AARLEM - PVV-lijsttrekker voor Noord-Holland Hero Brinkman overweegt om op termijn hoofddoekjes in regionale buslijnen te verbieden, mocht de PVV in deze provincie aan de macht komen.
Sorteer op:
-
20124 januari 2011 18:03 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@199
Is gewoon een vorm van verkapte vrouwenonderdrukking. -
Allen het zinnetje: an de macht! word ik kotsmisselijk.
Het feit dat dit een abjecte uitsraak is verdient verder geen aandacht.
Nog even en dan krijgj e bankjes in het park met de aanduiding:allen voor niet-moslims ? -
Dat Brinkman het bespreekbaar wil maken, is de eerste stap naar apartheid. De overheid heeft niets te vertellen over hoe de burger gekleed gaat. Hij wil alleen Moslima's pesten, en dat is zeer, zeer kwalijk voor een politicus.
Ik ben voor een verbod op PVV-ers in het gemeentehuis en bus. -
@204 Hoezo apartheid ?
Doekje af ..klaar.. -
20624 januari 2011 18:12 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@202
een vorm van verkapte ..dus heel erg is t ook weer niet dan? -
20824 januari 2011 18:15 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
38 39 #
appart he, we krijgen eerst oorlogs propaganda, vervolgens wordt dit totaal uitgemolken en het gehele moslims schap tot tergens aan toe maar steeds herhaald.
Sja dan gaat vervolgens iedereen hier zich op orienteren, en dagelijks dat 10 x dubbel belicht.
Terwijl voor 2000 niet alle ogen op de moslism zijn gericht en vele zaken gewoon tussen de mensen zelf werd opgelost ( in alle redelijkheid )
Net als de redelijkheid bij de andere mensen en de problemen met elkaar.
Maar nee nu worden zaken die de normaalste gang van doen hebben in de maatschapij misbruikt zowel op het maatschapelijke vlak als in de politiek.
Daarnaast een crisis erbij met de bezuinigingen en lading oorlogs spelletjes.
Een lekker brouwseltje bij elkaar ........... -
't Schijnt velen te ontgaan dat wat nu tussen de oren zit als het 'hoofddoekverbod' een veel ruimer kader kent, en bovendien geen zak met hoofddoekjes van doen heeft. Het gaat over gezichtsversluiende kleding. Daar vallen de hoofddoekjes niet eens onder.
-
21124 januari 2011 18:18 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@204
" is de eerste stap naar apartheid"
Gewoon hoofddoekje en is er geen apartheid meer ! -
@212 moet zijn :
@204
" is de eerste stap naar apartheid"
Gewoon hoofddoekje af en is er geen apartheid meer ! -
#210,
Brinkman heeft het niet over gezichtsversluierende kleding.
Brinkman zegt gewoon dat hij een fascistische overheid wil:
"Het gaat erom dat als iemand iets van de provincie wil, en zij draagt een hoofddoek, ze niet welkom is. Maar als de overheid iets van jou wil, en je moet daarvoor langskomen, zoals bij een gemeente, dan mag je van mij wel een hoofddoek dragen." -
21524 januari 2011 18:30 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Dorothee vergelijk jij een hoofddoekje met een Top voor mensen die bestraald worden, sorry hoor.
-
21724 januari 2011 18:35 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
artikel: PVV-lijsttrekker voor Noord-Holland Hero Brinkman overweegt om op termijn hoofddoekjes in regionale buslijnen te verbieden, mocht de PVV in deze provincie aan de macht komen.
wat lult die gek toch steeds?
geen hoofddoekjes in het provinciehuis, niet in de bus
bestaat daar al een wetsvoorstel voor?
is dit door de eerste en tweede kamer geweest?
is het een wet?
waarom reageren pvv sympathisanten zo + + + op die lamlullige uitspraken?
"hiero overweegt om te gaan verbieden" (om te beginnen in noord holland)
denkt die zak dat provinciale staten wetgever is of eh????
al zijn uitspraken in dit verband zetten net zoveel zoden aan den dijk als wanneer piet paaltjes dit op de markt zou roepen
en de pvv followers trappen erin
(laten zich op de markt kennelijk ook voortdurend naaien) -
hiero heeft als voorbeeld een belgische restauranthouder die bij de deur een verbodsbord voor hoofddoekjes had geplaatst en waartegen een vrouw met hoofddoek (reden: haarverlies wegens kanker) protest maakte
restauranthouder heeft zaak verloren
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/det... -
Eerst worden de hoofddoekjes verboden,
en daarna de draagsters.
Oprukkend hoofddoekverbod is het begin van godsdienstvervolging.
En ik dacht nog wel, dat de PVV de joods-christelijk-humanistische waarden verdedigde. Die omvattend toch heus ook de godsdienstvrijheid. -
#216,
sinds wanneer mogen kankerpatientes alleen een top ipv een sjaal of een doekje? -
@221
Pff, heb ik dat gezegd !? -
@197
Gelukkig is het 2011, en hebben veel mensen , jammer genoeg niet iedereen, geleerd van het verleden. -
Het hoofddoek dragen of geen hand geven is opgeblazen tot een principe-kwestie.
Het principe van het respect voor de Nederlandse omgangsvormen.
Waarbij die omgangsvormen, die van nature vrijblijvend zijn, plotseling als verplicht worden voorgesteld.
Dat is op zich dus karaktermoord op die omgangsvormen. En het illustreert, dat het argument van de omgangsvormen er met de haren bijgesleept is.
Het is, kortom, een drogreden. Een leugen, zo u wilt.
Bovendien wordt het belang van de omgangsvormen in deze kwestie boven dat van de vrijheid van godsdienst en levensovertuiging en de vrijheid van expressie gesteld; boven Mensenrechten, tevens Grondrechten dus.
Vrijblijvende omgangsvormen, principieel belangrijker dan de Mensenrechten ??
Het is verbijsterend. -
@224
En juist door er zo'n punt van te maken, laten sommige mensen zien hoe primitief ze eigenlijk zijn. -
Waar halen sommigen het gore lef vandaan om zich met die hoofddoekjes en hun draagsters te bemoeien ?!
Bemoei je met je eigen zaken ! -
Ik denk, dat als mensen zich zo ergeren aan die hoofddoekjes,
dat dan niet die hoofddoekjes moeten worden bestreden,
maar die ergernis. -
@226
In Frankrijk is in 2004 een wet aangenomen die het dragen van hoofddoeken in overheidsgebouwen verbied. In dezelfde periode werd een andere wet aangenomen die het in het onderwijs (primair en secundair) volledig verbiedt voor leerlingen en leerkrachten.
In België is het dragen van hoofddoeken in alle instellingen van het gemeenschapsonderwijs (openbaar onderwijs) verboden. -
@228
Ja, het is diep triest.
We leven in bruine tijden. -
@228
Daarom, is het ook eens tijd voor Nederland. -
@228
Ik denk, dat we vooral de goede dingen van anderen moeten overnemen, niet de slechte. -
@228
Ja, en ? -
@230:
Hoezo, "wij nederlanders" houden toch niet van buitenlandse gebruiken? -
Och lieve help,
je aangevallen voelen door...een hoofddoek.
....!! -
@197
Eng mens. In de jaren vijftig, die door een groot deel vd PVV-aanhang zo geidealiseerde periode, liepen heel veel Nederlandse vrouwen ook aangepast te zijn met een hoofddoekje, als ze weer eens naar buiten gingen en hun enige (aan)recht verlieten en als ze trouwden werden ze geacht hun baan op te zeggen. Dat was nog maar hooguit 1 a 2 generaties geleden en niet beperkt tot de middeleeuwen. -
@231
Is dat niet goed dan, ik vindt van wel.
@233
Wie zegt dat ? -
Ik denk, dat als mensen zich zo ergeren aan die hoofddoekjes,
dat dan niet die hoofddoekjes moeten worden bestreden,
maar die ergernis. -
Nou de PVV aanhang zal wel heel blij zijn als dat gebeurd het is ook van werelds belang dat het gebeurd - en dan kan Rutte verder gaan met zijn plannen, 1,5 miljoen mensen die schijnbaar alleen nog maar gefocused zijn op anti - islam politiek, juichen dan ...
Rutte lacht zich in het vuistje ... Heel erg hard ...
En de PVV aanhangers maakt het toch niks uit die hebben maar een haat en dat is de Islam verder kijken en denken doen ze toch niet en zullen ze nooit doen ... -
@235
Ja erg he...gelukkig leven we nu in 2011 en zijn de Nederlandse vrouwen wel bevrijd daarvan. -
@230
En laten we het blonderen dan ook meteen verbieden, want die mensen hebben vast iets te verbergen. -
@240
Heb je dat helemaal zelf verzonnen, knap hoor. -
Je zult maar geen leven hebben en je doel is de hoofddoekjes te laten verdwijnen uit Nederland, of zoals de grote goeroe ze noemt "kopvodden".
Het is pure racisme en anders niet. -
Het feit dat we een discussie moeten voeren over de wijze waarop mensen zich kleden of hoe ze religie beleven is te gek voor woorden en past beter bij een totalitaire staat dan bij Nederland. Het geeft duidelijk aan hoe extremistisch deze beweging is en getuige de reacties, ook in ieder geval een deel van de aanhang. Ironisch genoeg verschilt dat niet veel met de door hun zo verfoeide Islamitische fundamentalistische regimes.
Ik krijg zo langzamerhand het idee dat de PVV en de fanatieke aanhang Nederland willen veranderen in het Noord Korea van Europa. Uniform, isolationistisch, geestelijk en financieel arm. -
@236:
De leider van de PVV die geen inmenging wil in ons nederlands cultureel erfgoed (whatever it may be, de definitie gaf 'ie er niet bij). -
@239
Bij ons in Groningen zijn kleurige hoofddoekjes met glittertjes weer helemaal in onder schoolkinderen. Om de zoveel tijd komen die weer terug in de schoolkindermode.
Verbieden dus ? -
@239
Maar niet bevrijd door burgerlijke kleinzielige types als jij. Vrouwen én mannen zijn vrij om zelf te bepalen wat ze dragen, of dat nu een broek, een blauwe rok tot over de knieën is, een VVD-plooirokje, een alpinopet, Che Quevarra shirt, een gescheurde jeans, een keppeltje of een hoofddoekje betreft. -
@232
Dat het niet vreemd is dat er in Nederland ook over wordt nagedacht.
Overigens is de hoofddoek ook in Turkije verboden in openbare ruimtes.
etc. etc. etc. -
@239
Bevrijd van een hoofddoek ? Ik denk dat mensen die dat zo zien, in de ban zijn van haat en kleinzieligheid. -
@243
Waar halen 'we' het lef vandaan om ons (voor)oordeel over hoofddoekjes op te leggen aan anderen ?
Zouden we dat niet gewoon aan de draagsters zelf overlaten ? -
@247:
sinds wanneer neemt de PVV of diens aanvang ook maar iets uit Turkije voor waardevol aan?? -
@248
Inderdaad.
Wie bevrijdt hen van die bevrijders ? -
@245
"Bij ons in Groningen "
Tja, .... -
@250
Als het zo uitkomt ineens wel, kennelijk.
Niet erg consequent, zacht gezegd.
En des te minder geloofwaardig. -
@247 Juist , alleen daar wordt nederland aangehaald als tolerant land omdat wij de hoofddoek juist wel toestaan. :-)
En het gaat alleen om de religieuze uiting van de hoofddoek.
Dus waar hebben we het over ?
Omdat het een marginale religie is zal er niet veel weerstand zijn.. -
@245
Ja, natuurlijk streng verbieden, is een teken van de tsunami van de islam.;-)) -
@252
En geef nu ook eens antwoord op mijn vraag aldaar. (in #245) -
@254
"En het gaat alleen om de religieuze uiting van de hoofddoek."
Geloven doe je maar thuis of in de moskee. -
@247 Frappant..... Turkije wordt juist door de PVV en personen als jou gezien als een verfoeide Islamitische staat, nu opeens als voorbeeld? Dat de PVV (en supporters) zeer hypocriet zijn is intussen wel duidelijk. Lachwekkend eigenlijk :).
Wees blij dat Nederland juist wel de vrijheid ondersteund om je te kleden zoals je wenst. -
#247,
OMDAT de bevolking in turkije in meerderheid moslim is, zorgt zo'n verbod ervoor dat niet-moslims of vrouwen die geen doekje op willen niet verstoten worden. En OMDAT nederland bij lange na geen moslimland is gaat die reden hier dus totaal niet op. -
@245 Johann.. K3 Hoofddoekjes zijn ook hier "in" gezellig laten een groot deel van het haar los zien...
Ik denk dat een moslima afgezien van de wenkbrauwen en regelmatig wat hirsutisme op het gezicht en de armen geen haar laat zien :-) -
@247
Ja, jij moet vooral Turkije als gidsland nemen. Lekker geloofwaardig. -
@257
Nee.
Geloven doe je in vríjheid, Pe.
In landen als Nederland tenminste.
Kwestie van zoiets belachelijks als Mensenrechten, Pe. -
@252
Tsja, bij óns zijn pedaalemmers vooral populair als _tijdelijke_ opslag van afval en troep, niet als permanente voorraadkast van rottend gedachtegoed. -
@263
De rottenis slaat je inderdaad tegemoet.
Dat zal het gedachtengoed wel zijn, vermoed ik. -
@260
Waar wil jij de grens gaan leggen, joh ?
Stel dat die schoolkinderen een meer bedekkende vorm gaan dragen.
En de moslima's een wat opener, lossere.vrolijker vorm ?
Is het dan wél goed voor jou ? -
@262
Ha johann! We zijn weer in een draadje over hoofddoeken beland! Zielig en frusterend dat er weer een nieuw absurd idee vanuit de PVV hoek komt om nl te islamofobiseren!
Behandel de ander zoals je zelf behandeld wenst te worden!!! -
@257
Beperk jij het uiten van je vreemdelingehaat en anti-islamretoriek dan ook maar tot je eigen geraniums en de visite. -
@239
Nog even Bonny, dan vraagt de PVV vrijwilligers om Moslims te dwingen een armband te dragen.
Iets voor jou? -
Pedaalemmer,
wanneer krijg ik jouw antwoord op mijn #245 ?: -
@205 Jij weet net zo goed als ik of Brinkman dat deze dames dat vanuit geloofsovertuiging niet kunnen doen. Het gaat om het uitroeien van alle Moslim-uitingen in het straatbeeld. Het is in beginsel een slechte zaak dat de politiek zich met dit soort futiliteiten en pesterijen bezig houdt.
-
@267
Inderdaad.
Als Pé ( #257 )het geloven tot de moskee wil beperken,
dan moet hij het haten van dat geloof maar tot de huiskamer beperkt. -
@239 Een geweldige nieuwe taak voor je: hoofddoekdragers aangeven via Meld Misdaad Anoniem. Lijkt me passend.
-
PVV partij voor verraders!!!
-
@270
Ja, zoals de waard is....: 'automobilistje pesten' mag niet, maar moslimaatje pesten mag weer wel. -
@273 Wat een indrukwekkende reactie :-)
-
@272
Triest genoeg zullen er veel Bonny's gaan bellen, indien de PVV kliklijn in het leven zou gaan roepen.
Nog steeds gaat er bij velen geen belletje rinkelen. -
@272
Hahaha, precies, ik zie de campagnes onder regie van het Kabinet Wilders den Eerste al voor me:
"Die Klikspaan past ons allemaal"
"Klikken mevrouwtje, U weet wel waarom"
"Een hoofddoekjesvrij Nederland, begint in je eigen straatje" -
@266
Dat is empathie, Bagel.
En dat ontbreekt hen, blijkbaar, juist.
Dat doet me eerder denken aan een aanpak via therapie dan via argumentatie. -
@274 Wat een domme vergelijking. We hebben vrijheid van Godsdienst in Nederland, daar valt de Islam ook onder. We accepteren nonnen ook op straat.
Het verkeer is van een heel andere orde, maar dat weet je heus wel. -
@277 Schijnt in te zijn he' klikken tegenwoordig .
Straks een rookkliklijn de kinderklinkkliklijn, wat volgt er nog meer ? -
28124 januari 2011 19:27 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Weer zo'n punt wat de PVV onmiddelijk laat vallen als ze moeten samenwerken met andere partijen in de provincie, maar ja het klinkt zo lekker voor ... achterban.
-
@282 Ja ze doen alsof ze willen regeren, maar eigenlijk stiekem willen ze nog een paar jaar oppositie.
-
#281,
wedden dat de pvv ook nog wel komt met de draai dat het goed is voor de acceptatie van kale vrouwen.. -
@281
Nergens niet om Dorothee, maar uw schrijven doet mij een beetje voorkomen alsof het u alleen maar om de hoofddoek an sich gaat omdat uw schoondochter er een draagt vanwege haar ziekte.
Persoonlijk vind ik dat niet relevant, het gaat erom dat de PVV een verbod voor Moslima's met hoofddoek in overheidsgebouwen en openbaar vervoer wil instellen.
U geeft meermaals aan dat uw schoondochter wordt aangevallen op straat omdat men meent dat zij een Moslima is.
Waarom ageert u zo tegen het verbod omdat uw schoondochter er 1 draagt uit noodzaak, ipv het wansmakelijk gedachtengoed van de PVV af te keuren omdat hier vele Islamitische vrouwen door worden getroffen.
Begrijp mij goed, ik vind het heel triest dat uw schoondochter er 1 draagt vanwege ziekte, maar uw berichten hebben op mij een beetje een nare smaak. -
Mijn muts, moet die ook af...........
-
28724 januari 2011 19:41 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Waarom is die hoofddoek volgens de PVV ook alweer zo'n maatschappij ontwrichtend kledingstuk?
-
@213 hooddoekje af en er is geen apartheid meer...mens ga fietsen
mijn schoonzus draagt geen hoofddoek maar heeft zwart haar...zat op een dag in de trein...komt er zo'n dom wijf dat zegt: nee ik ga niet naast jou zitten...ik zit niet naast moslims.... DUH????? kennelijk is het hebben van zwart haar dus al genoeg om als moslima te worden bestempeld.....
hou op zeg....Het is een trieste wereld...Iedereen moet straks het haar blonderen en blauwe lenzen dragen want oei je mocht er eens als een moslim uit zien...o wat eng zeg........ -
Ik denk dat Hero Brinkman allergisch is voor hoofddoekjes als je kijkt hoe hij bijna agressief erop reageert....
Trouwens dan ook geen modieuze hoofddoekjes voor de Europese moderne dames meer.... en geen klederdracht meer.... om over de kledij van nonnen maar te zwijgen...
Maar dat zal allemaal wel weer anders zijn in de ogen van Brinkman & co. -
@288 de hoofddoek is namelijk de voornaamste oorzaak van de economische crisis....en de oorzaak van de slechte huizenmarkt...en de oorzaak van het slechte onderwijs....en de oorzaak van de slechte zorg en al die bejaarden die in hun luiers liggen ....ja alles ligt echt aan die hoofddoek
en moslima's met hoofddoek die werken zijn helemaal vreselijk want die horen volgens de pvv-ers thuis te zitten en hun mannetjes te bedienen want dat horen onderdrukte vrouwen te doen...... -
Nou ik wil die hele PVV kliek wel eens heel goed terugpakken en ik weet hoe....ik ga ze gewoon pakken met het geloof en het land waar ze mee dwepen: israel....Ik heb toevallig een davidsterretje en een paar joodse hoofddoeken in huis...dus ik weet wel wat ik ga doen als ik de kans krijg....
ben benieuwd of ze ook tegen joodse vrouwen met hoofddoek gekant zijn..... -
Hoofddoekverbod in regiobus ?
JA, MITS het hoofddoekverbod wordt uitgebreid !
Petjes zijn ook verboden op scholen, dus waarom geen hoofddoek, ook verbieden, geen apartheid toch anti PVV-ers !
Hoofddoekverbod op scholen en in openbare gebouwen !?
JA -
Mee eens.
Weg met die hoofddoekies.
Punt. -
@259 Nou, moet je eerlijk zeggen dat als ik een keer naar de markt in Utrecht ga of naar de Amsterdamse Straatweg, ik wel het idee heb dat ik in een moslimland woon.
-
29624 januari 2011 20:08 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@250
Ze zijn daar toch wat verstandiger met het hoofddoekjesverbod en dat voor een islamitisch land nog wel. -
@295
Sofie..dat is volgens sommige echt niet waar hoor. -
Nederland is geen islamitsch land en zal het ook nooit worden, dus ook geen hoofddoekjes.
-
Pedaalemmer gaf straks ergens de link :
Buschauffeur die geen kruisje mag dragen..........waarom dan wel hoofddoekjes in de bus ?
Geen apartheid toch anti pvv-ers ? -
@298 Nee, dat blijkt wel. Een vriendin van mij woont in een flat in Bilthoven. Daar zie ik ook niet anders. Ze woont er midden tussenin. Je ziet het al aan al die schotels die overal aan het balkon hangen.
-
@296
Mooi, dan kan dit eindelijk een discussie worden over het onderwerp van dit topic, zonder uw off-topic bijdragen over uw schoondochter die helaas om medische redenen een hoofddoekje draagt.
Wat natuurlijk geen vergelijking is met die hoofddoeken waar het in dit topic over hoort te gaan. -
30324 januari 2011 20:27 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@298
Je woont in een modern westers land dat al millennia eeuwen geen eiland is, war al millennia allelrlei verschillende volkeren zich in hebben begeven en hebben gesettled, dat al eeuwen zelf in andere overzeese landen en culturen zich gemanifesteerd heeft, inmiddels vrijheid van godsdienst en wat al niet tot zijn grondwet heeft gemaakt en daarnaast een paar van 's werelds grootste internationale doorvoerhavens heeft die de wereld met de rest van de wereld verbinden. En daarmee ook mensen van over de hele wereld. Maar als jij liever jezelf inpoldert tussen gelijkgestemden, dan verhuis je toch lekker naar een of ander resort voor eenkennigen.
Schotelantenne's zitten ook op hiizen van allochtonen en vooral aan de villa's en appartementen van Hollandse pensionado's, overwinteraars en andere gelukszoekers in de kunstmatige plaatsjes, vol met nederlandstalige winkeltjes en horeca, aan de costa's rond de middellandse zee hangen ze, opdat men maar geen aflevering van culturele hoogstandjes als GTST hoeft te missen. -
@300
HIer ging het om Bonny, en niet omdat men geen kruisje mag dragen.
Maar dat trapt niet zo lekker natuurlijk.
Beter is te ageren tegen Moslima's die volgens jou en cornuiten onderdrukt worden omdat ze een hoofddoek dragen.
Werkelijk, ik vind je een heel eng mens, met een hele nare gedachtengang.
.................................
Een Amsterdamse tramconducteur draagt vanwege zijn christelijke geloof een kruis bovenop zijn bedrijfskleding. Maar van zijn werkgever, het GVB, mag dit niet. Maandag diende in Amsterdam een kort geding over dit conflict. De tramconducteur eist het recht op om een ketting met een kruis van ongeveer vijf centimeter zichtbaar te mogen dragen.
Kledingvoorschriften
Het GVB vindt dat de man het sieraad alleen onder zijn bedrijfskleding aan mag. Het bedrijf verwijst naar de kledingvoorschriften, die staan kettingen en broches niet toe.
Het GVB staat vrouwelijke moslimmedewerkers wel toe om een hoofddoekje te dragen. De advocaat van de conducteur zegt dinsdag in Netwerk dat er daarom sprake is van discriminatie. “Wij leven in een tolerante maatschappij. Daarin is het niet passend dat moslima’s wel hun geloof mogen en kunnen uitdragen door middel van de hoofddoek, maar deze conducteur mag niet zichtbaar getuigen van zijn christelijk geloof”, aldus zijn advocaat.
Onder de kleding
GVB-woordvoerder Petra Faber: “Het GVB heeft sinds een jaar nieuwe bedrijfskleding. Om de professionele uitstraling te bewaken, mogen sieraden zoals kettingen niet zichtbaar over de bedrijfskleding worden gedragen. Uiteraard mag een ketting wel ónder de kleding worden gedragen. Dit geldt voor alle kettingen, ongeacht hoe ze eruit zien, of welke symboliek of religie ze vertegenwoordigen”. -
30624 januari 2011 20:34 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@299
Nederland wordt nooit een islamitisch land, juist vanwege de vrijheden die we hebben om atheïst, moslim, katholiek, jood, hindoe of whatever te mogen denken te zijn en daarvoor uit te mogen komen. -
@300 Dat had niets met religie te maken maar met veiligheid (haken, grijpen). Ik begrijp dat je dat niet wilt snappen. Is ruim voldoende in het nieuws geweest.
Maar een PVV'er is niet snel over een leugen(tje) gestruikeld, toch :)?
Ik erger me ook wel eens aan het extremisme van de PVV en haar aanhang. Echter: in tegenstelling tot jou zal ik nooit oproepen tot het verbieden van de PVV, haar uitingen of het uitzetten van jou en je medexenofoben. Omdat in een democratie (wat ik als liberaal hoog acht) dit 'de prijs' is die ik graag betaal voor diversiteit van meningen. Diezelfde diversiteit die Nederland tot een van de meest welvarende en leefbare landen ter wereld maakt. -
@301
Mijn buurman heeft ook een schotel, en dat is gewoon een autochtoon.
Wat is nu eigenlijk je punt? -
@309 eberhard wereldburger
gekker nog
ik ken een vent die is steenrijk geworden van die schotels
kees
een hollander
blond haar, blauwe ogen -
Ah te zien aan de minnen bij mijn reactie vinden sommigen een joodse hoofddoek ook niets...nou de grote blonde leider zal daar toch anders over denken hoor...want in de Thora staat dat een vrouw haar haar dient te bedekken....en volgens mij in het Oude Testament ook maar dat weet ik niet zeker....enfin....hoe kun je nou minnen als iemand overweegt om beleidend jood te zijn.....en als je geen zin hebt in een pruik .......maar wel een hoofddoek wil gaan dragen....Nou zeg dan maar eerlijk dat je tegen alle religies bent en alle uitingen. Dat Nederland gewoon een atheistisch land moet worden. Dan weet iedereen tenminste waar hij of zij aan toe is.
-
@310
Nah drs, dat kan niet, je liegt, dat is vast een bekeerde Hollander geweest.
Schotels zijn namelijk Islamitisch. -
Volkomen van de pot gerukt, die PVV-ers.
-
@299
En dat maakt u uit wat een ander draagt ? -
@314
"En dat maakt u uit wat een ander draagt ?"
Maak je liever druk om het feit dat een hoofddoek wel degelijk een verplichting is en geen vrije wil , vrouwenonderdrukking dus.
"Er bestaat geen twijfel over dat het niet dragen van de hidjaab behoort tot de grote zonden.."
http://www.al-yaqeen.com/va/vraag.php?id=320
"Vrouwen moeten een hoofddoek dragen omdat dit van Allah moet. Wij zijn allemaal verplicht om Allah te gehoorzamen in alles wat Hij van ons vraagt."
http://www.al-yaqeen.com/va/vraag.php?id=72
En als je je aan alle verboden houdt (geen muziek , geen passie , geen foto's etc. etc. ) dan kom je uiteindelijk in een paradijs waar je eindelijk jezelf mag zijn ... :
"Het maakt niets uit of hier een reden voor is gegeven of niet, wij moeten Allah altijd gehoorzamen, zodat Allah tevreden met ons zal zijn en wij het Paradijs binnen mogen gaan om daar voor eeuwig te genieten. In het Paradijs zullen wij niet meer worden getest. We hoeven dan bijvoorbeeld niet meer te bidden, te vasten, de bedevaart te verrichten enz."
http://www.al-yaqeen.com/va/vraag.php?id=72 -
@315 Hmmmm. Het celibaat, is dat volgens jou mannenonderdrukking?
-
Overigens @ 315, zijn in de Thora en de Bijbel ook dergelijke bepalingen te lezen (met dank aan een onbekende poster mijn copy/paste):
In 1 Petrus 3:1 valt te lezen: “Desgelijks, gij vrouwen, weest uwen mannen onderdanig, opdat, ook indien sommigen ongehoorzaam zijn, zij door den wandel hunner vrouwen zonder woord gewonnen worden, als zij uwen kuisen wandel in vreze aanzien; wier sieraad niet uitwendig zij met het haar te vlechten, en goud om te hangen, of klederen aan te trekken, maar de verborgen mens des harten, in het onverderflijk sieraad van een zachten en stillen geest, die kostelijk is voor God.”
1 Timoteüs 2:9: “Desgelijks wil ik dat de vrouwen in zedig gewaad zich eerbaar en ingetogen tooien, niet met vlechtsels, goud, paarlen of kostbare kledij, maar, zoals het vrouwen betaamt die op den naam van godvruchtigen aanspraak maken, met goede werken.”
“Maar ene vrouw, die bidt of profeteert met ongedekte hoofd, onteert haar eigen hoofd; het is even alsof zij geschoren was. En wil zij zich niet dekken, zo snijd men haar ook het haar af.” (1 Korintiërs 11: 5-6)
En dus? Religie schrijft kennelijk kledingvoorschriften voor. Mogen we prima of belachelijk vinden, maar het is nog altijd niet aan de PVV en haar adepten om voor te schrijven hoe een ander zich kleed, of hoe deze religie beleeft. -
@316
" @315 Hmmmm. Het celibaat, is dat volgens jou mannenonderdrukking?"
Een verplichting daarop is al meer dan 100jaar geleden opgeheven , daarnaast is een Christen vrij om van zijn geloof af te stappen.
Om het nog maar niet over het straffenstelsel binnen de Islam te hebben. -
@299
Nederland is geen islamitsch land en zal het ook nooit worden, dus ook geen hoofddoekjes.
....................................................
Wie denk je eigenlijk dat je bent om voor een ander te bepalen wat zij al dan niet op hun hoofd dragen, mevrouw bekrompenheid???
Al g aje op je kop staan Bonny, hoofddoekjes zullen hier gewoon te zien zijn in het straatbeeld.
De PVV en cornuiten waar ook jij toebehoren hebben een walgelijke gedachtengang waar het Moslims betreft.
Dergelijke verboden werden er in de jaren 30 ingevoerd voor Joden.
Wat heb je daar nu eigenlijk van geleerd Bonny?
Ik krijg heel erg de kriebels van mensen zoals jij, die zich geen ene moer aantrekken van hetgeen er nog niet zo heel lang geleden is gebeurt.
Niet Moslims zijn een bedreiging voor ons land, maar mensen zoals jij die er niet voor schromen om hun medeburgers te tarten waar ze maar kunnen. -
@315
Maakt u zich maar liever druk om uw eigen leven, of bent u zo bezorgd over de moslima's. -
@319
"De PVV en cornuiten waar ook jij toebehoren hebben een walgelijke gedachtengang waar het Moslims betreft.
Dergelijke verboden werden er in de jaren 30 ingevoerd voor Joden."
Dus jij gedoogt het feit dat de Islam vrouwen onderdrukt door de hoofddoek te verplichten ( zie @315 ) en tegelijk uittreden niet toe te staan ?
De "gedachtengang" gaat niet over de moslims maar over de Islam.
De Islam staat moslims ontwikkeling in de weg , alles moet blijven zoals
2000jaar geleden. -
@319
++++++++++++++ -
@322 Eens!
Go Eberhard Wereldburger! -
@319, @323, @318, ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
-
Je doet je best maar @197, en ik hoop dat iedereen die zich daartoe geroepen voelt dat vooral ook doet. Te eerder we er van verlost zijn. ;-)
-
@325
Precies, sinds ze kunnen zeggen wat ze willen, komt er steeds grotere onzin uit hun koker. -
Ondertussen dromen we van een partij die werkelijke vernieuwing kan brengen. Geen afbraak, zoals GW cs velen doet geloven.
-
(k heb mezelf -ook- maar ff gemind) ;-)
-
Hahaha !!
Allemaal lui hier die onderdrukking prima vinden blijkbaar !
Verboden naar muziek te luisteren , verboden foto's te maken , democratie verwerpen , verplicht hoofdoek op etc. etc. .
Het zal je hobby maar zijn .... maaaar... als je je strikt aan alle verboden houdt kom je nadat je sterft in het paradijs en mag je uitleven ...dan wel. -
@329 wat jij onderdrukking noemt ligt heel wat genuanceerder. Waar maak je je druk om? Is het aan jou om te bepalen hoe mensen moeten leven?
-
@329
Wat een lol. Maar waar haalt u die nonsens vandaan ? En een min van mij ,want het slaat helemaal nergens op. -
Arme nonnetjes. Mogen niet meer met de bus.
-
@330
" @329 wat jij onderdrukking noemt ligt heel wat genuanceerder. "
Leg eens uit... -
@331
" @329
Wat een lol. Maar waar haalt u die nonsens vandaan ? "
Welke nonsens ? -
Kom eerst eens met een fatsoenlijk antwoord @333.
-
@335
"Kom eerst eens met een fatsoenlijk antwoord @333."
Ik maak geen grapje.
Volgens jou is de onderdrukking genuanceerder , ik hoor graag wat je precies bedoeld. -
@336
Oh, en net had u nog zo'n lol. Als u zelf geen vragen beantwoord, moet u dat ook niet van een ander verwachten. En bepaalde stukken uit een koran, bijbel of thora halen maakt echt niet dat u gelijk heeft. -
Wat een onzin over die hoofddoekjes, laat iedereen dragen wat ze willen.
Niemand moet mij opleggen dat ik zo'n ding moet dragen en dus wil ik niemand opleggen dat ze zo'n ding niet moeten dragen.
Vind het vaak jammer omdat ik er een mooie kop haar onder verwacht. -
Gelul van Drinkman dit 'voorstel'. Ik ga direkt met een sjaal op mijn hoofd zitten in de bus als dit ooit wet zou worden. Niet dat ik voor het dragen van zo'n doek ben maar omdat ik tegen dit soort achterlijke verboden ben.
Zogenaamd opkomen voor de bevrijding van de vrouw... Ja ja...dit soort types stonden ook vooraan bij de demonstraties van de vrouwenbeweging in de jaren 70..... -
kijk eens naar deze foto en bedenk is wat je ziet..
http://www.hoedoe.nl/mode-uiterlijk/kleding/hoe...
De link verraad het al een beetje.
Wat je ziet is een foto van de website van speesjaal.nl.
Zij hebben dit ontworpen,speciaal voor dames met haaruitval als gevolg van de behandeling bij kanker.
"Eén van de ontwerpen van Speesjaal is een mutsje van spijkerstof waar je zelf nog een gekleurde sjaal doorheen kunt rijgen. Zo heb je een goede basis, die je gemakkelijk en snel kunt aanpassen op elke outfit. Eenvoudiger kan bijna niet!"
http://www.hoedoe.nl/mode-uiterlijk/kleding/hoe...
mooi toch.. -
Zitten we hier gvd nog over die hoofddoekjes te ouwehoeren? Kan iemand het echt een ruk schelen of er iemand met een hoofddoekje in de bus stapt?
Godsamme, er moeten steeds meer gezinnen naar de voedselbanken terwijl die het steeds moeilijker krijgen in stand te blijven.
Maar misschien lossen we dat op met hoofddoekvrije regiobussen?
Maar als 'we' er toch zoveel problemen mee hebben dan kunnen we misschien beginnen met hoofddoekjes draagsters te verplichten op te staan voor niet hoofddoekjes draagsters? Dat zal ze leren.
Toch? -
@339
Ik heb nog een mooi hoofddoek in de kast liggen, van mijn moeder geweest. Ik zal hem alvast gaan strijken ;-)) -
@337 romy
Welke "nonsense" bedoelde je nou in @331 ?
Over het verbod op foto's , muziek , democratie ?
Als je dat nog niet wist zou ik je eerst maar eens wat dieper in de Islam verdiepen.
Een paar voorbeeldjes:
"Het maken van foto’s die ter herinnering fungeren is verboden, want de profeet (vrede zij met hem) heeft ons verteld dat de engelen een huis niet binnentreden waar zich foto’s bevinden. En dit is een duidelijk bewijs voor het verbod op foto’s."
http://www.al-yaqeen.com/va/vraag.php?id=287
"Er zijn vele overleveringen en koranverzen die ons waarschuwen tegen zang en muziekinstrumenten. Eenieder die beweert dat Allah deze zaken toestaat, liegt en maakt zich schuldig aan een groot onrecht. "
http://www.al-yaqeen.com/va/vraag.php?id=18
Algemeen bekend is dat "menselijke" regels geen stand houden tegen de regels van Allah binnen de Islam. -
@342
" @339
Ik heb nog een mooi hoofddoek in de kast liggen, van mijn moeder geweest."
Het gaat niet over de hoofddoek in de vorm van het lapje stof , maar juist de symboolfunctie. -
@343 / @344: hou es op met je geleuter. Je bent net zo erg als datgene je denkt te moeten bestrijden. ;-)
-
@344
Je kunt de symboolfunctie ook overdrijven, en wat is er mis met je geloof uitdragen ? -
@344
Maar is dan het niet dragen ook geen symboolfunctie geworden?
Als het dragen van een hoofddoek ongewenst is omdat een geloof dat vraagt, is dan andersom het verbieden van het dragen van een hoofddoek niet net zo ongewenst?
De moslima zit in dit geval met een dilemma: wordt je onderdrukt door "je man" of wordt je onderdrukt door "de regering"? De enige uitweg die ik hierin zie, is het toestaan van vrije keuze hiervoor, tenzij het operationeel gevaarlijk kan zijn. -
@329 Dat is nu net het probleem met kokerdenkers als jij. Jij denkt dat een ieder die tegen een hoofddoekverbod is meteen ook voor vrouwenonderdrukking is.
Je bent kennelijk niet in staat te begrijpen dat een hoofddoekverbod NIETS te maken heeft met een eventuele liberalisatie van Moslimvrouwen, of vrije keuze, of gelijke behandeling, of emancipatie. Een hoofddoekverbod maakt vrouwen niet per definitie vrijer, geemancipeerder. Een hoofddoekverbod maakt een Moslimvrouw niet minder Moslim, als dat al een doel zou zijn......
In tegendeel, JIJ en de PVV bepalen hoe en op welke wijze deze Moslimvrouw haar geloef MOET belijden, wat ze niet mag dragen.
Persoonlijk heb ik niets met religie en de uitingen daarvan. Maar verlichting bereik je niet met dwang, verlichting bereik je alleen met educatie, informatie, kansen bieden. Waarbij je bij het laatste ook duidelijk kan zijn: pak je de kans niet, gaat hij voorbij.
Maar ja, dat is nu net het probleem van de PVV en haar adepten: jullie willen geen integratie, jullie willen assimilatie. -
Concluderend: Als ik, vrouw met hoofddoek en in de ogen van een PVVer een onderdrukte, met mijn man, met baard en kilotje en in de ogen van een PVVer de onderdrukker, samen bij de bushalte staan, mag ik, de zogenaamde onderdrukte er niet in maar mijn onderdrukker wel!!???
Nee daar ben ik mee geholpen zeg! -
Pvv pleur op met je belachelijk, stigmatiserende , idiote onuitvoerbare plannetjes .
Dat je in 2009 scoorde voor de verkiezingen met die hoofddoekjes wil niet zeggen dat dat nu weer gebeurt.
eerst je eigen criminelen lozen, en nooit meer roepen dat je ''niet tegen moslims bent"'
wat een doorzichtige onzin allemaal weer. -
35125 januari 2011 10:14 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Geert wanneer ga je mensen met hoofddoek een ster geven waarop staat "Jood".
-
Ik blijf het bijzonder vinden dat wij onze christelijke gewoontes en ideeen proberen op te leggen aan moslims. In dorpen zoals bijvoorbeeld spakenburg,urk etc lopen de vrouwen ook met hoofdbedekkingen. dat is onderdeel van het geloof. Wij leven hier in vrijheid en in een democratie. Wij hebben het recht en de vrijheid om je hoofd te bedekken als je dat wilt. Wil je in klederdracht rondlopen, dan mag dat, wil je een enorme afro op je kop kweken dan mag dat, wil je een t shirt dragen met daarop een omhooggestoken middelvinger dan mag dat. Wil je je hoofd bedekken met een hoofddoek dan mag dat. bedenk dat deze vrijheid een groot goed is! Er zijn niet veel landen op de wereld waar je deze vorm van vrijheid hebt. het inpalmen van deze vrijheid leidt uiteindelijk tot segregatie en verdeling in de maatschappij.
-
Ik vind eigenlijk dat er een verbod moet komen op hoog geblondeerd haar op het Binnenhof. Gaat er nu ook een moment komen dat Joden geen keppeltje op mogen, of is dat dan weer wél discriminatie?
En effe serieus; wie heeft er nou in vredesnaam last van dat er iemand met een hoofddoek om in de bus zit? Binnenkort moeten ze zeker ook weer achterin de bus zitten? -
soo.. als je @340 mint ben je echt een schoft.
-
Brinkman voert als het ware de apartheid in, in dit land als hij zijn zin krijgt....
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rosa_Parks is misschien ook wel lezenwaardig voor die idioot uit Noord Holland..... -
Wilders is een gevaarlijk fenomeen , hij is meer dan 60 jr te laat geboren.
Stijgers in Algemeen
Vrouw ontslagen wegens te sexy en te grote...
Ze werkte nochtans bij een lingeriebedrijf.
3 uur 56 minuten geleden door joop49
Dode man gevonden in Geleen
De politie heeft zaterdagavond rond elf uur...
10 uur 48 minuten geleden door lunarvr
Marokkaanse Loreen wint Eurovisie...
Loreen heeft zaterdag het Eurovisie...
10 uur 58 minuten geleden door orhanxy
Tegenlicht: Groen Goud
Al meer dan 15 jaar is de cameraman en...
11 uur 53 minuten geleden door Branislav
De oude man op de trein
"Aikido," zei mijn leraar keer op keer, "is...
12 uur 47 minuten geleden door Billy Hunt
Best gewaardeerd
Vol op demonstraties in Duitsland
De protesten verspreiden zich wereldwijd,...
5 dagen geleden door hotwing
Israël - Kolonisten schieten op...
Uit het beeldmateriaal kun je opmaken dat...
6 dagen geleden door Meirav Fonkelsteen
Man wil drenkeling redden en verdrinkt zelf
Een man die in Rotterdam een kind uit het...
2 dagen geleden door 101st airborne
Hoe democratisch is D66 eigenlijk nog?
‘Hij heeft een stemming gekregen, daar moet...
4 dagen geleden door Moskowfiets
Orthodoxe christenen zijn intolerant
Veel orthodoxe christenen zijn intolerant....
6 dagen geleden door geertvoordewind

