RIJSWIJK - Op het fataal verlopen strandfeest Sunset Grooves in Hoek van Holland was uit bezuinigingsoverwegingen geen mobiele eenheid aanwezig.Dat was het geval, hoewel de politie ervan op de hoogte was dat hooligans het evenement wilden aangrijpen voor geweld.
Sorteer op:
-
je hebt groot gelijk, maar de azijnpissers die enkel en alleen de schuld bij de politie willen leggen zullen het absoluut anders zien..
-
Laat de organisatoren van dergeljike evenementen maar opdraaien voor de kosten van Politieinzet.
Worden wel erg dure toegangskaartjes/drankjes dan denk ik. -
@2: Goed plan!
Pietje wil zo graag een feest organiseren? Prima!
Alle kosten en bijkomende kosten beveiliging en nadelige gevolgen voor de organisatie van het evenement ....
That's the spirit! -
Je hoort sommige mensen vaak kletsen over allochtonen, Marokkanen, Turken, kortom moslims, die zo ontzéttend crimineel en vervelend zijn.
Het grootste tuig is echter van oerhollandse oorsprong en heet voetbalhooligan.Kost ons bakken met geld, want er moet steeds meer politie bij evenementen, treinen worden gemold, bussen worden uitgewoond, steden half in puin getremd, en regelmatig ook gewonden en doden.
Ik heb tot nog toe niemand horen verkondigen dat dat soort gasten het land uit moesten worden gezet.
Dát zou IK nou een goed idee vinden. -
De burgemeester van Rotterdam - Ahmed Aboutaleb - is de verantwoordelijke voor het bepalen van politie inzet. Deze meneer heeft in Amsterdam al maatregelen genomen die niet door de beugel konden ( klant in beeld) als Staatssecretaris wilde hij zich niet schikken aan de gangbare normen en nu wil hij zijn verantwoordelijkheid afschuiven naar de burgers. Ik weet niet of de Rotterdammers zo blij moeten zijn met dit eigengereide menneke.
Overigens ben ik het eens dat de hooligans zwaar aangepakt moeten worden. Deze raddraaiers zorgen voor veel onrust en zien alleen hun eigen "lol". -
Wat wel zorgelijk is, is dat er al aan ME inzet werd gedacht. Door bezuinigingen werden ze niet ingezet.Wanneer je te maken hebt met veiligheid dan kan je daar niet op bezuinigen.
De politie moet krimpen en bezuinigen van de overheid en dan wordt wel verwacht dat we met z'n allen lekker veilig zijn. Ga maar bezuinigen op andere dingen dan politie, onderwijs en zorg..... -
@4 mensen willen dat niet horen dus is het geen nieuws, ten tijde van slechte economie moet "ëen bevolkingsgroep" het ongelden in dit geval de moslims
immers dat hebben bepaalde mensen geleerd uit de geschiedenis
en zolang dit soort tuig niet opgepakt wordt berecht en volledig dus ook financieel verantwoordelijk gehouden wordt voor hun gedrag zal het alleen maar escaleren. ik heb al eerder een oplossing voor dit soort nazituig aangedragen
in scheveningen het land uit zetten zonder boot -
Preventief ME inzetten bij een feest? Moet niet gekker worden zeg...
Mij lijkt het beter als er gewoon entree betaald word, dan kan de organisator een beveiligingsbedrijf inhuren. Weet je precies wie of wat er binnenkomt, en geloof me, dat scheelt een hoop gesodemieter.
Voor mij in elk geval geen gratis feestjes meer..! -
@4
Zoveel foute mensen in dit kleine volle landje, zoveel ruimte en mogelijkheden in Siberie. Er valt vast wel een deal te maken met Rusland. -
het is wel duidelijk dat de overheid deze mensen niet WIL oppakken.
ze wisten dat het ging gebeuren, dan denk ik zorg dat er voldoende mankracht is en oppakken die handel en voorlopig laten vastzetten zowizo datt alle schade betaald is -
Nederland is ziek geworden door gevoel van ongelukkig zijn.
Ik kan het niet anders vertalen.
In mijn herinnering waren openlucht concerten een en al gezelligheid.
Amsterdam had veel te bieden destijds, en met name in het Vondelpark.
Bijna een half miljoen mensen in Woodstock .... Niks aan de hand!
Mijn allerlaatste bezochte concert was The Wall in Berlijn. Niks aan de hand als alleen maar luisteren en genieten.
Het mag misschien voor jonge mensen vreemd overkomen, maar ik meen oprecht dat ik niet graag in deze tijd jong zou willen zijn met al die sfeer verziekers overal waar gezelligheid en vermaak de boventoon zou moeten voeren.
In het huis waar ik als tiener woonde kon je duidelijk horen wanneer er een doelpunt was gevallen in het feyenoord stadion. En als de wedstrijd afgelopen was dan maakte het niet uit wie gewonnen had, het was overal feest in de kroegen, en wel door heel Rotterdam zuid. En of dat nu om nationale of internationale wedstrijden ging maakte niet uit. Er werd ge-feest! -
@ adriel
Helemaal mee eens. Het hele voetbalgeweld en alles wat daar mee te maken heeft kost de gemeenschap klauwen geld. Een goed idee, werkkampen inrichten en laten zweten die eikels. -
@11
Helemaal mee eens. Het is zo jammer dat die kleine groep ziekers zo'n enorme invloed heeft. Voetbal is en wordt verpest door die lui, nu ook de evenementen?
Gratis is het sleutelwoord hier. Dat low life heeft toch geen cent te makken, en zeker niet om in grote groepen ergens te gaan rellen.
Laat overal maar flink entree geheven worden. Dan mis je deze groep mensen in je evenement. -
@13
Maar dan gaan ze ergens anders de boel verzieken. Nee, wat mij betreft toch maar een enkeltje Siberie. -
Grens gepasseerd? Nee!
Ze hebben juist wapens opdat ze een dergelijke groep de baas kunnen zijn.
Dus dit was precies goed. -
agressie is een uiting van onvrede, waar komt al die onvrede vandaan.
syntoombestreiding of bronbestreiding. -
Degene die Aboutaleb weer de schuld geeft moet eens even bij zichzelf te rade gaan.
Is het tegenwoordig zo dat bij iedere scheet die een of andere organisator wil laten de ME MOET komen??
Wat dacht je dat die ongein kost??
De organisatoren moeten verplicht worden gesteld te zorgen voor veiligheid, en niet de belastingbetaler!! -
Ja en zoals altijd verpest een kleine groep het voor de meerderheid en zal het uit veiligheidsoverwegingen in de toekomst op evenementen gebied een beetje troosteloos uit gaan zien als dit zo door gaat.
Het zou natuurlijk een beetje van de zotte zijn dat de maatschappij een gepeperde rekening krijgt om gratis festivals te beveiligen omdat een groepje lullo's er een 'sport' van maken om dit soort evenementen te verzieken door de politie te belagen. Je zou kunnen denken, wat moet de politie daar dan? Bedenkt je dan dat wanneer de pleuris uitbreekt omdat hooligans toch wel een 'confrontatie' zoeken als de gewenste doel wegblijft, maar dan met feestgangers of beveiliging, we massaal in beklag zullen gaan als de wetsdienaren wegblijven.
Ik ben bang dat de wet dusdanig moet worden aangepast zodat er meer preventief opgetreden kan worden. Helaas zal dat net als bij het euvel terrorisme (waar je dit feitelijk onder kunt plaatsen) een stukje privacy moeten worden ingeleverd. Momenteel is de politie zelf nogal onmachtig door de stekeligheden in de wet die ervoor zorgt dat ze feitelijk pas in kunnen grijpen op het moment dat het fout gaat. Brandjes blussen dus die figuurlijk gezien almeer op bosbranden begint te lijken die worden aangewakkerd door een flinke 'windvlaag' van alcohol en drugs.
Een politiestaat.... dat willen we toch niet, maar zullen er uiteindelijk zelf voor kiezen als dat het enige redmiddel is om nog enigzins zorgeloos plezier te kunnen beleven.
Een beter millieu begint bij jezelf... -
We hoeven met z'n allen toch niet op te draaien voor al die feestjes?
De organisatie en/of de bezoekers horen dit te betalen.
Volgende keer helemaal geen politie meer.
Hetzelfde geldt voor voetbalwedstrijden.
Wel tientallen miljoenen betalen of vangen voor een voetballer en de gemeenschap laten dokken voor de beveiliging. Te gek voor woorden. -
. . .
Dan is de overheid voor de volle 100% aansprakelijk voor het verdere verloop van deze gebeurtenis !!!
En dat in Nederland
. . . -
Ik denk dat we 'ons' als Nederland eens goed achter de oren moeten gaan krabben. Is het uberhaubt wenselijk om feestjes te willen hebben waarbij de ME ook uitgenodigd is? Is er dan iets niet veel ernstigers mis met onze samenleving?
Verder vind ik het verdacht stil rond de organisatie van het feest, Veronica. Maar die zullen hun handjes wel in onschuld wassen, en met het populistische Veronica vingertje naar de overheid wijzen (doet het vast goed bij hun doelgroep).
Natuurlijk heeft de overheid, en daarmee de politie, een taak waar het betreft handhaving van de openbare orde. Maar als burger, en als organisatie van zo'n feestje, heb je wel verantwoordelijkheden.
Maar goed, Veronica en verantwoordelijkheid zijn dingen die nu eenmaal niet samen gaan. Je bent wild en je jongt wat, of wat was hun slogan ook al weer? -
@19 ik ben het helemaal met je eens Janet, maar bedenk je dan wel dat de leuke gratis evenementen zullen verdwijnen en evenementen zwaar beveiligd moeten worden met het gevolg dat dergelijke evenementen enkel nog worden bezocht door een kleinere groep die het kaartje kan betalen.
Te samen met zo'n ontwikkeling zul je zien dat er meer en meer illigale feesten zullen worden gegeven en er uiteindelijk nog een flinke greep uit de staatskas nodig is.
Een groep hooligans is uit op een knokpartij. Zijn er geen gratis evenementen meer dan zullen ze hun heil ergens anders zoeken. B.v op manifestaties en andere grote publiekstrekkers... De rotte plek moet uit de appel worden gesneden, de wet moet worden gewijzigd zodat de politie preventief kan handelen en dat zijn drastische maatregelen waar velen minder blij mee zullen zijn. -
@11 De openluchtconcerten waar jij het over hebt zijn muziekconcerten.
Wel eens bij een 'dance feest' geweest?
Weinig met muziek te maken hoor. Dit is een heel andere generatie.
Ik denk ook dat zoiets gratis organiseren niet gaat.
Wie betaalt de bands of de DJ's Of zijn dat filantropen.
Overigens vraag ik mij af of een entree hooligans weghoudt. Een goeie beveiliging misschien wel. Ik begin nu een beetje begrip te krijgen voor het feit dat ik door een detectiepoortje moest en gefouilleerd werd toen ik ooit een keer naar de Arena ging voor een Simon & Garfunkel concert (ja zelfs hier waar de gemiddelde leeftijd toch tegen de 50 liep volgens mij). Als non-voetballer wist ik niet wat me overkwam, Ik voelde mij zeer ongemakkelijk hierbij, ik werd behandeld als een hooligan, maar kennelijk is Nederland al zover afgezakt van de beschavingsladder dat dit soort ongein nodig is bij evenementen waar veel mensen op af komen.
oh ja, Ik zou niet voor Siberië kiezen maar geef ze een schop in de hand en laat ze de Westerschelde uitgraven, scoren we ook meteen bij onze buren.;-) -
Mijn voorstel: we nemen een heel groot veld, plaatsen daaromheen een heel groot en stevig hek. Gooien daar al die voetbal "supporters" (lees hooligans) in en laten ze elkaar gewoon helemaal aftuigen. Uiteindelijk blijft er dan eentje over en die gooien we dan in bak...
Heerlijk even zo wwegdromen, maar ja niet realistisch. Net zo onrealistisch als de politie beschuldigen van het feit dat ze ME hadden moeten gebruiken (en stiekem impliceren dat het hun schuld is). Wat mij betreft mag de politie keihard optreden tegen zulke gevallen. En als ze dan een keer dat doen waarvoor ze opgeleid zijn niet een parlementaire enquete starten en tig onderzoeken over hadden ze wel of niet moeten/mogen schieten, maar ze gewoon eens een bloemetje sturen en een schouderklopje geven. -
die hooligans zouden ze eens een voor een moeten gaan aanpakken; kijken hoe heldhaftig ze dan nog zijn; stelletje laffe hufters; bah; het zou sowieso allemaal zonder politie moeten kunnen, feesten , voetbal etc, waar hebben we het over zeg? die minderheid aan klojo's kicken op het feit dat ze alles kunnen vergallen en lachen om de aandacht ( sterker nog; dan voelen ze zich gerespecteerd????) . Vast geen of Wilders stemmers, kan me niets anders daarbij voorstellen; ratten van de samenleving , ga het riool in en blijf daar en anders ...ga eens kijken of je je moeder ergens mee kan helpen???
-
De signalen zijn er dat er rotzooi komt. Door te bezuinigen doen we niks. Dan deze verantwoordelijke voor deze beslissing ook eens ter verantwoording roepen en wellicht dood door schuld ten laste leggen.
Al doet dit niets af aan het feit dat de Hooligans natuurlijk naar een warm land met een mooie zee gezonden moeten worden om onder het genot van een biertje en de wijkagent tot geestelijke inkeer te komen -
"De veiligheid van collega's en burgers valt in de toekomst dan blijkbaar niet meer te garanderen bij dergelijke evenementen'', constateert Van de Kamp."
dat is niet alleen bij evenementen, vanochtend in het nieuws werd ook al bekend dat er afgelopen jaar al meer dan 74 politie posten zijn verdwenen en dat er door bezuinigingen nog veel meer gaan verdwijnen.
natuurlijk ligt de verantwoording bij geweld in eerste plaats bij de veroorzakers, maar het word ze de laatste jaren wel heel erg makkelijk gemaakt door het wanbeleid van onze regering.
aan de andere kant had de politie klachten over "het respect" voor de dienders, maar eisten ze meer respect in de vorm van geld toen men ging staken en actievoeren, ipv te staken en actie te voeren voor meer blauw op straat, meer bevoegdheden en minder papierwerk.
ze mogen van mij dus voor een groot deel ook hand in eigen boezem steken.
de burger is de dupe...
ook hier in ons dorp is de politiepost al een paar jaar geleden wegbezuinigd, en dat merk je echt, er is meer criminaliteit bijgekomen en de politie is pas na een half uur ter plaatse als je ze nodig hebt.
als ze al komen....
wellicht worden burgers straks wel gedwongen in bepaalde situaties om het recht in eigen hand te nemen, dit kabinet moet snel naar huis !!! -
2826 augustus 2009 08:37 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Lees de laatste dagen vaak het woord 'hooligans'. Wat 'n rot woord!
Het is overigens nog geeneens een Nederlands woord.
Kunnen we het niet gewoon 'werkschuw tuig', 'hersenlozen', 'verwende kinderen' of iets in die geest noemen? -
#29 Ik vind Neanderthaler wel een goede benaming.
-
@27 mensen die het kunnen betalen zetten wel een groot hek rond hun huis, of wijk, en laten de bewaking particulier regelen. uiteindelijk zal dit ertoe leiden dat de samenleving meer en meer verdeeld raakt, als dat al niet het geval is, in een groep met macht en alle vormen van beveiliging en gezondheidszorg, en een groep, ook middenstanders, die zucht onder een gebrekkig en wellicht corrupt politieapparaat en straatterreur en georganiseerde misdaad.
-
No 16,
wei weten het niet. Wei denken dat een gratis feest ook gratis moet bleiven. Zet er dan op mein kosten geen dure agenten neer. Lekker afschaffen die hap. Schuldigen: hooligans of politie naar Rottum en wei eens normaal leven. Al was het maar voor een teidje. -
Het is te BEZOPEN (!!) voor woorden.
Is er een FEEST en dan moet er voor de mogelijke dreiging van een stel hersenloze kwallen een complete mobiele eenheid opgetrommeld worden.
We worden in dit softe, linkse kolerelandje geterroriseerd door een héél kleine groep hufters waarvoor we een véél te diepe buiging (moeten) maken.
Als tevoren bekend is wie dat allemaal zijn (en dat lijkt inderdaad zo) dat lijkt het me TERWILLE VAN ÁL DE "GOEDEN" dat dit schorriemorrie preventief van straat wordt gehaald.
Laten we ze het hén als samenleving zó moeilijk, zó onprettig, desnoods zó afschuwelijk maken dat ze uiteindelijk smachten om "in het gareel" te mógen lopen....
Ik ben nog steeds zéér benieuwd naar de stoere taal van het plucheminnende Den Haag, waar politici weer druk in de weer waren om overtreffende trappen te formeren.
Want "het kan toch niet zo zijn" ............ Nee, verdorie, het IS zo !!
Dat kleine aantal klootzakken kost ONS miljoenen, dankzij het feit dat de politie aan alle kanten beperkt wordt om eens fatsoenlijk "huis te houden". Wij, u en ik, hoesten dat op............ -
Tja....zo te horen hebben er heel veel gefaald.....
De burgemeester als bestuurder en ordehandhaving....Ja
De politie.......ja
De organisatie.....ja....
Wie hadden er weer succes?......Juist.....het TUIG
Wat heeft er gefaald.......Het Fatsoen -
#16: "syntoombestreiding of bronbestreiding" ?
In goed NL: symptoombestrijding, bronbestrijding.
#29 - 30: Ik vind 'psychopaten' de meest juiste benaming. Van Neanderthalers is niks bekend over hun leefwijze. Ze zijn 30.000 jaar geleden uitgestorven, ws uitgeroeid door homo sapiens die toen reeds een georganiseerde maatschappij had. -
@31
ik zeg maar 1 woord "verAmerikaniseren"
dat is namelijk al jeren waar we last van hebben, in alle facetten.
onderwijs, zorg, politie, marktwerking, privatiseren, leven op de pof, obesitas, schiet en steek partijen.
zoals Timmermans het graag wilde, die vond en vind namelijk dat Nederland het New York van Europa moest worden....
dit zei hij tijdens de voorlichting campagne die vooraf ging aan het EU referendum. -
@4,
Idd, als moslims een halve stad zouden trashen dan worden ze het land uitgezet. Doet een hooligan dat dan gebeurt er, niets behalve dat wij weer kunnen betalen. Laatst een kilometer of 15 in de file gereden omdat 3 debielenbusjes (touringcars met hooligans) met politiebegeleiding over de snelweg reden. Ze reden richting het oosten maar niet ver genoeg naar mijn idee. -
Hier dan ook maar (lopen tig topics over dit onderwerp)...
Heel die beveiliging zegt toch niets, denk nou eens na. Op Koninginnedag stond er voor miljoenen aan beveiliging, toch is er een dwaas door de omheining heen geraced en heeft 7 mensen dodelijk getroffen. De beveiliging "stond erbij en keek ernaar"...
Die hype die nu ontstaat over beveiliging is eigenlijk een non-issue.
Alleen, wat ze wellicht wel beter hadden kunnen doen is GEEN omheining plaatsen. Op de één of andere manier lokt dat "kooigedrag" uit.
Beter nadenken over feesten zou ook kunnen helpen. Volgens mij is de boel even snel in elkaar gezet en vond men het wel best... -
gisteren hebben we kunnen lezen dat er minder blauw op straat komt door bezuinigingen.
ik denk dat ze dat nog maar eens goed moeten overdenken .
het probleem in ons land is ,als je gevaar loopt in een bepaald gebied moet je dat gebied maar vermijden,worden je zakken gerold dan gaat men cursussen geven hoe je je portomonee het beste kunt verbergen.
met andere woorden;ze ontzien de daders ,dat is het probleem. -
er is totaal geen angst voor de lachwekkende strafjes in Nederland, dit zien we aan alle kanten.
zelfs met "levenslang" kom je nog buiten om iemand te vermoorden en een gezin te stichten...
de hele wereld lacht ons uit. -
4126 augustus 2009 09:09 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Weten ze al WIE er heeft geschoten????
Festivals overdag zijn overzichtelijker, dus wie weet is dat 'n oplossing? -
@23: Moeten jullie "ouwe lui" nou altijd afgeven op electronische dansmuziek met zo'n domme opmerking als "heeft weinig met mzuiek te maken"? Ben je er zelf überhaupt wel eens geweest? Overigens, dat dit nu op een dancefeest gebeuurt is ook alleen om dat die generatie daar nu eenmaal mee is opgegroeid. Als bij de jeugd Simon & Garfunkel helemaal hip zou zijn, dan zou het net zo goed mis zijn gegaan bij een gratis Simon & Garfunkel optreden. Kortom, laat de dance er gewoon buiten, want normaalgesproken bestaat de meerderheid uit mensen die hier niks mee te maken hebben.
-
#43 Klopt, het heeft totaal niets met de muziek te maken. Op Koninginnedag was ook geen harde trance te horen maar meer van die hoempapa muziek en toch voltrok zich ook een drama. Al jaar en dag worden muziekstromingen verantwoordelijk gehouden voor bepaald gedrag, is het geen house dan was het (vroeger) wel de reaggea of....you name it.
Onzin...de jeugd van tegenwoordig is flink opgefokt (hoe zou dat nou toch komen????) en dat is het hele eieren eten... -
Goed plan..Ik zou zeggen helemaal geen politie meer..! Wil jij naar zo'n feest..? Jou probleem..! Hoeft ook de politie de schuld niet meer te krijgen toch..?
-
@29
Of terroristen? -
4726 augustus 2009 09:16 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Alleen als het geld oplevert zijn ze er als de kippen bij !
Want de schatkist moet wel goed gevuld blijven ! -
@29 geeneens is ook geen Nederlands woord, dus als je over taal zeurt, moet je in het Nederlands zeuren.
-
Indien iemand een gevaar voor zichzelf of voor anderen is kan die iemand opgepakt worden en ingesloten worden.
In verkeerde handen een gevaarlijke regel waar met uiterste zorgvuldigheid mee omgegaan moet worden.
In dit geval echter weet de burgemeester van Rotterdam dat er een paar honderd totaal psychisch gestoorde hooligans onderweg is naar een feest.
En hij grijpt niet in?
Hier ligt de verantwoordelijkheid wel degelijk bij de overheid!!!!!!!! -
@43 Het enige wat ik wilde aangeven is dat het bij de huidige generatie wel heel erg uit de hand loopt met het geweld. Vroeger was er ook geweld op feeste. partijtje knokken en weer verder gaan. Nu wordt je voor je raap geschoten als je maar een beetje vreemd kijkt (Amsterdam Antilliaanse jongeren)
Dat de huidige generatie van dance houdt is mij prima, maar noem het geen muziek...... -
Het is verdorie een strandfeest, dan nodig je de ME toch zeker niet uit!
Het is toch te gek voor woorden dat dit allemaal gebeurd, en dat allemaal door dat schorem, maar ja, ze zullen wel een slechte jeugd hebben gehad.
Oppakken en de kosten laten betalen, dan gaan ze er maar voor werken. -
@TS wat een vreselijk irritante koptekst heb je verzonnen zeg, je lijkt wel een oud omaatje zeg! en nee, de ME daar neerpleuren was echt slim geweest, die weten geweld altijd wel te voorkomen met hun tactische optreden.
-
@wathjan #17
Dus nee geen ME op een feest.
Het tuig op weg daarheen isoleren en oppakken! -
@51: Kortom, de opvoeding van die generatie heeft jammerlijk gefaald?
En nee, dance noem ik geen muziek, het IS muziek. -
@23
Een andere generatie, goh je meent het!
Muziek of geen muziek is geen excuus. Ik ben eens op een dance geweest in de jaarbeurs in Utrecht, maar dat is geen vergelijk omdat daar alles zwaar beveiligd was. Dus geen problemen gezien daar. -
@47
Lol :D -
#51
Beetje boel generaliseren wat u doet. -
Als je ruzie zoekt en je wil de politie iets aandoen, dan is het je eigen schuld als er op je geschoten wordt.
Zowieso moesten ze die ruziezoekers die een feest voor duizenden verpesten maar eens flink op hun donder geven. Stelletje eikels. -
Het enige verwijt dat de overheid kan worden gemaakt is dat zij een onverantwoordelijke beslissing heeft genomen om geen ME achter de hand te houden bij dit evenement. Zeker als men lucht had dat het uit de hand kon lopen. Men zou dan willens en wetens het eigen personeel een onaanvraardbaar risico hebben laten lopen....
Voor de rest zijn de organisator en de reltrappers zelf verantwoordelijk dat het een rotzooi is geworden. Lui de met opzet naar een feest gaat om de boel te verpesten mag men van mij Markerwaard mee dempen. -
Een feest kan makkelijk zonder ME of met minimale politie/beveiliging. Behalve als er een stelletje idiote hooligans op afkomt. Die willen geen feest vieren maar knokken en DAN wordt het een zootje. Deze gasten moeten een straatverbod krijgen als er een openbaar feest is.
Het is wel verwonderlijk dat er geen geld is. Onze regering heeft de proiriteit blijkbaar verlegd naar Afghanistan waar veiligheid veel belangrijker is dan in eigen land. Geen geld, laat me niet lachen! -
Zullen er niet 4 partijen fout geweest zijn?
- De organisatie voor het nemen van onvoldoende maatregelen en onderschatten aantal bezoekers.
- De politie voor het niet goed overdenken van de waarschuwingen en signalen van trouble.
- De daders die de trouble veroorzaakt hebben.
- De vergunningverlener voor het onvoldoende controleren van de vergunning.
Er is geen individu dat fout was, er zijn er een hoop die fouten hebben gemaakt. En fouten maken is niet erg, deze niet corrigeren is veel erger. Zeker als er dan vervolgens opgevlzen zeepbellen gaan lopen toeteren he mijnheer Aboutaleb.... -
#59
Dus Jozias als u een feestje geeft en er komt een zooitje tuig rotzooi trappen dan bent u daarvoor verantwoordelijk? -
@16 Die agressie komt omdat de hooligans niet helemaal lekker in hun hoofdje zijn. Aangezien ze niet willen werken/schoolgaan valt er weinig oorzaak te bestrijden... 't is gewoon tuig en die moeten maar gewoon achter slot en grendel. Dat is ook nog eens goed voor de werkgelegenheid en ik begreep dat er cellen genoeg zijn.
-
Al eerder gezegd:
Ze hadden het hele zwikkie de zee in moeten drijven en de geluidsinstallatie ook gelijk in het zoute water moeten onderdompelen. Als het op zulke evenementen niet op een normale manier kan, dan maar helemaal niet meer. Geldt ook voor voetbal.
Ik zit er midden in wat betreft politiewereld (partner is agent) en het is belachelijk te voor woorden wat er allemaal weg moet of niet meer kan i.v.m. bezuinigingen. Maar toch moet hetzelfde werk, of meer, gedaan worden.
Er moet gewoon geld bij of de politie moet voor minder dingen ingezet worden (dus snijden in het aantal evenementen per jaar). Kan het niet uit de lengte, dan moet het maar uit de breedte. -
@63 Deels wel. Als ik een feestje geef dan vind ik dat ik met mijn feest geen overlast moet veroorzaken. Gasten die zich vervelend gedragen worden aangesproken en zonodig verzocht het feest te verlaten.
-
#62
Aboutaleb is zeker wat te verwijten.
Ook zijn maatregel om twee jaar feesten te verbieden maakt hem totaal belachelijk.
Het feest is niet de aanleiding voor het geweld maar een stelletje psychoten.
Als hij had gezegd dat het voor dit soort psychoten verboden zou worden ooit nog dit soort feesten te bezoeken, kijk dat zouden we kunnen begrijpen. -
@Lichtje_Morgenster
T is heel simpel REGELTJES....
Nederland heeft te veel regels die leiden tot vrustratie en die vrustratie leid weer tot angst en agressie en dat leid weer tot meer regeltjes en dat leid tot niog meer frustratie angst en agressie wat weer leid tot meer regeltjes!
Kortom een vizieuze cirkel die aleen kan worden gestopt door MINDER regeltjes....
en het accepteren van evebntuele problemen.
Een feest in duyitsland / belgie etyc kan namelijk gewoon WEL!!!!
en dat zie ik ook gebeuren dat nederlandse feesten steeds minder wrden en de nederlander voor hun feesten naar het buitenland trekt als we zo door gaan. -
Dus het logisch vervolg van geen ME inzetten is dat de politie gedwongen is hooligans neer te schieten? Ik zie het nadeel niet echt :)
Op eventueel trauma voor de politie na dan... helaas. -
@62
Als de derde uit jouw rijtje er niet was, dan was er niets gebeurd. De anderen hebben misschien de geschikte situatie gecreeerd voor een flinke fik, maar die hooligan debielen hebben het aangestoken. -
@68
Ik zie niet in waarom ik over regels na zou denken als ik naar een strandfeest ga.
Het enige waar ik dan mee bezig ben is plezier hebben in muziek en dans.
En als het niet bevalt ga ik weg, maar niet aan eventuele regels denken en die uit disrespect overtreden.
Maar goed, misschien denk ik te simpel. -
Tsja, je kunt je geld maar 1 maal uitgeven. Je kunt bijvoorbeeld kiezen je eigen in eigen land te beschermen, maar je kunt er ook voor kiezen dit niet te doen en Afghanen met man en macht en de nodige slachtoffers te beschermen.
De oplossing? Gewoon alle feesten in Nederland verbieden want dat hebben de Afghanen wel verdient. -
@72 past ook wel in het kabinetsbeleid. Er verdwijnen immers nog ruim 5.000 banen bij de politie. "Kan makkelijk" zegt het kabinet want de criminaliteit daalt scherp.
Mijn woonplaats wordt geteisterd door een inbraakgolf maar dat telt niet. -
hooliganisme gewoon als zodanig strafbaar stellen.
ivm de openbare orde en veiligheid.
kun je direct de hele groep aanpakken en beboeten, ipv een paar.... -
Een ieder die het fenomeen holigans daadwerkelijk bestudeerd weet van de invloed van de politie en de inflitratie van deze clubs.
Verder wat is een voetbal hooligan ??
Volgens mij is de politie de enige die fout is, en nooit naar hun wapens mogen grijpen als ze wellicht in elkaar getimmerd dreigen te worden.
Dat is het risico van het vak en niet zeiken.
de enige die inderdaad fout is wederom de overheid maar daarvan weten we dat ze nooit anders zal doen, daar het ook niet voor ons is maar voor de gevestigde orde.
Het feit dat dit nu weer gaat gelden voor allerlei feesten en partijen maar met name samenkomsten, zal de dommerik niet afschrikken om nog meer cognetieve dissonantie uit te blaten.
Het zijn van die mensen die gerust roepen dat je vrijheid alleen maar kan creeren door meer regels!!
Sheeple en ga lekker zelf een kamp oprichten waar alles veilig en geordend is!! -
@74: nee, nee zo werkt dat niet! De rechtelijke macht in Nederland acht zelfs niet bewezen dat de Hell's Angels een criminele organisatie is..................
De wijken waar dit hooligantuig vaak vandaan komt voor miljarden opknappen, daar is voor gekozen want dat houdt het wel op. Snap jij het nog? -
@75
"Volgens mij is de politie de enige die fout is, en nooit naar hun wapens mogen grijpen als ze wellicht in elkaar getimmerd dreigen te worden.
Dat is het risico van het vak en niet zeiken."
Verder alles goed? Het kan nog 1 stapje verder. Politie komt helemaal niet naar die feesten, en als de hele tyfuszooi in de fik opgaat dan noemen we dat het risico van naar gratis feesten gaan. Of zullen we bovenstaande quote gewoon heel erg dom noemen? -
De minister van Justitie en de Staatssecretaris, de burgemeester van Hoek van Holland en de verantwoordelijke chefs bij de politie moeten allemaal opstappen. En zo niet, voor de rechter halen wegens nalatigheid en dus dood door schuld.
Er kleeft bloed aan hun handen! -
7926 augustus 2009 10:43 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@75: is inderdaad wel erg kort door de bocht!
-
een festijn of feest of wat dan ook, hoort gewoon goed te kunnen lopen, ook zonder politie.
maar al is er maar een kleine groep mensen aanwezig die bewust naar ruzies zoeken, dan is het einde natuurlijk zoek.
de ellende die erbij komt is, dat als er al politie bij komt, dat de mensen voor hun geen respect meer hebben.
en dat is aan de ene kant ook wel begrijpelijk en jammer, maar ook hun eigen schuld.
in nederland denkt de politie immers alleen maar aan boetes geven, en niet aan de veiligheid van ons.
dan moeten ze zelf een risico lopen, en daar heeft de gemiddelde agent toch wel angst voor.
ik kom net terug uit Berlijn, waar de politie niet keek naar foutparkeerders, maar klaarstonden voor calamiteiten.
ik zag agenten ook beertjes verkopen voor mishandelde kinderen.
dit zet mij toch wel aan het denken.
welke agent zie ik dan liever. -
8226 augustus 2009 10:46 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
8326 augustus 2009 10:47 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Kwam vorige week terug uit Spanje. Rijdend naar Den Haag was mijn eerste kennismaking met de politie een gecamoufleerde camera achter een brug.
Dat is Nederland! De politie heeft hetzelfde blauw als de belastingdienst en zijn verkapte incasseurs van die dienst geworden.
Bah! -
@62 Nerva.
Aboutaleb gaat niet over wie er wel en wie er niet op feestjes mogen komen.
Dat is het werk van de organisator.
Het beveiligen van die feestjes is OOK de taak van de organisator.
En NIET van Aboutaleb. -
@62
Cevin
De volgorde is een beetje vreemd, vind ik.
Hoofdverantwoordelijk,denk ik, zijn de hooligans.
Dán de organisator.
Dan de vergunninggever
En dán pas een politiekoprps dat niet adaequaat reageert. -
@75
Dus jij bent van mening dat de gewone burger maar een kamp moet oprichten om zich veilig te voelen? De omgekeerde wereld dus. Ongelovelijke opmerking.
We moeten juist stoppen met steeds de maatschappij aan te passen aan dat tuig, en het tuig een kamp in trappen. -
gewoon terug sturen naar hun eigen land !!!
o daar zijn ze al hahahaha -
@wathjan #85
Als hoofd van de politie is Aboutaleb verantwoordelijk voor orde handhaving.
Hij wist dat er totaal losgeslagen psychotische idioten onderweg waren naar het feest en had dus in moeten grijpen.
We hebben niet voor niks het geweld monopolie bij de overheid gelegd! -
@82:
Die voetbalfans gaan maar lekker dammen of sjoelen op zondagmiddag.
Voetbal draait allang niet meer om het voetbal. Voor de spelers draait het alleen maar om het geld, en voor de fans om de rivaliteit met andere clubs.
En de liefhebbers van gratis dance festivals pakken maar een CD-tje. Kan je zo vaak naar luisteren als je wilt en daar is geen politie inzet voor nodig. -
Nogmaals.... geen politie...geen ME, laat ze elkaar maar dood slaan.
Diegene die er niets mee te maken wil hebben gaat er wel uit de buurt, dus laat ze maar lekker rammen, hoef je ze alleen nog maar bij elkaar te vegen en lost het probleem zich vanzelf op. -
@88
Er zijn er ook genoeg die wel terug zouden kunnen naar hun "eigen" land, maar dat zou ook niet echt eerlijk zijn. Dan scheep je een ander land op met de problemen, is niet erg sociaal. Ik blijf bij werkkampen, voor alle tuig. Kleurtje of afkomst boeit me niet, en veilige(r) maatschappij wel. -
Geen ME ingezet vanwege bezuiniging; was anders niet gebeurd wat er gebeurd als er wel ME was ingezet ? ... en daarbij die gasten in te grote pakken richten ook niets uit !
Dat hele blauwe-leger straalt geen enkele gezag uit, laat staan het (niet) optreden van die figuren die amper de lagere school hebben afgemaakt.
Opdoeken doe hele politie-bende, verbieden van dergelijke evenementen als in Hoek van Holland en het probleem is voor 70% opgelost. -
@86 Groot gelijk, de daders, niks overheid, niks de organisatoren, die klootzakken zelf en daar hebben we nu Wilders voor , die wil ze in kampen hebben, "strafkampen"waar dat tuig wat niet wil deugen thuishoort, dat hoor ik nu wél roepen en kom niet aan met moslimtuig, want dat heeft ie nooit gezegd, hij benoemde al het tuig ook de nederlanders.
-
vind het een beetje lijp dat ze nu gaan onderzoeken waarom er geen ME bij het feest is gekomen terwijl er wel aanleiding voor was.. het begint te lijken of dat de politie in deze fout zat maar naar mijn weten moet je toch de normen en waarde kunnen opbrengen dat je niet tegen de politie in gaat. weten dat het fout is.. vind dat hoe dan ook die hooligans fout zijn voor dit alle. nederland mag wel wat harder gaan aanpakken bij sommige dingen.. gewoon het oude principe met als ze niet luister dan maar meppen met de stok.
respect voor andere en politie is toch niet zo moeilijk? -
@79 eiGeNWijS^DiNG
Klopt er stonden 22000 man op de vloer, en wie werd er uitgepikt voor op de regionale tv op een foto? :D -
@93
Zei je nou verbieden? Volgens mij is dat een verboden woordt op NUJIJ.... -
Laten we nou niet doen alsof vechtpartijen (al dan niet met voetbalhooligans) alleen van tegenwoordig zijn. Al die ouwe lullen die hier lopen te verkondigen dat het de spuigaten uitloopt en er niet gefeest kan worden moet eens bij zichzelf te raden gaan hoe het vroeger ging!
Vroeger was het meer dorp tegen dorp, meestal op koninginnedag of met oud en nieuw, waar de ME bij op moest treden. laten we nou niet doen alsof dit alleen nu gebeurt want vroeger gebeurde het net zo goed.
Alleen bestond toen Youtube nog niet.
Stelletje moraalridders. Kijk eens naar je zelf zeg! -
De beveiliging hoort ook te liggen bij de organisator van het evenement, en niet bij de politie.
De politie is hier niet aan schuldig, maar de hufters die het feest vergald hebben, en daarna de organisatie. Niet de politie! -
@98:
Ik ben geen ouwe lul, en heb dus de tijd van dorp tegen dorp gevechten niet meegemaakt. Maar ik weet wel dat toen het hele zwikkie raddraaiers in de bak gegooid werd. En dat was toen nog maatschappelijk geaccepteerd ook.
Maar sinds de jaren '60 van de vorige eeuw moet alles ineens kunnen. En wee degene die ons een vingerbreed in de weg legt. Die zullen we even vertellen wat we van hem/haar vinden. Sindsdien moet alles ook maar geconsumeerd kunnen worden. Van brood tot seks, van melk tot geweld. Dáár is het fout gegaan. En dáár plukken we nu nog de wrange vruchten van. Ik zou wel terug willen naar de jaren '50 van de vorige eeuw. -
Denk hier eens over na:
Een beetje voetbalwedstrijd kost de politie al gauw zo'n 25 tot 50 me-ers. Nu is het niet zo dat er ergens een blik me-ers is dat wordt opengetrokken. Nee, dat zijn gewoon de 'normale' agenten die op straat te patrouilleren, maar dan worden ingezet als ME-er. Als u weer eens leest dat er op de zaterdagavond 2 straatroven, 10 inbraken en 15 auto-inbraken zijn gepleegd in uw woonwijk, en u voelt zich daardoor onveilig, vraagt u zich dan eens af waarom deze 50 agenten dan bij een voetbalwedstrijd staan of een zogenaamd gratis dansfeest in plaats van belangrijker zaken. -
Je gaat er toch normaliter vanuit dat mensen naar een feest gaan om een leuke tijd te beleven en niet om met wapens rond te lopen, te rellen of ander vervelend gedrag te vertonen. Waarom zou daar dan eigenlijk ME voor nodig zijn?
Het had wel een boel leed kunnen besparen als ze de ME ingezet hadden. Dan zouden er hoogst waarschijnlijk geen doden en geen zeer zwaar gewonden gevallen hebben. -
Volgens mij is er geen grens gepasseerd als er geen geld isn voor het inzetten van ME bij "feestjes" maar is er een grens bereikt als men denkt dat feesten synoniem is aan drank/drugs gebruik en als de remmen dan goed los zijn, lekker in te beuken op publiek en hulpverleners
-
@100
Getver zeg, moet er niet aan denken :( -
@4
Tief toch op met je gezwam. Excuseer hoor, maar hebben we het een keer over Hooligans die ook een probleem vormen, kom je weer aankakken met het oude vertrouwde moslim verhaal.
Al is de aandacht nu niet gevestigd op de moslim, maken jullie het er wel van hoe ze benadeeld worden. Dat is racisme weet je? Continu gezeik over die lui, als je eens slim was hield je je mond erover, zodat hun niet OVERAL worden genoemd, misschien worden mensen het dan ook minder zat om die term overal te horen vallen en gewoon naar de problemen kan kijken.
Jullie zijn nog obsessiever dan de PVV (volgens jullie)!
Iedere drol weet dat Hooligans over het algmeen blank zijn, maar hun worden net zo goed aangepakt als de criminele allochtoon. Niet aangepakt dus. -
Het is toch niet normaal dat er door bezuinigingen geen me paraat kan zijn.
Misschien wat minder geld naar het buitenland en wat minder geld voor de aanpak van coffeeshops ( ook belangrijk) maar de politie is belangrijker.
Wij zijn denk ik, het enige land waar het politiekorps veredelde beveiligings beambten zijn. Ze mogen niets en als er al een keer moet worden opgetreden staat meteen de rijksrecherche er bij met hun grote neus.
Ik pleit voor veel meer bevoegdheden voor de politie meer geld en betere uitrusting.
Balkenende wat minder met je reet op een stoel zitten en meer doen voor de gehele samenleving waaronder speciaal de politie.
Ik zou zeggen kijk eens naar amerika zoals de politie daar werkt misschien een idee om dat ook hier in te gaan voeren.
Zolang de politie praktisch niets mag zal het alleen maar erger worden in Nederland. -
Weet je wat ik jammer vind....
Dat er zo'n klootmongool het schijnbaar stoer vind om "...Rotterdam Hooligans!!!..." te roepen in het mobieltje van zijn vriendje, die dat op Youtube zet en dus meteen heel Nederland denkt dat feyenoord/voetbal supporters/hooligans/harde kern, weet ik het, ermee te maken had....
Deze gast is nergens binnen de kringen (en ook niet bij de Feyenoord Supporters Vereniging) bekend. Gewoon een of ander irritant gastje die denkt dat hij stoer is en dit gaat roepen...
Voetbalsupporters hebben al een vrij slechte naam en nu zo'n eikeltje dit roept maakt het alleen maar erger.... Zonde!
Voor wat betreft de discussie wie hier de schuldige is.... Ik vind dat je je vinger niet naar 1 groep kan wijzen....Verschillende partijen zijn hier schuldig... Uiteraard ten eerste de groep eikels die het feest zonodig moeten verpesten, maar ook de organisatie die heeft gezegd dat niemand is gefouilleerd omdat ze te weinig mankracht hadden... Sorry, maar als je zo'n groot feest geeft dan regel je voldoende mankracht om mensen te fouilleren... En als er van te voren is aangekondigd dat er herrie zou worden geschopt, dan lijkt het me logisch dat je van te voren, met verschillende partijen (in ieder geval politie en organisatie) eens gaat praten wat je preventief zou kunnen doen om dit zoveel mogelijk in te perken...
Maar goed.... dat zijn mijn gedachtes... -
Even dit nog,
Alle gratis feesten verbieden.
En wanneer er zo nodig feesten gegeven moeten worden dan de organisatoren een plan laten indienen waarin ook opgenomen is wat voor beveiliging er aanwezig is en door welk bedrijf het gedaan wordt.
En dan op 50 toeschouwers of feestgangers 2 beveiligings beambten, deze tijdens feesten ook meer bevoegdheden geven zoals het dragen van een wapen stok en pepperspray.
Wat ben ik blij dat ik dit nietige landje ga verlaten.
Nederlanders sta eens op en doe er eens iets aan.
Ga niet zitten wachten tot een wilders of verdonk of balkenende iets gaat doen laat je stem horen.
Een algehele staking in nederland t.b.v meer geld voor politie op straat en meer geld voor scholen en zorg instellingen.
Was vroeger heel trots om een nederlander te zijn maar dat is al lang niet meer zo.
De nederlander is zo mak als een lammetje geworden omdat we allemaal maar denken ach een ander doet het wel.
Jammer van dit land maar ben blij dat ik hier weg ga.
ik wil niet zeggen dat het ergens anders beter is maar slechter als hier kan het toch niet echt zijn. -
@101
Een ME er is een daarvoor opgeleid persoon die onder andere in zijn taken pakket heeft het handhaven van de orde op straat en daarnaast zich heeft opgegeven om als MEer aan het werk te willen gaan bij evenementen e.d.
Ik ben zelf IBTER geweest in de gevangenis en ook daar krijg je een gedegen opleiding voor en ik kan u verzekeren niet alle agenten en of bewa's zijn geschikt om tot dit beroep toe te treden. -
@1ben1
Ik denk dat u toch eens moet gaan kijken wat een agent voor diploma's in zijn bezit heeft want je kunt echt niet zomaar agent worden.
Ik zou zeggen als je den kt dat het zo makkelijk is om agent te worden dan solliciteer ze hebben er nog genoeg nodig. -
Dit is al de derde keer in korte tijd dat de politie in blinde paniek wild om zich heen schiet. Zijn we het soms allemaal vergeten? Na de eerste keer ('98?) toen er tijdens voetbalrellen een pistool werd getrokken (om vervolgens met foto op voorkant Telegrof terecht te komen), werd de gehele politiemacht een jaar lang ontwapend omdat ze er niet mee overweg konden...
Om te voorkomen dat er zoals nu twee agenten met de ruggen tegen elkaar het deels nietsvermoedende en nog op 3 meter dansend publiek onder schot houden, is er destijds pepperspray ingevoerd!! Dit wordt tegenwoordig alleen nog als anti-roestmiddel gebruikt om vreedzame aan het hek geketende aktievoerders los te weken (effe in de ogen), maar is uiteindelijk bedoeld om de schietijzers in de holsters te kunnen houden TOTDAT je zelf wordt geschoten.
Met andere woorden:
Als blijkt dat er nu alleen door politie is geschoten, dan heeft de politie het protocol gebroken en is het maar de vraag of men wel bekend -danwel kundig- is hiermee, en of politie zich wel weet te houden in crisissituaties en niet meteen blind om zich heen gaat schieten - want daar lijkt het steeds vaker op!
Ook tijdens het incident Mulder (Utrecht Ondiep) had de diender in 'n reflex z'n pepperspray moeten grijpen, en niet z'n pistool. Dat dit niet gebeurd is betekent automatisch dat deze agent niet bekwaam is opgeleid - de schuldvraag ligt dan ook niet bij meneer Mulder of de agent, maar bij de minister.
Men had wel moeten beseffen dat met getrokken pistool tussen met drugs en alcohol volgepompte feestende omstanders te gaan staan, nogal provocerend werkt op een overmoedige menigte.
Drukke marktpleinen enzo vermijd ik liever even, voor je het weet raakt er weer eentje in paniek - een risico dat steeds maar groter wordt... -
@ 107... Waarom moeten wij kijken naar een land als Amerika hoe die het doet met de politie?!? ONZIN
Ons huidig kabinet kijkt en luistert al teveel naar Amerika...
Wij kunnen toch zelf wel alles goed regelen in ons land? Of moeten we onze politie ook laten opleiden in Amerika?! Wordt steeds gekker hier...
Ohwja ik was er ik ben ook naar dat gratis feestje geweest. Benzine was al duur genoeg! (+/- 60 euro) Dus hoezo gratis feestjes verbieden? Het moet gewoon leuk blijven! -
Zou justitie Rotterdam bewust gedoeld hebben op een escalatie? Korpsen door heel Nederland zijn van mening dat bezuinigingen op justitie hoogst onwenselijk is. Zou men wellicht gedacht hebben dat wanneer hier de boel escaleert de bezuinigingen van de baan zouden zijn en dat het allemaal wat verder is geëscaleerd dan de verwacht?
Wie weet, in de politiek worden vuile spelletjes gespeeld. Hoe dan ook, het punt is duidelijk en de consequenties van dergelijke bezuinigingen ook! -
@112
Ja maak het nou even. Kritiek op de politie is prima, al wil ik eerst weten wat er echt in H van H is gebeurt. Maar wat jij doet is de boel gewoon omdraaien, belachelijk! Je doet nu net alsof de politie het probleem is. Ik weet niet of je die filmpjes hebt gezien van H bij H, maar het waren allemaal testosteron mongolen die leuk dachten te rellen, dat moet eens afgelopen zijn. Krijgen die paupers verdomme een gratis feest, moeten ze het voor hun eigen genoegen weer eens verneuken. Nou dat liep dit keer anders af.
Er zijn enorm veel rellen en slooppartijen met Hooligans, dat dit een keer fout gaat was te verwachten.
En den godverdomme ook nog zeggen dat de politie geen wapen moet trekken tussen mensen die allemaal aan de drugs zijn. WAAR HEB JIJ HET OVER? Moeten ze zich dan maar gewoon in elkaar laten rammen door die smerige klootzakken? Wat een gelul.
Weet je wat provocerend werkt? Vier agenten met 80 man omsingelen en allerlei rotzooi naar hen toegooien en dreigend naar hen toe komen, DAT IS GODVERREDOMME PROVOCEREN!!!
Wat een gelul zeg. Wanneer die agenten verkeerd gehandeld hebben dienen er maatregelen te worden genomen (schorsing, etc) wanneer er onterecht is geschoten dient de agent vervolgd te worden. Maar je moet de zaken niet omdraaien.
Weet je waarom ik drukke marktpleinen vermijd? Omdat je nooit weet of er een stel klootzakken besluit de boel te slopen en wat lui in elkaar te rammen. -
@112
Excuus voor taalgebruik, ik was nogal verontwaardigd over hoe u de zaken tracht om te draaien. -
Het festival is niet de schuldige, dat stelletje tuig wel. Bij lowlands wordt je nog minder goed gecontroleerd dan daar waarschijnlijk!
-
#108
quote~maar ook de organisatie die heeft gezegd dat niemand is gefouilleerd omdat ze te weinig mankracht hadden... Sorry, maar als je zo'n groot feest geeft dan regel je voldoende mankracht om mensen te fouilleren...quote
Volgens mij hadden alleen de stille wapens? -
Hypocriete sukkels, de wouten waren de oorzaak dat het uit de hand liep en niet andersom !
Wie erbij is geweest weet dat en die weten ook dat als dit weer met de mantel der leugen word toegedekt de gevolgen alleen maar zullen verergeren.
Eerst maar een schadevergoeding voor alle leed die de Politie heeft veroorzaakt tegen de onschuldigen pas dan kunnen we praten over wat er aan de hand is, tot die is het : auf wiedersehen ! -
Nimand gaat in z'n eentje met getrokken wapen tussen losgeslagen idioten lopen, behalve de wouten.
Jammer dat er geen dooie wout te betreuren valt want dan zie je het verschil in behandeling in het nieuws :
- Agent gedood door zware criminele jongeren. Familie zwaar geschokt en vertwijfeld. Geld nodig voor de familie zal het uitgangspunt zijn.
- Jongere gedood door politie. Familie moet onderduiken vanwege dreigementen etc...
Precies we leven in zo een cultuur stelletje blinde vinken, konten bonkers zijn de voorstanders vande overheid en cornuiten. -
Verwijderd door redactie
-
@108.....
ik vind het jammer voor u dat u niet kunt horen dat heel de groep rotterdam hooligans scandeerde ...
misschien even een bezoekje brengen aan hans anders?
oh nee... die heeft brillen ...
één bril.... -
@120
hahahahha, hypocriet? Hoezo hypocriet? Ik kies de kant van de politie en niet van rellende mongolen. Hoe de politie ook gehandeld heeft, je gaat mij niet wijs maken dat de rellen pas ontstonden toen de politie de wapens trok.
En als je er zelf bij bent geweest, dan behoor jij dus ook tot die rellende klootzakken. Dus jou woord zegt niets.
We leven inderdaad in een samenlevingen waarin idioten als jij het geweld van relschoppers gewoon wordt goed gepraat en alles wordt omgedraaid.
"ammer dat er geen dooie wout te betreuren valt want dan zie je het verschil in behandeling in het nieuws :
- Agent gedood door zware criminele jongeren. Familie zwaar geschokt en vertwijfeld. Geld nodig voor de familie zal het uitgangspunt zijn. "
leuk en aardig deze speculatieve gedachte gang. En inderdaad, als er een agent was doodgeschoten zou ik verwachten dat de dader daar levenslang voor krijgt. Politie heeft nu eenmaal het monopolie op geweld.
"Eerst maar een schadevergoeding voor alle leed die de Politie heeft veroorzaakt tegen de onschuldigen pas dan kunnen we praten over wat er aan de hand is, tot die is het : auf wiedersehen !"
Ach rot een eind op man. Eerst maar eens schade vergoeding zien van alle relschoppers die ons als staat miljoenen euro's kosten. Als die mongolen en idioten als jij (die het geweld goed praten en verheerlijken) er niet zouden zijn, zou de politie niet hoeven schieten.
Sorry, de tijd van het fascisme is al heel wat decennia's voorbij! -
12426 augustus 2009 15:05 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@123
nou nou zeg
kijk eerst eens waar zij in regering mee bezig zijn.
juist wat je niet hoort?
is belangrijk
sins invoering rookverbod draait politie continu overuren die ongekent zijn.
die pot is leeg, elk weekend is het raak, bij controles eerst van vwa.
maar nu door buiten feesten, openbaar geweld (alles staat buiten)
al die regeltjes van terassen en zo, mensen worden gestrest, bij taxie's komt dat vaak tot uiting ook nog, horeca personeel word ook gestrest, en politie mag er niets over zeggen, en word ook gestres omdat zij een leugen moeten handhaven
Klink had het volgens de grondwet niet eens mogen invoeren, omdat het niet te handhaven IS.
al die dingen stapelen zich op. -
12626 augustus 2009 15:09 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Was geen goede afrastering plaatsen waardoor foulieren geen zin had ook gedaan uit kostenoverweging?
Zo zie je maar dat de belangen vd commercie niet altijd dezelfde zijn als de belangen vd bevolking. -
herinner mij 75.00 mensen op 1 dag. NorthSeaJazz in den Haag. overal politie, op het station, rond het (ik ben er ff uit, gebouw, congres gebouw? ) barstte het van de politie. nog nooit gezien in Nederland zoveel.
ik kwam daar al jaren en werkelijk nog nooit iets meegemaakt waarvoor je de politie zou willen bellen. ondanks het grote aantal bezoekers.
nix aan de hand, las later in de krant dat politie zich ook afvroeg wat doen wij daar en waarvoor staan wij hier?
er was gemompel over "terroristen"die er niet waren trouwens.
dus bezuinigingen "hoe wat waar"en wat is de reden? het lijkt allemaal zo ad hoc en nergens op slaan die maatregelen. feesten waar hooligans komen staan er om bekend dat het uit de klauwen kan lopen. maar waren het de hooligans nu? ik vind de informatie nog steeds niet zo groot, over het gebeuren. het idee dat er geschoten werd is de vraag ook van sommig VOLK en kijk wat deze actie opgeleverd heeft. -
@127
er staat een regel lijst in de grondwet waar een nieuwe wet aan moet voldoen, anders mag hij niet.
1 er van is of de wet; ,,,handhaafbaar en uitvoerbaar is,,,
daar moet hij voor minstens 80% aan voldoen, was maar 20%
dat is de rede dat politie het niet wilde uivoeren, en het de VWA moest doen, lukt dus voor geen meter, en politie loopt zich rot om die rookwet. -
@125
Dat kan allemaal waar zijn? Maar die idioot Prætor beweerd nu dat de relschoppers allemaal zeer onschuldige mensen waren die alleen maar strak van de drank en drugs stonden. En dan moet je niet je wapen trekken, in een massa die aan de drugs en de drank is. -
#59. zoals u schrijft. + voor u.
-
#128. de actie wèl opgeleverd heeft is dat er meer "verboden" komen.
want zie...... -
#132. wat de actie wèl opgeleverd heeft is dat er straks meer "verboden" komen.
want zie................ -
@126
:D :D -
Waar is het trefwoord alleen Hoek van holland?
En waarom geen Wanbeleid, nieuwe verkiezingen .. ect. ect. -
hufterigheid is in
-
De organisator heeft dit feest door laten gaan. Indien de organisator bekend was met de mogelijkheid dat hooligans dit feest wilden verstoren én bekend was dat de politie geen ME zou inzetten, had de organisator of maatregelen moeten nemen of het feest af moeten gelasten.
Indien beide (of 1 van de 2 punten) niet bekend waren bij de organisator, had de verantwoordelijke (in dit geval denk ik direct politie) dit aan moeten geven.
Neemt uiteraard niet weg dat de hooligans verantwoordelijk zijn voor hun eigen gedrag. -
@4, wathjan:
" Ik heb tot nog toe niemand horen verkondigen dat dat soort gasten het land uit moesten worden gezet. "
Misschien is er al op gereageerd...
maar naar welk land ? -
de politie is er om te handhaven en niet om door een grote groep mensen bedrijgt te worden.wel of geen ME.mensen die zich hier niet aan houden moeten maar eens een tijdje opgesloten worden.is toch een laffe daad een grote groep mensen die probeert de politie in elkaar te slaan.ik wil wel eenns 1 hooligan tegen 1 politieagent zien.dan denk ik niet dat hij die politieagent wat durft te doen.alleen groepen hooligans voelen zich stoer.
-
Probleem is vaak de leiding. Ook in mijn regio is de hele leiding vervangen dat zal nu ook wel gaan gebeuren in de regio Rijnmond.
Bovendien bezuinigen hebben nooit invloed bij inzet ME. Dat wordt betaald uit andere potten. -
De hooligans zijn natuurlijk de hoofdschuldigen in dit verhaal.
Maar als je dan hoort dat er bekend was dat er relschoppers op weg waren naar het feest, dat de aanwezige politie om assistentie vraagt van de ME en dat de korpsleiding ipv assistentie te sturen de helft van de aanwezige politie terug roept dan ga je toch bijna denken dat de korpsleiding bewust er voor gekozen heeft om het feest uit de hand te laten lopen om een punt te maken naarde politiek bij wijze van demonstratie tegen de aangekondigde bezuinigingen en daarbij eigen mensen en onschuldige burgers in gevaar te brengen....Ik zeg niet dat het zo is... maar je gaat het wel bijna denken. -
Ik snap Nederland geloof ik niet helemaal meer....
1. er is een feest
2. we gaan er naartoe om te knokken
3. de gemeente is verantwoordelijk
zoals ik al zei... ik snap Nederland niet meer...dat daaed ik al niet meer toen ik er nog woonde...en dat doe ik steeds minder.... Het was niet de reden om te vertrekken, maar kan er nooit minder gelukkig om worden...
Was hier 3 weken geleden bij een vuurwerk...denken jullie dat je daar grote bijeenkomsten hebben.... toegegeven het grootste vuurwerk in Japan in de zomer....3 miljoen mensen eromheen.... aantal knopartijen nul...aantal dansfeesten erna...legio...aantal knokpartijen tijdens dansfeesten 0....
Leg het mij nou eens uit.... 3 miljoen mensen op een oppervlakte kleiner als de hele stad Rotterdam.... en er gebeurt niets....
Dus ja...ben blij dat ik weg ben -
daaed = deed... sorry folks
-
#142 inderdaad! De hufterigheid heeft in NL nu echt een vaste plaats
-
@144
and is here to stay (vrees ik). -
@125
"sins invoering rookverbod draait politie continu overuren die ongekent zijn."
Hahaha, de politie heeft h-e-l-e-m-a-a-l niets met het rookverbod te maken. Of controleert de politie soms of er in kroegen wordt gerookt of niet? Dat doen namelijk onze "vrienden" van de VWA. -
#11 Selectief geheugen? Het hippie tijdperk eindigde in Altamont, zelfde summer of love als Woodstock, waar de organisatie zo aardig was geweest om Hells Angels in te huren als beveiliging. Resultaat, 4 doden en het einde van de Peace en Love illusie.
Daarnaast, je ouders zullen ook wel gedacht hebben dat de maatschappij verloederde toen jij jong was in de jaren '60. Langharig, werkschuw tuig!
Stijgers in Algemeen
'De burger heeft gelijk, tenzij hij het...
Heeft de burger gelijk? Pieter Winsemius...
6 uur 8 minuten geleden door Moskowfiets
32 kinderen omgekomen bij bloedbad Syrië
Een enorm bloedbad in de Syrische stad...
8 uur 8 minuten geleden door Nieuwsview
Protest tegen verbod diensten in Hagia...
Duizenden vrome moslims hebben zaterdag in...
9 uur 3 minuten geleden door jandeharingboer
Speciaal voor nujij een filmpje
Omdat de website zo snel is.
9 uur 11 minuten geleden door philipson
Best gewaardeerd
Vol op demonstraties in Duitsland
De protesten verspreiden zich wereldwijd,...
5 dagen geleden door hotwing
Duitse politie neemt helmen af en sluiten...
Duitse politie neemt helmen af en sluiten...
2 dagen geleden door turtle63
GGD wil leeftijdsgrens voor alcohol naar...
De leeftijdsgrens om alcohol te drinken zou...
2 dagen geleden door Aktea
16-jarige mishandeld door groep
De groep jongens met een mediterraans...
6 dagen geleden door smeerworst
Definitief 675.000 dollar boete voor...
De Amerikaan Joel Tenenbaum heeft van een...
4 dagen geleden door lllvdh

