Koningin Beatrix draagt donderdagmorgen bij haar bezoek aan de grote moskee van Oman in Muscat een rode sjaal over haar hoed.
Sorteer op:
-
KOMKoMMERRRRRRRRrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
-
De "konegin" is daar om de handel in Nl. weer een beetje op te leuken. Van mijn part draagt ze een matras in d'r onderbroek, zolang de handel maar weer aantrekt.
-
De vraag is natuurlijk WIE heeft de bezoeken aan twee moskeeën bedacht, ze zijn splinternieuw en hebben geen enkele historische waarde.
Als Beatrix nou naar de Aya Sofia zou gaan (met hoofddoek), dan is dat nog te begrijpen. Blote schouders zijn ook taboe in een katholieke kerk, dus als je naar binnen wil bedek je je schouders.
Maar om nou in lang zwart en zwarte handschoenen op eigen initiatief naar een moskee te gaan?
De regering zal dat echt niet bedacht hebben. Dit is toch een officieel staatsbezoek.
Zou de sultan in Nederland ook naar een nieuwe katholieke kerk gaan of naar de St. Jan in Deb Bosch gaan gaan?
Niet dus, Christelijke kerken zijn zo wie in welkom in moslimlanden.
Dus heeft de bezoeken geregeld? -
Als ik Beatrix was, zou ik de eerste week na mijn terugkeer overal publiekelijk met die hoofddoek over mijn hoed blijven lopen en voor elke krant een fotosessie organiseren.
NL is compleet de weg kwijt dat dit uberhaupt een issue is. -
@1203
Mag Beatrix misschien aangeven welke bezienswaardigheden ze bezoekt?
Een sultan is misschien geinteresseerd in de Delft, waar Willen van Oranje ligt begraven of naar de Nieuwe Kerk in Amsterdam waar Prachtige Tentoonstellingen worden georganiseerd of wat dan ook.
Who cares??? -
@1193
Nee want in Tibet gaat het niet om moslims.
Wilders maakt Israel wijs dat hij wat in te brengen heeft in dit land en opeens is daar de koningin die heel vriendschappelijk met moslims omgaat en zelfs hun bezienswaardigheden bezoekt en een hoofddoek draagt.
Dat ziet Israel ook . En dat impliceert dat Wilders dus maar een soort wormvormig aanhangsel , voor spek en bonen , hier zit .
Vind ie niet leuk. Cést tout,.. -
geertje pesten ,?
-
@1197
Het is 1 groot theater.
In Afghanistan hebben ze wel wat anders aan hun hoofd dan Wilders.
Maar ja, hij zou eens toegeven dat moslims niet ''eng'' zijn... dan is het gelijk gedaan met zijn luie leventje. -
HM draagt die hoofddoek en abaye uit eerbied en respect. Dat zijn twee begrippen die onbekend zijn bij de PVV. Dus verwacht niet teveel van de PVV.
-
Triest wijf. Trek die doek van je kop af en schaam jezelf de oren van je kop af.
-
Het is toch wel grappig, PVV. Wilt dat hier iedereen aan de nederlandse wetgeving Houd en aan de nederlandse cultuur, maar Als de koningin een ander cultuur respecteerd is het belachelijk. Hoe krom is dit.Heb respect voor iedereen en laat iedereen in zijn waarde dan ziet de wereld Er stukke beter uit.
-
Ik moet even aan de kreet denken: DOE EVEN NORMAAL MAN !!!!
-
Ongelofelijk, wéér meer dan 1200 reacties over iets wat gewoon heel normaal is...
Wilders zet ook een keppeltje op als hij een synagoge/sjoel of de Klaagmuur bezoekt, en zelfs daarbuiten (lezingen ed) heeft hij in het buitenland een keppeltje (kipa op). De koningin alleen als de situatie er om vraagt en er kledingvoorschriften zijn (bijv bij een moskeebezoek of kerkbezoek). Buiten de moskeebezoeken om droeg ze tijdens haar staatsbezoek haar normale dracht.
Daarnaast dienen orthodoxe Joodse vrowuen ook hub haar te bedekken met een pruik of hoofddoek (!) en mogen de betreffende vrouwen een man die geen familielid is geen hand geven of zelfs maar aankijken. Maar dat is natuurlijk iets héél anders.. Over de SGP-vrouwen heb ik hem overigens ook nog nooit gehoord. -
Ze gaan in ieder geval weer KALFS vlees van nl afnemen. Vind de stier die toen op kwam voor de moeder koe van wie ze het KALFJE direct wilde afpakken en vetmesten. Zielig voor de nabstaanden van die boeren want die wilden alleen maar geld verdienen, en KALFS vlees is blijkbaar goede handel. En Beatrix en Maxima en de rest, personeel, willen daar in opdracht best een sjaaltje voor op doen, is goed voor hun portemonnee, stel je voor dat ze niet meer al hun weelde kunnen behouden.
Geweldig hoor van een Koningin die praat over dat WIJ zuinig moeten zijn op de planeet en de medebewoners, en de rest van het de Kersttoespraak geblabla...
Het wordt een steeds grotere poppenkast zo.
En ik heb geen hekel aan het Koningshuis, helemaal niet, maar ze gaan gewoon te ver iedere keer weer. -
Kom Wilders ik daag je uit kritiek te leveren op al die orders welke onze koningin Beatrix met haar gevolg de afgelopen week heeft rond gekregen. Dat lijkt me een interessanter onderwerp dan te zeiken over wel of niet een hoofddoekje / keppeltje op. Wat krijgen we van Israël voor al die miljoenen welke jaarlijks daar naar toe gaan? Ben benieuwd. Kan iemand me vertellen wat dat ons oplevert.
-
De koningin heeft gelijk dat het onzin is, ze heeft gehandelt naar de gebruiken van het land en naar de religie. Zo hoort het gewoon als je bij iemand op bezoek bent. En vrouwen onderdrukking is al helemaal vreemd als diezelfde koningin met alle egards behandelt wordt.
-
@1214 Moet zijn: "Vind de stier die toen op kwam voor de moeder koe van wie ze het KALFJE direct wilde afpakken en vetmesten, nog steeds een held"
-
Als ik hier al die reacties, maar lieftst 1200 stuks, zie en dat het onderwerp alleen maar om een stuk doekje gaat wat onze koningin op heeft gehad, sorry maar ik moet er echt om lachen: HET GAAT OM NIETS !
Terwijl er belangrijkere zaken op de wereld zijn, zoals:
- Klimaat verandering, wat een serieuze bedreiging vormt voor onze toekomstige generaties.
- De krediet crisis, wat kunnen we met z'n allen (mondiaal) doen om zulke "graaiers" voor in de toekomst te voorkomen, met de EU óf zonder de EU..
- Fatsoens-normen, wat hier in Nederland ver onder de maat is, weer herstellen zodat we weer op een fatsoenlijke manier met elkaar om kunnen gaan.
- Terrorisme bestrijden, over de hele wereld en dat kan alleen maar door een rechtvaardige manier op internationaal niveau politiek te drijven.
Maar helaas, een stukje sjaal wat onze koningin op heeft gehad, is dus veel belangrijker zie ik.
Het niveau is ZO laag, dat ik soms moeite mee heb om zulke mensen, ondanks dat ze het uiterlijk van een mens hebben, als mensen te beschouwen. -
@1218. Dan heb je mijn reactie op @1215 niet gelezen. Ik kopieer hem voor je hieronder.
Kom Wilders ik daag je uit kritiek te leveren op al die orders welke onze koningin Beatrix met haar gevolg de afgelopen week heeft rond gekregen. Dat lijkt me een interessanter onderwerp dan te zeiken over wel of niet een hoofddoekje / keppeltje op. Wat krijgen we van Israël voor al die miljoenen welke jaarlijks daar naar toe gaan? Ben benieuwd. Kan iemand me vertellen wat dat ons oplevert.
Wil je hierop reageren? -
Het leukste van alles is dat Rutte Beatrix móet verdedigen; hij is namelijk verantwoordelijk voor alles wat de Koningin zegt. Dit gaat nog een heel leuk en pikant staartje hebben...
-
Laat "de kamer" eens gaan doen wat ze moeten doen en niet zo veel geld verspillen aan dit soort onzinnige zaken!
-
@1214 Het is indirect ook goed voor jouw portemonnee. Misschien kost het koningshuis vele miljoenen, als je even verder kijkt dan je neus lang is dan zie je dat deze statiebezoeken vele honderden miljoenen zo niet miljarden opbrengen.
-
Ik vind religies -in het bijzonder de islam- helemaal niks, maar ben wel van mening dat als je een moskee bezoekt je je gewoon houdt aan de geldende kledingvoorschriften.
Bea en Max hebben dus gewoon gedaan zoals het hoort. En de reactie die Bea gaf dat de hele ophef over "de hoofddoek" grote onzin is, is exact de goeie. Die heeft Geertje -die nu ineens niet meer durft te twitteren kennelijk- keurig in de hoek gezet, de plek waar dat lomp stuk vreten thuis hoort -
wel zou ik het op prijs stellen dat de iman gewoon de hand schudt van een vrouw, want tenslotte moet je ook je aanpassen in Nederland.
Heel goeddus dat Beatrix een hoofddoek op heeft gedaan, omdat men zich nu gewoon in Nederland kan aanpassen. -
@1222 Welke honderden miljoenen/miljarden? Het enige wat in de publiciteit is gekomen, naar mijn weten, is dat ze weer kalfjes vlees gaan importeren.
En het kan mij werkelijk niets schelen dat ze uit respect een hoofddoek om doen, maar de reden is niet oprecht mijns inziens als het om het versterken van de handelsbanden gaat. Het is ook grote onzin om over een hoofddoek te vallen, als ik in zo'n land zou zijn, zou ik mij ook aanpassen. -
Onze Koningin heeft datgene gedaan watDhr.Wilders van de buitenlanders eist. in NL. Namelijk zich aanpassen aan lands cultuur.
Dhr. Wilders is hiermee dus zo hypocriet als de pest en is in mijn ogen nu wel helemaal compleet afgedaan, want aan meten met 2 meten heb ik een broertje dood...... -
Tienduizenden staan onopvallend slang bij de voedselbanken en de 2e kamer debateert over een hoofddoek van de koningin , of dat wel mag . Het geeft de toestand van het land op regeringsniveau uitstekend weer : een beetje rondslampamperen , het volk betaalt en mag de eindjes nog aan elkaar knopen ook .
-
@1225
Er zijn ook met enige regelmaat grote waterbouwkundige werken daar in de regio -die palmeilanden voor de kust van Dubai bijvoorbeeld- en daar worden door Nederlandse bedrijven vele miljarden Euri's binnengeharkt. Dit soort staatsbezoeken zijn dé gelegenheid om dit soort megadeals af te sluiten! -
@1225 Ik kan me niet voorstellen dat je een autochtone Nederlander ben als je twijfelt aan de oprechtheid van Beatrix in deze zaak. Verder zou je de Shell en de Rotterdamse haven het beste kunnen vragen wat dit bezoek hen heeft opgeleverd. Einde discussie.
-
@1212: ja, maar ik vind ONZIN heel wat sterker, daadkrachtiger en ontopic.
-
Koningin hheft gelijk. Dat ge o.h. Hebben ze in Den Haag niets belangrijkers te doen?
-
@1210
Je geeft precies aan waar het in dit land aan ontbreekt bij jou en sommige anderen (en dan vooral Wilders en zijn aanhang) zonder het zelf te beseffen. Hoe durf je de koningin zo te noemen!
De houding van Wilders is respectloos richting de koningin, respect dat hij als lid van de kamer hoort te hebben. -
Wilders moet zijn waffel eens leren houden en zijn tijd nuttiger besteden dan aan het voorbereiden van kamervragen over deze onzin.
Beatrix heeft gelijk, het gaat helemaal nergens over. -
@1228 oké, maar is het gebaar dan uit respect, of is het voornamelijk voor de handelsbelangen? @1229 Ben zeker een autochtone Nederlander, ik snap het verband niet zo goed? En wat heeft het de Shell opgeleverd? Aan de benzine prijzen is dat nu niet te zien, waarschijnlijk dan zeer binnenkort, dat is wel fijn ja.
-
Ik hoop dat de aanhang van Wilders toch eens gaat nadenken. Iets van 70% van de mensen in dit land steunt het koningshuis. De voortdurende aanvallen van dhr. Wilders naar het koningshuis, zouden in zijn achterban toch ook vragen op moeten gaan roepen?
Waarom zou onze koningin geen respect mogen tonen naar een andere cultuur of religie als ze op bezoek is in een ander land? Respect dat hij juist vraagt van mensen als ze in ons land komen.
Gewoon omdat dhr. Wilders:
a) iets tegen buitenlanders heeft, of ze nu mee doen in de samenleving of niet.
b) vooral iets tegen moslims heeft
c) iets tegen het koningshuis heeft en het op wil heffen
Dit zijn trouwens ook eigenlijk zijn enige punten waarmee hij wil scoren. Een mening over andere dingen heeft hij eigenlijk niet.
Oproep aan de PVV stemmer: laat zien dat je trots bent op je land en stem dus gewoon de volgende keer op een partij die wel trots is op ons koningshuis en daarmee op ons land! -
Hoezo ... 'koningin houdt hoofd bedekt'.
Oh ..!! En sinds wanneer is een hoed ineens geen hoofd-deksel dan? ... dienende om het hoofd te bedekken?
Beetje 'dubbel-op'. -
sjonge jonge wat een gedoe weer.
-
Even los van alle commotie over hoofddoeken een reactie op de uitspraak van prinses Maxima:
De dominatie van vrouwen aan lokale universiteiten heeft weinig te maken met een verbeterde status, maar juist met onderdrukking en beperkte bewegingsvrijheid van vrouwen in de regio.
Van een docent aan een universiteit in Oman weet ik dat er aan de universiteiten daar vooral vrouwen studeren, maar dat heeft er vooral mee te maken dat de jongens veelal in het buitenland mogen studeren aan goede universiteiten en de meiden geacht worden dicht bij huis te blijven en genoegen moeten nemen met lokale universiteiten, zodat hun familie de controle over hun kan houden en de familie-eer kan bewaken. Maar het is wel positief dat steeds meer vrouwen daar de gelegenheid krijgen om überhaupt een opleiding te volgen. Oman staat bekend om zijn emancipatiebeleid, maar tot de bevolking loopt achter op haar regering daarin. -
Dankzij het ge-ouwe.... van Wilders staat de Nederlandse imago onder druk in het buitenland.
Het koninklijk huis heeft al eeuwenlang goede relaties in het buitenland.
Laat haar met rust (!) ... Ze doet alle mogelijke om het imago weer te herstellen van Nederland, wat jullie verziekt hebben !!
Wees ten eerste blij DAT je zo'n koningin hebt, die zelfs op zo'n leeftijd volle energie insteekt om haar werk te doen. -
@1235
"... Waarom zou onze koningin geen respect mogen tonen naar een andere cultuur of religie als ze op bezoek is in een ander land? ..."
Hangt ervan af HOE ze daar heen gaat, of beter gezegd: met welke reden.
Gaat ze als prive-persoon ... moet ze het lekker helemaal zelf weten, net als u of ik.
Gaat ze op staats-bezoek, dan is het een andere kwestie.
NL = scheiding van kerk en staat.
Bea = staatshoofd + HOED, en ... 'te gast' bij de VAE.
Dan kan van de VAE ook verlangd worden dat ons NL-staatshoofd - als staatshoofd dus(!) - het hoofd bedekt met een ... 'hoed'.
Zoals u dat stelt, komt uw visie op 'respect', op mij, 'een-klein-beetje' over als een-richtingverkeer. -
leve de koningin !! Hoera! Hoera! Hoera!!!
-
Ik zag die mafkees van een Wilders nooit media aandacht geven.
Laten wij deze man gewoon BLONDE PISVLEK noemen omdat hij alleen maar gal kan spuwen -
@1240
Dat ziet u verkeerd. Als wij als Nederlanders op bezoek gaan naar een ander land dan horen we ons aan te passen aan de regels van dat land dat we bezoeken. De koningin heeft dat heel netjes en goed gedaan.
Respect voor een ander betekend niet : opleggen aan een ander hoe jij vind dat je je hoort te gedragen omdat dat jou gewoontes zijn! Respect voor een ander betekend dat je de ander zijn gewoontes en gebruiken respecteert.
U geeft nu het idee dat de koningin dus zou mogen verlangen van het land dat ze bezoekt, dat de regels van dat land of de moskee alleen voor haar even niet gelden.
Stel (ik zeg stel) dat het in dit land heel normaal is om naakt de kerk binnen te gaan. Dan zegt u dus dat onze koningin, volgens u juist omdat ze op staatsbezoek is, zich ook naakt in een moskee moet kunnen begeven?
In de landen die de koningin bezocht is het normaal dat iemand respect toont door een hoofddoek te dragen als hij of zij de moskee binnengaat. De koningin heeft alleen maar respect getoond voor de gewoontes in dat land en van de moskee die ze bezocht.
Is dit een-richtingsverkeer? Nee, dat denk ik niet en u weet trouwens ook wel dat dat niet zo is.
Het probleem is meer dat mensen die vinden dat allochtonen die hier komen wonen zich aan dit land moeten aanpassen, zichzelf absoluut niet in kunnen denken dat zelf te doen in een ander land. -
Als de PVV zich werkelijk druk zou maken om om de onderdruking van vrouwen en hun bewegingsvrijheid, dan zouden ze zich iets moeten doen aan de kledingstukken die die bewegingsvrijheid echt belemmeren, zoals strakke rokken en hoge hakken. Geert besteed wel aandacht aan de 'bevrijding' van Fatima van haar hoofddoek, maar laat de Ingrids op de Biblebelt in steek. Er zijn heel wat meisjes in Nederland die verplicht worden de meest afgrijselijke lange rokken te dragen op straffe van verstoting, met alle gestruikel en blaasontstekingen van dien en andere vrouwen die worden uitgejouwd en uitgesloten omdat ze het niet doen.
En misschien moet Fleur Agema voor haar eigen bestwil maar eens 1000 euro belasting betalen voor het dragen van hoge hakken en mantelpakjes die enkel ontworpen zijn om vrouwen er mooi uit te laten zien, maar die funest is voor hun bewegingsvrijheid en gezondheid. Of een hogere zorgverzekeringspremie betalen, net als rokers. -
Ah Nederland is wakker, doe allemaal maar rustig hoor, zodra Bea weer terug in het land is, zet ze haar kroontje weer op..
-
@1243
helemaal mee eens !!
had het niet beter kunnen bewoorden ;) -
Koningin Beatrix toont het teken van respect door het dragen van een hoofddoek in een gastland, maar wel jammer dat sommige mensen dit meteen beschouwen als onderdrukking. Als een Koningin zijnde heeft ze zich aangepast aan de gastland. Ze heeft een godsdienst gerespecteerd en daarvoor zal God haar zegenen.
-
@1243
Ik heb gelezen tot hier: "... Als wij als Nederlanders op bezoek gaan naar een ander land ...", en ben daar gelijk gestopt.
U maakt een vergelijking. Maar, de vergelijking die u maakt betreft geen 'gelijke gevallen'.
Als u of ik naar een ander land gaan, voor bijvoorbeeld een vakantie of een zakenreis, dan gaan wij als 'burger' (tenminste ... dat neem ik aan), kortom: als 'prive-persoon', zeg maar.
Als Beatrix op vakantie gaat, gaat ze ook als 'prive-persoon'.
Dat verandert als Bea op staatsbezoek gaat; dan gaat zij als 'staats-hoofd'.
Een 'staatsbezoek' is nu eenmaal geen 'stedentrip, 'vakantie', 'weekendje-weg', of 'zakenreisje'.
Persoonlijk komt op mij dit hele gebeuren van Bea een beetje 'naïef' over. Is het idee dat ZIJ heeft over 'respect', wel hetzelfde als het idee dat haar wederpartij bij dit staatsbezoek heeft? Ik betwijfel het. -
Wat een zinloos geneuzel. Dat een dergelijke discussie sowieso gevoerd moet worden!! Wat een onzin! Gelukkig denkt onze koningin daar net zo over!
-
@1248 Aangezien u mij niet eens het respect geeft om wat ik schrijf aan U te lezen, snap ik dat u inderdaad niet snapt wat respect inhoud. U heeft namelijk gewoon geen respect voor de ander zijn mening.
Prima hoor, maar verwacht van mij dan ook geen reactie meer op uw onzin en reageer dan ook niet meer op wat ik schrijf, want u bent blijkbaar toch niet van mijn mening gediend.
Overigens is dit wel een typische Wilders houding. -
@1234: waarschijnlijk heb jij nooit een kerk van binnen gezien als je op vakantie ging. Kledingvoorschriften in gebedshuizen (of dat nu een christelijke kerk, joodse synagoog, of een moskee is) zijn er overal. Sandalen en blote benen zijn ongewenst.
In alles wat Wilders doet is hij aanvallend naar moslimgebruiken en de islam. Hij heeft geen andere politieke visie dan de islam als de grote vijand uitschakelen. Dat doet hij respectloos, hij zet in op de emotie angst. Hij zoekt een podium om zijn ideen te kunnen ventileren, andere politieke discussies interesseren hem niet. Hooguit om een goedkope uitspraak te doen om daarmee stemmers te winnen. Bezuinigen betekent voor hem alle asielzoekers het land uit en alles wat dissident is mag geen subsidie krijgen. Door het gedoogakkoord heeft Wilders zijn podium gekregen en lijkt het alsof zijn ideeen acceptabel zijn door de bondgenootschap met CDA en VVD. Deze partijen hebben hem niet nodig om zijn ideen maar om een coalitie te kunnen vormen. Wilders wordt gedoogd, zoals er bijvoorbeeld ook een gedoogbeleid is m.b.t. tot softdrugs of prostitutie, ze zien het door de vingers, Wilders zal niet op worden aangesproken op zijn ideen. De "voddendoek" heeft voor hem hoge prioriteit. Het politieke podium staat helaas tot zijn beschikking. Wilders wil de eerste kamer aan de kant schuiven, hij wil invloed uitoefenen op de rechtspraak, en hij wil de koningin weg hebben. Daarom diskwalificeert hij haar, alsof zij achter de vrouwenonderdrukking staat. En dat is onzin. Ze heeft uit respect de doek over haar hoed gedragen en bijkomstig de handelsbelangen sterker gemaakt. Het is Wilders die de hoofddoek negatief centraal stelt. En daar zou de koningin zich voor moeten verantwoorden? no way! -
Koningin Beatrix toont het teken van respect door het dragen van een hoofddoek in een gastland, maar wel jammer dat sommige mensen dit meteen beschouwen als onderdrukking. Als een Koningin zijnde heeft ze zich aangepast aan de gastland. Ze heeft een godsdienst gerespecteerd en daarvoor zal God haar zegenen.
-
Wat een onzinnig geklets, hebben die, dure, door ons gekozen mensen niks beters te doen?
In een kerk zetten bv mannen hun hoofddeksel af (mannenonderdrukking?)
Het is niet meer dan normaal dat als je een kerk of kathedraal bezoekt dat je je gepast kleedt (lange broek, bedekte schouders, enz.)
Mensen in den Haag en ook de media ga nou eens bezig met echt belangrijke zaken!!! -
Laat de politiek zich met belangrijke zaken bezighouden. Wie onzin verkoop krijgt gewoon mijn stem niet meer.
-
Ik weet werkelijk niet waarom al deze ophef is ontstaan. Ik ben jaren geleden op vakantie geweest in Turkije en daar konden we ook een moskee bezoeken, maar we moesten wel gesluierd zijn - ik had mijn sjaal meegenomen die ik om mijn hoofd en schouders sloeg. Lijkt mij normaal. In Thailand mag je geen schoenen aan als je een tempel binnengaat waar het Buddhabeeld staat, dan doe ik ze dus uit, lijkt mij ook normaal. Dus dat de koningin een moskee bezoekt en haar hoofd sluiert is ook normaal. Heeft Geert Wilders echt niets beters te doen dan zich hier druk over te maken???
-
@1203 misschien zijn die moskeeën door Nederlandse bedrijven gebouwd? Zou zo maar kunnen. Vele Nederlandse bouwmaatschappijen bouwen zich daar suf. Ook aan wegen en andere civiele projecten.
En dat is ook meteen de crux van dit bezoek: ordermappen vullen voor de Nederlandse bedrijven! -
@1253 Huh? Nog niet zo lang geleden mochten vrouwen de kerk niet in zonder hoed. Nonnen dragen nog steeds een sluier (binnen en buiten de kerk).
-
@1244 en dan hebben we het nog steeds niet over de schaamlipcorrecties die tegenwoordig in de mode zijn, en de bortsimplantaties waardoor vrouwen zich onder de dwang van de mode en de mannelijke lusten toe gedwongen voelen. We zijn geen haar beter dan de mensen in het Rifgebergte en de hoogvlakten van Pakistan. Maar sorry, ik ben nu off topic.
-
Zoals gebruikelijk kun je dit van twee kanten benaderen. Het is gewoon beleefd om de gebruiken van een land te respecteren is de ene kant. De andere kant is dat dit vaak wel heel eenzijdig is en dat niemand dezelfde behoefte lijkt te voelen bij een bezoek aan ons land. Uiteraard is dit een vertekend beeld. Niet iedere Nederlander is even beleefd in het buitenland, net zoals niet iedere buitenlander beleefd is in Nederland. De Koninging heeft dus gewoon gelijk.
-
Geert moet eens een keer zijn stomme kop houden, asociale rothond is het gewoon. Omdat sommige moslims zich hier niet (willen) aanpassen moeten wij ons ook niet meer aanpassen als we in een moslimland zijn? Dan ben je toch niks meer als die moslim die zich hier niet wil aanpassen?
Het doel van Geert is de boel zo te verdelen zodat hij kan regeren en steeds meer Nederlanders menen ook zo asociaal te moeten zijn....... -
Premier Rutte had deze kwestie kunnen én moeten voorkomen door eerder deze week Wilders duidelijk te maken dat hij onzin uitkraamde. De premier is politiek verantwoordelijk en had de koningin in bescherming moeten nemen. Dan had de koningin vandaag alleen maar hoeven verwijzen naar deze verklaring van de premier. Dat heeft Rutte deze week niet gedaan en ook al eerder, na de Kersttoespraak van de koningin, heeft hij Wilders zijn gang laten gaan en de koningin als schietschrijf laten gebruiken. Als er iemand zijn plicht verzaakt heeft in deze kwestie is het eigenlijk Rutte. Ik vraag me af of hij deze zaak ook lachend van zich af kan laten glibberen....
-
@1257
Probeer jij maar eens een kerk in Staphorst met korte broek binnen te lopen.... -
Misschien wishful thinking, maar ik denk toch dat Wilders nu zijn hand heeft overspeeld; deze kwestie zou hem toch wel eens veel aanhang doen kunnen verliezen...
-
Nou Nou Nou Nederland vergaat
-
Ik sta niet achter de koran maar de bijbel, en ik vind dat de christen dat dan ook niet hoort te doen (ze geeft aan christen te zijn) echter....als je dan wel kiest om te gaan zul je je ook aan hun regels moeten houden, zo zie ik het, dus in dat geval , ja logisch toch?
-
http://www.dailymail.co.uk/news/article-1332764...
Kijk, Elizabeth van Engeland weet ook hoe het hoort. -
Ik heb niets tegen de cultuur van de moslims en als je daar op bezoek bent moet je je ook kunnen aanpassen. Maar een voorbeeld: een moslima loopt de bank in met een boerka en die mag geld op nemen en jij loopt de bank in met een bivak muts en je word gearesteerd. Dus ik vind dat de moslims zich hier ook aan onze cultuur moeten houden.
-
Ik heb niets tegen de cultuur van de moslims en als je daar op bezoek bent moet je je ook kunnen aanpassen. Maar een voorbeeld: een moslima loopt de bank in met een boerka en die mag geld op nemen en jij loopt de bank in met een bivak muts en je word gearesteerd. Dus ik vind dat de moslims zich hier ook aan onze cultuur moeten houden.
-
@1261
Correct. Rutte is erg laf in deze. Het is laag om nu je kaken stijf op elkaar te houden. Heb ik geen respect voor. -
@1240
uitgebreid over bericht. ...
In de officiële aankondiging wordt de nadruk op het sterk economische belang van de bezoeken niet verbloemd. Niet voor niets worden Beatrix, Willem-Alexander en Máxima behalve door minister van buitenlandse zaken Rosenthal ook nog vergezeld door minister Verhagen van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie (ELI).
In zijn kielzog bevindt zich een ‘economische missie van circa vijfendertig Nederlandse bedrijven, die bij verschillende programmaonderdelen van de staatsbezoeken aanwezig is’. Tijdens het bezoek van de koningin aan de VAE is er – om maar iets te noemen – een ontmoeting met ondernemers uit het midden- en kleinbedrijf op het gebied van de energievoorziening uit zowel de VAE als Nederland. In zowel de VAE als Oman worden havens bezocht en staan er bijeenkomsten van topmensen uit beide landen in aanwezigheid van het koninklijk gezelschap op het programma.
Het is evident dat Nederlandse bedrijven azen op orders van de twee Golfstaten -
@1268
En hoeveel vrouwen met burqa zie jij doorgaans de bank binnenlopen? Ik schat ongeveer net zo veel als mannen met bivakmuts.....;-) -
@1270
Er was geen enkele aanleiding voor mw. van Amsberg om een moskee te bezoeken. Ik ben het met Ellian (Elsevier) eens. -
#1039,
Dar zit hem nu juist de crux. Jij gelooft in de absolutie van je eigen waarheid. Inlevingsvermogen, een open houding en je willen en kunnen inleven in een ander of een andere cultuur kan enkel, wanneer je die absolutie loslaat. Je hoeft jezelf niet te verloochenen om anderen te respecteren. Laat jezelf gewoon los en respecteer. -
@1268 Die vrouw in de burka wil haar boezem niet laten zien aan jouw:D
-
@1270
En in tijden van economische crisis is het wel fijn om een paar miljardenorders binnen te slepen; met of zonder hoofddoek! -
@1273
Precies, je hebt helemaal gelijk! Als je respect toont naar een ander, stijg je boven jezelf uit! -
@1275
VOC mentaliteit heet dat. -
vogelbekdier,
je ego zit je dwars. -
@1272
Ik ben toch wel heel benieuwd wat jij doet als je naar het buitenland gaat. Sommige mensen tonen namelijk wél belangstelling voor de lokale gebruiken, plaatselijke architectuur en culturele waarden.... -
Deze regering is de zwakste die we ooit gehad hebben. Gedoogd door een fractie van halve garen en twee vrouwenonderdrukkers slepen VVD en het zieltogende CDA zich voort. Zo kan Wilders ongehinderd blijven stoken.
-
Als ik in een boerendorp woon waar men gewend is met modder aan de klomp naar binnen te wandelen, dan beschouw ik het als een vorm van respect als men de schoenen uittrekt indien men bij mij op de koffie komt.
-
@1272
Als de leiders van de landen dat nodig vonden is dat reden genoeg, en die nepmoslims van de elsevier ligt met zijn eigen identiteit in de knip..... -
@1276
Ik ben benieuw wanneer ik jou respect zie opbrengen voor de Taliban en hun zandsprookjes. Dan stijg jij boven jezelf uit.
Waarmee aangetoond mag zijn dat je opmerking totaal inhoudsloos en vaag is. -
@1277
Ik noem het handelsgeest; VOC-mentaliteit is meer het land leegroven en de plaatselijke bevolking onderdrukken. -
@1283
Taliban? Was de koningin in Afghanistan?
Tekenend om er nietszeggende argumenten bij te halen als je je gelijk niet kunt halen.... -
@1285
Je haalt nu een debattrucje uit, ik hoef niet te praten over de Taliban, dat was slechts en tegenvoorbeeld waarmee ik jouw wazige praatje weerlegde.
In #1276 zei je nl.:
"....Precies, je hebt helemaal gelijk! Als je respect toont naar een ander [dus ook aan de Taliban], stijg je boven jezelf uit!..."
Tussen vierkante haken staat je impliciete generalisatie.
Neem dat punt nou maar gewoon en dan zand erover. -
@1279,
Boeit je dat werkelijk knul? Aggut... Nou, laat ik je vertellen dat ik een moskee niet zal betreden. En on topic maar weer! -
@1286
Zei ik 'een' ander of 'ieder' ander? Wie haalt er nu een debat-trucje uit?
Jij bent degene die generaliseert en dan ook nog en passant mij woorden in de mond probeert te leggen; failure!! -
@1287
Knul? -
@1288
Woordspelletje.
Als je 'een ander' zegt betekent het dat je 'iedere ander' bedoelt.
Vergelijking: "je moet een kind een toekomst gunnen".
Dan bedoel je echt niet slechts 1 kind.
Neem je punt, dan kunnen we door. -
@1290
Of geef aan dat je het zo niet bedoelde, dan kunnen we ook door. -
@1290
Als ik iets zeg, bedoel ik wat ik bedoel; ik laat me niet voorschrijven wat ik bedoel of zou moeten zeggen. Iemand uit de VAE of Oman is voor mij niet hetzelfde als een Taliban. Dat zoiets voor jou wel geldt -in al jouw bekrompenheid- komt geheel voor jouwe rekening. Of laat jij je Duitser noemen als je in Spanje op het strand ligt? -
@1292
Dat je het anders bedoelde dan je het zei valt natuurlijk te legitimeren.
Dat je opmerking te generalistisch was en daarom vaag is nu wel duidelijk.
Want niemand kan snappen wat jij met 'een ander' bedoelt en of je daar jantje wel en pietje niet mee bedoelt. -
@1291
Ben jij van de gedachtenpolitie? -
@1293
Dat jij dat niet snapt zegt natuurlijk helemaal niets over anderen. Zegt wel veel over jou....;-) -
@985. ik heb niet alleen met die vrouwen gepraat, ik heb wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de moderne vormenen van o.a. huiselijk geweld bij deze nieuwe Nederlanders waaronder uithuwelijking, eerwraak, ongelijke behandeling etc etc. en geloof me dat de vanwege de vermeende ongelijkheid en de ongelijkwaardige behandeling door moslims deze arme vrouwen het heel zwaar hebben. ik herhaal mijn advies..... ga lezen.
-
@1296
Ik zou het fijn vinden als iedereen hier die zich zo ontzettend druk maakt over vrouwenonderdrukking zich net zo druk zou maken om vrouwen -en kinderen- die een paar keer per week door hun vent en vader aan gort worden getrapt als ie weer eens een keer lazarus uit de kroeg komt. Dat is pas vrouwenonderdrukking.... -
@1294
Nee van het correct debatteren en een keer een puntje nemen of geven en er niet over door mekkeren. -
@1296
En we weten het en toch zet onze koningin een doek op.
Tja en dan de vermoorde onschuld spelen als er iets over gezegd wordt. -
@1297
Nee dat doen we niet, dat vinden we gewoon helemaal okay. Moet kunnen. -
@1299
Loop jij eens in een korte broek de St.Pieter in Rome binnen; of in Staphorst...
Dan kan ik je verzekeren dat je geen warm onthaal krijg.
En dan nog wat; een keppeltje is ook verplicht bij de klaagmuur. Hoe zie je dat? -
Nuchtere Hollanders, waar gaat dit over, we hebben toch wel wat anders en belangrijkers op dit moment aan onze hoofden. Dit is letterlijk poppenkast spelen in de 2e kamer met het geld van de belastingbetaler! Laat de PVV maar een de echte problemen aanpakken, nee dat niveau is misschien te hoog gegrepen voor de PVV-leden 2e kamer. In de 2e kamer 24 zetels bezuinigen weer ca. 3 miljoen bespaard. Vraag aan de PVV, als alle vrouwen die nog geen verblijf hebben hun hoofddoekje afstaan mogen ze dan allen hier blijven?
-
@1301
Goeie vragen.
Ik ben wat dat betreft schijnheilig. Ik wil best even aan een verkleedpartij meedoen om mooie kunst te zien. Met de klaagmuur heb ik dan weer niks vrees ik, maar dat terzijde.
Het verschil is natuurlijk wel dat ik geen staatshoofd cq. politicus ben. Ik ben gewoon een niemendalletje die even huichelt. Een staatshoofd treedt op namens een heel volk. -
Trouwens ik ga kappen, moet pitten, sleep well iedereen.
-
wil je geen sjaal ( hoofddoek ) dragen ga dan niet naar de moskee.... zo simpel is het. Je ziet toch ook niet een gothic ( denk aan de kleding ) binnen in een kerk lopen.. je moet jezelf aanpassen ga je ergens heen
-
@1303
En dat staatshoofd sleept -met een heel gevolg in haar kielzog- vette miljardenorders binnen. En aangezien we in een crisis zitten..... -
@1305
Dus ik als ajaxied moet ook maar een feyenoordshirt dragen in de kuip? -
In het christengeloof worden kinderen verkracht, in het moslimgeloof is het legaal om kinderen te verkopen en te trouwen.
Welke van de 2 is nu eigenlijk beter??? -
@1308
Persoonlijk heb ik helemaal niets met religie en ben ik overtuigd atheïst; tegelijkertijd vind ik vrijheid van religie een groot goed..... -
Geloof gaat om Macht
Geloof gaat om geld
Van geloof komt oorlog
Geloof doet niks goed in deze wereld! -
De mensen die commotie maken over het dragen van hoofddoeken moeten een bedenken dat de hoofddoek 60 jaar geleden in Nederland gemeengoed was.
De beste Geert zou zich eens moeten verdiepen in de (vermoede) sponsors van zijn partij. In Israël mogen vrouwen hun haar ook niet aan iemand anders laten zien dan aan hun eigen man. Maar daar hoor je Wilders niet over. -
de "statement" van Bea verzwakt de positie van vrouwen die ernaar snakken om bevrijd te worden. helaas ook in Nederland. weet u dat moslimvrouwen niet naar de sportschool mogen. kijk maar eens om je heen. de moslimman gaat gewoon naar de sportschool en na het sporten gaan ze naar de sauna om te gluren naar de Hollandse vrouwen. de mannen hebben sex voor het huwelijk terwijl de vrouwen niet eens bloothoofd mogen gaan.
Bea heeft absoluut een verkeerd signaal afgegeven. -
@vogelbekdier.
Als je respect toont voor anderen, dan mag daar wel een uitzondering op de regel zijn. Als je stelt dat er dan voor een iedere ander respect getoond moet worden is dat generaliseren.
Jij neemt voor het gemak de Taliban als voorbeeld. Dan heb je het over extreem fundamentalisten. Net zoals jij, nemen Baldfire en ik daar afstand van, net als zo heel veel moslims dat doen.
het is dan ook geen woordspelletje die jij voor ogen hebt. Je kan het ook niet omdraaien. Ik heb geen respect voor anderen omdat er bij die anderen ook moordenaars en verkrachters horen. Dat werkt niet.
Dan nog kun je ook karaktereigenschappen en handelingen respecteren.
Je kan natuurlijk ook nergens respect voor hebben. Dan is het wel zo makkelijk:
dan is je veilige thuishaven je favourite voetbalclub, snackbar, kroeg, en alles wat daar buiten valt is dissident en bijvoorbaat gevaarlijk. Respect vraagt om je nek uit te steken om ook iets aardigs in een ander te zien. -
@Vivianx,
Klopt. En in de Gender Reports scoort o.a. Oman ook al zo lekker hoog..... De gelijkwaardigheid tussen en man en vrouw is in dat sultanaat helemaal ver te zoeken. En uitgerekend daar komt mw. van Amsberg met haar politieke 'statement'. -
Ie blonde leider heeft geen recht van praten. Hij is de eerste die graag een keppeltje opzet als hij weer eens in zijn geliefde vaderland Israel is.
-
@ 1307
'Dus ik als ajaxied moet ook maar een feyenoordshirt dragen in de kuip?'
Dat zouden jullie allemaal moeten doen. Het zou eens tot vriendschap kunnen leiden i.p.v vechtpartijen en gescheld met alle gevolgen van dien. Want elkaar respecteren leidt tot HARMONIE, overal, altijd, binnen elke soort relatie, etc. -
proesttttttttttttttt, wat een trieste mensen die zich druk maken om een hoofddoek... als ik in de vakantie een kerk bezoek ga ik daar ook niet naar binnen met blote schouders en ik korte broek... gewoon een kwestie van RESPECT.... een woord dat blonde greet en zijn volgelingen uit het woordenboek willen schrappen.... walgelijk stel dommerikken....
-
@1313
Ongeveer mee eens. Behalve dan over de uitspraak die mi. te generalistisch was.
Iets eerbiedigen is een keuze. Je 'moet' niet zomaar overal en voor iedereen respect hebben, het is een afweging die je telkens moet maken.
En respect kun je afmeten op een schaal. Net als met tolerantie; als je te tolerant bent, dan sta je weer intolerant tegenover bepaalde zaken. Als je te tolerant staat tegenover geweld bijv., dan sta je intolerant tegenover de slachtoffers.
Zo ook met respect; als je voor teveel zaken respect hebt, dan ben je disrespectvol tov. iets anders; Als je bijv. bepaalde uitspraken van de Paus over homo's respecteert, dan sta je disrespectvol tegenover homo's.
Steeds keuzes maken dus.
En bedenken waar het over gaat. Ik heb nul respect voor het gezag en de uitlatingen van de Paus. Ik zal zijn lichamelijke integriteit echter altijd eerbiedigen (ofwel ik doe hem niets aan). -
Mensen, let toch eens op de titel van dit artikel
"Koningin vindt commotie over hoofddoek onzin".
En daar heeft Bea helemaal gelijk in..
Jullie maken het alleen maar erger! -
Zij gaat daar heen en toon respect en die allemaal hier na toe gekomen zijn dan die geen respect tonen wat doen we er mee
-
Waar maken we ons druk om over pakweg 20 jaar is dat hele koningshuis toch verleden tijd en hebben we hier een sultanaat en moeten we hoofddoekjes dragen.
-
Even een praktische redenatie, maar ik zou best een hoofddoek willen kunnen dragen als ik een bad-hairday heb. Maar ja..voor je het weet worden er dan 1321 reacties over je geschreven alleen maar omdat mijn haar niet wil wat ik wil.
-
Je aanpassen aan andermans normen en waarden wanneer je dat land bezoekt is prima maar de keerzijde is ook dat je dat ook mag verlangen van mensen die in NL komen.
Volgende keer dat delegatie Jemen in NL is mee naar de kerk en hoofddoek af...denk niet dat dat zal gebeuren wel??
Het hele respect verhaal heeft alleen een betekenis als er respect van beide kanten is.
Maxima is een beetje do, de meeste vrouwen in jemen worden ged opgeleid en mogen daarna desondanks niet kiezen met wie ze trouwen en wasr ze werken. -
Prachtig gebaar, Lang Leve De Koningin!!
-
Laat Blonde Dolly maar lekker Bleren, zijn we wel gewend van hem. Stop die kop maar nog even wat langer in de peroxide pot!
-
KONINGIN: UITSPRAAK HOOFDDOEK ONZIN/UITSTEKENDE REACTIE OP PVV HETZE
''Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.''
Artikel 1, Nederlandse Grondwet, VERBOD OP DISCRIMINATIE
http://www.st-ab.nl/wetgrondwet.htm#h1
'' Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.''
Artikel 6, Nederlandse Grondwet/VRIJHEID VAN GODSDIENST
http://www.st-ab.nl/wetgrondwet.htm#h1
''Dat er ophef was ontstaan over het moskeebezoek heeft de koningin niet echt verrast. "Waar moet ik me tegenwoordig nog door laten verrassen", zei Beatrix met een diepe zucht. '
RTL
Koningin: Uitspraak PVV over hoofddoek ''echte onzin''
[Zie ook noot 2]
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenlan...
Geachte Redactie en lezers,
De door de PVV in gang gezette zoveelste haatcamopagne tegen de Islam en moslims , die het dragen van een hoofddoek [eigenlijk sjaal op haar hoed] door Koningin Beatrix tijdens haar bezoek aan een Moskee in Abu Dhabi, ''een trieste wanvertoning'' noemde [1], heeft een vervolg gekregen
Dit in de vorm van een reactie door Koningin Beatrix zelf, die de PVV bewering, dat de hoofddoek het symbool zou zijn van vrouwenonderdrukking ''echte onzin'' noemde
Zij werd hierin bijgevallen door prinses Maxima, die nog benadrukte, dat tweederde van de studenten in Abu Dhabi vrouw is en 70 procent van de ondernemers ook [2]
WAARDERING
Met deze uitspraak heeft de Koningin duidelijk afstand genomen van het anti Islam gif, dat
de extreem-rechtse [3] PVV vrijwel dagelijks over deze samenleving uitstort
En als zodanig is dit zeer in haar te waarderen, ongeacht hoe men verder denkt over de
staatsrechtelijke positie van een Koningshuis anno 2012
DEMAGOGISCHE BAGGER VAN DE PVV
De demagogische bagger van de PVV uit zich in kritiek op de hoofdbedekking van de Koningin IN EEN MOSKEE
TERWIJL DEZE PARTIJ VAN VOLKSMISLEIDING EN VREEMDELINGENHAAT ZEER GOED WEET, DAT HOOFDBEDEKKING IN EEN MOSKEE VERPLICHT IS, VOOR VROUWEN EN MANNEN!
Maar de PVV, die sinds haar oprichting een hetze voert tegen de Islam als religie en moslims, zal iedere gelegenheid aangrijpen om haar haatzaaierij te propageren
PVV/DISCRIMINATOIR EN RACISTISCH
Bekend mag worden verondersteld, dat de PVV zich niet alleen in discriminerende zin richt tegen
de Islam en moslims [over andere religies wordt namelijk geen enkele ophef gemaakt] en daarmee artikel 1 [discriminatieverbod] en 6 [vrijheid van religie] schendt
Ook laat zij zich in racistische zin uit over ''niet-westerse allochtonen'', die steevast [en dan vooral Marokkanen] criminelen of profiteurs zouden zijn [4]
Deze partij schrikt er niet eens voor terug, uit het vaatje van de 30er/40er jaren van de vorige eeuw te tappen, door mensen te kwalificeren als dieren! [5]
Ook vluchtelingen, die vanwege vervolging, oorlog en/of armoede hun land zijn ontvlucht, worden door de PVV en haar leider gecriminaliseerd en gestigmatiseerd
Deze mensvijandige PVV opvattingen hebben hun weerslag op het regeringsbeleid, waarvan de PVV helaas gedoogpartner is [6]
DISCRIMINATIE VERSUS RESPECT/DE PVV EN HET KONINGSHUIS
''Vandaag zien we een neiging tegenstellingen juist te verscherpen. Grofheid in woord en daad tast de verdraagzaamheid aan. Discussies ontaarden in verharde verhoudingen. In zo’n sfeer worden mensen al snel als groep over één kam geschoren en worden vooroordelen als waarheid aangenomen. Daarmee erodeert de gemeenschapszin.''
Uit
Kersttoespraak Koningin Beatrix 2007
http://archief.koninklijkhuis.nl/Actueel/Toespr...
Hoewel het duidelijk is, dat de PVV het Staatsbezoek van Koningin Beatrix aan de Verenigde Arabische Emiraten
[Golfstaten] heeft aangegrepen om voor de zoveelste maal haar haatboodschap uit te
dragen, staat de relatie tussen de PVV en het Koningshuis reeds lang op gespannen voet
Het begon met de Kersttoespraak van Koningin Beatrix in 2007, waarin zij duidelijk stellingnam tegen
de teloorgang van de verdraagzaamheid, de hardheid van het politieke
debat en de negatieve generalisatie van groepen
Wilders, leider van de PVV, voelde zich [terecht!] aangesproken en eiste de verwijdering van de Koningin
uit de regering en een nog slechts ceremonieel Koningschap [7]
Deze ''eis'' werd niet gehonoreerd
Daarna heeft Wilders dezelfde ''eis'' tot verwijdering van de Koningin uit de regering
herhaald [8]
Zonder resultaat
Het stond duidelijk los van de verdere PVV opvattingen, aangezien hij er pas mee kwam
NADAT de Koningin de kritische Kersttoespraak 2007 had gehouden over de
verharding van de samenleving
Een destructieve bijdrage, die hij en zijn partij hadden/hebben geleverd en nog leveren
EPILOOG
Met haar onverbloemde opmerking over de onzin van de PVV uitspraak betr de hoofddoek,
heeft Koningin Beatrix respect getoond, niet alleen voor de religie [Moskeebezoek met een hoofdbedekking
zonder welke trouwens binnenkomst niet is toegestaan] maar ook voor de culturele en traditionele waarden
in de Golfstaten
Zoals zij heeft opgemerkt, toon je respect voor de religie en cultuur, wanneer je een
ander land bezoekt
Een eenvoudige stelregel, die men bij een goede opvoeding meekrijgt
Een fundamentele grondregel in het verkeer tussen volkeren
Uiteraard is dat niet aan een racistische partij als de PVV besteed, die Neerland liever
''van vreemde smetten vrij'' ziet [9]
Overigens heeft premier Rutte het standpunt van de Koningin tav de hoofddoek ondersteund
[10], evenals al eerder
minister van Buitenlandse Zaken Rosenthal [11]
Het is heel simpel
Iedereen, die de culturele en traditionele rechten van andere volkeren erkent, alle mensen
beschouwt als gelijkwaardig, met dezelfde rechten, ongeacht ras, afkomst, religie of anders,
zal het respect, dat de Koningin in Abu Dhabi getoond heeft als normaal en vanzelfsprekend beschouwen
Helaas worden de elementaire mensenrechten en beschavingsregels in het steeds rechts
populistischer wordende Nederland/Europa steeds meer ondergraven
De multiculturele samenleving, gebaseerd op respect voor IEDEREEN, is verworden
tot een hysterische ASSIMILATIESAMENLEVING, waarin steeds meer slechts
de rechten van het ''EIGEN [vertaal autochtone] VOLK'' worden gepromoted
Met haar simpel respect voor de religie, cultuur en traditie van ''niet westerlingen''
heeft de Koningin, ongeacht hoe men over de Koning als Staatshoofd denkt, menigeen
een belangrijke spiegel voorgehouden
Vriendelijke groeten
Astrid Essed
[1]
EKUDOS
PVV VERBOLGEN OVER HOOFDDOEK BEATRIX/ENIGE ''TRIESTE WANSMAAK'' GEDACHTEGOED PVV
http://www.ekudos.nl/artikel/331613/pvv_verbolg...
NU.NL
KONINGIN TOONT MET HOOFDDOEK RESPECT
8 JANUARI 2012
http://www.nu.nl/politiek/2710375/koningin-toon...
[2]
DE PERS
KONINGIN: UITSPRAAK PVV OVER HOOFDDOEK ONZIN
12 JANUARI 2012
http://www.depers.nl/binnenland/623090/Uitspraa...
ELSEVIER
KONINGIN: UITSPRAAK PVV OVER HOOFDDOEK ONZIN
12 JANUARI 2012
http://www.elsevier.nl/web/Artikel/327496/Konin...
RTL
KONINGIN: UITSPRAAK PVV OVER HOOFDDOEK ''ECHTE ONZIN''
12 JANUARI 2012
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenlan...
TEKST BERICHT
RTL Nieuws | 12 januari 2012, 09:49
Koningin: uitspraak PVV over hoofddoek 'echte onzin'
Koningin Beatrix vindt de ophef rond de sjaal die zij droeg om haar hoed bij een bezoek aan de Grote Moskee in Abu Dhabi 'echte onzin'. Dat zei de vorstin - met een diepe zucht - tijdens haar staatsbezoek aan Oman.
Video's
KONINGIN: UITSPRAAK PVV OVER HOOFDDOEK 'ECHTE ONZIN'
Foto
'Uitspraak Beatrix gaat best ver'
De PVV keurde de hoofddoek af, omdat de partij dit als een symbool ziet van onderdrukking van de vrouw. Echt onzin, zei koningin Beatrix gedecideerd tegen journalisten van onder meer het ANP, die met haar meegereisd zijn.
Al was het alleen maar omdat in deze streek vrouwen helemaal niet worden onderdrukt, zei de vorstin. Het dragen van de hoofdbedekking had ze graag gedaan. Ze zegt dat ze daarmee eerbied en respect wilde tonen voor de religie van het land en de mensen.
Rode sjaal in moskee Muscat
Ook bij het bezoek aan de Sultan Qaboos moskee in Muscat droeg de koningin een sjaal. Dat er ophef was ontstaan over het moskeebezoek heeft de koningin niet echt verrast. "Waar moet ik me tegenwoordig nog door laten verrassen", zei Beatrix met een diepe zucht.
Maxima: twee op de drie studenten is vrouw
Prinses Maxima voegde toe dat in de Emiraten en Oman eerder de jongens zich zorgen moeten maken. In Abu Dhabi is tweederde van de studenten vrouw en 70% van de nieuwe ondernemers ook.
Uitspraak over politiek standpunt
Bij elk staatsbezoek dat op z'n einde loopt, praat de koningin even met de pers. Maar dat ze een harde uitspraak doet over het standpunt van een politieke partij is nieuw.
EINDE RTL BERICHT
[3]
NOS
ANNE FRANK STICHTING: WILDERS EXTREEM-RECHTS
10 DECEMBER 2008
http://nos.nl/artikel/81111-anne-frank-stichtin...
EKUDOS
WIKILEAKS/WILDERS EXTREEM-RECHTSE OPHITSER/JUISTE KWALIFICATIE
http://www.ekudos.nl/artikel/286260/wikileakswi...
[4]
PVV VERBOLGEN OVER HOOFDDOEK BEATRIX/ENIGE ''TRIESTE WANSMAAK'' GEDACHTEGOED PVV
http://www.ekudos.nl/artikel/331613/pvv_verbolg...
UITPERS.BE
HET POLITIEKE GEDACHTEGOED VAN DE HEER WILDERS
ASTRID ESSED
APRIL 2007
http://www.uitpers.be/artikel_view.php?id=1636
[5]
''In zijn column op de website ‘nieuwnieuws.nl’ noemt de politiek leider van de Partij voor de Vrijheid, drie verdachten van een steekpartij in Almere “drie beesten van Surinaamse afkomst”.
WATERKANT
AANKLACHT NA UITSPRAAK WILDERS OVER SURINAMERS
http://www.waterkant.net/suriname/2007/07/29/aa...
[6]
AMNESTY BEZORGD OVER REGEERAKKOORD
30 SEPTEMBER 2010
http://www.amnesty.nl/nieuwsportaal/nieuws/amne...
EKUDOS
KABINET RUTTE VERHAGEN BEEDIGD/BEWIND VAN DISCRIMINATIE, STIGMATISERING EN UITSLUITING
http://www.ekudos.nl/artikel/271421/kabinet_rut...
[7]
DE PERS
WILDERS WIL REGERING ZONDER KONINGIN
27 DECEMBER 2007
http://www.depers.nl/binnenland/519709/PVV-wil-...
[8]
DE PERS
PVV WIL KONINGIN UIT REGERING
26 OCTOBER 2010
http://www.depers.nl/binnenland/519709/PVV-wil-...
NRC
PVV WIL ROL STAATSHOOFD BEPERKEN/UIT REGERING EN GEEN ONSCHENDBAARHEID
1 SEPTEMBER 2011
http://www.nrc.nl/nieuws/2011/09/01/pvv-wil-rol...
[9]
Wilders en co beschouwen de ''Westerse cultuur'' als superieur tav andere culturen.........
Bron:
UITPERS.BE
HET POLITIEKE GEDACHTEGOED VAN DE HEER WILDERS
ASTRID ESSED
APRIL 2007
http://www.uitpers.be/artikel_view.php?id=1636
[10]
DE PERS
RUTTE: HOOFDDOEK BEATRIX KWESTIE VAN RESPECT
12 JANUARI 2012
http://www.depers.nl/binnenland/623122/Hoofddoe...
[11]
NU.NL
KONINGIN TOONT MET HOOFDDOEK RESPECT
8 JANUARI 2012
http://www.nu.nl/politiek/2710375/koningin-toon... -
#1326,
Probeer je mening eens samen te vatten in 1 zin? Scheelt mij naast een uur leeswerk wellicht ook onnodig verbruik van mijn data abbo. -
wat een domme man, het enige wat hij doet is rotzooi trappen.
als dat regeren is dan weet ik het niet meer. 60 jaar geleden kwam je de kerk niet in zonder hoedje. respect voor andermans zeden en gewoontes hebben ze niet meer. het gaat hier niet om beatrix maar om zoveel mogelijk het nergens mee
eens te zijn. kijk eens in de spiegel man. die staat constant op nee. -
Nog ff en ik word Moslima.
het gezeik altijd om een hoofddoekje,ik draag meestal een petje en als ik ergens kom waar ze liever hebben dat ik een hoofddoekje draag , dan doe ik dat uit respect voor hun.
Pvv moet eruit , rascistiche klotjesvolk -
Straks wil gekke Geertje Wilders het land uitzetten of de kopvodden tax van haar eisen
-
@ 1326 ... zozo, werk van gemaakt zeg! En uw punt is dus....?
O. T - gelul over dat de andere zijde dan eerst maar eens respect moet tonen en aanpassen!
Je respect tonen wb omgangsvormen, religie ... doe je onvoorwaardelijk in mijn ogen en niet volgens het "voor wat- hoort wat principe". -
En t stond d'r nog ok ook ;-)
-
Het stond haar prachtig.
-
@1250
U maakte er denk ik meer van, dan het is. Kijk, als het bij de eerste regel al 'mank' gaat, om dat juist daarin een verschil van mening schuilt, dan 'stop' ik en discussieer ik eerst verder met u over dát verschil van mening.
U maakt (vermoed ik althans) hier uit op dat dit (het 'stoppen' bij de 1e regel) dan ook automatisch inhoudt dat ik niet bereid over de rest verder te discussieren. Dat is niet zo. Ik dacht eerder; 'eerst stap 1, dan stap 2'. -
Fuck de monarchie! Parasieten zijn het met 0 toegevoegde waarde. Leve de republiek!!
-
@1326 Jaja...zo is het maar net.
(??) -
respect voor de medemens of anders gelovigen is altijd een goede zaak
-
@1323
U hebt het mis. Respect tonen is niet iets wat je alleen doet als een ander dat beantwoordt.
Dat is het welbekende verhaal van: als een ander in de sloot springt, doe jij het dan ook?
Als een ander geen respect toont voor Nederland, betekent dat jij dús ook geen respect meer hoeft te tonen voor deze persoon?
Dat zou betekenen dat je je door het gedrag van een ander, laat verleiden tot gedrag dat je in wezen juist afkeurt!
Écht respect is, dat je onafhankelijk van hoe de ander doet, zélf respectvol blijft. -
Maar zij had al een hoed op dan hoef daar toch geen sjaal overheen
-
Zij heeft tenminste respect voor een land waar regels gelding.
kunnen ze in Nederland nog wat van leren.
Klasse hoor Koningin Beatrix. -
zij past zicht aan, en zo hoort het
wilders snij nou niet in je eigen vingers want anders passen ze zich hier ook niet aan
way to go queen
laat de handel maar komen -
@1208 Ik vind Moslims wel eng. Ze proberen de Koran in Nederland te krijgen, i.p.v. de Bijbel, zodat als je iemand berooft bijv. een hand moet laten afhakken. En ik vind dat meisjes zelf mogen weten of ze een hoofddoek moeten dragen of niet.
-
@1208 Ik vind Moslims wel eng. Ze proberen de Koran in Nederland te krijgen, i.p.v. de Bijbel, zodat als je iemand berooft bijv. een hand moet laten afhakken. En ik vind dat meisjes zelf mogen weten of ze een hoofddoek moeten dragen of niet.
Stijgers in Algemeen
Kritiek op agenten bij haatpreek
VVD'er Robert Flos vindt het raar dat de...
2 uur 57 minuten geleden door jcr
Echtpaar hield Duits meisje als slavin
Een 19-jarig Duits meisje blijkt jarenlang...
3 uur 27 minuten geleden door Soepmes
Shell verantwoordelijk
Shell zelf verantwoordelijk voor lek Nigeria
3 uur 46 minuten geleden door muffcabage
Wegen naar stranden al vroeg overvol
Op de wegen richting het strand is het...
5 uur 47 minuten geleden door Aktea
Vreemde, keigave stenen (7): Nutteloze deur.
Heel bijzonder deze deur in een berg.
7 uur 12 minuten geleden door tinekef6
Best gewaardeerd
Shell laat youtube filmpje verwijderen
Shell laat satirisch campagnefilmpje...
1 dag 15 uur geleden door muffcabage
Nederland blijft koploper afluisteren...
In Nederland worden elk jaar ruim 22...
4 dagen geleden door Pugovka
Ruud Lubbers , de premier van de verdwenen...
30 miljard werden er uit de ABP kas gehaald...
2 dagen geleden door tineke1
GGD wil leeftijdsgrens voor alcohol naar...
De leeftijdsgrens om alcohol te drinken zou...
3 dagen geleden door Aktea
16-jarige mishandeld door groep
De groep jongens met een mediterraans...
7 dagen geleden door smeerworst



