"Beste moslims, bespaar uw tijd en moeite, er komt geen verbod op de rituele slacht. Waarom niet? Omdat niemand de joden hier ook maar een haartje zal krenken."
Sorteer op:
-
ik denk om dezelfde reden dat er geen verbod komt. Kijk maar eens hoe de PVv gaat switchen straks.
-
Verwijderd door redactie
-
stop dan met vlees eten he!
dacht je dat de manier waarop het westen met haar vee omgaat voor de slachting zo lieflijk is?
Ik eet t liefste Golden Retriever Mjam Mjam
Die hebben teminste een goed leven gehad -
Israël zal wel gaan dreigen zijn subsidie aan de PVV in te trekken en vervolgens trekt de PVV zijn keutel in.
-
@4: wat een onnozele opmerking
-
Pure bullshit. Daarbij zal geen Jood proberen zieltjes te bekeren tot het Jodendom en daarmee passen ze zich beter aan dan welke moslim dan ook wiens heilige taak het is de wereld te vuur en te zwaard te moslimiseren. Ik denk dat het vooral aan dat laatste lig dat moslims moeilijker in de markt liggen dan de gemiddelde Jood. daarbij is het een kortzichtig en slecht geschreven artikel
-
Er wordt niemand gekrenkt met een verbod behalve die met de lange tenen.
-
@6 Moslims bekeren niet dat mag je overlaten aan de christen..Moslims komen alleen op voor hun eigen geloof zodat ze dat geloof zelf kunnen beleiden. ...om jouw eigen woorden te gebruiken Pure Bullshit. Hoezo aanpassen ik heb nog nooit een ortodoxe joodse vrouw ergens zien werken behalve in hun eigen gesloten gemeenschap en in hun wereldje...misschien een kortzichtig geschreven stukje maar wel waar...
-
@6
De enige die mij tot nu toe hebben proberen te bekeren, zijn Christenen -
@6
Ik heb nog nooit een moslim aan de deur gezien om mijn zieltje te bekeren.
Ook geen joden overigens.
Maar is lobbyen niet hetzelfde als zieltjes voor je pogen te winnen? Ze lopen de virtuele deur plat bij de 2e kamerfracties.
De joodse gemeente Amsterdam benaderde de politiek
http://www.vleesmagazine.nl/nieuws/joodse-gemee...
Het Simon Wiesenthal center
http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/article/d...
Nederlands Verbond voor Progressief Jodendom en het College van Rabbijnen.
http://www.trouw.nl/tr/nl/4500/Politiek/article...
internationaal gezelschap van opperrabbijnen
http://www.rnw.nl/nederlands/bulletin/verbod-op...
Nederlands Verbond Voor Progressief Jodendom
http://www.verbond.eu/index.cfm?/Nederland_nieu...
Joodse jongerenorganisaties:
http://www.cjo.nl/archief/archief/jongerenorgan... -
Wat een lulverhaal dierenleed is dierenleed en prehistorische praktijken zijn hier niet gewenst!!!!!!!!!!!!!!!
-
Kan iemand me uitleggen waar het ritueel slachten vandaan komt?
Ik denk dat het ooit bedoeld is geweest om het kadaver leeg te laten bloeden om bederf te vertragen. Een kogel/pen door de kop schieten en daarna een snede maken om het bloed te verwijderen is even effectief maar in mijn beleving een stuk minder dieronvriendelijk.
Op dit moment is mijn mening dus dat ritueel slachten een achterhaalde methode is. Dat zouden ze zelf ook hebben kunnen bedenken. -
Ik denk...dat het gaat onweren vandaag.
Verder denk ik dat dit berichtje opgezet is om zieligheid aan te wakkeren tussen Joden (hunnie mogen alles) en Moslims (wij mogen niks) -
de geleauvigen houden vast aan de oude vormen. Eigenlijk moeten ze snappen dat het om de intentie gaat. De uitvoering ervan is afhankelijk van tijd en plaats. Dat het 3000 jaar geleden anders toeging is logisch gelet op de technische mogelijkheden. De intentie van de godsdienstige geboden is regulering en diervriendelijkheid. En daar gaat het om, ook met de middelen en de kennis van nu. De geleauvigen hebben dus geen reden tot klagen. Gods wil geschiedt nog steeds
-
80% van het halal vlees wordt al verdoofd geslacht, dus voor de Moslims maakt dit niet uit. Maar ik ben benieuwd of hij gelijk krijgt, stiekem heb ik een zo een vermoeden.
-
1622 april 2011 15:36 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@9 Bij mij idem. Geen enkele Moslim heeft mij proberen te bekeren. Christenen daarentegen wel. Hoewel volstrekt kansloos, gaan ze er nog mee door ook. Verleden week nog stonden een paar van die figuren die me vertelden dat Jezus redt. Ik heb ze geantwoord dat het slecht me zou zijn gesteld als een dooie vent mij zou moeten redden.
-
@12 Leo72
quote
Kan iemand me uitleggen waar het ritueel slachten vandaan komt?
unquote
ritueel slachten bestaat helemaal niet
bijv. hindoes op bali maken ook een sneetje in den kippen nek
om het beest dood te laten bloeden en het daarna in stukjes aan stokjes te prikken en als saté aan den toeristen te verkopen
tis gewoon een manier van slachten die nog overal ter wereld wordt gepraktiseerd (ook door heidenen)
en gebruikelijk is bij mensen die zelf een lammetje, kip, koe of iets dergelijks hebben -
@5 door panda6
@4: wat een onnozele opmerking,
en dat voor iemand die zich "vrij zinnig noemt" eerder "on zinnig' -
@8 door realfreedom,
ik heb mog nooit last gehad van dat vrouwtje waar jij het over hebt............ -
@10 door HenkG
Je mag je eigen overtuiging in deze met combinatie van geloof toch zeker wel verdedigen, zoals iedereen die ergens voor staat?
Of mag dat niet van jou? -
@16 door SimplyMagic,
de meesten daarvan zijn atheïsten, let wel ik zeg de meesten.
Misschien zouden ze zich er eerst in moeten verdiepen waarom er halal en kosher geslacht wordt?
Als het enkel over dierenleed gaat moeten ze die varkensflats van 7 verdiepingen hoog met varkens die nog nooit de aarde hebben mogen aanschouwen, ook moeten verbieden
En de oproep van de Katholieken om elke vrijdag vis te eten, ik denk dat het meeste dierenleed wordt geleden door de miljarden zeedieren die een verstikkings dood sterven.
Het gaat hier alleen maar over "het de baas spelen" over andere bevolkingsgroepen, Islamieten en Joden.
Drink nog een glaasje melk van een koe die misschien buiten is geweest zou ik zo zeggen. -
Verwijderd door redactie
-
"Welke snoodaard durft een verbod af te kondigen op de bouw van synagoges? Welke doodverachter noemt de Thora een fascistisch boek? Welke onverlaat beweert dat in groot Mokum een tsunami aan chassidische bellenblazers rondbanjert? Wie durft ‘joods tuig’ in de mond te nemen? Wie lust keppeltjes rauw? En Mozes had gewoon een hersentumor?"
Klopt als een bus. Het is overduidelijk dat een dubbele standaard geldt. -
@11 Inderdaad! Fijn dat je ook vind dat bio-industrie verboden zou moeten zijn.
-
Van mij mag het ritueel slachten weg. ALs je zo een filmpje hebt gezien, wil je niet eens meer niet halal vlees meer eten.
-
@21
Ik zeg in #10 toch nergens dat het niet mag? Alleen dat er enorm wordt gelobbyd door joodse organisaties.
Terwijl #6 kennelijk kritiek heeft op het "zieltjes winnen" van de moslims.
Verder ben ik van mening dat geen enkel geloof boven de Nederlandse wetten hoort te staan. Dat geldt ook voor de discriminatie van vrouwen door de SGP.
Ook dat is niet meer van deze tijd. -
@6 Alleen Jehovas en Christenen proberen mij te bekeren.
@26 ik heb het wel eens in het echt gezien minder schokkend dat op de filmpjes trouwens en ja ik ben gek op vlees.
Maar van mij mag het verboden worden het is voor Halal vlees geen probleem om verdoofd te worden -
Ik begrijp het hele probleem niet. Zowel bij ritueel slachten alsook bij electronisch slachten of schietslachten gebeurt het wel eens dat een dier niet meteen dood is. Dat is niet fijn maar het gebeurt.
Reguleer de slachtpartijen door middel van goede opleidingen opdat de kans voor fouten minimaal wordt en het probleem is opgelost.
Wel moeten dieren in de bioindustrie veel meer ruimte krijgen en een beter leven want daar zijn de prakrtijken echt wanstaltig. Dat ze daar eens wat aan doen! -
in ieder geval een met gevoel voor humor en relativiteit stukje; kan menigeen nog wat van leren!
-
3122 april 2011 17:05 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Het zal er altijd op neer komen dat het dom is om compatibele culturen strak naast elkaar in 1 samenleving te persen ....
-
@20 R2 deeto Daar ging het ook helemaal niet over. Ik heb sowieso weinig tot geen last van vrouwen alleen van westerse vrouwen die bezopen voor mijn deur poepen en piesen Het onderwerp was aanpassen @6
Van mij mag iedereen geloven wat hij wil ....geen problemen mee of je nu atheist bent of een gelovige...Maar laat de andere ook geloven wat hij wil en men moet niet met 2 maten meten. Bij de volgende link worden hoofddoekjes vergeleken met keppeltjes en kruisen maar waarom wordt de juist vergelijking niet gemaakt nl de pruiken en mutsjes van de joodse vrouwen tinyurl.com/3fodvf5...Begrijp me niet weer verkeerd ik heb geen problemen met pruiken en ook niet met hoofddoekjes. -
@22 "Drink nog een glaasje melk van een koe die misschien buiten is geweest..."
(aangevuld met) "van wie het kalf kort na geboorte weggehaald werd, welke, als het een stiertje was, waarschijnlijk al niet meer in leven is.....
Hoe dan ook, ik vind de hele discussie over de rituele slacht of het wel of niet zou moeten mogen belachelijk. We hebben het hier over het vermoorden van een dier, of we dat op een wrede of nog wredere manier zullen doen...
Er mag eigenlijk maar 1 topic zijn: als die arme dieren dan al hun leven moeten opofferen voor de mens omdat die nu eenmaal 5 minuten vlees op zijn bord wil...dan is de enige mogelijke discussie hoe we hun lijden kunnen minimaliseren....
en niet of het wreed of nog wreder willen doen... -
@29 Over electrisch slachten: tijdens mijn middelbare schooltijd werkte iktijdens vakanties in een slachthuis. De varkens werden daar overdoofd electrisch geslacht. Vaak moest de slachter meerdere keren en minutenlang de electrische tang op de kop van klemmen. Tot dat de de rook uit het arme beest opsteeg. Nog steeds wordt op deze wijze geslacht. Gruwelijk!
-
@35 gadver zeg.... lijkt op hoe ze vroeger gevangenen op electrische stoel doodden.
-
Mocht het hypocriete ritueel slachtverbod er doorheen komen, dan heeft het een voordeel, en da's dat het dan ook de moslims treft, en niet alleen de Joden.
-
Niemand?
Er zijn vast mensen die nu zomaar zouden KUNNEN denken: spreek ajb voor jezelf.
@18 mee eens. -
Vroeger gingen we met z'n alle jagen op een buffer of een zwijn met speer boog of knot. Daar hebben we nu geen tijd meer voor, dus moet het lapje vlees op een andere manier op het bordje komen.
De natuur is nu eenmaal vreselijk wreed. Aangezien de mens ook tot die natuur behoord. verbaast het me niet dat de mens dus ook wreed is.
Maar feit is wel toen we nog zelf moesten jagen hadden we absoluut meer respect voor wat we aten. Dat is vandaag aan de dag jammer genoeg heel ver te zoeken bij de produkten die we op ons bordje krijgen............................ -
Ach, christus. Mohamed Benzakour zal ook weer eens een scheet in het zakje doen. Ook weer zo iemand waarvan je denkt: heeft hij nu nog steeds geen echte baan weten te vinden.
"Bespaar uw tijd en moeite"? Welke tijd, en vooral: welke moeite...?
Tot slot: hij lijkt het wel jammer te vinden dat joden geen haar wordt gekrenkt.
Laat me je antwoorden beste Mohamed:
Joden krenken bij niemand een haar. Dit in tegenstelling tot moslims die koploper criminaliteit met geweld zijn, koploper uitkeringstrekker, koplopers onder het tuig in het algemeen, inderdaad. Vandaar dat men joden wel mag en moslims niet. Logisch toch. Dus hou op met janken en zorg dat jouw Marokkanen en andere moslims zich door hun EIGEN GEDRAG eens een keer geliefd weten te maken! Lutser. -
buffer moet natuurlijk buffel zijn!
-
Hoe kan iemand nou in zijn geloof worden gekwetst wanneer je ritueel slachten afschaft? Is iemands geloof dan zo wankel dat het daarmee staat of valt?
-
@41 ; *****
-
@43: +++++++++++++
-
@45 +++++++++++
-
@43 Op de onwetende mens bepaalde dingen op te dringen roep je dat het "de wil van God / Allah / Jaweh is"
Verder vertel je dat als je het gebod overtreedt, je niet in de hemel / paradijs / nirwana / efteling in the sky komt.
Dus al iemand niet-kosjer / niet halal / haram / terefah vlees eet, is zijn kans op een plaatsje in het hiernamaals verkeken
Dus zolang men probeert mensen nonsens te laten geloven zullen er ook idiote regeltjes en heilige wetten blijven bestaan -
Persoonlijk vind ik dit een wat hypocriete discussie.
Alsof dieren er in de bio-industrie wel bij varen? Daar moet een beest ook lijden. Het is nu eenmaal zo in onze samenleving (al eeuwen lang) dat wij vlees eten. En daarvoor moeten dieren geslacht worden. In mijn beleving zijn de verschillen (voor het dier) niet zo verschrikkelijk groot .
Bovendien vind ik dat gezien de schaal waarop er ritueel geslacht wordt, dit geen punt van aandacht moet zijn. De overheid zou zich bezig moeten houden met:
vergrijzing (arbeidsmarkt, pensioenen)
de zorg,
de woningmarkt,
vervoer,
veiligheid
In plaats van wat populistisch geklets. Overigens opmerkelijk hoeveel partijen nu wel de PVV steunen. Maar af zaten te geven op het CDA en VVD. -
altijd weer die slachtofferrol...
-
@41: "Joden krenken bij niemand een haar. "
*KUCH* palestijnen -
Ik zag vorige week bij een turkse slagrije een Belgische trailer vol met vlees..men was bezig met lossen...Ik denk dat er helemaal geen problemen zullen zijn voor moslims mocht dit verbod toch komen, men gaat namelijk zijn vlees gewoon lekker verderop in Belgie of Duitsland halen....Laat nederlandse regering zich maar lekker bezig houden met onzinnige dingen i.p.v echte problemen te proberen aan te pakken
-
Vraag me af of dit een geloofskwestie is, of een cultuurkwestie.
-
de reden waarom moslims het op die manier slachten is niet bekend bij iedereen.
Ze laten het dier dood bloeden tot de laatste druppel om zo bacterien en ziektekiemen te voorkomen. Plus het vlees blijft langer goed omdat er geen bloed meer in het vlees zit.
Het dier word misschien met een scherp mes gedood, maar dit word op een snelle en goede manier gedaan zodat het dier geen pijn lijd. -
citaat uit de tekst:
''Dus nogmaals: vrees niet moslims, ditmaal zullen het de joden zijn die uw vege lijf redden.''
Blijkbaar nog oud zeer bij de moslims tov hun Joodse broeders? Of heb ik het hier aan het verkeerde eind? -
@18,
Ok, dan is het geen ritueel slachten, wat jij wilt. Waar komt het afsnijden van de strot dan vandaan? -
Zolang er in de "sterrenrestaurants"nog levende kreeft in kokend water wordt gegooid, en krabben met een groot mes in twee worden gehakt en de poten worden uitgetrokken voor de "beschaafde"nederlander, hoeft voor mij het ritueel slachten niet verboden te worden. Al zou ik het anders willen zien, dat wel.
-
@56,
Ok, dus omdat er elders dingen gebeuren die ook niet door de beugel kunnen enz.
Tja, geen wonder dat het zo'n teringbende is in de maatschappij op het moment. -
Dt zou maar eens waar kunnen zijn.
-
Pvv of niet? partijprogramma of niet? Dit is sowieso schandalig man, verbieden die hap!
-
appels met peren vergelijken gaat niet
dus ook geen joden met moslims! -
@37
Sorry, u verdraait het weer! Niet alleen de Moslims , maar ook de Joden, moet het zijn. En daar hebben ze in Den Haag even niet aan gedacht! -
En niemand maakt zich druk over wat er in een 'normaal' bio-industrieel slachthuis gebeurt ... waar op veel grotere schaal gruwelijke dingen gebeuren.
Maar dat weet de gemiddelde vleeseter niet. Of dat wil hij niet weten. -
Artikeltje gelezen.
Arme schizofrene imbeciel. Gewoon een conclusie. Niks meer of minder.
Het wordt pas een zooitje wanneer er ooit gedifferentieerd wordt. -
@41
Allemaal geleerd van die "keurige blanke Nederlandse" criminelen. Die hebben dit allemaal uitgevonden. Wel eens gelezen wat voor narigheid het "Christendom" op haar geweten heeft? Wordt je misselijk van. Voor crimineel gedrag hoef je echt geen Moslim te zijn hoor! -
@3
Ik heb liever babietjes, lekker mals. -
@41
"Joden krenken bij niemand een haar."
Wat een ongelofelijke nonsens. Joden zijn ook gewoon mensen, niet een soort halve heiligen! -
Verwijderd door redactie
-
Ritueel slachten of niet, pijnloos of niet..
Sinds wanneer maakt de gemiddelde NLer zich druk om de gevoelens van het stapelvee. We slachten het, en eten het helemaal op. What is the problem??
Indien men echt zit met de gevoelens van het dier, dan is ritueel slachten ergens onderaan de lijst..
Begin maar met:
Bio industrie,
Walvissen jacht
Zee honden jacht
Kippen industrie
Kuikens industrie
Proef dieren (cosmetica industrie)
.
.
.
.
.
.
Ritueel slachten..
Mensen moeten niet zeiken.. Op een gegeven moment valt die bekende druppel.. Alleen moslims zijn geen joden.. -
@66 dat is wat ze denken inderdaad..
-
@68 Bejaardenzorg lijkt eerder boven aan de lijst te moeten staan, want men maakt zich drukker over een dier dan over een mens. Het blijkt maar weer dat alle mensen die orthodox zijn in hun geloofsopvattingen lak hebben in wat de meerderheid hier wil. Of ze nou pijpekrullen hebben of een burka allemaal dezelfde gekte.
-
7123 april 2011 03:20 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
7223 april 2011 03:39 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
7323 april 2011 03:45 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@4 haha ja jou opmerking is zeker onnozel.
Als Geertje voor het verbod blijft eet ik ik mijn hoed op... (geldschieters je weet wel) echt wat een onnozelheid van jou ;-) -
@74 Dat moet natuurlijk @5 zijn. Excuse me, voor de babylonische verwarring.
@5= pure onnozelheid ;-) -
De PVV gaat hier draaien dat het een lieve lust is, dat weten we nu al.
-
Ik heb mezelf even geplusd op 76 omdat er een minnaar actief is.
-
geplust met een t
-
Minnaar come out, come out, where ever you are!
-
gevalletje baas boven baas, en wellicht een schuld gevoel na de tweede wereld oorlog toen waren we ook niet zo lief voor de Joden.
-
Ik begrijp dat de moslims eerst dezelfde lijdensweg moeten hebben doorlopen als mijn volk, voordat ze respect krijgen voor hun gewoontes..???
Tenenkrommend genant,werkelijk. -
@ 56 dus omdat het ene dier gruwelijk mishandeld wordt mag een ander dier ook gruwelijk mishandeld worden???
waarom niet beginnen met: we stoppen met het gruwelijk mishandelen van het ene dier en gaan dan de gruwelijke mishandeling van het andere dier ook aanpakken...?? -
Ja, presteer het niet om in NL ook maar enig commentaar op de joodse leefwijze te hebben want dan ben je het bokje.
Verder een goed stuk. Hert is gewoon waar. -
En als goddienst sta je boven andere wetten?
Gauw ffe een goddienst opzetten die harddrugs kweken rechtvaardigt.
Maar meneer de rechter, god heeft het me opgedragen! -
Wat een onzin allemaal. Geen rituele slacht omdat men Joden niet wil krenken? Er wonen meer moslims dan joden in nederland hoor. En de moslims slachten ook ritueel.....of waren we dat vergeten?
-
@ #85
'of waren we dat vergeten?'
Neen, want er was immers een overgrote meerderheid. Pas toen we beseftyen dat dit religiebreed was.... toen krabten we ons achter de oren.... -
#85
Nee, dat waren we niet vergeten, daar gaat het artikel nu net over.
Misschien in de toekomst niet alleen de kop lezen maar het hele artikel en dan pas reageren. -
Het verbod heeft naar mijn mening vooral met het lijden van de dieren te maken. Helaas zit hier automatisch het godsdienst-gedeelte aan vast. Ik ben voor het verbod, ook al waren de tegenstanders christelijk, chinees of atheïst. Ik zie dit er los van. Het onverdoofd (ritueel of niet) slachten is gewoon niet meer van deze tijd.
Dat er de laatste jaren meer 'de pik' op Moslims is dan op Joden, komt gewoon door de stelselmatig negatieve berichtgeving over de eerstgenoemde groep. Al dan wel terecht of niet. -
Wat zijn we een schijnheilig hypocriet volkje.. Aan de ene kant slachten we massa`s dieren voor de McDonalds, KFC of B.King aan de andere kant gaan we zeiken of we de dieren pijn doen als we ze ritueel slachten.. Dood gaan die dieren toch, of ze nou even pijn hebben of niet.
Mensen verdiep je in wat er speelt, ipv zomaar een mening te vormen omdat het nu een "hype" is. -
@89
Dus als een chronisch zieke patiënt euthanasie wil laten plegen kan dit ook gewoon maar met een bot mes? Dood gaan ze toch, of ze nou even pijn hebben of niet?
Natuurlijk is dit voorbeeld van de gekke en niet te vergelijken, maar ik hoop dat je mijn punt snapt. Iedere pijn is gewoon te veel, of de dieren nou een rotleven hebben gehad of niet.
Wat veel mensen niet weten is dat als een rund wordt geslacht met een keelsnede het gemiddeld 22 seconden duurt voordat dit rund zijn bewustzijn verliest. Nog langer voordat het sterft. Moet je eens indenken wat een helse 22 seconden dit moeten zijn. Rotleven of niet, deze extra seconden verdienen ze niet! -
Er werkt de zionistisch Israel lobby in Nederland. Israel financiert de PVV! Miljoenen euro's krijgen ze gestort op de rekening.
-
Zolang er nog bioindustrie is, is een verbod op ritueel slachten hypocriet.
-
De titel moet eerder zijn..
"Er komt geen verbod rituele slacht, omdat niemand Moslims wil krenken"
Moslims hebben hier ondertussen meer invloed gekregen dan dat Joden ooit gehad hebben. -
Eigenlijk snap ik de hele ophef niet...Als je dan toch vlees wilt eten zou echt Halal vlees het beste zijn en zover mijn kennis gaat mag het dier gerust verdoofd worden en wordt dit ook al wel gedaan...Halal vlees wil zeggen dat het welzijn van het dier goed moet zijn geweest wat betreft leefomstandigheden en vervoer etc. en dat het dier met respect moet worden geslacht....Ik benadruk echt halal vlees want in deze wereld is dat niet makkelijk te verkrijgen....
-
@Amrock
zo..zo u heeft de wijsheid nog eens in pacht. we leven hier in Europa nog steeds in een joods-christelijk cultuur...en niet te vergeten het ''schuldgevoel'',dat met verve in stand gehouden wordt en waar menigeen diep het hoofd buigt.
En dan nog de PVV als steunpilaar,die alles en iedereen die haar voor de voeten loopt voor anti-semiet uitmaakt... -
zelf ben ik vegetarier maar ik vind het halal slachten beter omdat er rekening met het dier wordt gehouden wat in de Nederlandse slachthuizen niet het geval is, die beesten zijn zo gestrest voordat ze vermoord worden en dat proef je, zeggen ze
-
slechts een kwestie van tijd voordat dit verbod door een of andere joodse organisatie op één of andere manier wordt gelinkt met de holocaust en iedereen door schuldgevoel het verbod maar laat gaan...
-
ach wie weet brengt dit moslims en joden nog dichter bij elkaar :P
-
@7 niemand die U belangrijk vind tenminste..
deze "wet" gaat in tegen het vrijheid van godsdienstprincipe. alleen heeft het moslimmetje pesten nu ook een andere partij het slachtoffer gemaakt.. hadden die wildersianen even niet bij nagedacht.. -
@12 slachten is nooit diervriendelijk. en vraagje aan alle voorstanders van dit voorstel, wie van U is vegetarier?
ik vind sowieso het hele voorstel niet getuigen van dierenliefde want zo ja dan hadden ze de hele slacht in Nederland verboden en ook de bio-industrie hard aangepakt..
daarom is m.i. dit ook enkel en alleen maar voorgesteld om het rituele slachten tegen te gaan daar het een bepaalde de PVV niet begunstigde partij hard zou treffen. ze zijn echter wel vergeten dat er een partij is die dan ook slachtoffer zou zijn.. -
@82
Natuurlijk moet die ellende stoppen, maar het lijkt er nu op dat de joden en moslims de slagers zijn.
Terwijl de nederlander gewoon doorgaat met zulke praktijken in de keuken van restaurants.
Dan moet je niet hard roepen over een ander. begin dan bij jezelf. -
haaha vermakelijk geschreven, er zijn nog wel een paar leuke dingen vergeten zoals bijvoorbeeld: niet Joden mogen niet in de bussen van de radicalen, vrouwen moeten achterin de bus en..... meisjes die niet gehoorzamen moeten maar verplicht gaan trouwen, ze willen nu die trouwleeftijd verlagen naar 15 jaar. Net Iran, maar dan met 1 verschil, Iran viel al meer dan 200 jaar geen land binnen.
-
101 daar heb je gelijk in. Maar het punt hier is dat de moslim alles het liefst verboden wordt terwijl de zionisten dezelfde dingen doen en dan is het ineens goed allemaal.
-
97 haha vermakelijk
-
Slecht ertikel van een gefrustreerde moslim..maar, de eerlijkheid gebied te zeggen dat hij gelijk heeft in 1 ding: we mogen de Joden niet krenken. We hebben in Nederland (beschaafde) regels omtrent het slachten van dieren, behalve, als je zegt dat je met religie bezig bent. RELIGIE IS DOM!
-
@97 welk schuldgevoel?
-
@12
1 In bloed zit de ziel . Heilig en daardoor onrein voor consumptie .
2 Als het hart niet pompt ........... juist , bloed hij niet ( weinig ) . -
@107
] bloed ,,hij,, niet [ ... het dier . -
Met Pasen ,nu even niet.
-
Van joden heeft niemand last. Die doen geen vlieg kwaad. Ze vallen geen meisjes lastig, beroven geen oude vrouwtjes, zijn niet massaal werkloos of crimineel, lopen niet te klagen dat ze zo gediscrimineerd worden, maken hun school netjes af en werken.
-
Ik werk met Joden, heb islamitische buren en ben zelf Christen. Ik kan oprecht zeggen dat de een niet beter is dan de ander. Ik wil overigens wel zeggen dat ik vind dat de islamitische jongens vaak (niet altijd) slecht opgevoed gedrag vertonen ten opzichte van de Joodse en Nederlandse jongens. Jammer genoeg zijn dat ook de jongeren die je op straat aantreft en de meeste overlast veroorzaken.
Verder vind ik dat we last hebben van overconsumptie van vlees. Ik weet dat volgens de wet vlees pas kosher is als alle organen aantoonbaar vrij zijn van ziektes, dit is beter te controleren als het bloed uit het dier is gelopen. Ik denk dat op zichzelf het niet schadelijk is als je een dier verdoofd slacht, het hangt er wel van af hoe je een dier verdoofd denk ik.
Ik denk dat het voor Halal in zoverre niet veel uitmaakt als het dier maar leeggebloed is, verdoofd of niet verdoofd (afhankelijk hoe het dier verdoofd is).
Voor de doorsnee Nederlanders (degene wiens opa en oma ook in Nederland geboren zijn) maakt het niet zoveel uit als het vlees maar niet te duur is en vers. En buiten dat zijn de meeste Nederlanders "diervriendelijk" en zijn de meesten dus voor verdoofd slachten. Diervriendelijk staat tussen haakjes omdat we vaak graag goedkoop vlees willen wat dus betekend dat de dieren onder niet zo toffe omstandigheden hun leven door gebracht hebben. Dat laatste kan je wijten aan de naiviteit van de Nederlanders denk ik, een gebrek aan bewustzijn. -
Nog even over de Joden; De Joden wonen al bijna 500 jaar in Nederland en nog veel langer in de rest van Europa. Veel Nederlandse Joden zijn niet Religieus of Liberaal Joods. De orthodox joodse gemeenschap in Nederland is bijzonder klein. In ieder geval zal je een Jood op straat niet direct herkennen want ze zien er dus "gewoon" Westers/Nederlands/Europees uit. Niet alle Joden hebben gestudeerd en niet alle Joden zijn rijk.
Van de islamitische mensen weet ik dat ze uit vele verschillende landen komen. Met ieder zijn eigen gebruiken, ideeen en gewoonten. Over bijvoorbeeld Turken hoor je weinig negatieve verhalen over de marokanen veel negatieve verhalen maar er zijn er natuurlijk veel meer. Ik weet wel dat de islamieten nog geen 100 jaar in grotere getalen naar Nederland komen, zeer verzuild zijn en daardoor in onze ogen slecht geintegreerd. Dit wordt voor een groot deel veroorzaakt door onze ideeen, opvattingen, opvoeding mbt. het verschil tussen jongens en meisjes. In principe is er in de opvoeding geen groot wezenlijk verschil namelijk in Nederland.
Als je naar de geschiedenis kijkt, hebben de Joden het 500 jaar geleden toen ze naar Nederland kwamen vanuit Zuid en Oost Europa het niet veel beter gedaan. Tot aan de tweede wereldoorlog woonden Joden in hun eigen wijken, gingen naar hun eigen scholen, hadden hun eigen winkels en markten en hun eigen gebedshuizen. Ondanks dat de Joodse gemeenschap klein is, is deze ook redelijk hecht en hebben ze invloed op onze maatschappij. Ze zijn echter niet herkenbaar als Joods. Je zou dus kunnen zeggen dat ze een volledig geintegreerde gemeenschap in Nederland zijn. -
@110 Mensen die niemand tot last zijn bestaan niet..
http://abu-pessoptimist.blogspot.com/2010/12/27... -
Er is geen enkele valide reden waarom er op "rituele slacht" een verbod moet komen.
Ritueel slachten is kwalitatief niet slechter dan het thuis "onverdoofd" slachten dat ik hier in New Zealand al meer dan dertig jaar doe, of dan consumptievissen voor eigen gebruik. Indien men weet wat en hoe te doen, heeft het beest, het dier, de vogel of de vis er niet onder te lijden.
Voor mijn gezinsbehoeften slacht ik jaarlijks een halfwild rund, vier halfwilde schapen, twee halfwilde varkens (of wilde zwijnen), vier wilde geiten, twee wilde kalkoenen, vier wilde jonge ganzen (die nog net niet kunnen vliegen) en bij gelegeheid een wild hert. Ook zet ik in de kreek fuiken en vang er palingen mee (zo lang en dik als een arm) en vis ik in zoet water op forel en baars, en in zeewater naar o.a. schnapper en platvis, die ik ook zelf slacht. -
@114 zo hey , dan heb jij het verdomde druk:-)
-
@115
Nee hoor, ik heb het niet zo druk. Slachten neemt niet zoveel tijd in beslag. Vergelijk het maar met tijd die men aan winkelen kwijt is. -
Wilders zal er wel iets op verzinnen om aan te tonen dat de Joodse rituele manier van slachten niet zo erg is als de Islamitische.
-
@110
Volgens de laatste informatie die bij mij bekend is ben ik nog steeds moslim. Maar ik val geen meisjes lastig, beroof geen oude vrouwtjes, ben niet werkeloos, loop niet te klagen en heb mijn school afgemaakt. Maar volgens jou kan ik dus geen moslim zijn. -
@41
+++++ -
Wat een haat weer! Uit dieren liefde moet al het ritueel geslachte vlees verboden worden, maar wie kruipen er weer in het verdom hoekje? Juist, de moslims. Ik heb nog geen Jood horen klagen over het al dan niet verbieden van ritueel geslacht vlees.
Wat een stelletje zeikerds, echt waar! -
Gelukkig hebben wij de Animal Cops !!!
-
Interessant te zien hoe goed columnist Mohammed Benzakour is geintegreerd in de Nederlandse samenleving; hij heeft de oer Hollandsche gebruiken "kankeren" en "spijkers op laag water zoeken" helemaal omarmd.
-
@41
Ik denk dat de asocialen die jij bedoelt hun eigen geloof niet serieus nemen; een gelovige Moslim zal zich niet asociaal en profiterend gedragen. Trouwens; geen enkele godsdienst propageert zulks gedrag.
Diegenen die jij bedoelt hebben toevallig het predicaat "Moslim", noemen zich wellicht ook zo, maar zijn het niet. -
ik mag deze schrijver niet, niet vanwege zijn achtergrond maar hoe hij zich opstelt
-
Een ritueel geslacht dier heeft alleen pijn op het moment dat het sterft, een dier uit de bio-industrie heeft een leven lang pijn. (Ervan uitgaande dat een ritueel geslacht dier niet uit de bio-industrie komt)
-
Vóór verbod op ritueel slachten! Religie mag geen uitzondering zijn.
En de Joden...die moeten zwijgen! Die hebben al veel te vaak misbruik gemaakt van de 2e wereld oorlog en zijn nu een beetje aan het zeuren.
Eet gewoon wat de pot schaft, "God" zal je daarvoor echt niet straffen!
Stijgers in Algemeen
Marokkaanse Loreen wint Eurovisie...
Loreen heeft zaterdag het Eurovisie...
5 uur 45 minuten geleden door orhanxy
IMF-baas heeft weinig sympathie voor...
Christine Lagarde, baas van het...
6 uur 14 minuten geleden door j0piter
Britten bereiden zich voor op invasie Grieken
Het Britse ministerie van Binnenlandse...
8 uur 3 minuten geleden door Reactioneel
Protest tegen verbod diensten in Hagia...
Duizenden vrome moslims hebben zaterdag in...
9 uur 41 minuten geleden door jandeharingboer
Moslims na 20 jaar begraven in Bosnische stad
De lichamen van 66 Bosnische moslims zijn...
10 uur 8 minuten geleden door Ferr06
Best gewaardeerd
Man wil drenkeling redden en verdrinkt zelf
Een man die in Rotterdam een kind uit het...
2 dagen geleden door 101st airborne
'Marokkaanse vrouw, wrik je los uit de...
De sociale controle die de Marokkaanse...
17 uur 30 minuten geleden door Moskowfiets
Israël wil 20.000 man Commandotroepen...
Ter bescherming van haar belangen in de...
6 dagen geleden door Kania
16-jarige mishandeld door groep
De groep jongens met een mediterraans...
6 dagen geleden door smeerworst

