De politie Beverwijk is op zoek naar de eigenaar van deze zwaar verwaarloosde hond. Helpt u mee?
Sorteer op:
-
Hopen dat ze de sadist vinden (en hopen dat links nu eindelijk het nut van een gespecialiseerde politie voor dieren gaat inzien)
-
Ja, dat heb je goed gezegd Jan III . Ik heb de link al doorgestuurd naar heel veel dierenvrienden. Die gaan het ook weer doorsturen en zo vinden we hopelijk deze dierenbeul.
-
@1 Ook ik hoop dat de dader snel wordt gepakt maar het nut van de dierenpolitie ontgaat me in deze.
-
is een politie hond
-
@1 "dat links" Klinkt misschien wel lekker, maar waarom alleen links??
-
@1 De SP heeft heel uitgebreide plannen met betrekking tot dierenwelzijn in hun verkiezingsprogramma staan.Ook met betrekking tot dfie vreselijke massale vleesindustrie (bio-industrie) waar zij willen dat geen preventief antibiotica meer wordt gebruikt en voor de rest ook alleen in uitzonderlijke gevallen. Verder onder andere de dieren als uitgangspunt met hun soorteigen gedrag en uitloop en buiten zijn.
De meest dieronvriendelijke partijen zijn rechts namelijk VVD, CDA en PVV.
De PVV wil dan wel optreden tegen mishandeling van huisdieren, maar doet niets aan die verschrikkelijke bio-industrie waar tientallen miljoenen dieren op een erbarmelijke manier geforceerd opgefokt worden voor bizar goedkope PLOFKIP en kiloknallervlees in de supermarkt.
De meest diervriendelijke partijen zijn in volgorde van maximale score:
PvdD (Partij voor de Dieren)
SP
GL (maar die zijn niet links, hoewel de naam dat wel suggereert).
PvdA
D66 -
711 juni 2012 19:40 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
811 juni 2012 19:42 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@8 Haha, dan zit je zeker helemaal goed.
Ik vind het ook in het totale programma de twee beste partijen.
Zij zijn allebei erg gericht op sociaal, duurzaamheid, natuur, milieu en dierenwelzijn, waarbij de PvdD nog meer de nadruk legt op natuur, milieu en dierenwelzijn. En verder zijn zij ook allebei voor betere zorg, beter ouderenzorg, beter openbaar vervoer, bouw van meer betaalbare sociale huurwoningen, beperking hypotheekrenteaftrek, stimulering van biologische voeding en land- en tuinbouw en veeteelt, beter onderwijs, ruimte voor kunst en cultuur. -
1011 juni 2012 19:59 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
1111 juni 2012 20:08 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Hoe bedoel je, "samen gaat"?
Bedoel je een fusie, of samen in de regering?
Ik ben ook trots op allebei.
Het is ook allemaal zo logisch en natuurlijk en rechtvaardig wat zij willen en zeggen.
-
@11 Voor de wet is het zwaar mishandelen met de dood ten gevolge hebbend:
"vernieling van een goed".
Het weegt net zo zwaar als het lekprikken van een fietsband of het verbuigen van het deksel van een brievenbus.
-
1411 juni 2012 20:17 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
En het CDA (Henk Bleker) maar zeggen "dat de dieren het in Nederland allemaal hardstikke goed hebben'.
Overigens heeft Henk Bleker kort geleden ook op TV gezegd:
"Dierenwelzijn is een overbodig welvaartsverschijnsel".
Verder zei hij een paar weken geleden op TV:
"Ik heb niets met duurzaamheid".
Ik vind dat echt verbijsterend.
Eng gewoon.
-
@14 De Partij voor de Dieren wil inderdaad vooral de andere partijen beïnvloeden om anders te gaan denken. En om onderwerpen te behandelen waar veel partijen voorheen vaak weinig tot geen aandacht voor hadden.
Relatief gezien hebben zij ook best veel invloed met hun twee zetels.
Laten we eerst maar 12 september afwachten.
Dan kunnen we kijken wat voor coalitie goed is voor Nederland.
Ik hoop in ieder geval op een heel grote SP, omdat er anders weer niets verandert en alles gewoon bij het oude blijft, zoals het de afgelopen twintig jaar gegaan is.
En verder natuurlijk een paar extra zetels voor de PvdD.
-
1711 juni 2012 20:31 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
1811 juni 2012 20:37 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@17 Ik wordt er ook ziek va als ik denk aan al die miljoenen dieren die puur en alleen voor vlees, melk, kaas, eieren gemaakt worden. Want dat is het, gewoon productie. Het wordt ook vleesproductie, melkproductie of eierproductie genoemd.
Ik begrijp ook niet dat de meeste mensen daar zo weinig moeite mee hebben en lekker voor een dubbeltje minder steeds weer die slechte "Scharreleieren" in de winkel kopen. De enige goede eieren zijn biologische (EKO) eieren.
En dan die vreselijke PLOFKIP.
Hoe kan iemand dat nou toch willen eten.
En nog met plezier en smaak ook.
Maar een hond van de buren is concreet blijkbaar voor veel mensen.
een koe of varken of kip in de massale bio-industrie niet.
Ik denk dat als zo'n dier een paar dagen of weken bij hen in de tuin zou staan en ze zouden het verzorgen, dat ze er dan heel anders over zouden gaan denken. -
@17 Het verplicht aanlijnen is in het broed- en paarseizoen.
Er zijn veel broedende vogels en vogels met kleintjes en bijvoorbeeld ook reeën met jonge reetjes. Die mogen niet verstoord worden door honden, omdat zij dan kwijt kunnen raken of van schrik niet meer terug keren en de kleintjes hebben zonder moeder geen kans hebben om te overleven.
Houdt dus alsjeblieft in natuurgebieden waar dat vereist is je hond aan de lijn.
Dank je wel! ;-)
-
@18 De meeste media rennen vooral achter relletjes en schreeuwers aan.
Ik begrijp dat ook niet.
Maar de PvdD bestaat dit jaar 10 jaar en staat in de peilingen op 3 à 4 zetels.
Mogelijk zijn er veel mensen die voorheen GroenLinks gestemd hebben, maar na al het gedoe en hun opstelling en voorkeur voor partijen als VVD, CDA, D66 zouden best eens veel mensen voor de PvdD kunnen gaan kiezen. Die zijn tenminste consequent en veel oprechter op een sociale en duurzame samenleving gericht dan GL. -
Ongelooflijk dat "mensen"dit een hond aan kunnen doen.....
Ik ben er stil van
Hopelijk komt men de eigenaar op het spoor want er moeten toch mensen gezien of gehoord hebben hoe de hond op de vierde etage van een flat terechtgekomen is?!
Lopend via de trap zal deze hond het niet gered hebben in deze conditie.
Dat de hond snel weer mag aansterken en bij een liefdevolle baas terechtkomen.....
Goed werk van de mensen van de dierenambulance! -
2311 juni 2012 21:17 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
ehh jongens? misschien moeten jullie een kamer huren samen? ;)
-
2511 juni 2012 21:44 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
2611 juni 2012 21:44 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@5 Waarschijnlijk omdat de Dierenpolitie een idee van de PVV was. En als er een groepering in Nederland is die een hekel aan de PVV heeft, is het " links" wel.... Ik ben zelf geen PVV-er maar sommige ideeën van de PVV waren/zijn echt niet verkeerd.......
-
Weer zo'n geweldige "dierenliefhebber". :-(
*kots*
-
Goh jongens en meisjes. Ik moet er ook helemaal van huilen.
De wereld is door en door slecht. Iemand een fris ideetje wat we met zijn, ik bedoel haar baasje of bazinnetje zullen doen?
Kunnen we misschien een dierenfatwah over deze dierenbeul uitspreken, dan kunnen we hem of haar lekker stenigen. Jottum, dat doen we. Ik word alweer helemaal blij. -
Zouden wij er straks ook zo bij lopen door Brussel over tien jaar?
-
@7 nou , 'links'// dat is een grote groep mensen ie je daar over 1 kam scheert, zeker weten dat je geen PVV stemt ?
Zielig hondje inderdaad, maar ik blijf die dierenpolitie iets voor debielen vinden.
Ze hadden ent zo goed meer echte agenten aan kunnen stellen en dan wat meer prioriteit geven aan dit soort schandelijke zaken.
Ik bedoel , zelfs nu de dierenpolitie er is, vragen ze nog mensen om te helpen. Dus wat is in hemelsnaam de meerwaarde van dierenpolitie? Deze hond heeft er niets aan gehad in ieder geval.
De echt politie had dit ook kunnen doen. -
@7 Gevolgd door mensen die 'wel raad weten ' met dit soort figuren.
Bah wat een agressie, en dat voor iemand die zo met dieren begaan is. -
@31 De dierenpolitie is inderdaad bedoelt voor een samenleving die naar een bedenkelijk niveau afdaalt.
-
@8 en @9 Zo lief hoe zo'n onderwerp over diertjes in nood zo kan verbroederen. Ik word er helemaal sentimenteel van.
Oh ja Joerie, GL is zoals de naam suggereert gewoon hartstikke links hoor. Ze hebben alleen nog wel enige realiteitszin. Dat in tegenstelling tot de PvdD. -
@3
" @1 Ook ik hoop dat de dader snel wordt gepakt maar het nut van de dierenpolitie ontgaat me in deze."
Zelfs concurrent de PvdD vind het een schandaal dat de Kunduz partijen de dierenpolitie willen opheffen ... :
--Dierenpolitie geofferd uit wraak--
"Sinds de komst van het meldnummer 144 wordt bijna twee keer zoveel dierenleed gemeld. Verwaarloosde en mishandelde dieren worden veel vaker bij hun eigenaren weggehaald en daders worden vaker bestraft.
Dankzij de dierenpolitie.
Het aantal bestuursrechtelijke maatregelen is over het eerste kwartaal van 2012 al 3x zo hoog als in héél 2011.
Met de recente oprichting van de dierenpolitie bleek dat daarvoor instrumenten werden ontwikkeld en dat de dierenpolitie goede effecten teweegbracht; maar met de afschaffing van de dierenpolitie worden die de nek omgedraaid.
De motie van D66 en de Partij van de Arbeid die voorstelt de dierenpolitie af te schaffen, gaat niet over bezuinigingen, maar om een afrekening. Er moest een offer gebracht worden om de wraak op de PVV te markeren, en dieren worden daar letterlijk het slachtoffer van."
https://www.partijvoordedieren.nl/recent/news/i/ … -
@23 Ok, dat is mooi dat je honden zo goed luisteren!
Er zijn ook mensen die het allemaal niets kan schelen en denken: "IK bepaal wat IK wil en wat MIJN honden doen en het kan me NIETS schelen wat een ander daar van denkt of zegt, die hebben er niks mee te maken!!"
Ik had pas geleden nog een aanvaring met zo iemand.
Een vreselijk asociaal wijf. -
Ik verbaas me dat niemand eerder melding heeft gedaan van dit arme dier.
Dat was bij mij in de buurt zeker niet onopgemerkt voorbj gegaan.
Overigens, kan ook een dierenambulance gebeld worden bij dierenleed!
Heb ik veel goede ervaringen mee aangezien ik nog wel eens wat dieren opvang. Dankzij hun heb ik een paar weken geleden een zwaar gewonde kat in huis gehaald wiens poot geamputeerd moest worden. Ik hoop dat de hond snel opknapt en weer een normaal bestaan krijgt. En dat de dierenbeul gepakt wordt. Die mag van mij op z'n minst alle kosten voor verzorging, huisvesting en voeding voor het eerstkomende jaar gaan betalen. -
@37 ik woon in Beverwijk en geloof me,er is hier met ontzettend veel verontwaardiging gereageerd. Als men het had geweten had men natuurlijk ingegrepen. Ik verwacht niet dat deze hond nog gezellig in het park liep met een trotse baas.....
Jammer is echter dat je de kop niet ziet,alleen de tekening van de hond. Ik hoop dat er wat duidelijkere foto's online komen. -
Als je je huisdier zo behandeld, zit je wel diep in een Poor-Me mindfuck. Als je je dieren niet te vreten geeft heb je geen compassie meer. Al moet je het stelen..Ik hoop dat ze weer opknapt. N boxer? Wow die van ons woog bijna 30 kilo, zonder vet, helemaal droog.
-
Dat gezeur over partij dit en dat, waar het hier over gaat is de dader vinden.
Wie dit heb veroorzaakt bij deze hond. -
@36 Oow Joerie en Boterham met kaas. Zo lief, maar jullie vergeten helemaal @7 dat jullie nog iemand gingen lynchen. Wel bij de les blijven jongens (of meisjes?)
-
@4 Wat een akelige stomme opmerking Als je zo wild reageren dan ben je voor mij een debiel sorry dat ik het zo uit druk maar ik kan voor jou geen andere opmerking plaatsen Gewoon zielig.
Ik hoop dat de eigenaar van de hond gepakt wordt en het liefst door een stelletje echte dierenvrienden die hem dan goed te grazen nemen Ik sluit me daar bij aan.En als de politie hem pakt dan moet hij heel lang de gevangenis in. -
@34 Nou, dan zal ik je even uit de droom helpen.
GL wil nooit iets van de SP weten, behalve wanneer het hen goed uitkomt. Dit terwijl zij in theorie behoorlijk op dezelfde lijn zouden moeten zitten, dus dat geeft al aan dat er veel niet klopt.
Dibi weigerde eindeloos te zeggen dat GL links was toen hem dat een maand geleden in een interview gevraagd werd.
GL zoekt heel vaak toenadering tot de VVD, CDA en D66. Dat is wel heel vreemd voor een "linkse" partij.
De gang van zaken rondom de lijsttrekker bij GL en de opstelling van het bestuur en pogingen om het binnenskamers te houden en niet naar buiten te laten komen hebben de afgelopen maand laten zien waar GL voor staat.
Onder de GL-stemmers vindt 41 % het geen goed idee dat de SP in de regering komt.
En zelfs wanneer de SP de grootste partij wordt vindt slechte 71 % van GL-stemmers dat de SP dan in de regering zou moeten komen.
Over democratie gesproken.
En Sap stond helemaal te zwijmelen toen haar door Rutte gezegd werd dat de politie die opgeleid werd in Afghanistan nooit geweld zou gebruiken. Hoe naïef kun je zijn.
Over realiteitszin gesproken.
-
Vindt het echt te triest voor woorden, dat je zo om kan gaan met een dier.
Wat een geluk dat ze dit beessie gevonden hebben. Alleen nu maar hopen dat het goed gaat komen met deze 4 voeter. -
@41 Zoudt u mij niet zo maar van iets willen beschuldigen.
Ik weet van niets hoor.
Ik ben tegen geweld! -
mensen die dit op hun geweten hebben mogen ze wat mij betreft afsch..ten.
-
@24 Tja, iedereen kan hier reageren hoor.
We waren blijkbaar toevallig een tijdje de enige die hier zaten.
We hebben echt niemand weg gejaagd. ;-) -
Vreselijk om een dier zo te laten uithongeren en het dient passend bestraft te worden.
Maar waarom niet het nr 144 inpassen binnen de gewone politie, die hebben volgens mij ook meer bevoegdheden en kunnen in geval van ook adequater optreden. -
Als ze de baas van deze hond vinden mogen ze hem wel bij mij brengen hij of zij is bij mij in goede handen....
-
@9 Joerie
" En verder zijn zij ook allebei voor betere zorg, beter ouderenzorg, beter openbaar vervoer, bouw van meer betaalbare sociale huurwoningen"
.
En ze zijn ook allebei voor open grenzen en voor asielzoekers 1 generaal pardon en nog 1 en nog 1 en nog 1 generaal pardon.
.
Ik weet niet of jij goed kan rekenen? Maar die dingen kunnen niet allemaal tegelijk.
En meer geld naar zorg, ouderenzorg, sociale woningbouw, openbaar vervoer, asielzoekers, en natuurlijk niet te vergeten gewoon op dezelfde voet doorgaan met ontwikkelingshulp. En geld blijven storten naar de EU (griekenland, spanje)
.
Ik ben geen econoom maar ik verzeker je dat het onmogelijk is.
Wie gaat dat betalen ?
-
Maar het ging eigenlijk om die arme hond volgens mij.
Verschrikkelijk, het " baasje" heeft psychische hulp nodig. Die is niet goed bij zijn hoofd., een psychopaat. -
5212 juni 2012 00:20 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@48 De Dierenpolitie is oorspronkelijk gewone politie, maar zij zijn gespecialiseerd in, en speciaal opgeleid voor diergerelateerde problematiek.
Dit is best een moeilijk onderwerp, dat vaak onderschat wordt. Zij kunnen met allerlei vormen van verwaarlozing, mishandeling, transport, handel, illegale import, ontsnapping, zoek raken, verwondingen, sexueel misbruik, dood, enz, te maken krijgen.
Ook is het belangrijk dat zij in allerlei situaties goed weten wie zij het beste in kunnen schakelen, bijvoorbeeld bij gewonde of gevonden of vastgevroren dieren.
Overigens schijnt de Dierenpolitie weer opgeheven worden. Ik weet niet of dat al definitief besloten is, maar de opleidingen schijnen gestopt te zijn.
Ook heb ik hen kort geleden een keer geprobeerd te bellen en kreeg steeds een bandje met de mededeling dat zij niet te bereiken waren. Ik vond dat nogal vreemd. Ik was er zelf wel positief over dat zij bestaan. Volgens mij is het ook het enige goede wat de PVV gedaan heeft.
Maar ik ben voor veel helderder en strengere wetgeving met betrekking tot alle dieren. Op alle gebied. Dus ook voor die vreselijke, massale vleesindustrie (bio-industrie), maar ook transport, handel, fokken, houden, verzorging, import, enz. -
tijdje eenzame opsluiting zonder eten op een loopband vastgebonden die met 20 kmh blijft doorlopen lijkt me een passende straf voor de eigenaar van deze uitgemergelde hond!
-
@50 Door zaken structureel te verbeteren of op te lossen heeft dat een positieve invloed op tal van gebieden. Dat heeft dus een veel grotere invloed dan het oorspronkelijke. Bovendien zal daardoor uiteindelijk juist geld bespaard worden.
De fout van veel politici is dat zij alleen in geld denken. Geld is de basis van al hun denken. Daarom zijn de meeste problemen tot op heden nooit opgelost. -
@52 Het is inderdaad krankzinnig zoals er omgegaan wordt met dierenmishandelaars of dierenmoordenaars. In het "gunstigste" geval krijgt hij een boete van een paar tientjes. Maar vaak wordt zelfs een aangifte niet opgenomen, of afgeraden. Men heeft geen zin om er tijd aan te besteden.
Bij een kras op een auto maken of een fles wijn stelen treedt men harder op dan bij een dier verwonden, ernstig verwaarlozen of doden. -
5712 juni 2012 00:39 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@17 Momenteel woon ik in een stad met 40,000 straat honden, en ik moet zeggen dat ik tot nog toe niet zo een mager scharminkel ben tegengekomen als op de foto van het artikel. Hier hebben ze allemaal hun adressjes waar ze te eten krijgen en overal in de straten zie je bakken water staan, zeker als het warm is. De mensen zijn hier niet rijk maar ze zorgen toch bijna allemaal wel voor de straat honden. En als ik de honden in het park zie spelen met de kinderen dan vindt ik dat toch iets heel speciaals dat mens en dier zo kunnen samen leven.
Maar goed, ik heb wel een vraag over die foto, want de kop van die hond staat er niet op, is dat in verband met het recht op de privacy van de hond???
Maar indien er geen plek voor de hond gevonden kan worden, dan weet ik nog wel een plek waar die lekker vetgemest en verwend gaat worden.....is alleen wel in oost europa, mja moet te regellen zijn dat iemand hem op het vliegtuig zet toch?
@4 Das geen leuk grapje, ik ben ook niet pro politie maar ik kan niet zeggen dat de politie slecht met hun honden om gaat. Wat dat betreft zijn ze beter voor hun honden dan voor de burgers. -
@50 Het steeds maar meer geld overmaken naar Griekenland is juist iets waar de SP en de PvdD fel tegen waren. Zij zagen toen al in dat het geen oplossing is.
-
6012 juni 2012 00:50 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@57 Met het CDA telkens weer op departementen van Economische Zaken, en Landbouw, Natuur en Milieu is het alleen maar steeds slechter geworden.
Gandhi heeft gezegd: "Aan de manier waarop een bevolking met dieren omgaat kan men de mate van beschaving aflezen."
En hij had gelijk!! -
6212 juni 2012 00:58 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@58 De omgang tussen mensen en dieren is heel socialiserend.
Het is gebleken dat kinderen die thuis opgegroeid zijn met huisdieren op latere leeftijd veel minder vaak in de fout gaan op allerlei gebieden.
Een hond vetmesten vind ik geen goed idee, wel er goed voor zorgen en juist zorgen dat hij gezond blijft. Maar dat bedoelde u waarschijnlijk ook. ;-)
Dieren hebben een heel goede invloed op je.
Ook als je je rot voelt voelen zij dat aan. -
@62 Ik herken het.
Ik wil wèl graag weten wat ze allemaal met dieren uitspoken.
Ik kijk soms filmpjes over "trainingen" voor circussen, of de werkelijkheid in een megastal, bij diertransport, op een veemarkt, in een slachthuis, enz.
Ik vind het vreselijk om te zien, maar ik wil het wel weten en onder ogen zien hoe de werkelijkheid in elkaar zit. -
6512 juni 2012 01:16 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@65 Ik begrijp het heel goed.
Ik moet me zelf er echt toe dwingen.
Maar ik WIL het weten.
Ik wil weten tot wat voor bizarre dingen mensen in staat zijn en dat blijkbaar nog heel normaal vinden ook. Ik heb ook filmpjes gezien waar het bont voor al die bontkragen vandaan komt. Dat kun je niet verzinnen, zo bizar en verschrikkelijk. Ik doe het niet vaak. En na een of twee filmpjes stop ik.
Maar ik wil het wel zien hoe de werkelijkheid is.
En ik heb er veel moeite mee als mensen zich zelf wijsmaken of zich wijs laten maken "dat de dieren in de bio-industre het allemaal heel goed hebben".
Want dat is dus absolute onzin! De werkelijkheid is echt vreselijk!
Een tijdje geleden kwam ik langs een stilstaande vrachtwagen aanhanger vol met kalfjes.
Ik vermoede dat zij waarschijnlijk onderweg waren naar het slachthuis. Zij worden dan hardhandig in zo'n vrachtwagen gedwongen. Zij waren heel bang. Na een tijdje gingen ze me vertrouwen en kwamen voorzichtig naar me toe. Met moeite heb ik afscheid genomen, in het vermoeden dat zij de volgende dag waarschijnlijk in stukjes gesneden in de winkel zouden liggen.
Daarom eet ik geen dieren. -
is ie wel verwaarloosd ?? Is ie niet "gewoon" zijn baasje kwijt én zwerft ie al een tijdje,zonder hondenbrokkenmaaltijden enzo, op straat ??? En wellicht is
haar baasje wanhopig naar het dier op zoek geweest ??
-
@17: het feit dat jou honden niet los mogen lopen is puur ter bescherming van andere dieren; die in het wild leven!
Het lijkt misschien vreemd, maar twee Jack Russels zijn makkelijk in staat een ree te doden.
Als je dus echt begaan bent met het lot van dieren, hou je jou hond, zoals het hoort, aan de lijn. -
In Afrika lopen miljoenen mensen, waaronder vele kinderen, al tientallen jaren zo rond.
Zo héééél af en toe hoor je daar iemand over. Vaak rond Kerst, de tijd dat wij gemiddeld twee kilo pp aankomen.
;-) -
.
de ex-bewoners van deze flat opzoeken , of vragen wie dat waren
hij liep op een flat, mensen zijn waarschijnlijk verhuist , en hebben hem achtergelaten !
maar misschien hebben ze dat al gedaan , wie ben ik ?
.
. -
Dat dier heeft waarschijnlijk gewoon opgesloten gezeten zonder eten en drinken, vreselijk, wat zal dat dier een lijdensweg hebben gehad,als hij gewoon uitgelaten had geworden hadden mensen dat toch moeten zien.
Hoe kunnen ze zoiets doen, dit doet me herrinneren aan mijn eigen hondje die ik ooit eens kreeg, die kon ook niet meer op haar pootjes staan van ondervoeding, ze kon geen eten meer verdragen en kreeg in het begin puppyvoeding op advies van de dierenarts.
Na een paar weken hebben we ze vla met slagroom en allemaal lekkere dingen gegeven en het werd een bolletje wol, hopende dat het met dit dier ook zo gaat, het zijn grote asocialen die zo met dieren omgaan, ik hoop dat zijn baas hiervoor flink mag boeten, laffaard.:-( -
.
.
dit is geen boxer , maar een pitbul, of een stafford !.. wat ik al verwachtte !
een boxer heeft niet deze kleuren !
waarom laten ze die kop niet zien , lekker handig zo , dus niet
.
. -
Ik heb het stukje tóch maar even gelezen.
En ja, het kan verwaarlozing zijn. Misschien zelfs opzettelijk.
Maar zou het dier ook ziek kunnen zijn? Misschien wordt het baasje/vrouwtje binnenkort ook gevonden. Sterk vermagerd of ook erg ziek.
Of is het dier een tijd lang vermist?
Maar nee hoor, de NUjij-mob hierboven heeft de messen reeds geslepen, de jerrycannetjes gevuld en de galgen opgebouwd.
Klaar voor een potje NUjij-en..... -
Daar heb je gelijk in, maar als je zo,n dier tegenkomt zie je het vanzelf wel neem ik aan,ik heb het gevoel dat dat dier gewoon ergens achter is gelaten en nooit meer buiten is geweest, als je dit ziet maak je er toch werk van.
-
Als hij een chip zou hebben zou het wat gemakkelijker zijn zijn baas op te sporen.
-
Niet te geloven...
Aan de hoogste boom ophangen die eigenaar. Of een groot gat graven, eigenaar erin en cement erover heen. Da´s misschien nog beter!!!
Arm dier!! -
Een hond zonder eigenaar is een zwerfhond. ( ze bestaan ook in Nederland ) Is dus niet per definitie verwaarloosd.
Voor hetzelfde geld ligt het baasje al een half jaar dood op zolder ergens..
Beetje zinloos om zonder achtergrond info alvast de eigenaar te willen opknopen. -
hoe kan men zoiets doen ? onmenselijk gewoon
-
@77
Zwerfhonden zijn enorm vindingrijk wat betreft eten. Dus dat lijkt mij niet het geval. En bovendien: hoe is die hond op een galerij van een flat gekomen dan? Had ze een sleutel van de tussendeur en kon ze op een knopje drukken?
Kenmerkend voor je karakter dat bagatelliseren van dit dierenleed.
Arm beest. -
Bah, wat zielig. Hoop dat ze snel diegene vinden die dit op zijn of haar geweten heeft en dan eens flink straffen in plaats van een boete geven en uitzwaaien!
-
Ik hoop voor de eigenaar dat ik hem niet vind. Kan hij vast een invalidenwagentje bestellen...
-
Weet je, het is erg moeilijk zulke lui te betrappen.Ik had een "vage kennis".
Ik wist wel dat hij zijn wao-uitkering elke maand verzoop in een bar.Ben 1`keer bij hem in huis geweest en had het toen wel gezien.Een varkensstal was het.
Op een gegeven moment stond er een stuk in de krant dat er bij iemand een zwaar uitgemergelde hond uit een schuur was gehaald..
En nog door toeval,want zijn buren hadden de politi gebeld dat zijn tuin vol wietplanten stond.Door de verhalen die je via via hoort,kwam ik erachter dat het die "kennis"was!Dat figuur verzoop liever zijn geld als dat hij zijn hond te eten gaf pffff.ik kon me wel voor mn kop slaan dat ik die ene keer dat ik daar was, niks gemerkt had.Ik wist niet eens dat hij een hond had.Dit is al jaren terug gebeurd,maar als ik er aan denk dan krijg ik er nog een rotgevoel van.Had ik maar wat kunnen doen denk ik dan.Zulke smeerlappen weten hun criminele daden goed te verbergen.Jammer genoeg!! -
@ 65 Hoop dat je hier nog weer komt en dit leest, want je hebt er echt GEEN kaas van gegeten hoe de koeien tegenwoordig in een stal 'staan' .
Alle iets langere stallen die je bij een boerderij ziet staan, zijn ligboxenstallen, waar een koe los rond kan lopen.
Ga eens met dat burgelijke boterhammetje met kaas in zo'n stal kijken en dan mag je hier weer terug komen om de boeren te beoordelen.
Doe je toch niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! -
@83 Waarom moeten koeien altijd in een stal staan of liggen?
Laat ze lekker buiten in de wei,waar ze horen.IK heb altijd in buitengebieden gewoont en als ik 10 minuten loop dan zit ik tussen de weilanden en bossen.
Je ziet verdorie amper nog koeien in de wei lopen.Te gek toch!! Een leven lang in een stal leven pfff.Zo ga je niet met dieren om!! -
@1
Waarom een speciale politie daarvoor?
En waarom hebben de buren de dierenbescherming niet gebeld?
Dat zou IK al lang gedaan hebben!!!!!! -
De lui die dit deze hond aangedaan hebben, zijn het doodschoppen niet waard..
Walgelijke mensen die zich zeer waarschijnlijk nergens voor schamen. -
Ach, dit stelt helemaal niets voor, er worden in Nederland jaarlijks tienduizenden honden en katten in de natuur achtergelaten, dus die worden aan bomen vast gebonden e.d. en wat denk je wat daar mee gebeurt? Met heel Nederland is gewoon goed wat mis en hoe ga je dat veranderen? Ik denk dat we nog een lange weg te gaan hebben in ieder geval.
-
De tranen springen in mijn ogen bij dit soort nieuws. Hoe kan iemand dit zo'n arm beest aan doen?
-
Tot nu toe is het niet te bewijzen dat de oorspronkelijke eigenaar het dier heeft verwaarloost en/of mishandeld.
-
Ik ben gek op dieren, vooral honden. Heb er ook zelf een, binnenkort twee. Maar ik begrijp niet waarom mensen gelijk beginnen over gespecialiseerde politie. We hebben toch ook geen politieagenten die gespecialiseerd zijn in fietsendiefstallen, inbraken, roofovervallen enz. enz.? Ik zou niet weten waarom de reguliere politie niet capabel zou zijn om een dierenmishandelaar op te sporen.
En ik hoop dan ook dat ze dat doen en dat die idioot flink wordt aangepakt. Hier is geen excuus voor! -
Leuk al die reacties, maar wie heeft nu die hond mishandeld?
-
Dit is gewoon een taak van de politie net als al het andere dierenleed oplossen. Jammer dat er een aparte dierenpolitie in het leven is geroepen.
Toch hoop ik dat de burgers de politie een helpende hand toereiken door mee te helpen deze ranzige dierenbeul op te pakken. -
Er gaan elke dag nog mensen dood in NL door verkeersongevallen, moorden, ziekten, en wereldwijd door oorlogen, honger en dictaturen, en waar maakt men zich in NL druk over? Dierenwelzijn, Veetransport, Ritueel slachten, kattenmishandeling. Alsof de politiek geen belangrijker agendapunten nodig heeft. Dierenwelzijn is een onderwerp dat je kunt aansnijden als je op alle punten de volledige aandacht hebt en alles onder controle op het gebied van oorlogen, honger, moorden. Denk aan dit voorbeeld:
Dierenpolitie, al die agenten kunnen ook achter boeven aan, maar nee, voor deze agenten zijn de diertjes belangrijker. Achterlijk gewoon en 1 van de dingen waarom ik zo'n afkeer van nederland ben gaan krijgen.
Als je dieren rechten geeft moet je ze ook plichten geven anders hebben ze geen recht op rechten. Heb je wel eens een leeuw een zebra rechten zien geven? Is toch achterlijk, wij zijn mens en zijn superieur aan de beesten, net zoals een leeuw aan een zebra, dan ga je toch geen rechten geven aan die welke onder je staan in de voedselketen. Als je dan dieren rechten geeft geef ze dan tenminste ook plichten en pak onderlinge doodslag onder de dieren ook aan, waarom mag een vos wel een weidevogel vermoorden en opeten en een mens niet? Die vos staat boven die weidevogel, maar de mens ook. Zo zie je maar de hele PVDD is bullshit, of doe ik nu de stier weer tekort om zijn stront gelijk te zetten aan de PVDD?
De pvdd is het contact met de werkelijkheid verloren omdat ze zich zo in de diertjes inleven, ze zien het allemaal niet meer helder. En wat ik ook zo jammer vind is dat over de rug van de mensen die het slecht hebben de dieren als propagandamiddelen word gebruikt om stemmers te trekken. -
@93 Een dier heeft toch dezelfde gevoelens als een mens, het heeft toch ook zenuwen en hersenen, dus als je een dier slaat dan voelt hij hetzelfde als wat een mens voelt en daarom is het dier in deze toch gelijk aan de mens?
Eigenlijk staat het dier hoger omdat het dier er niet om gevraagd heeft gekocht te worden, dat doe jij en als jij een dier koopt heb je een verplichting ten opzichte van het dier.
Het dier heeft de keuze niet en is afhankelijk van jouw fratsen maar jij kunt er ook voor kiezen om geen dier te nemen. -
@37 Er moeten mensen aan huis zijn geweest; familie, postbrenger etc.. Tenzij men het dier volledig verbergt. Mijns inziens zijn er veel mensen die er niet zo mee zitten. Neem de kat die ik in huis heb opgevangen; is notabene door meerdere mensen, waaronder bouwvakkers, gezien terwijl niemand iets deed. Het vistouwtje zat nog om achterpoot toen het geamputeerd moest worden. 2/3 van het onderbeen was letterlijk tot op het bot kaal mede door een vleesetende bacterie, 1 kant van het bot was verbrijzeld. Als ik er al aan denk dat ik hetzelfde zou hebben en hoeveel pijn deze kat heeft gehad, krimpt mijn maag ineen. In mijn directe omgeving zou het niet gebeurd zijn maar vele mensen moeten deze kat met haar tot op het bot kale en bloedende poot hebben zien strompelen en niemad die iets deed anders zou ze niet zo lang hiermee hebben gelopen. Een dierenliefhebber wist dat wij weleens dieren opvangen en heeft bij ons aangebeld. Via dierenambulance is een vangkooi geregeld. Het lijkt me dus sterk dat niemand de hond heeft gezien of gehoord, ook in het beginstadium. Helaas lijken teveel mensen te onverschillig en/of te laks als het erop aankomt om actie te ondernemen. Dat heb ik tenminste helaas bij te veel gevallen van dierenverwaarlzoing c.q. mishandeling ondervonden. Gelukkig is het voor deze hond wel goed gekomen en daar ben ik blij om.
Het zou mooi zijn als de kosten van opvang van mishandelde dieren zoveel mogelijk verhaald wordt op voormalig eigenaar desnoods door inbeslagname van goederen al dan niet in combinatie met een fikse taakstraf. Alhoewel het risico is dat mensen vaker illegaal dumpen aangezien ze weten wat voor straf eraan gekoppeld is als ze betrapt worden. Ik vind niets zo walgelijk en misselijk als mishandeling van weerloze wezens of het nu gaat om dieren, kinderen, gehandicapten of bejaarden. Dat is laf. -
@ 93 "Dierenwelzijn is een onderwerp dat je kunt aansnijden als je op alle punten de volledige aandacht hebt Dierenpolitie, voor deze agenten zijn de diertjes belangrijker. Achterlijk gewoon. Als je dieren rechten geeft moet je ze ook plichten geven anders hebben ze geen recht op rechten. wij zijn mens en zijn superieur aan de beesten, net zoals een leeuw aan een zebra"
Je kan aan alles tegelijk aandacht geven. De ene persoon kiest voor hulp geven aan mensen, de ander richt zich op natuur en milieu en de 3e wellicht aan dieren. Dan heb je ook mensen voor wie zowel andere mensen alsmede natuur, milieu en dieren belangrijk zijn. Als de natuur naar de knoppen gaat en er geen dieren meer zijn kan de mens niet overleven, die is afhankelijk van dieren en natuur (planten). Omgekeerd kunnen dieren en planten het prima doen zonder mensen. Het is dus ook in het belang van mensen dat planten en dieren het goed doen. Hoe beter de zorg, hoe beter ze het doen.
De leeuw zal alleen maar dieren doden om in zijn minimale behoefte te voorzien, dus om te overleven. Daarbuiten zal hij geen enkel dier teveel doden. Alleen de mens zal zich in overmate aan dieren te goed doen puur uit eetzucht omdat het zo lekker is en niet omdat ze het perse nodig hebben. Zo zal een mens bont dragen omdat ze het mooi vinden , om mee te doen met een bepaalde modetrent, omdat ze wellicht denken dat het een bepaalde status verschaft terwijl er genoeg (synthetische) alternatieven zijn. Mensen hebben veel meer plichten aan dieren aangezien mensen degenen zijn die denken oeverloos en eindeloos te kunnen nemen van de natuur en van dieren.
Het is ook de mens die in termen van 'superieur' en 'inferieur'denkt. Geen enkel dier zal dit doen naar een ander. Elk dier denkt aan zo goed en mooi mogelijk overleven, niets meer en niets minder, en zal dus ook niets meer en niets minder nemen. Zolang mensen blijven denken in termen van 'superieur' en 'inferieur', dus in termen van verschillen in plaats van termen van overeenkomsten, vrees ik dat we de huidige problemen niet kunnen overstijgen en ze kunnen veranderen. -
@19 Veel mensen denken juist dat scharreleieren goed zijn, want die legbatterij werd toch zo verguist en toen moesten we allemaal scharreleieren kopen, tot voor kort dacht ik zelf net zo.
Toen las ik dat de snavels van scharrelkippen gekortwiekt werden (weet ff niet meer hoe ze dat noemde) en dat ze nog met 8 kippen op een vierkantemeter "scharrelen".
Het is ook verwarrend met de scharreleieren, vrije uitloop en biologisch, vanaf heden koop ik dus ook alleen maar bio eieren en dan het liefst op de markt, die zijn zo vers dat ze niet te pellen zijn en goedkoper dan de bio eieren van de lidl (9cent goedkoper per 6 stuks)
Huisdieren worden gezien als bezit, ik vind het walgelijk, dierenleed aangeven heeft haast geen zin daardoor, vaker niet dan wel krijg je te horen dat ze niks kunnen/mogen.
Vriendin heeft dat meerdere keren mee gemaakt.
-
Wat mensen soms vergeten is dat een dier niet alleen een uniek karakter heeft, net zoals wij mensen, maar vaak ook veel scherpere zintuigen heeft dan een mens; beter gehoor, betere reuk, beter zicht enz.
Een dier zoals een hond is ook in staat om stemmingen aan te voelen, dus voelt echt wel het verschil tussen iemand die hem niet moet of iemand anders die blij is met z'n komst.
Een dier dat geslacht moet worden zal in een slachthuis al van verre de geur bloed en van de dood ruiken, zal de doodskreten en het gerochel van dieren in doods-en ademsnood horen daar waar wij mensen niets horen en niets ruiken. Zo'n dier zal net zoals wij de sfeer van dood en ellende voelen de rondom zo'n plaats hangt. Neem daarbij het unieke, individuele karakter en het vermogen om pijn, stress, angst maar ook dankbaarheid en plezier te voelen en genegenheid te tonen. Dat zijn de redenen waarom mensen, ook ik, vegetarisch en veganistisch worden ook al is, voor mij persoonlijk, de smaak van een biefstuk best lekker. Het weegt echter niet op tegen de ellende van andere levende wezens en de, relatief geringe' offers die ik moet brengen opdat deze levende en voelende wezens een verschrikkelijk leven en een gruwelijke dood bespaard wordt. Daarbij moet ik zeggen dat ik weinig moeite heb met mensen die biologisch vlees eten van dieren die gedurende een lange tijd in het weiland hebben kunnen grazen, op het erf kunnen scharrelen of in de modder hebben kunnen wentelen. -
@97; Mee eens.
Maar kijk eens op ; http://achtergeslotendeuren.org/home
Ga naar het tabblad bovenin van 'achter gesloten deuren' te vinden op de 2e plaats links bovenin en selecteer 'bezochte boerderijen op de kaart'.
Waar ik van schrik is dat ik bedrijven zie met een zgn. 'comfortclass' kermerk en notabene bedrijven die van Wakker Dier een (EKO) keurmerk hebben gekergen terwijl de foto's van het desbetreffende bedrijf nauwelijks of geen verschillen vertonen met de bio-industrie.En dan heb ik het niet eens over de afschuwelijke omstandigheden van konijnen in bio-industrie en vele andere diersoorten die niet eens genoemd zijn.
Iemand die biologisch vlees wil eten zal vanaf nu zelf de controle op het betreffende moeten nemen om zeker te zijn dat de omstandigheden waarin dieren worden gehouden daadwerkelijk overeenkomt met de 'keurmerken' die bedrijven ontvangen. M.i. zal onder meer de Dierenbescherming aangeschreven te moeten worden over de beweegredenen waarom ze een dergelijk keurmerk hebben toegekend, notabene aan bedrijven die nagenoeg net zo opereren als bio-industrie bedrijven(zgn. Comfortclass), en of het niet tijd wordt om deze keurmerken in te trekken.
Frappant detail in deze is dat deze bedrijven inzicht gaven in hun bedrijven aan het publiek maar ddat de gruwelijke gevallen keurig afgesloten hield in aparte schuren weg van het zicht van het publiek.
De vrijwilligers die, met pijn en moeite, deze beelden in het openbaar hebben gebracht, zijn aangeklaagd wegens overtreding privacy terwijl geen enkel bedrijf wordt vervolgd wegens het bedriegen van cliëntele, het achterhouden van informatie en gesjoemel met onterecht toegekende 'comfortclass, (EKO)class en voorzien van het Dierenkeurmerk.
Daarbij speelt mee dat kippen in de zgn. ekologische houderij het niet echt veel beter hebben als in de zgn. ecologiche, biologische dierenhouderij.
Wil je tegenwoordig biologisch vlees, dien je de verkoper alsmede de leverancier van deze verkoper moeten traceren en controleren.Tenzij je graag 'CDA-comfortclass' of 'dieren beterleven' keurmerk wil van dieren die het nauwelijks beter hebben en in net zulke vieze en onhygiënische stallen zitten als bio-industrie 'vleesproducten'
Tot slot is het van belang te traceren wie de eigenaars zijn en tot hoever hun acties en verkrijging van keurmerken en vermogen mogelijk is geweest.En hoe dit is terug te draaien......want verdienen doen ze het zeker niet! -
Ik zal morgen de website is bekijken, nu vlak voor slapen doe ik dat niet meer anders slaap ik geheid niet.
Het is natuurlijk wel van de zotte dat je er niet eens op kan vertrouwen dat biologisch ook echt dat is wat het hoort te zijn.
Dan denk je goed te doen en is het nog niet goed, gelukkig ben ik niet zo'n grote vleeseter.
Kip moet echt verandering in komen, die van de c1000 vind ik tegenwoordig ook gewoon vies smaken.
Eieren is maar een hele kleine aanpassing en was net zoals toen met scharreleieren een principe kwestie.
Blijft er eigenlijk alleen rundergehakt over.
Voor het gemak heb ik soms is een vinkje of een burger in huis maar dat kan ik rustig laten.
Dus bio gehakt bio kip en bio eieren, moet te doen zijn.
Ik heb het geluk dat ik meeste vlees gewoon vies vind, van een biefstukje kan ik niet genieten bbrrrrr.
Alleen dan nog is uitzoeken of bio vleeswaren makkelijk te vinden zijn, ik kijk er nooit naar omdat ik het zo weinig koop.
-
@1
kortzichtige, het grootste dierenleed wordt geleden in de megastallen, stuur daar maar 's een agentje op af, kijken wat ie doet... -
@75
denkt u echt , dat pitbul/staffords eigenaren keurig naar een dierenarts gaan ?
laat staan naar een puppy-cursus ?
wel nee, die hebben die honden alleen maar om er macho mee te lopen !
en als ze verhuizen , worden ze niet meegenomen
.
. -
@102 Wat een gegeneraliseer zeg, ik heb 2 staffords in mijn directe omgeving, allebei de baasjes zijn goede baasjes, met consequente regels en gaan gelijk naar de dierenarts.
Die ene is zo goed getraind dat hij niet mag domineren laat staan agressief zijn dat op zijn rug gaat voor een chihuahua puppy.
Beide zijn op puppy cursus geweest en toevallig is die ene ook net verhuisd en stel je voor zeg hij heeft z'n hond meegenomen.
Daar en tegen kom ik genoeg honden met baasjes tegen als ik mijn eigen hond uit laat waarvan ik denk wat bent u een waardeloze eigenaar en nul verstand hebben hoe je met honden moet omgaan.
-
Ja, die hond is er inderdaad niet best aan toe! Het is een schande, die man mag nooit weer dieren hebben.
Maar zou hij het express doen? Ik ga er eerst maar vanuit dat hij niet het verstand en de middelen heeft om dieren goed te verzorgen.
Tja, nu de dierenpolitie er eenmaal is kunnen ze hier voor gebeld worden, maar hier hebben we toch gewoon de dierenbescherming/oude aid voor?
Kom nou zeg, hoe helpen we mensen aan een baan? Ja, maak er maar ambtenaren van bij het rijk. Goh...
Dierenverwaarlozen doe je niet met opzet, er zit geen doel achter.
Een bank overvallen wel, want dat levert geld op als je het goed doet.
Ik hoop dat wijze mensen de vergelijking zien en dus mijn mening: de dierenpolitie is overbodig, daar zijn al instanties voor. -
@90 Arjan S.
Waarom dierenpolitie ? Waarom niet ?
Er zijn trouwens wel politie-agenten die speciaal belast zijn met roofovervallen.
Er zijn ook politie-agenten die bijvoorbeeld net wat meer dan een ander weten over brommers/opvoeren en dergelijke.
Ik vind het helemaal niet raar als er een speciale dierenpolitie zou zijn.
Waarom niet ? Wat is het probleem ervan ?
Dat het bij de PVV vandaan komt ? -
@105 Het probleem is dat het alleen maar meer geld kost. De dierenbescherming of de oude AID zijn hier voor.
Bovendien is dierverwaarlozing geen criminaliteit, het heeft toch geen doel?
Graag wil ik je doorwijzen naar @104 -
@76 Jij spoort niet.
-
Uit de bovenstaande reacties kan ik niet anders concluderen, dan dat er zich nogal wat potentiële beesten bevinden onder de dierenliefhebbers.
-
Dit zegt alles over de mentaliteit van veel hollanders. Dieren en kinderen zijn afhankelijk van ons. Zij hebben er niet om gevraagd om bij je te wonen. Het is omdat jij dit wilde. Mensen neem eens een keer de verantwoordelijkheid over deze keuzes en schuif niet alles af op de staat of iemand anders. Stop dit verwende gedrag. Als je niet meer voor je dier kunt zorgen zijn er andere opties als uithongeren. Dit is puur egoisme.
-
Ik weet zeker dat niemand van bovenstaande reacties vindt dat Oranje niets te zoeken heeft in een land die massale hondenslachtingen op hun geweten heeft.
Desalniettemin hoop ik dat de dader van dit hondeleed snel kan worden opgespoord en hem/haar levenslang een verbod op het houden van huisdieren wordt opgelegd. -
@103
ik heb anders nog nooit in Den Haag er eentje op puppy-cursus gezien !
ik bedoel natuurlijk uit de Schilderswijk, Laak,dus het centrum, !
die lopen hier een perijtje macho te doen , met hun honden , dat je je eigen hond
even goed aan moet lijnen, en een straatje om moet gaan, want het zijn meestal
nog gevaarlijke losse (!) projectielen ook nog !
Al menige kleine hondjes zijn zomaar aangevallen op strand ..
u woont hier niet , dat kan ik wel merken !
.
. -
Ik snap inderdaad niet hoe je je hond of elk ander dier zoiets kunt aandoen. Kijkt iemand weleens Animal Cops. Daar zijn zelfs nog schrijnender gevallen te zien. Gewoon hartverscheurend.
Ik heb zelf twee katers en die komen echt niks tekort hoor....
Zo iemand moet je een hoge boete en een levenslang verbod op het houden van huisdieren opleggen. -
Voor iedereen de eigenaar aan de schandpaal nagelt, ik vraag me af hoe jullie/de politie weten dat ze bewust verhongerd is ipv een zwerver? Misschien is het een wegloper/bij een wandeling kwijtgeraakte hond en is de eigenaar, als die gevonden wordt, wel dolblij dat zijn hond eindelijk terug is, en iemand die het dier thuis nooit iets te kort liet komen.
-
Vreselijk voor dit dier maar ik lees ondertussen allemaal reacties van mensen die waarschijnlijk net hun stukje dagelijkse vlees achter de kiezen hebben en vervolgens pseudo verontwaardigd achter hun toetsenbord een berichtje zitten te typen.
-
@111 Ik ben een geboren Rotterdammer, dus nee ik kom inderdaad niet uit Den Haag, maar 1 van de 2 gevallen die ik beschreef woont vlak om de hoek van Den Haag, dus toch in de "asociale" randstad de andere komt uit Twente, maar ik betwijfel of er bij u alleen stafford/pitbulls als losse projectielen rondlopen, gebeten worden door elke andere hond is net zo pijnlijk en gevaarlijk, wat dacht je van de honden die tig keer achter elkaar bijten.
Maar goed je hebt ook andere gevallen dat geef ik toe, ging er mij om dat je iets te veel generaliseerde. -
@115
eigenaars van dit soort rassen zeggen altijd :
" hij is zo lief voor onze kinderen " , ( dat zal u ook wel opgevallen zijn ).
maar ?...vraag je even door , dan is het :
" nee, met andere honden kan hij niet opschieten en moet ik hem in de gaten houden "
snapt u nu wat ik bedoel?..
.
. -
Beide staffords die ik ken kunnen uitstekend opschieten met andere honden, zoals ik van de ene ook beschreef die gaat zelfs op zijn rug voor een chihuahua puppy, niet agressief en niet dominant.
Die andere die kan het bv uitstekend vinden met mijn eigen hond, zijn beste maatjes en ook als we ze samen uit laten kan hij het goed vinden met andere honden.
Ik snap best wat u bedoel, maar zo zijn ze lang niet allemaal, nogmaals er zijn ook genoeg andere rassen honden die totaal niet overweg kunnen met andere honden, alleen ligt dit uiteraard niet aan de hond maar aan de baas.
Oftewel niet 1 soort hond over 1 en dezelfde kam scheren. -
@3 Juist een dierenpolitie is ook in Nedereland hard nodig om dit soort zaken te behandelen. Als het namelijk door de 'normale' politie moet worden behandeld wordt het achterin de rij geplaatst en krijgen andere dingen voorrang, onbelangrijke dingen zoals inbraken. Hoe kun je materiele spullen die gestolen zijn belangrijker vinden dan het welzijn van een levend wezen. Als je dat denkt ben je echt totaal verstompt en verhard en zie ik het treurig in.
-
De honden kunnen er niets aan doen. Daar moet je bij de bazen wezen die maken ze zo.
-
@Joerie / boterham met kaas. Jullie kunnen zo de politiek in.
-
Conclusie is veel te voorbarig.
Men vindt een hond die sterk vermagerd is en gaat er al gelijk van uit dat deze opzettelijk verwaarloosd is.
Misschien is zo'n eigenaar al een hele tijd op zoek naar de hond.
Dat hoor je wel eens vaker dat mensen een valse aangifte doen maar dan wel zo laf zijn om anoniem te bellen.
Daarom ben ik er voor dat mensen bij aangifte verplicht hun naam en adres moeten noemen.
Niemand wil vals beschuldigd worden.
