Slachtoffers waren ongewapende mannen, vrouwen en kinderen.
Zelfs dieren werden niet over het hoofd gezien.
Sorteer op:
-
De gewapende mannen schieten vanuit het publiek en houden die kinderen als schild. Ik vind het meer een verantwoording van die mensen zelf.
-
@RonaldV
Deze lieden waren zelfs zo triest dat ze de lijken naderhand gingen bewerken/onteren. -
wow .. heftige shit
-
ziek voor woorden
-
Afschuwelijk ....
geen woorden voor -
Wat doen je kinderen op straat als er geschoten wordt? In somalie was precies hetzelfde. Lees het boek Black Hawk Down. De helicopters worden beschoten met RPG's vanuit de menigte die lopen te protesteren. Dan schieten ze terug en de beelden van dode vrouwen en kinderen gaan de wereld over. Wat doen die ongewapende mensen op straat?
-
Ronald
wat doen mensen op straat, ze zijn onderweg ergens naar toe ...
800 doden
daar is geen enkel excuus voor
geen enkele verklaring valide ook -
Alles voor de democratie!bah!
-
CBK
dictatuur om tot democratie te komen
de waanzin van onze tijd !!!
Overigens ging en gaat het niet om democratie maar om olie
en dan blijken een paar honderd doden meer of minder niet uit te maken -
@RonaldV
Dit was niet gericht schieten op een vijandig individu in de massa, hier werd er met het wapen op de massa heen en weer gezwaaid terwijl de trekker was overgehaald.
Dat is een groot verschil! -
@ Loesje B. Dit is ziek en echte terreur maar ja we sluiten weer onze ogen en bedekken het met de mantel der liefde!
-
De militairen moeten de bevolking beschermen tegen de radicalen, en niet de radicalen helpen bij het onderuit halen van de stabiliteit van Irak.
Dit is een typisch voorbeeld: hel op aarde! -
Heb het artikel gelezen maar zie nergens of dit een geverifieerde gebeurtenis is.
-
@stardust
waar zou je die verificatie willen terugvinden dan? Nou niet echt iets wat CNN, FOX en NOS zal brengen. -
@Stardust
Kijk nog eens goed en je ziet dat het bericht oorspronkelijk van de UN (United Nations) is. -
Gewoon denken dat je achter de PS4 zit.... wat een mensen.... wat een beslissing om het vuur te openen..... klote seargent ofzo....
Het gebeurt gewoon....
De menselijke daad kent geen grenzen.
Niet iets om trots op te zijn. -
@illusioncu
De vuile schoft die daar de leiding heeft (en hopelijk had) moet gewoon keihard boeten. -
Kan men zich als soldaat nog steeds beschermen achter het
befehl ist befehl ???? -
@Loesje B
Dan maar ontslag, wat jij? -
Waar kan ik dit bericht lezen, ik heb gezocht op Al Jazeera. Ik vind hier geen berichtgeving over.
Op de AFP site vind ik ook niets wat dit beftret en dit zou de bron horen te zijn.
Ook niet op de site news Yahoo.com waar AFP een pagina onderhoudt. -
Sorry, ik heb het artikel gelezen op Al Jazeera, maar niets dus op de bron AFP e.d.
-
De waarheid is altijd erger dan de fantasie.
http://www.ivaw.org/membersspeak/statement-cons...
http://www.americanthinker.com/blog/2007/07/pos...
Hart Viges said he refused to pose in a photograph with a corpse when his fellow soldiers prodded him. "I said no -- not in the context of, That's really wrong on an ethical basis," he said. "I said no because it wasn't my kill. You shouldn't take trophies for things you didn't kill. That's where my mind-set was back then."
http://www.truthout.org/docs_2005/092405A.shtml
'You Can't Wash Your Hands When They're Covered in Blood' -
@ topicstarter
Foute topictitel.
Het waren Amerikaanse soldaten die schoten ondanks dat ze wisten dat het burgers waren.
' "Game on. All weapons free," his captain said. Upon that command, Hicks' unit opened a furious fusillade, firing wildly into cars, at people scurrying for cover, at anything that moved. Sent in to survey the damage, Hicks found the area littered with human and animal corpses, including women and children, but he saw no military gear or weapons of any kind near the bodies.
In the aftermath of the massacre, Hicks was told that his unit had killed 700-800 "enemy combatants." But he knew the dead were not terrorists or insurgents; they were innocent Iraqis. "I will agree to swear to that till the day I die," he said. "I didn't see one enemy on that operation." ' -
weer een bewijs dat Amerikanen barbaren zijn!
-
En nog loopt het Nederlands kabinet achter Bush aan. Schandelijk. Ik wou dat Nederland werkelijk een democratie was.
-
soennieten vs. shi-ieten
Zolang Irak niet wordt opgesplitst in 3 landen blijft dit zo. -
> Nou niet echt iets wat CNN, FOX en NOS zal brengen.
De Pers (kantje) meldde vandaag
dat duizenden Irakese soldaten weigerden te schieten
of overliepen naar het Mahdi leger. -
nou..... dat is wel heel ernstig die toevoeging..... zelfs dieren.......
kan je nagaan wat een mensenleven betekent, blijkbaar minder dan dat van een dier -
Ach, zolang we in staat blijven om een ander mens als minderwaardig te blijven zien zullen dit soort moordpartijen mogelijk blijven.
Of, om het in de joods-christelijke traditie te plaatsen, iedereen heeft een Kain in zich. Beschaving is vaak ver te zoeken, zeker bij de " leiders" die dit mogelijk maken. -
"Jon Michael Turner, who served as a machine gunner with Kilo Company, Third Battalion, Eighth Marines, said he shot an unarmed Iraqi in front of the man's father and friend. "The first round didn't kill him, after I had hit him up here in his neck area. And afterwards he started screaming and looked right into my eyes. So I looked at my friend...and I said, 'Well, I can't let that happen.' So I took another shot and took him out. He was then carried away by the rest of his family."
Hoe kun je daarna nog 'leven met jezelf' ? ...
@TuxedoBandit #20
Source: Middle East Online
Het is een verslag omtrent 'The Winter Soldier hearings', het zijn dus getuigeverslagen van diverse incidenten uit Irak. Sommige schijnen het niet goed gelezen [of helemaal niet gelezen of begrepen] te hebben. Die Amerikanen gaan vreselijk tekeer in Irak. -
@ Vallende Ster aka Snowqueen aka LetFreedomRain aka TheEndIsNear
LOL.... altijd ombuigen. Het waren je vriendes die schoten... Fire at will.. -
@Vallende Ster aka Snowqueen aka LetFreedomRain aka TheEndIsNear #26
http://www.google.nl/search?source=ig&hl=nl&rlz...
"The Winter Soldier hearings"
Winter Soldier: Iraq & Afghanistan | Iraq Veterans Against the War
http://www.ivaw.org/wintersoldier
Tune in to Winter Soldier Hearings - by Aaron Glantz
http://www.antiwar.com/glantz/?articleid=12490
5 YEARS TOO MANY : Winter Soldier
http://www.5yearstoomany.org/article.php?list=t...
Democracy Now! | Winter Soldier: Hundreds of Veterans of Iraq and ...
http://www.democracynow.org/2008/3/14/hundreds_...
Sam Husseini: The Winter Soldier Hearings and Indy Media
http://www.counterpunch.org/husseini03262008.html
Winter Soldier Investigation - Wikipedia, the free encyclopedia
http://en.wikipedia.org/wiki/Winter_Soldier_Inv... -
tijd dat we alle banden met de VS en staten die de VS steunen verbreken en onze soldaten terug te halen uit afgahanistan om ons land te verdedigen tegen de amerikaanse invasie die zal komen als we dat doen
-
Volgens mij wordt je hartstikke gestoord als je een jaar lang iedere dag de kogels om je oren vliegen, en je ook nog dreigt opgeblazen te worden.
In feite kunnen die soldaten nooit meer in een normale samenleving functioneren.
Iemand doden zegt hun helemaal niks. Geen emotie.
Het zijn gevaarlijke moordmachines geworden.
Soldaten in Vietnam zeiden dat ze elke dag leefden alsof het hun laatste was.
Sommigen zeiden dat het de mooiste tijd van hun leven was.
Als de oorlog voorbij is kunnen ze dus nooit meer terug naar een normale wereld.
Ze zullen altijd blijven verlangen naar 'hun' oorlog.
Weer een voorbeeld dat het vreselijk uit de hand aan het lopen is. -
aldus al jazeera DE propaganda machine van het vrije moslimgedachtengoed.
Ik betwijfel niet dat er soms onschuldigen sneuvelen in de strijd maar prijsschieten dat gaat er bij mij niet in -
Ernstig bericht, maar je kan vragen stellen bij de realiteit...
Het is niet logisch dat een militaire aanwezigheid die voortdurend te maken heeft met aggressie zou kiezen voor het afschieten van burgers zonder reden. Misschien is dit bericht wel gewoon verkeerd of onvolledig.
Afterall, the militair die dit verteld is niet echt onafhankelijk te noemen gezien zijn lidmaatschap van het "veterans against Iraq" comitee. Een schokkend verhaal als dit is natuurlijk de beste manier om support te krijgen tegen deze oorlog, en de waarheid van het verhaal doet er dan minder toe. Let op, ik zeg niet dat het niet gebeurd is, enkel dat de manier waarop het hier wordt verwoord mij erg onwaarschijnlijk lijkt. Kritisch werken, zeg maar...
Enkele mogelijkheden zouden kunnen zijn:
1) De commandant/veldheer was verkeerd geinformeerd
1a) met als gevolg dat de dode burgers werden geschaard onder strijders omdat ze een afgang wilden voorkomen
1b) met als gevolg dat burgers werden gedood wat de militair heeft aangedikt om support te krijgen.
2) Er bevonden zich wel degelijk vijandelijk strijders onder de woedende menigte die altijd voor de gevangenis stond
a) burgerslachtoffers alswel als militante slachtoffers waren het gevolg
b) de militanten gebruikten de burgers als schild en wisten zelf te ontkomen
3) Het hele verhaal is verzonnen om aandacht te krijgen voor hun commitee. Niet overtuigd? Kijk maar naar de verkiezingscampagne was G.W. Bush Vs. J. Kerry. Daar was een uitstekend voorbeeld te zien van hoe "veteranen" oorlogsgebeurtenissen verzinnen om extra steun te krijgen van de bevolking.
Ik ben dus niet zo overtuigd van het verhaal, en ik denk dat er sowiezo meer achter het verhaal zit dan hier wordt vermeld. -
oh my God they killed 800 iraqees
you basterds -
Ik heb grote moeite met dit stemmingmakende artikel van een schrijver die haar boek wil verkopen (Laila Al-Arian). Bijzonder weinig verifieerbare feiten, veel suggesties. Let op, ik stel niet dat er geen verschrikkelijke dingen gebeurd zijn en gebeuren, ik merk op dat ik me hierdoor niet zo gemakkelijk laat overtuigen.
-
Waneer is dit gebeurd schande :S !!
-
Iemand vertaalde versie hier van ?!!!!!!!!!!!!
-
beetje al jazeera en een beetje westerse journalistiek. daartussenin zal de waarheid wel ergens zweven.
-
Ik heb laatst nog eens wat filmpjes gezien van soldaten in Irak die het nogal leuk vonden om honden kapot te schieten, en er daarna keihard om begonnen te lachen. Het verbaasd me dus niks dat ze dit bij mensen doen. Ik hoef nog niet eens verificatie te hebben van dit artikel - de verificatie van die 'filmpjes' waren verificatie genoeg van de pure kwaad die resoneert onder menig militair/private security contractor daar.
En de lieden hier proberen het maar steeds goed te praten of durven gewoon niet toe te geven dat het allemaal gebeurd. Misschien moeten we deze lieden net zoals de Duitsers na WOII gewoon met hun neus op de feiten drukken of ze zelf de doden laten opgraven daar in Irak. Misschien creeert dat het gewenste effect en krijgen ze dan eindelijk door dat het westen hier totaal fout bezig zijn.
Dat soldaten trouwens buitenlanders in dit soort oorlogsscenario's zien als 'targets' in een videogame is niet zo verwonderlijk. Het Amerikaanse leger heeft grote sommen met geld uitgegeven voor het ontwikkelen van games voor het leger, met in het bijzonder 'America's Army' en 'Full Spectrum Warrior'. Soldaten mochten zelfs in de barakken met de Xbox spelen - uiteraard dan wel met een exemplaar van Full Spectrum Warrior. -
Het wordt steeds duidelijker dat we een nieuwe Vietnam te pakken hebben met deze Irak-oorlog.Fijn dat Balkie en zijn bende er ons in mee moesten sleuren, want critici zagen dit al van verre aankomen.
-
Mafketels ! Vooral 'nu even niet', 'Van8er_t_behang', 'kletskop' en 'Rommeldebom'.
Leest posten #30 en #32 ! Stelletje N I T W I T S !
L E Z E N ! Eikels ... -
Vervolg op #46 ... ik kan vreselijk kwaad worden op mensen, die praten, maar niet weten, waar ze het over hebben. Ze lezen niet eens ! Ze lullen maar gewoon wat ...
Zeker Wilders en Verdonk-fanatici. Net zo extreem, als de extremisten die ze aanvallen. -
@Rijntje 45, ha, leuk, eindelijk iemand die ook die overeenkomst ziet. Een hopeloze ellende daar.Waar het einde nog niet van in zicht is. :-(
-
Nou ja, leuk. Hum.Je begrijpt wel wat ik bedoel.
-
@macmorc #48, maar er zijn er zat, die er geen flikker van snappen. Mijn herhaling van post #30 "Het is een verslag omtrent 'The Winter Soldier hearings', het zijn dus getuigeverslagen van diverse incidenten uit Irak. Sommige schijnen het niet goed gelezen [of helemaal niet gelezen of begrepen] te hebben. Die Amerikanen gaan vreselijk tekeer in Irak." En diegeen die het nog niet snappen, moeten eens flink klikken op post #32. De oorlog in Afghanistan en Irak, zijn westerse terreur-daden.
Die oorlogen wakkeren extremisme en terrorisme enkel aan, net als de Israeli's doen. -
@Flying, je hebt helemaal gelijk. Alleen is het nou eenmaal zo dat als mensen iets niet willen weten, zich daarvoor afsluiten, en dan kan je info geven tot je uitgeput bent, het helpt niet.
Elke oorlog brengt het ergste in mensen naar voren.
Maar, Flying, voor mij zijn de échte schuldigen ( veelal) de ouders die hun kinderen er naartoe sturen. Onder het mom, of de waan, van religie of ideologie, waarin ze hun kinderen hebben opgevoed.
En dan staan die kinderen daar. En hun kameraad wordt doodgeschoten.En dan breekt de haat en de woede los. En wordt het geweld persoonlijk. -
@FlyingDutchman #50
Ik heb de artikelen gelezen.
Ik heb een tijdje terug video's gezien van soldaten in Iraq die op mensen schoten, willekeurig.
Mijn reactie eerder was gericht op het topic. Dat er ca. 800 doden te betreuren zijn volgens Al Jazeera. -
@macmorc #51 "Hun kameraad wordt doodgeschoten. En dan breekt de haat los ..."
Ja en dat is nogal logisch ook; echter, aan de andere zijde, voelen ze precies hetzelfde.
Daarom is dat gepolariseer van Wilders ook zo fout. "Islamieten zijn slecht !" - "Christenen zijn slecht !". Aktie - Reactie. De Nederlanders blonken altijd uit in [zakelijke] diplomatie. Islamitische terroristen hebben vreselijke dingen gedaan, okee ... maar opgeteld. Hoeveel slachtoffers hebben ze gemaakt ? Enkele duizenden [WTC was de grootste]. Hoeveel slachtoffers heeft het westen gemaakt intussen ? Honderdvoudig. -
@TuxedoBandit #52 De topicstarter heeft het ook een 'beetje' verkeerd aangepakt; die had meteen moeten melden, dat dit een verslag is van 'The Winter Soldier hearings'.
Maar ja, het zal geen 'onafhankelijke, geschoolde journalist' zijn ... -
If USA kill civillians they are called heroes...
If a little girl trying to run away from a USA soldier because it is going to get raped then burned and shot dead it is called Tourism? If USA kills millions of civilians in Japan it is called self defence but when Hit liar kills couple of chosen one because they were the agent of British and USA is called the Hello Cost? when three thousand an email died in Nine Eleven it is called Tourism but when six millions killed in Iraq and four million Afghanistan it is called they deserve it? When USA gas Vietnam it is called we didn't do it but when sad man Gases two criminals it is called barbaric? USA has the largest prisoners, fought more wars than any other country, killed more civillians then any in history, spends record amount of money on military, but when china spend half of what usa spends they are called not to? USA used the first WMD on civilians, and tells the others not to? USA is the only country that is continually using WMD in Afghanistan and iraq, somalia, vietnam.. -
Verwijderd door redactie
-
Ik denk dat ik er naar toe verhuis. En een begravenis ondernemer ga worden daar.
Echt handel !! IK zie veel verdelen om daar te wonen. -
Of lijkenkistenfabriek opstarten.
-
Ik snap ook niet dat ze schieten. Ik als stroopster. Zou strikken zetten. En vallen. Maar dat gaat niet zo snel he!!! Ik denk toch maar dat ik het aan de usa overlaat.
-
schotelmoslims.
in het westen laten moslims zich beïnvloeden door wat via de schotel binnenkomt.
zo blijft de moslim antiwesters en blijven moslims in het westen een levensgroot probleem.
kritiek op moslims betekent de dood. islam predikt de dood en is dus letterlijk des duivels. -
daar wil ik nog aan toevoegen dat de islam de enige 'religie' is die ook daadwerkelijk geweld gebruikt in naam van hun eigen primitieve doctrine.
lang leve die zg. religies! (begon het niet met trollen en grollen?) -
Verwijderd door redactie
-
Jullie moorden ons uit vuile terroristen, niet wij jullie. Ga maar effe kijken in Iraq en Afghanistan.
-
@grotvis ... ben je nou zo achterlijk, of doe je alsof ?
Het gaat hier om A M E R I K A N E N die moorden plegen, niet ISLAMIETEN !
L E E S T de posten #30 en #32 ... grootst mogelijke, vreselijk irritante E I K E L ! -
FlyingDutchMan: Gewoon negeren. Ze kunnen niet lezen en kunnen alleen maar propaganda herkauwen.
In discussie gaan met dit soort mensen is
a: verspilling van de tijd
b: een belediging voor je eigen intelligentie. -
@squarepusher #65 Bedankt voor de support ... soms kan ik dat wel gebruiken.
Ik liet me weer eens gaan, he ? Er gaan geruchten, dat ik Spaans bloed heb [nee, geen bastaard, maar vanuit ons volkslied]; wellicht liet ik mijn 'zuiderlijke temperament' vlammen. Maar mensen als 'grotvis' hebben wel stemrecht. En ik begrijp hun frustraties wel, maar 'een brandbom naar je buren gooien' heeft geen enkele zin. Als er echter meer mensen komen als 'grotvis', krijgen jij en ik ook problemen. Laat ze dus nadenken. -
Hmmm Aljazeera.com, dan zal 't wel niet helemaal objectief zijn.......
-
@66 FlyingDutchman
Je hebt de struisvogels die hun ogen stijf dichtknijpen voor de werkelijkheid en er zijn de trollen die wat ongenuanceerde meningen rond komen strooien. Beide soorten zijn hier weer aanwezig. -
@ AgentOrange
Geen enkel nieuwsbron is objectief. Gelukkig is er ook nog zoiets als #32. Ook agent orange werd niet gebruikt toch??? -
@6 oorlog is sowieso afschuwelijk en er lopen altijd wel lieden rond die een ernstige misdaadplegen, maar ze generaliseren door te zeggen dat ze het allemaal doen. Je hebt inderdaad een punt het is een tactiek om vanuit burgers te schieten en te hopen dat ze dan burgers doden, zodat die beelden de hele wereld over gaan, wie dat niet wil geloven prima hoor. Het is een feit!
-
En die Wilders aanhangers maar schelden op Balkenende. Wilders was ook voor de oorlog in Irak. BTW Verdonk ook, die was toen nog VVD..
Alleen de SP was tegen.. Denk daar eens aan voordat je weer op links begint te schelden.. -
Het is vreselijk. Ondanks dat het nieuws door Alm Jazeera wordt aangedikt.
-
Juist, alleen links liet een zinnig geluid horen mbt Irak. Links is sowieso de enige die een dialoog aangaat op basis van empathie en common sense, en niet op economische beweegredenen.
@flying dutchman - 53
je redeneert goed , MAAR: zelfs daarbij is de islamitische betrokkenheid niet sluitend bewezen. Osama ontkent tot op de dag van vandaag zijn betrokkenheid , de Bin Laden waren namelijk nogal dik met de Bushes (Carlyle Group). Nadat het Amerikaanse luchtruim onmiddelijk werd gesloten na de aanslagen, werden zij nog in prive-jet het land uit gevlogen.
Trek je eigen redenering nog een stukje verder en je zult zien dat de aanleiding voor oorlog in Irak mogelijkerwijs georchestreerd is door de VS zelf.
Het klopt ook volledig in lijn met deze terrorische oorlog. -
@Ronald V #1
Als je het artikel had gelezen dan had je kunnen zien dat er stond dat iedereen tot torget was verklaard omdat er geen onschuldigen meer in het gebied ZOUDEN zitten -
@ Stardust
Wilders en Verdonk hebben inderdaad JA gezegd tegen veel misstanden. VVD was namelijk unaniem. -
En wat is nu het verschil met Tibet,het verschil is dat daar Chinezen de daders zijn.
-
@simpelman #76
praat ik ook niet goed, chinezen moeten daar ook oprotten -
Logisch gevolg van een overheid, hier en elders, die al tig jaar geleden had moeten verbieden agressieve games voor de verkoop te verbieden.
Jongens die het leger is gaan zijn al labiel en oorlogszuchtig..
Anders zoek je dat soort tijdsbesteding niet op!
Vandaar dat ik niet gek opkijk als dit soort aanvallen met als voorbeeld de games, film etc werkelijkheid worden.
. -
amerikanen zijn knettergek, dit roep ik al sinds ongeveer 1999/2000 toen ik op het internet ermee in aanraking kwam. Oorlog voeren met het geld van de rest van de wereld enz enz. rare mentaliteit.
-
Hier een video van de getuigenis van Steven Hicks op 15 maart 2008.
Het gaat over een gebeurtenis in april 2004, dus niet iets wat recent is gebeurd.
Schokkend.
Overigens is het waar dat burgers vaak gebruikt worden als schild tegen aanvallen.
Dit gebeurt ook in Palestina en Beiroet gebeurt militanten tussen burgers kamp opzetten om het voor de vijand moeilijk te maken hun te raken en daarbij dus met opzet burgerlevens in gevaar brengen. -
link naar video: http://therealnews.com/web/index.php?thisdatasw...
-
Ach,wat een fijn V.S. basher threadje hebben we hier weer. Hoog in de stemming,allemaal plusjes aan elkaar geven,lekker betrouwbare en overbekende anti-amerika bron....
Slaap maar lekker verder luitjes en blijf maar geloven dat de amerikanen niets ontziende slagers zijn...
Overigens,heeft er wel 'ns iemand van de "vijandelijken" in Irak in een uniform gezien? Daarbij is het inderdaad een bekend feit dat de laffe strijders van allah zich graag verschuilen in de menigte en dan de door hun acties veroorzaakte doden misbruiken als propagandalijken om hun zogenaamde onschuld en de tegenstanders slechtheid te vergroten. -
@ zienert
'Ach,wat een fijn V.S. basher threadje hebben we hier weer. Hoog in de stemming,allemaal plusjes aan elkaar geven,lekker betrouwbare en overbekende anti-amerika bron.... '
Hmmmmmm zo ken ik meer soorten draadjes. Oftewel.... ga toch fijn met jezelf spelen ipv met vooral andermans levens... -
@grobbekuiken #81,
Uit deze verklaringen blijkt maar weer eens dat oorlog altijd een smerige bende is,of je 't nou van de kant van de "goeden" of van de "kwaden" bekijkt...
In zoveel chaos worden helaas altijd onschuldige slachtoffers gemaakt.
De nietsvermoedende burgers zijn zowieso altijd het ergst in het nauw in elke oorlog. -
Oorlog is geen Voetbal is het nooit geweest zal het nooit worden ! In iedere situatie waarin groepen landen ideologien en belangen etc. Zo tegengesteld zijn dat het doden van mensen als rechtvaardig wordt gezien terecht of onterecht, Is het een wet van Meden en Perzen (!) Dat er onschuldige slachoffer vallen en dat alle partijen zich schuldig maken aan z.g. Oorlogsmisdaden, Een woord zo on voorstelbaar onzinnig en bijna een Pleonasme ! De wereldgeschiedenis zou eens collectief gewist moeten kunnen worden, Nu is er immers altijd wel een herinnering aan een wandaad van de ander al was het 1000 jaar geleden die een tegenwandaad vergoeilijkt. Wat dat betreft zitten we in de Kip of het Ei dillemma. De enige die er op vooruit gegaan zijn na een oorlog blijken altijd wapenhandelaren oliemaatschappijen en andere grootgrutters en soms komen de verliezers er beter af dan degenen die de overwinning uitroepen, Zie na WW II binnen de kortste keren waren Japan en Duitsland herrezen in de wereldhandel en was Engeland bijna een derde wereldland geworden. Alleen Italie bleef Italie Noord rijk Zuid arm. En de Russen ? Amerikanen ? Bondgenoten ? Nah alleen maar omdat ze even de zelfde vijand hadden streden ze samen tegen..... maar niet gezamelijk. En zo kun je uuuuuren doorgaan, Nodeloos.
-
Vresleijke gevolgen van de oorlog.
Net zo vreselijk als de zelfmoordaanslagen tussen onschuldige burgers.
Of de moord op andersdenkenden door milities. -
@FlyingDutchman #46
Wat loop je te schelden en te te tieren, jochie? Ik had alles al gelezen.
Wordt je grof in de bek omdat ik niet meehuil met de wolven in het bos en niet overtuigd wordt door niet onderbouwde claims (800 moorden op onschuldigen) en de ongenuanceerde stemmingmakerij? Triest hoor.
.
#53
" Islamitische terroristen hebben vreselijke dingen gedaan, okee ... maar opgeteld. Hoeveel slachtoffers hebben ze gemaakt ? Enkele duizenden "
.
Verbijsterende uitspraak. Wat een onvoorstelbare onwetendheid.
.
Sinds 9/11 zijn er meer dan 10.000 terreuraanslagen door islamieten gepleegd, met in totaal meer dan 60.000 doden. Vrij zorgvuldig gedocumenteerd.
Ik geef je 1 linkje, van daaruit kun je zelf gemakkelijk verder onderzoek doen.
http://www.thereligionofpeace.com/
Sterkte met het verwerken van de schaamte. -
re stardust # 73
Is de PvdA nu links of rechts?
i.v.m. haar houding t.o.v.de oorlog in Irak en Afghanistan.
re grobbekuiken # 80
Bedoel je bezet Palestina,waarin militairen in een enorm groot legerkamp met vrouwen en kinderen gehuisvest zijn?
re de zienert # 82
Geen uniform,dan zijn het dus burgers,die zich verzetten,net zoals bij ons gedurende de bezetting 40-45.
re founder riddle # 85
Je vergeet de stichting van de Rothschild's staat Israël te vermelden.Is dit bewust of onbewust? -
Ik vind het niet te bevatten hoe een slachtpartij als deze, vertelt in een ooggetuigenverslag van een Iraq veteraan op een belangrijke conferentie, door de meeste mensen hier wordt afgedaan als 'overdreven stemmingmakerij'. Hoe er grappen over worden gemaakt als (een sarcastisch) 'o my god they killed Iraqi'.
We hebben het hier over een afgrijselijk bloedbad van 800 onschuldige mensen! Maar blijkbaar hebben de meeste van jullie er geen enkele moeite mee als onschuldige mensen op deze manier worden afgeslacht. Ik vraag me af of jullie met hetzelfde gemak ook zo in het rond zouden schieten. Waarschijnlijk wel, als je er maar een goed excuus voor hebt. Blijkbaar is het feit dat het om Moslims gaat al een goed genoeg excuus.
Wat zijn jullie voor mensen?!?
En kom niet aan met antwooren als: "ja maar, moslimterroristen..."
We hebben het hier niet over terroristen. We hebben het over onschuldige mensen. Mannen, vrouwen, kinderen.
Duidelijk is ook dat jullie niemand die Moslim is serieus zullen nemen als het gaat om wat voor berichtgeving dan ook.
We weten inmiddels wat voor bizarre slachtingen er bv in Vietnam zijn gedaan door Amerikaanse soldaten. Maar ik vraag me af of jullie ooggetuigenverslagen daarvan, door Vietnamezen, wel serieus genomen zouden hebben. Waarschijnlijk niet. Want ten slotte, het klinkt allemaal wel wat overdreven. Dat zouden die Amerikanen nooit doen!
Misschien moeten jullie maar eens op deze website kijken, de website van Iraq veterans Against the War. Misschien nemen jullie deze mensen wel serieus. Het zijn ten slotte Amerikanen.
http://www.ivaw.org/faq -
[quote]
Sinds 9/11 zijn er meer dan 10.000 terreuraanslagen door islamieten gepleegd, met in totaal meer dan 60.000 doden. Vrij zorgvuldig gedocumenteerd.
Ik geef je 1 linkje, van daaruit kun je zelf gemakkelijk verder onderzoek doen.
http://www.thereligionofpeace.com/
Sterkte met het verwerken van de schaamte.
[/quote]
Laat me raden, zit er ook weer Madrid in, 7/7/2005 en andere half-gelukte false flag operaties?
Volgens jou zouden de Joden in Nazi-Duitsland ook Kristallnacht op hun naam hebben staan. Immers, het nieuws (=propaganda) vertelt jouw dat het zo is, toch? -
@sangre
U heeft het door! Proficiat. -
Waarom mag je wel 'Amerikanen' en Amerikaanse soldaten generaliseren, en niet 'moslims'?
Ik werk iedere dag in en met de US Army en deze soldaten zijn mensen zoals jij en ik. Niet de gewetensloze, gespierde 'helden' die je in Hollywood films ziet. Ze volgen niet klakkeloos bevelen op, maar doen hun best om ECHT Iraq te verbeteren. That said, ook een normaal mens kan door de situatie gedreven worden tot afschuwelijke daden.
Het Amerikaanse leger bestaat uit MENSEN; uit een Ryan, een Gerald, een Jeremiah, een Krysia; NIET uit robotten. Deze mensen ondervinden stress door de constante druk, het gebrek aan slaap, rust en veiligheid. Door oververmoeidheid gebeuren er soms dingen die niet kunnen.
Voordat je de rest van de wereld veroordeeld en denkt dat je zelf beter bent dan de Iraqies en de Amerikanen, want je zou het zelf HEEEL anders doen :
Lees het boek Tiger Force, over het US Army in Vietnam en begrijp waarom soldaten, niet alleen Amerikaanse, maar soldaten in general, soms de realiteit verliezen en dingen doen die niet kunnen.
Het hele 800 slachtoffers verhaal, alleen al door het ronde nummer, lijkt me trouwens meer een opgewaardeerde schatting dan een waarheid gebaseerd op feiten. Dat neemt niet weg dat er iedere dag slachtoffers vallen, aan beide kanten, die ik liever levend zou zien. -
Ik heb niks over de oorlog in het algemeen gezegd, maar deze actie valt niet goed te praten!
-
@FD 46
Waarom zou ik? Ik ken jouw caliber onzin die je spruit nu zo'n beetje wel en ik heb geen zin om in mijn kostbare tijd sites te bezoeken die toevallig geheel aan jou straatje voldoen. Als ik geen leven had kon ik ook wel allemaal links gaan opzoeken om die te posten, en die zou jij dan ook niet lezen. Echter...ik heb wel wat te doen met m'n tijd, dus helaas.
BTW: Op internet vind men doorgaans 2 dingen:
1) porno
2) onzin van mensen die het ergens mee oneens zijn en via internet support proberen te krijgen
@FD en zijn kornuiten
Misschien zouden jullie eerst eens even moeten nadenken over de logica achter een artikel zoals hierboven, zonder meteen alles maar klakkeloos over te nemen omdat zij toevallig ook een overdreven hekel aan de US en Balkenende hebben. Je schaart je met verkeerde vrienden en daardoor nemen normale mensen je niet meer serieus.
Maar blijf lekker geloven wat je wilt, ik weet dat ik je toch niet overtuig. Ach ja, ieder land moet z'n onderbuik-gevoelens-mensen en de meute domme napraters hebben, niet? Ik ben blij dat jullie alvast laten zien dat Nederland daar ruimschoots in voorzien is. -
@Puc
Goed gezegd, maar helaas verloren moeite.
De meeste mensen hier zijn zo vast gebeten in hun irrationele haat jegens Amerikanen en verschijdene andere bevolkinsgroepen dat alleen het afschieten van deze mensen nog effect op hun denken heeft.
Ik ben het met je eens. -
Rommeldebom: Op Internet vindt je nog een ding wat je vergeet te melden:
- Onwetende mensen die er niet voor terugdeinzen om dat publiekelijk wereldkundig te maken -
[quote]
dat alleen het afschieten van deze mensen nog effect op hun denken heeft.
[/quote]
En dat rekent zich onder 'normale mensen'.
Het blijft lachen gesteld met je opmerkingen Rommeldebom. -
Ik hoor jullie nooit klagen dat Adolf Hitler een Christelijke terrorist is.
Maar als het op Saddam Hussein aankomt, is hij een Islamitische dictator. -
g0uq1x: Saddam Hussein was ook een businesspartner van de Bushes, totdat hij niet langer het 'script' volgde. Vandaar dat pappa en zoontjelief zoveel tijd en moeite erin staken om Saddam Hussein uit de weg te ruimen.
Maar daar hoor je ze ook nooit over. -
[quote]
In the 1980s, Daddy Bush was Saddam's PRIVATE business partner. It was the subject of a little-mentioned Federal Court case in Chicago, where this free lance journalist, was the only reporter covering the court hearing. My exclusive story appeared in a populist weekly newspaper, The Spotlight, August 19, 1991.[Visit our website story, "The Secrets of Timothy McVeigh" for more details.]
[/quote]
http://www.voxfux.com/features/bush_counterfeit... -
Saddam Hussein was trouwens seculier. Irak was geen Islamitische staat totdat de VS Irak ging 'liberaliseren'. Daarna werd het een personificatie van de hel waarin Shi'ites en Sunni's met elkaar voetballen met de VS als scheidsrechter op de achtergrond.
-
@87 van8terhetbehang
Ik heb je linkje even gevolgd. Het is me niet duidelijk hoe jij aan 60.000 komt. Vooral veel wishful thinking.
Maar zelfs als het er zoveel zouden zijn, dan valt dat aantal in het niet bij de slachtoffers die doot christelijke geweldsacties wereldwijd zijn gevallen. In Irak alleen al meer dan een miljoen en in Afghanistan honderdduizenden.
Vergelijken daarbij valt de islamterreur ( die ik ook afkeur) in het niet.
Jij bent iemand die opzij stapt voor een vogelpoepje en daarbij midden in een koeienflater belandt. :-) -
Geen reactie meer...........typisch.
-
Geef een Islammiet iets wat schiet.....en ons probleem lost zich zó op.....!
-
@sam cash #102
Tsss, mij betichten van 'wishful thinking' maar zelf niet eens op kunnen tellen?
.
Veel kwalijker is je loze en grijsgedraaide opmerking dat er veel meer christelijk geweld zou zijn dan moslimgeweld. Volkomen lulkoek. Dat geweld is niet uit naam van het christendom gepleegd, sterker nog, de bedoelde plegers zijn niet eens christelijk. Die vastgestelde ruim 60.000 slachtoffers zijn expliciet uit naam van allah gemaakt. -
#98 "Ik hoor jullie nooit klagen dat Adolf Hitler een Christelijke terrorist is.
Maar als het op Saddam Hussein aankomt, is hij een Islamitische dictator."
Ja dat valt mij ook wel vaak op dat daar nooit bij stilgestaan wordt.
Dat over de Islamitische terroristen snap ik net zo min. Ik weet dat er in de koran staat dat zelfmoord verboden is. Hoe kan iemand een islamiet zijn als hij zichzelf opblaast? In de bijbel staan 10 geboden, 1 ervan is "gij zult niet doden".
Zo gaat dat ook met de christenen, er zijn zat militairen die zichzelf christelijk noemen en zondags in het voorste bankje van de kerk zitten en die ene regel gewoon aan hun laars lappen, maar zich wel gewoon christen blijven noemen. En niet alleen militairen; Balkenbende en z'n CDA (CHRISTELIJK Democratisch Appèl ) wat dacht je daar van? Er zit totaal niks christelijks in die man of z'n partijgenoten, maar die C trekt wel lekker veel stemmen omdat er nu eenmaal veel christenenen in dit land wonen die gewoon blind voor die C gaan. Al was het de duivel zelf die partijleider van het CDA was zouden ze er nog op stemmen. -
@the-ghostrider #106
Adolf Hitler een Christelijke terrorist???!!!
Israelieten zijn het volk van god zie bijbel, lutser. -
@snapiktoch
als je wat beter kijkt zie je dat ik een quote gebruik van post 98 -
@the-ghostrider je slaat nog steeds de plank mis kerel.
-
@baljevski....shit vergeten !
Stijgers in Algemeen
overheden breken democratieën in rap tempo...
In montreal wordt het de mensen moeilijk...
3 uur 7 minuten geleden door willemfriesland
Nederland is geen vies en vuil land.
Weet u, ik heb het wel een beetje gehad met...
3 uur 54 minuten geleden door Dolle
Tofik Dibi: spijt van steun kunduzmissie
De steun van GroenLinks voor de...
8 uur 23 minuten geleden door TT supporter
Politie valt drugspanden Rotterdam-Zuid...
De politie heeft dinsdagavond invallen...
12 uur 28 minuten geleden door j0piter
IMF-baas heeft weinig sympathie voor...
Christine Lagarde, baas van het...
13 uur 10 minuten geleden door j0piter
Best gewaardeerd
Sharia4Belgium bedreigt Wilders met dood
De PVV heeft geschokt gereageerd op...
1 dag 1 uur geleden door MrFuzzyfun
Shell laat youtube filmpje verwijderen
Shell laat satirisch campagnefilmpje...
1 dag 11 uur geleden door muffcabage
Politie schiet op ambulance-bedreiger
Een politieagent heeft woensdagavond laat...
3 dagen geleden door Whatever789
Israël wil 20.000 man Commandotroepen...
Ter bescherming van haar belangen in de...
6 dagen geleden door Kania
GGD wil leeftijdsgrens voor alcohol naar...
De leeftijdsgrens om alcohol te drinken zou...
3 dagen geleden door Aktea



