Nederland moet 'paal en perk stellen' aan verdragen die het lastig maken om een eigen restrictief immigratiebeleid te voeren. Dat zegt Coen Teulings, directeur van het Centraal Planbureau. 'Dat wij de slechte immigranten krijgen is objectief waar'.
‘Juist veel laagopgeleiden komen bij gezinshereniging,’ zegt Teulings.
Teulings wil verder immigranten niet meteen recht geven op sociale zekerheid, zodra ze een permanente verblijfsvergunning hebben. Hij wil alleen uitkeringen verstrekken aan wie Nederlands staatsburger is.
Sorteer op:
-
Nou krijgen we het, de ambtenaren gaan zich roeren. Dat betekent een machtsvacuum. De jakhalsen worden wakker.
-
Zo hoor je het ook eens van een ander, en niet de eerste de beste!!!
Zelfs uit PVDA hoek krijgt Wilders volkomen gelijk.Deze Directeur van het CPB , was ook nog vertrouweling van Wouter Bos..
Wilders zal heel veel zetels gaan winnen, en de PVDA wordt weggevaagd.
En terecht wat een huichel partij!!!!die PVDA -
Eindelijk eens iemand die het objectief gezien eens is met Wilders. Als Wilders dan ook nog over feiten praat i.p.v. termen als kopvoddentaks uit te kramen, dan komt het nog wel een goed met die PVV.
-
De dagen van de carriere van Coen Teulings zijn geteld. Dit soort uitspraken brengt onmiddellijk een zuiveringsmechanisme in werking. De PvdA duldt namelijk geen tegenspraak in het zich zorgvuldig toege-eigende appartjik dat we CPB noemen.
Dhr Teulings heeft desalniettemin groot gelijk. -
526 april 2010 22:46 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Nou en? Als ie dat vindt moet ie PVV gaan stemmen en verder de kaken op elkaar houden. Zijn mening zitten we niet op te wachten.
-
@5
Uit de oude doos ?
Een maand oud dit artikel , of denk je dat hij er nu anders over denkt ;-)))) -
@3
Ach,
als je de moeite zo nemen om het hele artikel te lezen, gaat het er helemaal niet om dat de beste man het eens is met de PVV of met Wilders.
maar "alleen" maar dat hij op het gebied van beperking van emigratie -deels- het zelfde standpunt deelt. een standpunt dat -ook in het artikel genoemd- ook al door VVD en CDA wordt ingenomen.
De op "Directeur CPB eens met PVV" bij deze topic lijkt dus alleen maar gekozen in een poging de PVV wat extra geloofwaardigheid te geven.
Overigens ben ik het wel eens met de stelling van Coen Teulings. Maar het is wel verdacht dat hij daar nu ineens mee naar buitenkomt zo richting de verkiezingen.
Maar helaas voor hem is er meer nodig om mij te overtuigen van een mogelijke strenge aanpak door de PVDA....... -
Zelfs sommige PVDAers zien na lang tegenspartelen het licht.
-
@6
Ben je boos???
Het CPB rekent de partijprogramma.s na, en de PVDA heeft een DIKKE onvoldoende.
Jij schopt liever richting WILDERS, en waar JIJ op zit te wachten is die leugenachtige positieve PVDA BULLSHIT. -
Wat een zure reacties weer van die PVV-ers hier. Al jaren zeuren ze over de PvdA nu is een PvdA-er het zg. met ze eens en weer is er iets niet goed.
Overigens in het artikel gedateerd en er is niets gebeurd Inquisitra. Het artikel trekt de opmerking van Teulings compleet uit de kontekst ook daar moeten Pvv-ers toch tevreden mee zijn. Maar als je al jaren tegen alles bent is is het ook moeilijk ergens voor te zijn, toch. Noem het maar vastzitten in een nee-setting. -
1226 april 2010 22:59 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Tja, als de politiek zwak en verdeeld is dan regeren de ambtenaren.
-
@11
Hoezo is het artikel gedateerd ?
Wat is dat voor een onzin ? -
1526 april 2010 23:07 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
#15 Het is ook niet zo. Het past bij een fascistische organisatie elk nieuwsfeit zo te verdraaien dat het in hun straatje past. De PVV is een antidemocratische beweging dus niemand zal er vragen over durven te stellen.
-
@15
Ik denk dat jij helemaal niet lezen kunt!!! -
Na 30 a 40 jaar worden ze eindelijk wakker !
-
@16
Ben jij ook al boos??? de waarheid is hard !!!
En het is natuurlijk WEL zo.
Maar in jou beleving NATUURLIJK NIET!!!
Vandaar dat jij in die alles ontkennende PVDA Blijft geloven.
Sommige mensen zijn NIET te redden!!! -
#19 Schok voor jou. De directeur van het CPB is lid van de PvdA en geeft zijn mening. Het hebben van eigen mening is verboden bij de PVV.
Ik ben niet boos, ik ben verbijsterd dat er zoveel mensen op de PVV stemmen en geïrriteerd dat de PVV aanhang er alles aan doet om nieuws en feiten zo te verdraaien dat het voor hen beter uitkomt.
De PVV is één grote leugen en alleen extreem domme mensen blijven er hardnekkig in geloven. -
2126 april 2010 23:35 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
2226 april 2010 23:37 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@19
Even voor mijn beeldvormig..... Wat "is natuurlijk WEL zo"?
Want je kunt me echt niet overtuigen dat de stelling dat Coen Teulings het eens is met de PVV. Tenminste niet op grond van het aangehaalde artikel.
Daarin blijkt hooguit een gemeenschappelijk standpunt op één bepaald onderwerp. Maar als dat het bewijs zou zijn, kan ik met hetzelfde gemak de volgende stelling verdedigen: "Geert Wilders is het eens met de PVDA". -
2426 april 2010 23:39 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@14
Tuurlijk onzin als nieuws nog nieuws is na meer dan 5 weken. Je hebt helemaal gelijk get-real met het tempo van een PVV-er is zelfs jaren na dato nog niet gedateerd. -
@25 Flupsje
Wie heeft het over nieuws ???
Het is een mening van de directeur van het CPB. -
@26
Juist ja flupsje i.p.v. flups, sterk joh, echt klasse. Jij komt er wel. -
@25: omdat in dit geval het nieuws een constatering is van een voortgaande situatie (datgene wat Teulings beschrijft) die nieuws blijft zolang er niets aan gedaan wordt.
-
@2, zeker de laatste peiling nog niet gezien. Benieuws of je held de kiesdrempel straks gaat halen.
Kop van dit topic is een leugen, typisch PVV gedrag: waarheidsverdraaiing. Staat nergens dat Teulings het eens is met de PVV. -
No worries mate! De peilingen zijn maar peilingen en het is nog vroeg. In de gemeenteraden van de grote steden wordt het steeds duidelijker dat de PvdA een allochtone partij geworden is. Is dat erg? Nee, helemaal niet. Immers, ook zij hebben kiesrecht en dat dienen we te respecteren.
Wat erger is, is dat veel allochtone PvdAers er een heel andere agenda op na houden dan de partij en dat de partij slechts een kruiwagentje blijkt om binnen te komen. Een goed voorbeeld zijn de turkse en marokkaanse verkiezingspamfletten. Dat was geen PvdA beleid maar is op eigen houtje uitgevoerd door cowboys die het niet zo nauw nemen met de partij.
Dat gaat tegen ze werken bij de verkiezingen! -
Voor de PVV ongebruikelijk en voor andere partijen, ook de PvdA, gebruikelijk dat het mensen vrij staat hun eigen mening naar buiten te brengen.
Binnen de PvdA zit er tussen grenzen open en grenzen dicht een hele discussie. Het menselijke aspect en de sociaal-economische en maatschappelijke gevolgen worden afgewogen ten opzichte van elkaar. Lastig soms, want als partij kan je onduidelijk worden over je koers, maar volgens mij wel goed.
De reacties van de PVV-aanhang hier is ook logisch. Die denken alleen in: ja of nee, zwart of wit, allochtoon of autochtoon. Dat er tussen de beide keuzes nog een wereld aan nuancering kan liggen is voor hen veel te ingewikkeld. Gelukkig is de meerderheid van de inwoners in Nederland wel in staat hun stem uit te brengen als de zaken niet zo simpel zijn als de PVV graag wil voordoen. -
@3 Idd die kopvoddentaks slaat echt nergens op.. te dom voor woorden eigenlijk
-
Het CPB heeft elsevier voor gek verklaard:
In het bericht staan daardoor twee onjuistheden. Teulings heeft nooit gepleit voor paal en perk stellen aan internationale verdragen die het lastig maken om een eigen restrictief immigratiebeleid te voeren. Evenmin heeft Teulings gepleit om het minimumloon te verlagen voor migranten.
http://www.cpb.nl/nl/pub/andere/reactie_cpb_op_... -
@33
Dus eigenlijk: nuniet --> onzin
Maar laat maar lekker staan :o)
Kunnen de PVV-ers wederom eventjes blij zijn met een dode mus -
@33
Met name de groeten aan jan50, drgijssen en get_real.
Hilarisch...... -
@36 Nee, mensen die een bepaalde groep uitsluiten op basis van ras/geloof disrimineren en/of zijn racist. Omdat de nazi's dat deden, wordt zoiemand een neo-nazi genoemd.
"Zeggen hoe het is" bestaat niet, woorden maken van feiten alleen al een mening. -
@29
Nederland kent geen kiesdrempel. Tenzij je daarmee bedoelt het aantal benodigde stemmen voor één zetel. -
bob, helaas wel. Eigenlijk is het verbazingwekkend, hoe weinig de politiek=mensen, zijn veranderd in die 70 jaar.
-
Wat een verdraaiing van de feiten! Teulings mag een eigen mening hebben, dat betekent niet meteen dat "de PvdA het licht ziet" of "het eens is met de PVV".
Volgens het artikel pleit hij voor een scheiding tussen in Nederlandse staatsburgers (in NL geboren) en mensen met een B-status (verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd). Wat een abject idee!
Momenteel moeten immigranten flink betalen om Nederland binnen te komen en mogen ze sowieso de eerste 5 jaar geen aanspraak maken op sociale voorzieningen. Eventuele kosten van de staat worden op de sponsor (echtgenoot, bedrijf, familie) verhaald d.m.v. loonbeslag. Als je minder dan 120% van het minimumloon verdient, mag je niemand sponsoren of aan familiehereniging doen. Is dat niet genoeg? -
Even los van al deze onzin, de PVV gaat ten onder aan wat ze zelf gezaaid hebben!
-
@41 "Momenteel moeten immigranten flink betalen om Nederland binnen te komen" ..
Wie heeft jou dat op je mouw weten te spelden ?
Onzin. -
dat komt ervan als je geen gehoor geeft aan de uitslag van een referendum. !! Wij zullen nog wel meer spijt krijgen. Onze zelfstandigheid wordt te grabbel gegooid.!!
-
Maar even een linkje voor de PVV-aanhang.
http://zembla.vara.nl/Afleveringen.1973.0.html?...
Vooral de laatste beelden zijn leuk. -
Jan 50 lijkt nu wel boos.
Of hij is ontmaskert als domme PVV er.
Lachen met zulke lui. -
Verwijderd door redactie
-
@20
"De PVV is één grote leugen -
@20.
"De PVV is één grote leugen en alleen extreem domme mensen blijven er hardnekkig geloven".
Dus jij denkt,met zo´n opmerking,minder dom te zijn dan ik?
Hahahaha!! Of het nog ooit nog goed komt weet ik niet,maar zoek hulp!!! -
Oud nieuws bij elkaar gelogen door Elsevier die uitspraken van Teurlings simpelweg verzint........
Bericht in Elsevier van 19 maart:
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Politiek/2609...
Waarop de volgende reactie van het CPB volgt op 22 maart:
http://www.cpb.nl/nl/pub/andere/reactie_cpb_op_... -
@50
Bij geen van de twee is iets terug te vinden!! -
@51
Heel vreemd, vanochtend stond het er wel, op beide sites.
Ik heb in elk geval onthouden dan er een rapport op komst is. Aan dat rapport heeft die directeur van het CPB meegewerkt.
Hij zou het niet alleen met de PVV eens zijn, maar ook (deels) met de VVD. Hij vermeldde ook dat het CDA in februari aangaf ook deels dezelfde mening te hebben.
Iets om te blijven volgen, denk dat Elsevier dat in elk geval wel doet. -
@50 @52 @52
De werkende link staat al en tijdje in post @33
Dat andere reaguurders die negeren zegt heel veel over de discussie op nujij.
Nogmaals:
http://www.cpb.nl/nl/pub/andere/reactie_cpb_op_... -
Grappig, als er een privemening wordt geuit , die een bepaald onderwerp (het enige ) positief beoordeelt is het een held, had hij nou net andersom gezegd, was het een "vuile linkse rat" geweest. Zo kennen we er nog wel een paar. En, inderdaad, bij de PvdA mag je nog een eigen mening hebben, dat kan je bij de "groepering blonde greet" niet zeggen.
-
Lezen (en begrijpen) is kennelijk voor veel reageerders, met name de aanhangers van blonde greet , kennelijk een moeilijk vak!
-
Het artikel in Elsevier van Syp Wynia kan gevonden worden via de link in de kop.
De reactie op de site van het CPB even zoeken via
"reactie_cpb_op_artikel_elsevier"
of als de link intact blijft:
http://www.cpb.nl/nl/pub/andere/reactie_cpb_op_...
Get_real maakt weer duidelijk dat iedereen toch maar zo zijn eigen "werkelijkheid" heeft. Toch jammer dat die bij de PVV-aanhang zo verwrongen is.
@51 Er is geen rapport in aantocht. Het ging om een rapport van inmiddels zo'n 6 jaar geleden. -
@56
Bedankt. -
@56
Alleen bij de PVV aanhang? -
@58
Vast niet alleen, maar wel in belangrijke mate.
Wanneer je zoals hier een oud bericht als nieuws presenteert dat bovendien op niets is gebaseerd en zelfs weerlegd is, ben je uiterst tendentieus bezig. Om het modewoord van vandaag maar even te gebruiken. -
@59
"Vast niet alleen"? Nou vooruit,hiervoor van mij één lullig plusje,maar dan voornamelijk omdat de totale blindheid nog niet heeft toegeslagen.
Als ik jouw was zou ik voor de grap ook eens de berichten lezen van je medestrijders. Misschien dat de mist verdwijnt en een nieuwe wereld voor je open gaat. SUCCES!!!! -
Vanmorgen op RTL ontbijtnieuws.hyves.nl
enquete gehouden over de stelling. Wie moet Minister President van Nederland worden !!!
De volgende uitslag
Balkenende CDA 5,8 %
Cohen PVDA 24,5 %
Rutte VVD 12 %
Pechtold D66 7,2 %
WILDERS PVV 50.5 %
Meer dan 45 % wil de PVV in de regering, en 50,5 % wil hem als Minister president.
En hij heeft een van de beste programma,s . zelfs volgens de directeur CPB.
O.a pensioen 65 jaar, veel meer agenten, meer verpleegkundigen.
En ( heel belangrijk) handen af van de hypotheekrente aftrek!!!
Dit wordt een MONSTERZEGE VOOR DE PVV> -
@60
Moet ik je nu bedanken? Voor zoveel goedheid? Beetje pretentieus IMHO.
En gelukkig ben jij mijN niet en heb ik geen "medestrijders".
Over mijn gezichtsvermogen heb ik niet te klagen en wanneer die nieuwe wereld er in NL uit komt te zien zoals jou voor ogen staat dan bedank ik daar feestelijk voor.
Indien de PVV ooit een machtsfactor van betekenis zou worden, hetgeen de goden verhoeden, dan emigreer ik subiet. Zou je gelijk krijgen dat er een nieuwe wereld voor MIJ opengaat. Voor de achterblijvers zou dan slechts rampspoed en ellende overblijven.
Gelukkig beschikt het overgrote deel van de NL bevolking over voldoende (eigen) inzicht en zal de PVV, waar jij kennelijk een dapper aanhanger van bent, nimmer het niveau van protestpartijtje ontstijgen. Jammaer van alle boebeleboe maar vooruit het kanaliseert de onlust van mensen die altijd naar anderen kijken voor de oorzaak van de problemen die ze menen te ondervinden. -
@61 je realiseert je dat een enquete op hyves onder rtl kijkers, nauwelijks representatief te noemen is??? Het zegt hooguit dat er veel xenofoben zitten onder de kijkers.........verder niets.
-
@61
Eerder een MONSTERTELEURSTELLING voor de mensen die denken dat van de GBL het heil te verwachten valt.
Een hyves-poll, lampie!!! bij RTL, dus zo representatief als ......... -
@63
Die snelle vingertjes hé ;-)) -
@65 hihi, great minds think alike ;)
-
@61
Hmm, als ik jouw reactie hier combineer met jouw reactie op het draadje: http://www.nujij.nl/hyvers-wilders-moet-premier... dan betekent dat dat je een poll op hyves serieuzer neemt dan een officiële peiling van bijvoorbeeld synovate (die in ieder geval nog een poging wagen een representatieve steekproef te krijgen).
Ik ben werkelijk sprakeloos....... -
@66
No argument here ;-)))))) -
@63 Ilvy
Nee Nu is het NIET representatief, Het is jou partij niet.
Want jij had graag een andere partij gehad, en daarna was er ook een HEEL andere reactie gekomen.
De Nederlander wil Wilders . qua programma , en ook als een persoon die van aanpakken weet
so you have to deal with it !!! -
@ 66 Ilvy
Als Wilders zakt bij de Hond ( een paar duizend stemmers) dan is het WEL representatief.
Schei toch uit!!
Wilders krijgt heel veel stemmen, zoveel is wel zeker!!! -
@62
Hahahaha!! "great minds think alike" en "no argument here".Hahahaha!!
En dan ook nog een bescheiden mening uit je strot kunnen persen.Hahahaha!!
Ik moet toegeven dat jij en die medestrijder wel de lachers op de hand hebben.Hahahaha!! Ongelooflijk,wat een eigendunk!! Waar kan ik deze gedachte bij plaatsen:"Wanneer de nieuwe wereld er in NL zoals jouw voor ogen staat".Ook bij imho? Of gewoon slap geleuter? Of heb je bijzondere gaves? -
@71
Als je niet weet wat representatief betekent, kun je er ook geen oordeel over vormen of een onderzoek wel of niet representatief is. Zoveel is wel duidelijk uit jouw reactie. -
@73
Wat betekent het volgens jouw dan? -
@72
Ach, wat zal ik zeggen, kwestie van perspectief hé. Zouden meer mensen moeten doen, het juiste perspectief zoeken.
En anders: "hagtop leesùh"
Voor diegenen onder ons die nog enige aanvullende sturing nodig hebben. De reacties sloegen terug op 61
En voor wat betreft bijzondere gaven. Voorzeker bezit ik die. Jij niet dan? Oh jee, wat sneu nou. -
@64 When i,m 64
Als de peilingen van de Hond misschien????
Ik heb je verhaal maar even afgemaakt, staat anders zo slordig!!!! -
@74
Je zou zelf een beetje moeite kunnen doen om erachter te komen (lang leve google!), maar hier komt ie dan:
Representativiteit betekent dat de steekproef waarop de onderzoeksresultaten gebaseerd zijn zodanig getrokken is dat het een accurate afspiegeling is van de populatie waarin je geinteresseerd bent. Alleen dan kunnen de resultaten van het onderzoek ook gegeneraliseerd worden naar die populatie. -
@77
Praat nu gewoon niet over dingen waar je niks vanaf weet. Straks gaan mensen weer zeggen dat PVV'ers dom zijn. Nu geldt dat natuurlijk niet voor alle PVV'ers, maar jij bent heel hard bezig dit stereotype te bevestigen. -
@9
Theulings en andere mensen binnen de PvdA zien al heel lang 'het licht' (vreemdelingenwet 2000), maar dat wil nog niet zeggen dat ze precies dezelfde keuzes maken, laat staan racistische retoriek uit gaan slaan als een Wilders. Veel mensen weten veel te weinig inhoudelijks over wat er binnen de PvdA aan standpunten en kennis bestaat en luisteren alleen naar wat de Televaag en Fortuyn/Verdonk?Wilders over de PvdA aan onzin uitkramen.
"Teulings wil verder immigranten niet meteen recht geven op sociale zekerheid, zodra ze een permanente verblijfsvergunning hebben. Hij wil alleen uitkeringen verstrekken aan wie Nederlands staatsburger is."
Oké, maar waar moet iemand die wél een permanente verblijfsvergunning heeft ontvangen, maar nog geen baan heeft gevonden dán van leven? Wat ik in ieder geval schandalig vindt is het asociale VVD-standpunt dat een werkende immigrant de eerste tien jaar geen recht op uitkeringen heeft. Dat betekent zonder verdere maatregelen dat zo iemand misschien 9 jaar bijdraagt aan de economie en premies betaalt voor allerlei volksverzekeringen en dergelijke, maar als hij/zij na 9 jaar op straat wordt gezet of ernstig ziek wordt dan naar steun kan fluiten. Dat is uitbuiting. -
@75
Heel jammer dat ik weer weg moet,maar voor ik de deur uitga wil ik je wel heel hartelijk danken voor de slappe lach die ik van jouw en je medestrijder heb gekregen.Bravo,jullie zijn grote kunstenaars en door weinige te evenaren.
Dank,dank en dit vele malen!!!!!
Doei!!! -
De HRA gewoon minimaliseren.
Ik denk daarbij vooral aan starters.
Deze zouden de koopsubsidie moeten krijgen.
Ik heb mijn huis gekocht zonder rekening te houden met HRA.
Hadden anderen dat ook mar gedaan, was de discussie niet noodzakelijk geweest.
Uitgeven maar toen het niet op kon. En dit niet alleen in de politiek,
Mensen die nu bij de voedselbank komen hadden eerder een LCD of LED T.V. dan ik. Ik kan het allemaal nog MAKKELIJK betalen. -
@79 My two cents
PVV,ers zijn natuurlijk nooit dom, ze stemmen immers PVV.
Wat kan daar nu dom aan zijn.
Er zijn echt wel keuze,s die een stuk dommer zijn, moet vooral JIJ toch weten.
TOCH !!!! -
@80 van Rossem
Jezus, daar is hij weer.
De alles ontkennende en het PVDA kopstuk van Rossem.
Doet zeer als zo,n man de PVDA afvalt , en de standpunten van Wilders deelt.
OF NIET???? -
@77
Je behoeft mijn verhaal niet af te maken en als je het doet moet je het goed doen. De hyves-poll is net zo representatief als geen poll of een rondvraagje bij 10 van je collega's of bij het publiek bij de bakker waar je net bent binnen gelopen.
Zie voor uitleg van representatieviteit de uitstekende post @78.
FYI de stand bij "jouw" poll was om 14:19 2050 voor GW bij een totaal van 2890
Inmiddels bedraagt dat (16:40) 2080 voor GW bij een totaal van 3936. Van de laatste stemmers dus ruim 65% voor je grote idool en in totaal 52,8%
Alleen, jammer voor jou, het zegt dus helemaal niks, nada, noppes.
Als je nog wat bekenden belt en hen oproept de poll in te vullen, kom je misschien wel op 80%. Is ja avond weer goed, toch.....niet dan? -
@81
Volgaarne gedaan. Ik ben altijd blij wanneer ik iemand een lichtpuntje in het sombere bestaan kan verschaffen. -
@84 .
U leest en wilt alleen uw eigen waarheid lezen.
Dat mag natuurlijk, maar de rekening krijgen wij met zijn allen gepresenteert.
Voor een sociaal zeker stelsel wil ik iets bijdragen.
Voor rascisten die wederom het arische Volk incluis de Joden wil laten floreren heb ik niets over. Mocht Wilders in de regering plaatsnemen wordt ik een antie Wildersfan.
Probeer hem zo goed als mogelijk onderuit te halen met argumenten. -
@85 2890 moet zijn 3890!!
excuus -
@75 When i,m 64.
Als jij vindt dat je speciale gaven hebt, is dat al een mooi begin.
Nu andere mensen nog overtuigen , dat gaat voor jou heel moeilijk worden.
Discussie hierover zal met jou ook niet kunnen, wat je mening ( over jezelf nog wel) is al gevormd
Je lijkt Cohen wel!!!!
Dream on loser -
@89
Begrijpend lezen is moeilijk, nietwaar beste Jan. En wanneer je nu ook nog even de woorden ironie en sarcasme opzoekt, kunnen we misschien verder praten.
Het valt me overigens wel op dat je alleen met etiketjes zwaait maar geen enkele inhoudelijke reactie hebt. Of heb je ook meegedaan met het Barend en Van Dorp spelletje. Laat me raden, dan speelde jij Kokki. Oh neee..... dat was een ander duo.
En om het over het overtuigen van andere mensen te hebben. It takes two to tango.
Ik hoop dat je het ook nog haalt tot mijn post @85. Ben zeer benieuwd naar je inhoudelijke reactie. Voorzichtig hoor, pas op voor teveel inspanning. -
@91
Flame jij er maar lekker op los, trolletje. Deze 'eenling' staat achter de grootste partij in de peilingen. Kennelijk zijn er heel veel van die 'eenlingen'.
@92
Niemand anders dan Wilders zelf is verantwoordelijk voor zijn keuzes, woorden en daden. Wilders mag dan een grote kleuter zijn, hij is meerderjarig. -
@86.
"Volgaarne gedaan. Ik ben altijd blij wanneer ik iemand een lichtpuntje in het sombere bestaan kan verschaffen"
lk ben ook zeer dankbaar ,maar tevens ook verdrietig dat ik jouw niet kan helpen. -
@93
Dat u achter de grootste partij in de peilingen staat en (oké) geen eenling,vind ik wel dat bob houghton iets heel interressants naar voren brengt.
Waarom zijn veel mensen het met hem eens,buiten die hoofddoeken toestand.
Als u het mij vraagt,denk ik dat de prioriteiten niet bij de eigen bevolking(iedereen) lag,maar elders.Als er niet naar mensen wordt geluistert en ze hierdoor ook nog in knip worden geraakt moet je niet gek staan te kijken dat ze overstappen. Het allermooiste vind ik wel om dan het antwoord hierop te gaan verketteren terwijl zij zelf de zaaiers zijn. -
@95
"Waarom zijn veel mensen het met hem eens,buiten die hoofddoeken toestand. "
Dat is een te oppervlakkige uitspraak. Ik denk dat je niet kunt zeggen dat alle ( aan- en weer afhakende) PVV-kiezers als een homogene groep het met 1 idee eens zijn. Wilders, Verdonk en Fortuyn trokken om meerdere redenen tijdelijk bepaalde kiezers. De een wordt aangetrokken door de grove, directe (Jip-enJanneke-)taal. De ander door het afgeven op 'Den Haag'. Weer een ander gelooft misschien echt dat de zich altijd als 'redder van de burger' opwerpende populist hun wereld gaat redden. Sommigen zullen zich aangesproken voelen op gevoelens van nationalisme, of door de belofte dat ze minder belasting zullen gaan betalen, of dat 'tuig en criminelen' van de straat worden verwijderd. Of geloven de angst- en doembeelden over 'tsunami's' van kwaadaardige moslims e.d. Het enige dat al die mensen gemeen hebben, is dat ze - al dan niet geheel bewust - een discriminerende populist en racist steunen met een agenda die vooral de belangen van Israëlische en bepaalde Amerikaanse haviken dient. -
@95
Je doet net alsof Wilders een willoze pop is die geen verantwoordelijkheid hoeft te nemen voor wat hij doet en zegt. Hij is verantwoordelijk. Als hij inderdaad een van buitenaf bestuurde pop is, is dat alleen maar een reden te meer hem af te wijzen. -
@97
" Als hij inderdaad een van buitenaf bestuurde pop is, is dat alleen maar een reden te meer hem af te wijzen".
Ja als!! Dat is natuurlijk geen feit,maar speculeren en dus vooralsnog, voor mij, geen reden hem af te wijzen.
Er zullen ook mensen zijn die het met hem eens zijn om de punten die u noemt,maar de meeste voelen zich zwaar bestolen door het beleid van die knakkers in Den Haag. De laatste paar jaar komt het boven borrelen,omdat juist uw partij de eigen bevolking discrimineert.Dit is des te duidelijker geworden omdat ze nu in het kabinet zaten en zich niet konden verschuilen. Dat is een feit,of volgens u niet? -
@98
"Ja als!! Dat is natuurlijk geen feit,maar speculeren en dus vooralsnog, voor mij, geen reden hem af te wijzen. "
Als hij geen willoze pop is, is hij dus bewust en opzettelijk een foute man. Dat was al een formidabel goede reden hem af te wijzen.
"De laatste paar jaar komt het boven borrelen,omdat juist uw partij de eigen bevolking discrimineert.Dit is des te duidelijker geworden omdat ze nu in het kabinet zaten en zich niet konden verschuilen. Dat is een feit,of volgens u niet?"
Waar heb je het in godsnaam over? Welk 'feit'? Zoals zo vaak, je verkoopt lariekoek. -
@99
Oh!! Zeer teentje? Mag hier niet over gesproken worden? Wordt de nieuwkomer niet bevoordeeld dan? Moeten mensen niet jaren langer wachten op een woning,dan de instromer.Moet ik soms nog meer positive discriminatie punten opnoemen die u partij voorstaat? Of noemt u dit geen discriminatie.Over fout gesproken!! Toevallig zie ik ook de mindere punten bij Wilders,maar u bent een blinde kip!!! -
Ik wil zelfs nog verder gaan.Als er geen PvdA was geweest(wel met hulp) hadden we ook nooit van Fortuin of Wilders gehoord.
-
@100
"Oh!! Zeer teentje? Mag hier niet over gesproken worden?"
Ik wist niet waar je op doelde, daarom vroeg ik er naar. Typerend dat jij onmiddelijk daar je eigen draai aan geeft. Nu pas weet ik waar jij op doelde. Je hebt het over 'positieve discriminatie' van mensen in situaties waar er sprake is van een acuut probleem (in geval van asielzoekers die niks hebben en gevlucht zijn) of om het evenwichtiger maken van personeelsbeleid tav groepen die ondervertegenwoordigd zijn in bepaalde overheidsorganen of bedrijven (zoals vrouwen of allochtonen bij de politie bijvoorbeeld). Dat zijn sowieso twee verschillende kwesties (asielzoekergezinnen die huisvesting moeten hebben enerzijds en het emancipatie- en diversiteitsbeleid anderzijds). Ik ben het echter niet eens met dat je dat dan uitlegt als 'negatieve discriminatie' van de 'eigen bevolking'. De term 'eigen bevolking' is niet alleen een raar soort Blut und Boden-nationalisme/racisme/chauvinisme (kies zelf maar), maar ook feitelijk in veel gevallen domweg onjuist: vrouwen en allochtonen maken gewoon deel uit van de Nederlandse bevolking.
@101
Dat is 1) pure en onzinnige 'als dan'-speculatie, 2) een ontkenning van dat de PvdA gewoon bestaat uit en democratisch gekozen is door de Nederlandse bevolking en 3) een enorm staaltje geschiedvervalsing, c.q. écht blinde kippenpraat, aangezien het CDA en de VVD het meest en het vaakst geregeerd hebben en deze regeringen allemaal met het bedrijfsleven en de vakbonden hebben meegewerkt aan het binnenhalen van mensen uit het buitenland. Je hebt je teveel laten indoctrineren door de populistische verkiezingsretoriek van rechtse politici die een handje er van hebben zondebokken aan te wijzen. -
@101
Hahaha!! Grappig,natuurlijk weet ik wie het meest heeft geregeerd en natuurlijk weet ik dat mensen werden binnen gehaald,dankzij internet,maar over deze mensen heb ik het niet,dit zijn voor mij gewoon Nederlanders en er is niks mis met deze mensen vind ik en ook deze mensen zijn de dupe van de tweespalt die er nu heerst.DUIDELIJK!!!! Het is die flut partij en figuren zoals u die de zaaiers zijn van het ongenoegen die er nu heerst.U en uw verkwansel partij en niemand anders zijn de mondsnoeders van kritische geluiden over misstanden.Door u en uw graaipartij werden de kriticasters als rasist weggezet.U en de uwe weten wat goed is voor de bevolking,maar niet heus.Het enigste wat ik kan bedenken waar u en de uwe goed in zijn,is de bevolking uitpersen.Zelfs de Turken zijn hier al van doordrongen.als ik naar die deelraad in Rotterdam kijk.
Ik moet er weer vandoor.Tot weder!! -
Over paar dagen herdenken we de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog.
Ondertussen is een kleine Hitler opgestaan en stevenen we hard af op een ethnische zuivering.
Nee, "wir haben es nicht gewusst"...kunnen we dan over vijf jaar tegen elkaar zeggen als we gezamelijk op de Dam staan op 4 mei. -
Kom op hoor, met je onzin!!
Denk je nu heus met dat slappe aftreksel van de PvdA indruk te maken?
Kom is met iets van jezelf en niet met een afgekloven botje.
Stijgers in Algemeen
Dode man gevonden in Geleen
De politie heeft zaterdagavond rond elf uur...
3 uur 15 minuten geleden door lunarvr
Tegenlicht: Groen Goud
Al meer dan 15 jaar is de cameraman en...
4 uur 20 minuten geleden door Branislav
'De burger heeft gelijk, tenzij hij het...
Heeft de burger gelijk? Pieter Winsemius...
4 uur 26 minuten geleden door Moskowfiets
32 kinderen omgekomen bij bloedbad Syrië
Een enorm bloedbad in de Syrische stad...
6 uur 26 minuten geleden door Nieuwsview
Onderzoek naar Sharia4Holland
Het Openbaar Ministerie en de politie gaan...
7 uur 41 minuten geleden door ilsebeenhakker
Best gewaardeerd
Amerikaanse soldaten van Irak/Afghanistan...
Het word serieus, er vind een ware...
3 dagen geleden door hotwing
Man wil drenkeling redden en verdrinkt zelf
Een man die in Rotterdam een kind uit het...
2 dagen geleden door 101st airborne
Politie schiet op ambulance-bedreiger
Een politieagent heeft woensdagavond laat...
3 dagen geleden door Whatever789
'Marokkaanse vrouw, wrik je los uit de...
De sociale controle die de Marokkaanse...
15 uur 9 minuten geleden door Moskowfiets
16-jarige mishandeld door groep
De groep jongens met een mediterraans...
6 dagen geleden door smeerworst

