Nederlandse lucht, water en bodem zijn de vieste van heel Europa. Dat zegt Natuur & Milieu zaterdag in haar rapport Ranking the Stars.
Sorteer op:
-
@179 de milieuproblematiek weg lachen?absoluut niet sta open voor mogelijke oplossingen om tot een beter milieu te komen maar soomige punten gaan mij even te ver zoals iedereen moet vegetariër worden zoals ergens in het begin van dit topic werd geopperd.
alleen vergeet men de consequenties die er aan vast zitten,honderdduizend boeren zonder werk komen te zitten en niet te vergeten de bedrijven die werk en produkten afnemen van deze boeren o.a slagers,supermarkten e.d.
maw iets opperen is prima maar kijk ook eens wat verder als je eigen voordeur.
btw wie ben jij om iij asociaal te noemen,voor mij een teken van onmacht en niet in staat zelf sociaal te reageren. -
@1 Als eerste stoppen met immigratie zeker
-
logisch, Nederland is wat dat betreft het afvoerputje van Europa via de rivieren, we kunnen er weinig aan doen als men bovenloops de boel vervuild het komt vanzelf naar hier toe.
-
Rapport lijkt me trouwens verre van betrouwbaar.
-
JA HOOR De boeren hebben het weer gedaan. Je zou hier in dit kutland toch schijtziek worden als je boer bent.
De nederlandse boer krijgt dus de MINSTE subsidie van alle Europese boeren. -
Natuur & Milieu wil weer een nieuwe subsidie.
-
Wat dacht je van dat je tegenwoordig betalen moet om je vuil te storten terwijl dit vroeger gratis van. Ik woon dicht bij een kanaal en elke avond/nacht komen er busjes vol met afval die ze gewoon in het kanaal gooien.
-
alle gasgestookte industrieën moeten maar terug naar het stoken op kolen want kolen is toch een natuurproduct en kan dus toch niet slecht voor het milieu zijn of mis ik hier iets?
-
@201 Ik houd zelf ook van een goed stuk vlees en ben daarom ook niet voorstander van iedereen vegetarier te laten worden. Jou stelling over alle banen etc. die verloren gaan is echter ontzettende flauwekul. Het is een conservatieve houding die iedere verandering in de weg staat. Een nieuwe ontwikkeling zorgt voor nieuwe banen in nieuwe sectoren en voor het verdwijnen van oude sectoren. Het is aan ons, de bedrijven en de burgers, om hier alert op te zijn en hier op in te spelen. Vastknopen aan de status quo is doodzonde.
-
Tja dat wordt dweilen met de kraan open
-
21115 oktober 2011 15:00 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
ernstig vervuilde lucht.... hoezo bijna alles komt door roken ???
-
Als het in Nederland het ergst is gesteld met het millieu, dan kan europees gezien de vlag in top. Het gaat blijkbaar geweldig...
-
Waarom mogen Duitsland en Zwitserland dan nog een kolencentrale ONZE Eemshaven bouwen ?
-
@209 ik ben absoluut niet conservatief,sta open voor veranderingen en frisse ideeën maar bepaalde nieuwe sectoren zijn geen lang leven beschoren,kijk naar de windmolens,nu de subsidie voor windmolens in de privé sector weg valt wil niemand meer een windmolen in z,n tuin wat ook logisch is zo,n ding kost nu meer als dat hij opbrengt en je doet het niet alleen voor het milieu,laten we daar eerlijk over zijn je doet het ook voor het geld.
-
@207 neem de nummerborden op, maak foto's, waarschuw de politie.
-
En nu is het tijd voor een onafhankelijk onderzoek ...
Niet een organisatie die baat heeft bij een negatieve uitkomst , en cijfers uit andere onderzoeken interpreteert. -
We zijn ook het dichtsbevolkte land van europa... is dat ook meegenomen in de vergelijking?
-
@217 en @218 prima reacties! We moeten dit soort onderzoeken, die bedoeld zijn om de publieke opinie te manipuleren, niet zomaar klakkeloos aannemen. Dat weten we maar al te goed sinds die hoogleraar in Tilburg met zijn 'onderzoek'.
-
Hahaha, stikstof en fosfaat in de bodem vervuiling noemen. :')
Ja, op die manier zijn de onvruchtbaarste gronden het schoonst. Laten we snel Nederland bedekken onder 2 meter woestijnzand. -
Het politieke klimaat is ook enorm vervuild
-
Die foto van een pissende koe op pagina 1 van het verslag zegt al genoeg over het absurde wereldbeeld van deze gestoorde subsidie-vretende klimaathippies.
-
Zo lang een Shell nog een behoorlijke invloed heeft in Nederland, zal schone energie worden tegengehouden door de politiek.
Als Shell zegt dat ze overwegen uit Nederland weg te gaan, siddert heel Den Haag al. -
Ja, en van Aartsen en Aboutaleb willen er nog een schepje bovenop doen, in hun metropool droom.
Bouw heel het Westland vol, nog meer huizen, wegen en economisch gewin ,zodat het volledig dicht slibt en nog slechter wordt.
Hiep hiep hoera,lang leve de 'vooruitgang'. -
Als je de vervuiling afzet tegen het aantal mensen per vierkante meter dat in een land leven dan is Nederland weer de schoonste land van Europa. Je kan alle kanten op met zo'n rapport.
-
Ja: het meest vervuilde land, letterlijk en figuurlijk.
-
Quote:"Teveel stikstof zorgt ervoor dat natuur, zoals duin- en
heidevegetatie, verdwijnt, waardoor de natuur in
Nederland sterk achteruit gaat." Ja duh, dat zijn vegataties die leven op sterk verarmde en overbegraasde grond.
En hier komt de aap de mouw. Wat de hippies willen is dat je door een vegatarisch dieet net zulke hersenafwijkingen krijgt als zij:
"Anders eten: word flexitarier
Vlees is lekker, maar heeft ook een keerzijde. De consumptie
van één kilo Nederlands rundvlees veroorzaakt
de CO2-uitstoot van 169 autokilometers. Er is
wereldwijd veel milieuwinst te boeken als mensen wat
minder vlees gaan eten. Gelukkig past dit in een trend:
tweederde van de Nederlanders vindt elke dag vlees
‘meer luxe dan noodzaak’. Mensen zijn nieuwsgierig
naar plantaardige alternatieven omdat die gezonder
zijn en omdat ze gevarieerd eten lekkerder vinden.
Flexitariërs, mensen die een of meer dagen in de week
geen vlees eten, worden nu nog gebrekkig bediend
door de markt en daardoor eten ze minder duurzaam
en gezond dan ze zouden willen en kunnen. Winkelbedrijven,
restaurants en toeleveranciers kunnen bijdragen
aan de gezondheid van mensen en het milieu als ze
beter in weten te spelen op de wensen van de flexitariër.
De overheid kan samen met bedrijven ervoor zorgen
dat Nederland de belangrijkste testmarkt in de wereld
wordt voor innovatieve plantaardige eiwitproducten.
Voor deze innovatieve ontwikkeling is het noodzakelijk
dat het btw-tarief van vlees wordt verhoogd."
En die Flexatierer is natuurlijk stap 1 voordat ze willen verplichten dat je vegatarier wordt want "je eet toch al een paar dagen per week vleesloos." -
Verbaast me niets.
Wel hebben we de beste boekhouders en shitverkopers om dat recht te breien.........
Tenminste, totdat de feiten op tafel komen. -
De overheid zou verplicht, via een bouwbesluit, kunnen bepalen dat alle nieuwbouw en renovatie voorzien moet worden van zonnepanelen.
Tevens kan er meer energie gestopt worden in het zoeken naar alternatieven.
Een kerncentrale wordt nooit 100% veilig, dit omdat er mensen werken en die maken fouten.
De gevolgen van die fouten zijn meestal beperkt, m.u.v. een kerncentrale.
Dus lijkt mij in een dichtbevolkt gebied als west-europa een kerncentrale geen goed idee. -
CDA en VVD malen niet om natuur, milieu en de gezondheid van de burgers. Hebben ze allemaal schijt aan, dat zou algemeen bekend moeten zijn. Daarom ben ik ook keer op keer zo geschokkeerd dat deze k*tpartijen zoveel stemmen halen/hoog in de peilingen staan.
Stemmers van deze partijen: wanneer leren jullie het nou. CDA en VVD zijn slaafjes van het grootkapitaal en de gewone mensen mogen barsten. Stem asjeblieft de volgende keer anders! -
16 miljoen mensen op een klein stukje aarde....die meoten allemaal eten, daarvoor moeten ze werken wat weer belasting van het milieu met zich meebrengt.
Gaan we de middelen waarmee ze werken of het nu vraxchtwagens, fabrieken of wat dan ook is nog meer belasten wordt de kostprijs van hun produkten te duur, is er geen afzet meer en zitten we straks allemaal werkeloos achter de kachel in de winter die dan bij gebrek aan financien nog 2 uurtjes brandt.
Wie een oplossing heeft zegt het maar.... -
@214 Dat die kolencentrale er komt is ook een schande, net als de afvaloven in Harlingen. Beide zijn totaal onnodig en alleen maar schadelijk.
Het schokkenst vind ik de ontwikkelingen rond het gif Imidacloprid, 7000 keer zo schadelijk als DDT!!!! GVD, word er zo kwaad van, zoals die rechtse minkukels omgaan met ons land.... -
Kul onder zoek! een grote stemming makerij om de belasting op.....? vul zelf maar in weer te verhogen.
Dergelijke klungel verhalen komen altijd in beeld als er zich een financiële crisis aandient.
Hoe kunnen we de burger weer een poot uitdraaien.
Is het niet de CO2 dan is het de fijnstof of wat met al niet verzint maar er zal wel weer betaald moeten worden daar komt het op neer! -
ach dit kutland zorgt er toch zelf voor met al die onnodige verkeersdrempels om de lucht nog smeriger te maken remmen = fijnstof optrekken weer het co gebeuren wanneer word er eens iemand wakker in dit land en dat nog afgezien wat die kut drempels kosten per gemeente en het onderhoud hier aan
-
de natuur iedereen heeft hier een mening maar wat als het te laat .
wat dan wat dan ,wat geven wij onze kinderen voor toekomst.
en als het aan verhagen ligt komt er straks nog een kerncentrale bij.
bij ons is het besef dat het vijf voor twaalf is.
of is het net als nu ik leef nu en de rest kan stikke.
want we moeten ons schamen hoe we met de natuur omgaan.
dit moet geen discusie zijn maar juist het tegen over gestelde we moeten
vechten voor ons natuur.
ik heb de reactie van wilders gehoort maar deze man leeft niet in de realiteit.
en maakt er een politiek spelletje van.
voor mij zijn wij degene die verantwoordelijk zijn voor ons natuur.
wij moeten onze kinderen opvoeden dat zij beter straks om gaan met de
natuur dan wat wij hebben gedaan.
anders hebben zij geen toekomst meer. -
@235 die jankverhaaltjes waarmee de hippies al 40 jaar leuren om iedereen bang te maken daar worden de mensen ondertussen een beetje moe van. Het is nu veeeeeeel beter met het milieu gesteld dan 40 jaar geleden en al die tijd hebben de hippies alleen maar in een hoekje zitten janken terwijl de industrie en de overheid zelf de problemen heeft opgelost.
-
@232 Adviseert de overheid ook om de bedden van je kinderen ermee te bewerken zoals ze deden met DDT? 7000 keer schadelijker voor wat? DDT was namelijk behoorlijk onschadelijk voor de mens dus dan is 7000 keer niet zo moeilijk.
-
vraag me af in hoeverre dat ermee samenhangt dat nederland erg dicht bevolkt is. als je het gemiddelde neemt over een heel land en andere landen hebben grote tamelijk ongerepte gebieden tussen al hun grote vervuilde steden, tja dan komt nederland natuurlijk als vieste uit de bus
-
Ergens ook wel begrijpelijk natuurlijk..... Zoveel mensen op zo'n klein stukje land dan kan je dat ook wel verwachten..... En ik denk dat we sinds de jaren 60/70 al een mooi stuk vooruit zijn gegaan.....
-
@238 volgens Natuur&Milieu zijn de 3 meeste essentiele voedingsstoffen voor planten (CO2, stikstof in de bodem en fosfaten in het water) vervuiling. Die gasten zijn echt volledig de weg kwijt.
-
*lacht een beetje*
ga dat maar eens oplossen Rutte!
Misschien eerst maar eens dat krankzinnige idee van 130 KM/h afschaffen. De knappe koppen hadden namelijk al bedacht dat het niet zo goed zou zijn voor den natuur. Wil je de EU nog meer op je nek? Kan niet wachten!
BTW, ik maak mij geen zorgen. -
@236
Beter geworden? Feiten? -
En dan heb je de regering die overal schijnheilig loopt te rondbazuinen dat alles "zo volgens de regels" verloopt..
-
@242 Laatste tijd nog iets gehoord over zure regen? Of over massa-sterfte van vis in het oppervlakte water? Of last gehad van smog tijdens de ochtend-file?
Waarom denk je dat er weer zalm in de Rijn zit? Of dat de wolf is gesignaleerd in Drente (meer dan genoeg everzwijnen)? etc etc Alleen zure hippies brengen het beeld van een nakend armagedom naar voren. En het ergste wat ze kunnen aantonen is een stijgend CO2-gehalte en dus bedreigd dat de wereld. Laat me niet lachen. -
Onderzoeken door een belanghebbende partij zijn altijd verdacht. Of het nu gaat om gezondheid waarvoor je visolie, appels, melk, vitamine c, etc etc moet gebruiken of om een milieuclub die ontdekt dat het nou net hier het ergste is.
-
Marisya #231
Mee eens. -
24715 oktober 2011 16:42 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@244 nu het zegt, de bomen beginnen hier behoorlijk kaal te worden. Het lijkt erop dat elke herfst de zure regen hard toeslaat. Eng hoor!
-
Faalhas #236
Tja, de zure regen had destijds ook gewoon door kunnen gaan zonder tegenmaatregelen.
Als deze daar niet zo zwaar tegen geageerd hadden, dan was dat ook zeker wel gebeurd.
Jouw industrie en overheid hebben dit alleen maar onder de toenemende druk van deze mensen uitgevoerd. -
@248 Ik zag laatst nog de ochtendfijnstof heel dreigend boven de weilanden hangen. Ook het gras was er helemaal mee bedekt voordat de zon het verdampte.
-
Faalhas #244
Stuitend is dat je die verbanden niet ziet.... -
Natuur en milieu moet toch iets doen om haar bestaansrecht waar te maken.
Geloof me maar dat in nederland nog steeds de groene leugen regeert.
Meren, beken en rivieren waren nog nooit zo schoon als nu.
Nederland is heel dicht bevolkt, met name in de Randstad.
Bovendien krijgen we hier via de Rijn alle rotzooi uit het Ruhrgebied. -
@249 Sure hippies, regeren de wereld met hun gejank, iedereen luistert naar ze en alleen zij zien problemen en dwingen anderen daaraan te werken. Want in de industrie en bij de overheid werken alleen slechte mensen die graag hun eigen leefgebied willen slopen.
Ik zie alleen maar amateurs die denken dat door hard schreeuwen hun mening meer waard wordt. -
@251 Successen claimen waar je niet aan bijgedragen hebt is pas stuitend.
-
@236 ,u verhaal is heel duidelijk en laat zien wat voor persoon bent.
de natuur kan u geen bal schelen dat is u goed recht.
maar kom aub niet met die zelfde verhaaltjes over die hippies van veertig jaar
geleden want dat u er niet aan wil is al erg genoeg.
en u heeft het over de industrie die jarenlang door subsidie van regeringen zijn
geholpen ,en zij hebben heel weinig gedaan , zelfs de boel bedonderd .
het gaat mij niet om wat de industrie of kabinet wil maar wat wij doen daar
aan doen.
maar u heeft liever dat het zo gaat als het nu gaat ,dan houd de dialoog op.
maar kom er dan nooit meer op terug en sluit u aan bij de mensen die de andere kant willen kijken. -
@255 En ik vermoed dat uw besef van wat natuur is even belabberd is als dat van de Nederlandse taal. Ik geloof dat de natuur helemaal niet beschermd hoeft te worden omdat ze vele malen sterker is dan de mensheid. En dat laat ze ook keer op keer zijn.
Alleen lopen er helaas nog veel figuren rond die de scheiding tussen Disney en de natuur niet kunnen zien en hun onkunde daarover graag bekend maken door opzichtig rond te wandelen met borden en vooral hard, heel hard, te janken over dat moeder aarde stervende is.
Heeft u ook maar 1 voorbeeld van een oplossing van een milieu-probleem dat niet uit de koker van de wetenschap/industrie kwam? -
Faalhas #253
Ik zie meer mensen die zich bezorgd maken over hoe we omgaan met natuur en milieu.
Als jij die af wilt doen als " hippies " , dan zegt dat meer over jou als over die mensen.
Overigens, ambtenaren en werknemers in de industrie zijn ook mensen, daar zitten ook meer dan voldoende " hippies " onder, gelukkig wel. -
Faalhas #256
Jawel, bv de agrarische bedrijven , het waterschapsbeheer en het landschapbeheer.
En het beleid dat er toe heeft geleid dat daar ( verplicht ) rekening mee diende te worden gehouden.
Daar kwam geen industrie aan te pas, integendeel, die moeten met veel wet- en regelgeving op afstand gehouden worden.
Daarom kunnen we hier in Nederland nog genieten van natuurgebieden. -
@257 Die kunnen zich dus verheugen want het gaat steeds beter. Maar met hippies heb ik het over de georganiseerde milieu-beweging en de schapen die daar blind achteraan lopen zonder van toeten noch blazen te weten.
Mensen die kritisch kijken naar wat de gevolgen van hun acties (of degene waar ze verantwoordelijkheid voor hebben) zijn goed bezig en de oorzaak van 99% van de verbeteringen. -
26015 oktober 2011 17:32 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@258 welk milieu-probleem hebben die dan opgelost?
-
@41 er zijn Er zijn ongeveer 440 kercentrales die samen maar 6.4 % aan electriciteit maken. Wat een waardeloze toestand.als je alle gevaren en feiten beseft. dat terwijl er al windmolens zijn die per windmolen voor 3200 gezinnen van stroom kunnen voorzien. en zonnepanelen die de gekoste energie om ze te maken in 2 jaar hebben terug verdiend, en de kosten voor de aankoop in ongeveer 7 jaar. de kernenergie lobby is een geniepig clubje volgend mij die er erg goed in zijn de waarheid uit de picture te houden.
Kernenergie nee bedankt!.
En als je de vervuilingskaart ziet dan zie je duidelijk dat de meeste vervuiling pal boven het meest intensieve veehouderij gebied ligt. zelfs Frankrijk is door de dieren mest helemaal vergiftigd en die hebben veel meel ruimte. -
@260 Waarom hebben we dan bijvb nog natuurgebieden in Nederland? Die kosten voornamelijk geld. Maw, je praat poep.
-
@262 En als al die kerncentrales een Fukijamaatje of Tsjernobieletje zouden doen zou nog geen 0,0000001% van de mensheid er aan sterven. AAAAAAarghhhh kern-energie we gaan allemaal dooooooooood!!!!!!!!!!!!!!!! :')
Maar koop voor jezelf lekker genoeg panelen om in je eigen electriciteit te voorzien en dan daar je niet bij aan het gebruik van de enge kern-energie (behalve als die panelen uit Frankrijk komen natuurlijk). -
26515 oktober 2011 17:43 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@182 Er wordt bij ons echt niet anders geboerd dan in onze buurlanden waar véél meer vee rondloopt !!!
-
@265 Dank u wel dr Bosworm, ik geloof dat het bij iedereen duidelijk was en is dat de beelden de concentratie NO2 weergeven, je zou dat vervuiling kunnen noemen. (Beetje water en kalk en het is weer weg.)
Mijn reactie heeft echter met de interpretatie van de kaartjes in de link geen ene moer te maken. Die ging over de eenvoudig te falsificeren claim dat economische motieven bij beslissingen immer de doorslag geven. -
@263 denk dat het aantal hectaren natuurgebied in Nederland in het niet valt bij het aantal hectaren industriegebieden dus de economie gaat wel degelijk voor.
-
@268 Bewijst maar weer eens dat de hippies schreeuwen zonder feitenkennis
11% natuurgebied, 8% industrie en havens:
http://historic.nl/nelsonmandela/albums/userpic...
Is geschreven voor gasten zoals jij en daar zit natuurgebied de Waddenzee nog niet bij terwijl de havens wel als industrie worden gerekend tot ver uit de kust. -
Propaganda ! Het is echt een ondoordachte studie geweest, van mensen zonder IQ. Nederland ligt gevangen tussen het landklimaat dat halvf door Nederland loopt en aan de andere kant de jetstream die over de Atlantische oceaan loopt, waardoor er vuile lucht word aangevoerd. Het blijft hier gewoon wat langer hangen dan wij wensen...
Het stellen dat onze veestapel hiertoe bijdraagt raakt kant nog wal en valt helemaal niet onder "Zware industrie".. Ik distantieer mij verder van commentaar op zulk onzinnig onderzoek.... -
Dhr. Faalhas heeft het beperkte blik van de oneindige consument.
Deze heer denkt dat het doel van hem op deze aardbol is om zoveel mogelijk, in zo'n korte termijn te consumeren, ten koste van alles.
Daar heb je natuurlijk wel oneindig veel energie voor nodig, dus kernenergie.
Als deze heer eens een keer gaat rondkijken bij Tsernobyl, zoals ik heb gedaan, en de oneindige verwoesting van infrastructuur, samenleving en andere verbanden, dan zou hij daar niet zo luchtig over denken.
We hebben een energie probleem omdat onze samenleveing gebaseerd is op het verwerken en verbranden van koolwaterstoffen, welke binnen 100 jaar eindig zijn.
Energiebronnen gebaseerd op bioproducten geeft weer andere problemen, namelijk het verdringen van landbouwgrond voor de voedselproductie, dit met een stijgende bevolking.
Kernergie is een relatief veilige energiebron, maar de gevolgen van een ramp zijn enorm, zeker in dichtbevolkte gebieden zoals west-europa.
Daarnaast is er nog het afval probleem. -
Quote:"In 2018 moet de totale oppervlakte van de EHS circa 750.000 hectare bedragen (dat is ongeveer 18% van Nederland). Daarbij komen nog ruim zes miljoen hectare natte natuur: meren, rivieren en de Nederlandse delen van de Noordzee en de Waddenzee."
http://www.nationaalpark.nl/documents/nationale...
En het gaat dus naar 18% -
Gek zeg, op HLN.be zeggen ze dat België het meest vervuilde land is, rara, hoe kan dat?
www.hln.be/hln/nl/2764/milieu/article/detail/13... -
27415 oktober 2011 18:53 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@271 Hahaha Tsjernobyl is momenteel een schitterend natuurgebied:
http://www.youtube.com/watch?v=ud33w26qsWQ&feat...
Ook in Hiroshima en Nagasaki wonen weer miljoenen mensen.
En verder hangt je overige gelul ook van de domme aannames, onwaarheden en leugens aan elkaar. Typisch voorbeeld van een hippie die alleen maar angstig naar de toekomst kan kijken en zo veel mogelijk andere mensen ook bang wil maken om maar niet als enige een grote lafaard te lijken. -
Marktwerking in de agrarische wereld, in heel de EU. Geen vraag? Geen behoefte aan boeren. Boerderij stoppen en gaan doen waar wel vraag naar is.
Boeren zaaien nog steeds datgene dat past in hun bouwplan. Dat het meeste aantal kilo's/tonnen per hectare oplevert.
Supermarkten lachen zich suf om de boeren. Productiegeorienteerd i.p.v. vraaggeorienteerd en slecht onderling verenigd om een fatsoenlijke prijs e bedingen. -
27715 oktober 2011 19:01 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@246 Nee maar :)
-
@274 http://www.geschiedenis24.nl/andere-tijden/afle...
Hahaha daar dachten ze 25 jaar geleden toch echt anders over. -
Natuur en Milieu heeft kennelijk nog nooit over de grens met België gekeken, want wat je daar elke dag ziet aan luchtvervuiling en donkergele beken...!!!!
Stelling: Ik wed dat de vervuiling in de diverse raportages een stuk erger zou zijn als er (nog) meer subsidie naar zo'n linkse milieuclub zou gaan. Is het eigenlijk transparant wat de directie van Stichting Natuur en Milieu opstrijkt ??? Zal zo'n directeur rmeer of minder dan 100.000,- Euro opstrijken? (excl bonussen uiteraard) De Postcodeloterij steunt die gewauwel met 2,3 miljoen per jaar.. wie wil er nog loten kopen???
Treeg Tims -
Milieu hoort tegenwoordig tot de linkse hobby's.
Dus vooral geen extra geld uitgeven hieraan........
We hoeven per slot van rekening alleen maar aan onszelf te denken en vooral niet aan onze toekomstige generaties............
Wat een kortzichtigheid!! -
Daar zet Maxime Verhagen gewoon nog een steenkoolcentrale bij. Zal het CDA een rotzorg wezen dat ze het leven van generaties verzieken.
Wat je nu graait is goud -
Misschien is ook zoveel luchtvervuiling (deels) de reden dat er zoveel kale (jonge) mannen er in Nederland rondlopen.
-
Het is hier nu een stuk schoner dan 50 jaar geleden!!
http://www.youtube.com/watch?v=c9Tw0Wh1kYc -
@283 ? Hoe komt u daarbij? Ben benieuwd...
-
@285 Het is maar een idee, maar ik kom uit een ander land vandaan en heb enorm veel gereisd en zelden heb ik zo'n kale mannelijk volk gezien als het Nederlandse.
-
Geloof me, ik heb de eerste 16 jaar van mijn leven in Zuid-Amerika doorgebracht en het verschil in luchtkwaliteit is gewoon zo merkbaar dat het me zorgen maakt hoe vervuild het hier is.
-
@287
Hoe merk je dat?? Meer hoesten?? Last van allegiëen?? Kortademigheid?? -
Faalhas #269
Natuurgebieden plegen geen schadelijke stoffen uit te stoten ........ -
Net gelezen dat Begie het meest vervuilde land is, komen we nu al weer als tweede uit de bus, nooit zijn we een keer nummer een.
-
Marisya #278
Leuk he ...... LOL -
@289 Nou die emiteren behoorlijk wat korte koolwaterstoffen, CO2 en aanverwante natuureigen stoffen die de hippies aanmerken als vervuiling als het van een andere bron dan een plant komt. Dus ook hier praat je weer met gespleten tong.
En uitstoot was het punt ook niet van het vorige bericht waarop ik reageerde. -
@288 Hij heeft niet door dat een warme droge lucht wat makkelijker voor de longen is dan koude natte.
-
@288 Je merkt het al als je na een weekeinde Drente of Overijssel terugkomt in de Randstad. Het is een dikke, zware lucht, gewoon smerig om in te leven
-
wij zijn het riool putje van Europa.
-
@294
Dikke, zware lucht.....???
Je meent 't. -
En nu nog maar meer klagen over rokers.....
-
@286 Zal wel iets genetisch zijn misschien, maar m.i. heeft het niets met vervuiling te maken, kale mannen zijn geen mutanten :)
-
al jaren en jaren roepen enkele experts dat de vuilverbrandings ovens gewoon levens gevaarlijk zijn
tot in het europeese hof kregen zij gelijk
maar hier?
worden deze mensen ge minacht, voor schut gezet
en dood gezwegen door leden van het CDA
omdat dat hun belangen schaad
geimpregneert tuinhout word er nog steeds in verbrand
wat zware metlen de omgeving in slingert
en de as in de bouw word gebruikt
maar wel onbewezen rook verboden om de meerookschade leugens
wat de EU censuur in takt te houden -
dat geloof ik direct , ik heb een tijdje in Rotterdam in de thuiszorg gewerkt en moest elke week ramen zemen ( vlakbij zestienhoven ) en begreep dat niet maar elke week kwam er roet van de ramen ( kerosine ? ) , dat geld trouwens ook voor Hoogvliet waar de SHELL zit , een rommel dat wil je niet weten en wat op ramen en dergelijke komt aan viezigheid komt ook in onze longen, en al die mooie praatjes van Shelle dat ze snachts een uitstoot hebben ? geloof het maar niet wij hebben er 25 jaar gewoond en ik mankeer nu minder als toen ik daar woonde , maar nu woon ik bij de kust en dat is volgens mij iets gezonder
-
wat zware metalen de omgeving in slingert bedoel ik
-
Voor iedereen die dit niet geloofd:
Enig idee hoe groot de hoop stront is die de veeindustrie elk jaar opleverd? Allemaal voor de export.
Met een tweede kerncentrale wordt het nog veel erger. -
Wilders en zijn zwakbegaafde supporters hoeven niet bang te zijn dat dit land overspoeld en overgenomen zal worden door andere culturen, dit land wordt langzamerhand vanzelf onbewoonbaar (de natuur gaat snel achteruit hier door de vervuiling) dus niemand die straks in dit zooitje zal willen blijven :P
-
Verwijderd door redactie
-
@275
De laatste keer dat ik in Tsernobyl was (2009) was het gebied nog steeds afgezet ivm de hoge straling.
Schijnbaar bent u van mening dat straling onschuldig is, goed voor de natuur.
Een onzinnig filmpje op youtube geeft u al het vertrouwen?
U kraamt dergelijk veel onzin uit dat u of de anderen op dit draadje op zit te naaien, of dat u vreselijk dom bent.
Voorlopig schat ik in dat het eerste het geval is. -
@303, Kerncentrale levert wel een hoop troep op, maar niet de troep waar in dit rapport wordt opgeteld (stikstof, stikstofdioxide, en fosfaat).
Daarnaast zijn er een aantal landen die per deelgebied slechter scoren. België bijvoorbeeld op elk deel gebied behalve kilometer heffing voor vrachtwagens (WTF) en waterkwaliteit, maar die wordt gemeten naar algen en eendenkroos. Titel is een beetje populistisch. Juist deze manier van communiceren zorgt er voor dat wanneer verstandige mensen dergelijke suggestieve rapporten lezen bij de titel denk "O kut we moeten aan de slag", en aan het eind denken "het valt gelukkig wel mee" Als je roept "veel verbeter punten" of iets dergelijks wordt er misschien serieus naar het rapport gekeken. -
Nou ja wat een onzin!!! Als ik België met Nederland vergelijk is NL schoner. Maar ja, hier zal wel iets achter zitten dat ik dan weer niet snap.
-
@294 Ook zal het nog veel drukker gaan worden in de Randsteden .
En dan bedoel ik dat oa Zuid Holland totaal dicht zal slippen met massa massa en nog is massa aan teveel mensen . -
Yep iedereen heeft 'm door..... er zal wel weer een nieuwe belasting aankomen...
-
Daarom ben ik septaries (1 dag vlees of vis max). Ben jij dat ook al?
-
gemakkelijk om het meteen op de politiek af te schuiven. Hoe vaak zie ik niet mensen die alles van zich affl*kkeren op straat en in de natuur? Daar maak ik me meer zorgen om. Ik denk dat met een stukje bewustwording al een eind komt. Laatst kwam ik nog een paar koelkasten tegen aan de rand van het bos, achtergelaten door een egoist...?
-
Natuur & Milieu heeft weer een hoop "onafhankelijke" rapporten bij elkaar geraapt die ongunstig zijn voor Nederland. Ze tellen dit op en dus is de conclusie dat
Nederland het meest vervuilde land van Europa is.
Ten eerste moet men Nederland vergelijken met landen of delen van landen met een zelfde bevolkingsdichtheid. Dan komt de vervuiliing in Nederland zeker niet op de
eerste plaats. Er is natuurlijk op allerlei terrein verbetering mogenlijk, maar er moet in Nededrland wel voor 16 miljoen mensen brood op de plank blijven.
Met gezeur en wanvergelijkingen bereikt men niets. -
Het zit dus ongeveer zo:
"Klimaatsceptici" steken hun kop in het zand, krijgen te weinig zuurstof, hun hersenen raken aangetast en daardoor pompen ze kankerzooi de lucht in. Vervolgens steken ze hun kop weer in het zand, krijgen te weinig zuurstof en deze keer wel een overmaat aan kankerzooi, hun hersenen raken nog verder aangetast en daardoor pompen ze meer kankerzooi en nu ook teringzooi de lucht in. Daarna steken ze hun kop weer in het zand, krijgen te weinig zuurstof en een overmaat aan kankerzooi en teringzooi binnen, dat spul tast de hersenen aan...
Een vicieuze cirkel dus. -
En weer trappen we er in met zijn alle...(kijk maar naar de reactie's) wie en wat zijn hun... natuur en milieu???
De exacte gegevens zien we niet...en dus is het gewoon koffie dik kijken op zijn oerhollands!! -
Nederland is één van de meest dichtbevolkte landen (± 385 inwoners per vierkante kilometer) in Europa. Geen wonder dat er met zoveel inwoners op een beperkt gebied, verhoudingsgewijs erg veel vervuiling is.
Op rechts stemmen is niet handig, daar heeft men nauwelijks oog voor het milieu.
Op links stemmen heeft óók niet veel zin, daar heeft men nauwelijks oog voor de sterk toenemende overbevolking.
Dus... wát is wijsheid? -
Daarom worden mensen steeds ouder !!
De vervuiler betaald !
Nee de grote vervuiler betaald niet , wel de kleine. -
Zijn we toch nog ergens goed in.
-
Elke ademhaling, elke slok water, al het voedsel wat je eet......
-
Dan is het wonderlijk hoeveel nieuwe of teruggekeerde dieren, insecten en planten er met grote regelmaat in NL worden gemeld. Wie voert in de PR campagne de meeste halve waarheden aan?
-
allemaal gezeur!!!!!! ........er is niets mis met nederland prachtig schoon land.
hou toch op. we zullen wel weer moeten dokken.
we kunnen beter de jager minder zakgeld geven!!! hij kan er nog niet mee omgaan, hij gooit alles maar over de balk -
@304 Wat heeft dit nmet wilders te maken?
Als jij je zwakbegaafde hoofd eens een tijd onder ,ook door jouw , vervuild water houdt. -
veiled music man #310
Ach, dat zijn provinciestadjes en dorpen vergeleken met de wereldwijd aanwezige metropolen.
Daar zijn steden met evenveel inwoners als in heel Nederland bij elkaar. -
rolf1973 #313
Yep, vroeger stond Nederland bekend als proper en schoon, maar die tijd is helaas voorbij.
En dat is een verantwoordelijkheid van ALLE inwoners en een teken aan de wand. -
hoevenap #314
Internationaal gezien scoort Nederland slecht.
Zoals ik al eerder opmerkte, we hebben goede boekhouders en verkopers.
Door de inkoop en het verschuiven van rechten voldoet men schijnbaar nog aan de internationale eisen t.a.v. de vervuiling op papier.
De dagelijkse realiteit waar je in leeft is echter een andere. -
@321
Dus die rapporten deugen niet want U weet het beter U heeft er voor gestudeerd.
U heeft alle nieuwe of verdwenen dieren bestudeerd en U bent tot de conclusie gekomen dat het rapport niet deugt. Mag ik zeggen dat ik dat niet geloof -
Vind je het gek met al die verkeersdrempels?
-
Daar betalen we toch zo veel belasting voor?
-
wat een geweldig rapport weer. :(
Optellen van diverse rapporten die de linksvoetigen welgevallig zijn en dan een conclusie eraan hangen die rammelt als een oude volkswagen kever.
Windturbines moeten per direct verboden worden. Echte onderzoeken hebben allang uitgewezen dat deze een zeer klein deel van de energie behoefte kunnen dekken en hebben als meest schadelijke bijwerking een ontregeling van het klimaat. Iets wat de linkse rakkers toch juist wilden voorkomen dacht ik.
Misschien wordt het tijd om de subsidies voor deze clubjes aan banden te leggen en afhankelijk te maken van de wetenschappelijke kennis die aanwezig is binnen zo een clubje en die dan ook nuttig wordt ingezet.
het begint werkelijk ergerlijke vormen aan te nemen dat deze semi wetenschappers het volk voorliegen over zaken waar ze amper verstand van blijken te hebben.
Energie heeft wetenschappelijk genoeg wel waardevolle studies en deze komen tot verbijsterend andere conclusies.
de enige milieu vriendelijke manier van energie opwekking is zonne-energie. alle andere methodes ontregelen de aardse atmosfeer. Kernenergie is een goede 2e variant maar heeft uiteraard veel nadelen die niet eenvoudig zijn op te lossen. Windenergie is dom, zéér dom.
voor wie nog wat wil lezen : http://www.lowtechmagazine.be/2011/09/windenerg...
start maar een actie stop de windmolens vandaag nog zou ik zeggen. -
klein stukje uit het eigen jaarverslag van Natuur en Millieu:
"De interne beheersing heeft in 2010 niet naar behoren gefunctioneerd. Reguliere management rapportages en een
planning en control cyclus ontbraken en de projectbeheersing was onvoldoende." -
Misschien een tip voor de Nationale Postcode Loterij om eens na te gaan of de doelen die men steunt met de loterij gelden wel aan de juiste instanties worden gegeven.
Misschien beter het geld dat nu naar de Natuur freaks gaat overboeken naar de voedselbank organisatie. Deze staan zeker wel met 2 benen op de grond en tussen het gewone volk. -
Ik heb wel eens grondboringen gedaan voor een grondsanering.
Soms haalden we pure carbolineum uit de grond.
Dijkjes ophogen met asbest en afval het is allemaal heel gewoon.
Gewoon gras en zand erover en niemand die het ziet.
Nederland is zeker vies maar dat we het meest vervuilde land van de EU zijn wist ik niet. -
@333
Jaren geleden was dit al bekend. Er waren toen drie meest vervuilde plekken ter wereld. Eén ergens in China (dacht ik), de andere weet ik niet meer én Nederland.
Er was ook een wereldkaartje waarop het heel handig werd aangeduid.
De vervuiling boven Nederland stopte overigens niet bij de grens, maar liep door tot in het Ruhrgebied.
In diezelfde tijd kwam er ook een kaartje uit met de meest vervuilde straten/wegen in Nederland (ik woonde toen aan zo'n weg).
In het meest vervuilde land ter wereld, aan één van de meest vervuilde wegen wonen moet dus wel héél erg smerig/ongezond zijn.
Ik zal eens zien of ik het kaartje nog kan vinden. -
Nederland meerst vervuilde land? Laat me niet lachen! Wat kan men toch ontzettend kortzichtig zijn.
-
@335
3.000 sterfgevallen jaarlijks door fijnstof! -
Weer een nieuwe manier om boeren te pesten. Kunnen ze nou niks zinnigs verzinnen dan deze onzinnige onderzoeken waar niemand werkelijk wat aan heeft?
-
@230: Je vergeet de PVV, de grootste voorstander voor 130 kmh volgens mij.
Meer uitstoot, meer lawaai en meer ongevallen voor een paar minuten winst voor.
Verder verbaast het me niets, we flikkeren alles gewoon op straat. Begint al met het lege frietzakje en de sigarettenpeuk uit het autoraam.
Misschien eens in CH gaan kijken, daar vind je bijna niets op straat. -
Kom op Mark met dit rapport onder je arm naar Brussel en vragen om subsidie om dit op te lossen.
-
Hoe je het ook bekijkt, nederland is te vol.Er wonen veel te veel mensen op een klein stukje grond.Als je een opmerking maakt dat nederland te vol is dan werd je een paar jaar geleden aangeklaagd voor discriminatie.In de jaren vijftig was belgie het land het dichtst bevolkte land van europa er woonden ongeveer 8,5 miljoen meesten en in nederland 8 miljoen 250000.Nu wonen er in nederland bijna 17 miljoen en in belgie bijna 11 miljoen.Hoe is het godsnaam mogelijk.Dus wij zijn bijna verdubbeld.Terwijl er in belgie nog geen 3 miljoen mensen zijn bijgekomen.En toch is nederland niet te vol volgens sommigen.
-
We zijn het meest vervuilde land van Europa, maar we hebben het beter dan ooit, zelfs beter dan 95 % van de wereld. Kijk, dat geeft een mens weer hoop.
-
@341 sorry, verkeerde topic, maar past hier ook enigszins nog tussen
-
land van mist,mest en regen,was altijd al zo
-
heette die onderzoeker ook toevallig Diederik ?
-
Flauwekul, elke stukje grond hier waar je vijf jaar geen beheer uitvoert verandert in een natuurgebied.
-
we moeten dan ook de wereld te eten geven.
ander bij is dat men graag hier mag aanschuiven, en mee eten.
hoeven ook geen vervuilde grond verklaring te gaan halen bij de gemeente.
want he tis toch al overal vuil.
toch? -
@207:
Je bent één van de weinigen die (terecht) alleen maar plusjes krijgt.
Men is d-o-o-d-s-b-e-n-a-u-w-d om ook maar 1 cm3 van een andere gemeente te moeten verwerken... Te zot voor woorden!! Het tekent de extreem weinige interesse voor het (leef)milieu van de *gemiddelde* Nederlander. Met rechtse politici voorop.
Het moet gewoon EUROPEES overal altijd en geheel verplicht worden om je afval gratis in te kunnen leveren. Maar ook zolang dat niet zo is, moet Nederland het gewoon nationaal invoeren. Afvalverwerkingskosten dien je altijd te betalen BIJ AANSCHAF!! En NOOIT bij inleveren. Ten eerste zorgt dat voor iets minder consumeren, wat alleen maar goed is (in tegenstelling tot wat Rutte zegt: die zegt letterlijk dat het goed is om zoveel mogelijk te consumeren: die man is niet goed snik en denkt alleen maar aan geld en het (leef)milieu kan hem aan zijn reet roesten), en ten tweede is het dumpprobleem dan gewoon in één klap opgelost. -
@3:
Helaas mede omdat het voor veel Nederlanders geldt dat ze niet weten hoe slecht Nederland er voor staat wat het milieu betreft, stemt men veel te rechts. Rechts stemmen is funest voor onze leefomgeving en milieu.
Stemt allen GL, SP of PvdD!!! Tenminste als je iets om het (leef)milieu geeft. En nee, PvdA is lang niet links genoeg in dezen. Alhoewel die wel 10x beter is dan CDA, VVD, PVV.
CDA, VVD en PVV denken vooral aan geld en niet aan het (leef)milieu. Oftewel ze denken aan kwantiteit i.p.v. kwaliteit van het leven. Absoluut 100% de verkeerde weg.
Stijgers in Algemeen
Drone doodt acht Afhaanse burgers
Mede dankzij de Kunduz coalitie. Bedankt...
1 uur 22 minuten geleden door venterkampie
Vreemde, keigave stenen (8): Gesmolten toren.
Heel bijzonder: een gesmolten toren. Het is...
2 uur 36 minuten geleden door tinekef6
'Laat Songfestival toch zitten'
Als het aan de lezers van Telegraaf.nl...
4 uur 34 minuten geleden door katje van sjefke
De Franse regering ,samenraapsel van...
De Franse politici doen zeker niet onder...
5 uur 34 minuten geleden door tineke1
De UFO-waarneming die een Britse minister...
Voor het eerst kan worden gesproken over...
6 uur 5 minuten geleden door TruthMan
Best gewaardeerd
Israël - Kolonisten schieten op...
Uit het beeldmateriaal kun je opmaken dat...
6 dagen geleden door Meirav Fonkelsteen
Nederland blijft koploper afluisteren...
In Nederland worden elk jaar ruim 22...
4 dagen geleden door Pugovka
Duitse politie neemt helmen af en sluiten...
Duitse politie neemt helmen af en sluiten...
3 dagen geleden door turtle63
Hackers Anonymous leggen website NAVO plat
De bekende hackersgroep Anonymous zegt de...
6 dagen geleden door g.zeur
16-jarige mishandeld door groep
De groep jongens met een mediterraans...
7 dagen geleden door smeerworst

