Een mooie klus voor de boeg voor N. Albayrak.
Sorteer op:
-
nederland maak eens een vuist tegen al dat gedoe.
-
Indien men illegaal in ons mooie land verblijft is het mogelijk om kennelijk legaal
crimineel te zijn ,dit is toch prachtig,meschien is het een goed idee dat we allemaal
illegaal worden verklaart.Beste mensen dit is natuurlijk onzin ,Maar dat andere verhaal
dat deze klaplopers niet aan te pakken zijn is natuurlijk schandalig en te gek voor worden. -
regels zijn regels
-
Als ik alle artikelen leest vraag ik mij wel eens af waarvoor hebben wij een minister van
justitie. Ik vraag nooit aan hem waarom iets niet kan . Ik wil gewoon horen waarom het wel kan. Als wetten of verdragen het onmogelijk maken de nederlander te beschermen tegen boeven dan is het zijn taak om deze wetten of verdragen zodanig te veranderen of
op te zeggen dat er wel kan worden opgetreden.
Als ik deze man op TV zie denk ik wel eens . Deze man is zo netjes dat hij voor het slapen gaan aan zijn vrouw vraag 'SCHAT KOMT HET GELEGEN" -
@rven, idd dat zou die man vragen :-)
-
in den haag zitten ze goed laat ze daar maar blijven , weet balkenende meteen waar ie dat aan te wijten heeft!
-
N. Albayrak moet eens met die criminele illegalen gaan praten, tenslotte spreekt zij de taal van dat volk.
-
Is er nog een politieagent die iets durft te ondernemen in zijn positie : NEE.
Zij hebben ook vrouw en kinderen thuis en ze willen hun huwelijk compleet houden, ik geef ze geen ongelijk.
Maar kies dan niet voor dat beroep, ongeacht het salaris.
De tijd van gezagdragers, de big boys en ontzaghebbende uitstraligen is voorbij.
Als je nu op straat aangehouden zou worden, loop je over zo'n agentje heen, er is geen machtsuitstraling ! . -
"Illegale criminelen". Zijn er ook legale dan?
-
...en de legale criminelen zitten in de staten generaal!
-
@Labrat #209
Oh ik dacht ook in het Generaal Pardon. -
Opsluiten deze rotte buitenlanders,Wilders weet raad met deze ratten,opzouten
-
Wat een stelletje ongedierte
uitroeien die hufters
als ze toch illegaal zijn en zich niet willen legitimeren kunnen ze dus ook ongestraft afgeranseld worden
als ze nl aangifte willen doen moeten ze zichzelf nl legitimeren
je kan niet iemand anoniem aanklagen
harde actie dus -
"illegale criminelen"..... bestaan er dan ook "legale criminelen"? En hoe kun je je als crimineel laten legaliseren?
-
We kunnen zeggen en schrijven wat we willen, maar wij Nederlanders zitten gewoon in de VAL en kunnen dit alleen maar op laten lossen door de juiste personen van :
T.O.N. of
P.V.V. anders is Nederland opgeslokt ! -
Een vriend van me zit bij de politie en die wil ze graag aanpakken maar het is de linkse rechterlijke macht die het onmogelijk maakt. Zowel OM als justitie maakt vervolging niet mogelijk. Hij pakt regelmatig gasten op en krijgt dan te horen: geen prioriteit.
-
@ grens pos# 214
Vergeet niet dat het de VVD (toen met Wilders en Verdonk in de kamer) was, die wilde dat de grenzen zo snel mogelijk open gingen. Ik meen dat VVD staatssecretaris van Hoof de aanjager was.
En nu, vanuit de oppositie, het huidige linksere kabinet de schuld geven?
En suggereren dat Rita of Geertje het wel even oplost? -
@ Leerzelfdenken # 215
Het OM en justitie is zeker niet zuiver, uit eigen ervaring bij getuigenis, daarbij is het natuurlijk fustrerend dat iemand met 40 anticidenten weer vrij gelaten wordt na een misdrijf, wat niet ten goede komt aan het politiewerk ! -
Sorry voor enkele schrijffouten !
-
Ik merk op deze pagina dat iedereen BOOS is, iedereen kan zich uiten zonder blaam.
Niemand kent niemand, we kunnen ons verhaal vertellen !
Maar nu, vanavond in de kroeg of in het klubhuis of waar ook, zijn we dan niet schijnheilig.
We zijn gewoon BANG om voor de echte waarheid uit te komen, we zijn met zijn alle een schijnheilig bang volk ! -
ik ben er even stil van
-
Er uit met dat tuig
-
Ziek, ik word er strontziek van, ik wil hier weg weg weg !!! Wat een godvergeve land is het toch ! Het tolerantste allochtonenland van de planeet. Blûh !!!
-
.Oproep aan het Kabinet ,ministers, enz.enz.Doe eens iets aan al die ellende .Nu weer
illegale criminelen .Morgen weer wat anders.Doe eens iets zinnigs en doe de dingen die belangrijk zijn voor ons land.Of gaat het weer zo van ;Eerst overleggen ,vragen stellen,
antwoorden ;dan uitbesteden;en dan over 2jaar weer overnieuw beginnen.
En dan zijn er nog meer criminelen bijgekomen.Nederland gaat zo naar de knoppen.
Zeker als er geen strengere regels komen .Als zo maar iedereen hier kan komen en niet
ingeschreven staat.en maar kan doen en laten van wat ze zelf willen.Waar is de Minis-
ter van justitie hiervoor aan het doen?
Slaap verder daar in het Binnenhof. -
@grens
Ik vertel mijn mening aan iedereen die het maar horen wil, en dan ineens komen zij ook los, en dan merk je dat je tussen allemaal bondgenoten zit. -
@ een fan # 223
Kopje koffie erbij balk...... -
Grens
Ik vind zeker dat de Nederlanders bang zijn
Ik zeg vaak iets in openbare ruimte,wat waar is, en niet leuk, maar toch wat iedereen van mij mag horen en dan zijn er vooral oudere mannen die zeggen:" ssst mevrouw niet zo hard"
O ik spreek gewoon iemand aan en hebnog nooit iets nadelig meegemaakt Integendeel.
Mensen moeten gewoon op een NETTE manier iets tegen een ander (vreemde) zeggen
en ik woon in het centrum van een grote stad -
Albayrak laat het aan het volgend kabinet over.
-
Dat er nog niets gebeurt is dat Albayrak het tegenhoudt, zij begrijpt hun streken.
-
22911 maart 2008 16:04 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
#229 Wij hebben het over de criminelen in Den-Haag, dat mag toch nog wel, of ook weer niet?
-
23111 maart 2008 16:07 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@ Clazina # 224
Ik heb bewondering voor je, want de meeste mensen zijn zo geil als de pest op onze (medelanders) omdat ze bang zijn voor bewoordelijke tegenstand.
Ik ben diverse vrienden en kennissen kwijt geraakt hierdoor, achteraf zijn ze wel verhuist naar een rustige buurt zonder allochtonen, nu vroeg ik mij af : waar zat het schijnheil ! -
Wij zijn niet het enige land waar rare dingen gebeuren met illegaal aanwezigen...ook in Engeland krijgen ze geld voor de trein naar het opvang huis en komen ze daar uiteraard niet aan...
In den Haag ...opsluiten in een huis met bewaking net zolang tot ze zeggen waar ze vandaan komen en de grens over....als er 200 bekend zijn..zijn er zeker 2000.het hek van de dam..
En de burger die zijn spullen beheerd gaat de bak in... -
#229
Nu veroordeelt de EU nog de nieuwe nederzettingen door Israël op de bezette Westelijke Jordaanoever.
Na wat haatzaaien in de EU hopen Wilders en Israel dat dat snel veranderd.
Tenminste. Zo komt het op mij over. -
@grens
Niet je de mond laten snoeren, ook niet door jezelf. -
Alleen echte Nederlanders moeten zich legitimeren
-
@ Clazina # 235
Ik weet dat jij gelijk hebt, er zijn nu eenmaal veel druppels die de emmer doen overlopen !
Clazina is volgens mij een vrouw van ongeveer 40 jaar, kort blond haar, ongeveer 1.70 meter en volslank, gezellig, omgeving Leiden.
P.S. Dit is geen date
Als dat niet zo is : schrijf dat even ! -
...dit is het einde van ons land... We werken eeuwen om er een rijk land van te maken, en dan komen er een zootje parasieten ons land leegroven.... Ik emigreer!
-
Lees nou toch eens, wat een prachtig volk zijn we toch. Blijf zitten waar je zit en verroer je niet. Als al die onderbuiken 50 jaar eerder de kans gekregen hadden om nederland dicht te timmeren had het hier uitgezien als de Efteling op zondag: Blank, lelijk, dom en rijp voor de Sterke Man.
Tuurlijk moet je wat doen met die buitenlandse boefies. Maar moeten ze dan maar gelijk de gaskamer in? Ga eens op vakantie naar Roemenie of Servie, goed voor je oordeel en je portemonnee. Rijp voor de nazis zijn we hier. Bah! -
Ik was leraar, mijn broer arts, mijn neef boer, mijn andere neef ingenieur en mijn vrouw verpleegkundige....We zijn allemaal geëmigreerd, cq. weggepest!!!!
Oh ja, 80 procent van mijn kennissenkring die allemaal universiteit of hogeschool hebben gedaan, denken ookk serieus aan emigratie....Oh ja, we zijn allemaal jonger dan 35 jaar oud.....
Inderdaad, Nederland is dood- en doodziek! -
@nessuno
De duitsers hadden 10 jaar nodig om rijp te worden voor de uitvoering van Hitlers prachtige ideeen... dat kunnen wij hier echt veel sneller, blijkt nu. -
@Grens
Ik heb bruin kort haar nooit geverfd.
Ik ben 1.65 meter.
Ik ben 53 jaar, maar mijn geest is jonger.
Ik heb kinderen en kleinkinderen.
Ik woon bijna bij Leiden op 250 kilometer afstand.Hahaha.
Dit is zo ongeveer mijn profiel.
En nu jij, en dat is geen date, alleen maar zuivere belangstelling. -
"Illegale criminelen teisteren Den Haag".
de legale criminelen op het Binnenhof teisteren de rest van het land. -
Dus als je als vreemdeling gewoon vertikt je te legitimeren (wat ik als Nederlander wel verplicht ben), dan mag je gewoon illegaal in Nederland blijven en een fijne criminele carriere starten... Ben ik nou zo dom of klopt hier gewoon iets niet???
-
als je als politie agent zo'n illegaal met je knuppel een paar tikken op zijn gebit geeft,
hoe kan die illegaal dan aangifte van mishandeling tegen je doen ?
( ik bedoel moet die man zich niet eerst legitimeren voordat hij aangifte kan doen ? ) -
( het was maar een suggestie hoor :P )
-
Dit noem ik nou werkelijk STAATSGEVAARLIJK.
Het legaliseren van al die asielzoekers heeft dus toch niet de gewenste oplossing gebracht.
Steken onze heersers (beleidsmakers kan ik ze allang niet meer noemen sinds het referendum niet is doorgegaan) de koppen in het zand? -
Oom Dagobert,
post 245
ja een illegaal kan zich beroepen op art 8 EVRM.
men moet onderscheid maken tussen drie soorten illegalen...mensen die hier komen uit economische motieven, mensen die komen om politieke redenen en mensen die zeggen politieke motivatie te hebben maar eigenlijk in Nederland zijn voor de pegels.
Mijn ervaring is (ben een collega geweest van de in het artikel genoemde Rob Panka) dat je je als agent bij de Vreemdelingenpolitie uit de naad werkt om al die illegalen te vangen..en dat Justitie ze gewoon doodleuk laat gaan..het is een wirwar van juridische regeltjes en Nederland is als de dood om op de vingers getikt te worden door het Europesche Hof van Justitie...
en nog wat....het zijn niet de illegalen niet die voor ellende zorgen...ik ken gevallen waarbij ik de Illegaal groot gelijk gaf hier naar toe te zijn gekomen...maar voor de gasten die hier al reeds verblijven en flink verdienen aan die mensen...die zouden opgeknoopt moeten worden. -
Die arme Geert Wilders.
Die man moet zoveel puin ruimen dat het haast ondoenlijk word om dat te verwezenlijken. -
aquarius,
nieuwe bezems vegen schoon...
als het begin maar gemaakt wordt....volgt de rest vanzelf -
Een spuitje geven werkt prima !!!
Wat een onzin dat we hier niets tegen kunnen doen en dat ze gewoon hun naam niet geven. -
Geef de politie meer loon en laat ze de bezem erdoorheen halen, ik kijk de andere kant wel uit...:-))
-
"Maar collega's ervaren het aanhouden van illegale veelplegers als zinloos, omdat een rechter zelden een straf oplegt".
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat ??????
Illegaal in een land verblijven en nog crimineel ook, dat is toch de limit ??!!! Als je daar niets aan doet heb je straks toch anarchie op straat ???
Oppakken en net zo lang vasthouden totdat ze hun identiteit vrijgeven. Daarna vingerafdrukken en DNA-profiel bepalen en terug naar land van herkomst. Hebben ze ook gelijk hun straf te pakken voor de criminele gedraging.
Komen ze weer hier naar toe en worden ze opgepakt, de cel in wegens illegaal verblijf als straf en daarna weer terug naar land van herkomst.
Je bent legaal in Nederland of je bent NIET in Nederland. Zo moeilijk is het toch niet ? -
hoog tijd voor vigilantes.
Achchchch, er is zo veel mogelijk...
Maar wie durft? -
ik wil ook wel mijn mening geven
maar dat word toch door de redactie verwijderd -
25611 maart 2008 18:18 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Incredirick:
Wie gaat die cellen betalen? Hoe boek je dat af? Er zit niemand in die cel...
Het land uit gooien gaat ook niet, want we weten niet welk land en geen land pikt het als we er gewoon illegalen dumpen.
En wie gaat het vervoer betalen?
Ze zorgen dus voor hoge kosten en zijn lastpakken van het ergere soort.
Ik ben tegen doodstraf, lijfstraf en martelen.
Dus ik zou werkelijk niet weten wat er moet gebeuren.
De wet schiet hier tekort begrijp ik.
MAAR IK BEGRIJP OOK DAT WIJ DE WET DIENEN, IPV ANDERS OM!
Heb ik altijd raar gevonden.
Al is een wetswijziging ook geen sine cure. -
@ Nessuno:
Jij komt toch uit een belezen milieu?
Dan weet je toch ook dat de mensen uit de kolonieen hebben moeten slaven en afdragen voor onze welvaart? mmm?
Dat wij een ijverig volkje zijn die de pot niet verteerd hebben is niet noemenswaardig.
Dusssss....als één van die klojo's op het idee komt om het terug te jatten, geef ik hem eerlijk gezegd geen ongelijk.
Dat we van ze af willen is begrijpelijk, maar zet ons niet neer als eerlijk, ijverig, hardwerkend volk. Zonder Suriname, Indonesie en de slavenhandel in Afrika zou het er hier heel anders uit hebben gezien.
Zoek je bijvoorbeeld het goud van de Inca's?
Daar is de bouw van Antwerpen mee gefinancieerd....
Bij wijze van voorbeeld. -
Als je criminelen los laat lopen betaald de maatschappij, en dat zijn wij met z'n allen ook de prijs. Dus als we dan toch betalen, dan liever de cel. Wie er in de cel zit is een nummer met een bepaald DNA profiel en vingerafdrukken. Ze blijven in de cel (zonder tv en vermaak) totdat ze het zat zijn en hun identiteit vrijgeven. Vervolgens wordt gekeken of ze inderdaad uit het genoemnde land van herkomst zijn en worden ze teruggestuurd.
Waarom mogen ze mij van mijn vrijheid en rust beroven als ik op een donderdagavond door de stad loop in Den Haag ? Waarom is hun vrijheid belangrijker dan de mijne ??? OPSLUITEN totdat ze praten. -
Met excuse voor de typefouten... :-/
-
@koala, #244#
het ergste is dat ze jou maar 6 uur lang mogen vastzetten en geen minuut langer,
vervolgens wandel je fluitend naar buiten. -
@ Clazina # 242
Leuk te horen met wie je kontact hebt !
Jij vroeg naar mijn profiel, okay.
Om te beginnen ben ik 54 jaar, geb 1953, zelfstandig ondernemer.
Mijn lengte is 1.89 meter.
Nog steeds een volle bos donker bruin/zwart haar met zilver grijze tinten, wel in goed model geknipt !
Heb twee kinderen, één zoon van 27 en één dochter 25, nog geen kleinkinderen !,
Ik woon op ongeveer 50 km vanaf Leiden.
Over de geest gesproken, die ligt bij mij ongeveer tussen 40 en 45 jaar !
De belangstelling is uiteraard wederzijds !
Groetjes ! -
Ook komen ze door hun illegale status niet in aanmerking voor hulpprogramma's
en dan nog hulpprogramma geven ook
waar zijn we hier in nederland eigenlijk mee bezig
ik weet wel een mooi hulpprogramma voor ze
we gaan geen film uitzenden om duidelijk te maken wat er aan de hand is
nee we gaan ze terugsturen en ze in hun eigen land dat te laten doen wat ze hier doen
daarna maar eens kijken wat de regering in dat land doet waar zij dit dan doen
ik denk dat ze dan in een keer van hun probleem af zijn
nee overheid
een land waar hard werkende maar vooral ook arme mensen straks niet meer welkom zijn is dat wat jullie willen
langzamerhand wordt ik een beetje boos over dit soort gebeurtenissen
eruit met die gasten
en wel meteen -
Euh, bestaan er dan ook legale criminelen, ik bedoel ciminelen die hiervoor een vergunning hebben??
-
In Den Haag daar woont een vent, en zijn zoon heet Mohammed-Nour
Als je vraagt waar woont je pa, wijst hij naar het Oosten
In zijn hand heeft hij een mobiel, op zijn hoofd een bivakmuts
Aan zijn arm een blonde hoer, Dag mijn lieve Mohammed-Nour
grappig he? -
@flipperdied
Graag je adres! dan sturen we ze wel naar je toe. Geef ze gelijk als ze alleen jou beroven en je huis leegjatten. -
Zeg ken jij die Musluman, die Musluman, die Musluman
Zeg ken jij die Musluman, die woont naast Scheveningen. -
Ik ben gek op die oude liedjes...
Jij ook.
Kwamen best wel vaak uit Den Haag, eigenlijk.
Vind je ook niet? -
laat ze het torentje maar leeg roven, daar doen ze toch niets en hebben dat dus ook niet nodig !!
-
Ik krijg steeds meer de indruk, dat Nederland buitenlandse troepen nodig heeft om ons land op te bouwen, wijzelf kunnen het kennelijk niet. We laten criminelen door draaideuren draaien, kennen zelfs het begrip "illegale crimineel" die buiten schot blijft...
-
@clazina @grens
Mijn naam is Habib Tjalaka (pseudoniem want ik wil mijn naam niet geven)
Ben lichtelijk crimineel
27 jaar met bruine bijna zwarte krulletjes.
1.60
Bruine ogen en ook een prachtig donkere huidskleur.
Loop dagelijks door Den Haag om te scoren.
Wordt wel opgepakt maar steeds vrijgelaten.
Heb nu net een laptop gescoord uit een zwarte Saab met zo'n mobiel kaartje
Heb daarbij de saabrijder een paar tandjes verwijderd. Hij kwam mij nog achterna.
Gelukkig werd hij nog net door de politie opgepakt en afgevoerd.
Heb wel zin in een date Clazina. Den Haag ligt toch ongeveer 250 km van Leiden! -
@ 100dagen # 271
Bemoei je met je kippen, varkens zijn voor jouw onrein.
Als grote mensen praten moeten de kleine kindjes hun mondjes dicht houden, jij dus helemaal !!, je komt net uit het ei ! -
100dagen zijn er van jou soort ook LICHTELIJK criminelen dan ??
-
Stationering van een VN-vredesmacht die de gewone burger beschermt tegen dit soort tuig?
-
@Grens
Ik vind Nederland zo leuk, je heet wel Grens maar er zijn helemaal geen Grenzen!! HA HA
Binnenkort vrije parkseks.
Habib -
@ 100dagen #275
Hou je bij het onderwerp !
Bemoei je niet met onderwerpen die voor jouw niet van toepassing zijn, o.a. tussen mij en clazina.
Wat je er nu weer bij haalt is zo dom, het is nergens in deze berichtgeving beschreven !," parkseks, hoe haal je het in die grijze massa van je bij dit onderwerp" -
Grens,
Wie was er nu off topic?
Ik niet, je kan alleen niet hebben dat de kachel met je wordt aangemaakt.
Mijn reactie was nog wel ON TOPIC want het gaat hier om criminele illegalen en niet om jouw behoefte op een date! -
Grens,
En als je goed gelezen had was Clazina niet uit op een date! -
En iedereen, die altijd al tegen de verplichte multi-culti was, mag de rekening betalen.
Niet die zogenaamde volksvertegenwoordigers, die ons deze heilstaat door de strot hebben geduwd, want die weten van niks, doen niks en tegen de tijd dat er weer verkiezingen zijn proberen ze iets te bedenken wat de kiezer aanspreekt om wederom 4 jaar interessant te kunnen doen.
Nb, Ik ben het helemaal niet eens met Wilders en zijn "film".
Maar als je ziet hoe onze "gezagsdragers" nu al door het stof gaan, om de primitieve mannen met baarden en jurken te behagen, dan denk ik dat het tijd wordt voor een democratische staatsgreep. Democratie = Staat waarin het volk regeert.
Weg met alle criminelen in Den Haag. -
Een systeem waarbij een leider met een decreet werkt, zou ook kunnen helpen als het rechtssysteem hopeloos faalt - De MP bijv. zou bij decreet kunnen bepalen, dat illegalen die zich schuldig maken aan criminele activiteiten en die hun identiteit niet willen bekendmaken, net zo lang vastgezet worden tot ze hun identiteit bekendmaken.
Dit is geen rocket science. -
GEERT...!
-
Geachte Redactie,
Ik heb met aan verbazing grenzende verontwaardiging kennisgenomen van de bovenstaande nieuwsberichtgeving ''Illegale criminelen teisteren Den Haag''
In de eerste plaats is er sprake van de op ernstige overdrijving berustende terminologie ''teisteren'', gezien het aantal mensen, dat het hier betreft [circa 200 op het totaal van de Haagse inwoners, alsmede het feit, dat de reguliere criminaliteit onder ''legalen'' buiten schot blijft.
In de tweede plaats is deze berichtgeving incompleet en tendentieus.
Immers, er is geen sprake van ''hoor'' en ''wederhoor'', aangezien wel politiefunctionarissen aan het woord zijn geweest, maar er noch aan de betreffende ''illegalen'', noch aan vluchtelingenorganisaties of andere belangenbehartigers van vluchtelingen, om nadere achtergrondinformatie is gevraagd
Ter inleiding:
Het moge duidelijk zijn, dat ik een verklaard tegenstander ben van iedere vorm van criminaliteit, hetzij diefstal, hetzij berovingen, hetzij anderszins
Het is echter een feit, dat er, zeker in het geval van ''illegalen'' veelal oorzaken aan ten grondslag liggen, die hun oorsprong vinden in het door de Nederlandse Overheid gevoerde vreemdelingenbeleid, dat in een aantal opzichten in strijd is met fundamentele mensenrechtenregels.
Te uwer informatie:
Vluchtelingen en asielzoekers:
Algemeen mag als bekend worden verondersteld, dat volgens de Nederlandse en internationale rechtsregels, er een universeel recht is op asiel, wanneer er sprake is van hetzij vervolging in eigen land, hetzij er sprake is van een oorlogssituatie, die in meer indirecte zin neerkomt op een onveilige situatie
Evenzeer is het volgens artikel 33, Vluchtelingenverdrag, verboden, mensen uit te zetten, die gerede kans maken op vervolging op grond van ras, afkomst, politieke en religieuze overtuiging, alsmede behorend tot een bepaalde sociale categorie [1]
In de praktijk echter is er in Nederland regelmatig sprake van uitzetting van mensen naar landen, waar zij persoonlijke risico's lopen, zoals Afghanistan, Irak en andere, ondanks door het Ministerie van Buitenlandse Zaken samengestelde ambtsberichten, die op deze risico's wijzen [2]
In mijn werk met vluchtelingen ben ik hiermee regelmatig geconfronteerd geweest
''Illegaal?'' In vreemdelingendetentie:
''Illegalen'', die zijn uitgeprocedeerd, belanden veelal in vreemdelingendetentiecentra, in afwachting van hun uitzetting
Nog afgezien van het feit, dat het ongehoord is, dat mensen, die geen enkel strafbaar feit gepleegd hebben, in detentie belanden, zijn de omstandigheden in de meeste gevallen zeer inhumaan en slechter dan in een gewone Nederlandse gevangenis
Ook zitten er vaak kinderen in detentie, wat mogelijk nog schrijnender is en in strijd met het Kinderrechtenverdrag [3] [4]
Belangrijkste oorzaken van criminaliteit
Vrij, maar zonder fundamentele rechten:
Wanneer echter na vaak geruime tijd blijkt, dat zij niet uitzetbaar zijn, vaak omdat de ambassade van het herkomstland weigert een reisdocument af te geven, of omdat er sprake is van een situatie van totale anarchie, zoals bijvoorbeeld in een land als Somalie, worden zij weliswaar vrijgelaten, MAAR ZONDER ENIG RECHT OP ELEMENTAIRE LEVENSBEHOEFTEN
In letterlijke zin betekent dat, dat zij geen geld hebben om in leven te blijven, geen dak boven hun hoofd hebben en al evenmin aanspraak maken op enige medische voorzieningen
Niet alleen getuigt een dergelijk beleid van een elementair gebrek aan beschaving en humaniteit, het is bovendien strijdig met de internationale mensenrechtenverdragen, die stellen, dat iedere inwoner van een land het fundamentele recht heeft op de eerste levensbehoeften en medische voorzieningen [5]
Epiloog:
Het is dan ook evident, dat mensen, om zichzelf in leven te houden, overgaan tot diefstallen of bedelen
Er zijn gevallen bekend van hele gezinnen, die ook in de winter, bedelend in parken hebben moeten doorbrengen, voordat voorbijgangers of in de buurt wonende mensen zich over hen ontfermden
Deze mensen hebben meer beschaving en humanitair medeleven dan de beleidsmakers, die verantwoordelijk zijn voor dit aspect van het vreemdelingenbeleid
Criminaliteit keur ik uiteraard ten zeerste af, maar alvorens slechts een wijzend vingertje uit te steken naar ''illegale criminelen'', lijkt het mij raadzaam, dat nieuwsredacties eveneens aandacht besteden aan een belangrijke oorzaak hiervan, namelijk een inhumaan, falend en in strijd met de mensenrechten gevoerd Nederlands vreemdelingenbeleid
Wanneer een Overheid elementaire rechten ontzegt aan een deel van haar inwoners, legaal of illegaal, is zij mede debet aan een dergelijke golf van criminaliteit
Nogmaals, volgens de internationale mensenrechtenregels heeft IEDER MENS recht op een humane behandeling, de eerste levensbehoeften en medische voorzieningen, of hij al dan niet over de ''juiste verblijfspapieren'' beschikt
Het wordt hoog tijd, dat de Nederlandse Overheid zich daarvan rekenschap geeft
Vriendelijke groeten
Astrid Essed
[1] Vluchtelingenverdrag
http://www1.umn.edu/humanrts/instree/v1crs.htm
[2]
Zie
http://www.minbuza.nl/nl/actueel/ambtsberichten
[3]
Er zitten 4 tot 6 mensen in een cel, er is geen recht op arbeid, zeer beperkte recreatie en slechte toegang tot de medische diensten
Verder is er geen maximumtermijn aan de detentie, waardoor mensen in detentie blijven zonder te weten, hoe lang het nog duurt
Dat kan oplopen tot langer dan een jaar
Bovendien kunnen mensen, na eenmaal te zijn vrijgelaten, opnieuw in vreemdelingendetentie belanden, waardoor alles opnieuw begint
Zie
http://www.uitpers.be/artikel_view.php?id=1886
[4]
Kinderen in detentie
http://www.johannes-wier.nl/main.php?op=news&id...
[5]
Volgens de universele mensenrechtenverdragen heeft iedereen recht op de eerste levensbehoeften en een adequate medische voorziening
Zie artikel 11 en 12, Convenant voor Economische, Sociale en Culturele Rechten
http://www1.umn.edu/humanrts/instree/b2esc.htm
Zie ook
http://www.pharos.nl/ -
@ 100dagen # 277
Het lijkt alsof je normaal gaat praten, als je alles gelezen hebt gaat het totaal niet om een date !
Het ging om samenstelling van bepaalde gedachten, het ging ons er beide om in welke catogorie we zaten qua leeftijd en milieu, uiterlijk en gedragswijze.
Je zou toch heel dom zijn om een date te regelen via Nu.nl, ik heb dit heel duidelijk aangegeven en Clazina ook ! , had je goed moeten lezen.
De behoefte naar een date heb ik totaal niet, daar ik zo en zo al in veel gevallen vrouwen afwijs die mij proberen te veroveren !
O.ja die kachel, die je aan wilde maken heeft geen zin voor jouw, het is zielig maar waar ! -
Durven die LAFFAARDS de boel niet aan te pakken, alleen maar meer salaris vragen
-
Als het aan Astrid Essed ligt kunnen de autochtonen maar beter gelijk uit Nederland emigreren. Slechts 200 mensen kunnen wel degelijk een stad teisteren.
-
@100dagen # 237 # 242 # 262
LEZEN, LEZEN, en nog eens goed LEZEN voor je gaat schrijven ! -
Grens
Wat heb ik jou anders ingeschat.
Ik dacht te maken te hebben met een opgeschoten puber, gezien je eerdere posten, maar het was wel leuk, het ging toen geloof ik om een kameel.
Maar ik wist niet dat je ondernemer was en al zulke grote kinderen had en ouder bent dan ik.
Gezien je posten hier mocht ik je wel.
Dit vind ik nu hartstikke leuk, en we houden contact, want ergens ben ik ook wel in Leiden bekend.
Naast mijn functie in de verpleging runnen wij ook nog een éénmanszaakje.
Met vriendelijke groet.
. -
Stel 200 mensen plegen slechts een kraakje, overval of bedreiging per week, gemiddeld. Dat zijn dan 10400 kraakjes, en tientallen duizenden inwoners van Den Haag die zich onveilig voelen. Dat alles in slechts een jaar tijd!
-
@grens
Ik zie je nog wel. -
@282
In mijn werk met vluchtelingen ben ik hiermee regelmatig geconfronteerd geweest
Je ben in ieder geval eerlijk dat je er je brood mee verdient. -
@ Clazina # 287
Misschien heb je de vorige berichten gezien van @100dagen , dit is totaal niet mijn bedoeling, al is zijn suggestie daar wel !, tegenwoordig is het, wanneer je met een vent op straat praat, ben je homo, als je met een vrouw praat, ga je vreemd, als je toevallig bij de warme buurt in een grote stad moet zijn, ben je een hoerenloper !
Het is te gek voor woorden !, Dit even buiten het onderwerp waar het om gaat ! -
@grens
Helemaal gewoon negeren dat doe ik ook.
Maar jouw eerdere post was mij al eerder opgevallen, en ik mocht dat wel.
Ongeveer hebben wij dezelfde denkbeelden.
Ik vind het hartstikke leuk met jouw geschreven te hebben, en we houden contact.
Groetjes. -
Die 100dagen zit gewoon wat te trollen, niet voeren dus ;-)
-
We hebben gewoon een leuk contact, dat laten we door niemand afnemen.
-
@ Clazina @ 100dagen
Ik krijg het donkerbruine gevoel dat zij beide één zijn of één is, is dat niet zo, bewijs het dan ! -
Hoe moet ik dat bewijzen?
-
rijdende rechter erbij halen ??
-
@ Clazine #294
Geef je E-mail en of phone/ fax mobiel nummer we spreken elkaar. -
huh ??????
-
@ Clazine # 298
Kan ook in het geheim via NU/NL redactie. -
@ Clazine
De stilte is niet te overzien, heb ik nu toch gelijjk !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! -
@ grens
De spanning is off topic om te snijden!
Toch date? -
@ grens @clazine
Zou welkom zijn als je "in het geheim" via Nu/NL probeert met elkaar te spreken.
Zijn we van je geleuter af Grens! -
grens www.lexa.nl
-
sorry clazina is niet rot tegen jou bedoeld
-
@ redactie/ NU/NL
@ clazine @100dagen # 237 # 242 # 262 #287 #289 #292 #294 #295 # 298
De stilte is niet te overzien, ik had toch gelijk en ga dit ook volledig kenbaar maken bij NU/NL.
Wat jullie en/of jij uithaalt is schandalig, ongekend.
Het uitlokken van een date, waarbij ik duidelijk gemaakt heb dat ik dat niet wil en wederzijds.
Het ging mij om het gesprek, meer niet ! -
@grens
probleem? doe maar even via info@nujij.nl
Redactie NUjij -
@ 100dagen # 303
Slechte jeugd gehad of ben je zo lelijk, als je iets omhoog wilt krijgen kan je altijd op internet fiagra bestellen, als dat bij jouw nog zou werken ??? -
zijn er ook legale criminelen dan?
-
Geachte redactie,
Kunt u de deelnemers @grens graag On Topic houden? Ik hou er mee op!
@Astrid Essed
Hoewel ik het moedig vind om een poging te doen om dit onderwerp op geheel andere wijze te belichten heb ik in toenemende mate met ergenis kennis genomen van de inhoud ervan.
Kennelijk gaat u er van uit dat illegalen die criminaliteit veroorzaken de haagse samenleving niet kan teisteren. Als het gaat om 200 illegalen die dagelijks op rooftocht gaan om in hun levensonderhoud te voorzien dan staat het mi de redactie vrij om het woord "teisteren" te bezigen bezigen.
Mijn moeder van toen 88 jaar is het slachtoffer geworden van een overval en op geweldadige wijze tegen de grond gewerkt door vermoedelijke illegalen.
U keurt het wel af maar uit de toonzetting van uw posting blijkt meer begrip voor
de achterliggende problematiek dan voor de slachtoffers van hetdagelijks geweld.
Dat de redactie hoor en wederhoor zou in uw ogen zou moeten toepassen is evenmin
juist. Zij heeft een bericht gepubliceerd waarvan he herkomst duidelijk is.
Dat gebeurt immer op dezelfde wijze.
Het staat geenszins vast dat het hier een groep betreft die door u wordt beschreven!
Waar het hier om handelt, en dat staat er, is een groep illegalen die doelbewust en volharden in het weigeren van het opgeven van de identiteit.
Mede veroorzaakt en geenthousiasmeerd door mensen in de nederlandse samenleving
die zeggen zich het lot aan te trekken van asielzoekers.
Mensen voor wie het nimmer tolerant genoeg kan zijn en zodoende een kankergezwel doelbewust meehelpen aan het ontstaan van een kankergezwel in de nederlandse samenleving uit naam van naastenliefde.
Mensen die dus rechtstreeks ingaan tegen het Nederlands figerende recht.
U is daar kennelijk één van!
U bagatelliseert het gezwel en zou wensen dat Nederland verder gaat met legaliseren dan dat zij onlangs nog zeer ruimhartig heeft gedaan.
Kennelijk verkeert u in de waan dat dan ook het "teisteren" dan ophoudt!
Zo werkt dat niet.... Er volgt weer verdere instroom en de historie herhaalt zich!
Ook u dient te begrijpen dat Nederland niet de ellende van de hele wereld kan dragen.
Het draagvlak voor uw mening is sterk aan het afbrokkelen! U kunt geen punten meer scoren!
De kosten van de laatste legalisering, en ik weet dat het in uw oren wrang klinkt, overstijgen elke raming.
Ook financieel wordt de samenleving, in samenwerking met de overheid per definitie verkeerd, om niet te zeggen leugenachtig, voorgelicht.
Nogmaals wel moedig, maar geheel bezijden de waarheid en niet gespeend van vooringenomenheid.
Probeert U uw gelijk maar aan mijn moeder van inmiddels negentig uit te leggen.
Die ondervindt er nog dagelijks de gevolgen van.
Ik ga er van uit dat de redactie voorbij gaat aan uw mening.
Desalnietteming wens ik u sterkte in uw werk. -
"Illegale criminelen teisteren Den Haag "
Den Haag wordt ook geteisterd door 150 LEGALE criminelen -
@ 100dagen # 310
Mooi bericht : kan je nooit en te nimmer zelf geschreven hebben met jouw 17e eeuwse I/Q wat toen al ver achterliep op de eerste jaartelling ! -
@100 dagen, blij dat je weer on topic bent, goede reactie. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, maar in Nederland hebben we zachte juristen die een boel kapot maken.
-
KOM OP KABINET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gooi maar open die grenzen,haal nog meer puinzooi binnen.
Kansloze mensen die wij hier opvangen halen ons huis leeg terwijl je aan het werk bent.
In hun eigen land worden de handen afgehakt of ze worden afgeschoten?
200 illegale teisteren Den Haag, Toon karakter kabinet!!!!!!!!!!
Aanpakken, zonder pardon het land uit de tijd is er rijp voor. -
je zou toch haast zeggen dat de regering alleen maar uit zijn neus loopt te peuteren, waarom vinden ze hier geen oplossingen voor.
gooi de grens weer dicht, controle posten neerzetten.
ben benieuwd hoeveel rotzooi er dan doorheen komt. zowieso veel minder -
Opsluiten in onze gevangenissen en op onze kosten onderhouden.
Taakstraffen geven of terugsturen en dat ze teruggekomen weer terugsturen enz. enz. -
PUIN RUIMEN, kijk eens naar al deze dwazen op deze pagina !
Als ze gaan werken, zoals ieder ander gaat het al een stuk beter !
Nee, elkaar afzeiken, daar zijn ze goed in !
Elke crimineel weet het beter en komt pas bij NU/NL kijken tegen 12 uur als ze wakker zijn !
In de grote steden is de rust alleen in de ochtend te vinden !
Waar praten wij over, de winkelier kan zijn deuren open houden alleen in de ochtend als de criminelen nog slapen en in de middag bewaakt sluiten !, DAS DEN HAAG !
Daarbij verwacht ik van @ 100dagen geen tegenspraak -
Het is zo jammer dat sommige mensen willen of kunnen inzien dat je een draagvlak voor de opvang van echte vluchtelingen in stand houdt, indien je de uitwassen ervan aanpakt!
-
Excuus... sommige mensen NIET willen of kunnen....
-
@ 100dagen # 318 # 319
Te diep in het glaasje gekeken, lees duidelijk, als het nog kan #317 -
Lekker is dat, gewoon laten rondzwerven. Dan moet de burger het recht maar in eigen hand nemen.
Zul je zien dat er dan opeens celruimte vrij is en rechters tijd vrij maken ... om de zorgzame burger te straffen. -
@huubke
In een democratie krijgt de samenleving de regering die men kiest.
Althans zo zou het moeten zijn.
In Nederland krijgt men de regering die men niet gekozen heeft!
Men noemt dat coalitie.
Maar ja, of je nu door de hond of door de kat....
Deze topic is weer niet iets waar de regering denkt punten te scoren. Dus ook nu zul je ze niet horen! Hebben het veel te druk met het aantasten van de vrije meningsuiting! -
Ik stop hiermee, er zitten te veel gekken op deze pagina, daar hoor ik niet BIJ ! ! !
-
32412 maart 2008 00:24 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Legale criminelen zijn de "europeanen" uit roemenie
-
@ We moeten er mee leren leven.met al dat tuig.
-
die groep van 200 illegale ciminelen?...dat klopt wel....maar dat zijn de GEREGISTREERDE illegalen..
wat nog onder water zit, weten we niet.....zullen we voor het gemak de rondtrekkende Roma zigeuners ook nog even noemen? die reizen gewoon door het land...
en dan wordt die mauie stad achter de duinuh ook nog eens geteisterd door andere groeperingen...al dan niet met verblijfsvergunning of nederlands paspoort...
den haag was vroeger een fijne stad om in te wonen...maar dat is allang niet meer zo.. -
wat me ook nog opvalt..
de autochtone Haagse jeugd die crimineel is, gaat steeds meer de praktijken van de import criminelen kopieeren.....
dat wat vroeger abnormaal was in het criminele circuit, is nu heel normaal....en die gasten worden steeds jonger...
houden er zelfs een eigen 'straattaal' op na... -
Als ze toch niet te identificeren zijn dan kan je er rustig op los hakken, want die mensen bestaan toch niet.
-
Clazina
Wat bedoel je met #206 -
@godje,
Nee ik ga niet naar Roemenie of een ander Oostblokland. Daar plukken ze levende ganzen voor hun dons en stelen ze zelfs de veters nog uit je schoenen. En wat is er mis met de deportatie van illegale criminelen? En over jouw opmerking over het uiterlijk van het Efteling volk: Jij hebt zeker een buitenlandse vriend of vriendin? Ik gok op een Marokkaans schandknaapje, maar dat terzijde. Dat verklaart wel jouw reactie. -
Clazina,
wat bereik je ermee om er maar op los te gaan hakken?
Heeft het zin om op hetzelfde niveau te gaan zitten als de landen van herkomst?
Nee, Nederland is altijd een gastvrij land geweest en ik vind dat we die traditie in ere moeten houden. Maar dat wil niet zeggen dat we niet harder moeten optreden om ons land te houden zoals het is..
Alleen, wat zou nou de beste oplossing zijn? Dat is een moeilijk vraagstuk.
Ergens boven werd er geopperd om al die gasten bij elkaar te zetten, net zolang tot ze uit verveling hun identiteit prijsgeven. Op zich vind ik dat een goeie optie.
Een soort Robbeneiland in de Noordzee maken... -
@Habiba
Het is gewoon een geintje, meer niet.
Niet alles wat je leest moet je geloven. -
Goed zo Clazina :-)
-
@Carenza
Met dat erop los hakken bedoel ik theoretisch.
Maar kijk eens wat ze in Den Haag uitvreten, en daar wordt nieta aan gedaan.
Daarom zei ik erop los hakken, want ze bestaan toch niet, ja daar zorgt de overheid allemaal voor, met al die toestanden. -
@Habiba
Ik wil je niet kwetsen, maar ik wil ook mijn mening naar voren brengen. -
Clazina,
dat is je goed recht....je eigen mening naar voren brengen.. -
Strafkampen bouwen en ze drillen!
-
De veluwe-bay een idee anno 2008?
Wegstoppen aldaar en ze met "lichte" dwang laten vertellen wie ze zijn en waar ze vandaan komen. -
Ausradieren damit....... schweinhunden!!!
-
ausradieren damit schweinhunden???
we zitten in holland hoor, wel bij de les blijven -
Ja, strafkampen, daar weten wij alles van. Concentratiekampen voor joden, zigeuners en andere allochtone volken die geen arische kop hebben. Dat kan toch niet meer, wij zijn beschaafde mensen. Of niet? Onze wetgeving heeft een lek en dat maakt Nederland aantrekkelijk voor verschillende soorten van ongedierte. Maar zeg maar liever niet dat dat het resultaat van generale pardon is want zonder identiteit krijg je geen pardon. Een kammetje voor iedereen? Wat hier zeker verboden moet worden - het woord allochtoon in een slechte bedoeling te gebruiken.
-
@ Astrid Essed #282
Als ik het verhaal goed begrijp, gaat het hier toch echt om een ander slag mensen dan de mensen waarover jij praat. Dit zijn blijkbaar mensen die, op welke manier dan ook, in ons land zijn opgedoken en vervolgens hun eigen regels opstellen.
Zij geven bewust hun identiteit niet prijs zodat helemaal niet te bepalen is of ze uit een land komen waar anarchie heerst, of waar ze worden afgemaakt als ze worden teruggestuurd. Je kunt mensen nergens naartoe sturen als je op geen enkele wijze kunt achterhalen waar ze vandaan komen.
Je kunt deze mensen ook moeilijk een legale status geven, want dan beloon je dit soort gedrag. Je kunt eigenlijk helemaal niets met deze mensen. Helaas denkt de rechterlijke macht er ook zo over want ze worden machteloos weer op straat gezet. Op dat punt ben ik het met je eens, maar dat is uiteindelijk een gevolg van de keuze die zij zelf hebben gemaakt (door hun identiteit niet prijs te geven).
Ik moet bekennen dat ik tussen de reacties een hoop geschreeuw en weinig constructiefs zie, maar het is dan ook uitermate ergerlijk dat je een rechtssysteem als het onze op deze manier blijkt te kunnen frustreren.
Ik vraag me af of je voor mensen die zich deze status aparte aanmeten ook een apart stuk wetgeving zou kunnen creëren. Op het moment dat ze worden opgepakt worden ze geregistreerd met foto's en vingerafdrukken (dat gebeurt hopelijk al wel!) en in een apart bestand geplaatst. Op dit moment is blijkbaar de maximum straf 6 maanden. Doe er bij elke volgende veroordeling een (aantal) jaar bij. Laat de politie fanatiek jachtmaken op die gasten (zo te horen hebben ze daar wel zin in) en in no time zitten ze meer in de gevangenis dan erbuiten. Je geeft ze dan weliswaar alsnog kost en inwoning, maar ze vallen de samenleving in ieder geval niet meer lastig. -
Stop alle criminelen samen met Wilders in een kooi en laat hem dit klusje opknappen. Dat kan hij toch zo goed?
-
"Illegale criminelen teisteren Den Haag"
legale crminelen teisteren het hele land. -
Van de week documentaire gezien over gevangenissen in Amerika.
Bij vrijlaten weet de bewaarder al dat ze 50+% van die gevangenen binnenkort weer welkom mogen heten.
Ook zijn er gevangen die aangeven dat ze liever in de gevangenis blijven maar deze worden dan toch de straat opgestuurd.
Er zijn veel mensen die de liever vast zitten zodat zij zich niet druk hoeven te over hun boterham, huur en onderdak.
Deze week was er nog een man uit NL in het nieuws die bij een politiebureau stampij maakt omdat hij opgenomen wilde worden in een TBS kliniek.
Ik vind dat hier kampen voor moeten komen. Deze mensen hebben geen toekomst en kiezen voor dit leven. Dit kan betaald worden van hun bijstands uitkering.
En de overheid moet kappen met het privatiseren van gevangenissen etcetera. Die instellingen kosten zo een vermogen. Vergroot het aantal ambtenaren maar.
Ook dat de politiebonden klagen over het salaris. Dit heeft DenHaag vooral ook te danken aan de abnormale salarissen die zij zichzelf toekennen. Over de salarissen en onkostenvergoedingen van die europarlementariers zullen we het helemaal maar niet hebben. Stelletje asso's.
De burgemeester van Gorinchem heeft pas nog een studie reis naar dubai gemaakt. onder de noemer Ruimtelijke Ordering en Volkshuisvesting.
Alleen van de SP heb ik gezien dat ze het hier niet mee eens zijn. -
Grens waar blijf je?
-
Is een crimineel niet per definitie illlegaal bezig ?
-
je moet ze er niet uit zetten maar uit SCHOPPEN met harde hand dat VULLIS
-
@haagse Leen
Ik begrijp wat je bedoeld, vind ik ook. -
Leve de EU!
Stijgers in Algemeen
De subtiele veranderingen van de...
Aangaande het fenomeen van de chemtrails is...
1 uur 5 minuten geleden door Billy Hunt
Alweer ongewapende Palestijnen beschoten...
Wederom staken ze eerst velden in de fik...
2 uur 23 minuten geleden door Meirav Fonkelsteen
Nederland is een vies en vuil land
Nederland is een smerig, vuil land, dat...
4 uur 15 minuten geleden door ilsebeenhakker
Vrouw ontslagen wegens te sexy en te grote...
Ze werkte nochtans bij een lingeriebedrijf.
4 uur 23 minuten geleden door joop49
Politie valt drugspanden Rotterdam-Zuid...
De politie heeft dinsdagavond invallen...
11 uur 12 minuten geleden door j0piter
Best gewaardeerd
Shell laat youtube filmpje verwijderen
Shell laat satirisch campagnefilmpje...
1 dag 10 uur geleden door muffcabage
Kritiek rekenkamer op noodfonds ESM
De Algemene Rekenkamer heeft kritiek op de...
2 dagen geleden door turtle63
Politie schiet op ambulance-bedreiger
Een politieagent heeft woensdagavond laat...
3 dagen geleden door Whatever789
Israël wil 20.000 man Commandotroepen...
Ter bescherming van haar belangen in de...
6 dagen geleden door Kania
Hackers Anonymous leggen website NAVO plat
De bekende hackersgroep Anonymous zegt de...
6 dagen geleden door g.zeur



