Slachtofferorganisatie Klokk vindt de uitkomst van het Deetman-eindrapport ''schokkender'' dan verwacht.
Sorteer op:
-
En alweer bericht nummer zoveel. Kan het niet in 1 lang bericht worden gestopt? Ik wil ook nog ander nieuws lezen.
-
Deetman rekent € 15 per slachtoffer en brengt voor zichzelf € 300.000,-- in rekening.
-
De stichting "Martijn" zal het nooit winnen van de Katholieke doofpot.Beide mogen van mij verder in een afgeloten mijnschacht 800 meter diep.
-
Ich habe es nicht gewusst.
-
Men kan Rome hiervoor ter verantwoording roepen wat mij betreft.
-
Wat een beerput.
Hopelijk verbetert wereldwijd het onderwijs dusdanig dat er over honderd jaar helemaal geen religies meer zijn. -
@1 Als je dan toch zo graag verder wilt lezen, is iets schrijven omdat je ander nieuws wil lezen nogal vertragend werken.En dus niet slim.
-
Heee NU.nl, leuk gedaan, 2 posts met hetzelfde plaatje! Top!
-
en dat alleen in nederland ? smerige hypocrieten zijn het allemaal gadverdamme
-
als dit een feit is dan stel ik voor om een giga onderzoek te starten welke misbruikers pakt en opsluit want dit KAN NIET verjaren
-
@2
Idd die bisschop moeten met z'n ballen aan de hoogste boom hangen.
Hoe durft hij dit soort uitspraken in de mond te nemen.... -
@8 Vandaar al mijn aanbeveling om alles in 1 bericht te stoppen.
-
@12
Je vindt eigenlijk dat deze berichten niet zo uitgemeten moeten worden? Ben je katholiek of zo? Heb je ook een mantel der liefde? -
Verwijderd door redactie
-
Op de brandstapel! Lekker genieten in de zomer, met pedo's op de brandstapel.
-
De meldingen gaan maar terug tot de huidige (nog levende) misbruikte personen. Dit duurt naar mijn vermoeden al eeuwen. Ook bij andere kerkelijke instituten. In alle strikt hierarchische organisaties komt dit voor maar dat niet één natuurlijk persoon (de paus enkele kardinalen) niet wordt opgesloten vind ik onacceptabel. En dan hebben we het niet over volkerenmoord (propageren van onthouding condooms), homofilie (geestelijken zijn daarvan de uitvinders nota bene) en het aanwakkeren van oorlogen of het (mede-)instandhouden van conservatieve machten. Als ex-gelovige en wereldreiziger heb ik niet één geloof meegemaakt waarbij misbruik, onderling of op dicterende wijze gezien wordt gevoedt. Macht corrumpeert, maar absolute macht corrumpeert absoluut.
-
en waar bleven de goede nederlandse christenen?
-
door van je personeel te eisen niet te mogen trouwen werk je ontucht in de hand. dat heet uitlokking en zou verboden moeten worden.
-
Hee, er zit iemand te minnen...waarschijnlijk zo'n pedo-priester!
-
@17 Je vraag is een "contradictie in terminus".
-
Ik stel een nieuwe beeldenstorm voor
-
Hoe heeft die slachtofferorganisatie dat hele rapport zo snel gelezen?
@19 Of iemand die het niet interesseerd. -
Kerken moeten verboden worden! Dit is het topje van een grote ijsberg!
-
2416 december 2011 11:10 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
2516 december 2011 11:11 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@23 elke vorm van religie moet verboden worden, zou een hoop haat schelen in deze wereld.
-
Schokkend inderdaad... maar hoeveel kindermisbruik door de RK kerk is nog niet boven water... Volgens mij is dit het topje van de ijsberg en is "schokkend" de understatement van de eeuw...
-
@25 of zit jij er al stiekem aan?
-
@18: een geestelijke is geen personeel in gebruikelijke zin. Bovendien willen de gemelde personen zelf hun leven (het is dus echt geen 'baan') wijden aan hun God. Als je alle strikte voorwaarden kent, moet je (net zoals de weigerachtige militair die een dure opleiding/training heeft genoten maar niet uitgezonden wil worden) niet terugkrabbelen als je een keuze gemaakt hebt. Dat heet eigen verantwoordelijkheid nemen. Bovendien wist iedereen vroeger dat er een grote kans was dat je geaardheid wel eens heel anders kon zijn. Als je in het klooster zat, kon je maatschappelijk niet 'gedwongen' worden te trouwen. Noot: er zijn ook echt goede christenen. Maar helaas hebben ook bepaalde 'onschuldige christenen' een tijdje hun ogen (deels) gesloten gehouden. Hoe kan het anders dat zo'n omvangrijk iets pas nu boven water komt? De verschrikking van oorlogen zit niet alleen in agressie maar ook in de onthouding van hulp door anderen.
-
3016 december 2011 11:20 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Ben benieuwd of we nog een reactie krijgen van 'Los Papos'...
-
"Schokkend" Dat is wel een meest zachte woord dat je hierbij kan bedenken.....
-
Nou eindelijk wordt het ware gezicht van de kerk een beetje zichtbaar.
-
Wordt het niet tijd dat de grootste pedover4niging namelijk de katholieke kerk verboden wordt in plaats van zo'n kleine pedo vereniging als Martijn?
-
@30 Was ook als grapje bedoeld, was niet het moment een typefoutje te maken,hehe.
-
Ere zij..... De dekmantel die geloof heet!
-
pak de paus op
dat is toch degene die dit allemaal best vind en het nog steeds laat gebeuren
strafbaar maken al die mensen ongeacht hun geloof
en achter de tralies -
@18
ben ik niet mee eens.
En ' Celibaat geeft risico op seksueel misbruik '
Dus dat is een van de redenen waarom pedo priesters kinderen hebben misbruikt? dus het zijn eigenlijk geen pedofielen..? ze waren gewoon geil, sprongen tegen het behang op, en verkrachten kleine kinderen, omdat ze geen seks mogen hebben?
Er zijn genoeg mensen die celibaat leven en wel bewust.
De priesters zullen en hebben elkaar ook wel in de reet gen*****
als ze niet zonder seks kunnen leven, staat dit ook in het rapport?
Het zijn gewoon pedofielen die in de kerk infiltreren
20.000 kinderen zijn seksueel misbruikt, door pedo priesters,
en allen om de reden ' Celibaat geeft risico op seksueel misbruik '
tja, ze moeten toch wat verzinnen hé?, wat een slappe reden.
nogmaals het waren en zijn gewoon geinfiltrerende pedofielen in de kerk.
een echte oprechte priester blijft met zijn poten af van kleine kinderen.
( dit gebeurt echt nog wel ergens anno 2011, houd heus niet op hoor, is toch al eeuwen zo? hé? -
3916 december 2011 11:30 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@18 Je was me voor. Laat die priesters in godsnaam trouwen en hun seksuele gevoelens de vrije loop op de 'normale' manier.
-
@14 huh, wat bedoel je met die tweede zin??????!
En dan, doe het slachtoffers niet aan die herinneringen? Het zal toch onderzocht moeten worden, als je dat niet doet veeg je het zeker onder de mat. Herinneren doen ze het toch wel. Het zal ze pijn doen dat het weer naar boven komt, maar het doet ze ook goed dat er eindelijk aandacht aan besteed wordt. Dat hoor ik tenminste van slachtoffers in mijn omgeving.
Jammer dat het zo lang geduurt heeft en daardoor veel daders al overleden of hoogbejaard zijn (en niet meer in functie) -
plak ik 'm hier ook maar.
weer een instituut dat zichzelf hééél snel moet opdoeken!
ranzige vuilakken.
We hebben het nu wel een beetje gehad met die uitwassen in de religie. -
@6 Ik hoop dat je gelijk krijgt, dat zou deze planeet zoveel aangenamer maken!
Je moet toch echt een simpele ziel zijn, om te geloven wat deze kardinalen, pastoors, bisschoppen, enz. zeggen. -
@29 Veel priesters in die tijd hebben nooit echt gekozen voor hun 'vak'. Werden door hun familie naar seminaire gestuurd en verwachten dat hun zoon priester zou worden. Dat hoorde erbij en was zeker handig als je meer zonen had als boer zijnde. Dan hoefde namelijk de boerderij niet verdeeld te worden onder de kinderen.
Ik denk dat er nog steeds misbruik zal voorkomen in de kerk, dit is gewoon niet te vermijden. Net zoals het in bijv de scouting wel kan voorkomen, of op scholen of thuis. Maar ik denk dat het wel minder zal worden, omdat de mannen die nu kiezen voor het priesterschap dit bewuster doen. Zij maken nu echt zelf de keuze. Dat wil niet zeggen dat daar geen rotte appels tussen zullen zitten, maar zoals ik al eerder zei, dat is niet alleen voorbehouden aan de kerk. -
Ze zijn gewoon vergeten die priesters een cursus natuuroverstijgende transformatie te geven.
-
"Wir haben es nicht gewusst" was juist zeer treffend gekozen!
Hij keek gewoon de andere kant op, zoals de meeste Duitsers in WO II. -
mocht er weer een 8 mei beweging opstaan die zich meteen zou afscheiden van Rome en die door gelovigen woordt geleid en NIET door de huidige clerus dan wil ik het nog wel een keer proberen, nu wil ik met de RK kerk alhoewel katholiek opgevoed helemaal NIKS en NOOIT meer IETS te maken hebben, ik heb ze voor mijn band met God helemaal niet nodig.
-
Misbruik komt al sinds jaar en dag overal voor, in de kerk, op de zwemles, kinderopvang, thuis bij bekenden en ga zo maar door. Wanneer houd dat gewoon eens een keer op? Ben bang dat dat helaas nooit zal zijn, er zal altijd wel weer een of andere viespeuk zijn.
-
Niet om recht te praten wat krom is.
Maar iedereen die hier meteen kerk en religie loopt af te zeiken: enig idee van de omvang van kindermisbruik buiten de kerk? En daar wordt nog geld aan verdiend ook! -
5016 december 2011 11:44 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Als de volgende paus zich gewoon Pedofilius 1 noemt dan weet iedereen tenminste waar deze religie goed in is.
-
@41
' De commissie noemt met name het bisdom Rotterdam, waar in de jaren TACHTIG mannen tot priester werden gewijd die daarvoor door de selectiecommissie niet geschikt werden geacht.( kijk , de pedos infiltreren hé? maar missie mislukt )
Een aantal van hen maakte zich schuldig aan misbruik. De toenmalige bisschop Bär nam geen maatregelen' nee want die luste zelf ook pap van.
dus in de jaren 80 nog, dus een aantal leven nog.
dus deze pedos uit de jaren 80 die zich wilden aanmelden als priester zijn nog niet oud, pakken ze die nog aan? -
Ik heb er maar 1 woord voor: SCHANDE!
-
Als de Bijbel er maar "tussen" zat, dan was het goed.
Schande en nog eens schande -
Pedofielen: treedt toe tot de RK en laat je "wijden" en je komt er mee weg.
-
Speciaal voor deze priesters hoop ik toch echt dat er zoiets bestaat als een Hel, maar op hun eigen gedrag afgaande zijn ze er niet echt bang voor om daarin terecht te komen. Indirect bewijs dat hemel en hel een verzonnen machtsinstrument zijn.
-
Gezien de omvang, organisatie en structuur van het misbruik kan gerust gesteld worden dat RK kerk een criminele organisatie is met als doelstelling het in stand houden van misbruik door celibaat. Paar sub-doelstellingen zijn het verspreiding van HIV door een condoom verbod, subsidiar dood door schuld.
Voorts machtsmisbruik,chantage, wapenhandel innige banden met de mafia,
De Katholiek kerk is een schande voor het christendom en religie in het algemeen. Zou iemand daar in Godsnaam nog wel eens een stukje nieuw testament lezen?
Veel Katholieken zullen zich voelen als moslims in Nederland besmet door een handje vol gestoorde die de media aandacht krijgen. -
Volgend jaar stuurt Nederland weer bloemen voor het urbi et orbi.
Niet namens mij, laat ik duidelijk zijn! -
T zijn allemaal hypocriete lijers die gasten!!
-
Zijn de ouders van de slachtoffers wel gehoord?
-
@55 Ja, Martijn wordt nu de RK Stichting St Martinus. Bij de Kvk ingeschreven onder jeugd en jongerenwerk.
-
Ik vraag me af of dit nou speciaal iets is voor de Katholieke kerk. Wellicht waren/zijn daar meer homofiele kindermisbruikers. Maar kijk naar de cijfers: de meeste kinderen worden door iemand van de familie/omgeving misbruikt. Leg die cijfers hiernaast, dan kunnen we oordelen. Niet dat ik het nou een fris gebeuren vind hoor, verschrikkelijk voor de slachtoffers sowieso. Maar die priester gaan zien als 'enge man in de bosjes' haalt dan de aandacht weg van het alledaags misbruik van kinderen in hun thuissituatie. Want 'het gebeurt toch alleen met jongetjes in enge internaten door enge priesters'. Nee een op de vijf meisjes en een op de twintig jongens wordt slachtoffer van misbruik. En daarvan maar een heel klein deel in dit soort instituten
-
Ik blijf het iedere keer weer zeggen: de grootste revolutie ooit, is mogelijk gemaakt door het gebruik van social media. Iedereen heeft boter op zijn hoofd omdat we met zijn allen bepaalde zaken bewust in stand hebben gehouden door geld, macht of uit het realiseren van een belang voor een ander. Als je vooral tegen X gevochten hebt, heb je als persoon onderwerp Y onderbelicht. Nu worden die meningen gebundeld en meer als een collectief ook gehoord. Dankzij internet, email, Twitter, Facebook etc.. We zijn net wakker geworden en willen alles direct verbeteren juist omdat we alle misstanden transparanter worden. Maar besef dus dat er nooit eerder een periode was, zoaals de laatste jaren, waarin zoveel progressie en recht 'gevaardigd' is. We zijn dus op de beterende weg. Mensen met een positieve insteek, overduidelijke moed en zuivere wil: bedankt !
-
@62 de 'enge man in de bosjes' is heel wat anders dan de vertrouwenspersoon die een priester zou moeten zin. Als die twee een(1) worden is er van iets anders sprake.
-
@49 Naar anderen wijzen en zeggen, "Ja maar, zij doen het ook.", kan en mag geen argument zijn.
-
ongeacht type misbruik ben ik van mening dat deze vorm van vertrouwen misbruik door geestelijken juist zwaar gestraft dient te worden. het verjaringsfeit dient opgeheven te worden omdat de slachtofferd ook levenslang zijn veroordeeld. pak de schoften!!"
-
En die PVV-ers maar praten over Moslims, ik zou zeggen PVV, ga eens wat aan deze 'Grrrrrristelijke' cultuur doen! Kijk dus eerst in je eigen keuken voor je de vinger naar een ander wijst!
OT: Tijd om de verjaring voor dit soort zaken flink op te rekken! -
@65 als katholiek zijnde zeg ik, dat is zeker geen argument. Ook niet omdat (celibataire) geestelijken pretenderen zich te wapenen tegen verleidingen -en dan al helemaal dit soort perverse verleidingen. Dus diepe schaamte is op zijn plaats. Aan de andere kant zijn er ook talloze geestelijken geweest die zich wel op een goede manier hebben ingezet voor anderen. Jammer dat dat nu uit het zicht verdwijnt.
-
@60 nee natuurlijk niet, want stiekem van binnen hebben ze schijt aan dr slchtoffers ze probereen alleen de naam van de kerk te "redden", en hebben ze allleeb onderzoek gedaan omdat er zoveel media aandacht aan is besteed, als dat niet was gebeurt was er noooi maar dan ook nooit n onderzoek gekomen! Gadverredamme stelletje vieze vuile ( k ga niet verder want dan kan k wel n hele pagina vol schrijven met scheldwoorden richting hun)
-
Dan maar op z'n middeleeuws.....
-
Diep treurig nieuws is dit....!
-
@64 Ja daar heb je gelijk in: een vertrouwenspersoon moet zich nog verantwoordelijker gedragen en dat dient te worden terug te zien in de strafmaat. Geldt ook voor, eens te meer zou ik zeggen voor (stief)vaders, opa's, ooms, broers, trainers, leraren en begeleiders die hun handen niet thuis kunnen houden. Maar mij gaat het er maar om dat het bestaan van misbruik in de kerk niet leidt tot een houding van 'als je als kind maar niet bij de priesters zit, ben je veilig'. Want zo is het niet
-
Vaticaanstad mag wat mij betreft in de as van het kwaad worden opgenomen.
-
".....heeft uiteindelijk alleen geleid tot de veroordeling van 1 koster."
Ja ja, en laat een koster nou net geen geestelijke zijn, maar een soort concierge van de kerk!! Kortom, de geestelijken ontspringen de dans maar weer mooi. -
Religieuse mensen allemaal vervolgen vanwege het steunen van criminele organisaties. Vorm van relegie, Christelijk, Katholiek of Islam, maakt niet uit. Allemaal net zo erg.
Heel erg min volk, diegene die geloven. -
edit73 : en ronduit schandalig dat ze nog een zetel hebben in de VN.
-
Oh, oh, Politiek Den Haag, mooie stad achter de duinen
De Schilderswijk, Lange Poten en het Plein
Oh, oh, Politiek Den Haag, ik zou met niemand willen ruilen
Meteen gaan huilen, jullie tijd komt óók nog, maar deze keer laten we het NIET verjaren !!! -
Gewoon op de lijst van criminele organisaties zetten. Bank tegoeden bevriezen en dit geld gebruiken om de slachtoffers te compenseren.
-
Maak alle daders bekend op internet. Dood of levend, maakt niet uit. En beschouw zij die het weten en wisten ook als daders. Als de politiek het niet voor elkaar krijgt de verjaring (met terug werkende kracht) ongedaan te maken dan maar een onorthodoxe aanpak.
-
niets te verjaren, bestraffen
als het nou jou vader of moeder was ?
zou je dan nogsteeds dit alles laten verjaren ? NEE!!!!!! -
Misdaden verjaren misschien wel volgens het Nederlandse recht, maar het leed van de slachtoffers verjaart niet.
-
@17 "en waar bleven de goede nederlandse christenen? "
Heb jij weleens zwarte sneeuw gezien ? -
Ik hoop dat de hele kerk een flinke deuk oploopt, krimpt en verdwijnt binnen nu en een jaar... Maffe secte.
-
Voor de RK-kerk moet de uitkomst geen verrassing zijn, ze wisten immers al lang van het misbruik maar dat is allemaal min of meer in de doofpot gestopt.
De kerk moet zich doodschamen, 10.000 of meer slachtoffers die misbruikt zijn door die witte boorden. Dit doe je niet meer af met een rozenkrans en tien weest-gegroetjes en het zij u vergeven. Hier moet naar mijn idee grote schoonmaak worden gehouden maar dat zie ik niet zo snel gebeuren. -
Kerk= pedofilische manipulatie van de mensheid, vooral de jonge mens....vuillakken zijn het allemaal....
-
Misschien voortaan maar niet meer aanspreken als "Geestelijken" maar "Geestelijk gefrustreerden"
-
ow...sexueel gefrustreerden bedoelde ik @86
-
@72, Ik ben het wel met je eens hoor wat je schrijft. Inderdaad ook dat personen met meer verantwoordelijkheid een hogere straf zouden moeten krijgen dan de loopjongen(M/V) Ik veroordeel elke vorm van misbruik en nog meer als men het ook nog onder het tapijt wil keren. Maar wat ik bedoelde is dat je twee 'persoonlijkheden' niet zomaar kunt verenigen. Het Christendom doet dat al genoeg, de Heilige Drie-eenheid bv. Het gaat hier, naast het misbruik, ook om de arrogantie van die instituten om er maar mee weg te komen. Die priesters zeggen ook de middelman tot de Allerhoogste te zijn (afgezien van oceanen van Heiligen). Wel vertrouw ze niet want ze hebben de Bijbel niet gelezen, er is slechts een(1) middelman tussen de mens en de Allerhoogste, en dat is Zijn Zoon, althans zo staat het geschreven. Ze wilden toch ook niet dat de Bijbel vertaald werd, daarna konden ze minder anderen belazeren.
-
alles mag in de naam van het geloof he :-((
Slachten zonder verdoving......... sexueel handelen pppfff
VAL LETTERLIJK VAN MN geloof -
Ik heb niet alle in dit topic gegeven reacties gelezen, maar ik vind dit maar weer eens 1 van de slechte dingen die het geloof teweeg brengt. Het argument dat het misbruik niks te maken heeft met Gods liefde of met het geloof op zich en dat soort dingen: dat moet je de slachtoffers eens vertellen. Of de Bijbel of de Paus nou wel of niet slechte of goede dingen voorschrijft en of het geloof enkel naastenliefde voorschrijft, dat zal me echt een dikke worst wezen. Er waren, er zijn, en er zullen altijd zijn, mensen die in naam van God menen te handelen en hun geloof als de enige waarheid zien. Zolang dat is, zal het geloof altijd resulteren in ruzies, conflicten, oorlogen en alle gevolgen van dien. Nogmaals, het idee van het geloof is erg mooi, maar helaas uitgevoerd door de mens waar jij en ik mee te maken hebben (en mogelijk dus ook last van hebben).
-
@90 Toevoeging: Over de mensen die menen in naam van God te handelen, dan praat ik niet over gewone mensen, maar geestelijke leiders he.
-
Die hele wet van verjaren moet op de schop... Zo heel erg moeilijk moet het niet zijn om de wet hierop te veranderen..
Maar er zullen wel weer partijen tegen zijn die godsdienst hoog in het vaandel hebben... *kuch* CDA *kuch*
Gewoon aanpakken die handel.. veroordelen en opsluiten.. -
waren alle anonieme meldingen verjaard >>> kortom ... lullig voor je maar je zal ermee moeten leren leven ... redelijk lomp als je t mij vraagt
-
#92 Vind ik dus ook. Alleen is een wetswijziging niet in het belang van sommige mensen. Ze kunnen wel een wet maken waardoor men met terugwerkende kracht voor hetzelfde misdrijf berecht kan worden.
Volgens mij is Nederland veel corrupter dan men ons laat geloven. -
Zie je wel meeste heiligen zijn schijnheiligen laat ze die instituten allemaal sluiten en verbieden.
Is beste voor de mensheid.
Hebben jullie je al eens afgevraagd waarom kerken lange gebouwen zijn? kunnen beter brede gebouwen maken al de (schijn)heiligen willen toch vooraan zitten dat gaat dan makkelijker -
@95 hahahaha, doet me meteen aan de 2e kamer denken:-)
-
Ah, net als die Belgische bussen die 1 meter lang zijn en 10 meter breed: alle Belgen willen altijd voorin zitten... ;)
-
Gestoorde Geestelijken?
-
#97 ja nu je zegt die had ik ook ergens in ver verleden leuk die oude moppen vernieuwen
-
satan werkt door de kerken, gaat rond als een brullende leeuw
-
Hoezo #96 bedoel je dat ook vieze oude mannen zijn of mbt breedte /lengte verhaal ;-)
-
als elke priester en geestelijke van de RKK lid zou zijn van Martijn dan zou het zo afgelopen zijn,
echter een beter idee RKK wordt vanaf nu Martijn.org zou het dan verboden kunnen worden? En deze echt zieke mensen vervolgen nada verjaringstermijn.
Zo en nu op jacht !! -
Verjaring is belachelijk. Criminelen zijn het, die ook als zodanig aangepakt moeten worden. Of zijn ze hier soms bang van de kerk?
-
Ik denk dat de slachtoffers al heel blij zijn met het feit dat er naar gekeken wordt en dat er naar ze geluisterd wordt. Straffen zou het toetje van een diner zijn.
-
Ik hoop dat de slachtoffers zich erbij neer kunnen leggen. troost je met de gedachte dat de rechtbank geen voldoening geeft, je word er alleen maar bozer van omdat de straf niets voorsteld of geen straf ivm verjaren. sterkte allemaal!
-
Wie had ooit gedacht dat de kerk zou bewijzen dat God niet bestaat.
-
@57
De andere religies zijn haar beter dan de RK. De mannenbroeders van de SGP en de CU knijpen de kat in het donker en naaiden er in Epe driftig op los. De Vries (CDA) vergreep zich ook aan een ondergeschikte en zit weer vrolijk met zijn christelijke smoel op de buis.
In het kabinet schromen ze niet om een geniepige uitzuiger als Herr Kampf te steunen die er zelfs geen been in ziet om de gehandicapten en AOWers te bestelen en de uitkeringsgerechtigden als paria''s te behandelen. -
Onbegrijpelijk dat dit in de wet verjaard genoemd kan worden.
-
Ja het rapport is schokkend, maar veel schokkender is dat die vuile pedofielen nog steeds vrij rond lopen !!!
-
Deze cijfers voor NL alleen zijn al verschrikkelijk, maar wereldwijd zijn er meer beerputten open gegaan. Dit doet toch vermoeden dat dankzij het jarenlange gedoogbeleid tot in de hoogste echalons (google maar bv eens kardinaal Ratzinger) er een concentratie van pedosexuelen door dit instituut zijn gefaciliteerd.
De suggestie dat door het celibaat priesters zich massaal laten verleiden tot pedosexualiteit vind ik verwerpelijk. Het gaat er bij mij niet in dat er veel mensen zijn, ook priesters niet, die 100% op volwassenen sex georienteerd zijn uit "gemak" zich ineens aan een kind vergrijpen.
Maar de kerk is machtig en ondanks dit uiterst laakbare gedrag gaat weer niets gebeuren. Het feit dat bij de enorme aantallen alleen EEN koster schuldig is bevonden geeft al aan dat de kerk dit criminele gedrag en de pedosexuelen tot op de dag van vandaag blijft beschermen.
Elke andere organisatie zou zich als organisatie vervolgd weten en misschien uiteindelijk verboden worden. Maar ja, niet dat u moeten denken, dat er sprake is van klasse-justitie, echt niet hoor, gaat dat niet gebeuren.
Geachte heer Deetman, behalve misschien de aantallen is de uitslag van uw geweldig diepgaand onderzoek, voor mij althans, geen verrassing. Voor de zoveelste keer heeft u als openbaar figuur jammerlijk gefaald. -
De kleine jongen weten ze beter te vinden dan de grote heer.
-
Zo iedereen gaat hier hun frustraties uiten op de Christenen, wat jullie doen is iedereen onder 1 kam scheren. IQ < 50 dus. Ik ben zelf geen Christelijke iemand, maar wat jullie nu zeggen slaat de spijker op zijn kont. Jullie halen de hele geloof onderuit alsof in de bijbel staat dat Christenen kleine kinderen moeten pakken. Je hebt altijd zulke gekken ook tussen joden, moslims, hindoes en atheïsten. Je hebt ook hindoes die hun dochters aan dieren uithuwelijken, moet je dan de iedereen onderuit halen? Je hebt ook joden die het liefst Palestina kwijt zijn, moet je dan iedereen onderuit halen? En laten wij helemaal niet schijnheilig doen, vooral wij Nederlanders. Hier in Nederland worden er talloze vrouwen verkracht en baby's afgeslacht, ook wordt hier in kinderporno gehandeld, en als jullie denken dat alleen Christenen hiervoor verantwoordelijk zijn dan hebben jullie goed mis want er zit in deze genre nogal veel atheïsten tussen.
On:
Heel erg dit, ik snap niet waarom ze eerder hun klacht niet hadden ingediend, ik bedoel als ik verkracht zou worden zou ik gelijk of de dag erop aangifte doen. Helaas dat DEZE daders niet berecht worden (Let op alleen: deze daders, dus geen IQ < 50 houdingen). En als de rechters hun niet kunnen berechten dan zal God dat doen. -
God is mede dader.
-
En ik maar mijn kleine zondes in die biechtstoel ophoesten......
-
En wanneer zien we de eerste strafrechtelijke veroordeling in de vorm van gevangenis straf?
Nooit. walg. -
Dit soort smerigheden van criminele aard geven het kerkelijke en cristelijke gebeuren een zwarte vlek om zich heen.......Schofterig en dus keihard aanpakken .Misbruik maken van vertrouwenspositie en van mensen die kwetsbaar zijn is een misdazd
-
@101, nee, maar daar zitten de schijnheiligen, aanbeden door velen, ook allemaal in een allemaal in een halve maan, rond het Altaar van het Woord dat zij namens anderen menen te spreken. Helaas weten ze niet (meer) hoe de woorden van aanbidders en tegenstanders beneden, door de rook van de zelfreukaltaren precies tot hen gekomen zijn en wat de betekenis ervan was. Althans de verbranding van heilige rose-bril paddo's heeft hun visie mogelijk beïnvloed.
Overigens iets beter lezen, ook op nonnenkosters zijn dingen gebeurd, dus had het niet willen hebben over oude vieze mannetjes. -
K was nog niet klaar .....DeKerk neemt niet genoeg afstand hiervan en veroordeeld dit te weinig...........Dat doet onze lieve heer wel??????
Schande! -
@112 #hala-madrid
Oh wat is u stoer. Het is duidelijk dat u niet is verkracht als kind in een besloten omgeving, waar u onderdrukt en gemanipuleerd wordt.
U begrijpt er niets van. Het geloof wordt niet veracht, maar een instituut welke op grote schaal en voor lange tijd BEWUST de zwakste partij in deze aan zijn/haar lot heeft overgelaten. -
@113 Waarom is God mededader? Hij heeft ons de vrije wil gegeven en grijpt niet in, uit respect voor ons. Wij zijn helemaal zelf verantwoordelijkl. Maar wie naar zijn idealen wil leven is daar ook vrij in. Helaas snapt niet iedereen dat, en wordt Hij afgeschilderd als de zondebok voor wat wij fout doen. Pak je eigen verantwoordelijkheden! Ze zijn onderdeel van jouw vrijheid.
-
gewoon n noodwet maken om te regelen dat delicten wettelijk gezien nooit verjaren en daders ook na jaren nog bestraft kunnen worden
-
In een ander bericht >Celibaat verhoogt risico op seksueel misbruik< staat dat het aantal misbruikten nauwelijks afwijkt van misbruikcijfers onder niet-katholieken in Nederland! Tot de jaren "80" werd misbruik als taboe gezien binnen de r.k. kerk. En het werd zeker binnen de r.k. kerk niet aangemoedigd om aangifte te doen hiervan. Ze vonden het niet nodig om het OM op de hoogte te stellen van dergelijke zaken, dit was onwil of aarzeling van religieuze en kerkelijke bestuurders destijds. Alles werd gebaggatelliseerd, ze moesten eens weten wat de impact is van misbruik, ben zelf moeder van misbruikte dochter! Al een aantal jaar geleden gebeurd maar ze zal altijd eronder gebukt blijven gaan, smeerlappen zijn het zonder enig gevoel!
-
OOk Hier : Handel in macht en invloed. verschrikkelijk is dit geloof is dit straf.
Geen straf = accepteren.
Al lijkt het betoog van Dr M van Hulten niet direct op deze verschrikkelijke kwestie te gaan komt het er wel op neer. Handel in Macht en Invloed.
http://www.petities24.com/handel_in_macht_en_in... -
@121 +++++++
-
@112 neee christelijke gemeenschap onderuithalen niet. Wel degene die het geloof zo naleeft dat een ander er de dupe van is en zijn of haar straatje schoonveegt in naam van God.
-
@122, jammer dat Donner net weggaat, had hij nog even een reparatiewetje kunnen maken zoals met het identiteitsbewijs. Maar ja hij is nu benoemd tot hoger zaligheid.
-
NU kleurt het bericht maar even zelf in. Het verhaaltje begint met tendentieuze zinnen zoals "niet aan te pakken" en "heeft nog niets kunnen uitrichten".
NU, ik lees liever geen verhaaltjes maar feiten. Ik trek namelijk dolgraag zelf mijn conclusies en heb jullie daar niet voor nodig. Of is dit een roddelblaadje en geen volwaardige nieuws-site?
In plaats van "Geestelijken niet aan te pakken voor misbruik" had er gewoon moeten staan: "Geestelijken kunnen niet vervolgd worden".
En in plaats van "Justitie heeft nog niets kunnen uitrichten" had er moeten staan:
"Justitie ziet af van".
Dank u wel. Het is al erg genoeg dus opruiende berichtgeving is nergens voor nodig. -
@112 Jouw reactie klopt niet. Het hele christelijke geloof wordt niet onderuit gehaald. Het zijn de misstanden, die organisatie-wijd worden bedekt en gedragen. 'Het zijn geen gekken.' Het zijn mensen met een kritische houding, en dat moet. Anders was deze toestand niet eens aan het licht gekomen.
Dat deze mensen niet eerder aangifte deden is een kwestie van tijd. Tientallen jaren geleden werd het gewoon niet geloofd. Zeik ze niet af. Net zoals het moslimgeloof nu veel zaken aan de kant schuift als onzin, terwijl het wel degelijk ernstige misstanden betreft. Moslims pakken ook jonge kinderen, in hun kont. Dan blijft voor de maagdelijkheid de meisjes dat verlies gespaard. En zij morgen dieren pakken, omdat hun frustraties erg groot zijn door gebrek aan vrouwen. En babymoord e.d. .... Het is van alle tijden, voor alle generaties. Omdat er zoveel te verbergen is.
Het zijn niet alleen atheïsten die porno, vrouwenverkrachting of babymoord op hun geweten hebben. Vrouwenonderdrukking is een, in mijn beleving, onderdeel van het moslimfundamentalisme. Omdat daar geen enkele openheid is en alles onder het tapijt wordt geveegd, zou ik daar geen zinnig woord over kunnen zeggen. Ook ernstig, toch? Laten we vrede sluiten en samen leven in respect. -
Schande, ik vind dat de daders hier alsnog voor moeten boeten! En ze moeten niet aankomen met 'dat God het destijds zo gewild zou hebben'
-
Met aangiften tegen geestelijken gebeurt kennelijk net zoveel of weinig als met aangiften tegen hoge justitie-ambtenaren als sg Joris Demmink.Verder stel ik vast dat de heer Deetman en zijn mede-commissieleden voor het doen van dit onderzoek zijn schadeloos gesteld en dat de slachtoffers van het misbruik opnieuw het nakijken hebben. Wie schiet er nou iets op met deze flauwekul?!
-
@127
die gedachte had ik ook -
ik vind de kerk nu een gevaar voor de gemeenschap. En als we al vinden dat mensen niet zomaar ine en coffeeshop wiet mogen halen, dan ben ik van mening dat we de kerk bij wet moeten verbieden.
Een plantje roken is al uit den boze hier, dus massale kinderverkrachting lijkt me al helemaal goed voor een algeheel verbod. -
Zolang dit soort zaken nog altijd kunnen verjaren, kan je niet spreken van beschaving.
-
@127
+++++
wat je zegt idd. -
@49 Wat een loze opmerking. Als je misbruik al niet zou mogen verwachten dan is dat wel in het huis van God.
-
@128 Gelovigen die van die debiele uitspraken doen die bij lange na niet meer van deze tijd zijn, maar deze wel trachten op te leggen als zijnde de waarheid, die zijn in dit land eveneens meer dan overbodig...
-
@121 Zelfs na eeuwen van brandstapels, conflicten, oorlogen, seksueel misbruik, zelfverrijking en meer ellende tot en met de dag van vandaag blijven mensen nog steeds het idee verdedigen dat het geloof goed is. Ik weet niet, maar hebben deze mensen lopen slapen tijdens de geschiedenislessen, zijn ze zo erg geindoctrineerd, leven ze met oogkleppen op? Wat boeit het nou of God goed is of niet, of Jezus lief heeft of niet. Ik heb als ongelovige helemaal niks met beiden (of hem) te maken, ik heb te maken met de mensen die het in de praktijk ten uitvoer brengen en daar gaat het mis.
-
vandaag de dag worden pedo's waarvan bewezen is dat ze KP verspreiden opgesloten.....
De échte makers van die rommel, daarvan blijven er een hoop helaas buiten schot!
Nu heb je een kliek die het toegeeft!
Mogen we dan aub zien dat ze veilig opgesloten worden?
Met een zielig "sorry" een een weesgroetje is het voorbij?
gatver.... -
Tja, het geloof brengt alleen maar ellende. Kijk maar naar de landen waar men fanatiek geloofd. Alleen maar armoede en oorlog.
-
Nou ja.....dat was al te verwachten hé.....Jammer dan hoor....
Maar zo is de wet dan eenmaal hé. Verjaard = verjaard. -
@142 Ik durf mijn gehele jaarsalaris erop te verwedden dat jij nog nooit door zo'n pedo-priester te grazen bent genomen.
-
Paar jaar geleden ging een bank kapot omdat iedereen er zijn geld afhaalde. Wat als iedereen zich uit zou schrijven bij de RK Kerk?
-
Hmm,,...
De begane misdaad is verjaard,...
Je reinste onzin, oorlogsmisdadigers worden zelfs nu nog vervolgd, kijk maar naar Boere.
Dus ook die smeerkezen vervolgen, onherstelbare schade hebben ze veroorzaakt.
Niks verjaarde zaken, aanpakken die kerk, vies vuil volk is het.
En de paus maar roepen,... bedaaank foor die bloooeme, hij bedoelt zeker bedaaank foor de verbloeme.
Alsof hij van niks weet. -
Pedofilie als georganiseerde misdaad, hier zijn kopstukken bezig daders vrij te pleiten en rond om zich heen een nest van eensgezinden te organiseren zoals dhr Bar dat deed. Dit soort figuren blijven bestaan en zoeken een weg door de maatschappij. Tegenwoordig gaan ze in het kinderopvang of vereniging circuit.
Als je ze opjaagt gaan ze weer ergens anders aan de gang. Probleem is dat het vaak zeer intelligente mensen zijn. -
Je moet je schamen als je deze criminele organisatie nog vertegenwoordigt en elke zondag ook nog geld doneert. BAH!!!!!!!!!!!!!!!
-
Als God al bestaat, dan mogen we hem ook wel op het matje roepen.
-
in heerlen aan de willemstraat is er ook al decenia lang kinderprostitutie van
+/- 12 jaar oud en politie aldaar rijd hier ook al zolang voorbij zonder iets te zeggen te bevragen bij buurt bewoners zie ook rechter van rijhn you tube -
Moet dan het recht niet in eigen hand genomen worden?
-
reactie uit Rome; Bedankt voor die bloemen
-
Wat ik schokkend en vreemd vind..... dat er hier eigenlijk uitsluitend sprake is van misbruik door mannen.
En héél vreemd dat werkelijk niemand dat ooit héél vreemd vindt.
Dat iedereen dat maar de normaalste zaak van de wereld vindt.....achja, want mannen zijn nu eenmaal zo???
Ja, idd....90 procent van de mannen is "zo".....dat ze intens zielig en on-vol-wassen hun pikkie achterna moeten lopen.
Hoogste tijd dat de gemiddelde man eindelijk eens emancipeert naar het sprirituele niveau van de gemiddelde vrouw.
Daar hoeft hemel zij dank geen enkele religie aan te pas te komen.
De evolutie heeft nog een lange lange lange lange lange weg te gaan. -
Het uitkotsendvermogen van de Nederlander wordt weer danig op de proef gesteld!
-
Hoezo verjaard?? Zolang ze nog in leven zijn is niets verjaard misschien wel bejaard maar daar is alles ook mee gezegd. btw laat de kinderen tot mij komen hebben ze al te letterlijk opgevat !!
-
Kindermisbruik, onverdoofd slachten, genitaliën verminking. Alles in naam van vrijheid van geloof
-
Georganiseerde misdaad is dit.
Structureel en massaal worden al eeuwenlang kinderen misbruikt. Als er geen daders bestraft kunnen worden, dan kan deze misdadige organisatie toch als geheel ontbonden worden.. -
In de Negatieve reactie te lezen hier denk ik dat mensen te weinig af weten van het onderwerp pedofilie. Deze wil ik zeker niet goed praten maar heb je hier wel eens dieper over nagedacht??
Is het een ziekte? Is het een aangeboren afwijking? Zit het in onze genen verstopt.? Of worden we hier onbewust/bewust mee geconfronteerd? In mijn mening zit het in onze genen verstopt zowel vrouwelijk als mannelijk. Een belangrijk aspect hiervan is visualiteit. Als een vrouw en man elkaar ontmoeten zullen ze in eerste instantie elkaar beoordelen op uiterlijk. Al is dit niet gebruikelijk het gebeurd. Als je een man van 35 de keus geeft tussen 2 vrouwen eentje 25 jaar en de ander 50 jaar. dan gaat 99% voor de eerste keus. Dit is acceptabeler dan dat je de leeftijden 10 jaar naar beneden schroeft.Dan is het meisje/vrouw 15 en de man 25 en is de grens al overschreden. De man maakt het hormoon testoron aan dat er voor kan zorgen dat deze buitengewoon reageert hierop en zich vergrijpt aan het meisje bij wijze van. Voor de priesters die worden onthouden van sex is dit ook al niet makkelijk omdat we ook in onze genen voortplantingproces bezitten.
Ook denk ik dat we onbewust naar pedofilie kijken en als voorbeeld wil ik aanhalen een horrorfilm. Graaf dracula op zoek naar maagdelijke meisjes.
Dit is geschreven naar eigen inzicht.
Ik probeer mensen stof mee te geven om hier dieper over na te denken. En het onderwerp beter te begrijpen. waardoor het in de toekomst misschien beter wordt om pedofilie te bestrijden. -
@157 je maakt een denkfout. Deze mannen vergrepen zich meestal aan jongens. Het is dus geen normaal biologisch gegeven, maar een perversie.
Compleet doorgedraaide scheefgroei. Wel is het zo, dat deze mannen vaak zelf zijn misbruikt als kind. Het heeft meer met macht en eenzaamheid en emotioneel energie- zuigen te maken dan met seks.
Je ziet het ook bij dieren die zijn opgesloten dat ze perverse neigingen ontwikkelen.In zoverre zijn het dan weer wel gewone zoogdieren.
Ieder mens -lees in 95 % van de gavallen- iedere man- met enig normaal verstand herkent zoiets bij zichzelf en gaat professionele hulp vragen.
Het antwoord is namelijk: een bewustwordingsproces. Want een mens bezit een brein. En kan zich in die zin zich boven zijn zoogdier- stadium uittillen. -
Mrs Einstein mooi gesproken.
Ik denk niet dat ik een denkfout maak.
maar heb het verhaal beperkt terwijl ik er nog wel dieper op in kan gaan maar niet heb gedaan om mensen nog harder te laten nadenken. -
Mrs Einstein is weer los. Zoals altijd suggestief en onjuist. Onze fundamentalistsche feministe heeft echt professionele hulp nodig.
slechts een voorbeeld:
http://www.pedofilie.nl/node/193 -
Misbruik (door wie dan ook) zou nooit mogen verjaren, met terugwerkende kracht. Personen in vertrouwensposities (zoals bijvoorbeeld leraren, hulpverleners, geestelijken) zouden extra zwaar gestraft moeten worden omdat ze nog meer vertrouwen breken dan anderen.
-
Als deze daden volgens het gewone strafrecht zijn verjaard, dan vind ik dat de RK kerk een daad moet stellen door alsnog zelf vevolging in te zetten op basis van het kerkelijke recht. Dat recht kent nl geen verjaringstermijn. Alleen op die manier kan de kerk daadwerkelijk bewijzen dat het deze strafbare feiten veroordeelt.
-
Wat ik in de media van sommige slachtoffers hoor is de verontwaardiging dat alleen maar het seksuele aspect aan bod komt. Het was het gehele kwaad wat daar was, vertelde een vrouw die kots kon eten (had het vieze eten uitgespuugd) een urine-onderbroek (van haar) in haar mond moest doen en het fysieke geweld. Zo wordt een grote groep vergeten en het toch nog gebagatelliseerd. En dat is jammer.
Ik zelf wacht op het onderzoek van de commissie Samsom, die de gewone instellingen onderzoekt (met ook alleen maar het seksuele misbruik). Je kan dan het zelfde soort resultaat verwachten. En ook hier zullen de criteria die ze hebben te matig zijn om al het kwaad wat al die kinderen is aangedaan in hun rapport te noemen. En dat is ook jammer.
Stijgers in Algemeen
De Franse regering ,samenraapsel van...
De Franse politici doen zeker niet onder...
7 minuten geleden door tineke1
overheden breken democratieën in rap tempo...
In montreal wordt het de mensen moeilijk...
3 uur 27 minuten geleden door willemfriesland
Vrouw ontslagen wegens te sexy en te grote...
Ze werkte nochtans bij een lingeriebedrijf.
5 uur 59 minuten geleden door joop49
Dode man gevonden in Geleen
De politie heeft zaterdagavond rond elf uur...
12 uur 51 minuten geleden door lunarvr
Topfavoriet Zweden wint Eurovisie...
Topfavoriet Zweden heeft zaterdagavond het...
13 uur 42 seconden geleden door Nieuwsview
Best gewaardeerd
Vol op demonstraties in Duitsland
De protesten verspreiden zich wereldwijd,...
5 dagen geleden door hotwing
Nederland blijft koploper afluisteren...
In Nederland worden elk jaar ruim 22...
4 dagen geleden door Pugovka
Man wil drenkeling redden en verdrinkt zelf
Een man die in Rotterdam een kind uit het...
2 dagen geleden door 101st airborne
Duitse politie neemt helmen af en sluiten...
Duitse politie neemt helmen af en sluiten...
2 dagen geleden door turtle63
Hoe democratisch is D66 eigenlijk nog?
‘Hij heeft een stemming gekregen, daar moet...
4 dagen geleden door Moskowfiets


