De nieuwe beschuldigingen van de VS aan het adres van Iran zijn een ''kwaad complot'' om aan te stichten tot oorlog.
Sorteer op:
-
20112 oktober 2011 15:05 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@201 het was Japan die zich maar wat graag over wilde geven, maar het was de VS die kostte wat kost eerst de atoombom moest gooien, daarna werd de capitulatie pas aan genomen.
oftewel, het.. had voorkomen kunnen worden maar de Keizer moest op zn knieën...
Pearl Harbor een verassing? dat is toch wel wat achterhaald ondertussen.
Geschiedenis wordt geschreven door de overwinnaar en dan ook wel naar eigen voordeel... -
Not another war........please........
-
@201 AMEN 2 THAT BROTHA! boehoehoe het grote gemene Amerika.. Alsjeblieft... Midden-oosten is alleen maar ellende.. Al die gasten zoeken westerselanden op om te vluchten omdat het bij hun zo relaxed is... Tuurlijk.. Thuis worden ze afgeschoten, ledematen afgehakt, opgeknoopt, stenen om hun oren, enz. Hulde aan de dictators.. Flikker op. 3 dagen en toen gaf Nederland zich over aan Duitsland... En nu gaat iedereen tof lullen net dure woorden en feitjes. Fuck die gasten met hun Olie en gepijp en laat Amerika ze lekker een standje geven!
-
20512 oktober 2011 15:25 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
vpro, de ijzeren driehoek, 1993
-
@198:
Wanneer er een onwaarheid wordt verkodigd, kaart ik dat aan. Als u daar niet tegen kunt, moet u zich niet in een discussie mengen. -
@201:
Alle kennis van de Griekse wetenschap en filosofie die we hebben komt ook uit het Midden Oosten. Wist je dat? Of wist je niet dat het Christelijke Europa alle geschreven bronnen uit de Griekse oudheid vernietigde?
"Is er ook wel eens iets niet de schuld van de Amerikanen en het duivelse westen ?"
Dat is jouw (uitermate bekrompen) interpretatie. Ik geef de Amerikanen bijv. absoluut niet de schuld van de twee wereldoorlogen. Voor Afhanistan/Irak en bijv. Vietnam of de Spaans-Amerikaanse oorlog is echter niemand anders dan de VS verantwoordelijk. -
het is Bilderberg! wakker wakker worden http://www.infowars.com/alex-jones-bilderberg-i...
-
@204 & @205
Geschiedenis wordt en blijft herschreven worden. Koop daarom geen boeken maar haal ze bij de bieb dan blijf je bij!
Onder de freedom of information act zijn er documenten vrijgekomen waarin staat dat FDR wel degelijk op de hoogte was van de aanval op Pearl Harbor!
http://vinceiori.com/WordPress/2011/04/22/freed... -
21112 oktober 2011 15:35 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
lijkt me nogal duidelijk dat het zo is! De VS is verantwoordelijk voor ontzettend veel ellende en steunt daarbij ook nog onvoorwaardelijk terroristische regimes zoals israel, terwijl het voor iedereen duidelijk is dat wat daar gebeurt met de palestijnen het daglicht niet kan verdragen.
-
Hebben ze al eerder geflikt.
-
Voetjes op tafel, biertje erbij en CNN aan...
Laat maar komen die oorlog. -
Stom gelul over geschiedenis.. De 1 nog toffer dan de ander.. Amerika en het midden-oosten zijn alle 2 verrot! Alleen is het midden-oosten verschrikkelijk en erger dan de VS.. Bah!
-
Dank aan de VS omdat ze ons bevrijd hebben in de 2 wereldoorlog
het wordt de hoogste tijd dat er in een iran een frisse wind gaat waaien. -
De VS heeft ''overweldigend bewijs'' tegen Iran. Gelukkig gaat de VS zelf nooit ten oorlog gebaseerd op leugens.
- Het zou me niet verbazen als er vooral nu een aanslag in de VS word gepleegd, het zou de aandacht van de protesten afleiden.
Namelijk, deze protesten hebben een enorme potentie. En dit mag niet waar worden gemaakt. -
Iraanse agenten gelieerd aan de Al Quds brigades van de Iraanse Revolutionaire Garde willen de ambassadeur van Saudi Arabië midden in Washington ombrengen. Of de Saudi wordt overhoop geschoten of hij wordt opgeblazen met “massavernietigingswapens”. Als we toch bezig zijn nemen we meteen de Israëlische ambassade mee (volgens niet nader genoemde bronnen). Om het een en ander te bewerkstelligen zullen Mexicaanse huurmoordenaars ingeschakeld worden. Helaas bleken de Mexicanen Amerikaanse agenten. Een complot en een internationale rel is geboren, aangevuurd door complete hysterie op CNN en FOX News. Iran plant allerlei verschillende aanslagen, overal. De (onbewezen) octopus van het internationale terrorisme slaat nu eindelijk toe. De Amerikanen houden zich meteen maar het recht voor om “met alle mogelijke middelen te reageren”. Alleen, de hamvraag, waarom zou Iran een ambassadeur midden in de VS willen ombrengen? Motief, of motivatie eigenlijk, ontbreekt compleet in het door Eric Holder prachtig uitgeschilderde terreur-plot.
Goed, Saudi Arabië en Iran zijn niet bepaald vrienden. Maar Iraniërs zijn ook niet bepaald dom. Laat staan dat zij een diepe, onderhuidse wens tot zelfdoding hebben. Was het zo belangrijk om de ambassadeur uit de weg te ruimen? Wist hij iets of zou hij iets doen? Met de al enorme internationale druk op Iran kan de Saudi onmogelijk nog iets spectaculairs geweten hebben. Om maar over de nut en noodzaak van het opblazen van de Israëlische ambassade in het hol van de leeuw maar te zwijgen.
Daarentegen hebben de Amerikanen veel te winnen bij wat internationale spanningen, en uiteindelijk een frisse oorlog. De regering Obama ligt onder vuur over wapensmokkel richting Mexico, lobby-leningen aan energie-tech bedrijven, de Occupy Wallstreet beweging en de ontmaskering van de parasitaire financiële sector is viraal gegaan, Obama’s uitgangspositie voor de komende presidentsschapsrace is ronduit slecht en de Amerikaanse economie bevindt zich in een sluimerende depressie.
Aan het internationale en Iraanse front, heeft Iran voor de zoveelste keer voorgesteld haar activiteiten op het gebied van uranium-verrijking stop te zetten en in ruil voor een gegarandeerde “swap” van kernreactorbrandstof (waar het land gewoon recht op heeft). Na het mislukken van de Turks/Braziliaanse deal met Iran en de algemene irritatie van China over het westerse gedrag richting Iran, begint de westerse positie (van de EU en VS) in het atoomconflict onhoudbaar te worden. En Iran’s eerste kerncentrale is dit jaar dan uiteindelijk opgestart.
Tel hierbij op het feit dat de Amerikanen aan het einde van dit jaar Irak moeten verlaten, en dat de Irakese regering een “cap” op het aantal Amerikaanse troepen in het land na 2011 van 5000 man wil hebben. De Amerikanen zijn alleen nog welkom om training in wapensystemen te geven. Bij spanningen met Iran zal Irak zich echter wel twee maal denken om de VS naar huis te sturen.
Dan zijn er nog de pijpleidingdeals, de Kish-(non-dollar)oliebeurs en de warme betrekkingen met Peking en (soms) Moskou.
Hijgerig verkondigen verschillende politici uit NATO-landen al hun steun aan de Amerikanen. Na de bijzonder geslaagde operatie in Libië, en het afschieten van een “brede VN-resolutie” ten aanzien van Syrië door China en Rusland (Medvedev: Mrs Clinton, uw resolutie was zo vaag opgesteld dat het weer alle ruimte liet voor een miltair optreden door de NATO zoals in Libië en wij onderhandelen liever), is een terreurplot dat alle wegen opent voor een pre-emptive strike zonder tussenkomst van de VN natuurlijk een gouden greep.
Hoe het een en ander zich gaat ontwikkelen, gaan we meemaken. Maar geloofwaardig verhaal van de Amerikanen: Bushiaans “nee”. De “dog” wordt niet “ge-wag-ed” maar compleet door elkaar geschud. -
@201 Wellicht moet jij geschiedenis boeken gaan kopen.
Je overdrijft de geschiedenis op een zeer grappige manier.
Jouw versie is de Hollywood geschiedenis versie -
Amerika loog over de Mexicaanse oorlog. Ze logen over Vietnam.
Ze logen over Cuba. Ze logen over Afghanistan. En dan de leugens die leidden tot de Irak oorlog. Of het feit dat 15 van de 18 kapers uit Saudi Arabia kwamen, en dus werd (logisch) Afghanistan aangevallen.
Het meest gevaarlijke , hypocriete en oorlogszuchtige land zit in het westen.
'In the councils of government, we must guard against the acquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex. The potential for the disastrous rise of misplaced power exists and will persist.'
~Dwight D. Eisenhower -
@216 Alweer iemand met een Hollywood geschiedenis versie.
De VS heeft een belangrijke rol gespeeld in de WOII… maar zeker niet de grootste.
Volgens Hollywood heeft de VS, Hitler verslagen.
In werkelijkheid is de VS pas in actie gekomen, toen Hitler aan de verliezende hand was.
Het is nog altijd Rusland, die de grootste rol heeft gespeeld in de ondergang van Nazi Duitsland.
Zonder de VS, zou Hitler ook verslagen zijn… Zonder Rusland was de kans klein geweest. -
@221 @216... Maar dat is een ander verhaal, wat helemaal niets met dit onderwerp te maken heeft
-
De Amerikanen hebben een nieuwe oorlog nodig om zo weer geld te kunnen vragen voor de industrie. Een maand geleden zei Max keiser bijv al dat binnen 9 maanden de USA een valse vlag aanval zullen MOETEN doen. Ze zijn failliet en de enige industrie die nog overeind staat is de oorlogs industrie.
En of nu de VN het doet of zij zelf......de bommen komen uit Amerika. -
Max Keiser:
The defence budget will sustain at least $350bn in cuts over the next 10 years as part of the initial deal. But if a bipartisan “super committee” cannot agree on $1,500bn in spending cuts before November, the Pentagon faces another $500bn automatic reduction to its budget.” -
@218 Serieus, dit is gewoon de 2e über-post van jou op dit onderwerp.
Hulde!! -
Dit maakt weet eens duidelijk dat Iran's aartsvijand Israël de Amerikaanse politiek volledig in haar hand heeft...
-
Amerika deugt ook voor geen meter. Die vinden het heel leuk om Risk in het echt te spelen
-
Wat een goedkoop Hollywood script zeg!
Dat de eerste de beste jaloerse echtgenote zomaar een huurmoordenaar van de straat probeer te regelen kan ik nog geloven maar dat een regering of haar geheime dienst zo "onprofessioneel "te werk gaat kan allen maar uit de dikke oorlogszuchtig duim van de amerikaanse regering komen! -
Bytheway Proefballon zal ik uw hulde doorgeven aan de schrijver van dit "artikel".
-
23012 oktober 2011 17:29 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
23112 oktober 2011 17:31 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
De ellende van de buren is er altijd wel een land die er baat bij heeft" .Ik kan wel zeggen dat Amerika er goed gebruik van maakt( maar zij zijn zeker niet de enige)
-
En de Nederlandse overheid huppelt er natuurlijk weer vrolijk achteraan:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/...
Zo voorspelbaar, zodra iran op de axes of evil lijst kwam wisten we dat deze dag een keer zou komen. Weer een excuus om maatregelen te nemen, om mensen in een hoekje te drijven en verbaasd reageren als mensen boos worden en wraak nemen. Zelfs een kind weet dat een in de hoek gedreven persoon tot van alles in staat is.
Het is nu kijken of Amerika de wereld nog onveiliger kan maken zoals ook gebeurde toen ze Afghanistan binnen vielen en later Irak. -
@ Dr Klukx Respect man!
-
Dat geloof ik eerder dan het spelletje dat er nu weer wordt gespeeld.
...en voorts...
Ja Uri Rosenthals handjes bewegen netjes mee met de draadjes waar de Amrikanen aan trekken.
Gaat helemaal goed in deze amerika-marionette-staat. -
Ik zeg bij deze mijn stemrecht op.
-
Echte Amerikaanse film weer ?! Met veel special effects en blood daar zijn ze goed in .....
-
en onze domme overheid is het weer met Amerika eens....
-
@233 juist juist juist
-
wel typisch amerikaans he eerst de boel zwart maken zelfs bewijzen produceren en vervolgens bondgenoten zoeken en aanvallen maar . ben ook niet gek op die extreme islamieten maar ben van mening dat de vs een groter gevaar is zij hebben een nieuwe oorlog nodig anders gaan ze falliet
-
Heeft de VS daar nog wel geld voor om weer is oorlog te gaan voeren .
-
@241 ? .
-
Wil Iran hun olie niet meer verkopen voor dollars ? Tja dan wil de VS oorlog.
-
@221 wat een onzin!
-
(Sarcasme modus aan)
Maar wat de Amerikanen dan wel weer heel slim doen, ze noemen het
gewoon geen oorlog, maar een vredesmissie.
(en sarcasme modus weer uit) -
24612 oktober 2011 20:25 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
24712 oktober 2011 20:28 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Golfstaten veroordelen Iraans complot, gelukkig hebben deze lieden geen oogkleppen op
-
9/11 was een beter complot. Het geld voor een goed complot is op zeker.
-
blijven toch cowboys
-
Valt me overigens wel op dat er in diverse landen de laatste tijd militaire oefeningen worden verricht, en zo ook weer die russische bommenwerpers die weer onbevoegd overvliegen.....
Oorlog in gedachten klinkt allemaal spannend en speel ook graag een game zoals call of duty maar een echte wereldoorlog hoop ik nooit mee te maken, maar zal me niets verbazen....menselijke geschiedenis zal zich blijven herhalen... -
en wat wordt er gedaan aan de Atoombommen van Saoedies en Pakistani om het maar niet over Israel te hebben:
http://www.globalsecurity.org/wmd/world/saudi/a...
Globalsecurity is een vooraanstaande Israelische website
en wat te denken van het Stuxnet Virus dat USA + Israel loslieten op Kerncentrale Iran?
Vlak daarna hebben VS een wet aangenomen die het doen van iets dergelijks op VS doelen als een oorlogsdaad vaststelt
zijn wij dan al niet een oorlog begonnen met Iran?
Waarom zijn Israelisch straaljagers gestationeerd in Irak?
Waarom liggen Israelische onderzeeers voor de kust van Iran?
Waarom ligt er een westerse vloot voor Iran?
Waarom niet voor Saoedie Arabie en Pakistan en Afgahnistan en Irak? -
@241 natuurlijk is er geld,je legt sancties op aan een iraanse vliegmaatschappij en bevriest al hun tegoeden in Amerika en ergo er is weer wat cash,gewoon legitiem gestolen met toestemming van de hele wereld.
-
Waar het complot vandaan komt, zullen we nooit weten. Voor beide is wat te zeggen. Persoonlijk denk ik niet dat één van deze landen op een oorlog zit te wachten. De VS kampen met financiën en Iran is er niet klaar voor. Israël zal namelijk de VS steunen.
Ik denk dat beide landen de wereldopinie proberen naar hun hand te zetten. -
De Iraanse leider is niet achterlijk. Hij weet hoe je psychologisch oorlog moet voeren. Hij ontkent in alle staten en wijst met zijn vinger naar de VS alsof zij haar burgers misleiden met psychologische oorlogvoering.
De Iraanse leider heeft een groot deel van de wereldopinie op zijn hand aangaande de visie op de VS en Israël.
Het zou mij niets verbazen als het hele scenario van hemzelf afkomstig is. Hij is ook snel met zijn conclusie. Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.
Dit is mijn visie die niet objectief is. -
Iran beschikt over kernwapen.'
Met raketen die kunnen Europa bereiken.
Aan andere kant mosko leider is een goeie vriend van Ahmadinejad .! -
Er is nog ruimte voor een ander complot idee, de oorlog tegen China. Zonder olie is een leger vleugellam en Amerika is druk bezig alle bronnen in westerse handen te leggen. Als Iran wordt aangevallen zou China zich weleens , terecht, bedreigt voelen. Want ook zijn leger kan niet zonder diesel. Plus dat het grootste gedeelte van de Amerikaanse staatsschuld in hun handen ligt.
Als de complotters ook maar voor 1 procent gelijk hebben ligt hier een prachtkans om van de crisis af tekomen en gelijk de overbevolking aan te pakken. Zelfs 2012 wordt mogelijk.
Eng he. -
complot, complot? Michael Jackson is dood, ook een complot. Slechte zomer vast een complot. Economische crisis ook een complot, morgen regen ook een complot.
-
@258: Elvis is ook niet dood. Hij heeft van de CIA een schuilnaam gekregen en woont teruggetrokken op Hawaii.
-
Leugens . Business As Usual .
http://news.blogs.cnn.com/2011/10/11/official-f...
CNN also admitting this Iranian "plot" is old news !
In May 2011, Arbabsiar met with the confidential source in Mexico and asked about explosives. There he allegedly expressed a specific interest in attacking an embassy in Saudi Arabia. The informant allegedly said he had knowledge about C-4 explosives. It was in a meeting in June that Arbabsiar allegedly explained to the information that he and his associated in Iran had "discussed discussed a number of violent missions" that included "the murder of the Ambassador." -
Wanneer wordt het méést oorlogszuchtige land op aarde, de United Snakes of America, eindelijk eens zó hard afgestraft, dat het nóóit meer in staat zal zijn om oorlog te voeren?! Ik hoop met hard en ziel, dat Iran dit gewelddadige, triggerhappy tuig, met vele tienduizenden zal afmaken!! Dit schuim der aarde verdient maar één ding: De dood! De wereld dient bevrijd te worden van deze terroristen!!
-
@201
"Is er ook wel eens iets niet de schuld van de Amerikanen en het duivelse westen?"
- Er is een beperkt aantal conflicten dat zonder directe bemoeienis van het Westen tot stand kwam. Voor het merendeel echter waren en zijn ze een gevolg van uitbuiting en onderdrukking door heersers die dank zij Westerse steun hun positie konden/kunnen handhaven en verder is er een aantal rechtstreeks ontketend door militaire actie vanuit het Westen, onder meer als steun aan opstandelingen tegen regiems die zich niet (langer) conformeerden aan Westerse belangen.
"Goed dat je bevestigd dat er alleen maar rotzooi uit het Midden Oosten komt"
- Als u 'olie' bedoelt, dan zijn we het eens.
"...een laffe verassingaanval op de VS uitvoerde. (weet je nog Pearl Harbor....oh ja)"
- Slaat u er het geschiedenisboek even op na: Hawaii was in die tijd nog geen Amerikaans grondgebied (de oorlogsschepen waren dat echter wel, maar dit bedoelt u niet). Een verrassingsaanval is in principe niet 'laf', maar gewoon een consequentie van gebrek aan inlichtingen.
"Het was Japan die zich niet wou overgeven en die atoomwapens zijn meer dan terecht ingezet"
- Deze soort wapens inzetten tegen een burgerbevolking is een oorlogsmisdaad en kan dus nooit 'terecht' zijn. Tegenwoordig zou het terecht als 'genocide' worden bestempeld.
Als we ons beperken tot de Yanks, dan ben ik het met u eens dat de Amerika t.t.v. WO2 op het wereldtoneel een positieve rol heeft gespeeld. Sindsdien is het echter begafwaarts gegaan en dat begon al met de 'import' van technische en wetenschappelijke experts van het nazi-regiem. De hedendaagse ontwikkelingen wijzen er op dat het niet bij techniek is gebleven, maar dat ook een ideologie de grote plas is overgewaaid die met wat kwade wil 'fascisme' kan worden genoemd. Zonder de communistische tegenpool is de mensheid nu in een rechtsdraaiende kolk gesleurd. Ik wens u een lange adem toe. -
"een ''kwaad complot'' om aan te stichten tot oorlog. "
Dat is heel goed mogelijk. De VS doen alles om oorlog te kunnen voeren en leugens zijn daarbij gebruikelijk. Zoals de massavernietigingswapens van Irak die ook niet bleken te bestaan. -
Tja zulk soort verhalen worden vaker gebruikt in de geschiedenis.
Wel erg gemakkelijk zo allemaal.
toevallig war on drugs gecombineerd met iraanse terrorist?
Van beide kampen kunnen verklaringen worden weggezet als ondbetrouwbaar en complot.
(al is een verklaring van de usa net zo min vertrouwbaar)
Het enigste bewijs dat ze hebben is de verklaring van de iranier zelf....en dat is voldoende?
Verder heeft amerika bij de herdenkingvan 9/11 al aangegeven zich op te maken voor het gevecht tegen "het grote kwaad"
En dat ze trouw zullen strijden aan de zijde van de door hun gefabriceerde god, die alleen het goede amerika (en bondgenoten ook een beetje) zegent.
Dit hebben ze bekrachtigd met een stukje uit de bijbel waarin bovenstaande zo ongeveer staat beschreven.
Tja een tijd geleden heeft een bekend iemand ooit eens gezegd:
Het fascisme zal hoogstwaarschijnlijk terugkeren onder eigen vlag.
Onder het mom van de bestrijding van fascisme vestigd het nieuwe fascisme zich dan.
Maar ja dat is dan ook de defenitie van fascisme.......verhaaltjesbooedrerij die de neuzen naar 1 kant op laten kijken waarbij afwijkende verhalen als onkruid uit de grond getrokken worden.
Dit zal ww 5 wel worden -
Voor degenen die het erg begrijpelijk vinden een atoombom op kinderen vrouwen mannen .....burgers dieren enz,enz te gooien.
Doe eens ff normaal. Dit gaat alle menselijkheid te boven. Een terreurdaad tegen de mensheid! kijk het effect wat het zou kunnen hebben in jou stad!http://www.youtube.com/verify_age?next_url=http...
Maar usa moest de bom zo graag testen op effectieviteit!
En zou die effectief blijken dan hadden ze een mooi afschrikwapen voor de rest van de wereld , voor werelddominatie.
En kijk wat er na gebeurde!
Word wakker en zie dat het grotye plan van enkele heren niet ten gunste van u is. -
@201 Hoe dom kan je zijn, denkend dat je iets weet van geschiedenis. Japan wou helemaal niets met de wereld te maken hebben. Handel met de Nederlanders via een eilandje, daarmee hadden ze genoeg aan de buitenwereld. Zie:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dejima
Totdat de VS met hun vloot (Great White Fleet) en spierballentaal 2x langskwamen in 1853 en 1854, dreigend met hun moderne slagschepen de Japanse kustlijn en hoofdstad kapot te schieten als het land zich niet zou openstellen voor handel en dus het kapitalisme. Zo werden ze gedwongen om te moderniseren. Zie:
http://en.wikipedia.org/wiki/Matthew_C._Perry
Nou en of dat ze moderniseerden. In 1941 brachten ze de Amerikanen bij Pearl Harbor ook een bezoekje met hun vloot. En Nederlands-Indie? Na 350 jaar de Indonesische bevolking te hebben geterroriseerd waren de Jappenkampen een koekje van eigen deeg voor de Hollanders.
Vergeet vooral niet de blanken met het kolonisatie-spelletje zijn begonnen. En dan gaan janken omdat ze het verliezen, belachelijk! Net als met China nu, die met zijn Hyper-Kapitalisme de vloer aanveegt met het Westerse Kapitalisme. En de VS maar janken op China (of moet ik zeggen Yanken, schijnheilige Yankees).
Israel als billemaat van de VS mag wel atoomwapens hebben, maar als de Iraniers het hebben, ohoh dan gaan ze Yanken hoor.
Koop een wereldgeschiedenisboek en ga niet doen alsof je verstand hebt van zaken. Dommerd!!! -
@201 Zonder de VS (de correcte benaming, Amerika is een continent DOMMERD) hoefde niemand zijn haat voor de VS te spuien, en misschien was er wel meer vrijheid. Zoiets weet je niet (als, als), maar jah; 'Amerika' zal wel een religie voor je zijn. Zal me niets verbazen dat je nog nooit daar bent geweest met je slappe praatjes.
-
Het klinkt logisch. De enige uitweg uit een crisis is een wereldoorlog.
-
Als dat echt gebeurt en wij laten dat gebeuren val ik slijl achterover.
-
De Amerikaanse en Iraanse regering hebben beiden één overeenkomst... ze helpen beiden hun eigen land naar de mallemoeren en zijn beiden geen haar beter. Het zou Amerika of Iran sieren als ze eens stopten met hun terroristische oorlogszuchtige gedrag en zich meer zouden bekommeren om hun eigen burgers.
-
iedereen herinnert zich de verkiezingen in IRAN nog?
en het neerslaan ervan?
Nou moet ik nog meer zeggen, of zien jullie ook al in dat deze dictator doet wat hij kan om de macht te behouden... -
Ja, ja, heel kwaadaardig de Verenigde Staten, dat zie je zo.
En Iran is heel goedaardig en vredelievend, ja, heel vredelievend.
Het vredelievendste land op aarde, ja, ja. -
De VS zit tot over zijn oren in de schulden. Een voor de zoveelste oorlog kunnen zij financieel gezien niet veroorloven. Het lijkt wel op het bekende verschijnsel wat op de basisschool gebeurt. Een kind daagt een ander kind uit dat als zwak wordt gezien. Net zolang tot het aanvalt. Het is de vraag of Iran de oorlog zou beginnen en of het land zoals onder andere de VS doet vermoeden kernwapens zal inzetten. Best een akelig idee overigens. Want als het aan Iran ligt zou de hele westerse wereld er aan moeten geloven. Waarom voert de VS de meeste oorlogen?
-
@272
- U kunt toch moeilijk ontkennen dat het de VS is dat andere volken zijn wil probeert op te leggen en daarbij zijn 'defensiemacht' misbruikt.
- Wat doet Iran op dit gebied? Ik wil niet beweren dat dit land 'vredelievend' is, maar voortdurend oorlogvoeren doen ze niet en het geld dat daarvoor zou worden uitgegeven kunnen ze voor nuttiger zaken besteden. -
Gelukkig zijn er mensen die niet blind zijn.
De wereld is geinfiltreerd door duivelaanbidders. -
stelletje idioten hier.....en ja hoor ; vooral veel wikipedia lezen !!
nog nooit zoveel onzin bij elkaar gezien als de reacties op dit bericht
maar vooral wikipedia blijven lezen .................. -
HAHAHAHAHAHA
Achja, het was afwachten tot de eerste kluizenaar hier weer een leuke invalshoek aan wist te breien en zo de vinger weer naar de VS kon doen wijzen. We verwelkomen S-A ook in het complot.
Vind het eigenlijk best zorgwekkend dat zulke dingen voorbij blijven komen. Ik ben geen voorstander van censuur maar structurele indoctrinatie met onwaarheden in de vorm van complottheorieen kan ook niet de bedoeling zijn van een discussieforum. Raak je op den duur je rationele aanhang kwijt. -
Waarom moet trouwens de VN ambassadeur dit verkondigen. Had de president dit niet onmiddelijk kunnen doen?
Als ik onschuldig zou zijn zou ik in ieder geval aangeven waar ik sta voor wat betreft medewerking VOORDAT men beschuldigingen gaat gooien. Het ging immers om Iraanse burgers. -
Voor de inval in Irak hebben de VS ook een mooi fabeltje in elkaar geflansd, dus misschien moet je Iran in deze kwestie een beetje voordeel van de twijfel geven.
-
Hoe vaak zouden die Amerikanen dit vieze spelletje al gespeeld hebben?
-
Deze hele consumentenmaatschappij op aarde is een complot. We werken om te consumeren, en we consumeren om te werken. Het hele monetaire stelsel is erop ingericht, zodat heel het circus door kan blijven draaien.
De aarde is de dupe, en de mens is de dupe.
De mensen die hiervoor verantwoordelijk zijn maken de wetten, en bezitten alle kapitale goederen.
We denken dat we leven, maar we leven in een illusie.
De wereld is veel groter dan de wereld waarin wij mensen op aarde leven. -
bijna elke oorlog begint Amerika op deze manier!
-
@281 Jij zit vast ook in het complot.
Ik zou er een einde aan maken en vertrekken naar een andere planeet. -
Tja weten kunnen we het niet zeker natuurlijk. Maar zo een onzinnig en onlogisch verhaal. Twee Iraniërs die een Mexicaan inhuren voor de moord op een Saudiër maar liefst. Het idee alleen al lijkt op godsschennis: moslims die een moslim uit hun heilige land willen vermoorden. Nou ja. Iedereen die iets over de islam weet krijgt daar toch een vreemd gevoel bij... Maar ja. Geen bewijs: niet waar.
-
Amerika waarschuwde Iran dat ze nog niet militair gingen ingrijpen .
maar economisch isoleren eerst maar !!
Wat een doorgestoken kaart met de Arabische olievriendjes !!! -
@259 Ik ben ex-CIA en dit is ECHT waar
-
''De Iraanse natie wil een wereld die vrij is van terrorisme'', aldus Mohammad Khazaee."
En een wereld die leeft onder leiding van de grootmoefti. -
Iedereen geloofde de US ook toen ze Irak binnenvielen vanwege massa vernietigings wapens .... toch?
-
Normaal gesproken doe ik ook mee met wijzen naar de elite. Maar ben er mee gestopt.
Ik zie nu in dat wij de schuldige zijn. Wij stemmen op de politieke partijen, wij consumeren. wij kijken toe hoe onze medemens wordt onderdrukt en afgeslacht.
Wij zijn niet eens in staat om onze kinderen te beschermen tegen het kwaad.
Het is makkelijk wijzen naar anderen maar om jezelf een spiegel voor te houden ho maar! Wij zijn schuldig en niet de Illuminati, vrijmetselaars, de VS, Israel, Bilderberg group, Extremisten, dictators, Kapitalisten enz..
Think before you judge..... -
@201 Dat heb je heel mooi uitgelegd. Jammer dat er veel kortzichtige mensen hier op nujij.nl zitten die jouw uitleg niet op waarde inschatten. Maar wees gerust, dat zijn mensen die hoofdzakelijk al bij de P (van PVV) en de V (van VS) al ophouden met lezen; niet verder nadenken en alleen maar uitgekauwde oneliners op hun scherm toveren.... Kortom... leg die kritiek naast je neer, hou je bij je verhaal... want je hebt helemaal gelijk!
-
@287
lol! En vandaag las ik notabene dat Iran jarenlang in het geheim executies heeft uitgevoerd op gevangenen zonder kennisgeving aan familie of advocaten.
Een wereld zonder terrorisme? Mohammad is niet goed snik. -
Iemand heeft ooit gezegd: WOIII begint in het Midden Oosten, maar er staat niet wie de aanstichter is.
Aangezien ik nu wakker ben en mijn hele wereldbeeld op de kop staat zou het me niks verwonderen dat het niet door Iran komt,maar door de "westerse beschaafde wereld" -
@201 "Hoog tijd om een stapeltje geschiedenisboeken te kopen."
Je bedoeld die boekjes waar in staat dat de kruistochten goed waren?
Je bedoeld de boekjes waar de massale moorden van de katholieken niet instaan?
Geschiedenis is al meerdere malen vervalst.
Zolang er een persoonlijke tint aan gegeven word door de schrijver is het geen geschiedenisboek maar een interpretatie van de geschiedenis door de auteur van het boek.
Waar in de geschiedenisboeken staan bijv de uitvindingen van de arabieren?
Bijna nergens, want het is belangrijker dat er blanken goed iin komen te staan.
Kinderen leren nog steeds dat de eersten in de VS goed bezig waren...dat ze een compleet volk uitgemoord hebben, dat boeit niet.
De huidige Amerikanen zijn geen Amerikanen maar landveroveraars.
Er is maar 1 ECHT Amerikaans volk en dat zijn de natives en die worden onderdrukt en klein gehouden. -
Geschiedenis wordt door jullie gebruikt als zijnde een religieus boek .
Wat je op dat moment nodig hebt kan je het eruit halen . -
@287 onder leiding van een grootmoeftie?
Het moeft niet gekker worden... -
Ik hoop dat @292 en @293 goed gelezen worden! dikke +
-
@292 @293 Tja is best waar, maar waren de arabieren in die tijd beter? We hoeven niet trots te zijn op delen van onze geschiedenis, maar ook de arabieren hebben zich in het verleden misdragen en nog steeds overigens, wij noch zij zijn een haar beter.
Stijgers in Algemeen
Kritiek op agenten bij haatpreek
VVD'er Robert Flos vindt het raar dat de...
40 minuten geleden door jcr
Vrouw ontslagen wegens te sexy en te grote...
Ze werkte nochtans bij een lingeriebedrijf.
7 uur 30 minuten geleden door joop49
Tofik Dibi: spijt van steun kunduzmissie
De steun van GroenLinks voor de...
10 uur 13 minuten geleden door TT supporter
Politie valt drugspanden Rotterdam-Zuid...
De politie heeft dinsdagavond invallen...
14 uur 19 minuten geleden door j0piter
Best gewaardeerd
Man wil drenkeling redden en verdrinkt zelf
Een man die in Rotterdam een kind uit het...
2 dagen geleden door 101st airborne
Duitse politie neemt helmen af en sluiten...
Duitse politie neemt helmen af en sluiten...
2 dagen geleden door turtle63
Hoe democratisch is D66 eigenlijk nog?
‘Hij heeft een stemming gekregen, daar moet...
4 dagen geleden door Moskowfiets
Hackers Anonymous leggen website NAVO plat
De bekende hackersgroep Anonymous zegt de...
6 dagen geleden door g.zeur
16-jarige mishandeld door groep
De groep jongens met een mediterraans...
6 dagen geleden door smeerworst

