Door de bezuinigingsplannen van dit kabinet worden mensen die arm, bang en gefrustreerd zijn de straat op geschopt.
Sorteer op:
-
Door die "perverse bezuinigingen" zullen de kosten elders oplopen waardoor de winst nihil is.
-
Er zijn nog talloze miljoenen verslindende instanties die zo op gedoekt kunnen worden, bv de al die provincie huzien met hun de hele dag naar buiten kijkend beleidsmedewerkers en media hoeren.
-
Rutte heeft hier het passende " sunig cda bekkie"
-
Wat een onzin, maar begrijpelijk. De MSM maakt het alsof dit harteloze bezuinigingen zijn. Er MOET bezuinigd worden en dat doet ALTIJD pijn.
Laat het linkse blok maar eens met degelijk tegenvoorstellen komen i.p.v alleen maar BOE te roepen. -
@4 lekker makkelijk. Er zijn genoeg alternatieven aangeboden maar met de gebruikelijke rechtse arrogantie terzijde geschoven.
Maar ja, asfalt is belangrijker, maar dat kan je nu eenmaal niet eten. -
@4
Die plannen werden ingediend bij het CPB ten tijde van de verkiezingen. De uitslag was, dat de plannen van de SP het beste waren. Leverden het meeste op en de pijn werd het eerlijkst verdeeld.
Helaas hebben de huidige regeringspartijen en die gedoogzooi van de PVV geen oren naar 'eerlijk delen'. Deze GrootGraaiers gaan voor meer macht voor de groep die toch al de macht had, en voor meer geld voor de groep die toch al het meeste had. Dat werd verkocht aan het domme stemvee met populisme, demagogie en flauwekul, waar de massa makkelijk in trapt. Flauwekul als die '130 km p/u' maakt dat arbeiders op de VVD gingen stemmen. Ze mogen nu hier en daar 130, bij thuiskomst vinden ze de zoveelste belastingverhoging op de mat.
Dus je tegenvoorstellen zijn er allemaal. Helaas is macht belangrijker dan eerlijk regeren, bij de rechtschmensch. -
@AndieARBEIT Blijkbaar heb je liggen slapen ik zal even herhalen. Ze hebben de bouw gestimuleerd omdat rechts daar DOEKOE mee verdient, maar wel alleen kantoren want er staat maar meer dan 500.000m2 meter vrij in Amsterdam alleen!
Toen zijn ze maar nog eens even de huiseigenaren gaan belonen voor het aanschaffen/bezitten van gigantisch dure villa's
Tja me hartje bloed voor deze mensen ze hebben het zo zwaaaaaaar en ze hebben er alles aan gedaan om het hunzelf zo makkelijk te maken....
uhh bedoel natuurlijk het ons zo makkelijk te maken met het afschaffen van al die handige belasting voordeeltjes voor oude mensjes hun rollator niet meer aan te schaffen.
Leuker kunnen we het niet maken...
Fukker! -
@4
Maar je kan er toch niet omheen dat de mensen die het minste hebben de zwaarste lasten hebben. -
Hety is een schandaalregering in optima forma , wij zingen elke dag "Pennmies fro m Heaven"
Doorpakken zoals Kees Jan al zie en het liefst bij de zwaksgten in de sanemleving en de aow-ers en red de banken in Euorpa met miljarden
en onder wijl ram tal van regeltjes van regelneef de Jagger en Donner naar de eerste kamer, dan zie je feitelijk hoe christelijk de CDA met de kiezers omgaat -
Als je gehandicapten berooft om zelf leuke dingen te kunnen doen ben je een bijzonder kwaadaardig mens.
De regering gebruikt tientallen miljoenen zodat zij en hun vrindjes lekker 130 kunnen scheuren (al die regelwijzigingen gaan veel kosten)...dat geld wordt onder andere bij gehandicapten weg gejat.
Deze regering heeft de zelfde mentaliteit als straatschoffies die groepsgewijs zwakke mensen beroven....
Als je moet bezuinigen...en er is geen andere uitweg...ok..dan moet iedereen inleveren.. Maar nu leveren enkel de zwakkeren in...en niet om een tekort aan te vullen...nee...zodat de rijkeren 130 kunnen scheuren.
W.a.l.g.e.l.i.j.k.....het maakt de sherrif van Nottingham in Robin Hood een lievertje... -
@6 Ja maar de SP is een partij van het Volk en dat mag niet je telt alleen mee als je een Partij voor de Elite bent ...
-
Er zal toch ergens bezuinigd moeten worden.
-
Tja,met een regering die bestaat uit een partijen waarvan er een Voor Vele Desastreus is en wat Chronisch Doorgedraaide Asocialen plus een Partij Voor Verbieden,kan je niet veel anders verwachten.
En even voor de duidelijkheid,dit is niet de regering die we gekozen hebben,
want met de verkiezingen zijn de Chronisch Doorgedraaide Asocialen geweldig afgestraft,met als resultaat dat ze [relatief]de meeste zetels hebben gekregen.Hoe krom kan recht[s] zijn. -
@12 wie zegt dat het zijn mi allemaal smoesjes
-
Neen, ABN AMRO moest destijds gered worden...
Hoeveelvoorkennis was daarvan?
http://business.timesonline.co.uk/tol/business/...
En dan die oorlog waar wij niet om hebben gevraagd. Wat heeft dat gekost?
http://vorige.nrc.nl/nieuwsthema/uruzgan/articl...
Allemaal zaken waar de meerderheid van het volk het niet mee eens was. Maar ach, een zogenaamd bindend referendumpje daar zijn we ook al mee voor de gek gehouden.
quote van:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kredietcrisis
: "Ook andere landen (met name Portugal en Spanje) dreigden in een financiële crisis te komen. De EU-ministers van financiën presenteerden op 10 mei 2010 een reddingsplan van in totaal € 500 miljard, terwijl het IMF tot € 250 miljard toezegde.
Dit komt dus neer op bijna een biljoen.
Hoeveel een biljoen is?:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Biljoen
http://www.pagetutor.com/trillion/index.html
Maar ondertussen gaat het circus gewoon door
http://www.nujij.nl/economie/bonus-in-crisistij...
En worden we gesust met een zogenaamde bankenstresstest.
pfff wat een poppenkast.
Het is zo onderhand wel duidelijk dat politici er slechts zitten voor zichzelf en hun kliek. Egotripperij, prestige, macht en hebzucht.
Zij zijn het verlengstuk van het grootkapitaal, gecontroleerd door de lobbyisten die de werkelijke macht hebben in dit land.
quote van http://www.verenigingswerk.nl/onbekende-gedrags...
:"Je hebt het niet van mij, maar… Daarin dicht journalist Joris Luyendijk lobbyisten veel invloed toe op de Haagse besluitvorming, invloed die doorgaans verborgen blijft". -
@14 Hé! je hebt gelijk. Er wordt vast alleen maar bezuinigd om ons te pesten.
Goed, verder nog domme vragen? -
Dus pervers? Jazeker. Gewoonweg asociaal. Over lijken zou ik haast zeggen.
Het verschil tussen een maffiabaas van e.o.a. criminele organisatie of deze zogenaamde volksvertegenwoordiger is m.i. vrijwel niet. -
1815 juli 2011 18:40 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@12 Begin dan eens te kappen met bonussen (zelfs die in verkapte vorm) bij onze staatbanken te verbieden met consequentie een celstraf in het verschiet en geen witteboorden taakstrafje of bespottelijke boete.
En die zogenaamde bankencode is weer een leuke schijnmaatregel die werkelijk nergens op slaat. -
@12: Maar vind je zelf ook niet dat de huidige bezuinigings-ideeen op langere termijn verre van rendabel zullen zijn, voor ons als economie en voor ons als mens en maatschappij (gezondheid, begeleiding, ondersteuning, veiligheid, BNP enz)?
Ik wil best een JSF inleveren en stoppen met oorlogje spelen zolang opa's en oma's gewoon nog een rollator mogen krijgen, een blinde zijn hulphond krijgt en zieke mensen medicijnen kunnen krijgen. -
-3+1221
15 juli 2011 18:50
door Is de koek intussen al op na het snijden van de ongelijke taartpuntjes?
@4:
Dit is asociaal en niet slim bezuinigen, daar gaat het om.
Bezuinigen kan inderdaad continue, op dingen die niet goed werken en dan investeren in dingen die beter werken, dat kan iedereen zelfs ook in het dagelijks leven doen, jong en oud, maar dit soort bezuinigingen leveren alleen op de korte termijn wat op en gaan veel meer kosten, dus slim, sociaal, progressief kan en wil ik DIT niet noemen en zal dat ook nooit zo noemen, wel zou ik het schijn en netto achteruitgang willen noemen. -
Heel veel voorzieningen zijn echt asociaal ten opzichte van de mensen die geen gebruik kunnen maken van de voorzieningen omdat ze net buiten de doelgroep vallen. Ook snap ik die voorzieningen niet zoals clubhuisjes voor een bepaalde doelgroep, flikker op zeg, bied zoiets voor iedereen en niet alleen voor mensen in een bepaalde doelgroep.
-
-4+623
15 juli 2011 18:52
door Is de koek intussen al op na het snijden van de ongelijke taartpuntjes?
Vroeger waren Nederlanders nog relatief slim, in de wereld, als het om zaken netjes en mooi regelen ging. Nu is dat even niet meer zo. Als je iets wilt moet je er hard aan werken en is er geen plaats voor ego's zoals het kabinet dat er nu zit. -
-4+624
15 juli 2011 18:54
door Is de koek intussen al op na het snijden van de ongelijke taartpuntjes?
@22: Onzin. Als je buiten het ene valt is er meestal weer iets anders waar je op terug kan vallen waar je wel in past, en zo niet, dan heb je het ook echt niet nodig. Tenminste, zo was het tot nu toe. Jammer dat er nu dingen in de weg staan die dat gedeelte onmogelijk maken.
Maar ik denk dat dat met korte termijn graaien te maken heeft, bovenal. -
-2+1125
15 juli 2011 18:56
door Is de koek intussen al op na het snijden van de ongelijke taartpuntjes?
@22: Nederland had dingen vrij netjes geregeld allemaal, vergeleken met andere landen. Dus wat dit kabinet nu doet hoort eigenlijk helemaal niet bij Nederland, zelfs integendeel. Graaien heeft de welvaart in NL meer de das omgedaan dan iets als multiculturalisme, ook al kan ik begrijpen dat je het multiculturalisme ook 'n beetje zult moeten afbakenen om het succesvol te laten zijn. -
kabinet heeft gelijk, hoe moet anders Nederland naar de klote???
-
-3+927
15 juli 2011 19:05
door Is de koek intussen al op na het snijden van de ongelijke taartpuntjes?
Het is altijd zo jammer als mensen in de waan van de dag gaan geloven
In plaats van altijd het meest rationele als startpunt te nemen.
En let wel.... Ik vind dat dit kabinet het gevoel en de gedachte van ratio Misbruikt, met (hele grote) drogredenen, omdat de/er alternatieven beter, eerlijker en aanwezig/voorhanden zijn.
Laat dat a.j.b. met klem duidelijk zijn. -
-5+728
15 juli 2011 19:06
door Is de koek intussen al op na het snijden van de ongelijke taartpuntjes?
Rationaliteit en solidariteit worden mijns inziens door dit specifieke kabinet misbruikt.
Ik zou het nog wel wat duidelijker willen zeggen, maar weet even niet hoe. -
Een biljoen??,daar geloof ik net zomin in als in God.Wie zegt dat een biljoen überhaupt bestaat??Heeft u het al gezien?
-
-3+1630
15 juli 2011 19:09
door Is de koek intussen al op na het snijden van de ongelijke taartpuntjes?
@12: "Bezuinigen" kan altijd, maar doe het dan wel op 'n manier waar je 'n socialer en leefbaardere maatschappij van krijgt. -
Nog even worden de mensen wereldwijd uitgezogen. Zonder scrupules worden mensen inderdaad op straat gezet. Financiele instanties hebben schijt aan de man in de straat, geld, dat is belangrijk!
En wat is geld nu eigenlijk? Wat doet het vandaag de dag nog voor ons?
Het was ooit een handig hulpmiddel in plaats van ruilen van goederen maar inmiddels is geld geen middel meer maar zelf het doel geworden.
Iets dat fictief is is het ultieme doel geworden.
Hoe kunnen wij ons zo verlagen en het welzijn van alle mensen aan de kant schuiven voor de welvaart van enkelen?
waarom doen wij hier niets aan? -
Beschaving kan worden afgemeten aan de omvang van de zorg voor de meest kwetsbaren.
En het omgekeerde geeft aan hoe asociaal deze Nederlandse regering bezig is. -
dan hadden er meer LINKS moeten stemmen.
maar vermoedelijk is daar geen draagvlak meer voor.
achteraf klagen kan en mag ,maar veel nut heeft het niet.
mocht onverhoopt dit kabinet vallen,heeft links dan al een plannetje klaar om wel de verkiezing naar zich toe te trekken.
of word er gewoon een herhaling van het laatste optreden uitgezonden.
dan denk ik dat het weer niet gaat lukken. -
-2+834
15 juli 2011 19:38
door Is de koek intussen al op na het snijden van de ongelijke taartpuntjes?
@32: En het werkt stabiliserend i.p.v. ontwrichtend.
Zouden de VVD en het CDA dat nooit op school hebben meegekregen ofzo? Het lijkt er in ieder geval niet veel op.
Als je goed voor de hele maatschappij kunt zorgen dan heb je zelf ook overal minder last van.
En dat is ook precies het probleem, mijns inziens, het ging lang goed, en toen het minder werd gingen de "top"luitjes gewoon op dezelfde grote voet door. Dat kan niet. Dan moet je eerst weer investeren. En dus niet NOG STEEDS doorgaan en je salaris, bonussen, enz handhaven door de rest nog verder te pakken.
Onhoudbaar is dat. En hoe langer het doorgaat hoe erger het word en hoe moeilijker om het is om het weer op het goede spoor te krijgen. -
@30. Meer met minder bedoel je. Klinkt goed maar het is niet erg reallistisch vind je wel?
Kijk, ik ben het ook niet met alle maatregelingen eens. Maar er moet blijkbaar gehandeld worden. En er mocht en mag inderdaad best een kritisch naar een heleboel subisidies, regelingen en potjes gekeken worden.
Ik vind het een verademing dat de 'gewone' man eens niet de als eerste op de kop wordt gehouden om leeg te schudden. -
@29 Slechts ter visualisatie als het daadwerkelijk fysiek zou bestaan. De realiteit is natuurlijk dat het alleen als digitale cijfertjes ergens op een computert in deze wereld rondzweeft.
Uiteindelijk virtueel dus.
Dat is dan ook het absurde, cijfertjes en daadwerkelijk tastbare rijkdom.
Met dingen als highfrequency trading, handel op handel op handel. aandelen die versneden worden als ware het pure cocaïne. Het gaat toch werkelijk nergens meer over?
Maar wel wordt er elke dag tonnen aan goed voedsel weg gegegooid met het winst door schaarste principe vanwege wat cijfertjes.
Consumptiemaatschappij, gedoemd te mislukken. -
@33 Als het meerendeel van de bevolking links had gestemd dan zou er absoluut minder tegen de bezuinigingen gedemonstreerd worden.
Dan zou namelijk de gewone werkende nederlander de prijs voor de bezuiningen mogen betalen. En die mensen hebben geen tijd om te demonstreren. -
@34 Dan hadden er meer links moeten stemmen? Neen, dat helpt.
Ik heb mijn stem nog en ik gebruik hem hier. Onwettige éénmansfractie heet zoiets. Jammer alleen dat het zo moeilijk schijnt medestanders te vinden.
:"Je hebt het niet van mij, maar… Daarin dicht journalist Joris Luyendijk lobbyisten veel invloed toe op de Haagse besluitvorming, invloed die doorgaans verborgen blijft".
Wouter Bos ook links toch? Desalniettemin redt hij de banken wat natuurlijk alleen een linksmensch had kunnen doen. Refererend aan die goeie oude annexaties wat blijkbaar communisten toebehoort.
Maar ik denk niet dat hij daarin veel keus had. Echter had hij ook gewoonweg echt de kant van het volk kunnen kiezen.
En dan een zogenaamde bankencode bedenken maar de bonussen simpelweg op oude voet laten doorgaan. -
-2+739
15 juli 2011 20:01
door Is de koek intussen al op na het snijden van de ongelijke taartpuntjes?
@35: Ik bedoel dat als je verder vooruit wilt dat je dan dingen die minder goed werken los moet laten om de dingen die wel beter werken meer de kans te geven.
Maar ik zie 'n onevenwichtige bezuiniging die volgens op de ietsjes langere termijn geen vooruitgang biedt, maar nog verdere achteruitgang. Er mist iets in het evenwicht. De HRA hoeft bijv niet helemaal afgeschaft te worden, maar wel afgetopt, de HRA kost nu 11 miljard per jaar en het PGB 2,3 miljard, dus denk dat je daar in alleen al kunt zien dat het eigenlijk niet helemaal klopt, en misschien ook wel helemaal niet. -
Correctie @38 verwijzing naar @34 moest een verwijzing zijn naar @33. Mijn excuses.
-
0+641
15 juli 2011 20:05
door Is de koek intussen al op na het snijden van de ongelijke taartpuntjes?
Je kan nooit ver vooruit komen als er dingen zijn die je zelf doet die de vooruitgang minder snel laten gaan (als voorbeeld) dan mogelijk zou zijn als je het beter zou verdelen en je niet blind zou staren op je dogma's.
Denk dat iedereen hier wat van kan leren, zowel links als rechtse politieke ideeen. -
@35 Wat bedoelt u met de gewone man?
@37 De gewone (hard)werkende man dus?
Dus dat is gewoon? En al het andere, om het even letterlijk te nemen, de werkende vrouwen of bejaarden die bijvoorbeeld het land hebben opgebouwd zijn niet gewoon?
hmmm.
Misschien dat we inderdaad maar wat meer onderscheid moeten gaan maken tussen wat gewoon is en wat abnormaal. Of niet?
Denkt u dat zij wel makkelijk kunnen gaan demonstreren? -
Links of Rechts, ze zitten allemaal vast in hetzelfde mondiale kapitalistische greep van gedwongen Meermeermeer en Graai-of-Val-af systeem.
Het heeft geen zin om elkaar nu aan te vallen om stemgedrag uit het verleden. We leven immers in een compensatiepolitiek van de eeuwige Gouden Middenweg.
De illusie ligt meer in het idee dat welke partij dan ook wezenlijke, langdurige, economisch rendabelere veranderingen ten baten van mens en gehele maatschappij kan bewerkstelligen.
Echte veranderingen hebben grotere hervormingen nodig in ons denken en ons bestaan. En dat NL hier niet koploper van ambieert te worden, vind ik een gemiste kans. -
Volgens mij is er onlangs in Nederland 'n zionistische / anglo -neoconservatieve coup voltrokken.
-
@44 +++++++++++++
-
@42 ik heb het idee dat de regering werkt volgens het gezegde bijt nooit de hand die je voedt.
en daar kan ik ze geen ongelijk in geven. -
Bezuinigen is niet pervers. Je moet thuis ook de uitgaven beperken als je elke maand rood staat op je rekening.
Bezuinigen op dit moment heeft echter geen enkele zin. Je moet zorgen dat je nog meer geld opmaakt en nog dieper in het rood komt te staan dan Griekenland. Schulden zijn er om in de vorm van waardeloos schuldpapier te dumpen bij de ECB in de gezamenlijke ruif.
Je moet niet voor rood blijven staan als de rest er met 100km per uur doorheen rijdt want dan lig je een eind achter ;-) -
Daar gaan we weer, alsof de hongerwinter voor de deur staat.
Het is niet de eerste keer dat we even pas op de plaats moeten maken en het zal ook niet de laatste keer zijn.
Elke keer hetzelfde liedje. Eerst worden de bezuinigingen bekend gemaakt vervolgens doet een bepaalde club mensen in dit land voorkomen alsof we verhongeren en ten onder gaan en achteraf blijkt het allemaal weer mee te vallen en zijn we het al snel weer vergeten.
(is er iemand die nog wel eens terug denkt aan de vorige bezuinigingsronde?)
Inplaats van een beetje mentaliteit te tonen en met zijn allen weer de schouders eronder zetten gaan sommige als een klein meisje lopen stampvoeten. In tijden van crisis zie je goed het verschil tussen mannen en muizen. Wat zeurpieten ! -
Secret Banking Cabal Emerges From AIG Shadows
http://www.bloomberg.com/news/2010-01-28/secret...
The idea of secret banking cabals that control the country and global economy are a given among conspiracy theorists who stockpile ammo, bottled water and peanut butter. After this week’s congressional hearing into the bailout of American International Group Inc., you have to wonder if those folks are crazy after all.
--
"The few who understand the system, will either be so interested in its profits, or so dependent on its favors, that there will be no opposition from that class. The great body of people, mentally incapable of comprehending the tremendous advantages, will bear its burden without complaint."
- Lord Rothschild, European central banker -
Pas op de plaats, mentaliteit, schouders eronder.
Hoppa, de arbeit macht frei mentaliteit zeker?
In dienst van het grootkapitaal...
24 uurs economie ten spijt evenals het zogenaamde thuiswerken...
Hier een bonus daar een bonus, beetje fraude hier en daar...
Ondertussen groeit de kloof tussen arm en rijk.
Maar na een opbouwmissie nog even een politiemissie en uiteraard een JSF.
Mannen of muizen...
Wie vallen er het eerst aan het front en ten dienste voor wat?
Een beter en veilige wereld zeker? Of een controlestaat? -
@42 Vergeef me mijn politiek oncorrecte reactie. Uiteraard had ik alle werkende vrouwen, allochtonen, gehandicapten (zonder pgb) en de bejaarden die dit land hebben na de oorlog hebben opgebouwd moeten benoemen.
Ik doelde met de 'gewone' man (let op de haakjes) op één ieder die in huidige of verleden tijd zelfvoorzienend is geweest. Op één ieder die niet op de overheid het het sociale stelsel leunt.
Ik mag toch hopen dat je dat stiekem al wel had begrepen. Anders worden al mijn reacties zo ontzettend lang. -
@47
Ah, weer eentje die in de regeringspropaganda trapt... Nooit zo slim om een budget van een huishouden te vergelijken met de staat. Maar goed, als jij denkt dat zij je de waarheid vertellen:
droom lekker verder en lever maar lekker in, als jij denkt dat het daardoor weer "beter" wordt. Ik wens je succes. -
Waarom vindt er nog steeds achterkamertjespolitiek plaats, wat vind er plaats achter de schermen?
Hoe groot is de macht van de lobbyisten en waarom is daar vrijwel geen zicht op?
http://www.geencommentaar.nl/2011/01/06/ik-heb-...
Wat is het nut van het infiltreren van zogenaamd extremistische linkse groeperingen door de AIVD?
http://www.geencommentaar.nl/2011/01/06/ik-heb-...
Wat zijn PSY-OPS en is er sprake van inmenging van de publieke opinie en de beïnvloeding daarvan?
http://en.wikipedia.org/wiki/Psy_ops
Door wie worden al deze schimmige actie's deze geïnitieerd? -
@50
" Pas op de plaats, mentaliteit, schouders eronder.
Hoppa, de arbeit macht frei mentaliteit zeker? "
Dus als je de broekriem even aanhaald en de schpouders er weer onder wil zetten inplaats van zeuren over de bezuinigingen dan ben je iemand die joden wil vergassen concentratiekampen ??????????
Ik zie het verband niet zo maar leg eens uit wat je bedoeld. -
Verwijderd door redactie
-
@51 Ik ben van mening dat er niet zoiets is als de gewone man of voor mijn part, mens. Laat staan een standaard mens. Ja, mensen zijn kuddedieren. En evolutie leert ons dat verschillende soorten organismen geneigd zijn tot samenwerken, daar iedere soort dat zijn voordelen op kan leveren i.p.v. de misinterpretatie van 'survival of the fittest' waarbij de meesten menen dat dat gaat over concurrentie. maar goed dat is een heel andere discussie.
Dingen laten zich nou eenmaal niet zo makkelijk generaliseren. Ieder mens is uniek, net als een vingerafdruk, bestaat er nergens dezelfde van. -
Alleen de caviapolitie kan Nederland nog redden !!
-
Het gaat niet zozeer over joden vergassen maar meer over de idee dat het enige wat nuttig schijnt, is als je werkt. In die zin overdrijf ik wat, daarvoor mijn excuses.
Maar in een zogenaamde hoogstaande technologische samenleving waarin we menen te leven en we vrijwel ieder fysieke arbeid schijnen te kunnen automatiseren, weten we elke overgebleven tijd die dat een mens zou schelen, weer op te vullen met, inderdaad weer andere nuttige arbeid.
In een samenleving waar dagelijks tonnen aan goed voedsel wordt weg gegooid en duizenden aan vierkante meters leegstaande kantoorpanden zijn, vind ik dat dat echt nergens meer over gaat. -
@58 voor @54
En ter aanvulling op @53
"Wat is het nut van het infiltreren van zogenaamd extremistische linkse groeperingen door de AIVD"?
http://www.nrc.nl/nieuws/2011/06/03/het-aivd-di... -
Niet hakken naar de genomen maatregelen als je niet eens het lef hebt om een tegenvoorstel hier neer te zetten.
-
@60:
http://www.sp.nl/geld/nieuwsberichten/6948/0909...
Alsjeblieft. En da's een begroting die WEL eerlijk is, en ook als zodanig doorgerekend door het CBS.
Heus, het kan allemaal veel eerlijker en beter, ware het niet dat men massaal zwicht voor populisme, demagogie, moddergooien en rechtsch geneuzel over maximum snelheden en dierenpliesie, in combinatie met onnodige angstzaaierij. Nadenken is voor velen veel te vermoeiend; men luistert liever naar onzin en krijgt NU de rekening gepresenteerd van een rechts kabinet. Het wordt een hete herfst; te beginnen op Prinsjesdag. Want dan gaat Cabaret-Knudde pas ècht los, let maar op. -
Alle bonussen die zijn uitgekeerd vanaf het begin van de kredietcrisis inleveren aan de Ned. roverheid.
Stopzetten van die zogenaamde opbouwpolitiemissie, afblazen van de JSF, terugdraaien van de privatisering van de gezondheidszorg en de exorbitante winsten gemaakt door telecom bedrijven belasten om maar eens te beginnen dan zijn we al een heel eind. -
-2+463
15 juli 2011 21:51
door Is de koek intussen al op na het snijden van de ongelijke taartpuntjes?
En de banken nooit meer met belasting geld redden. En andere landen ook niet. -
En als ik nog even mag doorgaan over de 2e WO en hoe werken ten gunste van het grootkapitaal werkt dan vind ik de rol die opa Bush lijkt te spelen met betrekking tot het aan de macht komen van Hitler toch minstens verwonderlijk.
http://www.guardian.co.uk/world/2004/sep/25/usa...
En zo leek ook het in zee gaan met Bush door onze zogenaamde opbouwoorlog geheel logisch... -
@56 Goed, ik zal het nog platter voor je maken. Want ik heb het gevoel dat we compleet langs elkaar heen lullen. Het gaat me er totaal niet om wat gewoon, normaal of acceptabel is of moet zijn. Het zal me werkelijk aan de reet roesten wie je bent, wat bent, wat je doet en hoe je dat doet. Wees lekker 'uniek'. Zolang je mij er niet mee lastig valt en er zelf voor betaalt vind ik het allemaal fantastisch.
Maar, bovenstaande heeft helemaal niets te maken met het punt dat ik eerder probeerde te maken. Jij duwt het gesprek een totaal andere richting uit.
Ik vind namelijk dat er best eens mag worden gekeken naar de vele miljarden die opgaan aan subsidies voor: Verstandelijk gehandicapten, asielzoekers, 'kunstenaars' en uitkering trekkers.
Ik vind het een verademing dat het eens niet nederlander mét baan is die moet bloeden voor de oplopende tekorten terwijl elders in het land dat subidie heet de kraan rijkelijk vloeit.
Bezuinigen doet pijn. Maar er wordt onderhand al jaren bezuinigd. toch zijn de demonstraties en prostesten pas echt losgekomen nu er in de subidie hoek wordt gesneden.
De tijden zijn krap. Dop uw eigen boontjes. -
'Nihil sine labore' zei Columbus tegen de inboorling die lag te zonnen op het strand en wachtte tot de kokosnoot zou vallen...
Vele generaties later zijn de navolgelingen van Cristopher nog steeds te typeren als zijnde 'headcases'. -
@44 dikke -,wat hebben de zionisten ermee te maken?
Overigens als links zijn zin had gehad hadden we met een paar jaar ons handje moeten ophouden,zoals nu Griekenland,Portugal,Ierland en binnenkort misschien Italie en de VS -
Links?
"But now you do what they told ya
Well now you do what they told ya"
Killing in the name of. -
Ik vraag me af waarom deze topic weer verwijderf is, bij het lijstje best gewaardeerd, ik denk met 35 stemmen toch dat het geen slecht onderwerp betreft !!!!!
-
Dit is de laatste keer dat ik ooit nog een bericht plaats op deze site, zitten er misschien allemaal rechtse ballen in de redactie ??????????
-
Twee rechtse ballen minners.....
-
Eerst de mensen in de Wajong in de bijstand flikkeren, waar het reintegratiepotje voor de helft is gekort en thuis mogen blijven zitten.
Dan de hulphond wegbezuinigen voor mensen die blind zijn en daar erg baat bij hebben.
Dan geen geld meer geven aan patienten belangenverenigingen en ouderverenigingen.
Op sociale werkplaatsen word het aantal werkplaatsen teruggebracht van 90.000 naar 30.000 mensen.
PGB voor gehandicapten met 90 procent korten.
Clienten met psychische klachten moeten 250 euro eigen bijdrage gaan betalen voor consult aan psychiater en het slikken van pillen.
Deze mensen hebben geen moraal, dus waarom zouden ze burgers wel gaan sparen? Zo kan je ook denken.
NIet alleen worden de armste mensen het meest gepakt (100 euro is voor de 1 veel geld, maar de ander veegt er zijn kont mee af), maar ook de mensen met Wajong uitkering krijgen het erg zwaar. De VVD heeft gezegd dat ze autisme/ADHD niet erkennen, en deze groep wordt juist het hardst gepakt. Maar ook bijvoorbeeld de bijstandsmoeders. -
Bijkomstigheid is ook dat de armste mensen ook letterlijk het meest in harde euro's moeten betalen..ik dacht dat we alles deelden door de zorgpremie die we zelf betaalden, maar niet dus.
-
Wat linkse politici en stemmers vaak vergeten is dat slechts een 2 procent van de mensen echt rijk zijn en dan heb ik het over 2,5 keer modaal. Deze mensen leveren ook in. Echter het levert niet genoeg op. Iedereen moet dus meedoen als je veel moet bezuinigen. De hoge en de midden-inkomens meer dan de laagste inkomens.
-
@73 De Wajong? Breek me de bek niet open. Nederland heeft verhouding gewijs meer mensen in de WAjong regeling dan welk land ook.
Sterker nog, Nederland heeft meer jongeren met een WAjong uitkering dan Duitsland. Lees 17 vs 90 miljoen inwoners.
Dus die WAjong mag ook best eens kritisch naar gekeken worden. -
@76 We hebben meer mensen in de Wajong omdat we een rijk land zijn, en het kunnen.
Inderdaad mogen er mensen uit, maar dat schat ik op 10 procent, maar de regering wil de Wajong voor bijna iedereen opdoeken, ze krijgen in de bijstand veel minder hulp, en er zullen heel veel mensen tussen wal en schip vallen. Plus ze krijgen minder geld in de bijstand (nog minder dan sociale minimum van nu, terwijl de meesten hun uiterste best doen een baan te vinden, zoals ik). -
Wanneer gaan mensen nou eens voor zichzelf zorgen in plaats van gaan zitten wachten tot er voor hen gezorgd wordt?
Het zijn de naweeen van die sociaal-democratische verzorgingsstaat, waar na de oorlog zo ontiegelijk op gehamerd is. Van geboorte tot je dood zal vadertje staat wel voor jou zorgen. Bah !!
En natuurlijk moeten we zorgen voor onze echt zwakkere en oudere mensen.. -
@75 Wil je het eerlijk doen moet je het geld halen bij de veroorzakers van de crisissen. Dat tot 2,5x modaal daartoe niet behoren zal iedereen duidelijk zijn. Dat de veroorzakers ervan stinkend rijk worden zal ook iedereen duidelijk zijn. De top van de bankwereld en regeringsleiders van diverse landen lachen zich kapot.
@78 Dicky, het is te hopen voor jou dat jij, nadat je de 50 gepasseerd bent, niet door je werkgever gedumpt wordt, zodat je eerst mag opvreten wat je opgebouwd hebt en daarna je kostje bij elkaar mag scharrelen met wat je in de vuilnisbakken vindt. Niet iedereen is in staat om voor zichzelf te zorgen. Zouden we trouwens allemaal kleine zelfstandigen worden, concurreren we elkaar kapot. Ben bang dat dit ook niet gaat werken. -
wat in commerciële bedrijven na 11/9 is gebeurd, kaalslag, gebeurt nu dus ook bij de overheid en semi-overheid..kwestie van tijd dacht ik...en waar hebben we dan moeten investereren...veiligheid en staat (de angel-saksische en amerikaanse)..overduidelijk en zoals te verwachten....
-
voeg ook even de onze..de Rijnlandse vorm
-
@77 Onzin, Duitsland is ook een rijk land. Maar nogmaals met minder mensen in vergelijkbare WAjong uitkeringen dan Nederland terwijl het land nagenoeg zes maal meer inwoners heeft.
Dat we een rijk land zijn en het kunnen heeft daar niets mee te maken. Lekker makkelijk trouwens, Hé we zijn een rijk land laat de staat maar voor me zorgen. Ga eens gauw werken. En kom alsjeblieft niet aan met die kan geen werk vinden nonsens. Er is altijd wel werk of je het leuk vind of aan je eisen voldoet is een tweede. Maar hé, ik werk ook niet omdat ik het zo leuk vind. -
@79 ik ben het al.
-
Ik bedoel met @29 te zeggen,Die rekenmeesters in de rekenkamer kunnen de boel zo rooskleuring voorspellen als de staat hen toestaat.Ik geloof er niet meer in,het hele economische systeem bestaat uit cijfers verdraaien en er komt geen euro aan te pas,buiten de salarissen van hen die we nodig hebben om de boel recht te breien/verdraaien.Ik geloof dat zelf de overheid tegenwoordig een dubbele boekhouding heeft.Eentje die politiek correct is,en eentje die je niet echt wilt zien.Van je lang zal zijn leven niet.
-
79 -Zouden we trouwens allemaal kleine zelfstandigen worden, concurreren we elkaar kapot. Ben bang dat dit ook niet gaat werken. -
Dat gaat je vandaag de dag ook niet meer lukken,want de grote firma's schoppen je gelijk de branche weer uit,tenzij je kunt uitblinken in kwaliteit én prijs.Succes als kleine zelfstandige.
Er zaten hier vroeger 4 bakkers in het dorp,en die hebben elkaar echt niet beconcurreerd,hadden allemaal een goede broodwinning(leuke woordspeling).Maar de grote winkelbedrijven,met hun fabrieksbrood hebben ze vermoord. -
misschien dat we ook nog belasting kunnen betalen over het weer,bij goed weer 2 euro per dag,slecht weer 1 euro
-
@6 juist "weerman"++++++++++++++++++
Sommige hebben het over de "broekriem"aantrekken,kan er onder hand geen gaatjes meer bij prikken,ieder keer als er een gaatje bij is,komen ze weer met de volgende bezuiniging.Hou mijn hart vast voor prinsjes dag,aan de vingers van Rutte valt al niets meer te likken en Geertje gedoogd lekker mee,al wakker Henk en Ingrid? -
Als ze nu eens gingen bezuinigen op strijkstokken, belachelijk hoge salarissen en onterechte bonussen... <_<
-
@88 Mee eens, die stropdassers kunnen het geld wel missen, bovendien hebben ze het van ons allemaal gestolen, op een legale manier, dat wel omdat ze zelf wetten daarvoor hebben gemaakt.
-
Heel amusant - heel amusant !!!
Vooral bekeken vanuit een breder pers-spectief.
Hoe dan ook vroeg of laat met of zonder besparingen - waarop dan ook ... de onderontwikkeling van ons land gaat gestaag verder, samen met Eigen Volk Laatst dat ook steeds sterker wordt - gaat de E.U. Titanic zinken samen met haar sloepjes 0031, 0032, 0033....
Het is onvermijdelijk.
.
Diegene die verstandig en ondernemend zijn en kunnen zijn al overgestapt op een ander schip dat wel voortvarend is en niet bezig is zijn eigen schip te vernielen door onderdelen weg te geven.
.
De toekomst is blub blub ... zie dat je kunt zwemmen ( betekend dat je kunt graaien en varkensbonussen) of stap over op een ander schip nu het nog kan voor je zelf, je kinderen, kleinkinderen.
.
Al het overige zal allemaal praat voor de vaak gebleken zijn over schone schijn oplossing ... eenmaal dat het blub blub blub zal zijn.
.
De Titanic werd ook geacht onzinkbaar te zijn - wij achten ons onzinkbaar met de E.U. Titanic ..... sorry hoor : whoehahahaha.
.
Hebben zij , de E.U. al 1 serieuze crisis tijdig, effectief en duurzaam opgelost ...?
Neen, maar ondertussen regeren zij ons wel en leggen zij ons besparingen en wetten op.
.
Uiteraard als je slaapt als de E.U. Titanic zinkt dan kan je veronderstellen dat je niets van merkt ... maar dat is nu net jou droom. -
dit vloeit voort uit het sociaal darwinisme, hetgeen de meeste neo liberalen stiekum aanhangen: 'laat de zwakken maar kreperen, wij richten ons op de bezittende klasse en zullen deze ten alle tijden beschermen'.
-
stel ratten meer zijn het niet
-
money money money...it's so funny in a VVD world..als ik nou VVDér word...krijg ik dan ook een beetje van dat "gejatte" geld??? en die CDA ....met name verhagen is een meelopertje..zolang het maar succes heeft....en tsja breek me de bek niet op over die blauwogige blonde die meent dat ie kwaad met kwaad moet vergelden....
-
Hallo Waar zijn we nu helemaal mee bezig. Als Links met voorstellen komt dan worden die niet eens bekeken. Rutte heeft al vaker gezegd dat hij een premier voor alle Nederlanders wil zijn, nou voor de een meer dan voor de ander.
Iedereen in dit land begrijpt dat er bezuinigt moet worden, iedereen. Het gaat op de manier waarop. Nu krijgen iedereen vanaf 1 1/2 keer modaal naar beneden de rekening voorgeschoteld.
HRA nee daar komen we niet aan, extreme bonussen in de zorg, nee daar doen we niets aan , Totaalplan wonen, Nee we gaan alleen de mensen lokken met de overdrachtsbelasting naar beneden te doen voor 1 jaar en dat trekt de markt weer vlot, ik hoor het ze zeggen! Ja de markt is nu nog verder ingestort.
Kortom dit kabinet heeft geen enkele visie en totaalplan. Ze halen alleen de kaasschaaf erover tot bloedens tot bij de mensen die het toch al niet altijd even goed hebben qua geld of gezondheid. -
God wat hoop ik dat tijdens een tourtje in een bus ofzo dit kabinet een verschikkelijk ongeluk krijgt. Waardoor de meeste ministers zwaar gewond raken. zo erg dat ze zelf echt hulpbehoevend geraken. en verpleegd moeten worden. Of net genoeg mee kunnen om te mogen werken in een sociale werkplaats. Kijken hoe fijn ze dat gaan vinden. Schorem!
-
Ben blij dat ik nog ouders heb met een grote lap tuin, heb ze al gezegd dat ze dit het beste vol kunnen poten de komende jaren. en ben blij dat ik spotgoedkoop woon en dat ik geen kids heb om op te voeden, zou in mijn positie financieel onmogelijk zijn geweest. en ben blij dat ik op tijd mijn achterstanden heb aangepakt en dat ik alles wat overbodig was (zowel op materieel als zorggebied) overboord heb gegooid: geen tv in huis meer, het is heerlijk: gewoon op je laptoppie de belangrijkste zaken in de herhaling kijken, heb je ook geen last van al die onzinnige reclameblokken. Het is nu een kwestie van slim zijn en elk glimpje geluk aan te pakken, je kansen zien en erop participeren. Overleven in de jungle die de nederlandse samenleving onderhand heeft opgeworpen. Maar met een beetje geluk (en wijsheid in je doen en laten) kun je nog steeds leven in dit kikkerlandje. gisteren een reportage gezien over LA, waar honderdduizenden mensen dakloos waren geworden, waaronder leraren, verpleegkunigen, enz. k Ben blij dat ik geen 20 creditkaarten had/heb. In de US werden mensen, schandelig en hufterig genoeg, gestimuleerd om maar zoveel mogeljik op de pof te kopen en nu nu....zijn al die rijke Amerikanen (rijk waren ze niet, ze leefden van gebakken lucht) straat en straatarm. Dit soort taferelen kunnen ook hier ontstaan, al heeft de gemideelde europeaan, god zij dank, geen 20 creditcards op zak, maar is die doorsnee europeaan gewoon platzak aan te worden. Da's net zo erg, maar er zit niks anders op dan de schouders eronder te zetten, ook al worden diezelfde schouders bij menig mens aan gort geslagen.
-
helemaal met het artikel eens
-
@96 het gebruik van die creditkaarts noemen ze eigen V e r a n t w o o r d i n g nemen...
-
En dan te bedenken dat de verkiezingen een uitslag gaven die perfect was voor een tijd van crisis. Een grote (rechtse) VVD en een grote (linkse) PvdA.
Die twee samen in de regering had misschien een evenwichtige oplossing kunnen bieden om de crisis te bezweren. Bezuinigen doorvoeren waar nodig, maar met sociaal gevoel. En als het CDA niet zo machtsgeil was geweest, hadden zij een perfecte sleutelrol kunnen vervullen.
Naar mijn mening een gemiste kans. -
Er worden door de verschillende belanghebbenden ( Rutte, Wijers etc. ) weer behoorlijke dreigementen geuit als zouden onze banen en pensioenen op het spel staan bij de val van de Euro. De enige die hier echt de dupe van zouden zijn: Banken, Verzekeraars etc. niet het volk wat weer verschrikkelijk belazerd word.
-
ook de thuiszorg word hier zwaar de dupe van vernam ik in het nieuws. mensen die werken voor 13 euro bruto per uur, moeten inleveren en gaan terug naar 9 euro per uur. deze staat worden heersers van ons slaven?
sloven zijn het, om diegene die niet meer kunnen, toch een handje te helpen.
dat moet met een slaven loondje vergoed worden
Stijgers in Algemeen
Politie valt drugspanden Rotterdam-Zuid...
De politie heeft dinsdagavond invallen...
42 minuten geleden door j0piter
Dode man gevonden in Geleen
De politie heeft zaterdagavond rond elf uur...
45 minuten geleden door lunarvr
De oude man op de trein
"Aikido," zei mijn leraar keer op keer, "is...
2 uur 44 minuten geleden door Billy Hunt
32 kinderen omgekomen bij bloedbad Syrië
Een enorm bloedbad in de Syrische stad...
3 uur 55 minuten geleden door Nieuwsview
Geniale scholier (16) lost 350 jaar oude...
Knappe scholier die natuurkundige...
4 uur 1 minuut geleden door claudys
Best gewaardeerd
Nederland blijft koploper afluisteren...
In Nederland worden elk jaar ruim 22...
3 dagen geleden door Pugovka
Kritiek rekenkamer op noodfonds ESM
De Algemene Rekenkamer heeft kritiek op de...
2 dagen geleden door turtle63
Duitse politie neemt helmen af en sluiten...
Duitse politie neemt helmen af en sluiten...
2 dagen geleden door turtle63
Hackers Anonymous leggen website NAVO plat
De bekende hackersgroep Anonymous zegt de...
6 dagen geleden door g.zeur
16-jarige mishandeld door groep
De groep jongens met een mediterraans...
6 dagen geleden door smeerworst


