Rotterdam, 15 juni. De politie heeft in een personeelsadvertentie een functie ,,exclusief opengesteld voor vrouwelijke kandidaten en kandidaten met een allochtone achtergrond". Blanke mannen, kortom, hoeven niet te solliciteren. Dat mag niet van de wet, zegt de Commissie Gelijke Behandeling.
Sorteer op:
-
Dit is echt te zot voor woorden. Het beleid slaat volkomen dooor dankzij Mw. ter Dorst.
-
sorry hoor maar bij het NRC worden ze ook wakker!
ik heb op mijn 18de gesolliciteerd bij de politie en toen werd er gelijk bij gezegd dat ik waarschijnlijk niet werd aangenomen omdat ik een blanke man ben.....
dat was 19 jaar geleden!!!!!!!
We worden in ons eigen land al vele jaren stelselmatig gediscrimineerd, maar dat mag niet gezegd worden, want de allochtoontjes worden gediscrimeerd! -
@1 en @2 Probeer het eens als bij een bank of zo... :-)
-
Weg met die voorkeursbehandeling!
-
Je kan altijd nog in een rokje gaan solliciteren Kuijfje. ;-)
-
Ik meen zelfs dat het wettelijk niet meer mag om groepen va sollicitaties uit te sluiten. Men mag hoogstens een gemotiveerde voorkeur geven.
-
Moet je onderweg wel uitkijken dat je niet in elkaar wordt geslagen omdat men denkt dat je homo bent.
-
Geloof mij nou maar Eendje. Ik zie er echt niet uit in een rokkie.
-
Welke diploma`s vragen ze voor die baan ? Alleen sportschool is te weinig, hoor !
-
Je moet ook wel eerst je benen scheren natuurlijk!
-
en anders trek je een boerka aan, dan blijft de ellende een ander ook bespaart. ;-))
-
Pumps ook nog aantrekken ?
-
Rotterdam,Ahmed Aboutaleb,PVDA.......Ik vind het niks verrassend .
-
@3
wat moet ik in jezusnaam bij een bank? :)
ik heb al jaren een vaste baan en ben blij dat ik bij de politie niet ben aangenomen anders had ik mijn haar af moeten knippen....
het beleid van positieve discriminatie werkt discriminatie in de hand, daar waren ze in de states al in de jaren 90 achter. maar ja, hier in nederland houden ze nou eenmaal van herhalingen....... -
Het is toch al jaren zo dat de Overheid er naar streeft om allochtonen zoveel mogelijk voorkeur te geven op allerlei mogelijk gebied. Zelfs Maxima gaf daar al blijk van door te stellen dat "wij geen eigen cultuur hadden". Ook lubbers gaf zo ongeveer te kennen dat wij de welvaart aan de allochtonen hadden te danken. Kortom wij mogen de multicultutele samenleving betalen en als wij kritiek hebben, worden we uiitgescholden voor racist. Oh wat een fijn land, wat een respect van politicie voor hun kiezers!
-
Een burka is wel een idee. Daar mogen ze niet onder kijken. en die 80 ruggen per jaar passen mij wel.
-
Geen wonder dat de Nederlandse politie zo'n slappe hap is geworden die alleen nog goed lijkt voor het uitdelen van bekeuringen.
-
Waarom denkt u dat u de juiste kandidaat bent voor deze functie?
Nou, ik heb een baarmoeder.
Gefeliciteerd, u bent aangenomen! -
Precies, hebbie ook geen maat 46 hakschoentjes nodig.
-
Het is natuurlijk te zot voor woorden. Alleen het feit dat je vrouw bent en van niet Nederlandse afkomst helpt je al door de eerste sollicitatieronde. Het is de grootste flauwekul die er is. En hoe goed selecteren op deze criteria is hebben we gezien met die andere korpscheffin in Utrecht geloof ik. De targets voor geen ene meter halen maar wel een vette prestatiebonus in de zak steken. En dat allemaal onder auspiciën van de PvdA.
Dat zou nu nota bene de grootste partij worden bij nieuwe verkiezingen. My God. -
Wel evens temmen mensen, anders komen we nooit op de FP.
-
Stemmen dus.
-
Ohw...wat heb ik spijt niet op de PVV gestemd te hebben.!!!
-
@Dissident
hmm, alsof dat zin had gehad?
de PVV wil perse met de grootste loser van de verkiezingen samen werken, dat maakt de PVV wat mij betreft net zo'n loser als het CDA. Want het volk heeft gesproken en heel erg duidelijk gezegd dat het CDA de buren maar eens lastig moet gaan vallen want wij hebben geen trek meer in ze.....
en dan toch nog het CDA verkiezen...... User Brain Not Present -
Het feit alleen al dat er wordt gekeken naar afkomst of sexe geeft al aan dat er in beginsel al niet wordt gezocht naar de beste persoon voor de functie!
Laat mij de vraag eens omdraaien,
"de politie streeft ,,naar meer diversiteit in haar top-functies".
Waarom is dat belangrijker dan de best gekwalificeerden op die functies? -
EI
je bewijst net dat je er niet uitkomt, een ei dan he!
beste argument dat ik tot nu toe gehoord heb! -
allochtoon en dan agent zijn?
LOL -
@4 was jij niet de gene die het normaal vond om Marokkanen niet aan te namen bij AH?
http://www.nujij.nl/managers-ah-to-go-vervolgd-...
Jou bericht: @7 -
@27 zo dom zijn lol
-
we weten toch allemaal dat iedereen kan worden gediscrimineerd in nederland.
Muv de blanke hetero autochtoon. Die kan je nooit discrimineren.................... -
@Liberalist #28
Er zit een wezenlijk verschil tussen een overheidsorgaan en een particulier bedrijf. -
@31 ik vind het gelijkwaardig. Het is ronduit hypocriet om te stellen dat Marokkanen wel mogen worden geweigerd, maar 'Blanke' Nederlanders niet.
-
Redactie,
Kunt u wat doen tegen @27 met zijn racistische/discriminerende opmerking?
Allochtone agenten bestaan ook. -
Te ver doorgeschoten feminisme en integratiebeleid.
Stimuleren, niet afdwingen, is de enige oplossing. -
@33
Goh de linkse drang naar dictatuur slaat weer toe. -
@35 nee ik laat liever een onafhankelijk persoon ernaar kijken.
-
Jammer dat jejezelf maar 1x kunt plussen he ;)
-
@Liberalist #32
Iedereen met een eigen bedrijf kan zelf bepalen welke uitstraling hij dit bedrijf wenst te geven. Dat doe je o.a. ook door het personeel wat je in dienst neemt.
Een overheidsorgaan heeft die vrijheid niet. -
@31
Er is geen enkel verschil, uitsluiten van blanke mannen is net zo absurd als het op voorhand uitsluiten van Marokkanen. Het is volstrekt onbelangrijk of dit nu gebeurt in de particuliere sector of bij overheidsinstellingen. -
@38 je kunt iemand niet beoordelen op afkomst of kleur. punt
-
@39 juist ja. Maar voor sommigen geldt dat alleen voor blanke Nederlanders.
-
@39
Kennelijk wil de overheid, in dit geval de politie, ook zelf bepalen welke uitstraling het wil hebben. Wderom, waar zit het verschil? -
@39 is voor @38
-
#41 Dan verschillen wij daarin van mening. En dat mag ook.
-
@44 Hoe bedoel je?
-
Natuurlijk mag je Marokkanen weigeren als bedrijf. Als je dat gewoon niet wilt, dan doe je dat toch niet? Is toch jouw eigen bedrijf? Jij bepaalt wie er werkt en wie niet. Als er aanleiding is om iemand niet aan te nemen, dan doe je het niet.
Straks gaan werkloze socialisten (zonder opleiding) nog bepalen wie ik als bedrijf moet aannemen. Zijn ze van de ........... gerukt? -
En door deze dwaze Overheidsdiscreminatie komen nu niet de beste kandidaten in aanmerking voor de functie, met alle nare gevolgen van dien.
En diezelfde dwaze Overheid met zijn politieke correctheids manie snapt nog steeds niet waarom ze de Burgers zijn kwijt geraakt.
De overheid is een beetje Dom. -
#40
Dat onomstotelijk gegeven staat dus tegenwoordig ter discussie, een zeer kwalijke zaak. -
@46 Tuurlijk mag je een Marokkaan weigeren, alleen niet alleen om het feit dat hij een Marokkaan is.
Wanneer hij niet beschikt over de benodigde vaardigheden, papieren of als je een betere sollicitant hebt moet je hem weigeren. MAar wanneer je hem weigert alleen maar omdat hij Marokkaan is..... -
@45
Ik zie verschil tussen de overheid en de particuliere sector. Jij blijkbaar niet.
Mss is dit wel leuk om te lezen.
Gemeenten discrimineren allochtone sollicitant niet.
http://www.inoverheid.nl/artikel/nieuws/1949460... -
#46
Pot? -
#47
De overheid is niet een eenheid en dus niet als geheel dom te kenmerken ;-) Ben het er verder mee eens dat ze met deze positieve discriminatie te ver doorschieten; een domme aktie. -
@50 het gaat erom dat je niet geweigerd mag worden voor een functie op basis van je achtergrond. WAAR DAN OOK
-
Wat een gezeur. Het aandeel autochtone (lees: blanke) mannen is bij de politie gewoon veel te groot. Logisch dat ook de samenstelling van de politie beter moet worden afgestemd op de diversiteit dan onze samenleving dan nu het geval is. Dus meer vrouwen en meer minderheden, lijkt me een prima zaak.
En het gezeur over de beste kandidaten slaat ook nergens op. Je hebt niet verschrikkelijk veel opleidingen nodig om bij de politie te kunnen werken. -
@54 daar heb je een punt.
-
#54
""
Dus meer vrouwen en meer minderheden, lijkt me een prima zaak.
""
Ja, lijkt me ook. Maar doe dat dan door te stimuleren in plaats van af te dwingen.
""
Je hebt niet verschrikkelijk veel opleidingen nodig om bij de politie te kunnen werken.
""
Het zou om de topfuncties gaan. -
@56 Zelfs Hero Brinkman was er 1;)
-
@53 Dat mag jij dus vinden. Hierin verschillen we dus van mening.
Ik vind het dus bijv. geen gezicht om in een exclusieve damesmodezaak te stappen en ik zie daar allemaal hoofddoekjes als personeel staan. Kleden ze zich een beetje modieus, naar wat die winkel wil uitstralen, dan heb ik daar weer geen probleem mee.
Ik heb geen behoefte om met hun religie geconfronteerd te worden. Net zo min als ik dat naar moslims doe met mijn RK opvoeding. -
"Divisiechef Beheersondersteuning Drenthe, Fryslan en Groningen’, 80.000 euro, 36 uur."
.
Daar heb je natuurlijk 'niet verschrikkelijk veel opleidingen voor nodig' @54 ...
Gaat hier gewoon niet op. -
#56 Tja. Ik herinner me dat nog niet zo lang geleden vrouwelijke politiemedewerksters zich beklaagden over het seksisme van hun hun mannelijke collega's. Wellicht als daar wat aan gedaan wordt, mocht dat nog een probleem zijn, het voor vrouwen wat aantrekkelijker gemaakt wordt.
Wat betreft het tweede commentaar. Dan trek ik die laatste opmerking weer in. -
#57
Nou nou, een wijkregisseur is nu niet bepaald een topfunctie hoor ;-) Respectabel beroep, maar niet een topfunctie binnen het apparaat. -
Gezien de minnen op @46 vindt het merendeel dus dat anderen mogen bepalen wie ik moet aannemen. Waarvan akte
-
@50
Dat er verschil is tussen overheid en particuliere sector is een gegeven. De vraag is waar dit toe leidt en of dit acceptabel is. Wat denk jij, zouden de Marokkanen voor minder of voor meer problemen gaan zorgen wanneer ze dezelfde kansen krijgen in het bedrijfsleven als de Nederlandse mensen? Ik begrijp heel goed dat mensen met een bedrijf zich tweee keer bedenken voor ze een Mohammed aannemen hoor, en zeker als ze al een paar keer negatieve ervaringen hebben meegemaakt. Het is een beetje het verhaal van de kip en het ei; wat is er eerder? Ga je proberen het op te lossen door deze groep een kans te geven en daarmee een belangrijke stap te zetten in het integratieproces of, laten ze zich eerst maar eens bewijzen dat ze het kunnen en dat vanuit een sociaal arme kansloze positie? Ik heb begrip voor het laatste maar zie de oplossing in de eerste variant -
@62 aah dat vind jij betrouwbare statistiek?
Jij ben geen werkgever (ik wel btw;))
Jij weet niet waar je het over hebt. -
#58
Ach, die hoofddoekjes kunnen ook erg modieus vormgegeven zijn ;-)
Maar goed, ik neem aan dat jij het in zo'n zaak dan ook 'not-done' vindt wanneer er iemand met piercings of tatoes rond loopt. Daar worden sommige mensen immers ook niet graag mee geconfronteerd. -
@ger-234 #63
Zie 58 -
@Salut #65
Dat vind ik in bepaalde zaken ook niet kunnen. Het gaat om je uitstraling en wat je zelf uitdraagt. Past jouw voorkomen dan niet binnen een particulier bedrijf omdat die juist een andere uitstraling wil dan weet je dat je daar niet hoeft te solliciteren. -
@54 Wat is "te groot"? Volgens mij moet je mensen nog altijd aannemen om wat ze kunnen en niet om wat ze zijn. Als er geen goede vrouwelijke en allochtone kandidaten zich aandienen dan is dat jammer maar helaas.
-
#60
Da's een goed punt die je aandraagt, maar volgens mij kost dat gewoon een hoop tijd. De macho cultuur bij de politie is aan de ene kant logisch, het is nu eenmaal politie, maar aan de andere kant vaak als gevolg sexistisch.
Het beleid moet volgens mij er op gericht zijn dat de bestuurlijke functies binnen de politie worden vervuld door mensen die deze macho cultuur naast zich neer kunnen leggen, en dan vooral bij het vervullen van vacatures. -
@64
Dream on -
Nu begrijp ik waarom de politie vroeger van alles mankeerde: Ze had geen evenwichtig personeelsbestand! ROFLOL
-
@70 (L)
-
@2
En in de tussentijd zijn er relatief vooral blanke mannen aangenomen. Weet je zeker dat het niet een z.g. geoorloofde manier was om van je af te komen. Met andere woorden je was gewoon niet geschikt.
@62
Ik ben wel werkgever (btw) en weet dus wel waar ik het over heb. Je mag gerust mensen weigeren en dat mogen ook Marokkanen zijn alleen niet op grond van het zijn van Marokkaan, zeer terecht. Jij en ik willen ook niet in een arbeiderskroeg geweigerd worden omdat we werkgever zijn. -
@66
Ik snap best je punt en ben het ook wel met je eens. Ik denk dat het probleem zit in de discussie die gevoerd wordt. De één kijkt naar de realiteit en heeft vanuit die hoek zijn/haar visie en argumenten, de ander heeft een meer idealistisch standpunt en verdedigt die waarden. Ik zit er een beetje tussenin denk ik. Die discussie over het weigeren van homofiele leerkrachten op school bijvoorbeeld: moreel gezien is het absurd iemand vanwege zijn sexuele voorkeur te weigeren maar aan de andere kant is het christendom een instutuut dat homofilie afwijst en daarmee gegronde redenen heeft om zo'n persoon te weigeren. Mijn oplossing zou eerder zijn het speciale (lees christelijk, islamitisch) onderwijs te vervangen voor openbaar.
Wanneer iemand zichzelf wil 'versieren' met tattoo's en piercings moet hij de consequentie dragen dat hij ws nooit direkteur zal worden van een bank. Als de wet aangeeft dat in de rechtbank geen religieuze uitdragingen mogen, dan moet de hoofddoekdragende moslima niet zeuren dat ze daar niet kan werrken, etc etc.
Er is nu eenmaal iets als oorzaak-gevolg. -
#67
Tsja, in een aantal randgevallen ben ik het wel met je eens. Zodra je een 'Blond Babe Promotion Team' of iets dergelijks wil vormen, dan kies je geen Marokkaanse, Spaanse of Italiaanse ... tenzij deze haar haar geverfd heeft ;-)
Maar verder gaat jouw redenatie me veel te ver. Zolang iemand met een hoofddoekje zich algeheel modieus kleedt (en hoofddoekjes zijn ook aan mode onderhevig), dan vindt ik dat je zo'n persoon gewoon aan moet nemen als die aan alle eisen voldoet. Het zelfde geldt voor tatoes en peircings, dergelijke 'versieringen', met mate, kan je wat mij betreft ook niemand voor weigeren... tenzij het echt heel extreem is. Een burka, bijvoorbeeld, is weer een ander verhaal, je kan de verkoopster niet in de ogen kijken en ik heb nog nooit een modieuze variant gezien ;-) -
@73 daarom juistZie @49
-
@75
In de zin "tenzij het echt heel extreem is...." zit de kern van het probleem; wie bepaald wat extreem is? maw, voor ieder ligt de grens anders. -
De juiste man/vrouw op de positie zetten ongeacht kleur, geslacht, geloof , afkomst en weet ik nog wat niet meer verzonnen door politiek correct links, ik hoop dat ere snel een eind aan komt.
"Positieve" discriminatie is ook discriminatie en dus bij wet verboden regering !!! -
@Ger234 #74
De kerk leeft wat homofilie betreft ook nog in de middeleeuwen en het wordt hoog tijd dat zij hun standpunt in deze herzien.
@Salut #75
Die 'moderne' hoofddoekjes confronteren mij met de islam. Het mag voor iedereen anders zijn maar ik heb daar geen behoefte aan.
Ik moet ineens denken aan die buschauffeur die onlangs geen kruisje meer aan zijn kettinkje mocht hebben hangen.
Waarom dat dan? Juist, de confrontatie met een ander geloof. -
In sommige situaties ben ik niet tegen een voorkeursbehandeling, maar dit gaat te ver....
Daarbij heb ik in het verleden eens bij de politie gesolliciteerd. Hebben beloofd de extra reiskosten die ik moest maken omdat zij mij nog dezelfde dag wilden zien (gebruikte toen medicijnen die de rijvaardigheid konden beïnvloeden en het openbaar vervoer staakte, dus ik moest een taxi nemen), heb nooit een cent gezien.
De testen die zij doren naar eigen hand te zetten en dus van geen waarde.
En als laatste heb ik nooit meer iets van ze gehoord en dat vind ik gewoon belachelijk.
Gelukkig heb ik tegenwoordig een goede baan in het normale bedrijfsleven. -
De ziekte die politicus correctus heet moet eens aangepakt worden.
-
#79
""
Ik moet ineens denken aan die buschauffeur die onlangs geen kruisje meer aan zijn kettinkje mocht hebben hangen.
""
Onzin:
""
De rechter oordeelde dat er geen sprake was van discriminatie naar geloof, omdat het hier ging om een algemeen verbod om kettingen over het uniform te dragen. Dat verbod zag niet specifiek op kettingen met een kruis.
""
http://www.avioadvocaten.nl/nieuws.asp?id=56 -
@82
Daar heeft men zich uiteindelijk achter verschanst.
http://www.netwerk.tv/artikelen/gvb-verbiedt-dr...
Volgens de werknemer is het dragen van een hoofddoek wel toegestaan als wijze van het uiten van een geloofsovertuiging, maar kennelijk het dragen van een ketting met een kruis niet.
[Q]Uiteindelijk kan een werkgever wel voorschriften opstellen betreffende kleding en uiterlijke verschijning van werknemers, of die voorschriften redelijk zijn is uiteindelijk ter beoordeling aan de rechter.[/Q]
Dit geldt dus ook voor het afleggen van die hoofddoek. Een werkgever kan voorschriften opstellen. -
#83
Els ze er een gegronde reden voor aandragen, dan inderdaad wel.
""
Het GVB heeft sinds een jaar nieuwe bedrijfskleding. Om de professionele uitstraling te bewaken, mogen sieraden zoals kettingen niet zichtbaar over de bedrijfskleding worden gedragen.
""
http://www.netwerk.tv/artikelen/gvb-verbiedt-dr...
""
Daarnaast kunnen medewerkers van het Gemeenlijk Vervoerbedrijf Amsterdam op een andere wijze uiting geven aan hun geloof indien zij dat willen. De rechter noemt daarbij het dragen van een armband of ring met een kruis, welke opties door het Gemeentelijk Vervoerbedrijf Amsterdam aan de werknemer zijn aangeboden.
""
http://www.avioadvocaten.nl/nieuws.asp?id=56
Niks ongelijke behandeling zoals jij beweert: "die onlangs geen kruisje meer aan zijn kettinkje mocht hebben hangen". Dergelijke beweringen zijn gewoon stemmingmakerij om je punt kracht bij te zetten. -
Ik vind het voorschift overigens betuttelend ;-) Maar da's een andere discussie.
-
positieve discriminatie bestaat al heel lang.
jammer om te zien dat dat nu pas naar boven komt en als tegen argument wordt gebruikt..helemaal in de trend van .. nu kan ik dus geen hoge politiefuncionaris worden?..mwah.. ik vraag me echt af of dat het plan bij de vele die dit roepen..
maar goed elke discriminatie is fout.. en wat nog erger is .. is de zij doen het dus ik lekker ook mentaliteit. -
@BadButTrue
ik ben het helemaal met je eens.
als jij geen allochtoon wil aannemen hoef je dat ook niet.
het zou van de gekke zijn wanneer iemand anders voor jouw bedrijf kan bepalen wat het beste is!
En het spijt me zeer, maar als de marokkaanse gemeenschap zich nou eens bezig hield met de eigen kinderen opvoeden zouden al die maatregelen niet genomen hoeven te worden en konden de goede marokkaanse jochies en meisjes (ik weet dat er hele volksstammen zijn die daar niet in geloven, maar ze zijn er echt) wel wat makkelijker aan de slag kunnen komen.
Vooral de Marokkaanse gemeenschap is slachtoffer (mede zelf veroorzaakt) van bad press en een hele slechte naam. In plaats van daar wat aan doen hoor ik alleen maar: je moet respect voor me hebben...... maar zo werkt het niet, dat verdien je. Alleen de zon gaat voor nix op, verder moet je alles verdienen.
We hadden hier in NL al in de 15de eeuw gastarbeiders en al die gastarbeiders zijn altijd goed ontvangen zolang ze zich aan de mores aanpasten. Als je dat niet doet, word je met de nek aangekeken net als dat gebeurt met kaaskop aso's. M.A.W. allemaal even bij jezelf gaan kijken of je je schuldig maakt aan fout gedrag.
en die advertentie NU in de vullisbak!
En nu ff die vrouwen die ze zo graag bij de politie willen hebben......
sorry maar no way dat dat slim is, behalve dan natuurlijk als je maatje slagschip bent. In het andere geval is een vrouw bij iemand die kwaad wilt een prooi, ook met 10 jaar verdedigingstraining. sorry maar ik heb gezien hoe een vrouwelijke politie agent helemaal verbouwd werd voordat haar mannelijke collega's boven op de gast in kwestie sprongen.. foute boel, vrouwen als smeris -
Ja dit is lastig...
Aan de ene kant is het natuurlijk belachelijk dat je als blanke man in je eigen land wordt uitgesloten bij een baan. Dit is gewoon discriminatie.
Aan de andere kant..
Verschil in afkomst is belangrijk bij de politie hoe je ook draait of keert mensen zijn vaak beleefder en luisteren beter na iemand van de zelfde afkomst. Dat zal je zelf ook wel hebben als jij wordt aangehouden door iemand die duidelijk van een andere afkomst is reageer jij anders misschien merk je dat zelf niet eens maar je had zeer waarschijnlijk anders gereageerd als de politie man of vrouw van Nederlandse afkom was.
Om die reden kan ik me goed voorstellen dat de politie graag mensen heeft van verschillende culturen. En daarnaast is het goed om in een bedrijf om een gemixte cultuur te hebben en dit moet natuurlijk wel een beetje gebalanceerd zijn. Net zoals jij je niet helemaal op je gemakt voelt als je in een team met alleen mensen van een andere afkomst werkt hebben zij dat net zo. -
@46
je mag zelf bepalen wie je aanneemt,alleen mag je niet op basis van ras al bepalen of dat de juiste medewerker voor je is...dat is rascisme..einde discussie. -
@60
Brinkman was inspecteur (schaal 10), wijkregisseur is een schaal 8 functie dus klopt geen hout van uw betoog -
@TS Wat is dat voor een calimero opstelling zeg! Grow a spine! Doe niet zo zielig. Vrouwen houden niet van dit soort slachtoffers!
-
Hè 2 keer 60 op dit draadje
-
Mwahahahahaha, wat een hoop geneuzel hier.
Wanneer een werkgever een flinke subsidie krijgt wanneer die een allochtoon aanneemt, dan neemt die enkel nog allochtonen aan.
Geld gaat vaak voor de beste in zijn vak, zo werkt het nu eenmaal.
Reken er maar op dat die rechtse figuren er ook voor zorgen dat men in de ruif, overheid is de naam van deze ruif,kan graaien.
Dit hebben ze in het verleden meerdere keren gedaan en natuurlijk de andere kant de schuld er van geven. -
@93 Krijg je daar subsidie voor dan?? Waar kan ik dat vinden??
-
#90
Inderdaad ja, ik zie het nu ook, na wijkregiseur is ie nog inspecteur geweest, #57 had gelijk. -
#92
Ja, dat is al zo'n beetje sinds het begin van nujij, die gasten kunnen dat blijkbaar niet oplossen... ;-) -
Da's mooi... als de overheid hiermee wegkomt en het "goede" voorbeeld geeft... dan hoeven die AH-managers nergens over in te zitten...
-
Oud nieuws
-
#94
Daarom staat het woord "wanneer" er ook.
En het verleden: ondernemers kregen (weet het niet of het nog zo is) flinke korting op loonbelasting (het 1 e jaar geen loonbelasting betalen) wanneer men iemand aanneemt die aan bepaalde voorwaarden (lang in de bijstand, etc...) voldoet.
Er werd flink gebruik van gemaakt.
"Wanneer" men extra regels laat gelden voor een allochtoon die lang in de bijstand zit, is men er snel bij. -
Het is trouwens best een schok dat de Commissie Gelijke Behandeling, vanwege hun discriminerende oordelen vaker smalend de Commissie Voortrekking Allochtonen en Religieuzen genoemd, zich hier tegen keert.
Kennelijk kunnen ze toch recht spreken als noch klager noch beklaagde allochtoon of religieus is. -
Dit bericht is weer stemmingmakerij..
Kijk eens naar de politie op straat.. Ik zie bijna nooit een allochtoon.. Bijna altijd nederlanders.. Doe niet alsof ze alleen maar allochtonen aannemen aub..
Kijk gewoon naar de agenten die je op straat tegenkomt en 90%+ is standaard nederlander.. -
@101: hoezo stemmingmakerij?!?! Moet je eens een advertentie zetten met de tekst "geen allochtonen of vrouwen" zoals laatst bij AH Go...........
Het land is te klein, NuJij maakt overuren, iedereen is racist, fascist en nazi, het kapitalisme wordt en passant met de grond gelijk gehakt, het OM schiet in actie enzovoort enzovoort!!!!!
Punten voor de PVV weer dus.... -
10315 juni 2010 17:44 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
#46
Als socialisten kunnen bepalen wat u wel en niet mag met je bedrijf , hebben ze het verder geschopt dan jij en zijn ze zeker niet werkloos. -
#102
Positieve discriminatie is doorgeschoten. Ben ik met je eens.
Maar van de rest van je psot snap ik geen bal.
Kapitalisme met de grond gelijkgemaakt? We zijn al jaren een rechts land en dat hebben we geweten met de crisis en nu kiest NL weer voor rechts.
Misschien iets van eigen schuld, dikke bult of zo... -
@101 Je kunt je natuurlijk ook afvragen waarom zo weinig allochtonen bij politie willen werken. Want dan moet je wel werken.
-
Waanzin. Tijd voor een regering die daar een einde aan maakt.
-
Positieve en negatieve discriminatie zijn twee kanten van exact dezelfde medaille. Bij negatieve discriminatie ga je er vanuit dat je beter bent dan de ander en dat je daarom meer mag of meer recht hebt op dingen dan de ander.
Bij positieve discriminatie ga je er nog 'stééds vanuit dat je beter bent dan de ander, alleen vind je dat de ander hierdoor recht heeft op een bijzondere positie.
De kern van de discriminatie blijft echter, we zijn beter dan de ander. Alle twee even fout.
Bovendien, bij positieve arbeidsdiscriminatie ten opzichte van vrouwen moet ik altijd denken aan onderzoeken waarin aangegeven wordt dat vrouwen bewust én met plezier deeltijd werken. Verantwoordelijke functies heb je niet in deeltijd (24 uur en minder), dus 50% vrouwen is per definitie onzin. Je kan alleen het percentage dat full-time (of bijna fulltime, 32 uur) werkt mee tellen.
Bij allochtonen bedenk ik me altijd, hoeveel topfuncties zijn er? Er zijn 5% niet-westerse allochtonen in Nederland. Als er dan bijv. 5 topfuncties zijn is de kans groot dat die 5% niet bij een van de 0,01% topfuncties zit evenals 99,9% van de autochtonen.
Mijn filosofie talent komt altijd boven drijven. Duurt langer, maar Barack Obama is ook geen president van de VS geworden omdat die functie te lag gedomineerd is door blanke mannen.
Een aardig argument tegen positieve discriminatie:
Zwarte mensen moesten in de VS altijd achter in de bus zitten, moeten dan nu bij wijze van inhaalslag, de blanken dan maar een tijdje achterin zitten? -
Als blanke man met enig zelf respect wil je niet eens werken bij de politie.
Waar maken we ons druk over? -
11015 juni 2010 18:32 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Ja inderdaad te zot voor woorden. maar dit komt niet alleen in de wereld van de volwassenen voor. Het begint al op de basisschool. Spreek je de taal niet, hebben je ouders daar geen enkele moeite voor gedaan, verbieden ze je zelfs om Nederlands te spreken, dan krijg je alle aandacht. Is het je gelukt om een etiket van een of andere vage stoornis te krijgen, ook dan krijg je alle aandacht. Werk je hard, kun je nog iets dan red je je zelf maar en krijg je als beloning later waarschijnlijk zelfs geen studiebeurs meer.
-
11215 juni 2010 18:40 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
De PvdA promoot openlijk racisme en discriminatie en het wordt ook nog eens in regeringsbeleid omgezet.
Ach, zolang de linkse partijen het doen is het toch goed, toch?
Maar zodra een rechtse partij zoiets in de hoofd zou halen dan wordt WWII erbij gehaald en krijgen mensen per direct het label Nazi opgeplakt.
Meten met twee maten? -
Iedereen keert zich zo tegen Wilders omdat ze dan geaccepteerd worden door hun medeburgers.
ondertussen hebben ze niet eens in de gaten dat vooral de originele nederlanders gediscrimineerd worden met name in de grote steden. Logisch want daar is de meerderheid allochtoon.
En Wilders heeft gelijk dat het hier islamiseert en dat je als Nederlander het later kunt schudden. Al het geld en al de banen gaan dan naar de allochtonen. -
@108
Interessant stuk. Voordat ik reageer op jouw stuk geef ik aan hoe ikzelf tegenover positieve discriminatie sta.
Persoonlijk vind ik dit een beetje dubbel. Als ik naar mijzelf kijk -ik ben van Marokkaanse afkomst- ik zou nooit een baan willen aannemen waarbij ik weet dat ik voorrang heb gekregen op mijn afkomst ipv talenten. Daar voel ik mij te trots voor. Een werkgever moet mij aannemen om wie ik ben en wat ik kan.
Daartegen blijkt wel uit cijfers dat er nog steeds (helaas) grote verschillen zijn op de arbeidsmarkt. Zie bijv. inkomensverschillen tussen man-vrouw. Ook blijkt uit verschillende onderzoeken dat sollicitanten met een buitenlandse naam moeilijker aan een baan komen dan een sollicitant met een NL naam. In zo'n onderzoek had iemand eens 2 exact dezelfde CV's gestuurd met 2 verschillende namen. Wat blijkt, CV met een NL naam kreeg een uitnodiging.
Dus zolang er discriminatie is op de arbeidsmarkt (ras, vrouwen, leeftijd, etc) is zo'n maatregel helaas nodig.
Nu op jouw stuk (ik kort wel sommige stukken in):
"Positieve en negatieve discriminatie zijn twee kanten van exact dezelfde medaille. De kern van de discriminatie blijft echter, we zijn beter dan de ander. "
Dit klopt niet! Bij positieve discriminatie gaat het niet om dat je beter bent dan de ander, maar de ander juist een kans te geven. De kern van discriminatie is dus niet dezelfe! Er wordt nergens gezegd dat de ander beter is.
Ook jij, kan later misschien gebruik maken van positieve discriminatie. Stel (ik weet niet hoe oud je bent) dat je 55 jaar bent en werkloos wordt. Na veel afwijzingen (alleen door het feit dat je een oudere werknemer bent) zou je dan blij zijn dat jij voorrang kunt krijgen met zo'n maatregel t.o.v. een jongere medewerker?
"Bovendien, bij positieve arbeidsdiscriminatie ten opzichte van vrouwen"
Er zijn onderzoeken geweest waaruit blijkt dat vrouwen met dezelde banen en verantwoordelijkheden minder betaald krijgen dan mannelijke collega's. Vaak moeten vrouwen juist meer uren maken omdat ze veel meer moeten bewijzen in bepaalde machowerelden.
"Bij allochtonen bedenk ik me altijd, hoeveel topfuncties zijn er?"
Het gaat niet om de topfuncties, maar juist om veel normale jobs.
"Mijn filosofie talent komt altijd boven drijven. Duurt langer, maar Barack Obama is ook geen president van de VS geworden omdat die functie te lag gedomineerd is door blanke mannen."
Dit is ook mijn mening! Ik gebruik ook de voorbeeld van een Barack Obama of dichterbij huis Aboutalab.
Ik geef ook altijd aan dat talent altijd boven komt drijven. Als iemand klaagt dat hij/zij geen kans krijgt, dan vraag ik ook hoe ziet je CV eruit, wat doe je extra om jezelf te verbeteren of jezelf onmisbaar te maken. Het aannemen van een slachtofferrol ben ik absoluut op tegen.
Laten we hopen dat binnenkort dit soort maatregelen niet meer nodig zijn.
"Een aardig argument tegen positieve discriminatie:
Zwarte mensen moesten in de VS altijd achter in de bus zitten, moeten dan nu bij wijze van inhaalslag, de blanken dan maar een tijdje achterin zitten?"
Nee je slaat de plank mis. De zwarte mensen hadden heel lang geen gelijke kansen. Het was zelfs niet toegestaan (heel lang geleden) om je kinderen te onderwijzen of naar school te sturen. Door dit feit hebben helaas veel mensen nu nog steeds een achterstand (niet alleen door dit).
Chris Rock had juist een goede voorbeeld van positieve discriminatie.
Hij gaf aan dat hij ook niet bevoordeeld wil worden door positeve discriminatie. Het moet gaan om kwaliteit, maar als 2 sollicitanten (blanke en zwarte) gelijk eindigen, fuck him, hij (de blanke) had 300 jaar voorsprong.. -
Ik heb ook eens geen baan gekregen omdat de allochtoon anders niet in Nederland mocht blijven. Die baan had hij daarvoor nodig. En ik kon lang geen andere baan krijgen in begin jaren negentig waar het ook janken was met de economie.
"bedankt" zij ik voor zoveel loyaliteit van die werkgever voor buitenlanders. -
Het hele verhaal is te bezopen voor woorden.
-
Ik heb nog positieve discriminatie acties gezien voor meer mannen in bijv. het onderwijs of in de gezondheidszorg.
bijv.
"Bij gelijke geschiktheid gaat onze voorkeur uit naar een man".
of
"Alleen mannen mogen solliciteren"
Zou het slechts 1 kant op werken? -
#108
Ik begrijp niet hoe je kan beweren dat bij positieve discriminatie ook een der kandidaten wordt voorgetrokken, met als assumptie dat die beter is in het vervullen van de vacature vanwege zijn / haar afkomst.
#115 , heldere en feitelijke onderbouwing. -
Of het nu wel of niet in de advertentie staat, zo wordt er door menig bedrijf altijd mee omgegaan. (Onlangs mijn eega en enkele collega's, ontslag bij ene werkgever, allen solicitatie bij ander bedrijf, iedereen van 45+ kreeg een standaardbrief, vacature al vervuld. Helaas viel de brief in de bus toen mijn eega juist in een sol.gesprek zat .... was zgn een foutje in de administratie, jaja ..)
Het beleid van een instelling, instituut of bedrijf wordt op kantoor bepaald (HRM/directie), niet in een advertentie.
Overigens biedt dit wel perspectief, iedere allochtone dader van willekeurig misdrijf of overtreding verplicht bij de politie/stadswacht. Kunnen ze hun eigen matties ook eens arresteren ..... dan is dan wel verplicht, alleen eigen volk .. -
Witte mannen, de nieuwe generatie werkelozen. Dank u wel regering!!!
-
Een blanke, Christelijke hetero, wordt in Nederland het meest gediscrimineerd. De rest krijgt een voorkeursbehandeling.
-
Foute zaak. Kleine moeite om het zinnetje "bij gelijke geschiktheid" erin op te nemen.
-
Achterlijk volk weer hier dat om Wilders schreeuwt. De vraag is of dit tegen de huidige wet ingaat. Zo ja, dan hebben PvdA/CDA/VVD, etc. dit gewoon goed geregeld in het verleden. En de PVV had het niet/nooit anders kunnen doen.
-
@122 Nee hoor, het is juist andersom. Wetenschappelijk en statistisch aangetoond.
-
@ 87 Vrouwen werken niet altijd alleen maar escalerend in een conflict, maar kunnen in sommige situaties juist enorm de-escalerend werken. Heel zwart wit gezien hebben mannen bepaalde kwaliteiten en vrouwen hebben die ook..
Voorbeeld: een agressieve boze man kan zich laten temmen door een alfa mannetje die weer in de hiarchie boven hém staat, maar dit kan ook juist tegenovergesteld werken en olie op het vuur zijn. Een vrouw kan in zo'n situatie juist minder bedreigend zijn en gemakkelijker zo'n man weer kalm kunnen 'praten' (want dat laatste is dan weer een typische vrouwen-kwaliteit: práten...Niet altijd verkeerd hoor in een conflict!)
Onzin dus dat vrouwen bij de politie vragen om moeilijkheden is... -
En allochtonen-agenten werken ook meer de-escalerend dan blanke?
De reden daarvoor is dat er nu eenmaal meer allochtonen-criminelen zijn. Dus Marokkaanse agenten voor Marokkaanse criminelen, Zo houden ze elkaar lekker bezig terwijl de blanken de boel sponsoren. Soort kinderopvang. -
dat krijg je met dat gedrocht van 'positieve discriminatie'..
-
@ 128 In principe helemaal geen raar idee inderdaad om een marokkaanse agent te betrekken in een conflict tussen marokkanen of waar marokkanen bij betrokken zijn. Misschien niet erg praktisch omdat je dan zo moeilijk kan roosteren ;) Maar in principe zou dat inderdaad de-escalerend kunnen werken ja..Immers "Hij begrijpt mij"
Zo zal iemand van 50 minder snel iets van iemand van 20 aannemen en een man minder snel iets van een vrouw, een marokkaan minder snel iets van een antiliaan en een kind minder snel iets van zijn moeder :D -
Goed zo ,kunnen er later weer hele kamer debatten gehouden worden dat
positieve discriminatie, discriminatie aanwakkert .
Die gein hebben we in het verleden ook al eens gehad bij het G.V.B (Amsterdam).
Zulke grappen kunnen allen maar bedacht worden door een incompotente
ex minister van Binnenlandse zaken.Onze aller Guusje.
Het is te hopen voor Amsterdam dat zij nooit Burgemeester wordt van de mooie
hoofdstad. -
Iemand aannemen doe je op kwaliteiten, niet op ras of geloofsovertuiging.
-
Volgens mij doet de politie dit al jaren ook trouwens. Vreemd dat het nu ineens nieuws is.
-
@132 waarom niet? Je neemt iemand aan omdat hij in een profiel past én kwaliteiten bezit die je nodig hebt. Waarom is het toch zo'n taboe dat rassen, culturele achtergronden, geslacht, sexuele geaardheid etc etc ook gewoon iets toe kunnen voegen en daarom best benut mogen worden??? Moeten we dan allemaal hetzelfde zijn en vooral blijven doen alsof we iemand niet aangenomen hebben ivm het 'niet passen binnen een profiel'terwijlw e eigenlijk gewoon een vrouw zochten omdat we al tien mannen hadden?
-
Dit is al jaren aan de gang. Zo komen dus niet de beste mensen op de juiste plaats. Ongelooflijk....
-
@132 Je slaat de spijker op de kop... verder geen commentaar nodig!
-
@132 2n @ 136 ,...ik begrijp niet zo goed wat er tégen is...
-
@137 Hoe bedoel je dat precies?
-
@ 138 Dat ik niet begrijp waarom we altijd moeten doen alsof er géén verschillen zijn..en wat er dan vervolgens op tegen is om iemand aan te nemen die beter in een profiel past juist vanwege zijn afkomst oid.
Ik vind t zo'n rare bijna- communistische gedachte dat we moeten doen alsof die verschillen er niet zijn..
Iemand áfwijzen op basis van afkomst, godsdienst, sexuele geaardheid e.d. vind ik anders dan iemand er op aannemen. Ik zie t probleem niet..we zijn allemaal anders, allemaal verschillend en soms past dit beter en een andere keer dat. -
Geachte Personeelsfunctionaris politie Rotterdam.
Ik ben een vrouw, allochtoon en invalide. Met deze kwalificatie moet ik toch hoofdcommissaris van de politie Rotterdam kunnen worden? -
Misschien zijn ze bang dat alleen maar gefrustreerde pedofielen op zo'n baan afkomen.
-
@115 goed verwoord
-
@141 Katholieken zijn weer een andere doelgroep.
-
Een clown kan in veel situaties ook de-escalerend werken.
-
hahaha @ 144
-
@139 Dank voor het antwoord.. dat bedoelde ik dus ook. Er zijn nu eenmaal functies die vervuld moeten worden door capabele mensen, en niet door mensen die op basis van '"sociale gewenstheid" aangenomen moeten worden.
-
@144 Maar géén mime-speler... ik háát mime-spelers..
Dan liever een bus traangas..;-) -
Hoezo gelijke behandeling? Dit is weer een soort idealisme wat haaks staat op de realiteit.
-
Ben benieuwd wat er zou gebeuren als er zou staan: "Exclusief opengesteld voor mannelijke kandidaten en kandidaten met een autochtone achtergrond"
...dan staat de wereld op z'n kop! -
@2. Dan moet je wel heel laag zijn opgeleid en niet geschikt geweest zijn om als politieagent te functioneren. Want Sander V. een blanke man en de moordenaar van Milly uit Dordrecht werd wel aangenomen. Dus blanken maken weldegelijk kans politieagent te worden.
-
@2 Als ik het goed begrijp ben je nu 37.
Politiemensen van die generatie zijn bijna zonder uitzondering blanke mannen, meestal opgeklommen naar de rang van brigadier.
Ik denk dus dat er andere dingen speelden en dat je het wel stoer vindt om er nu die draai aan te geven.
Overigens betekent voorkeursbeleid niet dat je automatisch wordt aangenomen, de selectiecriteria blijven onverkort gehandhaafd. -
@149 Het is inderdaad jammer dat dat er nooit bij staat. De realiteit is dat dat voor veel functies wel zo werkt.
Alleen het staat dan nooit in de advertentie ...ze kijken wel uit ... -
@87 " je moet respect voor me hebben...... maar zo werkt het niet, dat verdien je"
Jammer genoeg werkt het wel zo..dat ben ik wel met je eens.. maar....
Ik vind respect moet je hebben voor iedereen... Tenzij het verspeeld word. Daarmee komen we een stuk verder. -
Ik zou zo graag willen dat de politie MENSEN aanneemt die geschikt zijn voor de functie. Wat kan mij het verknallen wat voor kleur, geslacht of geaardheid ze hebben... helaas zitten er teveel mensen op de verkeerde plek, ook bij deze organisatie.
Als ik de korpschef hoor roepen dat ze een afspiegeling van de samenleving willen zijn en dus zoveel procent allochtonen en homo's aan willen nemen krijg ik echt uitslag... Wat een onzin, wie zegt er dat ze een afspiegeling van de samenleving moeten zijn?!? Hoeveel procent van de samenleving is crimineel? Pedofiel? Verstandelijk gehandicapt? Bejaard? Dus dan moeten er per korps 26 dieven, 7 pedo's, 13 ouwe wijven en drie debielen worden aangenomen?!?
Stel alsjeblieft mensen aan die geschikt zijn voor de functie. Daar heb je je handen al aan vol.
PS: de moordenaar van Milly was toch ook een keurige blanke man... wat heb je d'r an? -
15516 juni 2010 08:43 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@123
Is jouw reactie demagogisch bedoeld? -
Dat is dus geen "gelijke behandeling"
-
hiervoor heb ik op faceboek nog geen excuses actie gezien?
-
Dat moeten ze bij Albert Heijn proberen...
-
Met dank aan het politiek correcte NL.
-
Zozo, net of allochtonen voor positieve discriminatie zijn..... Is de fout van de overheid zelf en niet van de allochtonen. Het gaat om kwaliteit niet om kwantiteit.
-
@162
Jouw depressiviteit heb je aan jezelf te danken en aan niemand anders. -
de personeelsadvertentie van het korps Roterdam is een uitvloeisel van mvr G ter Horst die dat in een benevelde toestand heeft bedacht het is bedroevend. De wereldkampioene telefoontaps had er daarentegen geen moeite mee om de agent die haar bekeuring dronken rijden haar in het politieregister afschermde en een fikse loonsverhoging te geven.
-
ik vind dat vrouwen achter het aanrecht moeten en dat allochtonen katoen moeten plukken of in de mijnen moeten werken.
ghegheghe
geitnje -
Het is toch ook te zot voor woorden dat vrouwen nog steeds niet een gelijkwaardig salaris hebben dan mannen in veel functies.
Het is niet voor niets verzonnen, dit. -
Het is gewoon een geldkwestie
Wanneer een werkgever een allochtoon aan het werk zet krijgt hij daar een premie voor.
Daarom komt altijd bij een aanstelling het formulier tevoorschijn met de vragenlijst of je ouders allochtoon zijn..etc. -
@167
oh okay en voor een stagiair geldt die premie niet natuurlijk dus daarom komen die allochtone stagiairs dan weer niet aan de bak -
Voorkeursbehandeling = discriminatie
Discriminatie: Discriminatie betekent letterlijk "het maken van onderscheid". De betekenis van het woord discriminatie is in maatschappelijk en juridisch opzicht gaan afwijken van de letterlijke betekenis; in die context wordt onder discriminatie verstaan: "het onrechtmatig onderscheid maken tussen mensen of groepen" = dus algemeen maatschappelijk negatief.
Van iets negatiefs kun je niet is positiefs maken door er een + voor te zetten.
+ x + = +
- x - = +
+ x - = -
- x + = - -
Het gaat om de meest geschikte persoon voor de baan, ongeacht de identiteit. Positieve discriminatie is nét zo vernederend als negatieve. Dat lijkt op zo iemand die in een praktisch lege tram expres naast die ene neger gaat zitten om aan te tonen dat hij/zij niet discrimineert. Uitermate vernederend.
-
Hallo allen,
Wederom staat dus weer als een paal boven water dat Geert wel degelijk al jaren gelijk heeft. Een Nederlander is zijn recht in de loop der ajren volledig kwijtgeraakt. Ook ik heb hetzelfde meegemaakt bij de politie (ook 19 jaar geleden) en toen werd voor de psychologische test vermeld tegen 100 personen (waarvan 80 Nederlandse mannen !) dat er wel een soort van kans-percentage aan de test vastzat, te weten, 40 % voor allochtonen, 40 % voor vrouwen en 20 % voor, jawel, de Nederlandse man.....Ik ben nu trouwens ook geen agent......
Alleen deze constatering moet toch voor elk levend wezen duidelijk zijn dat we hier godverdegloeiendegodgodverdomme alleen nog maar goed zijn om hard te werken, vooral alles eerlijk op te geven en om maar zo veel mogelijk belasting te betalen zodat er allerlei nieuw te ontdekken manieren gecreeerd worden om geld naar het buitenland of naar buitenlanders te sturen.
Snapt men niet dat grenzen niet voor niets ontstaan zijn ; dat komt doordat er grote verschillen zijn in denken en in leven en zodoende heeft Nederland, met zijn denkwijze grote stappen weten te maken in het verleden en nu nog steeds, maar uiteindelijk hebben we de afgelopen 40 jaar, waarin we verteld werden dat het 'slechter' gaat met onze economie, dat er meer moet worden bezuinigd en dat er meer zal worden geprivatiseerd, een grote hoop met leugens voorbij zien komen ; leugens over loon, over pensioenen, over huur/koopwoningen, over onze rechten en de rest kunt u zelf invullen. Mocht trouwens het rendement op hypotheken niet met 500 % toenemen dan komen er in Nederland honderdduizenden mensen bij in de aankomende 8-15 jaar die meer schuld hebben dan dat ze in 2 levens zouden kunnen verdienen. Iedereen wordt gestimuleerd om maar vooral te gaan kopen, maar waar dit op is gebaseerd is op hetzelfde als de gehele economie ; op gebakken lucht, zo blijkt wel. Met geld maak je geld ; ja dat klopt wel ja, maar voor hoe lang en met welke consequenties in je achterhoofd. Hardlopen is doodlopen, toch.......
Maar goed ; weer even terug : Ik kan me herinneren dat er een enorme ophef was over de hoofddoekjes die gedragen worden in bvb gemeentelijke instellingen ; Wilders zou toen een heel volk hebben gediscrimineerd, wat ik al een lachertje vind, want als dat wel discriminatie is, dan is dit onderwerp hier vandaag dat toch ook, lijkt me.......
Nota bene in de vacaturetitel al beschreven als onderscheidmakend en dat mag hier in Nl wel, blijkbaar. Vertel mij het verschil dan maar.............
Luister goed naar mijn woorden : als de PVV niet mee mag regeren van die hypocriete linksen en die huichelaars van andere rechtse formaties, dan zullen harde maatregelen niet worden geschuwd, want ons aller toekomst staat nu echt op het spel !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wees blij dat Wilders in ons stelsel mee mag doen, want dan kun je hem nog op andere ideeen brengen en als je naar hem luisterd kom je ook wel tot de ontdekking dat er inderdaad wel heel erg krom geredeneerd wordt in ons landje en dat de ellende, die ze nu hebben veroorzaakt, door exact dezelfde groep mensen is veroorzaakt en het Nederlandse volk laat dit gewoon weer gebeuren.
En dan die zgn liberalist met zn discriminatie (#33)...... Ik hoop dat uw kinderen over 20 jaar nog gewoon Bert en Peter heten en niet verplicht Bensallahbert en Mohammedpeter............... maar goed, die keus heeft u al gemaakt blijkbaar.
Nederland is geen Nederland meer. De staat moet uitstralen dat het Nederland lief heeft, maar de mensen die ons nu weer gaan vertellen hoe slecht het gaat die stoppen gewoon om even een paar jaar bij het gezin te zijn, want dat is zo nodig....................................ja meneer Bos en Eurlings, dat zouden vele gezinnen graag willen, maar daar is geen potje voor, zoals bij u !
Ik houd nu maar op, want ik dacht eindelijk na 20 jaar dat Nederlanders solidair met elkaar de strijd aan zouden gaan, maar blijkbaar hebben nog te veel mensen het te goed in huis. Blijkt ook wel dat het overgrote deel hier een groep volgers zijn die zich continu graag laten vertellen hoe ze moeten leven en denken, maar zelf meedenken is er niet bij !
Rutte, bedenk goed wat je met je laatste gesprekjes doet !
Nederland bedankt ! -
Grenzen zijn grenzen van taal en vooral cultuur. Daar onze Hollandse cultuur is overstelpt met allerlei andere culturen hebben we eigenlijk geen grens meer.......
Voorbeeld : als ik uit Ghana kom en ik heb daar 10 jaar in een boom les gehad op 'school' en ik moest dagelijks 3 uur lopen om op school te komen dan zou ik blij zijn als ik mijn kinderen hier kan stallen om ze een mooie toekomst te bieden ; MAARRRRRR, Nederland kan daar op inspelen door de kennis daarheen te sturen, mensen op te leiden, maar het blijkt wel dat echt in elk land de cultuur moet worden bewaakt, maar in Nederland, jaja, als enige ter wereld, hoeft dat niet. We zijn de vuilnisbelt van de wereld geworden ; stuur maar naar Nederland hoor ik Obama al zeggen.
Zou dit zijn omdat wij ook als enige drugs vrij hebben gegeven, zodat we dat probleem zeg maar compenseren naar de rest van de wereld toe......................................... -
opleidingen, infrastructuur, sociale voorzieningen, sociaal stelsel............. dat heeft de wereld nodig................................ en Nederland................................dat heeft uniformiteit nodig, een vaste basis, een eigen cultuur...............
CDA, VVD, PVDA................................waarom luisteren groepen als deze niet naar het gewone volk dat nota bene er voor gezorg heeft dat die mensen nu die functies mogen en kunnen uitoefenen........uw eigen ouders die u nu aan de kant zet..................................
LEVE DE PVV -
Hmm... 't gaat goed met Nederland. Inmiddels worden de allochtonen dus zelfs bij overheidsinstanties al voorgetrokken... Alles ten behoeve van multi-culti... En daarbij denken ze ook nog eens dat vrouwen dit willen. Vraag eerst eens aan de vrouwen of ze uberhaupt die baan willen. Wij vrouwen worden onderhand in posities gedwongen omdat dat móét vanwege de emancipatie. Volgens mij slaan we door...
-
@173 "Nederland heeft uniformiteit nodig. (Nederland heeft) een eigen cultuur nodig."
En jij (of de PVV) gaat even voor iedereen bepalen wat die cultuur dan precies is, om jou (of hun) idee van de Nederlandse cultuur vervolgens aan iedereen op te leggen?
En doe nou maar niet alsof de PVV beter naar het volk luistert dan de andere partijen. Nog even snel wat stemmetjes bij de SP weghalen door een breekpunt van de AOW te maken, om al deze stemmers vervolgens na 1 dag (!!!) vol in hun gezicht te schijten door zonder ook maar enige slag of stoot dit punt weer te laten vallen. Is dat jouw idee van luisteren naar het volk? -
En verder positieve discriminatie is ook discriminatie en discriminatie is altijd slecht.
-
Wat maakt het me uit of ik word aangehouden door Pietje Agent of Hassan Agent. Ik heb gewoon een hekel aan aangehouden worden.
-
17922 juni 2010 12:24 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@Fox Mulder #179:
Werkte de moordenaar van Millie niet ook bij de politie...? Ik heb echt wel eens mijn twijfels bij de selectie-zorgvuldigheid!
Ik ben het niet met je eens dat "de vrouwen dat allemaal maar best vinden". Het zou best kunnen dat een man fysiek meer kan hebben (in de zin van tillen, deuren in trappen etc.) maar ik heb heel wat vrouwen horen mopperen over de verschillende behandeling toen ik nog bij de politie werkte, niet in de laatste plaats omdat ze mede hierdoor minder serieus werden genomen door collega's.
Stijgers in Algemeen
Dode man gevonden in Geleen
De politie heeft zaterdagavond rond elf uur...
5 uur 58 minuten geleden door lunarvr
Pim Fortuyn Interview (28-01-2002)
In de archieven vond VPRO recent een nooit...
6 uur 57 minuten geleden door j0piter
De oude man op de trein
"Aikido," zei mijn leraar keer op keer, "is...
7 uur 57 minuten geleden door Billy Hunt
Britten bereiden zich voor op invasie Grieken
Het Britse ministerie van Binnenlandse...
8 uur 25 minuten geleden door Reactioneel
Moslims na 20 jaar begraven in Bosnische stad
De lichamen van 66 Bosnische moslims zijn...
10 uur 31 minuten geleden door Ferr06
Best gewaardeerd
Sharia4Belgium bedreigt Wilders met dood
De PVV heeft geschokt gereageerd op...
18 uur 50 minuten geleden door MrFuzzyfun
Kritiek rekenkamer op noodfonds ESM
De Algemene Rekenkamer heeft kritiek op de...
2 dagen geleden door turtle63
Politie schiet op ambulance-bedreiger
Een politieagent heeft woensdagavond laat...
3 dagen geleden door Whatever789
Duitse politie neemt helmen af en sluiten...
Duitse politie neemt helmen af en sluiten...
2 dagen geleden door turtle63
Orthodoxe christenen zijn intolerant
Veel orthodoxe christenen zijn intolerant....
5 dagen geleden door geertvoordewind


