Door deze vicieuze cirkel van haat en jihad staat de Islam haaks op geluk, welvaart, vrijheid, gelijkheid en kennis. De Islam heeft namelijk een antwoord noch op moderne ontwikkelingen, noch op de uitwassen van het fundamentalisme.
Sorteer op:
-
Islam betekent vrede, dat geloof is wel integer, maar sommige groeperingen, weten het
moeilijk uit te dragen. -
dat weet ik nog zo net niet, mensen die niet geloven in de islam worden door moslims toch wel als inferieur beschouwd
-
Volgens mij hebben we de Islamdiscussie nu wel genoeg gevoerd hier. Next.
-
@ Cõna oke, we zullen er niet meer over beginnen.
-
@Clazina: Vandaag nog uitgelegd op het nieuws als "mensen die De Koran op extremistische wijze interpreteren" (als ik ze goed citeer).
En het klopt naar mijn idee. Geloven kun je op vele wijzen interpreteren. Heel extreem en letterlijk, maar ook milder en/of gematigd. In elk geloof heb je een deel van de gelovigen die het op de eerste manier doen, ook bij de Christenen. Ik snap dus niet waar iedereen zo'n ophef over maakt. Nouja, eigenlijk wel want ik ken het begrip "de kleine groep die het voor de rest verziekt". -
@ Cõna de islamdiscussie zal nooit verdwijnen op nujij, en is zeker nog niet genoeg gevoerd gezien de grote aantallen posts als het ove wilders of de islam gaat. Dat je er een beetje genoeg van krijgt kan ik me wel iets bij voorstellen. maar ufo´s moslims conspiricy´s hoaxes ze zullen altijd blijven verschijnen hier... wel geruststellend een dergelijke constante
-
Mja, ik vindt het toch niet zo geruststellend aangezien de verhalen steeds vreemder worden. En geef toe: Er worden per dag wel érg veel topics over onderwerpen als "de moslims", "het kabinet" e.d. geopend.
-
beschouw het als een discours, kom samen tot nieuwe standpunten Cona (ik weet t golfje niet te vinden). piebster, zo voel ik dat ook. moslims beschouwen in hun dogma niet moslims als minder. We zullen er liefdevol mee om moeten gaan. Laat ze maar denken dat ze de zaken helderder zien. Ik zie het niet helder op hun manier. criteria om een goed mens te worden verwerf ik op een eclectische manier. moslims en de koran leren mij ook dingen. Boedisten en weet ik wie leren mij dingen. Jullie leren mij dingen. Uit 1 boek je lesje leren en dan met zijn allen kijken naar elkaar wie zich er het meest aan houdt. beetje jammer. geluk en gezondheid komt door co-excisteren met iedereen.
-
Het woord islam is net een magneet, je zet het in je topic titel, en je wacht 5 sec.
Dan komen er allerlei mensen langs die een bloed hekel hebben aan de islam, maar toch reageren ze massaal op islam topics.
hmmm, niet zo logisch he.
Als ik iets haat, of iets boeit me niet, dan ontwijk ik het, zoals "achterklap", ik haat dat dus ik reageer daar ook niet, lijkt me wel logisch. -
Ach Labratje, kennelijk zijn er altijd mensen die niks beters te doen hebben. Ik ben het niet met je eens dat ie nog niet genoeg gevoerd is. Er komen namelijk geen nieuwe elementen meer in de discussie. Iedereen herhaalt zijn / haar standpunt en daar blijft het bij. Dat neemt overigens niet weg dat ik het uitermate vermakelijk vind, maar ik kom er dan ook voor uit dat ik het als tijdverdrijf zie en niet om wezenlijk iets bij te kunnen dragen. Er zijn er die wel die illusie hebben.
-
@Deweb #7
Ja, de verhalen worden steeds vreemder, maar je moet ook niet alles geloven wat er geschreven staat. Of het nu een gerenomeerd dagblad is of een dubieuze site. -
door Coña 13 minuten geleden
Volgens mij hebben we de Islamdiscussie nu wel genoeg gevoerd hier. Next.
________________________________________________________________________
Ella Vogelverschrikker zal het niet met je eens zijn. -
@Deweb "idd de kleine groep die het voor een ander verziekt" maar die kleine groep is in de samenleving zo aanwezig.
Die groep moet je met kop en staart uitroeien, dan hebben de moslim allochtonen, en de autochtonen ook weer eens een keer rust. -
@ev #12
Ik zei ook hier. Je denkt toch niet dat hier enige zinvolle bijdrage is geleverd waar Ella iets mee zou kunnen? -
Geloof, of het nu christelijk of islamities is, beperkt de ontwikkeling van de mensheid.
Het veroorzaakt haat, oorlog, machtsspel, hebzucht, misbruik etc etc.
Er is door de eeuwen heen weinig of niets goeds uitgekomen. -
Citaat: "Nu nog verkopen mannen in Afghanistan hun dochters en nichtjes voor een huwelijk. Dat is een groot onrecht en in feite verplichte prostitutie. Het is in strijd met de rechten van de mens, daar moeten we ons tegen verzetten".
Dit soort gedrag heeft zeker niks te maken met het feit dat daar een "war on terror" heeft gewoed en mensen in complete armoede leven en niks hebben. Voor deze oorlog wats het de oorlog met de Russen. Nee, het heeft gewoon met de islam te maken.
Wat een idioot zeg die dit geschreven heeft. Blijkbaar kan iemand niet verder kijken dan iemands religie. En dan weet ie niet eens of het wel echt moslims. Zoals in NL veel mensen zijn gedoopt en zich geen Cristen meer voelen kan dat ook het geval zijn bij "moslims". -
Panrus,
Haat en hebzucht komt in de beste families voor. -
@panrus #15 ... je maait het gras onder mijn voeten vandaan.
Geluk, zijn Christenen gelukkig ? ... met de Hel onder hun voeten ? In mijn ogen niet.
Welvaart, welvaart heeft niets met enig geloof te maken. Wel Islamitische olie ! ... dus ...
Vrijheid, theonomie beperkt de vrijheid http://www.nujij.nl/sgp-wil-theonomie-dat-is-st...
Gelijkheid, dat willen ze niet http://www.nujij.nl/staat-moet-optreden-tegen-d...
Kennis, is creationisme kennis ? http://www.nujij.nl/de-vergiftiging-van-databas...
Christenen zijn minstens even erg. Tenminste, dat enge clubje, wat ik op mijn links aanhaal; de 'goeie' daargelaten. -
Voor degene die interesse heeft,
Dit is een link naar een oud boek wat "the book of knowledge" wordt genoemd. Het gaat over het nut van kennis op doen en hoe belangrijk de vroegere moslims het opdoen van kennis vonden.
http://75.126.222.101/data/en/ih_books/signal/e... -
Islam betekent vrede?
Waar dan?
enne oja Sinterklaas bestaat -
cona, Heb hier toch wel wezenlijke discussies gezien waar niet geschreeuwd werd of alleen maar ongenuanceerd werd gereageerd. Het is zeker niet vaak dat het gebeurd maar ben zelf blij dat het in ieder geval soms gebeurd. Daarbuiten zijn natuurlijk de uitersten die de meeste discussies hier beheersen. Dus ongenuanceerde uitspraken, rare en nogal domme vergelijkingen etc.
-
Welvaart, gelijkheid, welvaart en kennis worden onderdrukt door de macht.
Niet door de islam -
Zeer zeldzaam Labratje, de goede discussies.
-
Ik heb geen haat op de islam, maar het hoeft van mij toch ook niet overheersend te worden, ik wil nog wel het idee hebben dat ik in mijn oude Nederland woon, dus het moet niet te gek worden.
Dus Nederland moet Nederland blijven en niet op dubai gaan lijken, want dan voel ik me hier niet meer thuis. -
> Islam betekent vrede,
Onzin.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Islam
Het Arabische woord islam betekent letterlijk overgave (aan God) of onderwerping
en wijst op het fundamentele, religieuze principe dat een aanhanger van de islam
(moslim) zich overgeeft aan Gods wil en wetten. -
Niet alle moslims zijn terroristen,…. maar alle terroristen zijn wel moslim.
Zijn er twee koran’s??? -
> The word Islam means "submission", or the total surrender of oneself to God
http://en.wikipedia.org/wiki/Islam -
> Niet alle moslims zijn terroristen,…. maar alle terroristen zijn wel moslim.
>
> Zijn er twee koran’s???
Er zijn moslims die de Koran nog niet gelezen hebben en er zijn terroristen. -
Moslims zijn niet per definitie terroristen! Net zoals je bij de christenen christenhonden en bij de joden kutjoden hebt. Terrorisme komt voort uit onwetendheid en armoede!
-
Hoe zit het dan met de uitwassen van het christendom? Hebben die wel antwoorden?
Kreeg Abram ook geen epileptische of schizofrene visioenen om naar Palestina te gaan en het te veroveren op de inheemse bevolking? -
Verwijderd door redactie - youtube is echt een hele betrouwbare bron...
-
Rond het jaar 1400 is er in Islam iets raars gebeurd waarbij religieuze doctrine de geweldige wetenschappelijke vorderingen die Islamitische geleerden tot dan toe hadden gemaakt begon te overheersen. Wat, dat weet ik niet, maar de hele wagen van de maatschappelijke en cognitieve vooruitgang kwam op dat moment piepend en krakend tot stilstand. Een eeuw later begon in Europa gelukkig de renaissance, en vanaf toen namen de landen daar de toorts over, om die niet meer uit handen te geven...
... tot vandaag de dag, want volgens mij gebeurt in de VS op het moment ongeveer hetzelfde als rond 1400 in het Kalifaat: ultraconservatieve Christenen krijgen meer en meer macht, en beginnen her en der stukken wetenschap (op het moment evolutietheorie, maar het gaat verder dan dat alleen) uit scholen weg te drukken. In Europa proberen ze hetzelfde, alleen zal het hier meer moeite kosten.
Maar dat is waar het om gaat. Voor wat betreft verlichting hebben moslims alleen maar te winnen. Wij, daarentegen, hebben alles te verliezen als we niet kritisch blijven- ook tegenover de achterlijke premisses waarmee veel moslims vergiftigd zijn, maar vel sterker nog tegen de conservatieve Christenen die onze reeds verlichte maatschappij proberen te vergiftigen met exact diezelfde achterlijke premisses. -
3322 december 2007 00:24 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Mee eens Ik al-een. Nu we de Russen niet meer hebben voor een koude oorlog was er iets anders nodig.
Maar goed, Poetin doet zijn best dus het kan zomaar weer veranderen.... -
usa sucks, maar dat is volgens mij niet de topic hier?
-
3622 december 2007 00:31 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
elite? stelletje mongolen bedoel je, ikaleen.
-
goed, ik keek meer naar de stelling
-
3922 december 2007 00:42 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
zijn we het in ieder geval eens ;)
-
4122 december 2007 00:47 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
4222 december 2007 00:49 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
> Rond het jaar 1400 is er in Islam iets raars gebeurd waarbij religieuze doctrine de
> geweldige wetenschappelijke vorderingen die Islamitische geleerden tot dan toe
> hadden gemaakt begon te overheersen.
De moslims veroverden kennis ipv zelf te onderzoeken.
Na 1400 ging het veroveren wat langzamer. -
ik vind het echt heel jammer dat mensen een oordeel hebben over iets dat ze niet zelf hebben gelezen(de koran) .wij mensen gaan altijd maar af op wat we lezen in kranten en horen op tv. gingen we maar meer met elkaar in discusie dan hadden we vast niet zoveel haat tegen over elkaar uiteindelijk zijn we allemaal mensen alleen daarom al zouden we elkaar al moeten respecteren.
-
@TheENdIsNEar
Volgens mij ben je niet echt op de hoogte van alle wetenschappelijke vooruitgang die de moslims geboekt hebben. Sommige zaken hebben ze zelf ontdekt en andere is voortgekomen uit andere bronnen. Maar dat maakt niets uit. Die bronnen hebben ze onderzocht en verbeterd en daar eigen ontdekkingen mee gedaan. Maar dat is altijd het geval. Ook in het geval van de "Westerse" ontdekkingen. Die zijn ook voortgekomen uit voorgaande bronnen. Ook die van moslims.
Terroristen zijn niet altijd moslims. Neem de IRA en ETA als voorbeeld. En als we de letterlijke definitie van de van Dale aanhouden, dan zul je verbaasd zijn over het aantal landen wat onder die definitie valt. -
Het is heel jammer dat mensen geen onderscheid maken tussen cultuur en religie.
Men kan de maatschapplijke problematiek niet zomaar afschuiven op een religie,
Het voorbeeld van vele werkeloze moslims is niet zo gek want het zit in vnl bij Marrokanen welke ongeletterd naar Nederland komen, maar toevallig zijn ze moslims dus alle moslims hebben moeite om een baan te vinden.
Vrouwenbesnijdenissen zijn een onderdeel van de Somalische cultuur, de Islam verbiedt dit trouwens, maar daar hoor je Ayaan Hirsi Ali niet over, door feiten simpelweg te verdraaien (hetzelfde als liegen) had zij simpelweg een stok gevonden om weer een kleine hetze te veroorzaken.
Elke etnische groepering heeft zo zijn kruisjes kijk eerst daarnaar ! -
@vasillli, helemaal mee eens, allen welke conclusie wil je trekken? Als je merkt en ziet dat maatschappelijke problematiek nauw verbonden is met religie, en dat is het, net zoals het WAS met het christendom in de westerse wereld, mag je dan geen kritiek hebben? en is die kritiek dan ook niet terecht?
Stijgers in Algemeen
Vreemde, keigave stenen (7): Nutteloze deur.
Heel bijzonder deze deur in een berg.
1 uur 2 minuten geleden door tinekef6
overheden breken democratieën in rap tempo...
In montreal wordt het de mensen moeilijk...
1 uur 5 minuten geleden door willemfriesland
Nederland is een vies en vuil land
Nederland is een smerig, vuil land, dat...
3 uur 29 minuten geleden door ilsebeenhakker
Topfavoriet Zweden wint Eurovisie...
Topfavoriet Zweden heeft zaterdagavond het...
10 uur 38 minuten geleden door Nieuwsview
De oude man op de trein
"Aikido," zei mijn leraar keer op keer, "is...
12 uur 28 minuten geleden door Billy Hunt
Best gewaardeerd
Nederland blijft koploper afluisteren...
In Nederland worden elk jaar ruim 22...
4 dagen geleden door Pugovka
Amerikaanse soldaten van Irak/Afghanistan...
Het word serieus, er vind een ware...
3 dagen geleden door hotwing
Man wil drenkeling redden en verdrinkt zelf
Een man die in Rotterdam een kind uit het...
2 dagen geleden door 101st airborne
Kritiek rekenkamer op noodfonds ESM
De Algemene Rekenkamer heeft kritiek op de...
2 dagen geleden door turtle63
Hoe democratisch is D66 eigenlijk nog?
‘Hij heeft een stemming gekregen, daar moet...
4 dagen geleden door Moskowfiets


