De gemeente Heerlen heeft de flat boven winkelcentrum 't Loon in Heerlen met spoed laten ontruimen. Dit vanwege het instortingsgevaar onder een deel van het winkelcentrum.
Sorteer op:
-
Dat lijkt me logisch
-
Lekker dan!! Je zal er wonen.........
-
Gisterochtend was het al bekend dat er instortingsgevaar was en dan gaan ze de mensen snachts opeens uit bed halen? Als ik toch bovenin een gebouw woonde die beneden kon instorten was ik al weggeweest ook al zeiden ze dat alles ok was..
-
Geen probleem in een krimpende woningmarkt. kunnen ze weer wat leegstaand spul vol krijgen. Komt eigenlijk wel goed uit, en die woningen daar komen dus nooit meer terug..
-
De burgemeester stond reeds klaar in het fietsenhok...
-
Heel veel sterkte.Veel dingen gebeuren vlak voor de kerst.
-
Heel veel sterkte aan de betrokken bewoners! Ik hoop dat jullie echt belangrijke zaken zoals foto's, tastbare herinneringen en natuurlijk huisdieren allemaal mee kunnen nemen en kunnen opslaan dan wel een logeeradres kunnen bieden!
-
@4
Ik denk echt dat dat wel de laatste zorg is van die mensen die huis en haard moeten verlaten en ondergebracht worden in hotels. Eigendommen kun je veelal vervangen, een leven niet! -
Duidelijk staaltje paniekvoetbal. Ze hebben eigenlijk geen flauw idee, dus ontruimen ze de flat ook maar
-
@9 Nee, verantwoordelijksbesef en kordaat optreden. Bij twijfel niet inhalen heet dat.
-
O wat erg. Als ze het met die haast doen betekent dat de situatie snel verslechterd. En liever de mensen er voor niets uithalen dan dat er doden vallen.
-
Opeens.....opeens zou het toch zomaar kunnen dat alles instort?
Ha, een logisch denkend mens was die mening al lang toegedaan.
Gisteravond waren er zowel op de site van L1 als ook op de site van de Limburger live webcam beelden van het winkelcentrum te zien.
Die zijn nu plots geblokkeerd.
Hier nog een restant zoals de webcam het ongeveer weergaf..... http://www.youtube.com/watch?v=-f47t51InDo
En dit laat de webcam nu zien....
http://www.limburger.nl/article/20111203/REGION...
De volgende beelden zullen wel uit stof en puin bestaan. Ben benieuwd of ze maandag nog halen om de "gecontroleerde sloop" te starten.
Bewoners en winkeliers, ik wens jullie veel sterkte. -
Opeens moeten ze toch hun woning verlaten! Welke idioot neemt dat risico ook? Hadden ze dus al eerder moeten doen! En maar beweren dat de bewoners geen risico lopen.. Spelen met mensen levens..
-
Heel vervelend voor de betrokkenen maar wel heel verstandig. Sterkte mensen!
-
Beter nu dan straks onder het puin naar overlevenden te zoeken.
-
Ik vraag mij af... zit er een dierenwinkel in het het Winkelcentrum?? Als de winkeliers niet meer terug mogen naar hun winkel, wat gebeurt er dan met die dieren??
Voor alle betrokenen: veel sterkte -
Hoop ook voor bewoners en winkeliers snel een andere behuizing sterkte allemaal!
-
Volgens mij zit er geen dierenzaak maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ben er al tijd niet meer geweest;)
-
Raar dat 22 van de 40 appartementen al leeg stonden.
-
ga je ook ff lekker de feestdagen in :(
succes (ex)bewoners! -
Laten we blij zijn dat iedereen in deze tegenwoordige tijd maatregelen voor de toekomst neemt voor als mensen in het verleden blijven praten. Ik bedoel dat als er nu niets (hals over kop of niet) aan de situatie was gedaan en er was iets gebeurd, dat dan al die betweters kunnen zeggen: ze HADDEN dit of dat, waarom DEDEN ze niet dit of dat, etc. Snappie?
Leuk of niet (is het ook niet!) maar laat dat ding nu maar instorten en laten zien dat men er op tijd bij geweest is. Beter zo dan anders....
Ik wens alle betrokkenen voor de toekomst (en wees blij dat je die nu hebt!) veel sterkte! -
Er zit geen dierenzaak in het Loon, dat weet ik zeker want ik kom er geregeld.
Sterkte voor alle gedupeerden! -
@19 al? Wellicht nog steeds?
-
@9 Paniekvoetbal? Beter dit dan niet ontruimen en de boel stort toch in! Zou je reactie dan wel eens willen zien, maar ach kan die wel raden. Type boeroepers roepen alleen maar boe...
-
@9 Waarom zou je dit paniekvoetbal noemen. Ze dachten eerst dat de componenten van het winkelcentrum separaat waren. Dat zal ook wel met de bouw geweest zijn, maar na alle verbouwingen in de laatste jaren. Kan het best zijn dat ze nu wel verbindingen gemaakt hebben tussen de componenten.
-
. . .
Je zult er maar gevestigd zijn als ondernemer.
Voordat je ooit 1 cent beurt van de gemeente, overheid of andere verantwoordelijken ben je meestal al bijna failliet en kun je je vaste klantenkring wel vergeten !!!
Een drama dus . . .
Hoe kan het toch zover komen in een land waar je bijna iedere scheet moet verantwoorden en waar je bij wijze van spreke nog een vergunning nodig hebt om je voordeur een andere kleur te geven dan die van de buurman/ -
Wat heavy! Ik moet er niet aan denken dat ik plotseliimg mijn huis uit moet.Sterkte allemaal.P.S hou het dievengilde in de gaten.
-
Er zit wel een viswinkel!!!
-
#26
Voor kleine ondernemers inderdaad een ramp, vooral nu zo vlak voor de feestdagen. -
Zie het positief. Kerst in een hotel geeft een soort van vakantiegevoel
-
@26: de verzakking komt vrijwel zeker door mijngangen die in de jaren 50-60 gegraven zijn op grote diepte. Toen was de regelgeving anders. Het winkelcentrum zelf voldoet aan alle moderne normen en wetten. Maar als de grond letterlijk eronder wegzakt, kun je er niks aan doen.
-
@29 kun je nagaan dat een eigen zaak geen vetpot is, en er ook geen geld overblijft voor een overbrugging .
gelukkig dat de verzekering de schade wel gaat vegoeden -
het grond water is de boel omhoog aan het drukken in heel parkstad
er zijn nog meer problemen elders -
Wat ik me nu afvraag ... waar springen de suïcidalen uit Zuid-Limburg straks vanaf. Want deze flat heeft in dat opzicht geen goeie reputatie.
Onze oude buren woonden er in de jaren 80 ook maar zijn verhuisd nadat zij tot twee keer toe iemand langs haar keukenraam zag suizen. -
Slechts 18 van de 40 appartementen van dit al jaren bestaande complex bewoond.
Tsja, Nederland is echt bomvol. NOT! -
Wat erg wens ieder heel veel sterkte
-
@12,
Wat zie jij nou voor opvallends dat ik niet zie? xD -
Wat voor mij nog onduidelijk is, waarom staat de flat op instorten??
-
Het Loon is er al vanaf 1965. Dat er mijngangen onder liggen was een publiek geheim. Desondanks nooit enige verzakking geweest. Het mijnwater in de gangen vangt de druk op. Zou er toch verband zijn met het mijnwaterproject van de gemeente Heerlen, waarbij water onttrokken wordt om warmte te exploiteren? Toeval of niet en wie onderzoekt dit?
-
@16 door marrielovesjacco
Die gaat Dion Graus dan ongetwijfeld persoonlijk in veiligheid stellen of voeren. -
Het is weer typisch hollands. Ingrijpen op het allerlaatste moment. En dan zo'n excuus: we dachten. Ja, we dachten dat het nog wel meeviel. Vooral nuchter blijven denken en dan wachten totdat de feestdagen aanbreken en dan mensen en winkeliers op het allerlaatste moment uit de huizen halen en de winkels dicht.
Had dat niet wat nauwkeuriger gekund en wat eerder reageren i.p.v. denken? Als er voorheen goed gewerkt was geweest, dan waren de verbouwingen ook wel op tijd duidelijk geweest en hadden de mensen eerder geweten waar ze aan toe waren en had dit leed niet hoeven te geschieden. Gelukkig is iedereen op tijd eruit, maar dat zo voor de feestdagen. Niet echt fijn.
Het zal maar in de zomer gebeurd zijn, dat je op vakantie bent. Kom je thuis en krijg je te horen. Meneer mevrouw u kunt uw wonen al een paar dagen niet meer in.
Nee, ik vind dit de slordigheid en laksheid ten top. Echt hollands om zo gemakkelijk met dit soort ernstige toestanden om te springen. Geef mij dan maar die buren die zijn tenminste "Pünktlich". -
"Tot nog toe ging de gemeente ervan uit dat het complex was opgebouwd uit meerdere van elkaar gescheiden compartimenten, die onderling geen invloed op elkaar hebben. Het instortingsgevaar dreigt bij een van die compartimenten. Dat zou dus los staan van de rest van het gebouw, dat zodoende geen gevaar zou lopen. Nu blijkt echter dat door verbouwingen door de jaren heen compartimenten mogelijk toch met elkaar verbonden zijn."
Nounou....... ik zou hier als gemeentebestuur (DE RAAD, dus....) toch wel eens over achter de oren krabban.... Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt, okee. Maar de CONSTRUCTIE van een bouw of verbouw moet toch wel safe zijn.
@39 Gisterenavond was er op de Radio (1) dat dat in deze niets te maken zou hebben met deze situatie (zóu hebben, dan hè...?!!) -
@30 Ja, heerlijk zo'n vakantiegevoel in een hotel terwijl je misschien je huis en al je bezittingen kwijt raakt omdat het ingestort is
-
@28 volgens mij is dat een vishandel maar je kus om te eten kunt kopen
-
Sorry van mijn eerdere bericht klopt niet helemaal
@28 volgens mij kan je daar vis om te eten kopen -
Arme mensen. Daar ben je lekker mee, met de feestdagen in een hotelkamertje hufteren.
Dat winkelscentrum is boven een oude mijnschacht gebouwd.
Ik snap dat niet. Het instorten van een deel van zo'n schacht kan je toch verwachten op den duur. -
winkelscentrum=winkelcentrum.
-
@30 Het zal het Hilton niet zijn, denk ik.
-
gewoon de boel nu helemaal platgooien en een mooi outlet centrum er van maken.
krijgen we ook weer mensen naar de binnenstad en het maankwartier kan naar de maan .
dan een leuke monorail die woonboulevard verbindt met outlet center en binnenstad dan hebben de mensen echt iets om voor te komen. -
Verschrikkelijk voor de ondernemers en bewoners. Natuurlijk zijn bezittingen vervangbaar, maar als je je meubilair en servies kwijt raakt door zo'n instorting zal dat toch minder pijnlijk zijn dan meer persoonlijk bezit (foto's, video's, kunst, voorwerpen met een bijzondere betekenis voor de eigenaar, etc.)
Hopelijk valt er voor deze mensen nog iets te redden en hebben ze snel nieuw onderdak. -
@30
Jouw toegift toont weinig inlevingsvermogen en visueel ontbreekt er ook wel het e.e.a.
Op afstand is het fijn oordelen, maar nou eens in de schoenen van die bewoners staan en de winkeliers. Ik vraag mij af of je dan ook zo'n vakantiegevoel erbij hebt.
Beetje idiote reactie vind je dat zelf nou ook achteraf niet een beetje? -
Lijkt toch wel een beetje op paniekvoetbal. Lijkt dat iedereen de kans moet krijgen hun spullen eruit te halen. Desnoods onder speciaal toezicht van het gebouw.
-
@50
Ik hoop voor de mensen dat er een nood opvangconstructie bedacht kan worden waardoor de meeste spullen gered kunnen worden. In ieder geval is iedereen in veiligheid. -
@50 ben het volkomen met U eens,lijkt mij een gruwel om zo te moeten vertrekken.
Als die mensen in vredesnaam maar overal bonnetjes van bewaren en bewijsstukken van de zaken die ze nu moeten ophoesten,want er zijn verzekeringen die dit dekken en die bij diverse partijen zoals gemeente en Rijk zijn afgesloten,alleen zullen die zich wel heel stil willen houden -
Wel ernstig dat ze gister nog zo overtuigd waren dat er geen gevaar was
-
De deur niet te hard achter je dichtslaan
-
@41 Mag ik jouw reactie ook als typisch hollands typeren?
-
@16 Er zit in 'T Loon geen dierenwinkel gevestigd. @28 de viswinkel verkoopt geen levende vissen. Ik ben eens benieuwd hoe dit afloopt. De afrit van de snelweg langs het centrum is ook al afgesloten en de huismeester van de homerusflat en 't winkelcentrum, die ik gisteren per toeval sprak, wist het ook allemaal niet meer.
-
Ongeloofelijk......
Als ik daar had gewoond was ik al lang weggeweest. Wat de burgemeester betreft: Als formeel verantwoordelijke had hij er voor moeten zorgen, bij het eerste signaal, om alles te ontruime. Iedereen voelt toch op z'n klompen aan dat dit zou gaan gebeuren. -
Triest, ik neem aan dat je eigen spullen mee mag nemen?
-
vreselijk
de Odyssee van Heerlen
de architecten en de gemeente Heerlen hebben dus voor de bouw slecht vooronderzoek geleverd omtrent de bodem waarop ze gebouwd hebben
wat een vreselijk geklungel
ik heb het echt te doen met de winkeliers en bewoners
om ziek van te worden -
Ja, boven een mijnschacht wonen brengt vroeg of laat problemen met zich mee.
-
Niet te geloven arme mensen, Het zal je maar overkomen maar het is vreemd dat dit zomaar opeens gebeurt, hier is meer aan de hand (misschien de bekende doofpot).
-
Arme bewoners. Al hun spullen (een deel van hun leven) achterlaten in hun flats en misschien wel de laatste keer dat ze er zijn. Daar sta je dan. Triest ...
-
Ik neem aan dat mensen in groepjes van bijvoorbeeld 4 mensen de flat in mogen om hun spullen op te halen.
-
#61
Wat je kan dragen, meer niet, helaas, nog even een verhuiswagen laten komen kan niet -
@61: Dit meen je niet? Iedergeval, je kostbare bezit als eerste meenemen. Zoals belangrijke papieren zoals paspoort, geld, diploma's e.d.
-
Ik hoor toch erg weinig over hoe het zo ver heeft kunnen komen in de wereld van projectontwikkelaars, vastgoed en Limburgse politiek.
-
Wat een triest verhaal zeg... Ineens je leven overhoop... Drama... Succes voor alle betrokkenen....
Ik hoop dat er snel een oplossing komt... -
Heel veel sterkte voor alle betrokkenen.
Vreselijk om te weten dat je straks mischien geen huis of winkel meer hebt. -
En dat vlak voor de feestdagen......wat vreselijk.......moet je opeens je huis uit, wat een paniek.....wat moet je allemaal mee nemen?????
-
@39 Misschien heeft het met de langdurige droogte te maken? Dat die mijngangen nu droog zijn gevallen?
-
@58. Wat wil je daarmee zeggen? Heeft dit iets met de huidige situatie te maken?
-
Verwijderd door redactie
-
@63 Het gedeelte boven de mijnschacht zelf is het meest verstevigde gedeelte in de ondergrond. Omdat daarop ook de zware mijngebouwen zelf stonden. De schacht staat echter meer dan 100 meter verderop. De oostelijk mijnstreek kent vele ondergrondse mijngangen die kilometers ver strekken. Die zijn allemaal onder water gezet. Mijnbouw vindt plaats op een breuklijn, in dit geval de zogenaamde Feldbiss. Mogelijk is de Feldbiss zelf verantwoordelijk voor het verzakken van het winkelcentrum.
-
Ook ik vraag me af of mensen nog even terug mogen om kostbare bezittingen te pakken. Ik lees net dat er een man vergeten is zijn klaargezette lps mee te nemen. Wat als mensen in alle haast hun huisdier vergeten ( ik weet het klinkt gek, maar er zijn daadwerkelijk mensen die hun dier achter laten ) hun kat misschien nog moeten vangen ofzo ? En hoe zit het met die ene flat, die dicht erbij ligt ? Daar zijn ook scheuren ontdekt !
-
@41 Heerlen ligt in Limburg, niet in Holland.
-
Dus voor de stellige beweringen van de stropdashonden een paar dagen terug geldt:
Assumption is the mother of all fuckups -
@41 "Nee, ik vind dit de slordigheid en laksheid ten top. Echt hollands om zo gemakkelijk met dit soort ernstige toestanden om te springen. Geef mij dan maar die buren die zijn tenminste "Pünktlich"."
Oja joh? Mij staat nog iets bij van een festival, een tunnel en veel jongeren. Zulke dingen kunnen altijd gebeuren en bij onverwachte situaties worden fouten gemaakt. Als de hele flat geëvacueerd was voor één haarscheurtje, dan was dat weer niet goed geweest. Het is niet goed of het deugt niet. -
@67 en @63
Het loon is helemaal niet boven of binnen 100m van een mijnschacht gebouwd! De mijn lag aan de andere kant van het spoor. Een heel end noordelijker. Echter de gangen waar de kolen werden gewonnen die lopen overal onder heerlen door. Niks vreemds voor een mijngebied. -
@75 leuke opmerking hoor.. namens alle mede limburgers bedankt! Pfff, sommige mensen
-
@69 Omdat dat nu helemaal geen prioriteit is. Eerst situatie daar ter plekke op een gedegen manier veiligstellen.
Typisch staaltje sensatiezucht van je...erg jammer! Daar zijn die mensen daar helemaal niet mee geholpen! -
Jemig zeg het zal je huis maar wezen.
Sterkte voor alle betrokkenen en ik hoop voor jullie dat je weer snel terug mag naar je eigen spullen. -
@75 wat een kansloze opmerking zeg.
-
Natuurlijk heeft heel Limburg op de PVV gestemd en natuurlijk heeft heel Syrië op Assad gestemd. Wat een onzin bij een onderwerp waar dit totaal niet thuis hoort. Veel sterkte aan iedereen die bij 't Loon betrokken is. Zulke gebeurtenissen spelen zich wel vaker af in delen van Duitsland waar dezelfde ondergrond is als in Zuid-Limburg, echter zal de mijnbouw hier ook wel een factor spelen.
-
Erg vermakelijk allemaal, wat een windowdressing, in Bos & Lommer bleek zelfs dat de Flats in gevaar waren wegens teveel zand in het beton en te weinig wapening, en dat staat op de soppige ondergrond van het IJ moeras...
En dat was allemaal prima op te lossen
Gigantische bouwfraude en verzakkingen:
http://nos.nl/artikel/57885-bos-en-lommer-moet-...
Opgelost en veroorzaker aagewezen:
http://nos.nl/artikel/60133-aannemer-hoofdschul...
Kortom hier is een veeel kleiner probleem, want heerlen staat niet op een slappe veengrond, maar op een weliswaar ook niet granietharde Mergelplateau.
Kortom dit oplossen is veel makkelijker dan in Bos & Lommer, ook al zal het wel geld kosten.
Nu eens kijken naar de in mijn ogen werkelijke reden, ik zit regelmatig (nou ja...) als service monteur op de weg en heb 't Loon vaak bezocht, en het aantal leegstaande winkels zien groeien, de eniige die het goed doet is de AH...
Ook de Flat erboven staat voor meer dan de helft leeg, en de laatste bewoners zullen ook als het gerepareerd word over 5 jaar wel vertrokken zijn.
Kortom het zal me niets verbazen als er allang bouwplannen voor dat stukje zijn om daar een tegenhanger neer te zetten van een "Entre Deux", en nu hebben ze een aannemer even een pilaartje of wat onder het parkeerdek laten helpen, om de sloopvergunning er met een handig gefingeerd media spectakel doorheen te jassen.
Het is immers een vies slecht onderhouden oud jaren 70 complex waar geen hond meer voor zijn plezier heenging, de winkels vertrokken grotendeels naar het nieuwe winkelcentrum naast het postkantoor, en nu staat 't Loon geld te kosten, want de winkels staan immers leeg, en de flat erboven wil niemand meer wonen.
kom op Stef, wees eens eerlijk en zeg het gewoon, "Ja sorry jongens jullie wonen er wel met een prachtig uitzicht, maar we willen graag een nieuw uitgaans/fun-shopping centre neerzetten, en zo een verbinding maken met het gebied aan de Valkenburgse weg"
Want dat is de werkelijke wens van de projectontwikkelaars, eh... wethouders met steun van "Janssen de Jong"... -
@82 We kunnen er tegen hoor en hij is vast wel eens een dagje uit geweest of op vakantie hier.
-
Hopelijk is er geen fietsenstalling onder het complex, want daar heeft de burgervader Depla iets mee...
-
@75 als ik jou was dan zou ik dan maar oppassen dat je niet in de grond zakt. Jouw opmerking zijn namelijk van het cailber PVV, want daar verwijs naar. En dan wordt je volgens jouw eigen woorden ook gestraft.
Ik vind het voor de bewoners al erg genoeg, maar vroeger toen de mijnen nog in bedrijf waren, kwamen verzakkingen veel vaker voor. Ik zie hier een leermoment voor de toekomst; de geplande grondboringen kunnen hier alleen maar uitsluitsel geven over de oorzaak. Zelf denk ik dat het een samenloop van omstandigheden is. Extremer weer(lange droger periode), mijnbouw, werkzaamheden in de nabije omgeving etc. Helaas hebben we niet alle wijsheid in pacht........ -
@87 Je hebt wel erg veel fantasie om zo;n suggestief verhaal te verzinnen. Je hebt je beroep gemist.....
-
En jawel hoor ook dit is weer een "we maken de burgers bang en drukken het er doorheen" opzetje.
Want wat lees ik in de Structuurvisie Parkstad 2030:
[quote]
Heerlen moet daarvoor ontwikkelingen buiten het centrum
laten vallen ten gunste van ontwikkelingen in het centrum. Monitoring door
Parkstad Limburg van de te verbeteren openbaar vervoer-aantakking op het
TGV-station van Aken (‘Maankwartier’) is noodzakelijk.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Het centrum moet een duidelijk gezicht / adres krijgen aan de N281
door transformatie van ‘het adres van Parkstad Limburg (’t Loon )’.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
<knipje>
‘Draagvlak creëren in een zo vroeg mogelijk stadium is essentieel’ zegt de wetgever.
‘Door (groepen) burgers en maatschappelijke organisaties in een vroeg stadium bij de ontwikkeling van ruimtelijk beleid te betrekken en te laten meedenken over de formulering van het beleid kan in een vroeg stadium draagvlak ontstaan.’
Daarnaast schrijft de wetgever overleg met de verschillende bestuurslagen en overheidsorganen voor. Communiceren dus, van informeren en raadplegen tot en met officiële inspraak.
Rechtstreeks het publiek aanspreken, zowel tijdens de procedure als erna, is een vorm van maatschappelijke legitimatie.
[/quote]
Kortom het is een hele slimme manier om het publiek rechtstreeks aan te spreken en de sloopplannen buiten de inspraakprocedures om, te legitimeren, immers iedereen die daar woont krijgt nu van heel nederland te horen dat ze wel gek zijn dat ze daar (met hun spectaculaire uitzicht over heel zuidlimburg...) willen blijven wonen in die (zogenaamd) instortende Flat.
De Falt staat namelijk geheel los binnen het winkelgebied, wel helemaal ingesloten, maar er is helemaal geen structurele band, ze kunnen zo 1 van de stkjes (zijn er 4) slopen of repareren...
Echter zit daar de MER in de weg, en zo word er weer eens een truuk om het volk bij de neus te nemen uit de hoge hoed getrokken...
Hier de onderliggende visie met betreft de Sloop van 't Loon uit 2009 alweer...
http://www.parkstad-limburg.nl/showdownload.cfm... -
@91 [je bent een fantats]
Nee, ik heb in Utrecht gewoond, en met dezelfde onzin hebben ze toen half wijk-C gesloopt om Hoog Catherijne te kunnen bouwen, de Woningen zouden allemaal onbewoonbaar zijn geworden door het denderen van de spoorlijn...
Bleek later ook niets van waar, sterker nog de sloop van een en ander gaf grote problemen omdat het allemaal veel steviger bleek dan verwacht, vroeger kon men namelijk heel goed voor de eeuwigheid bouwen...
En zoals je in de Structuurvisie kunt lezen, die ik hierboven aanhaal, klopte mijn vermoeden als de zwerende vinger van balkenende (oh nee dat was een enkeltje) -
@87, wat een gebreuzel zeg! De winkels staan immers leeg ? Ik geloof dat u er zelf dus vrijwel nooit komt?! Volgens mij lag er nu alleen het pand van de eci leeg, de rest is allemaal voorzien hoor. Heeft u zich zelf al eens afgevraagd waarom er in die flat maar zo weinig mensen wonen ? Ooit gedacht aan een te hoge huur ? Of dat mensen liever in een huis wonen dan in een flat ? Waar bent u eigenlijk service monteur van ? Als u het allemaal zo beter weet heeft u volgens mij een verkeerd beroep gekozen!
-
@94 sommige mensen geloven heilig in de goedheid van de overheid.
Als je verhaal klopt is het idd een simpele manier om opruiming te houden.
Een manier die tegenwoordig zeker niet wereldvreemd is. -
@87 Hoezo de winkels staan leeg? Kom/kwam er wekelijks, geen lege winkel te bekennen. En wat de leegstand van de flats betreft: het zijn (kleine) appartementen die 224.000 euro moeten kosten.
-
Vraag me trouwens af waarom ze de autoweg niet afsluiten.
Het winkelcentrum ligt op ongeveer 150 meter afstand, mocht de boel instorten dan zal de stofwolk die daarbij gepaard gaat heus niet stoppen bij het randje van de autoweg.
Levensgevaarlijk! -
@78
Ja als je het zo wilt doortrekken, dan noemen we het Nederland. ;-) Ik begrijp je fustratie volkomen. Ik wil ook niet voor een Hollander aangezien worden. ;-)
Maar goed, ook in Heerlen kunnen mensen wonen die wat afwijken van de omgeving. -
In een tientallen appartementen tellend complex aan de Muzelaan, tegenover 't Loon, is een grote scheur ontdekt. De gemeente onderzoekt die scheur, maar contructeurs vermoeden geen verband met de verzakking aan de overkant van de straat, zegt Depla.
nee dat zal wel niet , hoe dom kun je zijn ! -
@39 Dat mine water project kon wel eens een grotere rol spelen , maar dat zullen ze nooit toegeven !
En het gekke is de info site van heerlen is niet meer bereikbaar , maar ik vond nog deze :
http://www.energie2011.nl/parallel_sessions/min... -
Moet er niet aan denken dat ik daar tegenover woon.
Het lijkt wel spookachtig en op de live webcam flikkeren lampen
bij een van de winkels! -
@102, dat was mij ook al opgevallen, maar dat is volgens mij de weerspiegeling van de vlaggen. Als het beeld even hapert, zie je dat de vlaggen niet wapperen dat het in de ramen ook niet te zien is.
-
@102 en @103, ik denk eerder dat dat de tl verlichting is. die heeft een bepaalde knipper frequentie die je normaal niet met het blote oog ziet, maar stoort met de frequentie van de webcam. dus daar is niets aan de hand nog. het is fout ik weet het maar het is wel spannend om naar een stilstaand beeld van een gebouw te kijken.....
-
@104, ooh oke. Ik was me net ook al aan het bedenken dat het eigenlijk niet de vlaggen konden zijn, aangezien die niet tegenover de ramen staan. Maar het maakt het inderdaad wel allemaal wat griezeliger he :-)
-
Het minewater project zie ; http://www.kei-centrum.nl/websites/kei/files/KE...
Dit spelt zich af onder heerlen in de mijnschachten . -
@54: Als de meneer uit het artikel al geen tijd had om zijn LP's mee te nemen (slechts vijftien stuks die al klaarstonden!) dan zal ook niemand tijd gehad hebben om eventueel bewaarde bonnen veilig te stellen.
Ik ben het ermee eens dat de verzekering van de gemeente en de inboedelverzekering eventuele schade/ verlies moeten vergoeden. Er is vast wel een constructie te bedenken die dit mogelijk maakt.
Hopelijk krijgen de bewoners de kans hun meest dierbare bezittingen nog terug te halen (@53 heeft een goed punt, eventueel een depot waar alles opgeslagen wordt - dat kan sowieso niet moeilijk zijn, als er maar goed genoteerd wordt uit welk appartement welke spullen komen), en is er compensatie voor de (kleine) ondernemers voor het verlies van hun waren.
Ik kan me niet voorstellen hoe ik hier zelf op zou reageren. Volgens mij zou ik toch proberen om binnen te komen en dierbare spullen veilig te stellen - hoe dom dat misschien ook zou zijn. -
Maar 40 appmtn in zo'n grote flat? Waarvan maar 18 bezet? (de rest stond dus al leeg, om de een of andere reden...) wat een leegstand en waarom?
-
Mijn oma woonde tegenover dat centrum. Er was eerder al eens een vreselijke brand daar met zelfde evacuaties. Moesten er toen niet al wat bouwfoutjes weggepoetst worden???
-
...of; na die brand is eea misgegaan met de renovatie. Dilatatie ontbreekt waarschijnlijk!
-
Een ding is mijnsinziens zeker: er moeten mensen hiervan geweten hebben en zwegen. Maar goed dat de bewoners in veiligheid zijn. Helaas heeft dit enorme inpact op kwetsbare bewoners. Ik wens hen sterkte!
-
Niet eens je spullen (zelfs niet die, die al klaar stonden) mogen meenemen gaat toch echt te ver. Zo'n situatie ontstaat langzaam, mensen mogen de ene dag er nog blijven wonen, en moeten dan hun om 3 uur 'snachts hun huis uit alsof 't om een uitslaande brand gaat. Geef de bewoners dan tenminste een kwartiertje ofzo om de belangrijkste spullen te pakken, dat is toch wel een aanvaardbaar risico, wat opweegt tegen het leed van het achter moeten laten van zelfs de belangrijkste zaken (of 't nu om favoriete LP's gaat, of sieraden, foto's, bankpasjes of wat dan ook).
Echt te gek voor woorden en heel, heel grove fout van de verantwoordelijken om het zo op het laatste moment aan te laten komen om dan in zulke haast te ontruimen. -
@94 Haha nu na het Da Vinci mysterie ook Het Loon Mystery. Spannend hoor.....
En als je Utrecht aanhaald, de bewoners protesteren nu tegen de uitbreiding van sporen vanwege.... trillingen. En vroeger werd vaak veel steviger gebouwd dan op "papier" stond omdat de berekeningtechnieken nog niet zover waren dan nu. Dus destijds was er wel een goede inschatting gemaakt, maar het is en blijft een inschatting. In het geval van het Loon gelijk naar een "complot" theorie te grijpen vind ik toch wel erg ver gaan. -
Nu de dilatatievoeg tussen PVV en kabinet nog snel even verbinden...en de hele zooi laten instorten. Behalve minister de Jager dan...de enige met een voldoende.
De rest zijn protestante sinterklazen van wie het masker vroeg of laat zal vallen. Inclusief de Mozart-cavia. -
@112 zo gaat dat zelfs met medicijnen van voorlopig afgewezen asielzoekers in NEDERLAND....2008 nog!
-
Bij evt problemen van een woning en ik zou dat van te voren weten ,zorg ik dat mijn laptop, huisdieren en benodigdheden en kleding klaarstaan voor vertrek, want die drie dingen laat ik mooi niet achter. en het hotel moet de huisdieren ook toelaten........
Verder hoop ik dat er snel duidelijkheid in deze zaak komt en dat er iets aan gedaan kan worden en dat de bewoners al dan niet of een andere woning krijgen of naar hun oude woningen terug kunnen. -
@114 ??????????????????????????????????????????????????????
-
Veertig winkeliers van het 'veilige' deel van winkelcentrum 't Loon en bewoners van de Homerusflat in Heerlen mogen zondag om 10.00 uur even terug om spullen te halen. De inventaris en koopwaar van de tien winkels in het deel dat op instorten staat, moeten als verloren worden beschouwd.
-
Een gedeelte van de vloer van het instabiele deel rondom de hoofdingang is al een halve meter gezakt en één kolom waar het complex op steunt is al volledig los van het plafond, zijn enkele technische details die de burgemeester zojuist bekend maakte. Instorten van het gedeelte van de pakeergarage onder de tien verzakkende winkels in niet te voorkomen.
-
Wat raar! Heeft de gemeente Heerlen destijds niet vooraf grondig onderzocht, en geconcludeerd dat een grond met oude mijngangen niet eens stevig is om er überhaupt bouwcomplexen van dit kaliber neer te zetten, laat staan woningen
Een totaal politieke blunder als gevolg van korte termijn mentaliteit en beleid! -
@40 dimple
Je kunt het niet laten hé....P** basher ! -
@121 Volgens de oud-mijnopzichter, die op L1-tv was, ligt het niet aan de oude mijngangen. Die dateren van 1910-1920 en kunnen na bijna 100 jaar niet meer 'werken'. Bovendien zijn ze gevuld met water, wat een zekere stabiliteit met zich meebrengt. Het zou volgens hem eerder liggen aan het kunstmatig ophogen van de grond.
-
Heel veel sterkte voor al de mensen die hierbij betrokken zijn !!!!! Probeer positief te blijven ondanks alle tegenslagen !!!!!
-
Eerste gat ontstaan? Tenminste 1steunpilaar gebroken!
-
Ik wens Mark en Nienke er veel succes mee!Nog een goede reis gehad verder?Groeten uit Middelburg!;)
-
Volgens mij bouwen ze tegenwoordig
op een manier van het kan net (niet)
B.v. Daken die instorten als er 5 Cm. sneeuw op ligt. -
Het is een winkelcentrum uit de Jaren 70, waar ze al langer vanaf willen, omdat Heerlen leegloopt.
het hele gebied daar staat op de nominatie "hetrinhgericht en geintensiveerd" te worden onder de codenaam [Transformatie "het Adres van Parkstad"('t Loon)]
Pagina 125 van de structuurvisie 2030
http://www.parkstad-limburg.nl/showdownload.cfm... -
Sterker nog het stamt uit de jaren 60...
http://www.vastgoedmarkt.nl/nieuws/2011/12/02/n...
En volgens de beheerder valt de schade dus reuze mee, en word het dus weer eens enorm opgeklopt door de media, waarschijnlijk met als enig doel zoals al verondersteld, het eenvoudig ontruimen van 't Loon om het Masterplan niet in gevaar te brengen voor de "Poort van Parkstad" en de Via Belgica richting Voerendaal.
Stijgers in Algemeen
Dode man gevonden in Geleen
De politie heeft zaterdagavond rond elf uur...
4 uur 19 minuten geleden door lunarvr
Tegenlicht: Groen Goud
Al meer dan 15 jaar is de cameraman en...
5 uur 24 minuten geleden door Branislav
De oude man op de trein
"Aikido," zei mijn leraar keer op keer, "is...
6 uur 18 minuten geleden door Billy Hunt
Britten bereiden zich voor op invasie Grieken
Het Britse ministerie van Binnenlandse...
6 uur 46 minuten geleden door Reactioneel
Moslims na 20 jaar begraven in Bosnische stad
De lichamen van 66 Bosnische moslims zijn...
8 uur 52 minuten geleden door Ferr06
Best gewaardeerd
Vol op demonstraties in Duitsland
De protesten verspreiden zich wereldwijd,...
5 dagen geleden door hotwing
'Marokkaanse vrouw, wrik je los uit de...
De sociale controle die de Marokkaanse...
16 uur 13 minuten geleden door Moskowfiets
GGD wil leeftijdsgrens voor alcohol naar...
De leeftijdsgrens om alcohol te drinken zou...
2 dagen geleden door Aktea
Hackers Anonymous leggen website NAVO plat
De bekende hackersgroep Anonymous zegt de...
6 dagen geleden door g.zeur


