Israëlische kolonisten hebben afgelopen donderdag in de wijk Beit Sadaf van Jeruzalem olijfbomen uitgetrokken en vernielingen gebracht aan huizen van Palestijnen. Op de muren in de omgeving van de bomen waren teksten als "dood aan de Arabieren" en "prijs kaart" te lezen.
De term "prijs kaart (lees: wraak)" verwijst doorgaans naar aanvallen van joodse kolonisten op Palestijnen of hun eigendommen in de bezette Westelijke Jordaanoever.
Eerder deze maand werd een moskee in het noorden van Israël in brand gestoken en werden christelijke en islamitische begraafplaatsen vernield.
Voor afbeeldingen zie: http://occupiedpalestine.wordpress.com/2010/10/...
Sorteer op:
-
Geen respect voor elkaar. Geen respect voor de natuur.
Jammer dat men zo diep gezonken is. -
"christelijke en islamitische begraafplaatsen vernield"
Geen woorden hiervoor... Dat men hun gang kunnen gaan daar. -
Gaan we ff aan Wilders vragen... die weet het vast wel.
-
428 oktober 2011 00:35 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
wat een rare volk zijn die israelische kolonisten.
-
nou,waar blijven al die mensen die graag een woordje hebben wanneer het over turkije gaat?de o zo democrasie lirfhebbers
-
Hoe moeilijk hebben de Palestijnen toch. Ze worden systematisch onderdrukt en verjaagt van hun landen. Ze kunnen niet eens normaal leven.
-
Ze zijn ook echt precies hetzelfde ook he die reli's, ik snap gewoon niet waarom ze niet met elkaar overweg kunnen terwijl het gedrag en de verschikkelijk lage normen en waarden zowat exact gelijk zijn.
Overigens boeien me olijven totaal niks, vind ze zelfs smerig, maar dat is een beetje off topic. -
De bezetters blijven doorgaan.
En alles onder het oog van hun politie. -
Het dagelijkse Israel-bash topicje. Veel plezier lieverds.
-
Je bedoeld het signaleren van de dagelijkse terreur door de bezetters ?
-
Ik bedoel hoe er een aantal mensen behagen in schept om dagelijks Israel te bekritiseren. Omdat daar joden wonen. Ik zie ze nooit draadjes over Kongo maken. Of over hoe de arabieren genocide in Darfur hebben bedreven. Of hoe turkije een deel van een ander land bezet houdt. Of...
Maar joden bashen is al meer dan 1000 jaar een hobby van een deel van de mensheid. En dan vinden ze het nog gek dat die vermaledijde joden een stukje voor zichzelf willen.... -
#12 Dit gaat niet zoimaar om joden bashen, niet impliceren dat de enige achtergrond antisemitisme is... Die kolonisten zijn totaal misdadig bezig en een goede illustratie van het israelische beleid om het de palestijnen zo onmogelijk als mar kan te maken. Het doet er niet toe dat ereen draadje is over Kongo, het gaat er om dat deze misdaden aan de kaak gesteld worden. Maar jij zegt daar niks over, vind het wel prima zeker wat die kolonisten uitvreten.
Welk land houdt Turkije trouwens bezet? -
Gooi ze de woestijn maar in !!!
Forever dan !!! -
#14 Die kolonisten bedoel je?
-
@13
Dat jij niet weet dat Turkije Noord cyprus bezet houdt en koloniseert zegt me al genoeg. En dan toch Israel de maat nemen? -
#16 Je hebt gelijk.. Cyprus was ik even vergeten. Maar jij weigert consequent in te gaan op de inhoudelijke kritiek op Israel, komt alleen met jij-bakken aanxzetten. Waarmee ik concludeer dat jij een groot fan bent van die misdadige kolonisten.
Dit draadje gaat niet over Turkije, maar over joodse kolonisten die misdaden begaan.. daar ga jij niet op in. Blijkbaar vind je Palestijnen minderwaardig volk die geen rechten hebben. "Dood aan de Arabieren" vind jij normaal blijkbaar, mensen die hier kritiek op hebben zet jij weg als antisemiet.
Laat ik het ook eens omdraaien: wie ben jij om kritiek te hebben op Turkije of "arabieren in Darfur" als jij pertinent weigert misdaden tegen de menselijkheid van israelische kant te zien en/of te veroordelen. En als je die kolonisten in hun recht vindt staan durf dat dan te zeggen... -
Wat de meeste mensen vergeten in deze hele zaak is dat ik olijven niet te vreten vind.
-
@6
Er zijn zat voorstanders van Israël die tegen die "kolonisten"zijn, ik ook.
Maar jij doet net of het verbranden van olijfbomen regeringsbeleid is.
De regering, leger en politie treedt er dan ook tegen op.
Daarnaast maakt vooral het IDF zich ernstig zorgen over de ultra-rechtse akties die in feite heel hel land in vuur en vlam kan zetten.
Hier, een bevestiging over settlerextremisten van het centaal gezag van het IDF op Jpost.com.
The IDF's OC Central Command Maj.-Gen. Avi Mizrahi issued a stern warning on Tuesday over the threat posed by far-right elements in the West Bank.
Speaking during a ceremony to mark the replacement of outgoing Judea and Samaria Division commander Brig.-Gen. Nitzan Alon, whose home was the scene of regular demonstrations by activists opposed to IDF clearances of illegal outposts, Mizrahi warned that the IDF may have to "confront the extreme fringes on the right, who could bring the whole area to an escalation [in violence]." -
#18 Ik heb een hekel aan auto's.. mag ik jou auto dan in elkaar hakken? Ik bedoel.. .als je ze niet lust eet je ze niet, dan ga je geen olijfbomen vernietigen. En je kan we een ontzettend "lollig" grapje maken, je hebt het over mensen wiens kostbare bezit wordt vernietigd. Zegt wat over jouw menselijkheid dat je hier grappen over maakt.
-
#19 Praatjes... laat ze optreden dan. zolang ze dat niet doen vionden ze het prima.
-
@17
dat is niet waar wat je zegt, ik heb Bruut nooit kunnen betrappen op het minderwaardig vinden van paletijnen, arabieren, moslims etc.
Wel over minderwaardige personen, personen die met 2 maten meten, dicktators, godsdienst-extremisten, ook aan Joodse kant.
En iedereen weet dat er dagelijks onderwerpen worden geopend , anti-Israël, om eens weer lekker legaal te kunnen schelden op de Joden, zonder daar direct in anti-Semitisme te vervallen.
Kritiek mag maar hou dan ook de andere kant in de gaten. -
#22 Maar hij gaat niet op het topic in, alleen maar dat het gaat om Israel bashen omdat daar joden wonen, zet mij weg als antisemiet en dat pik ik niet. Jij impliceert ook dat mensen alleen maar Israel draadjes openen om legaal te schelden op joden. Het gaat mensen (mij in ieder geval) om de stelselmatige scheningen van mensenrechten en oorlogsrecht door Israel, dat al decenia doorgaat, heeft niet met antisemitisme te maken.
-
#12 rara hoe kan dat toch....dat de mensheid dit al 1000 jaren doen? zou het dan toch niet aan de joden liggen?
-
Als Palestijnen een paar raketjes afschieten vanaf de Gaza strook dan staat de Israëlische regering klaar om vergeldingsacties te nemen. Maar als Joodse kolonisten de grondrechten schenden van vredelievende Palestijnen dan geven ze niet thuis. De hypocrisie van het westen in beeld gebracht.
-
De terreur van Israël begint de spuigaten uit te lopen. Het antwoord zou een internationale boycot van dit land moeten zijn.
-
@25 Ik weet niet of het "vredelievende Palestijnen" waren, want die jongens kunnen er ook wat van hoor... Maar goed, geweld mag nooit en het vernielen van olijfbomen is een volkomen respectloze daad. Ik zie die Joodse extremisten (want dat ben je als je zoiets doet) net zo min zitten als Palestijnen die zich van dezelfde middelen bedienen. Ga eens normaal met elkaar om!
-
@24,
Foute beoordeling.
Wie zijn er overal aan het knokken?
In Dgestan, waar je weinig van hoort, zijn er ook al minstens 400 aanslagen dit jaar geweest, op burgerdoelen uiteraard.
Er zaten ook heel wat zelfmoordaanslagen tussen.
En menselijke schilden (van eigen volk ook nog) gebruiken ze al setert de Kruistochten.
Dat doen wij toch ook niet? -
"#28 = Dagestan
-
@17
Wat hier op nujij gebeurd en ook elders in de maatschappij en de wereld is constant benadrukken wat Israel wel niet fout doet.
Als ik hier dagelijks een draadje open over Marokkanen, een negatief draadje.
Op wie lijk ik dan? En het wonderlijke is dat de Joden/Israel bashers ook fel anti PVV zijn.....
Ik noem dat hypocriet en dat blijf ik herhalen zolang en nog 'Gretta's' zijn hier. -
@24
Je bedoelt te zeggen dat de pogroms en de Holocaust eigenlijk de schuld van de Joden zelf is...?!?
Weet je? Je zegt met dit ene comment niets over de Joden maar héél veel over je zelf... -
@17
++++++++++
Martialis aka Bruut is gewoon zionisten fan... -
#30 Hee Brutus, maar nog steeds geen enkel commentaar op het gedrag van die kolonisten... die vind je wel tof toch?
-
Kennelijk moet je als je kritiek hebt op israel verantwoording afleggen over je politieke standpunten ten overstaan van andere landen.
Vreemde argumentatie.
Beetje de discussie van: Waarom ben je nou boos op mij omdat ik sla, hij slaat toch ook . -
@33
Ben ik verplicht om daar een afkeurend geluid over te laten horen? Ik heb een ander deel van de discussie aangesneden. En mijn stelling luidt dat de Israel-bashers eigenlijk op dezelfde wijze opereren als Wilders. Uiteraard willen de bashers daar niet van weten, die willen allen maar hun haat ventileren. (ook al een overeenkomst met wilders) -
#30 en trouwens... als jij hier dagelijks een draadje opent over marokkanen dat ergens over gaat, met argumenten enzo en niet alleen onderbuikgezeur, dan heb ik er geen probleem mee. Dan kan er inhoudelijk over gepraat worden. Jij denkt geloof ik dat elk Israel draadje uit de onderbuik komt en er jodenhaters achterzitten, tja, dan kan je niet anders dan blind in de verdediging schieten.
-
@23,
oké, misschien niet bij jou maar bij velen wel, niet persé antisemitisme maar vaak er wel tegenaan, op het randje.
Trouwens wat er gezegd wordt in de aanhef van de topic
citaat>
"De term "prijs kaart (lees: wraak)" verwijst doorgaans naar aanvallen van joodse kolonisten op Palestijnen of hun eigendommen in de bezette Westelijke Jordaanoever. <einde citaat
is fout!
Het gaat hierbij wraak op bijvoorbeeld , de dood van een Joodse vader en een zoon, door middel van steniging van hun auto, waardoor zij beiden vermoord werden.
En meer zulke gevallen
Toch een ander daglicht?. -
#35 Als jij niet wilt reageren op het topic dan moet je wegblijven uit deze discussie, dan loop je alleen te zieken.
-
@36
Die joden-bash draadjes hier is ook niets anders dan onderbuikgezeur. TS had gisteren een draadje over 500 euro boeten voor een poster van Erdogan en morgen komt hij waarschijnlijk met het wereld nieuws: Kolonist pikt broodje shoarma van Palestijn.
Puur PVV gedrag! Maar hou het hoofd maar in het zand hoor. -
#37 O ja, ze doen het alleen uit wraak... Lees dit (zal wel weer een antisemitische bron zijn ahum):
http://m.gulfnews.com/news/region/palestinian-t...
"The "price-taggers", as they are known, have vowed to avenge any Israeli move to uproot West Bank colonist outposts built without Israeli government permission, and have set fire to mosques and vandalised both Israeli and Palestinian property.
"The colonists who attacked the two cemeteries and toubs in Jaffa and the Tuba Zangaria Mosque in Upper Galilee do have a godfather and spiritual leaders in the Israeli government," Jamal Zahalqah, a member of the Knesset and president of the National Democratic Assembly, told Gulf News." -
Welk joden bash draadje heb je het over... dit draadje gaat over een misdadige akties van Israelische kolonisten. O maar ik snap het, daar mag je geen kritiek op hebben, want dat zijn joden en kritiek op joden is antisemitisme. Wat een zielige redenering.
-
@19...als de regering iets niet zal keuren of toestaan,dan zal er geen bladeren van de boom vallen!!!wie probeer jij voor de gek te houden?het is systematisch allemaal,stap voor stap wordt alles gezet,kijk maar naar eerdere bezettingen en nu!!!alles gaat systematisch
-
Walgelijk volk die Israëliërs.
Ik ben benieuwd wanner de VN wakker wordt, en Israël dwingt om zich terug te trekken achter de afgesproken grenzen (1967).
Het beste zou uiteraard zijn, als de Israëliërs weer terug keren naar hun oorspronkelijke thuisland. (Europa, Rusland en de VS) -
@12 Als zij zich normaal zouden gedragen, is er ook geen reden tot plaatsing van berichten.
Het gaat hierbij om 5 miljoen Palestijnen die dagelijks te maken hebben met het wrede en mensonterend beleid van Israël.
Of vind jij het normaal (menselijk), dat je een heel volk verwijderd van hun land en opsluit in reservaten? -
Ieder jaar omstreeks deze tijd -het is dan namelijk oogsttijd!- vernietigen agressief hatende joodse kolonisten de olijfbomen (lees: de enige inkomstenbron!) van de Palestijnen.
Op die manier willen de joden -onder goedkeurend oog van Nethanjahu en velen hier- de Palestijnen ontdoen van hun enige inkomstenbron.
Veel joodse kolonisten worden gesubsidieerd door steenrijke joodse Amerikanen (of extremistische joden van elders) en weten derhalve niet eens wat het is om zelf te moeten voorzien in eigen levensbehoeften... -
#43 Ik ken hele toffe Israeliers... niet een heel volk wegzetten als walgelijk door daden van een deel van die bevolking.
-
@46 Het feit dat je als Jood daar gaat wonen, geeft al aan, dat je geen greintje respect hebt voor andermans land en zijn bewoners, die daardoor verdreven zijn van hun land.
Een zeer wrede gebeurtenis, wat niet veel voorgekomen is in de wereldgeschiedenis.
Alle Israëliërs zou zich moeten schamen, wat voor ongekend leed zij veroorzaakt hebben bij 5 miljoen Palestijnen.
(En anno 2011, nog steeds veroorzaken) -
#47 In Israel krijgen mensen ook kinderen, sommigen gaan lekker Palestijnen bashen, anderen sluiten zich aan bij de vredesbeweging, weer anderen kunnen het niet meer aanzien en verhuizen, naar Nederland bijvoorbeeld. Het is daar trouwens net z'n democratie als hier, of je nou rechts of Arbeiderspartij stemt, het regeringsbeleid blijft gebaseerd op landjepik en de vermoorde onschuld spelen.
Maar als je er anno nu voor kiest om in Israel te gaan wonen stem je in met het bezettingsbeleid, dat ben ik met je eens. -
@48 Klopt... Er zijn inderdaad ook Israeliers die zich inzetten voor vrede.
http://gush-shalom.org/ , www.btselem.org/
Helaas de meerderheid blijft het schrikbewind van Israel steunen. -
@TS Ja, er is nogal wat mis in Israel. Overigens is dit al een keer eerder gepost.
Maar wat ik even erg vind, is dat jij dit, als Turk, plaatst onder een joodse naam.
En ik je geen draadjes zie starten, waarin je net zo kritisch bent naar je eigen land, m.b.t. hun gedrag naar de Koerden.
Mijn vraag is dus; wat bezielt je eigenlijk? Waar ben je nou werkelijk op uit? -
te walgelijk voor woorden!
-
@52
Je bedoelt zeker #24 ? -
@52 Ja Louis, dat heet nou onvervalste haat zaaien.
En draagt niets bij aan oprechte verontwaardiging, in tegendeel. -
@54
We zullen er mee moeten zien te leven dat haatzaaien een dagbesteding is voor bepaalde mensen. Uiteindelijk werkt haat alleen maar tegen je zelf. Overigens hebben slachtoffers van haat daar weer niets aan. -
@55 Ik leg me daar niet bij neer, Bruut. Ik zal altijd haatzaaien proberen te bestrijden met de pen en het woord, als ik het tegenkom.
-
Enfin, hij zal nu wel als de bliksem weer een andere nick nemen.
Want met open vizier strijden is er niet bij, denk ik. -
5828 oktober 2011 17:22 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@56 Ik citeer jou even;" waar 2 honden vechten, hebben 2 honden schuld"
http://www.nujij.nl/algemeen/nog-geen-zicht-op-...
laatste reactie -
@12
Niemand zei iets over Joden voor jouw post. Religie werd afgekraakt. De feitelijke gedraging werd afgewezen, maar niets over Joden. -
@35
Nee hoor. Maar je nadrukkelijk selectieve verontwaardiging spreekt boekdelen. -
3000 jaar oog om oog en tand om tand heeft voor Moslims en Joden daar het leven tot een hel gemaakt. Het lijkt wel of de agressie erfelijk is geworden.
-
Volgens de bijbel hebben de joden het land eerst binnengevallen. Daarna is er veel afgesnoept door moslim krijgers. Wie heeft er recht op het land? De oorspronkelijke bewoners van dat deel aarde zijn allemaal bruut uitgemoord.(zie bijbel, Jericho etc.) Noch de joden noch de palestijnen hebben er direct recht op. Leer toch samenleven. Dit is PEUTER niveau!
-
@40 door dbisnl
Oké daar zat ik dan fout, in de redenen van de iligale settlers.
Maar zulke dingen komen er wel bij en spelen ook mee wat ik in #37 zei.
@47 Dit vind ik veel te ver gaan daar valt niet over te praten;
Citaat van nr47;
"Het feit dat je als Jood daar gaat wonen, geeft al aan, dat je geen greintje respect hebt voor andermans land en zijn bewoners, die daardoor verdreven zijn van hun land."
Einde Citaat van nr47 -
Martialis, je gaat te ver met je onterechte beschuldigingen. Als we naar jou luisteren is geen discussie meer mogelijk. Jouw inzetten van het verschijnsel antisemitisme voor politieke doeleinden is verwerpelijk.
-
haha mensennnnn dit is zo grappig,ik wist meteen voordat ik de reacties zou gaan lezen dat wanneer iemand kritiek zou leveren op de regering van israel meteen word weggezet als anti-semiet en wat denk je :) LOL
-
http://www.youtube.com/watch?v=Q7tupJRSi7M aub mensen check het filmpje word iedereen vrolijker van i promise :)
-
Het is essentieel dat mensen ophouden met elkaar aan te vallen over deze kwestie. Want de ziel van het probleem zit namelijk niet alleen in het fysieke conflict dat zich daar in het Midden-Oosten afspeelt, maar ook in de denkwijze en uitingen van de mensen op fora als deze.
Het lijkt allemaal erg onbetekenend wat hier wordt geschreven, maar het zijn alleen maar minder schadelijke vormen van het fysieke geweld dat elders plaatsvindt. Het gedachtegoed is exact hetzelfde, met het verschil dat er in het Midden-Oosten nog veel meer haat en intensiteit achter zit.
Als je een stap terug doet, dan zie je vanzelf dat dit gedachtegoed nooit tot een oplossing zal leiden, en dan kun je je afvragen of dat is wat je werkelijk wilt. Is dat werkelijk waar je je beperkte tijd op aarde aan wilt besteden?
Heb je enig idee waarom je je in deze werkelijkheid bevindt?
Is het werkelijk ons doel in het leven - als mens - om voortdurend met elkaar over de grond te rollen, en elkaar het leven zuur te maken zodra we niet krijgen wat we in gedachten hebben?
Of is het de bedoeling dat we alle krachten bundelen, om ervoor te zorgen dat iedereen het goed heeft, en zodat we de volgende stappen in onze evolutie kunnen zetten? -
Weer die krulletjes figuren
-
Hmm.. het is jammer dat dit soort dingen altijd worden gedaan door hele domme mensen, domme mensen die vervolgens als prototype Israëliër worden gezien. Zo word er een heel verkeerd beeld geschetst van de gemiddelde Israëliër. De meeste Israëliërs vinden ook dat die kolonisten fout bezig zijn om daar te blijven/gaan wonen. En die zijn er al helemaal op tegen dat ze daar dan ook vernielingen aanrichten. Wat natuurlijk ook een belachelijke laffe daad is van die kolonist(en), en wat ook helemaal niet helpt om rust in de regio te krijgen.
Maar goed.. het is natuurlijk veel leuker om Israël als de agressor te zien, en lekker los te gaan op Israël... zonder daarbij echt de moeite genomen om je echt te verdiepen in hoe het hele conflict is ontstaan, en hoe beide partijen nu ten opzichte van elkaar staan.
In 1922 besloot de wereldgemeenschap - de Volkerenbond - om de Joden na eeuwen van ballingschap, discriminatie en vervolging op den duur een eigen land te geven in het toenmalige Britse Mandaatgebied (wat tegenwoordig Israel en Jordanie omvat)
In 1928 werd in Egypte de Moslim Broederschap opgericht, onder invloed van het opkomend Arabisch nationalisme, moslim fundamentalisme en nazisme. Doelstelling was en is islamisering en een groot Islamitisch Rijk. De radicaal-islamitische terreurbeweging Hamas is hier uit voortgekomen. De Moslim Broederschap voelde een sterke verwantschap met het nazisme en begon Jodenhaat in de Arabische wereld te verspreiden.
In 1929 werd bij het bloedbad van Hebron de eeuwenoude Joodse gemeenschap daar aangevallen en werden 67 Joodse mannen, vrouwen en kinderen op afschuwelijke wijze vermoord. De andere ongeveer 700 Joden vluchtten de stad uit. Ook in andere steden en dorpen vielen vele slachtoffers.
Als reactie op bovenstaande terreuraanval en andere acties van de gewapende bendes van Al-Hoesseini, begonnen Joden zich midden jaren dertig van de vorige eeuw zich ook te bewapenen.
Daarop ging het geweld van de bendes van Al-Hoesseini zich steeds meer richten op gematigde Palestijnen, zij die vreedzaam met de Joden wilden samenleven. Wikipedia meldt dat bijvoorbeeld in 1938 de bendes "279 Joden doden en meer dan 2.000 Palestijnen, waarbij de laatsten met buitengewone wreedheid waren 'behandeld'. " De bendes werden gesteund door de nazi-regering van het Duitse Rijk, met financiering en wapenleveranties via Irak en Saoedi-Arabie. De jeugdbeweging van Al-Hoesseini heette "de nazi padvinders".
in 1937! - een tweestatenoplossing aanbeval, als oplossing voor het geweld. Dit werd door de Joden geaccepteerd. Het werd echter door de grootmoefti geweigerd. Uit Islamitisch oogpunt was het onmogelijk om ook maar een centimeter 'Islamitische grond' af te staan.
Na de Tweede Wereldoorlog wijst Al-Hoesseini namens de Palestijnen een vreedzame verdeling van het land af, waarbij gebied toegewezen zou worden op basis van bevolkingsmeerderheid (zoals gebruikelijk bij onafhankelijkheid).
Het zodanige verdelingsplan van de Verenigde Naties in november 1947 - om Palestina in een Joodse en een Arabische staat te verdelen - wordt geweigerd. En weer organiseert hij bendes te organiseren om de Joodse gemeenschap in Palestina aan te vallen. De grootmoefti roept de militaire hulp in van de omringende Arabische landen. De bedoeling is "de Joden de zee in te drijven" (de 6daagse oorlog, waarbij duidelijk werd dat men beter niet met Israël meer kon spotten...)
Zo is het anno 2011 ook nog steeds. Het staat in artikel 11 van het Handvest van Hamas als volgt verwoord:
"Palestina is een islamitische Wakf, bestemd voor toekomstige moslimgeneraties tot de dag der Oordeels. Een deel noch een geheel mag worden ontheiligd of opgegeven. Geen enkel land, koning, president, of organisatie, Palestijns of Arabisch, mag dat doen. Dit geldt voor Palestina en alle andere landen die de moslims met geweld veroverden [LN: dus ook Spanje, Slovenie en Griekenland!], want hierdoor zijn deze landen geheiligd voor moslimgeneraties tot het einde der dagen."
Kortom... je kan hier wel gaan zitten zeveren over hoe zielig die Palestijnen wel niet zijn, maar zijn het niet zij zelf die op een terroristische beweging hebben gestemd? Zijn het niet zij die zelf verantwoordelijk zijn voor het vertrouwen hebben in leiders die er gewoon niets van bakken?
Voor sommigen die het teveel moeite vinden om zelf uit te zoeken wie Al-Hoesseini precies is... Een moefti is een hoge wetsgeleerde in de islamitische wetgeving. Hij heeft het door sommigen als bindend ervaren gezag om juridische uitspraken te doen in de vorm van fatwa's. Moefti's vormen een belangrijke link tussen de theorie en de praktijk van de wetgeving. Een moefti is geen rechter, omdat zijn fatwa's in principe niet bindend zijn. Ze kunnen echter wel een rol spelen in de rechtspraak. Boven de moefti's staat alleen de grootmoefti.
Kortom... Al-Hoesseini was best een belangrijke man... en feit dat HAMAS nu nog steeds op het zelfde uit is als deze man in zijn tijd was, kan je er zeker van zijn dat Israèl zich terecht verdedigd tegen die eigenlijk helemaal niet zulke zielige Palestijnen...
Neemt niet weg... dat die kolonisten gewoon echt heel erg fout bezig zijn... -
@70 hamas is gecreerd door de israel/mossad http://www.youtube.com/watch?v=Yb3vF6Vcjr0 en er zijn nog genoeg bewijzen als je er geinteresseerd ben.
ps:ben geen joden-hater ik ben wel een anti-zionist -
@71 Goed dat je het er even bij zegt, want ik ben een jood die kotst van dit soort acties. Echt enorme groet klootzakken zijn het.
-
@72 Ze groeten ook, maar ik bedoelde natuurlijk 'grote'
-
ik merk dat de zionistische 'agents' hier nadrukkelijk aanwezig zijn!!!
Jullie mogen je best doen wij represanten van de mensheid zijn geen GOYIMS
we zien,horen,voelen,ruiken hoe jullie te werk gaan en de propaganda zal niet werken. -
@72 jij ben geen 'jood' jij ben mijn broeder.(als je wil)
-
@65
Ik geef alleen mijn mening. Je hoeft het er niet mee eens te zijn. En antisemieten ontkennen toch sowieso. -
@76 arabieren zijn toch ook semieten??
-
martialis jij lijkt wel geobsedeerd. take it easy my friend
-
Hamas is niet gecreerd door Israèl. De beweging in zijn toenmalige vorm is gesteund door Israèl, om tegengas te hebben tegen Arafat, Arafat die niets anders was dan een jongere versie van Al-Hoesseini. Op een gegeven moment sloeg dat om, Arafat werd veel minder radicaal, parallel hieraan werd Hamas juist steeds radicaler. Wat uiteindelijk resulteerde in: Arafat ging vredesbesprekingen aan, en Hamas kwam op de lijst van terroristische organisaties te staan wegens het plegen van zelfmoordaanslagen op bussen, restaurants en markten. Daarna, of eigenlijk al kort daarvoor heeft Israël ook alle steun aan Hamas stop gezet. Zo was Bin Laden ook een vriend van de VS toen er nog een koude oorlog met Sovjet-Unie gewonnen moest worden, ook Saddam Hoessein was dikke vrienden met het westen, en nu... nu vechten we zij aan zij met de Duitsers in Afghanistan.
En ik snap ook niet goed wat je nou precies duidelijk wilt maken door te zeggen dat Hamas geholpen is door Israël... want eigenlijk maakt dat natuurlijk ook geen fuck uit. Hamas is echt niet ineens goed omdat ze zijn geholpen... -
@78
Nope...de 'wereld' is geobsedeerd...door Israel.
Geen land is naar verhouding zo veel besproken door de VN
Geen land wordt meer besproken naar verhouding in veel media (waaronder ook nujij)
Een marsmannetje die onze media zou volgen kan geen andere conclusie trekken dan dat Israel het belangrijkste land ter wereld is.
En tot slot: de landen in het MO zijn maar wat blij met Israel. Handig hoor, zo'n boeman om de hoek. Een schurk als Kadaffi profileerde zich ook als anti-joods. Idem Saddam, idem de gek uit Teheran. De arabieren hebben niet door hoe ze opgezet worden tegen de joden. -
@80
Zorgen ze er niet zelf voor, denk je? -
@79 waar haal jij uit dat ik hamas 'goed' vind? ik heb nooit sympathie gehad voor hamas.dit bedoel ik dus mensen aub mensen let heel goed op.
jij komt hier verhalen vertellen over al hoesseini vertel me dit mijn zionistische broeder,wat is jou antwoord hierop:The British, against the local Muslim vote, appoint Amin Al-Husseini as Grand Mufti of Jerusalem. Amin Al-Husseini came in a poor fourth place in the vote [iii] . The Muslim community rejected his candidacy because he had not received any credible Islamic education. He was neither a Sheikh (religiously accredited leader) nor an Alim (Islamic scholar). He becomes the pre-eminent Arab power in Palestine. His brutality becomes notorious and is rejected by local Muslim leadership.
In your face vieze zionist dit lijkt verdomd veel op die fucking dictators die jullie later in de arabische landen hebben geplaatst en die ze nu 1 voor 1 neerhalen.
ik ben mischien niet zo geschoold als jou met allemaal dure advocaten praatjes maar zolang ik maar de waarheid weet kan je me niks maken.
ZIONIST GAME OVER!!!!!!
ps:kom bij ons aansluiten broeder gebruik je talenten en kennis en je vaardigheden voor het goede voor mens en natuur ipv die duivelse zionisten :) -
@81
Je volgt gewoon de redenatie van #24 ? Het is de schuld van de joden dat ze eeuwenlang vervolgd en uitgeroeid zijn. En nu ze een eigen land hebben is het hun eigen schuld dat de hele wereld ze in de gaten houdt. -
@80 de 'wereld' is op dit moment de slaaf van israel zul je bedoelen door het monetaire systeem die ze aan ons hebben opgelegd
zoals ik al eerder zei jullie zijn mischien beter in dure woorden en 'uitdrukkingen'
maar ik heb de waarheid en de waarheid mag je verdraaien wat je wil na tig-jaren komt het uiteindelijk in zijn natuurlijke vorm. -
@83 ik heb het over zionisten en niet over joden,joden zijn me broeders en zusters.
zionisten dat is mijn issue want 'echte joden' mogen geen land hebben staat in de torah het heilige boek van de joden god heeft ze verbannen en het is aan ons de rest van de wereld om ze een veile thuishaven te geven en dat hebben we ook gedaan totdat sommige joden de talmud de voorkeur gaven en sektes begonnen te vormen daardoor zijn ze ook zo vaak verdreven uit landen eeuwen lang.en de grote groepen kregen de schuld door de kleine geniepige sektes
probeer aub iets anders behalve mij bestempelen als anti-semiet -
Tuig. Gewoon tuig.
-
@85
Het zal best allemaal met je torah, maar wat heeft een seculiere jood daar me te maken? Het zijn juist de religieuzen die de problemen veroorzaken in Israel. De meeste Joden willen alleen maar in vrede wonen en werken.
En ik bestempel niemand als antisemiet. Wie de schoen past, die trekt hem maar aan. -
seculiere joden bestaan niet,je bent of joods of je ben ashkenazim in het geval van het laatste hoor je zoiezo niet thuis in het midden-oosten dan must du deutsch sprechen und zuruck zu deutschland gehen.dus mijn zionistische broeder what will it be???
-
@71; ''ps:ben geen joden-hater ik ben wel een anti-zionist''
Da's hetzelfde, maar da's nogal moeilijk uit te leggne aan aanhangers van die klote-religie genaamd islam. -
@68 Zo jammer dat ik je maar 1 plus kan geven; ik ben het helemaal met je eens!
-
@89:dit zijn echte joden,rabijnen http://www.youtube.com/watch?v=6RjnvQHWyLE
http://www.youtube.com/watch?v=OeohIS9OOLQ&feat...
dit zijn geen moslims!! leg dit ff uit dan? hoe komt het dat joden zelfs rabijnnen tegen israel en zionisme zijn??? leg uit!leguit!leguit!leguit!! alle lezers willen dit uitgelegd hebben aub leg dit aan ons uit. -
soldaten van israel die weigeren dienst te nemen: http://www.youtube.com/watch?v=OeMWVhrsILs
wie kan me dit uitleggen????? waar zijn al die mensen die zeggen dat israHELL in zijn recht staat?????????? -
@pepsicola
Helemaal mee eens! -
@88 Nee. Seculiere joden bestaan wel.
QBinnen het Asjkenazisch Jodendom deed zich in de afgelopen driehonderd jaar een splitsing voor die binnen het Sefardisch Jodendom nooit ontstaan is
. Waar het Sefardisch Jodendom in de praktijk slechts één vorm kent, namelijk het orthodox jodendom volgens de Sefardische tradities, is het Asjkenazisch Jodendom uiteengevallen in talloze bewegingen.
Zo zijn er de chareidim, die op hun beurt kunnen worden onderverdeeld in Litvish en Chassidisch, en die weer in honderden chassidische bewegingen.
Dan zijn er ook verschillende modern-orthodoxe bewegingen.
Daarnaast ontwikkelden zich bewegingen die zich losmaakten van het traditionele rabbijns jodendom. Dit werd het liberaal jodendom, dat zich verder heeft vertakt in het reform jodendom, reconstructionistisch jodendom en conservatief jodendom.
Tot slot zijn er ook niet-religieuze Joden die zich met geen enkele stroming verbonden weten.!!Q
Het is een stuk complexer, dan je zo neerzet. -
@88 dat gaat er bij mij niet in broeder, je kunt de torah niet gaan gebruiken om palestijns land te claimen en dan rechtsomkeer maken en zeggen ik ben 'seculier'
dan zeg ik ho eens ff: du bist keine jude dus terug naar europa en laat de echte joden het proberen om met de palestijnen in vrede te leven zoals ze dat honderden jarenlang hebben gedaan.
dus zo complex is het niet, -
@88 Trouwens 300 jaar geleden is nog niet zo lang geleden he, voor een religie dat 3000 jaar lang bestaat.
why the sudden change? heb je je dat nooit afgevraagd? hoe zag de wereld er 300 jaar geleden eruit? waar woonden de joden toen? hoe zag hun maatschappij eruit? wat voor werk deden ze? wat voor status hadden ze? -
@pepsi, je verwijst steeds naar jezelf met @88.
Wie bedoel je nu? -
@97 haha ja ik merk het nu pas op,excuses ervoor bedoelde natuurlijk @94.
maar dat wist je waarschijnlijk wel he :) -
Palestina bestaat niet!!
-
@95 Nee, want mijn post ging over de samenstelling van de religieuze joden, en eindigt met het vermelden van de seculiere groep.
Ik ben geen zioniste, Pepsi, ik ben een seculiere joodse.
En in dit geval je zuster, want vrouw.. ,;-D -
word er een beetje moe van,
ergens waar ik post bezorg staat ook een sticker 'i always stand before israel' ....
daar kan ik het zelf niet mee eens zijn, zal ik ook nooit zijn ... -
@101 Ja, dat snap ik, Pinkus. Misschien iemand met een zwaar verleden?
Meestal zit achter alles een verhaal. :-) -
@101 Ik denk een Jehova Getuigen op zijn/haar auto's staan allemaal van die visjes .... Ik heb die persoon ook niet gesproken wellicht maar beter ook ...
Bepaalde dingen ... -
@103 Aha, hardline gristen. ,;-)
-
Ben bang van wel :-) , stond wel verbaasd er van aangezien het eigenlijk een relatief klein dorp is, net meer dan 2.000 inwoners
-
@100 lieve zuster van me,wil je me aub iets uitleggen.
ik heb begrepen dat ashkenazims een niet joodse volk is dat zich heeft bekeerd tot de jodendom.
als je als seculier het jodendom wegdoet,hoe kun je dan nog zeggen dat je joods ben.
En hoe is het mogelijk om israel's bestaansrecht goed te praten uit religieuze overtuigingen,maar hetzelfde religieuze boek waar de overtuigingen op gebaseerd zijn verklaart duidelijk dat ze verbannen zijn uit israel.
ben je dan niet in feite een onuitgenodigde gast die zich niet aan de 'huisregels' houd en daardoor de 'sfeer' verpest.
im just saying sister -
#31 ik zeg niets ik werp alleen een stelling op...jij mag het verder invullen.
-
Israel bestaat niet!Het is ingepikt land,ik kijk naar landkaarten van vroeger en concludeer daar Palestina duidelijk te zien staan...dus...Israel bestaat niet!!!
-
@108: Israël bestaat wel, want er is keihard voor gevochten om de Joden eindelijk een veilig thuis te geven nadat wij ze 2000 jaar lang gehaat hebben. Dus gooi die oude landkaarten maar lekker op de brandstapel en kijk naar de moderne landkaart, zoals hij nu is. Lees ook even dit artikel:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Palestijnen
en
http://nl.wikipedia.org/wiki/Palestina
Dus ik zou zeggen: Pak eens nóg wat oudere "landkaarten", uit de tijd dat men nog geen landkaarten maakte en laat je verrassen. ;) -
Van alle zionisten zijn die stink-kolonisten het ergst. Mijn God, ze doen me denken aan Roma's qua gedrag en opvoeding.
-
Ik vind dat wat de joden nu doen erg veel gaat lijken op de dingen die in het verleden gebeurd zijn,maar toen was het een ander agressor.
Onbegrijpelijk dat ze dit andere kunnen aan doen, een muur bouwen waar de Palestijnen achter moeten blijven het is Gods geklaagd en onbegrijpelijk van een volk dat het zelfde heeft mee gemaakt en nu het zelfde doen.
Israel bestond niet voor WWII dit hebben ze gekregen van de Engelsen die het gestolen hebben van de Palestijnen, het "beloofde land " staat alleen maar ergens geschreven. -
Wat gij niet wil dat u geschiedt......
Het is werkelijk te bizar voor woorden, vooral omdat zij zo goed weten hoe het is om een volk te zijn wat men wil vernietigen.
Palestijnen zijn ook mensen. -
@80 Martialis
"Een marsmannetje die onze media zou volgen kan geen andere conclusie trekken dan dat Israel het meest belangrijke land ter wereld is."
Ik denk eerder dat de marsmannetjes zich afvragen waarom een land dat genocide pleegt, zo onvoorwaardelijk gesteund wordt. -
Het is daar nooit anders geweest. Leerden we hier op school dat men Israel na 1948 ontstaan is in een woestijn ontgonnen door kolonisten, De realiteit is echter dat men vruchtbare olijf boomgaarden van de Palestijnse bewoners met diesel overgoot en in brand stak alvorens de rechtmatige Palestijnse eigenaars van hun land geschoten geschoten werden. De waarheid is niet altijd even mooi.
Stijgers in Algemeen
De UFO-waarneming die een Britse minister...
Voor het eerst kan worden gesproken over...
3 uur 8 minuten geleden door TruthMan
NAVO-luchtaanval doodt Afghaanse kinderen
Een gezin met zes kinderen is gestorven...
6 uur 26 minuten geleden door g.zeur
Vrouw ontslagen wegens te sexy en te grote...
Ze werkte nochtans bij een lingeriebedrijf.
8 uur 29 minuten geleden door joop49
Politie valt drugspanden Rotterdam-Zuid...
De politie heeft dinsdagavond invallen...
15 uur 18 minuten geleden door j0piter
Best gewaardeerd
Vol op demonstraties in Duitsland
De protesten verspreiden zich wereldwijd,...
6 dagen geleden door hotwing
Shell laat youtube filmpje verwijderen
Shell laat satirisch campagnefilmpje...
1 dag 14 uur geleden door muffcabage
Ruud Lubbers , de premier van de verdwenen...
30 miljard werden er uit de ABP kas gehaald...
2 dagen geleden door tineke1
Hoe democratisch is D66 eigenlijk nog?
‘Hij heeft een stemming gekregen, daar moet...
4 dagen geleden door Moskowfiets
Hackers Anonymous leggen website NAVO plat
De bekende hackersgroep Anonymous zegt de...
6 dagen geleden door g.zeur

