Het 15-jarige meisje uit Arnhem dat zaterdag door een jongen van 14 jaar is neergestoken op de Stadhoudersstraat in haar woonplaats, ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis.
Sorteer op:
-
Hoop dat het meisje het trekt. Wat een ellende zeg. En dat op die leeftijd.
-
Zo jong en nu al zó verpest dat je een ander zoiets aandoet...
-
verschrikkelijk wat een drama weer,
en dan nog op zo'n jonge leeftijd
waar gaat het heen?
Hoop dat het meisje en haar vader het halen en weer gezond worden -
Hoe komt een 14 jarige Capellernaar in Arnhem verzeild??
Zwaar straffen die knul, meteen laten weten dat dit niet getolereert wordt. -
de dader.....opsluiten en sleutel weggooien.
-
Volgens het volwassen gerecht bestraffen en niet jeugdrecht!
Ik hoop dat het meisje het overleefd. -
ja, iemand neersteken is kinderspel tegenwoordig.....we leven in een rare wereld
-
Taakstrafje... Volledig in lijn met de huidige softe rechterlijke macht. Hij zal wel geschrokken zijn door dat waarschuwingsschot. (is het ook voor bedoeld, maar zal wel strafvermindering krijgen)
Mijn gevoel zegt, oog om oog, tand om tand... Neersteken die loser. -
Wat @6 zegt. 14 jarig stuk stront dat zoiets een ander aandoet. Zo jong al zo iets een ander aandoen dat komt nooit meer goed, dus die kan je net zo goed wegstoppen in een diep donker hol.
-
@4 tienertoer
-
ik heb begrepen dat dit ettertje met opzet heeft gehandeld.
mij lijkt aantal jaren tuchtschool en verplicht jeugd-TBS. -
Met 14 jaar en dan al een strafblad.....? ;-( Ik wens de familieleden en allen die dit meisje kennen heel veel sterkte de komende tijd.
-
Wat een verschrikkelijke zoon... doelbewust met een mes rondlopen. Hier begrijp ik helemaal niets van. Zo zinloos.
-
@4 merkwaardige vraag stel je daar. Alsof je daar iets mee wilt insinueren?
. -
@6. Zinloze opmerking. Hij kan nl. niet volgens het volwassenenstrafrecht gestraft worden. Dat is alleen mogelijk voor 16- en 17-jarigen onder bijzondere omstandigheden.
-
@11
BRON? -
@6 @15 en overleeft met een t...
. -
@14 Hij is 14. Dat zal dus geen hele zware straf worden.
-
Te schandalig voor woorden,wat word Nederland een kut land en waar zou dat nou door komen!!!
-
@4 zwaar straffen word m a niet ik gok op 1,5jaar een boete en mss een taakstraf. Of hij zit tot zn 21ste vast in een jeugdgevangenis en komt dan vrij. Dus zwaar boeten word het echt niet, ze zouden het gerechtssysteem moeten aanpassen, een 14jarige die iemand neer steekt moet in mijn ogen als volwassene behandeld worden en niet voor een kinderrechter!
-
@16 zelf conclusies trekken lijkt mij niet te moeilijk. Met een mes op zak het meisje opzoeken vanuit Capelle in Arnhem. Dit ruikt naar voorbedachte rade.
-
Dus, je gaat als 14 jarige van Capelle aan de Ijssel naar Arnhem om een 15 jarige neer te steken waar je geen relatie mee had. Rare situatie.
Mogelijk dat het zich via internet heeft afgespeeld (15 jarig bakvisje flirt met 14 jarig patsertje, etc etc). Of misschien dat de 15 jarige deerne met de oudere broer van de 14 jarige iets had (welke ouder weet tegenwoordig nog wat het geboortsel doet?), het had uitgemaakt, dat eer gekrenkt was en dat het 14 jarige broertje het mocht opknappen wegens lagere straffen en dergelijke. -
@19 nou ben ik wel benieuwd naar waar t volgens jou aa ligt??
Leg eens uit. -
Berechten als volwassene die knaap.
-
Verwijderd door redactie
-
@5, @9 Wat waren ze mooie he, de middeleeuwen?
-
Wat ik me wel eens afvraag is hoe wanhopig je moet zijn om tot zo'n daad te komen. Verschrikkelijk voor alle partijen.
-
#19. Ja, als we daar eens duidelijk de vinger op konden leggen...
Het zal je dochter maar wezen, en in het geval van de dader, het zal je zoon maar wezen! -
Gaat weer lekker met NU.NL
Er wordt doorgelinkt naar een artikel van een jaar geleden bij "Lees meer over dit onderwerp", ik mag aannemen dat dat een anders meisje was ?? (25 april 2010)
On topic, het moet niet gekker worden, zo'n kind mag inderdaad worden weggehaald bij de ouders, jammer genoeg ben ik bang dat gevangenis / heropvoeding in een geval als dit weinig mag baten :( -
ooooh wat verschrikkelijk
wat een nachtmerrie
heel veel sterkte voor de ouders
ik hoop dit nooit te hoeven mee maken wat een verschrikking
hoe komt zo`n jongen tot die daad -
In en in triest dit!
-
@26 Dat waren ze zeker. Dan had je nog enigzins de survival of the fittest. Tegenwoordig worden de mogelijkheden voor de mensen die daarbij horen aan banden gelegd, omdat de mensen die normaal zouden afvallen nu overal aan deel moeten kunnen nemen. Conclusie: Je mag steeds minder, je betaalt steeds meer belasting en de idioten die rondlopen in dit land blijven vrij rondlopen of worden maar heel matig gestraft.
-
Het zal jou zoon van 14 maar zijn die zoiets doet.....hoop dat t meisje er bovenop komt
-
het is wel opvallend dat er meer vuurwapens worden gebruikt de laatste jaren in NL. Voorheen kwam het wel voor maar toch niet iedere maand. Misschien kan men gemakkelijk aan wapens komen en de drempel om iemand met gemak te doden is laag geworden. Misschien ook wel door toe doen van allerlei therapieën om de misdadiger zou gauw mogelijk weer een kans te
geven en zwaarder straffen daar wil men niet van horen. -
14 jaar, hmm, niet alleen die knaap straffen maar ook de ouders van dit onderkruipsel, die zijn verantwoordelijk voor de opvoeding, en zijn daar `zwaar in te kort geschoten. Onder bepaalde omstandigheden is het mogelijk om jeugdigen te straffen volgens het volwassenrecht, IK ZEG DOEN !!
-
@5 @8 @9 @25
Man, man, man, wat een volwassen reacties alweer.
Jammer, dat waar de agressie van een 14 jarige jongen ophoud, een stel uilskuikens op nujij erop verder gaan. -
@34 hij heeft ze niet neergestoken met een vuurwapen....
-
Lekkere reacties hier, waar is de controle van nu.nl
Let wel he, als we zo makkelijk doen over de schietende cowboys die zich politieagenten noemen en nu al los gaan op een 14-jarige, dan gaan ze ook los he, als het publiek en jan de burger het prima vinden en daar lijkt het op als je hier zo leest, dan krijgen we gratis de F16's en de trigger happy polittie, ongelukken zullen niet uitblijven leert de geschiedenis. -
@19 Nederland is altijd al een kwalitatief uitermate teleurstellend land geweest, maar het is hier nog altijd tig keer veiliger dan Duitsland, Frankrijk, het VK, de VS. Hoewel ik het ermee eens ben dat elk slachtoffer er een teveel is.
-
Over middeleeuwen gesproken: waar blijven die heerlijke brandstapels.
Oma gezellig met een breiwerkje op de voorste rij van toeschouwers, en branden maar met die 'handel'.
Enkele keren een voorbeeld stellen op deze manier- en voila, àfgelopen met dat criminele gedoe.
Vogelvanger -
Daarom pleit ik voor postnatale-abortus voor gevallen als dit, en vanaf de 18 jaar preventieve euthanasie natuurlijk. Dit is te idioot voor woorden. Maar goed een mening als de mijne dan wel allemaal wel niet ethisch zijn. Al wordt ethiek ook alleen maar bepaald door het gelijk van de overwinnaar.
-
@23 Het zou een gevolg *kunnen* zijn van de jaren '80 alles-moet-kunnen mentaliteit. Kinderen in die tijd werd geen strobreed in de weg gelegd, en nu ze zelf kinderen hebben weten ze niet hoe en wanneer ze 'nee' tegen hen moet zeggen.
Ik ken het ventje niet, laat staan zijn ouders, maar wat hij gedaan heeft *zou* een gevolg kunnen zijn van wat ik hierboven geschetst heb...
Neemt niet weg dat 'ie een gevaarlijke idioot is.
Ik heb goede moed dat het meisje het overleeft. Ze kunnen zo veel tegenwoordig, dat hou je niet voor mogelijk. -
@32 Ooit opgelet bij geschiedenisles? In de Middeleeuwen werd je op de brandstapel gegooid, opgehangen of je kop eraf gehakt voor het uiten van je mening. Niks survival of the fittest.
Het oog om een oog mentaliteit maakt de gehele wereld blind. -
@4 >> meteen laten weten dat dit niet getolereerd wordt.<<
Wat dat hij als Capellenaar in Arnhem verzeild is geraakt ? -
@41 Pilletje nog niet gehad? We weten niet wat er zich gespeeld heeft, wat de jongen heeft doen bewegen tot een daad als deze. Pas als we dat weten kunnen we conclusies trekken, maar nog altijd niet veroordelen.
-
maar probeert wel 2 mensen te vermoorden .
-
maar probeert wel 2 mensen te vermoorden .
-
#17.
Daar is het draadje niet naar om mensen te verbeteren. En trouwens spelling controle geeft beiden goed aan.
Maar ik hoop voor het meisje dat ze het overleeft.
En ik wens de vader ook beterschap.
En die jongen wat een loser ..... Je hoort nog met een trein te spelen. -
Hopelijk red het meisje het en sterkte voor alle mensen die dit meisje kennen maar ook sterkte aan de ouders van de jongen het zal je kind maar zijn die een ander kind en vader neersteekt
Vraag me echt af wat er moet zijn gebeurd dat deze jongen zo ver is gereist om haar met een mes te bewerken
Al ben ik in dit geval ook een voorstander ervan dat hij als een volwassen vent word gestraft -
Als ie 18 word kan niemand meer zien dat hij iemand heeft neergestoken. Zoiets zou je hele leven op je strafblad moeten blijven staan.. Zo triest gesteld met de straffen in Nederland..
-
... en uiteraard is de dader weer getint.. wat een verrassing..
-
@16 U vraagt, google heeft het antwoord: http://www.encyclo.nl/begrip/Bron
-
Ik snap niet waarom ze de afkomst er niet bij zetten? Kunnen we lekker discrimineren :)!
-
#41.
En hoe weet je wat voor een karakter een kind op deze leeftijd heeft.
Dus ieder kind moet maar geaborteerd worden. Wat zal de wereld er dan leeg uitzien.
Een beetje een domme opmerking . -
@53 beetje opletten
-
@42 Even los van de discussie over de 14-jarige steker: wat jij zegt over de jaren '80 mentaliteit: het zou mij helemaal niks verbazen. Ik zie dat toch om me heen wel gebeuren, dat veel ouders van nu niks meer in te brengen hebben bij hun kinderen. Mijn oudste twee kinderen (21 en 19) werken allebei in een supermarkt en ergeren zich kapot aan ouders met kleine zeurdertjes, die eerst 'nee' te horen krijgen. Dan zich enorm gaan aanstellen en gaan zeuren en drammen om dan toch maar 'ja' te horen krijgen, zodat pa of moe maar van het gezeur af is....
Nee is nee. En mijn kids konden in de winkel gewoon een pets krijgen. Maar ja, ook dat mag niet meer tegenwoordig..... (mij zoon zegt altijd: ik zal hem wel verdiend hebben en ik heb er niks van overgehouden!!) -
@45 nee hoor. Ik ben niet aan de pillen. En ik heb ze naar mijn idee ook niet nodig. Ongetwijfeld zijn er verzachtende omstandigheden. Immers, hoe zou een jochie van zijn leeftijd zo iets kunnen doen zonder dat hem enorm onrecht is aangedaan, wat hem een dermate traume heeft gegegeven, dat het deze daad rechtvaardigd.
Hou toch op zeg! Onze maatschappij is hardstikke ziek, getuige de dagelijkse stroom van nieuwsberichten als deze. Maar goed, zachte heelmeesters maken stinkende wonden: Dus met onze cultuur van pappen en nathouden, zal de enige impact een verdere afstomping zijn. Over een tijdje halen we onze schouders alleen maar op bij deze berichten. -
@56 niks aan overgehouden?
Als ze in een supermarkt werken dan zijn ze ergens wel gestagneerd geraakt in hun ontwikkeling lijkt me -
@51 ...bron ?!
-
Weer een hoop gebakken lucht opmerkingen over volwassenrecht. Iemand van 14 krijgt hooguit een paar jaar Rentray voor jongeren met ernstige gedragsproblemen of ander soort Justitiële inrichting. Hier zal hij een paar jaar moeten doorbrengen, ook zal er een onderzoek komen of deze jongen toerekeningsvatbaar was en zo niet zal hij waarschijnlijk jeugd TBS krijgen oftewel Bijzondere Behandeling! Ieder die hierboven domme dingen roepen hebben waarschijnlijk nooit afgevraagd waarom er een jeugdrecht bestaat. Jeugdigen hebben nog geen ontwikkelde hersens en in de pubertijd kan deze weleens overprikkeld raken, maar er is een lichtpuntje bij de pubers gaat deze periode over in tegenstelling tot enkele domme reageerders, bij hun zal de hersenontwikkeling niet meer verder ontwikkelen. Deze grappenmakers zullen hun verdere leven alleen nog emotioneel kunnen reageren i.p.v. realistisch!
-
Dat deze jongen niet goed bij zijn hoofd is mag duidelijlk zijn
Maar er zal ook wel iets in de opvoeding mis zijn kan niet missen als je met een mes op zak loopt en dan zo even 2 mensen neer steekt
Deze jongen is in en in rot heel triest
Ik hoop dat het meisje het red dat ze er weer boven op komt
Kan alleen maar zeggen heel veel sterkte -
@58 wel eens gedacht aan een bijbaantje? Ze studeren allebei aan de Hogeschool Rotterdam.
-
@16 Nee, hij valt perongeluk uit de bosjes en steek het meisje en haar vader perongeluk neer met het met dat hij perongeluk bij zich had, denk na. Opsluiten die jongen en veel sterkte voor die vrienden en de familie van het meisje en haar vader.
-
Mes...
-
@38 F16's? Is het makkelijker om een misdaad op te lossen vanuit een straalvliegtuig.... ik snap er niks van....
-
Het lijkt er tegenwoordig op dat het steeds meer wordt van "Ik niet?...dan een ander ook niet"!!! Leer een keer de waarheid onder ogen zien, om daarna verder te gaan met je leven en blijf niet hangen in wat niet lukt! (en....niet beginnen met "Je hebt zeker nooit een relatie zien stranden", of "je hebt zeker nooit meegemaakt dat je iemand niet kon krijgen.."!!! Is allemaal gebeurd, echter na een moeilijke periode de draad weer oppakken. maar dat zal waarschijnlijk niet emotioneel genoeg zijn!
-
@62 +++++++++
-
@67 Dankje!!!
-
Wellicht een loverboy geweest die zijn recht kwam opeisen. Zelfde bij hem toepassen.
-
De maximale straf voor een 14-jarige bedraagt in Nederland 1 jaar jeugdgevangenis, ongeacht de aard van het misdrijf.
-
@62 en al wel een giga mening over mensen met een gezin?????
Hou je polstok in de gaten, nooit verder proberen te springen dan ie lang is enne dat is nou juist het probleem, jonge gasten nog nat achter de oren en wel al een houding van we weten alles beter.... -
Volgens mij heeft 't voor een groot deel met opvoeding en kopiëergedrag te maken. Hoe haalt zo'n knaap van 14 jaar het anders in z'n kop om zoiets te doen. Het recht zal z'n loop hebben. Ik hoop van harte dat het meisje er weer 100% bovenop komt.
-
@65 ik refereer aan een bericht van afgelopen week toen de politie 2 x F16's vroeg en kreeg toen ze achter een autodief aan zaten in Zeeland. Totaal van de gekke, net als het schieten op een 14 jarige(de regels zijn dat er alleen een waarschuwingsschot mag zijn als er ook echt geschoten, gericht, mag worden)
-
@4 en dat hij, zoals Jules Deelder ooit zei, tijdens die lange treinreis de hele tijd boos is gebleven
-
@67 slim hoor, denk ff na als dat lukt. Kennelijk is dit zo'n gezin dat alles beter weet en vooral alleen alles weet.
En dat is het kernprobleem in onze maatschappij, alles beter weten, totaal niks aannemen van een ander en we zijn allemaal chefje ergens van, denk ff na. -
@48 Sorry hoor, ik ga keihard off-topic maar dit is echt om te lachen: "spellingcontrole geeft beiden goed aan." Hoe triest is die opmerking? Niet zo vreemd dat er zoveel over het onderwijs wordt geklaagd!
-
@73
Wat is er gek aan dat F16's die op het punt staan van opstijgen voor een trainingsmissie assisteren bij het volgen van een gestolen auto?
En als je aan waarschuwingsschot lost, dan schiet je niet op iemand. En waarom zou je overigens niet gericht mogen schieten op iemand die 2 mensen heeft neergestoken en weigert tevoorschijn te komen? -
@71 misschien omdat ze vergelijkingsmateriaal hebben met hoe het in ons gezin er aan toe gaat? Dat er een bepaalde mate van consequentheid in onze opvoeding zit en zat? En dat ze zien dat dat lang niet overal het geval is?
Wat ik al zei: nee is nee. En kinderen gaan die grenzen van 'nee' proberen op te zoeken.
Wat ik ooit als eens gezegd heb: opvoeden is heel simpel: het is grenzen stellen.
Daarnaast is opvoeden het moeilijkste wat er is: want je moet die grenzen vast zien te houden...... -
@15 Jullie kunnen 15 wel minnen maar hij of zij heeft wel gelijk. En @12 schrikt van een 14 jarige met een strafblad? In 2012?
-
8016 januari 2012 15:20 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@72 Voor zover als ik gelezen heb is er alleen een waarschuwingsschot gelost.
-
@56 Lol exact dezelfde discussie en opmerkingen van mijn zoon van 20. Die ook in een supermarkt werkt.
-
@69
Wellicht bent u bevooroordeeld!!! -
@79
Het feit dat het volgens de wet niet kan, wil toch niet zeggen dat mensen niet mogen vinden dat iemand die (wellicht) een meisje van 15 vermoord heeft en haar vader neerstak, volgens het volwassenenrecht wordt berecht? -
@81 Was voor @73 sorry.
-
@80
Uit welke gegevens heb jij gehaald dat de 14-jarige zijn ouders in levensonderhoud voorzien met behulp van een uitkering?
Waarom zo bevooroordeeld?? -
@77 ja als jij niet begrijpt dat t volkomen buitenproportioneel is om met F16's achter een autodief aan te gaan, het leger wordt ingezet, snap je dat nou niet.....,
dan kan ik je dat natuurlijk niet bijbrengen hier en dat waarschuwingsschot, tja heb t elders uitgelegd maar als je t sowieso normaal vindt, heb jij eigenlijk wel een leeftijdsgrens waar het doodschieten van mensen betreft????
Ligt die bij 7 jaar of als ze kunnen lopen of bij 13, zeg t maar....
En nu niet aankomen met t flauwe verhaal dat er niemand doodgeschoten is want als je een waarschuwingsschot lost dan mag je ook gericht schieten en als je gericht schiet is de kans vrij groot dat er iemand doodgeschoten wordt, heel simpel te volgen lijkt me. Dat is precies de reden dat schieten aan zeer strenge regels is gebonden en terecht. -
"Verborg zich in een struik..."
Ai, komt me bekend voor als het gedrag van een paranoïde schizofreen. Dat zou helemaal triest zijn, als het meisje en haar vader een volkomen willekeurig slachtoffer blijken te zijn van een geesteszieke.
En hoe onterecht dan reacties als die van @80. -
Wat moet zo'n rotjoch van slechts 14 jaar met een mes op zak? Zitten die ouders dan te slapen, als het mijn zoon was had ik hem een pakslaag gegeven. Het zou je kond maar wezen.
-
Ik vraag mij af waar al deze agressie en wijsheden toch vandaan komen? Er is nog niets bekend over de toedracht of aanleiding van dit drama. Kunnen we niet beter hopen dat het met het meisje en haar vader allemaal goedkomt, voordat we zonder enige kennis van zaken een jongen van 14 veroordelen???
-
@89 Ja het zal je kont maar wezen na dat pakslaag van jou.:)
-
@50 Het zal niet op zijn strafblad staan, maar mocht hij een "geweten" hebben, dan zal zijn daad hem voor de rest van zijn leven blijven achtervolgen. Daarnaast hoop ik natuurlijk dat ie optimaal wordt gestraft. Voor het meisje en de vader hoop ik dat het helemaal goed komt.
Kinderen gaan steeds jonger aan de drugs en zijn mede daardoor steeds makkelijker te beïnvloeden. Deze jongen maakt niet alleen zijn eigen leven kapot, maar ook dat van zijn ouders. Daar denken ze niet over voordat ze zo een daad begaan.
Het meisje en vader hebben ook recht op een flinke schadevergoeding, wat betaal zal worden door de dader. Bij dit soort daden mag de leeftijd van de jongen geen rol spelen vind ik. -
Wat een 'heerlijke' naïve reacties weer...
Wat fijn dat mensen weten wat er gebeurd is en waarom.
Wat zou Nederland een práchtig land zijn als de gemiddelde reageerder rechter was... Wat zou ons land veilig zijn. En leeg. -
Wat mij betrefd mag die agent weer op schiet cursus,
met één waarschuwings schot moet je hem toch uitgeschakeld hebben. -
@Statenlid ik weet niet wat houw probleem of normen of waarden zijn maar ga alsjeblieft mensen niet zitten veroordelen op hun meningen ZEKER geen commentaar geven als het antwoord je niet aanstaat!Off topic ja ik weet het maar ik wordt er zo moe van!
-
@94 de term "waarschuwingsschot" zegt het al. Het is om iemand zo ver te krijgen dat hij/zij doet wat jij (als agent) zegt wat 'ie moet doen. En dus NIET om iemand te raken........
-
@87
Tja, gelukkig maar voor mij kun jij me jouw soort logica niet bijbrengen nee ...
Maar als jij liever hebt dat F16's op een trainingsmissie zich absoluut niet met iets nuttigs doen als ze toch rondvliegen, dan is dat toch lekker jouw mening.
Enne, als je als politieagent bij een steekincident komt, waarbij 2 mensen zijn neergestoken, dan wil je natuurlijk wel eerst even de id-kaart van de dader op leeftijd controleren, maar ja, dan moet hij wel tevoorschijn komen heh??? -
Capellen aan de IJssel streng Christelijke gemeenschap, het geloof komt daar op de eerste plaats ? Kwam de jonge ook uit een Christelijk gezin ? Ik hoop van ganser harte dat het meisje het overleeft en er geen gevolgen aan overhoud. Ik wens haar en haar familie veel sterkte toe. En voor het gezin van de jonge , ik zou maar heel hard beginnen te bidden tot de Heer
-
@89 En hoe moeten ouders dat voorkomen? Al je keukenmessen/brandbare vloeistoffen en al het andere waarmee ze zichzelf of een ander letsel aan kunnen doen achter slot en grendel?
Het is in en in triest wat deze jongen gedaan heeft en deze moet natuurlijk gestraft worden. Maar overdrijf niet met idiote lijfstraffen of levenslange straf of brandmerkring.
Ik hoop maar dat zijn slachtoffers er volledig bovenop komen. -
10016 januari 2012 15:51 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
Zo als altijd heeft iedereen een oordeel, maar de agressie begint steeds jonger, ze zie ook te veel op tv en game spelletjes
-
@100 Je kunt natuurlijk ook heel selectief lezen. Want dat staat er niet. Het is enkel terecht commentaar op de blinde veroordelingen die hier geuit worden zonder dat er iets duidelijk is.
Om maar iets simpels te noemen het is nog helemaal niet duidelijk of hij met dat mes naar dit meisje is toegegaan of dat het mes tijdens het gevecht in zijn handen is gekomen. -
Ben niet geinteresseerd in het hoe en waarom,anderen beoordelen dit, maar dit meisje moet het halen,laat er ook eens een goed bericht op NU komen !
-
@101 Ook ik speelde heel jong al gewelddadige spelletjes: DooM, Quake enz. (Nu nog steeds) Nog jonger "schoten" we op elkaar met klapperpistooltjes. Ook kijk ik vanaf jong leeftijd alle films. Maar om nou te zeggen dat ik een moorddadige, gewelddadige volwassene ben geworden? Nee.
-
Zo zie ik het.
Ik merk dat veel reageerders niet kunnen begrijpen dat iemand bij gezond verstand dit zou kunnen doen. Inderdaad!, dat zal dan ook wel niet zo zijn. Ja, het puberbrein handelt impulsief en zonder gevoel voor oorzaak-gevolg, dus logischerwijs geldt een ander rechtsysteem. Maar alsnog is het gedrag dermate afwijkend dat een gedragsstoornis, oftewel anatomisch andere hersenen, waarschijnlijk wordt. Hersenen waarmee jij deze daad ook gedaan zou hebben. Een opvoeding/trauma kan dit meer tot uiting brengen, maar deze daad stond voor een deel bij de geboorte al in de sterren (/zijn DNA) geschreven.
Is volgens volwassenrecht straffen dan juist? Komt een persoon met betere normen een gevangenis uit? In ieder geval niet met andere hersenen. Een straf kan mijns inziens de bij hem wazige verbinding oorzaak-gevolg zeker concretiseren, maar intensieve psychiatrische begeleiding zal hem het meest recht doen. Ons strafsysteem ons onderhevig aan vrijwel geen wetenschappelijke evaluatie/toetsing, dus wat het meest werkzaam/rechtvaardig is weet niemand zeker.
Ik denk trouwens niet dat dit soort dingen nu vaker dan vroeger voorkomen. Volgens mij is dit iets van alle tijden.
Wat vinden jullie van deze ideeen? -
@104
Waarschijnlijk ben jij 1 van de gelukkigen en heb jij naast voeding ook OPvoeding gehad, waarbij respect voor je medemens centraal stond.
Bepaalde mensen hebben dat geluk niet (gehad)!!! -
Gewoon weer VRESELIJK dat zo iets gebeurt. Maar laten wij gen strafmaten aanleggen. Maar wel hopen dat het meisje het redt en dat ze niet heel haar leven met rotlittekens rond hoeft te lopen. En die vader dan? Ging hij mee om z´n dochter te beschermen? En waarom vlucht dader, OLIEDOM, in struiken?
Veel vragen dus. -
dit kind is een potentieele moordenaar ala joran en breivik
gevaarlijk
dus opsluiten voor het leven om nog meer slachtoffers te voorkomen
weg met al die gestoorde mensen
in de middeleeuwen wisten ze daar wel beter raad mee
het zal wel weer een onnozele straf worden
straks overlijd dat meisje
vreselijk toch
@102
ik weet wel dat je nooit zomaar mag veroordelen
vraag eens na bij de politie wat kinderen van 14 tegenwoordig allemaal uitspoken , dan is 14 al oud
vreselijk deze maatschappij, met al die slappe straffen -
@38 Dus de politie heeft het weer gedaan? Nee, die moeten gewoon de bosjes inspringen om die eikel met mes te pakken. Ik krijg het idee dat een stekende 14 jarige meer geaccepteerd wordt dan een agent die een waarschuwingsschot lost. Een mes is ook voor een agent dodelijk.
-
Op alle reacties, geen mens, kind of volwassene heeft het recht hoe dan ook in eigen hand te nemen. Wat de reden voor een steekpartij ook is, niemand heeft daar het recht toe.
De straffen hier in Nederland moeten veel zwaarder worden, zodat ze eens nadenken voor ze iets doen. De politie heeft een wapen om te gebruiken, en als ze een schot in de lucht lossen mag je nog van geluk spreken dat ze niet gericht schieten. Met een mes op zak ben je een gevaar voor de samenleving.
Ik hoop dat het meisje het haalt en er niks ernstigs aan over houd, voor de vader idem dito. -
@94, Als de agent hem met een waarschuwingsschot had uitgeschakeld, DAN zou hij pas op schietles moeten ;-)
-
@100
Prachtige reactie van je.
Bespaar je de moeite met zulke reacties.
De uitvoering van het door jouw gestelde vergt eenheid, tolerantie, geduld en verantwoordelijkheidsgevoel.
Je proeft het waarschijnlijk al...
Onze maatschappij is TE egoïstisch en TE materialistisch om hetgeen jij bedoelt uit te voeren.
Ik vind het overigens een zeer nobel streven van je.
Ik ben gestopt te streven!!! -
11316 januari 2012 16:14 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@102
Heb je je afgevraagd of die 14-jarige jongen dat mes zelf heeft vastgehouden of dat hij is gedwongen om het vast te houden.
Heb je je afgevraagd of die 14-jarige jongen wel zelf zijn handen heeft dichtgeknepen om het mes vast te houden of dat die handen voor hem waren dichtgeknepen door de persoon die waarschijnlijk niet aanwezig was op die plek.
Heb je je weleens afgevraagd of die oogkleppen van je eraf moeten of dat je je in de sfeer en blik van tunnelvisie wil blijven leven...
Advies:
Vraag het je af!!! -
@48 ja maar dan wel een echte, hebben we ook weer n probleem minder..
gewoon opsluiten dat kind ookal is hij nog geen 16.. moet ie maar gewoon zn verstand gebruiken... ik wil wel eens weten waarom hij zoiets zou doen.
beterschap aan vader en meisje, en sterkte voor familie kennisen en vrienden van het meisje! hoo dat ze eht overleefd -
Ik weet niet waar ik mij nu drukker om moet maken. Om het nieuwsbericht of om het gros van de reacties op het bericht.. Bah bah..
-
@116
Ik zou zou me druk maken om de herkenbare bevooroordeliingen die worden uitgeroepen.
Iedereen bevind zich op de stoel van de rechter, maar er zijn maar weinig die de handen uit de mouwen zouden willen steken.
"iedereen wil het nobele doel bereiken, maar niemand doet er iets voor. Iedereen staat op iemand te wachten die tot doelmatig handelen overgaat. Uiteindelijk gebeurt er niets" -
die moet in een streng kamp, brainwash en onder volledig toezicht.....ik zeg terug naar China! hij kan duidelijk de vrijheden niet aan
-
Veel sterkte gewenst voor dochter en vader.
-
@108
Ligt het aan de straffen welke wellicht slap zijn?
Of ligt het aan de kwaliteit van de maatschappij en opvoeding? -
@120 Een combinatie van alles denk ik. De straffen hier zijn ook niet zwaar; je vermoord iemand en in plaats van de rest van je leven in de bak door te brengen ("een leven voor een leven") mag je 8 jaartjes zitten met een paar jaar tbs. De maatschappij is teveel op zichzelf gericht, en als je ergens iets van zegt word je bedreigd door jongeren die nog net de 12 jaar aantikken. Ouders zijn niet thuis vanwege werk, waardoor die kids op straat hun lol gaan zoeken. Op scholen mag een leraar het kind niet eens bij de arm pakken zonder voor het gerecht gesleept te worden.
Zomaar een paar voorbeelden, maar helder lijkt me.
Veel sterkte aan de vader en zijn dochter! -
12216 januari 2012 16:34 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@121
Ik ben het met je eens voor wat betreft de straffen.
Maar ik vraag me af of er straffen nodig zijn als iedereen zijn eigen integriteit, normen en waarden zou bewaken en tegelijkertijd rekening hield met de integriteit, normen en waarden van de rest van de maatschappij?
Straffen zouden niet nodig zijn als mensen geen BEESTEN waren geworden. -
12416 januari 2012 16:40 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
@121
Dus daarom heeft hij 2 mensen vermoord..? En als jij zijn ouders had gehad en jouw leraar mocht je arm niet pakken had jij dat ook op je 14e gedaan? Ik denk niet dat dat zo is. Zie boven. -
Ik denk dat ze dat kut jochie een paar weken flink moeten martelen om hem wat manieren te leren, en normen en waarden erin moeten slaan! Niks minder jarige, aanpakken die hap!
-
@125
Verkeerde threadje? Hier gaat het niet over iemand die 2 mensen heeft vermoord.
En wat een onzin weer. Zal wel getint zijn, zal wel schizo zijn, zal wel dit zijn, zal wel dat zijn, zus zal wel gebeurd zijn en zo is zonder twijfel gebeurd. Wat boeit zijn tint en al die randzaken? Het gaat erom dat er een neergestoken kind voor haar leven ligt te vechten.
En hier wordt gesproken over hoe men een ander kind, dat het gedaan heeft, wil liquideren.
Ja. De maatschappij wordt inderdaad steeds erger. Dat blijkt niet alleen uit dergelijke misdaden en acties, maar ook uit de reacties die er op volgen. -
@95 wat is "houw probleem"
@97 geef nou s gewoon een antwoord op wat ik je vraag, vanaf welke leeftijd mag de politie mensen/kinderen of weet ik wat doodschieten, want dat antwoord is relevant ivm jouw eerder gemaakte bemerkingen. Wel een beetje lastig he...... -
Als ik het bericht goed lees, dan weet helemaal niemand nog wat de aanleiding is en toch wordt hier al om de doodstraf voor een pubertje, laten we hopen dat de kinderrechter hier straks wel nuchter naar kijkt en zich niet door de Nujij lynch bende laat leiden.
-
Een Jochie van 14 ???
Nog voor de helft in de LUIERS, nat achter de oren en dan al Zo'n ongelofelijk groot EGO. En zijn geweten zal die wel meegekregen van zijn Paps en Mams. Dat zal ook wel een lekker stel zijn.
Ik hoop dat ie al balletjes heeft kan ie daar de komende jaren goed vastgepakt gaan worden en gebakken worden in de koekepan van Justitie. Hoop dat ouders van meisje een civiele zaak aanspannen en die ouders helemaal financieel gaan uitkleden. Kijken of Fam. Flodder veel praatjes gaan hebben !!!!!!!! -
14 jaar en dan al poging tot moord, want dat is het. Leuk begin van je leven......allemaal Jorannetjes.
-
13216 januari 2012 17:23 - gebruiker verwijderd door de redactie
-
als je als blank meisje met een persoon uit bepaalde gebieden in de wereld een relatie begint weet je dat dit kan gebeuren. mes steek, zoutzuur in gezicht, erewraak enzz
-
@45 je hebt geen conclussie nodig bij een 14 jarige die met een mes rondloopt.
Alleen al dat gegeven is reden om die knul eens een tijdje opvoedingsles te geven..
Ouders die wel weten dat hun kind met mes rondloopt...zijn waarschijnlijk zelf ook bang ,en die hadden actie moeten ondernemen bij instanties.
ozuden de ouders niet hebben geweten dat hun kind met ene mes rondloopt...dan ook kritiek: let beter op je kinderen.
Ik kan t wel eens zijn met de eerder genoemde suggestie dat de ouders gekort moeten worden op uitkering.
geld is toch wat veel mensen raakt,en hebben zij minder geld,voeren ze echt wel de controle op hun kind op. -
Zal wel weer Capelle zuid zijn, altijd gedonder daar. Veel overvallen de laatste tijd hier. De PvdA gemeenteleden gingen 'camera's ophangen'. ahhah
-
Het is en blijft verschrikkelijk voor twee jonge mensen. Heel veel sterkte en kracht voor dat meisje. Sterkte voor de ouders van de jongen. Zo jong en reeds serieus bezig met een relatie dat is gaan escaleren.
-
@Statenlid ben klaar met jou..ga niet eens meer met je in discussie
-
Verwijderd door redactie
-
Beste mensen wat een reactie's.
De rechter zal de straf bepalen.. gelukkig maar.
Verder schaar ik me achter @1 Sterkte voor de betrokkenen. -
Sterkte voor alle betrokkenen bij deze misdaad (voor het geval ze NuJij lezen)
@58
Te gek voor woorden dat je het gaat rechtvaardigen dat je kinderen in een supermarkt werken. Er is helemaal niks mis met werken in welke winkel dan ook. "Statenlid" doet zijn boodschappen zeker niet in een winkel. -
@38
Off topic Gezien de toon van reageren in verschillende posts heb ik wel enigzins een idee hoe jij in de maatschappij staat.
Gezien je nickname (wens vader van de gedachte of zo???) denk ik wel te weten voor welke "Partij"dat dan geweest zou zijn. -
@138
Stel je eens voor dat het voorbeeld van die 14-jarige knul in Peru zit en per ongeluk Joran V/D Sloot zou heten.
Zou je je dan nog afvragen of het een allochtoon was?
Dat je je dat afvraagt vind ik walgelijk en ik vraag me af of je ook loyaliteit kent naar de mens.
Of is je loyaliteit gebaseerd op het wel of niet zijn van een autochtoon?
Wat doen bekrompen mensen zoals jij nog op deze aardkloot.
Vraag je svp af of je wel tussen het mensenras thuis hoort!!! -
Echt erg voor dit meisje. geen idee wat ze uitgespookt heeft. Maar dit wens je niemand.. Verbeter de wereld begin bij je zelf .. want sommige reacties zijn wel weer vergaand hier..
-
Sorry voor mijn velheiid in @142.
Maar ik irriteer me aan mensen die denken in willekeur. -
@140 je bedoelt mijn bijdragen #62 op die van #58 Statenlid zeker....
Tja, maar toen wist ik nog niet wat voor soort bijdragen hij/zij in deze draad zou plempen. En inderdaad: niks mis mee, want zo weten ze tenminste zelf hoe het is om en geld te verdienen en om rekening te houden met het feit dat geld ook eindig kan zijn. -
@134
Om welke reden ga je ervan uit dat de ouders een uitkering genieten?
Wat ben ik blij dat jij geen rechter bent!! -
@122
Er bestaat in dit land geen enkele rechter die het mij zal verbieden als ik een kind van mijn familie en/of kennisen vertel dat bepaalde gedragingen niet horen.
Er is ook geen rechter in dit land welke het mij verbied om mijn familie en kennisen om te leren gaan met hun kinderen.
Als die rechter bestaat, hoor ik graag NU zijn/haar naam.
ik wil deze rechter graag spreken!! -
@98
Wat heeft religie met gedragingen te maken?
Balkenende is ook lid van de CDA. Er mag van uit worden gegaan dat hij Christelijk is.
Een der geboden stelt: "Gij zult niet doden".
Toch geeft hij toestemming voor een ILLEGALE oorlog in Irak???
Wat heeft religie met gedrag te maken??? -
@134 Dat stond ergens in eerdere reacties.
Naja, je kan ze ook op loon korten,of een boete geven.
Wat ik zeg is dat ouders van minderjarige kinderen compleet verantwoordelijk zijn voor wat die kinderen doen,waar ze zijn,voor hoe ze doen...
Dus mag je de ouders er op wijzen dat ze tekort geschoten zijn.
Kinderen van 14 zijn al heel groot en zelfstandig en waarschijnlijk weten ze t altijd nog beter dan de ouders,maar ze vergeten 1 dingetje: ze hebben gewoon nog te luisteren. -
@149
Op grond waarvan kan je iemand op zijn loon korten?
Lees het arbeidsrecht even heel goed door.
Ouders zijn verantwoordelijk voor de daden van hun kinderen.
Aansprakelijkheid is mij niet direct bekend.
Ik betwijfel de aansprakelijkheid van de ouders van een kind welke ouder is dan 14.
Verzekeringstechnisch dragen de ouders in ieder geval geen aansprakelijkheid. -
@128 de politie heeft een waarschuwings schot afgevuurd, niet gericht geschoten, waar haal jij in godsnaam vandaan dat ze die 14 jarige knuppel hebben willen doodschieten?
-
Bij dit soort figuren moet je zorgen dat ze het nooit meer kunnen of willen doen.
-
2 uren tandenpoetsen en de straf zit er weer op. Angstcultuur heerst bij de rechtbank voor deze mensen.
-
wincie blijf vechten. KOM OP. ik ken je nu al een paar jaar en heb je nooit gekend als een 'zwak persoon'. plzz wees dit keer ook sterk en overleef het. ik zou niet weten wat ik zonder je zou moeten. plzz god, help haar.
-
Het mag toch verbazingwekkend heten dat er nog misdaad is met al die Maigrets, Baantjers, CSI's en Flikken hier op nu.nl; zouden die allemaal bij de politie werken of zitten ze hier alleen complottheoriën te verzinnen die hen zelf goed van pas komen om hun onzinnige punten te maken? 'Bontkraagje', 'getint', 'loverboy', gericht schietende agenten'.....het gehalte breinloze idioten is weer grandioos hoog vandaag hier. Hoe is het mogelijk dat mensen zich dan nog afvragen hoe hun kinderen zo geworden zijn....welnu, de domheid wordt ze blijkbaar met de paplepel ingegoten.
Als nu.nl een afspiegeling van de maatschappij is dan zakt het gemiddelde iq in het land naar onder de 78.
hopelijk lezen we snel de uitsalg van het politieonderzoek hoe die stommeling tot zijn daad kwam.
Voor het meisje en haar vader: veel sterkte toegewenst en een spoedig herstel. -
Executeren!!!
-
@149
Kinderen horen te luisteren. Ongeacht de leeftijd.
Wij wilden en kregen vrijheid en noemden dat een positieve ontwikkeling.
Nu genieten wij van deze "positieve" ontwikkeling.
Ik werd gedwongen om te luisteren.
Mijn vermoeden is dat we terug moeten naar die tijd, waarin ouders mama en papa genoemd werden en niet bij de naam.
Dat mensen op normale voet met hun familie contact heeft en zich daar niet van scheidt.
Dat kinderen de onderwijzers, docenten en andere didacten/pedagogen met respect behandelen en deze NIET bij voornaam noemen.
Dat mensen hun kinderen leren dat de buurman, ondanks zijn afkomst ook een mens van vlees en bloed is met emoties en dat deze buurman precies zoals elk ander persoon na het eten ook moet schijten.
Daar begint het volgens mij!!!
Helaas begint het in de meeste gezinnen met materialisme, machtsstrijd en egoïsme.
Leer onze kinderen eens denken op het niveau van universele eenheid!!
Daar bereik je meer mee... -
Zeer vreemd verhaal dit...misschien moeten we maar geduldig op de feiten wachten ipv speculeren.
-
Het is maar goed dat rechters hun diploma niet bij n kilo aardappels krijgen.
-
@159
Het is nog veel erger dat verkeerd opgevoede mensen kinderen maken, welke de maatschappij verder doen verloederen. -
@135
En als het niet door iemand is gedaan uit Capelle-Zuid.... is de daad dan aanvaardbaar??
Ben je kortzichtig, of ben gewoon bijziend? -
@142 Loop toch niet zo te zeiken! Iedereen heeft een mening... Punt. En als jij je d'r aan irriteert dan geef je me maar gewoon een minnetje...
En ja ik hoor hier thuis op deze aardkloot.. .
Helaas heeft god (als die al bestaat) sommige azijnzeikers zoals jij... jou ook een bestaansrecht gegeven.
Dus leg je er maar bij neer dat niet iedereen dezelfde gedachtes of ideeën heeft...
Haal adem en ga verder met leven! -
@155
De door jou genoemde series beginnen met een misdaad.
Ze eindigen uiteindelijk met een oplossing.
Ze geven zelfs weer welke fouten een misdadiger maakt.
Als iemand zich daarin verdiept, weet die dergelijke fouten te omzeilen. -
@162
Wat een taalgebruik....
Is dat aangeleerd of aangeboren? -
14 jaar ???? levenslang vastzetten die gast
-
@165
Ik hoop, voor het welzijn van het Nederlands volk, dat je geen rechter bent.
Er is namelijk niet bekend wat de aanleiding is geweest en er is ook niet bekend wat het motief is.
Jij hebt zonder die kennis kunnen veroordelen. -
Ik zeg, heropvoedingskamp, paar jaar drillen en leren wat manieren zijn. Blijkbaar zijn z'n ouders hierin ernstig tekort geschoten.
-
@167
We mogen eigenlijk niet aan de ouders refereren.
Dat om reden dat we de kwaliteit van de opvoeding niet kennen.
Ik maak die fout ook dikwijls.
Er moet echter wel gelet worden op de oorsprong van dergelijk gedrag.
Het kan voorbedacht zijn, het kan ook een opwelling zijn geweest met een daad daaran vast.
Wat we zeker weten is dat we onvoldoende kennis hebben om ons op de stoel van de rechter te begeven.
Gelukkig weten velen van de schrijvers hier zich in hun eigen stoel manifesteren en niet de rol van de rechter proberen over te nemen.
Jammer dat bepaalde mensen rechtertje willen spelen, maar over het hoofd zien dat er onvoldoende informatie is om recht te kunnen spreken. -
@17 heb je met een t meer overlevingskansen dan met een d?
-
Levenslang opsluiten voor 700 euro per dag!! En daar is t probleem mee opgelost?
-
Voorkomen is beter dan genezen!
-
Blech wat een rotnieuws steeds.
Last ze die idioot maar een volwassen straf geven.
Daden zoals dat zijn niet voor kinderen.
Laat em maar zitten tot zn 30'ste of langer als het meisje niet zou overleven.
An eye for an eye. -
Dat 14-jarige blaag en zijn ouders oppakken. Die puber vastzetten voor 10 jaar en die ouders 100.000 euro boete wegens nalatigheid aan de familie van het slachtoffer. Wat is er toch met de Nederlandse opvoeders aan de hand??
-
@149: "Wat ik zeg is dat ouders van minderjarige kinderen compleet verantwoordelijk zijn voor wat die kinderen doen,waar ze zijn,voor hoe ze doen...
" En dat vind ik niet meer terecht, gezien het feit dat de ouders verplicht allebei werken, immers met een gemiddeld salaris en twee kinderen kom je niet rond. Dan ook nog moeten die kinderen verplicht vanaf hun tweede naar school, met verplicht allerlei politieke en maatschappelijke indoctrinatie waar je helemaal niet achter staat, en bejegening door allerlei volwassenen die met hen omgaan waar je ook af en toe beroerd van wordt. Goed voorbeeld doet goed volgen, slecht voorbeeld slecht. Vergelijk het gezin met een bedrijf: welke manager accepteert 100% verantwoordelijkheid voor een productie-proces waarbij hij hooguit 10% invloed op heeft? Je krijgt je kinderen nauwelijks meer te zien tegenwoordig, een tik geven mag niet, dus kun je alleen nog nieuwe, door de staat af te richten belastingbetalers uitpoepen, en je laten voorlichten en doorlichten en vergeet het maar, dat je nog iets te zeggen hebt. Geen zeggenschap, geen invloed, dan ook geen verantwoordelijkheid. Niet de staat/belastingbetaler bijna alle lusten en ik alle lasten als ouder. -
@58 statenlid, jij bent een degenererende idioot! Zonder suoermarkt heb jij ook niet te vreten! Zijn supermarktmedewerkers gestagneerd?? DELETE jij!! Halve zool
-
Minder luxe voor de halve prijs zou ik zeggen?
-
Ik las ook over een gewapende overval. Leeftijd 15 jaar en zelfs iemand van 14. Het wordt tijd om deze rotzooi op te ruimen. De maatschappij wordt een puinzooi. Abnormen en onwaarden vieren hoogtij en de geiten wollensokken mogen op stal. Zet bij het bericht wie hoe of wat dan is elke vorm van vooroordeel ook over. En het uitgangspunt van keihard straffen blijft overeind. Niet lullen maar vullen.
-
Ja! En zulk volk mag over 1 à 2 jaar later AUTO RIJDEN! Welkom in Nederland, het land van de onbeperkte stompzinnigheid.
-
We aanvaarden geen tegenslag meer,geen nee meer, we zijn immers geweldig en heben altijd gelijk en het laatste woord, we zijn alemaal super getalenteerd, intelligent, begaafd, gevers, empathisch.De ander deugt niet dat is duidelijk.. Onze ego's zwellen per generatie meer op. Ik, ik en mijn super ik.
We zijn werkelijk goden geworden (helaas nog niet onsterfelijk). Maar krijgen soms te weinig respect... Eigenlijk krijgen we bijna altijd te weinig respect gelet op onze immense persoonlijkheid.Toch? En dan gaat het mis.. Beschaving is; je niet uitsluitend laten leiden door je genetische drang om alleen maar aan jezelf te denken en jezelf als middelpunt van het universum te zien.
Take care of each other and by doing so safe your self and humanity. -
Ik vraag me wel eens af wat voor hypocriete minners je op deze site heb een ieder is er van overtuigd dat dit niet kan zie artikel, en toch zijn er die gaan zitten minnen, soms familieen/of vrienden van de dader?
Stijgers in Algemeen
Vissers vangen enorme vis
Sportvissers uit Hendrik-Ido-Ambacht hebben...
2 uur 29 minuten geleden door Baldfire
Overheid voert eigen...
DEN HAAG – Bezoekers van restaurants...
4 uur 7 minuten geleden door dickdick
'Laat Songfestival toch zitten'
Als het aan de lezers van Telegraaf.nl...
5 uur 5 minuten geleden door katje van sjefke
Echtpaar hield Duits meisje als slavin
Een 19-jarig Duits meisje blijkt jarenlang...
5 uur 38 minuten geleden door Soepmes
Psywar: The Real Battlefield is Your Mind?
Documentaire over propaganda.
Wanneer is...
7 uur 1 minuut geleden door Kunstmatige armoede
Best gewaardeerd
Vol op demonstraties in Duitsland
De protesten verspreiden zich wereldwijd,...
6 dagen geleden door hotwing
Shell laat youtube filmpje verwijderen
Shell laat satirisch campagnefilmpje...
1 dag 18 uur geleden door muffcabage
GGD wil leeftijdsgrens voor alcohol naar...
De leeftijdsgrens om alcohol te drinken zou...
3 dagen geleden door Aktea
Hackers Anonymous leggen website NAVO plat
De bekende hackersgroep Anonymous zegt de...
6 dagen geleden door g.zeur
16-jarige mishandeld door groep
De groep jongens met een mediterraans...
7 dagen geleden door smeerworst

