De VN-Veiligheidsraad is het niet eens geworden over een veroordeling van de dodelijke aanval donderdag in Zuid-Israël. Libanon, lid namens de Arabische wereld, lag dwars.
Sorteer op:
-
Tja als een land als Libanon door een terreurorganisatie zoals Hezbollah gegeijzeld wordt en die ook nog eens verantwoordelijk is voor de aanslag/en op Hariri wat verwacht je dan?
-
Hier zal nooit een einde aan komen. Vrede in het Midden Oosten is een utopie. De situatie is zo extreem ingewikkeld en er zitten zoveel kanten aan dat er bijna nooit zonder meer een goede en slechte partij is bij om het even wat er ook gebeurt in dat gebied. Iedereen probeert er wel wat van te maken, maar het zit er altijd naast. Er zijn maar weinig mensen die hier nog echt iets zinnigs over weten te zeggen. En die mensen vind je niet tussen politici of journalisten.
-
... Bovendien wilde Libanon dat de Veiligheidsraad ook de uitbreiding van Israëlische nederzettingen in de Palestijnse gebieden zou veroordelen.
Een terechte eis -
Als israel toch boven alle rechten staat. Dan moeten alle moslim landen maar hun eigen vn oprichten. Zoveel illegale daden maar geen serieuze sancties tegen deze bloeddorstige teek staat!
-
520 augustus 2011 07:27 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
620 augustus 2011 07:27 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@1 Ik verwacht dat ze ook willen dat de kolonisatie wordt veroordeeld.
En dat is precies waar ze voor opkomen. -
820 augustus 2011 07:35 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
920 augustus 2011 07:38 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
1020 augustus 2011 07:38 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
het is ook altijd 1 richtings verkeer daar! Israel is onschuldig en de hele wereld is tegen hen. Libanon heeft groot gelijk en ik steun hun standpunt dan ook volledig.
-
@8 Dank ... ik begrijp het nu ook
-
Er wordt altijd stevig commentaar door onze turkse NL-ers gegeven als het een moslim spoortje in het artikel betreft; helaas hadden 1 miljoen vermoorde Armeniërs geen enkele kans bij de ottomanen, maar daar hoor je nooit en TR over. ALS het al ter sprake komt worden ze massaal loco!
-
Verwijderd door redactie
-
@13 turkije heeft armenie en de hele wereld opgeroepen om alle archieven te openen en archeologen aan het werk te zetten. Armenie wilt dit niet en armenie wilt turkije vast zetten door 2ekamers in te laten stemmen voor genocide. Open je archieven dan leugenaars!!! Onze archoeven staan open voor iedereen!!! 1 miljoen archieven. Komt u kijken en dan praten, en anders maar uw mond houden, en naar uw eigen bloedige verleden kijken net las frankrijk en al die andere landen die instemmen voor armeense genocide met hun bloedige handen.
-
Zolang er een Lieberman&co zitten in Israel, en zolang er de fundi's van de Hamas, de gewapende terroristische tak de al-Qassam Brigades bestaan, die een fatwah tegen Iarael hebben uitgevaardigd, zal er geen vrede komen.
-
Verwijderd door redactie
-
1820 augustus 2011 08:00 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@13 premier Erdogan heeft de armenen opgeroepen om met hun archiefen te komen maar dit is nooit geaccepteert door de Armeniers. Ga geschiedenis leren vriend. Beweren beweren beweren kom is een keer met harde bewijzen.
-
@15; Kijk dat was nu net mijn punt, de NL-turk gaat schelden en vingerwijzen naar anderen. Ga lekker naar de achterlijkheid van Anatolië en neem schrijflessen, want zowel je Nederlands als Turks is van een bedroevend en achterlijk gebabbel!
-
Verwijderd door redactie
-
Verwijderd door redactie
-
Zolang er islam is, zal ere nooit geen vrede komen voor de Joden...
-
@20 geen bewijs maar wel keihard schreeuwen. Waar zijn de bewijzen? Hoe bent u overtuigd? Met bewijzen? Of met haat tegen turken?
-
@22; Als het moslims betreft, helpen jullie elkaar als de lamme helpt de blinde. De waanhoop druipt er vanaf. Ga eerst eens iets uitvinden en doe iets constructiefs met je zgn. Moslimbroeders. Als het er werkelijk op aan komt kunnen jullie alleen maar vuil spuiten. De turkse economie doet het toch zo goed? ga dan snel Afghanistan helpen met daden in plaats van je grote mond. Korte teentjes en een kort verstand bij "onze" TR vrienden.
-
Verwijderd door redactie
-
@6 en @8
Jouw kennis van de geschiedenis is ronduit bedroevend.
Wil je dit écht als argument gebruiken??? Realiseer je dan wél dat het huidige Noordelijk Afrika, het huidige midden-Oosten en het Arabische schiereiland op uiterst bloeddorstige wijze zijn "veroverd en bekeerd" door de grondlegger en zijn vier eerste opvolgers van de Islam.
Geschiedenis? Prima!! Verwijten gebaseerd op historische feiten? Puik!!
Maar dan wél GESCHIEDENIS bedrijven, niet eruit halen wat jouw toevallig uitkomt in jouw bekrompen visie.
Geschiedenis IS niet altijd leuk.... Maar ja, volgens mij was jij een van de steunbetuigers van die malloot die de holocaust ontkende.....
En nee, Isreal is óók niet altijd een lieverdje, klopt. En klopt ook dat de Internationale gemeenschap meer dan eens beter en doortastender had kunnen optreden.
En bedenk ook dit; uit Isreal kwamen (en komen) geluiden als "land voor vrede", maar heb you oooooit gehoord van een moslim(land) dat riep "vrede voor land"?? Dácht het niet.
I rest my case;-)) -
Verwijderd door redactie
-
Goh surprising. Een stadsbus waar toevallig militairen inzitten maakt het geen terrorisme? Waarom worden de burgerauto's die bewust zijn aangevallen en de inzittenden vermoord er niet bijgehaald..
Ze kunnen verdraaien wat ze willen maar feit blijft dat het doel van deze aanslagen, zoals gewoonlijk, altijd normale burgers zijn. Alleen neemt zo'n een verklaring natuurlijk weg van degene die normaal gesproken graag de slachtofferrol op zich nemen en medelijden van de hele wereld willen. -
- gaap - goedemorgen..
-
Libanon vind het normaal zeker
Idiote cultuur -
Verwijderd door redactie
-
Verwijderd door redactie
-
@23, zolang de joden in Israel doorgaan met hun apartheids en bezettingspolitiek incl. gruwelijkheden zal er nooit vrede ontstaan in Israel en blijft de Hamas helaas bestaanrecht houden. De oplossing is heel simpel!
-
3520 augustus 2011 08:23 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
De strijd in Palestina zal nooit eindigen. De Joodse lobby in de VS is te groot. Nooit zal erkend worden dat er in Palestina al volkeren woonden voor de Joden er kwamen.
-
@33 ow ow ow zoveel tekst maar nog geen enkel bewijs voor je beweringen. Wie is dan een loser?
-
3820 augustus 2011 08:41 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Verwijderd door redactie
-
Verwijderd door redactie
-
Tja, in Afghanistan kwamen er ook een keer per ongeluk onschuldige burgers om het leven door een Amerikaanse luchtaanval. Waarom is dat dan geen terreurdaad? Dan word er ook gezegd dat er in een oorlog burgerslachtoffers vallen. Collateral Damage noemen ze dat. Buiten dat waarom veroordeeld de VN inderdaad niet de bouw van nieuwe nederzettingen in bezet Palestijns gebied? Meten met 2 maten.
-
Verwijderd door redactie
-
Het is vooral jammer dat er zoveel mensen op deze aardbol hun mond openen en dan alleen pure onzinpropaganda uitspuwen op basis van een antiek sprookjesboek en zelfs (massa)moord van andere volkeren kunnen rechtvaardigen. Ja, moslims én joden bijvoorbeeld.
-
42 ik ben alleen en bewijs maar als dat niet zo is:) jullie ideologie is de recht van het macht, onze is macht van het recht. We zullen er nooit uitkomen met het westen wegens deze ideologie verschil
-
http://www.nrc.nl/nieuws/2011/08/18/explosie-in...
Het zuiden van Israël is opgeschrikt door meerdere aanslagen. Zowel militairen als burgers waren het doelwit van beschietingen en explosies.
Bij drie aanvallen zijn zeker zes doden en meerdere gewonden gevallen. Rond de grens met Egypte werd een bus, een personenauto en een groep soldaten aangevallen. Een eerder bericht over een explosie in Beër Sjeva is door de Israëlische radio, de bron van dat bericht, ingetrokken.
Een legerwoordvoerder meldt aan persbureau AP dat enkele van de aanvallers zijn opgespoord en dat er een vuurwisseling is geweest. Er zouden zware wapens ingezet zijn door de aanvallers, waarschijnlijk mortiergranaten en anti-tankwapens.
Mortiergranaten en antitankwapens, mijn god.
Saraya al-Quds feest van de Islamitische Jihad in Gazza
http://brabosh.com/2010/09/09/saraya-al-quds-fe...
Ja, gaat helemaal prettig voor de bevolking daar, hè! -
@44 Kom op zeg. Doe even normaal. Dat gelul over wij en jullie. Inderdaad verschillen wij allemaal. Maar Turkije was ook ooit een land die heel graag de baas deed spelen over andere volken. Kijk maar naar de Zuid Oost Europa. Griekenland, Roemenie, Bulgarije, Voormalig Joegoslavie hebben eeuwen lang geleden onder het juk van het Ottomaanse Rijk. De Turken hebben zelfs voor de poorten van Wenen gestaan. Gelukkig werden zij daar tegengehouden. Anders had de wereldgeschiedenis wel heel erg anders uit kunnen zien. Verder zijn de Moren in de 10e eeuw ook tot diep in Frankrijk geraakt. Misschien verschillen wij toch niet zo veel van elkaar. Zodra je de machtsmiddelen heb, dan verlies je elke zicht op Recht(vaardigheid).
-
Natuurlijk was de beschieting van de bus en auto's een terreuraanslag. En natuurlijk ligt uitgerekend Libanon dwars bij een veroordeling daarvan.
En maak het land zich zo druk over de uitbreiding van nederzettingen in Palestijns gebied? OK dan, zullen we even een TV ploegje sturen naar "the iron triangle" nabij Tyrus, om daar even te filmen hoe Libanon Palestijnse "vluchtelingen" al decennia welhaast letterlijk gevangen houdt in kampen en hen weerhoudt om maar een beetje bestaan op te bouwen?
Huichelaars -
@45
Het is ook niet zo dat Israel zo goed bezig is (in tegendeel met die eikel Netayahu en Lieberman etc), maar vooral ook dat al weet-ik-hoelang de Palestijnen/arabieren ZELF er zo'n onmenselijk zootje er van maken.... -
@6
---Zolang de joden niet terug gaan naar Polen of Rusland ---
Typisch islamitisch praatje.
Je zou als nickname muhammadJihad moeten hebben. -
Verwijderd door redactie
-
@49
@6 maakt in ieder geval WEL duidelijk hoe de gevoelens WERKELIJK zijn in de arabisch/islamitische wereld, alle gladde en mooie praatjes aan het westen gericht ten spijt.
Dergelijke haat wordt door de arabisch/palestijnse leiders -en vooral ook geestelijke leiders- dus verkondigd aan het gewone volk.
Self forfilling prophecy. -
@50 Inderdaad zou het zo moeten gaan, maar niemand wil een stapje terug doen. En zo zal helaas dit conflict nog jaren door blijven gaan.
-
@47 je hebt helemaal gelijk. Het zijn ook huigelaars, maar dat doet er niet toe. Je kan moorden/terrorisme en/of onderdrukking/bezetting nooit goedkeuren. Dat geld voor de Israëliërs en voor de Palestijnen. Wat betreft de Arabieren, ze hebben hetzelfde wat de israëliërs hebben. Hetzelfde soort alleen andere geloof.
@49 heeft helemaal niets met islam te maken. Ik ben ook MOSLIM en ik ben fel tegen het doden van onschuldigen mensen. Dat is tegen elk geloof en wet. Gebruik dit niet om je onderbuik gevoelens te verantwoorden. Dat is racistisch. -
Tegen domheid valt niet te praten!
Is dit de dialoog aangaan?
Zo blijft het voor altijd een zooitje... -
@3
---van Israëlische nederzettingen in de Palestijnse gebieden zou veroordelen. --
Noord cyprus is 100% gevalletje bezetting.
Turkije bouwt daar zoveel huizen als ze willen. Heel raar dat niemand dit veroordeeld.
Israel bouwt echter huizen in hun eigen grondgebied, in worst case betwist gebeid. Niets mis mee.dus. -
In februari sprak de VS nog zijn veto uit over een veroordeling van Israel wegens bouwen in bezet gebied.
Dit zal een reactie daarop zijn en Libanon heeft wat mij betreft helemaal gelijk.
Er is geen enkele reden om Israel als enige steeds de hand boven het hoofd te houden, zij terroriseren palestijnen al decennia lang en kregen met die aaanslagen gewoon een koekje van eigen deeg. Het verschil is dat Israel dan eenorme krokodilletranen gaat huilen en alrijd zieliger lijkt te zijn dan de door Israel veelvuldig gemaakte slachtoffers.
De VS mag zich nu op het achterhoofd krabben en zich realiseren dat een landje als Libanon dezelfde rol kan spelen als zij, door op deze wijze resoluties tegen te houden. -
Verwijderd door redactie
-
@52 de meesten Israëliërs die ik ontmoet heb tijdens mijn reizen zijn het conflict moe. Het zijn de Extremistische joden die dit voortzetten. Een paar vrienden van mij zijn Palestijns en die kijken al geen nieuws meer. Het boeit ze gewoon niet meer.
Ga je naar Antwerpen dan zie je wel dat moslims en joden met elkaar overweg kunnen. De grootste klanten in de joodse juwelierszaken zijn moslims. En wat zijn ze lief tegen elkaar voor een goede prijs. Gewoon het conflict zakelijk benaderen en hopen op een goede deal. -
Het is te gek voor woorde dat oorlogsmisdaden en schendingen tegen de menselijkheid in deze regio nog steeds eenzijdig worden be(ver-)oordeeld. Israel is niet meer dan een ordinaire schurkenstaat en het standpunt van Libanon is derhalve volledig te billiken. Helaas zal dit niet leiden tot een oplossing, maar ja, je krijgt wat je verdient!
-
@36, die volkeren waren zeker geen "palestijn" en zeker geen moslim. De Palestijnen hebben al een eigen staat, dus wat is eigenlijk de issue? Dat 0,003% van het midden oosten een democratische staat, genaamd Israel, is?
-
Verwijderd door redactie
-
@58. De israeliers hebben nooit oorlog of een conflict gewild. In hun onafhankelijkheidsverklaring staat: Wij steken een hand van vrede uit naar onze arabische buren. In de "palestijnse" verklaring vinden we o.a. het volgende: "Doodt de Joden waar ze zich dan ook bevinden" Hopelijk is het nu duidelijk?
-
En zo verwordt ook de Veiligheidsraad tot een een toneelgezelschap.
-
@62 Misschien ook bij vermelden dat toen 23% van het grondgebied voornamelijk Joodse bewoners hadden en dat ze 50% hebben gekregen in 1948...Hoe zou jij het vinden als een stuk tuin van je word afgenomen, waarbij dan word gezegd, ik steek mijn hand van vrede uit naar mijn buurman en vraag hem voor mijn tuinfeestje. Dat laat je toch ook niet gebeuren?
-
@59, de Verenigde Nietsnutten kunnen ze beter afschaffen. De meerderheid daar zijn niet democratische dispoten die elkaar de hand boven het hoofd houden. Terwijl er in Syrie bijna dagelijks eigen mensen worden afgeslacht, en de aantallen doden nu al in de 1000den loopt, komt men er wel toe om het doden van een paar terrosisten te veroordelen. In Syrie gaat het moorden gewoon door. Oh en trou
-
@59
---Het is te gek voor woorde dat oorlogsmisdaden en schendingen tegen de menselijkheid in deze regio nog steeds eenzijdig worden be(ver-)oordeeld.---
Groot is onwetendheid, weet je dat.
Er is geen ander land op deze aardbol die zoveel is veroordeeld door de VN als Israel. Israel werd veel & veel vaker veroordeeld dan Sudan, Noord Korea, Iran & Syria samen.
Als je Israel een schurkenstaat noemt, ik ben benieuwd wat je van Iran vindt of Syrie.
Iets zegt me dat je grote bewondering hebt voor Ahmaddejihad & Assad. -
@63 en zo gaat het ook nu in de EU. Weinigen die het door hebben !!!
-
@64, ja dit soort argumenten hoor je vaker. Alleen was die tuin niet een mooie tuin met prachtige vijfers, maar een moeras / woestijn vol malaria muggen. De arabische leiders waren het overigens al in 1917 eens met de Joodse claim op het stukje land dat nu Israel heet. Wat maakte het hun uit dat een paar Joden in de woestijn kwamen wonen, zij hadden al meer dan genoeg zand.
-
@25 is 100% correct.
@22 : Noord Irak bombarderen noem ik bepaald geen humanitaire hulp. Of denken sommige turken dat ze de koerden daar helpen met het land ploegen of zoiets? -
Verwijderd door redactie
-
Jammer van al het geweld in de midden-oosten, dank aan de Arab malaise, en zeker ook aan de israelische nederzetting. Ze hebben het beide veroorzaakt.
-
@allemaal
Je bent wat mij betreft even slecht als je moorden van beide kanten goedkeurt. Het zijn mensen levens die door haat neer geknald worden.
Het is inderdaad waar dat de Arabieren hun stukken land in 1917 verkochten aan de joodse nieuwkomers. Dat is een groot verschil om daarna te beweren dat het hun land is. Dan kan elke buitelander in nederland dat stuk grond waar ze hun huis hebben gekocht opeisen.
Het doet er ook niet meer toe, geschiedenis kan je niet terug draaien en we moeten ons focussen op de toekomst. MOORD IS MOORD. niet goed en daarom altijd afkeuren van beide kanten.
Helaas zijn de Hamas en de extremistisch joodse lobby haat dragend en willen zoveel mogelijk pijn doen.
Nogmaals, keur moord nooit goed. Verbeeld je als iemand die jij lief hebt vermoord word en mensen om je heen keuren die moord goed! Dat is kwetsend en niet goed te praten. -
Het klinkt allemaal mooi, bezetting, nederzettingen, prima voor de Palestijnse PR. Maar we vergeten even voor het gemak dat je niet iets kunt bezetten dat al van jou was. De nederzettingen zij gewoon dorpen in Israel en Israel heeft het volste recht op eigen grond huizen te bouwen.
-
@68 Hiermee geef jij mij indirect gelijk.
"De arabische leiders waren het overigens al in 1917 eens met de Joodse claim op het stukje land dat nu Israel heet. Wat maakte het hun uit dat een paar Joden in de woestijn kwamen wonen, zij hadden al meer dan genoeg zand. "
Hiermee geef je zelf al aan dat er voor 1917 bijna geen Joodse bewoners waren in Palestina. Dus waar hebben ze recht op? Ik denk dat wat ze in 1948 gekregen hebben, meer dan genoeg is. Daar moeten ze weer naar terug gaan en daarbij zouden de Palestijnen ook wel echt de veiligheid van de Joodse bewoners moeten garanderen. Ik hoop dat dit ooit gaat lukken. 2 Staten die vredig naast elkaar kunnen bestaan. Helaas zie ik aan beide kanten geen enkele beweging die tot deze oplossing zouden kunnen leiden. Dit conflict blijft doorgaan. Helaas zal er waarschijnlijk 1 uiteindelijk het onderspit moeten delven. -
@70
Het zijn nationalistische tuig van beide kanten. Die gedreven word door haat.
That reminds me of you! Wel heel racistisch om te zeggen dat je alle moslims uit te moorden. Volgens mij zelfs strafbaar.
En by THE way, ik ben moslim en ben tegen dit conflict en al het moorden. -
palestina is alleen bang dat Israel een keertje echt over hun heen loopt.
en als ze zo doorgaan gebeurt dat ook een keertje, alleen ik denk dat echte vrede nooit haalbaar zal zijn. -
@56
---zij terroriseren palestijnen al decennia lang en kregen met die aaanslagen gewoon een koekje van eigen deeg.---
Voor de eerste intifada waren er geen muren, checkpoints, vergeldingsaanvallen etc. De palestijnen werkten massaal in Israel.
In Israel wonen 1,2 miljoen palestijnen en willen voor geen goud verhuizen naar de palestijnse gebieden.
Israel verdedigt zichzelf, en dat is niet hetzelfde als palestijnen terroriseren. Als het geweld wordt afgezworen kunnen de checkpoints & de muren weer weg en de Palestijnen kunnen weer in Israel gaan werken. Sterker nog er, in er werken nu veel Palestijnen uit de westbank in Israel. -
Je kunt wel zien wie er in Libanon aan de macht is. Het is hetzelfde Syrië dat thans het eigen volk aan het uitroeien is. En de wereld kijkt toe en slaapt verder.
-
@72, de arabische leiders waren het destijds eens met het stichten van de Joodse staat. De grond aankopen vonden plaats ver boven de marktprijs. De arabische leiders werden er rijk van.
-
Het zijn ook geen terroristen maar rebellen. Ze vechten daar tegen de jarenlange bezetting en onderdrukking. Eeen regeringdie zo mensen onderdrukt kan je beter terroristisch noemen.
Tegenaanval op Gaza. Gewoon blind met raketten schieten. Kinderen ook dood. Tja weer een paar rebellen er meteen bij. -
@73
Je beweert iets wat niet waar is!
Of weet jij meer dan de rest en heefr Israel een groter stuk ontvangen in 1948?
Volgens mij ben je ook een hater... Make love not war. -
@64 helaas Kurt het is ongeveer eind 1800 aangekocht en betaald. Van de enkele arabier die er woonde. Hoe noem jij dat, je koopt land. En later wil iemand anders het weer terug zonder te betalen.
-
@74
--Hiermee geef je zelf al aan dat er voor 1917 bijna geen Joodse bewoners waren in Palestina.---
Bijna geen? Wat is dat bijna geen? Was dat de reden waarom de ottomanen Joden 3, 4x zoveel belastingen lieten betalen dan gewone moslims? Minder aanbod dus duurder? Voorzover ik weet woonden deze belastingsplichtige joden niet in Amsterdam of Parijs maar gewoon in Israel.
Tips: google zelf hoelang de ottomane daaro hebben gezeten. -
Ook aan de verschillende reakties is weer eens duidelijk dat dit een van de meest gepolariseerde en langstlopende conflict in de wereld is. Ik kan grotendeels meegaan met 72 en daarbij toevoegend dat ik me afvraag op de betrokken partijen werkelijk een oplossing willen voor dit probleem....
-
Verwijderd door redactie
-
@8
Mooi plaatje, moet ik zeggen.
Mag ik vrij zijn om je te corrigeren? Het blauwe is geen NL maar Turks. Ga maar checken in de geschiedenisboeken. -
Onschuldigen doodschieten is altijd terreur, welke politieke opvatting je ook aanhangt.
-
Triest dat de VN al weer was opgetrommeld om deze aanslagen te veroordelen. Gelukkig ging dat niet door.
Waarom zijn de terroristische vergelingsacties van Israël tegen een v e r m o e d e l ij k e dadergroep niet veroordeeld?
Libanon gegijzeld door Hezbollah?
Nee, de wereld gegijzeld door Israël! :-( -
Het is Libanons goed recht om zich niet bij de veroordeling aan te sluiten.
In de zomer van 2006 hebben 1.300 Mensen in Libanon het leven verloren, zijn er een veelvoud gewond geraakt en is veel infrastructuur vernield door bombardementen door Israel. Wil iemand zeggen dat dat allemaal terroristen/ (nazaten van) verdervenen zijn? Israel deed dat even zonder oorlogsverklaring aan Libanon.
@66
Logisch dat Israel de meest veroordeelde natie is in de VN. De internationale gemeenschap vindt het gedrag van Israel, onder andere bestaande uit het bezetten van gebieden, niet door de beugel kan. Alleen Israel veegt zijn gat af met resoluties. Gevolg: nog meer veroordelingen. Israel blij, want kan huilie, huilie doen (en zijn gat schoonmaken).
@66 1pro
Vals van je, dat je naar Israel toe kritische mensen sympathie voor Assad en Ahmadinejad verwijt. Bah... Dat heet demoniseren. Vergeet niet dat er in Israel ook mensen zijn die kritisch zijn over de koers die Israel vaart. -
Verwijderd door redactie
-
@14 macmorc
Met in ieder geval wel een zinnige inbreng in #8! -
@90 gezien je reactie en je benaming van moslims merk ik op dat je er helemaal niets van snapt en dit aangrijpt voor je onderbuik gevoelens. Fout, ontdek weer een die gedreven is door haat!
-
"In de ontwerptekst werd de aanval bij de Israëlische badplaats Eilat terrorisme genoemd. Daar is volgens Libanon echter geen sprake van. In een van de doelen, een bus, zaten namelijk Israëlische militairen en geen burgers."
Militairen zijn geen burgers,wel ménsen misschien??? -
Libanon komt steeds steviger in de greep van Hezbollah en wordt zo een satelietstaat van Iran. Democratie, vrede en vrijheid? Neen: hier zit met nog stevig onder de totalitaire knoet van de ayatolla's. Ik ben benieuwd wanneer deze bevolking ook eens in opstand komt. Weg met Iran, Hezbolla, Hamas en hun maten. Nondeju.
-
@90 karelkak
De oorspronkelijke Joden in dat gebied zijn Palestijnen.
Ze zijn allen afstammelingen van aardsvader Abraham (Ibrahim).
Ergens hebben ze zich in het grijze verleden afgescheiden, maar het is in wezen allemaal familie van elkaar.
De nazaten van de al in de 1e eeuw na Chr. uit Palestina weggetrokken Joden die in de 20e eeuw terugkwamen maken thans de dienst uit in het gebied.
Dat is even erg als de door sommigen zo gevreesde Islamisering van Europa!
Wij worden dus geleerd bang te worden voor iets wat er (nog) helemaal niet is en tegelijkertijd geleerd onze ogen te sluiten voor de Israëlische terreur.
Ik pas voor allebei. -
@92 geen haat, realiteitszin. Noem mij een land geregeerd door moslims waar vrijheid van godsdienst is. en ik heb het niet over landen waar het in naam bestaat en de werkelijkheid iets anders laat zien.Een land waar ze vreedzaam naast elkander kunnen leven, dat land is er niet, het is een geloof gebaseerd op haat, en dat gaan steeds meer mensen inzien.
-
@90
Jij zelf snapt er geen drol van en moet de geschieds boeken induiken meneer Kak of moet ik zeggen flapdrol. De Joden en Arabieren hebben één en dezefde aartsvader namelijk Abraham en nog erger Palestijnen zijn ook semieten netzoals de Joden alleen hangen ze het Joodse geloof niet aan. -
Kan iemand mij nog even herrineren waarom de ene Israelier de andere Israelier, genaamd Rabin, heeft vermoord?
-
Mooi en fair statement van Libanon... Verdiept u zich maar eens in de feiten, dan is het duidelijk wie hier de wetten en regels aan de lopende band schendt...
-
@41 Euh, omdat in Afghanistan het Doel militair was, maar per ongeluk burgers werden getroffen. Hier is het precies andersom, het doel waren burgers, maar er werden per ongeluk militairen getroffen..
-
Wat een "leuke" reacties weer en wat een "kennis" van de geschiedenis.
Iemand van jullie ooit wel eens daar geweest?
Als in Nederland de buren een nieuwe schutting zetten in de tuin en 10cm over de erfgrens heen gaan is de wereld te klein. Als de nieuwe buren hun auto op straat voor jouw deur parkeren is de wereld te klein. Zomaar twee voorbeelden die in Nederland regelmatig aanleiding zijn om een bijl, riek, mes of pistool en je buur-man/vrouw naar de andere wereld te helpen.
Nederland is 66 jaar geleden "slechts" 5 jaar bezet geweest en nog steeds is er bij velen haat richting de Duitsers. Enig idee hoe diep de haat zit als er al 5 generaties te maken hebben met een bezetting?
Als je er nooit geweest bent dan kun je ook niet weten dat de meeste Palestijn en Joden gewoon vreedzaam naast elkaar willen leven en de Politiek moe zijn.
Aan beide kanten zijn het de extremisten die de problemen veroorzaken en in stand houden en veelal ingegeven door financiële en/of religieuze belangen. -
@44 Als je dat weet, wat doe je dan in het westen?
-
@96 : Dus meneer Karelkak, als wij deze analogie mogen doortrekken naar onze eigen situatie in Nederland, dan verzoek ik u onmiddelijk uw huis te verlaten voor de Italianen... 400 jr. na CHR. was NL onderdeel van het Romeinse Rijk namelijk...
Geschiedenis en religie zijn geen maatstaven voor hoe je moet leven anno 2011, die wordt bepaald door de wet. Laat israel bijvoorbeeld eens opzouten uit de gebieden, die ze volgens de verdragen Palestijns grondgebied zijn.
P.s. een groot deel van de arabieren is Christelijk. Het conflict is gebaseerd op politieke motieven, laat geloof er lekker buiten. -
@96 Karelkak Veel islamitische landen hebben de verlichting nog niet gehad die het westen wel heeft meegemaakt. Het kost tijd en ontwikkeling wil men dat voor elkaar krijgen. Maar er bestaan landen waar men meer vrijheid geniet dan men denkt. Een voorbeeld is ditzelfde libanon. Libanon heeft een grondwet die de vrijheid van godsdienst garandeert, toch bestaan er soms spanning tussen de verschillende groeperingen. Het is een divers land en voor godslastering in het openbaar kan men hoogstens 1 jaar gevangenis krijgen(art 473 strafrecht). Ik weet niet of u in een stad als beiroet hebt bezocht? Kwa vrijheden doet het niet onder voor veel europese landen. Libanon geniet eigenlijk het meeste vrijheid als men het vergelijkt met veel arabische landen. Maar u heeft gelijk dat ook daar veranderingen in de goede richting moeten komen.
-
Deze aanslagen passen precies in de tactiek van Hamas/Hezbollah: de aandacht van de wereld afleiden van de rotzooi in het eigen arabische huis en de aandacht richten op het "vreselijk Israël".
-
Laten we eerst de koeien uit onze sloten halen......want hier ruikt het ook niet zo fris.
Zeker.. heb Israel een bepaalde macht ..over europa..Wat ze doen en laten is gewoon fout.Ze willen geen vrede alleen land jatten....en het word nog goed gekeurd ook.....Hoe is het als je je huis wordt uit gezet door huurschuld??
Hoe voelt het dan als je huis word vernietigd waar je bij staat door die joden...kom nou!!! -
@84 De oplossing is zo simpel als wat. De oplossing is dat de arabieren hun broeder Israel eindelijk leert accepteren. Maar als je ouders, de leraar, de imam, de VN er toch anders overdenkt wordt het nderdaad nooit wat. Nog met de arabieren, nog met de Internationale gemeenschap.
-
Ik schaam me hier voor Nederlandse ''palastina supporters''
ach deze zijn pas in 1985+ geboren dus die weten nog niet veel ervan -
@107: je kletst propoganda.de nsb riep het in nederland tijdens de woii ook: leer je duitse overheerser accepteren. Het verzet koos een andere weg.
-
Duidelijk dus.
Libanon verklaart daarmee dus dat ze in oorlog is met Israël en geeft daarmee dus een vrijbrief aan Israël om het landje te annexeren. Daarmee wordt dan mooi de rest van de Arabische wereld(die ze nu vertegenwoordigen) buiten spel gezet en is er weer een terroristische bron minder. -
@108; wat een grote woorden! Geen vader, opa of oom gehad die in Indonesië "grote schoonmaak" heeft gehouden. Of ben jij zo'n "echte Nederlander" van de oranje, wit, blauwe vlag die de VOC mentaliteit hoog in het vaandel heeft?
-
Mensen,
Blijf ontopic!!
Redactie NUjij/FS -
@98 Rabin + Sjaron hadden plannen om Israel weg te geven, dan wel israel en Jeresalem te willen verdelen. Bibi is dat nu dus niet meer van plan. Vrede is goed maar valse vrede heb je niets aan.
-
Stukje geschiedenis over het 'ontstaan' van Israel: zie documentaires 'Occupation 101' en 'Homeland' (laatstgenoemde is van Holland Doc en is te vinden op uitzendinggemist).
-
Er word vaak één iemand vergeten in deze discussie: YHWH!
Die trekt zijn eigen plan.
De roadmap van dit plan staat opgetekend in `Het Boek`
Het is verbluffend om te zien hoe nauwkeurig dit plan wordt afgewerkt. -
Dus toen Israel Libanon met wat explosieven uit de lucht trakteerde, was dat ook eigenlijk geen bombardement?
-
@115 Helemaal On-Topic !! +++++
-
@115 Ja en aan YMCA denkt ook al niemand...
-
@2 jawel hoor is zo makkelijke oplossing voor. Verban Religie want religie is enkel goed om de mensen te verdelen in kleine groepen zodat ze makkelijker onder controle te houden zijn door corrupte staatshoofden.
-
Misschien dat een objectief iemand eens kan uitzoeken hoe die landverkaveling nou echt is gebeurd en dat aan de betrokkenen uitleggen? Ik lees tientallen verschillende versies.
-
@59
Waarschijnlijk ben jij de pot die de ketel verwijt dat hij zwart ziet.
De enige manier om vrede in het midden oosten te bereiken is dat de Arabieren, de Palestijnen voorop, er in berusten dat Israel bestaat en hun geld gaan besteden aan het oplossen van hun eigen interne problemen in plaats van het uit te geven aan wapentuig met de bedoeleing om elkaar en Israel te bestrijden.
Misschien dat er dan, na een lange periode van rust, iets van toenadering zal kunnen ontstaan tussen Israel en de Arabieren.
Zolang als de vijanden van Israel door gaan met voor iedere cent die ze hebben verdiend meteen een, figuurlijk bedoeld, "klapperpistool" te kopen om hun haat tegen Israel maar te kunnen botvieren, zal dat door Israel, volkomen terecht, met grof geschut worden beantwoord. -
Verwijderd door redactie
-
Israel zet illegale dorpen neer, de ander blaast de boel op. Generaties zitten vol met haat aan weerzijden. Genoeg oorlog voor de komende x jaar opgeslagen in de mens. Dan nog stimulatie door allerlei bad guys... Kan iemand de stop eruit trekken? Dit is toekomst geschiedenis. Weer een mislukking van de mensheid. We zijn niet de bovenkant vd pyramide. Deze ongelofelijk mooie planeet verdienen we niet. Het midden oosten is een produkt van wereldpolitiek. En politiek... Tja.
-
Libanon is mooi gesjochte. Ze kunnen niet zeggen wat ze werkelijk willen, want, mochten ze dat weldoen, schiet Hezbollah ze van achteren neer.
De meeste libanezen die ik ken zijn verbazingwekkend open en eerlijk als het op de dubieuze rol van Hizbollah aankomt. Het gros van de libanezen, christelijk, koptisch, muslim en what not, is als de dood voor de door Saudi-Arabie gesponsorde rotzakken genaamd "Hizbollah"
Zolang die organisatie (cq Saudi-Arabie) nog zoveel macht en geld heeft, zal de hetze tegen Israel doorgaan, en zal Israel blijven reageren op de enige manier die de Arabische wereld schijnbaar begrijpt: grof geweld.
Het knullige van het geheel is, dat Israel waarschijnlijk wel beseft waar het probleem vandaan komt, maar omdat hun grootste sponsor (USA ) uit beide mondhoeken praat, en niks revolutionairs durft te ondernemen tegen hun olie kraantje, zal Israel steeds moeten inhouden als ze echt eens een oplossing willen, want die oplossing betekent het verwijderen van het Wahabistische koningshuis van SA.... Fat chance. De Saudi's hebben genoeg geld om alle huurlingen van de wereld in te schakelen en het Midden-oosten tot een echte zwijnen bende te maken, en dat laat de oliestroom naar de USA meteen
stoppen.
Bepaald niet iets waar Amerika( of liever gezegd, hun eigenlijke regering: de olie grootmachten exxon, shell' bp) op zit te wachten'
Israel zit wat dat betreft in een "catch-22", net zoals Amerika.
Alleen..voordat Hezbolla weer teveel praats krijgt, bedenk dat de laatste keer iemand Israel ECHT provoceerde, stonden Israelische tanks binnen 2dagen gevaarlijk dicht bij Damascus.
Dit weet Hezbollah, dus die vecht by proxy, en schakeld rotjochies uit palestina en Gaza in om hun werk te doen.
Geloof me, het gros van de
Libanezen haat hezbollah tot op hetbot, maar is te bang om dit hardop te zeggen. De omerta wordt strict gehandhaafd. In
Libanon uitspreken tegen Hezbollah, is een death sentence, niet alleen voor jou, maar voor je hele familie.. Denk daaraan voordat je Libanon veroordeeld. -
Addendum: de libanezen die ik persoonlijk ken, zien Hezbollah als een ongewnste, externe grootmacht die in Libanon is binnengevallen vanuit Syria, en nu een maffia-achtig bewind voert.
Ze hebben daar nietvoor niks een geschiedenis van burgeroorlogen, meestal opgestookt door Syrie.
Zal me benieuwen hoe dit uitpakt nu syria intrrnationaal wel erg onder vuur komt te liggen. Hezbollah moet het zweet ondertussen wel uitgebroken zijn nu een van hun sponsors in de kniepert zit....
Nu nog een Arabische Lente in Saudi-Arabie, waar de bevolking nu ook begint te morren, dankzij de dappere protest-acties-door-burgerlijke-ongehoorzaamheid van een paar struise dames. -
er zal nooit vrede kome daar tenzij Israel verhuist naar een ander werelddeel in amerika of in europa
-
<<In een van de doelen, een bus, zaten namelijk Israëlische militairen en geen burgers>> En wat zaten er dan in die andere doelen? Blijkbaar wel burgers. Dus is het terrorisme. Libanon, ga je zitten schamen.
-
@127 Het verbaast me wel eens welke landen in de VN Veiligheidsraad zitten. Een land als Libanon zou je daarin niet verwachten.
-
denk je dat wij uit Libanon maar ook iets in het voordeel van Israel gaan doen terwijl hun onze land jaren lang hebben bezet en in 2006 hele woonwijkenin Beirut hebben gebombardeerd.
zulke aanvallen zouden niet gebeuren als israel ophoudt met de bezetting en agressie. -
@126 En dan ontstaat daar weer narigheid. Want niemand ziet graag 7,5 miljoen mensen zijn gebied binnenkomen.
-
Goed zo Libanon, laat je stem horen om je Palestijnse broeders! Red ze uit de klauwen van die genadloze beesten!
-
Alsof Israel zich ooit wat heeft aangetrokken van de VN veiligheidsraad. Ze volgt haar resoluties toch niet op, dan vindt ze het waarschijnlijk ook niet erg dat ze het geen terreur noemen.
-
@129 Hezbollah in de Veiligheidsraad, wat een gotspe... als die club voor 'veiligheid' staat, betekent dat vermaledijde begrip 'vredesproces' dus tóch wat ik altijd al dacht: een vorm van oorlog-op-termijn.
Als ook Israël eens in de Veiligheidsraad mag wordt in mijn optiek de VN in dit conflict wat geloofwaardiger. Maar dat gebeurt, heel discriminatoir, nooit. Teveel landen hebben nog steeds teveel olie nodig. Olie, het morele smeermiddel bij uitstek.
@131 Beesten? <sarcasm on> Zeg het dan meteen voluit en brongetrouw: Ungeziefer. Het is nog maar een klein stapje, kun je best. <sarcasm off>
Bah, wat een haat en frustratie spreekt daaruit. Eh, beste redactie, dit soort 'reacties' is wat mij betreft echt op het randje... -
Libanon is allang al verworden tot een terreurstaat met de dikke vinger van de Hezbollah in de pap.
-
@131
LOL. Ik neem aan dat het sarcastisch bedoelt is? -
@126 Hoe kun je dat nu zeggen terwijl de arabieren de hele geschiedenis door, niets anders doen dan elkaar afslachten. Ze hebben geen tijd om door hard werken fatsoenlijk hun brood te verdienen, alleen maar tijd om om te schreeuwen en oorlogen te voeren met elkaar en natuurlijk vooral tegen Israël.
De joden hebben van een stuk grond dat eens een moeras was, een welvarend en bloeiend land gemaakt en dat wordt ze nu misgund. -
Israel is een echte nazi land geworden. ze hebben het geleerd van hitler himself. vrienden konden ze niet worden dus hebben ze hem geimiteerd
-
Libanon heeft - ondanks de belachelijke nadruk op geïmporteerde oppervlakkigheden zoals plastische chirurgie, entertainment etc.in het land - hier gelukkig nog enige ruggengraat getoond.
Het is erg genoeg dat de VN een platform is voor het imperialistisch denken van de VS en dat andere grootmachten zonder geweten hierin meegaan (de VN Veligheidsraad kent vooralsnog 5 leden met vetorecht). Een onderdrukker in een driedelig pak doet niet af aan de onderdrukking!
Mvg, een Libanese -
@137 Oh? Wist ik nog niet. Maar vertel me eens: wie is dan de Führer? Waar staan de gaskamers? Hoeveel miljoenen tegenstanders hebben ze inmiddels omgebracht?
Wat wél waar is, is dat de belangrijkste Palestijnse leider van de jaren '40, de hadji Amin al-Husseini, tijdens de Tweede Wereldoorlog in Nazi-Duitsland te vinden was. Hij pleegde overleg met de Führer over de plaatsing van gaskamers in Tunesië, waarmee de Joodse gemeenschap van ook dat land moest worden endgelöst. Ook was de vrome hadji behulpzaam met het opzetten van een SS-divisie van - voornamelijk Bosnische - moslims, die berucht was wegens hun wreedheid, zelfs bij de rest van de SS.
Later werd Alois Brunner gastvrij gehuisvest in Syrië, en in Egypte waren in de jaren '50 Duitse rakettechnici actief. Joris Luyendijk noemde de Hitler-cocktail, die hij gewoon op straat in Egypte bij een handelaar in frisdranken kon kopen [en liet na op te merken dat die cocktail blijkbaar winstgevend is. Anders wordt zoiets, met juist díé naam, nooit van z'n lang zal ze leven te koop aangeboden!]. Enzovoort...
Maar ja, dat soort hinderlijke kennis willen we natuurlijk net even nicht gewusst haben... -
Libanon is het volgende land dat ten onder gaat aan de publieke revolutie.. Dan is Israel opeens helemaal niet belangrijk meer.
-
@140
Israel zal altijd negatief in de spotlights blijven staan , daar zorgen ze wel voor , juist om de aandacht van de terreur op het eigen volk af te leiden . -
#141
Israel / terreur / eigen volk ??
Je bedoelt Syrië zeker !! -
@142
Sorry dat ik zo onduidelijk was in @141 , maar met " ze " bedoel ik idd de Arabische naties .......... -
#143
Absoluut!! -
@36 - andreas
En wanneer precies zouden wij joden volgens jou daar gekomen zijn ??
Palestina is slechts een naam die de Romeinen gaven in het jaar 135, nadat zij Jerusalem hadden veroverd van de joden die zich op dat moment al meer dan 3000 jaar daar hadden gevestigd. Ruim 580.000 joden kwamen daarbij om. -
ode aan 139
-
Palestijnen aka Filistijnen, zijn allang uitgestorven en waren de nazaten van de bewoners van Kreta die na een vulkaanuitbarsting en tsunami vluchten naar het midden oosten, met name naar het huidige Gaza en Libanon, alwaar zij de oorspronkelijke bewoners uitmoorden en het land in bezit namen.
Later werden het de beroemde Phoeniciërs met als grootste nazaat Hannibal die zich inmiddels in Tunesië gevestigd had in Chartago.
Ongeveer tegelijkertijd trokken de Joden vanuit Egypte via de Sinaï naar het hen beloofde land, Israël.
Stijgers in Algemeen
Echtpaar hield Duits meisje als slavin
Een 19-jarig Duits meisje blijkt jarenlang...
1 uur 46 minuten geleden door Soepmes
Damascus ontkent betrokkenheid Houla-moorden
De Syrische regering heeft naar eigen...
3 uur 22 minuten geleden door Willemvee
Wegen naar stranden al vroeg overvol
Op de wegen richting het strand is het...
4 uur 5 minuten geleden door Aktea
Vrouw ontslagen wegens te sexy en te grote...
Ze werkte nochtans bij een lingeriebedrijf.
8 uur 5 minuten geleden door joop49
Topfavoriet Zweden wint Eurovisie...
Topfavoriet Zweden heeft zaterdagavond het...
15 uur 6 minuten geleden door Nieuwsview
Best gewaardeerd
Israël - Kolonisten schieten op...
Uit het beeldmateriaal kun je opmaken dat...
6 dagen geleden door Meirav Fonkelsteen
Amerikaanse soldaten van Irak/Afghanistan...
Het word serieus, er vind een ware...
3 dagen geleden door hotwing
Politie schiet op ambulance-bedreiger
Een politieagent heeft woensdagavond laat...
3 dagen geleden door Whatever789
Hackers Anonymous leggen website NAVO plat
De bekende hackersgroep Anonymous zegt de...
6 dagen geleden door g.zeur
16-jarige mishandeld door groep
De groep jongens met een mediterraans...
7 dagen geleden door smeerworst


