De meeste kinderen willen geen vaccinatie tegen de Mexicaanse griep. Zij vinden een prik niet nodig. Dat gaven zij aan in een zondag uitgebracht onderzoek van het Jeugdjournaal, dat ruim tweeduizend kinderen ondervroeg
Sorteer op:
-
Bestaan er dan kinderen die überhaupt staan te springen om een prik?
-
@1
wat moet je nou geloven -
Degene die voor de prik zijn dénken dat ze als ze niet geprikt worden anderen besmetten. En dát is per definitie niet waar.
Waar hebben die kinderen de wijsheid vandaan dat ze anderen besmetten als ze niet zijn geprikt? Niet uit zichzelf dacht ik zo.
Laat onze kindertjes maar gewoon met rust, dan hebben we tenminste nog een kans op toekomst. -
Natuurlijk wil een kind geen prik!
Of het nu tegen Mexicaanse griep is of tegen een andere ziekte, ik denk dat een kind niet beseft wat het precies inhoud.
Ze beseffen wel dat het (even) pijn doet. En ze willen geen pijn, dus geen prik.
Echt weer wat van deze tijd, en kind laten beslissen over iets waar ze totaal geen notie van hebben.
Laat de ouders maar beslissen, die zijn verantwoordelijk. -
Sinds wanneer is het belangrijk wat kinderen in deze willen? Mij is vroeger ook nooit om mijn mening gevraagd toen ik mijn DKTP-prikken kreeg of op tuberculose onderzocht werd. Belachelijk overbodig softies gedoe.
-
Wat een dom draadje weer...kinderen staan over het algemeen niet te springen om een injectie, dat heeft niets met deze griep te maken maar omdat het een hype is, is het nogal makkelijk om het daaraan te koppelen...kortom ook hier weer de onderliggende toon dat vaccinatie schadelijk is...en dat is gewoon onzin.
NuNiet--->Onzin. -
Kinderen weten totaal niet wat het allemaal inhoudt, het gaat hun alleen meestal alleen om die naald he???
Haha, en ook altijd leuk om tegen de kinderen te zeggen: We gaan even leuk naar de tandarts of de dokter!!!!!! -
En wie zorgen ervoor dat de kinderen bang worden? De ouders doorgaans. Als ze er gewoon blind ingaan dan merken ze het doorgaans niet eens.
-
Oh ja enneh.....we moeten NIETS hoor, ook geen prikken...het is alleen de angst van: ben zo bang dat ik het WEL krijg......het wordt allemaal zo gedwongen he op deze manier....maar ja, er blijven veel Taco prikken straks over van mensen die hem niet willen hebben....sluizen we dat toch gewoon door naar de kindertjes, zijn we ze toch kwijt (hehekwijlkwijl)
-
Die Jeugdjournaalonderzoeken geven uitsluitend een goed beeld van wat ouders vinden dat kinderen moeten zeggen. Regelmatig zijn er kinderen in het Jeugdjournaal te zien die een ongezonde overkill aan emphatie laten zien om zo politiek correct mogelijk te antwoorden. Dat zijn vaak geen kinderantwoorden, dat zijn ingefluisterde meningen van volwassenen.
-
@11,
En dat antwoord van Minister Klink dan, dat de Tacoprikken veilig zijn???
Is hem ook ingefluisterd hoor, hij weet nog niet eens wat er in een aspirientje zit!!!! De RIVM fluistert hem dan wel van tevoren in!!! En dan zijn dat nog geeneens kinderen!!!!! -
Angst waarschuwt je en zet je op scherp; het zorgt ervoor dat je lichaam klaar is voor een snelle reactie. Je ziet bijvoorbeeld een vrachtwagen op je afkomen. De angst die je ervaart zorgt er op dat moment voor dat je snel wegkomt, zodat de vrachtwagen je niet raakt.
Zou het misschien kunnen zijn dat de angst voor de prik misschien iets zegt over het gevaar. Het onderbewuste is zich ervan bewust dat er gevaar schuilt in de prik?
De angst die ons wordt aangepraat is een angst waar we niet bang voor hoeven te zijn. Hij is ons immers aangepraat.
Met vriendelijke groet,
Geen angst voor de mexicaanse griep -
@13,
Mooi gezegd!!!! :))) dikke plus hoor! -
Ik wil ook geen prik. Griep hoort erbij, daar bouw je antistoffen van op.
-
Ach.... ik vind die foto met dat jongetje met de ijsmuts op altijd zo zielig :(
En kids, ook grote mensen willen die prik niet hoor! -
zelf deel ik wel griespuiten uit en prikken bij anderen , maar bij mezelf ho maar..
Dit kost mij zweet , bloed en tranen............nou tranen......... -
Voor mij klinkt het gewoon als: Wanneer je die Tacoprikken NIET neemt ga je hartstikke dood....vertel dat maar eens aan een kind....het is dan gelijk geen kind meer, direct volop in de angst!!! Zulke ouders zullen er ook heus wel tussen zitten hoor en dan hebben de kids geen zeggenschap meer over hun eigen lichaam!!!
-
@11 sorry modulator, mijn min moet een DIKKE + zijn.
Was iets te vlug met drukken. -
Mijn zoontje van 8 zegt: Stom he mam, ik moet steeds mijn handen wassen van de juf. Maar je hebt bacterieen toch nodig?
Hij heeft overigens ook alle entingen gehad. Op zijn 6e levensjaar is de diagnose pdd nos (aan autisme verwante stoornis) gesteld. Geen prikken meer voor hem dus!!
Iedereen die een prik wil nemen is vrij. Ik praat je er niet vanaf. Praat mij het dus niet aan. -
@20,
Dat zal ik zeker niet doen, ieder zijn eigen keuze, maar begrijp je donders goed, dikke plus hoor!!!!! -
Mijn dochter van 14 jaar zegt dat ze niet eens meer durft te poepen op school, zo smerig zijn die wc's daar, wordt niet eens bij gehouden, maar handen wassen moeten ze wel...er hangt niet eens een handdoek..................pffffffffffftttttt
-
@ #19:
Maakt niet uit, kan gebeuren.
Meer plussen of minnen maken mijn verhaal niet anders ;-) -
Nou ? en ? kinderen lusten geen spruitjes, toch moeten ze leren gezonde dingen te eten...
Ik hoop dat de ouders in Nederland zich niet laten leiden door de wil van hun kind, en zelf hun standpunt bepalen. Kinderen hebben leiding (lees: sturing) nodig, en kunnen dat zeker nog niet zelf geven. -
@ #22:
Goed zo! Heel gezond voor zo'n kind om het dan maar op te houden.
Ik heb nog in dienst gezeten en moest tijdens oefeningen door riolen lopen/waden. Geloof me, dat is echt veel minder erg dan je poep ophouden als je echt moet.
Laat dit maar even aan je kind lezen, wellicht dat ze dan niet meer van die onbezonnen kinderlijke dingen doet: http://kindergeneeskunde.kg.nl/folders/obstipat... -
Tja, kinderen voelen wel vaker intuïtief dingen aan.
De redenen die ze geven zijn heel zo slecht niet. -
@25,
Daar kan mijn kind niets aan doen hoor enneh.....poepen doet ze gewoon alleen thuis hoor, zelfs plassen wordt moeilijk daar voor meisjes....jongens piesen er gewoon overheen en lopen gewoon weg!
Hun wordt van alles wijs gemaakt van dit en dat en de media natuurlijk he, onze kinderen wordt echt angst gezaaid wat helemaal niet nodig is, geloof je wel hoor, ken ook mensen die in dienst gezeten hebben! ;) -
@25,
Hallo, mijn kind is 14 jaar hoor en niet tussen de 2 en 8 jaar!!!! en als ze echt moet doet ze het heus wel hoor, al moet ze boven de pot hangen!!!! -
Het is niet reeel om kinderen te laten beoordelen of deze prik noodzakelijk is. Geen kind zit te wachten op een prik, niet op deze prik en ook niet op een andere. Als je ze zou vragen naar de negen-jaarsprik en ze zouden kunnen kiezen dan krijg je hoogstwaarschijnlijk hetzelfde antwoord en vinden ze die ook niet nodig..
Wel is in psychologisch opzicht heel interessant om te zien en te horen wat kinderen doen met al die informatie die ze meekrijgen over de de Mexicaanse griep, de discussie er omheen en welk visie zij er dan op hebben. Maar voor het beleid kan en mag dat natuurlijk niet doorslaggevend zijn. -
Zo'n enquete zegt helemaal niets.
Of ze hebben iets opgevangen van ouders en zeggen het klakkeloos na.
Of ze zijn stoer en zeggen geef mij die prik maar.
Of.......vul zelf maar in.
Heb 6 jaar in de kinderverpleging gewerkt en zieke kinderen weten echt wel dat de prik noodzakelijk is voor het beter worden. Maar 99% verzet zich hevig tegen zo'n prik. -
een 17 jarige is ook een kind lijkt me, of ik heb het artikel niet goed gelezen. Maar als 17 jarige kan je wel bedenken of je het zelf wil of niet.
Dat hele mexicaanse griep gelul is gewoon 1 grote marketting, en de mensen die er zogenaamd aan dood zijn gegaan hadden zo i zo al geen weerstand of waren zwak door andere infecties.
Gewoon niet doen, over half jaartje is dat gelul toch weer weg en hebben ze weer 1 of andere gare ziekte bedacht waar ze weer geld op kunnen verdienen.
Eigenlijk net zoals met pc's virusscanners. Ik ben een bedrijf die een virus scanner maakt. Laat ik dan elke maand even wat virussen zelf schrijven die ik natuurlijk ook gelijk weer kan fixen met mijn o zo goede nieuwe definities.
Zo hou je wel werk ja. Zolang je er niet mee besmet bent en geen symptonen heb hoef je, je er ook niet voor in te enten. -
En dat komt dan mooi door de foute indoctrinatie van de ouders.
Maar dan wil ik ook die ouders niet horen,geen kik, wanner dat soort koters sterft aan de griep. -
#20
Moet ie thuis dan niet z'n handen wassen ? -
@29,
Ja, zie het al helemaal voor me hoe kids het onder elkaar dan zullen bespreken.......net als toen met die baarmoederhalskankerprikken voor jonge meiden...hetzelfde antwoord he? Van deze prikken als je die niet neemt ga je dood want je kunt bmhk kanker krijgen....conclusie...je kunt het evengoed krijgen en is niet helemaal beschermd en nog lang niet veilig gesteld....
Mexicaaanse griepprikken?
Die zul je wel moeten nemen anders ga je dood, het is een gevaarlijke griep.....conclusie......het is een milde griep en er gaan 7000 mensen per jaar dood alleen al aan de GEWONE griep en daar hoor je nooit wat over! Dat wordt nooit gezegd tegen kinderen! En of deze Tacoprikken goed zijn ook voor op lange termijn, dus niet volgende week enzo, maar later als ze groot zijn.... -
je hoeft echt geen angst te hebben om je te laten inenten. ik weet wat griep is en heb liever een prikje dan een fikse griep, en kinderen hebben niks te willen in deze, laat hun ouders daar maar over beslissen en als er slachtoffers gaan vallen in de klas dan komt het toch wel heel dichtbij en zullen de nietwillers snel van gedachten veranderen
-
@35,
Slachtoffers in de klas???? Wat een drama maak jij ervan als er kinderen griep krijgen in een klas...bij mijn dochter waren er laatst ook een heleboel ziek enneh...zitten nu allemaal weer sinds vorige week weer in de klas!!!!
Slachtoffers? Ga jij maar in een klas zitten dan, kun je wachten tot je een ons weegt, het lijkt wel of je gewoon HOOPT dat er slachtoffers gaan vallen zodat wij wel die prikken gaan halen...nou an me nooit niet!!!! -
Het grappigste is dat er nog helemaal NIEMAND tregen de mexico-kuch is inge-ent.
Dat begint pas volgende week. -
@37,
Nee hoor, dat is per huisarts verschillend hoor, hier zijn ze vorige week al begonnen....hoorde van iemand dat het geen succes was, het was helemaal niet druk!!!! -
Wat een kul onderzoek weer.....
En als je nou zou zeggen dat ze een hele grote zak snoep krijgen na die prik, kijken wat ze dan zeggen. -
@39,
Een zak snoep trappen ze niet meer in hoor, een nieuwe Nintendo net misschien wel!!!! -
@40,
Net als toen met de baarmoederhalskanker campagne voor jonge meiden.....werden eerst bijna beloond door te komen en dan een I-pod te verdienen....walgelijk toch???? -
Zoals de laatste jaren wel vaker, zijn alleen de kinderen in Nederland nog bij zinnen.
Het lijkt wel alsof zij de enigen zijn die nog logisch kunnen nadenken! -
En gelijk hebben ze. Het is een grote HYPE, in de volle zin van het woord.
Grote geldtrekkerij is het, rechtstreeks uit Den Haag. -
kinderen spreken de waarheid!
-
Wij worden allemaal belazert…denk eerst eens goed na om welke redenen zou deze enorme vaccinatie reclame midden zomer op gang zijn gekomen. Met als hoofddoel om je er maar van te overtuigen je eigen te laten vaccineren omdat …Denk maar eens goed na en vul dan zelf verder de rest in.
-
Een onderzoek van niks. Het maakt niet echt uit wat de kinderen er zelf van vinden, toch?
Het is voor hun eigen goedbevinden.
NU.NL, dit is GEEN nieuws! -
Ben zelf vorige week voor de eerste Mexicaanse griepprik bij de huisarts geweest. Ik behoor tot een risicogroep i.v.m. een anti-immuun ziekte die mij extra vatbaar maakt voor infecties. Mijn lichaam verzuimt er vervolgens tegen te vechten. De preventieve prikken zijn voor mij dus mogelijk levensreddend.
Al verdienen er hele volksstammen een vermogen mee, dan zal mij dat om het even zijn. Het kan mij mijn leven sparen en dat is me heel wat waard. -
".... De meeste kinderen willen geen vaccinatie tegen de Mexicaanse griep. Zij vinden een prik niet nodig...." ..................
"......Een kwart van de jongens en meisjes wil liever geen prik omdat ze er bang voor zijn. Een kleinere groep denkt dat de inenting toch niet helpt....."
Dit bericht klopt niet, toch ?
Dan wil driekwart toch wel een spuitje? -
Er zijn inmiddels wel 40 gemuteerde vormen wereldwijd (bron: http://www.aovcheck.nl/mexicaanse-griep ). Hoewel de verspreiding daarvan nog gering is lijkt het me best terecht om kritisch tegenover de vaccinaties te staan voor groepen die niet direct als risicogroep aangemerkt kunnen worden.
-
Kinderen hebben op dit gebied niks te willen, ouders bepalen en zijn verantwoordelijk. Dat kinderen angst voor de prik hebben komt hoofdzakelijk door de aandacht die er aan gegeven wordt. De pijn van zo'n prikje valt best mee maar ouders overdrijven het vaak en kinderen zien dat, ze zien en horen meer dan men denkt.
Veel te erg al die media aandacht voor deze griep... -
mijn zoon heeft nu dus die mexicaanse griep . Toch heb ik bedenkingen bij de griepprik. Het gaat goed met hem 5 dagen na de eerste symptomen is hij weer op de been dus ........................ enne niemand van de kinderen wil ondanks de aanwezigheid die prik.
-
Kinderen zijn niet bang om ziek te worden.
Dat vind ik een verhelderend gezichtspunt waar veel volwassenen iets van zouden kunnen leren. We leven in een wereld waar iedere ziekte moet worden uitgesloten en dat terwijl het heel gezond is om af en toe eens flink ziek te zijn.
Het is natuurlij heel naar als je kind ziek is, maar 99,9% van alle griepjes komt je kind heus wel te boven. Ouders leren niet meer omgaan met de ziekte van hun kinderen: er moeten meteen koortsdempers in gestopt worden, waardoor die lijfjes niet meer de kans krijgen zichzelf te wapenen tegen infecties. Ouders leren ook niet meer goed kijken naar een ziek kind. God zij dank heb ik een goede huisarts die me dat heeft geleerd. Een ijlend kind is naar maar niet erg. En daarna zijn ze weer een stuk weerbaarder! -
@16 Ik vind die foto van dat jochie met die ijsmuts juist hilarisch. Niet omdat dat jongetje pijn heeft, maar het ziet er zo gek uit. Die ijsmuts op zich al lijkt volkomen misplaatst (hij zit verder gewoon in een hemdje), maar die is dan ook nog eens helemaal over z'n ogen getrokken en strak onder z'n kin gebonden. En dan lijkt het wel alsof er twee mensen tegelijkertijd, aan de linker- en rechterkant een injectienaald in hem steken. Ik vind het een hele gekke foto.
-
Zelfs de kids hebben het commerciele feestje van de farma
-
@51,
Hoi Lionah,
Mag ik vragen wat voor symptomen hij heeft/had???? -
Ik had geenk koorts, wel diarree, droge hoest, erg verkouden en als laatste een behoorlijke loopneus waardoor ik niet uit mijn ogen kon kijken.....oh ja, lichte spierpijn en nu zijn alle verschijnselen inderdaad binnen 5 dagen weer weg!
-
@rolinda, zonder koorts heb je geen griep!
-
hoge koorts koude rillingen verkouden erg hoesten ijlentijdens de koorts en verkrampte spieren en diaree
-
Overigens: doet iedereen hier al mee met de griepmeting?
Meld je aan op : http://www.degrotegriepmeting.nl/
Hoe meer mensen er mee doen hoe duidelijker zal worden of het nu echt allemaal zo erg is. -
Ach, de "deskundigen" zullen vast bepalen dat kinderen de griepprik moeten nemen. Belachelijk. Ik zou die verantwoordelijkheid sowieso bij de ouders leggen, en niet in de handen van een stel deskundigen (want voor elke deskundige die zegt dat het wel moet, is er eentje die zegt dat het niet hoeft).
En de overheid/RIVM moet eens ophouden met die belachelijk bangmakerij! Het klinkt af en toe alsof we op de rand van de afgrond leven. Ja, er zullen mensen overlijden aan de Mexicaanse griep (tegelijkertijd zullen er ook mensen overlijden aan een normale variant), maar kom op zeg, er vallen dagelijks meer doden in het verkeer -
kinderen zijn de baas hehe
-
Ja en als je een kind vraagt of ie naar de tandarts wil zegt ie ook nee.
-
De belangrijkste griepsymptomen:
* snel opkomende koorts
* spierpijn
* rillerig
* vermoeid en uitgeput
* keelpijn
* hoesten
Bij de mexicaanse versie schijn ook diaree voor te komen.
Je bent een week goed ziek en daarna een week een vaatdoek, dan ben je weer helemaal klaar. -
@ 59 al jaren ! 1 62 ik ook
-
Maar al met al kan niemand voorspellen hoe deze griep zich gaat ontwikkelen de komende jaren. Zakt het af en ebt het weg, muteert het en / of wordt het ernstiger...........
-
@57,
Zal ik jou eens wat vertellen??? Zanger Thomas Berge heeft ook de Mexicaanse griep gehad en had er ook GEEN koorts bij, maar werd wel afgesloten van de buitenwereld enneh...ik had zeker WEL de gewone griep, je verward het met de GEWONE griep, daar gaan we weer! Alsof de GEWONE griep ineens geen griep meer is omdat de Mexicaanse nu voorrang moet hebben!!!! -
het is VARKENSGRIEP geen mexicaanse.
-
nederlanders jullie moeten in plaats van varkenvlees gewoon schapenvlees eten. anders krijgen jullie varkensgriep
-
@ 68 doe ff serieus zeg er sterven mensen aan enne als je griep van vlees moet krijgen eet je het zeker rauw.
-
@67,
Ook goed hoor, lijk gelukkig achteraf niet op een varken na een week goed ziek geweest te zijn! -
@66, wat een onzin: mexiaans of niet: griep is pas griep met koorts, anders is het een verkoudheid. En ik wat er met thomas Berge (who the f is thomas berge????) is gebeurt kan ik niet beoordelen, ik ben z'n arts niet. Misschien had hij roodvonk, pfeiffer, of wat dan ook.
-
@Lionah, er sterven mensen aan het leven: het schijnt erbij te horen.
-
Ik word zelf een beetje moe van alle oproer om de mexicaanse griep.
Vroegâh had je weet ik hoeveel ziektes waar je niets tegen kon doen.
Als je ziek werdt had je soms geluk en werdt je beter of je ging simpelweg gewoon dood.
Dieren gaan ook door omgevingsfactoren dood, zo is de natuur.
En wij mensen zijn de boel gewoon aan het manipuleren om op die manier langer te leven.
Ik wil hier echt niet mee zeggen dat de mensen maar dood moeten gaan, maar vindt de hele hysterie om die mexicaanse griep wel erg overtrokken.
Dat er mensen aan dood gaan, dat hoort er simpelweg bij... -
@71,
Thomas Berge is een nederlandse jonge zanger, hij was de eerste bekende nederlander die M.griep kreeg toen hij op vakantie was geweest in Spanje.
Ja zeg, zet hier zomaar wat neer zeker? -
Ziekte is de mogelijk voor een mens om een beter mens te worden.
Dit proces is nooit zonder gevaren maar waarom zou je het niet eens proberen een beter mens te worden? -
#22 inderdaad. Ik werk op een bso en zie dat de scholen te weinig doen aan hygiene betreft toiletgang. Tevens wil ik wel even zeggen dat een handdoek ook niet echt fris is. Handen wassen is ook maar een beperkt begrip, uiteindelijk gaat het erom of je ze goed wast of gewoon je handen een seconde onder water houdt. Ze zouden kranen moeten hebben met zo'n voetknopje zodat je deze kunt indrukken met je voet en papieren doekjes ipv smerige handdoeken.
-
@56 Wat je beschrijft had ik ook en was een lichte griep zeiden ze en had niks te maken met de M griep,anders was ik wel opgenomen in het ziekenhuis, want van het ene op het andere moment kan het omslaan en is het levensbedreigend
Dan "kinderen willen geen prik"
Als je kleine kinderen vraagt wil je een prik,zal geen enkel kind zeggen ,ja geef mij maar een prik,dus is een onzin verhaal.
VA Maandag as begint landelijk de inenting,voor die tijd was de inenting van de gewone griepspuit
Ik ga dinsdag hem halen -
oeps ik had ook nog nooit van die berge gehoord hoor maar de media verdient goud aan al die berichtgevingen zeg. Geen prik wel griep wel prik ook griep dus ............................
-
@76, op de school van mijn kinderen zijn opeens zeeppompjes en papieren handdoekjes! Een beetje meer hygiëne op scholen kan geen kwaad (was voorheen echt ver onder de maat), maar zo is het net goed.
-
Wat een onzin om kinderen naar hun mening te vragen. Natuurlijk zijn ze banger voor de prik dan voor de griep, dat komt omdat ze geen idee hebben. Kinderen kunnen zulke dingen niet beoordelen! Wat een nutteloos onderzoek, het lijkt me niet dat kinderen hierover kunnen beslissen.
-
@76,
Mijn dochter heeft nu zelf eigen handgel mee naar school, dan heb je ook geen handdoek meer nodig en zou ik iedereen aanbevelen, je hebt ze ook in kleine flesjes die je zo in je tas stopt! -
Rolinda na onderzoek is gebleken dat al die gels en lotion minder effect hebben dat dodgewoon je handen met water en zeep te wassen . Pure onzin die gels je moet minstens dertig seconden intensief je handen wassen en met gels iets meer je bent dan 75% van bacterienen af met water en zeep !!!95%
-
0+183
8 november 2009 17:31
door Golden City - Silver Moon - Blue Earth - Wind in the Hair - Kin 39
Ik heb ook zorgen over deze prik.
Een Vrouwelijke Poolse Minister en tevens arts, heeft ook ernstige zorgen.
Zie,
http://www.nujij.nl/poolse-minister-van-gezondh...
***
Eva Kopacz,
You are a Great Woman of Wisdom.
You Know & You are Right.
Persian Great Women
http://www.youtube.com/watch?v=22Xi5zmIySA
Princess of Egypt
http://www.youtube.com/watch?v=S7RC0Mbzm0o
Your Heart is Beautiful!
Kan een Poolse spreker dit vertalen en dat gaan zenden naar Eva Kopacz ?
Thanks in advanced!!
*** -
@82 aanvulling: en afdrogen met een papieren handdoekje. Met dat handdoekje kan je ook meteen de kraan afsluiten en evt. de deur weer openen. Dat lijkt me allemaal ruim voldoende hygiëne. Als je je kinderen dit leert kunnen ze er echt wel tegen.
-
@82,
Hallo Lionah,
Ik werk voor de Thuiszorg en allemaal hebben wij geld gekregen om handgel te kopen en papieren zakdoekjes...enneh...met water en zeep??? Weet je hoeveel handjes er aan de kraan dan nog komen????? Kinderen kunnen hun handen dan wel wassen op school, maar daarna zitten ze gewoon weer weet ik waar niet in met hun handen...neus ofzo..... -
Gelukkig dat de kinderen in dit geval nog een beetje verstandig zijn.
-
@84,
Ja hoor, goede tip, maar kinderen houden zich daar echt niet aan hoor! Het zijn de volwassenen die elke keer zo overdreven doen! -
ook ik werk in de thuis zorg maar ik vertrouw meer op gewoon gezond verstand dan op winstbejag van gelfabrikanten .Ik ben sowieso niet iemand ie panikerig voorzorgmatregelen neemt maar ik laat me ook niet foppen met die gels. Ik zie kinderen echt niet 30 seconden gel insmeren die reeds door de huid is opgenomen. Het werkt niet zoals belooft en ja ivm de uitbraak van griep zou ik zeggen dan maar 30 handjes langer onder de kraan als al die gelflacons die niet afdoende werken.
-
@88,
Kom maar eens een dagje naar een kinderdagverblijf dan....kun je de kindjes wel de hele dag onder de kraan dompelen....................maar dan helemaal!!!!!! -
@84, en jouw dochter gaat wel iedere keer als ze van de wc komt met dat flesje in de weer? Dat lijkt me pas echt overdreven.
Het lijkt me goedkoper om kinderen basale hygiëne aan te leren. Kinderen leren alles als ze snappen waar het voor is. Die van mij zien de logica in ieder geval best. En bovendien: van een paar bacillen meer of minder zullen ze niet dood vallen. -
kinderen en dronken mensen spreken de waarheid...
-
Een griepprik is onschuldig en doet niet pijn, Je help de natuur een handje. Door de overmacht aan afweerstoffen heeft een virus geen kans maar word wel geindentificeerd door ons lichaam.
Gewoon je handen wassen met goede zeep en water. Dat is iets wat iedereen moet doen een paar maal per dag. De manier van wassen moet je even aanleren een chirurg was ook niet zo maar even zijn handen. Daar zouden ze les in moeten geven i.s.m. met bijv. Dove. Dit hoeft niets te kosten toch?? -
Tjonge jonge jonge..... je moet nóg hygiënischer worden, kun je straks helemaal nergens meer tegen !
Van ziek zijn wordt je beter..... laat die griep maar komen jongens !!!!!
. -
Het is weer eens wat anders dan als ouder het verwijt te krijgen, een slechte ouder te zijn, omdat je je kinderen van 0-4 (ook als staks blijkt dat ze wel de risicogroep in verzonnen zijn,) niet laat inenten.
Beetje jammer dat je er op kunt wachten dat deze cijfers als propagandamiddel (want het middel is volgens de autoriteiten natuurlijk veilig en kordaat, plus je wil een ander toch niet besmetten) zullen worden ingezet. -
Rolinda mijn oude beroep kinder juffie op een dagverblijf ook tijdens bv ernstige diaree hadden we gewoon de taak de kinderen goed schoon te houden toen had je ook alleen DETTOL Pineoil chloor water en zeep. Gek genoeg namen we daar wel tijd voor hoor zo met zijn 2en op 24 kindjes , wat is er nu verandert?
-
@92 Tuurlijk joh!
Kinderen leren zich te wassen met chemische troep en nog sponsoring (merkbewustmaking) in de klas op de koop toe....
Werkelijk een geniaal plan. Kinderen in de uitverkoop..... -
@90,
Bij mij thuis is het altijd schoon en opgeruimd en er zitten geen 80 kinderen aan dezelde kraan, wel even wat anders he, en ze is geen kleuter meer aan wie je het allemaal maar even moet vertellen! -
Rolinda er zijn zelfs artsen die hun handen niet wassen na een gewone toilet gang kinderen die willen spelen of haast hebben doen het ook niet. Ik denk dat je je boos maakt onm iets heel eenvoudigs handen wassen iedereen doet het maar niet altijd !
-
@97, nou dan heeft je dochter het dus echt nodig om weerstand op te bouwen.
-
Pfffffffff ik ga koken (eerst handen wassen!)
-
@95,
Hoi Lionah,
Mijn beste vriendin werkt al een tijdje op een kinderdagverblijf ook, en hoorde ook al dat ze met Dettol aan de gang waren met kindjes, maar ondanks alles zijn ze toch de laatste tijd wat sneller grieperig (thuis al) zodat ze natuurlijk niet naar het kdv mogen komen....Hoe schoon je de kindjes ook houdt, je weet maar nooit hoe de thuis situatie is...want zeg nou zelf...kindjes worden zelfs al naar het kdv gebracht als ze net wakker worden in de ochtend met poep en al in de luiers....en geen eten...nee hups naar kdv, die doen de rest wel......tsja, ze doen hun best daar op het kdv hoor dat weet ik, maar eigenlijk zouden ouders ook eerst hun eigen kind in deze M.grieptijd toch ook wel beter op moeten letten door ook meteen in de ochtend direct eerst aan hun kind te denken en niet haast haast haast..........ben er soms stil van, ben zelf moeder maar kan dat ook niet uitstaan helaas.....;) -
@99,
Wat bedoel je nou, mijn dochter is nooit ziek hoor, even afkloppen..ja, een keer in de maand ongesteld dat is alles!!!! -
@98,
Ik wil niet lachen hoor, maar ben jij wel eens met een arts meegelopen om mee te kijken of hij zijn handen wel waste na toiletbezoek???? ;)
Ben echt niet boos hoor, moet hier juist allemaal om lachen en het heeft geen zin om boos te worden toch???? -
Kinderen zijn sowieso sneller ziek tegenwoordig , alles thuis moet steriel ,schoon en netjes worden doorelkaar gehaald . Kinderen die leven in een steriele omgeving bouwen geen weerstand op vandaar zo snel ziek. EEn beetje vuil is voor velen een gruwelijke gedachte maar wel goed om weerstand op te bouwen. Ik heb de kinderen nooit met dettol gewassen hoor de wc namen we af met chloor dettol was meer om de lekkere geur en ja ik mengde dat gewoon .
-
kom maar een dagje meelopen op mijn vaste plek wwaar de wasbak nog buiten de wc hangt Rolinda !
-
Daarom is een ziekenhuis ook een bron van bacterien zeggen ze, alles is daar ook zo steriel he?
-
@105,
Ah meid, had het dan gezegd, het kwam bij mij zo anders over joh! ;) -
kinderen vandaag-de-dag willen geen prik, tuurlijk ...
vroeger KREEG je er gewoon een, hoe-dan-ook!
internet heeft ouders en kinderen "mondiger" gemaakt
de vraag of is informatie via internet behalve dan afkomstig van specialisten op waarde geschat wordt.. -
1972:
"Papa, ik wil geen prik, ik ben bang"
"Tja jongen, ik snap dat het geen pretjes is, maar het is voor je eigen gezondheid, dus even tanden op elkaar, want het moet toch echt gebeuren."
2009:
"Papa, ik wil geen prik, ik ben bang"
"Wat? jeetje! Bel de krant! Bel het journaal! Dat is waanzin zo'n prik!" -
Wat een belachelijke Mexicaanse griepangst. Kinderen in Nederland hebben maar weinig levensbedreigende ziektes om zich heen. Om nu niet helemaal een kasplantje te worden, moeten er wel een paar ziektes over blijven om te krijgen.
-
Zolang kinderen niet in een risico groep zitten en de normale hygiene toepassen is er denk ik niet veel aan de hand.
Griep krijg je of je krijgt het niet, maar een beetje weerstand opdoen is bij sommige ook geen overbodige luxe lijkt me. -
Goh, eigenlijk wel een record, hebben vandaag nog niet gehoord van griepdoden enzo, ook niet in het buitenland....wat een rust eventjes zeg!
-
Stelling ; kinderen willen geen prik tegen Mexicaanse griep, logisch wat al eerder werd genoemd, een kind wil nooit een prik. Waarschijnlijk ook nooit geent tegen DKTP etc.Met 4 jaar een prik en mammie zegt waarom wil je dit niet, doe maar anders word je ziek...kind krijsen en gaat naar huis zonder prik.
Vindt ik haast nog erger dan kinderen die wel een prik krijgen en bijvoorbaat al beloond worden bij Intertoys
En spruitjes hoeven ze ook niet....geeft niet, we hebben vloeibaar fruit/groente en witbrood met goede bouwstoffen aleen bij AH te verkrijgen ... -
Mijn dochtertje van 5 heeft ook al de mexicaanse griep gehad. 2 dagen niet lekker waarvan er 1 met 38.8 koorts.
Wat ik al eerder heb gezegd: bij een bruin puntje in je ei-geel wordt men gek en gaat over zijn nek, maar nemen zomaar een prik zonder echt te weten wat er in zit...vreemd toch.
"ja ze zeggen dat het beter is om een prik te halen, hoorde ik op tv" -
@114,
Ze zeggen wel meer wat op t.v. ;) Als je hem niet aan had staan had je het ook niet geweten...ze willen juist dat je het goed hoort dat het bijna verplicht wordt om het toch maar te komen halen!!!! -
De verantwoordelijkheid of een kind wel of niet gevaccineerd wordt ligt bij de ouders en niet bij het kind.
-
Natuurlijk wil een kind geen prik. Welk kind staat daar om te springen? In Amerika wordt er gewoon via een neusspray gevaccineerd voor de mexicaanse griep. Probleem opgelost en het scheelt een hoop naalden.
-
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de normale griepprik net zo effectief is als de mexicaanse griepprik. Er is namelijk nog niet één 65plusser overleden aan de mexicaanse griep, alleen maar kinderen en volwassenen tot 53 jaar.
-
@109
1972 liepen er ook nog veel mensen op klompen en keek men naar nederland 1, 2 en 3 en was men blij met een caravan
2009 lopen er nog steeds mensen op klompen rond maar zien in dat er alleen maar aan een ding gedacht wordt en dat is dat men veel meer info ter beschikking hebben en zich niet meer wil laten piepelen met kul-verhalen -
@118,
Ja, je hebt gelijk....ze hadden eerst heel wat anders gezegd...mensen van voor 1953 zouden er goed tegen kunnen en dus niet ziek worden....... -
@ #119:
Nederland 3 bestond nog niet in 1972...
;-) -
@121,
FOUTJE....bedankt, even Apeldoorn bellen!!! :P -
@121,
Whuahaha, las het eerst anders trouwens...Nederland bestond nog niet in 1972 hihi :P -
@116; Om een stapje verder te gaan: de verantwoordelijkheid of iemand wél of niet gevaccineerd wordt, ligt bij de overheid en niet bij het volk....
Is dát wat je wilt?
Gewoon effe lekker uitzieken, zonder vaccinatie, en je kunt er weer tegen. Beter beschermd op de natuurlijke manier. Zó zit een mens in elkaar en niet je door alles laten beschermen door een prikkie.
. -
Wat een toestanden zeg. Laat iedereen zelf beslissen of ze die prik halen of niet, alleen bij kinderen zijn de ouders verantwoordelijk. Vroeger toen de peniciline werd ontdekt, waren de mensen van toen en tegenwoordig ook maar wat blij dat die er is.
Door vele ontdekkingen wat betreft inentingen zijn er toch vele tienduizenden levens gespaard gebleven. Is men daar wel Überhaupt bewust van?
Dat men nu sceptisch is over het vaccin is logisch na alle ophef. Maar de toekomst zal uitwijzen wie gelijk had. -
@125 helemaal eens! Hoe komen ze erbij dat kinderen hier zelf over mogen beslissen! Alsof ze dat zouden kunnen zeg! Ouders kunnen niet alle verantwoordelijkheid afschuiven.
-
Ik val nog steeds niet in een risicogroep en wil wel een prik. Iedere dag zit ik in een overvolle trein en werk met teveel mensen op een te kleine plek. Dus als iemand zijn prik wil afstaan.................graag.
-
@127
Zijn zovele mensen die niet in de risico groep vallen maar wel dagelijks met heel veel mensen in aanraking komen door werk, vervoer of wat dan ook.
Begrijp ook niet dat niet alle mensen een oproep krijgen, zou beter zijn geweest, Klink heeft toch tenslotte genoeg vaccins gekocht.
Blijkbaar wil hij ze liever verkopen. -
Een Mexicaanse griepprik heb ik nog minder graag dan een Mexicaansegriepprik.
-
Even reagerende op dit specifieke artikel:
De nieuwswaarde is 0,0.
Kinderen hebben nog niet die kennis en ervaring die nodig is voor het nemen van zon belangrijke beslissing. Punt. Je lang en kort over lullen, maar zij kunnen hier NOG niet ovr beslissen. -
@125, 126, 130 en nog een paar hierboven. Dit is een 'onderzoek' door het jeugdjournaal! Dit is geen wetenschap, dit is gewoon een peiling onder kijkers wat men er van vindt. Mag toch? Ook kinderen mogen iets vinden. Er wordt nergens gesteld dat ze hun zin krijgen.
Beste Aart 127, zomaar voor de nieuwsgierigheid: wat is er tegen om eens gewoon de griep te krijgen? Waar ben je er zo bang voor? Ben je bang dat je dood gaat? Denk je dat je onmisbaar bent op je werk?
Ik ben daar nieuwsgierig naar omdat ik het echt niet snap. Ik ben nl. wel eens flink ziek geweest, (een paar dagen meer dan 39C). is natuurlijk niet fijn. Maar het heerlijke is dat je je daarna zo veel beter voelt! Je waardeert het zoveel meer als je daarna weer gezond bent. Ik kan het iedereen aanraden. -
@4, het klinkt alsof deze kinderen allemaal verstandige ouders hebben die tegen hun kroost hebben gezegd: jullie hoeven geen prik, want het is niet erg om een keertje ziek te wezen. En dus zeggen die kinderen dat, als het jeugdjournaal aan ze vraagt wat ze van de griepprik vinden.
Ongetwijfeld zijn er ook ouders die hun kinderen wel willen laten vaccineren omdat ze allebei een 80 urige werkweek hebben waar een ziek kind niet inpast. Die kinderen mogen wat mij betreft best een prik. Het is dan echter niet goed voor de kinderen, maar goed voor de ouders. Ook best. -
Kinderen mogen inderdaad iets vinden. En ze zijn zeker niet dom. Ja, inderdaad, veel van wat ze vinden komt van hun ouders. Maar we hebben toch allemaal een bron waar we onze kennis vandaan halen? De mensen die voor prikken zijn net zo goed als mensen die tegen zijn. En waarom zou de bron van de tegenstanders direct slecht zijn en die van voorstanders vanzelfsprekend goed? Er is niks op tegen om kritisch te zijn en niet alles en iedereen als schaapjes te volgen.
-
Ach ach, hoeveel miljoen mensen hebben nu de mexicaanse griep? En hoeveel doden?
Houdt dat eens tegenover een normale griep. NIKS AAN DE HAND.
Aan de andere kant bestaan er zorgen dat er een mutatie komt die dodelijker wordt. Voor alle duidelijkheid: dit kan ook met de gewone verkoudheid gebeuren.
Dit is één en al broodje aap. Dat mensen bang zijn om dood te gaan aan een griepje waar één op tienduizend toch wel dood aan gaat (wat volstrekt normaal is voor de griep) vind ik alleen maar paniekzaaierij.
Als ik mij zorgen ga maken, dan is Ebola in Nederland gearriveerd. DAT is pas een ziekte die doodt. Uitermate besmettelijk (erger dan de normale verkoudheid), heel erg dodelijk (99,9% fataal binnen twee weken) en niet te genezen. -
@133, maar kinderen hoeven nog niet kritisch te zijn? Die praten hun ouders of leerkrachten of vriendjes na. Ik heb geen idee wanneer kinderen zelf iets gaan vinden, maar volgens mij pas na de puberteit. Trouwens, volgens mij praat iedereen altijd wel iemand na. Ik moet opeens aan aan het boek 'Mathilde' denken van Roald Dahl... Daar vraagt de juf: wat is de belangrijkste uitvinding van de mensheid, antwoord Mathilde "het wiel'. Krijst de juf: dat heb je ergens gelezen!
-
Kinderen horen niet de beslissingen te nemen over dit soort dingen, goede ouders doen dat voor hun kinderen. Dat heeft te maken met verantwoordelijkheid
-
@ilvy, wie zegt hier dat kinderen een beslissing nemen?
-
@137 niemand, maar het Jeugdjournaal heeft wel kinderen naar hun mening gevraagd. Dat wordt hier als topic gebracht. Ik zeg slechts dat ik het onzin vind dat kinderen hierover zouden moeten beslissen. Onzin enquete, mijns inziens
-
@ilvy, waarom zou het jeugdjournaal hun kijkers niet wat mogen vragen? Dat is gewoon journalistiek. Ze moeten da programma toch ook vol krijgen? En het geeft een goede blik op wat er aan keukentafels in NL wordt besproken. Ik vind het wel interessant.
-
@139 ok, natuurlijk mogen ze wat vragen, maar om het nou hier als relevant topic te presenteren????
-
@ilvy, nu zeg je zelf weer dat ze wat zouden mogen beslissen, maar daar gaat het hier dus niet over. Het gaat er om wat kinderen (en dus hun ouders, leerkrachten, opa's oma's) VINDEN.
-
@140, daar heb je een punt. Dat slaat helemaal nergens op ;-)!
-
@141 de vraag was volgens mij wat kinderen vinden, toch? Dat ze beïnvloed worden door hun omgeving lijkt me duidelijk. Dat die omgeving zich ook weer laat beïnvloeden door al dan niet vage bronnen, lijkt mij ook duidelijk.
Ik snap je punt geloof ik niet helemaal. -
@143. Iedereen roept hier dat het een schande is dat kinderen wat is gevraagd. En daar heb ik op gereageerd. Mijn punt is dat als je kinderen wat vraagt, je datgene hoort wat hun ouders en leerkrachten er in hebben gestopt. Dus krijg je een mooi beeld hoe de NLse bevolking over iets denkt.
-
Die minnetjes zijn niet van mij
-
@144 ok, 'de Nederlandse bevolking' denkt iets. Dus?
-
Ja, misschien wel. Het is geen 'hot news', maar een manier om naar nieuws te kijken.
-
@147 het is zelfs geen representatief onderzoek dus het zegt totaal niets.
-
@ 148, laat maar! Ander onderwerp!
-
@149 dit is het topic ;)
-
@149, ik heb er nu een stuk of 10 post's over geventileerd, het is genoeg.
-
ok, er zijn meer topics hier hoor ;)
-
Onze toekomst. Zo jong en nu al verstand.
-
@153 ik hou mijn hart vast
-
Slim van de jeugd!
-
Laat dat mexicaanse weg, kinderen willen nooit een prik.
-
@4
Dus maar nergens tegen inenten? En lekker allemaal de pest e.d. laten krijgen?
Kinderen met rust laten, ik snap in dit verband werkelijk niet wat dat met een prik te maken heeft. -
@119, In 1972 bestond Nederland 3 nog helemaal niet !!! dat was in 1988.
Doet er voor deze discussie verder niet toe hoor, maar voor alle duidelijkheid.
Verder vind ik net als velen met mij dat je de beslissing over wel-of-niet-inenten, of je er nu voor of tegen bent, helemaal niet aan kinderen kunt overlaten ! -
"Daar vraagt de juf: wat is de belangrijkste uitvinding van de mensheid, antwoord Mathilde "het wiel'."
Wat overigens te betwisten valt, het gaat om drie uitvindingen:
1. De rollende as, die je steeds van achteren opnieuw naar voren moet brengen.
2. De vaste as, die op zijn plek rolt ( revolutionair)
3. Het wiel, dat de afgelegdeweg per rotatie groter maakt en de totale as (as met doorsnede van het wiel) lichter.
Het wiel is alleen maar een verbetering van de as. (1) en (2) zijn spectaculairder. -
Zodra kinderen beginnen te jengelen omdat ze wat voor prik dan ook willen hebben moet contact gezocht worden met de huisarts en is opname op de afdeling Intensive Care niet denkbeeldig.
Het zou een besmettelijke vorm van flagellantie kunnen zijn. -
51. Wat een goed bericht van je. Behoudens die blonde zanger lijken er alleen maar mensen griep te krijgen. Over mensen die genezen hoor je niks.
Als het u te druk wordt met de kids weet u de remedie hè ?
Een geitje in huis nemen. Helpt echt. -
@20 pdd nos/autisme krijg je niet van vaccinaties volgens mij.....
http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/16727992/
Dat een kind niet staat te springen voor een prik is best logisch: pijn is niet fijn!
Mijn kind van bijna 20, in opleiding in een functie in de gezondheidszorg, heeft het dringende verzoek gekregen (in verband met stages) zich in te laten enten en vroeg mij deze week: "wat zal ik doen mam?".... Ik begrijp haar dilemma en voel met haar mee, maar heb haar wel het advies gegeven haar eigen gezonde verstand te gebruiken: het 'basisrecept' van de vaccinatie is al lang doorgetest en heeft geen significante ellende laten zien. Nederland is verre van het eerste land waar gevaccineerd wordt. Als je allergische reacties met in het meest extreme geval een dodelijke afloop van vaccinatie afzet tegen heftige reacties op (in dit geval) de mexicaanse griep op zich denk ik dat het allemaal nog wel meevalt. Wel aangegeven dat als ze het écht niet ziet zitten (zelfs als dit is o.b.v. 'intuïtie') , dat ze het dan vooral moet laten...
Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen die de regel bevestigen: maar ik blijf geloven in "wie benauwd leeft, gaat benauwd dood".... -
Ik wist het toen ook al maar had nog geen referentie, lees ervaring, om het te staven. Nu weet ik het zeker.
DE GROTE MENSENWERELD IS ÉCHT ZIEK!!
:R -
Kinderen willen geen enkele prik.
-
Ze krijgen geen Mexicaanse griepprik; dat is een vaccin uit Mexico. Zou ik ook niet willen hebben. Maar het is een Mexicaansegriepprik in correct Nederlands.
-
Wat weten die snotneusjes er nu helemaal van.
Bovendien zijn de meesten nog bang voor een prik ook.
Dus natuurlijk hoeven ze niet zo nodig. -
Natuurlijk willen kinderen geen prik, maar toch zit hier een ander signaal in verborgen. Kinderen hebben nog iets puurs, een bepaalde '6th sense' die er bij volwassenen al lang is uitgesloopt door de maatschappij. Deze kinderen zeggen nee, maar ik geloof niet dat dit puur om de 'prik' gaat. Ik denk dat deze kinderen misschien wel iets aanvoelen. Noem het maar onzin en belachelijk. Daar geef ik geen bal om.
Iedereen roept maar 'complottheorieen' maar de overheid gaat niet in op hele duidelijke en concrete vragen over de inhoud van het vaccin. Het wordt doodgezwegen, belachelijk gemaakt, terwijl als er niets te verbergen is er ook gewoon inhoudelijk op gereageerd kan worden. Kortom, als het allemaal veilig is (wat best kan, ik suggereer helemaal niet dat ht onveilig is) dan moet de overheid er gewoon op in gaan. -
Ouders die hun kind niet willen laten vaccineren of ouderen die het niet willen geef ik groot gelijk.
Waarom zou je een onbekend goedje, waarvan de "mogelijke" gevolgen op langere termijn onbekend zijn, in je eigen lijf of die van je kindje laten spuiten????
Laat eerst maar eens duidelijk gemaakt worden wat er precies in zit en wat de risico's er van zijn.
Want ook over de Mexicaanse Griep wordt niet veel duidelijk gemaakt en daar veranderen de verhalen ook om de haverklap over. -
Ik vind het heel dubbel.
Ik wil niet dat mijn zoon gevaccineerd wordt. Wie weet wat hij er op langere termijn aan overhoudt? Vroeger dachten ze dat DES ook een geweldig medicijn was. Later bleek dat toch niet zo onschuldig.
Maar stel je laat je kind niet inenten en het sterft aan de Mexicaanse griep. Dat vergeef je jezelf nooit.
Toch blijf ik voor gewoon uitzieken i.p.v. medische troep wat misschien niet eens noodzakelijk is. Naar verhouding valt het aantal doden nog steeds mee. -
H1N1-virus heerst. Daar zouden ze eigenlijk tegen moeten vaccineren.
Die varkensgriep en die Mexicaansegriep kan dan later.
Overigens er was in mijn jeugd niets smeriger dan de lepel levertraan elke avond.
WAT NIET LEKKER, SLIKKEN !!!
Nu blijkt dat mijn ouders goed bedoeld mij de meest smerige troepen lieten slikken.
Spruitjes vond ik niet lekker. Die kregen we dan ook zelden. Je bederft daar natuurlijk het karakter van het kind mee.
Toch heb ik, in de rest van mijn leven er geen last van gehad dat mijn ouders een beetje rekening hielden met mijn smaak. Mijn vader was gehelonthouder en een glas rode wijn is gezond. Wie zal hem dwingen. -
@20
"Op zijn 6e levensjaar is de diagnose pdd nos (aan autisme verwante stoornis) gesteld. Geen prikken meer voor hem dus!! "
Dat verband moet je me toch eens uitleggen.
Komt op mij over als: Ik heb watervrees dus voor mij geen autorijles meer.
Ik mis de link tussen PDD NOS (wat zoveel zegt als: Hij heeft iets maar we weten niet wat) en het krijgen van een inenting.
Krijgt hij, indien nodig, ook geen infuus, antibiotica enz? Omdat hij PDD NOS heeft? -
@171
De vele meldingen van het verband tussen autisme en de vaccins hebben mij doen schrikken. Het is dus niet ik heb watervrees dus geen autorijles meer.
http://www.youtube.com/watch?v=NMh5EaeLFMU
http://www.youtube.com/watch?v=zrIM2hwrLoc
Wat op valt is dat de goede berichten over vaccins altijd van dezelfde personen komt (Roel Coutinho en Ab Osterhaus).
PDD NOS is de vergaarbak voor autisten waar nog geen naam voor is bedacht. Dat mijn zoontje autistisch is is wel duidelijk. Hij heeft alleen nog geen exacte benaming. We weten alleen wat het niet is. Asperger.
Hij krijgt wel infuus en antibiotica maar dat is different koek.
http://zembla.vara.nl/Voorpagina.1975.0.html?&t...
Reclame maken voor de ziekte mag. Reclame voor een vaccin niet. Dus we starten een megacampagne voor de mexicaanse griep.
Het pushen van het HPV vaccin heeft mij met andere ogen laten kijken. Men was er zo op gepint om die meiden de prik te geven. Dat ik vraagtekens ging zetten. Of eigenlijk kwam een vriendin ermee en toen moest ik iets doen wat mensen niet vaak doen of eigenlijk zo goed als NOOIT. Zeggen dat mijn vriendin misschien wel eens gelijk kon hebben.
Het pushen van de prik leek een beetje op onderstaande film.
http://www.youtube.com/watch?v=atk3L3u8LxE -
Even een misverstand uit de wereld helpen
Mijn kinderen zijn NIET bang voor een prik. Ik ook niet. Ik ben al lekgeprikt. Mijn man is daarentegen wel bang voor de prik. Hij is blij dat de prik niet nodig is :-). -
Kinderen willen nooit een prik, maar daarbij een kind heeft ook geen inspraak hierin tot z'n 16de
-
Ik noem het een moordaanslag op de kinderen ouders die bang zijn dat hun kind de griep krijgt......Bij kennissen 2 kindjes met de griepspuit en harstikke ziek
Ik denk dat ze de mensheid zo willen opruimen
Na al het enten zijn er veel kinderen die adhd hebben en meer van die dingen..Ik weet dat er in de baby prikken stof zit dat de hersens aantast...Hoeveel vrouwen zijn onvruchtbaar en hoe agresief is de jeugd.....En als christenen geloven in de duivel dan zijn inentigen die je kinderen kapot maakt
Stijgers in Algemeen
De Franse regering ,samenraapsel van...
De Franse politici doen zeker niet onder...
3 uur 27 minuten geleden door tineke1
Wegen naar stranden al vroeg overvol
Op de wegen richting het strand is het...
5 uur 20 minuten geleden door Aktea
Nederland is geen vies en vuil land.
Weet u, ik heb het wel een beetje gehad met...
7 uur 35 minuten geleden door Dolle
Vrouw ontslagen wegens te sexy en te grote...
Ze werkte nochtans bij een lingeriebedrijf.
9 uur 20 minuten geleden door joop49
Tofik Dibi: spijt van steun kunduzmissie
De steun van GroenLinks voor de...
12 uur 3 minuten geleden door TT supporter
Best gewaardeerd
Vol op demonstraties in Duitsland
De protesten verspreiden zich wereldwijd,...
6 dagen geleden door hotwing
Sharia4Belgium bedreigt Wilders met dood
De PVV heeft geschokt gereageerd op...
1 dag 5 uur geleden door MrFuzzyfun
Politie optreden van vandaag,...
Dat in ons land er met vele maten gemeten...
1 dag 1 uur geleden door tineke1
GGD wil leeftijdsgrens voor alcohol naar...
De leeftijdsgrens om alcohol te drinken zou...
3 dagen geleden door Aktea
Rutte vindt koopkrachtverlies 'heel...
"De effecten op de koopkracht van de...
2 dagen geleden door blak7

