Hoe religieuzer, des te gevaarlijker: in Duitsland blijken gelovige moslimjongeren veel gewelddadiger dan de jeugd van andere allochtone afkomst. En het verschil is het grootst tussen jonge gelovige moslims en jonge gelovige christenen . Die laatste doen zelden een vlieg kwaad
Sorteer op:
-
@197: steven weinberg:
"Met of zonder godsdienst kunnen goede mensen zich goed gedragen en slechte mensen slecht; maar om goede mensen slechte dingen te laten doen - daar heb je godsdienst voor nodig." -
@200:
"Sla daar de boeken maar eens op na...
"Het partijprogramma van de PVV? -
Moslimjongeren gewelddadiger !
Christenen vredelievender ? -
@201
Het lijkt wel alsof je wil zeggen dat alleen mensen die een godsdienst aanhangen slechte dingen kunnen doen.
Er zijn gewoon mensen die slechte daden verrichten of ze nou geloven in iets of niet.
Mijn excuses als ik je verkeerd heb begrepen. -
@204, ten eerste is hij is niet van mij, maar van Steven Weinberg en ten tweede staat er wat er staat
-
@205: dat heet een citaat :-)
-
@202 Nee hoor ben daar totaal geen aanhanger van maar vind het wel typerend dat binnen de meeste Europese landen, aanhangers van de Islam hofleverancier zijn in het plegen van delicten.
-
@193 Hoezo weinig christenjongeren ??? "Black Tea !
Hmm net zo veel als Islamjongeren toch ?
Zullen wij het is over loverboys gaan hebben ??
Keurige marokkanen met een islamitische cultuur !
Die Hollandse meisjes de vernieling intrekken !
Zijn dat de moslimjongeren ????
Wat dat betreft die priesters zijn pedofielen, dat ook wel zal voorkomen bij Imans .
Ook al wordt dit dan binnen de Moskee gehouden .
Nu keur ik beide niet goed hoor!
Vandaar dat ik altijd maar agnost ben gebleven, zonder strafblad !
En dat bevalt me prima ipv die maffe geloven . -
201#
Helaas...je ziet door de verkeerde bril
We hebben een bedekking
Christenen zijn anders, ook volgens het onderzoek
Helaas zijn we (en vele andere christenen) er nog niet -
Wat ik altijd jammer vind is dat er mensen zijn die iedereen over een kam scheren. Mensen die een religie aanhangen zijn verschillend, zo heb je onder hen goede en slechte mensen, zoals je die ook hebt onder mensen die niet geloven of met een andere levenswijze.
Als één persoon een slechte daad verricht wil dat nog niet zeggen dat alle mensen die geloven ook slecht zijn en dat wil ook niet zeggen dat dat onderdeel is van het geloof.
Beoordeel mensen gewoon op de daden die zij zelf verrichten en niet op de daden van een of andere leeghoofd. -
@210
Een groep wordt beoordeeld op zijn meest opzichtige leden.
Als je daar verandering in wil brengen moet je zorgen dat een ander ledendeel gaat opvallen, niet door te klagen dat de wereld niet eerlijk is.
De realiteit staat niet toe om iedereen apart te beoordelen, dat zou een enorme bureaucratische rompslomp opleveren, en ons brein is niet ingesteld om iedereen als individu te zien. -
Gestoord en fucking racistisch...
Ik ben een moslim van 20 jaar.. Nooit iets fouts gedaan in mn hele leven dat tegen de Nederlandse wet was.. Ik moet me elke keer maar weer bewijzen.. Nee ik ben geen dief, nee ik werk, nee ik betaal belastingen en daarnaast ben ik ook gelovig en ik doe geen vlieg kwaad.. Raar he? Ik ben vast een uitzondering? Ik word hier zo moe van. Nee ik ben geen uitzondering.. er zijn velen zoals ik. -
Mensen lijken te vergeten dat de radicalen in de islam een MINDERHEID vormen. De meeste moslims willen hier in Nederland gewoon in vrede leven. Ik ben een 19 jarige Marokkaan, nooit in aanraking geweest met justitie of iets dergelijks maar toch word ik elke dag verantwoordelijke gehouden voor de daden van radicalen of straatjongeren. Wanneer gaan we mensen nou eens een keer beoordelen als individuen ipv hele groepen uit de samenleving zwart te maken. Marokkanen kunnen niks goed doen in de ogen van sommige mensen. Wanneer een Marokkaan succesvol is, noemen ze hem een Nederlander. Net zoals voetballers als Afellay, Bakkal en Boulahrouz. Wanneer het dieven waren geweest dan zou iedereen ze Marokkanen noemen.
Dit zijn zijn Marokkaanse jongeren: http://marokkocommunity.hyves.nl/vrienden/
Zien ze er echt zo eng uit? Een minderheid onder de Marokkanen is crimineel. Dat deel is wel groot en ik ontken ook niet dat criminaliteit onder Marokkanen en radicalisme onder moslims aangepakt moet worden. Maar waarom moet een hele gemeenschap gelijk belachelijk gemaakt en beledigd worden? Ik word er een beetje moe van. Probeert Geert Wilders van de ''gematigde'' en vredige moslims vijanden te maken? Het valt me wel op dat er nooit een rel op straat is geweest na een uitspraak van Wilders. Zelfs niet na zijn youtube fitna filmpje. Er is volgens mij ook nooit een aanslag geweest op Wilders? Als moslims in Nederland echt zo gevaarlijk waren. Waarom lopen we dan niet iedereen af te slachten als er echt in de koraan staat ''doodt ongelovigen'' ? Wilders haalt koraan citaten gewoon uit hun context. Toen de islam ontstond was er veel weerstand tegen. Moslims werden uit hun huizen gehaald en vermoord. De islam werd niet toegestaan door verschillende stammen. De moslims moesten toen uit zelfverdediging ongelovigen doden. Zo ging dat in DIE tijd. Wilders interpreteert de koraan zoals de radicalen. Hij leest het stukje van dood ongelovigen, maar hij vergeet het stukje te lezen waarin staat dat je respect moet hebben voor christenen, joden en al je buren. De profeet Mohamed had ook vele joodse en christelijke vrienden. Radicalen bestaan, en ze moeten aangepakt worden. Maar vergeet niet dat het om een minderheid gaat. Dan kun je het ook nog over haatimaams hebben. Maar die vormen ook een minderheid. De meeste imaams prediken juist tegen terrorisme. Maar komen zulke citaten in het nieuws? Nee! Alleen als er iets negatiefs te melden is als er in de zoveel tijd een radicale imaam een uitspraak doet. Ik hoor heel vaak in moskeen dat terrorisme verboden is. 2 weken geleden is er nog een fatwa uitgesproken door een geestelijke, TEGEN terrorisme. Dat was ook niet de eerste keer dat het gebeurde. Maar goed, zulke dingen halen de westerse media niet. Ik zou zeggen, doe zelf ONDERZOEK naar de islam. Doe onderzoek hoe de MEERDERHEID van moslims de koraan interpreteren. Doe ook onderzoek naar Geert Wilders voordat je op hem stemt. Die man wordt gefinancierd door zionisten. Het is ook niet gek dat hij moslims haat. Hij heeft in Israel gewoond en hij maakt soms nog reisjes naar Israel of naar de VS om zionisten te bezoeken. Er is zelfs film materiaal van op youtube. Hij draagt dan een keppeltje en vertelt zijn verhaal over de islam. Vervolgens krijgt hij zakken vol met geld van die mensen. Wilders zal de mensen in Nederland alleen meer uiteen drijven, die man zal niet voor oplossingen zorgen maar voor aanslagen in Nederland door radicalen. Dat zou juist ook goed voor hem uitkomen, een aanslag. Dan kan hij weer met z'n vingertje wijzen. -
@211
Wat verwacht men dan van mij. Ik ben hier geboren, opgegroeid en heb een HBO studie afgerond en werk nu en ik respecteer de wet.
Verwacht men dat ik verantwoording ga afleggen, omdat 1 of andere allochtone leeghoofd iets doms heeft gedaan.
Ik leid gewoon een normaal leven en mensen die een normaal leven leiden daar wordt geen aandacht aan besteed. Men besteed alleen aandacht aan criminelen en mensen die slechte daden verrichten.
Hoe kan je er ooit voor zorgen dat de mensen die het goed doen onder de aandacht komen als men daar niet in is geïnteresseerd. -
@212
Geen rascisme, statistiek.
In plaats van anderen maar weer te betichten van rascisme zou je eens hand in eigen boezem moeten steken en objectief kijken naar je bevolkingsgroep.
Of geloof je nog steeds dat de media alles expres bij elkaar liegt?
BTW: Een rel om Fitna is er wel geweest. Iets wat vreemd is aangezien hij alleen maar citaten van imam's uitzond zonder daar zelf heel veel tekst en uitleg bij te geven.
Misschien moet je eens wat meer rellen tegen je bevolkingsgroep-genoten die niet in de maat willen lopen. -
@197
Jij wil authentieke islamitische bronnen waaruit onomstotelijk blijkt waarom mohemadanen over de hele wereld zich gedragen zoals ze zich gedragen?
Dan krijg jij authentieke islamitische bronnen.
Ruim vierhonderd koranverzen die haat, geweld en ongelijkheid zaaien. Van een islamitische organisatie; http://www.reformislam.org/verses.php
En dan heb ik het dus nog niet over ahadith en fijne teksten van "geestelijk leiders" en politieke fundamentalisten.
Ten overvloede; ik scheer geen kammen. -
@216 maar wel schapen zo te zien :)
-
2186 juni 2010 15:47 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
2196 juni 2010 15:48 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@216: zo zijn ze er ook uit de Bijbel en uit de Talmud
-
@216
Hierover kan ik exact hetzelfde zeggen als over de film van Wilders.
Er worden verzen bewust uit hun context gehaald en vertalingen gebruikt die bij het beeld passen dat men wil creëren. Als je verzen van het hiernamaals gaat gebruiken om te laten zien dat moslims zogenaamd iedereen die ze moeten tegenkomen moeten doden, dan weet je al dat men geen idee heeft waar men het over heeft. Verder worden altijd vele verzen gebruikt die gelden voor een oorlog situatie en niet als het vrede is.
De hele film van Wilders kan weerlegt worden door iemand met kennis van zaken en hetzelfde geldt voor de link die jij gegeven hebt..
Natuurlijk laat men alle positieve verzen buiten beschouwing. -
@103 Toch vermoed ik dat dit soort jongens niet vaak naar imams luisteren. En ik ben het er zeker niet mee eens dat dat soort zaken gepredikt worden. Dat lijkt me niet meer dan logisch. Ben tegen haat tegen welke "groep" dan ook.
-
@221 Aha: er zijn dus ook nog positieve verzen, maar dus ook negatieve en die werden aangehaald.
Zo zie je het gevaar van het absolute geloof in OBOV-religies -
@218
Denk je dat ik persoonlijk daadwerkelijk invloed kan uitoefenen op iemand die aan de andere kant van Nederland woont? Dat is gewoon niet realistisch.
Wat ik wel doe is de mensen die ik ken adviseren en op een positieve manier proberen te beïnvloeden. -
Christenjongeren.. mmm in Urk?
Wow, een gemeente met veel drugsoverlast, en andere ongein.
Maar dat telt zeker niet mee, want die stemmen PVV -
@193 35.000 gister in de Geldredome. Er loopt daar alleen maar politie rond, omdat er bij een groot evenement altijd politie moet rondlopen (veiligheidseisen enzo) Ooit wel eens van rellen gehoord op een christelijk feestje?
-
@192 en die christelijke graai dominees met hun tv zenders vergeet je even gauw?
waarom zegt de PVV niets over christelijke wantoestanden? waarom is de PVV alleen maar anti moslim?
als ze echt ballen hadden waren ze anti religieus en grepen ze het kwaad aan dat religie heet, maar dat doen ze niet want ze zijn bang dat dat geen stemmen oplevert.. -
#226
Ja .
U gaat nu toch niet aankomen met het feit dat christenen zoiets niet doen?!
Kom zeg, de meeste moorden in dit land zijn familiedrama;s , autochtoon, kijk ook eens naar Urk, en dat soort bolwerkjes..
Daar gebeurt nooit iets?
Jeeetje zeg... -
@223
Een persoon bij wie een steekje los zit kan alles als impuls werken om slechte daden te verrichten. Zo kan deze persoon bijvoorbeeld een geweldadige film zien en daardoor beïnvloed raken, dat zegt niet wat over de film maar dat zegt wat over de persoon en zo geld dat ook voor religie.
Als men geen kennis heeft van de religie, er zit een steekje los bij iemand en men zaken zaken uit hun context halen dan gaat het fout.
Gelukkig maar dat de meerderheid van de mensen nog steeds hun verstand gebruiken, anders zou je toch wel iedere dag moeten horen dat moslims in Nederland bijvoorbeeld homo's van daken gooien, zoals men vaak als voorbeeld gebruikt. -
@215 ga jij je ook verantwoorden voor de daden van Joran? waarom moet ene moslim zich verantwoorden voor daden door anderen gepleegd maar hoeven wij ons niet te verantwoorden voor daden door andere Nederlanders gepleegd?
is onzin dat men dat van moslims verlangt. -
@218 Stormfront is ook aanhanger van Wilders en zijn PVV, wanneer ga jij je verantwoorden voor hun daden?
-
@226 die 14 jarige jongen op Urk die vermoord is, waren die dadertjes niet christelijk? oei dus alle christenen zijn nu moordenaars want ja als er 1 moslim misdadig is dan zijn alle moslims dat volgens de PVV doctrine..
-
Ik wordt doodziek van die laffe zionistische aanvallen op de Islam. Moslims kunnen mij geen fuck schelen, ze mogen hun geloof beleiden zoals ze dat zelf willen. Zolang mijn vrijheid er niet door beperkt wordt heb ik er geen problemen mee. Maar vertel dat maar eens aan die gore haatzaaiers die continue proberen een oorlog tussen beschavingen uit te lokken.
-
@233
Inderdaad, de meerderheid van de mensen wil gewoon in vrede leven. Maar er zijn groepen mensen die constant angst en haat aan het zaaien zijn. Door deze groepen ontstaan er vaak oorlogen, terwijl de meerderheid van de mensen gewoon in vrede willen leven. -
@233 heeft niets met zionistisch te maken. jij doet dus precies hetzelfde als wat jij de moslimbashers verwijt, je gebruikt valse conclusies om je argumenten meer kracht bij te zetten.
als je die eerste zin eens weglaat komt het veel waarder over.. -
@228
Als de volgelingen van Jezus Christus zijn voorbeeld en voorschriften volgen, wordt het een paradijs op aarde. Hoewel wel wat saai.
Als de volgelingen van Mohammed zijn voorbeeld en voorschriften volgen. kunnen meisjes tussen de 6 en 9 niet meer buiten spelen. Trouwens meisjes ouder of jonger ook niet. -
@230 Idd van een een andere dingen verwachten dan van de ander is discrimineren toch? En dat mag toch niet, of ben ik nu gek?
-
@233
Precies, dat is exact wat er gebeurt. We hoeven helemaal geen heilige oorlog te verklaren aan de islam. En al helemaal niet uit naam van het christendom...
Na alles wat die instituten op hun geweten hebben hebben ze best wel lef om nu de redder van de beschaving te gaan lopen uithangen.
De enige reden dat er te leven is met het christendom is vanwege de gematigdheid waar we hard voor hebben moeten knokken. Anders leefde we nog steeds met jezus als brenger van het absolute woord en was de wetenschap nog steeds beperkt tot alles wat conform bijbel was.
En nu ineens zijn het onze helden en komen ze op voor de vrijheid...
Christenlijk/joodse traditie, right...
http://www.kerknieuws.nl/debat.asp?oId=60
Ze zouden zich diep moeten schamen om nu schijnheilig te lopen doen. -
@232 beter kijken waar ik op reageerde. Namelijk of er christelijke jongeren te vinden zijn. Daarnaast, neem een onderzoek eens serieus ook als het tegen je pleit. Schiet niet direct in de verdediging. Het onderzoek zegt namelijk dat het niet vanwege die geloofsverschillen is, maar vanwege de cultuurverschillen waarin jongeren zich begeven. Daarnaast vind ik het opmerkelijk dat christelijke jongeren (uit het oostblok) die fanatiek iets aan hun geloof doen, volgens het onderzoek juist vredelievender zijn. Ik ben wel benieuwd waarom dat zo is.
-
daar waar de islam wordt aanbeden heersen ook vaak de woestijnvolkeren.... mensen zonder enig intellect, redeneringsvermogen of beschaving.
-
@240 Verwar jij religie nu niet met cultuur?
-
@238 "We hoeven helemaal geen heilige oorlog te verklaren aan de islam".
Nee, dat hoeven we niet te doen, want de islam is al geruime tijd tegen het westen de "heilige oorlog" begonnen... -
@239 het onderzoek is idd interessant maar ook tendentieus want gebracht door een als zeer rechts bekend staande krant. Hadden ze dit ook gebracht als het andersom was geweest vraag ik mij af.
Verder had ik ook graag gezien dat ze andere zaken als religie erbij hadden betrokken. arm/rijk blank/donker links/rechts enzovoorts.
Het onderzoek zegt eigenlijk niets maar bevestigd alleen maar wat vooroordelen die er onder lezers van die krant toch al zijn. -
2446 juni 2010 16:54 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@244 Oftewel geloof verbieden, probleem opgelost?
-
Vroeger als er een Nederlands slavenschip aankwam op haar plaats van bestemming dan waren bijna alle slavinnen zwanger, en niet van de slaven...
Als er een volk wreed is en asociaal richting andere volkeren dan zijn het wel de domme Hollandsche boeren, hun geschiedenis bewijst dat. Dus niet zeiken over anderen wanneer je zelf afkomstig bent van zo'n volk. Je bent niet superieur. -
@240
Speciaal voor jou (en andere die geïnteresseerd zijn) een BBC documentaire over de rol die de Islam heeft gespeeld in het verleden bij de constructie van de Europese identiteit. Het gaat over Andalusië van de 10e eeuw, misschien leer je er nog iets van.
http://zaplog.nl/zaplog/article/het_islamitisch...
Ik ga verder afsluiten heb het wel weer gezien hier. De discussies verlopen altijd op dezelfde manier.
Ik wens iedereen nog een fijne dag. -
@246 Helaas denken heel veel dat wel te zijn. En dat het hoogst haalbare voor de rest vd wereld is..zoals zij zijn, te worden. Wat een boer niet kent eet hij niet.
-
2496 juni 2010 17:05 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@244 er zijn sikh terreurgroepen in India, de IRA in Ierland, de tamiltijgers in Sri Lanka, de Hinduistische Aum Shinrikyo (saringas gebruikt in Tokio), de christelijke Ku Klux Klan, de christelijke God's Army in Birma, de Joodse Kach enzovoorts..
dus ja andere geloven kennen net zo goed terreur.. ga dus niet meer alleen de moslims aanvallen op het gebruik van terreur. pak alle religies dan aan of geen. -
Uiteindelijk zullen alle islamieten hun eigen religie verlaten, Christus aanbidden. en getrouwe Christenen worden. Het Goede wint namelijk op den duur altijd over het Kwade. Het duurt allen nog even!
-
@251 bekeren doe je maar ergens anders. en er zijn ook verkeerde Christenen net zoals er verkeerde Islamieten zijn. Mijn oma zei altijd onder elk koren zit kaf.
-
2536 juni 2010 17:23 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@253 leuk dat je er nog bent ik heb je nog niet zien reageren op @250 je vroeg toch om voorbeelden?
-
walgelijke zionistische stemmingmakerij
-
Hulde voor deze onderzoekers die eindelijk onderzoeken wat al veel eerder onderzocht had moeten worden.
Uit deze gegevens blijkt duidelijk dat het serieus beoefenen van de islam de kans op criminaliteit met 20% toe doet nemen, maar het serieus beoefenen van het christendom de criminaliteit meer dan halveert onder jonge geïmmigreerde pubers.
Als ik deze cijfers mag geloven is het dus heel effectief om organisaties als Youth for Christ flink te steunen, zo halveer je de criminaliteit. Ik ben trouwens geen christen. Vind Jezus wel een toffe peer. -
@256 tja of religie afschaffen, zijn mij iets teveel religieuze terreurbewegingen.. met als motto; alleen mijn waarheid geldt..
-
De eerste zin uit de TS is nogal tegenstrijdig met de laatste. Het hele artikel is sowieso appels met peren vergelijken als je het mij vraagt.
@255 Billy ziet achter elke boom een zionist... Hadden we daar geen term voor? Ohja billy is een antisemiet. -
Het heeft even zijn tijd nodig, maar uiteindelijk zullen alle moslims christenen worden. Verwelkom ze!
-
@257
Te kort door de bocht, onder actieve christelijke jongeren blijkt de criminaliteit meer dan gehalveerd.
Ik denk wel dat islamonderwijs en bepaalde andere enge religieuze geloven verboden moet worden voor jongeren onder de achttien, om dezelfde reden dat films met extreem geweld, griezeligheid en seks verboden zijn voor kinderen onder de zestien. Geldt trouwens ook voor besnijdenissen, als man vind ik: baas over eigen piel. Dus besnijdenis alleen boven de 18. -
goh medemuis een min van jou op mij op @250? je vroeg toch om voorbeelden? wel minnen maar geen reactie geven is wel erg flauw vind je niet?
-
@260 nee of je staat religieus onderwijs toe of niet, er is geen tussenweg.
ik vind het christendom ook een eng geloof, veel bijbelteksten staan ook vol van onverdraagzaamheid tegenover andere niet christenen. maar ik vind wel dat men moet kunnen geloven als men dat wil. let op het woordje wil, dus alle geloven pas toestaan nadat je 18 bent. -
@20
Je klinkt welwillend, maar het is niet nieuw..... Er is/wordt al veel gedaan in deze hoek. De resultaten blijven echter achter. -
@259 ik vind jou een eng mannetje, heb je bijdragen aan nujij.nl eens doorgenomen en zoals jij schrijft over beatrix bijvoorbeeld
"onze 'Boatrix' was er natuurlijk ook bij. Lach maar Boa, maar je einde zal niet om te lachen zijn."
is bijna een verkapt dreigement.
"Cohen, wil je een gouden of zilveren bullet? Het één drinkt namelijk beter weg dan het ander."
dreig je hem nou de kogel te geven?
"Veel van die meisjes hebben het aan zichzelf te danken.
Uitdagende kleren dragen, schudden met hun kont, borsten vooruit, flirtig gedrag vertonen, enzovoort. En het dan nog gék vinden dat ze worden verkracht. "
Je pleit in feite voor het invoeren van de burka...
Maar nee ga vooral door met het benadrukken dat christenen goed zijn, echter je handelt er zelf niet naar gezien je uitspraken.. -
@262
"er is geen tussenweg"
Er is wel degelijk een tussenweg. Weer geef ik de filmkeuring als voorbeeld. Sommige films (christelijk onderwijs) komen wel door de filmkeuring, andere (soennitisch onderwijs) niet. Vergelijk Terminator met het Huisje op de Prairie. -
@213
Aangezien je van lange stukken tekst houdt, is dit misschien aardig leesvoer voor je.
http://koenraadelst.bharatvani.org/articles/dut... -
@265 indoctrinatie is indoctrinatie, geloven doe je maar thuis of in de kerk hoort niet op een school thuis.
verder vind ik dat je geen onderscheid mag maken tussen religies, en zeker de overheid niet. het is niet aan de overheid om hier een waarde-oordeel over te geven. -
Ach, alle mensen zijn van nature geneigd tot elk kwaad (Calvijn), sommige mensen geven hier meer uiting aan dan anderen. Wat echter voor elk mens geldt is dat er slechts één Weg, Waarheid en Leven is.., maar deze is een steen des aanstoots voor velen.. (zet die bril op en kijk naar de recente historie).
Een belangrijk theologisch leerverschil tussen de Islam en het Christendom is dat men bij de Islam een wereldkalifaat probeert te stichten (althans daartoe wordt opgeroepen) en dat het Koninkrijk van God niet van deze wereld is.. Daardoor moet men niet verbaasd zijn over de uitkomst. -
@267 weer een rechtse moslimbasher. wanneer begin je om ook eens over de "wandaden" van andere religies te posten?
-
@267 moet @266 zijn
-
En dat mensen mij dan nog vreemd aankijken wanneer ik vraagtekens plaats bij het concept 'religie' in het algemeen. *zucht*
-
Ik vraag me af hoe islamitisch deze jongeren leven en hoe christelijk de anderen jongeren zijn.
-
Ik heb zo je berichten is gelezen Brighton, ook die van Corneel .
Ik begin nu ook te begrijpen waar al die oorlogen door komen .
Simpelweg omdat Christen, Joden,Moslims nooit door een deur zullen kunnen .
Groetjes van een ongelovige . -
niks nieuws
-
En als je je uitgekotst voelt door de maatschappij zoek je een kapstok voor je frustraties en de "politieke islam" biedt deze kapstok. Is het niet de "politieke Islam" dan is het wel een andere noemer waar men hun frustraties uit. Het gaat niet om het geloof, maar om een algeheel gevoel van onbehagen, die men naar dit soort groepen trekt.
En juist de zogenaamde allochtonen jongeren hebben veel meer kans om zich uitgekotst te voelen dan een autochtone Christen jongere. -
@275
tijd om die kapstok naar huis te sturen -
Welk werelddeel hebben de christenen in de vorige eeuwen niet lopen plunderen en bevolking vermoord en/of verkracht.
-
Net als in Nederland. Voor probleemjeugd en aangeboren afwijkingen moet je in de bible-belt zijn.
-
Mensen, doe toch niet zo moeilijk hierover. Het enige wat ze doen is hun plicht tegenover Allah.
-
Waarom staat erop de saoedische vlag een zwaard om alle niet moslims hoofd eraf te hakken de christenen waren vroeger ook geen heiligen hebben heel wat afgemoord zijn nu een (beetje?) tot inkeer gekomen de islam is invergelijking nog een wat jongere godsdienst en moeten nog veel leren dat er nog anders denkenden over deze wereldbol lopen.
-
Wat een onzin welingelichtekringen is absoluut niet serieus te nemen, en de Stern heeft een eigen politieke agenda....
Kan je net zo goed beweren dat hele Westese volk oorlogszuchtig is, en deze jongeren passen zich alleen maar aan. -
2826 juni 2010 19:59 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@269
Zeg... Gewoon een link naar een verhaal hoor. Heb ik niet zelf geschreven...
Wat is er rechts aan het verhaal van de link? Kun je dat aangeven?
Of ben jij iemand die snel van het topic probeert af te wijken als het pijnlijk wordt door snel naar iets anders te wijzen? Het topic gaat tenslotte over een meer gewelddadige invloed van de Islam als religie. Het verhaal van de link sluit daar bij aan. -
En landen die oorlogen voeren voor macht en olie zijn lieverdjes.
-
@267
Ook zo'n uitlating... 'Ik vind dat de wereld een sprookje moet zijn en dat je geen onderscheid moet maken'.
Elke dag maak je onderscheid. Al is het maar tussen een rood en een groen verkeerslicht. -
Dit is geen nieuws meer.
Dit weten we toch allang.
Het is een feit. -
De Gristenen waren gewelddadig om hun cultuur te vestigen. De moslims zijn nu pas zover dat ze boven de Middellandse zee overal hun cultuur vestigen
-
De conclusie van het onderzoek lijkt me eerder een onderdeel van het antwoord dan het antwoord.
Andere vragen die je had kunnen stellen:
Wat is je hoogst genoten opleiding?
Hoeveel verdienen je ouders?
Ben je man of vrouw?
Wat is de norm in de wijk waar jij opgroeit?
Hou je van voetbal?
enz. enz.
Deze e.a. vragen zijn natuurlijk minstens zo belangrijk.
De conclusie zou zijn dat kansarmen moslimmannen uit achterstandswijken zonder opleiding het meest gewelddadig zouden zijn. Klinkt al iets meer genuanceerd.
Maar dat neemt niet weg dat het wel een onderdeel van het probleem is. -
Een ding weet ik zeker... de komende kamerverkiezingen worden spannend!
-
Gelovig en geweldadig...een grotere paradox bestaat er volgens mij niet.
Je kunt niet beide zijn...Als je geweldadig bent dan ben je zowiezo geen goede gelovige.....punt uit..... -
Gvd dit is geen nieuws!!
-
@4
"Criminologen hebben een onderzoek gedaan onder 45000 jongeren tussen de 14 en 16 en 10000 van hen waren van allochtone afkomst. Het lijkt me een meer dan relevante controle groep.
Wat ik bijzonder vaak zie is dat gedegen onderzoeken met een wegwerpgebaar worden behandeld. Zijn mensen tegenwoordig zo angstig voor de feiten en realiteit? Problematiek oplossen begint bij benoemen, maar als dat nog niet eens mag faalt men totaal."
ik ben niet bang voor de feiten er zijn problemen met bepaalde bevolkingsgroepen/geloofsgroepen in westerse landen. Alleen dit onderzoek suggereert dat die problemen komen dóór het geloof.
terwijl er wel degelijk andere factoren kunnen zijn die meespelen.
Het onderzoek is gedaan onder een groep jongeren van allochtone afkomst, maar alleen in dat land. niet onder een groep jongeren uit het land zelf (bijv doe hetzelfde onderzoek eens in Marokko of Turkije!!)
Kijk naar de sociale klasse waarin moslimjongeren en christenjongeren zich bevinden en kijk of dáár misschien een oorzaak ligt.
wat ik al zo vaak heb gehoord en ook gezegd is dat het schijnt dat het juist de berberbevolking is die uit Marokko naar de Westerse landen getrokken zijn. dat dit eigenlijk een boerenvolk is met ook voor dat land zeer achtergestelde ideeën en gebruiken die ineens in een stad terecht komen met een compleet andere cultuur en gebruiken en dat het daarop spaak loopt.
er is dus sprake van zeer grote aanpassingsproblemen en geen geloofsproblemen -
#290
het geloof praat een soort geweld met een bepaald doel wél goed....
Het is evenwel vaak inderdaad geen geloofskwestie; hetgeen Wilders er onterecht van maakt; maar meer een cultuurskwestie....DAAR zit em de oorzaak van geweld.
Neem maar bijv de erewraak. Staat niks in de Koran erover. Maar de islam culturen van een hoog macho-gehalte daar worden deze ongeschreven eeuwenoude tradities wel in stand gehouden; en wellicht ook gevoed door de islam. Maar de islam zelf is er geen oorzaak van.
Oorzaak is die achterlijke cultuur waar we dus verplicht respect voor zouden moeten opbrengen... -
@292 Marokko en Turkije zijn moslim landen.. waar voornamelijk moslims wonen en dus hetzelfde geloof hebben ;) De meesten hebben gewoon totaal geen respect voor andersdenkenden en dat ligt echt wel aan het geloof hoor.
-
2956 juni 2010 21:36 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@273 groeten terug van een atheist
-
@282 ik ben het met je oneens, maar op deze meer genuanceerder manier reageren is in ieder geval een stap in de goede richting.
nou over de inhoud, ik denk dat we het erover eens zijn dat terrorisme wie het ook uitvoert het slechtste van het slechtste is. of pietje je vermoord of jantje, het resultaat is hetzelfde.
daarom ging ik ook tegen je te keer (al het terrorisme moet aangepakt worden niet enkel dat van een bepaalde groep) -
@283 ik keur ook niet alles goed wat moslims doen. hun religie kan walgelijk zijn.
maar als ik jouw posts nalees dan ben je een grote Wilders fan wat de schijn opwekt dat je alleen maar tegen moslims bent omdat ze moslim zijn.
ik zie nooit een kritische noot tegen een andere godsdienst/religie die net zo gewelddadig kunnen zijn (@250) dit duidt mij op vooringenomenheid tegen de islam.
dit is dan ook wat ik de hele PVV verwijt en Wilders in het bijzonder. Ze focussen zich zo op de islam dat ze blind zijn voor de gevaren van andere religies -
@285 de overheid moet daar boven staan. je weet wel scheiding tussen kerk en staat.
-
Wat ik uit het onderzoek opmaak is dat moslims net zo gewelddadig zijn als niet gelovigen en gematigde christenen.
Alleen strenggelovige christenen zijn minder gewelddadig. -
@300 en die laatsten liegen altijd
-
En dat is dus het verschil tussen Christenen en Moslims. Helaas worden christenen vooral rechten afgepakt, en moslims vooral nieuwe rechten gegeven.
-
ik mis eigenlijk de jongeren zonder "smaakje" waar staan die?
-
Wat een gelul zeg. Alsof christenjongeren allemaal heilig zijn, kom op zeg. Het vervelende is gewoon dat er altijd rassen gemeld worden in de media, dus bij een gekleurde huidskleur is het al snel aan Marokkaan en die zijn allemaal mislim. Slaat nergens op, veel van die raddraaiertjes zijn echt geen moslim. Bij de overige dadertjes dan maar gelijk de eventuele godsdienst vermelden?
Bizar allemaal. -
hoe het ook zij , eenmaal worden we allemaal en iedereen ter verantwoording geroepen !!
-
Het gros van de islamitische bevolking, ongeacht afkomst is vredelievend, eens met veel mensen, zeker waar ik woon. Maar dat werkloze jongeren met een islamitische achtergrond makkelijker radicaliseren is allang bewezen. En ja er is een heel duidelijk verschil tussen islam en alle andere godsdiensten. Islam is de enige overtuiging waarbij staat, maatschappij, cultuur en geloof niet gescheiden zijn en gebaseerd op een boek waarin verwarde jongeren geïnspireerd worden om geweld te gebruiken en anderen te haten. Het onderzoek is daarom niet verrassend.
Alleen tegen iedereen die dit iedere keer zo graag wil horen zeg ik: so what, kleine groep dissidenten in verhouding en scheer niet alle mensen over één kam, welke afkomst of religie dan ook!. -
Met religie ga je wat minder nadenken en meer leven met gevoel. Als geweld een grote rol in de religie speelt (Mohammed als rolmodel) word je wat gewelddadiger zonder rationeel te zijn.
Als vreedzaamheid een grote rol in de religie speelt (Jezus of Boeddha als rolmodel) word je wat vreedzamer zonder rationeel te zijn.
Best logisch. -
@298
Dan maak je maar een slechte analyse van mijn posts. Ik ben niet tegen moslims, ik ben tegen het multiculturalisme. Ga nog maar eens in mijn posts op zoek. Je zal er vast 1 vinden waarin ik uitweid over mijn standpunt en motivatie om op de PVV te stemmen.
Neem de wereld zoals ze is en leef daar naar. Maak er geen sprookje van, want sprookjes bestaan niet. -
@298
Dat is dan een slechte analyse. Ik ben tegen multiculturalisme en het hele gezeik eromheen. Het ondermijnt de samenleving. We hebben geen subculturen nodig en we hoeven ook geen andere culturen te pamperen. -
@308 en @309 waarom 2 reacties btw?
maar goed nu over de inhoud. Ik heb het niet over pamperen, ik vind dat je wandaden van moslims aan moet pakken. maar ik vind dat je wandaden van andere religies OOK moet aanpakken. Daar faalt Wilders, hij is te one issue minded, ziet alleen wat moslims fout doen, andere religies kunnen wat hem betreft kennelijk alles maar doen hem zul je niet horen.
en multicultureel bestaat, het ontkennen dat is pas een sprookje. We zijn niet allen lelieblank en christelijk opgevoed. Je kunt er hard tegenin gaan en daardoor de zaak polariseren, je kunt je ook openstellen voor andere culturen en jezelf verrijken en dat hoeft helemaal niet te gaan met het opgeven van de iegen normen en waarden. -
@310. Je kunt niet stellen dat Wilders faalt, omdat hij enerzijds tegen wordt gewerkt door de gevestigde politiek en anderzijds (nog) niet in de regering zit. En dat zal ook wel niet gebeuren, al dan niet gelukkig voor Nederland.
Nu ben ik tegen ieder geloof, omdat het gebaseerd is op ontucht, manipulatie, leugens en zakkenvullerij, maar het is toch wel duidelijk dat het de moslims zijn die de laatste tijd verantwoordelijk zijn voor het meeste religieuze geweld. Wanneer heb jij gelezen dat religieuze christenen in Nederland iemand hebben neergestoken? -
Leuk onderzoek maar ik denk niet dat het voor alle facetten geld. Wat hier gebeurd in Amsterdam, Gouda en in weet ik veel welke plaatsen nog meer is denk ik meer een kwestie van falend overheidsbeleid en ook hoe die ventjes thuis (dus niet) worden aangepakt. De ontbrekende sociale controle dus of hoe je het veder ook wilt noemen.
Ten eerste: ik denk namelijk dat die scooterventjes nog nooit een bladzij van de Koran hebben gelezen en ik denk dat het met het aantal echte fundamentalistische mafketels zoals de moordenaar van van Gogh nog wel mee zal vallen.
Ten tweede: waarvoor doen dan de meiden uit die groep het dan juist wel heel goed in Nederland qua leren en opleidingen volgen enz. Hebben die meiden dan geen last van de Imams die denken dat hun volgelingen nog steeds achter de kuddes met schapen lopen.
Ik vind ook dat Wilders twee dingen door elkaar haalt. Namelijk de overlast en vreselijke criminaliteit van vooral de jongeren waarvan ik denk dat de Islam geen enkele rol speelt want er zitten ook andere groepen tussen zij het in percentage gerekend veel minder en dit dan ten opzichte van de echte fundamentalisten en waarvan het aantal hier in Nederland wel mee valt denk ik. Zeker als je het met Engeland gaat vergelijken
En dat het bij de streng religieuze Christenen niet voorkomt is natuurlijk omdat de sociale controle vanuit die gemeenschap nog steeds heel streng is en zoals het vroeger bijna overal was. En het is natuurlijk niet omdat door het geloof op zich die mensen veel beter zouden zijn. -
@311 hij faalt omdat hij niets zegt van andere bedreigende godsdiensten. Wilders mag alles zeggen, en doet dat ook vaak, dus niemand houdt hem tegen om op gevaren van andere godsdiensten te wijzen. Maar hij doet het niet? Waarom niet?
-
@213.
Gelukkig zijn er heel veel "probleemloze" Marokkanen.
Maar waarom pakken die de probleemgevallen dan niet aan in de basis?
Jullie weten waar ze vandaan komen, wie ze zijn, hoe je het t beste mbv een stukje eigen cultuur op het rechte spoor kan zetten.
Als je nu weer ziet dat 3 marokkies weer een agent molesteren na een straatroof met fietsendiefstal (3 feiten in 1 he!), is er dan niemand van de goeie marokkanen in de buurt die ze terechtwijst?
Sla als good guys de handen ineen voor het echt te laat is.
Anders is het 1 grote brok reclame voor G.Wilders. -
@312.
Wat is een Streng Religieuze Christen? -
@314
Vroeger werden ze ook aangesproken door goede Marokkanen, tegenwoordig zien ze het nut er niet van in. Omdat de hek van de dam is en iedereen ongenuanceerd mag schelden op iedereen dankzij Wilders.
Je moest eens weten wat voor schade Wilders heeft veroorzaakt door zijn onoverdachte acties.
Dat is heel wat meer dan wat een paar K.. marokkaantjes kunnen veroorzaken. -
Niet iedereen over een kam scheren!
-
@228 De meeste familiedrama's worden geregiseerd/veroorzaakt door advocaten van (links-)liberale huize.
-
@312 Dat de meiden het zoveel beter doen heeft er inderdaad mee te maken dat zij minder last hebben van de imams.
In tegenstelling tot de massale verontwaardigiging over het standpunt tav vrouwen van de SGP, wordt kritiekloos geaccepteerd dat vrouwen in de islam worden achtergesteld en bijv. niet in dezelfde dienst / ruimte in de moskee mogen zijn als de mannen. -
Dat er een correlatie bestaat betekent nog niet dat er ook een causaal verband is.
-
Volgens het onderzoek zijn niet-religieuzen ook niet te vertrouwen overigens; die zijn erger dan 'gewone' moslims... Alleen de fanatieke moslims zijn erger, maar slechts een fractie (23,5 om 21,8).
Tijd om de mensen weer de kerk in te schoppen? -
@320, #220, #221
Hier heb je het causale verband.
http://hoeiboei.blogspot.com/2010/06/geert-wild... -
Whahaha wat een topic zeg whahahah. Slaat drie keer nergens op. Elke extremist is even erg! Ze hebben hier over jongeren. De ene is een doetje de andere komt voor zich op. Niet dat de christen doetjes zijn. Maar zo zie ik het wel. Dus het slaat niks op dat moslim erger zijn dan christen. En stel je voor dat het zo wel is. Dan zeg ik op mijn beurt de oudere Christen zijn gewelddadiger dan oudere moslims! Slaat dan ergens op?
-
@212 ik snap wat je bedoeld, een goede vriend van mij is ook van Marrokaanse afkomst, woont al jaren samen, werkt en doet niets fout, toch wordt bekeken als uitschot door zn kleurtje.
Je hebt in elke soort goede en slechte, dat is gewoon een feit ! -
@221
Het weerleggen is juist het probleem ! Je vergoeilijkt daarmee de daden van extremisten die zelf continu de koran aanhalen voor hun gelijk. Je moet niet bij de zgn moslimbashers zijn die de koranverzen aanhalen, je moet bij de extremisten zijn, die leggen jouw koran verkeerd uit. -
@213
je begaat net zoals velen de fout door Wilders ea te bekritiseren op hun foute (?) interpretatie van de Islam. Je betoog zou juist aan de radicalen gericht moeten zijn.
Islam, Mohammed en de Koran zijn de argumenten van de extremist/radicaal, en daar wordt door Wilders ea tegen geageerd! -
Godsdienst is waanzin.
Als je vredelievend bent stel jeje op als achteloos schaap en ben je dus ook schuldig aan hetgeen je overkomt.
GODSDIENST = WAANZIN -
.
Pas als de MENS vrede wil, zal de MENS vrede krijgen.
. -
@213 Een goed raad lees de koran eens goed van A tot Z.
-
De mate van geweld ligt niet aan welk geloof je aanhangt, maar wel hoe je er toe aangezet wordt. Het is algemeen bekend, dat de fanatieke moslims precies verteld wordt door bepaalde imams, hoe ze geweld moeten toepassen tegen niet-moslims. Er wordt hen al vroeg geleerd, dat ze geen respect moeten hebben voor de 'ongelovige honden', wat dus inhoudt dat ze geen respect hoeven te tonen tegen iedereen die geen moslim is.
Inderdaad is dit een minderheid binnen de moslimgemeenschappen hier in Nederland, maar het zijn altijd de slechten die het meest opvallen en waarop men als gemeenschap beoordeelt wordt.... -
"Het is algemeen bekend, dat de fanatieke moslims precies verteld wordt door bepaalde imams, hoe ze geweld moeten toepassen tegen niet-moslims. "
Algemeen bekend? nee dit is puur de onzin wat je van anderen over neemt.
"Er wordt hen al vroeg geleerd, dat ze geen respect moeten hebben voor de 'ongelovige honden', wat dus inhoudt dat ze geen respect hoeven te tonen tegen iedereen die geen moslim is. "
Dit is een onzin fantasie verhaaltje, deze jongeren waar jij het over hebt behandelen iedereen als schijt ook al ben je een moslim.....
"maar het zijn altijd de slechten die het meest opvallen en waarop men als gemeenschap beoordeelt wordt.... "
Tja dat krijg je met mensen die niet kunnen nuanceren, die zetten dan meteen een hele bevolkingsgroep in het verdomhoekje. -
Voor de onderzoekers....
Ik vind mijn geloof belangrijk, ik heb geen strafblad, geen enige aanraking met justitie, ik ben 21, ik doe HBO, Ik ga naar de moskee, ik respecteer alle geloven en alle mensen. Nooit een akkevietje gehad op school of wat dan ook.
conclusie: Ik ben niet geweldadig.
Waarom word ik bekeken met de gedachten van HIJ IS GEWELDADIG??
Ik blijf kalm na het lezen van dit artikel maar ik voel me dr niet goed bij! En ik denk dat juist dit soort berichten al die 'geweldadigen' stimuleert. Misschien moet dat onderzocht worden? -
@331 "De mate van geweld ligt niet aan welk geloof je aanhangt, maar wel hoe je er toe aangezet wordt.""
Foute redenering.
Een mens kan pas wat doen ALS hij zich ertoe laat aanzetten.
Als niemand wil vechten, word er niet gevochten.
Simpel toch?
Religie is een slap excuus voor moord en doodslag en disrespect.
de MENS doet "het" tenslotte ZELF. -
Dit heeft niks met godsdienst te maken maar alles met opvoeding of zwakbegaafd zijn.
-
Al die jonge Christen jongeren in de bommenwerpers en massa's mensen om zeep helpen?
Getekende missies door Christen leiders en lijders ???
Dat heet vrede brengen in de wereld. -
@211: waarom wil je onder de aandacht komen omdat je het goed doet ? Ga gewoon door en dan is er verder niets aan de hand.
Het gaat iedere keer weer om dat kleine (nou ja kleine) aantal allochtonen ( waarvan een groot deel Marokkaan) dat de hele leefsituatie hier verziekt. En ja, als hier iets mis gaat zijn wij democratisch genoeg om de dingen bij hun naam te noemen en komt dit in het nieuws. Wij hebben hier in NL zoiets als vrijheid van meningsuiting dus iemand die zich niet aanpast kan hij zoiets verwachten -
Is dit nieuws ????????
-
Niet vreemd, de vervulling van Gods wil zoals we die in de Bijbel terug vinden zit niet in geweld. Het roept ons op om vredestichter te zijn, naastenliefde en barmhartigheid. Dat er leiders zijn die op papier zich een christelijke identiteit aanmeten, tja ik zou graag eens met ze praten en ze confronteren met hun aktie's en daden tegenover de Bijbel.
De Koran is wat makkelijker, doch alles gehuld is in strenge regels en voorschriften zijn er omstandigheden waarin geweld, liegen en stelen geoorloofd is als middel in de strijd tegen de vijanden van de Islam. -
Zoals ik al op een ander draadje zei: Het is niet het geloof wat gevaarlijk is, het zijn de mensen die het prediken die potentieel gevaarlijk zijn. En dat geldt voor alle geloven.
De problemen met allochtone (vreemd dat de meeste hier geboren en getogen zijn...) jongeren zijn niet van vandaag of gisteren. Ook de mildere aanpak van voorgaande kabinetten heeft niet het gewenste resultaat gehad.
De dialoog met belangenbehartigers van die groepen is op niets uitgelopen.
Dan krijg je wel rechtse neigingen. -
http://nl.wikipedia.org/wiki/Seriemoordenaar#Be...
hoeveel moslims?
zoals @340 zei
"Het is niet het geloof wat gevaarlijk is, het zijn de mensen die het prediken die potentieel gevaarlijk zijn. En dat geldt voor alle geloven. " -
@339 God bestaat niet!
-
34312 juni 2010 22:41 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
34412 juni 2010 22:43 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@339 Een goed christen zijn is bijna onmogelijk, dan moet om vergeving bidden voor degene die aan het vermoorden zijn, dan moet je God liefhebben boven alles en je naaste als jezelf. Bijna onmogelijk, toch probeer ik aan deze moeilijke opdracht een begin te maken.
-
#342,
Hoho, jij GELOOFT dat God niet bestaat. -
#345
Niemand is zondeloos, zelfs niet de meeste nederige liefdevolle christenen. Niemand. Het is ook alleen in de opoffering van Zijn onschuld dat Jezus onze schuld weg wast. Dat is de essentie van het evangelie: we zijn vrij van ons kwaad of zonde, hoe je het ook wilt noemen, door de opoffering van de onschuldige Jezus.
Naar de liefde streven is onze manier om van Hem te getuigen en zijn offer te eren en simpelweg omdat het goed is. -
dit soort onderzoeken, wordt door links nederland gelijk in de prullenbak gegooid, omdat het bericht hun niet zint
slap heel erg slag -
@221 Qalem
Goed om te zien dat je niet probeert te ontkennen dat het fundament van islam kwaadaardigheid bevat. Je stelt dat alleen het kwaadaardige wordt geselecteerd om het gedachtengoed af te keuren en er ook veel goedaardigheid in voorkomt.
Dat mag zo zijn en wordt ook niet ontkend, maar de essentie ontgaat je volledig (of je negeert die bewust). Dat is namelijk dat gewelddadig/crimineel gedrag verband houdt met mentaliteit en die mentaliteit mede voortkomt uit hetgeen in dat fundament vastligt.
Verdiep je eens in die invloed:
http://hoeiboei.blogspot.com/2010/06/geert-wild...
Waarom niet de kwaadaardigheid tot dode letter verklaren en daarmee als invloed op mentaliteit déactiveren, zoals in het christendom met het "Nieuwe Testament over het Oude heen" is gedaan? Waarom niet het grote levensvoorbeeld van een geweldverheerlijkende woesteling (mohamed) verkleinen?
Het geschreven fundament heeft veel invloed op de volgelingen. Dat is bij elke religie of ideologie zo en dat valt niet te ontkennen. Als het fundament geen invloed zou hebben, dan heeft het ook geen waarde en kun je het evengoed totaal negeren.
Dus, nogmaals de vraag. Waarom niet de islam Verlichten?
Ceterum censeo dat godsdienstvrijheid ondergeschikt moet worden gemaakt aan al onze andere vrijheden. -
Moslims zijn sowieso gewelddadiger en dan hoeft het niet eens over geloof te gaan!
Hier ligt het gebruik van geweld door moslims aan:
In de Islamitische cultuur is boosheid een kwestie van eer, dit wordt van jongs af aan bijgebracht.
In westerse culturen is boosheid een teken van zwakte, dit wordt van jongs af aan bijgebracht.
Dit is geen simplistische maar wel eenvoudige verklaring. Kan het rapport niet zo snel vinden. -
Weetje ... het stomste wat de wereld heeft kunnen doen is de Taliban uitschakelen. Ik hoop dat de PVV deze extreme moslimjongeren op de boor terug stuurt naar hun Heimat. Trekken ze daar hun bek open dan rolt er een hoofd over de straat.
Christenen zijn vredelievender en dat willen wij zo houden.
Biedt radicale Islamieten dus niet de kans om van Euro een stinkend bloederig nest te maken.
Oprotten !!! Ben blij dat 1,5 miljoen Nederlanders op de PVV heeft gestemd. Wanneer er meer van dit soort partijen in Europa zouden zijn zouden zij ook ruim voldoende zetels behalen tijdens verkiezingen. -
@346 De God waar de bijbel het over heeft bestaat mijn inziens niet.
Alle signalen wijzen namelijk in een geheel andere richting.
Ik ben helaas voorzien van enkele onprettige gaven zoals helder ziend/voelend/horend heid en dergelijke en daar baseer ik mijn conclusie op.
God is een verzinsel om hetgeen om ons heen te verklaren.
Maakt niet uit welk geloof je aanhangt.
Daarom mijn credo, weg met de geloven.
Meteen een hoop ellende minder. -
@228 Desire
" Kom zeg, de meeste moorden in dit land zijn familiedrama;s , autochtoon, kijk ook eens naar Urk,"
Kijk jij eens in de spiegel Pinokkio, je neus is weer iets langer geworden.
De helft van de moord en doodslag in Nederland wordt gepleegd door allochtonen. Dus verhoudingdgewijs is het aandeel van allochtonen veel groter.
Stijgers in Algemeen
Woordvoerder Sharia4Holland aangehouden
De politie heeft zondagavond de...
1 uur 26 minuten geleden door Marcgr8
Man in ziekenhuis na poging hond te redden
Een opvarende van een jacht op het...
1 uur 36 minuten geleden door peter213
'Laat Songfestival toch zitten'
Als het aan de lezers van Telegraaf.nl...
7 uur 7 minuten geleden door katje van sjefke
Shell verantwoordelijk
Shell zelf verantwoordelijk voor lek Nigeria
7 uur 58 minuten geleden door muffcabage
Best gewaardeerd
Vol op demonstraties in Duitsland
De protesten verspreiden zich wereldwijd,...
6 dagen geleden door hotwing
Shell laat youtube filmpje verwijderen
Shell laat satirisch campagnefilmpje...
1 dag 20 uur geleden door muffcabage
Israël - Kolonisten schieten op...
Uit het beeldmateriaal kun je opmaken dat...
6 dagen geleden door Meirav Fonkelsteen
Man wil drenkeling redden en verdrinkt zelf
Een man die in Rotterdam een kind uit het...
3 dagen geleden door 101st airborne
Politie optreden van vandaag,...
Dat in ons land er met vele maten gemeten...
1 dag 5 uur geleden door tineke1


