De zware bombardementen van dinsdagochtend op de Libische hoofdstad Tripoli hebben aan negentien mensen het leven gekost. Ongeveer 150 mensen zijn gewond geraakt.
Sorteer op:
-
Weer massamoord door navo
-
40 jaar lang kadaffi klinkt ook veel beter. Maar we hebben er idd niks te zoeken.
Politieke onderdrukking door tirannen en sociale onderdrukking door religie; als ze het zat zijn ontploft het vanzelf wel... -
1@ Wat is het alternatief?
-
19 doden die ook wij op ons geweten hebben, immers wij zijn lid van de navo en doen volop mee aan deze moordenaarsacties.
-
3@ Het alternatief is er - geen oorlog voeren.
-
Verwijderd door redactie
-
Wat De navo ook doet behoort tot bevolking beschermen!!
De doden onder navo aanvallen zijn geen mensen, zo wordt het een beetje gebracht in het nieuws . Altijd tussen "....." -
Heeft iemand ooit een bombardement meegemaakt waar het dodental is "teruggelopen"?...-,) Daarbij moet niet vergeten worden dat vooral burgers omkomen, waar je niet van weet of ze aan de ene kant of aan de andere kant staan. Sterker nog , iemand die vecht in het leger van Khadaffi of met zijn vlaggetje zwaait hoeft niet per se aan zijn kant te staan. Op deze wijze bombarderen lost niets op, heeft 1 zoon en 3 kleinkinderen van Khadaffi gedood en vele onschuldige burgers. dat is ook moord!
-
Servië wil Kadaffi wel opnemen...? WTF. Dat land heeft al een reputatie op het gebied van massamoordenaars.
-
Het lijkt me niet dat Libië geografisch gezien bij het ''Midden-Oosten'' hoort, maar het zal wel weer aan mij liggen.
-
@8 Hahahaha, dat wordt misschien de oorlogsvoering van de toekomst, wanneer overpopulatie het grootste wereldprobleem is geworden. De kranten in 2054: ''....dodental neemt af na hevig bombardement, voedselschaarste dwingt regering nu tot capitulatie''
-
@3 inzet van tele marketeers en hem dood vervelen :D
-
Belachelijke club, die navo. En die Sakozy zal zich nog wel eens moeten verantwoorden, de gluiperd.
-
@2 Het is ook uit zichzelf ontploft, en toen werden de demonstranten neergeschoten, en wachtte hen volgens Khadaffi een bloedbad.
-
De NAVO moet eens stoppen met deze onzin. Ik gun het de Libische bevolking van harte om in vrijheid te leven. Maar laat die lui hun eigen problemen oplossen. Het westen en met name Amerika (want dat is de NAVO in hun ogen) is al niet populair in die contreien dus waarom zullen wij hun gaan helpen om de door hun zelf gestarte problemen op te lossen. Als het Libische volk hulp nodig heeft dan gaan ze maar maar hun moslimbroeders om hulp vragen.
-
1625 mei 2011 10:01 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@8 met 8000 vluchten waarvan 3000 tegen militaire doelen, vind ik dat het aantal doden te laag is. Het zegt mij dat ze vaker missen dan iets raken.
Of is de Nato zijn oude zooi aan het opgebruiken voor het over datum raakt?
De Nato lapt zijn eigen afspraken aan zijn laars, het zijn voor alle Libiërs terroristen. -
Beste mensen, niet de boel omdraaien :
die doden worden veroorzaakt door Khadaffi (luister eens naar de gemiddelde Libiër) en niet door de Navo ! -
Mensen beschermen?? Kom op zeg. Je doelt zeker op "olie beschermen". De NAVO heeft schijt aan die mensen. Het gaat hun puur om olie. Die mensen zijn voor hun waardeloos.
-
Vreemd dat wij westerlingen zo reageren op die doden (hoe betreurenswaardig ook) en dat de mensen in Libië deze doden op de koop toe nemen.
Zullen we ervan uitgaan dat de demonstranten in Libië wel weten wat ze doen ? -
@19 We hadden prima olie-contracten met Khadaffi, waarom zouden we die op het spel zetten door deze aanvallen, leg me dat eens uit???
-
2225 mei 2011 10:15 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Lente kriebels van de Nato!
-
Het Internationaal Strafhof blijft een wassen neus, zolang dit niet wordt erkend door de één van de grootste oorlogsmisdadigers in de wereld (de VS), en het zo nog steeds onmogelijk is om de Bush familie en viendenkring in de kraag te vatten en achter slot en grendel te gooien. Dus praat me even niet over Ghadaffi oppakken, want zo ken ik er nog wel een paar.
-
@21 Als het puur om de olie zou gaan, zouden we ons beter niet met Libië kunnen bemoeien. Khadaffi verkocht zijn olie en gas braaf aan het Westen.
-
#21
wat dacht je van de mensen(rechten) in Libië.....? -
Ik begrijp dat veel mensen de bombardementen niet steunen. Maar vraag je eens af wat het alternatief is.... Hadden we weg moeten blijven, wat was er dan gebeurd toen Gaddafi voor de poorten van Benghazi stond? Hoe vaak heeft de NAVO dingen laten gebeuren die niet door de beugel konden; Srebrenica; Rwanda; Sudan; Congo...
Ik ben blij dat we eindelijk eens een beetje op tijd hebben gereageerd (al is het nog lang niet goed genoeg in mijn mening!)....
Hadden we een grondoorlog moeten beginnen, zodat er MISSCHIEN minder burgerslachtoffers zouden vallen (wat ik eigenlijk betwijfel)? Hoe zou dat worden gezien na het debakel Afghanistan (Irak is in mijn ogen een oorlog die begonnen is om een verkeerde reden, maar in het begin een positief effect heeft gehad voor de bevolking; Saddam is afgezet, hierna begonnen de problemen doordat 'we' niet zijn weggegaan)...
Voor mij is het dus eigenlijk vrij makkelijk; de NAVO kon niet anders.... En zoals nu met Syrië en Yemen, daar kunnen we ook niet anders dan afstand houden. De wereld is het al zat en Turkije zou daar eigenlijk de fakkel moeten dragen.
Het spijt me van de burgerslachtoffers, echt waar... Maar ik zie geen andere manier. -
Dodenaantal zal verder oplopen en dan weer een nieuw bericht ???
Ziek hoor, vrije nieuwsgaring, was het altijd al....
En dan met een schuldvraagje erbij, wordt het nog ongenuanceerder. -
@21 Juist.. Wat is het voordeel van oorlog voeren in een gebied waar olie zit, waar een heerser zit die heel graag zijn olie verkoopt.... Volgens mij is het nog steeds zo dat de olieprijs oploopt wanneer er onrust is in de olieregio... Om maar niet te spreken van de extra kosten die gemaakt worden door zo'n oorlog, niet bepaald goed voor de economie. En ik ben niet echt van mening dat de olielobby zo machtig is dat het hele werelddelen kan ophitsen tot een conflict en dan de zekerheid kan veiligstellen dat ze de olie kunnen exploiteren, dat is wel een heel groot risico...
-
@18 En wie is "de gemiddelde Libiër" volgens jou? Zeker iemand van de zogenaamde "vrijheidsstrijders" hé?
-
Ze hebben bin laden gevonden, zal het dan zo moeilijk zijn om kadaffi ook op te sporen??
lijkt me toch niet. -
@27, Helemaal mee eens. Wat er na de Tweede Wereldoorlog in Srebrenica is gebeurt, is onacceptabel. Daar is de hele wereld het over eens. Nu wordt getracht datzelfde te voorkomen in Libië, en ook dat is niet goed.
Er is niemand in Libië die Kaddafi nog steunt. Alleen een paar familieleden en ingehuurde Afrikanen. Deze laffe hond moet zo snel mogelijk berecht of gedood worden. Er zal niemand zijn die erom zal rouwen. De NAVO moet opkomen voor datgene waar zij voor staan. Die laffe resoluties werken niet... Kijk naar Syrië... Helaas is actie de enige manier bij dit soort mensen. De bevolking krijgt nu in ieder geval een kans op vrijheid. -
Die Gaddafi heeft echt veel op z'n kerfstok hangen.
Al die ellende die hij op de Libiërs brengt
Onderdrukkingen, geldroof, martelingen, in zet van het leger op eigen bevolking, en nu NAVO bombardementen.
Volgens mij, mag Gaddafi die Libische bevolking niet zo. -
Soms denk wel eens: is dit nu het beste wat de mensen kunnen doen.
We hebben ons geëvalueerd van een amoebe tot een aap die goed kan denken, maar nog steeds weten we zaken niet op een fatsoenlijke manier op te lossen en blijven we maar zitten aankloten. -
Extreem hardnekkige kerel die door z'n macht de werkelijkheid compleet verloren heeft en op deze manier velen de dood in jaagt. De Libiërs kunnen nog jaren puin ruimen (letterlijk) door dit figuur.
-
@33
Gaddafi???
Maak er dan graftakkie van. -
Hier een onthullende videoreportage eergisteren van een Al Jazeera journaliste, die krijgsgevangenen van Kaddafi's leger interviewt in het door opstandelingen gecontroleerde westelijke berggebied..
http://www.youtube.com/watch?v=rnLx1lQipIg
En deze reportage staat niet op zichzelf. Vanaf het begin hoor je telkens deze geluiden van gevangene- of gevluchte Kaddafi militairen.
Ze worden een hoop geld belooft om de "ratten" en "Al qaida" te bestrijden, d.w.z. te doden en alles wat ze tijdens de strijd tegenkomen mogen ze houden en ze mogen doen met de vrouwen in opstandige gebieden wat ze willen.
Kaddafi brengt het slechtste in zijn (gehuurde) mensen naar boven. -
@kniesoor #13 "Belachelijke club, die NAVO. En die Sakozy zal zich nog wel eens moeten verantwoorden, de gluiperd."
Inderdaad! Nederland zo snel mogelijk uit deze criminele moslimrebelknuffelende organisatie!
Toen de Noord-Afrikaanse moslimrebellen in de Parijse voorsteden vochten voor meer kansen en vrijheden werden ze door Sarkozy keihard neergeslagen, hij is daardoor president geworden...maar nu steunt deze hypocriet diezelfde moslimrebellen tegen Khadaffi die Lybie al 40 jaar beschermd heeft tegen AlQaida en moslimterreur...!
En zo'n komediant en marionet maken ze president van Frankrijk..! -
@25, @26 Precies, dat is mijn punt.
@29 Inderdaad, en ik heb nog geen enkel steekhoudend argument gezien waarom het om de olie zou gaan. -
@38 Heeft Sarkozy ook met scherp geschoten op demonstranten? Wat een belachelijke en scheve vergelijking...
-
@Kariem #33 "Al die ellende die hij op de Libiërs brengt ... Volgens mij, mag Gaddafi die Libische bevolking niet zo..."
Door het gebruiken van de Libische olierijkdom in het voordeel van al haar mensen, creëerde Khadaffi een socialistisch paradijs. Er is geen werkloosheid, Libië heeft het hoogste BNP in Afrika, minder dan 5% van de bevolking is arm en het heeft minder mensen onder de armoedegrens dan bijvoorbeeld Nederland. Met uitzondering van de nomadische Bedoeïenen en Toearegstammen, bezitten de meeste Libische families een huis en een auto. Er is gratis gezondheidszorg en onderwijs en niet verrassend, Libië heeft een alfabetiseringsgraad van 82%. Vorig jaar gaf Khadaffi $ 500 aan elke man, vrouw en kind (bevolking 6,5 miljoen).
In Libie gelden deze wetten...
- Werkloosheidsuitkering per maand € 528
- verpleegkundigen 'salarissen. € 705
- * De vergoeding voor elke pasgeborene € 4935.
- * Toewijzing van Staat voor de aankoop van een huis voor de pasgetrouwden € 45.100.
* Toewijzing van Staat voor de opening van een nieuwe particuliere onderneming € 14.000.
* Belangrijke belastingen Afgeschaft
* Onderwijs en medische zorg gratis
* Onderwijs in het buitenland ten laste van de Staat
* Netwerk van winkels om voedsel te distribueren zeer goedkoop voor grote gezinnen.
* Zwaar straffen en arrestatie door de speciale politie voor het verkopen van vervallen producten.
* Sommige apotheken met gratis medicijnen
* Doodstraf voor de productie van valse medicijnen
- Appartementen gratis
- gratis elektriciteit
- Alcohol, verkoop en gebruik, verboden
- renteloze leningen voor de aankoop van een auto en hypothecaire leningen
* Makelaars verboden
* Tot 50% van de waarde van het kopen van een auto door burgers wordt betaald door de staat en voor militair personeel tot 65%
* Benzine is goedkoper dan water, 1 liter kost € 0,1 -
Er is iets meer voor nodig dan een paar bommen op afstand om Dhr Gadaffi uit het zadel te helpen.
-
Onderzoek naar oorlogsmisdaden kan nu ook de NATO includeren. Wat done wij daar kleine kinderen te doden en Tripoli te bombarderen? Dit is niet het bewaken van een no fly zone. We lijken verdorie Israël wel.
-
@Fritch #40 "Heeft Sarkozy ook met scherp geschoten op demonstranten?"
Hallo! Als ik een legertank kaap en ik rijd er mee richting Den Haag wordt ik ook afgeschoten voordat ik het Binnenhof bereik...!
En de aanleiding van de Parijsde rellen was nou juist de dood van Noord-Afrikaanse jongeren na een achtervolging door de Franse politie die met scherp schoot!
En nu mogen deze jongeren in Lybie onze dure NATO en luchtmacht (ooit bedoeld voor zelfverdediging) lenen en wat wij allemaal moeten betalen! -
@fedin #29 "Wat is het voordeel van oorlog voeren in een gebied waar olie zit, waar een heerser zit die heel graag zijn olie verkoopt...."
Het gaat dan ook niet om de olie (hoogstens als geloofwaardig alibi) maar om een zielig westers systeem en haar leiding dat zich alleen nog kan handhaven door oorlogen, geweld, terreur, drama''s, schandalen enz. uit te lokken, te verspreiden en eventueel weer te bestrijden...! Een systeem dat lijdt aan een gebrek aan realiteit en leeft van destructie en wederopbouw. -
@34 Ik heb laatst eens zitten nadenken. In de middeleeuwen was oorlog een zaak van de militaire elite; er waren in een oorlog nauwelijks burgerslachtsoffers. Sinds de Franse Revolutie is de oorlog van de staat een oorlog van de mensen geworden, omdat de mensen de staat voor hun eigen doeleinden gebruiken. En hier kan misbruik van gemaakt worden.
We denken dat we steeds beschaafder worden, maar eigenlijk valt dat best tegen. Als je ziet hoeveel burgerslachtoffer er tegenwoordig vallen... -
@45 Hm, dat zou kunnen. Maar wat jij nu zegt betekent ongeveer dat de wapenindustrie/bouwsector/voedselproducenten/goede doelen/etc. allemaal eensgezind allemaal meehelpen met oorlog maken en bestrijden, en dat dit op de een of andere manier ten goede komt aan ons, de Westerlingen.
Ik vind dit punt een beetje moeilijk om te begrijpen, maar al helemaal moeilijk om dit te accepteren. Ik zou wel graag van je willen weten of jij iets hebt gelezen of hebt gekeken waarin dit wordt uitgelegd, want ik sta wel open voor dit soort gedachten, maar dan moet het wel een beetje aannemelijk worden gemaakt voor me. Want nu is het dat simpelweg niet; niet alle westerlingen zijn inherent slecht namelijk... -
@44
Als Nederland een wrede dictatuur was en legereenheden liepen over na demonstraties waarop door de dictators veiligheidsdienst met scherp wordt geschoten op deze demonstranten,... dan heb je een betere vergelijking dan de pertinente onzin die je nu allemaal uitkraamt.
@43
Die VN-resolutie houdt alle middelen in om burgers en bewoonde gebieden te beschermen tegen Kaddafi's geweld daarop. Dus niet alleen no-fly zone.
De NAVO bombardeert slechts militaire doelen. Valt je het niet op dat het Tripoli-bewind het telkens alleen maar heeft over burgerdoden? In werkelijkheid gaat het meestal over militairen. Je moet niet alles geloven van dat bewind.
Zie bijv. die woordvoerder van het Saddam-regime destijds die allemaal leugens en onzin uitkraamde.
http://www.youtube.com/watch?v=s27Oq5ot0ZI -
@46 Je hebt gelijk, maar in het grote plaatje zie ik toch verbeteringen.
Zuid-Amerika en Oost-Azië hebben naar decennia ellende definitief de weg omhoog gevonden, en ook in Afrika gaat het, ondanks de grote ellende die er nog is, steeds beter. Een wereld zonder oorlog lijkt me (minimaal) de komende honderd jaar een utopie, maar ik zie veel meer vooruitgang dan achteruitgang -
@41
Die dump plaats je nu voor de 487e keer.
Klopt overigens niet allemaal, de officiële werkloosheidscijfers spreken over 30%, vooral onder jongeren was de werkloosheid hoog.
Maar qua middelen idd een stuk beter dan de meeste Afkrikaanse landen.
Maar voeding en gezondheidszorg zijn niet alleen bepalend voor levensgeluk.
Als je geen kritiek mag leveren op de regering op straffe van marteling en doodstraf dan ziet er iets niet goed. -
5125 mei 2011 11:56 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@47 Ga alsjeblieft niet mee in dit soort idiote complottheorieën, het is te idioot voor woorden.
-
5325 mei 2011 12:02 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@51
Yeah Gerry, dream on.
http://newlibya.com/?p=36
Mocht je nog twijfelen neem dan nog eens de stapelsdikke dossiers van Amnesty en Human Rights Watch van hoofdstuk Libië.
Hoe naïef kan men zijn. -
"NAVO helpt Khadaffi bij burgermoord" zou een mooie kop zijn geweest....
-
5625 mei 2011 12:42 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Dit is toch niet normaal meer mensen en ze gaan maar door die verrekte klote NAVO en wij steunen die gasten zoals Verhagen, Rutte, die geile Fransen ook nog zonder enige vorm va proces blijven de leiders die wij kiezen doorgaan met oorlog voeren en dat godverdomme in deze tijd, terwijl wij hier in het Westen al zovele doden, moorden en kolonisaties in het verleden op ons geweten hebben.
Leren we dan nooit van genoeg is genoeg mijnheer Obama, geile Sarko en Canon of hoe doe poppenkaster ook mag heten.
We pikken het allemaal, we doen allemaal alsof onze neus bloed en kijken de andere kant op, zo van het zal me worst wezen.
Ooit breekt de dag aan dat wij vreselijk gaan betalen, de 1e en 2e wereldoorlog hebben we al gecreeerd hier bij ons in het Westen en ik weet zeker dat de volgende catastrofe aan de poort staat te kloppen.
Het kan niet anders dat dit fout gaat endan sleuren we als vanouds de hele wereld achter ons aan mee in de verdommenis.
Stront en strontziek wordt ik van dat opgeheven Westerse morale vingertje waarvan ook Geert Wilders iedere dag misbruik van maakt. -
5825 mei 2011 12:45 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@56 Bangmakerij....
Het volk van de Arabische landen heeft het helemaal gehad met autoritaire regimes, en willen vooral 1 ding: democratie. We zouden deze roep om democratie, vlak aan onze buitengrenzen, op iedere manier moeten steunen.
Met je zwart/wit doemdenken (Khadaffi of Al Quaida) doe je geen recht aan de werkelijkheid. -
6025 mei 2011 12:46 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
6125 mei 2011 12:50 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@58,61 Gerry:
Ja, Gerry, leve de dictatuur!
Het Midden-Oosten zal nooit geschikt worden voor democratie, om jouw woorden samen te vatten.
Typisch PVV gebral. Zinloos om verder op zulke bevooroordeling in te gaan. -
6325 mei 2011 13:14 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
6425 mei 2011 13:17 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@58 Als je denkt dat de kopten niet zwaar zijn onderdrukt de afgelopen 30 jaar heb je het mis. En blijkbaar heb je ook gemist dat de tegendemonstratie tegen het geweld veel groter was dan het geweld zelf. Het is maar wat je wilt zien
@61 Ik ga de problemen binnen de Islam niet ontkennen, maar het is lastig te ontkennen dat de Arabische bevolking schreeuwt om meer democratie en vrijheid.
Verder is onze democratie zeker niet perfect, sterker nog, dat is de reden dat mijn partij is opgericht, maar onze democratie een farce noemen gaat echt veel te ver, zeker als je het in verhouding met Libië bekijkt. Mark Rutte zal niet snel sluitschutters inzetten op het Malieveld. -
@64 Er zijn per definitie geen goede dictators, omdat je geen autoritair regime kunt hebben zonder de vrijheid van het volk te beperken.
-
@66 En Khadaffi is al helemaal geen goede dictator.
-
6825 mei 2011 13:24 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@64,
Ja en dit is jouw classificatie voor een goede dictator:
http://www.youtube.com/watch?v=rxKOMKEOZR8&NR=1 -
7025 mei 2011 13:27 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
7125 mei 2011 13:35 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
7225 mei 2011 13:51 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@71 een groot verschil met een democratie zoals wij die hier kennen (wit-rusland is bijvoorbeeld een illiberale democratie, wat eignelijk neerkomt op een dictatuur) is dat je in ieder geval mag zeggen wat je wilt. en als dat kan, dan kan je ook niet benadeeld worden om je mening. Dit houdt in dat je volgers mag verzamelen zonder dat je dood wordt gemaakt of de gevangenis in gaat. Ik vind dat nogal een verschil met die 99% van dictaturen.
Ik snap dat je democratie ook niet het perfecte systeem vindt, maar je moet niet gaan overdrijven en zeggen dat het hetzelfde is als een dictatuur, want dat is gewoon onzin. -
@70 Dan toch raar dat de bevolking Khadaffi massaal zat is, niet? En ze krijgen met een handjevol mensen giga olieinkomsten binnen. Vergelijk de welvaart in Libie eens met Noorwegen, Qatar of VAE, dat is van een totaal andere orde.
Ik kan niet begrijpen hoe je zo'n misdadiger als Khadaffi kan steunen. Je antipathie tegenover onze democratie is blijkbaar zo enorm dat je zelf dit soort malloten steunt, ik vind dat onbegrijpelijk. En om de problemen van onze democratie te vergelijken met die in een dictatuur getuigt van een lelijke combinatie van verwaandheid en wereldvreemdheid, sorry. -
Blijft grappig, dat er mensen zijn die het schrikbewind van Kaddafi nog altijd proberen goed te praten. Steeds weer de olie en al-Qaida er bij halen als argument, waar het in essentie helemaal niet om gaat. Alleen de positieve kanten van het regime belichten (want ja alles heet zijn positieve én negatieve kanten) en de negatieve kanten voor het gemak maar even vergeten.
-
't Is een en blijft een vreemde tijd waar in we leven.
Het grootste gedeelte van de wereldbevolking pleit voor vrede en wat doen de
wereldleiders ,die gaan, letter- en figuurlijk, oorlog voeren.
@53 Er is wel degelijk persvrijheid, maar die geld alleen voor de eigenaar(s) van de 'drukpers'
Artikel 7. lid 1. Niemand heeft voorafgaand verlof nodig om door de drukpers gedachten of gevoelens te openbaren, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
— 2. De wet stelt regels omtrent radio en televisie. Er is geen voorafgaand toezicht op de inhoud van een radio- of televisieuitzending.
— 3. Voor het openbaren van gedachten of gevoelens door andere dan in de voorgaande genoemde middelen heeft niemand voorafgaand verlof nodig wegens de inhoud daarvan, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet. De wet kan het geven van vertoningen toegankelijk voor personen jonger dan zestien jaar regelen ter bescherming van de goede zeden.
— 4. De voorgaande leden zijn niet van toepassing op het maken van handelsreclame.
De aandeelhouders en de eigenaar van de druk pers mogen schrijven wat zij willen,of wat 't hen uitkomt in het belang van.
Het is aan de lezer wat hij/zij van de dikke voorbereide en gesponnen brij van reclamepropagandaweerreclamenieuwsreclamepropagandaweerreclamenieuws,
maakt en of Artikel 7 lid 4 ,met voeten getreden wordt.
Het eet niet zo lekker, aardappels, bietjes en tartaar uit de magnetron en een al te heftig
zes uur journaal en het zelfde geld voor, minder lekkere senseo en koekje bij het acht uur
journaal .Is uit onderzoek gebleken. -
7725 mei 2011 14:23 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@76 Je snapt de wet niet, iedereen kan schrijven en zeggen wat ie wil en heeft daar niet vooraf toestemming voor nodig. Wel kan je evt. worden aangeklaagd voor bv. smaad of discriminatie als daar aanleiding voor is. Daar is niets mis mee.
-
7925 mei 2011 14:41 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@77 Positieve elementen spreken altijd voor zich, negatieve elementen niet. Die worden dus weergegeven door de media.
Positief is dat Libië goed voor zijn eigen bevolking zorgde (mits zij zich aan strikte regels hielden). Negatief is dat de regering zeer geweldadig optreedt als ze zich niet aan deze regels hielden. Het spreekt voor zich dat een regering voor zijn bevolking hoort te zorgen, maar het spreekt niet voor zich dat zij deze terroriseren. Hopelijk is het zo wat duidelijker. -
@77, @79 Je hebt als westerling wel vrij de beschikking tot alle media die je maar wil, daar is in die modeldictaturen van je geen mogelijkheid toe. Alsjeblieft, doe niet alsof de minpunt van onze democratie in verhouding staan tot die van een dictatuur a la Khadaffi
-
@80 Hear, hear!
-
@ 41 Juist,daarom was het een heel goed land.Ook is er een heeeeel oud spreekwoord "Er kan maar 1 kapitein op een schip zijn"en dat is helemaal waar en niet zoals hier in Nederland dat je duizende bazen heb rondlopen .Heeft iemand een goed plan dan moet 1 man kunnen zeggen zo voeren wij het uit en niet gaan zitten bespreken want dan blijft er van het goede plan niets over.
-
8425 mei 2011 15:02 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@83 Boek lekker een enkeltje Tripoli of Pjongjang...
Treurig dat na onze geschiedenis mensen nog vertrouwen kunnen hebben in een dictatuur. Onbegrijpelijk. -
8625 mei 2011 15:03 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@83:
Dat zeg ik, daarom, leve de dictatuur!
Ook hier wordt het tijd dat een nieuwe Leider opstaat, die afrekent met die democratische nonsens ! -
8825 mei 2011 15:09 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@88 Ik ben het pertinent met je oneens, ik voel mij goed vertegenwoordigd door mijn partij, en ik weet waar ik op stem, en dat is ook goed te controleren. Mij wordt geen bot voorgehouden en als ik mij bedonderd zou voelen kan ik op een andere partij stemmen (probeer dat eens in Libie).
Volgens mij is het probleem niet onze democratie, maar jouw irrealistische verwachtingen van wat de politiek doet en kan doen -
@leah #57 "Stront en strontziek wordt ik van dat opgeheven Westerse morale vingertje waarvan ook Geert Wilders iedere dag misbruik van maakt."
Wilders ziet het scherp en roept nou juist dat we de moslimrebellen NIET moeten steunen en onze luchtmacht NIET moeten uitlenen zoals wij dat wel tijdens de joegoslavie oorlog gedaan hebben aan de moslimmaffia tegen christelijk Servie!
In de heetgebakerde Arabische landen gaat men wel vaker massaal de straat op om een vlag te verbranden, een ambassade te vernielen, een beledigde profeet te wreken of een leider waar men op uitgekeken is op te offeren en te vervangen door een nieuw opperhoofd....moeten wij dan klaar staan met onze dure luchtmacht om hen te helpen...? Onze luchtmacht is toch voor zelfverdediging...tegen AlQaida bijvoorbeeld...? -
@San Miguel #48 ''Zie bijv. die woordvoerder van het Saddam-regime destijds die allemaal leugens en onzin uitkraamde."
Ja logisch! Het aangevallen regime moest zich verdedigen tegen een illegale oorlog gebaseerd op grove leugens door een bemoeiziek land van een ander continent..! -
9225 mei 2011 15:44 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@91:
Ja die oorlog was ik op tegen. Heel andere uitgangssituatie toen.
Waar het mij om gaat is dat je van een dictatuur geen betrouwbare informatie moet verwachten.
Een dictatuur kan zichzelf alleen instand houden door een schijnwerkelijkheid te creëren. En daar horen dus leugens bij ter meerdere eer en glorie van het regime ofwel dictator. -
@84 Jij schijnt te denken dat het doel van de democratie is om accuut elke wil van het volk in te voeren. Maar zo werkt het niet; het volk iest vertegenwoordigers die doen wat zij denken dat goed is. En als blijkt dat het volk niet krijgt wat ze wil dan moeten ze niet gaan zaniken en zeuren maar in het vervolg stemmen op vertegenwoordigers waarvan ze denken dat het beter zal gaan. En bovendien'; compromissen zijn onontkoombaar in democratische politiek, evenals 'draaien', 'toegeven', en al die andere termen waarvan domme mensen zeggen dat het zwak en kiezersbedrog is... Feit is dat je gewoon niet altijd direct krijgt wat je wilt in een democratie.
-
Gerry en Ingron,
Het lijkt me dat jullie een sterke Leider nodig hebben die geen gezeur en kritiek meer tolereert.
Dan pas kan er worden gewerkt aan de ideale heilstaat. -
@92 Gerry, whatever, geloof maar wat je wil geloven. Pak lekker je koffers en ga naar een willekeurige heilstaat, ben benieuwd hoe snel je terug bent. En Khadaffi heeft vast nog wel een baantje als huurling voor je, om op onschuldige burgers te schieten. Verdiend lekker, heb ik gehoord in de Westerse media. Doei Gerry
-
@96 Nog beter, ruil met een hoogopgeleide ingenieur, die kunnen we goed gebruiken.
-
@78
Als je langs de rand van de wet leeft ,wat ik doe, moet je wel de wet kennen .
Dat ik 'm anders interpreteer is een andere zaak .
@79
Na dat ik mijn visie op de maatschappij had gegeven ;
zei de ambtenaar, die ik, op uitnodiging, bezocht.
"Er zit een steekje bij je los"
"Dus ik ben defect"vroeg ik terug.
"Ja", zei de ambtenaar met een glimlach.
"Een defecte burger,nou maak er maar een 'bewust defecte burger' van,
zei ik met een nog grotere glimlach.
En we babbelden verder over mijn werken.
om een lang verhaal kort te houden; het is een nick die wel bij me past. -
@26 Vertel dat die arme mensen in Rwanda, Darfur etc. eens
Mensen rechten me reet. -
@32 Wat kraam jij een boel onzin uit zeg. Jij gelooft zeker ook nog dat er concentratie kampen waren in Bosnie, dat er 8000 moslim mannen vermoord werden in Srebrenica.
''Er is niemand in Libië die Kaddafi nog steunt'' Hoe kom je daar bij.. Wel eens beelden van de andere kant bekeken. Het zijn toch echt de zogenaamde vrijheidsstrijders die willekeurige zwarte mensen en migranten afmaken Khaddafi aanhangers ophangen etc. Maar dat krijg je zeker niet te horen he via het mainstream nieuws. -
10125 mei 2011 22:20 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
10225 mei 2011 22:28 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
10325 mei 2011 22:37 - gebruiker verwijderd door de redactie
Stijgers in Algemeen
Politie valt drugspanden Rotterdam-Zuid...
De politie heeft dinsdagavond invallen...
3 uur 29 minuten geleden door j0piter
'De burger heeft gelijk, tenzij hij het...
Heeft de burger gelijk? Pieter Winsemius...
4 uur 42 minuten geleden door Moskowfiets
Britten bereiden zich voor op invasie Grieken
Het Britse ministerie van Binnenlandse...
5 uur 59 minuten geleden door Reactioneel
Onderzoek naar Sharia4Holland
Het Openbaar Ministerie en de politie gaan...
7 uur 57 minuten geleden door ilsebeenhakker
Moslims na 20 jaar begraven in Bosnische stad
De lichamen van 66 Bosnische moslims zijn...
8 uur 4 minuten geleden door Ferr06
Best gewaardeerd
Amerikaanse soldaten van Irak/Afghanistan...
Het word serieus, er vind een ware...
3 dagen geleden door hotwing
Kritiek rekenkamer op noodfonds ESM
De Algemene Rekenkamer heeft kritiek op de...
2 dagen geleden door turtle63
Duitse politie neemt helmen af en sluiten...
Duitse politie neemt helmen af en sluiten...
2 dagen geleden door turtle63
Ruud Lubbers , de premier van de verdwenen...
30 miljard werden er uit de ABP kas gehaald...
1 dag 14 uur geleden door tineke1
Hackers Anonymous leggen website NAVO plat
De bekende hackersgroep Anonymous zegt de...
6 dagen geleden door g.zeur



