Israël wil stoppen met het aanvallen van Palestijnse strijders in de Gazastrook, als de militante bewegingen de wapens ook laten zwijgen. Dat heeft de Israëlische minister van Defensie Ehud Barak zondag gezegd in een interview met de staatsradio in zijn land.
Sorteer op:
-
Dat hebben ze al zo vaak gezegd. En als de Palestijnen inderdaad zouden stoppen met raketten dan vindt Israel na enige tijd wel weer een reden om aan te vallen.
Bijvoorbeeld als de Palestijnen zich verdedigen tegen de aanvallen van de Israelische settlers. -
Een staakt-het-vuren, en dan? Blijven leven onder de angst van de volgende terroristische aans;ag gepleegd door de arabieren?Nee, Israel zou Gaza moeten binnenvallen, en niet opgeven voordat het fascistische Hamas zich onvoorwaardelijk heeft overgegeven.
-
@2
Niks Gaza binnenvallen. -
Hoe vaak hebben we dit al gehoord, de afgelopen 50 jaar of zo?
Ze zetten het zelfs op papier, handtekening eronder en zo snel de kriebel staat , zo snel breken ze zelf weer met alle verdragen en pleppen weer wat huizen neer enz enz enz ..
eerst zien voor heeeeeeeeeeeeeeel lange tijd, dan pas geloven.
@
Dat doen ze al 50 jaar ! Met alle slachtoffers en gevolgen vandien. -
Verwijderd door redactie
-
Het verschil met Hamas is dat, ALS we een staakt het vuren afroepen, WIJ ons daar ook aan houden.
-
Verwijderd door redactie
-
@7 door HansR
Als de arabieren, de extremisten dan, in Gaza zich alleen maar bezig hadden gehouden met het opbouwen van hun land en Iran en Syrië ze geld in plaats van raketten hadden gegeven was Gaza nu een bloeiende staat geweest.
Maar nee hoor, de primitieve leiding van Hamas vinden het veel belangrijker om hun "militaire" macht te behouden en met geweertjes laten zien dat zij de baas zijn.
Het valt niet mee om van "dappere strijder" om te turnen naar opbouwer van je land.
De kans hebben ze gehad voor Cast Lead. -
@7 is het geen bloeiende stad dan? Ik heb foto's gezien die toch wel een heel ander beeld geven http://www.watjemoetwetenoverisrael.nl/gaza-ech...
-
sorry moet staat zijn
-
"De radicale Hamasbeweging, die de Gazastrook controleert, kondigde zaterdag een wapenstilstand aan maar die sorteerde geen enkel effect. Militanten vuurden een reeks raketten af richting Israël."
>En zo'n ongecontroleerd zooitje is het nu dus in Gaza. En de bevolking heeft het nakijken..... -
Beide landen onder internationale curatele stellen,daarna de rechten van beide landen vaststellen waaraan beide zich onvoorwaardelijk moeten houden .
Wedden dat Israël dan enorm begint te piepen. -
Hamas wil geen vrede
-
@9
En dat rechtvaardigt de wandaden van Israël ? Vreemd argument. -
Tijdens dat offensief (van 2008) kwamen circa 1400 Palestijnen om en dertien Israëliërs.
1400 tegen 13!!! Als het conflict zo door blijft gaan dan lost het vanzelf wel op. Dan zijn er geen Palestijnen meer. Genocide noem je dat? Of zelfvernietiging?
Laten beide partijen nou eens verstandig worden en gaan praten en zorgen dat hun kinderen eindelijk in vrede kunnen opgroeien. Ik blijf hoop houden -
@14 - nee. Maar rechtvaardigt het de wandaden van Hamas wel dan?
-
@16 Nee en @14 nee
-
En jij gelooft dat? Ik niet! Israel zal constant blijven provoceren afspraken niet nakomen en de palestijnen proberen uit de tent te lokken. Het is een schurkenstaat dat Israel. Ik vermijd alles in mijn koopgedrag wat uit Israel komt.
Wacht maar af wanneer ze weer iets doen om de zaak weer onder spanning te zetten. Gaan bouwen bijvoorbeeld in de nederzettingen. -
Stel je voor dat de Batavieren uit alle windstreken terugkomen naar Nederland en dan alles met hun dikke zakken geld opkopen en vervolgens zeggen dit is ons land en weg hier bewoners gaan jullie maar naar Limburg daar mogen jullie noig wonen. En de hele wereld onder leiding van de VS keurt dat goed....
Dat is exact wat er met de Palestijnen is gebeurd. -
nou nou amfat, die schurkenstaat valt wel mee hoor. Maar dat wil ook niet zeggen dat alles koek en ei is wat Israël doet.
Maar wil je het echt onpartijdig bekijken moet je ook geen palestijnse, hamas-steunende dadels gaan eten.
Of gaat je onpartijdigheid niet zo ver? -
De VN verdeelden het mandaatgebied Palestina in een arabisch deel
(Jordanie) en een joods deel (Israel).
Het arabische gedeelte werd direkt uitgedeeld aan de arabieren, en dat
werd "Palestine Transjordan",wat later veranderd werd in "Jordanie".
Het overgebleven deel van Palestina werd nog een keer verdeeld in een
arabisch deel en een joods deel, waarbij uiteindelijk de joden
ongeveer een vijftigste van het mandaatgebied Palestina zouden
krijgen.
De joden accepteerden dit aanbod, de palestijnen niet. Zodra de
engelsen hun hielen hadden gelicht in Palestina vielen Syrie, Libanon,
Irak, Jordanie, en Egypte de joden, voor een groot gedeelte
overlevenden van de holocaust, aan om af te maken wat de nazi's
begonnen waren.
De palestijnen wilden geen eigen staat, ze wilden de totale
vernietinging van de joden.
In 2000 werden de palestijnen wederom een eigen staat op een
presenteerblaadje aangeboden: Heel Gaza, de hele westbank, en Oost
Jeruzalem, inclusief de heiligste plaats voor de joden, de tempelberg.
Wederom wezen de arabieren het aanbod af, en begonnen ze een oorlog
tegen Israel, de intifadah.
Het enigste waar ze in geinteresseerd waren en zijn is de vernietiging
van Israel en het uitmoorden van de joden, zoals beschreven staat in
de koran, en de handvasten van de PLO, Hamas, en Hezbollah. -
@ 21 Gijsbert144: complimenten voor de uitleg! Eindelijk iemand die het snapt! Dikke ++++
-
@all: iedereen die hier een onbeargumenteerde mening neerkalkt en puur afgaat op wat er wordt verteld in het (eenzijdige) nieuws, bekijk het ook eens van een andere kant en vorm DAN je mening:
http://freedocumentaries.org/int.php?filmID=173
http://freedocumentaries.org/int.php?filmID=303
http://freedocumentaries.org/int.php?filmID=101
3 docu's kosten je ongeveer 2.5 uur van je tijd en levert je inzichten op die je nog veel langer kunt gebruiken! -
@21 Het was gewoon de bedoeling dat de joden naast de palestijnen gingen wonen ipv alles zich zelf toeeigenen...en onderdrukken en mishandelen en verkrachten en dode slachtoffers jarenlang niet terug geven aan familie leden.etc...Wie was er schuldig aan de holocaust dat waren toch niet de palestijnen ...maar ze moeten er wel voor boeten...
-
@22: @21 vertelt slecht deels zoals het is gelopen! Wat hij vertelt is slechts het topje van de ijsberg. Bekijk de documentaires die ik zojuist heb gelinked en kijk dan hoe het in elkaar steekt. Want het is veel complexer.
Dat de omringende landen binnenvielen is niet correct, de 6-daagse oorlog in de Sinai woestijn was een preventieve aanval van ISRAEL op Egypte! Waarbij de volledige luchtmacht van Egypte werd vernietigd.
Dat aanbod in 2000 is correct, maar je vergeet de kleine details in dat aanbod! Het was zo opgezet dat jij en ik dat als Palestijn OOK niet zouden accepteren.
Feit dat Israel de Palenstijnse arabieren 'Arabische terroristen' noemt is iets wat Israel goed heeft overgenomen na 9/11 om steun te krijgen van de VS. En dat lukt tot op heden goed, want de VS kan fijn wapens blijven leveren aan Israel.
De punten die je aandraagt zijn wat de westerse media in het nieuws naar voren brengen...de propaganda machine van Israel heeft zn werk weer goed gedaan.
ps. kijk EERST de documentaires, en reageer dan weer geinformeerd. -
De staat Israel is volkomen gelegitmeerd door de Algemene Vergadering
van de Verenigde Naties. Wat momenteel in de westerse pers wordt
omschreven als 'bezette gebieden' zijn de door Israel ingestelde
veiligheidszones (zoals de Golan vlakte) nadat Arabische landen een
aanval op Israel hadden gelanceerd in 1967. In 1973 probeerden de
arabieren het nog een keer, weer mislukt.
De 'bezette' gebieden worden teruggegeven zodra de arabische landen
vrede aan Israel garanderen maar in de westerse pro-islam pers worden
resolutie's die hiertoe oproepen uitsluitend eenzijdig uitgelegd
(Israel moet zich terugtrekken) terwijl de resoluties altijd spreken
over terugtrekking EN veiligheidsgaranties voor de staat Israel (die
er dus nooit komen vanuit de arabische wereld, sterker nog Iran roept
openlijk op tot de vernietiging van de staat Israel). -
Zoals al eerder gememoreerd: soms doet Hamas in het Engels wel eens
gematigde uitspraken. Zo kunnen goedgelovigen in het Westen misleid
worden en antisemieten van argumenten worden voorzien.
Mensen als Dries van Agt (oud minister-president) en Anja Meulenbelt
(lid van de Eerste Kamer voor de SP) praten dat dan gretig na. Hun
boodschap luidt dan ook: de radicaal-islamitische terreurbeweging
Hamas is eigenlijk een heel redelijke club met heel redelijke mensen.
Omdat Israel er maar niet mee wil praten, komt er maar geen einde aan
het conflict tussen Israel en de Palestijnen. Volgens Van Agt en
Meulenbelt ligt de gehele schuld van dit conflict daardoor bij Israel.
Wie de uitingen van Hamas in het Arabisch volgt weet echter dat Hamas
helemaal niet een redelijke club is met hele redelijke mensen. Het
haatzaaien tegen Joden door Hamas in het Arabisch is namelijk
eindeloos, zoals op hun eigen televisiezender.
Hieronder volgt weer een uitzending die dat overduidelijk bevestigt.
Het is een gebed, uitgezonden op Hamas TV in Gaza op 3 december 2011.
Bijzonder er aan is dat nu niet alleen de Joden maar ook de christenen
moeten worden uitgeroeid, omdat het bondgenoten van de Joden zijn.
Hieronder volgt de letterlijke vertaling van het gebed:
"Allah, oh onze Heer, overwin Uw vijanden, de vijanden van onze
religie [Islam], waar dan ook.
Allah, tref de Joden en hun sympathisanten, de CHRISTENEN en hun
aanhangers, de communisten en hun volgelingen.
Allah, tel ze en doodt ze tot de laatste persoon, laat er geen een
over."
Hamas is doordrenkt van haat en racisme. Dat staat centraal in de
ideologie van Hamas, zoals ook blijkt uit hun handvest. Het gaat hen
spijtig genoeg maar om één ding: oorlog en terreur tot de staat Israel
vernietigd is en alle Joden zijn gedood.
Winston Churchill zei: "Appeasement [tevreden proberen te stellen] is
als het voederen van een krokodil, in de hoop dat hij jou als laatste
opeet."
Maar uiteindelijk wil een krokodil wel iedereen opeten. -
@ Peter1980, niet alleen de VS levert wapens aan Israël. Frankrijk doet dat ook bijvoorbeeld. Maar waar altijd overheen gekeken wordt is dat we deze wapens niet krijgen.
Daar moeten we gewoon voor betalen (en grof ook).
@realfreedom: Nee, de palestijnen waren niet verantwoordelijk voor de hollocaust. Waren de joden daar wel verantwoordelijk voor dan? -
@25: dank je voor jouw visie op de oorlog van '67, erg apart en totaal incorrect natuurlijk!!!
-
Verwijderd door redactie
-
@25
"Dat de omringende landen binnenvielen is niet correct, de 6-daagse oorlog in de Sinai woestijn was een preventieve aanval van ISRAEL op Egypte!"
>Idd een preventieve aanval, nadat Nasser al wekenlang troepen samentrok bij de grens en hij ( en Syrie en jordanie) zinspeelde op de vernietiging van Israel.
In diezelfde 6 daagse oorlog werd o.a. de westbank in de strijd met Jordanie veroverd op dat land. Strikt genomen betreft het oorlogsbuit van de winnaar van die oorlog, en de verliezer heeft er afstand van gedaan. Aangezien de westbank zelf nooit een "eigen Palestijnse staat"is geweest (het was met O Jeruzalem geannexeerd door Jordanie in 1948) kan je feitelijk ook niet spreken van "bezet gebied" in de context zoals Duitsland in 1940 de soevereine staat NL bezette. -
@28 Nee dat zeg ik niet maar het westen wel en wij beslissen voor de palestijnen dat ze het land maar moeten delen met de joden omdat het westen de joden zo hebben behandeld
-
@31
Israel had in 1967 de westbank en Gaza -net als de Golan- moeten annexeren. Dan was er nu hooguit sprake van een wens van de arabische meerderheid daar tot onafhankelijkheid. -
@32 We hebben inderdaad, min of meer, een gedeelte land hier "gekregen". De reden voor het uitroepen van een soevereine staat was heel simpel: we wilden een plek waar wij - als volk - veilig konden zijn. Een gebied wat we konden verdedigen.
Gezien het verleden is daar wel iets voor te zeggen.
Maar vanaf 1948 tot nu hebben we alleen nog maar te maken gehad met lieden om ons heen die roepen dat we vernietigd moeten worden.
En daar gaan wij niet meer op wachten.
Neemt niet weg dat sommige acties de grens van het toelaatbare benaderen of overschrijden. Dat weten we zelf ook wel. -
Ik heb het gevoel dat de Joden bedoelen. Als de Palestijnen de laatste stukken bruikbaar land aan de Joden overdragen . Zich achter hekken
laten opsluiten. Toe te staan dat regelmatig vrouwen en kinderen worden
gedood. Zij zo goed zullen zijn niet meer met tanks /F16 / geveschtshelicopters en zwaar materiaal binnen te vallen.Als deze joden
willen inzien dat zij op het land van deze mensen leven. dan is het best haalbare voor hen is in een federatie met de Palestijnen op basis van gelijkheid samen te gaan leven. Misschien zijn de Palestijnen daar nu toe bereid. -
een staakt het vuren zodat ze zonder enig verzet de nederzettingen verder kunnen uitbouwen?
-
Voorlopig staat Israël meer open voor een rakettenregen aangevuld door mortiergranaten uit dat zootje ongeregeld vanuit de Gaza burgers, die zich door een "democratisch" gekozen Hamas laten ringeloren, 't Lijkt wel veel op de demonsterende rebellen in Libië, die opeens goed bewapend blijken te zijn! en voor deze " Arabische lentestroming" hebben de diverse machtshebbers wel een duidelijk antwoord op, dat duidelijk iets minder democratisch uitvalt dan Israël toont en in feite zachtmoedig tolereert. Als ze net zo als de rest van de Arabische wereld zou reageren werd Gaza weggeveegd.
-
Zolang israel door de vs in elek resolutie tegen israel veili is door het uitspreken van een veto, zeg ik dat de vn maar een farce is. gelukkig zien we een verschuiving van wereldmachten en het is maar een kwestie van tijd dat israel geen onvoorwaardelijke steun geniet. Wat de paletijnen allemaal mee mogen maken als gevolg van het brute geweld van israel wordt maar mondjes maat hier op tv verteld. vraag het maar aan Joris Luijendijk. Onze eigen Nederlandse journalist die zei dat al het nieuws van israelische persbureau's komt. geen journalist mag Gaza in. Dat is ook precies de reden waarom we niets weten hoe het de Tsjetsenen vergaat. Maar dit kan niet eeuwig duren en de palestijnen zullen op een dag sterk genoeg zijn om terug te eisen wat van hen is.
-
dat komt toch nooit goed.
-
@36 Niks samen.
"We must do everything to insure they ( the Palestinians) never do return. The Palestinians will never come back to their homes. The old will die and the young will forget." - David Ben-Gurion
"We declare openly that the Arabs have no right to settle on even one centimeter of Eretz Israel... Force is all they do or ever will understand." - Rafael Eitan
"It is the duty of Israeli leaders to explain to public opinion, clearly and courageously, a certain number of facts that are forgotten with time. The first of these is that there is no Zionism, colonialization or Jewish State without the eviction of the Arabs and the expropriation of their lands." - Yoram Bar Porath -
@39
Zolang de VN disproportioneel aandacht geeft aan Israël en andere humanitaire rampen voor kennisgeving aanneemt, zeg IK dat de vn een farce is, -
Bs'd
De arabieren worden opgevoed met dolzinnige jodenhaat en hebben maar één agenda: De laatste jood uitmoorden. En zo staat het ook in de hadith, een belangrijke aanvulling op de koran.
De palestijnen willen ook geen eigen staat, want die hadden ze al meerdere keren kunnen krijgen, de laatste keer werd hun in 2000 een eigen staat op een presenteerblaadje aangeboden, maar ze willen geen eigen staat, maar de vernietiging van Israel.
En dat gebeurt natuurlijk niet. -
@43 wat een onzin. In de koran staat juist veel over het jodendom en het Christendom, maar dat terzijde. Verwar aub niet het jodendom met de staat Israel en haar beleid. De Arabieren wordt helemaal niet bijgebracht dat ze joden moeten haten. Arabieren hebben moeite met het bezettingsbeleid van israel
-
Verwijderd door redactie
-
de munitie zal wel op zijn, ze moeten weer herladen natuurlijk.
achterlijke varkens -
@34 jullie hebben dus "een stuk land gekregen" van het westen terwijl het niet eens eigendom was van het westen. De bewoners die er op dat moment woonden moesten zich maar aanpassen aan jullie. Duitsland was de grote boosdoener dus lijkt me rechtvaardiger dat jullie daar een stuk land kregen ipv een bevolkingsgroep onteigenen die niets met die holocaust temaken had..
@43 dit is vice versa joden worden ook opgevoed met het idee dat ze het superieure volk zijn. Hoezo nog een keer iets krijgen wat je al had? -
Bs'd
@44 Zie hier hoe de arabieren joden varkens en apen noemen:
http://www.youtube.com/watch?v=5NvybWC6qic
http://www.youtube.com/watch?v=UQERHieZHcg&feat...
Zie hier hoe ze hun drie-jarige kinderen hersenspoelen met die haatideeën:
http://www.youtube.com/watch?v=ZjbJnZUJTYU&feat... -
Het in onvermijdelijk dat ze om de tafel moeten met elkaar. Hadden ze al 50 jaar geleden moeten doen ipv al dat bloedvergieten. Dat domme korte termijndenken waar ze allebei aan schuldig zijn
-
De domme pro zionistische drogredenen en dogma's vliegen je weer om de oren. Natuurlijk wordt geprobeerd met allerlei interpretaties van de geschiedenis en de werkelijkheid de daden van de zionistische kolonisten goed te praten. zolang Israël het alleenrecht heeft op berichtgeving geef ik geen mallemoer om de berichten die daar vandaan komen. De enige reden dat ze kunnen doen wat ze doen met de Palestijnen is omdat ze het kunnen met steun van die zionistische neo-con kliek in de usa. Dat is de enige vorm van legitimiteit die ze nodig hebben. Als ze dat nou Eens durven toe te geven.....
-
@33
Annexeren zou betekenen dat joden de meerderheid verliezen. Omdat er dan op slag evenveel arabieren als joden in Israel wonen. En dat kan nu eenmaal niet in een joodse staat, die dan zou moeten ophouden een democratie te zijn. -
@43
Je kut het over allerlei dogma's hebben, maar zie je de palestijnen de Joden al uitmoorden?
De praktijk is gewoon andersom, de laatste week 1 ISraelische gewonde, 17 Palestijnse doden. En zo gaat het al jaren.
Cast lead: 1400 dode Palestijnen, 13 ISraelische waarvan ook nog eens 4 door eigen vuur.
Dat de joden worden uitgemoord lijkt me ver bezijden de waarheid, die dus eerder andersom is. -
Verwijderd door redactie
-
@19 door amfat
Wij zijn direkte afstammelingen van de Batavieren dus dat kan niet.
@52 Komt AliG weer met zijn cijfers,
Hamas zijn terroristen weet je nog? oor een ander zijn volk en voor hun eigen volk. -
@44
Bs'd
“The Last Hour would not come unless the Muslims will fight against the Jews. The Jews would hide themselves behind a stone or a tree and a stone or a tree would say: ‘Muslim, or the servant of Allah, there is a Jew behind me; come and kill him;’ but the tree Gharqad would not say, for it is the tree of the Jews.”
(Sahih Muslim, Kitab al-Fitan wa Ashrat as-Sa'ah, Book 41, 6985)
En dat is hoe moslims gehersenspoeld worden. -
@49
Als je Israël ergens niet op kunt betrappen dan is het korte termijn denken. Ze zijn al decennia lang bezig met het uitvoeren van de plannen van een Europese oprichter van het zionisme uitgedacht in het begin van de 20e eeuw. Later werd daar een onderdeel daarvan: gebruik maken van het leed dat joden is aangedaan in WOII. Daarom vind de holocaust ook altijd zijn weg in discussies rond de Joden/Palestijnen problematiek -
@54
Natuurlijk R2, het enige getal dat voor zionisten WEL geldt, is het getal van 6 miljoen.....
Anderen mogen geen getallen noemen........
De getallen die ik noem tonen minstens aan dat Israel prima weet wat moorden is. Beter dan de Palestijnen. Nare conclusie voor de joodse apartheidsstaat, maar wel waar.
Je enige verweer is ook om me ali-G te noemen, aan die getallen kun je namelijk niets veranderen heh? Dus speel je het maar op de man ;) -
@53 Hier is een video van de britse moslims voor Israel, die gewoon toegeven dat de beste plaats om moslim te zijn in het middenoosten is in Israel.
Nergens hebben moslims meer vrijheid dan in Israel.
Zie hoe de arabische landen hun eigen ongewapende burgers met bosjes tegelijk afschieten, omdat ze meer vrijheid van hun dictators eisen.
In Israel is dat onmogelijk. In Israel kunnen arabieren stemmen, zijn er arabische partijen in het parlement, zijn er arabische ministers, en hebben ze gelijke rechten.
In de rest van het midden oosten worden ze onderdrukt door hun moslim leiders: http://www.youtube.com/watch?v=ppNPcNRIilI -
Bs'd
Als de arabieren stoppen met schieten is er vrede.
Als Israel stopt met schieten is er geen Israel meer en wel een nieuwe holocaust. -
@ 31
Mis: Nasser blokkeerde de Golf van Akkaba en het Suez kanaal voor Israël, vervolgens vielen Syrië en ondanks toezegingen buiten dit conflict te blijven ook Jordanië aan. Hieruit ontstond dat de "Westoever" en de Golanhoogvlakte onder Israëlisch gezag kwam. Zowel de Gazastrook als de Golan hoogvlakte wil Israël gebruiken om land voor vrede te geven, hetgeen door diverse partijen wel onderhandelingen oplevert, dus welwillend wordt beoordeeld, maar iedere keer door de Arabische onderhandelaars uiteindelijk tot heden werd verworpen. Hoogstwaarschijnlijk doordat ze ook niet in kunnen staan voor dat zootje "ongeregelde" stromingen, dat volkomen oncontroleerbaar zich manifesteert en niet alleen rond Israël.
Momenteel komt het totaal beeld bij mij op dat de "status quo" tot eind 2010 in het M.O. diverse agressieve anti Israël krachten, heeft aangezet tot deze "Arabische lente" om zodoende de krachten die gematigd reageren op het "Westen" te vervangen door radicalere. Een slimme oplossing om dit strategisch uit te buiten is de uitingen dat hiermee de Arabische gedachtengang, democratischer wordt bijgesteld. Nou ja m.i. zijn de wonderen de wereld nog niet uit, maar ik denk dat dit "wonder"nog niet rijp is om op de wereld te verschijnen. -
@58
Gelijke rechten?
--------------------------------------
The State of Israel's treatment of the Palestinians has been compared by United Nations investigators, human rights groups and critics of Israeli policy to South Africa's treatment of non-whites during its apartheid era. Israel has also been accused of committing the crime of apartheid.[1][2][3] Critics of Israeli policy say that "a system of control" in the Israeli-occupied West Bank, including Jewish-only settlements, separate roads, military checkpoints, discriminatory marriage law, the West Bank barrier, use of Palestinians as cheap labour, Palestinian West Bank enclaves, inequities in infrastructure, legal rights, and access to land and resources between Palestinians and Israeli residents in the Israeli-occupied territories resembles some aspects of the South African apartheid regime
--------------------------------------
zie http://en.wikipedia.org/wiki/Israel_and_the_apa... -
@48 ik ga geen youtube oorlog met je voeren door andere pro palestina en anti israel filmpjes aan jou te laten zien. een filmpje is nog niet representatief voor het hele volk. Ik ben zelf jood maar heb ontzettend moeite met israel als bezetter. israel spreekt dan ook niet voor mij als jood. israel is ook geen westers land.
-
@53 door farao22
Noem mij een Arabische/Iraanse democratie? -
@58 Bij dat wikipedia artikel staat: "The neutrality of this article is disputed."
En Carter is het onderwerp van een rechtszaak in Amerika omdat zijn boek vol met eenvoudig aantoonbare leugens staat.
En de VN is enorm anti-Israel, omdat de moslims daarin een enorm blok hebben, en de meerderheid van de landen in de VN dictators zijn. De democratieën zijn zwaar in de minderheid.
Het zijn dus niet de VN, maar de VD, de verenigde dictaturen.
En geen mens neemt die serieus. -
@61 HenkG
Waarom denk je dat er in de West Bank inderdaad een duidelijke scheiding is aangebracht tussen "hen" en "ons".
Zou dat ook niet wat met zelfdodende hezbollah-figuren te doen hebben?
Hoe lang heeft het geduurt alvorens er een muur gebouwd werd?
Of laat ik het anders vragen:
Hoeveel doden heeft het gekost voordat de muur gebouwd werd?
O nee wacht even, dat zijn maar Israëlieten.
Dan maakt het niet zoveel uit in jouw beleving. -
@63
Gek hé. Westerse regeringsleiders hebben jarenlang koningshuizen en dictaturen in Arabische landen gesteund in het onderdrukken van eigen volk om zo verzekerd te blijven van olie leveranties. -
@64
Wonderlijk, dat de meeste landen dat probleem helemaal niet hebben met de VN.
Alleen Israel blaat dergelijke onzin, omdat ze weigeren de vele resoluties uit te voeren, die Israel opleggen om te stoppen met apartheid en het inpikken van andermans land.
De rest van de wereld daarom dictaturen noemen gaat wel erg ver.
DAT neem ik dus niet serieus........ -
@65
Scheiding aanbrengen tussen "hen en ons" is precies de definitie van Apartheid.
Waarom denk je dat Palestijnen zich verzetten? Gek heh, als hun land steeds meer wordt ingepikt door de buurman.
De buurman bouwt dan snel een muur met excuus dat de anderen zo vervelend zijn. En die muur komt altijd in andermans tuin, nooit keurig op de grens.
Maar wie er begint met stelen, is wel duidelijk, dat was Israel. En die hebben natuurlijk nooooooit schuld.
Wat denk je hiervan?
http://www.btselem.org/English/Planning_and_Bui...
en wat heeft dit nou met "zelfverdediging" te maken?
Het is het zoveelste voorbeeld van de langzame ethnische zuivering die daar gaande is. -
ik snap eigenlijk nooit de sympathie van veel (linkse) Nederlanders voor Hamas terroristen, die letterlijk 'de vernietiging van joden' in hun handvest hebben staan.
Wees niet zo naïef door te denken dat Hamas zo dol is op de Nederlandse waarden. Ze zouden hier het liefst een sharia invoeren en ons willen knechten onder hun koran. -
Verwijderd door redactie. Vragen en opmerkingen? info@nujij.nl
-
@ 68 In mijn oude vertrouwde buurtje stonden vroeger leuke lagekeurig gesnoeide haagjes of lage hekjes. Tegenwoordig is deze buurt voor ruim 50% bewoont door Moskee gangers en in de nieuwbouw alleen maar meer dan 2 meter hoge bouwmarkt hekken met sloten op de deuren en waar nog originele Nederlanders wonen, naast M.O. import werden niet door de Nederlanders maar door de import-wel vaak zeer goedmoedig op gezamenlijke kosten!!-dezelfde hoge hekken geplaatst en stenen muren opgetrokken, sommige tot aan de 1e etage. Het nieuwe multie culti Nederland met eigen "luchtplaatsje"! Maar dat is dus de schuld van Zionnisten of niet soms!
-
Nog zo'n zionistische drogredenering. Als de Palestijnen braaf hun wapentjes neerleggen dan komt er vanzelf vrede in Israël/Palestina. Dat heeft de afgelopen periode wel weer aangetoond. Als beloning van een lange periode van rust zegt Israël de bouwstop voor de westbank op. Dit omdat extremistische kolonistengroeperingen de Knesset constant onder druk zetten. Het enige wat de Palestijnen doen als ze hun strijd staken is zich neerleggen bij de bezetting.
-
@69 De links haat tegen de joden is groter dan hun liefde voor homo of vrouwenrechten.
-
@71
Zo te lezen vind jij ook dat Israel daarginds, onze strijd voert tegen de Islam ;) -
@73
Wie haat hier joden dan???
Op www.eajg.nl kun je zien dat er een boel joden zijn die ook kritiek hebben op Israel. Zijn dat ook jodenhaters???? -
@72 De bouwstop was een poging om de palestijnen aan de onderhandelingstafel te krijgen. De arabieren wilden niet, dus werd de bouwstop opgeheven.
Maar hoe dan ook, de westbank is joods gebied. Dat was het al 3000 jaar geleden, en dat blijft het ook.
De arabieren daar moeten gewoon een eindje opschuiven.
Helemaal geen reden om in paniek te raken. -
Tegen israel wil niet zeggen dat je pro hamas bent...Allebei kanten doen verkeerde dingen... Het gaat om het feit dat het joodse volk een land toegewezen heeft gekregen door een organisatie die geen eigenaar was van dat land ..en dat die bewoners nu worden onderdrukt....met steun van het westen..Zoals het westen overal dictaturen steund(e) in eigen belang en niet in belang van de plaatselijke bevolking.
-
#2
Ik wil zeggen dat ik het oneens met je ben, maar ik denk niet dat er verder met je te praten valt.
Dat was het. -
#6
WIJ? Ik ben geen zionist hoor. -
@68 En die scheiding wordt nou net aangebracht omdat de arabieren de nare gewoonte hebben om Israelische burgers, het liefst vrouwen en kinderen, uit te moorden.
Gisteren hebben ze weer een schoolbus met een anti-tankwapen beschoten.
Als ze zich als beesten gedragen worden ze als beesten achter een hek gestopt. -
@75 Wel eens van "zelfhatende joden" gehoord?
Of van "nuttige idioten"? -
#8
En Israel? Die doet dat niet, met hun legertjes? -
@68 Zullen we het eens gaan hebben over de snelle etnische zuiveringen in arabische landen?
Zullen we het eens gaan hebben over de christenen die nu met bosjes uitgemoord worden in Egypte?
Zullen we het eens hebben over de etnische zuivering van Jordanie van de westbank in '48?
Of over het verdrijven van bijna een miljoen joden uit de arabische landen na '48? -
Gestolen hebben we het niet. Wel verovert in de 6 daagse oorlog. Je hebt alleen een blijvend probleem. Jeruzalem. Dat is voor ons, maar ook voor de andere partij een non-discutabel onderwerp.
De muur die er gezet is, is wel degelijk voor onze bescherming. Het was op een gegeven moment niet meer de vraag OF er een bom af zou gaan, maar hoe laat deze af zou gaan. Maar met hezbollah viel niet te praten.
Dus zijn normale, eerlijke burgers de klos.
Om het dan volledig ethnische zuivering te noemen..mwah..vind ik wel een beetje harde taal, toch? De enige zuivering die we ooit gedaan hebben is een duidelijke aanval op hezbollah-terroristen. Dat hebben we ook in alle openbaarheid gedaan. En zie: hebben we er nog veel last van? Neen.
Het leven is in ieder geval daar een stuk beter geworden voor alle partijen na die aktie. -
@80
"Als ze zich als beesten gedragen worden ze als beesten achter een hek gestopt. "
Zo is in de geschiedenis wel vaker gedacht..... Het is dan ook niet voor niets dat Gaza vaak het grootste concentratiekamp ter wereld wordt genoemd. -
@81
Als je joden "nuttige idioten" noemt omdat ze kritiek hebben op het beleid van Israel, wie doet er dan aan jodenhaat????? -
@36
Vraag: ben jij een Nederlander of Israelier? -
@85. Heel juist Henk, maar wie is de baas in dat concentratiekamp? Democratisch gekozen ook nog?
-
@85 Israel zet op de grens van Gaza en Israel een hek om arabische moordenaars van vrouwen en kinderen tegen te houden.
Een week of wat geleden heeft een heldhaftige arabier een heel joods gezin uitgemoord, waarbij hij ook een baby van 3 maanden de keel heeft afgesneden.
Foto's van die slachtpartij hier: http://www.israelnationalnews.com/News/News.asp...
Gisteren weer een schoolbus bestook met een anti-tankwapen.
Daarom wordt er een hek gezet tussen Israel en Gaza.
De Egyptenaren, hun mede moslimbroeders, maken er een gevangenis van door de grens met gaza hermetisch af te sluiten. -
@2 Zoek ff op in de geschiedenisboeken. Israel die wil het land van de palesteinen nog verder bezetten... Wat zou jij doen als bijv. Duitsland(dit is willekeurig gekozen) nederland al jarenlang wil bezetten? Dan zouden wij toch ook strijden? Of zouden we overgeven?
-
@88
Dat is nog een boeiende vraag. Wie houdt er de grenzen dicht? Wie Patrouileert voor de kust met zijn marine? Wie eiste het gasveld op dat zich voor de Gazaanse kust bevindt? Wie zorgt ervoor dat Gaza niets kan exporteren? Wie vloegt er met zijn luchtmacht boven?
Het antwoord op al die vragen is Israel, niet Hamas. -
@90 Er bestaat niet zoiets als "land van de palestijnen".
Het land is nooit van de palestijnen geweest. Als de palestijnen land willen kunnen ze naar Jordanie gaan, daar wonen 70% palestijnen, daar is hun eigen staat. -
@89
zo werkt propaganda dus.
De moord op de Fogel familie is zondermeer een walgelijke daaad.
Maar ondanks alle arrestaties van Palestijnen en de DNA-afname, is er nog geen verdachte.
Maar jij beweert rustig dat het een arabier was........... Op grond waarvan doe je dat? Geef me daar eens een degelijke bron voor? -
@89
Graag jouw (onafhankelijke) bron waarin staat dat het om een Palestijn ging. -
Enkele dagen geleden hebben hamasterroristen een schoolbus beschoten.
Zo niets ontziend zijn die terreurgroepen en het is het volste recht van Israel om die idioten uit te schakelen. -
Ben Gurion: We moeten verdrijven de Arabieren en hun plaats innemen.
http://translate.google.nl/translate?hl=nl&sl=e... -
@87 Ben jij een boeddist of moslim?
-
@96 Handvest Hamas: we moeten alle joden uitroeien, te beginnen in Israel.
-
@93 Dus als je met de weerzinwekkende feiten geconfronteerd wordt dan is het ineens "propaganda"?
En waarom het door een arabier gedaan is? Omdat arabieren een lange geschiedenis hebben van het afslachten van joodse burgers. Zie hier hoe voor de stichting van de staat Israel al 67 joodse burgers waaronder 10 theologiestudenten, door arabieren werden afgemaakt met messen en bijlen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedbad_van_Hebron
Omdat arabieren al van kinds af aan ingeprent wordt dat joden apen en varkens zijn die allemaal vermoord moeten worden: http://www.youtube.com/watch?v=ZjbJnZUJTYU&feat...
Omdat geen jood zo'n zinloze slachting zal aanrichten.
Of geloof je dat ook die beschieting van een schoolbus met een anti-tankwapen niet door arabieren gedaan is?
Geloof je ook dat al die raketten die vanuit gaza op de Israelische burgerbevolking afgevuurd worden niet door arabieren afgevuurd worden? -
@83 In de jaren 40 tot 60 zijn 1 miljoen joden de arabische landen uit geschopt. Etnische zuivering pur sang.
-
@95
jij bent de idioot die beïnvloed wordt door de propagandamachine van israel -
Wat willen die Gazanen toch steeds van Israel ? Ze hebben toch hun eigen staat (Gaza) en regering (Hamas)?
-
Bs'd
Handvest van Hamas:
Artikel 7: "De dag des Oordeels komt niet totdat moslims alle Joden ter dood hebben gebracht, totdat de Jood zich achter stenen en bomen verstopt. De stenen en bomen zullen zeggen: "O, moslims, o, Abdoela, er is een Jood achter mij, kom, en doodt mij". Alleen de Gharkadboom zegt dit niet - want het is een Joodse boom."
[Likoed Nederland: NB Dit artikel is een tekst uit de Hadith, wat volgens Wikipedia door "de overgrote meerderheid van de moslims een aanvulling op de Koran vormt".
Op het officiële televisiestation van Hamas in Gaza, stelde Hamas leider en mede-oprichter Mahmoud Al-Zahhar de kijkers de uitroeiing van de Joden in het vooruitzicht.
Al-Zahhar legde uit hoe ‘logisch’ het is dat er geen plek is voor Joden in Israel/Palestina. Want in Europa zijn de Joden ook steeds verdreven, uit Frankrijk bijvoorbeeld omdat ze “het bloed uit de Fransen zogen” ***. Daarom “hebben de Fransen de Joden afgeslacht”, aldus Al-Zahhar.
In een bijzondere holocaust-ontkenning zegt hij dat ook “Duitsland de Joden verdreef in 1945?.
Zijn conclusie luidt dat er ook geen plek voor Joden is in Israel/Palestina en dat hen de algehele uitroeiing wacht.
Uiteraard zijn deze uitingen consistent met de theorie (het Handvest, zie http://www.likud.nl/ref24.html ) en de praktijk van Hamas. Ook het Handvest van Hamas staat bol van het antisemitisme en roept op tot het doden van alle Joden.
Maar dat Hamas dit nu in reguliere televisie-uitzendingen gaat propageren is wel weer een nieuw dieptepunt in de openlijke Jodenhaat van de radicaal-islamitische terreurbeweging Hamas.
***) Het antisemitische bloedsprookje dat Joden het bloed van niet-Joden drinken om religieuze redenen.
- De uitzending is te zien op MemriTV (Hamas Al Aqsa TV, 5 november 2010).


