PvdA-Kamerlid Ahmed Marcouch vindt dat imam Mohamed al-Maghraoui geen visum voor Nederland moet krijgen. De imam moedigde een huwelijk met meisjes van negen jaar aan en is uitgenodigd voor een conferentie in de Haagse As Soennahmoskee.
Sorteer op:
-
In 2008 zette deze man op zijn website een fatwa waarin een huwelijk met een meisje van negen jaar werd goedgekeurd. Het leidde zowel in Marokko als daarbuiten voor veel ophef. De fatwa werd door Marokkaanse religieuze autoriteiten ongeldig verklaard.
Het is niet de eerste keer dat de As Soennahmoskee van imam Sheik Fawaz Jneid in opspraak komt. Eerder riep hij zijn volgelingen op niet te integreren en schold hij Elsevier-blogger Afshin Ellian uit voor 'kwaadaardig gezwel'. -
Goh........ Pedofilie, dat was toch iets voor katholieken??
-
Misschien moesten ze die Imam een gratis "lid"maatschap aanbieden bij stichting Martijn....
-
goh wat komt die moskeenaam me toch bekend voor.
stelletje extremisten daar.
moet maar eens goed onderzoek naar gedaan worden. -
Nog even dan heeft Marcouch ook bodyguards nodig.
-
Heel goed dat Marcouch het lef heeft om zijn mond open te doen.
-
Mo hield ook wel van een jong blaadje .......... en laat Mo nou een groot voorbeeld zijn voor vele moslims.
-
Is allemaal al lang bekend zijn een stelletje grove vuillakken. Helaas hebben zij alle steun van links valt onder goddienst vrijheid. Job Cohen staat al met de thee klaar. Islamieten mogen gewoon een meisje van 9 jaar neuken gebeurt al eeuwen.
-
@8
Volgens mij snapt u het niet helemaal, Marcouch is een PvdAer en die wil juist het visum voor deze man weigeren, dus hoezo alle steun van links?? -
wat een smeerbartje ..mooi wegblijven hier ..
-
@2: dat was gisteren, dit speelt vandaag. Ben benieuwd of er in de toekomst ook Imams aangeklaagd gaan worden onder wiens goedkeuring deze kinderverkrachtingen plaatsvinden.
-
@11 Dat duurt dan nog zo`n 50 jaar zolang duurde het hier ook voordat slachtoffers van de kerk serieus genomen werden .
-
Een Jood mag seks hebben met een kind, zolang als het kind jonger is dan negen jaar oud.
Sanhedrin 54b.
"Als een volwassen man geslachtsgemeenschap heeft met een klein meisje, is het niets."
Kethuboth 11b.
Bron Talmoed
Zo nu zijn de drie weer tezamen gebracht om over te oordelen;
Joden Christenen Moslims ze hebben alle drie hun excessen .
Gelukkig zijn niet alle Joden, Christenen en Moslims volgelingen van de extremen ,want dan zou pedofilie een algemeen goed gekeurde
bezigheid zijn. -
@13 Gatverdamme zeg....is een meisjesmens dan helemaal niets waard in die enge religies?
-
en wat zijn de cijfers betreft relaties met minder jarigen? Vanuit de islamitische hoek bekeken .........
En komt het idee van een relatie met een meederjarige, overeen met de relatie vorm die we in het westen kennen, dus met sexuele handelingen.
Of kennen ze in in islamitische landen ook een ander soort relatie s, dan waar wij op doelen ............??? Lijkt mij een goede vraag ........ -
@14
schijnbaar niet . -
Zo'n oproep om een visum te weigeren is een machteloos gebaar van een kamerlid. Je kunt iemand wel de toegang weigeren, maar je zou hem eigenlijk op andere denkbeelden moeten brengen, en daarvoor is zou het beter zijn om hem hier nu juist wel te ontvangen, en met hem in discussie te gaan.
-
@17
Pas als hij zijn denkbeelden heeft gewijzigd kan hij een visum krijgen.
Lijkt me iets makkelijker. -
@7 Toen profeet Muhammed met Aysa trouwde was ze minimaal 18 jaar. Daar zijn hele goede verwijzingen voor. Tenminste, als je die Mo bedoelde;-) kom maar op met die minnetjes... ookal heeft een persoon gelijk, als het anders is hoe sommige denken krijg je alsnog een min haha. goed bezuuuug
-
@5 Dat word een mooie business voor Geertje, kan ie zijn beveiligers verhuren aan een imam.
-
Laat komen die man dan kunnen we horen wat er zo leeft binnen de Islam.
-
#19
Dat is nu ook weer overdreven om hier iets proberen recht te praten wat niet eens krom is. Het was een heel andere tijd, niet te vergelijken met nu en dat moeten we dan ook niet doen. -
Verstandig van je man. Complimenten.
PvdA-Kamerlid Ahmed Marcouch vindt dat imam Mohamed al-Maghraoui geen visum voor Nederland moet krijgen. De imam moedigde een huwelijk met meisjes van negen jaar aan -
@19: leuk geprobeerd, op welke leeftijd werd het huwelijk ook al weer 'geconsumeerd'?
-
De pedoffile willen overal en bij iedereen kinderen maken.
Volk moet groeien. Wereld moet vol met moslim zitten.
Pedo horen bij de moslims. Trouwen met vrouwen hoeveel je wil.
Maak niet uit of je de kinderen kan verzorgen of niet. ( opvang is er wel) -
Het westen ziet zoiets als pedofilie. In die cultuur denken ze daar anders over. Is er een objectieve uitspraak?
-
@26 Denk je echt dat ze bij de islam heel anders denken over pedofilie? Probeer het anders eens uit. Leg het aan met een Marokkaans meisje van veertien, en vertel het aan haar ouders. Kijken hoe ze reageren.
-
@3
Of laten bekeren tot katholiek priester. -
296 december 2011 08:44 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Goed idee van Marcouch. Pedo's hebben we hier al zat.
En als we toch bezig zijn: Gooi meteen die Fawaz Jneid het land uit.
Ik vind het nog steeds on-be-grij-pe-lijk dat zo'n idioot hier mag blijven. -
Huh? een moslims die een moslim weigeren wil.... ik zie een boel PVV breintjes op slot slaan......
-
@31 Salafisten en moslimbroedersschap partijleden zijn uitermate ongewenst in dit deel van de wereld.
Gematigd is niks mis mee , die staan open voor intereligieuze verbintenissen en moderne westerse vrijheden.
Maar dit soort imam's zijn nu eenmaal niet halal -
devriesrinus #8
Volgens mij is Marcouch van de PvdA, de " linksche kerk " , en wil hij een visum voor dit figuur weigeren.
Zelf ben ik ook ( niet praktiserend ) lid van diezelfde " linksche kerk " en ben het met Marcouch eens.
Je probeert " de linksche kerk " in een hoek te duwen waar hij niet thuis hoort, het gros zal de uitspraken en handelswijze van deze imam veroordelen / verwerpen.
Vrijheid van godsdienst heeft evengoede de regel : Binnen de geldende wetgeving.
Niets meer en niets minder. -
Wilders is een extreem in bepaalde opvattingen, maar dat mag hij in het kader van vrijheid van meningsuiting.
Deze imam doet hetzelfde, ik ben het niet eens met zijn stelling als het is zoals hij het daar verkondigd maar zolang hij geen strafbare feiten pleegt mag hij teksten uit een geschrieft verdedigen.
van tijd tot tijd moet Marcousch dit soort dingen roepen, is goed voor de peiling. Maar meer is het ook niet. -
Iemand die pedofilie promoot geen visum geven. Jezus mensen komen voor minder al het land niet in waarom zou je deze malloot toelaten?
-
ik begrijp niet waarom hij geen visum zou mogen krijgen
we hebben immers demmink en consorten die hier ook vrij rond lopen
dus wat dat betreft past deze imam hier prima thuis -
@19 Je hebt het helemaal mis. Ze was geen 18, maar 8. Met andere woorden: Ken je klassiekers!
-
Laat maar komen , en zend zijn preek integraal uit met vertaling en camera's erbij.
De beste manier om dit nu eens voor altijd ( zolang het duurt) in de openbaarheid te krijgen , en het bevordert natuurlijk de assimilatie in nederland :-) -
Het is goed dat een ahmed van de PvdA hiermee komt en niet de meer voor de hand liggende witkuif. Desalniettemin denk ik dat de vrijheid van meningsuiting dient te prevaleren.
-
Christen mensen zullen zulks een dwaasheid nooit openlijk verkondigen vraag maar eens aan de Paus ,dit soort uitingen van religie diend men als echte calvinist stiekem te doen.
-
Moslim, Jood, Christen of aanhanger van welke religie dan ooit: een ieder die dergelijke verwerpelijke gedachten er op nahoudt zou geen visum moeten krijgen, of anders op zijn minst een spreekverbod.
-
als wilders hiermee was gekomen had ineens iedereen gevonden dat de imam wel een visum zou moeten krijgen...
-
Al die gasten moedigen het toch aan om met jonge meisjes 'om te gaan'?!
Hoe heet die Profeet ook alweer? -
@28
Gaan we weer met pedo priester...het verschil is beste Eb dat er nergens in de bijbel pedofilie gepromoot word..dat priesters niet pro pedo prediken en dat de acties van pedo's zijn die toevallig priester zijn...pedo's lijke dingen zoals schooltjes en kerken op te zoeken maar dat staat los van het geloof net zoals het los van leraren staat.
@26
Heb je zelf geen moraliteit die zegt dat het fout is sex te hebben met kinderen die niet van zichzelf af kunnen slaan,geen besef hebben van het concept sex dus er al helemaal geen goedkeuring voor kan geven..het is pure lichaamelijk en geestelijk misbruik en als je dat zelf niet beseft ben je aardig ver weg.Culturen die het goedkeuren zijn achterhaalde barbaarse zieke culturen die totaal geen plaats hebben in ons land en zelfs de wereld. -
@44
Nee, daarin heb je helemaal gelijk.
Maar hoe pakken de huidige bazen in de Kerk het vroegere misbruik en de daders aan?
Ze belonen hen met een heerlijke diepe, niet te openen doofpot.
Ik zeg altijd: De vrienden van mijn vijanden zijn ook mijn vijanden....
;-) -
@45
De kerk is bang dat men de acties van die pedo priesters niet los ziet van de kerk daarom stopten ze het in de doofpot...niet om de priesters te beschermen maar hun eigen imago...ze hebben wel gelijk dat er veel niet al te diep nadenkende mensen het niet los van elkaar zien maar zaten natuurlijk compleet fout door het onder het tapijt te vegen.Onderzoek doen wie die beslissingen heeft genomen en vervolgen als medeplichtige. -
@17
In discussie gaan? Zinloos. Zijn overtuigd van het eigen gelijk, net zoals in Nederland bij een bepaalde "stroming" ! -
Religie..oorlog, pedo's, verkrachting enzovoort.
Vieze ouwe mannen die dit soort dingen bedenken en domme jonge mannen die dit geloven.
Leve Atheistisch Nederland ! -
@48
Nee zeg, atheïsten doen zoiets niet... ga toch weg, man!
De fouten van een ander misbruiken om jezelf in een goed licht te stellen... hoe triest moet je dan zijn. -
Imams ,priesters en rabijnen zijn mensen uit de tijdperk van dinosaurus. Deze moet men niet serieus gaan nemen.
-
Wat een enge vent is die imam. Weg ermee! En die moskee moet ook maar eens binnenstebuiten gekeerd worden.
Dit soort wantoestanden moeten de wereld uit
Zeg nou zelf, dit is toch verschrikkelijk:
http://www.eagleenstyle.com/files/2011/11/child...
http://www.nytimes.com/2010/05/31/world/asia/31... -
Overigens kunnen ze er in Amerika ook wat van
http://www.cbsnews.com/8301-504083_162-6096803-...
http://helpthechildbrides.com/ -
ik mag toch aannemen dat de IND hier geen kostbare tijd in gaat steken,die visum aanvraag in de prullebak laten verdwijnen is meer dan genoeg
-
De religie moet uit de politiek. Ook in Arabië.
-
@53 ik ben bang dat IND die visum gewoon gaat geven aan deze figuur, aangezien wij in NL een partij hebben genaamd Partij voor Naastenliefde, Vrijheid en Diversiteit..deze partij en zijn pedo voorzitter zijn nog steeds vrije vogels in NL
-
Het ene negatieve religieuze bericht na het ander. Wordt het niet eens tijd voor een heldere atheistische wind door 'kerk en moskeeland'? Stop toch met die kolder. God bestaat niet en dood is gewoon dood!
-
Dit kan natuurlijk alleen weer in Nederland! Een visum voor een Imam die de vrouwenrechten met 5000 jaar terug draait.
En dan die moskee: (uit de Volkskrant)
"Al-Maghraoui is uitgenodigd door de salafistische As Soennah-moskee, die eerder in opspraak was vanwege het sluiten van illegale islamitische huwelijken en radicale preken. De moskee is flink uitgebreid en organiseert ter ere van de opening van de nieuwbouw eind deze maand de vijfdaagse Arabische conferentie 'De moslim tussen standvastigheid en verleiding'. "
Slaap lekker gemeente Den Haag -
uitgenodigd ?
conclusie, men wil naar hem luisteren en is het dus met hem eens
plaats, die (boven vermeld) moskee
conclusie, er zijn daar mensen die trouwen met meisjes van 9 jaar ook goed vinden
in nederland ?
ps. kan natuurlijk ook gewoon zijn om critiek te uiten he
@54 me eens -
Behandel deze hond maar gewoon zoals dat in zijn barbaarse tradities gewoonlijk is. Stenigen dat zwijn!!
-
Visum geven en zodra hij over de grens komt oppakken en opsluiten
-
Niet welkom in Nederland. Heel goed Marcouch. We maken ook een vuist tegen Martijn, dan ook tegen deze man. Dit willen wij niet in ons land. Punt.
-
@59 ben je helemaal gek in je hoofd? ik ben een moslim en ben absoluut geen barbaar...leer eens beschaafd te reageren joh...
Wie zegt dat trouwen met een mindejarige bij onze traditie hoort ????? -
@62 rustig aan, laat je niet opfokken door het gescheld hier. De waarheid ligt genuanceerder. De meeste mensen begrijpen dat wel.
-
dit heeft niets temaken dat Ahmed Marcouch een moslim is .. hij weet zijn waarde en normen.. en dit is zeker geen waarde en norm die normale mensen hanteren... daarom is hij niet welkom hier..
-
#59 en jij noemt hem een extremist??
-
@62 Ik zeg in ZIJN barbaarse tradities! Niet in die van genuanceerder denkende moslims.
-
Zodra het woordje moslim valt, zijn dat haters er als de kippen bij...
-
@67 ja dat is ook waar ja....
-
@59
Fraai stukje tekst.:-( -
@62 oranjewillem @59 heeft helemaal gelijk.
jij hebt het opeens over jouw geloof en jouw tradities..
wie zegt dat dat dezelfde zijn als van die lul van een imam?????
de traditie van de 1 is niet per definitie de traditie van een ander, aangezien dat op meerdere manieren kan afwijken door bijvoorbeeld een ander land of streek.
het gat waar ze deze hond in mogen gooien kan nooit niet diep genoeg zijn -
@70 Ga heen, mijn vriend, en vindt innerlijke vrede
-
@46
Tja, het gebeurde ook op een dergelijke schaal, dat er wel een verband moet zijn.... -
#44 Mijn moraal zegt ook dat ik tegen het trouwen ben met minderjarige meisjes, laten we dat voorop stellen. Maar met Westerse indoctrinatieïmperialisme, zijn er al heel wat oorlogen gevoerd met onschuldige slachtoffers.
-
@64 precies
Wij hebben hier andere normen en waarden dan imam Marcouch.
En ik denk dat wij niet de normen en waarden A.K.A. Islamisering van NL willen hier of toch wel..... -
Wat een onzin! Hij heeft nooit gezegd dat je meisjes van 9 jaar mag uithuwelijken. In de Islam is uithuwelijken zelfs verboden. Hij heeft gewoon een boek van een Marokkaanse geleerde uitgelegd. De islam kent geen leeftijdsgrens, maar lichamelijk en mentale grens voor het huwelijk. Of te wel... is de persoon in kwestie volwassen genoeg om te trouwen. Meer niet. De media blaast en liegt er weer op los. De kamerleden lezen niets anders dan de media...
-
766 december 2011 15:28 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Naar pedofielie strevende "Islam vijand" al-Maghraoui is gebonden aan "salafieten" stroming waarbij ook extremisme aangwakkerd wordt.
In 2008 veroordeeld in Marokko.
Is 2008 met verontwaardiging gereageerd naar zijn betuig.
Deze verwarring van 9 jaar komt uit:
- Buhari Nikah 38, Tirmizi, Nikah 10, Ibn Mace, Nikah 53
- Musned-i Ahmed 6/42,54,118,200,Darimi, Nikah 28
Mevr. Süheyla Zeynelabidin, Saudische historicus heeft dit onderwerp in 2008 onderzocht omdat dit toch een "belangrijke" discussie onderwerp is/was binnen
de islamitisch- arabische wereld.
Zij komt tot resultaat dat Aisa (echtgenoot) niet op 9 jarige maar op 18 jarige huwelijk in ging. Jaar 622 na Christus.
Op het moment van huwelijk was haar zuster Esma 28 jaar en 10 jaar ouder Aisa,
wat wil zeggen dat ze 18 a 19 jaar was ipv 9 jaar.
(Nevevi, tehzibul-Esma2/ 597, Hakim Muslederek 3/635.)
Ook het getal "1" zou hier een rol een rol hebben gespeeld bij de misverstand.
In Lisan-ul Arab als volgt aangeduid :
een getal van 11 tot 19 kan ook aangegeven worden als 1 tot 9.
Niet neemt niet weg dat er toch mensen uit de arabische wereld toch pedofiele drijven.
Zoals ik eerder heb uitgelaten over pedofielen c.q. pedofiele promoters, zoals deze vervalste "moslim" imam mag van mij de hoogste straf krijgen!!!
PvdA-Kamerlid Ahmed Marcouch heeft op juiste moment gehandeld. En nu hopen dat hij niet komt. -
Marcouch, nu nog alle marokaanse loverboys het land uit , want die hoereren ook meiden van 14 jaar en jonger uit. Doe iets voor je salaris, want met jou een hoop blablabla en dat is het, maar dat is de linkse manier om in het nieuws te blijven
-
Opdonderen met die vent. Laat hem wegblijven. En die moskee dient verstoken te blijven van iedere vorm van subsidie. Hoe halen ze het in hun hoofd om deze kerel hier naar toe te halen.
-
Islam is vrede........behalve voor:
-homo's
-joden
-christenen
-ongelovigen
-afvalligen
-kleine meisjes
-überhaupt vrouwen
-varkens
-honden
-niet arabische of perzische volken
-ongehuwden
-alcoholisten
-gehandicapten
Valt best mee toch, die islam? -
@80 domheid is eng
-
@80 Klopt ik weet alleen niet of het een sjoeniet sjiiet is niet dat het echt veel uitmaakt.
@81 Ben het met je eens je reactie is ver...... weg van de realiteit. -
Laat ik vooropstellen dat ik liever zie dat die man lekker daar blijft, en we bij voorkeur nooit meer iets over hem horen ...
Toch blijft het een intrigerend iets, helaas wil ik me geenszins verdiepen in Martijn, maar als dat niet verboden kan worden danwel opgeheven, op welke grond wil je dan deze imam de toegang ontzeggen. Roept Martijn inpliciet ook niet om het toestaan van kind/volwassen relaties, volgens mij is een dergelijk standpunt verankerd in de statuten van Martijn. Wellicht het oproepen tot het toelaten hiervan, wettelijk niet het oproepen tot het doen hiervan, ik ben echter geen advocaat dus kan alleen de vraag formuleren... en constateren dat DenHaag grote moeite heeft met de vereniging Martijn ... eigenlijk gelijk de moeite die ze moeten hebben met het dilemma van deze Imam. Het zijn dunne lijntjes waarlangs deze zaken lopen ...
Ik hoop echter dat onze regering deze Imam geen visum geeft, al is het maar om een daad te stellen ten aanzien van wenselijk gedrag in Nederland, en daarmee wenselijk gedrag van Nederlandse Moslims. -
Overigens NUJIJ die foto wat daar gepost is is NIET van Mohamed al-Maghraoui, graag verwijderen want jullie noemen een naam en plaatsen er een andere foto bij die niets met dit voorval te maken heeft.
-
@83
Marcouch is het toonbeeld van wenselijk gedrag.
En zo is de overgrote meerderheid in Nederland.
Het wordt eens tijd dat NL leert dat de meeste moslims in ons land wenselijk gedrag vertonen.
En dat er ook onwenselijk gedrag bestaat, vooral uitgevoerd door autochtonen. -
@19 @22 Dat moeten we dus wel doen... Je moet de bijbel, koran, torah in deze tijd kunnen plaatsen. En dus is het meisje in het verhaal van Mo in deze tijd 18 jaar. Als iedereen dat dan gewoon accepteerd zijn we overal vanaf.
-
@86
Precies. -
@86
Mijn beste Xibel ...als je je even zou verdiepen in de koran dan zou je weten dat er in de koran staat dat de koran de tijdlozen, letterlijk gedicteerde woorden van god zou behouden..moslim betekend over geven aan gods woord zoals omschreven in de koran...zie je het probleem al een beetje?Een verijste om jezelf moslim te noemen is dus het exact geloven wat er in de koran staat en mag dat op geen enkele manier aanpassen. -
#88 je weet dat je nu onzin uitkraamt, ik als moslim kan beamen dat de woorden weliswaar tijdloos zijn, echter de interpretatie is tijdgebonden.
Als het is zoals jij nu zegt, dan zouden we vandaag de dag geen auto's gebruiken, geen moderne wapens gebruiken, geen moderne kleding aandoen, geen computers gebruiken, immers deze dingen bestonden toen niet. Als er in de Quran staat dat iemand met de kameel een reis heeft gemaakt naar een ander land, dan wil dat niet zeggen dat je vandaag de dag geen vliegtuig mag gebruiken voor die reis...dus de reis is tijdloos maar het vervoermiddel is tijdgebonden. -
@85
Ja,dat is inderdaad zeer duidelijk als je naar opsporing verzocht kijkt in een land waar 90% autochtoon is.
Waarom maakt u het verschil trouwens met moslims en autochtoon?Kunnen autochtonen geen moslim zijn? -
@89
Als het aan de islamitische wereld lag inderdaad niet omdat geen van die dingen daar is uitgevonden...Er staat toch niet dat iemand een kameel moet gebruiken voor een reis dus een onzin voorbeeld net zoals er niks staat over het niet gebruiken van computers auto's etc omdat ze nog niet waren uitgevonden.Geef jij b.v. maar eens een tegenwordige interpretatie wat er in de koran staat over homo's en hoe slecht ze wel niet zijn. -
#91 je gaat steeds dieper de onzin in, je neemt een dooddoener als de kijk op Homo's die vanuit de Islam niet anders is dan de kijk vanuit het jodendom en het christendom.
De islam zegt dat daad zonde is, maar zegt niet dat de mens afkeer moet hebben van een ander mens. Als ik dit moet interpreteren dan betekent het in mijn ogen iedereen is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen daden en zal deze daden moeten verantwoorden voor hun schepper. Ik ben niet in de positie om te oordelen over hun. -
@22 @24 @37 wat een stel debielen zijn jullie toch. Ik heb het weer eens opgezocht en ik had het mis. moet zijn minimaal 17-18! Ik heb een vraag: Waarom geloven jullie mij niet als ik zeg dat het zo is maar iemand die zegt dat ze 8 was geloven jullie wel? Zonder ook maar erover na te denken. Jullie zijn ernstig in de macht van de media weten jullie dat? mijn bron is in het Turks, google translate? http://www.islamustundur.com/konular/annelerimi...
-
@92
Ja, de negatieve kijk is hetzelfde aangezien de abrahamische geloven uit dezelfde bron komen het midden oosten en net zo goed foute indoctrinatie maar het is niet precies hetzelfde want de bijbel of thora claimen niet de letterlijke gedicteerde woorden van god te behouden en zijn dus makkelijker te relativeren...christenen of jood betekend ook niet overgeven aan gods woord zoals omschreven in de bijbel of thora..nee inderdaad jij bent niet in die positie maar de koran is dat wel en die volg je dus ook gewoon.Net zoals er staat dat je geen varkens vlees mag eten of wijn drinken zijn er dingen die je zeker niet naar de tijd kan relativeren...ontken je dat? -
Los van wat ik vind dat zeer verwerpelijk is hetgeen de betreffende Imam blijkbaar denkt en mogelijk zegt, lijkt het mij dat mensen waarschijnlijk niet in staat zijn om op een eenduidige wijze de geschriften van welke godsdienst dan ook te interpreteren, met als (eeuwenlang) gevolg "oorlog" voeren om het "eigen gelijk" en dat terwijl we, naar we nu mogen/kunnen aannemen, dat we allen dezelfde "voorouders" hebben. Triest zo'n familie...
-
@89
Nee, zeker geen computers gebruiken, maar er zitten hier genoeg moslims, en niks mis mee, kunnen we ook van leren, maar dan wil ik de vraag stellen waarom er een behoorlijk aantal moslims is, die alleen hetgeen hen uitkomt in het tijdsbeeld anno 2011 plaatse? -
#96 ten eerste je baseert je op de term "een behoorlijk aantal" je kunt me geen bron aangeven waarin het aantal gespecificeert is, dus je neemt maar iets aan omdat je kennelijk via allerlei kanalen dit voorgeschotelt krijgt. Ten tweede je geeft nu net aan met die opmerking dat de islam niet tijdsgebonden is anders zou je niet zeggen dat moslims dingen anders uitleggen zoals het hun goed uitkomt, hiermee zeg je eigenlijk dat de regels in de islam dus wel interpreteerbaar zijn in de huidige tijd.
-
#94 ik kan echt geen touw vastknopen aan je opmerking.
Ik zeg duidelijk tegen jou als moslim, doe wat je niet laten kunt ik ben niet verantwoordelijk voor wat jij allemaal niet uitspookt in jou leven. Wat ik doe is mijn zaak, als ik geen varkensvlees wil eten of geen alcohol wil drinken dan is dat mijn zaak. Je hebt er geen ene moer mee te maken welke regel ik hanteer. Ik ben moslim, moslim benteken letterlijk " hij/zij die zich overgeeft aan God" mijn overgave aan God houd in dat ik het goede doe en het kwade achterwege laat.
Ik drink geen alcohol omdat ik als moslim altijd nuchter moet zijn zodat ik precies weet wat ik doe en geen spijt krijg van dingen die ik niet wilde doen. M.b.t. varkensvlees eten, onderzoeken wijzen uit dat een varken zoveel schadelijke stoffen in zich heeft en onrein is omdat het een alles eter is, het eten van varkensvlees is niet goed voor je lichaam.
alcohol (notabene een islamitische uitvinding) mag gebruikt worden indien er medische redenen zijn, en varkensvlees mag gegeten worden indien er niets voorhanden is. -
@67
Troost je, ook de Rooms Katholieke kerk staat onder vuur, i.v.m het in de doofpot stoppen van het misbruiken van kinderen pedo-priesters! -
@98
Mijn punt is mijn beste Rifsim dat de kans dat onder de volgelingen van Islam een fundamentalist opstaat zoals Mohamed al-Maghraoui veel groter dan bij ieder ander geloof door de reden die ik genoemt heb..als kinderen met de paplepel ingegoten krijgen dat een bepaalt boek de ultime letterlijk gedicteerde waarheid bevat dan krijg je dat.
" houd in dat ik het goede doe en het kwade achterwege laat"
Dus goed en slecht halen uit een boekje van 1400 jaar oud terwijl we nu zoveel meer weten.
Nee,je drinkt alleen geen drank of eet geen varkensvlees wat trouwens heel goed voor je is omdat het het in je handleiding staat..zonder die handleiding had je gewoon lekker je varkenslapje gegeten. -
deze club, As Soennahmoskee heeft en geniet nog steeds subsidie van de gemeente den haag. t/m 2020
-
wat de Profeet heeft gedaan kan nooit slecht zijn. Geen overheid kan het navolgen van de Profeet verbieden
-
@101
En dat moet a la minute gelijk stopgezet worden.Ze doppen hun eigen boontjes maar, als ze ook maar een beetje mans waren, dan accepteerden ze helemaal geen geld van een maatschappij die ze verachten. -
vies mannetje? maar dat zijn er meerdere? schooien kunnen ze als de beste.
wie weet komt daar de crisis door? het beest is nog steeds onder de dieren.
maar hoe wil je het anders dan? deze zijn zonder liefde op de wereld gezet.
zijn moeder moest hem en die anderen op de wereld zetten. dus de moedermelk ging niet van harte. zij moest wel, want anders werd ze wel weer een hele lekkere terdood veroordeling aangepraat, stenigen, zweepslagen.
je kan je er van alles bij bedenken. en zo draait de wereld maar door.
en dat allemaal in de naam van? ik schaam me dood. mens te zijn.
arme arme Opperwezen. -
die marcouch is gewoon een verkaaste Marokkaan. Hij denkt dat hij met zijn westerse ideeën iets in Nederland kan bereiken. maar nee hij wordt net als ieder ander een sukkeltje die het probeerde
-
Pedofilie is op geen enkele manier goed te praten. Heeft iedereen die hier een reactie plaatst ook een idee over het aantal minderjarigen (vanaf/rond 12jaar) die seks hebben gehad, zwanger zijn geraakt of zijn misbruikt. Er komen genoeg meldingen binnen bij BJZ. Gelovigen, niet gelovigen het maakt allemaal niet uit. Allereerst proberen om alle narigheid op dit gebied binnen NL op te lossen.
-
Marchouch wist natuurlijk wel dat deze imam al in het bezit was van een Schengenvisum. Gemakkelijk gezegd.
-
Laat ze die bebaarde gejurkte gehersenspoelde gek daar en hang die slang van hem in het zoutzuur !!
-
ik zou graag zien dat men daar heen ging om hem met bakstenen te begroeten?
weet die in ieder geval hoeveel we hem welkom heten?
in plaats van een rode loper uit te leggen? -
@105 Je beseft waarschijnlijk niet hoeveel Marcouch in z'n leven al gepresteerd heeft. Ik neem daar m'n petje voor af hoor !
Kan ook zijn natuurlijk, dat je daar gewoon jaloers op bent ? -
Ik heb geen greintje sympathie voor deze of andere zelfbenoemde goeroes. Maar toch zit me iets dwars: als iemand zegt dat in de bijbel Abraham zijn zoon wou vermoorden, heeft die dan ook en probleem? Heeft het zin om iedere godsdienst fanaat die gevaarlijke onzin verkoopt een visum te weigeren? Waar blijft onze vrijheid van spreken dan? Ik ben bang dat we , onder invloed van deze fanaten juist steeds meer op hen gaan lijken wat betreft beperkingen van de vrijheid van spreken.
Een moskee die deze halve zool uitnodigt hoeft wat mij betreft op geen enkel steun van onze gemeenschap te rekenen. Dit soort vrijheid mogen ze zelf bekostigen, maar verbieden?? Ik weet echt niet of dat wel de goede aanpak is. -
schop die malloot het land uit dit uitschot hoort hier niet thuis pedofilie komt niet allen in onze geloofsgemeenschappen voor maar ook bij moslims Dit zijn achterlijke figuren
-
@13 Dit klopt niet. Volgens van de joden.
-
Gewoon binnenlaten , observatieteam wat er al geinfiltreerd is erop zetten en oppakken , er is nog wel een plekje vrij naast robert m.
-
@52 Dat is sekteleider
-
Kijk begrijp me niet verkeerd; van mij mag die vieze pedo een nekschot krijgen. Maar toch is het raar. In Nederland mag je wel een pedopartij oprichten, maar als er een pedo een praatje komt houden doen we er alles tegen om hem maar geen visum te krijgen. Vind ik een beetje tegenstrijdig allemaal.
Stijgers in Algemeen
Drone doodt acht Afhaanse burgers
Mede dankzij de Kunduz coalitie. Bedankt...
45 minuten geleden door venterkampie
'Laat Songfestival toch zitten'
Als het aan de lezers van Telegraaf.nl...
3 uur 56 minuten geleden door katje van sjefke
Kritiek op agenten bij haatpreek
VVD'er Robert Flos vindt het raar dat de...
3 uur 59 minuten geleden door jcr
Wegen naar stranden al vroeg overvol
Op de wegen richting het strand is het...
6 uur 49 minuten geleden door Aktea
Nederland is geen vies en vuil land.
Weet u, ik heb het wel een beetje gehad met...
9 uur 4 minuten geleden door Dolle
Best gewaardeerd
Sharia4Belgium bedreigt Wilders met dood
De PVV heeft geschokt gereageerd op...
1 dag 6 uur geleden door MrFuzzyfun
Nederland blijft koploper afluisteren...
In Nederland worden elk jaar ruim 22...
4 dagen geleden door Pugovka
'Marokkaanse vrouw, wrik je los uit de...
De sociale controle die de Marokkaanse...
1 dag 5 uur geleden door Moskowfiets
Duitse politie neemt helmen af en sluiten...
Duitse politie neemt helmen af en sluiten...
3 dagen geleden door turtle63
Politie schiet op ambulance-bedreiger
Een politieagent heeft woensdagavond laat...
3 dagen geleden door Whatever789

