Iedere Nederlander zou DNA moeten afstaan voor een landelijke databank.
Sorteer op:
-
de goede burger doet dit wel, de criminelen niet
dus als er een misdrijf gepleegd wordt gaan de daders vrijuit en de worden er onschuldige opgesloten
ps. privacy is een groot goed welke hierdoor vernietigd wordt -
2024 november 2011 15:52 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@202
Tjee die side zijn werkelijk alle complotten bij elkaar......
Doe een topic op NUJIJ ...... dan kunnen we ze 1 voor 1 doornemen
en voor deze dame graag in het Nederlands...... vind ik toch het
gemakkelijkst......
En waarom mag jij geen topic plaatsen?
Deze dame doet dit wel vaker hoor...... no problemo.....
mvg
een dame -
@200
Je ruikt weer lekker fris ;-))) -
Ik ga helemaal nix afstaan, wat zijn dit voor nazi praktijken?
-
2064 november 2011 16:02 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
ik ben geen crimineel maar dit doe ik dus echt niet, weer een nieuwe manier om omgekeerde bewijslast in m'n strot te duwen en ik ben er nu echt wel klaar mee, ik vond het altijd fijn dat ik hier geboren ben, een goed leven mocht hebben, maar ik ben geen stuk vee, ik betaal netjes de belasting, ik gedraag me, en probeer zo goed mogelijk rekening te houden met m'n omgeving, dat moet genoeg zijn........maar blijkbaar is dat niet genoeg meer, alles willen ze van je weten.
het begon bij mij al te broeien toen de vingerafdruk in je id moest....die krijgen ze dus ook niet.
zoiets als dit pik ik niet, ik ben van mening dat de boel echt aan het doorslaan is, sinds wanneer wordt iedereen als potentieel crimineel gezien? blijkbaar zijn we dat al, dat zie je aan de zoveelste privacyschending in dit land,
en als dit ooit werkelijkheid wordt, mag ik blij zijn dat ik geen kinderen op deze wereld heb gezet, en sorry voor m'n taalghebruik, maar gatverdamme wat een klotezooi is dit aan het worden -
Ik ben van mening dat beroepsblinden als Mellink in psychiatrische behandeling horen. Het zijn dit soort enge schrijftafel grijze muisjes sie ooit een humane catastrophe veroorzaakten.
-
@206
Elke week . oef............. ik dacht aan elke dag ;-)) -
Ranzige Big Brother praktijken die thuis horen in fascistische regimes en niet in democratiën.
NWO complotters beginnen steeds meer gelijk te krijgen. -
ze waren ook al fout in de oorlog
-
Het is het meest belachelijke voorstel dat ik ooit gelezen heb. DNA kan misbruikt worden, zeker ook als je iemand iets in de schoenen wil schuiven. Dat heb je ook met die Amerikaanse meid in Italie gezien die daar zgn schuldig was vanwege het slordige omgaan met 'bewijs'. Er is geen reden voor. Alleen misschien mbt geweldadige criminelen.
-
Ach, als we het nou allemaal niet doen, dan gebeurt het niet.
-
@213 Was het maar zo simpel, je hebt altijd gezagsgetrouwen die het doen...
-
Dat zal dan wel gevangenis worden voor mij .......... want dit gebeurt niet op vrijwillige basis .Nooit
En om dit standpunt te hebben is het niet nodig crimineel te zijn . -
Het enige wat ze van mij kunnen krijgen is mijn anti PVV gen.
-
Hallo idioten...
het opslaan van alle vingerafdrukken in een centrale database is al niet toegestaan...
laat staan dat dit zou kunnen / mogen -
ammenooitniet
Toen in de jaren 70 werd gezegd dat een identificatieplicht wel eens doorgevoerd zou kunnen worden lachte iedereen je recht in je bek uit,
Dat zou NOOIT kunnen in een vrij en liberaal land al Nederland
Toen in de jaren 80 werd beweerd dat preventief fouilleren in grote steden doorgevoerd zou worden keken sommigen je aan alsof je gek was.
Dat kon NOOIT in Nederland want je was als burger toch altijd onschuldig tenzij bewezen schuldig en er moest dan wel een erg grondige reden zijn om je te fouilleren.. toch?
Toen de verplichte vingerafdruk op je paspoort werd doorgevoerd keek men al niet eens zo gek meer op.
Nu willen ze je DNA verplicht opslaan, en de murwe Nederlander zal er lijdzaam aan meewerken want teveel, veel te veel, burgers zijn blind en doof geworden, te veel halen de schouders op en zeggen "ach.. als je niets te verbergen hebt.." en sjokken zuchtend door naar 9-5 job.
Dan zijn er mensen in dit draadje die riepen "Nederland>politiestaat."
Nee, zo ver is het nog niet, maar als we de ogen blijven sluiten voor deze hele erge foute trend van onze conservatieve en christelijke bewindvoerders dan zal dat niet zo lang meer duren. -
#217
Hallo idioot,
Hoe komt het dan dat mijn afdrukken een half jaar geleden verplicht zijn opgeslagen bij het halen van een nieuw paspoort en NOG STEEDS NIET vernietigd zijn?
Ook al zou dat wel gebeurt zijn volgens meneer Kamp? -
Artikel uit de telegraaf....
Ik denk er niet aan mijn dna beschikbaar te maken voor de stasi. Plots blijkt dat ik een aanleg voor een erfelijke aandoening heb. En de behandeling is kostbaar. Van de VVD krijg ik van te voren te horen hoeveel het kost. En dan moet ik niet alleen meer premie gaan betalen maar me ook gaan afvragen of ik die behandeling nog wel "waard" ben. Bijvoorbeeld wanneer ik oud ben.
Wanneer worden deze nazi praktijken een halt toegeroepen?.
Oh ja, het ging om criminelen pakken.
Nou, wie dat gelooft is nog niet wakker geworden in sesamstraat. Nee, die gelooft nog in rechts repressief geleuter. -
No problemo, maar geen chip in de hersens, graag.
-
Idioot idee.
Alleen de aanwezigheid van DNA is nooit een voldoende bewijs.
En alleen de afwezigheid van DNA is geen bewijs van onschuld.
Heel stom dit. -
En dan geeft iedereen DNA af, en dan kunnen er geen fouten ontstaan? en kan er niet mee gesjoemeld worden?
Dan heb je dus de illegalen, waarvan de DNA niet bekend is, wanneer men criminaliteit uit wil bannen kan je beter de volgende richtlijnen aan nemen:
Religie wordt overal geschrapt, het recht tot onderdrukken kan je daarmee uitbannen.
Iedereen die te veel graait in de maatschappij kan je geld afnemen, en daarvan arme behoeftigen mee aan eten helpen.
Op scholen leren de kinderen geen spreekwoorden meer zoals, de 1 zijn dood is de ander zijn brood, en eerlijk wordt je niet rijk en dat soort lettercombinaties.
Men leert de kinderen op school respect hebben voor mens en dier ipv altijd de beste te moeten zijn en vooral hoog te moeten scoren.
Daarna kan de waarheid in gaan treden en kunnen we god allah duivel of welke afgoderij dan ook vergeten en eens naar ons zelf gaan kijken.
En als we zover zijn, give me a call, aangezien het dan tijd is voor het individueel benaderen van de mens.
Niemand is hetzelfde, en daarom moet je niet dezelfde fout gaan maken zoals religie in het verleden deed, die hebben namelijk er voor gezorgt dat er een onder en bovenwereld is, met hun god en duivel, goed en kwaad structuur van denken.
En als mensen dan toch een fout maken gaan we ze niet straffen, maar vertellen hoe het goed kan. -
Ik dacht het even niet, we worden godverdomme de laatste jaren steeds meer als potentiële criminelen gezien in plaats van burgers.
-
Want we hebben gezien ook hoe een individu als joran van der sloot, die eigenlijk in zijn vorm helemaal niet ze verwend had moeten worden op een manier dat hem in zijn omgeving verteld werd hoe alle weten in elkaar zitten en hoe die te omzeilen in dat advocatengezin.
kortom, individueel kijken naar welke capaciteiten welk individu bezit.
Die kant moeten we op, anders weet ik 100% zeker dat er weer een oorlog aankomt die veel mensen wegwiped van deze planeet omdat dat dan het enige is wat ze hebben geleerd in het verleden.
Elkaar kapot concureren, dat is niet gezond, dat is ook een oorlog opzich, om werk en geld dan wel te verstaan. -
WAnt waarom wou zalm in paars 2 dat alles elkaar ging beconcureren?
Alles wed er goedkoper van?
Nee natuurlijk niet, mensen worden er gemener van, als je je afvraagt waarom alles verhard, dat is een onderdeel ervan. -
Als we dan toch al bezig zijn waarom niet meteen een chip laten inplanteren??
Ik denk toch dat ik mijn beurt oversla!!!
Wat zijn dat voor New World Order praktijken? Verzinnen ze dat ook allemaal op Bilderberg conferenties? Waar ook "onze" koninging te gast is.
Doe maar niet zou ik zo zeggen!! -
criminaliteit los je hier ook niet mee op, omdat de bron niet wordt aangepakt, het is en blijft dweilen achter de lekkende auto aan.
-
@227 Ik betwijfel dat een politieman op zo'n conferentie komt. Dat is net zo iets als een tokkie op de miljonairsbeurs uitnodigen.
-
Volledig mee eens. Plus een tatoeage met BSN op de arm.
Gestreepte kleding verplicht. De kosten hiervan laten betalen door de burger.
ID-kaart kan dan afgeschaft worden. -
@230 Je vergeet de meldplicht van om de seconde, een omgangs- en straatverbod met mensen in bestuursfuncties en de doodstraf op het verlaten van het werkkamp.
-
Direct invoeren! Het helpt zoeken in de juiste richting. Ik ben voor inzet van technologie, zeker als het om misdaad gaat. Je kunt natuurlijk nooit schuldig bevonden worden als je eigen DNA niet matched met gesjoemelde databank gegevens, dus daarover geen zorgen.
-
De Telegraaf heeft na ruim 65 jaar nog steeds niets geleerd en is nog steeds de spreekbuis van fout Nederland.
-
Niemand is erger gevangen dan zij die onterecht denken vrij te zijn.
-
Nou een keer iets waar we met zijn allen kort over kunnen zijn, toch:
'DNA alle burgers vastleggen' Mooi niet! -
2364 november 2011 18:01 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
de grootste problemen ontstaan door de beste bedoelingen
-
@231 En natuurlijk een dagelijkse verplichte portie propaganda om de eeuwig durende oorlog om de grondstoffen als een strijd van goed tegen kwaad te etaleren
-
2394 november 2011 18:28 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Ik ben hier per definitie op tegen; het bijhouden van iemands ras enof geloof word door iedereen als NSB-achtige praktijken bestempeld.... maar het bijhouden van dna, waaruit je kan opmaken wat iemands afkomst is; welke eventuele defecten iemand heeft, welke afwijkingen iemand heeft. En dit mag dan wel? Sorry hoor... maar ik vind deze vergaande vorm van registratie veeeeeel te ver gaan, en niet kunnen....
@201 Dit heeft dus niets met crimineel zijn te maken; dit heeft er puur mee te maken dat mijn DNA van mij is; en dat hoeft niemand ergens op te slaan. Zeker niet in deze tijden waarin alle systemen op waardeloos beveiligde manieren aan elkaar verbonden worden. Wie verteld mij dat het beheer van deze database nog steeds in het beheer is van Nederland? Kans is erg groot dat dit natuurlijk net als met onze ICT data opslag ergens in Luxemburg staat.
Wie zegt mij dat dit systeem niet verbonden zal gaan worden met een ander systeem wat ons door de strot gedrukt is; Electronisch Patienten Dosier, een systeem waartoe zorgverzekeraars (zij het via een achterdeur) toegang tot hebben. En dan zou ik plots geen levensverzekering mogen/kunnen nemen omdat ik een gen/chromosoom heb die afwijkt van gemiddeld.
Nee.... het kut smoesje wat je al jaren hoort over dat alleen criminelen iets te verbergen hebben en dat als je dus tegen een centrale opslag bent van DNA gegevens, Vingerafdrukken etc je dan per definitie een crimineel bent... Echt bullshit gewoon. Ik ben geen crimineel; maar je hoeft ook niet te weten wat mijn afwijkingen of juist verrijkingen zijn. -
Kijk dit maakt het valselijk beschuldigen een stuk makkelijker.
Verzamel wat DNA van iemand, huidschilfers, haren uit een borstel, etc., laat dat op de plaats delict achter en zorg dat jezelf geen DNA van jezelf achterlaat.
[SARCASM]
Wat een beter systeem is iedereen gelijk bij geboorte chippen en overal in Nederland detectie poortjes, weet "Big Brother" altijd waar je bent en met wie.
Maakt toch niet uit want je hebt toch niets te verbergen.
[/SARCASM] -
DNA en vingerafdrukken inleveren, chip implanteren en BSN op onderarm .
Avondklok van 8 uur 's avonds tot 6 uur 's morgens.
Volksradio en tv met 1 zender.
Allemaal op rantsoen, eten uit de gaarkeuken, drinken uit de sloot.
Geen geld meer nodig.
Hoe lang zou het duren voor de Russen weer een muur gaan bouwen om e vluchtelingen uit het Westen te stoppen???
Wat een stel criminele naaiers zitten er tioh in Den Haag en Brussel... -
mensen die zeggen alles voor uw veiligheid moet je niet vertrouwen!!
-
2444 november 2011 19:05 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Ik ben niet van plan om een misdaad te gaan plegen, dus mijn DNA hoeven ze niet te hebben. Scheelt ruimte in het data bestand en het zoeken van de juiste match ;)
-
2464 november 2011 19:12 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Nu nog een RIFD-chip inbrengen gekoppeld aan
DNA-profiel en bankrekeningnummer,
en dan zitten we met huid en haar in de Matrix. -
2484 november 2011 19:15 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
half minuutje en je ziet wat al eeuwenlang hun doel is........
http://www.youtube.com/watch?v=Rc7i0wCFf8g -
De eerste de beste die mij daartoe wil dwingen kan het krijgen... In de vorm van een grote fluim in zijn gezicht! Zijn ze nou helemaal gek geworden?!?
-
2514 november 2011 19:23 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Zolang de grenzen niet potdicht zitten gaat dit de criminaliteit niet oplossen.
Wel zijn er grote risico's mee gemoeid en bovendien zal dit de bewijskracht van DNA materiaal op een plaats-delict verkleinen. -
Laten we beginnen met Beatrix en haar kornuiten.
Hebben we dat vast gehad ! -
2544 november 2011 19:36 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@254 Wat heeft deze reactie met dit onderwerp te maken?
-
ik doe daar niet aan mee.
-
O wat is nujij toch een voortreffelijk medium voor jullie proefballontjes.. Een perfecte graadmeter voor "Problem Reaction Solution"..
Je bent slim - maar wij zijn met vele..die wakker worden!
Goedemorgen, nieuwe wereld :) -
2584 november 2011 19:52 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Nee, nee, nee en nog eens NEE!!
De overheid krijgt wat mij betreft pas DNA van mij als ik serieus verdacht wordt van een zeer ernstig strafbaar feit (en die kans schat ik gelukkig niet zo hoog in). In alle andere gevallen kunnen ze het schudden...
Bovendien ligt het gevaar van misbruik (op alle reeds denkbare en nog niet denkbare manieren) te erg voor de hand..
(Ben overigens net zo tegen het opnemen van de vingerafdrukken in het paspoort..)
De regels anno nu (strafrecht):
http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publi... (2011)
Lees ook dit:
http://www.dnasporen.nl/docs/literatuur/artikel... (2003)
http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/nieuws/archief/a... (2004)
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-314... (2008) -
Ben nu ff platzak hoor, ik heb net mijn DNA afgestaan, aan mijn vrouw
-
De EU is een gekkenhuis en op dit draadje zit het bestuur.
-
'DNA alle burgers vastleggen'
Ben benieuwd of degene die mijn DNA wil op dezelfde manier piept met een mes op z'n keel. Of is een openbare lynchpartij misschien toch het beste voorbeeld? -
2634 november 2011 20:05 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Ben net naar de wc geweest. Ze mogen die berg stront van mij hebben.
-
Van PNAC (Project for the new American century):
... advanced forms of biological warfare that can "target" specific genotypes may transform biological warfare from the realm of terror to a politically useful tool."
Dit is een van de dingen die men met onze DNA graag wil doen: tegen ons gebruiken. -
2664 november 2011 20:17 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Pas als Beatrix ook haar dna afstaat.
Kunnen we meteen checken of ze recht heeft op troonopvolging. -
@221,
Heb jij hersenen dan?
OT:
DNA afstaan dor veroordeelden is geen probleem. Die hebben met hun gedrag immers hun rechten verspild.
Maar een gewone burger? Fijn land is dit toch...betalen, betalen en nog eens betalen..."Enne, je bent een potentiële crimineel, hoor! Niet vergeten, melkkoeje van me!"
Pffffffffff -
Als je dit topic als maatstaf neemt is het misschien wel een goed idee. Gelukkig blijkt de gemiddelde Nederlander minder gek. Ik heb al veel meegemaakt maar de panische onzin die hier ten toon gesteld word is ziek.
-
@269 Panische onzin?
Moet je eens kijken hoeveel (strafrecht)advocaten vrijwillig hun DNA zullen afstaan.. Denk dat dat je nog tegen zal vallen hoor ;-) -
#269
Hoe zou jij het vinden als jouw dna commercieel wordt uitgebuit, doordat men een economisch profiel ervan heeft gemaakt doordat bepaalde wetten zijn aangepast.
Ze weten de "fouten" in je dna, welke ziekte je mogelijk kan krijgen, hierdoor ga jij extra voor allerlei voorzieningen betalen waar jij mogelijk aanspraak op zal gaan maken.
Je zal moeten betalen omdat het wettelijk verplicht is om voor deze voorzieningen te betalen.
Economisch gezien zit jij hierdoor redelijk aan de grond, echter net niet genoeg om de pijp aan Maarten te geven.
Het is zomaar een zieke gedachte, neem mij niet kwalijk. -
2724 november 2011 20:48 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
2734 november 2011 20:56 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
2744 november 2011 20:58 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@272, @273.. Wat een inhoudelijkheid, ik neem mijn hoed voor u af!!!
-
2764 november 2011 21:03 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@269 Is niks verandert sinds vanmorgen,Klaas.
Misschien zelfs nog erger geworden,.-)) -
@276 Waarom zou je er sowieso posten dan?
-
DNA vastleggen betekent .... hogere ziektekosten premie, geen hypotheek meer krijgen, geen baan etc etc.
Dit breekt alle vertrouwen !!! -
@276
Er is een verschil tussen paranoia en gezond verstand gebruiken, zelf nadenken ipv alles te geloven wat je voorgekauwd krijgt.
Het zou fijn zijn als er een paar mensen wakker bleven ipv te slapen net als de meesten. Misschien duurt het dan iets langer voordat er duidelijk wordt wat de "gekozen" dames en heren voor ons in petto hebben. En met een beetje geluk lukt het ze niet!
Is het toeval dan dat een groot deel van de gekozen dames en heren dezelfde course volgden in de VS, International Visitor Leadership Program (IVLP)??
Oa onze oude balkenende, jaren voordat ook nog maar iemand van hem had gehoord wisten de amerikanen al dat dat een "leider" zou worden??? In hoeverre kiezen wij eigenlijk nog. Het is één groot theater!
De echte machthebbers zitten bovenaan oa in banken en niet in regeringen. Regeringsleiders zijn slechts stromannen.Zij zijn het ook die alle oorlogen sponsoren, en dan wel alle partijen in zo'n oorlog. Daar verdienen ze gewoon geld aan!
Maar goed, welterusten en fijne droompjes straks!! -
Voor wie het zelf niet wil opzoeken!! En dit is alleen een lijstje van mensen die het gemaakt hebben op dit moment tot regeringsleider. Kijk voor de gein eens naar de jaartallen? Waarzeggers zijn het daar in de VS!!??
Program Alumni
Listed below are International Visitor Leadership Program alumni who are current Chiefs of State or Heads of Government.
Africa | East Asia and the Pacific | Europe and Eurasia | South and Central Asia | Western Hemisphere
Africa
Guinea
President Alpha Condé, 1962
Kenya
President Mwai Kibaki, 1999
Mauritius
President Sir Anerood Jugnauth, 1981
Prime Minister Navinchandra Ramgoolam, 1986
Mozambique
President Armando Emílio Guebuza, 1987
Namibia
Prime Minister Nahas Gideon Angula, 1996
Togo
President Faure Essozimna Gnassingbé, 2001
Zimbabwe
Prime Minister Morgan Tsvangirai, 1989
East Asia and the Pacific
Australia
Prime Minister Julia Eileen Gillard, 2006
Governor General Quentin Alice Louise Bryce, AC, 1978
Taiwan
President Ma Ying-Jeou, 1971, 2003
Europe and Eurasia
Austria
President Heinz Fischer, 1964
Belgium
Premier Yves Leterme, 2002
Croatia
President Ivo Josipovic, 2002
Czech Republic
Prime Minister Petr Necas, 1994, 1999
Denmark
Prime Minister Lars Løkke Rasmussen, 1989
Finland
President Tarja Halonen, 1983
Prime Minister Jyrki Katainen, 2003
France
President Nicolas Sarkozy, 1985
Prime Minister Francois Fillon, 1984
Georgia
President Mikheil Saakashvili, 1985
Germany
President Christian Wulff, 2000
Ireland
Prime Minister Enda Kenny, 1989
Lithuania
President Dalia Grybauskaite, 1994
Macedonia
Prime Minister Nikola Gruevski, 2000
Malta
Prime Minister Lawrence Gonzi, 1990
Montenegro
Prime Minister Igor Lukšic, 1999
Norway
Prime Minister Jens Stoltenberg, 1988
Poland
President Bronislaw Komorowski, 2006
Prime Minister Donald Tusk, 1993
Portugal
President Anibal Cavaco Silva, 1978
Slovenia
Prime Minister Borut Pahor, 1991
Sweden
Prime Minister Fredrik Reinfeldt, 2002
Turkey
President Abdullah Gul, 1995
South and Central Asia
Afghanistan
President Hamid Karzai, 1987
Bhutan
Prime Minister Lyonpo Jigme Yoser Thinley, 1987
India
President Pratibha Patil, 1968
Sri Lanka
President Mahinda Rajapakse, 1989
Western Hemisphere
Brazil
President Dilma Rousseff, 1992
Dominica
President Nicholas Joseph Orville Liverpool, 1985
Grenada
Prime Minister Tillman Thomas, 1986
Mexico
President Felipe de Jesus Calderon Hinojosa, 1992
St. Kitts/Nevis
Prime Minister Denzil Douglas, 1990
St. Lucia
Prime Minister Stephenson King, 1985
Trinidad & Tobago
President George Maxwell Richards, 1986
Prime Minister Kamla Persad-Bissessar, 1998 -
Ja toedeledokie nooit never niet ......
-
Alles wat van mijn lichaam is, blijft van mijn lichaam. Simpeler kan ik het niet maken.
Maar uiteraard ook nog iets met slechte beveiliging, kraken, corruptie, macht, minder vrijheid etc. -
handen af van mijn dna!
-
Volgende stap is aan de hand van een DNA profiel, je ziekenkoste te gaan bepalen of andere risico's. Krijgen we toch nog een samenleving met alleen maar perfecte mensen :)
-
Ik denk dat dit alle privacy voorbij gaat.
Als je in een bepaald onderzoek een oproep krijgt dit vrijwillig te doen waarbij je verzekerd krijgt dat alles vernietigd wordt kan ik me voorstellen dat vele mensen daaraan wel willen meewerken, omdat vaak bij enstige misdrijven de omgeving ook graag duidelijkheid wil.
Maar zodra dat niet vernietigd wordt, denk ik dat velen er niet meer aan meewerken, al ben je nog zo onschuldig. Want niemand kan je verzekeren dat er niks anders mee gedaan wordt in de toekomst.
Heel simpel uit DNA kunnen ze ook ziektes halen, waar je nog niks van weet maar met de tijden van nu kan het dan zomaar zijn dat je ineens geen hypotheek meer krijgt, geen ziektekostenverzekering kan afsluiten (die uitgebreider is dan de basis want die mogen ze je niet weigeren) enz.
Dus nee, al heb ik niks op mijn kerfstok (en jullie moeten mij maar vertrouwen nu op mijn mooie blauwe ogen, die misschien ook wel groen zijn ;) -
Ze weten alles van ons, behalve dit, dit is onze privacy, dus absoluut NEE.
-
@285,
Hitler's Arische droom leeft verder en Opstelten helpt graag een handje mee... -
@205 dat heb ik al moeten doen voor mijn paspoort.
Ik heb hiertegen bezwaar gemaakt maar het heeft niet gebaat.
Ondertussen moet het materiaal zijn vernietigd; dus ik ben benieuwd of dit ook daadwerkelijk is gebeurd.
Ik ben hier namelijk ook fel tegen; hoe lang nog voordat we met een chipje gaan rondlopen want dat is ook makkelijk. -
Direct opsluiten iemand met zulke ideeën
-
Even ter herinnering toen de SS-ers hier binnen vielen in WOII toen werden de namen en adressen van Joden aan de bezetter overgedragen door Nederlandse ambtenaren!
-
Ik moest voor het verkrijgen van een ID-kaart mijn vingerafdrukken laten maken. Daarbij had ik een onaangenaam gevoel, alsof ik een crimineel was.
Volgens mij glijden we steeds meer af naar een politiestaat. -
Ik stel mijn DNA nu beschikbaar, dan is de kans dat je onterecht veroordeeld wordt tenminste een stuk kleiner
-
@292,
Precies, je wordt al een crimineel behandeld...terwijl je nog zo hard werkt en belasting betaald.
En dan durven ze nog te roepen dat men meer vertrouwen in de overheid moet hebben! Ze kunnen niet eens een ICT-project fatsoenlijk afronden, maar ze willen wel je DNA hebben...
Pffff.... -
iedereen schuldig tot je onschuld bewezen is...
-
@295
Net wat ik me bedacht.
+1 -
Iedere Nederlander zou Dat Niet Accepteren
-
nee
in mijn DNA staat ook wanneer ik aan een naturlijke dood zou sterven
of ik gevoelig ben voor kanker en of ik later mischien wel extra zorg nodig zou hebben
als dat alles in 1 database zou komen dan zou het ook gemakkelijk toegankelijk worden gemaakt voor mijn zorg verzekering -
Opstelten's natte droom is het verwezenlijken van ene nazi natte droom.
Dit moet stoppen! Ik en mijn kinderen gaan niet in een totalitaire databank. Het EPD en EKD gaan daarin al veel te ver. Vingerafdruk voor een paspoort? Waar is het bewijs dat de opslag daarvan vernietigd is? Straks een iris scan bij de bakker? Je DNA en genen-profiel voor iedere verzekeraar inzichtelijk?
GATVERDAMME! Op je Stelten Opzouten! -
3005 november 2011 00:54 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Politiek, politiek .. doodziek worden we van die gasten die klauwen met geld kosten.
Dit is ook zo'n simpel probleem wat ze niet hebben opgelost.
Dit komt door de politie want die zijn bang dat ze straks geen speur werk meer hoeven te doen. Enige taak die dan overblijft voor die jongens is bonnen uitschrijven en zeggen ... "da's mijn taak niet".
Zoals laatst op tv .. een vrouw van 79, haar campingterrein, was overgenomen door een stel ierse-criminelen die geen huur meer betaalde en haar bedreigde. Die *ullo van een Burgemeester was ook op tv met de melding dat tie daar niets aan kon doen -de ullo-.
Maar vanaf morgen gewoon ff iedere DNA afstaan.
Die onzin van die privacy... die heb je allang niet meer. Je komt het land niet uit als je geen foto hebt afgegeven voor je id-kaart en et cetera.
Ook die politici hebben weer zitten *ootzakken bij wel/niet donor worden.
Gewoon iedereen standaard donor = ja mits gemeld dat je dat niet wilt.
Dit geintje heeft miljoenen gekost aan porti om iedere burger een briefje te sturen of ze wel/niet donor wilde worden. De meeste vinden het best om donor te zijn maar hadden geen zin om dat antwoord naar de brievenbus te brengen.
En zo gaat het maar door in Dhaag. Stelletje niet capabele overleg figuren. Als je na 4jaar gaat vragen wat ze nog kunnen herinneren ... dan kunnen ze alleen nog herinneren al die recessen/vakanties die ze hebben genoten en leuk uit eten.
Natuurlijk zijn er wel een paar die inzet tonen, vooral in het 1e jaar, maar daarna hebben ze wel door dat het allemaal zinloos is. -
Belachelijk idee.
Ik ben geen concentratie kamp bewoner.
Ik ben een vrije burger, en heb niets misdaan.
Waarom moet ik bewijzen dat ik niets misdaan heb?
Waar hebben we een aanklager voor? Een O.M.?
De omgekeerde wereld. -
zo'n vaag idee als rouvoet en zijn schaamhaar idee ...
neen waarom, heb nog nooit iemand mis gedaan en zal dat ook niet doen, de enige die ik veel mis doe, ben ik zelf eigenlijk ...
maar ja dat heb ik toch aan mij zelf te wijten ... -
Het was voor de nazi's anders wel makkelijk dat alle joden hier al geregistreed stonden. Komt nooit in verkeerde handen. Beloofd is beloofd. Zal t ff aan Jolande vragen of het dan goed is.
-
Zijn ze helemaal belatafeld? Ik heb nog nooit iemand iets gedaan, of enige schade berokkend. Dat kan ik van de overheid niet zeggen.
No way, dat zo'n schending van de privacy door mag gaan.
Straks kunnen gezondheidsverzekeringen eens kijken, welke erfelijk ziekten er in je familie voorkomen, en je daarop uitsluiten.
Om over het argument van @304 maar te zwijgen.
Big brother is watching us. -
@305 belatafeld,:-)
Is al zo lang geleden dat ik dat gehoord of gelezen heb dat ik moest goegelen om te zien wat het betekend.
Zo houdt Mac een van Kaas op de hoogte,:-))
Dank je,Macschattebout,;-)
XXX -
@306 van Kaas, ja, welk 1 heerlijk woord, hè. Ik ben van het terughalen van oude mooie woorden; als daar is belatafeld. Tot mijn grote vreugde hoorde ik Plasterk het laatst ook gebruiken in de kamer.
Graag gedaan, lieverd!! ,;-))
XXX -
@307 Als je bedenkt dat er genoeg mensen zijn die Nederlands saai en niet bloemig vinden is dat hard nodig.
Alhoewel Bargoens op zich geen taal, maar er wel een deel van is.
Even een vraagje,lieve Mac,ben je in je vrije tijd veel onder de boeven?
;-))) -
zucht...
liever niet. Niet dat ik dan gepakt wordt voor iets. Dan moet ik wel wat gedaan hebben. Maar de staat gaat al lukraak met onze gegevens om, strooit ze knullig neer alsof ze sinterklaas zijn, en verwacht dan het vertrouwen van de burgers? Van mij niet, helaas. Ze kunnen de pot op. Ik vind dit een serieuze schending van het recht op privacy. Ik wil niet dat iedereen kan zien wat mij DNA is. Daarbij zou dit een enorme kostenpost zijn. -
Dat van mij krijgen ze niet.
Punt uit. -
Geen patientendossier, geen DNA.
Simpel.
Doe maar gewoon jullie werk goed. -
Opzich ben ik er op tegen, maar ben wel van mening als mensen een strafbaar feit hebben gepleegd dat ze dan wel hun dna af moeten staan om de losbandige asociale mensen sneller te kunnen pakken als het weer fout gaat...
Dus als men een gewoon modaal burger is dan zal die zich niet prijs hoeven te geven -
Een databank met DNA-gegevens van alle burgers kan om verschillende redenen een slecht idee zijn. Natuurlijk zijn er ook argumenten voor, maar:
1. Hackers kunnen de DNA-gegevens van een crimineel en die van een onschuldige burger omwisselen of op een andere manier manupileren met de DNA-gegevens van criminelen;
2. Criminelen zullen eerder geneigd zijn, DNA-materiaal van onschulidige burgers op de plaats van een delict achter te laten;
3. De kans op een match met DNA-gegevens van onschuldige burgers wordt veel groter
(Graag aanvullen) -
Lees voor 'manupileren': 'manipuleren' in @313.
-
Aanvulling:
4. Het wordt mogelijk genocide te plegen op bep. bevolkingsgroepen. Dit hoeft niet noodzakelijkerwijze door een overheid misbruikt te worden, het kan ook door een racistische organisatie gedaan worden.
Lees overigens voor 'onschulidige' : 'onschuldige' in @313. -
@288 Opstelten is een niets in dit, Trix en de Bilderberg gasten willen de voortzetting van het 3de Rijk. 1 Europa, 1 volk!
-
Als een hash van DNA-gegevens zou worden genomen, zodanig dat onmogelijk is hier gegevens zoals ras af te leiden, zou een deel van de bezwaren kunnen wegvallen. Het algoritme van de hash is dan wel cruciaal - mocht deze in de toekomst ooit gekraakt worden, is het gevaar alsnog te groot. Verder zou de hash genomen moeten worden door de burger zelf, want als de hash in een later stadium genomen wordt, kan de data ervoor al afgetapt/gestolen/etc. worden.
-
De nadelen lijken mij veel groter dan de voordelen.
-
NEE!!!
-
We zouden ook iedereen al in de gevangenis kunnen stoppen, weet je zeker dat alle huidige en toekomstige misdadigers achter de tralies zitten!
-
Stel je wordt overvallen en je slaat of steekt die overvaller neer
zonder dat er getuigen bij zijn,
dan vind ik wel dat je om gezeur te voorkomen
gewoon bij die dooie moet kunnen weglopen
thuis je handen wassen en verder gaan met je leven
zonder dat je constant over je schouder moet kijken in de vrees
dat je DNA bekend is geworden.
maar omgekeerd wanneer zo'n overvaller iemand ombrengt
zou het wel weer fijn wezen als ze hem via DNA kunnen linken aan die moord
erg dubbel dus, dan maar de goeden onder de kwaden laten lijden
en toch liever het kwaad hard aanpakken -
De Telegraaf laat ons al een beetje wennen aan dit onzalige idee van rechts!
-
Ik stem links en ben vóór! Het zou een hoop criminaliteit kunnen voorkomen en snel oplossen.
-
Never nooit. Ik ben geen stuk vee met een oormerk. laat ze doodvallen
-
Wat een fascist! Ik werk er niet aan mee! Ik vind het best dat ze DNA van veroordeelden opslaan, en dan alleen veroordeelden van zware delicten. Maar om nu iedereen als verdachte in een databank te plaatsen is wel heel erg eng. Ik denk dat ik in verzet kom als dat door gaat...
-
De KGB en Stasi kijken likkebaardend toe met deze mogelijkheden.
-
aan de ene kant zeg ik ja maar aan de andere kant nee beetje dubbel.
maar mensen die klachen dat het privacy is??? tegenwoordig heeft bijna iedereen hyves, fastbook, twitter en ga zo maar door. en als je (soms) leest wat daar geschreven wordt dan denk ik ...........pffff dat vertel je toch niet. en ook heeft bijna iedereen een mobiele telefoon, als je daar mee belt kunnen ze als ze willen ook nagaan waar je gebeld hebt -
@326 1 probleem,de KGBen de Stasi zijn er niet meer.
-
Ach dat lucht balonnetje weer.
DNA (uitgebreid) testen en veilig opslaan kost veel te veel tijd. Ben je voor 16 miljoen mensen ongeveer 30 jaar mee bezig. Over de kosten dus nog maar niet te spreken. Stemmingklopperij en paginavulling van de kwaliteitskrant de telegraaf. -
@327 Social media is een vrije keuze van elke burger, daar zit geen verplichting in. Het is al triest genoeg dat de providers en telecom bedrijven zoveel privacy schendende zaken moeten doen. De teneur is "met een kanon op een mug schieten" Alles moet wijken voor de negatieve effecten van het huidige maatschappelijk, sociale en politiek klimaat. Burgers zijn al niet gehoord bij het ontstaan en de ontwikkeling van de EU, burgers wordt ook al niets gevraagd als het gaat om privacy overschrijdende zaken zoals biomedisch paspoort, opslag van vingerafdrukken in een centrale database, opslaan van internetverkeer en loggen van telefoonverkeer, camera's op alle plekken van Nederland, anonieme verkliklijnen, OV-chipkaart, de schreeuw voor het afschaffen van contant geld en de roep voor het centraal opslaan van medische gegevens en nu ook nog het centraal opslaan van het DNA van alle burgers. Ik weet niet wat er nog vrij is in het vrije westen als we zo door gaan...
-
@330 Je hebt de vrijheid je mening te uiten zonder er voor te moeten vrezen in de bajes te komen.
-
@331 Nog wel..
-
@331 Daarbij, wat heb je aan een mening als men die toch naast zich neer legt..
-
@327
Klopt, maar op mijn Facebook kan men niet bepalen wat genetisch gezien mijn kans is op hart- en vaat ziekten, diabetes, enz...
Dat verhoogt mijn kans op een betaalbare levensverzekering...... -
@333 Zo vaak komt het ook in het dagelijks leven niet voor,mijn vrouw heeft meestal een andere mening,:-))
-
@335 Andere visie en invalshoek is vaak lastig maar soms ook wel spannend ;-))
-
ze krijgen mijn DNA niet zolang mijn hart nog klopt...
en er zijn redenen te over om dit niet te willen, daar hoef je echt geen crimineel voor te zijn. -
@335 :-D Daar heb ik ook last van.... Maar ik bedoel eigenlijk te zeggen dat ondanks dat er vaak geen maatschappelijk draagvlak is voor beleid en de publieke opinie haaks staat op dat beleid, wordt dat gewoon er doorheen gedrukt...
-
@338 Ik bedoelde in persoonlijke relaties waarin je respectvol met elkaar gaat niet in de hedendaagse politiek want daar is geen enkel respect voor de gewone mens in dit land
-
@338 Dat begrijp ik ook,:-))
Maar ondanks alle regeringen die heel stug alles doordrukken hebben we het nog helemaal zo slecht nog niet hier of in de EU.
Dat het frustratiepotentie in de bevolking steeds groter wordt is begrijpelijk en alleen maar een gevolg op een regeringsbeleid die schandalig met de burger omgaat
Maar een Europese lente zoals i.d. Arabische landen zie ik er zo snel niet aan komen omdat de meeste mensen in de EU het nog veel tegoed gaat -
@339 Goeiemorgen,Tjeempi,:-))
-
@337 Je zal je nog wonderen hoe snel ze ook dat voor elkaar krijgen.
-
@341 Goeiemiddag Kaasje! ;-))
-
Leuk idee. Zo kunnen de verzekeraars je lekker snel dumpen. (die database staat binnen de korste keren te koop)
-
eerste gedachte die in me op komt is wel wat luguber
ze kunnen me de strot opensnijden om het DNA af te nemen
behoord dit niet tot de opties ben ik ook wel bereid om uit Nederland te vertrekken en mijn paspoort in te leveren of te verbranden -
Welke geestelijk minvermogende heeft dat nou weer verzonnen!
Ik heb niets te verbergen, en van mijn DNA blijf je af! Wie dat wil hebben krijgt als antwoord NEE, ook als het door eens of andere mafketel in de regering verplicht gesteld zou worden. En JA, ik ben bereid me daar met alle mogelijke middelen zelfs geweld tegen te verzetten. -
Wanneer een politiechef met dit idee kan komen, dan vind ik het eigenlijk geen slecht idee om deze zelfde politiechef en zijn collega's (en niet te vergeten alle politici die dit soort uitspraken accepteren) preventief te laten observeren in het Pieter Baan Centrum om te onderzoeken of ze niet te labiel zijn voor hun huidige baan.
-
Waarom? Ik ben %$#@!!#*)*&%$$ geen bezit van de Nederlandse staat. Die alles overheersende staatbemoeienis moet eens gestopt worden.
-
Verrek, waarom heb ik dit artikel niet eerder gezien?
Nou ja, het idee van die politiechef dat iedere Nederlander hun DNA af moet staan, kan die mijn middelvinger wel krijgen! -
TS
Het DNA ligt al vast. Maar het hoeft wat mij betreft niet geregistreerd te worden, hoewel het vroeg of laat toch zal gebeuren. -
Het lijkt me duidelijk dat de dag dat dit wordt ingevoerd, de dag is dat ik emigreer ...
-
@349,
Deal!!! LOL!
@350,
Alleen als je de fout in gaat. Dan zou ik het wel logisch vinden dat iemand zijn DNA verplicht afstaat.
Maar laat de gewone burger, die toch al een melkkoe is, met rust... -
Dit begint fascistoide trekjes te krijgen...
-
Bea schijnt haar DNA niet te willen afstaan. Zonder haar DNA verkeren wij in onzekerheid of zij legitiem opvolger van Willem II is.
Verder is het natuurlijk een idee dat te zot voor woorden is. Politiechefs die dit verkondigen zijn wsch. van hetzelfde hout gesneden als de politie die onze bezetter zo op zijn wenken bediende in 40-45.
Effectiever ter bescherming van de samenleving, lijkt me de sterilisatie van de familie Lex Mellink, om te voorkomen dat dit unter-DNA ooit nog vermenigvuldigd wordt. -
Ben wel benieuwd hoe zo een DNA database er dan uit moet gaan zien. Net als bij de vingerafdrukken database kan dat nooit goed gaan. Bij de vingerafdruk database waren slechts 4 miljoen vingerafdrukken opgeslagen met een veel kleiner berijk alchoritme, en zelfs toen was er al een foutmarge van tussen de 20 en 80%, en dat wist de overheid heel goed. Het was immers niet voor niks dat bij afgifte van het paspoort de vingerafdruk niet gecontroleerd mocht worden.
Het DNA heeft een veel groter alchoritme nodig dan vingerafdrukken, dus dan ga je ook naar een fout marge van 40-100%. Met andere woorden, zoiets is gewoon te onbetrouwbaar voor waarheidsvinding. DNA is ook geen exacte wetenschap, maar het zijn voornamelijk politie mensen die ons willen laten geloven dat DNA onomstelijk bewijs is, en dat is een rat voor ogen draaien. -
Misschien is het beter om dat DNA verhaal nog even te verduidelijken. Er zijn labaratories die DNA onderzoeken op gen's die ons ziek maken, daar werkt men in een totaal steriele omgeving met 97% pure DNA samples waarbij is vast gesteld dat de persoon die het DNA heeft afgestaan, niks onder de leden heeft dat het onderzoek kan beinvloeden of voor misleidende resultaten kan zorgen. De werk omgeving is daar steriel om het DNA niet te verontreinigen met baceterien, virussen of het eigen DNA van de onderzoeker, omdat een dergelijke verontreiniging het DNA materiaal onbetrouwbaar en onbruikbaar maakt. Op een plaats waar een misdrijf is gepleegt is er GEEN sprake van een steriele omgeving, ook al dragen NFI medewerkers witte pakken, er zijn verschijdende onschuldige mensen met afwijkend DNA voor hun geweest voor de misdaad werd gepleegt die de DNA samples verontreinigen. Ook bacterien en virussen verontreinigen DNA samples, je kunt dat zelf ook bedenken omdat anders research labaratoria's niet steriel hoeven te zijn voor dergelijke gen onderzoeken. Maar politie en hollywood wil de mens laten geloven dat DNA het ultieme magische on omstotelijke bewijs is, terwijl dat niet het geval is. DNA op een plaats delict is een grotere ilusie dat daar iets betrouwbaars uit komt dan de vraag of ufo's bestaan. Maar de massa gelooft het, en dan moet het wel zo zijn.
-
Je strooit overal waar je komt met DNA, dus ik hoop dan niet dat je net over een plaats delict bent gelopen voordat er een misdrijf plaats vondt..... Of je een persoon als laatste een knuffel hebt gegeven en die persoon een uur later dood wordt gevonden.....
Met andere woorden DNA verteld niet wat er is gebeurt bij een misdrijf, alleen wie er in contact is geweest of in de buurt is geweest. Het kan dus eigenlijk veel meer vragen oproepen als dat het zal oplossen...... -
Als ons recht systeem geen onderdeel zou zijn van een gevaarlijke sekte was er misschien wat voor te zeggen geweest.
-
Er is een dun lijntje tussen de kosten en baten van aan de ene kant privacy en aan de andere kant veiligheid. Volgens mij gaat dit idee ver over die lijn heen en wordt de privacy onbehoorlijk geschonden voor het belang van een ''angstcultuur''.
Niets mis met veiligheid, maar er zijn grenzen waar je je aan moet houden. Met het verplicht opslaan van ieders DNA toont een land dat het ieder schrijntje respect voor haar burgers kwijt is. -
Volgens mij gebeurt dit al, al wordt het stil gehouden. Iedere baby wordt namelijk een hielprik bij afgenomen. En probeer die maar eens tegen te houden of uit de diverse bestanden te halen. Dan weet je wel in welke "vrij" land we hier leven.
Maar ik zal wel volop minnetjes krijgen, de meerderheid in NL is namelijk een stel makke lammetjes dat alles laat gebeuren.
Wordt a.u.b. wakker! -
keertje niezen in het gemeentehuis en klaar
-
'DNA alle burgers vastleggen'
Heel simplistisch redeneren weer. En wie beheert de DNA databank? Wie bepaalt wie er toegang heeft tot die gegevens?
Zolang men niet in staat is om de bedrijfsvoering bij normale banken afdoende te controleren en in toom te houden kan er geen sprake zijn van een DNA-databank. -
@40 Inderdaad
PVV geeft slechts gedoogsteun op die punten waar ze overeenstemming mee bereikt hebben met het kabinet. Er is een gedoog- en een regeerakkoord.
PVV zit dus niet in het kabinet, ze mogen slechts 'helpen' om de zaken die in een van de twee akkoorden genoemd worden erdoor te drukken. -
Ik vind het onwenselijk. Straks weet de overheid dan ook voor welke dodelijke ziekte ik aanleg heb, dat mijn kinderen onmogelijk van mij kunnen zijn en of ik slim genoeg ben politieke zin en onzin te onderscheiden.
-
'tmoetnietgekkerworden +++ @359
-
Een Duitse medewerker van een wattenstaafjes-fabriek werd enige tijd geleden nog opgepakt als vermeend serie-moordenaar.
Daarna bleek dat het aangetroffen DNA bij 10+ moorden niet van de moordplek kwam, maar van de wattenstaafjes die de polotie bij het onderzoek bebruikt. Lekker slim he. Zolang politie mensen en DNA onderzoek dit niveau hebben is elke poging tot DNA vastlegging krankzinnig.
Als ze dit niveau onstegen zijn, hebben ze hopelijk het hogere inzicht mee dat privacy de enige waarborg voor vrijheid is. Dictaturen, nazis, DAT zijn de staatsvormen waarbij privacy niet telt. Al noemen we ons nog zo hard democratie, omdat we de betekenis vergeten zijn en het zo lekker klinkt, vanaf de dag dat privacy niet meer bestaat zijn we een totalitaire staat. -
Heel makkelijk om aan iemand zijn dna te komen om die vervolgens achter te laten op de plaats van delict.
-
Mensen die totale controle willen vergeten dat zij zelf ook gecontroleerd dienen te worden alsof zij onkreukbaar zijn we kennen de voorbeelden
-
Ik weiger
-
@366 +++
-
in de middel eeuwen had je schuldig tot het tegendeel bewezen is in de loop van de eeuwen is dat veranderd in onschuldig tot het tegendeel bewezen is , hoe gaat het in de toekomst worden weer schuldig tot het tegendeel bewezen is ?
-
Nog erger dan het dragen van een davidsster !!!!!!
-
Gaan ze de DNA gebruiken om te kijken met welke Bacterieèn de mensen nog zieker kunnen maken??
Om zo de zwakke mensen uit te roeien?
Geschiedenis herhaalt zich op een vieze smerige slinkse manier.
Ik ben blij dat ondanks ik altijd grof of klare taal reageer, nou te merken is,
dat er onder ons Nederlanders die òòk WAKKERRRR ZIJN.
Dank u wel. -
En hoeveel van de mensen hier heeft een vingerafdruk afgegeven?
-
Hitler zou jaloers geweest zijn op z`on mooie database. Het is niet dat ik iets te verbergen heb, maar er zullen genoeg zieke geesten zijn die Hitlers voorbeeld zouden willen volgen.
Tevens kan de overheid geen vertrouwelijke gegevens bewaren, want zelfs mijn NAW gegevens worden aan jan en alleman ter beschikking gesteld als er maar genoeg betaald wordt. -
Het enge is dat de man bloedserieus is.
-
Vrijheid blijheid
-
Oneens.
-
GOED PLAN dit.
Als alle DNA vastligt van mannen en er wordt weer eens ergens een meisje verkracht kunnen ze aan de hand van sperma sporen snel de dader vinden.
Een verkrachter gebruikt namelijk nooit een condoom..100%..niet om te doen terwijl je slachtoffer wacht -
Daar gaat weer een stukje privacy.
Stijgers in Algemeen
Politie valt drugspanden Rotterdam-Zuid...
De politie heeft dinsdagavond invallen...
3 uur 16 minuten geleden door j0piter
Topfavoriet Zweden wint Eurovisie...
Topfavoriet Zweden heeft zaterdagavond het...
3 uur 27 minuten geleden door Nieuwsview
'De burger heeft gelijk, tenzij hij het...
Heeft de burger gelijk? Pieter Winsemius...
4 uur 29 minuten geleden door Moskowfiets
Seksueel misbruik in de kerk: De dominee...
De Vijfde Dag onderzocht het seksueel...
5 uur 57 minuten geleden door Branislav
Geniale scholier (16) lost 350 jaar oude...
Knappe scholier die natuurkundige...
6 uur 34 minuten geleden door claudys
Best gewaardeerd
Nederland blijft koploper afluisteren...
In Nederland worden elk jaar ruim 22...
3 dagen geleden door Pugovka
Kritiek rekenkamer op noodfonds ESM
De Algemene Rekenkamer heeft kritiek op de...
2 dagen geleden door turtle63
Politie schiet op ambulance-bedreiger
Een politieagent heeft woensdagavond laat...
3 dagen geleden door Whatever789
Hoe democratisch is D66 eigenlijk nog?
‘Hij heeft een stemming gekregen, daar moet...
4 dagen geleden door Moskowfiets
Israël wil 20.000 man Commandotroepen...
Ter bescherming van haar belangen in de...
6 dagen geleden door Kania

