkaar. -
@23
Gewoon volhouden dat je denkt dat er aan de weg gewerkt wordt met al die oranje poppetjes in de stad :)
Niet gemerkt dat alles oranje was/is ?
Nee niet gezien.
Niet al die toeters gehoord ?
Nee niet gehoord.
Al die juicende mensen niet opgevallen ?
Nee dat is me niet opgevallen.
jaja
Karst T had ook geen idee dat het koningedag was op 30 april.!!!???
Joran had ook geen idee dat iemand dood gaat als je die de strot dicht drukt. -
wat een onzin. maar natuurlijk is komt hij vrij.het meisje dat schreeuwde moet aangeklaagt worden.
als ik met een mes in mijn handen sta en iemand schrikt hiervan en gaat schreeuwen dan is het niet mijn schuld als er iemand in verwond wordt door het mes. heel logisch toch?
laten we eens normaal doen in dit land. als hij het niet wist dan is hij niet goed wijs en hoort hij zeker niet van kroeg naar kroeg te gaan.
zijn bankje! als je zoveel tijd hebt is er iets mis.
dit is NL op zijn smalst.
welke nationaliteit die man ook heeft misschien een kopje thee drinken met deoud burgemeester van amsterdam... dan kan die luisteren en begrijpend knikken en onzin plannen maken zoals dat 4 mei maar niet meer moet worden herdacht omdat het voor sommige mensen niet duidelijk is.
NL wordt verkwanselt -
Het bizarre is dat deze gast eigenlijk niks strafbaars heeft gedaan...
het staat namelijk bijvoorbeeld niet in de wet dat je 2 minuten stil moet zijn.
Hooguit het verstoren van openbare orde. -
Onwetendheid is de grootste vijand van de mens
-
Nou ja, hij heeft er ruim een maand voor gezeten en hij moet nog voorkomen..
Er zijn gevallen bekend (paalberg) die lopen nog steeds vrij rond in afwachting.
(eis 4 jaar, maar hoger beroep en vrij) -
Nog liegen ook. Wat een kwal.
-
Ja niet zeuren.... opsluiten dat ventje.
bababa wat een gezeik altijd! -
@16
ik ben met je eens dat er voor mensen opvang moet zijn maar inmiddels hebben we wel opvang voor alles en iedereen.
misschien moeten we eens nadenken hoe we ze moeten aanpakken. opvang oke maar dan wel achter hekken.
zoals veel opvang nu gaat lijk ik wel gek dat ik werk. wil ook wel mijn eigen bankje in het park hebben.
laat ze werken voor hun uitkering zodat ze zelf de opvang kunnen betalen.
begin het zat te worden voor dit soort mensen te moeten betalen. geeft het liever aan dat ouderen. -
@37
mensen zullen sowieso altijd elkaars vijanden blijven..
geen wereldverbeteraar die daar verandering in kan krijgen -
Op de beelden is duidelijk te zien, dat er weinig gebeurt als de man schreeuwt.
Volgens mij ontstaat er pas blinde paniek nadat er een hek omvalt, wat voor sommigen klinkt als een schot. -
dat krijg je van al dat verdoven en je van de wereldd af willen sluiten; legaliseren hoor drugs en drank moet vanaf 12 jaar kunnen hupsakeee; om die uitspraak moet ie alsnog 5 jaar op water en brood krijgen
-
Er zijn nogal wat mensen hier die vinden dat die man zwaar gestraft moet worden, maar wordt hij door een gevangenisstraf soms op wonderbaarlijke wijze van zijn gekte genezen? Wie dat denkt, staat even ver buiten de werkelijkheid als de damschreeuwer zelf.
Je kunt je ook afvragen wat er aan de zogenaamd "normale" mensen schort als ze zo in paniek kunnen raken door een schreeuwende gek. -
#8
En dan? -
@19,
Lekker aso om in een tijd van uitputting 7 kinderen te nemen.
(mja, het zel wel in "een boekje" staan en dan doe je klakkeloos wat je leest) -
Ik wist het niet...
Zeiden ze dat een x-aantal jaar geleden ook niet (maar dan in het Duits).
Toen was het een slecht excuus.
En nu nog steeds! -
@ majstro normale mensen zijn er niet; ze worden ook nog eens bang gemakt door antisociale gekken! hoef je geen majstro voor te zijn dat te bedenken
-
@47, lezen is best lastig ;-) kinder van 7 staat er en niet mijn 7 kinderen ;-))
Ik schrik er van dat er zoveel mensen zijn die echt totaal niet weten hoe geestesstoornissen zijn, dat mensen echt in een andere wereld leven, dingen anders zien en niet weten welke dag of datum het is. Dodenherdenking, daar staan ze echt niet bij stil, letterlijk en figuurlijk. (hoewel ik ook niet zou weten wanneer Nederland waar en tegen wie moet voetballen hoor, volg die sport totaal niet en zap direct weg (als ik al tv kijk, op nu.nl volg ik het sportnieuws niet, ik volg mijn sporten op de daarbij behorende sites, dus: ze bestaan, dikkemick, mensen die niet weten wanneer er precies voetbal is, begreep ook pas dit weekend dat het nu is, een wk, een voetbalfreak vertelde het me, ik dacht dat het zolangzaamaan wel over was want er is al weken zoveel oranje troep op straat).
Niet geloven, begrijpen in welke wereld deze man leeft is pas raar. Dat de meesten de straten oranje zien houdt niet in dat een ander die kleur niet voor roze aan kan zien. Misschien is het zo duidelijker voor sommigen.
Ik mag hopen dat de meesten hier wel weten dat het 4 mei dodenherdenking is, inclusief hun 7 jarig kind. Voor de mensen die nog steeds oordelen: ik hoop dat je nooit bij jezelf of je kinderen hoeft te zien hoe een geestelijke ziekte is, dan praat je wel anders. Jammer genoeg lijken veel mensen zo'n rotervaring nodig te hebben voor hun ogen opengaan.... -
Hah, met zo'n smoes zou je kunnen zeggen dat hij het expres deed, maar waarom zou je hem straffen, het is juist geniaal wat hij deed. Hij liet dan namelijk zien hoe bang al die mensen zijn. Iemand doet iets onverwachts en men denkt meteen aan terroristen en begint te rennen. Door dit laatste konden veel mensen elkaar verwonden terwijl er helemaal niets aan de hand was, dat hebben de mensen dan aan zichzelf te danken.
Gelukkig zijn er nog mensen als onze damschreeuwer. -
#3 als NL vandaag verliest van DK is dat volgens jou waarschijnlijk ook al Geerts schuld ? Belachelijk om hem overal bij te betrekken....
-
Wat een reacties weer. Het menselijke gezicht van Nederland, laten we een gestoorde zwerver lekker hard aanpakken, dat zal 'm leren.
Erg jammer dat harteloosheid en gebrek aan inlevingsvermogen niet strafbaar is. -
Aha, die zwerver is dus eigenlijk onschuldig. Het gaat om het meisje dat schreeuwde en de verdachte man met de koffer. O ja, en natuurlijk degene die het woord BOM schreeuwde. Nou duidelijk, de jacht kan geopend worden. Iedereen met een koffer moet zich melden bij de politie.
-
@22 ik wel hoor.
-
Leuk al deze reacties, de een geeft een pleidooi voor de geestenzieken en de ander vindt dat deze man gewoon opgepakt moet worden.
Is deze man nu gewoon geestenziek of een alcoholist, of zijn alcoholisten ook geestenziek.
Hoe dan ook de hele situatie was ziekelijk en ongeacht het excuus vind ik dat er stappen ondernomen moeten worden, ten eerste voor aanwezigen die hier nu een trauma aan over hebben gehouden (nog meer geestenzieken) en ten tweede voor de schreeuwer zelf. Dus niet gewoon weer lekker op straat zetten !!! -
Pfff wat een minnetjes weer. Na 11/9 hebben we gezien dat het ondenkbare (zo ver gaat men niet) dus wel mogelijk is. Niet de media/Wilders maar ook het gebeuren op Koninginnedag en 9/11 hebben ervoor gezorgd dat we op onze hoede moeten zijn. Deze brulkikker heeft dus geen spijt? Destemeer reden dat het goed is dat ie lang in voorarrest heeft mogen zitten. Ook voor Nederlanders geldt nml pas je aan en anders krijg je straf.punt
-
Iemand die niet weet dat het dodenherdenking is mogen ze wat mij betreft preventief in een gesticht opnemen.
Ongeacht je interesse in de gevallenen van de oorlogen weet iedereen dat het dodenherdenking is.
Ik vind dit een al te makkelijk excuus! -
" Damschreeuwer wist niet dat het herdenking was"
Dat komt mooi uit,want ik weet niet wat een Damschreeuwer is. -
GELUL, en neem er nog een.
-
Mag ik even? Wat zijn jullie allemaal zieke hokjesgeesten zeg.
Ik dacht dat je in Nederland pas schuldig was als je schuldig werd bevonden aan een strafbaar feit.
Ten eerste heeft deze man geen strafbaar feit gepleegd. Hooguit verstoring van de openbare orde, maar volgens de gangbare definitie is dat ook al vergezocht (dat is namelijk bewust, deze man is al aangetoond een beetje de weg kwijt en had geen kwaad in de zin).
Als je nou iemand aan de schandpaal wil nagelen, pak dan mensen die de angst zaaien - de angst die ervoor zorgt dat mensen als kippen zonder kop tegen dranghekken aan gaan rennen. Pak überhaupt de mensen aan die die levensgevaarlijke dranghekken neerzetten! Belachelijk dat we dat allemaal pikken. We laten ons als kippen in een legbatterij in een keurslijf dwingen en vervolgens is de eerste de beste die zich erbuiten waagt maar de klos? Is dat het vrije Nederland van 2010?
Als je je niet precies zo gedraagt als de meute je voorschrijft, sluiten we je op?
Schaf die dodenherdenking maar af. Het is voor niets geweest. -
Verwijderd door redactie
-
waarom krijgt die man zo veel media aandacht??? hij wist niet dat het een herdenking was.. man ga lekker in je hol zitten en doe normaal. malloot..
als mijn dochter zo'n malloot ziet zou ze ook schreeuwen.. die loopt te krijzen als een gek die zich niet weet te gedragen.... de wereld word steeds zotter -
@50,
Ow, excuses. -
@10 ga werken, geestelijk zorg, er is meer dan voldoende zorg als je er geen gebruik van maakt ben je een sukkel. Het liefst had ik deze mensen voorgoed opgesloten in een psychiatrisch ziekenhuis zodat ik rustig aan een dodenherdenking kan deelnemen. Al die geitenwollen sokken hier moeten de rrealiteit onder ogen zien er zitten meer gekken buitend dan binnen de psychiatrische klinieken en een combinatie van drugs en alcohol is ook een prima voedingsbodem. Mensen die zich ingetogen en rustig deelnemen aan manifestaties dienen beschermd te worden en niet dit soort lui die onze maatschappij ontwrichten en dan doodgemoedereerd verder gaan met hun zinloze leven, in rusland weten ze wel raad met dit soort personen
-
@61 @ 62.. schaf je zelf dan ook gelijk af.. beetje respect voor wie onze en jou vrijheid heeft bevochten dat jij al de vrijheid heb om dit allemaal zonder respect te zeggen . met jullie grote bekken.. we leven hier met bepaalde normen en waarden wat ons nederland maakt dat je daar een andere mening over heb prima.. maar doe het dan wel met respect man!..
jij kan nu zeggen wat je denkt vroeger kon dat niet want dan werd je ter plekke neergeschoten.. en onm sommige landen werkt het nog steeds zo....
dus schaf je zelf gelijk af en kijk veder dan je neus lang is.. pfffff -
Als die man ziek is, moet hij geholpen worden.
Als die man niet ziek is, moet ie aan het werk ! -
#61 jij bent verwarder dan die zwerver......
-
"Om hem langer in voorarrest te kunnen houden, werd Adam beschuldigd van het in gevaar brengen van koningin Beatrix."
Ik lees: omdat men de man in voorarrest wilde houden heeft men een aanklacht bedacht waarvan men wist dat deze niet terecht was. Wat ik me dan afvraag, welke rechtspositie heeft een burger eigenlijk nog en wat is de waarde van de grondwet? -
@ 67
jij bent wel heel opervlakkig.. gelukkig ben jij geen beleidsvoerder.. ergens heb je gelijk maar je bent wel heel makelijk??
daarom min ik jou.. -
@65
Binnen de GGZ wordt juist het meeste verdient aan mensen met jouw karaktertrekken. In die zin ondersteun ik dan ook jouw visie, dat er meer "gekken" buiten dan binnen de kliniek vertoeven. Dat is trouwens één van de speerpunten van de PVV verkiezingsprogramma: Versobering van het aanbod van de GGZ en uiteindelijk levenslange gevangenisstraf voor mensen met een psychiatrisch stoornis. (Gedachtengang: Een grote groep mensen met een psychiatrische stoornis komen 3x met justitie in aanraking) -
Wachten op wat er volgend jaar gebeurd...
Dit soort verhalen brengt alleen maar met zich mee dat als er weer iets gebeurd de daarbij behorende persoon een boek met fantasie hoeft open te trekken en wordt vrij gelaten....
Het is meer dan een maand geleden...ik wist niet dat het 4 mei was... al die mensen stonden daar maar te suffen...en als het heel stil is ga ik heel hard schreeuwen om ze wakker te schudden......oefffff.. -
@72 iets te snel afgebroken:
als hij echt ziek is hoort hij niet op straat, maar in een therapeutische omgeving... -
En op welke aanklacht hield het Om deze man nu precies vast.
Ik lees alleen in het stuk dat het gaat om het in gevaar brengen van de koninklijke familie.
Nu, die was op dat momnet het beste beschermd van het hele land, geen woord over het in gevaar brengen van de Burger . -
En dan vindt de politiek het vreemd dat de bevolking het beleid niet meer begrijpt en respecteert.
-
Pas geleden gelezen: Vonnis rechtbank Utrecht voor een 15 tal zaken waaronder gewapende overval tankstation Leersum, zware mishandeling, diefstal, doodsbedreigingen tegen politieagenten en voorbijgangers, inbraak, heling etc etc.
De verklaring van de verdachte/dader over doodsbedreigingen aan het adres van een agent: ik weet niet meer wat ik gezegd heb, ik was dronken. Deze aanklacht werd geseponeerd.
6 maanden gevangenisstraf waarvan 3 maanden voorwaardelijk en aftrek voorarrest. Direct vrij dus. Teruggave voertuig aan dader.
Het betrof een man van Marrokaanse afkomst die reeds veelvuldig met justitie in aanraking was gekomen.
Wanneer een zwerver die niet goed bij zijn verstand is en niet eens bedreigende taal uitslaat extra moet worden vastgehouden voor publiciteits redenen en een zware crimineel met de vruchten van zijn misdrijven terug de straat opkan is voor mij duidelijk dat je er alleen voorstaat wat je veiligheid betreft.
Dat er een massale paniek is uitgebroken zegt iets over de mensen en hoe angstig ze zijn voordat er iets is gebeurd. Ze kwamen dus al angstig naar Koninginnedag toe.
Met dit soort lafheid en massale angst is het niet verwonderlijk dat figuren uit andere streken in dit land een vette provisiekast vinden die open staat om te worden leeggeplukt. Het is bijna of Nederland wil worden beroofd en leeggeplukt.
Geen weerbaarheid meer en geen zelfrespect. Dan krijg je ook geen respect meer. -
WTF is hier aan de hand?! Nederland wordt wakker!!!! Waarom zo veel minnetjes?
Ik snap dat die man verward was... maar kom nou. 4 mei, dodenherdenking, de dam vol met mensen? En het dan niet weten kom nou!!! En wat zegt het grootste deel van de nu jij mensen hier? een minnetje tegen deze uitspraak??
Dus wat jullie dan willen zeggen is dat jullie je op dodenherdenking ook stom ronken zouden zuipen en het niet gek zouden vinden als je per ongeluk (dat is het wel, of niet?) het hele plein angst aanjaagt door te schreeuwen. Tuurlijk doet iedereen. Beetje raar als je het mij vraagt. :S
Nee het is niet normaal om die mensen wakker te schreeuwen!! Ook niet als je dronken bent!
Ik vraag me eigenlijk af waarom de kroegen daar in de buurt in vredes (ja vredes)naam open zijn! :S Het is toch doden herdenking? Doe ze lekker open na de herdenking. -
"Ik denk niet dat ik me realiseerde dat het dodenherdenking was"
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHHAHAHAHA -
Adam is Joran???
-
Dan is hij wel erg ver van de wereld af of ontbreekt ieder datum besef.
-
8114 juni 2010 11:09 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
8214 juni 2010 11:09 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
En ik denk dat spruitjes van chocola zijn. En Sint Nicolaas komt met de stoomboot uit Spanje.
-
NuJij,nl gekaapt door geitenwollensokkenmaffia???
-
#81 soulsister: ik kan je goed volgen, zo belangrijk zijn datums ook niet, enkel voor mensen die angst hebben om buiten een kooitje te kijken en te bewegen.
En respect voor de doden en waarvoor ze gestorven zijn, daar is geen speciale datum voor nodig, dat respect heb je op het moment dat je daaraan denkt. Toch? -
8614 juni 2010 11:16 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
En gezien de bezuinigingen in de zorg zal het aantal verwarde mensen dat hulp nodig heeft maar dat niet krijgt of meer wil (*) en op straat loopt alleen maar groter worden.
* om hulp te krijgen moet je dit willen en enorm achter alles aangaan om het ook te krijgen, iets wat iemand die verward is niet uit zichzelf zal doen. Alles is vaak teveel of te verwarrend. in theorie klopt de zorg, ik praktijk faalt het op vele punten. -
@66; Ik heb daar ALLE respect voor.
Maar kennelijk is die vrijheid waarvoor mensen gevochten hebben alweer weg. Kennelijk betekent die vrijheid waar je stil voor bent dat iedereen precies verteld wordt wat hij wel en niet moet doen.
Dat is geen vrijheid: dat is bullshit. Ondertussen wordt steeds meer van de vrijheid en autonomie waarvoor gevochten is ingeperkt en verkocht aan Europa. En zijn mensen die zich binnen de wet toch stiekem anders durven te gedragen vooral niet welkom in onze "tolerante" maatschappij. Hoe DURF je het nog vrijheid te noemen, man? We zijn niet vrij. We hebben het redelijk goed en krijgen onze brood en spelen (ook WK kijken vanmiddag?) en dus hebben we niets te klagen.
Maar zoals jullie mensen willen aanpakken die niets fout doen maar gewoon hun leven anders leven en zich niets aantrekken van de maatschappelijke plicht, dat is alles behalve vrijheid. Ik ben blij dat de rechter daar (te laat, maar toch) een stokje voor heeft gestoken. -
Diegene die gestraft moet worden is de overheid!
-
"De barkeeper van café Luxembourg, vlakbij zijn bankje, is het volgens de krant met hem eens. "Ze moeten hem lekker met rust laten." "
Tuurlijk, want anders is hij zijn verdienste kwijt van deze man. De barkeeper praat naar zijn eigen portemonnee. -
Moest natuurlijk net zo lang wachten op zijn drankje als alle anderen bij Luxembourg balletent
-
Vervolging van dit individu heeft weinig nut, maar dat hij geen spijt betuigt vind ik een schande. En het nu maar op een meisje gooien dat gilde. Nogal logisch dat ze gilde als er een zo gaat staan schreeuwen. De damschreeuwer is wel degelijk verantwoordelijk voor de paniek op de Dam; zonder de schreeuw geen paniek. Causaal verband heet dat.
-
Volgens mij geeft dit artikel praktisch het adres en signalement van de de verdachte vrij. Met de boze familieleden van rond de zestig gewonden en vele verontwaardigde Nederlanders, lijkt mij dat niet zo kies. Het komt op mij over als een soort oproep om het falende rechtssysteem een handje te helpen. Maar goed, ik zal wel in de war zijn, of iets dergelijks.
-
de beschuldiging "aanranding van de koningin"en dan zo'n man zo maar lange tijd vasthouden, is in schrille tegenstelling met de bewering dat wij in een rechtsstaat leven. dat leven wij dus niet.
echte democratie, hoogste tijd, voor een republiek.
Belgie is ons al een stap vooruit -
lekker kortzichtig weer allemaal hoor...
stel dat deze man in kwestie een zwaar demente bejaarde was geweest die ook niet meer wist welk jaartal het was, laat staat welke datum, hadden we dan ook allemaal zo gereageerd? alle demente bejaarden levenslang opsluiten?
niet ieder mens is gelijk, en sommige mensen zijn nogal "anders", niet iedereen is zich bewust van dezelfde zaken, en er bestaan ook geheel ongevaarlijke aandoeningen die zorgen voor een gebrek aan inlevingsvermogen of groepsgeest, dit zijn zeker geen gevaarlijke mensen over het algemeen...
ik kan niets anders zeggen dan dat het overgrote deel van de schuld ligt in de paniekreactie van de overige omstanders, en dan vooral bij die man die "bom" begon te roepen... -
#6, Ja iedereen weet dat het op 4 mei dodenherdenking is, maar weet men vaak ook welke dag het is. Ik niet hoor. Ik leef met de dag en het intresseert mij veelal niet. Vaak genoeg heb ik zoiets van:"Oja het is die en die dag vandaag, helemaal vergeten."
Zelfs verjaardagen vergeet ik, feestdagen etc. Het boeit mij allemaal niet. Ik ben er niet zo mee bezig. Begrijp mij niet verkeerd, want dodenherdenking moet gewoon blijven en het is goed dat het er is, maar ik leef er echt niet naar toe. Als ik weet dat het er is dan houd ik er rekening mee, maar dan moet je het wel weten en beseffen. Daarnaast tussen weten en beseffen zit een enorme kloof.
Verder deze man is niet helemaal bij de tijd. Psychisch niet in orde. Denkt men dan werkelijk dat zo'n figuur helemaal op de hoogte is van alles. Deze mensen leven in een eigen wereld, maar mensen die dat niet hebben die kunnen dat niet begrijpen. Dat de koningin dan in de buurt is, tja dat moet je dan ook maar beseffen. Aanranding van de Koningin kan dus in deze niet bewezen worden.
Ik wil niet opkomen voor hem, maar hij is niet verantwoordelijk voor het vluchtgedrag van de mens. Wel is hij verantwoordelijk voor de schreeuw. De rest wat er daarna gebeurde is niet zijn opzet geweest en hem dus wettelijk niet kwalijk te nemen.
Hij wordt niet gestraft. Hij zal vrijkomen met een waarschuwing. Het is namelijk niet te bewijzen dat de ontstane situatie door hem komt. Goed hij schreeuwt, maar je kan ook als omstander zeggen:" doe eens normaal en wees eens stil. Wij zijn hier bezig met een dodenherdenking." De paniek ontstond toen een ander bom riep. Hierop is de boel gaan rennen. Hij riep geen bom, hij schreeuwde alleen. -
Dat het hele land hysterisch wordt door een schreeuw heeft het land aan zichzelf te danken met al die zinloze bangmakerij tegenwoordig. Dat kan zo'n schreeuwer amper kwalijk worden genomen. Maar als er zelfs geen lichtje gaat branden als je een hele Dam op 4 mei zwijgend bij elkaar ziet staan en denkt dat ze alleen maar een beetje staan te suffen, dan heb je toch dringend hulp nodig. Al denk je maar: "Ik weet ook niet wat ze hier aan het doen zijn, maar blijkbaar is er een reden om stil te zijn"
-
als rotterdammer denk ik dat zoiets hier niet had kunnen gebeuren omdat onze burgemeester dit soort lieden laat opsluiten als ze ergens gezien worden .
-
@98; Dan is het dus in Rotterdam nog erger als in Amsterdam.... En hoe lang duurt het daar nog tot je een naamplaatje op moet hebben als je tot een bepaalde groep behoort?
-
#97, Mee eens dat je dan hulp nodig hebt, MAAR kennelijk heb jij nooit in dat traject gezeten!!! Voorts is het ook nog eens zo dat de stap voor dit soort zaken enorm moeilijk is. Je huisarts wimpelt je veelal af met een paar medicijnen en daar moet je het maar mee doen.Dan kan men zich eindelijk, ook via crisiscentrales, aanmelden en dan moet men nog ruim een half jaar en soms zelfs 1 JAAR wachten om geholpen te worden. Dan is nog steeds niets bekend, want dan moet er nog 1 en ander uitgezocht worden. Ik heb zelf in dat circuit gezeten en pas na 1 jaar kwamen zij er bij mij achter wat er met mij aan de hand is. Dan ben je er nog niet, want dan mag je therapieen gaan volgen in de hoop dat dat helpt.
Jouw redenering:"Al denk je maar: "Ik weet ook niet wat ze hier aan het doen zijn, maar blijkbaar is er een reden om stil te zijn"
Gaat ook niet op. Hieruit blijkt gewoon dat jij nooit in dat circuit gezeten hebt. Deze mensen leven in een hele eigen wereld. Een wereld welke voor ons, uitgesloten mij en anderen, niet niet is te begrijpen. Vaak begrijpt de patient het zelf niet eens. De werkelijke wereld zien zij niet. Kunnen zij niet zien. -
Ik vind het wonderlijk dat deze verwarde ziel gestrafd wordt terwijl iemand die met een flinke borrel op achter het stuur kruipt en iemand doodrijdt 240 uur dienstverlening krijgt, want dat valt onder de verkeerswet, geen dood door schuld dus. ??????????????
-
#98, Als mede-Rotterdammer kan ik je dat ontkrachtigen. Dat is namelijk helemaal niet zo. Dan kun je te pas en te onpas, wanneer een burgemeester dat wilt, mensen hun vrijheid ontnemen. Dat kan niet is wettelijk niet eens toegestaan.
-
@102; Het zou me niet verbazen als er inmiddels "uitzonderingen ter bevordering van de openbare orde" zijn, hoor...
De burgemeester in Rotterdam kan ook de hele stad droogleggen, dan is iemand zonder verdenking of aantijging een tijdje vastzetten waarschijnlijk ook wel mogelijk - maar ik kan het niet aantonen, dus @98; Bron? -
@86 Hij is alweer opgepakt.
Nu wist hij zeker ook niet waar hij was.
Ik bedoel, deze man hoort toch niet op vrije voeten. -
#103, Je kunt niet uitzonderen. Dat is wettelijk onmogelijk. Je kunt niet iemand die geen kwaad verricht of MISSCHIEN kwaad zou kunnen arresteren. Je kunt diegene hooguit tijdelijk toegang tot een gebied ontzeggen middels een straat of evenementenverbod. Dit kan dan enkele van tijdelijke aard zijn met een max van uit mijn hoofd gezegd 4 weken, daar beweging van vrijheid een grondrecht is.
Wilt men het langer in stand houden dan dient men zich te begeven tot de rechter.
Het droog leggen van een stad, is iets heel anders dan iemand zijn of haar vrijheid te ontnemen. Het weegt ook vele malen lichter en kan als strijdmiddel worden gebruikt ter voorkoming van rellen.
In het geval van het ontnemen van iemands vrijheid ter voorkoming van ellende, om het zo maar even te noemen, stelt de gemeente zich strafbaar op en kan er een schadevergoeding geeist worden. Iemand wordt namelijk zonder noemenswaardige reden aangehouden en ingesloten. Ook dienen de eventuele personen die dan een gebiedsverbod hebben gekregen voor een bepaalde duur vanwege een evenement, schriftelijk meerdere malen op de hoogte gesteld te zijn. Pas dan kan iets legaals zijn. Mochten deze personen zich dan alsnog op het gebied begeven alwaar voor hen een verbod geldt, mogen zij worden aangehouden. Eerder niet. De opgelegde verboden dienen wel getoetst te worden en kan niet zomaar worden opgelegd aan een willekeurig persoon. Er gaat dus heel wat vooraf. -
#104, Heb je een bron??
Daarbij helaas wel.. je kunt niet zonder noemswaardige reden iemands vrijheid ontnemen. Het is nogmaals een grondrecht om je vrijelijk te bewegen.
En wat is opgepakt in jouw ogen... Hij kan ook verward van straat zijn gehaald. Dat is geen arrest hoor.
Echter al deze meeneem acties van politie kunnen rechters ervan overtuigen dat deze man voor eigen en andermans veiligheid opgenomen moet worden in een verzorgingstehuis, maar ook dit kan niet zomaar. Ook daar gaat heel wat aan vooraf. -
http://www.nu.nl/binnenland/2269425/damschreeuw...
Als dat het stukje is... Nou poehpoeh hij is al weer vrij hoor. En in dit geval wilde hij niets doen dan enkel plakken en is aangehouden wegens belediging en bedreiging.
Dus totaal niets aan de hand. Dit gebeurd dagelijks. Toont alleen maar aan dat die man geholpen moet worden en meer niet, maar ja je kan niet zomaar iets doen. -
@106 Ja.
Met opgepakt bedoel ik dat hij weer van de straat is gehaald.
Ik heb het niet over arrest. -
Damschreeuwer, zielig. Zucht.
-
@105; Dat weet ik - in principe kan dat ook niet, maar niettemin is de rechtsstaat op dit punt aardig aan het aftakelen. Kijk maar naar de extra bevoegdheden t.o.v. "terroristen". Als men vermoed dat je een aanslag wilt plegen kun je daarvoor wel opgepakt worden. Is al eens gebeurt.
Ik weet nog niet van legale preventieve arrestaties af, maar gezien de huidige trend in de manier waarop we met "criminelen" omgaan, zie ik dat wel aankomen - en dat is zorgelijk. -
@2=3: eigenlijk heb je daar wel gelijk in. Het is evengoed de fout van die *** die vervolgens 'bom' ging schreeuwen.
Maar hoe kan je nou niet weten dat het op 4 mei dodenherdenking is? Bovendien is hij meteen na vrijlating weer opgepakt omdat hij het monument wou beplakken. -
Ik vergeet ook wel eens dat het dodenherdenking is hoor...
-
Wat dacht dan dat het was, Koopavond?
-
Gewwon een soort vanderSloot, weet van gekkigheid niet wat ie moet doen en er zijn altijd wel een stel suffe omstanders die de handel opblazen naar haal-ik-de-media gehalte
-
@111; Als je geen reden hebt om de datum bij te houden, kan je dat zomaar missen. En als je vervolgens ook nog eens een gedragsstoornis hebt die leidt tot impulsief maar niet-gevaarlijk gedrag gebeuren dat soort dingen. Kennelijk dus ook tijdens een dodenherdenking.
Ik vind het ook niet de fout van de man die 'bom' ging schreeuwen - er viel een koffertje, dus die conclusie kon je trekken - dat-ie niet terecht was is achteraf makkelijk praten. De fout ligt in het feit dat mensen niet meer rationeel denken in massa's omdat iedereen BANG is. Doodsbang.
En angst is iets wat mensen niet graag toegeven. Dus in plaats van te erkennen dat de angst er is, zijn er veel mensen die liever de kop in het zand steken. Die mensen vinden nu dat een verwarde, eenzame en enigszins dronken man gestraft moet worden. Dat hij niets verkeerd deed, maakt niet uit. Ze willen hun eigen angst projecteren als de fout van een ander - ze hadden ook op hol geslagen in die situatie en zijn er nu misschien nog wel banger voor om te moeten erkennen dat een gezonde samenleving niet dat soort massa-hysterie vertoont - dat hun gedrag eigenlijk niet normaal is.
Tja, het is ook makkelijker om het op iemand anders - die toch al een buitenbeentje is - af te schuiven. Dat gebeurt continu, door de hele geschiedenis heen. Maar terecht is het nooit geweest, zo ook nu niet. -
#108, Beetje late reactie van mij, maar wees dan duidelijker in je bewoording. Opgepakt is synoniem aan arrestatie of aanhouding.
-
@100 Dat is inderdaad precies wat ik bedoel: Hij heeft dringend hulp nodig
Stijgers in Algemeen
Topfavoriet Zweden wint Eurovisie...
Topfavoriet Zweden heeft zaterdagavond het...
1 uur 45 minuten geleden door Nieuwsview
32 kinderen omgekomen bij bloedbad Syrië
Een enorm bloedbad in de Syrische stad...
4 uur 46 minuten geleden door Nieuwsview
Geniale scholier (16) lost 350 jaar oude...
Knappe scholier die natuurkundige...
4 uur 51 minuten geleden door claudys
Speciaal voor nujij een filmpje
Omdat de website zo snel is.
5 uur 49 minuten geleden door philipson
Onderzoek naar Sharia4Holland
Het Openbaar Ministerie en de politie gaan...
6 uur 1 minuut geleden door ilsebeenhakker
Best gewaardeerd
Vol op demonstraties in Duitsland
De protesten verspreiden zich wereldwijd,...
5 dagen geleden door hotwing
Shell laat youtube filmpje verwijderen
Shell laat satirisch campagnefilmpje...
1 dag 49 minuten geleden door muffcabage
Israël - Kolonisten schieten op...
Uit het beeldmateriaal kun je opmaken dat...
5 dagen geleden door Meirav Fonkelsteen
Amerikaanse soldaten van Irak/Afghanistan...
Het word serieus, er vind een ware...
3 dagen geleden door hotwing
Duitse politie neemt helmen af en sluiten...
Duitse politie neemt helmen af en sluiten...
2 dagen geleden door turtle63



