De regering van Israël is zondag akkoord gegaan met de oproep van het kwartet om opnieuw over vrede met de Palestijnen te gaan onderhandelen.
Sorteer op:
-
Die israëls zijn niet te vertrouwen nooit geweest dus waarom nu wel?
-
meestal luidt het aanvaarden van een vredesinitiatief door israël onmiddelijk tot bouwactiviteiten van kolonisten
-
Israël bouwt al sinds 1967 in Jeruzalem en dat is pas de laatste jaren opeens HET struikelblok
-
@3 nee maar de laatste jaren luisterd er iemand na, en doet het westen zijn ogen onderhand open.
-
#1 Lees de memoires van Clinton eerst even. Men zou 's morgens een vredesakkoord tekenen (Rabin en Arafat) en Arafat trok zich op het laatste moment terug.
Ben wel van mening dat als Rabin niet was vermoord het er in het midden oosten heel anders zou hebben uitgezien. -
@1 palestijnen ook niet.
Ben bang dat dit weer op niets uitloopt. -
ja
-
Dit loopt op niets uit, dat weten we allemaal wel.
-
Het plan van het kwartet is dat partijen binnen 3 maanden voorstellen doen over grenzen en veiuligheid en er daarna in een jaar uit gaan komen
Israle zegt het plan te aanvaarden, naar is niet van plan binnen 3 maanden het achterste van haar tong te laten zien met betrekking tot de grenzen en de gewenste veigheid. Van een aanvaarding van het plan is dus geen sprake, enkel van een kosmetische aanvaarding om niet de zwarte Piet te krijgen
Diplomatic sources noted that Israel's concerns are rooted in two major subjects – one being the timetable which allocates only three months for negotiations on border and security issues, and the other that the issues of Palestinian refugees and the recognition of a Jewish state are scheduled for a later stage in the negotiations. -
ik geloof niet dat vrede mogelijk is tussen wolf en een schaap.
-
@1
Tja, als alle overeenkomsten en verdragen tot nog door Palestijnse raketten op burgerdoelen worden ondertekend.....
Op die manier zou ik Ghandi himself nog niet vertrouwen.
Wat wil je ook met een volk/staat dat de totale venietiging van de andere staat in hun manifest/statuur heeft staan?? -
Dit probleem moeten ze gewoon met Dollars oplossen. Koop de Filistijnen netjes uit zodat zij naar Jordanie kunnen. Annexeert de grond en kap eens een keer met al dit irritante gezijk.
-
Stoppen de joden dan met bouwen op Palestijnse grond?
-
Ik dacht dat Israel niet onderhandeld met terroristen !!!
-
@10
Maar ja, wie is de wolf en wie het schaap? -
@14 Israël is zelf de grootste terrorist op deze aardbol! Dus niet zo hypocriet praten aub
-
@11 Israël heeft er niks te zoeken en als we in het westen doet wat Israël doet kinderen mishandelen enz enz het is gewoon een moordlustig volk, wat zegt zich te mogen verdedigen. Altijd die onzin over aanslagen wat doet Israël, een land afnemen van de palestijnen. In de tweede wereldoorlog was het normaal toen de Duitsers Nederland bezetten dat het verzet aanslagen pleegde wat is het verschil
-
`Israël aanvaardt de oproep voor directe onderhandelingen zonder voorwaarden vooraf´
En intussen blijven ze gewoon doorbouwen in bezet gebied. *zucht* -
Met Israëli's c.q. Joden valt niet te onderhandelen.
Onderhandelen betekent geven en nemen.
Ik heb 49 jaar gewerkt met deze mensen en nooit één ontmoet die iets gaf en ........ altijd een dubbele agenda.
Maar je weet maar nooit, als de druk echt opgevoerd kan worden. Maar ook die kans is m.i. heel erg klein zolang de Joodse lobby in de VS de koers bepaalt, via de verkiezingen. -
@17 Hypocriet ??? De arabische PLO (PA) heeft maar 1 doelsteling. En dat is de vernietiging en verdrijving van Israel. Als jij het IDF terroristen noemt is dat jouw keus.
-
Met zionisten kun je geen vredesonderhandelingen voeren. Ze rekken weer tijd. Je moet ze gewoon voor een voldongen feit stellen. Praten heeft geen enkele zin.
-
Nu kijken wat Abbas gaat doen, verwerpt hij ook dit, net zoals t voorstel van t M.O kwartet, dan ben ik 1000% overtuigd dat men aan Palestynse kant geen vrede wil.
Nu komt de druk op Abbas. -
@18 ik ben het helemaal met je eens,met joden valt niet te praten,en voordat iedereen over me heen valt,ik weet het uit eigen ervaring.
-
252 oktober 2011 15:08 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@18 wat een onzin.
-
@25
Wrijf de kippenmest eens uit je ogen. De zionisten willen geen vrede. In het verleden niet en nu ook niet. Luister niet naar hun woorden maar kijk liever naar hun daden. -
Naïef misschien, maar een beetje hoop? Niet alles is kut, toch?
-
@26 niet roepen maar onderbouwen graag?
-
eff kijk hoelang ze dit volhouden
-
De problemen zijn allemaal 1967 begonnen met de 6 daagse oorlog
Bekijk deze docu van een half uurtje maar eens
http://www.youtube.com/watch?v=YYWlB64upSc -
@17
Wat een naar toontje. -
@27
Eenzijdig. Ik kan er niets anders van maken. Een verre van objectieve reactie. -
@12 Niet alles is met geld te koop
-
Eigenlijk geloof ik niet meer in dit soort onderhandelingen. De internationale gemeenschap zou moeten besluiten wat beide volken toekomt en dat afdwingen voor eens en voor altijd.
-
Ze hebben nu de hele wereld en de VN tegen zich in tegen stelling tot vorig jaar. Wat is er nu veranderd om weer te onderhandelen. Het lijkt op een groot schaakspel.
-
372 oktober 2011 15:26 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Ze hoeven niet mee te gaan maar dan gaan ze afgezien van Amerika een oorlog aan met de internationale gemeenschap.
-
dit is David tegen goliath
-
@35 Wat Israel toekomt is duidelijk. wat de arabieren toe komt is duidelijk.
-
De Israëliërs gaan door met het bouwen van nederzettingen in Palestijns gebied, de illegaal verklaarde muur die blijft staan waar die staat, de Palestijnen worden niet voorzien in hun primaire levensvoorzieningen zoals voldoende water, elektriciteit, gas, onderwijs etc, om de zoveel tijd worden er willekeurig woningen vernietigd en wordt er gifgas gebruikt dat als illegaal oorlogswapen is verklaard en dan willen de Israëliërs ook nog vrede met de mensen die ze zo uitknijpen en onderdrukken.
De VS die staat achter Israël en dus ook achter deze praktijken. Wat leven we toch in een idiote wereld. -
@37 Er valt niks meer in te lezen. Onderhandelen OK, maar eerst erkenning van de Palestijnse staat met grenzen zoals in 1947 vastgesteld. Het een sluit het andere niet uit.
-
@29 ,de gyzeling tydens olympische spelen, vliegtuigkapingen, zelfmoordaanslagen, etc , allemaal uit de koker van de plaatboef Arafat en Hamas.
Israel heeft al sinds het uitroepen van de staat Israel,landen om zich heen gehad die niets van ze moesten hebben,en dat wordt nog steeds erger en erger.
Hamas die ronduit weer !!!!!!! zegt Israel roeien we uit, Iran idem.
Niet zo heel vreemd dat Israel op zijn hoedde is.Of je moet t gewoon vinden
dat Hamas nog steeds blijft roepen,we roeien Israel uit,dan komt weer voor de zoveelste keer de zeer anti-semitische ,kant van Hamas naar boven.
Ik vind dit niet normaal en zal dit nooit normaal vinden.
Tel daarbij op, de onderdrukking van Hamas naar de eigen bevolking ,en je weet genoeg over deze mafketels.
Met Israel valt niet te praten is iid onzin ja. -
@40
welke arabieren..en wat bedoel je precies -
@40 Dan zou er helemaal niet onderhandeld hóeven worden.
-
Wat een jodenhaat hier. Eng gewoon.
-
@46
hoezo? -
@47 hij dacht het is zeker joop.nl maar zag toen dat het nujij was
-
Volgens mij komen ze er nooit uit. Afspraken worden immers steeds verbroken...
-
@48
maak niet uit kan gebeuren -
"Israël aanvaardt oproep vredesinitiatief", en gelijktijdig gaan zij nederzettingen bouwen in bezet gebied in Oost Jeruzalem en op de WestBank? Betrouwbaar
partner van vredesonderhandelingen? Ik dacht het niet he?!!!
En als "de vrede" toch erdoor komt met en/door de VN-resolutie bekrachtigd, houden ze toch niet aan dat verdrag, die lappen ze weer aan hun laars net als ze de vele voorgaande VN-Resoluties??
En wat gaat de rivaliserende Palestijnse Hamas beweging dan denken: zie je wel als de Israeli's niet aan de VN-resolutie verdrag samen met Abbas houden, waarom zouden wij (de Hamas) zelf ook wel de VN-resolutie houden? Dan gaat Hamas ook weer voor onrust zorgen, met raketten afschieten en bom aanslagen. En steevast gaat de Israeli's weer excessief geweld gebruiken en beantwoorden het op de aanslagplegers, want voor elke gedode Israelier, wordt er minimaal 5 tot 10 Palestijn gedood. En voor je het weet, zit je helaas weer in een geweldsspiraal. Zonde van de zovele energie en inspanningen in naam van zgn. "VREDE". Jammer toch. -
@25
Hoewel @20 dat misschien niet uitstraalt, ben ik het met je eens wat betreft de vijandschap rondom Israël. Maar..........in mijn beleving heeft na Rabin nooit meer een regering serieus onderhandeld. Met een zo machtige bondgenoot de zaak gewoon aan het lijntje gehouden en intussen doorgegaan met landjepik. Precies dat onbetrouwbare dat ik 49 jaar heb ervaren.
Misschien nu de Arabische wereld zo in beweging is en de positie van de VS zelf bedreigd wordt dat de mogelijkheden beter worden.
En antwoord aan een aantal mensen die vinden dat Israël de grootste terroristen van de wereld zijn, die mening deel ik niet. Door de oprichting van Israël zonder op de belangen van anderen te letten, is het MO wel de b r o n van bijna alle problemen in de wereld of wordt daarvoor door de Moslimwereld aangewezen. Maar dat is uiteraard iets heel anders. -
@46 Kennelijk is een eerlijke mening over de bezetting van Palestina meteen "Jodenhaat". Nog even en de holocaust komt weer tevoorschijn.
De weg moet zijn: Erkenning van de Palestijnse staat en daarna onderhandelen over details als kleine grenscorrecties. Wat is daar mis mee? -
Duidelijk weer een schijnvertoning van de israeliers om zich voor te doen als vredelievend volk, dat mag ondertussen wel weer duidelijk zijn.
Ondertussen bouwen de israelische kolonisten vrolijk door aan hun illegale nederzettingen op Palestijns gebied, en kijkt de israelische regering goedkeurend toe, en slaap de internationale gemeenschap lekker verder.
Waarschijnlijk is het voorstel tot het hervatten van de vredesonderhandelingen goedgekeurd om de internationale gemeenschap positief te humeuren, zodat als de israeliers straks weer bijvoorbeeld een paar raketten een woonflat injanken en er een hoop Palestijnen dood zijn, de reactie van internationale gemeenschap minder heftig zal zijn.
Onder het mom dat er een belangrijk Hamas kopstuk in de flat aanwezig was, zullen ze dan hun aanslag weer goedpraten.
Het lijkt me onderhand wel duidelijk hoe de negatieve vicieuze cirkel instand wordt gehouden door israel.
1. israel voert i.v.m. een zogenaamde dreiging een "actie" uit waarbij een hoop Palestijnen dood gaan, en praat het goed met het argument dat het noodzakelijk was voor hun veiligheid.
2. Palestijnen nemen wraak met geweld, waarna israel een reactie geeft van "zie je wel?"
3. De internationale gemeenschap bemiddeld tussen israel en Palestina om vredesonderhandelingen voor elkaar te krijgen.
4. israel en Palestina maken vredesafspraken (deze stap komt weinig tot niet voor).
5. israel laat israelische kolonisten vrolijk verder bouwen op Palestijns grondgebied, en negeert internationale negatieve reacties. De VS helpt middels hun vetorecht te voorkomen dat er sancties tegen israel volgen.
6. Zie stap 1.
De israeliers maken verder goed gebruik van hun goedgeolide (militair) voorlichtingsapparaat om vooral de westerse media mee voor te lichten (lees valse propaganda mee te verspreiden)
Noot: Ik heb niets tegen het Joodse geloof, en ben dus absoluut geen antisemiet. Ik heb wel wat tegen de naar mijn mening illegaal uitgeroepen staat israel. -
@43 dus jij hebt een groot stuk grond en ik ga daar een huis bouwen, en er komen meer mensen die een huis bouwen dat vind u dus normaal, en ik roep het uit tot een mijn eigen land. Zo is het ongeveer gegaan in israël
-
@1 gek
-
@32 wat een belerende en stemming makende opmerking.
@46 Wat een enge opmerking om mensen te betichten van haat tegen joden, als ze negatief over israel praten.
Klinkt me in de oren als het misbruiken van een veronderstelde zwakkere positie in de mondiale samenleving. -
@55 zo is het helemaal niet gegaan. Men roept maar wat, maar de meerderheid van het gebied was onbewoond en kende geen eigenaar. Juridisch is er dan ook niet sprake van bezet gebied, aangezien er geen entiteit is aan te wijzen van wie dit dan wel bezet zou zijn. Het wordt wel heel vaak geroepen maar is daarom niet meer waarheid.
Feit is dat de arabieren de jonge Israelische staat aanvielen in 1948, omdat ze niet akkoord gingen met opdeling in joods en arabisch gedeelte.
Feit is dat de arabieren deels hebben verloren, deels delen hebben bezet (zoals Gaza, Oost-jeruzalem en Judea en Samaria). Na de 6-daagse oorlog hebben is aan de Jordaans-Egyptische bezetting een eind gekomen (overigens sailliant detail, niemand sprak over bezetting toen Egypte in Gazastrook, en Jordanie in Judea en Samaria was), en heeft Israel deze gebieden ingenomen. Dat dit land aan een soeverein Palestijns volk toebehoort, is handig uit de duim gezogen: er woonden weliswaar een paar duizend arabieren maar die waren grotendeels niet eigenaar van het gebied.
Verder zijn de joden in 1948 uit deze gebieden verdreven, zoals in Oost-Jeruzalem, maar dat betekent dan ook niet dat de grond die begin vorige eeuw door hen is aangekocht, naar de arabieren dienen te worden overgeheveld. Het westen houdt wel van dat simpele plaatje dat Oost-Jeruzalem van de Palestijnen is, inclusief oude stad, klaagmuur, centrum , har homa, gilo etc, maar gaat volkomen voorbij dat grote lappen gebied joodse grond is.
Ik zeg overigens niet dat er niet een verdeling zou moeten komen, waarbij palestijnen een eigen land kunnen krijgen, maar laten we het wel bij de feiten houden en niet ongebaseerde emoties.
Onderhandelingen, daadwerkelijke onderhandelingen kunnen tot een oplossing leiden, maar dat dienen de palestijnen Israel te erkennen, en op te houden met de volstrekt belachelijke eis, van een palestijnse staat, plus toestroom van 3 miljoen palestijnen uit de omliggende landen naar israel, en de facto daarmee Israel opheffen. as simple as that. -
@58 een beetje onzin verhaal oftewel wat de Romeinen vroeger aan land hadden aangekocht voordat ze verdreven werden is nog steeds hun eigendom?
-
ik denk niet dat deze palestijnen zich weer laten belazeren.
-
@59 , beargumenteer eens waarom het onzin zou zijn. Verder land wat in de jaren 20, 30 en 40 van vorige eeuw is aangekocht, is niet te vergelijken met Romeinen van 2000 jaar geleden, die vergelijking gaat zo mank.
-
Welk gedeelte van de Pallies wil onderhandelen? Abbas wil erkenning en vrede, Hamas wil Israël de zee indrijven, trouwens dat zou Hamas graag met de hele westerse wereld doen. Het lijkt me dat Israël niet hoeft te onderhandelen met een groepje terroristen.
-
Verder is het mooie linkse praat, dat Palestijnen juridisch eigenaar zijn maar verdiep je eens serieus in de materie voordat je onzin roept. Er is genoeg leesmateriaal van de begin van vorige eeuw. Zie bv. dit rapport door de Engelsen opgesteld: http://domino.un.org/unispal.nsf/0/08e38a718201... Bv hfst 9, waarin de Arabieren klagen over het feit dat de Joden zoveel land heben aangekocht.
Er zijn vele organisaties opgericht die grote delen hebben aangekocht, zoals
http://en.wikipedia.org/wiki/Palestine_Jewish_C...
http://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_National_Fund
http://en.wikipedia.org/wiki/Palestine_Land_Dev...
Zelfs in Oost-Jeruzalem, zijn vele wijken waaronder de grootste arabische wijk Shuafat aangekocht door joden. In het laatste voorbeeld hebben de arabieren van JNF land ingepikt en bebouwd. Zie bv dit artikel http://www.wnd.com/index.php?pageId=100724 waar dit verder aan bod komt. Gewoon feitelijk aantoonbaar.
Maar bv ook in har Homa, in Zuid-oost-Jeruzalem is land aangekocht door joden. Toch wordt dit gezien als bouwen in "bezet gebied", hetgeen feitelijk onjuist is. Zie http://en.wikipedia.org/wiki/Har_Homa
De juridische aanspraak van vele onbewoonde gebieden is verder allesbehalve duidelijk, gezien de betwiste natuur van de grond.
Dat er vrede en een Palestijnse staat moet komen, zeker alleen de illusie moet niet gewekt worden dat dit gebieden zijn die van hen waren en die "ingepikt" zijn. Dat klopt gewoon niet. -
Ja, wat is dat toch raar he dat sommige Palestijnen aanslagen plegen en raketten afvuren.
-
@64, ja dat is heel raar, zoals deze palestijnse vrouw, die uit medeleven van israelis gratis behandeling krijgt in een Israelisch ziekenhuis, die wel heel apart hier op reageert: http://atlasshrugs2000.typepad.com/atlas_shrugs...
-
"The show must go on" zullen de israel's wel denken.
En het opgestelde concept is naar het bekkie van Israel geschreven dus dat durven ze wel.
Kunnen ze straks weer zeggen "Zie je wel de palestijnen willen niet" -
@63 Wat een bullshit schrijf jij daar ! Het land is van de mensen die daar op wonen en van niemand anders.
En nee het is niet van Israel en nee ze hebben ook niet het recht om het af te pakken. Dit alles is bepaald in internationale wetten en regels.
Alleen Israel heeft veel vrienden die ze de ruimte geven de wetten en gerels te overtreden. En die zelfde vrienden eisen van de palestijnen dat ze zich wel aan de regels houden.
En dit zijn feiten ook al zou jij die graag willen verdraaien. -
@58 Rimco
Lieg niet joh,..
Er was nog geen israelische staat toen er een burgeroorlog ontstond tussen de arabieren en joden.
Misschien weer tijd om de ware geschiedenis te vertellen?
* Op 2 november 1917 geeft het Verenigd Koninkrijk de Balfour-verklaring uit. Hierin zegt de Britse overheid de Zionistische Joden steun toe voor de stichting van een Joods nationaal tehuis in Palestina.
* In 1918 verslaat Generaal Edmund Allenby de Ottomaanse troepen in Palestina en de Britten vestigen er hun gezag.
* Gesteund door deze ontwikkelingen neemt de Joodse immigratie naar Palestina in de periode 1919-1923 toe.
* In 1937 adviseert de Britse commissie-Peel, om Palestina op te delen in twee delen waarbij één derde een Joodse staat zou moeten worden, dit wordt advies wordt echter niet overgenomen.
* In 1939 neemt het Britse Lagerhuis het MacDonald White Paper aan waarbij de Joodse immigratie in Palestina wordt beperkt en de Palestijnen zelfbestuur in het vooruitzicht wordt gesteld.
* Ten tijde van de 2e wereldoorlog en net daarna, nam de immigratie naar Palestina verder toe.
* Op 29 november 1947 stemt de VN in met het plan van de UNSCOP-commissie om het gebied te verdelen.
De arabieren waren het niet eens met de opgedrongen verdeling, waarna er een burgeroorlog uitbrak.
* Het Britse gezag werkte niet mee aan de voorbereiden van de deling van Israël: de VN Implementation Comité mocht pas per 1 mei 1948 Palestina in, twee weken voor het eind van het Britse Mandaat en dus veel te laat.
* Op 15 mei 1948 loopt het Britse mandaat voor Palestina af. In anticipatie hierop roept het Joods Agentschap een dag eerder de staat Israël uit.
Dat is de feitelijke geschiedenis, en niet anders.
Lieg dus niet dat er arabieren waren die de joodse staat aanvielen, want die bestond er toen nog feitelijk niet. -
@61 waarom kan je het niet vergelijken zit er een soms houdbaarheidsdatum op land? En land wat je in een oorlog inpikt zelf houden, toen de gealieerde Europa bevrijde hebben ze toen ook Duitsland onderdeel van Amerika gemaakt, nee een kwestie van fatsoen.
-
@63 Een tijd geleden was er iemand die stukjes maan verkocht.
-
@64
De Palestijnen hebben nooit de kans gehad om zelf een staat op te richten. Na de Turkse overheersing waren ze overgeleverd aan de Engelsen en de Fransen. Na de tweede wereldoorlog motiveerden de laatste twee de Joden om zich te vestigen in het huidige Israël. De Palestijnen zitten heel erg in de weg van de Israëliërs, getuige het gedrag van Israël. De Palestijnen moesten en moeten steeds meer pikken van Israël. De haat tegen Israël wordt met de paplepel ingegeven. Het is een volk dat geen respect en land wordt gegund en daarmee geen vrijheid. Het wordt beschouwd als een derderangs volk, zonder oog op een toekomst. Dan kweek je vanzelf terroristen.
Dan krijgen de Palestijnen vanzelf een gewelddadig verleden en een negatief imago. Zonder land en vrijheid en zoveel haat tegen Israël, met nog meer beperkende maatregelen, reageren de Palestijnen ongecontroleerd en heel impulsief. Getuige de recente oorlog tussen Fatah en Hamas, het bestaan van splinter groeperingen en andere Palestijnse zaken is de chaos compleet.
Zodoende kan Israël zich beroepen op het gewelddadige gedrag van de Palestijnen dat moet worden bestreden. -
een beetje kletsen doen ze wel ja, maar onderdehand gaan ze gewoon door met de palestijnen van hun land verjagen en huizen bouwen in Jeruzalem en zetten ze de westerse wereld steeds weer voor gek.
-
Moet lukken, als je maar precies doet wat Israel wil.
-
Israel heeft al heel vaak vrede aangeboden, en zelfs heel veel land, maar telkens zijn het de arabieren die deze voorstellen hebben geweigerd. clinton getuigd daar inderdaad van dat arafat het weigerde, maar het is veel vaker gebeurd. Israel wil graag vrede maar heeft geen partner in Hamas en ook niet fatah, want die willen geen vrede.
@68 leer eens een geschiedenisles met echte feiten:
Bekijk http://www.youtube.com/watch?v=QAuBc_cbXo0 Waarom Judea en Samaria aan Israel toebehoren.
Het is volkomen belachelijk dat Israel land zou moeten weggeven aan hamas en fatah, twee terroristische organisaties, die zichzelf palestijnen hebben genoemd, en die beiden officieel als doelstelling hebben om Israel van de kaart te vegen. Van hamas is dat algemeen bekend, van fatah is dat opnieuw bekend geworden tijdens kamervragen aan Abbas toen hij in Nederland was. Hamas en Fatah moeten eerst dit als officiele doelstellingen opgeven, voordat ze mogen onderhandelen met Israel.
Abbas zegt dat “we” palestijnen allemaal terroristen zijn:
http://www.zie.nl/video/algemeen/Abbas-We-zijn-...
(een interview met tweede kamerleden die abbas zelf hebben gesproken in mei 2011)
Zie verder zeer onthutsend en schokkend materiaal: http://www.youtube.com/watch?v=xU9CauJP4Pg&feat... (met exclusieve beelden over de ontheiliging door arabieren van de tempelberg en van de Dome of the rock-moskee op de tempelberg). -
@74
Tracht toch eens,al is het maar een beetje, objectief te zijn, zoals bijvoorbeeld Harry de Winter. Het doet geen pijn en is zelfs bevrijdend. -
@75 probeer eens inhoudelijk te reageren op het degelijke verhaal in 74. Blijkbaar kun je dat niet. Blijkens jouw eigen reactie ben jij uiterst subjectief, terwijl je objectief claimt te zijn. heel kortzichtig.
-
Bs'd
@19
Het zijn geen "bezette gebieden", het zijn omstreden gebieden.
En die gebieden zijn nog veel minder van de palestijnen. -
Bs'd
@13
Er bestaat niet zoiets als "palestijnse grond".
Wat wel bestaat is grond wat de palestijnen graag willen hebben, en dat is heel Israel, want wat ze willen is niet een eigen staat, want die is ze al zo vaak aangeboden, wat ze willen is de vernietiging van Israel. -
Bs'd
@31
Als de problemen allemaal in '67 begonnen zijn, leg dan eens uit waarom voor de stichting van de staat Israel, bijvoorbeeld in 1929: http://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedbad_van_Hebron de arabieren al op grote schaal joodse burgers afslachtten. -
Bs'd
@43
>> dus jij hebt een groot stuk grond en ik ga daar een huis bouwen, en er komen meer mensen die een huis bouwen dat vind u dus normaal, en ik roep het uit tot een mijn eigen land. Zo is het ongeveer gegaan in israël
## Nou zo is het dus niet gegaan. Kijk hier hoe het wel is gegaan:
http://www.youtube.com/watch?v=XGYxLWUKwWo&feat... -
@72
Bs'd
Er worden geen palestijnen van hun land verjaagd, en er wordt gebouwd in Jeruzalem omdat dat de hoofdstad van Israel is, en dat al 3000 jaar geleden was.
Het is nooit de hoofdstad van een arabische staat geweest. -
@58 lekker staaltje geschiedvervalsing. Israel claimt bestaansgrond op basis van VN verdeling:
http://en.m.wikipedia.org/wiki/1947_UN_Partitio...
Da's ongeveer 50% van Palestina. Ze hebben nu 78%. Hoezo eerlijk? -
@82
Bs'd
Israel heeft een kleine minderheid van Palestina.
Vergeet niet dat "palestina" bestond uit het huidige Israel, inclusief Judea en Samaria, de omstreden gebieden, plus Jordanie.
:Dus de arabieren hebben het grootste gedeelte van palestina al, namelijk Jordanie. -
@81 Jij bent van de waarheid verkrachten vandaag.
De EU was vorige week bezig met het opstellen van een document en daarin stond de veroordeling van het verjagen van palestijnen van hun landerijen om er kolonisten woningen te kunnen bouwen. Rosenthal had bezwaar tegen dat stukje in het document en heeft het namens nederland verworpen.
Ook is jerusalem nooit helemaal van Israel geweest.
Dus je probeert alles goed te praten voor Israel maar je praatje klopt niet. -
@80 wat wil je zeggen met dit joods propaganda filmpje, het lijkt Goebbels' wel maar dan voor de joodse mensen. Deze onzin kennen we onderhand wel
-
Zoveel moeite als men hier doet om argumenten te verzinnen om het verdrijven van de palestijnen uit hun eigen gebieden door Israel te rechtvaardigen.
Zouden jullie dat ook accepteren als onze buren zo tegen ons deden en ons zouden willen verdrijven van ons land. Gezien de intolerantie niveau hier de laatste tijd denk ik het niet.
Jullie vinden maar dat de palestijnen onderdrukking en verdrijving moeten accepteren. Belachelijk. -
@83 haha, zo kan ik ook rekenen. Mijn punt tav VN verdeling - geaccepteerd door Israel zelf - blijft rechtovereind.
-
Bs'd
@84 Dat stukje tekst is namens NL verworpen omdat het leugen en bedrog is.
En 3000 jaar geleden was Jeruzalem al de hoofdstad van Israel.
En het is NOOIT de hoofdstad van een arabische staat geweest.
Dus de palestijnen hebben geen enkele claim op Jeruzalem. -
Bs'd
@85 Wat jij onzin noemt dat zijn simpelweg de harde feiten. -
Bs'd
@87 Israel heeft de VN verdeling geaccepteerd, en de arabieren niet.
En dat was het einde van de VN verdeling. Op basis daarvan kan nu, meer dan 60 jaar na het verwerpen daarvan, geen claim meer gebaseerd worden. -
Israel en vrede? Nou, ik ben benieuwd...
-
Bs'd
@86 Er worden geen palestijnen verdreven of onderdrukt, en er zijn geen "palestijnse gebieden".
De palestijnen die in Israel wonen, die willen VEEEL liever Israelisch staatsburger blijven, dan palestijns staatsburger te worden.
Ze leven liever in een democratische staat met westerse levensstandaard dan in een corrupte dictatuur te moeten leven waar de mensenrechten aan de laars gelapt worden, vrijheid van meningsuiting niet bestaat, en met een heel lage levensstandaard. -
@90 nogalwiedes dat de arabieren het niet accepteerde dat de Israeliers hun land inpikte.
Het was volgens Israel niet het einde van de VN verdeling want ze beroepen zich er nog steeds op om hun bestaansrecht te rechtvaardigen. -
@92
Waarom spreekt de hele wereld dan over de "occupied Palestinian territories"?
VN, VS, Nederland, EU, etc.
Palestijnen die in Israel wonen worden liever niet onderdrukt zoals hun families in de palestijnse gebieden. Als dat de keuze is, is het nogal makkelijk. Ondanks dat ze in Israel ook 3e rangs burgers zijn, is dat een betere optie.
Jij weet blijkbaar niets van de levensstandaard in de palestijnse gebieden en niet van het bestuurlijk systeem. Het "democratische" Israel heeft ook een niet al te goed mensenrechten standaard. Wel eens van administratieve detentie gehoord om maar een voorbeeld te noemen?
Ga je eens verdiepen in de situatie voor luk raak wat onzin te spuien. -
@92 en het LIEFST worden de Palestijnen binnen Israel als 1e rangs burgers behandeld. Al is t maar omdat ze dan eindelijk ook een huis mogen bouwen.
-
In jouw israel propagandistische filmpjes word met geen woord over de de Balfour-verklaring gerept en ook niet over je Judea en Samaria claim.
Er zit ook een heeeeel gapend gat tussen 1917 en 1937 waar de historie van je filmpje pas begint alsof de joden er al die tijd al hebben gewoond.
Verder vind ik je argument dat israel aanspraak kan maken op het gebied, vanwege het in de Hebreeuwse bijbel genoemde israelisch koninkrijk (waar Judea en Samaria deel vanuit maakte) tussen 1025 v.Chr. en 722 v.Chr. een belachelijk joods extremistisch idee.
Met een dergelijke belachelijke redenering zouden de mensen uit Zuid-Noorwegen, Zweden en Denemarken, een claim kunnen leggen op Nederland, daar Vikingen (hun voorouders) in die gebieden hebben gewoond.
Bij elkaar genomen is je reactie dus behoorlijk belachelijk en zelfs lachwekkend treurig. -
Mijn bovenstaande reactie was bedoelt voor #74 Chris de Vries
-
Bs'd
@95 Hier vind je alles over de Balfour verklaring, en het bestaansrecht van Israel: http://www.youtube.com/watch?v=oVsjNzXojCM&
En er hebben ALTIJD joden gewoon in Israel.
En ik zeg niet dat vanwege de bijbelse claim dat er tussen 1025 v.Chr. en 722 v.Chr een joodse staat was in Israel, dat daarom Israel bestaansrecht heeft, wat ik wel zei is dat Jeruzalem al 3000 jaar geleden de hoofdstad was van de joodse staat, tot in het jaar 70, toen het door de romeinen verwoest werd.
Het heeft dus een lange joodse geschiedenis, en helemaal geen arabische geschiedenis.
De arabieren hebben dus helemaal geen claim op Jeruzalem, en Israel kan daar bouwen zoveel als ze maar willen. -
@68 en 96 "het-volk" je reactie is erg simpel en kort door de bocht. In 68 ontken je zelfs de oprichting van de staat Israel, en dat Israel toen het werd aangevallen in 1948 nog geen staat zou zijn. dat was het al wel. en daar is ook in de VN over gestemd. nogal naief om dat te ontkennen. Verder: In het filmpje staat wel degelijk een heleboel over de joodse rechten op Judea en Samaria. Blijkbaar heb je het of niet goed gekeken, of je bent er niet van op de hoogte dat Judea en Samaria door de westerse pers ten onrechte "west bank"is genoemd. Het is historisch joods gebied, en de VN heeft dit bij de oprichting van de staat Israel aan Israel toebedeeld, maar het is door Jordanie tussen 1948 en 1967 illegaal ingepikt van Israel. Het is dus geen door Israel bezet gebied, maar door anderen betwist gebied dat Israel rechtmatig toebehoord. Zie verder het filmpje bij 80 over meer inhoudelijk samaria claim. en zie de reactie van 83.
Verder hebben er altijd joden gewoond in deze gebieden vanaf de dagen van de aartsvaders, en ook tussen 1917 en 1937. Alleen toen was het nog een kleine groep.
Je reactie is dus ongenuanceerd en eigenlijk dus onzinnig. En er blijkt uit dat je niet echt inhoudelijk hebt gereageerd. Ik hoop dat je het filmpje eens met een open mind gaat bekijken en eerlijk wilt bekijken. -
Bs'd
@94 Door de linkse gekleurde berichtgeving in NL LIJKT het of de hele wereld spreekt over de "bezette palestijnse gebieden", maar dat is dus niet zo.
Het zijn geen "bezette gebieden", en die gebieden, Judea en Samaria, zijn ook niet palestijns. Ze zijn nooit van de palestijnen geweest, en geen mens heeft ze aan de palestijnen gegeven.
Judea en Samaria, door sommigen de westelijke jordaanoever genoemd, waren 3000 jaar geleden al joods, ze waren 2000 jaar geleden joods, en ze zijn nu joods.
Ze zijn nooit palestijns geweest, en ze zijn ook nu niet palestijns. -
@100 Gerritgoedbloed je doet je naam geweldig veel eer aan. "Shalom"
-
#99 Chris de Vries: " .. dat Israel toen het werd aangevallen in 1948 nog geen staat zou zijn. dat was het al wel"
Dat is een leugen.
November 1947 brak de burgeroorlog tussen arbieren en joden uit.
Op 14 mei 1948 riep het Joods Agentschap de staat Israël uit.
De staat israel werd dus ruim een half jaar later pas uitgeroepen, en bestond dus niet.
En je claim op de zogenaamde joodse historische rechten betreffende Judea en Samaria" blijft belachelijk. Ik heb al uitgelegd waarom dat belachelijk is, en het hoeft denk ik geen verdere uitleg. -
Bs'd
@102 Misschien dat jij de joodse historische rechten op betreffende Judea en Samaria belachelijk vindt, maar de hele beschaafde wereld, en ook de volkerenbond en later de VN die vonden het niet belachelijk.
Het enige wat belachelijk is zijn de aanspraken die sommige arabieren maken op die gebieden en op Jeruzalem. -
Bs'd
@101 Shalom vanuit de bergen van Judea. :) -
het word pas weer rustig als er weer oorlog is geweest en dat gaat niet lang meer duren
-
@95 u blijft wel erg selectief citeren, he?
(1) Mogen de Palestijnen ook effe meebeslissen over hun land, waar ze ook al duizenden jaren wonen?
(2) Balfour zegt duidelijk dat een Joods thuisland niet ten koste mag gaan van de Palestijnse inwoners. Lijkt me erg redelijk.
(3) Joden hebben 7 volkeren uitgemoord toen ze zich daar duizenden jaren geleden vestigden. Lijkt me niet echt een beschaafde claim op Jeruzalem. -
@ 102 zie antwoord 103. Goed gedaan Gerrit goedbloed!
En kijk eens nar het filmpje bij 98: (heb je blijbaar nog niet gedaan)
Hier vind je alles over de Balfour verklaring, en het bestaansrecht van Israel: http://www.youtube.com/watch?v=oVsjNzXojCM& -
@104 Shalom, voor een ieder die SION ("JERUSALEM") VREDE toewenst. En Gerrit zit mooi op "De Bergen Van Israel". Toe maar weer. Hoor je bij de Bruid ?
-
Gerritgoedbloed is een projectontwikkelaar ?
-
Een schande dat er mensen zijn die de misdaden van Israël durven te verdedigen, en de staat Israël erkennen
-
De VS zijn bekend om hun kanonneerboot-diplomatie.
Israel om zijn buldozer-diplomatie... -
@25
ach gut
wat zielig beeld schetst u hier toch -
Bs'd
@106 De palestijnen wonen geen "duizenden jaren" in Israel.
Toen de Israelieten verdreven waren lag het land onder een vloek van God, en niemand kon er wat mee, het was een verlaten woestenij, afgezien van anderhalve man en een paardekop, helemaal onbewoond.
Dus toen de joodse pioneers terug begonnen te keren naar Israel waren er geen andere volken in Israel.
Er is wel gedurende de laatste 2000 jaar een joodse aanwezigheid geweest in Israel. Er zijn altijd joodse gemeenschappen geweest.
Dit is wat sommigen die er geweest zijn, zeiden van de toestand van Israel:
1695 De Nederlander Relandi doet wetenschappelijk verslag van zijn reis door het land. Zijn conclusies:
1. Alle plaatsnamen hebben een Joodse, Griekse of Romeinse oorsprong. (Dat is overigens nog steeds zo, met als enige uitzondering het Arabische Ramallah.)
2. Van een Arabische cultuur of weerslag in bijvoorbeeld de architectuur is geen sprake.
3. Het land is dunbevolkt. Er wonen nauwelijks Arabieren. Dat zijn dan voornamelijk bedouinen op doorreis, die komen werken als seizoensarbeiders.
Voorbeelden: in Jeruzalem wonen 5.000 mensen, meest Joden en wat christenen. In Gaza wonen 550 mensen, de helft Joden, de rest meest christenen. De Joden houden zich vooral met landbouw bezig, de christenen met handel en transport.
1881 "Het is geen overdrijving te zeggen dat er in Judea over een afstand van mijlen geen bewoning en geen levend wezen te zien is" (Arthur Penrhyn Stanley, de grote Britse cartograaf)
Palestine was a denuded, derelict, and depopulated country. The writings of travelers who visited Palestine in the eighteenth and throughout the nineteenth century are filled with descriptions of its emptiness, its desolation. In 1738, Thomas Shaw wrote of he absence of people to till Palestine's fertile soil.
In 1785, Constantine Francois Volney described the "ruined" and "desolate" country. He had not seen the worst. Pilgrims and travelers continued to report in heartrending terms on its condition. Almost sixty years, later, Alexander Keith, recalling Volney's description, wrote: "In his day the land had not fully reached its last degree of desolation and depopulation." (17)
In 1835, Alphonse de Lamertine could write:
"Outside the gates of Jerusalem we saw indeed no living object, heard no living sound, we found the same void, the same silence, ... as we would have expected before the entombed gates of Pompeii or Herculaneum .... a complete eternal silence reigns in the town, on the highways, in the country .... the tomb of a whole people. (18)
Mark Twain, who visited Palestine in 1867, wrote of what he saw as he traveled the length of the country:
"Desolate country whose soil is rich enough, but is given over wholly to the weeds - a silent mournful expanse ... A desolation is here that not even imagination can grace with the pomp of life and action. We reached Tabor safely. .... We never saw a human being on the whole route."
And again:
"There was hardly a tree or a shrub anywhere. Even the olive and the cactus, those fast friends of a worthless soil, had almost deserted the country."
So overwhelming was his impression of an irreversible desolation that he came to the grim conclusion that Palestine would never come to life again. As he was taking his last view of the country, he wrote:
"Palestine sits in sackcloth and ashes. Over it broods the spell of a curse that has withered its fields and fettered its energies. Palestine is desolate and unlovely. .... Palestine is no more of this workday world. It is sacred to poetry and tradition, it is dreamland."
17 Thomas Shaw, Travels and Observations Relating to Several Parts of Barbary and the Levant (London 1767) p. 331ff.; Constantine Francois Volney, Travels Through Syria and Egypt on the years 1783, 1784, and 1785 (London 1787); Alexander Keith, The Land of Israel (Edinburgh, 1844) p. 465
18 Recollections of the East, Vol. I (London, 1845) pp. 268, 308.
Toen Mark Twain in de 19e eeuw door palestina reisde schreef hij: "1867 Mark Twain reisde door het hele land en beschreef het aldus: "Het verlaten land waarvan de grond rijk genoeg is, maar overgegeven aan onkruid en overwoekert in stilte het land. De verlatenheid hier is niet voor te stellen. We bereikten veilig de berg Tabor en we zagen geen enkel mens op de hele route. Er was nergens een boom te zien, zelfs geen olijf of cactus. Zelfs deze vrienden van arme grond hadden het land bijna verlaten.
Palestina zit in zak en as. Over het land hangt de uitwerking van een vloek dat haar velden heeft overwoekerd en haar energie heeft uitgezogen. Palestina is verlaten en lelijk. Het land behoort niet meer tot de werkzame wereld".
1881 "Het is geen overdrijving te zeggen dat er in Judea over een afstand van mijlen geen bewoning en geen levend wezen te zien is" (Arthur Penrhyn Stanley, de grote Britse cartograaf)
Er leefde toen praktisch geen mens.
Maar met de joden kwam het geld, en waar aas is zijn gieren, en toen kwamen de arabieren.
Dus geen palestijnen die "duizenden jaren in Israel leven".
En de vestiging van de joden in Israel heeft de arabieren daar alleen maar een hogere levensstandaard opgeleverd.
Dat is de reden dat er nu zoveel arabieren in Israel wonen.
Er is dus helemaal niks "ten koste van de arabieren gegaan".
En misschien is de 3000 jaar oude joodse claim op Jeruzalem niet politiek correct, maar de claim en de joodse geschiedenis van Jeruzalem zijn een feit.
Wat ook een feit is is dat de arabieren geen enkele claim op Jeruzalem hebben, en dat toen Israel 2000 jaar braak lag, geen enkel arabisch land ooit geinteresseerd was in Jeruzalem. Het is nooit ontwikkeld, het is nooit de hoofdstad van een arabisch land geweest. Het is alleen dat nu de joden het hebben, de arabieren het ook ineens willen hebben.
Het zijn net kleine kinderen. -
Bs'd
@108 Dat hangt er van af wat je met "de bruid" bedoelt. -
@113 tsjongejonge wat een lap text. Mijn ervaring is dat hoe langer de text en hoe duurder de woorden hoe minder moreel gelijk. Als je kijkt naar DNA onderzoek horen de Joden meer in Europa en Afrika thuis en hebben de Palestijnen meer binding met het Palestijnse grondgebied. En in plaats om dankbaar te zijn vor het thuisland dat ze hebben, zijn de Israeli's hebberig en willen alles.
-
Bs'd
@115 De feiten zijn dat vrijwel alle arabieren in Israel hun oorsprong kunnen traceren tot één van de arabische landen die Israel omringen.
Het is allemaal import.
En de palestijnen hebben Jordanie gekregen, wat VEEL groter is dan Israel, dus ze hebben niks te klagen.
En de joden zijn heel dankbaar voor hun thuisland, en ze willen niet alles hebben. Dat blijkt uit het feit dat ze stukken Libanon hebben opgegeven, dat ze de Sinai hebben teruggeven aan Egypte, met in ruil daarvoor alleen maar vrede.
Het blijkt uit het feit dat de Israeliers vele malen de palestijnen een eigen staat aangeboden hebben in Judea, Samaria, en Gaza, maar de palestijnen wijzen dat af omdat ze helemaal niet geinteresseerd zijn in een eigen staat, het enige waar ze in geinteresseerd zijn is de vernietiging van Israel.
Maar dat laten de Israeliers dus niet gebeuren. -
Mensen die zo tegen Israel zijn hebben makkelijk praten, je kan pas écht je mening vormen als je er zelf bent geweest. En alle motieven weet waarom ze tot hun keuze overgaan. Als je in Israel komt is er duidelijk te zien dat de Palestijnen echt niet zo zielig zijn als ze door de media worden getoond. Zij hebben juist de grootste huizen...
-
En ik sluit me totaal bij jou aan @Gerritgoedbloed.
-
Gerrit mag ik bij jou komen wonen. Een slaapkamer is genoeg. Pas jij je aan naar mijn gedrag. Na een half jaar bezet ik 25% van jou huis. na een jaar zit jij op
-
En weer komt de hele geschiedenis voorbij in deze draad. En de zin "verdiep je eens in de materie alvorens een mening te hebben" is weer vaak te lezen.
De huidige situatie geeft argumenten genoeg: als Israel vrede zegt te willen, is dat uitsluitend serieus te nemen als het gepaard gaat met een bouwstop op de westbank. Maar het bouwen in bezet gebied is juist afgelopen week UITGEBREID tot groot ongenoegn van de VS. Israel wil dus helemaal geen vrede, maar is tijd aan het rekken, zodat ze nog zoveel mogelijk van de palestijnen kunnen afjatten. -
Bs'd
@120 Israel heeft eenzijdig een 10 maanden durende bouwstop gedaan, om Abbas naar de onderhandelingstafel te krijgen, en Abbas weigerde om te komen.
Wat de mensen hier niet schijnen te snappen is dat het conflict niet gaat om een stukje grond, het is een godsdienstconflict. De islam zal het nooit toestaan dat grondgebied wat onder moslimheerschappij is geweest onder het bestuur van niet-moslims komt te staan.
Wat op de agenda van de arabieren staat is niet de oprichting van een zoveelste arabische staat, een ministaatje, maar wat zij willen is de vernietiging van Israel.
De arabieren is al meerdere malen een staat aangeboden, maar ze weigeren hem steeds omdat ze eisen dat alle miljoenen nakomelingen van de vluchtelingen van '48, allen geboren en getogen in arabische landen buiten Israel, zullen kunnen "terugkeren" naar Israel. Dat is dan naar het kleine stukje Israel wat overblijft, en niet naar de nieuw te vormen palestijnse staat.
En met die instroom van miljoenen arabieren willen ze de joodse staat demografisch vernietigen.
En dat gaat natuurlijk nooit gebeuren.
En daarom is al het gepraat over vrede zinloos.
De arabieren willen geen vrede, ze willen de vernietiging van Israel. -
Bs'd
@119
Je vergelijking gaat mank.
De volgende vergelijking is beter: Er stond een huis leeg in het midden oosten. Zie post 113 waar je kan lezen dat palestina leeg en verlaten was.
Toen begonnen de joden, die met geweld hun huis uit geschopt waren, weer terug te keren naar hun huis, en begonnen het op te knappen, en er geld in te pompen, zodat het binnen de kortste keren het mooiste huis in de buurt was.
En de buurtbewoners die dat zagen, die zeiden: Wij willen daar ook wonen, en die trokken ook in het huis. En nu willen die arabische medebewoners alle joden het huis uit schoppen, en het hele huis overnemen.
De joden hebben de arabische medebewoners al meerdere malen een stuk van het huis aangeboden om de lieve vrede te bewaren, maar de arabieren willen de joden er helemaal uit hebben, en het hele huis hebben.
En dat gaat niet. -
@85, het demoniseren van iemand met wie je het niet eens bent (vergelijking met Goebbels is verwerpelijk) is een beproefde techniek, maar is een zwaktebod. Je gaat niet in op de inhoud, maar valt de vorm aan. Als je een objectief beeld wilt vormen, dien je beiden kanten van het verhaal te bekijken, hebben we allemaal al, als kind op school geleerd. Zodra je de context weglaat, en verder dit soort opmerkingen plaatst, geef je aan niet daadwerkelijk in het conlfict noch oplossing hiervan geinteresseerd te zijn. De gekleurde werkelijkheid is namelijk zo ver verwijderd van jou zwart-wit-denken.
-
Blabla?
Zie op ander draadje staan dat er Israeliers waterbronnen aan het vernielen zijn van de Palestijnen. ....Ook al zint iets je niet, om welke reden dan ook, letterlijk, waterbronnen vernielen is toch wel ergens bovenaan de lijst van het laagste en domste wat je zou kunnen doen neem ik aan. -
@121
Als dit zoals jij beweert, een conflict is tussen 2 godsdiensten, waarom wordt er door Israel dan steeds land gestolen? Dat is nergens voor nodig om het jodemdom te beschermen. Verder is een bouwstop geen gunst, om abbas aan de tafel te krijgen, een bouwstop is NORMAAL omdat Israel niet buiten haar eigen grenzen zou horen te bouwen. Maar de Hasbara verkoopt een bouwstop wonderlijk genoeg, en onterecht, als een "gunst".
De praktijk vandaag is dat Palestijnen worden verjaagd en joden daar gaan wonen. Andere dingen beweren over de huidige situatie is liegen.
De methodiek is dat een stelletje losgeslagen "kolonisten" land inpikt. En als de Palestijnen zich dan verzetten, komt het Israelische leger die kolonisten een handje helpen.Hiermee is het terrorisme van de kolonisten dus staatsterrorisme geworden.
En dat Palestijnen niet willen praten zolang dit speelt is ze niet kwalijk te nemen.
De Hasbara probeert het evenwel zo te draaien dat de bestolene de schuld krijgt en dat de dief zogenaamd uit noodzaak handelt. En dat is in goed Nederlands uiteraard pure lariekoek ;)
Gij zult niet stelen, ook niet indien ge joods zijt. -
Het is knap hoe sommigen een bouwstop als een gunst afschilderen,
als je beseft dat bouwen in bezet gebied een regelrechte oorlogsmisdaad is.
Voor het vestigen van je bevolking in bezet gebied, geldt dat ook.
(zie conventie van geneve)
Hiermee maakt de joodse staat zich ernstig schuldig aan oorlogsmisdaden.
Dat Palestijnen niet willen onderhandelen zonder dat dit stopt, is volkomen normaal.
En ingaan op een vredesvoorstel maar niet stoppen met bouwen en de volksverhuizingen van Israel, is niet serieus te nemen. -
Bs'd
@125 Israel steelt geen land. Israel is niet gestolen, Israel is gekocht, zie hier:
[url]http://christenenvoorisrael.nl/artikelen/27-art...
En Israel bouwt niet buiten de grenzen, Israel bouwt alleen in Israel.
Judea en Samaria zijn van Israel.
Iemand die beweert dat arabieren verjaagt worden in Israel die liegt. -
Bs'd
@126 Natuurlijk is het een gunst als arabieren willen dat Israel stopt met bouwen in Israel en Israel geeft daar gehoor aan.
En het is geen "bezet gebied", het is "omstreden gebied".
Die gebieden zijn nooit van de palestijnen geweest, dus stellen dat dat "bezette gebieden" zijn, is onzin.
Zie hier: [url]http://www.youtube.com/watch?v=XGYxLWUKwWo&feat...
En het heeft geen enkele zin om vredesbesprekingen met de palestijnen te voeren, want die willen maar één ding, en dat is Israel vernietigen.
En dat gaat natuurlijk niet gebeuren. -
@128 "De Bruid" 1 = Israel. De ander is een geheimnis, het is voor wijsen en verstandigen verborgen.
-
Noem het zoals je wil om het te vergoeilijken,
Het internationale gerechtshof zal zich snel over deze zaken buigen. En dan zal blijken wat prefereert: de leugens uit de hasbara-koker of de nuchtere juridisch vastgestelde feiten.
Met de separatie-muur is dat reeds gebeurd, die is illegaal verklaard, de westbank is internationaal-juridisch gezien bezet gebied, Israel is de bezetter en Israel pleegt op de westbank oorlogsmisdaden. Over deze zaken was het internationaal gerechtshof al duidelijk.
De Palestijnen krijgen zeer binnenkort zelf een status waarmee ze zaken bij dat gerechtshof kunnen starten, anders staat Turkijke klaar om het voor ze te doen.
Dat Israel meer en meer geisoleerd raakt is geen wonder.
Wordt vervolgd -
@57
Uw opmerking is stemmingmakend. -
Welles, niettus, wellus, niettus.....wat vermoeiend.
Ergste is dat het daar al net zo is. Ik zal blij zijn als er daar eens leiders opstaan die het beste met het volk voorhebben. Abbas is in mijn ogen al een eind op weg. Hamas kan daar nog een puntje aan zuigen. Die geven de extremisten in Israel voer. Als ze nou eens zouden kappen met het afvuren van die raketten, dan heeft Israel geen reden meer om aan te vallen. Haal het gegeven dat je Israel wil vernietigen uit je handboed. Misschien open je dan langzaam de weg naar een betere toekomst.
En kijk vooruit, niet achteruit.
Stijgers in Algemeen
Nederland is geen vies en vuil land.
Weet u, ik heb het wel een beetje gehad met...
1 uur 58 minuten geleden door Dolle
Nederland is een vies en vuil land
Nederland is een smerig, vuil land, dat...
3 uur 35 minuten geleden door ilsebeenhakker
Vrouw ontslagen wegens te sexy en te grote...
Ze werkte nochtans bij een lingeriebedrijf.
3 uur 43 minuten geleden door joop49
Dode man gevonden in Geleen
De politie heeft zaterdagavond rond elf uur...
10 uur 35 minuten geleden door lunarvr
De oude man op de trein
"Aikido," zei mijn leraar keer op keer, "is...
12 uur 34 minuten geleden door Billy Hunt
Best gewaardeerd
Vol op demonstraties in Duitsland
De protesten verspreiden zich wereldwijd,...
5 dagen geleden door hotwing
Sharia4Belgium bedreigt Wilders met dood
De PVV heeft geschokt gereageerd op...
23 uur 27 minuten geleden door MrFuzzyfun
Nederland blijft koploper afluisteren...
In Nederland worden elk jaar ruim 22...
4 dagen geleden door Pugovka
'Marokkaanse vrouw, wrik je los uit de...
De sociale controle die de Marokkaanse...
22 uur 29 minuten geleden door Moskowfiets
Politie optreden van vandaag,...
Dat in ons land er met vele maten gemeten...
19 uur 35 minuten geleden door tineke1

